דיון על הפצת ידע

מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

השכנים לא מאפשרים לעשות פה קומפוסט של סתם שאריות מטבח
למה את זה את לא עושה במירפסת בבית?
זה לא נורא מסובך, יש על זה אפילו דף... (קומפוסט במרפסת בעיר)

כשבא אלי מטופל, הוא מקבל המון מידע. חלקו כתוב. אני מצפה שהוא לא יקח את עשרות הדפים שכתבתי בזיעת אפי ויחלק אותם או יעלה אותם לרשת. אני אראה בזה דבר לא מוסרי ולא פיירי.
אף אחד לא ביקש או מצפה ממירב לעשות משהו דומה.
אבל יש הבדל בין הדרישה/ציפיה ממשתתף בסדנא לא להשתמש בחומר כפי שהוא לבין הציפיה ממשתתפת שלא תספר לחברותיה בדיוק מה היא למדה למה וכמה.
וזה נהיה עוד יותר בעייתי כשמחתימים על משהו שנראה כמו הסכם סודיות.
אחת הטענות שעלתה פה, היא גם שאילו היה יותר פרוט ברשת או במקומות אחרים זה דווקא היה עושה פעולה הפוכה ומביא יותר נשים לסדנא.
כי בסדנא, כמו בכל סוג של לימודים ישירים אחרים יש יתרונות על קריאה בלבד. בסדנא אפשר להתנסות ולקבל פידבק, אפשר לשאול שאלות ולקבל הבהרות ועוד ועוד שלא לדבר על החוויה עצמה של מעגל הנשים שנוצר שם.
אז למה לנסות ולהחביא? בגלל הפחד מהנזק? זה נשמע מגוחך - אפשר להבהיר ולהסביר ולהזהיר גם בכתב לגבי הנזק, זה הרבה יותר בטוח.
ת'כלס על מה מדובר? - אל תלחצי! בשום פנים ואופן! מה כ"כ בעייתי בלהוסיף את השורה הזאת.
"אם את מחליטה לנסות לבד, תזכרי שחשוב מאוד לא ללחוץ בשום פנים ואופן בשום צורה" (אפשר להוסיף שורת הסבר על לחץ תוך בטני, אפשר להסביר את הנזקים ואפשר להוסיף קישורים אם רוצים)
גם אזהרה כזאת שתחזור כמה וכמה פעמים במהלך הסדנא עצמה תעשה את העבודה ואני מניחה שתעבור גם הלאה.

השאלה שעולה לי היא - מדוע נשים קיבלו תחושה של הסתרה וניסיון למדר את הידע? בעיקר לאור העובדה שמירב טוענת שלא זאת הכוונה שלה
מישהי יכולה להביא לפה את הנוסח המלא של ה"חוזה"?
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

_את יכולה לקחת אותו ולהשקות איתו עציץ (או עץ).
אה!_ גם לי זה לא היה ברור :-).

(איך אפשר לכתוב תיאור של תנוחות, באמת שאני לא יודעת.) ראי למשל ב תנוחות פשפוש. בהחלט אפשר. אין ספק שיותר ברור בסדנה. אין ספק שיש נשים שלא תסתדרנה בלי סדנה. אבל יש כאלה שכן, ולגמרי אפשר להסביר תנוחות במילים.

לכל הבנות שמספרות שהן עושות מודעות וסת באופן טבעי בלי השיטה של מירב_ נראה לי שהשאלה שנשאלת פה, אחת מהן לפחות, היא עד כמה השיטה היא באמת של מירב. האם היא יכולה להצהיר בעלות על השיטה, כמו שמצהירים בעלות על מוצר כלשהו שממציאים? היא הרי בעצמה כותבת שלא המציאה את השיטה. למעשה, היא כותבת למעלה שעם ריקון הדם הוא שולי, וש _החיבור לענין בא ממקום של ריקון הדם ובעיני היום זה נשאר כסוג של גימיק. הרבה יותר אני עובדת היום על חיבור לגוף, הקשבה, שפה של הטבע, שפה של נשיות.

זה נשמע לי כמו משהו שבוודאי לא יכול לעבור אם מישהי שעשתה את הקורס תדגים לחברותיה תנוחות.
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

זה כאילו תגידי, שחוג בלי חיתולים לא הצליח, כי את לא מצליחה לגדל את התינוקת בלי לפספס, ואת לא מצליחה לוותר לעד על שירותיהם הטובים של החיתולים לסוגיהם.
אבל בשמת, כשאת מפרסמת את החוג בית שלך, את לא מעבירה את המסר שאחרי שנפגוש אותך נוכל להפטר לעד מהחיתולים, או אפילו באופן חלקי. את לא מתיימרת
לתת שום דבר חוץ מלשתף במידע מעשי על גידול ילדים בלי חיתולים. לעומת באתר של מירב עצמה מופיעים משפטים כמו "מן הוסת הבאה תוכלי לחוות שינוי מהותי" "שיטת שרמן להפחתת השימוש בפדים וטמפונים". זה די מעלה את רף הציפיות...

אבל אני לא "מתלוננת" על הסדנה. אצלי כן היה שינוי מיידי ומהותי (אם כי זמני). אני רק אומרת, שזה לא נכון להציג את השיטה כאילו היא תעבוד רק באמצעות השתתפות בסדנה, וגם שחשוב לדעת שהסדנה לא מבטיחה שהשיטה תעבוד בכלל. מעבר לזה כל אשה יכולה לעשות את השיקולים שלה לגבי השתתפות או אי השתתפות (ולמען הסר ספק, בשורה תחתונה אני עדיין חושבת שכן שווה להשתתף בסדנה).

אני לא יכולה ללמוד מודעות פריון או איך שלא קוראים לזה בלי ללכת לסדנה ולשלם עליה 1000 שקל
בהחלט כן, יש המון מידע ברשת, טבלאות, נדמה לי שגם ספרים. אבל אני מסכימה איתך שכמו מודעות וסת, זה משהו שיותר קל ללמוד בסדנה מאשר מספר.
אום_אל_קיצקיצ*
הודעות: 1231
הצטרפות: 21 ינואר 2007, 22:53
דף אישי: הדף האישי של אום_אל_קיצקיצ*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי אום_אל_קיצקיצ* »

הדיון הלוהט היה מאוד מרתק בעיני.
רוצה להגיד משהו כמישהי ששמעה על השיטה, חשבה ללכת לסדנא אבל עוד לא יצא לה:
הדבר הגדול שמירב הביאה, והוא נראה לי לב ליבו של כל הנושא, הוא פשוט מאוד הידיעה שזה אפשרי ויש דבר כזה: אפשר לרוקן וסת לשירותים. נראה לי שזה כל הסוד. מכאן לכי, תקשיבי לגוף שלך, ותדעי גם את. אז לי יצא אולי 4 מחזורים בשלוש שנים שאני חושבת על הנושא אז עוד לא הגעתי לתוצאות מרשימות, אבל אני בטוחה שאגיע לזה, לבד. אבל לא הייתי חושבת לבד שזה אפשרי, ובזה שמירב אמרה את זה היא בעצם חלקה איתי את כל הידע שהיה לה להציע לי.
<רוצה להאמין שלא אתבדה>.
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי קוראת* »

אז מה זה אומר? לי זה אומר שיש פה גישה קנטרנית שמאחוריה מסתתר הרצון לקבל משהו בלי תמורה.
בדיוק!
מי שרוצה, שתלמד את העניין ותפיץ אותו כרצונה. ולא תספק מידע יד שנייה על הסדנה.

מישהי השקיעה זמן, מחשבה ואנרגיות רבות כדי להביא משהו לעולם. היא אמורה לתת את זה ללא תמורה לכל דורשת?
לא אם היא לא רוצה. וזה קצת חוצפה לדרוש ממנה את זה.


לכל הבנות שמספרות שהן עושות מודעות וסת באופן טבעי בלי השיטה של מירב- מה הבעיה? תכתבו, תפרסמו, תשתפו. מה מונע מכן, אני באמת לא מבינה! אם כולן יודעות לעשות את זה לבד, למה כולן רק מחכות שהבנות שהיו אצל מירב יספרו לחבר'ה?
בדיוק.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי בשמת_א* »

_השכנים לא מאפשרים לעשות פה קומפוסט של סתם שאריות מטבח
למה את זה את לא עושה במירפסת בבית?_
בפעם האלף: אין לי מרפסת. אני גרה בדירת 49 מ"ר בקומה שלישית בלי מרפסת.

אבל בשמת, כשאת מפרסמת את החוג בית שלך, את לא מעבירה את המסר שאחרי שנפגוש אותך נוכל להפטר לעד מהחיתולים, או אפילו באופן חלקי. את לא מתיימרת לתת שום דבר חוץ מלשתף במידע מעשי על גידול ילדים בלי חיתולים. לעומת באתר של מירב עצמה מופיעים משפטים כמו "מן הוסת הבאה תוכלי לחוות שינוי מהותי" "שיטת שרמן להפחתת השימוש בפדים וטמפונים". זה די מעלה את רף הציפיות...
אה. באמת לא שמתי לב להבטחות כאלה. אולי מפני שאני עשיתי את הסדנה של מירב שרמן לפני הפירסום שלה, ואחרי הסדנה בוודאי שלא היתה לי כל סיבה לקרוא פרסומת לסדנה... (-:
מה שכן, אצלי כל ההבטחות האלה עבדו ועובדות. אכן חוויתי שינוי מהותי, ואכן הפחתתי את השימוש בתחבושות בצורה מובהקת, אכן נעלמו תופעות מציקות כמו בצקת וכו' שאפילו לא ידעתי שהן קשורות, ואכן התקצרו לי ימי הוסת, ואני ממש מאושרת שלמדתי את מה שמירב מלמדת.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

דיון על הפצת ידע

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני רוצה לשתף אתכן בחויה לא נעימה שבעיקבותיה אני מבינה את מירב.
לפני שנים רבות הייתי עוסקת ביצירה למחייתי. מישהי ראתה וביקשה לצלם לספר שהיא כותבת. בקשתי ששמי יופיע ליד התמונה והיא הבטיחה, וקיימה. אבל, לא אמרה לי שתפרסם גם את הדוגמא שלפיה כל דיכפין יוכל להעתיק אותה.
ואחרי זמן לא רב גיליתי בחנויות העתקים של יצירותי.
תחושת הגניבה של נכס רוחני היא תחושה נוראית, עד היום, כ15 שנים אחר כך, אני עוצרת בעצמי מלצאת עם מוצר חדש שעיצבתי מפחד מישהו יעתיק אותו.

מצד שני, אם הייתי הולכת ללמוד את השיטה, אני חושבת שהיא יכולה לבקש ואף להחתים אותי על התחייבות לא להפיץ אתהשיטה ברבים: לא לעשות סדנאות מתחרות. אבללשבת עםחברה ולהסביר לה? את זה אני יכולה ועוד איך, אני חושבת שניתן להעביר אתהידע בצורה כזו.
אני חושבת שזה דומה למוזיקה: להשמיע אתהדיסק שקניתי לחברי, זה בסדר. להשמיע אותו ברדיו או במסעדה, על זה כבר צריך לשלם תמלוגים.
כשקראתי לפני מספר שנים את הדף על מודעות וסת, ידעתי שזה אפשרי כי אני זוכרתבבירור שתמיד הגעתי לשירותים לפני תחילת הוסת. אבלמעולםלא המשכתי עםזה. כיום אני יודעת שבעקבות 3 לידות אני צריכה חיזוק משמעותי לרצפת האגן. את הידע כיצד לעשות זאתאני אלךללמוד אצלפזיותרפיסטית שהתמחתה בנושא ולא אצל דולה. כי הידע הזה יהיה הרבה יותר מדויק וממוקד.
אני ממליצה לכלמי שחסה על 800 שקלים לפנותלפזיותרפיה אורוגניטלית, שרות הניתן חינם עלידי קופות החולים. (בהפנייתגניקולוג או אורולוג)
הטיפול נותן מידע ויכולת שליטה על רצפת האגן מקרים שלדליפת שתן, אפילו מינורית. אני בטחה שבידע ניתן להשתמש ולישם גם כדי לרוקן את דם הוסת.
בהצלחה
שליחת תגובה

חזור אל “וסת ומחזור חודשי”