בלוג גמד במרחקים

שליחת תגובה

הכלי יכול להכיל ולשמור את תוכנו, ובכל זאת מתחדש מרגע לרגע, במיוחד באביב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג גמד במרחקים

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 23 מאי 2011, 23:54

למי שרוצה להמשיך לעקוב אחר המעבר וההרפתקאות המלוות אותו .. אז ההמשך
ב בלוג גמד קרוב

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 22 יוני 2010, 12:58

בוקר טוב!
כל בוקר מתחדשות המחשבות. מתחילים להתרגל לרעיון...
אולי אפילו נגיע מוקדם יותר משדימיינתי..
האמת שהיא שהפכתי קצת ברעיון של נעמה, ואבחר בו רק כשממש לא תהיה לי ברירה...
נראה שהדרך הכי הגיונית לנו כרגע היא לגור אצל אמי בהרצליה. שם גם הגן, כנראה.
מוותרת על הדירה לבנתיים. אגיע לזה כשתהיה לי משכורת קבועה.
נראה שהאתגר במעבר הזה הוא בעיקר אתגר כלכלי מאוד גדול. הילדים יסתגלו נראה לי, כל עוד אני מציגה עמדה חזקה ותומכת.
בנזוגי הוא מאייר, זה המקצוע שלו. וממנו אנחנו חיים כבר כמה שנים טובות. בעיקר אני זו שפתוחה לפרנסות אחרות.. הוא לא כל כך.
(בימים אלה אני שולחת מסמך עם המון דוגמאות של איורים שלי שעבדתי עליהם לאחרונה לכל המגזינים והלקוחות האפשריים..
זה מרגיש מעט מוזר לתקוף את שתי החזיתות האלה של מעבר פלוס מציאת עבודה בשוק המקומי... אבל ככה זה עכשיו).
הוא יכול להמשיך ולעסוק באיור שלו דרך המחשב כמובן. ואולי אפילו המעבר הזה תורם לאיזהשהוא פרויקט שבתכנון כרגע ויתקיים בארץ.
אם הפרויקט הזה יצא אל הפועל אפשר לומר שהמצב נראה טוב בהרבה.
אבל נכון לעכשיו, זה עדין לא ידוע. מה שאומר שאני באה עם הילדים לבד בנתיים עד שבנזוגי יסדר פה הכל.
אבל יש כמה יתרונות שנוספו לנו 1. כנראה שיהיה לי אוטו קטן כשאגיע מה שיעזור מאוד מאוד.
  1. נשכיר את החדרים הנותרים בדירהֿ עד שבנזוגי יצא ממנה.
בעזרתה של אחותי המדהימה שתומכת ומציעה ומשקיעה ומסדרת לי את המחשבות וגם בועטת כשצריך... אני מרגישה הרבה יותר בטוחה מבעבר.
וגם כיף לשוחח אתכן. אם הכל מסתדר על הצד הטוב אני אצלכן בגינה עוד חודש חודשיים שלושה.... אמן.
האבטיח עלי...

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 22 יוני 2010, 09:55

|L| יאללה תבואו כבר...
יש מצב שבארץ יותר קשה "להסתדר" מאשר בברלין, אבל אתם תמצאו את הדרך...
הקושי הוא בלנחות כאן בלי משהו מוכן או לפחות גב כלכלי לתקופה של חיפושים
הרעיון של נעמה נשמע טוב אם את חייבת להיות דווקא באיזור הרצליה, אולי תמצאי משהו או תפרסמי דרך אתר יד 2?
בטח יש גם אתרים ייעודיים ל"אופר", צריך לחפש בגוגל...
אישך מתכנן להמשיך לעבוד כמאייר גם בארץ, או שאתם פתוחים גם לפרנסות אחרות?

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 22 יוני 2010, 09:18

{@

קוראת אותך.
שמחה שאת חוזרת ושמחה שחזרת לכתוב כאן.

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 21 יוני 2010, 23:39

ערב מאוחר
בחוץ העירוני המרכזי שלנו, אנשים עדיין מבלים בפול פאוור...
היום הארוך ביותר בשנה מתבטא בפסטיבל מוזיקה מקומי, ניגונים, כדורגל והרבה רעש.
ואילו אני מבקשת קצת שקט.
הראש מסתחרר מכל המחשבות. אני מבקשת להוריד הילוך, להרגע מכל מה שעובר עלי עכשיו...
מה רע בלנהל פרויקט חזרה לארץ מתוך רוגע ושיקול דעת?... נושמת....

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 21 יוני 2010, 11:24

וואו תודה!!

בלוג גמד במרחקים

על ידי עזרה* » 21 יוני 2010, 09:37

מעתיקה עבורך מודעה מככר השוק:

מישהי מכירה גרפיקאית/מאיירת באזור בנימינה?
אם כן אשמח לקבל כאן פרטים...
תודה!

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 20 יוני 2010, 19:21

היי יקרות!
תודה שאתן מזכירות לי שגם כיף לחזור לכל החום הנעים הזה. האנושי, אני מתכוונת אם כי גם האקלימי...
נעמה, איפה את חושבת שאני יכולה למצוא כזו מודעה של בית? או איפה לפרסם? נראה הכי הגיוני במקרים האלה לתלות מודעות על עצים...
זה עוד קיים, התקשורת הזו...?

בלוג גמד במרחקים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 יוני 2010, 20:45

טוב לשמוע ממך (())
אם יעלה לי רעיון, או טוב מזה, איש קשר, אומר לך..
בהצלחה!

בלוג גמד במרחקים

על ידי נ_ע_מ_ה* » 18 יוני 2010, 18:03

היי יקרה

עלה לי רעיון עבורך:
אולי כדאי לחפש אפשרות של דיור תמורת עזרה בבית/עם הילדים
בהרצליה פיתוח אנשים עמוסים שיש להם יותר כסף מזמן, אז אם תגורי באיזו יחידת דיור נפרדת קרובה/צמודה לביתם-תוכלי גם לחסוך את עלות ההשכרה הגבוהה וגם להיעזר בהם לצרכייך,חברה לילדייך,ובכלל...

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 18 יוני 2010, 13:41

חוזרת לכתוב כאן אחרי כמה שנים טובות...
שני קטנים, בנזוג אחד, בברלין הרחוקה והקרה לרוב.
סופסוף נפלה החלטה לחזור לארץ אחרי שנים של חוסר סיפוק..
ההחלטה וכל מה שהיא מביאה איתה, הבירורים, הסידורים, הכל די מערער.
כרגע ה"פרויקט" הזה נראה על גבול הבלתי אפשרי... כמעט גדול עלינו.
אבל עדין רוצה בזה מאוד. יש בי המון התרגשות וגם שמחה. אבל זה מפחיד..
אחרי הרבה חיכוכים וסערות. הגיע הזמן להרגיש קצת בבית.. לא ברןר כרגע איך...
המקצוע שלי הוא איור. לא עבדתי בו בשנים האחרונות. בנזוגי פירנס אותנו. לפעמים ברווחה ולפעמים בדוחק, כפי שידוע ומוכר בתחום הזה.
בחודשים האחרונים אני עובדת על תיק עבודות ופירסום לעצמי על מנת לחזור לתחום.
פתאום נפלה ההחלטה, לאחר ויכוח.
כשבאה לברר אפשרויות הכל נראה ממש קשה. החלטנו שאישי ישאר כאן ויסגור חובות ויפנה את הדירה למשלוח. זה יקח כמה חודשים אולי חצי שנה, אולי יותר.
ואני והילדים נגיע ארצה. הם ילמדו בגן בינלאומי פרטי. גן כזה מצאתי כנראה באיזור הרצליה פיתוח.
רוצה למצוא שם דירה ועבודה זמנית לפחות, עד שנסתדר קצת. מנסה לחשוב במה אפשר לעבוד ולהרויח מספיק כסף לדירה... ושלא במכירות או טלמרקטינג או בדומה...

בלוג גמד במרחקים

על ידי עורכת* » 03 ינואר 2009, 11:16

בלוג גמד במרחקים

על ידי הריון_ולידה* » 06 יוני 2008, 18:01

קדימה היכנסו עכשיו לדף שלי הריון ולידה תהנו בהצלחה!

בלוג גמד במרחקים

על ידי אמא_לשלושה* » 24 ינואר 2007, 00:47

מזל טוב לאיה |בלונים| |בלונים| |בלונים|
אתן כל כך מרגשות אותי גמד ונסיכה

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 24 ינואר 2007, 00:33

אוי, אתן כל כך מרגשות אותי גמד ונסיכה...
המון מזל טוב לאיה המתוקה!!! |בלונים| |עוגה| |מתנה|

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 23 ינואר 2007, 22:30

שכחת את החיבוק הנרגש של איליאס ואיה כשאיה התעוררה...

התרגשתי מהיומולדת הזאתי כמעט כאילו איה היא הבת שלי... מחכה לראות את התמונות!!!

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 23 ינואר 2007, 21:47

תודה לך יקרה!
רק עכשיו אחרי הכל, קוראת את ההודעה המרגשת הזו!!
כל כך קולע...בדיוק צפיתי בעצמי בתמונות מהלידה וזה ממש לא אמיתי.. הזעירות השברירית הזו של ההתחלה... הידע שיש עכשיו מול אז..
הכל כל כך אחרת. החיים תופסים כיוונים מטורפים..
ועוד לחשוב שאולי פעם נצפה שוב בתמונות מהיומולדת הזה ולא נאמין שוב למראה עיננו...
איך איה ישנה לה בעגלה ביומולדת של עצמה..
איך איליאס משחק וקורא לה לפעמים בקול גדול כאילו אומר: יאללה קומי כבר! נראה לך שאני אשחק לי לבד ביומולדת שלך??
איך היא מתעוררת ומיד רצה לה בצווחות אושר לעיסוקיה..
איך כל הילדים דופקים על תוף גדול מהמשחקיה.
איך כל המבוגרים לאט לאט מגלים את המשחקים המדהימים שהיו שם וחוזרים בעצמם לילדות...
מגש מלא בורקסי גבינה מהבילים נכנס פנימה לשמחת כל הישראלים המתגעגעים והרעבים...
איליאס שם קסדה על הראש כשהוא נוהג באופנוע ואוכל פלפל אדום..
אמא סיון משחקת עם תומר במבוך עם גולה בשיווי משקל ואיה ואיליאס צווחים משמחה...
אוריאל דוחף לפה הקטן חתיכה ענקית של עוגת שוקולד.. ועוד ועוד ועוד...
תודה שהתאפשר לי לחגוג לאיה בכזה מקום ועם כזו חברה מדהימה של אנשים.
תודה לך נסיכה מקסימה שלי על ההתרגשות והאהבה שבך, שחלקת כזה ארוע מרגש איתי. על הזר היפה והתמונות היקרות ללב. שנשמור אותן תמיד איתנו.

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 22 ינואר 2007, 00:05

מזל טוב לאיה המלאכית המקסימה, היום בת שנתיים!
זה נראה לא אמיתי שזה היה לפני שנתיים, בוקר, הטלפון מצלצל, טלפון שחיכיתי וציפיתי לו כל כך, אני כבדה כבדה קמה בקושי מהמיטה עם הבטן הענקית, בן זוגך היקר בצד השני, מבשר לי את הבשורה שלא תיאמן, שאת כבר לא בהריון... איזו הרגשה מוזרה זו היתה. החדשיים וחצי הבדל ביניהם נראו אז כל כך משמעותיים.
אני זוכרת את הדרך לבית החולים, זוכרת את הסמבוסק שהכנתי לכם, שלא יכולתי לאכול בעצמי כי השמרים עשו לי צרבת...
ישבתם לכם שניכם בחדר, מחזיקים ביצור הזעיר הזה, השברירי הזה. היה נראה לא אמיתי שיש לכם תינוקת. המעבר המדהים הזה בין להיות בהריון לבין להיות אמא.
ישבתי והסתכלתי עליכם, והיה נראה לי לא אמיתי שזה גם הולך לקרות לנו.
כל כך פחדתי להחזיק אותה בהתחלה.
ואחרי חדשיים וחצי, נולד החבר הכי טוב שלה. לא האמנו אז שהם יהיו כאלו קרובים כמו שהם. שלא יפסיקו לקרוא בשם אחד של השני אפילו מתוך שינה... שיתהלכו להם אוחזי ידיים, שיתחבקו ויתנשקו כשהם נפגשים, שיראו לנו כמה שהחיבור בינינו, ביני ובינך, כל כך חזק.
הם המראות הקטנות שלנו, הם התמורה שלנו על כל הקשיים.
רציתי לומר, שאת מדהימה, שהצלחת לעשות כזאת עבודה מדהימה, שהצלחת לשמר את איה מלאכית קטנה ויפהפיה, עם אופי חזק ואמיתי משל עצמה, עם רצונות משל עצמה שהיא לא מפחדת לבטא, שיכולה להיות כל כך עדינה ומדוייקת לפעמים, שכל כך מודעת לסובב אותה. וכל זה בעיקר בזכות עצמך, כשאת רחוקה מהמשפחה הכל כך יקרה לך, הרבה פעמים המרחק עושה אותנו יותר חזקים ממה שהיינו אם הוא לא היה קיים.
נהייתה לך ילדונת קטנטונת, בת שנתיים היום.
מזל טוב גם לך, יקרה, שתהייה יומולדת מאושרת, שתהיו תמיד שמחים ומאושרים, חוץ ממתי שצריך להיות עצובים לפעמים...

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 09 ינואר 2007, 18:44

פרח, מסכימה עם דברייך.
מתחברת גם לזה מאוד:
את יכולה בשלב ראשון לנסות ולהחליף אפילו רק באופן טכני את המשפטים שאת אומרת (משפטים של קבלה במקום הסברים), ולאט לאט לתת למילים לחלחל אלייך וליצור את ההוויה המקבלת במקום המתנגדת. לאט.
כעיקרון אני אומרת את אותם משפטי קבלה בכל מצב אחר, אז למה לא בלילה? אולי בלילה המעיכות מנצחת את ההגיון...
שוכחים את המובן מאליו ונמצאים בתוך הסערה...
ובקשר ל: אולי את יכולה להתלבט לאיטך איזו תקופה? מסכימה מאוד, כנראה שזה מה שקורה לי עכשיו. ולזה התכונתי
הפעם למזלי, אני מנסה לתת לכך מקום. לא להילחץ להחליט. לא להלחץ ממחשבות ותיכנונים. פשוט לתת לתקופה הבאה לגלות את עצמה ולהבנות לצוף.
אח... אח.. החלטות החלטות... עכשיו באה עוד הצעה על הפרק, שלמעשה נוצרה תוך שמיעת התגובות שלי לנסיעה:
למה שלא יהיה לך משהו ביד לפני שאת חוזרת?
ממילא תיכננתי לעבוד לאחר שאיה תיכנס לגן אז עלתה הצעה גדולה מאישי: במקום לעבור ארץ לעבור שוב דירה שיהיה לי בה סטודיו כמו שלו יש כאן ולעבוד כמאיירת בגרמניה, ולנסות כן לממש את הפוטנציאל שלי כאן..
חייבת לחזור לאיה שלי... בנתים זו ההתלבטות

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 08 ינואר 2007, 22:17

קוראת ומתעמקת בדברייך פרח,
תודה מקרב לב
|L|

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 08 ינואר 2007, 01:16

(())
נשמע קשה קשה...

וכשאני מסרבת, אני מנסה עכשיו להסביר את עצמי ואת הסרוב. מלבד זה לא רואה כרגע דרך אחרת מאשר סירוב עם הסבר.
נדמה לי שההסברים החוזרים והנשנים לא משרתים אתכן. הם מתישים אותך, מקשים עלייך, ובעיקר - מבלבלים את איה.
הם מבלבלים מכיוון שבצורך להסביר שוב ושוב ושוב יש מסר של חוסר-שלמות ("אמא אומרת X אבל משדרת Y").

תחשבי לרגע באילו מקרים אחרים בחיים את מרגישה צורך להסביר ולהצדיק מעשה שלך (מעשה שהחלטת עליו בעצמך, לא כזה שאת צריכה לחכות להסכמתו של הצד השני).
כשאת שלמה לגמרי את לא נדרשת לכל כך הרבה הסברים. לא עבור מי שעומד מולך, ובייחוד לא עבור עצמך.
בדרך כלל מספיקים משפט אחד או שניים, ובעיקר הוויה שמשדרת עמדה ברורה ובהירה.

תארי לעצמך שבן זוגך היה מחליט לעשות איזשהו שינוי גדול בקריירה שלו - שינוי שהיה משפיע גם עלייך ושאולי לא היית שמחה לקראתו - והיה מושיב אותך ומסביר לך שוב ושוב מדוע ההחלטה שלו כן נכונה. הוא כבר החליט בלעדייך, אין לך מילה בהחלטה, ובכל זאת הוא מסביר ומסביר ומסביר. מהו המסר שהיה עובר אלייך? איך היית מרגישה? איך היית מגיבה?

לדעתי איה לא זקוקה לכל כך הרבה הסברים. היא זקוקה:
  1. לעמדה ברורה מכיוונך.
  2. לדעת שאת קולטת אותה, מכילה את הקושי שלה (וזאת במובחן ממצב בו את מתנגדת אליה).
לא רואה כרגע דרך אחרת מאשר סירוב עם הסבר.
מציעה לוותר על ההסבר ולומר משפט שיתן לה להבין שאת קולטת את הקושי שלה, את התסכול שלה, את הכעס שלה.
הסבר לא רק שאינו נותן לה תחושה שקלטת את המקום בו היא נמצאת, אלא שהוא משדר התנגדות למצב הזה. גם אם לא במילים, אז באנרגיה.

במקום להתנגד - לקלוט, לקבל. המצב ההפוך מהתנגדות הוא לאו דווקא הסכמה ("נו טוב, קחי ציצי" ;-)) - אלא קליטה, הבנה, הכלה ("כן, אני מבינה שזה מה שאת רוצה"). החלפה של התנגדות בקבלה והסכמה איננה נעשית רק ברמה המילולית אלא גם, או אולי בעיקר, ברמת ההוויה. לכן, את יכולה גם לשים לב ל-מי את באותו הרגע, מאיזה מקום את מגיעה, מה את משדרת.

אני יודעת שהתיאוריה יפה על הנייר (או על המסך :-)), וקשה ליישום במציאות, במיוחד לפנות בוקר כשהעצבים רופפים מחוסר שינה. אני יודעת. את יכולה לנסות ולשים לב אל המקום ממנו את מגיבה. רק לשים לב. או שאת יכולה בשלב ראשון לנסות ולהחליף אפילו רק באופן טכני את המשפטים שאת אומרת (משפטים של קבלה במקום הסברים), ולאט לאט לתת למילים לחלחל אלייך וליצור את ההוויה המקבלת במקום המתנגדת. לאט.

יש בי מין פרדיגמה, אני לא יודעת להחליט החלטות!
או אולי פרדיגמה של "אני אמורה להחליט מהר"? :-)
למה בעצם את אמורה להחליט מהר? בדיוק כמו שהחלטת לתת מקום לפחדים, אני מציעה לתת גם מקום וכבוד להתלבטות (לי קשה להיות בהתלבטות ובאי-הידיעה כך שאני מבינה את הנטיה להחליט, לדעת, עכשיו!) אולי את יכולה להתלבט לאיטך איזו תקופה? :-)

_מעניין אותי למה את מתכוונת כאן. כי המושג "עצמאות" הוא נרחב ביותר וערטילאי. במובן אי-תלות, יש הרבה דברים שאני מניחה להם לקרות אך לדוגמא:
עצמאות בהתפתחות, כמו להציע לה בנעימות, בלי לחץ, לשבת על השירותים.
או עצמאות כשפוגשים אחרים ולהציע לה להצטרף למעגל שלנו עם עוד ילדים?
בעצם שני המושגים האחרונים זה לא בהכרח עצמאות.. אז אולי תשתפי._
אני מסכימה עם קרוטונית שהמושג "עצמאות" לא ממש מדוייק פה.
במקרים כמו אלה שתיארת עוזרת לי ההבחנה של אחריות ההורה מול אחריות הילד. היא מאפשרת לי ליצור לעצמי בהירות לגבי מידת הנוכחות שנדרשת ממני בסיטואציות השונות. אני גם מאמינה שנקודת האיזון בין שני תחומי האחריות היא מאוד אישית, כלומר שאין כאן כללים, ושכל הורה צריך/יכול למצוא לעצמו את המקום שנכון עבורו.

כמו להציע לה בנעימות, בלי לחץ, לשבת על השירותים.
מבחינתי, אישית, זו היתה עשויה להיות פלישה אל תחום האחריות שלה (אבל שוב - מה שמהווה "פלישה" בעיני, לאו דווקא יהווה פלישה בעיני הורה אחר). אני אתאר לך את "חלוקת התחומים" שהיתה אצלינו בהקשר הזה של גמילה מחיתולים.

תחום האחריות שלי כלל: 1. לזהות את הזמן בו היא היתה בשלה ומוכנה לכך, 2. להחליט שמהיום מורידים את החיתול ומגלגלים את השטיחים, 3. לספר לה שמהיום היא מוזמנת לעשות פיפי וקקי בסיר או בישבנון, איך שנוח לה, 4. להזכיר לה בענייניות ובלי כעס בכל פעם שעשתה פיפי על הרצפה - שעושים בסיר. תחום האחריות שלה כלל לגשת לסיר כשהיתה צריכה לעשות (לכן גם היה לי חשוב להשתמש גם בסיר וגם בישבנון כי הסיר איפשר לה עצמאות בשלב הזה. היא ניגשה והתיישבה כשרצתה). התהליך היה מהיר להפליא. תוך יומיים או שלושה, לא זוכרת בדיוק, כבר לא היו פיספוסים.

האם זה עונה לך על התהייה לגבי עצמאות/נפרדות/אי-תלות?

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 07 ינואר 2007, 20:02

גמד אהובה |L|
לצערי, אין לי כל כך זמן לכתוב בינתיים, על אף שכתיבתך יוצרת אצלי מחשבות רבות.
בכל אופן שתדעי שאני כל הזמן קוראת אותך :-)
שולחת לך המון (()) (()) (())

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 07 ינואר 2007, 19:55

את מרגשת אותי ומעציבה אותי כל כך... למרות שאני מבינה כל כך את ההחלטה שלכם.
אני חושבת שקשה לעזוב שוב, בגלל שמבינים שמה שעוזבים נשאר מאחור ומסתיים.

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 07 ינואר 2007, 16:46

לא רואה את עצמי כאחראית לדחיפה של בתי לקראת עצמאות. אני מאמינה שאם הדברים מגיעים ממנה, כאשר היא מוכנה לכך ולא כאשר אני החלטתי לעזור לה לפתח עצמאות – אז העצמאות המדוברת הזאת היא בשלה יותר, נכונה יותר, שלמה יותר.
מעניין אותי למה את מתכוונת כאן. כי המושג "עצמאות" הוא נרחב ביותר וערטילאי. במובן אי-תלות, יש הרבה דברים שאני מניחה להם לקרות אך לדוגמא:
עצמאות בהתפתחות, כמו להציע לה בנעימות, בלי לחץ, לשבת על השירותים.
או עצמאות כשפוגשים אחרים ולהציע לה להצטרף למעגל שלנו עם עוד ילדים?
בעצם שני המושגים האחרונים זה לא בהכרח עצמאות.. אז אולי תשתפי. {@

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 07 ינואר 2007, 16:36

תודה לך קרוטונית! שמחה לשמוע שאת עוקבת כאן אז ברוכה הבאה!
ותודה על דברייך בסך הכל צריכים קצת אוויר... מסכימה... לפעמים זה נכון שרואים בכל מהלך משהו דרמטי לעתיד..
זו פשוט צורת הסתכלות שונה. זה מזכיר לי לקחת כל צעד לאט לאט. לא תמיד יש מקום להתסכל על כל הענין מלמעלה...
ותודה עיריתי, חשבתי ה-מון על דברייך בימים האחרונים ובכלל עלייך. איך זה נעים לי שכמעט בלי להכיר, את מטפחת אותי ככה יפה יפה. (אותי ואת נסיכת השום).
זה נכון, הענין עם הפסקת ההנקה לא בדיוק עובר חלק בתוך תוכי. אבל אני לא מוצאת שם רגשות אשמה כמעט בכלל. אלא יותר געגוע קטן להנקה הראשונית..
לא יכולתי להמשיך מפני שאיה בחרה להפוך את ההנקה לחוויה לא רצויה וכואבת (משיכות, צביטות,אי שקט ואי נעימות) מכאן שזה שלה. שיחררתי כאן הכל אני חושבת... אבל כשכתבת: צורך להדוף אותה ולהתנגד לה רוב הזמן הרגשתי שקיים שם משהו כזה.
אולי כדי להראות שגם אני קיימת כאן. ושיש לי זכויות..
אולי לא ניסיתי מספיק דרכים אחרות להראות לה שגם לאמא יש צרכים. זה נהפך למין מאבק או אני או היא.
וכשאני מסרבת, אני מנסה עכשיו להסביר את עצמי ואת הסרוב. מלבד זה לא רואה כרגע דרך אחרת מאשר סירוב עם הסבר. (לא נעים לי כך, כואב, כבד וכו)
אך עדיין לא נמצא פתרון וכל פעם איכשהוא זה בא על חשבוני. אני ממשיכה לנדנד וכשמשכיבה בערב, כמו גם באמצע הלילה מלטפת לישון, הענין לא עובד! בלי נדנוד אין הרדמות, והליטוף אפפעם לא גרם לנמנום. כשהיא קמה לפנות בוקר ומנסה לחזור לישון ובוכה נורא, אין נידנודים. זה כבר חוק אצלינו. אבל היא ממש לא מצליחה אפפעם לחזור לישון. מכאן שאנחנו שרועים בניסיונות לישון ולהתהפך ללא הרף ולהרגיע כשבוכה. לפעמים עד הבוקר.
אז יש המון צרחות בלילה כבר שבועיים. והמון נדנודים בערב. לפעמים מהר ולפעמים לוקח המון זמן. אנחנו קצת בלופ.
מלבד זאת נוספו ענינים על שולחננו שאולי משפיעים על הרוגע הכללי של איה.
כי בנתיים, עוברת עליי תקופה מהורהרת ומלאת מחשבות דרמטיות לעתיד. (בניגוד לפסקה הקודמת עם קרוטונית..)
ואין להאשים אותי ברגע דל אחד של מחשבות לא קיומיות P-: אצלי תמיד אפשר למצוא שידורים חוזרים של ויכוחים פנימיים בנוגע לעתידינו.
נקלענו, אני ואישי, לויכוח נוקב בנוגע לחינוכה העתידי של איה, גן, בית ספר (כן, כן.. גם לשם הגענו, והלאה) וסיימנו במחשבה נחרצת על זמן העזיבה שלנו את ברלין. אישי לא רואה את עתידו בארץ בשום צורה. הוא מסכים לגור קצת בארץ איתי, לתקופה של כמה שנים.
ומשם להמשיך הלאה לגור בערים גדולות באירופה או אמריקה. אני מבינה אותו לחלוטין. גם מבחינת ענין וקריירה.
לכן יש זמן מוגבל לשהות הבאה שלנו בארץ. ולטעמי הוא צריך להתחיל כנראה בקרוב- כי כרגע אין עדיין מסגרת מסוימת לאיה, וכרגע יש לנו עדין רק את איה,
ונוצרה מין הזדמנות שכזו, להתחיל משהו עכשיו ולא כשיהיו עוד קשיים. אבל אני חצויה קצת בנושא הזה, בגלל שסופסוף אחרי תקופה לא פשוטה בברלין, סופסוף קצת נוח ונעים ונרקמים יחסים ויש לי תוכניות לגבי עצמי. מוזר יהיה לעזוב כאן הכל ולהתחיל משהו לא ברור ולא ידוע במקום לא פשוט בעליל. ובנוסף בלי החבר הכי טוב של איה והחברה הכי הכי שלי... אבל, המשפחה, הבית, השפה...
אני רואה המון שמחה והמון קושי ואני מנסה לחשוב ולהרגיש בבטן מה יהיה (בעצתך, עירית. כתבת לנסיכה הרבה דברים שעזרו לי).
בדיוק עכשיו אני מנסה לתת לפחדים שלי מהמעבר לארץ מקום. אכן הענין מלווה בהרבה פחות לחץ מבעבר. אבל עדיין מרגישה שבא לי לשקוע בקומה קטנה, לא לחשוב על כלום ושההכרה תקרה מעצמה, שאראה סופסוף תובנה אחת ברורה. מתפללת למציאת כיוון, הדרכה, בתוך עצמי למסע שלי.
ככל שאני חושבת על כך וכותבת כאן, מרגישה שיש בי בכי שרוצה לצאת ולהשתחרר.
יש בי מין פרדיגמה, אני לא יודעת להחליט החלטות! מנסה לחשוב לאחור ולסתור את הפרדיגמה הזו.
את ההחלטה הכביכול דרמטית לקום, לעזוב את הארץ ולעבור לברלין, עשיתי בקלילות ולא חשבתי כלל על קשיים.
הייתי מלאת מוטיבציה ונשבה בי רוח ההרפתקה. רק לאחר מכן קרתה ההתפכחות.
אז למה עכשיו אני כל כך מלאה בפחדים? חצויה בתוכי ומבולבלת.
אבל אני אכן מחליטה לטפל בכך. מקוה להעזר במישהי בטיפול בקרוב ואולי אף אנאליזה קצרה.
הצגתי כאן המון ענינים. אני קוראת את הדברים ורואה כמה אני מוצפת. זה משפיע על חיי. כמו קולות שחושבים ומדברים בי בלי הפסק.
אך הפעם למזלי, אני מנסה לתת לכך מקום. לא להילחץ להחליט. לא להלחץ ממחשבות ותיכנונים. פשוט לתת לתקופה הבאה לגלות את עצמה ולהבנות לצוף.
תודה על האוזן הקשובה. |L|

בלוג גמד במרחקים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 06 ינואר 2007, 14:10

אני מצד שני גם לא רואה את עצמי כאחראית לדחיפה של בתי לקראת עצמאות
הרהור פרטי שלי: אני חושבת שרוב ההורים אומרים "עצמאות" ומדברים על "נפרדות".
כלומר, בסך הכל צריכים קצת אוויר... :-) אבל זה נתמך בתורה שלמה שמדברת על עצמאות הילד (בן שנתיים כמובן לא יכול להיות עצמאי - הוא לא ישרוד לבדו אפילו יום אחד).

בלוג גמד במרחקים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 06 ינואר 2007, 13:58

אם עוד מישהו עובר בסביבה, תנו סימן קטן..
הנה (())
רק עכשיו הגעתי הנה, וקראתי בנשימה אחת את כל קורות הביקור האחרון שלכן, נשמע ממש קשה ומתיש.
מחזקת אותך בהפסקת ההנקה ובהחלטה שבעיניי טובה לשתיכן.
שמרי על עצמך @}

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 05 ינואר 2007, 15:36

בין חצות לשש בבוקר יש התעוררות אחת דרמטית עם בכי מר ואחריה ניסיונות מתישים של איה להרדם.
אני יורה באפלה :-). אולי זה יהיה רלוונטי לך ואולי לא.
עד כמה את שלמה עם הפסקת ההנקה? גמילה יזומה היא לא תהליך קל וחלק בכל מקרה, אבל אי-שלמות ביחס לגמילה עלולה להקשות עוד יותר. האם יכול להיות שהחלטת (והיית מאוד נחושה!) שהגיע הזמן לגמילה, אבל פה ושם יש סדקים קטנטנים בבחירה הזאת? למשל תחושת אשמה קלה (או לא קלה) מדי פעם. למשל הרהורים לא מעצימים ביחס לעצמך על מה שאיה נדרשת לעבור וכיוב'. אם את לא שלמה לגמרי היא מרגישה את זה ומגיבה אלייך ולהוויה שמתוכה את מתנהלת.

בפועל זה יכול לבוא לידי ביטוי למשל בתחושה כללית של רצון שלך לפצות אותה בכל מיני דרכים. תחושה גלויה או תחושה סמויה שמרחפת אי שם ברקע ומשפיעה על ההתייחסות שלך. עוד ביטוי של אי השלמות יכול להיות צורך להדוף אותה ולהתנגד לה רוב הזמן, מה שמוביל למאבק מתמשך (הסבר: אם את לא שלמה, את נדרשת לשכנע את עצמך ואותה בכל פעם מחדש בנכונות ההחלטה).

גם אם הנושא של שלמות ההחלטה לא רלוונטי לך, שווה לך בכל מקרה להקדיש תשומת לב למקום ממנו את באה, לתפיסות שלך ביחס לגמילה, ואל מה שאת משדרת. תשומת לב כזאת עשויה להקל עליכן.

_יש לי כל מיני דברים לומר על התפתחות של העצמאות שלה אבל אז אולי אגלוש לשיחת צד שלא בהכרח רלוונטית לגמד
דוקא זה מאוד רלונטי לי כרגע ואשמח לשמוע ממך על כך כי אני צופה וחווה את הענין כרגע בעצמי. אז אנא שתפי ומקסימום נעביר למקום הרצוי._
התייחסתי אז למשפט הזה:

_חשוב גם עבור איה ללמוד להירדם בעצמה. עם מגע ועם כל התמיכה ההורית.
זה חלק מההתפתחות של העצמאות שלה,לא פחות מההליכה והאכילה..._

אני מאמינה שביסוס עצמאות הוא משהו שנכון שהקצב שלו יבוא מהילד ולא מההורה. בדיוק כמו שלא דחפתי את בתי להתחיל ללכת או להתחיל לאכול אוכל מוצק (הדוגמאות שנעמה הזכירה), אלא הדברים הללו קרו מעצמם, מתוכה, ובקצב שלה, כך לדעתי נכון שהיכולת להרדם לבד (לבד, כאמור = ללא נוכחות או מגע של ההורה. לא מתייחסת כאן ספציפית להנקה בה גם צרכי האם הם חלק מהמשוואה) היא משהו שיגיע מיוזמתה ובקצב שלה.

ברור שנדרש למצוא דרך שתתאים גם להורים. אני לא מדברת על ביטול הרצונות והצרכים של ההורה. אבל אני מצד שני גם לא רואה את עצמי כאחראית לדחיפה של בתי לקראת עצמאות. אני מאמינה שאם הדברים מגיעים ממנה, כאשר היא מוכנה לכך ולא כאשר אני החלטתי לעזור לה לפתח עצמאות – אז העצמאות המדוברת הזאת היא בשלה יותר, נכונה יותר, שלמה יותר.

לתפיסתי – עצמאות לא צריך לפתח, אלא צריך סבלנות לתת לה להתפתח מעצמה. ולכן, בגלל שהלב העניין הוא בסבלנות, התנועה שנחוצה לדעתי היא שחרור והרפייה ולא דחיפה.

זה הרעיון הכללי. מה דעתך?
(אפשר גם להכנס לשיחה על עניינים ספציפיים אם יש לך כאלה על הפרק).

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 05 ינואר 2007, 12:08

חלמתי שאת מספרת לי שהיה לילה כל כך קשה שהתייאשת והנקת אותה... כנראה שזה קשור למה שעובר עלינו, חרדות שמציפות אותי ובלבול בין מה שקורה אצליכם למה שקורה אצלינו... בכל מקרה, בחלום הייתי ממש המומה שהנקת אותה שוב!!!.................

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 05 ינואר 2007, 08:00

גמדית יקרה, אני קצרה בזמן (עובדת היום) ובינתיים רק שולחת חיבוק מחזק.
יש לי כל מיני דברים לכתוב לך ואעשה זאת בהמשך היום.
(())

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 04 ינואר 2007, 22:12

יום חדש, תובנות חדשות..לאיה היה היום אחר צהריים רך ומתפנק עם הרבה ליטופים ואהבה ודיבור...
אולי בגלל העייפות שלה כי לא נרדמה בצהריים אחרי הרבה פעילות בוקר עם פיצ הקטן שלה... בכל אופן זה היה ממש נעיייייייםםםםםםם!..
עדיין מתחבטת בעניני הרדמה: אתמול הצלחתי להשכיב אותה סופית בשכיבה, אולם תחילת ההשכבה החלה בניענוע...
כשכבר לא היה לי כח נשכבתי והמשכתי את התנודות בשכיבה למרות המרד, ולבסוף נרדמה.
ואז חשבתי: נתחיל תמיד עם קצת ניענוע ונעבור לשכיבה וכך אולי נקטין את זמן הנדנוד פחות ופחות. אבל היום היתה עיפה ונרדמה כבר בנידנוד.
מקוה להמשיך במגמה מחר. או אולי לנסות לבדוק טוב טוב את מצב העייפות.. למרות שתמיד אותם סימני עייפות בערך באותה שעה. (מזכירה לעצמי לבדוק).
אבל גם לא יודעת בדיוק מה לעשות עם ההתעוררויות של לפנות בוקר: בין חצות לשש בבוקר יש התעוררות אחת דרמטית עם בכי מר ואחריה ניסיונות מתישים של איה להרדם. היא עדיין רוצה "ליגוע".. ולפנות בוקר אין לי כל כך כוחות להתנגד, מצאתי שכיבה מסוימת שבה זה לא הכי מפריע ושבה אני גם יכולה קצת לנמנם. אבל אם לא מצליחה לישון במהלך ניסיונות ההרדמות שלה, אני מתעוררת בתשישות בסביבות עשר.. יחד איתה.
אמנם אני משלימה שעות שינה איתה ושמחה שהיא לא מתעוררת לאחר מכן מוקדם, אבל אני תוהה למה היא בוכה כך.
נסיכת_ השום אמרה לי פשוט לקום ולהתעורר איתה, אבל אני ממש רואה שהיא עייפה ושהיא באמת מנסה להרדם, כך שזה נותר לי לא פתור.
מחפשת דפים בנושא.
פרט לזה, עירית,
יש לי כל מיני דברים לומר על התפתחות של העצמאות שלה אבל אז אולי אגלוש לשיחת צד שלא בהכרח רלוונטית לגמד
דוקא זה מאוד רלונטי לי כרגע ואשמח לשמוע ממך על כך כי אני צופה וחווה את הענין כרגע בעצמי. אז אנא שתפי ומקסימום נעביר למקום הרצוי.
שיהיה ZZZ טוב

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 02 ינואר 2007, 21:40

תודה על העצות. עוברים עלינו ימים טובים בהחלט, למרות בעיות ההרדמות של איה.
פתחנו את השנה בדרך נעימה. עם מכרים וחברים בארוחת ערב, בעוד הפגזים נוחתים סביבנו ללא מפריע..
בדרכנו הביתה מאותה ארוחת ערב מבוסמת, עברנו את הפינה הכי רועשת ומלאת מתפרעי סילבסטר שיש באיזור. היה קצת מפחיד..
כי מעבר לזיקוקים שקופצים מסביב לקול תרועות של איה, היה רעש פיצוצים גדול, והמון אנשים ונשים שיכורים. לרגע ממש התחרטתי שיצאתי היום מהבית.
אבל הגענו תוך דקות הביתה ונרגענו. בתוך הבית כבר לא שמענו דבר. הרדמנו את איה והתרפקנו על הספה. עוד לפני שנגע גבי בכרית הגבוהה, עצמתי עיניים עד לבוקר... או יותר נכון לפנות בוקר.
זה מה שמוביל אותי לקשיים הזמניים (אני משכנעת את עצמי בחריצות) של איה בהרדמות. מלבד ההרדמה עצמה שלוקחת הרבה זמן- כשעה או יותר, ובנידנודים זה המון זמן, היא גם מתעוררת לפנות בוקר בבכי חזק ומושקע.
עד עכשיו, באתי אני כל פעם כשבכתה ממשכבי בסלון, לעזור לזוגי להרדים אך זו היתה טעות. היא מצאה לה תחליף חדש לציצי- ליגוע. היא רק רוצה ליגוע, אבל זה כבר לא נעים. היא צובטת וצריך לשכב ממש פסל בשביל שהיא תרדם ממש.
אהבתי את השלב הקודם, עם ליטופי הבטן, אבל היא ממש בקטע של : מה בטן? תביאו תדבר האמיתי! וכמובן בכי מר. אתמול הנחתי לבנזוגי להיות לבד איתה, והיו הרבה פחות קולות בכי מהחדר, והמון הסברים שלו. לבסוף התרצתה ונרדמה באצילות נסיכתית עם גב יד על המצח..
בנוסף, אני ממש לא יודעת איך לצאת מההרדמת ניענועים. אני שוכבת לידה, מלטפת, וקראת סיפורים בשכיבה של שתינו. לא עוזר כלום. כבר יומיים אני מנסה את זה בצהריים ואין מנוחת צהריים בגלל זה. היא לא נרדמת ככה. ואומרת לי "ללכת- ללכת" כלומר להרים אותה ולנענע תוך הליכה.
בערבים אנחנו קצת מעוכים אז אנחנו נכנעים לזה כי רוצים כבר להשכיב והיא עייפה, אבל ברור לי שאנחנו צריכים לנסות את זה בערב, למרות המחאה.
אוספת עכשיו כוחות לקראת זה... אולי מחר..
ואולי יש למישהו עוד רעיונות?? ZZZ

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 30 דצמבר 2006, 23:30

תודה אהובות. אנחנו בטוב!! עידכונים כנראה מחר...

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 28 דצמבר 2006, 03:38

איך אתן?
:-)

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 27 דצמבר 2006, 23:17

מגע. בטח מגע.
אוקיי, אז לא הבנתי אותך נכון. חשבתי שכאשר דיברת על "להרדם לבד" התכוונת ממש לבד, ללא קירבה פיזית של ההורה. אם כך, לא אמרתי כלום. ומסכימה שניענועים ארוכים בגיל כזה קשים מאוד לאורך זמן.
יש לי כל מיני דברים לומר על התפתחות של העצמאות שלה אבל אז אולי אגלוש לשיחת צד שלא בהכרח רלוונטית לגמד, ועוד בבלוג שלה, אז אעצור כאן :-).

גמדית, מקווה שאת בטוב. שולחת לך (()) חם מרחוק.

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 24 דצמבר 2006, 10:06

מגע. בטח מגע. חשוב מאד מאד,אבל הנענועים האלו,מנסיון,מתישים ומיותרים. חשוב גם עבור איה ללמוד להירדם בעצמה. עם מגע ועם כל התמיכה ההורית.
זה חלק מההתפתחות של העצמאות שלה,לא פחות מההליכה והאכילה...

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 24 דצמבר 2006, 09:07

(())


אז לפחות שתתרגל כבר להרדם בעצמה.
לדעתי וויתור על ההנקה לא חייב לגרור גם וויתור על מגע בזמן ההרדמה. נדמה לי שזה צורך שלא כדאי לוותר עליו כל כך מהר. נכון שהליכה ונדנוד בגיל הזה יכולים להיות מתישים מאוד. אז לא חייבים. אפשר לנסות להחליף אותם (אולי בהדרגה) בחיבוק וליטוף עד שהיא נרדמת.

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 23 דצמבר 2006, 23:33

גאה בך.

אולי כדאי לחשוב עוד צעד אחד קדימה,ולהרגיל את איה לשים ראש על הכרית,להרדם בשכיבה,לפניי שיגיע הרגע שבו תתעייפו לנענע אותה באמצע כל לילה.
הרי ממילא היא בוכה עכשיו,לא? אז לפחות שתתרגל כבר להרדם בעצמה.שווה לשקול את זה,כי תחושת העייפות עלולה להגיע שוב מהר מכפי שדמיינת.
יאללה,תפסי טרמפ,את בשיא העלייה,עוד מאמץ קטן ואת שם...פסגת האושר...

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 23 דצמבר 2006, 23:19

הו אהובותיי היקרות! הבאתן אותי לדמעות מבורכות. |L||L||L||L||L|
כל כך התרגשתי מהתגובות שממש נרפאתי לגמרי...!
נעמה מקסימה, כל מילותייך פנינים. קוראת וחוזרת שוב ושוב.
נסיכה יקרה, כל כך נעים לדעת שיש לי כאן גב חזק ואיתן שיחזיק אותי בזמן הסופות.
הולכת חמודתי, איזה כיף שאנחנו מאותו שבט!
ועירית האחת והיחידה בעולם... כרגיל קוראת את דברייך, מהנהנת ומתרגשת כתמיד.
שמחה מאוד לבשר שאיה כבר לא יונקת מזה 4 ימים תמימים. זה באמת נראה בשמיים כשמסתכלים על זה מבפנים, מתוך ההנקה היומיומית, אבל ב אמת היתה דרושה כאן החלטה, למען שתינו. ובעזרתו הנמרצת והאוהבת של בנזוגי, נעדרתי כל הרדמת ערב והלילות משתפרים והימים גם!..
(היא עדין מוחה לפעמים בכל כוחותיה הקטנים והמכמירים.. אבל אני עומדת בכך וזה לא נמשך זמן רב ויש בי כוחות לחיבוקים והסברים אוהבים).
בנוסף, לקחתי כמה פעמים השבוע בייביסיטר חמודה ונהניתי לי לנקות את הבית כמו שאפפעם לא..
בעיקר שמחתי שאני מקלה על שתינו למרות שהיה קצת קשה לשחרר בהתחלה..
אנחנו מרדימים את איה בהליכה ונדנוד, זה קשה ומפרך לפעמים אבל האושר רב..!
אני ממש מרגישה כמו שהתעוררתי מחלום רע וחזרתי לעצמי. הגיעו שוב הריקודים וצווחות הצחוק..
מחר חג המולד. אני מודה על השפע המקסים המקשט את ביתינו... יש לנו חנוכיה לצד עץ אשוח והמון מתנות עטופות. מחכים לארח את גרטרוד בשמחה.
כל מה שכתבתן לי שראיתי רק היום, כבר נעשה בתוכי ואני כל כך שמחה על כך. הייתי באמת "בעין הסערה"... ולא ראיתי דבר. אבל המצב השתפר בגלל שלא הנחתי לדברים להמשיך כך. וכשאני רואה את מה שכתבתן, זה עוזר לי להבין תהליך טריויאלי שנוצר בתוכי. כנראה יצר השרדות שלא נותן לי להמשיך לחיות בלי מעוף ומנוף.. אני מודה על כך מתוך הלב!
כל כך נעים לחזור ולקרוא שוב את הדברים. להבין מחדש כמה חשוב להתבונן ולהקשיב לעצמינו. להבין ש העננים השחורים הם מצב זמני שעובר.
תודה ואהבה לכולכן

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 23 דצמבר 2006, 11:13

היי

מקווה שקצת נרגעו נעניינים שם אצלכן מאז כתבת כאן בכאב על התקופה הקשה שעוברת עליכן. אל תשכחי שזו רק תקופה,וזה עובר...

לצערי,לא מוצאת זמן לכתוב לך בריכוז ובשקט,אז יוצא שאני כותבת בהמשכים,כל פעם שולחת לך עוד קמצוץ של תובנות אם
רציתי לספר לך שאצלי,יצא שילדיי נגמלו מהנקה,קצת אחרי שהתחילו ללכת,קיבלו בטחון בהליכה ו... יצאו לחיים עצמאיים.
יש משהו בהליכה שלדעתי מסמל את יכולת ההיפרדות של הילד מאימו,ולכן עלינו האימהות להיות קשובות ליכולת הזו ומשמעויותיה הפיזיות והנפשיות
ולהרפות,במידה הדרושה ובצורה מאוזנת,מהנטייה שלנו להשליך על הילד את משאלות הלב שלנו. גם אם הדעה הרווחת בקרב קהילת "באופן טבעי" היא להניק כמה שיותר,אני מאמינה שכל אמא צריכה להיות קשובה לעצמה ולילד שלה ולעשות מה שטבעי ונכון עבורכן:עבורך ועבור איה.
ומה ש"נכון" מתחלף ומשתנה כל הזמן,לא רק מאמא לאמא,ןלא רק מילד לילד,אלא גם מאתמול,להיום ולמחר.
העבודה החשובה אם כן,היא עבודת ההקשבה וההתבוננות. כל יום,כל שעה,כל דקה,להרגיש(את השד הכואב,את העייפות ותחושת המיאוס המצטברת),להתבונן (פנימה והחוצה,בהתנהגות של איה,בהרגלי השינה של איה ושלך,במה קורה לך בקשר שנוצר בניכם,במי שהפכת להיות,במה שאת אוהבת/לא אוהבת בעצמך ובה),להקשיב (לבכי שלך,ללב,לבטן שמתהפכת,למחשבות שמתרוצצות בין התלבטות להתלבטות...)

כל סוף הוא התחלה של משהו אחר.

מקווה עבורך שתזכי לעבור את סוף פרק ההנקה ולהתרגש מתקופה חדשה ביחסים עם איה,ובכלל,עם עצמך והעולם

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 21 דצמבר 2006, 22:32

הו, יקירתי, (())

את כל כך נפלאה ונהדרת, רק שאת לא רואה את זה כרגע כי בתוך הסיחרור הרכבת לעצמך (או יותר נכון, "נדבקו" לך) "משקפיים" עם אמונות לא-מעצימות שלך על עצמך. הלוואי שהייתי יכולה להשאיל לך, ולו לרגע, את המשקפיים שדרכן אני מסתכלת עלייך, ושדרכן אפשר לראות איזו אשה מדהימה את ואיזו אמא נפלאה את.

שולחת לך חיבוק גדול והמלצה חמה להעניק לעצמך משהו טוב.
לא זוכרת אם סיפרתי לך על זה במייל האחרון. הבית שלנו נכנס זה עתה לסיחרור הקבוע-והמטורף-והבלתי אפשרי בעקבות העסק של עופר. ואחרי שש שנים, ושניים-עשר סיחרורים כאלה, כשכבר חשבתי שהנה, התרגלתי, גיליתי שכמעט בלתי אפשרי לי לא לצאת מאיזון בתקופה כל כך לא מאוזנת (לעצמי נתתי שני טיפולי הילינג מבורכים. רציתי להציע לך לתת לעצמך משהו דומה. את לא יכולה רק לתת-ולתת-ולהיות-קשובה-ולהכיל-ושוב לתת - מבלי לקבל, מבלי להיטען).

ואני חושבת עלייך: איך אפשר שלא לצאת מאיזון עם כל מה שעברת? הנסיעה והנשיכה ואי החזרה לשגרה...

זה כל כך בסדר וכל כך הגיוני ונורמלי להגיב ככה, להרגיש ככה כלפי עצמך, לחשוב את המחשבות הללו על עצמך. זה בסדר. באמת! :-)
מותר לך להתפרק, מותר לך להיות חלשה, מותר לך לצאת מאיזון. זה כל כך אנושי. אני יודעת שלי זה קורה לפעמים, ואני לא מכירה אמא שזה לא קורה לה בצורה זו או אחרת.

אולי ההבנה הזאת תוכל להקל עלייך קצת ולהרפות מעט מההתנגדות הגדולה שלך לעצמך? אני מזכירה את הנושא של התנגדות כי אני חושבת שחלק ניכר מהסבל שלך מקורו בעצם ההתנגדות שלך לעצמך ולמצב, מקורו בלחץ שלך על עצמך לתקן את המצב כמה שיותר מהר, לחץ פנימי (טבעי והגיוני) לחזור ולהיות "בסדר". בשבילי, ההבנה שזה מה שיש עכשיו, ושמה שיקל עלי זה קודם כל לקבל את זה, היתה משחררת למדי.

אני יודעת שבתוך אי-האיזון הזה כל האמונות הללו (אני תמיד לא אהיה אמא טובה לאיה,_ _משהו לא בסדר איתי.) נראות כמו האמת המוחלטת. זו לא האמת. אלו עננים שחורים שיחלפו.

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 21 דצמבר 2006, 14:06

גמד יקרה, אין לי מה להוסיף לדברי החוכמה של קודמותי.
שולחת לך ולאיה חיבוקים ואהבה |L| (()) |L|
חוצמזה שתדעי לך, לקרוא אותך זו תרפיה בפני עצמה...
אחרי הכל כולנו מרגישות גרוע לפעמים אבל לא כל כך מדברות על זה זו עם זו.
אז תודה לך יקרה שאת משתפת בכזו פתיחות וכנות! @} {} @} {} @}

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 21 דצמבר 2006, 10:51

היי יקרה,
אני מקווה שאת יודעת שאני אתך תמיד, ולא מפרשת את הדברים שאני אומרת בצורה לא נכונה.
אני מאוד מסכימה עם מה שנעמה כתבה לך למעלה.
בינך לבין איה חייב להיות איזון. שלשתיכן יהיה טוב ולא שלאחת מכן יהיה טוב על חשבון השנייה.
חוץ מזה שנראה לי הגם לאיה לא כל כך טוב כשלך רע.
וחוזרת פה על הצעתי שיהיה באופן רישמי וכתוב. תביאי אותה אלינו! תעשי לך סיבובים, תהיי לבד בבית, מה שבא לך, מתי שבא לך, תביאי אותה, או שאנחנו נבוא אליכם אפילו לפעמים ואת תוכלי לצאת!!!
ואל תשכחי את עניין הבייביסיטר המשותף שיחל החל מינואר!
תתחזקי תתחזקי תתחזקי, תאהבי את עצמך כמו שאת, את מדהימה, יש לך יכולות מדהימות, ואת חזקה!
שיעברו ימי החג המלחצים כמה שיותר מהר... ותחשבי ברצינות על עניין החופשה שדברנו עליו אתמול!
הולכת להתארגן לפגוש אתכן בקפה...
שיהיה לנו לכלנו יום נעים
אוהבת אתכן המון המון

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 21 דצמבר 2006, 06:35

אנסה להמשיך...

נועם מזכיר לי להגיד לך משפט שאת פעם ציטטת לי "בעין הסערה רואים רק סערה". כשהסערה תדעך,תראי איך פתאם הכל מתבהר.
אני רוצה לומר לך שמאד חשוב עבורך להרפות מה"מה שנכון" ולהתחיל להקשיב למה שנכון עבורך עכשיו.
כי אין דבר כזה "נכון". יש מה היה נכון לי ויש מה נכון לך ,ויש מה יהיה לך נכון עם הילד הבא.
פתרון הקסם טמון בהקשבה אמיתית לעצמך,ואח"כ קבלת החלטות אמיצה,כי זה מה שדרוש לך כעת.
לוותר זה לא בהכרח להפסיד. להיפך. אם "תוותרי"לעצמך כעת ותרפי מהאידאל שנדמה לך שהוא נכון(להניק כמה שיותר)את רק תרוויחי.
תחשבי שאת עושה את הדבר שהכי טוב לאיה וזה יעזור לך ואז באמת לשתיכן יהיה טוב. מחשבות יוצרות מציאות. תחשבי שזה טוב ויהיה טוב.את תראי...
עם שחר אגב הייתי באיזה שהוא שלב דומה לשלך כעת,ולמרות שידעתי שאני רוצה לגדל אותה בבית עד גיל מבוגר,הרגשתי שאני לא יכולה יותר.רציתי,אבל לא באמת היה אפשרי עבורי באותה עת ,ולזה חשוב להיות קשובים. שחר "יצאה מהבית"בגיל שנה וחצי,ואז-זה היה הדבר שהיה הכי טוב בשבילה,כי כך אני החלטתי וכך אכן היה. והיום,היום,בגיל 8,היא בבית,בחינוך ביתי. את לא יכולה לדעת מה יהיה,או ליתר דיוק את כן יכולה,כי מה שתגידי לעצמך שהוא טוב ונכון עבורכם- זה באמת מה שיהיה.(וזה לא שלא בכיתי שעות וייסרתי עצמי על זה שאני לא נותנת לה לינוק ועל זה שאני צריכה להשאיר אותה עם אמא אחרת)
כל כך מיותר ומפריע. רק היום,בראייה לאחור,אני יכולה לומר בוודאות שזה היה מיותר וטיפשי. אם הייתי אז קשובה לעצמי,כמו שאני היום,וסלחנית כלפי עצמי וכלפי האידאלים שהייתי רוצה לחיות לאורם.
יש לי עקרון מאד חשוב בחיים שמנחה אותי כשאני מתלבטת מה עלי לעשות : בלי עקרונות!!!

הילדים לא נותנים לי להמשיך לכתוב .לא מתאים עכשיו. אנסה להמשיך בלילה.

ביי חמודה

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה...* » 21 דצמבר 2006, 05:42

איילת יקרה
אוהבת אותך,חמודה.אל תדאגי .יהיה בסדר
מבינה מאד על מה את מדברת.גם עם שחר כשהיתה בגיל הזה,היה לי קשה בטרוף ולא האמנתי שארצה עוד ילדים.
דעי לך שכמה שיש יותר ילדים,זה רק נהיה יותר קל לגדל אותם,כי את לא היחידה שמטפלת בהם. יש להם אחים שמעסיקים אותם והם די גדלים בעצמם מכל ההתרחשות שיש סביבם בבית ובמשפחה.
לגבי ההנקה,עצתי לך-פשוט תחתכי ודי. המחיר שזה גובה ממך גבוה מדי. זה לא שווה את זה.כשאת תהיי שלמה עם ההחלטה לגמרי,ויהיה לך ברור שזו טובתך וזו טובתה של איה - את תראי איך זה ייגמר בשנייה

רוצה לכתוב עוד אבל איילת שלי התעוררה אז אמשיך אח"כ. תחזיקי מעמד.

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 20 דצמבר 2006, 23:30

תקופה מוזרה משהו עוברת עלי...
לא מבינה אם זה דיכאון או משהו קצת יותר פשוט כמו קושי זמני להתמודד שתכף יעבור... אבל מזמן לא מצליחה למצוא לי מנוחה, ומאבדת קצת את ההומור שהוא תמיד מציל אותי מכל מצב. לא מבינה איך פתאום נכנס הדיכאון הזה ולמה הוא קשור וגם אין לי עבר דיכאוני או דיכאון במשפחה.
אני חושבת שאני עדין קצת אוספת את השברים של הביקור בארץ, שלאחריו במקום לחזור לשגרה מבורכת, היה לנו ביקור משפחתי ואחריו עוד אחד ועכשיו נכנס חג המולד ואמו של אישי תגיע אלינו.
בארץ, בגלל המחלות שפקדו אותנו- חויתי תחושה שלא חויתי עדיין עם איה, מיאוס. רציתי להתעורר פתאום מהחלום הזה ששמו אימהות. קשה לי לכתוב את זה אפילו ואני לא גאה על כך כלל. הרגשתי עם זה די זועה. אני שחלמתי תמיד להיות אמא והיו לי חושים אימהיים עוד בתור ילדה, היתה לי מערכת תובנות שהתחלתי להחיל אותה על בתי כראות עיני.ולהרגיש כל כך טוב עם עצמי ואיתה, אבל משהו בי קיבל הלם מעוצמת הכאב שבהרגשה שמה שלא אעשה, אני תמיד לא אהיה אמא טובה לאיה.
אבדתי את הביטחון שלי עימה. דברים שקבעתי בחיי כמו לביאה השתבשו אחרי הנשיכה העוצמתית שקיבלתי ממנה שלוותה בכאב ובעצב. הכתיבה כאן עוזרת לי לעבד את החויה הזו. עוזר לי קצת להזיל דמעות.. על פני השטח משהו כאן מפריע לי בכך שכל החוקים שלי נטרפו. הפסקת ההנקה נמשכה איזה חודש לפני הביקור וכמעט עברנו את זה טוב והכל הצליח. ניסיתי להפסיק כי ההנקה היתה לי כבר ממש קשה עם הצביטות שקיבלתי מאיה ועם חוסר האיזון הכללי שלי. רציתי די, אבל לא בכל מחיר. התאמתי את עצמי לצרכים של איה והתחלתי להפסיק בהדרגה. ההדרגה הזאת פשוט התפוצצה לי בפרצוף כשאיה דרשה ובכתה לילה שלם כשאני חולה מנשיכה שהיא גרמה לה. ואז חשבתי שאולי עם איה יש להפסיק מיד. כשחזרנו, התחלתי לנסות לחתוך. אך כנראה עדין לא הייתי חזקה מספיק. ועכשיו אני עוד מרגישה אפילו יותר חלשה כל יום מביא עימו המון ויכוחים איתה. בכל תחום. מנסה להבין איפה אני כאן. אני סובלת מההנקה הזו.
היו ימים בעבר שהתעוררה בחיוכים והיינו פשוט רוקדות לנו כל בוקר ועושות פרצופים למראה ונהנות ביחד. עכשיו הכל דרמטי ומביא אותה לדמעות אם לא עונים על משאלותיה. מרגישה שהאינטואיציה והחוזק האימהי שאפיין אותי אובדים לי.
כתבתי שעל פני השטח הדברים הללו מפריעים לי (מרגישה טיפשית בכלל להתלונן על דברים כאלה... אבל זו ההתמודדות שלי כרגע), אבל מתחת לפני השטח מזדחלת תמיד הרגשה קשה שמשהו לא בסדר איתי. רציתי 3 ילדים פתאום, לפעמים, אני מפתיעה את עצמי במחשבות שאחד זה מספיק לי ודי.
מתקשה להביט על תינוקות קטנטנים, מקבלת תחושת חמיצות כזו בלב וחולשה כזו מוזרה.
משהו כאן מתפספס. זו לא אני! הייתי פעם כל כך שמחה לקום מוקדם, היום אני גוררת עצמי מהמיטה בכבדות מהצורך לדאוג לאיה. ובלי הרבה חשק.
וכל הענין בכל זה, זה שאיה היא פשוט מדהימה ומקסימה לי. יש רגעים שאני פשוט מחרפצת אותה באהבה אינסופית. עכשיו יותר מתמיד עם כל השפה החדשה שלה, היא מדהימה אותי, בחוכמה וביופי ובתחושות שלה וההתלהבות שלה מהחיים. אז למה אני לא שם?????)+:

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 26 נובמבר 2006, 00:35

אוי גמד יקרה (())
קודם כל היה ממש כיף לפגוש אותך היום, ממש שמחתי שבאתן! |L|
ושנית, בקשר להנקה... אני באמת חושבת כמו שאמרת שזה לא הזמן המתאים לגמילה, עכשיו כשאיה בלי אבא ואת בלי הזוגי, כשאתן רחוק מהסביבה המוכרת.
גם די צפוי שתהיה רגרסיה קלה ממה שכבר הושג בבית. אחרי שתחזרו זה בוודאי יסתדר מחדש, אל ייאוש!!!
גמני לא מבינה מי זו היועצת התמוהה הזו... האם היא IBCLC? כבר שמעתי על כלמיני יועצות דמיקולו שעושות נזקים :-(
בכל אופן, את כזו נהדרת שאת מנסה להפיק טוב מכל משבר, ושאת מסוגלת לראייה רחבה הרבה מעבר לקשיי היומיום!
מאחלת לך יום נפלא מחר בג.ש. ועוד ימים נפלאים בהמשך הביקור הזה, החלמה מלאה ותובנות לרוב @} @} @}

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 25 נובמבר 2006, 23:19

כותבת לך פה למקרה שמשהו אחר גם יקרה,
לא יודעת איזו מין יועצת הנקה נתנה לך עיצה כל כך מטופשת כמו לקשור את החזה. זה בדיוק מה שיוצר גודש! אסור אסור אסור לעשות דבר כזה לעולם!
כל כך קל לקבל את התואר יועצת הנקה?!...
חוץ מזה מלא חיבוקים לך ולאיה המקסימה, שמנסה לנשוך אותך ולעורר אותך למציאות שהיא בעצם לא כל כך נוראית...
מלא אהבה ממני, עוברת לדבר איתך במסנגר...

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 25 נובמבר 2006, 23:07

מעדכנת כאן את כל אהובותיי שמחבקות..
נראה לי שזה רק אתן, נסיכת, פרח, ונעמונת. אבל נעים לי וקואוזי... אבל אם עוד מישהו עובר בסביבה, תנו סימן קטן..
אז ככה: לדעתי הביקור הזה הגיע אלי בסימן לקח ולימוד. מין טלטול כזה של התנערות. איפה את?? תתעוררי מהר!..
לא עבר יום אחד שלא היתה בו דרמה קטנה, ובכי תמרורים שלי ושל איה. אני קוראת כרגע את "לאהוב את מה שיש" שקניתי כאן באחת הגיחות המטושטשות לקניון הקרוב עם אמי, והנה עוד ועוד שיעורים מתבהרים איכשהוא.
אבל התחושה בי היא מוזרה. כמו עילפון זמני. לא מחוברת לעצמי ולתחושותיי החזקות שבד"כ. מעורפלת וממש מושי. שבירה ועומדת לפרוץ בבכי כל רגע. ליתר ביטחון קודם כל בוכה קצת! בכל ארוע קטן...
לרגעים זה נעלם ואני מתחזקת לי. כמו עכשיו שאני עוד מרשה לעצמי להתיחס לענין בצורה פילוסופית: מה כל זה אומר לי.
עוד ימים עברו ובמהלכם שיפור פיזי נהדר, יום מלא פעילות שבערבו שוב עלה החום והתחושה הנוראית והגודש בחזה ועוד התיעצות טלפונית ועוד ועוד..למחרת, אחרי לילה אצל אחותי ומשפחתה העוטפים ומחממים כמו שמיכת חורף, הגיע בוקר לקחה אותי אחותי למיון נשים שם קיבלתי עוד סוג אחר של אנטיביוטיקה למיגור הזיהום שנוצר.
בזמן ההמתנה לרופאה, לא ביזבזתי סתם את הזמן אלא בכיתי לי במלוא קיטור..."את בסדר?" (לא אני לא! אפשר את התור שלך?... הייתי צריכה להגיד בעצם) ולמה בכיתי? לא בגלל מצבי הפיזי אלא בגלל אחותי המקסימה. פשוט בגלל התחושה המדהימה שנתנה לי שלעולם לא יהיה לי לאן ליפול!
לעולם תהיה שם בשבילי ותדאג לרפד את עולמי ברציונל האיתן שלה. (בדיוק כשאצלי ירדה רמת המשכל לחזיה...)
אני כבר דומעת כשאני רק חושבת על זה. פתאום כשחיכיתי שם חשבתי כמה קשה לי כאן בארץ וכמה מצד שני בטוח לי.
ואיזה ניגוד בין השניים! אני רוצה לעוף מפה וקשורה לכאן בטבור. והתחושה של ליסוע רחוק שוב לעזוב אותה ואת כל חבריי. הילדים שלנו גודלים ואנחנו לא ביחד. כמה זה קשה!!!!!!! אוף..
אח"F היה יום בת"א עם חברות בלי ילדים, חיכיתי ליום המתוכנן מראש הזה כמו מים אחרי הנקה. וגם בו התפרקתי לי מידי פעם בחברת חברותיי האהובות שקיבלו והכילו הכל. ושתיהן הריוניות.. מיד בכו איתי יחד... היה כיף..
חזרתי הביתה. אחה"צ מתוח ביני לבין אימי ששמרה 3 שעות על איה. ארוחת ערב משפחתית עם אחותי. ואיה בוכיה והופ הקיאה!!
חשבתי לעצמי. מתי יעבור יום בלי אירועים??? הערב איכשהוא עבר. כולם מסביבי עודדו אותי להפסיק להניק ואף התקשרו ליועצת בטלפון שהציעה לקשור את החזה. אני היתי קצת חלשה מויכוחים וחשבתי שאולי באמת זה המצב וזה הפיתרון כרגע.
למזלי, דיברתי עם נסיכת השום המקסימה במסנגר והיא קראה אותי מיד לסדר. ועדיין היתי מבולבלת. איה נרדמה וישנה לילה ללא ציצי בכלל. ולא הקיאה יותר. כך שלא היתי צריכה להתמודד עם החזקה ונדנוד ולחשוב איזה אנטיביוטיקה השפיעה עליה ולמה.
בבוקר הבנתי ביתר שאת מה הלך שם. אני היתי כאילו על סם. הרופאה באמת אמרה משהו על הורמונים. וזו התחושה. כמו בהריון כשפתאום מתעוררים מבכי.. הבנתי (שוב..) מה אני צריכה לעשות. לא מתכוונת להתמודד עם גמילה עכשיו לבד ולא בסביבתינו הטבעית!
נתתי לה. ועדין נותנת לה לינוק.
ומה היה האירוע של היום? אחרי יום נחמד בגינה משפחתית בכ"ס, איה השתוללה ונהנתה ואני הרגשתי קצת גלים כאלה של חזרה למצב נורמלי ושיחת חולין נחמדה עם אנשים נעימים ובהם ההולכת בדרכים המקסימה. חזרנו הביתה ובמשך ההרדמה המתישה איה נשכה שוב את אותו מקום כואב! ואז איבדתי את הצפון וכעסתי מאוד. צעקתי והסברתי ולא ידעתי כבר איך להעביר את המסר!
התנתקתי ממנה והלכתי לחדר אחר. לא רציתי מגע איתה והיא הרגישה. למרות שהיתה עדין מאושרת ומשתוללת.
בנזוגי התקשר בדיוק והיה שוב בשוק מכל מה שקורה לי. נתתי לו לדבר איתה. אני מחכה שהוא כבר יגיע ביום שני (וזה אנדרסטייטמנט של העשור). בסופו של דבר, היא נרדמה וגם אני והתעוררה שוב לאחהצ מלא חיוכים ופעילות ומליון מילים חדשות וצחוקים נפלאים...
עסקים כרגיל.
אז תגידו אתן, זה לא טילטול?
לא רק טלטול של די לינוק, די לטפל בלעדית באיה, הגיע זמן לקצת עזרה, לחשוב שוב מחדש על תזונה חדשה, לה ולעצמי, ולהבין מה אני רוצה לעשות הלאה.. אלא גם לבחון מחדש את האמהות שלי, להבין מחדש איך אני ממשיכה מכאן.
עוצמת עיניים ונותנת לתשובות להגיע ולהבנה לצוף. לילה טוב.

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 23 נובמבר 2006, 13:53

אוי, אני כל כך מצטערת שלא הצלחנו לדבר אתמול! לא ידעתי שהמצב כל כך קשה, ועוד התלוננתי שאני חולה וא. לא עוזר!...
לפחות מהחוויה הזאת את באמת לומדת להעריך מה יש לך ביום יום, לא?
מדהים שאיה ופיצ היו חולים באותו הזמן, ועכשיו את ואני חולות באותו הזמן!
חבל שאנחנו לא חולות קרובות היינו יכולות להיות חולות ביחד ולתת לילדים לשעשע את עצמם בלעדינו...
מתגעגעת בטירוף
שולחת לך כוח
מקווה שנדבר בקרוב

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה* » 22 נובמבר 2006, 20:40

((-))

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 22 נובמבר 2006, 14:38

עוד ימים עוברים שמביאים איתם מצבי קצה נוספים..
המרגיעון אומר לי: מה את רוצה? הזדמנות טובה להבין בעצמי לאן לחתור.
הנסיעה המתוארת המיוחלת, שבפסקה הקודמת לא התבצעה. כי הפעם אני חליתי לי מאוד. איה נשכה בצהרים של אותו יום את חזה שמאל שכאב באופן מוגזם ובערב כבר הוביל לחום וצמרמורות. לא היה מנוס מלהישאר בבית ולהזיל מעט דמעות..
למחרת התעוררתי לבדי עם איה שבאופן מתמיה בחרה הפעם להתעורר מוקדם מכרגיל, היא בד"כ קמה ב9 בבוקר והפעם בשמונה. התעוררתי חסרת כוחות ומותשת לחלוטין אחרי לילה קשה עם איה בו שכחה את החוקים ותבעה לינוק מיד. החזקנו אותה נידנדנו, שרנו. דבר לא עזר. היא היתה במין התקף אמוק מצער כל כך. נתתי לה בסוף. לא עמדתי בזה כי הייתי מותשת.
כנראה היא מרגישה שמשהו לא בסדר עם אמא ומוציאה תגובות.
התעוררתי בשמונה ומיד הבנתי שאני לבד כי אמי היתה חייבת להגיע לעבודה לפחות לחצי יום, לא היתה לה ברירה ושמעתי אותה ממלמלת לי בבוקר כמה היא מרגישה נורא לעזוב אותי כך. וזה אכן היה נורא. לא היו בי כוחות אפילו להחליף לאיה את החיתול. החום היה גבוה 39 מעלות.עד שהצלחתי לקום מהמיטה לקחת את הטלפון ולהתקשר לעזרה לדודה ולקופ"ח עברה עוד שעה.
דודתי באה אחרי חצי שעה עם המון אנרגיה, דבר שעזר לי מאוד. הלבשנו את איה שנעשתה מאוד מאוד תלותית ומרדנית.
נסענו לקופח חולים, לשמחתי איה נשארה ברצון עם דודתי לשחק בחוץ בכיכר שליד. נמסרו דיווחים חיוביים ביותר ושמחתי לי מאוד.
לאחר מכן אמי הצטרפה אלינו לארוחה קטנה בבית קפה, כשאיה מסביבנו והן כל הזמן רצות אחריה ואני מנסה כל הזמן הגיד שזה בסדר ושהיא יכולה להשתולל קצת לבד ושיניחו לה כבר. היא קרובה. לא הקשיבו לי.
היום נגמר בטשטוש ואחריו הערב הגיע, ההרדמה עברה בשלום, ואחריה הלילה. שוב איה התעוררה בסביבות 4.30 צורחת ומשתוללת ותובעת ציצי עכשיו! אני שציפיתי לזה, כי לילה קודם היה ציצי, ניסיתי להרגיע אותה מה שצליח לפעמים והיא שקטה לכמה דקות ושוב צרחות.. ככה 5-6 פעמים.
בסוף באמת נעשה אור, הראיתי לה שאור בחלון ונתתי לה ציצי. גם מהכואב, כדי שיצא החלב משם והחום ירד.
היום למזלי אמי יכלה להישאר וכל כך עזרה! למרות שהיא בעצמה מאוד מצוננת.. כך שעוברים עלינו ימים מטורפים.
ניסיתי היום לא לבכות את החופשה הזו, ולהבין שכנראה כך היה צריך לקרות ושמצבים כאלה קורים עם ילדים למרות הציפיות שלנו.
כנראה שציפיותי באמת היו גבוהות. נכנסנו ללופ של חום, מצברוח לא מדהים, ותגובות אליו שמתבטאות באיה מיד.
מה אני רוצה? שואל המרגיעון. אני רוצה להיות שלוה. איפה שאני ובכל זמן. להיות כאן ועכשיו. להנות ממה שיש.
אמן

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 20 נובמבר 2006, 17:52

תודה לכן אהובותיי. נעים לשמוע את התגובות מכן. זה עוזר לי לראות דברים קצת מבחוץ. לא להיות שקועה בתוך הדרמה שלי..
היום היה גם יום קצת קשה, למרות שבילינו בגינה בבוקר, איה לא נרדמה עד עכשיו. והיתה מאוד מאוד עצבנית בעצמה מהנסיונות שלה להרדם.. או אולי מאמא שלה שנקלעה לקשיי תקשורת עם קרובי משפחה שמציעים לעזור ולבוא לבקר ולהיות קצת איתנו אבל שוכחים מזה...אמא שלי התקשרה בצהריים באמצע סערת הרוחות שהיתה בי והבינה שמצבי קצת קשה אז מיהרה לחזור מהעבודה ועכשיו היא איתה קצת. תודה אמא!
החלטתי ליסוע, לעזוב קצת את הבית הזה להגיע שוב לחבריי בקיבוץ ובפ.חנה, מקוה שהימים הבאים יעברו עלינו בשמחות..
בנוסף איה נשכה את ציצי שמאל שנעשה קצת כואב. והתחושה היא שאנחנו במין לופ סחרחר של בלבול, כאב וחוסר שינה ביחד..
מקוה שדברים ישתפרו ממחר. אני קוראת את עצמי מיד לסדר!..
די גמד, תרגעי לך. תקפידי לצאת מחר מוקדם ולקחת הכל בהומור.
אל תיכנסי לדין ודברים עם קרובי משפחה... זה הזמן קצת לחברים.
אני אמא טובה ומכילה, רק נקלעתי לסביבה שאינה מעצימה. אז לא לשכוח מי אני!
לא להסתובב ליד אנשים מחלישים. ולצאת מהדרמה..
בהצלחה לי..

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 20 נובמבר 2006, 16:50

יבה רגע למשפטים שעולים בי אני המומה מהעוצמה של הכעס בי (ומהשנינויות גם...)
דוקא סיקרנת אותי... הייתי רוצה לשמוע...
מה יש לי לומר לך, יקירתי, ככה זה, במיוחד כשלא נפגשים אתם הרבה, תמיד לילדים שבתוכנו הכי קל לצאת כשאנחנו בקירבתם של הורנו. לפחות יש לך מזל שאת גם עם איה, והיא משמשת לך בתור מראה בתוך העניין הזה. ואולי זה גם לא סתם ששתיהן חולות באותו הזמן.
את נמצאת בסיטואציה קיצונית, שלא קל להתמודד אתה, אבל היא בטוח גם מלמדת אותך המון. וזה ממש לא בזבוז זמן. זה תהליך למידה חשוב. חשוב רק לא לשקוע בתוך הבית יותר מדיי, זה כל כך קל ונוח, אבל אחר כך מבינים את הפיספוס. תצאו לכן כמה שיותר, תנצלו כל הזמנה לאירוח, ותדעו גם מתי לחזור לאמך ולגרום לה להרגיש אהובה.
אנחנו בכל מקרה אוהבים ומתגעגעים מאוד, ומחכים לכן בציפייה...

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה* » 20 נובמבר 2006, 01:18

((-))

המרגיעון שמופיע לי שולח לך מסר מעודד : "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר"

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 19 נובמבר 2006, 22:42

כותבת כאן אחרי ערב מתיש במיוחד..
הביקור שלנו בארץ כאן רץ הפעם בקצב מוטרף ביותר וזאת בלי לעשות הרבה.
איה שלי חולה ואני עוברת התמודדות כה קשה ורגרסיבית ביחסים שלי עם עם אמי, עם איה ועם עצמי והתסכול רב.
מה קרה לי שמיד אני מתעצבנת וקשה לי להכיל? אולי השתלשלות הארועים הבאה: איה חלתה כבר במטוס ולאחר דגירה של לילה אחד שבו ישנה ממש מצוין באו לילות של חוסר שינה ובכי רב, במשך היום היא מעוכה ונתלית עלי ולא מניחה לי לשניה. בימים הראשונים אני כולי איתה מחבקת בלי סוף ומבכה את ההרגשה הנוראית בגופה בנוסף על השוני הרב בסביבה והמקום הלא מוכר.
המצב משתפר ומחמיר לסירוגין... "שלפוחיות על עור התוף באוזן שמאל", כך הרופא אמר, ובנוסף עצירות מציקה וקשה.
משהו תקוע כאן זה ברור. אני מנסה להיות רכה מתמיד אליה וקשובה לכל מילה. אך מצד שני אני כאן אצל אמי והאגרסיות עולות בי ללא שליטה עם כל ההערות והערמת הקשיים הלא מודעת של אמי שהיא גם כבר חולה ומסכנה ביותר.
כולי מלאה בכעס ורגשות אשם עליו. וזאת אחרי שחשבתי שעשיתי עבודה בענין ושאני כבר ממש מתקדמת...
השאתי לאחותי היקרה עצות בטלפונים מברלין ואילו אני בשעת אמת בהתמודדות מול אמי ובתי מנסה בחרוף לעצור את כל מה שבאמת בא לי להגיד וכשאני מקשיבה רגע למשפטים שעולים בי אני המומה מהעוצמה של הכעס בי (ומהשנינויות גם...)
היום ניסיתי לתעל הכל לכיוון של הומור ונרשמה הצלחה. אך השבוע האחרון בו לא היתה לי דקה לעצמי ובו אני מתנהלת בחלל שלא נוח ולא טוב לי כלל, נותן את אותותיו. אני תשושה.
אני יושבת ומנסה לעכל את המאורעות בצורה שכלתנית וללמוד להמשך הביקור, מנסה להרגע.
דקות ישראליות יקרות חולפות. ואני עוד שם.

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 11 נובמבר 2006, 20:55

תודה עירית! (האם זו את שאני מכירה?..)
אחת מהן לפחות.
תציצי בדפבית שלי ותראי איזו עירית זאת.

<חוץ מזה - קוראת אותך>

בלוג גמד במרחקים

על ידי נעמה* » 11 נובמבר 2006, 02:38

תודה נשמה על כל התגובות מחממות הלב שאת כותבת לי בדף שלי. את מקסימה.
הלוואי ואוכל גם להגיב לך על הדברים שאת כותבת בעולמך שלך. מי יתן ויבוא היום הזה...
מצטערת,אבל אני עוד לא שם...
שלך באהבה
נעמה

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 11 נובמבר 2006, 00:01

תודה עירית! (האם זו את שאני מכירה?..)
ממשיכה לספר קצת על הבלבול של לפני נסיעה, ועל בלבול בכלל.
יש לי דימוי של אדם מאוד מבולבל.. אצל משפחתי וגם בתוך עצמי (כנראה כהמשך הקולות ששמעתי מאמי כל החיים..).
ועכשיו גם מאישי. הוא לא נותן לשום תקרית קטנה של שכחה או פיזור דעת לעבור ללא חיוך סלחני במקרה הטוב, והערה צינית במקרה הרע..
במיוחד כשהוא כל כך מסודר ודייקני בתנועותיו ובהרגליו. או לפחות זה הדימוי שלו בעיני עצמו ובכלל...!
לעומת זאת אני שמנסה כבר המון זמן ובמיוחד מתחילת האמהות לעבוד על הנושא הזה אצלי, דוקא חושבת שהוא שכחני ומתבלבל לעיתים בדיוק באותה מידה, אך האפקט שהבלבול שלו יוצר הוא אחרת לגמרי משלי..! ועל זה יש לעבוד בעיני..לדוגמא:
אני יוצאת מהבית עם איה, לעולם אחזור תוך שניותיים חזרה כדי לקחת משהו שנשכח. מיד הוא מצייד אותי לדרך בהערה צינית.. (תודה אהובי)
לעומת זאת הוא ששכח לפתוח לשליח את הדלת וניתק את הטלפון כי שכח ששליח צך לבוא... זוכה לחיוך אוהב ומבין... (כדי להדגיש שמותר בעולם שלי לשכוח דבר מה, ובלי לתת כותרת של קלמזי או שכחן. כותרת שמוטבעת במוח וממלאת את תפקידה)
כלומר אני חושבת על התפקיד שאני ממלאת בכך שאני מקפידה "להיות השכחנית". לאחרונה זה החמיר כי קרו כמה מקרי פיזור דעת שהוא ראה אותם והעיר עליהם ומיד באה תגובה שלי מהמוח להמשיך את התפקיד!... זה נורא...
מנסה למוסס, להסביר, כי ככל שנתיחס לעצמינו כך נתכנת אותנו! ולכן מתחילה לעבוד על זה בתוכי ואחכ איתו... נראה מה יהיה...ZZZ

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 08 נובמבר 2006, 08:08

מרגישה קצת יותר חופשיה, יותר בבית. ומהמקום הזה לא אכפת לי מה מצפים או חושבים או שואלים אותי.
איזה כיף!
(())

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 08 נובמבר 2006, 00:21

תודה לכן על התגובות!
ממשיכה לכתוב מתוך חוסר שקט קטן אבל לא בהכרח שלילי...
תמיד מאפיין חוסר שקט את התקופה שלפני ביקור מולדת. מרגישה תמיד בלבול קטן והתרגשות לפני הביקורים,
אך מעבר לזה (מלבד מה לקחת ואת מי להספיק לראות ואיך יהיו שבועיים אצל אמא בבית..) קיים מין רצון מוזר להצדיק את העובדה שאני שם ולא כאן.
למה? לא יודעת. אבל עכשיו אני מודעת אליו יותר. תמיד אני טסה בתחושה של "מה יש לי כרגע להראות שעשיתי"..
ובעצם כשאני טסה במצב טוב אני יכולה להביא מתנות ודברים נחשקים "מחו"ל".. במצב לא הכי, עם עצמי או בכלל, כמו שהיה פעם, אני שותקת מתוך בושה שגם אני שם וגם אין לי הצדקה ששם יותר טוב לי. וזו הרגשה נוראית.
אבל עכשיו אני מודעת יותר, ויותר טוב לי עם עצמי. אני לא רוצה להוכיח לאיש דבר. אני כאן כי אני חיה עם אישי היקר, כי זאת דרכי.
מרגישה בארץ ציפיה כזו מסוג של מה יש לך לחפש שם. אבל כעת אני צוחקת למשפטים האלה. (ואולי הם בכלל בתוך ראשי..)
אני מעריכה מחדש את עולמי ואת השלוה בו. אני כואבת מגעגועים למשפחתי ולשיחה מהנה ובטלה עם אחותי. ולצחוק מתגלגל אינסופי...
נראה שאני צוחקת יותר בארץ... אבל אני חושבת שמצאתי שוב את הצחוק שלי..! כבר לא הכל דרמטי וכבד ככובד השפה וההתאקלמות..
מרגישה קצת יותר חופשיה, יותר בבית. ומהמקום הזה לא אכפת לי מה מצפים או חושבים או שואלים אותי.

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 26 אוקטובר 2006, 23:40

בהחלט מקסימה! (())

בלוג גמד במרחקים

על ידי ענת_קדם* » 26 אוקטובר 2006, 22:25

אבל למדתי מזה לפחות... תודה.
את מדהימה(())
חשוב גם לזכור שמותר לפעמים לא לשחרר ולהתעצבן וכל דבר דומה את בן-אדם...

בלוג גמד במרחקים

על ידי ההולכת_בדרכים* » 26 אוקטובר 2006, 21:19

אויש גמד, את כזו מקסימה, גם כשאת בקריזה (()) {} (())
<והמרגיעון מתאים בול- קחו אוויר זה בחינם! :-D>

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 26 אוקטובר 2006, 00:50

העידכון האחרון נעשה כל כך מזמן.. ואני חושבת כבר כמה ימים על ערב שמחכה לכתיבה.. וכנראה שזה הערב..
כל כך הרבה פעילות כל כך הרבה רגשות.. מרגישה מוצפת בשבועות האחרונים בהמון רגש.
המון כעס, בהלה, לחץ. נראה שזו תקופה משמעותית שכזו שבה הכל ממש חשוב והדרמות עומדות בתור. זו אחר זו..
איה גודלת ודורשת את שלה. זה גיל מדהים וקשה. אני מרגישה שאני עומדת במבחן אמהות או משהו בדומה.
למזלי הקריאה כאן מקלה עלי ומראה לי זויות מחשבה מענינות ודרכים להתמודד עם כעס ועם לחץ.
אני לא טובה במצבי לחץ ונראה שאני משופעת בהם לאחרונה ולמה? כי כעת כשכבר למדתי את היומיום שלי עם איה ולכאורה " התרגלתי" לדרך מסוימת, דברים משתנים (מן הסתם) כמו למשל שנת צהריים שנעלמת לה.. או הפסקת הנקה לילית בעקבות קשיי הנקה, התארכויות הרדמה עד לאין סוף- נורא מלחיצים ומשנים את זוית ההתיחסות שלי ואני חשה שאני מאבדת קצת סבלנות ולא מצליחה לשים את הגבולות למה שמתאים לי ומה לה. במיוחד שהיא כל כך יודעת לדרוש ולעמוד על שלה ולהדהים אותנו בנחרצות ובנחישות שבה.

מצד אחד אני חושבת שזה נהדר כמה שהיא מפלסת את דרכה בעולם ויודעת להבחין בתחושות שלה ובמה שנכון לה. ומצד שני אני מרגישה שלא תמיד יש בי כוחות להתנגדויות והסברים מתארכים למה כך ולא אחרת. והדוקאיות הזאת... איך מתמודדים איתה. איך אומרים לא בלי להגיד לא...?
(כי הרי ה"לא" הוא מתפרש כ- מעניין מה יהיה אחרי שדוקא כן!...)
לאחרונה הבנתי משהו חשוב- כדאי לי לשחרר את הנקודות בהן קשה לי. ולעמול על נקודות שכן חשובות לי. לדוגמא:
הרדמות ערב וצהריים נעשו קשות מאוד. החלטתי לנסות ולשחרר את מנוחת הצהריים. אולי איה לא זקוקה לה. ולנסות ליצור צהריים שקטים. זמן שקט, אולי אחרי ארוחת צהריים שבו מתרגעים על הספה או קצת יושבים בשקט. אפשר לנוח בשכיבה או עם קצת מוזיקה. כדי שגם אני ארגע קצת.
אולי כדאי לנסות להסביר שוב ושוב לאיה שאמא רוצה לנוח מעט בצהריים ושזה נעים לי כך ואולי המסר יעבור.
בנוסף ההנקה נעשתה קשה כי איה התחילה לרדות בציצי!. היא צובטת ומחזיקה ובודקת ומרימה ומורידה ולא שקטה בכלל בהנקה. החלטתי להפסיק.
אני מרגישה כרגע שזו משימה גדולה. אבל הגיע הזמן וזה נעשה לי בלתי אפשרי. אין זכר להנקה המקסימה והפסטורלית של פעם.
אני שמחה על כך שהבנתי מתוכי שזה הגבול שלי. ולכן הנקת לילה כבר מאחורינו. הנקת בוקר והרדמות עדיין בתוקף ואני תוהה איך להפסיקן.
החלטתי לטפטף לאיה ולדבר איתה הרבה על ההפסקה. למרות שאין לי מושג מהמקום שלי עכשיו איך היא אי פעם תוותר על זה.

אך ברור לי שהכל תלוי בצורת ההתיחסות שלי בלבד!
לאחרונה חויתי דבר נפלא. הייתי בשני ארועים מרוחקים עם איה, בשכונות שהצריכו נסיעות רכבת די ארוכות.
בהלוך, היה בסדר, היתה עוד סבלנות שהלכה והתקצרה עם התקלות וההחלפות ברכבות. כי תיקנו והתקינו פסים, מה שהצריך מעבר זמני לאוטובוס וכו... אבל הגענו ונהנינו מיום נחמד עם שתי מסיבות עתירות משתתפים וילדים. בדרך חזור החלטתי שאני לא נותנת לנסיעות האלה לדכדך אותנו ושנגיע מסמורטטות ועצבניות הביתה.. וככה כל הנסיעה עשינו חיקויים מצחיקים של תינוקי בוכה, או תינוקי צוחק... ושרנו שירים שאיה השלימה את המילים האחרונות בכל שורה... בסוף הנסיעה כבר ממש התפקענו מצחוק וחזרתי עם חיוך הביתה. אישי קיבל אותנו במאור פנים וממש עזר עם האמבטיה, הלבשה(שגם זה קצת התמוטטות עצבים קלה של איה לאחרונה..), ארוחת ערב וכו.
ממש עדיף מאשר הייתי חוזרת מעוכה ועם פרצוף ארוך ועגום וילדה היפר עצבנינית לקראת טכס לילה שאמור להיות רגוע ומרגיע, לקראת איש מבואס שעליו לטפל בילדה שזזה מאוד מהר, ואישה שרוצה הכל ועכשיו!... ההחלטה היתה שלי! אני מחליטה מה אני רוצה שיהיה לי בנקודת זמן נתונה.
וכך היה. הומור כל כך עוזר לי בהרבה מצבים. מקוה להפנים וללמוד שאני יכולה לעשות כך תמיד.

לעומת זאת היום, התפרצתי על אישי כשאיה עלי במנשא לקראת הרדמת הצהריים הארורה... (עדיין לא שחררתי אותה) והבנתי שאני לחוצה ואני רוצה שאיה תישן ועכשיו, כי עוד קצת היא כבר תהיה עירנית מכדי לישון, ושהיא צריכה להרגע והאיש שומע מוזיקה חזקה בחדרו ואיך הוא לא מבין לבד שאנחנו זקוקות לשקט וצריך להחליש מהר ועכשיו, אבל הוא עדיין לוקח את הזמן באמבטיה שם והוא לא מואיל בטובו... ונו כבר, והוא עוד גוער בי שניסיתי להחליש לבד ושיניתי לו משהו במחשב. מה, הוא לא רואה שאני כאן כבר מנסה כל כך חזק ושכואב לי כבר הגב ושהוא גוער בי ומכניס אותנו לאנרגיה של ויכוח שלא מתאים עכשיו והזעם הציף את כולי והרגשתי כזה חוסר אונים מחוסר היכולת שלי להסביר או לתרגם למילים כזה מבול של הרגשה מלחיצה ולמה הוא לא רואה בעצמו, אני לא נגדו אני בעד איה! נתתי לו בוקס חלוש מרוב שלא יכולתי להכיל את עצמי ומיד התחלתי לבכות והלכתי להרדים את איה בחדר. נבהלתי כי חשבתי שהיא נבהלה...! נבהלתי מעצמי... ובעוד אני מנדנדת את שתינו לאט עם המנשא התחלתי להרגע.
כנראה איזה מין מנגנון הישרדותי הוכיח לי שאני עכשיו חייבת לשקוט ולהרגיע את איה ודיברתי עם עצמי בראש, על האימהות ומצבי הקצה שבה ונתתי לעצמי ממש להתאזן בעוצמה שכזו שאיה מיד נרדמה ושאני כמעט שכחתי מה קרה...
במשך היום, קרו המון דברים והיה ביקור נוסף נפלא של נסיכת השום ואמה ופיצ. ודברים נכנסו לפרופורציות (בסגנון, מה חשוב הכל כשיש את איה ופיצ שכל כך נפלאים ביחד...), אבל בערב אחרי שהלכו הגיע זמני להבין מאהובי כמה בילבלתי אותו עם הסערה שלי הביתה וההרדמה, והוא לא הבין כלל מה אני רוצה... ושאם הייתי מסבירה לו, היה מיד נרתם לעזור בהרדמה ובהרגעה. ושהוא אדם יסודי וצריך הסברים ובנחת. בדיוק ההיפך ממני שאני אדם אמוציונלי להחריד (לרוב, <מנסה לותר על הפרדיגמה הזו...>) ונוטה למסד דברים תוך כדי התהוותם.. המהירה, אפילו..
הבנתי כמה יכולתי כאן להחליט אבל הייתי אוטומטית ולא שחררתי. כמה זה אבסורד, כמו אמרתי לעצמי בראש: אוי צריך עכשיו להרגיע את איה מהר מהר בהכי לחץ שאפשר... לא ניסיתי ללכת עם איה ולא עם עצמי ולא עם אהובי. נאחזתי ברעיון ולא עזבתי..
אבל למדתי מזה לפחות... תודה.
יצא קצת מבולבל, אבל עוד אמשיך בקרוב... יש לי עוד תובנות.
|ZZZ|

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 31 אוגוסט 2006, 00:54

את מקסימה (())

בלוג גמד במרחקים

על ידי נסיכת_השום* » 30 אוגוסט 2006, 23:33

תודה על זה שיש לך ילדה כזאת מקסימה שכבר יכולה להסביר את עצמה ואת הרגשות שלה בגיל שנה ושבעה חדשים!
אוהבים אותכם מאוד

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 30 אוגוסט 2006, 00:30

אני לוקחת אויר כדברי המרגיעון הנוכחי ומספרת עלי ועלינו כאן שוב..
בסופ השבוע האחרון התחלתי לכתוב כאן, והפלגתי בשבחי אהובי שנפתחה לו תערוכה באותו ערב והייתי מאוד גאה בו. כתבתי כאן כמה הוא נחוש ורואה את מטרתו בבירור מול עיניו. כמה בנה את עצמו כמעט מכלום למה שהוא עכשיו. וכו וכו, איך התחלנו את דרכינו כאן..
ואז אחרי הפסקת הנקה קטנה נכבה המחשב ודבריי נמחקו.
ואילו היום במרחק קטן מאותו יום כבר הכל עבר נושא, הונחו זרים על הנושא הקודם והנה דברים אחרים קרו...
היום, אחרי יום נעים ומצחיק בחברתם הנעימה של נסיכת ופיצ הקטן, בו נשארנו בבית בגלל הגשם והקור ושיחקנו ובישלנו ורקדנו ואפילו נרדמו ביחד כל אחד במיטה משלו, אחרי הפרידה מפיצ שקיבל חום פתאום, איה ואני שטפנו כלים..
ולאחרונה היא רוצה מאוד לראות מה קורה באיזור השיש, בישולים או הכנות, אז אני מאפשרת לה לעמוד על כסא לידי, שומרת שלא תיפול, נותנת לה תמיד לאכול חתיכות מהתבשיל או הירקות שאני חותכת, וככה היא משחקת ולומדת ואני מרוצה שיש לי אפשרות לבשל ולהכין מה שצריך יחד איתה. אבל היום, היא דוקא פתאום הסתובבה לצד המשענת ותוך שניה משכה והתנדנדה ונפלה על הסנטר.
לא הספקתי לעצור את הנפילה, כי זה קרה כ"כ מהר. וזה נראה ממש רע. חתך בגודל 2 סנטים עם הרבה דם.
אישי בא מהר מהחדר השני, לקח את איה וטילפן מהר לאמבולנס. בנתיים הכאב והכעס גאו בו והוא די אמר לי הערות מרושעות משהו.
אני רק עניתי שאני מצטערת כל כך וידעתי שהכאב מדבר בו. גם לי כל כך כאב! הרגשתי שזו כזאת שטות! איך זה קרה כך! ממש טמטום!
איה די מהר נרגעה ונשמה שנימות עמוקות. החתך הפסיק לדמם. האמבולנס הגיע ולקח אותנו מיד לבית החולים. בנתיים איה היתה כל הזמן בזרועותי נרגעת ונושמת. מסתכלת סביב, מעכלת את הבהלה שהיתה רגע קודם. האיש התנצל שוב ואמר שדיבר באמת מתוך כאב..
פתאום הרגשתי גוש בגרוני שעומד להציף אותי והתחלתי לבכות.
אישי הסתכל עלי ומיד הרגיע אותי ודרש שאפסיק כדי שאיה שהתחילה לקלוט אותי לא תבכה בעצמה או תיכנס להיסטריה שלי..
כל הענין נגמר די מהר. הדביקו לאיה את הסנטר חזרה בדבק...שמו תחבושת, נתנו כמה הוראות וסימני זהירות וחזרנו בעזרתו של א- האיש של הנסיכה שבא חולה לאסוף אותנו הביתה. איה נרדמה. ואני מנסה עכשיו ללמוד מהמקרה. מסקנות אחדות והרבה תודות.
  • לעולם לא לפקפק ביכולת החוזק של איה. היא יכולה לדחוף דברים חזקים הרבה יותר משנדמה.
  • לעולם להיות עירנית ב100 אחוז לפעילות של איה על כסא או במקום גבוה.
תודה לאלוהים ולמלאכים שזה לא הרבה יותר גרוע, יכלה לשבור אף או לקבל מכה בראש.
תודה למלאכים השומרים שלנו, שיצאנו ממש בלי פגע של ממש מהענין. תודה על חברים דואגים ותומכים. הכל נגמר מהר ובטוב.
תודה תודה תודה.|L|

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 08 אוגוסט 2006, 17:40

שנת צהריים מתמשכת של איה מאפשרת לי לכתוב כאן אחרי שדאגתי לכל העינינים האחרים..
בסופ"ש האחרון הייתי מנותקת מחדשות ואירועים. ברור לי שהמצב מאוס ונורא. לכבוד הביקור של סבתא גרטרוד ויתרתי על עידכונים.
מרגישה מלאה כולי בחצאי דברים.. מה זה אומר? מרגישה שוב רצון חזק לפעול, לעשות להכין, ליצור. כרגיל דברים קצת תקועים. הכנתי לי רשימה של כל הדברים שכדאי לשחרר ולהכין. חלקם נתקלים במחסום המזומנים, אבל אלו שלא התחילו קצת לזרום..
כמו למשל לצייר סקיצות לציורים קטנים לאיה שנכין יחד- אני ובנזוגי ונתלה על קיר חדר השינה הערום.
לגמור כבר את אלבום התמונות שמחכה עם ערימת תמונות לא מסודרות בתוכו, סופסוף נעשה.
מצאתי רשימה שבה הייתי קוראת יומיום לפני בואה של איה לעולם.. והיא רגשה אותי מאוד. הרשימה..
כתובים בה דברים אותם אני תמיד חושבת לעצמי אבל שוכחת כמה הם חשובים לי.כמו:
החיים שלי הם מה שמחשבותיי עושות אותם.
  • כמה חשוב לא לצפות להכרת טובה. שכר מצוה- מצוה.
  • תמיד אמנה את האור והטוב, ולא את הפורענות.
  • לא טוב לי לחקות אחרים או לקנא. אמצא את עצמי, ואהיה מה שאני.
  • לא אבזבז זמן מחשבות על אנשים לא אהובים לי, ולא אטור טינה.
  • היום אני אומרת תודה, היום אני בשלום. נהנית מהפשטות. (ברכה גם על כסף ומזון).
  • כל דבר שאני עושה מביע אהבה.
  • בבית שלנו יש אהבה ושלום.
ויש עוד ועוד.. אמנם זה נשמע לעיתים כמו אוסף של אמרות שחוקות, אך זה כל כך עזר לי אז, כשרק הגענו לכאן. ישבתי מול חלון שממנו הזדקר עץ ערום, ומזג האויר היה כל כך קר. והרגשתי בדידות איומה. הרגשתי שלא יכול להיות שאלה החיים.. ואז עזרו לי אותם משפטים ששיננתי לעצמי..
להיזכר כרגע בתקופה ההיא מרגיש לי מעצים. כל כך הרבה קרה מאז.
כל העולם התהפך והשתנה. לא רק בואה של איה. כל העולם שלי. הייתי יצור מאוד חברתי שנותר לבד.
מאז בניתי ועזבתי המון קשרים.. כל קשר התאים לזמן הספציפי שהיה. נלקחו המעלות והמשכנו הלאה. פתאום אני שומעת את עצמי מדברת בשפה אחרת ולא מאמינה לעצמי לפעמים.. אני כבר ממש חושבת מחשבות בשפה הזו!
אני לא עלה נידף כמו שהייתי לי פעם. מזמן. מרגישה יותר מתקדמת וצועדת בצעדים גדולים... שרוצים להיות יותר גדולים ויותר ויותר..
לפעמים הם חוזרים להיות קטנים... אני צולחת כל יום את היומיום הזה עם איה שלי ומצליחה להנות. להרגיש יותר שלימה.
ועדין לא חויתי את כל החויות שלי, ועדיין לא חויתי משפחה מסביבי עם ילדתי. רק טעימות.
אבל עדין מודה על החוזק שלי שנובע לפעמים ממקור לא ברור. הרבה פעמים נדמה לי שאבא שלי שומר עלי. מלמעלה. לא נותן לי ליפול.
הוא וההומור שלו והדרך הקלילה שלו לראות את החיים, משפיעים עלי. אולי הוא שמכוון אותי.
בזמן האחרון מפחיד אותי לחשוב כמה רוע יש בעולם. אני מניחה למחשבות האלה ומודה על הזמן שמלאכיי זימנו לי להיות כאן באוירה שונה.
ובזוית ראיה אחרת. שתיגמר הלחימה (ה@#%^& הזאת) ושכולם יחזרו הביתה. אמן.

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 29 יולי 2006, 00:08

חזרתי. קוראת חדשות ב"הארץ" ופשוט לא מאמינה למראה עיני.
אני הרוסה מהמלחמה-סיוט מתמשך הזאת!
ואין לי מילים

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 28 יולי 2006, 16:17

תודה לכן, לשמוע קולות כאן זה נעים ביותר. {@|L|
ממשיכה לספר פה משהו מדהים שקורה כרגע..
אישי היקר מסכים לשמור ולפעמים גם להשכיב לישון ולבלות עם איה 3 פעמים בשבוע כדי שאוכל לעשות קצת ספורט..
זה בודאי נשמע טריויאלי וברור מאליו לכמה מהבנות. אבל לי לא. ממש לא! בגלל אופי עבודתו של אישי שהוא עצמאי ועובד בבית ודי בלתי אפשרי לקבוע איתו זמנים, מה גם שעובד הרבה מאוד, למרות שהוא בבית.. ולכן לפעמים הגבולות דקים והוא פתאום יכול לצאת מחדרו ולקלח את איה בספונטניות. אני למדתי להפיק מהרגעים הספונטניים הללו את המירב.
כל פעם שמתקיים כזה אחד..- אני מיד טסה לי לסידוריי או לקריאת חדשות על הארץ. לעיתים גם להתרגעות קלה עם נשנוש.
כמה זה תמיד מלא בחסד, הרגעים האלה... ולכן כזו התחייבות מצידו היא בפרוש מדהימה אותי ונעימה לי מאוד.
מידי פעם אני תוהה כמה הוא רוצה שאחזור לגזרתי.. אך אני מעיפה את המחשבות האלה ונהנית מהספק.

לפני יומיים הייתי לראשונה בשיעור שבו התפרקתי לגמרי לחתיכות והרכבתי אותן מחדש..
מזמן לא התעמלתי והרגליים כואבות מזה כל הזמן..שרירים שלא ידעתי על קיומם בגופי צועקים הצילו!
מקוה לעזור לעצמי היום להשתקם מהפעם הראשונה הזו..
לאחר השיעור שלשום לא ידעתי מה לעשות עם עצמי ועם החופש הזה. הסתובבתי ברחובות בדרך הביתה אחרי מקלחת וסאונה כולי אושר וצהלה, לא יודעת לאן לפנות ואיך לנצל את הזמן בחוץ. התישבתי בבית קפה מהורהרת ומאושרת. דיברתי עם בעלת הקפה וככה העברתי שעה נחמדה ומענינת שהזכירה לי ימים אחרים. הרגשתי כמעט רוקה!!
דיברתי על נושאים אחרים, על עיצוב, על אומנות, על המלחמה בארץ... כן גם בנקודה הזאת הייתי. וסופסוף ללא הפרעות והרבה ענין.
במשך כל הזמן הזה חשבתי כמה זה אבסורד שאני חווה כרגע עולם אחר מזה של יקיריי בארץ. אפשר בכלל לשתות קפה בניחותא בארץ עדיין?
בעצם, אני מניחה שתמיד אפשר.. תמיד יש זמן לישיבה על הגדר וזמן לעליה על בריקדות. הייתי בשניהם.
עכשיו אני כאן עם החיים שלי כאן שמורכבים מדברים ככ שונים מאשר בארץ. וזה נעים וקשה ועצוב ונפלא.
לפחות יש לי את ההתעמלות הזאת שבה אני שוכחת הכל מי אני, מה אני. מתפרקת, וחוזרת...

בלוג גמד במרחקים

על ידי עירית_לוי » 27 יולי 2006, 22:52

קוראת אותך.
שולחת (())
ומצטרפת ל אמן שתיגמר הלחימה הזו! :'(

<עכשיו כשאני קוראת אותך פה וברחבי האתר אני יכולה להוסיף לי קול ואינטונציה ופנים, וזה כיף גדול>

בלוג גמד במרחקים

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2006, 21:35

שלום לך,
אני כבר כל כך רוצה שנשב ביחד על כוס קפה ונספר חוויות אחת לשנייה על כל הזמן שלא נפגשנו..
היום הייתי בגן שומרון וכלם דרשו בשלומך, במיוחד מירב.
עוברות עלינו הרפתקאות רגועות, ימים לפעמים שוממים, לפעמים מלאים בהתרחשויות.
כבר עוד מעט, ממש ממש בקרוב, נוכל לשבת ביחד ולדבר, ולצפות על הקטנטנים שלנו משחקים ביחד (הוא לא משחק ומתקשר עם אף אחד כמו שהוא עם איה!)
אוהבת ומתגעגעת, ונהנית, כמו תמיד, לקרוא אותך

נסיכת השום

בלוג גמד במרחקים

על ידי רוני_בלוני* » 26 יולי 2006, 13:55

שלום גמד, וואו, קראתי את כל הדף שלך בשקיקה. מרתק!
היות ובעלי גם בא מאי שם לבדו לישראל. אני מפנטזת לעצמי לעתים איך זה היה אילו היינו עוזבים יחד עם הילדים לאי שם.
טוב זה לא נראה פנטזיה טובה בכלל. לא נראה בכלל באופק מבחינתי. אבל מתחשק לי לעתים ללכת על הרפתקאה!!
לעשות איזה שינוי קיצוני בחיי! שינוי היסטרי! אבל מכיוון שאני אמא ושתי בנותי בבית הספר - זה כבר לא ממש הרפתקאה! זה משהו קצת יותר מסובך! קיצוני מדי. מיותר למדי.

המשיכי לכתוב. מרתק!

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 26 יולי 2006, 01:31

לילה חמים ומהורהר..
אני כותבת כאן אחרי זמן רב שלא סיפרתי את קורותינו.
אהוביי כאן כבר נרדמו, ואני מנסה לקרוא עוד ועוד על המצב בארץ ולהבין מאיפה נפלה עלינו המלחמה הקשה והמיותרת הזו.
מכאן הדברים נראים ממש זועה. המון דיווחים בכלי התקשורת על האסונות בארץ ובלבנון. בעיקר בלבנון. הלב נקרע. כמה זה מוזר להיות כאן ולחוש אזלת יד שכזו לנוכח האירועים. אך אני חוששת שהייתי מרגישה כך גם בארץ. מישהי כתבה זאת כאן כך- אנחנו פשוט כלי משחק בידי השליטים. כמה זה נכון, וכמה זה עצוב שעד עתה לא השכלנו לבחור שליטים נאורים אשר ינווטו את הדרך בענוה ובחוכמה, או לכל הפחות בשפיות. קוראת ב"הארץ" אונליין, כמה קולות שפויים שמחזקים אותי.

לראשונה מאז אני כאן מרגישה יתרון והקלה על כך שאני לא בארץ, שומעת את קולות המטוסים או ההליקופטרים ומצטמררת.
אבי היקר נהרג בתאונת מסוק לפני הרבה שנים. זה עדיין טרי בראשי ולראות מסוקים טסים, לשמוע אותם ולא כל שכן לראותם מפויחים ודוממים מחזיר את הכאב פי שניים והדימיון מפליג. אך לא רק המסוקים. בכלל כל התכונה הזו של הלחימה, האגו והאימפולס לכיוון של ההרג. קשה.

לעומת זאת ימיי כאן נראים בעיני כעולם אחר. מלבד דיווחים, אני עם איה שלי. והיא גודלת ומתפתחת בתנופה גדולה. לא ייאמן כמה יצור קטן ומופלא יכול להשכיח לי את כל העולם הזה ברגע של התרכזות במתיקות הצרופה הזו. מרגע היקיצה בו היא מחייכת אלינו ומתקשרת ומלאה כולה אהבה ועיסוק מרוכז בכל אשר נקרה בדרכה... עד לערב שבו קשה לפעמים לכבות את האנרגיה והרצון האינסופי הזה שלה ללמוד!
ההרדמות נהפכו למתישות משהו. כל יום אני מחליטה, אני לא מנסה בכלל להרדים לפני שמונה בערב... וכל יום אני רואה כמה היא עייפה כבר בשבע ומניקה אותה במיטה, רק כדי לבלות עוד שעה או שעה וחצי של צחוקים ושיגועי מיטה... כולל הקראות סיפור ועיסקי ציצי לרוב..

היא כבר מקשקשת לה קצת בשתי שפות, נראה שהביקור האחרון בארץ תרם לעוד קפיצה נהדרת שכזו. בביקור אמנם דיברנו רק עברית אבל ההבנה והלמידה וההתעוררות הזאת שבאה מתוך התקשורת והענין שבשתי השפות רק גברו. ואכן זה היה ביקור נפלא ביותר. בתודה מרובה לפרי שחום נחמד היקרה שהעלתה את מפלס הכיף.. וגם בשל החום הרב סיגלנו לעצמינו סוג של שאנטי... ולא נטרפנו מידי בנסיעות.

כרגע זה נראה שוב רחוק ומלא בגעגוע. איה חזרה לברלין, מיד התנפלה על אבא בשדה התעופה באהבה וגעגועים. והכל נמשך משם כרגיל..
יציאות לגן המשחקים כל יום. פעילויות בוקר ואחרי צהריים.. זה נעשה קצת מתיש. אני לפעמים באה לגן וקצת מרגישה בודדה... עכשיו כשנסיכת השום ופיצ לא איתנו. אבל יש ימים טובים ויש קצת פחות... ולמזלי הם לא רבים, אלא יותר אלה שמלאים באנרגיה וענין באנשים.
מסתכלת מסביב, מנסה לקשור שיחות.. לפעמים פוגשת טיפוסים מענינים עם ילדים מקסימים כמו אתמול שדיברתי עם אב אחד נעים, מקועקע כולו, שסיפר לי על הפגישה בינו לבין אהובתו... או היום כשפגשתי אמא לשלושה שסיפרה לי על נוכחותה של הבת בת ה9 שלה בלידה האחרונה שהתרחשה אצלה בבית.
בימים האחרים שבהם אני רואה מסביבי פרצופים קצת מיואשים שבאים לגן בלי הרבה חשק, אני מנסה לא "להידבק" בזה.. ואין נפש אחת שאפשר איתה לתקשר, למרות שכולם שם מרגישים אותו דבר... פתאום אני שואלת את עצמי שם מי אני? שנקלעתי לחבורה שכזאת מלאה שעמום וחוסר סיפוק עצמי וכו... גם אני כזאת? אני נראית ככה? אולי אני באמת כזאת?! גם לי קשה לפעמים עם איה והימים האלה שואבים ממני כל טיפת אנרגיה. לפעמים גם אני מרגישה שמוחי רדום ואין בדל שיחה או מחשבה שיגרה אותו... ברגעים כאלה אני חושבת על לנסות לעבוד ולהניח לאיה להיות בגן. עד עתה לא ממש מצאתי גן שמתאים או פנוי. השחרור גם קשה קצת. מוקדם.
אבל רוצה נורא באיזה מקום בי להרגיש עצמי. גמד.. יצירתית ועסוקה ועובדת ולא רק בבישול ואחזקה..
מיד בא איזה צחוק ושפריץ של מים לכיווני וקוטע לי את המחשבות כאילו היא צועקת לי יאללה צאי מזה... את יכולה לעשות מה שאת רוצה..
ועכשיו אני רוצה לשחק איתה!..
תודה על האפשרות הזאת להיות איתה בבית עד עכשיו!
תודה על החויה הזאת להיות ליד בנאדם חדש ולצפות בהתפתחות שלו יום יום!
תודה שיש לי אוכל, מיטה לישון בה ובית... ואהוב אוהב.
אמן שתיגמר הלחימה הזו! שאז נוכל להגיד כולנו תודה לאל שזה נגמר.
אמן.ZZZ

בלוג גמד במרחקים

על ידי פרי_שחום_נחמד* » 29 יוני 2006, 23:53

הי ממי,
לא הספקתי להתקשר להפרד סופית, כשניסיתי הטלפון כבר לא היה זמין. מקוה שהטיסה עברה בטוב.
נכנסתי לבדוק אולי כתבת איזה סיכום ביקור, מסקנות, תהיות, הבנות שצצו בעיקבות הביקור.
מביחנתי זה היה ביקור מאד מוצלח היה נורא כייף, אפילו שבמחשבה לאחור שמתי לב שעל אף כל הזמן שבילינו ביחד לא יצא לנו לדבר כל כך הרבה. אבל עשינו הרבה fun.
הבנות בבית הפתוח שאלו עלייך ומאד התלהבו ממך.
נשיקות ונדבר בקרוב

בלוג גמד במרחקים

על ידי סבתא_לשמונה* » 12 יוני 2006, 11:38

אם תהיי ליד מחשב ספרי לנו איך אתן מבלות כאן.

בלוג גמד במרחקים

על ידי סבתא_לשמונה* » 08 יוני 2006, 13:34

ברוכה הבאה @}

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 08 יוני 2006, 00:45

מחר אני טסה לארץ לביקור בן 3 שבועות. מרגישה את ההתרגשות מפעמת...
עד עכשיו לא ממש חשבתי על כך, אבל הנה אוטוטו ואפגוש שוב באהוביי היקרים. תמיד אני נדהמת לגלות כמה הם חסרים לי ואני מבליגה, עוטפת את עצמי ביומיום ובארועיו, ולא מוסיפה לחשוב על כך, כי אז קשה קשה..
אהובי צופה באדיקות בכתבות התחקיר האינסופיות של המונדיאל... לזה לא אתגעגע כ"כ, נדמה לי.. אבל איליו כן.
ככה זה, כשאני כאן, אני שם וכשאני שם אני כאן... זה לא יכול להתאחד פעם, קיבינימט?...
כן, זה יכול.. מחכה לזמן המרתק בו כל אהוביי וצרכי כאן ושם יתאחדו... כשנעבור חזרה לארץ.
בנתיים, נהנית לפחות מההתרגשות הזאת של לפני הטיסה.
שיהיה מספק ונעים וטוב, אמן. ZZZ

בלוג גמד במרחקים

על ידי סבתא_לשמונה* » 05 יוני 2006, 01:52

האם מרגישים אצלכם את ההכנות למונדיאל? (תחרות הכדורגל העולמית).הרי הוא מתקיים בברלין. היום הראו בטלוויזיה קטע קצר ממצעד ריקודים בינלאומי ססגוני ברחובות ברלין. האם ראיתם?
כל הגברים במדינת ישראל בקריזה מפני שצריך לשלם עבור הצפייה במשחקים. רק כמה משחקים יוקרנו ללא תשלום, אבל הפעם הישראלים הראו שהם לא פראיירים ולא שילמו וכבר כמה פעמים הורידו את המחירים ועדיין רק 5000 משקי בית קנו את החבילה. החברה שרכשה את זכיון ההקרנה מפסידה בגדול. ברוב הארצות הצפייה היא ללא תשלום או בתשלום סמלי.
אותי אישית המשחקים בכלל לא מעניינים אבל אני שמחה שפעם אחת הציבור נהג בחוכמה.
מה שלומכם בכלל, איך עסקי העוגות?

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 31 מאי 2006, 22:44

סבתא, חשבתי להתקשר אליה אבל אני צופה מין התנצחות כזו איתה והרי לא כל כך מעניין אותי לחנך אותה. אני פשוט לא אזמין אותה יותר. אם היא תתקשר אסביר ואדבר עימה. ככה נראה לי כרגע..

בלוג גמד במרחקים

על ידי סבתא_לשמונה* » 31 מאי 2006, 13:38

עוד משהו. אסור לוותר לבייביסיטר על כך שלא התקשרה אליכם.

בלוג גמד במרחקים

על ידי סבתא_לשמונה* » 31 מאי 2006, 13:35

יופי שאת שוב באה לבקר, מה עם התוכניות לחזור?
@}

בלוג גמד במרחקים

על ידי טליה_טקאוקה* » 31 מאי 2006, 09:27

טוב שאת כותבת. שמחה שאת מרגישה יותר טוב. באמת לא פשוט סיפור הבייביסיטר..אני עד היום לא השארתי את נעם אם אף ביביסיטר מהפחד של מה שאת מתארת בדיוק....מצד שני עכשיו הוא בגן וגם שם לא תמיד אני מרוצה מההתנהלות ולומדת לסמוך.. אני שמחה שבקרוב הוא חוזר להיות איתי בבית למרות שבטח גם יהיו קשיים...אני כבר ממש מחכה לנסוע. לא קל לי עם ההמתנה.. רוצה להיות אחרי המעבר..בי בינתיים

בלוג גמד במרחקים

על ידי הגמד_חיוכון* » 31 מאי 2006, 00:20

אורית היקרה, וסבתא, תודה לכן!!
סבתא, אנחנו אמרנו. והיא גם היתה עימה כבר. פעמיים. והכל הלך טוב.
טוב הבנתי קצת היום שאולי לקחתי את כל הענין קשה מידי. אמי הרגיעתני ואמרה לי שאני לוקחת קשה מידי.. ושאיה שמחה ומאושרת ושאין מה לדאוג מפעם אחת. בלי נזקים.
מעניין שאת אומרת על העוגה.. לאחרונה החילותי בהכנת עוגות לבית קפה, וזה הולך ממש טוב. וטבאמת הכנתי להם עוגת גבינה לעילא. שנאכלה יפה יפה. אז עכשיו ההזמנות הן בענין עוגות גבינה כך שזה נחמד לי!
אני באה ארצה כנראה בקרוב. אולי יש מצב לפגוש כאן מישהו ולראות את הפנים. אולי אחפש לי מפגש כלשהוא..
חג שמח לכולם גם{@{@{@

חזרה למעלה