בלוג היריון בתנועה

שליחת תגובה

אין לך לאן לברוח. בכל בריחה שהיא, את/ה לוקח/ת איתך את עצמך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג היריון בתנועה

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 09 ספטמבר 2019, 14:01

תודה בשמת על הקישורים, הם באמת מעולים. בקישור הראשון במסגרת מה אסור לעשות היו כמה דברים שאני עושה :-p כמו לקרב אליו את השד במקום לקרב אותו אל השד, או לאחוז בשד באחיזת מספריים (נראה לי שזה משהו שאני עושה לפעמים) אהבתי שבקישור השני היה כתוב שכל עוד ההצמדה עובדת, אז זה בסדר. ומכיוון שיש לנו חיתולים צואים ומלא פיפי, וכן הוא עולה במשקל מדי שקילה, אז נראה לי שזה עובד. השבוע הגיעו ההורים של בעלי לבקר וזה ממש הצחיק אותנו איך לנו נראה שאנחנו האנשים הכי משעממים ורגילים שיש, אבל איכשהו הם מסתכלים על כל בחירה שלנו כאילו אנחנו שוליים סהרוריים :- D החל מלידה בבית, חיתולים רב פעמיים וזה שהוא ישן לידי (אבל את לא מפחדת להתגלגל עליו? נשאלה כחצי תריסר פעמים) וכלה בכך שאנחנו לא שמים לו שמן לאמבט אלא רק מים. טוב שיש הורים שייגרמו לנו להרגיש קצת פחות משמימים ויותר ׳אדם בעקבות גורלו׳ הגירסא עם התינוק

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 30 אוגוסט 2019, 17:47

(-:

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 30 אוגוסט 2019, 15:26

בשמת,
הקישורים נותנים מידע בהיר, מפורט, עשיר.
נהנתי מאוד, וגם שלחתי לחברה שילדה לאחרונה.
תודה רבה על השיתוף!

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 29 אוגוסט 2019, 17:22

מסכימה עם המיילדת שלא להעיר אותו כדי לינוק (שימי לב ש"לינוק" איננו בהכרח "לאכול". ההנקה ממלאת צרכים רבים, לא תמיד "אוכל").
ומסכימה איתך בזה שאת יוזמת הנקות כל הזמן כשהוא ער.
ממש נורמלי שיש שינות ארוכות יותר וקצרות יותר. בהדרגה הארוכות יותר יתנקזו ללילה...

שלולית חלב שנזלה לו מהפה - מוכר (-: חמוד. אבל זה שוב אומר, שנרדם תוך כדי הנקה. אז כמובן מזכירה שבחודשים הראשונים של ההנקה ממש כדאי לרפד את המיטה במגבות וכדומה כי יש כל הזמן טפטופים מהשד או מהתינוק P-: ומעבר לבעיית הכביסה, לא משהו לדאוג לגביו.
כל מה שאת מתארת מאוד מעודד |Y|
הכי הכי טוב ללמוד להניק בשכיבה, זה משנה את כל איכות החיים וגם למעשה הם תופסים את השד בדרך כלל הרבה יותר טוב בשכיבה. לא את הפטמה, אלא את השד, ורצוי בצורה לא סימטרית, המיילדת אולי תסביר לך.
כאן יש תמונות לא רעות:
https://www.breastfeedinginc.ca/when-latching

https://kellymom.com/ages/newborn/bf-ba ... resources/

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 29 אוגוסט 2019, 15:42

אבל עדיין לא הייתי עוברת להנקה לפי הסימנים של התינוקי, אלא מציעה כמה שיותר באופן יזום
המיילדת אמרה למשעה לא להעיר אותו כדי לאכול אלא לחכות שיתעורר בעצמו. כשהוא ער אני פשוט מנסה להאכיל אותו די כל הזמן והוא אכן יונק חצי שעה או עשרים דקות כל שעה או שעה וחצי, כאשר יש פעמים שבהן הוא ישן יותר - נניח שעתיים וחצי (קרה פעם אחת היום בבוקר נניח) בלילה הוא מתעורר לינוק אבל ממש קשה לי לגרום לו ממש לתפוס את הפטמה ולינוק. וכשהנקתי בשכיבה קמתי באמצע הלילה לשלולית חלב שנזלה לו מהפה בזמן שינק (קרה רק פעם אחת). מבחינת חיתולים - החיתולים רטובים מאוד והוא עשה כבר פעמיים קקי מהבוקר. אתמול עשה שלוש פעמים במהלך היום. הוא עלה 70 גרם ביומיים שבהם התחלנו להאכיל יותר, ונש לי תחושה שביומיים האחרונים הוא אכל הרבה יותר אבל אני אדע רק מחר כי למיילדת יש לידה היום והיא תגיע רק מחר...

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 29 אוגוסט 2019, 14:56

בינתיים ינק המון בכמה שעות שניסינו, הרבה יותר ממקודם
יופי.
קחי בחשבון שאולי "הגרלת" תינוק מאוד רגוע. מצד אחד זה כיף, מצד שני אלה התינוקות שעלולים לא לינוק מספיק או לא לשגשג רק מפני שהם לא תובעניים.
שימי לב שהוא לא צרח ובכה לך מרעב בימים הראשונים, אלא נעשה ישנוני ולמעשה - אפאתי. ממש מזל שתפסת את זה בזמן!
אבל עדיין לא הייתי עוברת להנקה לפי הסימנים של התינוקי, אלא מציעה כמה שיותר באופן יזום (לא לדאוג, אי אפשר להכריח תינוק לינוק אם הוא לא רוצה (-: ). אחרי שתראי עלייה יפה מאוד במשקל בגיל חודש, אני מניחה שאפשר יהיה לסמוך עליו שיבקש לינוק כשהוא צריך.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 28 אוגוסט 2019, 19:14

תודה בשמת. אני אכן נמצאת איתו המון זמן בלי בגדים, עוזר מאוד שנפלו עלינו כמה ימי חמסין לא אופייניים ואין מזגן. ביומיים האחרונים הייתי היסטרית והנקתי כל דקה מהיום שיכלתי כולל להעיר אותו כל שעה ולתת קצת שאוב. ראינו שעולה יפה ביומיים האלה ועכשיו מנסים להניק לפי דרישה. בינתיים ינק המון בכמה שעות שניסינו, הרבה יותר ממקודם. שוקלים שוב מחר. כרגע המיילדת באה כל יום ושוקלת, ואנחנו רושמים את כל דקות ההנקה והשינה, מקווה שבקרוב הכל יסתדר. אין ספק שחטפנו חתיכת כאפה ונבהלנו כמו שלא נבהלנו בחיים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 28 אוגוסט 2019, 16:22

יופי. עכשיו הכי טוב (מקווה שגם המיילדת נתנה את העצה הזאת): להצמיד אותו אלייך עור לעור (בלי חציצה של בגדים בעיקר באיזור החזה של שניכם) ופשוט להניק כמה שיותר פעמים ביממה. הימים הראשונים הם הזמן שנוצרים הקולטנים להנקה, עכשיו את מייצרת את המערכת שמייצרת את החלב אצלך בגוף (בחלק העליון של החזה, והחלב יורד בצינוריות לכיוון הפיטמה, כאשר בשבועות הראשונים גם מצטבר במאגרי החלב שמתחת לפיטמה). לכן כדאי לייצר כמה שיותר קולטנים כרגע, בעזרת כמה שיותר הנקות (שהתינוק מרשה כמובן), משני הצדדים בכל הנקה (אם הוא מרשה. אם הוא יונק צד אחד ונרדם, ולא מעוניין בצד שני, אז סביר שיתעורר תוך זמן יחסית קצר, שעה, שעה ומשהו, כדי להשלים את החצי השני מהצד השני).

בלוג היריון בתנועה

על ידי שקטה* » 26 אוגוסט 2019, 23:30

נהדר!! תודה על העידכון.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 26 אוגוסט 2019, 23:24

עידכון - המיילדת הגיעה, תיקנה לי את תנוחת ההנקה והוא ינק לזמן ארוך כשהיא הייתה כאן. היא נתנה לי משאבה ושאבנו קצת, למקרה שאחשוש אחר כך וארצה לתת שאוב. אני נרגעתי והתינוק נראה טוב.

בלוג היריון בתנועה

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 אוגוסט 2019, 22:24

וזה שהנקת המון פעמים זה נהדר ומצוין!
צריך לוודא שהיו מספיק חיתולים רטובים (6 ביממה לפחות) כדי לראות שהוא באמת הצליח לקבל מספיק חלב, וכאמור, אם לא - לתת תמל ולהתייעץ עוד הערב עם בעל מקצוע

בלוג היריון בתנועה

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 אוגוסט 2019, 22:20

אין לך מה להרגיש אשמה, אבל צריך לטפל בזה עכשיו. כמה חיתולים רטובים היו לו ביממה האחרונה?
נשמע שצריך להאכיל את התינוק בדחיפות - לתת בקבוק עם פורמולה. עכשיו.
אם לא מצליח לשתות את זה, לקחת לרופא עכשיו, לא לחכות למחר!!

אני לא בעלת מקצוע בתחום אבל הייתי שם, ותינוק בן כמה ימים שלא יונק כל היום וכל הזמן נרדם זה סימן להתערבות.
הנקה מלאה מאוד חשובה אבל הכלל הראשון הוא - first feed the baby

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 26 אוגוסט 2019, 22:08

טוב מפסיקה רגע את הסיפור כדי להתייעץ לגבי משהו שנהיה דחוף. בקצרה קיבלתי ייעוץ דפוק לגבי הנקה מכל מיני סיבות (בעיקר אי ייעוץ בימים הראשונים) התינוק איבד 10% ממשקלו ועד שהבנתי שלא הנקתי מספיק כבר הגיע למצב שלא יונק, כלומר יונק דקה ונרדם. אני בהתקף חרדה שנמשך יום שלם שבו הנקתי המון פעמים כל פעם כמה דקות. לא מצליחה להירגע ובנוסף היה היום חם ובמהלך היום הוא ישן מלא והיה קשה להעיר אותו. אני ובעלי ממוטטים. יש תור מחר לרופא ילדים אבל אני חייבת להבין מה לעשות עכשיו כדי להציל את המצב. אני מרגישה אשמה נוראית שדווקא את זה הזנחתי וסמכתי יותר מדי על המיילדת שהייתה אמורה לייעץ ובסוף לא הגיעה אלינו בימים החשובים. אני גמורה ומותשת.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 26 אוגוסט 2019, 12:54

אין לי מושג (-: צריך לשאול מיילדות, לא? (-:

בלוג היריון בתנועה

על ידי שקטה* » 26 אוגוסט 2019, 12:47

המון מזל טוב, אני מליה! וכן, בהחלט מוכר הייאוש והמחשבות ההיסטריות שתיארת... אבל מעניין מה הסיבה לכך שיש ייאוש כזה ממש לפני הסוף? בשמת, אולי את יודעת?

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 26 אוגוסט 2019, 12:42

וואו נמסתי (-:


שאני לא מאמינה שהתינוק יצא. שאני לא מאמינה שיש שם תינוק או שמה שאנחנו עושים הגיוני. אני מצטערת שנכנסתי להיריון. מה היה לי רע קודם?

(-: והמיילדות שלך לא אומרות לך שהגעת לשלב ידוע ומוכר שמבשר על פתיחה מלאה ושהתינוק עוד רגע יוצא?
המדריכה שלי בקורס ההכנה ללידה סיפרה לנו את זה, וכשהייתי בשלב הזה (ואני לא זוכרת אם זכרתי את מה שהמדריכה אמרה בקורס או לא), המיילדת שלי אמרה בשמחה, או! הנה הגעת לשלב הייאוש, אנחנו כבר ממש בסוף!
זה היה קצת מצחיק, הסתירה הזאת בין התחושה שלך שלא תלדי לעולם והתינוק/ת הזה לא ייצא בחיים ואת תקועה בלידה שלא תיגמר - לבין הידיעה המנחמת של המיילדת שהגעת לשלב שכתוב בספר ושמעיד בדיוק על ההיפך P-:

הרבה נחת ושפע חלב |תינוק| איזה כיף שהוא כבר בחוץ, נכון? (-:

(היום הזמן המתאים להיזכר בלידות שלי. את השני ילדתי מחר, ואת הבכורה בעוד שבוע, לפני כך וכך שנים)

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 26 אוגוסט 2019, 06:19

אני מחכה לראות עם באמת יגיעו צירי הלחץ שראיתי בסרטים שבהן התינוק פשוט נלחץ החוצה מתוך רפלקס. מה שקורה זה שהגוף שלי כבר עייף, והצירים נחלשים מאוד. בשלב הזה הייתי אמורה לאכול עוד סוכר, וגם חשבתי על זה, אבל הזיכרון של הארבע קוביות שוקולד שכמעט הקאתי עדיין יושב לי בראש. פשוט לא מצליחה להביא את עצמי לבקש. בעלי מציע לי בננה ואני מסרבת. אני פשוט מפחדת מדי, והגוף עצמו כבר סחוט ממאמץ של כמה שעות. שלה צירי הלחץ נמשך שעתיים. אני בסופו של דבר כן דוחפת ודוחפת לא מעט. אני יוצאת מזון החיה שלי, וגם הקול משתנה. בין ציר לציר אני מתיישבת על העקבים, מסתובבת בחצי גב למיילדת שיושבת מאחוריי ומנסה להבהיר לה בכל צורה שאני מיואשת. שאני לא מאמינה שהתינוק יצא. שאני לא מאמינה שיש שם תינוק או שמה שאנחנו עושים הגיוני. אני מצטערת שנכנסתי להיריון. מה היה לי רע קודם? עכשיו אני תקועה בבריכה עם ראש של תינוק במחצית הדרך באגן, כואב לי ואני רוצה להפסיק. הקול שלי משתנה, עוד דרך שבה אני משתמשת כדי להוציא החוצה את מה שיש בפנים. הטונים עולים עכשיו, מנסים לעורר רחמים. בסופי הצירים אני מתיישבת ועושה פרצוף מסכן מייללת כמעט מתחילה לבכות, אבל הבכי לא מגיע. אני חוזרת אחורה בזמן ואני ילדה בת חמש שמצאה את עצמה בבריכה בסיטואציה איומה. בבקשה תפסיקו את זה, אני מנסה להעביר בקול ובתנועה, מנסה להבהיר לכל הנוכחים שאני כבר לא החיה ששאגה מקודם. שיש להם עסק עם מישהי מיואשת ועצובה. המיילדת קולטת ומתחילה להגיד לי דברים כמו אומץ וכוח. ׳התינוק יצא בזכות הכוח שלך׳ אני אומרת לה שאני עושה מה שאני יכולה. כולם די מעצבנים אותי במיוחד בעלי שאומר לי שוב ושוב שאני הדבר הכי מדהים שראה בחייו. אני מרגישה רע שהמילים של כולם לא מגיעות אליי בכלל. אני עייפה ומותשת. ואז המיילדת מחליטה בפעם הראשונה להתערב בתנוחה. היא אומרת לי לכרוע עם כף רגל שלמה על הריצפה ולבעלי להחזיק אותי מאחורה ולמשוך קצת למעלה. איכשהו למרות שאני שונאת שמתערבים לי בגוף בזמנים קשים, ההצעה שלה באה בזמן. מכיוון שאני גם ככה מרגישה כמו ילדה חסרת אונים האפשרות לעקוב אחרי מה שמישהו אחר אומרת דווקא קורצת לי. אני מכבה את המחשבות, ועוברת לעשות מה שאומרים לי. בעלי עובר אחורה, המיילדות (יש שתיים, אחת בהתמחות) קדימה. הוא מחזיק אותי באוויר ולמרות שהוא גבר חסון בהחלט אני מבינה מהתגובות שלהן שקשה לו. מכיוון שהתנוחה הפיחה בי מעט אופטימיות קשה לי להביע אמפתיה :) בצירים הבאים אני גם מקבלת תרופה הומיאופתית שאמורה לחזק אותם. המיילדת אומרת לי שהיא רואה עכשיונשאני פתוחה לגמרי. התינוק פשוט יכול לצאת החוצה אם אלחץ קצת. זה מרגיע אותי כי התנוחה מרגישה מאוד פותחת וקצת מאיימת עליי, אבל העייפות עושה את שלה. מה שיהיה יהיה אני חושבת לעצמי ומתחילה ללחוץ. תוך כמה לחיצות אני אשכרה מרגישה את הראש כבר לגמרי בפתח של הנרתיק. זה מלחיץ אותי בטירוף. בעלי מאחורה קולט מה קורה ונלחץ גם. הוא לא יכול לראות את המופע המרכזי ונאלץ לשאול. המיילדות עונות לו. עוד לחיצה והראש יוצא החוצה אבל אז חוזר. אני שונאת את מה שקורה. לא מבינה למה לא ראיתי סיטואציה כזאת באף סרט לידה. ואז בלחיצה הבאה הראש יוצא החוצה. המילה הראשונה שהאם הגאה אומרת שהיא רואה את התינוק שלה - ׳פאק׳ . כן כן. הראש חצי בחוץ ובציר הבא תוך כמה לחיצות כל התינוק בחוץ חוץ מהרגליים. המיילדת מושכת אותך החוצה וזה לא כואב. היא מרימה אליי את התינוק. ההרגשה הכי טוב בעולם שוטפת אותי. הוא ורדרד למרות שהייתי בטוחה שכבר יהיה סגול מרוב לחיצות. הוא רגוע לחלוטין. הוא מסתכל עליי. מאחוריי בעלי מחבק אותנו ומתפרק בבכי. אני מאושרת. הוא מוציא מאיפשהו טלפון ומצלם את שנינו תמונה מדהימה. אני מחייכת למצלמה כאילו אני באמצע חופשה בריו.

בלוג היריון בתנועה

על ידי דו_כיפת* » 25 אוגוסט 2019, 22:23

בנשימה עצורה @}
תמשיכי כשטוב לך....

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 25 אוגוסט 2019, 19:17

תודה לכן! כדי לא ליצור מתח בלי כוונה, אודיע כעת שהכל היה טוב וכולנו בריאים, חוץ מהמיילדת שעברה יום אחרי ניתוח ברגל. לא, לא בגלל משהו שקרה בלידה.


קראתי את הכתוב וקלטתי כמה כתבתי בדיווחיות. חוץ מהעובדה שזה נכתב בשלוש בלילה כשלא הצלחתי לישון, גם הלידה עצמה הייתה עבורי חוויה של ניווט יותר מאשר זרימה. ידעתי היטב מהם המוקשים בדרך, הייתי בשליטה מאוד, נחושה שהכל יעבור בסדר. בעלי היה דווקא רגשן מאוד, שלא כהרגלו. הוא זה שלחש לי מילים אוהבות ויפות בזמן שאני סידרתי באסרטיביות את השיער מאחורי האוזן שיפסיק ליפול לפנים. אבל זה קרה אחר כך. עכשיו מה שקרה זה שהרגשתי יותר טוב פיזית אחרי השינה והאוכל והצירים היותר כואבים הגיעו. השעה ארבע. הצירים הפחות כואבים היו באיזור הבטן והתפשטו עד לגב. המירים הכואבים הם בעיקר בגב התחתון וכבר קשה לי לנוע בהם או ללכת איתם. אני אומרת לו למלות את הבריכה, לפחות עד לחצי. ברור לי שהלידה עוד לא קרובה, אבל אני רוצה הקלה ושהמים יהיו מוכנים לאחר כך. הוא ממלא את הבריכה ואני מנסה להתמודד באומץ עם הצירים לבד. אני קצת קראנקי בגלל המתח והכאבים ויש לי הערות ביצ׳יות וביקורת לגבי ההתנהלות באירוע. אני כועסת על עצמי, אבל קשה לי לעבור למוד יותר אוהב - כואב לי, ובצירים המאוד כואבים יש לי הזיות מפחידות על עינויים גופניים של כל מיני אנשים לא מוכרים.
אני מנסה לפייס את האווירה ונכנסת לבריכה. שם אני נרגעת. מבקשת את המוזיקה שלי. הצירים אכן נהיים קלים ומרווחים יותר. אני מקשיבה למדיטציות של ההיפנובירת׳ינג, מנסה לספוג כמה שיותר רוגע. אבל הצירים ממשיכים להיות כואבים ומתוזמנים לכל 11 דקות. המיילדת ביקה שנקרא לה כשזה כל חמש דקות, או אם אני צריכה אותה. המיפ מתקררים וכבר שש וחצי. אני מבינה שאני צריכה לצאת כדי לקדם את הלידה, זוכרת מה קראתי כאן לגבי מים חמים. יוצאת ומיד סופגת גל קור נורא שמעצים את הצירים. מגלה עוד ועוד ריר עם דם שיצא ממני כשהייתי בבריכה. אני אוכלת ארבע קוביות שוקולד לבן עם שקדים, שיהפכו לשחקן די מרכזי בלידה הזו. כבר אחרי שתי קוביות הצירים כל כך התחזקו שאת השתיים הבאות אני כמעט מקיאה. אני צועקת לבעל שיקרא למיילדת וגם חשה צורך להפוך את הבקשה לדרמטית רק כדי לתת איזשהו תוקף בעולם לעוצמת הכאב שאני חווה - בבקשה, אני מתחננת, תקרא לה. הוא מתקשר אליה ואני שומעת שהוא החליט לנסות להיות קול - יש לנו צירים כל תשע דקות, הם יותר כואבים, יורד קצת דם. היא אומרת לו להודיע לה כשמתקצר. כרגע אני עם הברכיים על השטיח וחלק הגוף העליון על הספה וכל פעם שמגיע ציר אני צורחת את נשמתי, ואני גם זוכרת שהיציאה מהמים מזרזת הכל, אבל שבעלי משתמש עדיין בזמנים שמדדנו בתוך המים. אני אומרת לו שיגיד לה לבוא כרגע וששום דבר אחר לא חשוב. אחר כך אני מבקשת עוד מים חמים בבריכה. בזמן שהבריכה מתמלאת אני צריכה שידחוף לי כנגד הגב התחתון במשך כל הציר. הניסיונות להשתמש באמצעים אמנותיים כמו מסג׳ או מגע מרפרף נתקלים באפס סובלנות. אין לי כוח שלא מבינים אותי ואת הכאב הזה. אני עוברת פשוט לצעקות.

בכוחות אחרונים נכנסת לבריכה נעמדת בעמידת שש וצורחת כל ציר. המיילדת הגיעה מהר. היא מאוד מאוד מרוצה ממה שהיא רואה. היא מבקשת שאבדוק את עצמי, ואני אכן מרגישה את הראש. אחר היא בודקת אותי ומאשרת שהפתיחה מלאה. זה משמח אותי, אבל במובן אחר שום דבר לא באמת כבר מגיע אליי או משמח אותי. אני במימד אחר של התמודדות עם כאבים. הגוף שלי מוציא קולות ששיערתי שהוא מסוגל להם רק בגלל שיעורי פיתוח קול שלקחתי. אני כמעט לא זזה. מעט קדימה ואחורה במהלך הציר. אני לא מסתכלת ולא מדברת עם אף אחד. בעלי ממשיך להגיד לי כמה אני מדהימה וזה לא מעניין אותי. ההזיות המפחידות חוזרות אליי לפעמים, אני מסתכלת במים וכל מה שאני רואה שם זה את הצל של השיערות שנופלות לי על הפנים. השעה שמונה, וזהו אור אחרון שעוד מאיר מעט את הבריכה.

המיילדת אומרת לי שהראש של התינוק כבר במחצית הדרך. זה נשמע לי לא טוב, למרות שהיא ניסתה לעודד אותי. בפעמים הבאות תנסי לדחוף אם את יכולה.

דבר אחד שלמדתי זה לא לדחוף. אני אומרת לה שאני לא יכולה ומחכה לראות מה יקרה. אמשיך בקרוב...

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 25 אוגוסט 2019, 17:34

מזל טוב!!!
מה שלומך?
מה שלומכם?
חיבוק גדול!!!

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 25 אוגוסט 2019, 13:26

קודם כל מזל טוב! (-:
ומצפה להמשך הסיפור במתח...

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 25 אוגוסט 2019, 12:07

והפעם לידה בתנועה, או נכון יותר תנועה בלידה.
אז ביום רביעי בערב הגיח בני לעולם.
זה התחיל משבועיים של ברקסטון היקס, בהם אמרה לי המיילדת שזה ייקח עוד זמן ורוב הלידות הן אחרי התאריך. הייתי שבוע 38. טוב, התכוננתי לעוד שבועיים של היריון ומנוחה. אבל הכל היה מוכן כבר. הברקסטון היקס המשיכו וביום שני בלילה כבר לא הצלחתי לישון בגלל מלא צירים. ייחסתי את זה לגזים שהיו לי אחרי שאכלתי חצי קילו כרוב כבוש ביתי. (כאמור זמן לא חסר לי.)
יום למחרת עשינו הליכה למרכז העיר, כל חצי שעה עוצר אותי ציר. אכלנו המבורגר קנינו משהו וחזרנו. באמצע התחיל לצאת לי הפקק הרירי. יודעת שאולי אין לזה משמעות. חוזרים ברגל הביתה. אומרת לאישי - אני כבר באה למיטה, אני אחכה שהצירים ייגמרו :) הולכת לישון בשתים עשרה וחצי וקמה בשתיים. די לא יכולה, אני קמה מצירים כל רבע שעה. מעירה אותו. מתקשרים למיילדת שאומרת לנו לנסות לישון בכל צורה. אמבטיה, להירגע, מנסה שוב לישון. זה סיוט לנסות לא לזוז כדי לישון בצירים. אני נהיית עצבנית. אם אני לא אישן זה לא ייגמר טוב. אני בן אדם שצריך הרבה שינה. בשש קמה וזה כבר שיפור, לפחות לא צריכה להעביר צירים במיטה. מעירה את אישי בשמונה, יש ציר כל עשר דקות. הם כואבים לי, הרבה יותר ממה שחשבתי. קיוויתי להעביר את החלק הראשון בצפייה בנטפליקס, מבינה שלא קלטתי את המצב. המיילדת באה, ואין לה בשורות טובות. פתיחה ארבע, הצירים שיש לי זה עדיין לא זה, אנחנו בהתחלה. הם יהיו יותר תכופים ויותר כואבים, היא אומרת. הראש שלי מתחיל לעבוד - לא ישנתי עדיין, ואני כבר סובלת פצצות. אני רק בהתחלה, קו הסיום נראה לי בלתי אפשרי להגיע. היא משבחת אותי על איך שאני עוברת את הצירים (על שש, זזה קצת) אבל גם אומרת לי להרפות לתוך הכאב ולא להחזיק את האגן. אני יודעת שהיא צודקת אבל האינסטינקט של לקפוא חזק ממני. היא מראה לי נשימות שונות ממה שאני עושה, מזכירה את הקשר בין השפתיים לצוואר הרחם, להרפות את הלסת והשפתיים בנשיפה. אני מנסה ליישם, הכאב דוחף אותי למקומות שאני יודעת שלא טובים, ואני מנסה לדחוף בחזרה. היא הולכת. אנחנו נשארים שנינו. אווירה מוזרה. אני לא מדברת בכלל, מזכירה רק את זה שלא ישנתי. מרגישה חלשה ובין הצירים תוקפים אותי סחרחורות שאני יודעת שקשורות ללחץ דם הנמוך שלי ולחוסר שינה. אני לא אצליח להעביר לידה כל כך חלשה וגמורה מנטלית מהכאבים. אישי מסדר את הבית עוד קצת לקראת הלידה. אני שמה את המוזיקה שהכנתי. הפועלים בחוץ עושים מלא רעש. אני מרגישה שבין ציר לציר אני נרדמת. הולכת לישון. אחרי שעה וחצי שבה העירו אותי ארבע צירים כואבים בטירוף אני קמה. קוראת קצת בבאופן, מגיעה לדף שיונת שרון מתעקשת בו שאם נמצאים בתנועה צירים לא כואבים. למה שהיא תשקר ככה? אני חושבת לעצמי בחמת זעם. קוראת על העטיפה של לידה פעילה את המשפט ׳את בוחרת איל ללדת׳ או משהו בסגנון. מתחילה להרגיש את האייג׳נסי חוזר אליי. אני לא הולכת לפחד מעכשיו מהכאבים והעייפות. אין מצב שאני נותנת לפחד לשלוט בי ככה, לא בא לי להעביר את השעות הקרובות באבל על זה שלא ישנתי. מתחילה לדבר כדי להקליל את האווירה. וואו בעלי ממש מתעודד מזה. עד עכשיו היינו פשוט במין שקט כזה (אחר כך הוא אמר שמבחינתו דווקא לא הייתי בהיסטריה וזה עזר לו) אומרת לו שאני כבר לא אישן, שאני צריכה לקבל את זה ולעבוד עם מה שיש. לוקחת תרופה הומיאופתית ללחץ דם נמוך. מתחילה לזוז, מפסיקה לפחד מהצירים. זה אשכרה עובד. הצירים כואבים אבל פחות, מרגישה את הגוף מתעורר לחיים. מבקשת אוכל ושתייה, ואז אומרת לו שנעשה סיבוב מסביב לבניין. בדרך פוגשים שכנים ושכנה בלי טקט שמתעקשת לדבר איתי. עושים סיבוב ממש איטי. בדרך יושבים על ספסל ואב הבית מזהה אותי ופונה אליי, ממש מתרגש לדבר איתי כי אני בהיריון כה מתקדם, וכולם כאן נורא מתרגשים מתינוקות. אני מדברת איתו בשפה שבורה על הבעיות שפניתי אליו בגללן, באמצע השיחה יש לי ציר ואני מנסה להיות גיבורה. כשהשיחה מסתיימת אנחנו ממשיכים במיני סיבוב. בדרך חזרה חבורה של ילדים ומבוגרים מדברת עם השכן מהקומה שלנו. אני מנצלת את זה כדי לחמוק הביתה. כשמגיעים אנחנו מתיישבים לראות סרט, אבל בישיבה סטטית אני לא יכולה להכיל את הצירים. אני ממשיכה לזוז בבית וקולטת שהעייפות חזרה. מוכנה לנסות ללכת לישון ואכן נרדמת לחמישים דקות בהן 3 צירים כואבים במיוחד. אבל זה מספיק כדי לקרקע אותי קצת. את החלומות אני לא זוכרת. אמשיך אחר כך.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 08 אוגוסט 2019, 15:47

אמא שלך, משהו משהו יהודייה במקרה?

זה באמת מקרה מיוחד!

בחופשת טרום לידה הזאת אני מבינה שהבית הוא העבודה הכי קשה -

להחליט מה אוכלים
לקנות אוכל
לבשל
להחליט על שיטה לארגון הבית
לנקות
לסדר
לבחור עיצוב, רהיטים, צבעים
לעשות תקציב
לחשוב פרקטית, אסתטית, רוחנית
להתחשב בעיסוקים של הדיירים
בעבר בהווה ובעתיד
ואז לקנות מה שאפשר
לסדר את הכל במקום

כמו עבודת טוויה אינסופית של אהבה ודאגה. יצירה שלעולם איננה נגמרת, ברובה סיזיפית כמו בישול וניקיון. אני מתה על זה. סבתא שלי הייתה הבעלבוסטה היחידה שהכרתי באופן אישי. היא ידעה להחזיק אנרגיה של בית ומשפחה. ליצור חלל שמחזיק בתוכו המון מערכות יחסים וכולם יכולים לנוח בתוך התמיכה האינסופית, השפע הלא נגמר של מזון ומשקה עם טעמים של חלום, בין שלושה או ארבעה חדרים וגינה, ליצור ממלכה שלמה שילדים מסתובבים בה כחולמים, משחקים, זוחלים, מטפסים, מדמיינים, וכל הזמן משתאים כמה הבית הזה יכול להכיל את ההרפתקאה הפרועה ביותר וגם את הרגע הכי פשוט. ולמה זה לא ככה בכל מקום. מה יש בבית של סבתא שבו הזמנים מתחברים, טעמים מארצות רחוקות מביאים איתם חלומות ופנטזיות, החומר הוא רק המועט המחזיק את המרובה של הנפש.

חושבת על האנשים שאין להם בית. על הנשים שהרסו להן את הבית כעונש. האנשים שהיו צריכים לברוח מהבית בגלל מלחמה.
כל האמהות שבנו ועשו ויצרו וחלמו והצליחו ליצור בית, ואלו שלא. מתפללת עבור כולן, ומחכה לרגע שאבקר בישראל ואוכל שוב לראות את סבתא. (בטלפון זה לא מסתדר)

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 31 יולי 2019, 17:12

אמא שלך, משהו משהו D-: יהודייה במקרה?

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 31 יולי 2019, 13:43

היום נחתה עליי ההבנה שהגזמתי לגמרי עם ההכנות. רשימת המשימות והקניות הבלתי נגמרת. דברים שעשיתי בחודש שמיני - צבעתי את הסלון בירוק. הזמנתי אלף דברים מאמזון אחרי שישבתי מאה אלף שעות על המחשב בלהבין מה צריך לקנות. וגם מאיקאה. ניקיתי את המאחורה של המקרר כדי שמתי שתגיע העזרה בתשלום היא לא תחשוב שאנחנו מלוכלכים. בכלל עשיתי הרבה דברים כדי שאותה אישה עלומה שתגיע לכאן לנקות תחשוב עליי רק טובות. הקפאתי שישים קציצות קטנות, 2 עוגות שמרים, ריבועי שיבולת שועל בריאים לכאורה. פיקחתי על בנייתם של רהיטי איקאה. הלכתי לקורס יוגה להיריון פילאטיס להיריון והתעמלות במים. אין לי חור בגוף שאין לו משחה מיוחדת ללפני או אחרי הלידה. קומפרסים קרים לתחתונים, חיתולים רב פעמיים, חד פעמיים וסיר קטן לשיטת בלי חיתולים. הרשימה הזאת לא באמת נגמרת ואפסיק כאן לפני ששאריות הכבוד העצמי שלי כאדם שאיננו צרכן ייעלמו. אין ספק שהגזמתי. למעשה גם התעלפתי כבר כמה פעמים עד שהרופא אמר לי להישאר בסביבות הבית.
זהו סיימתי. אני רק אכין עכשיו חטיף קולגן לאחרי הלידה כדי להקפיא אותו. אמא שלי כבר שאלה אותי מה אעשה עם המקפיא יתקלקל, היא תמיד יודעת איך להדאיג אותי.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 08 יולי 2019, 18:14

הצלחתי גם ללכת אחרי כמה שבועות לשיעור התעמלות היריון במרכז ספורט. שיעור אירובי עם תרגילי חיזוק, הכי ׳פושט׳ שיש. עשה לי מדהים. צריכה לזכור שלפעמים לצאת ולעשות זה הכי טוב וגם שהתעמלות רגילה כזאת שמזיעים כן משחררת הרבה אנדורפינים שכל הקורסים היוקרתיים לפילאטיס ויוגה היריון דווקא לא!

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 08 יולי 2019, 14:47

אה, את בכלל לא בארץ (-: פספסתי את זה (-:

התרגיל של החבישה נשמע לי מעולה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 08 יולי 2019, 14:35

את בהריון מתקדם במזג אוויר מזעזע...

כרגע הטמפרטורה כאן היא 17 מעלות ומקודם ירד מעט גשם :-) אבל אני בהחלט בהיריון מתקדם.
אכן התנתקתי מהפייס ואז רציתי לעשות מעט יוגה. הייתה לי מעט אנרגיה אז החלטתי לעשות תנועה חופשית ולהתרכז בחלקי הגוף שהרגשתי שדורשים חיזוק או שיחרור. כל איזור הכתפיים והשכמות הרגיש חלושס. לא תפוס אבל כואב מין כאב בשרירים ובמפרקים. וגם קושי לנשום מדי פעם. התחלתי בעמידת שש עם האמות על הרצפה. נעתי בתנוחה הזו במשך זמן רב. התחושה הפיזית לא מאוד השתפרה. עברתי לישיבה וסיבובים איטיים מאוד של הכתפיים, ואחר כך לעמידה כשהגב נשען על כדור ואני מבצעת התחלה של כריעה. כל פעם הרגשתי שוב ושוב את הצורך לעבור שוב לעמידת שש ואת האויר נגמר לי.
העברתי את תשומת הלב רק לתחושה הזו ושמתי לב שמדובר במין פעימות בכל איזור החזה והגרון. ניסיתי לשבת על כרית גבוהה להישען מעט ולהוציא קול. מהר מאוד קלטתי שגם זה סוחט אותי לגמרי.
החלטתי לעבור לטכניקת דימיון מודרך שבה יצורים מרפאים חובשים את גופי בחומרים שונים שאני מרגישה שירפאו אותי. פעם שעברה, לפני כמה שנים קיבלתי חבישה מרובת שכבות באיזור הלב שהשארתי איתי מספר חודשים ועזרה לי מאוד.
הפעם לא היו כל כך הרבה שכבות אבל החבישה הייתה על כל הגוף כאשר איזור הבטן חבוש בעשב השדה בלבד, הרגליים והאגן בבוץ חמים ואיזור הגרון והחזה בצמח מסוים שאינני יודעת את שמו.
אחרי כל החבישות אמרתי תודה ונשכבתי למנוחה עמוקה מאוד על מזרן היוגה. התעוררתי אחרי 5-10 דקות במצב הרבה יותר טוב והתפניתי לסדר את ארונות המטבח כפי שרציתי לעשות היום, מדי פעם מרגישה עדיין את החבישות הנעימות שהגיעו עתה לדרגת חמימות נעימה מאוד.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 08 יולי 2019, 12:33

אני בעד התנתקות ממסכים, זה שואב אנרגיה ומתיש.
אני בעד תנועה, אבל בחייך, לא בכוח. את בהריון מתקדם במזג אוויר מזעזע... תקשיבי לגוף שלך.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 08 יולי 2019, 09:37

הרבה הרבה פחות תנועה. הרבה יותר עייפות וחוסר נשימה מפעולות קטנות. שוב התעלפתי באמצע שיעור שפה פרטני, הפעם הלכתי להתעלף בשירותים.
אתמול בכיתי לבן זוג שלי. שאני לא מספיקה את המשימות ואת ההתעמלות שרציתי לעשות. שאני לא מגיעה לתרגילים של הקורס הכנה ללידה. כל כך הרבה דברים לעשות ובסוף יש בי מספיק כוח להימרח על הספה (בתנוחה שאמרו לא להיות בה) ולא לזוז.
הרגשתי זעם עצום על חוסר האנרגיה וחוסר היכולת לארגן את עצמי. אם יש משהו שלמדתי בהיריון זה את כוחו העצום של הגוף ליצור אנרגיה ומחסור באנרגיה. אני מרגישה את המודעות המהבהבת חלושות שלי נישאת על גב חיה אדירת מימדים העושה בה כברצונה.
יודעת שזה כנראה לא נכון. להרגלים, לסדר שבנפש יש כוח חזק לא פחות.

דברים שאני יודעת שכדאי לי לעשות כדי להחזיר אנרגיה:
  1. להתנתק מפייסבוק. כאילו לא למחוק את החשבון אבל להקפיא אותו. המסכים שואבים, זה שואב מספר אחד. יש שם כאילו קשר לארץ וזה קשה, אבל זה לא קשר אמיתי ואני לא בארץ. זה מסיח וזולל תשומת לב ואנרגיה. מחוץ לזה שעשיתי זאת לתקופות ארוכות בעבר והיה נפלא.
  1. להוסיף תנועה בבוקר. נוצרה שיגרה של השתרכות עם קפה או שייק ירוק. של מסכים על הבוקר. יאללה אני מסוגלת לעשות איזה שיעור יוגה בבוקר.
נראה מה קורה בימים הקרובים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 28 יוני 2019, 23:25

תודה לכן,
בשמת, אני כבר כמה ימים מסתובבת עם מה שכתבת. זו לא הפעם הראשונה שאני חושבת על זה - כל מה שרע אני משליכה על הוריי כל מה שטוב לוקחת לזכותי או לזכות אנשים אחרים שהיו שם בשבילי. זה לא פייר. גדלתי לדוגמא בתחושה שאני מוכשרת וחכמה באופן יוצא דופן ואני קוטפת את פירות האמונה הזו מדי יום (היום אני מבינה שזה ממש לא חשוב אם זה נכון או לא) וזו דוגמא אחת קטנה. אני לא באמת רוצה לנקום. זה פשוט הקורבנות שבי סוחפת אותי אחריה. וזה באמת שלי וגם יוצא בהמון תחומים אחרים בחיים. היעלבות עמוקה מאוד מהעולם.

געש, את צודקת לגבי הסדנה. זה היה לא מתאים. אולי כדאי באמת לתרגל בפשטות, במיוחד עכשיו כשיצאתי כבר לחופשת הלידה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 27 יוני 2019, 20:34

מסכימה לגמרי עם געש, גם לגבי החשיבות של התירגול המעשי (מכל סוג שהוא) לעומת התבחבשות בפילוסופיה, וגם לגבי התזכורת להתחיל איפה שהכי קל ולהתקדם משם, ולא איפה שהכי קשה...

בלוג היריון בתנועה

על ידי געש* » 27 יוני 2019, 15:57

ואגב, לגבי הויפאסנה, לדעתי בתקופה בחיים של הריונות וילדים, סדנאות ארוכות כאלה פחות מתאימות. בטח כשהן מנוהלות בלי רכות, כמו שתיארת.
עדיף, לדעתי, מדיטציה קצרה יום יומית, או אפילו שעה קבועה בשבוע. מעולם לא הייתי בסדנה עם לינה (פגשתי את הבודהיזם עם ילדים קטנים) ובכל זאת אני מרגישה שינוי ענק.

בלוג היריון בתנועה

על ידי געש* » 27 יוני 2019, 15:53

הי מליה,
אני לרוב קוראת שקטה, אבל כמתרגלת בודהיזם אי אילו שנים, הפעם מרגישה שיש לי כיוון לתת...
את צודקת שאי אפשר להסביר רעיונות מופשטים למדי כמו אלה שציינת לילדה קטנה ורכה.
אני גיליתי, שבניגוד לנטייה הטבעית שלי לשים דגש על הרןבד הפילוסופי- אינטלקטואלי של הדברים, הריפוי מגיע מהתרגול ולא מהבנה מופשטת.
לא שאין לה ערך - יש לה המון והיא גם תומכת בתרגול ומדייקת אותו - אבל בסוף השינוי מגיע מתרגול.
מה שאני אוהבת בדרך הבודהיסטית הוא שהיא עוסקת המון בפרקטיקה ובאיך. חלק מהמורים שפגשתי, גם בהרצאה תיאורטית לגמרי לא מוותרים על מדיטציה תוך כדי, כי באמת לפעמים יש היסחפות ללדבר על הדברים, במקום ליישם אותם.
וגם - כדאי להתחיל מאיפה שקל. משום מה יש לרבים מאיתנו נטייה להתחיל מאיפה שקשה.
נגיד, אם מדברים על איכות של חמלה, ישר מישהו ישאל - אפילו על היטלר? (-:
אבל אפשר גם להתחיל מהשכנה ממול או מהאיש במכולת...
לכן אם את רוצה למשל להכניס יותר שמחה ופחות מרירות לחייך, או להרגיש פחות כעס, את לא חייבת ישר לקפוץ למים העמוקים של היחסים עם ההורים. קל יותר להתחיל מדברים קטנים יותר. כשהתנועה המנטלית הזו תהיה יותר טבעית לך, יהיה לך קל יותר לעשות אותה יום אחד גם כלפי ההורים. או שלא, וגם זה בסדר.
יצא ארוך (-: מאחלת לך כל טוב

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 26 יוני 2019, 14:31

הם ידעו והמשיכו

אני מוכרחה להגיד לך שזו פרשנות לא נכונה.
הם "ידעו" ברמה מסוימת, ברמה שהיו מסוגלים לתפוס. אבל לא ברמות אחרות.
כמו כן, יכול להיות שהם ראו מה שעוללו להם, אבל לא את מה שהם עוללו לך. זה דורש ראייה אחרת, יכולת אחרת. מול ההורים שלהם, הם היו הקורבן. הנרקיסיסט והמתעלל תמיד קורבן! זה הדבר היחיד שהוא רואה! אבל - גם מולך הם היו קורבן! בוודאי שלא יכלו בשום פנים ואופן לראות את עצמם מבחוץ ולהבין מה הם עצמם עושים!

עוד דבר, שאת אולי שוכחת:
הם יצאו נרקיסיסטים ומתעללים. ואת? האם לדעתך יצאת נרקיסיסטית? האם לדעתך את מתעללת? את חושבת שאין סיכוי שתהיי אמא טובה מהם?
אני מוכנה לחתום לך, שאת מודל הרבה יותר משופר מהם. ולך יש יכולת התבוננות עצמית. וזאת למה?
מפני שהם כן הפיקו לקחים.
הם היו הורים יותר טובים כלפייך, מאשר הוריהם היו כלפיהם.
הם כן זיהו כמה דברים, שסרבו לעשות לך.

אני אישית ממש שונאת את תפיסת העולם הבודהיסטית ולקארמה לא מתחברת בכלל.
אבל נקמה? רצון בנקמה אינו אלא רעל שבו את ממלאת את עצמך. את מרעילה את עצמך. וכל זה בשביל מה? אני מציעה לשטוף החוצה את כל הרעל הזה ממך לכל הרוחות, בשביל מה לפגוע בעצמך בגלל מה שהם עשו לך? זה כאילו הם ממשיכים לפצוע אותך שוב ושוב ושוב, כשהם בכלל לא בסביבה.
זה מה שאת צריכה לרפא.
הם כבר לא קשורים לפצע הזה.
הוא רק אצלך ושלך.
הם לא קשורים לרעל הרצון בנקמה.
הוא רק אצלך ושלך.
את לא תלויה בהם כדי לרפא את זה. זה לא עסקם בכלל.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 26 יוני 2019, 02:23

כשאת מחזירה לעצמך את עצמך, והופכת להיות אהובה בעיני עצמך וגאה בעצמך - נפתחת גם הדלת למערכת יחסים חדשה.

רוצה מערכת יחסים חדשה עם העולם, הם יכולים ללכת לעזאזל. אבל תודה על זה. רוצה להיות אהובה וגאה בעיני עצמי. זה אפילו נשמע לי אפשרי כמעט. אולי הייתה לי גם פיה אחרונה שלא הספיקה לברך לפני הפיה הרעה, כמו ביפהפיה הנרדמת.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 26 יוני 2019, 02:17

אבל איך לא בכוונה? לאבא שלי היה את הספר הורים מרעילים. אני הייתי תולעת ספרים ולמדתי לקרוא בגן. אני זוכרת ששאלתי אותו על זה. הוא אמר כל מיני דברים על ההורים שלו. הייתי קטנה, וחשבתי לעצמי - למי איכפת מההורים שלך? אנחנו הילדים, אתה פוגע בנו היום, אתם ההורים המרעילים.

הם ידעו והמשיכו. נפלו קורבן לנרקיסיזם שלהם.

כמובן שאת צודקת. לא הייתה להם ברירה. כלומר לא ברירה מנטלית. הם היו עקומים לגמרי. חסרי חמלה ואמונה שמשהו יכול להיות שונה מאיך שהם גדלו. כילדה תמיד היה נראה לי שהם כמו נדבקו באיזה מחלה קשה, משהו שמבוגרים חוטפים. לקח לי זמן לראות שלמבוגרים אחרים אין את המחלה הזאת. מחלה איומה של הנפש.

אני שונה מהם אבל ברור שגם אני פגועה. אין לי ספק שבתור הורה לא אהיה כמוהם, ממש כמו שבתור בת זוג אני כבר אחרת לגמרי. אבל הכאב כאן. לא מצליחה לישון בימים האחרונים. בלילה יש פתאום הצפה. בעלי נרדם ואני כועסת עליו שהוא נרדם כל כך מהר. אני מביטה בחשכה, בוכה. מרגישה את הפצע.

באיזהשהו ממד אחר ניתן לעבור הלאה ולסלוח. ניתן לרפא ולשכוח ולהמשיך הלאה. בממד בו אני נמצאת אני עדיין מחכה לנקמה שלא תגיע. הילדה שבפנים רוצה צדק. לך תסביר לילדה בת שנה ושנתיים ושלוש את תפיסת העולם הבודהיסטית. לדבר איתה על קרמה, על מחשבה יוצרת מציאות, על ריפוי שמתחיל מבפנים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 24 יוני 2019, 16:26

אני הייתי אומרת, כי הם אנשים פגועים. כולנו פגועים. לכל דור יש הזדמנות ששרשרת הפגיעות תיעצר אצלו. אולי את הדור הזה? אולי את תעצרי את שרשרת הפגיעות ותתקני אצלך את החלקים הפגועים והמדוכאים כבר עכשיו ואז זה לא יעבור לאף צאצא שלך?

זה לא היה בכוונה.
זה היה מתוך בורות ומתוך הפחדים והצלקות שלהם.
ואם הם חיים, יש גם תקווה לתקן. כשאת מחזירה לעצמך את עצמך, והופכת להיות אהובה בעיני עצמך וגאה בעצמך - נפתחת גם הדלת למערכת יחסים חדשה. אני עכשיו מרגישה שאמא שלי אוהבת אותי. זו הרגשה חדשה, רוב חיי לא הרגשתי ככה. וזו תוצאה של התהליכים שאני עברתי, ללמוד לאהוב את עצמי, ועוד קודם, להפסיק להיות קורבן של אחרים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 24 יוני 2019, 15:49

  • למה הם עשו לי את זה? למה הם היו צריכים לקנא בילדה שלהם ולגרום לה להתבייש במי שהיא?
  • כי הם אנשים דפוקים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 24 יוני 2019, 10:52

וואו הבעיטות כל כך התחזקו לאחרונה, ואני כל כך לא רגילה לזה שכל פעם נדמה לי מחדש שזה וירוס קיבה אלים באופן יוצא דופן :-D כל כך מוזר!

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 19 יוני 2019, 19:42

ערב בכייף נשמע טוב!

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 19 יוני 2019, 19:22

תודה לכן יקרות ועל מילותיכן. אכן יש עוד שכבה מעל הלב להשיל, שכבה חמוצה, קשה, קורבנית. לא מזמן בן זוגי צילם אותי, כולם אמרו שתמונה יפה, ואני ראיתי את השפתיים המעט מופשלות לאף המעוקם. כמו מין הבעה שדבקה לפרצופי ונתפסה.

זה לא אני באמת
זה לא אני באמת
זה לא אני באמת
זה חתיכת נייר טואלט שנדבקה לי לנעל באיזה סיבוב ועכשיו צריך להסיר אותי
זו מניירה מטופשת שתפסתי באיזה גיל ממישהי אחרת והגיע הזמן לנקות מעצמי

ועכשיו יש לי שתי סיבות מעולות הראשונה היא הנסיך הראשון (שהוא בן הזוג) והשנייה יש גם את הנסיך השני שיכול להיות שיקבל תואר מלוכה אחר לכשיגיע

הולכת לעשות ערב כיף

בלוג היריון בתנועה

על ידי דוכיפת* » 19 יוני 2019, 10:30

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אאלץ להתמודד לבד עם בן הזוג שלי בכל הנושא הזה של ההתחלה לבד.
יקרה,
שולחת לך ((-)) וגם (())
זה לא חייב להיות איאלץ, זה יכול להיות איהנה להתמודד עם בן הזוג שלי בלי ההפרעה שלה
תקשיבי,
תינוק קטן זה כיף גדול
ויש מלא אנשים סביבך שממש ישמחו לעזור בדברים קטנים אם תצליחי להיות ממוקדת בבקשה

תשחררי את אמא שלך מראשית ההורות
את גדולה ויכולה
@} @} @}

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 19 יוני 2019, 10:23

שחררי ציפיות! ארגני לך תמיכה מעולה בסביבתך, בתשלום או מן הרשת האנושית שמסביבכם.
שיהיה בשעה טובה ובידיים מלאות!

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 19 יוני 2019, 05:51

שליש שלישי וההיי נעלם. מתעוררת בשלוש וחצי, חושבת על אמא שלי. אחרי שמיהרתי לומר לה להגיע היא עשתה כמה דברים שגרמו לי להבין שזה הדבר האחרון שאני רוצה.

קודם כל היא לא חשבה לבקר כאן פעם אחת במשך שנתיים. לא מדובר בבעיה טכנית אלא בחוסר רצון. בנוסף היא מעולם לא עזרה לאף אחד.בשום נושא. פשוט בן אדם שלא יודע להגיש עזרה. אין לה את היכולת לעזור. היא מרוכזת בעצמה במידה חולנית. לצערי אין לי את האפשרות לבקש ממנה עזרה. אני אאלץ להתמודד לבד עם בן הזוג שלי בכל הנושא הזה של ההתחלה לבד.

זה מאכזב אותי. לא ייאמן כמה פעמים אפשר להתאכזב מהורה דפוק.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 31 מאי 2019, 08:16

כמה שינויים במוח. אחרי שבוע וחצי מחלה עקב כאבי גב, שבו בקושי עשיתי משהו חוץ מספורט וקצת בישולים אני יכולה להעיד שהעבודה שלי לא מעניינת אותי. חלמתי שאני עובדת במשמרות של שטיפת כלים עם עוד בנות, ובאיזה שהוא שלב מתחילה לשאול למה עם כל התארים שלי שמו אותי בשטיפת כלים. קמתי מעט מפוחדת. מרגישה שמחשבות מכבידות עליי. ההריון הפך את הגישה לרגש למאוד קלה ודי בא לי להשתקע שם. פשוט להרגיש לי דברים במקום לנתח הכל. אני בוכה באופן חופשי כשאני שומעת שיר מרגש או שומעת סיפור. הלב שלי יותר פתוח משהיה. המוח שלי נרגע קצת. זה נעים לי.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 11 מאי 2019, 16:24

לא יודעת מה נכנס בי אבל קראתי את הדף על רצפת האגן, נכנסתי לפניקה ואמרתי לאמא שלי שתהוא אחרי הלידה לעזור לי. היא הסכימה. כנראה שהתחרפנתי סופית.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 10 מאי 2019, 21:54

תענוג לקרוא מה כתבתי לפני כמה חודשים. שם בפרספקטיבה את התחושות.
היום הכל דבש. לזכור כמה התחושות תלויות בדברים שלא תלויים בי.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 04 מאי 2019, 00:23

ראיתי היום את הסרטון הזה: https://www.youtube.com/watch?v=ZWVLdQIfRR8 של רוני קובן, על צמצום צריכה, חיים ללא קרינה, פשטות וחזרה לטבע.
הכל דברים שחשבתי פעם שיקרו בחיים שלי מעצמם, וממש לא קרה.
הבן זוג מתעצבן - לכולם יש סידור כלכלי. חושבת על המלכודת הזאת הכלכלית. וגם על כל הכוסות קפה החד פעמיות שאני שותה והשארתי בעולם של הבן שלי :( ועל כל הטרדות והדאגות שמנעו ממני להתקרב לחבר, להקשיב עד הסוף, להיות באמת.

אני מרגישה את השינויים במוח של ההיריון כבר. משהו בחרדה הבסיסית ירד, החיבה לבני אדם גדלה. יש גם התדרדרות קוגניטיבית, במיוחד בתחום המלל ופחות בתחום האנליטי איכשהו. מילים עזבו את מוחי. זה לא מאוד מטריד. מדברת פשוט. אבל עם ירידת החרדה והעצבנות התפנה מקום לשים לב לכל מיני ניחוחות שעולים באפי ומזכירים לי רצונות קדומים, פנים שונות של האישיות שלי שנשכחו. אני מחבקת את הדברים שנשכחו אבל גם את השכחה. שאפגוש את בני לא נזכור את כל הגלגולים שהעברנו יחד. השכחה הטובה תאפשר לנו משהו חדש, להיות אם ובנה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 03 מאי 2019, 11:38

המורה למדיטציה הייתה אומרת לי בטח לא להעסיק את עצמי בדאגה, אלא רק בעשייה. למעשה כל הדאגה הזאת היא גם סוג של תמריץ לא לחיות באמת אלא לקרוא על, להתעסק ב, להפעיל את הראש על ריק :(

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 03 מאי 2019, 11:36

לפני חודש וחצי הייתי בשבועיים ויפאסנה. בסוף עזבתי אחרי עשרה ימים כי היה לי קשה עם מיעוט שעות השינה והעייפות, אחרי שחטפתי התכווצויות איזה בוקר אחד שקמתי בשלוש וחצי כמו שביקשו ממני. בכל מקרה הלכתי לשם בין היתר כדי להיגמל מהטלפון, והוא לא היה לי חסר, אבל איך שיצאתי משם, בגלל שהייתי צריכה לקנות כרטיס רכבת ולדבר עם בעלי חזרתי לשימוש רגיל. היום ראיתי משהו שכבר ידעתי מבפנים - מחקר שלהשתמש במסכים ליד תינוק זה כמו לעשן לידו. עוד מחקר שכשהאימא בטלפון התינוק חוזר על התנהגויות שהראו במחקרים על תינוקות שהאימהות מתעלמות מהם בכוונה - כל מיני סימני מצוקה. אני מפחדת. אני ממש מכורה. מה אני אעשה בהנקות? אפילו קשה לי נדודי שינה בלי הטלפון. אני יודעת שזה רע, מרגישה את זה. האם אצליח להשתנות לפני שהוא יגיע? לא תמיד הייתי כל כך מכורה. למעשה רציתי לחזור לטלפון רגיל ולא חכם ובעלי רב איתי על זה המון, כי פחד שאתקע ולא אהיה נגישה. בסוף נכנעתי והיום קשה לי לחשוב כך עצמי נניח מתמצאת במרחב, משתמשת במטוס או רכבת בין עירונית, בלי טלפון. זה מאוווד מטריד אותי. אני רוצה להיות נוכחת עם הבן שלי שיגיע ובינתיים אני לא נוכחת בחיים שלי הרבה שעות מהיום כי מכורה למסך הזה....

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 22 אפריל 2019, 17:36

מתעדת עוד חלום היריון -
חלמתי שיש לי סקביאס. כל הלילה גירד לי בכל הגוף וחלמתי שנדבקתי בסקביאס אצל הרופא. האדם היחיד שהכרתי שהיה לו את זה הוא אח שלי שחטף את זה בצבא. זה התחיל מפצעים מוגלתיים בפנים והמשיך לגירודים בידיים. הרופא נתן לי משחה שאחרי ששמתי אותה התחילו ליפול ממני חרקים זעירים ושחורים. כל הזמן פחדתי מהביצים שהם יטילו לי בגוף. בחלום זה התחבר לכל מיני דברים שקרו לי כמו גרד חזק שהיה לי בירכיים, או זה שמצאו אצלי ספירת תאי דם לבנים גבוהה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 24 פברואר 2019, 19:26

|Y|

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 24 פברואר 2019, 19:16

וואו כל כך נכון. אניח כאן מספר דברים כואבים שאין להם מענה, יצא לי קצת זרם תודעה - שכחתי כבר את ה״פלייבור״ הזה של הפגיעה. בגידה אינסופית. שקרים, התנהגות לא מוסרית ולא הגונה. הורים שמתעלמים מתפקידם, שנוהגים כילדים ומותירים את הילדה לדאוג לעצמה בכל דרך וכך הופכים אותה למבוגר קטן ואומלל שאין בידו כוח של מבוגר רק את האחריות. או בידיהם של זרים מוחלטים שהייתה בהם יותר אנושיות מאשר בהורים, אך על מנת להינות מזה היה צורך כמובן לא להעיק, להיעלם ולנסות להקסים כשאפשר.

הרצון להקסים נעלם עם השנים. אני כבר לא בחורה מקסימה. נפטרתי מהמסיכה המעיקה הזו. גם להעיק אני מוכנה אבל להיעלם אני ממשיכה. השיטה הכי טובה לא להיפגע. מה הבגידות עשו - פוביה ופרנויה. תחושת חוסר ערך וחוסר יכולת להציב גבולות. וכן שינאה כלשהי לאחר, שמתגברת ככל שאותו אחר מתקרב. יכול להיות שזו אחת הסיבות שקשה לי לתקשר בלי שתהיה איזה טוטאליות - בונדינג חזק מאוד או לחכות הרבה זמן, שנים, לפני שאעשה צעד אחד ויחיד בכיוון. בהתאהבות שלי בבעלי אני עדיין זוכרת את האימה שהייתה לי בסקס בהתחלה. הוא הגבר הכי מתוק ועדין בעולם, והייתה מציפה אותי חרדה מזעזעת שאני אשנא אותו. הרגשתי כלפיו אהבה ואז הייתי נעשית משותקת לגמרי וקפואה, הוא היה עוצר הכל כמובן אבל לא ידעתי איך להסביר לו את זה - אני מפחדת שמשהו יקרה לי במוח ואתה תעורר בי חלחלה? שאני אשנא אותך? מעט אחרי שהיכרנו התחיל תהליך ההתפרקות הגופנית שלי. לא מסוגלת לקום מהמיטה בבוקר ימים שלמים. מתחבקת איתו בעמידה ומרגישה סחרחורות של עילפון. מיגרנות של ימים שלמים. דפיקות לב בכל מסיבה שהלכנו אליה יחד, שגרמו לי לחשוב שיצטרכו להזמין לי אמבולנס. הייתי בטוחה שאני חולה במחלה איומה. הוא כל כך פחד. אחרי שנה זה נעלם, הכל. ונהייתי אדם אחר, התבגרתי בעשר שנים, גם פיזית. נעלמה לי לחלוטין איזו תחושת ריחוף ודיסוציאציה שליוותה אותי שנים על שנים. נהייתי מקורקעת יותר ומרירה ונוטרת טינה וקנאית יותר. כל מיני חברויות שהיו לי עניינו לי את התחת. כל מיני דברים שהייתי עושה כדי לייצר חברים, פשוט הפסקתי לעשות לחלוטין. אין לי כוח אליכם יותר בני אדם, ואני לא אעמיד פנים. ואני והוא עברנו לפאזה אחרת - כל מה שמעניין זה המשפחה החדשה. אף גבר לא מעניין אותי חוץ ממנו. מבפנים אני מרגישה יותר שלווה וביטחון. ועם זאת שנינו קצת המומים מהשינויים שעברו עלינו. ועכשיו אני מוכנה לקדם בברכה שינויים נוספים. להכיר את פניי האמיתיות, אלו שמתחת לפרצוף התחת. יצא לי חרוז ולכן הייתי חייבת.


בשמת תודה רבה על העזרה. אני אחשוב איך לנסח את זה מול המטפלת, אולי זה יקח כמה טיפולים, אולי בסוף אעבור למישהי פחות פרגמטית.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 24 פברואר 2019, 14:36

מה שזה חושף, אגב, זה שנפגעת אנושות מתחושות של בגידה, מעילה באמון שלך, לא היה לך גב, לא יכולת לסמוך על מי שהיה אמור להגן עלייך שימלא את תפקידו.
גם זה חשוב.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 24 פברואר 2019, 14:35

אוקיי. הנה סיעור מוחות חשוב. אז המלים שאת אומרת לה הן: ביקורתיות - חוסר אמון - זלזול. וגם, כאב. הדפוס מכאיב לך.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 22:41

זאת שאלה מעניינת - מה חסר שגורם לביקורתיות. אני לא חושבת שחמלה, כי ברגע שאדם מראה לי חולשה אני מתמלאת בהמון המון חמלה. אז גם יש בי בעצם אמפתיה. אני מרגישה שמה שאין בי זה אמון - לא מאמינה באנשים. לא מאמינה שיצליחו. הרבה פעמים אנשים שחשבתי שהם ממש ״לוזרים״ הצליחו בסוף. ולא שלא רציתי או קינאתי בהם. פשוט אין בי אמון בבני אדם! רק סוג מאוד ספציפי של אנשים, כאלו שמוכשרים במידה שמאוד מרשימה אותי, בצורה מסוימת שגורמת לי ממש להתפעל, רק בהם אני מאמינה. וכנראה מפספסת בדרך את כל ה׳סתם׳ אנושיים שבדיעבד, חלקם מדהימים לא פחות ואף הרבה יותר... זלזול, זו עוד מילה שעולה. מזלזלת באחרים וכמובן שגם בהרבה חלקים של עצמי. אוף זה באמת דפוס מכאיב. והזלזול באחרים אפילו יותר מכאיב מהזלזול בעצמי...

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 23 פברואר 2019, 22:25

הממממ אולי עדיף אם כך לדבר על ביקורתיות ולא על שיפוטיות. יותר מדי ביקורתיות. מה היית אומרת שיש פחות מדי? חמלה? אמפתיה? (אלה שאלות רציניות, תנסי לחשוב מה הצד השני של הביקורתיות, אם יש עודף בשיפוטיות וביקורתיות - במה יש חוסר? זה יעזור לה למקד את מה שאת מתכוונת אליו).
תזכירי גם שמפריעה לך הציניות, שהיא מקפיאה לך את הלב (ניסוח סיני מצויין). וגם, תצייני שאת לא מסוגלת לסבול טימטום וטיפשות, זה קשור לשיפוטיות ולביקורתיות שאת מדברת עליהן.
אני מציינת דברים שמתחברים לחוסר איזון ספציפי במרידיאנים.
היא צריכה להבין למה בדיוק את מתייחסת באופן כזה שתוכל לתרגם את זה למה שהיא בודקת לך בדופק, בלשון, בעיניים. מה שהדגשתי כאן יכול לעזור לה לחבר את מה שאת מבקשת ממנה לחוסר האיזון הספציפי במרידיאנים שצריך לאזן בשביל לשפר את המצב. ואם יש קשיי שפה אז בכלל...

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 21:59

רעיון מאוד מעניין! האמת שהיא וייטנאמית מאוד קשוחה (ולכן מצחיק להעלות מולה משהו על שיפוטיות. אולי אצטרך להיות יצירתית ולדבר במונחים שתבין) אבל אני מרוצה ממנה. אני אנסה באמת להעלות את זה, האנגלית שלה לא משהו וגם הגרמנית שלי לא, אבל אולי זה יצליח.
וזה גם העלה לי את הרעיון לנסות פרחי באך. תמיד זה עניין אותי ולתקופה שהייתי ממש גמורה בכל רמה לקחתי תמצית אוליב ואני זוכרת שעזר לי. אולי הגיע הזמן לנסות שוב.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 23 פברואר 2019, 21:53

דרך אגב, אם המדקר שלך טוב, אז ביקורתיות ושיפוטיות זה משהו שאפשר להוריד גם באמצעות דיקור (-: פשוט תעלי את זה מולו/ה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 21:36

לצערי הרב טיפול זה משהו שלא אוכל לעמוד בו כלכלית. אני חייבת להמשיך ללכת לדיקור לפחות לתקופה מסוימת ואני לא יכולה להרשות לעצמי כרגע שני טיפולים שונים...

אבל כן הרגשתי את האנרגיה שמאחורי מה שאמרת והבנתי את הרציונל - אני עומדת להיות אמא וזה דחוף. מקווה שיתאפשר לי עוד כמה חודשים לעשות זאת.

בלוג היריון בתנועה

על ידי בשמת_א* » 23 פברואר 2019, 17:40

את כותבת שאת לא מצפה לתשובות אבל אני כן אענה.
את דעתי כמובן.
לא תורה מסיני.
דעתי היא, שכל שאלות ה"למה זה ככה" מיותרות כי כבר ענית על זה:
זה היה מנגנון ההגנה וההישרדות שלך בילדותך. ההישרדות שלך בתוך מצב משפחתי-רגשי שהיה לך קשה מנשוא היתה תלויה בכוח השיפוטיות שלך. ככה הפרדת בינך לבינם ושמרת על שפיותך.
היום - מנגנון ההישרדות הזה כבר לא משרת אותך. כבר גורם לך נזק. אבל זה כבר אוטומטי וקשה לך לבחור דפוסים אחרים.
ההצעה שלי?
לטפל בזה עכשיו.
לרפא את הדפוסים האלה. ביד רכה (לכן ממליצה מאוד על עירית לוי לצורך זה אבל כמובן שיש עוד רבות וטובות שיכולות לעזור). לנקות ולרפא עכשיו. לרפא את החלקים הכואבים והשבורים. יש לא מעט שעוזרות לעשות בזה תהליך מאוד קצר וממוקד יחסית, תוך שימוש בכלים מקצרי-דרך וחוסכי-אנרגיה שעוקפים את המוח המודע ומנקים ישירות את תת המודע. למשל גם ליאת אטלס
http://www.perfecthr.co.il/%D7%9C%D7%99 ... %91%D7%AA/
(ליאת סקיפי באתר הזה).
לדעתי, ממש שווה. המחיר של הביקורתיות והשיפוטיות הרבה יותר גבוה ממה שאת מתארת לעצמך.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 17:31

וההורים של בעלי באים לי רע. באנלי לצאת עליהם ואני כל הזמן נזכרת רק בדיעבד כמה מעליבה ודוחה ההתנהגות הזחוחה שלהם. כמה קור וחוסר איכפתיות לבן שלהם שעובר תקופה פאקינג קשה. כל מה שאיכפת להם זה המלון 5 כוכבים שהם נמצאים בו והחבילות בגדים ששלחו לדירה שלנו. לא מתעניינים בשום דבר שעשוי להיות קשה או כואב. והבן זוג באמת לא מספר. והוא כל כך צריך לדבר עם איזה אדם שאיכפת לו ממנו.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 15:16

והיום קראתי על כך שהים התיכון יתחמם בשלוש מעלות(!). אני מדמיינת שלהיות אמא לילד מעצבן זה בערך כמו לחיות על כדור הארץ - זה נראה כאילו את יכולה לעשות משהו לגבי זה, אבל לא באמת. וזה משהו שהתחלתי לחשוב עליו הרבה לאחרונה. אין ספק שיש ילדים מעצבנים שבאים להורים שלהם רע. קל לראות את ההורים מותשים מילדים שלא מפסיקים לרצות תשומת לה מהסוג שקשה להם לתת, או הורים מאוכזבים שמסתכלים על הילדים הפדלאות שלהם במבט מתוסכל. עכשיו, אני לרוב (אך לא תמיד) דווקא מבינה את הילד, מרחמת עליו וכולי. בדרך כלל מנסה לשחק איתם קצת, לתת להורים מנוחה ולהם תשומת לב אוהבת. אני באמת באמת מטורפת על ילדים. בגלל שעברתי ילדות כה מחורבנת הם מתיישבים לי בלב (בדרך כלל!) ובא לי לעטוף אותם בתחושת ערך ואהבה ולהסתקרן ממה שהם אומרים, וכל דבר שלא קיבלתי. ואני בטח עושה הכל גרוע כי אני פועלת מתוך הצורך שלי וכל זה. קראתי את ספריו של ג׳ון הולט וגם את הספר שמסביר למה לא כדאי להגיד לילדים כל הכבוד על דברים שהם מצליחים לעשות, אבל כשילד עושה מולי גלגלון עקום ממש קשה לי לא להגיב במחיאות כפיים נלהבות והבעת התלהבות.
בכל מקרה אין לי ספק שכשאני אהיה ההורה זה יהיה הרבה יותר קשה. כמו שאני כל כך שיפוטית לבן זוג שלי בלי שאני מתכוונת לזה. זה יוצא ממני כמו מוגלה מפצע.
שיפוטיות. משהו שהתחיל מגיל מאוד מאוד מוקדם אצלי. משהו שהציל אותי ממש מלהאשים את עצמי. פשוט האשמתי ושפטתי את הוריי מילדות מוקדמת. הסתכלתי עליהם במבט מצומצם, חשבתי לעצמי שהמשפחה שלי הם חבורה של אידיוטים. הטלתי ספק בכל מה שאמרו. כל זה הציל אותי מהרבה צרות, אבל את המחיר אני משלמת בלהיות האדם השיפוטי הזה. ומתחת לזה אני בסך הכל באמת רוצה להיות כמו כולם, להשתלב בסביבה בלי לבקר כל דבר. בלי לצמצם עיניים. בלי להיות צינית כלפי כל דבר. הציניות מקפיאה לי את הלב. והלב שלי הוא בכלל חם ונרגש. דמעות עולות לי בעיניים בקלות שאני רואה כאב של אדם אחר. אבל למה אני לא יכולה גם להאמין באדם אחר? או לתקשר איתו? למה כל החום צריך להגיע דווקא מהחלקים הכואבים והשבורים?

כמובן שאני לא מצפה לתשובות כאן :)

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 23 פברואר 2019, 00:07

בלוג היריון בתנועה

על ידי תמרוש_רוש » 20 פברואר 2019, 13:19

כל העניין של ארץ זרה עם אנשים שעושים הכל מראש כבר בשבוע שני מתחיל לעלות לי על העצבים. לכו לאלף אלפי עזאזל, אתם והשיטה הזאת. זה לא מתאים לכל דבר.
אוי, מכירה....

מזל שיש לי את הבחור ממצרים החמוד. היחיד כאן שאני מסתכלת לו בעיניים ומרגישה הבנה.
גם מכירה. רק שאצלי זו בחורה.
(עדיין, מצרית)


האם אני אהיה מסוגלת לגדל כזה ייצור מקסים ומאושר? מה עם כל הדפיקויות שלי? מתי כבר יוצא לי לחייך לאנשים בלי לפחד שאין להם כוח להסתכל על הפרצוף שלי?
יקירתי, האתר הזה הוא חממה של ריפוי.
כל כך הרבה נשים פה על הגל, במקום זה או אחר בדיוק בדרך הזאת שמובילה לאן שאת מייחלת אליו.
פשוט תמשיכי.

וקראתי את הסיפור על השן וההורים ((-)) @} |L|

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 20 פברואר 2019, 09:36

נרשמתי ל15 ימי וויפאסנה בעוד חודש. אני לחוצה מזה ממש וגם מחכה לזה. אתמול עם הלחץ שבעבודה הרגשתי במהלך התקף החרדה את העובר מתכווץ כל כך. זה היה ממד מחריד למה שקורה.
אנסה לרשום לעצמי דברים חיוביים כדי לא להיגרר לשלילי סתם כך - שקיפות עורפית טובה, אני בריאה, יש מיילדת, יש אנשים טובים מסביב, יש לי כוחות, אביב התחיל, אני יכולה לאפשר לשינוי להגיע, הדברים יכולים להסתדר.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 19 פברואר 2019, 12:03

אז כנראה שבאמת אחרי השליש הראשון הכל משתפר. אני מרגישה ממש ממש טוב. פיזית. ואולי זו המדקרת שהשאירה לי שתי מחטים כואבות נורא בזרועות נגד הבחילות.
נראה לי שאולי כל הסיפור של ההרגשה הנוראית בשליש ראשון זו דרכו של הטבע להגן על הנפש מפני מה שאני מרגישה עכשיו. לא היה לי רגע לעצור ולהרגיש ולחשוב. עכשיו יש לי וזה מרגיש נורא ואיום.

הייתה לי היום הפגישה השבועית עם הבוס. לי לא היה מה להגיד וגם לו. היא נגמרה אחרי עשר דקות ושנאתי את עצמי אחריה. הרגשת חוסר ערך מחלחלת. בצוות שלי בעבודה אנשים כמעט לא מדברים. אין אף מקום בקומה שלנו שאפשר ללכת ולשתות קפה או תה ביחד. הכל צפוף ומלא באנשים. זה לא מתאים לי, אני לא הטיפוס שיעמוד באמצע המרחב הציבורי ויתחיל לנהל עם כולם שיחות. הבדידות כאן נוראית. מזל שיש לי את הבחור ממצרים החמוד. היחיד כאן שאני מסתכלת לו בעיניים ומרגישה הבנה.
אז כן, הייתי קצת בהיי פיזי היום, וההיי הזה רק גרם לי להרים את הראש מהאדמה ולהיבהל מאוד ממה שאני רואה. אני מרחמת על עצמי כל כך. אני רוצה לשנות ולא בשיטה המכאיבה שבה אני מנסה לשנות את עצמי.
ראיתי היום ילדה הולכת לפניי ברחוב. היא הייתה מתוקה ברמות, לבושה הכי מקסים, שיער בלונדי גולש, מחייכת לנהג משאית באופן הטבעי והמקסים שאנשים כאן מתקשרים אחד עם השני ברחוב. ואז היא הסתובבה וראתה אותי מסתכלת עליה ומחייכת. והיא חייכה אליי כמה פעמים את החיוך הכי מקסים שקיים. כל פעם הסתובבה שוב וחייכה. אני נמסתי. ממש. ואז עלתה לי המחשבה הכי מפחידה בעולם - האם אני אהיה מסוגלת לגדל כזה ייצור מקסים ומאושר? מה עם כל הדפיקויות שלי? מתי כבר יוצא לי לחייך לאנשים בלי לפחד שאין להם כוח להסתכל על הפרצוף שלי?

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 17 פברואר 2019, 22:42

הסברתי למעלה שהטעויות שדיברתי עליהן לא היו קשורות לדברים שניסה לעשות. אלו החלטות שהיו צריכות להילקח בכל מקרה, הוא זה שלקח מסיבות שונות וחלקן היו מוטעות.

וכן הייתי רוצה לשחרר. וכפי שהבחנתי יותר בזמן האחרון העניין של השיחרור גם קשור אצלי להיאחזות בטינה. דפוס שיש לי ותוקע אותי. אין לי ספק שכשאצליח לשחרר את הטינה יהיה לי קל יותר גם לשחרר בקטע של שליטה על אחרים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אלמונית_סדרנית* » 17 פברואר 2019, 21:03

שמה יצליח? מערכת היחסים שלי? למה שהיא לא תצליח?
המשהו-קשור-לכסף שהוא מנסה לעשות. לא משנה, מבקרת לרגע כתבה חלק גדול ממה שרציתי להביע.

החלק השני הוא ההפרדה בין הציפייה שהוא יצליח במשהו, לבין האחריות עליו, לבין התגובות אליו. הם כולם עכשיו קשר גורדי של "אמון" שאולי כדאי להתיר.

לתת אמון יכול להיות - להעריך שסיכויי ההצלחה שלו גדולים מ-90%
לתת אמון יכול להיות - לשחרר. הוא עושה את זה, ואת לא מתערבת כי זה לא שלך. כמו שלא תלכי לבית של שכנה שלך ותגידי לה שהיא מבשלת גרוע והנה, את תראי לה איך צריך לבשל.
לתת אמון יכול להיות - להשאר רגועה ולהגיב בצורה מעודדת גם מול כישלון.

ואלו שלושה דברים שונים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 17 פברואר 2019, 07:40

אוף קמתי באמצע הלילה לאינסוף תחושות מגעילות פיזיות ומנטליות. קוראים לבלוג היריון בתנועה ואני עכשיו מבינה שזה לא רק יוגה וריקוד. יש בתוכי גוש של כעס שהיה שם שנים והבשיל למרירות. בעיקר כלפי המשפחה שלי. ואני אפילו לא לידם יותר ואני פשוט רוצה לשחרר. לשחרר ולהתקדם הלאה. אני לא רוצה להשחית על זה את חיי. איך עושים את זה? לפי הרפואה הסינית כעס ומרירות קשורים לאלמנט העץ שזה כבד ושלפוחית שתן. אנשי העץ זקוקים לפעילות גופנית וכן לשמנים ברגמוט ולוונדר שמרגיעים כעס ומשחררים מרירות. אלמנט העץ קשור ליאנג - הא! וכן לזמן של יצירה חדשה כמו לידה. עוד דברים - טעם חמוץ ירקות ירוקים.

מעבר לעיצות האלה, אני שואלת את עצמי האם אני צריכה לחפור בסיפור הזה יותר? לא לתת לו סתם כותרת של ׳מרירות׳ ולאכול קייל, אלא ממש להיכנס לזה? וכל כך לא בא לי. אני מרירה על כל כך הרבה אנשים כרגע. שומרת את ספר יום הדין על מאות מפגשים מהעבר שפגעו בי. די זה כבר לא קשור לסיפורים זה קשור לסטגנציה. חיפשתי באינטרנט כיוונים מעניינים. מצאתי המון אתרים נוצריים. אולי אנשים שרוצים להתמודד עם זה נופלים בסוף לדת.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 16 פברואר 2019, 21:14

מבקרת לרגע - רוב העניין עם לתת אמון זה דווקא לא רק השגיאות הכלכליות. בגלל זה מה שכתבתי אולי מבלבל.
אני לא סומכת עליו גם בענייני בישול, ניקיון. למעשה נהייתה לו חרדת ביצוע במטבח בגללי.
יש לי בעיה עם שליטה ולתת אמון. הסיבה שאז הוא היה יותר אחראי על הכלכלה היא מכל מיני סיבות שהיו ולא יחזרו כמו מצב נפשי ממוטט שלי.
זה לא האישיו המרכזי כאן בהכרח. והוא גם לא איזה לא יוצלח. אני מעריכה אותו ועדיין קשה לי לתת אמון.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 16 פברואר 2019, 19:05

וואי איזו רכבת הרים רגשית מטורפת. רבנו היום. לא קשור לשום דבר שנאמר כאן, רק ללחץ גדול שיש לו בעבודה והעובדה שלי קשה להתאושש מהמיגרנות והבחילות ואני מרגישה שצריכה אותו. מריבה איומה ביותר. נזכרתי שרצינו להתחיל לעבוד עם הספר בקרוב מוצאים אהבה. קראתי אותו פעם אבל לא זוכרת ממנו הרבה וגם הוא צריך לקרוא. אנחנו הכי מקרה קלאסי של שניים שנמשכים אחד לשני מאוד וגם דורכים אחד לשני על הרגליים בנקודות הכי כואבות. ויש את העניין שהוא צעיר ממני באיזה מחצית העשור. לפעמים בא לי שהוא יהיה היותר בוגר, ואז מבינה שזה לא פייר, הוא עוד יעבור כמה תהליכים...

המריבה והבכי התישו אותי והחזירו לי את המיגרנה. שנינו מותשים עכשיו

בלוג היריון בתנועה

על ידי מבקרת_לרגע* » 14 פברואר 2019, 11:51

מגיע לו אמון. הוא מבקש ממני אמון באופן מילולי. וקשה לי לתת.
טוב, אני חורגת ממנהגי וכותבת משהו, כי במקרה יש לי ניסיון, והרבה, עם הסוגיה הזאת.
בנזוגי עשה טעויות כלכליות עצומות וענקיות וזו הייתה התמודדות משמעותית בתוך הזוגיות.
אז מבלי להרחיב פה יותר מדי, אומר - שבלי קשר לאיש ואישה, אם יש שהו שהוא בגדול בתחום אחריותו של אחד מבני הזוג, אז הוא לא יכול לתפקד כראוי בלי אמון. זה מצד אחד.
מצד שני, אין באמת משהו שהוא באחריות בלעדית של אחד מבני הזוג כי אתם בסירה אחת. אי אפשר להגיד - הצד הימני של הסירה באחריותך. ואם יש חורים ואתם טובעים - מה המשמעות של לקיחת האחריות הזו שלו? הרי שניכם טובעים. ככה שלמעשה האחריות תמיד משותפת. ולכן יחד עם האמון, צריך להיזהר לא להתפרק מאחריות.
איך ליישם בפועל את העקרונות האלו זה תלוי נסיבות, אבל בגדול הייתי אומרת שאמון בכללי- כן, אבל עצימת עיניים, היעלמות מהשטח, התעלמות מסימנים מטרידים או סתם החלטות שלא נוח לך איתן - ממש לא.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 14 פברואר 2019, 10:15

אוי אתמול מצאנו סוף סוף מיילדת ללידת בית. זה מדהים שהמדינה מממנת, ושהיא תטפל בי מעכשיו במקום הרופאה המכשפה שלי. ומדהים שהיא תהיה שם אחרי שהתינוק יבוא. היא כזאת מתוקה ויחד עם זאת נראית סופר רצינית. מסתבר שגם כאן עושים להן את המוות כי קשה לפקח על לידות בית, ובטח יותר זול מבעת חולים. כמות הקיסריים שהולכת כאן בבתי חולים הזויה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 13 פברואר 2019, 22:55

אוף משהו חדש בחילות אחרי הצהריים והקאות אחרי ארוחת ערב. משהו מדכדך יופי יופי. ביום שישי תור לדיקור, נקווה שיעזור

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 12 פברואר 2019, 18:09

מזל טוב ליום ההולדת, מקסימה שכמותך!

תודה!

או שזה אומר לחשוב שמשהו יצליח כשעמוק בתוכך את יודעת שלא?

שמה יצליח? מערכת היחסים שלי? למה שהיא לא תצליח?

בלוג היריון בתנועה

על ידי אלמונית_סדרנית* » 12 פברואר 2019, 10:09

לתת אמון - זה אומר לא לכעוס ולשפוט, או שזה אומר לחשוב שמשהו יצליח כשעמוק בתוכך את יודעת שלא?
למה את מתכוונת כשאת אומרת אמון? את רוצה לתת לו אחריות על דברים גם אם הוא נכשל בהם? את רוצה לא לכעוס עליו? את רוצה להאמין שהוא יצליח?

בלוג היריון בתנועה

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 פברואר 2019, 07:02

מזל טוב ליום ההולדת, מקסימה שכמותך!

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 12 פברואר 2019, 01:41

עלה בדעתי עוד משהו - הקשר עם אישי. אני מטורפת מכעס עליו, מאוכזבת ממנו, מרגישה שאין לי על מי לסמוך. הוא עשה כמה שגיאות כלכליות שטמטמו אותי מרוב זעם ותוכחה. אני ממש כמו איזה אשת הצדק שלהבות זעם וחרון יוצאות לה מהגוף. עכשיו עקרונית הפסיכולוגית שלי מפעם אמרה לי שלי זה טוב לכעוס על אחרים כי ילדים של נרקיסיסטים נוטים לקחת את כל האחריות על עצמם. אז אולי הכעס הזה זה שלב מעבר. מצד שני יש את האמונה השוביניסטית הזאת שאישה צריכה לתת אמון בבעלה וזה יחזק את הקשר. ובמקרה שלי - הבן זוג הוא באמת באמת נשמה טובה. הוא חי בשביל המשפחה שתהיה לנו. מגיע לו אמון. הוא מבקש ממני אמון באופן מילולי. וקשה לי לתת. קראתי עכשיו איזה מאמר עילג על ״דרך התורה״ שזה אומר שהאישה יותר סומכת על בעלה והוא יותר מוביל. עכשיו אני לא מתחברת לזה ללא סייג באף רמה, שלא לדבר שבהרבה רמות זה דוחה אותי. אבל יש בזה משהו גולמי שאני לא יכולה להסביר שמעורר אצלי משהו. ואולי המשהו הזה הוא היין. והדבר שאני מתחברת אליו הוא לא שאישי היקר יהפוך לאדון הבית או כל ניסוח גוועלדי אחר, אלא הוא הגבר, השער שלי ליינג, ואני אוכל לנוח רגע לתוך היין. אני גם ככה אדם פסיבי (במריבות זה הדבר שתמיד הוא משתמש בו נגדי - ׳את האדם הכי פסיבי שאני מכיר׳ ואני כבר לא רואה בזה רק שליליות, אז זה תמיד גורם לי לגחך קצת בפנים) אולי הגיע הזמן לקבל את זה ולתת קצת אישור אהבה וכבוד לאקזמפלר הגברי החמוד וחסר הביטחון שישן לצידי במיטה ונקרע כל היום בניסיונות לפרנס את משפחתו העתידית והקיימת ולדאוג לאישתו הכעוסה? (אני גם מפרנסת, והיטב, סתם שלא יצא שאני באמת הכי פסיבית בעולם או משהו)

מקודם פשוט שכבתי במיטה והמחשבות שלי התחילו להרעיל אותי לגביו. סערה של שנאה התחילה לזרום לי בכל הגוף. הוא ככהוככה וככה. כבר עמד לסדרת משפטים בראשי ובכולם הפסיד לחלוטין. עצרתי את שטף האנרגיה שכבר ממש הרגשתי בנה לי מבנה אנרגטי בחזה מעין ׳קן׳ של כאוס ותחושה מחורבנת. אבל זה לא נכון, אני שופטת לחומרה. זה לא פייר, איך החמוד הזה ישרוד בכלל עם האדם הכי קרוב אליו שופט אותו ככה? לא רציתי להחליף דיסקט ולנסות להגיד דברים חיוביים. רק עצרתי את השיפוט לרגע והרגשתי מה קורה בגוף. יש שם משהו שרוצה לבנות את מגדלי השנאה האלה. אני אגלה מה זה.
ומזל טוב לי, ליום הולדת.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 11 פברואר 2019, 22:20

זה היה חלום מהנה, עם תחושות שלא הכרתי, אז גם היה אלמנט מרגש. התעוררתי בתחושה שהתגלה לי סוד קטן, ועליי לטפח אותו....

בלוג היריון בתנועה

על ידי יוקלילי* » 10 פברואר 2019, 13:54

ממש ' עליסה בארץ הפלאות'. איזו חוויה לחלום כך ועוד יותר ששרדת כדי לכתוב ולהעלות אותה לפה! ההריון מפגיש אותך עם המיניות, ההשתנות הפיזית, הגדילה. מה הייתה התחושה שלך בחלום, נהנית לחלום? עם איזו תחושה התעוררת?

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 09 פברואר 2019, 01:44

טוב, אני לא מצליחה יותר להשכיב את עצמי לישון עם הבחילות. נמאס לי להרגיש קיא עולה מתוך השינה. מכיוון שמה שנשאר לי זה לשבת על השטיחון בחדר האמבטיה, לשתות כוס תה ולקוות שיעבור בקרוב כי אני פשוט גמורה מעייפות, אכתוב כאן את החלום שחלמתי בלילה, שכמובן לא עלה בידי לספר לאף אחד...

חלמתי שאני מבקשת ממישהו במשרד קרם ידיים. הוא נותן לי חבילה של קרם ידיים שנראית טוב במיוחד. אני מתפשטת ואז מורחת את הקרם על כל הגוף בזמן שהוא מסביר לי שזה רק לידיים. המריחה גורמת לגופי לתפוח - אני נהיית גבוהה הרבה יותר,בעלת איברים גדולים ושמנים. כמו כן כל גופי מתכסה בשיכבה ירוקה ולחה. אני מתחילה להתחבר לאינטואיציה פנימית שאומרת לי - תפסיקי להתאמץ. בתוך כל זה אני שואלת את עצמי מה יהיה עם המבוכה מהעירום מול הבחור מהמשרד. אני משאירה את השאלה פתוחה והתשובה מגיעה מיד - אני מקבלת כוחות על טבעיים. עוצמה אדירה מתחילה להינסך בגופי הדשן. העיקר לא להתאמץ אני זוכרת ונהנית מהמצב החדש. וואו. אני עפה באוויר, הקוסמוס כולו עושה איתי יד אחת. אין לי צורך אפילו להפעיל כוח כי היקום עצמו ואני אחד הם. כמו כן כל אדם או אישה שאני פוגשת נתקפים בצורך בלתי נשלט לענג אותי מינית. אני מטיילת לי כך בעולם. מתישהו אני מגיעה למאגר מים גדול. נכנסת למים וכוחי רק גדל. אני שוחה במהירות מפתיעה. יש באפשרותי לשחות כה מהר שגופי מתחיל לצוף מעלה וליצור מעין זרם מעל המים כך שאני בעצם מתעופפת מעליהם. כמו בת ים עם כוחות על. משהו בי אומר לי - זהו כוחו של היין המוחלט. התמזגת עם היין המוחלט ועכשיו את אחת עם הכח האדיר הזה. אני מרוצה מאוד ממעמדי החדש. לפתע אני חוזרת למשרד, המקום שבו הכל התחיל. הבחור מהמשרד משחק שם עם סיכות חדות. משהו בי נרתע. אינסטנקטיבית אני אומרת לעצמי - הי זה צר קשה וחד, וכמו כן עשוי ממתכת - אלמנט יינגי קלאסי. זה מחליש אותי. אבל בו זמנית שאני מסתכלת בגבר נוצרת בי סקרנות עצומה ותשוקה גדולה להתמזג איתו, לחוש מקרוב דווקא את המקום שבו יש לי חולשה. אני מדמיינת אותנו שוכבים ואותי חוזרת למימדי הרגילים. כאן החלום נפסק.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 03 פברואר 2019, 18:49

בשעה האחרונה גם חברים אמרו לי שיש בעיה בעיר להשיג מיילדת כבר בשבוע שלי, וגם התחלתי לקרוא על תסביב שחלתי. היריון זה מלחיץ. אני בכלל רוצה להיות יותר צ׳יל, אבל העולם תמיד מעמיד אותי בנסיון.
כל העניין של ארץ זרה עם אנשים שעושים הכל מראש כבר בשבוע שני מתחיל לעלות לי על העצבים. לכו לאלף אלפי עזאזל, אתם והשיטה הזאת. זה לא מתאים לכל דבר.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 03 פברואר 2019, 06:57

מאז ההיריון לבן זוג שלי יש פתאום הרבה יותר סבלנות אליי. עד עכשיו היינו קצת יותר בריאקציה, אבל מאזנתקפי העצבים של ההיריון, שבאים לי חזק והופכים אותי למשהו די מופרע, הוא לקח צעד אחורה ומנסה להיות המבוגר. חוץ מזה ההיריון מוציא ממנו המון המון רוך, ואני קולטת שפעם ראשונה בחיים שאני מרגישה אהובה. זה לא באשמת הבן זוג, מאמינה שתמיד אהב, אבל באמת שכל אחד עם השריטה שלו, ואני גם לא פשוטה. פתאום זה נעים אחרי חיים עם הורים נרקיסיסטיים להיות קצת ילדה. לא כל הזמן להצטרך לחשוב על כל מה שקורה ומי יכול להכיל אותי כמה. כאילו ברור שעדיין עסוקה בזה אבל המינון ירד. עדיין חושבת איך למנף את זה הלאה.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 31 ינואר 2019, 21:49

באותו אופן שתאים בני 40 יוצרים תאים בני 0.

ברור, לא כיוונתי לגמרי לגיל, רק לתחושה שאני יוצרת משהו חדש, מתוך גוף... לא חדש

היום היא בת שמונה וחצי, מג׳ונג׳נת ומקסימה.

זה מקסים כל כך. רוצה ממש בת...

בעקבות קריאה נוספת בתזונה לילד בריא, ולמרות שעד עכשיו הבחילות והחשקים מנעו ממני לשתות את ציר הבקר האורגני, ולאכול בשר טוב וביצים וחלב, החלטתי שכשהווירוס (מסתבר שזה וירוס) ייגמר אני חוזרת לאכול ולקחת את הויטמינים שלקחתי בתקופת ריפוי השן - שמן כבד דג קוד, ויטמין k2, ויטמין D3, מגנזיום, אבץ. מה שהכריע את הכף היא בדיקת הדם שהראתה מחסור בויטמין D. חוץ מזה הערכים שלי היו טובים עם ברזל בטווח הנורמלי. אולי גם אשתה את התוסף העדין לעתים.

בלוג היריון בתנועה

על ידי אני_מליה* » 31 ינואר 2019, 13:17

לחץ דם נמוך בתחילת ההריון זה תסמין רגיל, זה קורה כי הגוף מכפיל את כמות הדם במהלך ההריון.

אצלי זה היה תסמין רגיל גם לפני ההיריון, זה גנטי אצלנו, אני מהמתעלפות :)

בלוג היריון בתנועה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2019, 09:03

לחץ דם נמוך בתחילת ההריון זה תסמין רגיל, זה קורה כי הגוף מכפיל את כמות הדם במהלך ההריון. זה גם גורם להתנשפויות וזה רגיל. אני דווקא הייתי יחסית בכושר כשניכנסתי להריון ובכל זאת אחרי שניכנסתי להריון הייתי מתחילה להתנשף אחרי עלייה של כמה מדרגות בודדות. בכל זאת לא ויתרתי, השתדלתי (בעיקר מהשליש השני) ללכת חצי שעה ביום ולעלות במדרגות ועשיתי את זה לאט לאט, אין מה למהר.

אני לא בטוחה כמה באמת היית לא בכושר לפניי, אבל לרופאים ואחיות יש נטייה להגיד דברים שנשמעים לא נורא על פניהם אבל יכולים מאוד לפגוע (כמו להגיד שאת לא בכושר, או שעלית יותר מדי במשקל). צריך ללמוד להתעלם מהם בעניינים האלה (לא בעצות הרפואיות כמובן) ולא לתת להם להשפיע עלייך. הכי חשוב בתקופה הזו, שקשה ואת הורמונלית, זה לא לתת לאנשים אחרים לצער אותך ולמצוא את הדברים הקטנים שמסבים לך אושר.

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 31 ינואר 2019, 07:53

גם אני מרגישה שזה נס, פלא, קסם. לא יאמן שההתרבות פועלת ככה! והכי מדהים-זה פועל.

בלוג היריון בתנועה

על ידי יולי_קו » 31 ינואר 2019, 07:45

באותו אופן שתאים בני 40 יוצרים תאים בני 0. היום היא בת שמונה וחצי, מג׳ונג׳נת ומקסימה. היא נולדה כשהייתי בת 41 ושלושה שבועות וחצי.

חזרה למעלה