שרית יקרה,
_בנימה אישית: מוזר לי שאת שמכירה אותנו אישית מעלה זאת.
חומר למחשבה עבורי._
החומר למחשבה הוא אולי זה:
כיון שאני באמת מכירה אתכם, אולי לא באתי להתקיף? אולי באתי עם אהבה?
כתבתי כי בחרתי לתת לך את הקרדיט שאת מכירה אותי
בחרתי לתת לך את הקרדיט שתקחי את דבריי ברוח הנכונה.
ובכל זאת רציתי לעזור לך לבחור בדרך שפירגנתי לך כשכתבתי שאני שואלת בזהירות.
זו הייתה כנראה הנחה מוטעית, הימור לא נחוץ.
תגובותייך אלי היו מאוד מתגוננות ולאו דוקא התייחסו לדברים עליהם דיברתי.
הן בטח לא מבטאות את הגישה שבאתי איתה כשכתבתי.
כשקראתי את תשובותייך אלי הרגשתי מעין אגרוף בבטן.
לרגע לא הבנתי מה קרה כאן.
רציתי למחוק את תגובתי - בחרתי לא למחוק, ואגיב בהמשך.
כן ציינתי בפני עצמי שאולי
אני רוצה לשאול (בזהירות...) חייב לקבל משמעות של:
"אל תגידי לשרית מה שאת חושבת, אל תשאלי שאלות כי היא לא תראה את החיוב שבדברייך"
האם זוהי באמת מהות הקשר שלנו?
להלן, זהו ניסיון נוסף להעביר את הרעיון. אם את מרגישה שהדברים מתקיפים אותך,
אל תעני לי - רק תמחקי הכל - מתגובתי הראשונה.
במקרה הספציפי של אריאל נושא היחודיות בצורה שהיא מחזיקה היה בבדיקה, והוחלט שאם היא כותבת ונוח לה שתכתוב איך שמתאים לה
כיון שאת כל כך מגוננת ומסייעת לה במפגשים השונים שלה עם העולם,
את מכירה את המורים, את יודעת שכל מה שקשור אצלה לכתיבה הוא קצת אחרת מהמקובל
איך זה שלא מצאת לנכון לומר למדריכה: הילדים בחינוך ביתי וכך וכך אנחנו נוהגים?
אני שואלת (לא תוקפת)
כי אני שונה ממך מאוד ודיי משאירה את יהונתן להתמודד עם הרבה דברים של העולם.
כשהוא מתחיל חוג, או קשר עם חונך או מורה, אני מקפידה לומר שדרכנו אחרת ושחשוב מאוד לשים לב
ואפילו להגן עליו מהתנהגויות שמקובלות בביה"ס אבל אלימות מאוד עבורו.
אני מספרת על תגובתו הקיצונית כשכועסים עליו (דבר שילדי בי"ס דיי מתחסנים ממנו) וכדומה.
האם יתכן שהכעס כלפי המורה היה נמנע אילודיברת איתה לפני החוג?
נסי לקרוא את שאלותיי כשאלות של ראיית עולם, זווית ראייה, סוג של מודעות וכדומה.
אני עושה מה שבא לי ואיך שבא לי כל עוד...
כל עוד זה אומר שאפילו את מסכימה שזה לא תמיד נכון
עכשיו אפשר רק לקיים דיון פילוסופי על הפרטים: איפה כל אחד שם את הגבול
ואפשר כמובן להחליט שזה בכלל לא מעניין ולא לדון בזה.
המדריכה תראה בדרך שלה נראת הנכונה, והילד יבחר בדרך שנוחה לו.
שלחת את הילדים ללמוד במקום "קונבנציונלי" ואת מצפה ממנה לחשיבה שלך? - קצת נאיבי, לא?
זו לא התקפה. אולי הסבת תשומת הלב כתמיד כדאי לדבר עם מדריכים חדשים
כי חינוך ביתי זר להם וחינוך חופשי זר להם והשילוב בין השניים זה עבורם "אין חינוך"
ולשאלה מספר 3
לא אמרתי שאתם רובוטים. העלתי דרך אלטרנטיבית להסתכלות.
לא מצאתי מילה חלופית לבחירה שלך (במילה רובוטים) ולכן השתמשתי בה.
אבל עיקר העניין היה: הגמישות שלנו לעשות לפעמים דברים אחרת מההרגל שלנו
בניסיון שכזה, גם כשהוא קשה ממה שמוכר לנו, גם כשאנחנו בטוחים שהוא בטוח יהיה "לא נכון" עבורנו,
טמונה למידה שאי אפשר ללמוד בדרך אחרת.
אילו סמנים אמורים בדיוק להדליק לי נורה אדומה?
הם הדליקו לך ובדקת את זה... לפחות את האחיזה בעיפרון.
תודה על הבלאגן בדף