בלוג קהילת גן קטן

שליחת תגובה

אין מה לדאוג: דאגה לא תחסר
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג קהילת גן קטן

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דניאלה* » 19 אוגוסט 2012, 14:36

יש צורך, אנא פני אליי daniwind בג'ימייל.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוגוסט 2012, 08:40

חודש טוב, אני אמא לילד קטן ומחפשת עבודה יש צורך אולי?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 15 פברואר 2012, 12:33

דניאלה-
מחקתי את הודעתך כי הוחלט שלא מפרסמים מודעות גנים משום סוג באתר.
בהצלחה ויום טוב
{@

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מרים* » 08 פברואר 2012, 14:53

אשמח לקבל פרטים נוספים לגבי הרשמה לשנה הבאה 054-7585959 [email protected] תודות רבות!

בלוג קהילת גן קטן

על ידי סתיו_בחוץ* » 11 אפריל 2010, 18:30

ביום שישי הקרוב, ה 16 באפריל, בשעה 10:30
נקיים יום פתוח
מוזמנים לבקר ולהכיר אותנו.
פרטים נוספים אצל דנה 054-5277521
ל ה ת ר א ו ת

בלוג קהילת גן קטן

על ידי יול_יול* » 23 פברואר 2010, 22:25

כן,
היום הפתוח יתקיים ב19 במרץ, ביום שישי בשעה 10 ורבע

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מור_מור* » 23 פברואר 2010, 22:14

האם זה נכון שיש עוד יום פתוח במרץ?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלנח* » 17 פברואר 2010, 12:05

התגלתה התעלומה: הם זרקו אתמול את הציוד למסתור פחי אשפה. היום היה בישוב רכב לפינוי אשפה וכנראה הנהג הוציא את הציוד ממתחם הפח אל הרחוב.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלנח* » 17 פברואר 2010, 11:24

אתמול בלילה גנבו לי את האוטו. יצאתי בשבע וחצי מהבית והוא לא היה. כשחזרתי משמשטרה, בערך ב-10 בבוקר, ראיתי שהגנבים החזירו לי את הבוסטר של הילד ואת תיק הציור...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 03 פברואר 2010, 12:46

חברים יקרים,
הגן המקסים שהקמנו עבור ילדינו מתפתח וגדל ואנו מזמינים אתכם

למפגש מתעניינים

עבור ילדי גן בני 2-5 שירצו להצטרף אלינו בשנה הבאה,
ועבור ילדים מגיל 6 ומעלה, שעבורם אנו מקימים חטיבה צעירה.

מדובר במסגרת רב גילאית ברוח אחרת, שהוקמה ומנוהלת ע"י עמותת הורים ונמצאת במושב אביחיל אשר בעמק חפר.
המפגש יתקיים ביום שישי הקרוב, 5.2 בשעה 10:30.

לפרטים נוספים התקשרו לדנה 054-5277521.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 12 ינואר 2010, 18:10

דרוש/ה הרפתקן/ית


מצא
אדם שעיניו בורקות,
אדם שהוא עצמו משמש מושא לעליה לרגל,
והנח את כל שלשלאותיך, את כל צמידויותיך,
את כל אומללותך ואת כל בדידותך לרגליו.
בכך תחל לפסוע בשביל.

בהשראת הספר - האטה יוגה קלאסית


למסגרת חינוכית מתפתחת, ברוח אחרת, במושב אביחיל שבעמק חפר, דרוש איש/ת צוות מוביל לילדים שסיימו גן חובה.
תאור המסגרת: ראה קובץ מצורף, מידע נוסף באתרים הבאים -
http://www.planetabom.com/
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... q:[po]בלוג קהילת גן קטן[/po]
תיאור התפקיד: ליווי של השכבה הבוגרת במסגרת, גלאי 6 לערך. 5 ימי עבודה בשבוע א'-ה', בשעות הבוקר עד פתיחת הצהרון, שעות מדויקות יקבעו בהמשך, בהתאם לבניית המערכת השעות השבועית.
דרישות התפקיד – הכשרה חינוכית, ניסיון עבודה עם ילדים, שותפות בתהליך ההקמה, שותפות בבניית תוכנית חינוכית - לימודית, השתתפות באסיפות מתעניינים.
תחילת עבודה: ספט' 2010.

קורות חיים לפקס: 09-8664689
או למייל [email protected]

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלנח* » 10 ינואר 2010, 00:29

לנחל אלכסנדר הגעתי 15 דקות לפני שהארוע הסתיים וראיתי אנשים קטנים מבוצבצים אוספים שקיות נילון כדי שהלוטריה לא תחנק. כל כך התרגשתי, לא ידעתי מה להגיד או מה לעשות, פתאום קפצה לי הארה, שאולי הם יאהבו לקבל תגית מודפסת, ואז הבטחתי להם שיקבלו כרטיס נאמן ניקיון. מקווה שנשאר מהכרטיסים משהו, הרי לא עשיתי להם כיסוי פלסטי.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 31 דצמבר 2009, 20:34

"הנה כמה תמונות מאותו בוקר"
איזו תחושה משכרת של חופש
גם אני רוצה...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 29 דצמבר 2009, 23:28

דניאלה, שמחים לשמוע,
ומחכים לכם בסבלנות :-)...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דניאלה* » 29 דצמבר 2009, 01:28

שלום (-:
כמה נעים לשמוע.
הגן שלכם מקסים.
לא איבדנו עניין, אנחנו פשוט עדיין רחוקים.
העדכונים פה משמחים ומרגשים

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 28 דצמבר 2009, 23:09

הבן חזר הביתה וסיפר שראה פרה ממליטה.
הוספתי עכשיו את תמונת סיום המאורע! :-)

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלנח* » 28 דצמבר 2009, 18:51

הבן חזר הביתה וסיפר שראה פרה ממליטה.
כל כך התרגשתי, הוא זוכה לראות ולחוות דברים שמעולם לא היכרתי שהייתי ילדה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 28 דצמבר 2009, 13:12

אני רוצה להחזיר את הדף הזה לייעודו המקורי,
והוא, בלוג שמתעד את קורותינו.

העמותה שלנו עברה המון שינויים שהצמיחו אותנו כקהילת חברים וכארגון.
אהבנו, רבנו, התייעלנו, טעינו, למדנו, גדלנו, השתכללנו...

התחושה היא שיש לנו גן עדן קטן, מקום לילדים שלנו פשוט-להיות. אהובים, שמחים, חיים.

המבנה הארגוני שלנו השתנה באופן משמעותי: הפרדנו את ניהול עמותה מניהול הגן.
שלושה אנשים משמשים כועד המנהל של העמותה, אחד מהם כיו"ר,
ושלושה אנשים (נשים :-)) משמשות בהנהלת הגן עצמו, אחת מהן כמנהלת הגן.
בעלי תפקידים אחרים נוספים התחלפו.

הילדים גדלו, הצטרפו ילדים חדשים, רובם קטנטנים,
כך שנושא הרב-גילאיות הפך למאתגר עוד יותר, ועדיין הוא מבורך ונדיר במחוזותינו. כולנו לומדים אותו תוך כדי התקדמות.
כיום הכי קטנים הם בני שנתיים והכי גדולים הם בני שש.
חלק מהפעילויות נעשות בנפרד וחלק ביחד.

הצוות שלנו שינה הרכב בחלקו, והוא חזק ונפלא.
רוני עדיין משמשת כגננת המובילה. את הצהרון מוביל ליאור, ויחד איתם עובדים גם מירב, נעמי, מאיה ויעל (השתיים האחרונות מובילות את הקטנטנים כאשר הפעילות של קטנים-גדולים היא בנפרד).

זה באופן מאוד כללי.

הכללי מתבסס על הרגעים קטנים ופשוטים, שאותי הם מאוד מרגשים.
למשל, ביום חמישי האחרון יצאה קבוצת הגדולים לטיול בליווי של רוני. הטיולים שלהם בנפרד הם ארוכים ומאתגרים יותר.
הם חוזרים תמיד עמוסי חוויות, התרגשויות. ובוץ. כמובן :-).
הנה כמה תמונות מאותו בוקר.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 23 דצמבר 2009, 17:41

תזכורת :-)
מחר ההרצאה של חוה.

אני רוצה להוסיף שההרצאה תכלול חלק תאורטי וכן עצות מעשיות,
ניתן יהיה לגעת בשאלות כמו:
כיצד להתייחס לציורים של ילדי?
מה עם ילד שאינו מצייר?
האם לעודדו לצייר וכיצד?
האם לצייר עם ילדים?
משמעות הציורים ועוד.

ינתן זמן להעלות שאלות אישיות.

שאר הפרטים - בהודעה אחת למעלה.

נשמח לראותכם.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 11 דצמבר 2009, 23:21

מוזמנים לערב עם חוה בת חיים בקהילת גן קטן בעמק חפר.

בנושא תרפיית השרבוטים - הרצף ההתפתחותי הטבעי בציורי ילדים
מכלול ההיבטים של אישיות האדם באים לידי ביטוי כבר מהשלב בו מתחיל הפעוט בפעולת השירבוט.
בהרצאה מרתקת יתואר רצף התפתחות האדם כפי שהוא מתבטא בציורי ילדים, וקיים בבני אדם במשך אלפי שנים.
יוקדש זמן לשאלות ולדיון במקרים שיועלו על ידי הקהל.

מרצה : חוה בת חיים - מומחית בציורי ילדים, אמנית הוראה ומאמנת.

ההרצאה תתקיים בגן קטן, רח' הגדוד העברי 17, אביחיל, ביום חמישי 24/12/09 בשעה 20:30, מחיר כניסה: 40 ₪.

יש להרשם מראש אצל דנה בטלפון 054-5299521 או "במייל" [email protected]

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 01 נובמבר 2009, 21:22

ביום חמישי, 19.11.09, בשעה 17:30, בגן שלנו במושב אביחיל יתקיים
קורס עזרה ראשונה בדגש על פעוטות וילדים (תהיה התייחסות גם לע"ר לתינוקות)

הקורס פתוח לחברי הקהילה ולקהל הרחב.

משך הקורס כ-3 שעות ונושאיו: החייאת תינוקות, פעוטות וילדים, פציעות, כוויות, חנק ושאר מרעין בישין.
מחיר השתתפות - 40 ש"ח. ההרשמה מראש אצל דנה. טלפון: 054-5277521 "דוא"ל." [email protected]

|עץ| |עץ| |עץ|

בלוג קהילת גן קטן

על ידי חן_נושי* » 01 ספטמבר 2009, 21:56

תודה לך עיריתק'ה,

אפשר להרים כוסית 'לחיים' לכבוד זה שאנחנו מתחילים את השנה
עם מכסת ילדים מלאה, צוות מקסים, מזגן בחדר מזרונים, מבשלת יאמי יאמי, עמותה מתוקתקת, + בחשבון הבנק, קואופ אורגני בהתהוות,
ושעדיין לא נגמר לנו הכח!
ל-ח-י-י-ם D-:

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 01 ספטמבר 2009, 00:41

שנה טובה לנו!

השיר הזה OzyvrLZaX]מוקדש באהבה 8[/po] לכווווולם. לקטנים וגדולים כאחד.

תודה לכל אחד ואחד מהחברים,
שהביאונו עד הלום,
ושאיפשרו לנו להקים מקום של אהבה לילדים שלנו.

|L| |L| |L|

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 02 יולי 2009, 22:01

מוזמנים ליום פתוח ביום שישי ה- 10 ליולי,
יום בו יהיה אפשר לפגוש את הילדים, הצוות והמשפחות,
לצפות בהתנהלות השוטפת בגן,
ולקבל את כל המידע שתרצו לגבי הצטרפות.

לפרטים נוספים אפשר להתקשר אלי (054-4804444) או לשלוח "מייל." [email protected]

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 23 אפריל 2009, 21:44

אם כך, הבת שלך תוכל להיות אצלינו לפחות שנתיים :-)
הילד הכי גדול יהיה בספט' הקרוב בן רבע לשש, כלומר תהיה לנו שכבת גיל שמקבילה לגן חובה.
חוץ מזה, יש לנו חלום/חזון להמשיך הלאה גם לגיל בי"ס.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי אמא_דור* » 20 אפריל 2009, 20:38

הי עירית,

בהמשך לדבריך בדף הבית שלי -
אשמח לשמוע עוד פרטים על הגן, מניחה שאתקשר בקרוב.
בכל אופן, רק רוצה להבין משהו עקרוני: הקטנה שלי תהיה
בת 4.7 בספטמבר -השאלה היא עד כמה רלוונטי בשבילה
הגן מבחינת חתך הגילאים לשנתיים הבאות? (מבינה ש"הגדולים"
בגן בני 5 ואח"כ עוזבים לגן חובה של המועצה? או שהבנתי לא נכון?).
תודה @}

בלוג קהילת גן קטן

על ידי free_landהילה* » 29 מרץ 2009, 10:32

את צודקת לגמרה לגבי קבוצה שלמה אבל אני לא בטוחה שזה המצב,
באיזשהו מקום אני רוצה להביא את האדם שבזכותו תהיה מובנת החשיבות של הדבר.
הוא יגיע אין ספק.נדמה לי אפילו שזה אחד שרוצה להיות איתנו פה והוא כבר בדרך.נברר במהלך פסח.
ככר השוק זאת אופציה טובה,למרות שאופן המודעות שם לא לגמרה ברורות לי אבל אני אנסה שוב.
תודה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי חן_נושי* » 29 מרץ 2009, 10:17

היי הילה,
אוסיף לדברי דיאנה - הדרך הטובה ביותר למצוא אנשים טובים היא 'מפה לאוזן'.
וגם מודעות כאן בככר יכולות להועיל (לדעתי ככה אביטל הגיע אלינו).
ועוד דבר - ברגע שתחליטו באמת שהגיע הזמן ואתם בשלים לעניין, תתכנסו, תדברו על זה ותתכוונו לזה, זה יקרה.
אולי זה ברור לך מאליו... אבל אם קבוצה שלמה רוצה בזה ומתכווננת לזה ולוקחת את האנרגיות שלה לזה, אז זהו.

בהצלחה לכם!

בלוג קהילת גן קטן

על ידי free_landהילה* » 25 מרץ 2009, 17:28

הי דיאנה,
נווה איתן זה בעמק בית שאן ובעונה זאת המקום במיטבו.
חלומי לנו לגמרה.
זאת הסיבה שכתבתי כאן,להפיץ את הרצון ואולי משהו יצוץ.
בנתיים זה משהו שהוא בגדר רצון שלי אבל אני מאמינה שיהיה לזה מקום אצלנו בנווה איתן.
לא ממהרת אבל מתחילה לעבוד על זה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דיאנה_בר_לב* » 24 מרץ 2009, 21:41

הי הילה,
איפה זה נווה איתן?נשמע מעניין וחלומי מה שיש לכם שם.
נראה לי שבתור התחלה אנשים שמכירים אותם ואת ה"ראש" שלכם צריכים
לדעת שאתם מחפשים,ולאט לאט להפיץ עד שיגיע לאדם הנכון...
(לא נשמע שאתם ממהרים אה?)
בהצלחה

בלוג קהילת גן קטן

על ידי free_landהילה* » 24 מרץ 2009, 14:32

שלום גן קטן.
אני קוראת,נהנת ומתרשמת.
שמי הילה אמא לשניים .אנחנו חיים בקיבוץ נווה איתן מרופדים בקהילה צעירה ומיוחדת.
הקהילה שהתהוותה במקום היא תוצר של ניסיון להרחבה בקיבוץ שנכון לעכשיו כושלת
אבל מה שמענין בכל הסיפור הזה הוא שאנחנו 20 ומשהו משפחות 30 ומשהו ילדים רובם ככולם בחינוך ביתי.
עכשיו אני חולמת על מורה\מדריך לילדים.
בעיני רוחי מדובר על דמות נשית\גברית שתהיה פה איתנו פעמים שלוש בשבוע-כלומר עם הילדים שלנו
ותיתן להם מעבר לשפע שכבר קיים עוד אפשרות להעזר בה,ללמוד לשאול שאלות
ואפילו לעשות ממש שיעורים בקריאה,כתיבה,אנגלית....ברמה בסיסית של יסודי.
בנתיים יש פה חוג תיאטרון ובכל פעם שמתקיימת פעילות הילדים נלהבים.
בעיני יש גם ערך רב למורה\מדריך מיוחד וטוב-מישהו בוגר שהוא לא אבא ואמא.
אז מה שאני שואלת אותכם-איך מצאתם את אביטל?
ואולי מישהו מכיר או יש לו רעיון איפה אני מוצאת את המורה המיוחד הזה?
מחכה לתשובה,מאמינה גם שכל דבר בזמנו וזה יגיע
תודה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי גננת_וולדורף* » 14 מרץ 2009, 23:07

גננת ולדורף עם נסיון והמלצות מעונינת לטפל בילדים בגן או באופן פרטי
תשמח ליצור קשר עם מתענינים.
ניתן להעביר מודעה זו ברשימת תפוצה רלבנטית.תודה רבה,
לפרטים טליה-4662895 054

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 16 פברואר 2009, 18:05

{@ אנחנו מזמינים משפחות מהאיזור להצטרף לקהילת 'גן קטן' בעמק חפר. {@

במסגרת ההרשמה לשנה הבאה, נקיים יום פתוח
בו יהיה אפשר לפגוש את הילדים, הצוות והמשפחות, לצפות בהתנהלות השוטפת בגן, ולקבל את כל המידע שתרצו לגבי הצטרפות.

ביום שישי הקרוב 20/2 בשעה 10:00

לפרטים נוספים, התקשרו לדנה: 054-5277521

בלוג קהילת גן קטן

על ידי משפחת_אושר* » 05 פברואר 2009, 21:48

שלום דיאנה,
למען האמת היו אצלנו ילדים שצמחו עם הגן, מגיל שנתיים-שלוש, עד הגיעם לבית הספר. ילדה אחת נשארה איתנו עד גיל 7 ורק אז עברה לכיתה א' (היא דרשה זאת בתוקף...).
אני יכולה לספר לך את מחשבותיי לגבי הילדים שלי שנמצאים איתי בגן. הגדול מביניהם כמעט בין 4, הוא התחיל בתור הילד הקטן ביותר בגן, לפני כמעט שלוש שנים והיום הוא הגדול ביותר, כך שהוא חָווה את עניין הרב גילאיות מכל הכיוונים.
הרצון שלי הוא שהוא יישאר בגן, כל עוד יהיה איתו לפחות ילד אחד בן גילו, או גדול ממנו. אין לי מחשבה כרגע להכניסו למסגרת של בית ספר אלא לספק לו את צרכיו במסגרת הגן.
למרות שאני מברכת על הרב גילאיות שבגן, אני לא חושבת שארצה להשאירו בגן אם הוא יהיה בן החמש היחיד והשאר בני שנתיים וחצי ומטה..
אני מקווה שעניתי לך, את מוזמנת להמשיך את הדיאלוג, אני אשמח (-:
שבת מקסימה

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דיאנה_בר_לב* » 03 פברואר 2009, 22:17

הי משפחת אושר ,אשמח לשמוע אילו מחשבות יש לכם לגבי הרעיון
לאפשר לגן לצמוח יחד עם הילדים שלנו .
אני מוצאת שיש בי רצון לחשוב על הגדילה הזו מחוץ לקופסה הרגילה,ז"א שהגדילה לא תהיה דווקא
לכיוון הצפוי של המסגרות הרגילות אלא מתוך הסתכלות מחודשת ונקייה.
איזה מחשבות היו לך בכיוון?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 22 ינואר 2009, 23:36

משפחת אושר, תודה רבה!
בהצלחה גם לכם.

הבנו שזה יכול לקרות אם נרחיב את שעות הפעילות שלנו עד 16:00...
אתם יכולים לעשות את זה בצורה חלקית או כזאת שלא מחייבת את כולם. זה מה שעבד אצלינו.
אצלינו רק חלק מהמשפחות משתמשות בצהרון, ויש אפשרות לבחור אם להשתמש בו רק יום אחד בשבוע, שניים, שלושה וכו'.
יש לנו איש צוות (אביטל) שמשמש כמוביל הצהרון, וזאת על מנת שגם החלק הזה של היום יקבל התייחסות רצינית ומשמעותית.

אם אתם נתקלים בדילמות והתלבטויות בנושא הזה אתם מוזמנים בשמחה להתייעץ. נשמח לשתף בכל מה שלמדנו בדרך.
:-)

בלוג קהילת גן קטן

על ידי משפחת_אושר* » 22 ינואר 2009, 21:42

הגן שלכם נשמע מקסים ומזכיר לי מאוד את שלנו.
אנחנו שבע משפחות (שמונה ילדים, שניים הם שלי (-:) וכרגע הילדים הם מגיל 1.7 עד 3.7. בשנה שעברה היו ילדים יותר גדולים אבל הם עזבו לבית הספר.
אנחנו מאוד רוצים עוד ילדים גדולים ובכלל, עוד ילדים. רק בחודש האחרון הבנו שזה יכול לקרות אם נרחיב את שעות הפעילות שלנו עד 16:00... גם אנחנו רוצים לאפשר לגן לצמוח יחד עם הילדים שלנו .
אני מאחלת לכם הצלחה גדולה ואושר רב.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 22 ינואר 2009, 20:39

ב ב ה אולי אתה יכול לספר את כל אותן נשות ציבור באותה הזדמנות!
נכון! :-D
טיפול בהלם.

דיאנה, אני מתחברת לרעיון ולחלום של לאפשר לגן לצמוח יחד עם הילדים שלנו.
(גם מבחינתי אין מצב לבית ספר סטנדרטי/גן חובה).

עצם זה שפתחת את השיחה הזאת מתחיל ליצור את זה ממשי. ואפשר להמשיך להתכוונן לזה מכל מיני בחינות.
למשל - הצוות שלנו אמור לבקר בקרוב בכליל ובמיתר,
תכננו גם לנסוע בעצמנו להכיר את גנאננדה בברקאי (מי שרוצה להצטרף, מוזמן!) ולראות מה אנחנו יכולים ללמוד מהם או לעשות יחד איתם.
אלו מקומות שצמחו עם הילדים עד לגילאי בי"ס.
זה גם סוג של הכנה והתכווננות.

נראה לי שאפילו בלי להגיד את זה בקול רם או להצהיר הצהרות גדולות, לשם אנחנו הולכים מעצם מי שאנחנו והדרך שבה אנחנו מגדלים את הילדים שלנו.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דיאנה_בר_לב* » 22 ינואר 2009, 20:13

ב ב ה אולי אתה יכול לספר את כל אותן נשות ציבור באותה הזדמנות!
זה נכון שעוד מוקדם אבל אני אוהבת להסתכל קדימה ולחלום...חלומות שסופם להתגשם.
עניין הקבסית פחות מטריד אותי ברמה העקרונית,יותר ברמה הבירוקרטית אבל עם זה אפשר להסתדר.
המהות של העניין הוא לדעתי לא מובן מאליו ודורש חשיבה.
הרי למה אנחנו כלכך מתעקשים להמציא את הגלגל מחדש,
אם אין הבדל בין המקום שהקמנו לבין גן פרטי טוב אחר?
אני רוצה לתת לבן שלי משהו אחר,חדש,מעודכן עם הזמן של היום ועם הצרכים של ילדים של היום.
ויותר חשוב,אני יודעת מה אני לא רוצה לתת לו.
אתן לכם דוגמא קטנה,לא כדי להשמיץ,זה אפילו מצחיק לדעתי.
יצא לי לעשות טיפול לאישה שמורה הרבה שנים והיום מרכזת בביה"ס את כיתות א' וב'.
שאלתי אותה אם יש להם מבחנים ועבודות וענתה-מלא!טקסטים,הקראות,הבנת הנקרא ומה לא?
שאלתי אותה מה היא חושבת על זה וענתה-האמת,מעמיסים עליהם יותר מדי.
ואז אמרתי שאני כאמא חוששת מזה,ומזה שימדדו את הבן שלי.
והיא אמרה-מודדים בטח מודדים-עם סטופר.
לקח לי עוד שלוש דקות של שיחה בערך להבין ש באמת מודדים את הילדים עם סטופר
כמה מהר קוראים,כמה מילים אומרים בדקה,מהירות כתיבה ועוד.
אז זה ברור לי שאני לא רוצה,אבל זה לא מספיק.אנו צריכים לשאול את עצמינו-מה כן?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 22 ינואר 2009, 19:17

מזכרי לי שהאחות מטיפת חלב של ויתקין בקשה (יש לציין בקשה) לעשות ביקור בית אצלנו אחרי הלידה של גולגול.
זוגתי הסכימה, אותי זה הפיל. לא האמנתי. דאגתי לא להיות בבית באותו זמן, שלא יגמר רע...
מאז, רוצים לבוא לבקר מרשות השידור, כי לא מאמינים שאין לנו מקלט טלביזיה.
ןעכשיו הקב"סית. אפשר לעשות מסיבה לכל הרשויות ולהזמין את כול החברה בפעם אחת ולגמור עם זה אחת ולתמיד.
לגבי בי"ס, הכל כל כך דינאמי ומשתנה בקצב מסחרר. לא מסוגל לדמיין איך השנה הזו תראה בסופה.
בטח שלא עוד שנתיים
עוד חזון למועד
בנתיים ננסה לחיות בהווה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלצ'וק* » 22 ינואר 2009, 16:07

דיאנה: הסירי דאגה מליבך. ידוע לי שבדרך כלל לפני גיל בית הספר הקבסים נוטים להקל בחומרת "העבירה". במיוחד שהילד לא "סתם" יושב בבית כמו במקרה שלנו, הוא הרי נמצא בסוג של גן. ויותר מכך, יש לי כמה מכרים מחינוך ביתי, עם ילדים בגיל בית ספר שהקבס"ת מעולם לא יצרה עמם קשר.
ירוני - בעניין אישור לחינוך ביתי לכל משפחה בנפרד: החיסרון של השיטה הזו הוא שברגע שאתה מגיש בקשה, אתה נכנס להיות מתחת לזכוכית המגדלת של המערכת, וכל שנה אתה צריך להגיש אישור מחדש. יכול להיות שזה לא כל כך נורא, אך זה דורש אנרגיה והתעסקות.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ירוני_בלוני* » 22 ינואר 2009, 13:14

דיאנה וחן, מה עם האפשרות שכל משפחה תבקש אישור לחינוך ביתי? נראה לי הרבה יותר פשוט יהיה מאשר להוציא אישור לגן עצמו ולפחות מבחינת פרק הזמן שנדרש. ככה, הביקור בגן יהיה רווח נוסף כביכול וישמש מסגרת בדומה למסגרות הלא פורמליות של קבוצות החינוך הביתי.
למען האמת אני לא בקיא בתהליך הזה, אבל לדעתי אהובתי מיכלצ'וק יכולה לשפוך קצת אור בנושא זה.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי חן_נושי* » 21 ינואר 2009, 15:57

שלום לי אור ו harmo ny ,
הגן שאליו יש קישור דומה אך במעט (מאד מעט) לגן שלנו
ולו רק בעצם היותו גן פרטי - עסק של מישהו (יובל ומרים?).
כאן מדובר בקבוצת הורים ששותפה בהקמת והפעלת המקום, ללא מטרות רווח, תוך מעורבות מלאה ושותפות בעשיה.
גם לגבי רוח המקום אני מניחה שיש הבדלים (מבלי לגרוע באיכות של הגן בבית נחמיה, הרי אינני מכירה אותו כלל).

דיאנה - עניין האישורים נמצא כרגע בטיפול אילן וענת.
אני מניחה שבכל מקרה מדובר בתהליך ארוך ומייגע.

לפי מיטב ידיעתי אין לנו עניין עם הרשויות אלא אם כן הם יפנו אלינו.
אולי תשמעי מהקב"סית של המועצה שתבוא לשאול על תותו
ומשם והלאה, נקווה שהיא אדם חיובי...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי harmo_ny* » 21 ינואר 2009, 15:04

שלום לי אור
יש גן בבית נחמיה (על יד שוהם)
זה האתר שלו http://www.shohamnet.co.il/subuser/defa ... ser=gantut
מקוה שיעזור...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דיאנה_בר_לב* » 21 ינואר 2009, 13:59

האמת שכשחושבים על בן בן זו באמת בדיחה,אפילו די טובה!
ומה בנוגע לאישורים ולזה שכביכול חלה חובה עליהם להיות בגנים מוכרים?
משיהו יודע מה עושים,אם עושים?אולי בתור קבוצה יהיה לנו פשוט יותר להתמודד עם המערכת .

בלוג קהילת גן קטן

על ידי חן_נושי* » 21 ינואר 2009, 11:40

אכן סוגיה...
מאד קשה לי להסתכל כל כך רחוק (אפילו שזה לא ממש רחוק...).
אני לימדתי את עצמי בהורות להשתדל להסתכל רק קצת קדימה, כדי לא להיות משותקת מהפחדים שהעתיד הלא-נודע מעורר בי.

יחד עם זה - בשנה הבאה, לי באופן אישי ברור לחלוטין שממשיכים בגן כמו שהוא (מבחינת הקונספט, פחות או יותר).
וברור לי גם, שאם נחליט להמשיך לצמוח בגן-בית-קהילה שיצרנו - אז נמשיך. וזה לא יהיה כל כך מסובך.
בתוך כל קבוצה - וגם הקבוצה שלנו, יש מגוון רחב של קולות ודעות וגם בעניין הזה, אני מניחה, לא תהיה אחידות מושלמת.

אני משתדלת (על אמת!) לא לשלול מראש שום אופציה - בי"ס רגיל, אנטרופוסופי, דמוקרטי או משהו משלנו. כל האפשרויות פתוחות וכשאגיע לשם, אדע.
כמובן שדברים כאלה מתכננים מראש וצריך להערך וכו'. אין ספק.
תראי איך בחצי שנה בראנו עולם (בפברואר שנה שעברה דובי ואני התחלנו עם תליית המודעות הראשונות. ב 1 בספטמבר היה גן!)
הצעד הבא יהיה יותר קל (אני מקווה! וגם מאמינה).

גם אנחנו קיבלנו את הזימון הזה לגן חובה...
אני מתכוונת ללכת ליום הפתוח שמאפשר להורים להתרשם מהגנים (בבחינת 'דע את האויב'. סתאאאם..)
אני סקרנית, תכל'ס אף פעם לא ביקרתי בגן כזה בתור אמא. תמיד בתור סטודנטית/קולגה. עכשיו העיניים שלי מתבוננות אחרת (עוד יותר בחומרה?!)

אני קוראת שוב את דברייך דיאנה ומזדהה מאד עם התהייה הזאת

מבלה 5 שעות יומיות בישיבה על כיסא ליד שולחן ולמה?כי הגיע לגיל 6?

אין מצב (!) שבן יבלה 5 שעות ביום ליד כסא ושולחן. זה נשמע כמו בדיחה...

בלוג קהילת גן קטן

על ידי דיאנה_בר_לב* » 21 ינואר 2009, 09:09

קיבלנו טופס הרשמה לגן לתותו,שכבר שנה הבאה אמור להיות בגן חובה,
וזה התחיל אצלי מחשבות ופתח שאלות לגבי העתידהלא כ"כ רחוק של הילדים.
ב-ר-ו-ר שאני רוצה להמשיך בגן שלנו...זה קודם כל.
שנית,אולי הגן הזה יכול לגדול עם הילדים ולאט לאט להתעדכן לתוך הצרכים המשתנים שלהם?
ומה הצרכים המשתנים האלה?
אחרי הפגישה שהייתה בגן עם דן לסרי,ראשי נפתח לאפשרות שמה שיש לנו זה לא גן.
גן זה שם שמישהו כבר בחר.
זה יותר בית,או מקום לילדים להיות בו ולגדול.זה אומר שאפשר לפרוץ מסגרות ולהרחיב את מה שאנחנו עושים.
אני יכולה לראות את תותו ממשיך שם גם לתוך גיל ביה"ס,עם אותם חברים אהובים ישנים וחדשים,
כשנושאי ההתעניינות שלו הולכים וגדלים והם אלו שמכוונים את ההתפתחות התוכנית(מבחינת תוכן) של הגן וכך הלאה.
קשה לי מאד עם המחשבה על תותו מבלה 5 שעות יומיות בישיבה על כיסא ליד שולחן ולמה?כי הגיע לגיל 6?
וגם גן חובה יש בו הרבה חובות שאני מעוניינת לחסוך מבני.
אז חברים,מה אתם חושבים?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ירוני_בלוני* » 14 ינואר 2009, 15:13

הדיון בנושא משמעות האלוהים עולה ע"י הראלי די הרבה לאחרונה, מן הסתם בעקבות הדיון המעמיק שמתקיים בגן.
ובעקבות זאת, כמו שמיכלצ'וק ציינההשאלות על טובים ורעים, ולא רק אנשים כאלו אלא גם בעלי חיים שמזיקים לנו לפעמים (נחשים, עקרבים וכד').
אכן שאלות מאתגרות.
אז חוץ מזה שאלוהים "הכי חזק בעולם", "אפילו יותר ממך" (ממני), וש"הוא בכל מקום בעולם". כיף לראות את הילדים חוקרים את הסוגיה ביסודיות.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 10 ינואר 2009, 19:17

תודה,
מרגיע משהו.
נחכה שהגל יעבור.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי אלטר_אגו* » 10 ינואר 2009, 09:51

איך בבית שמאלני כשלנו גדלה ילדה לאומנית קיצונית?
שלום לכם, קראתי פה קצת בסתר, ויש לי הערה על העניין הזה: גם אני, כשהייתי קטנה, היה לי שלב לאומני וימני מאד ואני לא יכולה לשחזר מאיפה זה בא. אני חושבת שזה קורה להרבה ילדים, לפחות בתרבות שלנו. גם אפשר למצוא לזה הגיון אבולוציוני (אבל לכל דבר אפשר למצוא הגיון אבולוציוני).
אפשר להגיד ש... בהחלט עבר לי. :-)

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 09 ינואר 2009, 22:01

לי אור, איני מכיר מסגרת דומה באזור. מה שכן יש לנו חברים מבן שמן ששולחים את ילדם לגן אנטרופוסופי. נדמה לי בשוהם והם מאוד מרוצים.

הכול התחיל בחנוכה. גולגול חזרה נלהבת מהגן וסיפרה את סיפורי חנוכה המיתולוגים. בין השאר לתדהמתי הודיעה בראש חוצות כי הערבים החריבו את בית המקדש...
איך קרה שהיוונים הפכו לערבים? אין לי מושג. גם ברור עם הגננת שלנו לא נתן כל תשובה.
השבוע שהרדמתי את גולגול ישבתי ליד מיטתה וכהרגלי מדטתי עד שתרדם. כשגולגול שאלה מה אני עושה הסברתי שאני שולח עזרה לכול מי שנמצא במלחמה.
גולגול קפצה ואמרה: "אז רק לישראלים" (יש לי עוד דוג' למכביר לשתף, אך נעצור פה).
ריבונו של עולם, אני שואל, איך בבית שמאלני כשלנו גדלה ילדה לאומנית קיצונית?
אנו שהולכים לריטריטים משפחתיים של תובנה, על קרותינו דמותו של הדלאי למה, על מדפינו פסלי בודהה.
איך קרה שבית שוחר שלום ורעות מגדל בתוכו יצור פשיסטי חסר מעצורים?
למי שייך האלוהים שהם מדברים עליו? רק ליהודים?
פאן פאן, איך רעייתך הייתה מסבירה זאת?

בלוג קהילת גן קטן

על ידי לי_אור* » 09 ינואר 2009, 06:58

מעוניינת במסגרת דומה לבני באזור שוהם/בן שמן/מודיעין ומוכנה להדרים או להצפין מעט בתמורה למסגרת שכזו.
מכירים ויכולים להמליץ על מסגרת דומה?
תודה

בלוג קהילת גן קטן

על ידי פאן_פאן* » 08 ינואר 2009, 16:49

למה פאן-פאן, הסבר בע"פ.
אצלינו מופיע בשבוע האחרון אותו אדון ("אלוהים") פעמים רבות
לרוב בהקשר של חזק יותר, גדול יותר וכל מה שניתן להשוות לאבא.
אומנם מחמיא לי, אבל מהר מאוד אני מקבל הסבר בין השורות מאישתי המקסימה
והפרשנות שלה למשמעות כניסתו של יובל לגיל 4 וההזדהות לאבא שלו.
אז בבקשה להבא תכינו אותי לתוכנית הלימודים שמתקיימת בגן בכדי שלא אתחיל לנפח את החזה סתם (-:

בלוג קהילת גן קטן

על ידי מיכלצ'וק* » 03 ינואר 2009, 08:27

בעקבות השיחה עם אביטל, עלו אצלנו בבית עוד שאלות על אלוהים. השיחה האחרונה הייתה לפני כמה ימים. הראל שאל אותי "למה אלוהים יצר את האנשים הרעים?"
הוא תלה בי זוג עיניים משתוקקות ומוחי הקודח העלה עשן בנסיון לתת תשובה סבירה. (אחד הדברים ששנאתי בתור ילדה שפטרו אותי בתשובות "למה- ככה". או "כשתהיי גדולה, תביני". אז לבן שלי אני מתאמצת למשהו יותר טוב). לבסוף בחרתי בתשובה היהודית, חשבתי שההגיון שלה ניתן להסברה. "אלוהים ברא את הטוב ואת הרע, כדי שבני האדם יוכלו לבחור, להיות טובים או להיות רעים. והרעים, בחרו להיות רעים." לבינתיים, הראל מרוצה מהתשובה.

אלוהים לא הורג אנשים הוא עוזר להם למות
גדול LOL

בלוג קהילת גן קטן

על ידי ב_ב_ה* » 01 ינואר 2009, 22:09

משפט השבוע של גולגול בעקבות כניסתו של האל למודעות שלה:
אלוהים לא הורג אנשים הוא עוזר להם למות.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי חן_נושי* » 01 ינואר 2009, 19:37

כן, זה היה מאד מצחיק, הסיפור של אביטל.

והשיחות על אלוהים כנראה ממשיכות: אתמול בן אמר לי: "את יודעת? אלוהים נמצא ממש בכל מקום ... (והעיניים שלו גדלו)

במסגרת הקהילה/גן הזה שיצרנו, אנחנו גם מזמינים את הקהל הרחב להרצאות שאנחנו מארגנים מדי פעם.
לפני חודש דני לסרי ביקר אצלינו ושוחחנו על חינוך רב גילאי, מעורבות הקהילה בחינוך, אלטרנטיבות למסגרות ה"רגילות" ועוד.
בקרוב אביטל יעביר ערב בנושא קרינה והשפעותיה על חיינו.
נפרסם, מי שירצה, מוזמן.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 01 ינואר 2009, 09:56

לסיפתח, אני מעתיקה לכאן סיפור שאביטל שלח לנו אתמול במייל:

אנקדוטה פילוסופית
לפני כמה ימים בשעות הצהרון הבערנו (שוב) מדורה נחמדה בחצר האחורית.
כשהאש החלה לדעוך עלה הרעיון לעשות מסיבת תה במטבח. לאחר דיון קצר של הילדים, הוחלט להסב את המסיבה למסיבת שוקו חם!

כל ילדי הצהרון התישבו סביב השולחן במטבח והמתינו בסבלנות (ובשקט יוצא דופן) לשוקו המיוחל, וכשזה הגיע פצחו בשיחה קולחת על:

אלוהים...

כמובן!

אילת ואני עמדנו מן הצד והקשבנו בעוד קבוצת הפילוסיפים בני המאה ה-19 מתדיינים בנושא המעמיק ומעלים השערות לגבי איך אותו אלוהים נראה ומהם כוחותיו המיוחדים.
עלה בראשי לצייר להם כיצד האדם הקדום ביותר הביע את דעתו על אלוהים, אז ציירתי להם עיגול שבאמצעו נקודה (בהתאם לציור העתיק ביותר שנמצא שכנראה ציין את "אלוהים" בעבור אנשי המערות).

קבוצת חז"ל הצעירה מייד החלה לשוח בענין, כמנהג אבותינו, וכמובן שהגיעו להחלטה פה אחד (לפי הצעתו של תומר):

אלוהים דומה לסופגניה!

המשך שבוע טוב ופורה לכולם,
אביטל.

בלוג קהילת גן קטן

על ידי עירית_לוי » 01 ינואר 2009, 09:52

דף בלוג | דף מוצנע

את 'גן קטן' הקמנו בהרבה אהבה ובעשר אצבעות, כדי ליצור לילדינו מקום לגדול בו בנחת, בשלווה, ובשמחה.
הגן הוא גן רב-גילאי, הילדים בו הם בני שנתיים עד חמש פלוס.

הקהילה שלנו מונה כרגע 13 משפחות מעמק חפר (ודלתנו פתוחה לעוד). נרשמנו יחד כעמותה והגן פועל בניהול שלנו, וללא מטרות רווח.

יש לנו צוות מקסים וחם אותו מובילה - רוני. יחד איתה: אסתר, מירב, איילת, עדה, ואביטל – הגנן המוביל של הצהרון.

|עץ| זהו דף הבלוג הקהילתי שלנו |עץ|

בלוג קהילת גן קטן

על ידי אנונימי » 01 ינואר 2009, 09:52

|עץ| |עץ| |עץ|

'גן קטן' הוקם בשנת 2008 על ידינו, קהילה של הורים ממושבי עמק חפר, בהרבה אהבה ובעשר אצבעות, במטרה ליצור מקום שמאפשר לילדינו לגדול יחד, בנחת ובשלווה, באווירה מאפשרת ומכבדת.

הגן נמצא במושב אביחיל, מנוהל על ידינו, ומתופעל ביומיום על ידי צוות גננות וגננים גדול, איכותי, רגיש וקשוב. נרשמנו יחד כעמותה שהוקמה לצורך ניהול ואחזקת הגן, ופועלת ללא מטרות רווח. המשמעות היא שהניהול, הן הכספי והן השוטף מכוון כל כולו ליצירת גן איכותי, ולא מכוון להיות עסק כלכלי שמטרתו רווח. תשומת הלב המרכזית שלנו היא לטיפוח ופיתוח הגן כך שישמש את הילדים בצורה האופטימלית.

הגן הוא רב-גילאי, הילדים הם בני שנתיים עד חמש פלוס, והצוות מכוון לממש את מירב הפוטנציאל הטמון בטווח גילאים רחב שכזה, עבור כל אחת משכבות הגיל. בקצרה ניתן לומר שרב הגילאיות מאפשרת לכל ילד להביא לידי ביטוי את החלקים היחודיים שלו, ללא אלמנטים של השוואה ותחרות, בתוך הרכב הדומה להרכב משפחתי.

המספר הקטן של הילדים בגן מאפשר לצוות לתת לכל ילד את תשומת הלב לה הוא זקוק, לראות אותו, להיות קשוב לצרכיו, ולתת מקום לייחודיות ולכישרונות הטבעיים שלו. הצוות מורכב מגננת מובילה אשר לצידה עובדים כמה אנשי צוות נוספים, ומגנן המוביל את הצהרון. הצוות מקבל באופן שוטף הדרכה מקצועית המאפשרת לו למידה וצמיחה מתמדת. הילדים נחשפים לתחומי תוכן מגוונים, וכן ישנה הקשבה ומענה לתחומי העניין העולים מהם.

|עץ| |עץ| |עץ|

חזרה למעלה