בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

שליחת תגובה

כאשר ההורים ניזוקים, קל וחומר ילדיהם.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוניה* » 25 מאי 2016, 15:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שאלה בקשר לכתרים לשיניים מחומרים שונים- למישהו/י יש מידע לגבי איכות החומרים המשמשים לכתרי שיניים בכללית סמייל של קופ"ח כללית? בדקתי אצל רופאת שיניים (ד"ר יסקין) שמקפידה על החומרים ויש אפשרות לכתר חרסינה, כשהבסיס שלו הוא מתכות לא רעילות לדבריה ועליהן חרסינה, כשקיימות גם אפשרויות אחרות יקרות קצת או הרבה יותר, לכתרים ללא מתכות- פילטקס או זרקוניה, שאני לא יודעת מה איכות החומרים, וכמה זמן הם מחזיקים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נ* » 12 מאי 2016, 06:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בבקשה אפשר נמלצות לרופאי שיניים טובים במרכז ? כאבי שיניים תקופה ורופאים ומומחי פה ולסת לא מאתרים את הבעייה. בסבל רב

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 דצמבר 2015, 15:12

לפני כשנה + בערך
עשיתי טיפול שורש באחת מן השיניים התחתונות, לאחרונה התפתחו כאבים חזקים בשן, לדברי הרופא הוא רואה בצילום דלקת קלה
ולכן לקחתי על פי הוראתו 5 ימים אנטיביוטיקה
Zeto.
כעת מבחינת הכאבים- הם נשארו ללא שינוי ואף החמירו
מה ביכולתי לעשות כדי לשמר את השן ולהימנע מעקירה?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי מרת_פרת_משה* » 07 מאי 2015, 13:27

זה יוצא, אבל...
צר לי, צריך לחפש בכדי לדעת שיצא. לא בטוח שאפשר להרגיש.
ולא נראה לי שכדאי לעשות שימוש חוזר בכתר, אם הרהרת בכך.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נמוש* » 07 מאי 2015, 13:15

יש מי שיודע לגבי צבענים (פיגמנטים) במזון? עשיתי אתמול סתימה לבנה ולא ברור לי מה כן מותר.. יש איפושהו רשימה של מאכלים שכן בסדר?
בתודה

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלונית_אלמונית* » 07 מאי 2015, 13:13

הייתי עושה צילום רנטגן. אם זה לא יצא זה לא טוב.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 אפריל 2015, 10:02

ביום שיש בלעתי בטעות את הכתר של התוחנת שלי ובינתיים למחרת עשיתי צואה פעמיים ועדיין לא חשתי משהו מוזר? האם זה יוצא בצואה או שזה נשאר במעיים הכתר היה ממתכת מצופה אמייל.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 פברואר 2015, 12:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מחפשת המלצות לרופא פה ולסת מומלץ (!) באיזור אשקלון (ניתן גם באיזור השפלה/ת"א אם הוא מומלץ בחום!)

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי במלוא* » 04 ינואר 2015, 15:52

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איך התחושה של להיות עם שתל?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי ענבל_נתן_בר* » 04 ינואר 2015, 14:43

נראה לי שרק את יכולה להחליט... מצד אחד, גוף זר שנמצא בפה, מצד שני- בעיה אסתטית רצינית (שן שרואים אותה בחיוך) וזה יכול לגרום לשאר השיניים לזוז וכו'...

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי במלוא_הדרה* » 04 ינואר 2015, 10:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מה עדיף: לעשות שתל או להישאר בלי שן אחת (אחת אחרי הניב פנימה)?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אורח* » 31 יולי 2014, 10:16

מחפש המלצות על רופא שיניים טוב.
לא ממליץ על יסקין / מרפאת הודנט. הרופאה קיבלה שיחות טלפון באמצע טיפול, כאבים אחרי הטיפול.
אגב טיפולי שורש וסתימות יסקין לא עושה, אלא רופאים אחרים שעובדים במרפאה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אמא_נמרה* » 09 יוני 2014, 16:10

רופא מעולה בתל אביב - ד"ר וייסמן. ברחוב קטן ליד רחוב פנקס.
מאד מאד יקררררר, אבל שווה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 יוני 2014, 03:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

צריכה המלצה על רופא/ה קשוב ונעים וטעים...
יש לי שן מודלקת וכואבת לעקור.
איזור תל אביב, רמת גן, גבעתיים...
דחיתי ודחיתי ועכשיו חייבת...
רגע לפני שנכנסת להריון :-)
תודה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי צוויליך* » 09 יוני 2014, 03:16

נכון שזו לא כזו בושה?
נכון.

צוויל - לא ידעה, לא שמעה (-:

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי זאב_ב* » 09 יוני 2014, 00:02

מי יודעת מי שמעה
חורים בשיני חלב
למי יש עיצה
למי תמיכה
נכון שזו לא כזו בושה?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 מאי 2014, 14:35

אשמח לקבל המלצות על ולרי יסקין. תודה

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נגה* » 15 פברואר 2014, 02:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בעקבות קריאת הדף הזה, מישהו ניסה לגרגר אלוורה? הצמח הזה הרי אמור לטפל בדלקות כששותים אותו. השאלה מה הוא עלול לעולל לשן

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי גליה* » 27 דצמבר 2013, 06:51

אודה מאוד על דעתכם/חווייתכם משתל דנטלי.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 אוקטובר 2013, 16:12

_היא מאוד רצינית ומקצועית.
אני משערת שבכל מקרה אם תהיה החלטה חלילה על עקירה אני אלך לקבל עוד חוות דעת._


נראה לי נכון שבמקרה של המלצה על עקירה ללכת לקבל עוד חוות דעת.

וככלל, וגם כאשר רופא הוא רציני ומקצועי ומשוכנע בדרך שלו - לפעמים כדאי להתייעץ עם עוד רופאים. פשוט מסתבר שברפואה יש דעות שונות וטיפולים שונים וגם אבחנות אחרות לפעמים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 10 אוקטובר 2013, 14:57

כמה אמור לעלות היום טיפול שורש עם כתר אגב?
אביבה סליחה, לא התייחסתי לשאלתך

אני קיבלת מחיר כזה (אחרי הנחה קטנה) :
טיפול שורש : 1100
מבנה : 500
כתר זמני : 700
כתר קבוע : 1550 (חרסינה אני חושבת)
סך הכל : 3850

היא נחשבת יקרה, אמרו לי מראש, פשוט נורא חששתי מהטיפול, אבל אפשר למצוא יותר זול לדעתי, אולי הרבה יותר זול.

בדקתי טיפולים קודמים שלי ושל בעלי :
הוא קיבל הצעת מחיר בסך של 2400 בשנת 2006 (לא רשום שם כתר זמני אבל אני חושבת שזה היה כלול במחיר של הכתר הקבוע - בכל מקרה הוא עצר אחרי מבנה)
אני קיבלתי הצעת מחיר של 2550 בשנת 2008 (מרפאות כללית סמייל אחרי הנחה של ביטוח משלים - גם אני עצרתי אחרי מבנה)

מקווה שהמידע עוזר לך

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 10 אוקטובר 2013, 14:52

תודה פלוני, כרגע השן במעקב לתקופה, עוד מס' חודשים נלך אליה שוב ב"ה ונחליט אם עקירה או טיפול שורש, היא מספיק אחראית לשלוח אותי לרופא מומחה במקרה של התלבטות, היא מאוד רצינית ומקצועית.
אני משערת שבכל מקרה אם תהיה החלטה חלילה על עקירה אני אלך לקבל עוד חוות דעת.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 10 אוקטובר 2013, 14:50

במזל טוב!
תודה מותק, קצת קשה לי לחגוג את זה בדף שעוסק בנושא כל-כך מחריד, אבל טוב להזכר.

היא אחותי הקטנה למרות שהיא כבר לא כל-כך קטנה - 28 אני חושבת - אבל כמו שכבר כתבת זה נורא צעיר אצל החילונים (אם כי לא נראה לי שהם חושבים על ילדים כבר אז אולי זה לא נקרא צעיר לחתונה ? ). אנחנו ארבעה אחים והיא האחרונה שמתחתנת (יש אח מתחתיה אבל הוא חרדי ואצלם מתחתנים בגיל 19).

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 אוקטובר 2013, 23:28

לאבישג - ביקרתי בעמוד כאן וראיתי מה כתבת אודות הבעיה בטיפול שורש.
לדעתי במקרה כזה כדאי לקבל עוד חוות דעת - והכי טוב מרופא שיניים שהוא מומחה לטיפולי שורש.
חוות דעת שנייה במקרים שונים - עוזרת גם לחזור לרופא המקורי עם הבנה יותר טובה של המצב ומה עומד על הפרק.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עדי_א* » 09 אוקטובר 2013, 18:54

ונתכונן לחתונה של אחותי.
במזל טוב!

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 08 אוקטובר 2013, 16:39

תודה על העידוד חמודות
מקווה לטוב, היא מאוד פרפקציוניסטית ונראה לי שחשוב לי שלא יהיה פחות מ-100% הצלחה אז אני בהחלט מקווה ומתפללת שהשן תנצל ונוכל להמשיך בטיפול

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אמא_נמרה* » 07 אוקטובר 2013, 16:06

אבישג,

אני קיבלתי כמה פעמים טפול עם גז צחוק (כמו ילדים) בגלל הפחד מהכאב.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי רסיסים_של_אור* » 07 אוקטובר 2013, 11:12

אל תרדי על עצמך, מנסיוני האישי, טיפול שיניים במקום שהיה דלקתי רק ימים קודם לכן הוא טיפול מאד מאד מאד טראומטי !! (אצלי התפתחה דלקת סביב שן בינה, ורק כשעלה לי החום הבנתי שהכאבים שאני סובלת מהם כמה ימים דורשים טיפול) אחרי איזה שבוע שבועיים עם אנטיביוטיקה הלכתי לעקירה כירורגית של השן ולמרות כמה וכמה זריקות הרדמה לאזור הטיפול היה ממש ממש כואב שלא לדבר על ההחלמה ממנו... זה אפילו די אינסטינקט להרתע מכאב !

בכל מקר, שיהיה במזל טוב לאחותך ומקווה שהשיניים יסתדרו על הצד הטוב ביותר {@

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אביבה* » 07 אוקטובר 2013, 08:47

כמה אמור לעלות היום טיפול שורש עם כתר אגב?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אמא_אינקובטור* » 07 אוקטובר 2013, 02:52

שמחה לשמוע שהתגברת על החשש וגילית שאת מסוגלת להתמודד עם טיפול שורש.
איך הכאבים?
אחרי האפיזודה האחרונה נוצרו לי חתכים מעצבנים בזויות הפה וכל האזור היה רגוז ומודלק. התחלתי לקחת מולטי-ויטמין ותוך שלושה ימים הפה התנקה ונרגע לגמרי.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 06 אוקטובר 2013, 16:14

נסעתי לי היום לטיפול שורש, היא טיפלה אבל כל הזמן פחדתי שיכאב ובשלב מסוים הזזתי את הראש והמכשיר נשבר וחתיכה נפלה לתוך התעלה.
עכשיו היא לא יודעת אם התעלה לגמרי נקייה כי החתיכה נפלה אז אי אפשר להמשיך, אז היא סתמה לי בסתימה זמנית ואמרה שנחכה שלושה חודשים לראות אם לא מתפתח שם משהו ואם זה יהיה בסדר נמשיך את הטיפול ואם לא אצטרך לעקור את השן

ממש התבאסתי מעצמי, גם לבזבז מלא כסף אצל רופאה יקרה וגם אולי בסוף בגלל הלחץ שלי אני אצטרך לעקור את השן.
לא מבינה למה כל-כך נלחצתי הרי גם בלי טיפול נורא כאב לי ואם יכאב מאוד למשך כמה שניות זה לא נורא וכבר עשיתי טיפול שורש אצל מישהו פחות נחמד ופחות מקצועי והסתדרתי, אני אמנם מפחדת אבל לא מההיסטריים.

נקווה לטוב, היא מאוד פרפקציוניסטית כך שיש סיכוי טוב שהשן בסדר גמור ואפשר יהיה להמשיך
בינתיים נתאושש קצת מרופאי שיניים ונתכונן לחתונה של אחותי.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי סאלי_תדמור* » 03 אוקטובר 2013, 19:42

עכשיו אני רק מקווה שהכאבים יעברו עם האנטיביוטיקה.
|L|

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 03 אוקטובר 2013, 15:21

טוב כדי לא להשאיר את כולם במתח (אני בטוחה שלא ישנתם כל הלילה בגללי)
אז היום נסעתי לרופאת שיניים
קיבלת המלצות ממש טובות על הילית קוריאט בברקן
אמרו שהיא טובה עם הרבה סבלנות ויקרה
ובינתיים התרשמתי שהכל נכון (-8

אז היא הסתכלה ואמרה לי שיש לי דלקת במקום (כמו שחשבתי) ושאקח אנטיביוטיקה ונתחיל בטיפול שבוע הבא - טיפול שורש
טוב לפחות אני רגועה שאני יודעת מה לעשות, המחיר גבוה אבל אני לא רואה את עצמי הולכת למישהו שאין לו מספיק סבלנות אליי והוא לא מספיק מקצועי (ואיכשהו נראה לי שזה גם הולך ביחד בדרך כלל). נטפל בשן הספציפית אצלה ולגבי ההמשך נראה.
עכשיו אני רק מקווה שהכאבים יעברו עם האנטיביוטיקה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 03 אוקטובר 2013, 08:22

תודה על הרעיונות אמא וסאלי,
הרדמה כללית גם מפחידה אותי האמת, מאז ההרדמה האחרונה בלידה שלי בתי כשהבנתי מה זה אומר

מנסה לעשות לעצמי סדר במחשבות : אף פעם לא הלכתי לטפל כשכואב לי וזה די מפחיד אותי לבוא ככה, מצד שני הכאב לא עובר וכבר ארבעה ימים אני לוקחת משככי כאבים (ואף פעם לא לקחתי קודם, למעט אחרי ניתוחים קיסריים וגם אז לקחתי מעט יחסית).

כשהייתי ילדה אני זוכרת כאבי תופת יום אחד, ובלי קשר כמה שנים אחרי הלכתי וטיפלתי בכל השיניים, אחר כך טיפלתי שוב אני חושבת כשהייתי יותר גדולה. בהיריון של בני הרביעי התחלתי להרגיש את השיניים - לא כאבים רציניים אבל לא חיכיתי ואחרי הלידה הלכתי לטפל (ודווקא בגלל הטיפול כאב לי כי זה העיר את השן בינה ושלושה ימים סבלתי כאבים) - אני חושבת שסיימתי את כל הטיפולים אז חוץ משן אחת - רציתי לבדוק אם היא תהיה במצב טוב יותר בלי טיפול - העניין הוא שאני כבר לא זוכרת איזו שן זו הייתה וכך אין לי דרך להמשיך במחקר (ואולי זו השן שזקוקה עכשיו לטיפול שורש ?).

אני לוקחת משככים פעם ביום (אופטלגין) וברגע שהכאב עובר אני אומרת לעצמי שזהו, בטח כבר נרגע, והיום קמתי טוב אבל מיד אחרי שצחצחתי שיניים כל-כך כאב לי שמייד לקחתי אופטלגין. טוב אי אפשר להמשיך ככה.

העניין הוא שלא נראה לי שאפשר למצוא טיפול טוב מהיום להיום, זו הבעיה, בדרך כלל מחכים כמה שבועות ואני לא רוצה ללכת לסתם רופא, אני רוצה מישהו גם אנושי וגם מומחה שאני לא אפחד בטיפול. הייתי צריכה לעקור שן בינה לפני מס' שנים ובגלל שזה היה קרוב לעצבים אמרו לי ללכת למומחה ובאמת הלכתי לאחד הטובים והוא טיפל כמו חלום - לא הרגשתי כמעט כלום ולא היו לי כאבים אחרי. אבל חיכיתי לתור שבועות או חודשים.

טוב, מנסה לסכם לעצמי מה אני עושה עכשיו : לקבוע תור חרום בסתם מרפאה - לא רוצה, רוצה רופא טוב וסבלני. אין לי גם רעיון כרגע לאיזה רופא ללכת, כלומר קיבלתי המלצות לרופאים טובים אבל אני מרגישה שאני צריכה רופא ממש טוב לפחדנים ולא סתם המלצה לרופא שהוא אולי טוב אבל מי שהולך אליו מסתדר גם ככה בטיפול. טיפול שורש מפחיד אותי וטיפול כשכואב לי מפחיד אותי יותר.
אז מה עושים ? לפחות סידרתי לי את המחשבות, נראה לי לחפש רופא מעולה (שהוא גם מאוד אנושי וגם מומחה) שיקבל אותי היום.

טוב, לפחות שכנעתם אותי שטיפול יכול להועיל

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי סאלי_תדמור* » 01 אוקטובר 2013, 21:54

תודה על ההמלצות ובכלל על היחס
:-)
אני מצטערת שאין לי עוד המון מה להוסיף.
אף פעם לא הזנחתי לרמה כזו של כאב. פשוט השיננית רואה בעיות כשהן קטנות ואז אני מטפלת ישר. ובכלל ראית בטח בדפים ששיניים וחניכיים זה משהו שאני פשוט משקיעה בו את המקסימום שאני יודעת איך. איכשהו זה משהו כזה שנראה לי חשוב לשמור.
אני חושבת שהרדמה כללית נשמע טוב. ולארגן לעצמך כמה ימי חופשה/עזרה לאח"כ כי זה עלול לכאוב אח"כ בהחלמה, טיפול של כמה יחד, אבל זה כאב שתרופות יכולות לשכך.
במחשבה שניה לא דייקתי. מאוד התנגדתי לעקירת שיני בינה וזה הזדהם לי כמה פעמים, כל פעם עד שהגעתי לתור כן כאב, ולא הסכמתי לעקור כך שחזר כמה פעמים. עד שהספיק לי מזה ועקרתי. זה אכן לא נעים וכאב אח"כ כמה ימים. אבל פסיכולוגית התחושה טובה יותר של כאב של החלמה מאשר כאב שמסמן בעיה.
|L|

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אמא_אינקובטור* » 01 אוקטובר 2013, 20:42

יש אפשרות לטיפול בהרדמה כללית? הייתי הולכת על זה אם העצבנות פלוס כאבים גוברים על היכולת/רצון לשתף פעולה עם הרופא, בעיקר אם הוא לא נורא נחמד ואם אין לך זמן ואנרגיות לעשות סקר שווקים.
הנה מצאתי עוד סיבה טובה לטפל: כשכואב לי אני אוכלת הרבה פחות ירקות ופירות ואגוזים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 01 אוקטובר 2013, 20:01

תודה על ההמלצות ובכלל על היחס

אני חושבת שהבעיה העיקרית אצלי היא הפחד, למרות שהייתי אצל רופאת שיניים והיא אמרה לי שאני דווקא לא שייכת לזן ההיסטרי
נסעתי היום לרופא שיניים, אבל הוא לא היה ממש נחמד ולא הצליח לאתר את השן הכואבת כשנקש על השיניים, בצילום ראו שיש טיפול שורש ושתי סתימות השאלה איזו שן עושה את הכאבים, ודי פחדתי מהטיפול ומכך שהוא לא ממש סובלני לפחדנים כמוני, אז ידעתי שאני לא רוצה שהוא יטפל והמשך החיפוש די הפחיד אותי (הוא רצה לחמם את השיניים כדי לאתר מאיפה הכאב). דווקא שרדתי טיפולים אבל כשכל האיזור כואב לטפל ע"י מישהו שאולי לא הכי מומחה ולא הכי סובלני זה יותר מדי בשבילי. דווקא שמעתי שהוא רופא טוב אבל כבר ראיתי שיש הבדלים גם בין רופאים טובים : כשהייתי ילדה עקרו לי שן אצל רופאה שנחשבת טובה, זה היה סיוט, לפני מס' שנים עקרתי אצל אחד הרופאים הכי נחשבים (שאלתי חברה שבעלה רופא שיניים למי ללכת) ולא הרגשתי כלום, זה היה מדהים. יכול להיות כמובן שהטיפול אז היה יותר מסובך (השן היתה ממש מפוררת) אבל זה מה שהזיכרון שלי משדר.

בקיצור המצב עכשיו שיש שלש שיניים בעייתיות וטיפול שורש אחד לפחות וברור לי שחייבים להתחיל בשן הבעייתית אבל (למרבה הפרדוקס) אני מפחדת להתחיל טיפול כשכואב לי , אבל גם כשיעבור הכאב (מקווה שכבר עובר) אני חייבת להתחיל מהשן הבעייתית אחרת כל האיזור שוב יכאב. אולי יש אפשרות לטפל בשלושתם ביחד ? תוהה לעצמי.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי סאלי_תדמור* » 01 אוקטובר 2013, 17:59

ואגב החיידקים ממש לא חייבים לחזור. עד גיל 12 עשו לי אולי 8 סתימות שעדין נמצאות בפה שלי. מאז עברו כשלושים שנה, וכל השנים האלה עשו לי רק עוד 3 סתימות חדשות. הסתימות שעשו לי נותרו יציבות וטובות ולא נוצר זיהום חדש
אותו דבר. מעולם לא המשיכה לי בעיה שטופלה ע"י רופא שיניים.
פעם אחת עשו סתימה גרועה ואז היתי צריכה להחליף אותה מיד כי זה כאב. אבל אז עשו נכון והכל בסדר.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נטלי* » 01 אוקטובר 2013, 17:28

וישנו ירדן משהו (שכחתי את שם המשפחה) בתל אביב. עליו אין לי מידע.

ד"ר ירדן גולדשטיין מתל אביב. לא הייתי אצלו, אבל לפי מה שכתוב באתר שלו, עשה עליי רושם טוב.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אביבה* » 01 אוקטובר 2013, 17:04

ואלפרן ויסקין גם ממש לא יקרים. לוקחים את המחירים הרגילים בשוק ולא מייקרים זאת בגלל הגישה הטבעית.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אביבה* » 01 אוקטובר 2013, 17:02

אבישג, משום מה יש בכל הארץ רק 3 רופאי שיניים אלטרנטיביים. (בניגוד למאות מטפלים אלטרנטיביים בשאר חלקי הגוף)
ישנה ולרי יסקין בראשל"צ (עליה יש לי המלצה מיד ראשונה שאומרת שהיא ממש טובה).
ישנו יחיאל אלפרן בחולון (שגם עליו יש לי המלצה שהוא טוב, אבל קצת פחות מאשר יסקין).
וישנו ירדן משהו (שכחתי את שם המשפחה) בתל אביב. עליו אין לי מידע.
הם משתמשים בחומרים כמה שיותר טבעיים לגוף, מנסים להציל את השן כמה שיותר ולהוציא רק חלקים שבאמת חייבים, משתמשים בשיטות טבעיות להרגעת הכאב וכו' וכו'. (אבל כל אחד מהם פועל בגישה שונה למדיי מהשני)

ואגב החיידקים ממש לא חייבים לחזור. עד גיל 12 עשו לי אולי 8 סתימות שעדין נמצאות בפה שלי. מאז עברו כשלושים שנה, וכל השנים האלה עשו לי רק עוד 3 סתימות חדשות. הסתימות שעשו לי נותרו יציבות וטובות ולא נוצר זיהום חדש. וזה לא שאפילו צחצחתי באיכות יותר טובה...

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי סיגל* » 01 אוקטובר 2013, 16:31

אבל בטח הכאב יעבור בקרוב, זה תמיד עובר לבד בסופו של דבר ובלי קשר לטיפול, השאלה אם זה לא יחזור
מניסיון: הבעיה היא לא רק שזה יחזור, אלא שבינתיים זה גם יפגע בשיניים שליד, שזה נזק מדיד, וגם בכל הגוף וההתנהגות שלך, שאת זה מגלים רק אחרי שמטפלים, כמה ש אמא איקובטור אמרה.
לי היתה בעיה בשיני בינה.
כשהייתי בת 20 היתי בטיול בגרמניה וכאבה לי שן בינה, אז הלכתי לרופא שיניים נאצי (טוב, זה לא שהיו לו צלבי קרס על הדלת, אבל הוא התנהג כמו נאצי, והוא היה גרמני בשכבת הגיל המתאימה - אז בואי נגיד שסטטיסטית הסיכויים שהוא היה חסיד אומות עולם הם די נמוכים) והוא עקר לי אותה למרות מחאותי הנמרצות. בחיי.
מרוב שהייתי בטראומה, כל פעם שכאבו לי שיני הבינה בצדדים האחרים אמרתי שלא נורא, זה יעבור.
היום, אחרי 20 שנה ש"זה עבר", יש הבדל משמעותי בין המצב של כל הלסת בצד של השן שעקרו אותה כשהיא עוד הייתה קטנה, שהוא ממש הרבה יותר טוב, ובשאר הצדדים, שבסוף הייתי צריכה לעקור בהם את שתי שיני הבינה האחרונות, במקום רק את האחרונה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 01 אוקטובר 2013, 09:44

בעיקרון יש כאן כל מיני טיפולים אלטרנטיביים לכל מיני בעיות רפואיות
אין טיפול אלטרנטיבי לשינייים ? רפואה סינית ? משהו ?
לא רוצה רופא שיניים, אני מפחדת אבל נוסעת תיכף אליו, הכאבים האלה לא נגמרים ואני לא ממש מצליחה לתפקד

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 01 אוקטובר 2013, 08:46

מה שכן ירדתי ביומיים האחרונים 2 קילו

עוד כמה ימי כאבים ואני אהפוך לדוגמנית צמרת (-:

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 01 אוקטובר 2013, 08:28

כדי להציל מהשיניים את מה שניתן?
אבל הרופא מוציא גם חלקים טובים מהשן וזה לא פותר את הבעיה לתמיד - בסופו של דבר החיידקים חוזרים


כדי להפסיק את הכאבים הבלתי נסבלים?
הכאבים עוברים עד שמגיע הטיפול


רק אחרי שכבר לא כואב והגוף כבר לא נלחם בזיהום הבנתי כמה אנרגיות העניין הזה לקח ממני.
כן, הדברים שכתבת גרמו לי להבין למה הייתי כל-כך עייפה אתמול וכבר בתשע רציתי לישון (ולא הצלחתי בגלל הכאבים), גם ממש היה לי קשה ללמוד ככה וגם היום אני לא לגמרי מתפקדת, ועדיין כואב
אבל בטח הכאב יעבור בקרוב, זה תמיד עובר לבד בסופו של דבר ובלי קשר לטיפול, השאלה אם זה לא יחזור


כדי לחסל זיהום שמקנן בגוף ומחליש אותו?
כן יש בזה משהו,

השאלה היא איך יודעים על רופא שיניים שהוא באמת טוב, כי הבנתי שיש רופאים שעושים עבודה ממש גרועה שכבר עדיף לא לטפל
המלצות ?

אוף כואב לי, חברה שכנעה אותי לקחת משככים, לקחתי למרות שאני אף פעם לא לוקחת, אפילו לא דיגדג לכאב (-:
לא יודעת איך נרדמתי בסוף

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אמא_אינקובטור* » 30 ספטמבר 2013, 21:34

כדי להציל מהשיניים את מה שניתן?
כדי לחסל זיהום שמקנן בגוף ומחליש אותו?
כדי להפסיק את הכאבים הבלתי נסבלים?

היו לי כמה שיניים בעייתיות שטופלו (ואחת או שתיים גם נעקרו). רק אחרי שכבר לא כואב והגוף כבר לא נלחם בזיהום הבנתי כמה אנרגיות העניין הזה לקח ממני. לא מבינה איך אפשר לחיות עם טיפולי שיניים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אבישג_א* » 30 ספטמבר 2013, 14:54

כואבות לי השיניים
ואני לא רוצה ללכת לרופא שיניים : גם יקר גם סיוט (אולי נעבור לדף פחדים אצל רופא השיניים) גם בזבוז זמן- - עד כאן בסדר אני אתמודד עם זה

אבל לאחרונה אני תוהה לעצמי מה הקטע בכלל ? למה זה עוזר ?
הרי לצורך הטיפול הם מוציאים גם חלקים טובים מהשן, וגם לאחר תקופה החיידקים חוזרים ואז עושים סתימה עמוקה יותר ואז טיפול שורש
לא עדיף מראש לא לטפל ?

תוהה בשיא הרצינות, יש תועלת בטיפולי השיניים ?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 מאי 2013, 10:14

אני וויתרתי על כתר ואחרי כשנה התחילה להשבר לי השן, ועשיתי כתר.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 מאי 2013, 09:15

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אחרי טיפול שורש ומבנה , לא מעוניינת בכתר , מה עושים ?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יוני 2012, 01:51

הי מיצטערת על השאלה הכאילו מובנת אבל איך מישתמשים לציחצוח שינים בסודה לשתיה למבוגרים ולילדים תודה לי

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי מיכל* » 02 מאי 2012, 23:17

תודה, עדי א .

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עדי_א* » 02 מאי 2012, 22:35

אם משאירים שן כמו שהיא:
אז זה תלוי בשן, יכול להיות שלא קורה כלום, יכול להיות שהחניכיים במצב מאוד מזוהם וזה יפגע בשן. שיננית יכולה לאבחן ולהגיד לך.
אגב, אם היא הוגנת, אז בילדה בת שש מאוד סביר שהיא תגיד שאין מה לטפל, או שיש טיפול של שתיים וחצי דקות.
הבעיה היא באמת שאם יש דלקת חניכיים אז זה יכול לא להגמר בזה, אלא לגרום לדברים מפחידים כמו דלקת במסתמי הלב (או משהו כזה, בלי נדר, אבל דברים מפחידים).

אה, ושכחתי לכתוב קודם, אם כבר משתמשים באיזה חומר, זה בסודה לשתייה, שאליבא דאמא שלי, זה החומר ניקוי היחיד לכל דבר, החל משיניים וכלה בכיור.

אין, שיננית זה הכי באופן.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 מאי 2012, 21:54

הי עדי, תודה קודם כל!
השאלה היא האם מצב כזה דורש התערבות בכלל? מה יכול לקרות אם משאירים את השן כמו שהיא?
יודעת?
ת ו ד ה!!

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עדי_א* » 02 מאי 2012, 21:39

גילוי נאות: אמא שלי שיננית.
אני לא מבינה מה יכול להיות לא בריא בטיפול הזה. בעיקרו, מדובר בתהליך מכני של ניקוי הפלאק מהשן.
יש עוד טיפולים ששינניות עושות, כגון פלואור, אבל את בטח יכולה לסרב להשתמש בו אם את מאלה שמחזיקים בדעה שהוא לא בריא.

ואגב, זה לא רק בריא לשן, אלא גם לשאר הגוף, ומונע מעבר של מחלות לאזורים אחרים.

ושוב, מדובר בטיפול מכני ולא כימי, שמונע התערבויות מסיביות יותר בשלבים מאורחים יותר של החיים.

לגבי ההתמחות בילדים: שינניות מטפלות הרבה בילדים, בעיקר כי מדובר בטיפולים מונעים, ורובן יודעות איך לעבוד איתם. יחד עם זאת, אני משערת שיש כאלה עם יותר רגישות ויש פחות, ושווה לשמוע המלצות על מישהי עם יותר רגישות באזור מגורייך.
(אם את באזור המרכז, אז כמובן כדאי ללכת לאמא שלי :) )

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עכשיו_טוב* » 02 מאי 2012, 17:28

לא זוכרת משהו ספציפי..

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 מאי 2012, 17:11

או כל שם אחר, פשוט בעקבות שאלה ששאלתי שם התפתח דיון שיכול אולי לתרום לשאלותיכם.
התכוונת לשאלה הספציפית ששאלתי או בכללי? אני לא מצאתי תשובה בשום דף. אשמח אם את זוכרת משהו ספציפי ותוכלי להפנות אותי.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי מיכל* » 01 מאי 2012, 23:03

רופא השיניים המליץ על שיננית לילדה (כמעט בת 6). נאמר לי במרפאת הקופה שאין שיננית לילדים, כולן מטפלות גם בילדים (ומכאן שהן מתמחות בילדים, הסבירה לי הפקידה :-0). עוד מישהו העביר ילד טיפול אצל שיננית? האם זה נשמע סביר? חברה טענה שזה ממש לא בריא.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עכשיו_טוב* » 01 מאי 2012, 21:05

שימו לב שיש עוד דף עם תכנים דומים - אולי שווה לאחד דפים למי שיודע איך עושים את זה
טיפולי שיניים בתינוקות ולקרוא לזה משהו כמו בעיות שיניים וטיפולים לתינוקות וילדים
או כל שם אחר, פשוט בעקבות שאלה ששאלתי שם התפתח דיון שיכול אולי לתרום לשאלותיכם.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מאי 2012, 20:27

לבן שלי (שנה+8) נשבר הציפוי של השן. ז"א לא כל השן, אלא רק השכבה שמצפה אותה מלמעלה.
האם זה אומר שהשן מעכשיו יותר רגישה? ואם כן אז למה? לריקבון? לכאב? לחם-קר? לצחצוח?

אשמח אם למישהו יש קצת ידע בנושא לחלק...
@}

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עודד_המחפש* » 01 מאי 2012, 16:15

חוץ ממהתיחסויות המעטות שיש פה על גז צחוק לא מצאתי עוד חומר.
מישהו יודע להגיד משהו על זה?
האם זה בטוח?
האם אלו חומרים סבירים להכניס לגוף של ילד קטן?


ועוד שאלה: המליצו לנו לעשות איטום חריצים לשיניים של הבן האמצעי.
התועלת ברורה: יש פחות מקומות שבהם המזון יכול להישאר תקוע. במיוחד כשצחצוח של הילדים לא הכי יעיל.
אבל מצד שני:
  1. למה להכניס חומרים זרים לפה אם לא חייבים? הרופאה אמרה שזה חומרים כמו של סתימה לבנה. אין לי מושג לגבי מידת הבטיחות או רעילות של חומר כזה . רופאה אחרת שהיינו אצלה לפני כמה שנים אמרה שזה חומר מאוד בטוח: חומר שמשתמשים בו למטוסים וחלליות (או משהו כזה)! זה כנראה היה אמור להרשים אותי ולסתום לי את הפה, אבל שאלתי אותה האם חומר שטוב למטוסים וחלליות בהכרח טוב גם לגוף האדם??
  2. אולי זה יכול להשפיע לרעה על התפקוד (לעיסה אכילה דיבור או לא יודע מה). הרי יש איזו סיבה שהצורה של השיניים היא כזו.
כל תשובה או מחשבה תתקבל בברכה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שרית* » 18 אוגוסט 2011, 10:43

פתאום בגיל 30 גילו לי שני חורים קטנטנים בשיניים.
הרופא אמר שצריך סתימה. אז קבעתי תור.
ובעצם פתאום הבנתי שאני לא יודעת ממש מה זה סתימה.
אני מדמיינת שעושים "שפכטל" לשן. אז בעצם למה זה כואב ולמה עושים זריקת הרדמה?
ואני תוהה אם אולי שווה להשקיע עוד קצת כסף וללכת למרפאת שיניים הוליסטית ולא לזאת של הקופה?

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 יולי 2011, 00:15

ממליצה שתשימי אלוג'ל יעזור מהר מאד
יש בזה כלורהקסידין 0.2 %

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שן_כואבת* » 28 יוני 2011, 12:11

מדובר בשן עם טיפול שורש שיש בה דלקת חמורה. אני באמצע הטיפול פשוט שהכאב נמשך בעוד האנטיביוטיקה אמורה להשפיע עד להמשכו של הטיפול ביום א' הקרב ובא.
בינתיים פעלתי לפי העצות והמצב משתפר.
תודה לכולן

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שביל_החלב* » 28 יוני 2011, 11:35

רק כדי להבהיר- הכוונה לא היתה שלא תטפלי מלבד ללעוס מרווה. או ציפורן וכו'....
ניסיתי להבין עוד בקשר לכאב מכיוון שאם זו דלקת, הומאופתיה קלאסית תוכל לעזור לך. מהיר ויעיל. (פגישה עם הומאופט קלאסי מוסמך, לא תרופת מדף!)

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שיניים* » 28 יוני 2011, 11:18

אצלי כשכבר הגיע למצב כזה של כאבים באמת היה חור כל כך עמוק שהגיע למצב של טיפול שורש ועם כל אי הנעימות אני שמחה שעשיתי אותו כי אני חושבת שמנעתי מעצמי סבל נוסף

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי תמרי* » 28 יוני 2011, 10:13

לצחצחשיניים עם שמן עץ התה עזר לי מאוד בסיטואציה דומה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלונית_אלמונית* » 28 יוני 2011, 08:12

פשוט תלכי לרופא שיניים- וטובה שעה אחת קודם.
חוץ מהמחיר- המיכשור החדש של רפואת השיניים- מקדחי יהלום, וכל מיני- זה לא כואב, כמו שאנחנו מפחדים שזה יכאב.
וככל שהחור גודל- גודל המחיר...
תתקשרי עוד היום!
בהצלחה

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נילי* » 27 יוני 2011, 12:37

יופי, אבל לא לא הסתפק בפעם ביום, אלא לגרגר אחת לשעה ביום-יומיים הראשונים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שן_כואבת* » 27 יוני 2011, 10:01

תודה נילי- ניסיתי הבוקר. אמשיך בימים הקרובים. מקווה שיועיל.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי נילי* » 27 יוני 2011, 09:59

לשן כואבת,
לגרגר מי מלח. הרבה. אני הייתי באותו המצב והחלפתי גירגור מי מלח באנטיביוטיקה.
בהצלחה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שן_כואבת* » 27 יוני 2011, 09:31

תודה שביל החלב. אני נמנעת ככל האפשר משימוש בצד הזה של הפה אבל מגע של לסת בלסת - כלומר לחץ על השן החולה גורם לכאב חד.
אין לי דרך נוספת לתאר זאת

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שביל_החלב* » 27 יוני 2011, 09:26

ל שן כואבת ,
האם תוכלי לתאר את הכאב? כמה שאפשר בפירוט.
יכולה לנסות בנתיים ללעוס עלי מרווה טריים או לשים טיפה של שמן ציפורן- שניהם מחטאים וגורמים לאילחוש קל של המקום.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי אורי_יורמן* » 02 ינואר 2011, 18:22

מיץ פטל, זוהי שאלת השאלות!
לצערי אני החלטתי בסופו של דבר ללכת על טיפול שורש. יש המון חסרונות אבל הרגשתי שגדול עלי כל העולם ואישתו ונמאס לי לסבול.
ישנם מקורות מידע באינטרנט עם דיונים ערים וסוערים לגבי בעד ונגד טיפול שורש ומה אפשר לעשות, ונראה שבסופו של דבר הדיון הוא בין טיפול שורש לעקירה.
שמעתי שד"ר יסקין ממרפאת הודנט בראשון לציון מציעה אלטרנטיבות

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי מיץ_פטל* » 02 ינואר 2011, 12:46

בעקבות כאבים בשן ולאחר צילום רופאת השיניים קבעה כי עלי לעבור טיפול שורש.
לדבריה יש שם דלקת.
האם יש אפשרות לטפל בכך ללא טיפול שורש?משהו אלטרנטיבי? טבעי?....

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 14 דצמבר 2010, 21:23

ולצערי אני רואה שאני מסתמנת כמומחית הדף לענייני טיפולי שיניים בילדים :-/ כבוד מפוקפק מאוד, עם השיניים של הגדול.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 14 דצמבר 2010, 21:23

תגידו, נשמע לכם הגיוני שרופא שיניים לילדים ממליץ על טיפול שורש בשן אחת לילד בן 6?
כן, כי לא מדובר בטיפול שורש כמו אצל מבוגרים. זה משהו הרבה יותר קל - בעצם רק מרכיבים מבנה (לנו זה עלה 300 שקל בלבד, אצל רופא פרטי!).
לאחר מכן, בשלב מאוחר יותר, שמים מעין כתר, אני מניחה שגם כן לא מפואר, עם מדידות, כמו אצל מבוגרים. פשוט משהו שמחזיק ומשמש "שומר מקום" לשן הקבועה שעתידה לצוץ (וטוחנות יכולות לצוץ גם בגיל 12).
גם אני תמהתי באותו נושא, עד שהעזתי לשאול, וקיבלתי תשובה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי טליה_אלמתן* » 14 דצמבר 2010, 08:37

תגידו, נשמע לכם הגיוני שרופא שיניים לילדים ממליץ על טיפול שורש בשן אחת לילד בן 6?
בהחלט כן, למרבה הצער... כבר שמעתי על כמה וכמה כאלה, וגם בגילאים צעירים יותר, של שנתיים ושלוש!
חוות דעת שניה אולי תרגיע אותך - לכי על זה :) נראה לי שזה אמור להיות משהו שאי אפשר לפספס...

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי תזמורת_הים* » 14 דצמבר 2010, 01:05

תגידו, נשמע לכם הגיוני שרופא שיניים לילדים ממליץ על טיפול שורש בשן אחת לילד בן 6?
נשמע הגיוני בהחלט- בעיקר אם הילד לא היה במעקב סדיר ע"י רופא שיניים מגיל צעיר
אבל אם את לא סומכת על רופא השיניים שלך אולי עדיף למצוא כזה שכן תסמכי על שיקול דעתו והמלצותיו (או פשוט ללכת לקבל דיעה שניה שזה תמיד כדאי כשממליצים על טיפול פולשני).
מה שכן אם הילד באמת צריך טיפול שורש הוא אמור לסבול מכאבים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי סאלי_תדמור* » 13 דצמבר 2010, 22:16

מה זה בכלל טיפול שורש אני לא יודעת

שורשית, בעיני פרמטר קריטי אצל רופא הוא שהוא ידע להסביר לך מה הוא חושב שצריכים לעשות.
על זה אני מוכנה לשלם.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי יפהלה* » 13 דצמבר 2010, 22:14

שורשית: מנסיון, תמיד כשרופא שיניים ממליץ על התערבות שנשמעת תמוהה, חוות דעת מרופא אחר!!! בהצלחה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי שורשית* » 13 דצמבר 2010, 21:52

תגידו, נשמע לכם הגיוני שרופא שיניים לילדים ממליץ על טיפול שורש בשן אחת לילד בן 6?
מה זה בכלל טיפול שורש אני לא יודעת אבל לא נשמע לי בכלל...

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי עינה_אפונה* » 08 דצמבר 2010, 06:27

יש למישהו תובנות לגבי שימוש בגז צחוק במהלך טיפולי שיניים אצל ילדים?
הזכיר לי את זה:
http://www.youtube.com/watch?v=txqiwrbYGrs
וזה הזכיר לי כמה ערבים מעושנים מחיי הסטודנטיאלים, בעיקר הסוף... :-)

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 06 דצמבר 2010, 21:11

יש למישהו תובנות לגבי שימוש בגז צחוק במהלך טיפולי שיניים אצל ילדים?
כן. ממליצה. בני עבר כך סתימות וגם עקירה, ותגובתו היתה: חיוך ממוסטל. זה מאוד מאוד עזר לטיפול.
לפני כן מקבלים גם חומר מטשטש, במזרק לפה (מעורבב בתרכיז ממותק). ההתרשמות שלי היתה שמדובר ב"מכה" לא קטנה של חומרי הרדמה, לא הכי סבבה, אבל זה ודאי היה טוב יותר מהרדמה מלאה. ואני לא חושבת שהילד היה עומד בהזרקה המסיבית של חומר הרדמה שדרושה לשם עקירה.

הכל תלוי בסוג הטיפול הדרוש וגם בגיל ובאופי של הילד. בני כן הצליח לשרוד טיפול שורש עם הזרקה רגילה, בגיל 5.5, אצל רופא רגיל ונחמד. אבל כשגילו שיש צורך בעוד סתימות וטיפולים, ההמלצה היתה שנעבור לרופא שיניים מומחה לילדים וזה אכן הבדל גדול. גם משך הזמן שהילד על כיסא הטיפולים אצל רופא מומחה, הוא מינימלי - 10 דקות גג. בכל אופן מה שרציתי לומר - אם הילד "סבלני" ובוגר יחסית ויש צורך בסתימה אחת בלבד, אולי אפשר להסתפק בזריקת הרדמה רגילה (עם קצת ריכוך - הרופא הנחמד אמר "אני מזרים לך נוזל מיוחד בצינורית"... כדי לא להשתמש במילה זריקה :-) ). אם הטיפול יותר מסיבי והילד יותר חששן/מתוח - הגז מאוד עוזר.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 דצמבר 2010, 22:15

יש למישהו תובנות לגבי שימוש בגז צחוק במהלך טיפולי שיניים אצל ילדים?
לא מצאתי דף רלוונטי

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי ניבה_שקד* » 11 נובמבר 2010, 16:46

לצחצח שניים עם סודה לשתייה הורס את אמייל השן וגורם נזק בלתי הפיך. גרגרי האבקה פשוט משייפים את השן.

אם את מרטיבה את הסודה, זה נמס ולא משייף. בעיקר אם ממיסים את הסודה במים בריכוז גבוה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי תמי_גלילי* » 11 נובמבר 2010, 03:34

לצערי אני לא יודעת עד כמה אני יכולה לעזור. אני לא השתמשתי מעולם בפלואוריד, וגם בביקור לניקוי שיניים אני תמיד מציינת במפורש שאני מבקשת לא להשתמש.
מצד שני, החורים אצל יותם שלי חגגו ולבסוף (בגיל 8) נאלצנו לעשות טיפול שיניים כולל בהרדמה מלאה. לא כיף. במיוחד לילד שיש לו מערכת עצבים פגועה . אמנם עבר בשלום ובלי פגיעה נראית לעין.

העצה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה למניעת חורים נוספים בשיניים היא להימנע מאכילת עמילנים וסוכרים מרוכזים (כולל פירות יבשים), ולצחצח מיד אחרי כל ארוחה שמכילה אותם, ולו בכמות קטנה. הצחצוח המכני אמור להיות חשוב יותר מאשר מה שמים על המברשת. אם אפשר, לכו על מברשת חשמלית. אין יד שבעולם שמצחצחת ביעילות דומה. כנראה כדאי גם להשתמש בחוט דנטלי מדי פעם. יש כאלה שמיועדים לילדים.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי תזמורת_הים* » 10 נובמבר 2010, 23:52

לצחצח שניים עם סודה לשתייה הורס את אמייל השן וגורם נזק בלתי הפיך. גרגרי האבקה פשוט משייפים את השן.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי חוט_השני* » 10 נובמבר 2010, 23:14

הולנדי ה כתבתי לך בדף בית

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 נובמבר 2010, 19:08

שלום ותודה לכל המשיבים, זו אני הפלונית עם השאלה (הולנדי ה ממחשב אחר).
ניבה, כפי שציינת הבעיה שלנו עם הפלואוריד זו הבליעה, הבן לא יכול להשתמש במשחת שינים רגילה עם פלואור כי בולע הכל וזה לא בריא (במיוחד במצבו - מערכת עצבים פגועה). לכן הרופא המליץ על המשחה הנקודתית שכביכול נדבקת לשן (ובכל זאת אני מאד חוששת מהנזקים של רעל כזה בפה שלו). מצד שני החורים כבר שם וזה ממש מטריד (אפשר לראות אותם). אני לא רוצה טיפול שיניים בהרדמה מלאה... ננסה להשתמש בסודה לשתיה בצחצוח (אני ממש מקוה שזה מספיק חזק על מנת לעצור את ההתדרדרות). בנוסף, משתמשים במעט קסיילטול. הבעיה היא שהפה של הילדון רוב הזמן פתוח והשינים הקידמיות העליונות, שכל הזמן חשופות לאוויר, הן השינים עם החורים. אוף! מה עושים עם זה?
כל רעיון או עצה יתקבלו בברכה.

בעיות בשיניים וטיפולי שיניים

על ידי ניבה_שקד* » 10 נובמבר 2010, 13:53

לגבי השפעה על השיניים יש מחקרים סותרים. מצד אחד הוא גורם להתפוררות הדרגתית של השיניים והעצמות, ומצד שני הוא רדיקל חופשי שפוגע באינזימים, כולל האנזימים של חיידקי העששת, ולכן הוא הורג אותם. מה שבטוח, זה שיש לפלואוריד השפעה שלילית על המוח ועל מערכות נוספות בגוף, בעיקר אם בולעים אותו בטעות. למה לא להרוג חיידקים בפה בשיטות אחרות? למשל לצחצח שניים עם סודה לשתייה, שהיא בסיסית והורגת חיידקים, אבל אם בולעים אותה בטעות היא לא גורמת לנזק. אם הילד אוהב טעם מלוח, הוא ישתף פעולה עם הסודה, על מברשת שיניים או מומסת במים בריכוז גבוה, אם תסבירו לו שזה הורג חיידקים.

חזרה למעלה