בעיות הגיה

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בעיות הגיה

בעיות הגיה

על ידי תפילה* » 30 ינואר 2024, 15:46

היי,
נסו לגרגר מים ואחר כך לגרגר בלי מים.
אם זה יעבוד, אפשר לנסות להתקדם להברות: רו, רי, רה...

בעיות הגיה

על ידי נעמי* » 29 ינואר 2024, 02:48

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום וברכה,
אשמל לטיפים ללמד ילד בן 5 להגות רייש .

בעיות הגיה

על ידי פלונית* » 01 דצמבר 2022, 09:42

כלומר: אם מתחילים לומר ד, משאירים את הלשון במקומה ואז אומרים ז'.

בעיות הגיה

על ידי פלונית* » 30 נובמבר 2022, 15:04

נאמר לי על ידי קלינאית שזה צירוף של העיצור ד ו- ז. אשמח לנסות לקבל הסבר.
זה צירוף של העיצור ד והעיצור ז'. העיצור ז' הוא זה שפותח את המילה ז'אנר או ז'רגון. אם אומרים ד בשווא ומייד אחריה ז', מתקבל העיצור ג'.

בעיות הגיה

על ידי דבורה* » 30 נובמבר 2022, 08:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איך אפשר ללמד ילד בגיל 9 להגות את העיצור ג' כמו ג'ינג'י גוק.נאמר לי עלידי קלינאית שזה צירוף של העיצור ד ו- ז. אשמח לנסות לקבל הסבר

בעיות הגיה

על ידי דפנה* » 24 נובמבר 2021, 20:47

שלום חיים, בגיל ארבע לדעתי כדאי לקבל טיפול של אשת מקצוע, קרי - קלינאית תקשורת.
מתחילים מרופא ילדים. מקבלים ממנו שאלונים - אחד עבור ההורים ואחד עבור הגננת / מלמד (לא יודעת מה הנוהל עם ילד בחנ"ב). מזהירה מראש שחלק מהשאלות די משונות... לא משנה, ממלאים תשובות איכשהו. והרופא נותן גם הפניה לבדיקת שמיעה. אחרי שגם אתם וגם הגננת מילאתם את השאלונים וגם יש תוצאה של בדיקת שמיעה - חוזרים עם כל הניירת לרופא, והוא מפנה לקלינאית תקשורת. והיא אלופה ויודעת ללמד את הילד שלך בכיף להוציא רי"ש מהגרון עד שיישמע כמו סימבה נוהם.
בהצלחה!

בעיות הגיה

על ידי חיים* » 24 נובמבר 2021, 14:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי, הילד שלי, בעוד חודש בן 4, מבטא את האות "ריש" באופן מתגלגל (כמו אמריקאי). לעיתים בגלל "הריש" המתגלגלת לא מצליחים להבין מה הוא אומר ומבקשים ממנו לחזור שוב על דבריו. ע"מ שלא יווצר אצלו תיסכול ופערים איך הכי נכון לטפל בכך? ובאיזה גיל? תודה

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 יוני 2020, 14:15

אין בעיה לתקן שיבוש, בכל גיל אם יש רצון. זה המקצוע שלי. בהצלחה.

בעיות הגיה

על ידי יולי_קו » 19 יוני 2020, 05:17

לדעתי אפשר לתקן. אני חושבת שהכתובת היא קלינאי תיקשורת. הוא/ היא מתמחה בעזרה במקרים כאלה, ויוכל לאבחן, לייעץ ולטפל.
יש מצב ששינוי תנוחת הלשון בפה תעזור לבטא את הל׳ הנכסף.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 יוני 2020, 00:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בת 21 לא מצליחה להגיד את האות למד במקום זה יוצא ר'. האם ניתן לגמרי לתקן שיבוש כזה בגיל הזה ושיהיה כמו אדם רגיל?או שיהיה רק שיפור ואין סיכוי ותיקון מלא?

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית* » 26 אפריל 2020, 09:15

רעות, כקיבוצניקית לשעבר אני יכולה להרגיע אותך, זה יעבור לו, שגרנו כל הבני כיתה באותו מבנה בקיבוץ כל הבנים אימצו את השין השורקת, עבר לכולם באיזה שהוא שלב, מצחיק שנזכרתי בזה. זה היה פעם מאוד באופנה.

בעיות הגיה

על ידי רעות* » 25 אפריל 2020, 18:08

פיתרון לשין שורקת, מתבגר בן 13 שהתחיל לדבר בשין שורקת בהתחלה התעלמנו, לא ברור לנו מאיפה הוא קיבל את זה כנראה מאיזה סדרה, בשקשנו שיפסיק אבל כמובן שזה גרם לו להדגיש את השין יותר, מפחדת שזה יתפס לו ויהיה קשה להפטר מזה, ברור לי שזה בעיה מאוד קטנה אבל בכל זאת זה מפריע לנו, המלצות לדרכי טיפול?

בעיות הגיה

על ידי קלינאית* » 08 יוני 2018, 14:51

ללמד את הילד לשתות לגימה פצפונת של מים ולהטות את הראש כלפי מעלה ולגרגר. אם הילד הוגה ח', זה קל להמחיש כי זה באותו מקום חיתוך. צריך כאילו להפיק ח' אבל גם להדליק את ה"מנוע" כלומר להפעיל את מיתרי הקול, ויוצא ר'.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 יוני 2018, 11:31

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם לי יש שאלה לגבי הגיית האות " ר" בני בן 4 מתקשה להגות את האות " ר" איזה תרגילים ניתן לעשות עימו בכדי לעזור לו?
תודה לעונות

בעיות הגיה

על ידי בשמת_א* » 19 מאי 2018, 20:27

האם זה באמת נדיר שמחליפים ר' בל'?
כל דרום מזרח אסיה עושים את זה (-:

מעבר לזה מחכה שייכנסו לפה קלינאיות תקשורת לעזור (-:

בעיות הגיה

על ידי רחלי* » 18 מאי 2018, 13:53

היי, כבר קראתי את כל השיחות כדי לוודא שלא שאלו כבר... בני בן הארבע וקצת לא מבטא ר' ובמקומה מבטא ל'. התפנה סוף סוף תור אצל קלינאית השבוע, היא הייתה מאוד נחמדה אבל אני לא יודעת אם יש טעם להמשיך אצלה משתי סיבות: ראשית, היא לא הבינה מדוע זה מצחיק ילדים אחרים והם שמים לב לזה בניגוד לשיבושים אחרים (הרבה ילדים בגן שלו משבשים צלילים ולא ראיתי שהילדים האחרים שמים לב). אבל כשהבינה שהוא מחליף את הר' בל' פתאום היא כן הבינה שילדים מבחינים בזה ומעירים ואמרה שזה לא שיבוש טיפוסי ( אמרה שבד''כ מחליפים את הר' בא'). ושנית, היא ניסתה כל הפגישה לגרום לו לגרגר מים והוא סרב לשתף פעולה וזהו (זה היה שלשום, בבית ניסינו וזה באמת עוזר) אבל חוץ מזה היא לא נסתה שום דבר אחר. אנשים כתבו פה על כל מיני תרגולים שעשו איתם והדרכות, והיא לא נתנה שום הנחיות אלא רק אמרה שננסה לגרגר. אז השאלות שלי הן: האם זה באמת נדיר שמחליפים ר' בל'? העצות שכתבו פה בקשר לר' תקפות גם במקרה הזה? והאם כדאי להמשיך אצל הקלינאית הזאת?

בעיות הגיה

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 05 פברואר 2018, 10:50

למדתי שהרבה פעמים דווקא אצל אנשים שהשלימו עם הגמגום שלהם, הופיעה הקלה בתסמינים
אני לא מקצועית אבל גם אני ראיתי בנוגע לזה הרבה התייחסות
לא זוכרת איפה קראת על נער מגמגם שנתפס ברכבת שלא שילם
הוא רצה לענות לכרטיסן בגמגומו הכבד כדי לעורר את רחמיו, ולהפתעתו לא הצליח לגמגם
אולי ייתן השראה
לנסות בכוונה לא להצליח להגות ק', ולראות מה קורה...

היי! את צעירה!
@}

בהצלחה!

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 03 פברואר 2018, 23:24

היי 93!

אני אומנם קלינאית אבל כמעט שלא התנסיתי בטיפול בגמגום, ומה שאני יכולה להעלות בדעתי בטח כבר שמעת וניסית...
אכתוב מעט, ואם במקרה משהו מדבריי יועיל לך - מצוין.

אם הקושי היה דווקא כשאין תנועה, זה קושי שמוכר לי, והעצה שלי במקרה כזה
להוסיף תנועה, למשל, במקום לומר kniyot לומר keniyot. זה נוסף על מה שפרדסים הציעה.
אבל מה שחשבתי למקרא דברייך הוא שהבעיה יכולה להיות פחות באותיות הספציפיות שהזכרת אלא בציפייה שלך שתהיה לך בעיה בהן.
כמובן מניסיוני האישי בתחומים אחרים בחיים קשה מאוד לעבור מהבנה שהקושי הוא מחשבתי ליישום ופתרון. P-: אבל אם ההשערה הזאת מדברת אלייך - אולי תפיקי ממנה משהו. @}

הקושי העמוק ביותר הוא בת' ובק'.
שימי לב, שרובנו המוחלט הוגים כ ו-ק בדיוק באותו אופן, וגם ט ו-ת ולמעשה גם צ שהיא חיבור של הגאים (ת+ס).
כך שלמעשה אם קשה לך פחות להגות כ, דמייני כל ק כ-כ.

איך אמורים להגות את האותיות (מבחינת תנועות הפה, הלשון, הנשימה)
ההגאים שהזכרת שייכים לקבוצה שנקראת פוצצים או סותמים:
הם נהגים על ידי חסימה רגעית של האוויר ושחרור שלו בבת-אחת. יהיה לך קל לחוש זאת בהגייה עוצמתית של פּ.
השוני בין הגה להגה הוא במקום ההפקה -- פּ וגם בּ נהגות בשפתיים. כדי להגות ט ו-ת אנחנו מניחים את חוד הלשון במכתש שמאחורי השיניים העליונות. עבור כּ ו-ק צריך להעלות חלק אחורי יותר של הלשון כנגד החך.
האם התנסית בשיטה של "התחלה רכה"? ממה שזכור לי בשיטה הזאת מוסיפים נשיפה כמו ה ואומרים את תחילת המילה רפויה יותר.

רואה בפורום זה כמפלט אחרון
היי! את צעירה! ניסית הרבה ואת סובלת ממצבך, אבל אל תאבדי תקווה.
מצד שני, אני זוכרת שלמדתי שהרבה פעמים דווקא אצל אנשים שהשלימו עם הגמגום שלהם, הופיעה הקלה בתסמינים, כך שאולי טוב שתאבדי תקווה... P-:

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 03 פברואר 2018, 21:25

ממש לפני כל מילה עם האותיות הללו המודעות מתחדדת ואני שמה לב שעומדת בפניי מילה עם האותיות ואני פשוט נאלמת, וכשמנסה לומר אותן אני לא מצליחה להוציא צליל כי המילה נתקעת לי ממש
אויש, אז אני חוששת שזה גדול עליי... לא יודעת לייעץ כאן.
אם הקושי היה דווקא כשאין תנועה, זה קושי שמוכר לי, והעצה שלי במקרה כזה חתרנית במקצת - פשוט לדלג על העיצור הסורר. שוב, להעמיד פנים שאת אמריקאית ורגילה לא להגיד את הK של KNOW. ממילא אף אחד לא ישמע את ההבדל. אף אחד לא באמת שומע אם יש או אין כ"ף בראש המילה כנסת{{}}.
אבל אם העיצורים האלה עושים בעיות גם כשיש אחריהם תנועה, אז העצה הזאת לא שווה הרבה, נכון? אז צריך (ק)לינאית תקשורת אמיתית, לא חאפרית כמוני.
בהצלחה, מקרב לב.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית93* » 02 פברואר 2018, 13:48

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

קודם כל אציין שאני מעריכה את התשובה המהירה!
ואני לא יודעת אם יש הבדל מהותי בין התנועות אני חושבת שיש לי קושי בכל התנועות של האות..ממש לפני כל מילה עם האותיות הללו המודעות מתחדדת ואני שמה לב שעומדת בפניי מילה עם האותיות ואני פשוט נאלמת, וכשמנסה לומר אותן אני לא מצליחה להוציא צליל כי המילה נתקעת לי ממש..
אנסה לשים לב לזה

מעריכה מאוד!

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 02 פברואר 2018, 10:31

שאלה:
כשאני רוצה לומר מילה המתחילה באותיות הללו אני נתקלת בקושי
האם עוזר אם יש לאות המאתגרת תנועה (=ניקוד)?
למשל, האם הקו"ף של 'קניתי' קלה יותר מהקו"ף של 'קניות'?

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 02 פברואר 2018, 08:57

קושי להגות ק בראש מילה? את לא היחידה.
חשבת פעם מה קרה לK של know ושל knife?
לדעתי K היא העיצור עם הרבה פחות נוכחות בשפה. אחריו T ובמקום שלישי P . זה לגמרי לא מקרי שדווקא עם אלה קשה לך.
מקווה שיהיה לי זמן בהמשך להיכנס ולהסביר למה.
ומקווה שלתפילה יהיו רעיונות טובים איך ללמוד להגות אותן. היא טובה בזה (-:
אל תתייאשי, חברה.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית93* » 01 פברואר 2018, 23:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי אשמח לתשובה, אציין כי אני כמעט ומרימה ידיים, אבל עמוק בלב לא רוצה לוותר!
אני בת 25, טופלתי כמגמגמת מגיל 14... מורה ששמה לב שאני מגמגמת הטמיעה בי את המחשבה הזו ואיתה הלכתי עד גיל 20, בפחדים ובחששות, הדבר הרס את ילדותי ולגמרי את מהלכי חיי... אציין כי לפני כן, לפני גיל 14- דיברתי רגיל, ללא פחד והביטחון העצמי זינק לשמיים.
כעת, אני בת 25, אחרי טיפולים חוזרים ונשנים של קלינאית, מכונים, אדם שמרפא גמגום...
אני בעלת ביטחון עצמי גבוה, לכן אין זו בעיה של ביטחון.
שמתי לב שיש לי קושי מובהק בהיגוי האותיות: ת', ק', כ', פ', צ'... כשאני רוצה לומר מילה המתחילה באותיות הללו אני נתקלת בקושי. הקושי העמוק ביותר הוא בת' ובק'. אני מתחילה לחשוב כי אני לא מצליחה להגות אותן נכון, מרגישה שאין לי רוק בפה, שהגרון כואב...מישהו יוכל לומר לי איך אמורים להגות את האותיות (מבחינת תנועות הפה, הלשון, הנשימה)
אשמח לתרגילים...
הלוואי שתעזרו לי, עברתי הכל, המון אנשים ודעות.. רואה בפורום זה כמפלט אחרון

בעיות הגיה

על ידי מיכל_בז* » 27 ינואר 2018, 08:14

בת 3.6, עדיין לא אומרת ל'. בנוסף מבטאת את ו' החיבור ורק את ו החיבור כמ'. למשל: אבא מאימא.

זה הזמן להתחיל לטפל?

בעיות הגיה

על ידי קלינאית* » 25 ינואר 2018, 20:18

לשואלת מעל גיל 20: בהחלט ניתן לטפל בגיל כזה, וסיכויי ההצלחה גבוהים אם יש מוטיבציה.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 ינואר 2018, 14:52

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מישהו יכול לעזור לי בתרגילים לאות ר'?
בני בן 4 ולא מצליח להגיד את האות ר'
נקבע קלינאית תקשורת בהקדם אבל אם אני אצליח לעזור בינתיים יהיה מעולה!

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית_24* » 19 ינואר 2018, 09:10

האם ניתן לגמרי לתקן שיבושים באותיות השורקיות (את כולם אבל בעיקר צ) ובאות ר' בגיל 20+? שיהיה כמו אדם רגיל? -או שיהיה רק שיפור ואין סיכוי ותיקון מלא?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 10 דצמבר 2017, 12:51

האם הוא אומר ח ו- ק?

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 דצמבר 2017, 12:18

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי בני בן ה 5.4 מתקשה עדיין באותיות ר ו ג כיצד ניתן ללמד אותו אישית בבית ללא עזרת קלינאית תקשורת למישהו/ מישהי יש עצה אוליי מנסיון? תודה ואשמח לתגובות.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 נובמבר 2017, 12:07

תודה רבה! ינוסה בהחלט..!

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 02 נובמבר 2017, 23:17

האם מישהי/ו מכיר/ה תרגילים לעבוד על הגיית ח'?
כן, אבל קשה להדגים בכתב.
מנסה: כיוון שחי"ת וקו"ף נהגות באותו המקום בפה, ואני מניחה שהילדה מפיקה קו"ף, הייתי הוגה איתה מעין נחירות וכחכוחים של קקקקק שהופך ל-חחחח, כמו מין קקקקק רטוב קצת מרוק, עד שהיא תצליח להפיק את החחחחח המיוחל (בשווא, ללא כל תנועה).
ואחר כך מצמידה להגה תנועות: חה, חי, חו וכן הלאה.

בהצלחה!

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 נובמבר 2017, 10:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

נ.ב יצויין שאנחנו בהמתנה לקלינאית תקשורת כמובן, אבל המצב עגום ואין תורים וכו'

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 נובמבר 2017, 10:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם מישהי/ו מכיר/ה תרגילים לעבוד על הגיית ח'?
הילדה שלי בת 4 רוצה מאוד להגות אותה, במיוחד עכשיו כשאח שלה בן השנתיים מצליח לבטא ח'. היא ממש ממש בכתה מזה .. :/

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמוני* » 20 אוקטובר 2017, 14:06

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום,
יש לי בן בגיל 7 שהוגה ס', צ' עם הלשון בין השיניים. איזה תרגילים צריך לעשות ואיפה ניתן למצוא אותם ברשת ?

בעיות הגיה

על ידי דגן_בגן* » 12 אוקטובר 2017, 11:18

צריך להילחץ או שעובר לבד עם הזמן?
ממש ממש לא להלחץ. (אבל זה באמת חשוב להרגע עם זה פנימית ולא להלחץ כי הוא מרגיש ). אפשר לחכות אפילו יותר מכמה חודשים. הוא ממש קטן

בעיות הגיה

על ידי יונת_שרון* » 12 אוקטובר 2017, 07:41

תני לזה כמה חודשים. אם לא עובר, אפשר ללכת לבדוק. לא שיש הרבה מה לעשות בד״כ...

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוקטובר 2017, 23:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי... הבן שלי בן שנתיים וקצת, שמנו לב שבמילים המסתיימות באותיות: ק, ת, ו-פ הוא חוזר על האות האחרונה במילה עוד מספר פעמים.
לדוגמא: את המילה ארטיק, הוא מבטא אטיק-ק-ק
צריך להילחץ או שעובר לבד עם הזמן?

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 אוקטובר 2017, 13:42

שלום,
יש לי בת רבע לחמש שהוגה ז', ס', צ' עם הלשון בין השיניים. האם כדאי להיעזר בקלינאית בגיל זה או לעשות עמה תרגילים בבית? תודה

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אוגוסט 2017, 09:48

תודה

בעיות הגיה

על ידי קלינאית* » 15 אוגוסט 2017, 09:11

לגבי טיפול דרך הקופה או לא? זה בעיקר עניין של מזל. יש קלינאיות מצוינות בקופה גם.
בגיל 6.5 מטפלים בשיבוש שהזכרת.
בהצלחה

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אוגוסט 2017, 00:43

היי יש לי בת 6.5 עולה לכיתה א' והוגה את האות צ' כמו ס'. הגננת לא העירה או הציעה התערבות של קלינאית תקשורת. השאלה שלי אם מניסיונכם כדאי לטפל או לחכות. ואם כן אם הטיפול דרך הקופה הוא כדאי או שאם מחליטים לטפל עדיף כבר באופן פרטי?.
תודה מראש.

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 01 אוגוסט 2017, 09:29

התכוונתי להתייעץ עם הילדה בקשר לפעמים שהיא לא מצליחה להסביר את עצמה: עד כמה זה מפריע לה (אם יש לה מוטיבציה לשנות, לנסות), אם יש לה רעיון מה כדאי לעשות.
ואולי תוכלי לדבר עם הגננת היוצאת?

בעיות הגיה

על ידי ורד* » 01 אוגוסט 2017, 09:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה לך על תשובתך!
אני שמחה לשמוע שאנחנו בידיים טובות. החיבור בינה לבין הבת שלי מצויין! הגננת שנה הבאה תהיה שונה ועדיין לא מכירה את הבת שלי.
לא נראה לי שהבת שלי מתוסכלת מזה חוץ מהפעמים שמבקשים ממנה לחזור שוב על מה שאמרה כי זה לא ברור. היא לא מסבירה בדרך אחרת אלא חוזרת על אותו הדבר שוב ושוב עד שמבינים (או שלא..). לא כל כך הבנתי על מה להתייעץ עם הילדה?מבחינתה קלינאית תקשורת זה חוג, חוג משחק בעיקר ומדי פעם משתחל עניין ה ל'. היא כן מבינה שהאות ל שלה צריכה להשתכלל .

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 31 יולי 2017, 14:49

היי ורד,

נתקלתי מעט בשיבוש שאת מתארת, ונראה לי שהוא קשה יחסית לתיקון (בהשוואה לאמירת רי"ש או יו"ד במקום הלמ"ד, נאמר).
לכן, לעניות דעתי, הגישה שנוקטת הקלינאית שלכם מוצלחת - לתת לילדה להבשיל יותר, בזמן שהיא מחזקת אתה את המיומנויות השפתיות ואת תחושת המסוגלוּת.
כן הייתי מתייעצת עם הקלינאית וגם עם הילדה (!!!) (ואולי עם הגננת) בקשר לסיטואציות שהדיבור לא ברור: האם הילדה מתוסכלת מכך? האם היא מסבירה את עצמה בדרך אחרת באופן ספונטני? אולי שווה לעבוד על אסטרטגיות למקרים כאלה.

בהצלחה! @}

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יולי 2017, 23:57

שלום
יש לי בת 3 ושבעה חודשים ולא הוגה את האות ל'. במקומה הוגה ג' שהיא יותר מופקת מהלוע.
היא מטופלת כחודשיים אצל קלינאית שעובדת איתה בעיקר על בטחון בדיבור (תאומה לאח מאוד דומיננטי) וגם אימון על שפה ותיאור סיטואציות והבנת הוראות.
הקלינאית טוענת שיש עוד קצת זמן עד גיל 4 שנתחיל לעבוד על ה ל'.
אשמח לשמוע את דעתכם המקצועית מאחר ומטריד אותי שלא תמיד היא מובנת לנו וקל וחומר לילדים בגן.
את שאר האותיות היא הוגה מצויין.
תודה
ורד

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 יוני 2017, 23:03

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 יוני 2017, 23:02

בעיית הגייה באות צ

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 15 יוני 2017, 14:56

בשמחה. מוזמנת לעדכן.

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית_1* » 15 יוני 2017, 11:30

תודה רבה,

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 15 יוני 2017, 10:21

מה זאת אומרת לקצר את הרי"ש?
הכוונה שבתרגול ההתחלתי היא תגיד "רְררררררָ", וכשתראו שזה מצליח בקלות, היא תקצר את ה"רְרררר" וההפקה תלך ותישמע כמו "רָ" (כמו במילה "רע" בפי אלה מבינינו שאינם הוגים עי"ן גרונית...).
בשלב זה לא הייתי מעמיסה תרגילים אחרים. כדאי שההכנסה לתוך מילים תיעשה בצורה מדורגת.
@}

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית_1* » 15 יוני 2017, 09:38

מה זאת אומרת לקצר את הרי"ש?
ואיזה עוד תרגילים אפשר לעשות איתה?
תודה רבה לך על המענה המהיר!

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 14 יוני 2017, 12:41

הייתי מנסה להוסיף לרי"ש המתגלגלת הארוכה תנועה לפניה או אחריה: רָ, רוּ, רִי, אָר, אוֹר וכיו"ב.
בהמשך הייתי מנסה לקצר בהדרגה את הרי"ש.

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית_1* » 14 יוני 2017, 10:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הכוונה ררר ברצף או כשבתוך המילה הרבה פעמים הריש שלה נשמעת כמו ל

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 13 יוני 2017, 15:33

אם היא אומרת ריש אז כן ואם רררר... לא מצליחה
תוכלי להסביר?
בכל מקרה, לעניין המבוכה הייתי מסבירה לה שעדיף להתגבר על מבוכה קלה לטובת שיפור ההיגוי, כי היתקעות עם שיבושי היגוי עד גיל מבוגר עלולה לגרום למבוכה גדולה יותר. הייתי מוסיפה ואומרת שקלינאיות נפגשות הרבה עם מי שזקוק לעזרה בתחומי ההיגוי, ולרוב הן יודעות לא רק לעזור אלא גם לעשות זאת בנועם.

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית_1* » 13 יוני 2017, 14:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מתביישת,
אם היא אומרת ריש אז כן ואם רררר... לא מצליחה

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 יוני 2017, 13:35

למה היא לא רוצה ללכת לקלינאית תקשורת?
והאם היא מסוגלת לומר ר' לבד, לא בתוך מילה או שלא מצליחה להפיק את הצליל?

בעיות הגיה

על ידי פלונית_אלמונית_1* » 13 יוני 2017, 11:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום,
בתי בת 12 מתקשה להגיד את האות ר, במקום ר' הוגה ל' ולא רוצה ללכת לקלינאית תקשורת.
האם יש אפשרות לקבל פה בפורם, איזה תרגיל אני יכולה לעשות איתה בבית?
תודה.

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 09 נובמבר 2016, 09:41

אבל הם שניהם פוצצים. ההבדל הוא רק בקוליות.
נכון, סליחה. לא הייתי מרוכזת.
המירי ב: משהו בין קולי לבלתי קולי.
אם כי נראה לי שבטבלה באמת לא היה דבר כזה. כלומר, השורות התייחסו לאופן החיתוך, העמודות התייחסו למקום החיתוך ובתוכן הייתה חלוקת משנה לקולי ובלתי קולי, אם קיימות שתי הצורות.
יכולה לשער שמדידה בספקטוגרף, או איך שקוראים לזה, יכולה להציג ערכי קוליות שונים, אלא שהמין האנושי לא נברא עם היכולת להבחין בדקויות השונות כתכונה מבחינה בין פונמות. למעשה, נזכרת עכשיו שאכן בתעתוק קיימת מוסכמה של הוספת 0 תחת הגה קולי או V תחת בלתי קולי עמ לסמן הפחתת או הוספת קוליות ביחס להגה המטרה |יד1|. וגם זוכרת במעורפל שאותה פונמה מפי אותו הדובר תופק שונה מעט כתלות בסביבה הפונטית = הגאים אחרים במילה.

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 09 נובמבר 2016, 08:03

שהבעיה היא לא בצליל אלא בפרשנות השמיעתית שלך
את צודקת, מן הסתם.
ולכן באמת אין טעם שתקליטי.

בעיות הגיה

על ידי אישה_במסע* » 08 נובמבר 2016, 22:08

לא יכולה להעלות בדעתי איך הוא יכול להישמע.
אני יכולה להקליט ולהעלות לאנשהו, אבל אני מעיזה לנחש (ומודעת לחוצפה שבניחוש כזה) שהבעיה היא לא בצליל אלא בפרשנות השמיעתית שלך - על היצרות תפיסתית את יודעת יותר ממני (שכן כתבתי בערך את כל מה שאני יודעת בנושא בהודעתי מלמעלה, ואת בברור יודעת יותר).
להקליט את עצמי ולהעלות ליוטיוב?

ובלי קשר לכל הדיון הזה, ודעתי הלא מקצועית בעליל - אני נותנת את רשותי הלא מקצועית לכל האמהות לא לדאוג. הדאגה באמת לא מועילה, ולדעתי עדיף להחליף אותה בהתבוננות עניינית ונטולת דאגה, שבבסיסה האמונה שבסוף הכל יהיה טוב. (אסטל?)

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 08 נובמבר 2016, 19:48

יכול להיות שהיו שם עיצורי ביניים, שהם משהו בין פוצץ לחוכך (...) כך שאולי יש הפקה רציפה של ק-ג, שיוצרת משהו שנשמע כמו צליל מצעי בין ק לג
אבל הם שניהם פוצצים. ההבדל הוא רק בקוליות.

נסי בעצמך! הדרך הפשוטה ביותר לבדוק
אני מנסה כל דבר לפני שאני כותבת...
מאמינה לך שאת הצלחת להפיק צליל כזה, לא יכולה להעלות בדעתי איך הוא יכול להישמע.

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 נובמבר 2016, 17:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היא עוד קטנטנול, אבל מתי אני אמורה להתחיל לטפל בזה? אם בכלל?

(מיכל, לא קשור לדף, אבל חושבת לאחרונה לדבר אתך, כי בא לי לבדוק שוב את אופצית לימודי הוראת העברית.)

אני חושבת שהחלפת ל ב-י נוטה יותר להסתדר מעצמה.

בכל אופן, ראי למעלה: קיבלתן אישור לחכות ל-ל עד גיל 3 וחצי ול-ר עד גיל 4. :-)

<תפילה>

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 נובמבר 2016, 17:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הם יכולים לרטוט קצת ויכולים לרטוט הרבה.
לא מצליחה להעלות בעיני רוחי כרגע את הטבלה הפונטית, שחונכנו לסגוד לה בתחילת הקורס בפונטיקה.
יכול להיות שהיו שם עיצורי ביניים, שהם משהו בין פוצץ לחוכך. בטוח שקיימים מחוככים (כמו צ ו-צ'), שמורכבים מפוצץ וחוכך צמודים. כך שאולי יש הפקה רציפה של ק-ג, שיוצרת משהו שנשמע כמו צליל מצעי בין ק לג , גם אם היצור הזה אינו מתקיים בשפה אנושית שתועתקה.

<תפילה מהלימודים>

בעיות הגיה

על ידי אישה_במסע* » 08 נובמבר 2016, 11:32

חשבתי שזה בינארי
בינארי יש רק בתכנות.
הם יכולים לרטוט קצת ויכולים לרטוט הרבה. ואני בניסוי פשוט מאוד הצלחתי ליצור שני גוונים שונים של ג, אחד מהם קרוב יותר ל-ק. אז הנה - מצב ביניים.
נסי בעצמך! הדרך הפשוטה ביותר לבדוק...

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 08 נובמבר 2016, 10:13

ולמרות הנ"ל, אני תוהה אם באמת יכול להיות צליל מצעי בין ק ל{{}}ג{{}}.
למיטב ידיעתי ההבדל היחיד בין שני אלה הוא בקוֹליוּת - כשהוגים ג מיתרי הקול רוטטים, כשהוגים ק הם נחים (אפשר לחוש בזה כשמניחים יד על הצוואר).
מבחינות אחרות אין הבדל ביניהם. בסיס החיתוך זהה - אותו חלק אחורי בלשון נצמד לאותה נקודה בחיך, וגם אופן החיתוך זהה - חסימה מלאה של האוויר ואז שחרור.
והרטט של מיתרי הקול - חשבתי שזה בינארי - או שהם רוטטים או שלא.
הייתכנו מצבי ביניים?

בעיות הגיה

על ידי במעבה_הפרדסים* » 08 נובמבר 2016, 10:05

היכולת שלנו להבחין בין צלילים ולבטא אותם תלויה בסביבה שלנו
זה קשור לנושא רחב בהרבה, שמכונה (אם זיכרוני אינו מטעני) היצרות תפיסתית.
תינוק נולד עם יכולת לקלוט הרבה מאוד דברים, ובמהלך השנה-שנתיים הראשונים לחייו הוא משיל ממנו אחוז ניכר מהם - אלה שהתרבות שלו כיוונה אותו למסקנה שהם מיותרים לו, ורק מעמיסים על המערכת.
למשל, דוגמה מתחום רחוק - זיהוי פנים. תינוקות נולדים עם יכולת להבחין בשונות תווי הפנים של בני אדם מגזעים שונים, ואפילו של קופים. אבל החל מגיל --- (שכחתי), הם מסוגלים להבחין בשונות תווי הפנים רק של אנשים מהגזע שהם משתייכים אליו. לישראלי המצוי, כל הסינים נראים אותו דבר. אם הוא נחשף מינקות גם לסינים, המצב יהיה שונה, ויהיה מסוגל להבחין גם בתווי הפנים השונים של סינים שהוא יכיר בבגרותו. כי התפיסה המולדת הזאת לא הוצרה אצלו בינקות (הדוגמה לקוחה מההרצאה המאלפת הזאת על פרוסופגנוזיה).
על אותו עיקרון, תינוק מסוגל לקלוט בשמיעה את ההבדלים בין הצלילים השונים המשמשים בכל השפות. אבל תוך כמה חודשים של שמיעת שפת האם שלו, הוא מחלק את הצלילים שהוא שומע לקבוצות קבוצות, וכל קבוצה מקבילה לעיצור מסוים בשפת האם שלו. בין אם מניחים בדיוק את חוד הלשון על המכתש כדי ליצור למ"ד, בין אם מניחים את הקטע שבא כמה מילימטרים אחריו - ההבדל בצליל הוא חסר חשיבות עבורו, כי בשביל ישראלים מדובר בעיצור אחד, שיהיה לו אותו תפקיד באותן מילים. אז אין סיבה לטרוח לשמוע את ההבדל ביניהם, והצליל שלהם מתאחד באוזניו. אם הוא היה דובר שפה אחרת, שמבחינה בין 'למ"ד חודית' ל'למ"ד אחורית' (לא מונחים קיימים, המצאתי) - הוא ימשיך לשמוע את ההבדל.

ההגדרה הרשמית של פונמה היא 'יחידת ההגייה המינימלית שמבחינה משמעות'. פירושו של דבר הוא שהצליל שאנחנו מסוגלים לשמוע תלוי במשמעות שמיווחסת לו בשפה שלנו. אפשר לומר שהפיזיולוגיה מושפעת מהתרבות.

בעיות הגיה

על ידי דפנה* » 08 נובמבר 2016, 08:40

תודה, תפילה! שיטת הממרח נשמעת לי מותק (נחשוב על ממרח ראוי), ולוקחת בחשבון את ההסתייגויות והכול. לא אתבע אותך :-)

בעיות הגיה

על ידי מיכל_בז* » 08 נובמבר 2016, 08:28

לנו יש ל' שמבוטאת כ-י' (לא= יו ומצידי שתמשיך ככה עד הבת מצווה, זה כזה חמוד!) ואין ר'. היא עוד קטנטנול, אבל מתי אני אמורה להתחיל לטפל בזה? אם בכלל?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 08 נובמבר 2016, 00:01

אולי זה משהו באמצע, הייתכן?
מסכימה עם אישה במסע. (ובכלל היה מעניין לקרוא!)
בני שהזכרתי למעלה הפיק הגה שבין ש ל-ס, עד שלבסוף הפריד אותו לשני העיצורים. והנה עכשיו אחיו הצעיר הולך בדרכו. (כלומר, משבש ש, אבל לאבא שלו זה יכול להישמע כאילו כן הפיק את הגה המטרה, ואני מקווה שזה סימן שה-ש התקינה מתקרבת בכוחות עצמה...)
רוצה לציין שעיצורים במילה הרי נהגים במשך זמן קצר מאוד, וידיעתנו מה המילה שאמורה להיאמר יכולה להשפיע על השיפוט שלנו. כלומר, נראה לי שאנחנו יכולים להתייחס להגה כאילו הוא ההגה המצופה, גם אם לא היה כזה.


אבל תגידי, אם הבנתי אותך נכון, אז אפשר להפיק ג' תוך כדי משחק צלילים אם עושים רררררררררררר ואז מנסים להכניס פנימה ג'? נגיד ררררררר-גרררר-גרררררר- גררר-גרר ?
ג הוא הפוצץ המקביל של החוכך הישראלי ר מבחינת מקום החיתוך, ולכן מה שאת כותבת הגיוני.
בפועל, משום מה נראה לי שקל יותר להגיע מ-ח ל-ק, אבל תכל'ס, זוכרת ילד שעבדתי אתו בעבר בדיוק על ההחלפות האלה: התחלנו בבלתי קוליים, כלומר מ-ח ל-ק, ואחרי התקדמות אטית בהתחלה הוא קלט את הרעיון, ואז היישום בהפקה הקולית (מ-ר ל-ג) היה מהיר. צריך לשים לב, שעלולה להיווצר תופעה של הכללת יתר, כלומר, שהילד שלמד להפיק את הצלילים החדשים ק ו-ג, יתחיל להגות אותם גם במקום החוככים המקבילים, בייחוד אם הם נמצאים באותה המילה. עם קצת מודעות זה אמור להסתדר בהמשך.

פספסתי משהו?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 07 נובמבר 2016, 23:47

היי דפנה,

כיוון שהחמאת לי כל כך, טרחתי להוריד גם עבורך את הספר הנ"ל מהמדף. :-)

מה הגבול התקין ללמ"ד?
לפי המחברות, בדיוק הגעתם לגיל שאפשר להתחיל...

בעבר ננזפתי בפורום אחר ע"י קלינאית הבית, כשניסיתי להשיא טיפים לאימהות שרצו לשפר את היגוי ילדיהן...
מתלבטת אם אכן יש תועלת בעצות כאלה ועוד יותר אם אין חשש לנזק, ובכל זאת מנסה (תוך כדי תוספת סייג, שאינני עתירת ניסיון בטיפולי היגוי).

רהפוך את כור הרמ"ד ררי"ש
נדמה לי שההחלפה הזאת נוטה פחות לחלוף מעצמה (לעומת ימ"ד), אם כי ייתכן שאני טועה.
האם הילד מצליח להגות ל בחיקוי?
אפשר להראות לו את חוד הלשון ואת העלייה שלו בעת היגוי ל אל המכתש מאחורי השיניים העליונות. יש שיטה של מריחת שוקולד וכד' (לא בדיוק ברוח תשוקה למתוק אצל ילדים P-:) בנקודה הזאת כדי להבהיר לילד את האתר המדויק ולעודד למקם שם את חוד הלשון.
רעיון אחר הוא להתחיל בהגייה מוקצנת בלשון שיוצאת מהפה ועולה. יש עוד כל מיני טריקים שקצת קשה להסביר רק בכתיבה...
אם תראי שיש התחלה של הפקה בעקבות ניסיונות ומשחקים מזדמנים - מה טוב. אם קשה לילד - הייתי מבקשת מרופא הילדים הפניה לקלינאית תקשורת מתוך הבנה שייתכן שעד שיגיע מועד תורכם, הילד ירכוש את ה-ל' באופן ספונטני, ותוכלו לבטל את התור בשמחה.

בעיות הגיה

על ידי אישה_במסע* » 07 נובמבר 2016, 13:50

<זו היא חפירה שהקשר שלה לנושא חלש למדיי, כך שמי שמעוניינת בעצה פרקטית מוזמנת לדלג>

אולי זה משהו באמצע, הייתכן?
בוודאי. היכולת שלנו להבחין בין צלילים ולבטא אותם תלויה בסביבה שלנו. אני לא זוכרת באיזה ספר בדיוק קראתי את זה (אולי בני מיננו?), אבל הסופר סיפר על תרבויות שונות בהן בשפה המדוברת יש צלילים ביניהם הוא לא הצליח להבחין ואותם הוא לא הצליח לבטא נכון. הוא נתן שם דוגמא אקזוטית למדי, אבל אפשר ללכת על מה שקרוב יותר.

ברוסית יש שלוש אותיות מסויימות, שמסמלות צלילים מסויימים. לשתיים מהן יש מקבילות בעברית: האות ש והאות צ' (CH). האות השלישית מבטאת את הצליל שבאמצע. ישראלים באופן קבוע לא מצליחים להבדיל ביניהם. אבל הצליל הזה קיים.

או, דוגמא אחרת. באנגלית יש את הצליל th. בתרגום של שר הטבעות סימנו אותו בתור ת'. אבל בישראל אנשים לרוב לא מבטאים אותו נכון. הופכים אותו ל ד או ל ת. גם ברוסית לרוב לא מבטאים אותו נכון, אבל אותו הצליל בתעתיק הופך ל-פ (לא דגושה - F באנגלית).
כך, דוריאת' במקור, שם שלא דוברי עברית ולא דוברי רוסית לא מצליחים לבטא נכון (לפחות לא בלי מאמץ), הופך בשפת הדיבור בעברית לדוריאת וברוסית לדוריאף. (ואת זה אני יודעת כי את הסילמריליון קראתי ברוסית ואת שר הטבעות בעברית, ולקח לי הרבה זמן להצליח להבין שדוריאף זה דוריאת).

אז בהחלט ייתכן שזה משהו באמצע. ולו היה מבקרת בביתך דוברת שפה זרה שבה מלבד ק ו-ג, ו-ת, יש אות שמבטאת את הצליל שבאמצע, היא הייתה אומרת לך - מה פתאום, הוא לא אומר ת, הוא אומר ק', שזה הצליל בין ת ל-ק. והפעם הוא אמר בכלל ת'. מה, את לא שומעת, זה צליל שונה לחלוטין!

כי אנחנו מכניסים את כל מגוון הצלילים הרציף והאינסופי לקופסאות, לאחת האותיות המוכרות. אבל יש הרבה יותר צלילים מאותיות, ויש הרבה מקום באמצע.

בעיות הגיה

על ידי דפנה* » 07 נובמבר 2016, 12:04

איזו קלינאית נחמדה עונה פה. אולי גם אני יכולה לנצל את טוב לבך?
מה הגבול התקין ללמ"ד?
עד מתי מותר רהפוך את כור הרמ"ד ררי"ש?
אנחנו בני שלוש וחצי - עוד תקין?
תודה @}

בעיות הגיה

על ידי תמרוש_רוש » 07 נובמבר 2016, 05:57

העניין הוא, שלפעמים אנחנו חושבים שהוא כן אמר "ק" או "ג", כי כמעט אי אפשר להבחין בהבדל. אולי זה משהו באמצע, הייתכן?

(בבקשה תגידי לי שאפשר להניח לכל העניין עד גיל ארבע, לא בא לי להתחיל "להתערב"...)

אבל תגידי, אם הבנתי אותך נכון, אז אפשר להפיק ג' תוך כדי משחק צלילים אם עושים רררררררררררר ואז מנסים להכניס פנימה ג'? נגיד ררררררר-גרררר-גרררררר- גררר-גרר ?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 06 נובמבר 2016, 22:25

איך אני יכולה לעזור לו בבית הפרוצדורה לקלינאית תקשורת ארוכה ומתישה רוצה לנסות קודם לבד
הייתי מנסה במקביל: לתרגל אתו את ה-ר בהברות (רָ,רֵ, רי וכו' וכן אָר, אֵר, איר וכו') כשלב בדרך להפקה בתוך מילים וגם לקבוע תור לקלינאית. אם יצליח לפני שיגיע התור - תמיד אפשר לבטל. :-)


אבל תפילה, אם יש לך טיפ, וגם אזכור לטווח הנורמה, אשמח
על פי "ילד - מה הוא אומר?" של אניטה רום, מיכל סגל ובתיה צור - התפתחות הפונולוגיה בגיל הגן:
ח מצופה להירכש עד גיל 3,
ק עד 6;3,
ר ו-ג עד 4.
אחד מבניי נשאר נטול ח,ר, ק ו-ג עד כמעט גיל שלוש וחצי, והניב שלל אמירות מתוקות ומשעשעות, עד שרכש את חבורת ההגאים האלה בתוך תקופה קצרה באופן ספונטני.
נראה לי שהפקה מוצלחת של ח ו-ר היא סיבה טובה לאופטימיות, שגם העיצורים המקבילים יגיעו בעצמם.
אם בכל זאת תרצו לנסות לקדם אותם, אפשר לנסות להפיק ק מתוך ה-ח: על ידי "נחירות" (חחחחק, קחחחח וכיו"ב) או על ידי הפקה של חחחחחח שוואי מתמשך עד שהאוויר נגמר ובלית בררה החוכך הופך לעיצור ק.
מקווה שזה מובן מתוך הכתוב. קל יותר להשמיע...
בכל מקרה, הכוונה למין משחקי חיפוש ווקליים מצחיקים. @}

בעיות הגיה

על ידי תמרוש_רוש » 06 נובמבר 2016, 07:09

בני בן 3.4 ולא הוגהה את העיצורים ק' ו-ג' במקומם הוא אומר ת' למשל במקום לומר בקבוק הוא אומר בתבות.
שלי בן שלוש וחצי ועושה בדיוק את אותו הדבר.
החלטתי לא לדאוג ולא לעשות שום דבר בעניין עד גיל 4 לפחות, ולקוות שזה יסתדר לבד.
(וממילא לא היה לי מושג מה לעשות)

אבל תפילה, אם יש לך טיפ, וגם אזכור לטווח הנורמה, אשמח :-)

הוא כן הוגה את ח' ו- ר' מתגלגלת יפהפיה, מזה די הרבה זמן.

בעיות הגיה

על ידי שובל* » 05 נובמבר 2016, 14:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בני בן השש לא אומר את האות ר מחליףצאותה בא. עכשיו למד להגיד את האות ר שהיא לבד הוא מתרכז ואז אומר ר עם גרגור. אהל בתוך מילה עדיין קשה לו. איך אני יכולה לעזור לו בבית הפרוצדורה לקלינאית תקשורת ארוכה ומתישה רוצה לנסות קודם לבד

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 09 אוקטובר 2016, 14:23

היי אמא,

מאתגר במקצת להדריך בהתכתבות, אבל אולי אוכל לנסות, אם כי ייתכן מאוד שיסתדר בעצמו.
האם בנך הוגה ח ו-ר?

בעיות הגיה

על ידי אמא* » 08 אוקטובר 2016, 21:22

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום רב,

בני בן 3.4 ולא הוגהה את העיצורים ק' ו-ג' במקומם הוא אומר ת' למשל במקום לומר בקבוק הוא אומר בתבות.
עד שאתחיל בתהליך אצל קלינאית הארוךךך מישהי יכולה לכתוב לי מה השיטה ללימוד עיצורים אלו?? שאתחיל לעבוד איתו בינתיים.
אודה מאד!

בברכת שנה טובה.

בעיות הגיה

על ידי יער_ה* » 17 יולי 2016, 11:13

_האם בכל גיל ניתן לתקן את היגוי האותיות צ,ס,ז ?
נגיד 15,16,17 וגם בגילאים יותר מבוגרים?_
מניסיון אישי - כן. בסוף התיכון היתה לי הרבה מוטיבציה לטפל בזה וגם יכולת גדולה יותר להבין מה העניין ומה לעשות. מניחה שזה דורש יותר השקעה ומאמץ מאשר בגיל צעיר, אבל המוטיבציה וההבנה מפצות על זה בעיני. וכמובן שנעזרתי בקלינאית מנוסה :-)

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 17 יולי 2016, 08:57

תאורטית - כן. ואפילו יותר מאשר בגיל גבולי מבחינת הבשלות (והמוטיבציה) כמו גיל 6.
בפוןעל - אני לא יודעת כי לא נתקלתי במקרים כאלה, אבל מניחה שהרגל שהתקבע קשה לשנות.
ולכן בסיכומו של דבר אני משערת שכל מקרה לגופו. כלומר, תלוי מהו השיבוש בדיוק, עד כמה הוא נרחב (אולי יש דחיקת לשון גם בבליעת רוק אלפי פעמים ביממה), מה מידת המוטיבציה וכן הלאה.
(תשובה קצת מעצבנת, נכון?)

בעיות הגיה

על ידי אלמונית* » 17 יולי 2016, 04:29

האם בכל גיל ניתן לתקן את היגוי האותיות צ,ס,ז ?
נגיד 15,16,17 וגם בגילאים יותר מבוגרים?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 09 יוני 2016, 07:31

מימוש תפילה של אם
וואו, תודה רבה לך! ישר קראתי לבעלי והראיתי לו את המילים המרגשות.

ובעניין היגוי השורקות של בן השבע שלך -
נראה לי שברגע שמדובר בשיבוש היגוי שמצריך כיוונון עדין, לא תמיד קל להגיע להיגוי ה"סטנדרטי".
הייתי משקיעה בלמצוא קלינאית מנוסה, אם אתם חושבים, שאף שהילד מודע ואינו מוטרד, יש להיגוי שלו השפעה כלשהי על הרושם הסביבתי שהוא יוצר.
בתכל'ס יש הרבה מבוגרים שמסתובבים חופשי עם שיבושי שורקות, ורבים מהם (לפעמים נראה שזה מעבר לאחוז באוכלוסייה... :-)) הגיעו לתפקידים בכירים המצריכים עמידה מול קהל.

@}

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 יוני 2016, 02:31

_תפילה לאם,
רציתי להגיד לך שהתגבות המקצועיןת הנעימות שלך הן בעיני סוג של מימוש תפילה של אם להנות מיחס מיטיב שכזה._

מסכימה מאוד. לי בכלל אין קשר לדבר, ובכל זאת תמיד נכנסת לראות מה את כותבת...

בעיות הגיה

על ידי _אלמונית* » 09 יוני 2016, 00:07

תפילה לאם,
רציתי להגיד לך שהתגבות המקצועיןת הנעימות שלך הן בעיני סוג של מימוש תפילה של אם להנות מיחס מיטיב שכזה.

אם כבר אני כותבת רציתי לשאול לגבי ילד בן שבע עם הגיה מודגשת של צ שז . לא נראה שזה מפריע לו. לפני כש נתיים שלוש שמע אדם מבוגר עם חיתוך דיבור דומה ואמר מיד : הוא מדבר כמוני.
מלבטים האם לפנות לקלינאית תקשורת

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 08 יוני 2016, 22:46

שלום פלוני,
מקובל להמתין לרכישת היגוי ל' עד גיל שלוש וחצי.
כיוון שבדרך כלל תורי ההמתנה מטעם קופות החולים מתמשכים על פני חודשים, הייתי מבקשת מרופא הילדים הפניה לקלינאית תקשורת מתוך הבנה שייתכן שעד שיגיע מועד תורכם, הילד ירכוש את ה-ל' באופן ספונטני, ותוכלו לבטל את התור בשמחה.
@}

בעיות הגיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 יוני 2016, 09:04

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בני בן 3 ושלושה חודשים ואינו מבטא את האות ל מחליף אותה באות א (השם אלה מבטא אאה) ממש נראה כי אינו מגלגל את הלשון . האם בגיל הזה צריך לגשת לקלינאית תקשורת?

בעיות הגיה

על ידי אבא_מוטרד* » 25 אפריל 2016, 22:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בתי מתקשה לבטא את האות שין (בת 10 )
יוצא לה "סין" או צ'ה. בעבר זה היה קסום אבל זה החל מפריע לה
ניסיתי לעבוד איתה והיא משתפת פעולה אבל קשה לה מאוד.
למשל "שום" היא לפעמים מצליחה אבל כשעוברים למילים אחרות הליקוי חוזר.
האם יש תרגילים שאפשר לתרגל יחד?

בעיות הגיה

על ידי תפילה_לאם » 31 מרץ 2016, 13:52

האם זאת בעיייה ?
אני לא זוכרת את נורמות הרכישה המדויקות, אבל הייתי קובעת תור לקלינאית תקשורת מתוך הנחה, שיש סיכוי טוב שעד שיגיע מועד התור, ההיגוי יסתדר. @}
מה היא הוגה במקום החי"ת? והאם היא מודעת לשיבוש?

בעיות שליפה - תלוי בהרבה דברים: באיזו תדירות היא מתקשה? באיזה סוג מילים? מה היא עושה כשמתקשה?

בעיות הגיה

על ידי ענת* » 30 מרץ 2016, 14:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ועוד שאלה - האם מישהו/י יודע/ת תרגילים שיוכלו לשפר את ההיגוי של האות ח' לילדה בת 4 פלוס

בעיות הגיה

על ידי ענת* » 30 מרץ 2016, 14:08

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בעיית הגייה של העות ח' לילדה בת 4 -
ומידי פעם בעיה בשליפת מילה
האם זאת בעיייה ?

חזרה למעלה