גידול אורגני

שליחת תגובה

ההסכמה כוללת בתוכה, את אי ההסכמה - לפרטיה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: גידול אורגני

גידול אורגני

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מאי 2020, 12:54

מיכלי תודה רבה, עזרת לנו מאוד 100 בטבע :)

גידול אורגני

על ידי מיכלי* » 26 מאי 2020, 14:20

מה צומח בכל עונה היי מצאתי רשימה מקווה שתעזור לך.
https://ginatbustan.com/%d7%9c%d7%95%d7 ... %a7%d7%95/

גידול אורגני

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 מאי 2020, 09:27

אפשר לקבל הכוונה לרשימה של גידולים עונתיים, כלומר מה צומח בכל עונה (באופן טבעי), אני צריכה לעזור לילד בשעורי הבית, ולדאבוני אין לי מושג ירוק בזה.

גידול אורגני

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוגוסט 2015, 17:24

אשמח לשמוע לע מישהו שגידל פסיפלורה מענפים ללא שורש, והשריש להם והצליח? תודה.

גידול אורגני

על ידי אילה_א* » 05 דצמבר 2008, 16:06

http://www.salatit.co.il/
נראה לי קשור

גידול אורגני

על ידי שולי_האורגנית* » 15 מאי 2008, 19:06

אור שלום,

אנו נוסעים לשנת שבתון ומחפשים משהוא שישכור את המשק לשנה. המשק קצת צפוני ממש שאתה מחפש. המשק נמצא בכפר יהושע, ישנו בית 4 חדרים, יש מטע מניב של פירות קיץ וחורף של 10 דונם, יש עוד שטח קטן לגידול ירקות, וישנו קו חלוקה פעיל. אם הרעיון נראה לכם אתם מוזמנים להתקשר
0507-605-695

גידול אורגני

על ידי אור* » 20 נובמבר 2007, 22:57

אנו מחפשים משק להשכרה באזור המרכז /שרון ,אנו רוצים לפתוח חווה אורגנית .
נשמח לעזרה ,עצות והכי חשוב למקום

גידול אורגני

על ידי הילה_ת''א* » 08 אוקטובר 2007, 15:39

במרץ- אפריל.

גידול אורגני

על ידי גילית_ט* » 08 אוגוסט 2007, 11:46

האם מישהו יודע מתי לקטוף את הדלורית? היא עדיין ירוקה? מתי עונת הזריעה הבאה של הדלורית?

גידול אורגני

על ידי בשמת_א* » 17 יוני 2007, 17:06

שואלים אצל מי שאת קונה...
עוד דבר שאופייני לאורגני, זה שבזן מסוים נגמרת העונה, ובזן אחר עוד לא. אז אפשר נגיד להשיג רק תפוחים אדומים כי אלה היחידים שעוד קוטפים עכשיו בגולן. או אבוקדו. כל זן יש לו העונה שלו. העונה של האס נגמרה ממש לפני שבועיים-שלושה. עכשיו יש סוג אחר.
אותו דבר עגבניות: יש עגבניות כמעט כל השנה, למעט שבועות ספורים שאין או יש מעט מאוד, אבל הזנים כל הזמן מתחלפים.

גידול אורגני

על ידי דרך_עפר_שם_זמני* » 16 יוני 2007, 16:08

נראה לי חשוב לדעת. כשאני קונה תפוחים או תפוחי אדמה מקירור, אני קונה תפוחים עם ערך תזונתי נמוך יותר. חשוב לדעת את זה כדי להכניס את זה לשיקולים. אולי אפשר שהמגדלים והמבינים שבינינו יבשרו לנו מתי מתילה ונגמרת העונה של כל מיני דברים, שנדע?..

גידול אורגני

על ידי לי_אורה* » 16 יוני 2007, 15:03

מעתיקה מדף האם מזון אורגני סותר פשטות מרצון


דרך עפר שם זמני (2007-06-15T22:26:55):
זה אומר, שאני לא מצפה, וגם לא רוצה, את הנוחיות של אכילת תות בספטמבר וענבים בינואר. אני חייבת להודות, וזה מאד מביך מבחינתי, שאני לא תמיד יודעת מה עונתי ומה לא (ואני במקור מההתישבות העובדת; בושה!). אני נכנסת לחנות אורגנית ורואה שיש תפוחים כל השנה, למרות שלדעתי עונת התפוחים היא משהו כמו אוגוסט-נובמבר. יש פירות שמובהקים לקיץ, אבל מה שקוראים seasonless fruits - לא סביר שהם באמת seasonless, נכון? אז מה קורה? הם מיובאים? מקוררים? הבנתי עכשיו שעגבניות ומלפפונים פשוט גדלים באיזורים שונים בארץ. מה לגבי תפוחים, בננות, תפוחי אדמה, גזר, בצל? גם ביצים אורגניות אני רואה כל השנה, איך זה?


בשמת א (2007-06-15T23:11:06):
תפוחים - יש כמעט כל השנה, מפני שחלק מהשנה הם באים מקירור.
עגבניות ומלפפונים - גם גדלים באיזורים שונים, אבל הרבה מאוד בחממות.
בננות - העונה ארוכה אבל לא זמינות כל השנה.
תפוחי אדמה - יש כמה שבועות בשנה שיש מחסור. בהתחלת העונה, דווקא היה לא מזמן. מאסמים הרבה, כך שאחרי סוף העונה יש כמה חודשים שאוכלים תפוחי אדמה שהוחזקו בקירור, עד שנגמר.
ביצים אורגניות - אני לא יודעת איך זה בסופרמרקטים. לא קונה ביצים אורגניות בסופר, כי לא בטוחה שזה אמין. אצל החקלאי שלנו, שקונה משניים-שלושה משקים את הביצים, יש בהחלט כל שנה כמה שבועות של מחסור בביצים. "מחסור" פירושו שלא כל יום יש ביצים, וכשמגיעות אז מגיעה כמות קטנה מאוד.
בצל לבן - שוב, שומרים בקירור שיספיק לעוד כמה חודשים, אחר כך יש מחסור כמה שבועות.
למשמש ואגסים עונה קצרצרה. גם לארטישוקים. ויש עוד כמה.


בשמת א (2007-06-15T23:13:39):
שאני לא תמיד יודעת מה עונתי ומה לא
אחרי 15 שנים של אורגני, לפחות, ואחרי שלמדתי קצת חקלאות בת קיימא, התחלתי לזכור... (-:

גידול אורגני

על ידי פ_רח* » 13 יוני 2007, 09:12

ואפשר להעביר לפה מידע רלוונטי מהדף מזון אורגני (לדוגמא הדיון על ביו תות)

גידול אורגני

על ידי פ_רח* » 13 יוני 2007, 09:11

דף על גידול אורגני כלומר על דרכי הגידול של מזונות אורגניים שונים
לדעתי נושא חשוב, אשמח אם יתפתח דיון...

גידול אורגני

על ידי גלית_ועמרי* » 10 יוני 2007, 22:49

אין דבש שהוא מאה אחוז אורגני בארץ, מסיבה אחת מאוד ברורה, יש טפיל שנקרא אקרית הוורואה שתוקף את הדבורים ומחסל כוורות שלמות, הטיפול נגדו הוא טיפול לא אורגני אבל כל הכוורנים מחוייבים לתת אותו כי אחרת הוורואה תתפשט בכל הארץ ותחסל את הענף.

גידול אורגני

על ידי בר_עדש* » 09 יוני 2007, 21:46

בשמת, אם אני לא טועה, הדברים שציינת חלים גם על דבש טבעי טהור אמיתי לא אורגני.
לפי הידוע לי, גם במכוורות שמייצרות דבש טהור לוקחים מהדבורים את כל הדבש ובחורף הן ניזונות ממי סוכר. ההבדל הוא בחודשים אלו לא רודים את הדבש.

דבש "טהור" נלקח ממכוורת אחת, מדבורים שאספו צוף בשדה אחד (ואז אפשר לקבל כל מיני הפתעות - למשל דבש בניחוח פרחי חרדל) בניגוד לדבש תעשייתי (יד מורדכי לדוגמא) שנאסף ממקומות שונים בארץ ולפעמים גם בחו"ל. ברוב המקרים דבש טהור גם אינו מחומם - ולרוב זה מצוין על האריזה.

גידול אורגני

על ידי יעלי_לה » 09 יוני 2007, 20:01

בשמת, אם אני לא טועה, הדברים שציינת חלים גם על דבש טבעי טהור אמיתי לא אורגני. אבל אולי אני טועה (יכולה לשאול דבוראי)

גידול אורגני

על ידי לי_אורה* » 09 יוני 2007, 18:36

מעתיקה מדף האם מזון אורגני סותר פשטות מרצון

בשמת א (2007-06-05T00:50:04):
תודה על ההבהרה, אל דנטה, אם כך אנחנו מאוד מסכימים ברוב הדברים,
אבל לא בכל:
כי נגיד, גם מזון אורגני שנמכר על ידי אנשים חסרי כל תודעה של כלום - הוא מזון אורגני, והוא טוב לבריאותי.
מצד שני, אם הוא לא אורגני באמת, אלא איזה שקר (ובארצות הברית יש עכשיו השתוללות של רמאויות, מזון שנמכר בתור "אורגני" ולמעשה הוא לא) - אז לא איכפת לי מה כתוב על התווית, אני לא נוגעת בזה.
שלא לדבר על זה, שגם אצל המשווק האורגני שלי יש על המדף מוצרים, שהם אמנם "אורגניים" אבל חסרי כל ערך תזונתי או בריאותי. נגיד, מה זה שווה שהופלים הם מקמח מלא אורגני, אבקת חרובים אורגנית וכדומה - אם הם מכילים שמנים מוקשים והרבה סוכר (אורגני P-: )? אולי זה "אורגני", אבל בריא זה לא. רק בהשוואה לממתקים לא אורגניים - אני אסכים שזה גורם פחות נזק.

ואתה צודק, אני אישית באמת נרתעת מלקנות אורגני בבוטיקים ממותגים, ואם אני מגלה שזה "אורגני" אבל לא אקולוגי אז אני מדלגת. מה החוכמה לקנות תפוחים אורגניים אם הם מיובאים? אז לא נאכל תפוחים, אם אין עכשיו בארץ תפוחים. נאכל תמרים. או מלונים.

תמי גלילי, אני מסכימה שלפעמים המחירים של מזון אורגני יקרים בגלל שיקולי שיווק, אבל לדעתי זה יותר נכון לארה"ב ופחות נכון לישראל, לפחות בהווה. ברוב המקומות בארץ שבהם מוכרים אורגני, האוכלוסייה שקונה אותו היא כזאת שהזול מושך אותה והיקר דוחה אותה, כך שמה שיקר פשוט לא נמכר.

אבל נזכרתי במשהו שהבנתי פעם, שאולי יכול לתרום משהו לדיון:
פעם רציתי לקנות דבש אורגני, אבל המחיר הרגיז אותי. חשבתי ככה:
מה הקטע שלהם? מה, אם הכוורת עמדה בשדה אורגני זה צריך לעלות יותר מאשר אם היא עמדה בפרדס מרוסס? לחקלאי אין פה שום הבדל! בסך הכל השאלה איפה העמדת את הכוורת!
נורא הרגיז אותי, ולא קניתי אורגני.
אחרי כמה זמן התברר לי, שטעיתי לגמרי לגבי הדבש. מה שהיה חסר לי היה מידע לגבי תעשיית הדבש.
(לא מתחייבת שכל מלה פה מדוייקת, אבל בערך:)
גיליתי, שאת הדבש הלא אורגני רודים במשך כל השנה. שנים עשר חודשים. וגיליתי מה הבעיה עם זה: יש חודשים (לא זוכרת אם חודש או חודשיים) שאין פרחים, והדבורים אז ניזונות מהדבש שאספו בחודשים הקודמים. כיוון שבכוורת הרגילה מנצלים את הדבורים כל השנה, וגונבים מהן כמעט את כל הדבש שלהן, אז כדי שהן לא ימותו ברעב (הרי זה יגרום הפסד לכוורן) שמים להן בחודשים האלה מי סוכר מחוץ לכוורת. ככה הן יוצאות, מפיקות צוף ממי הסוכר, ומתקיימות מזה. הדבש שנוצר ממי סוכר, לעומת צוף פרחים, נחות באיכותו. אבל מבחינה כלכלית זה משתלם.
מה קורה בדבש האורגני?
על האורגני חלות תקנות "הומניות" יותר. אסור לנצל את הדבורים בלי בושה. בחודשים שאינן יכולות לינוק צוף, לא לוקחים להן את הדבש. משאירים להן יותר בחודשים הקודמים כדי שיהיה להן הדבש האמיתי שלהן לאכול.
במלים אחרות: מנצלים אותן פחות. גונבים מהן פחות. מפיקים הרבה פחות דבש לכוורת. לא נותנים להן מי סוכר. נותנים להן לנוח.
פה ההבדל בין הדבש הרגיל לדבש האורגני. לאו דווקא בעובדה שהכוורת ממוקמת בשדה אורגני המרוחק מינימום מסוים מחקלאות מרוססת ומכבישים.
לכן הדבש הזה יותר יקר מהדבש הלא אורגני.
מאז שגיליתי את זה, אני משתדלת לקנות רק דבש אורגני. מקומי, כמובן.

עם זאת, אם חושבים על זה, אפשר לחשוב גם ככה:
הכוורן האורגני מוציא פחות דבש מכל כוורת אורגנית.
אז כדי להגיע לאותו רווח לכוורת שהוא מגיע בדבש הלא אורגני, הוא מעלה את מחיר האורגני.
יש לו עוד שיקול: אם המחיר שלהם יהיה זהה, כולם יעדיפו את האורגני. ואז, הלא אורגני לא יימכר. אז הוא יוצר הבדלי מחיר: רוצה אורגני? תשלם יותר, שייצא לי אותו רווח.
אבל אם כל הדבש יהיה אורגני, או אם הוא כוורן אורגני בלבד שלא צריך לדאוג גם לרווחים שלו מהליין הלא אורגני, אז לא צריכה להיות לו שום בעיה למכור גם את האורגני באותו מחיר של הלא אורגני.

בשמת א (2007-06-09T13:46:19):
לי אורה, צריך להוסיף גם, שעוד תקנה של הדבש האורגני היא, שהוא חייב להיות טבעי ולא מחומם. אסור לעשות לו שום דבר, אחרת הוא לא אורגני.
בדבש הלא אורגני, את לא יכולה לדעת אם לא חיממו את הדבש, או את חלקו.

דרך עפר שם זמני (2007-06-09T16:58:20):
עוד תקנה של הדבש האורגני היא, שהוא חייב להיות טבעי ולא מחומם. האם יש בעיה עם דבש מחומם?

תמי גלילי (2007-06-09T17:18:13):
בחימום של כל דבר מעל לטמפרטורה מסויימת (יש אומרים 42 צלסיוס ויש אומרים 48) נהרסים האנזימים הטבעיים וחלק מהנוטריינטים.
עם זאת, יש אוכלוסיות שדווקא דבש מחומם עדיף בשבילן, לפחות לדעת כמה. למשל, יש אנשים עם בעיות מעיים ספציפיות שנרפאו הודות לדייאטת הפחמימות הספציפיות של אליין גוטשייל. בדייאטה הזו מותר אך ורק דבש מחומם. הסיבה: בדבש לא מחומם יש רב סוכרים, שמתפרקים לחד סוכרים בתהליך החימום - ובדייאטה הזו רוב הרב-סוכרים אסורים (פרט לסיבים מצמחים לא עמילניים, ולקטניות מסויימות לאחר השרייה מוקפדת).
כתבתי על זה מאמר - אם זה מעניין אותך אני אוסיף קישור.

גידול אורגני

על ידי לי_אורה* » 09 יוני 2007, 18:34

דף על גידול אורגני כלומר על דרכי הגידול של מזונות אורגניים שונים. הכוונה היא שבדף זה יעסקו בנושאים כגון:
דרכי הגידול של ירקות, פירות וכו', ושל מוצרים כגון דבש, סוכר וכו'
ייצור מוצרי חלב
גידול פרות, עיזים וכו' אורגניים
גידול עופות אורגניים
גידול דבורים
דרכי הדישון
הדרכים לעיבוד האדמה
השקיה
חומרים לזיבול ולדישון
הדברת צמחים והדברה בכלל
הפיקוח על המזון, על המשווקים, על החנויות וכו'
מידע על חקלאים שונים, משווקים, חנויות וכו'
הסבת שטחים לחקלאות אורגנית
וכל מה שיתחשק לכם\ן לכתוב בנושאים אלו :-)

חזרה למעלה