על ידי דוד_רובנר* » 01 נובמבר 2001, 14:27
שגית,
קודם כל,
_(. . .)
. . . המחקר מראה שההיקף האמיתי של הבעיה הוא די קטן לעומת מיליוני הילדים אשר אובחנו כלקויי למידה. זה די קשה להבין איפוא מדוע האיבחונים האלה היו צריכים להביא להגזמה הפסיכולוגית והפדגוגית אשר ראינו בשנים האחרונות . . .
(. . .)_
[מתוך: הקדמה,
המיסטיקה של הלמידה -- מבט ביקורתי על "ליקויי הלמידה", ג'רלד קולס, 1987]
נוסף לכך,
_(. . .)
. . . אבל כשהיא תכתוב הפוך יגידו לנו שהיא עדיין בשלב של "כתב ראי", ואוי ואבוי מה עשינו רע שלא גמלנו אותה מזה לפני כיתה א' . . .
(. . .)_
[ ד"ר נורית פלד-אלחנן, "להיות הורים" גליון 40, אוקטובר 2001, ע' 46.]
ולבסוף,
_(. . .)
. . . מעשים אלה לא יסכנו את הפרוגרמות הטיפוליות הנחוצות
למספר זעום של ילדים שהם באמת בעלי מום במונחים רפואיים מקובלים. אולם כל היתר -- ושם המקום בו נבלע עיקר הכסף -- יפרשו תוך שנים אחדות, ככל שהתוכניות תבוטלנה. לא רק הרווחים הכספיים לחברה יהיו עצומים, מה שחשוב יותר, שהרווחים החברתיים יהיו גדולים ללא שיעור, שעה שהמוני ילדים אשר הודבקה להם התווית של בעלי ליקויי למידה, ואשר עמדו מול החיים עם הערכה-עצמית נמוכה עד אומללות, יהיו מסוגלים למצוא את מקומם, מקום בעל חזקה בחברה, כחברים יצרניים של קהילה מגוונת._
[מתוך: "החינוך המיוחד" -- מפעל אצילי אשר דעתו נטרפה עליו, חינוך באמריקה, מבט מסדברי-ואלי, דניאל גרינברג, ע' 202, 1992]
שגית,
קודם כל,
_(. . .)
. . . המחקר מראה שההיקף האמיתי של הבעיה הוא די קטן לעומת מיליוני הילדים אשר אובחנו כלקויי למידה. זה די קשה להבין איפוא מדוע האיבחונים האלה היו צריכים להביא להגזמה הפסיכולוגית והפדגוגית אשר ראינו בשנים האחרונות . . .
(. . .)_
[מתוך: הקדמה, [po]המיסטיקה של הלמידה[/po] -- מבט ביקורתי על "ליקויי הלמידה", ג'רלד קולס, 1987]
נוסף לכך,
_(. . .)
. . . אבל כשהיא תכתוב הפוך יגידו לנו שהיא עדיין בשלב של "כתב ראי", ואוי ואבוי מה עשינו רע שלא גמלנו אותה מזה לפני כיתה א' . . .
(. . .)_
[ ד"ר נורית פלד-אלחנן, "להיות הורים" גליון 40, אוקטובר 2001, ע' 46.]
ולבסוף,
_(. . .)
. . . מעשים אלה לא יסכנו את הפרוגרמות הטיפוליות הנחוצות [b]למספר זעום של ילדים שהם באמת בעלי מום במונחים רפואיים מקובלים.[/b] אולם כל היתר -- ושם המקום בו נבלע עיקר הכסף -- יפרשו תוך שנים אחדות, ככל שהתוכניות תבוטלנה. לא רק הרווחים הכספיים לחברה יהיו עצומים, מה שחשוב יותר, שהרווחים החברתיים יהיו גדולים ללא שיעור, שעה שהמוני ילדים אשר הודבקה להם התווית של בעלי ליקויי למידה, ואשר עמדו מול החיים עם הערכה-עצמית נמוכה עד אומללות, יהיו מסוגלים למצוא את מקומם, מקום בעל חזקה בחברה, כחברים יצרניים של קהילה מגוונת._
[מתוך: "החינוך המיוחד" -- מפעל אצילי אשר דעתו נטרפה עליו, חינוך באמריקה, מבט מסדברי-ואלי, דניאל גרינברג, ע' 202, 1992]