דלקת בשד

שליחת תגובה

כאשר הכלי לא מכוון, כאשר צליליו צורמים, האוזן איננה פנויה אל הניגון.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: דלקת בשד

דלקת בשד

על ידי מיכל* » 07 אוקטובר 2020, 11:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

|L|

דלקת בשד

על ידי בשמת_א* » 15 אוגוסט 2019, 15:10

קודם כל, אני מקווה שאת נחה נחה ונחה? מבחינת הגוף את עוברת משהו כמו שפעת קשה.
דבר שני, להניק כמה שיותר (הכי טוב להכנס למיטה עם היונק/ת שלך עם גישה חופשית לשני הצדדים). אם יש שם סתימה וגוש את ממש לא רוצה כרוב, את רוצה להזרים. קומפרסים קרים להקלה בין ההנקות (אם מקל עלייך) וקומפרסים חמים ממש לפני ההנקה כדי לעודד הזרמה של החלב החוצה.
תוך כדי הנקה, לעסות את הגושים בכיוון החוצה, לפטמות. קשה לתאר איך, מצד אחד חזק, מצד שני בעדינות, את לא רוצה לגרום נזק לרקמות.
דמיון מודרך עובד ממש טוב במצבי דלקת וסתימה (את מדמיינת שאת מפוררת את הגוש, שהפירורים שלו זורמים ביחד עם החלב בצינורות ויוצאים דרך הפטמה, הגוש נמס...).
כדאי לשנות כל הזמן זויות הנקה. למשל לרכון מעליו/ה ולהניק, או מהצד, או בזוית מצחיקה, ככה שהאף שלה/ו יהיה מכוון לגוש בכל צד שאת מיניקה (כל צד והגוש שלו). ככה יש סיכוי טוב יותר לרוקן ולפורר את הגושים האלה.
במקלחת לכוון טוש מים חמים לגושים, וגם לשדר לגוף "להזרים, למוסס" ולהקל. (חם וקר - לפי מה שנעים לך באותו רגע, יש כמה סוגי דלקת וכל אחד מגיב יותר טוב לחום/קור, אז תני לגוף לשפוט, ובכל מקרה במקלחת או לפני הנקה, לחמם כדי לעודד זרימה).
לשתות ולאכול היטב, לעזור לגוף.
ולא להיות בלחץ, לדעת שאת מטפלת הכי טוב.
בהצלחה!

דלקת בשד

על ידי רחל* » 15 אוגוסט 2019, 10:31

היי. אשמח אם תוכלו לעזור לי.
אני כנראה עם דלקת בשד. יש לי גוש בצד השד. הייתי יום וחצי עם חום של 40 מעלות והתעקשתי לא לקחת אנטיביוטיקה. כבר יום שלם שאני בלי חום ( כל פעם שנדמה לי שהוא מתחיל לעלות אני עושה אמבטיה פושרת \שמה רטיות..) כרגע אין חום ואני מרגישה שהתגברתי עליו. הגוש הכואב נשאר ול"שמחתי" יש גושון חדש בשד השני - שתיהם כואבים ומוקלים לאחר ההנקה.
שמתי כרוב וקומפרסים. אני מעסה ומנענעת ומשנה תנוחות הנקה ולקחתי מגנזיום..והגושים לא מתכננים להתמוסס בינתיים.
מה עושים איתם???? איך ממוססים גושים בשד?

דלקת בשד

על ידי בשמת_א* » 20 דצמבר 2018, 16:55

לא חייבים אנטיביוטיקה.
קודם כל להתייחס לזה כאילו חלית בשפעת - זה מעיד הרבה פעמים על א. עומס יתר פיזי. ב. האם יש לחץ מכאני? רצועות של החזיה לוחצות בצד של הדלקת? תיק שאת סוחבת תמיד על הצד הזה? מנשא? ג. יש תופעה מוזרה ששפע שומנים מן הצומח, במיוחד שקדים ואגוזים, גורמים לסתימה ודלקת.

אז ראשית: לנוח. ממש להיכנס למיטה, יחד עם היונק/ת הקטנים, לנוח, לישון, לנמנם ולהיניק.
שנית: להניק כמה שיותר ומכמה שיותר זויות. למשל, חשוב לדאוג להנקה מזוית כזאת, שהאף של היונק מכוון אל המקום עם האודם. או למשל, להשכיב את התינוק על הגב ולרכון מעליו כדי להניק (היעזרות בכוח המשיכה כדי לפתוח את הסתימה, שהיא שיוצרת את האודם).
שלישית: דמיון מודרך, לדמיין את החסימה נמסה ומתמוססת שם ואת הכל זורם וזורם לכיוון הפטמה. אפשר גם לעסות מאוד בעדינות (לא לגרום נזק לרקמות הרכות המסכנות!) לכיוון הפטמה, לעודד את הזרימה.
ארבע: יש שני סוגי דלקת, לסוג האחד עוזרים קומפרסים קרים, לסוג השני - קומפרסים חמים... תבדקי מה יותר נעים לך כרגע ואותו תיישמי.
חמישית: במקלחת, להשפריץ מים חמים על כל האיזור, עוזר לשחרר את החלב ואת הסתימה... מייד אחרי המקלחת להיניק.
מקווה שאלה יעזרו לך!

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 דצמבר 2018, 13:20

מה עושים עם דלקת פעם שלישית שלדעתי קשורה לקנדידה... כי סבלתי מכזו...? התחיל אודם לפני כמה שעות וכאב ואני ממש לא רוצה שוב אנטיביוטיקה

דלקת בשד

על ידי בשמת_א* » 26 יולי 2018, 22:41

לא בהכרח. בכל מקרה זה סימן טוב, שהמוגלה יוצאת החוצה. לתינוק/ת היא לא מזיקה בהנקה בשום מקרה. אבל לא בטוח שזה בטוח בחלב שאוב, אברר.

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2018, 19:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אם יוצאת מוגלה בחלב השאוב מדובר בדלקת זיהומית?

דלקת בשד

על ידי תמרוש_רוש » 01 אוגוסט 2016, 02:51

כרוב - המליצו לי לקחת כרוב אחרי הקפאה , מה שגורם לו להיות מופשר ודי מהר להיות כמו סמרטוט, במקרים כאלו ישר להחליף ?
כן, להחליף כשהוא נהיה חמים וסמרטוטי.

האם אכילת שום/בצל? יכול לעזור בלמנוע התפתחות של דלקת ?
באופן כללי כן. בייחוד לא מבושלים, אני חושבת. אבל זו לא ערובה - זה רק מסייע.

קומפרסים - האם רק קרים במצב שבעצם אין יונק בבית ?
נראה לי שכן.

מקלחות חמות או קרות ?
למה? לא הבנתי את השאלה.

השדיים גם מלאים וגדושים, או רק כואבים?

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יולי 2016, 14:19

קראתי חלק גדול מהתגובות פה,
עברתי לפני 3 ימים הפלה בשבוע 17 ו 5 ימים,
השדיים כואבות לי בטירוף, התחלתי כבר בלילה עם כרוב, קומפרסים קרים ושתיית מרווה כמה שאלות
  1. כרוב - המליצו לי לקחת כרוב אחרי הקפאה , מה שגורם לו להיות מופשר ודי מהר להיות כמו סמרטוט, במקרים כאלו ישר להחליף ?
  2. . קומפרסים - האם רק קרים במצב שבעצם אין יונק בבית ?
  3. מקלחות חמות או קרות ?
  4. האם אכילת שום/בצל? יכול לעזור בלמנוע התפתחות של דלקת ?
כל טיפ נוסף שיכול לעזור אשמח לשמוע ?
תודה מראש

דלקת בשד

על ידי קארין* » 01 יוני 2016, 21:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

דחןף .. לאן ליפנות דלקת בשד ליד הפיטמה ואדם עים גודש כבר חודש ימים קיבלתי אנטיפיוטיקה שבוע ימים אוגמנטין ןעכשיו כבר עשרה ימים צפוראל הרופא אומר חיידק אין הטבה שישה חודשים אחרי לידה לא הנקתי ביכלל.... מיואשת ומתחילה להיכנס לחרדות האים מישהי הייתה במצב כזה....אוהמלצה על רופא מסויים......

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 ינואר 2016, 14:38

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום אני צריכה עצות דחוף יש משהיא אדמומיות ונפיחות בשד אחד לבת 70 האישה
פנתי לרופא משפחה הוא מפנה אותה למיון
ולדעתו זשזה דלקת האם יש משהו שאפשר לתת לה עד שהתאפשר לי לקחת אותה למיון תודה מראש

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוקטובר 2015, 13:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כבר פעם שלישית יש לי דלקת בשד שמאל בחודשיים.
בפעם ראשונה היה בגלל סדקים.אנטיביוטיקה וזה עבר.
בפעם שניה פתאום הרגשתי כאבים כשאני נוגעת כמו סימן כחול.וגם היה לי גודש ממש קטנטן.עם אנטיביוטיקה והיסועים הכל עבר.
ועכשיוזה נמשך כבר שבוע שני.
התחיל מזה שהרגשתי גולה בתוך שד.וזה לא הציק לי ולא כאב.
גולה התחילה לגדול.עשיתי מסג'ים.ככה נמשך שבוע.
והתחילו כאבים נוראים.אי אפשר לגעת בשד.זה מאוד כואב.ומסגים לא עזרו לי.עוד פעם אנטיביוטיקה.דוש חם מסגים.עלי כרוב.אבל זה לא ממש עוזר.
לא יודעת מה לעשות.
ניהיה כבר ממש אדום וקשה כמו אבן.
מתח לשד מבסיס לפיתמה.
אני לא מניקה.אבל שואבת.מהתחלה.
היום תינוק כבר בן 3 חודשים ושבוע.
תעזרו בבקשה!!!
תור לכירורג שד רק באמצע הנובמבר.
עד אז למות אפשר!!

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2015, 09:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי כאבים חזקים בשד

דלקת בשד

על ידי הדובה_הקטנה* » 20 נובמבר 2013, 16:00

אולי תוכלו לעזור אני מיואשת
יש לי תינוק מקסים בן חודש ו 3 שבועות. לפני 4 שבועות הבחנתי בנקודה אדומה על השד ובמישוש הבחנתי בגוש בגודל של זית ללא כאבים או חום. ניסיתי טכניקות לשיחרור הבתים שהוצעו פה כולל דיקור. וכ ששום דבר לא הועיל פניתי. לכירורגיית שד כדי להימנע מהחמרה. היא התרשמה שזו דלקת והמליצה על כרוב והנקה השד. אך לייתר ביטחון שלחה לאולטרסאונד שד. עד אז המשכתי בדיקןר נוסף שלא עזר :(. בנתיים צץ מוקד דלקתי נוסף יותר מעל
העור וטיפה כואה חזרתי לכירורגיית שאמרה לי שצריך סבלנות ובסוף זה עובר הרבה כרוב והנקות. היא נתנה לי אנטיביוטיקה ואמרה למקרה שאשבר אך שלא הוכח שזה מרפא מהר יותר. אז מאתמול התחילו לי כאבים במוקד. השני. והיום יש לי קצת חום 37.5 אני מתלבטת אם לקחת את האנטיביוטיקה הזו ציפרודקס האם היא בטוחה בהנקה, האם אפשר להימנע? אני מיואשת בבקשה ענו לי

דלקת בשד

על ידי רותם_סנדק* » 09 נובמבר 2013, 14:22

תודה על תשובתך. יש לי הרגשה, שהמקור הוא פטרייה, למרות שעל פניו זה לא נראה כך, לא על גבי הפטמה והשד ולא בפה של התינוק. זה פשוט לא עובר ולא נראה לי שזה קשור לאחיזה לא נכונה. ואז נסתמות צינוריות , ואז יש דלקת או התחלה שלה. אשמח לדעת איך ניסית
לטפל בפטרייה (למרות שאז אולי כדאי להעביר את השיחה לדף הרלוונטי...) תודה!

דלקת בשד

על ידי אני* » 08 נובמבר 2013, 22:45

אני לא יודעת אם זה יעזור לך אבל בטח לא יזיק. אצלי בסוף ההנקה של הבכור היה גודש נוראי שפחדתי מאוד שיהפוך לדלקת. אך לא רציתי להמשיך להניק (הוא היה בן שנה ו-11 ח') כי הייתה לי ולו פטריה שלא הצלחתי להיפטר ממנה וכאבה מאוד בהנקות. בקיצור, ביקשתי ממישהי קרובה לי לעשות לי רייקי, זה היה צעד מאוד לא אופייני עבורי כי אני לא "מאמינה" ברייקי בכלל אבל הייתי לחוצה ואובדת עצות. להפתעתי הרבה, אחרי פעמיים של רייקי שהיא עשתה לי באותו היום, הגודש עבר לגמרי. שווה לנסות.
בכל מקרה, בלי קשר לרייקי, תנסי בזמן ההנקה מהשד המדובר לעסות את המקום שמרגיש לך מלא. כמו כן, למרוח את הפטמה בחלב אם ולתת להתייבש באוויר ולמרוח משחה לטיפול בפטמות סדוקות, בהתמדה. לי זה עזר מאוד בתחילת ההנקה הנוכחית לאחר שנוצרו לי חתכים כואבים כתוצאה מתפיסה לא טובה של הפטמה.

דלקת בשד

על ידי רותם_סנדק* » 08 נובמבר 2013, 19:53

לפני כשלושה שבועות, בעקבות פצע בפטמה שנגרם עקב כך שהתינוק (בן 7 חודשים), שחרר את הפטמה כל פעם במן משיכה כזו, על השד הופיע כתם קטן אדום. הכתם גדל והתחיל לנדוד סביב כל השד. המקום היה חם והרגיש כואב (כמו כאב של מכה כחולה). במגע הרגשתי שתקוע חלב (ממש כמו שקיק לא מרוקן). הבעיה היא שכל פעם כשינק מהשד כדי לרוקן אותו, מאוד כאב לי הפצע הפטמה. לבסוף, עם עיסויים וטיפול הומיאופתי, זה עבר, אבל הפצע בפטמה לא החלים לגמרי. אתמול, שוב התחיל אודם על רבע מהשד, ושוב תחושה שהוא לא מרוקן כהלכה. שאבתי ושאבתי (אבל זה גם לא יעיל כמו ההנקה וגם נוצר מצב שהתינוק שבעיקר יונק, נשאר רעב...) ולבסוף הנקתי אותו מהשד הזה, אבל הפטמה שורפת והשד עדיין לא ריק לחלוטין. אז כבר לא יודעת מה ולמה ואיך... הוא כבר לא מושך בפטמה, אבל הפצע לא החלים ואני מרגישה שאני במין מעגל קסמים... לא יודעת איך לצאת ממנו.

דלקת בשד

על ידי פרפר* » 23 אוגוסט 2013, 17:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הצילו!!!
זקוקה לעזרה!
כבר חודש אני סובלת מחסימה בשד + שלפוחית לבנה .
ניסיתי הכל:
קומפלקסים, עיראק, פיצוץ בסיכה , שאיבות וכלום לוא עוזר.
עכשו בנוסף לכל לי ולבתי (בת חודשיים
) יש פטריה ובשבועיים האחרונים היא עלתה רק 50 גרם בשבוע (במקום 180 בדר״כ) . כשאני מנסה לשאוב מהשד החסום יוצא רק 10 סיסי בערך לעומת 50-60 בשד השני.
אני אובדת עצות . יועצת ההנקה שלי אמרה לי לפנות לכירוג שד, הלכתי אליו והוא אמר שזה שום דבר...
מה עושים?
אני מרגישה שזה כדור שלג שמתגלגל ואין אף גורם מקצועי שיכול לעזור לי עם זה ?
אולי אלטרנטיבי? בנות אמרו פה שדיקור עזר להן ? מישהי יכולה להמליץ על מדקר טוב בתל אביב?
כבר חושבת לוותר על הנקה אני לא רוצה לפגוע בבת שלי ....
תודה על העזרה!

דלקת בשד

על ידי שירה* » 26 יוני 2013, 11:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי ילדה בת שנה ושלושה שיונקת 3 פעמים ביום לפני כחודש ניסיתי לגמול אותה אך נהיתה לי דלקת חריפה קיבלתי טיפול אנטיביוטי תאמת שלא הקפדתי כל כך על האנטיביוטיקה עכשיו לפני יומיים התחלתי שוב בגמילה והורדתי הנקה אחת ביום בלילי היה לי חום של 39 אני מרגישה זוועה השד אדום וכואב האם ללכת לרופאה או שיש אפשרות בדרך טבעית לטפל עוד דבר אני סובלת מפטריה והבנתי שאנטיביוטיקה זה יעשה יותר גרוע

דלקת בשד

על ידי אמאל'ה* » 02 אוגוסט 2012, 14:28

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה שרון.
כתבתי כאן כי הייתי כל כך חלשה אתמול ולא חיפשתי דף אחר. אין לי דלקת.

דלקת בשד

על ידי שרון_מ* » 02 אוגוסט 2012, 11:25

פטריה מתפתחת בקלות רבה יותר כאשר מערכת החיסון חלשה, כך שזה לא צירוף מקרים. מחלה ארוכה כמו שהיתה לך- הגיוני שזה CMV
כדאי לקחת פרוביוטיקה במינון גבוה כדי לחזק את הפלורה של המעי. אם את רגישה לפטריה אז אפילו לקחת קבוע.
למה את כותבת בדף של דלקת בשד? את מרגישה משהו?

דלקת בשד

על ידי אמאל'ה* » 01 אוגוסט 2012, 23:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יכול להיות שכבר כתבו כאן על זה, אבל קשה לי לקרוא את כל הדף. אני עם חום גבוה (39.5) כבר יומיים שלמים. לפני כמה שבועות התחילה להתפתח אצלי פטריה. רציתי לדעת אם זה יכול להיות קשור ומה הטיפול. לפני פסח שכבתי חודש מוטשת וגם אז היתה לי פטריה. הרופא אבחן CMV וטען שזה לא קשור לפטריה. אבל בכל זאת, האם זה סתם צירוף מקרים?
תודה.

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מאי 2012, 20:10

תודה רבה!

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מאי 2012, 13:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הנקה כדאי להמשיך בכל מקרה.
אם זו תחילתה של דלקת מה שהכי כדאי לעשות זה לפנות חלב, ומי יכול לכך אם לא התינוק?
קודם כל בלי לחץ. להניק הרבה ולנוח כמה שאפשר וסביר שזה יעבור.
בכל מקרה ם את שמה קומפרסים אל תשימי חום אלא קור.
בהצלחה!

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 מאי 2012, 21:55

לא, אין עוד תסמינים. זה אומר שזה בסדר?

דלקת בשד

על ידי פלוניה* » 14 מאי 2012, 21:49

יכול להיות שהתחלה של דלקת...
יש תסמינים נוספים? יש אזור בשד שקשה יותר? אדום יותר?
משפיע איכשהו על ההנקה?

דלקת בשד

על ידי צריכה_עזרה* » 14 מאי 2012, 10:38

אודם בשד וקצת חמימות, בלי גודש ובלי חום יכולים להעיד על דלקת?

דלקת בשד

על ידי אורלי_נ* » 04 אפריל 2012, 17:49

כן נו ברור שהאנטיביוטיקה מדאיגה אותי. חשבתי לתת בשבוע הזה תמל אבל הרופאה אמרה שלא. תודה על התגובה.

דלקת בשד

על ידי רוני.של.4* » 04 אפריל 2012, 17:00

_כדי לעזור לדלקת להחלים כדאי להמשיך להניק כמה שאפשר, דווקא לתת לסנטר של התינוק ללחוץ באזור שהייתה בו הסתימה כדי שישחרר אותה.
זה גם יעזור לך לשמור על כמויות החלב._
וגם - לנוח לנוח לנוח, לשתות לשתות לשתות, ולא לדאוג לגבי האנטיביוטיקה. היא מותרת ובטוחה בהנקה.

דלקת בשד

על ידי דניאל* » 04 אפריל 2012, 14:22

מה בעצם את רוצה לדעת?
כדי לעזור לדלקת להחלים כדאי להמשיך להניק כמה שאפשר, דווקא לתת לסנטר של התינוק ללחוץ באזור שהייתה בו הסתימה כדי שישחרר אותה.
זה גם יעזור לך לשמור על כמויות החלב.

דלקת בשד

על ידי אורלי_נ* » 04 אפריל 2012, 14:17

יש לי דלקת חריפה בשד. יומיים עם ארבעים חום ומאתמול אנטיביוטיקה. היום החום ירד.(והנה אני כאן).
קיבלתי אוגמנטין לשבעה ימים ואני לא רגועה בגלל ההנקה. מה עושים? הכאב היה מהמם בעוצמתו, עכשיו אדום נפוח וכואב. ההנקה כברלא כואבת כך שנראה שהסתימה השתחררה ונותרה רק הדלקת.

דלקת בשד

על ידי פלונית_כלשהי* » 16 דצמבר 2011, 20:29

בנוסף, כדאי לשים לב שאת לא עושה פעילות גופנית חריגה בפלג גוף עליון, ושאין לך משהו שלוחץ על השד - חזיה או מנשא שלוחצים.
וגם להתיעץ עם משהי שזה מקצועה, דניאלה רשמה לך המלצות טובות ביותר.

דלקת בשד

על ידי דניאלה* » 16 דצמבר 2011, 20:22

ד"ר מירי ליבוביץ, יש לה מרפאה באודים או ד"ר ג'ינה ויסמן יש לה מרפאה בעולש.
שתיהן יוכלו לעזור לך. שתיהן מצויינות!
ממליצה לך לקבוע טור כמה שיותר מהר.
את יכולה במהלך השבת ליצור קשר עם הקו החם של לה לצ'ה.
או להתקשר לחלב אם והן יעזרו לך 09-8949953
אם לא תמצאי שם מענה, כל יועצת/מדריכת הנקה תוכל לעזור לך לפחות לעבור את השלב הראשוני עד שתפני לרופאה.
בנתיים ממליצה לשחרר מעט חלב כל פעם עד להרגשת הקלה, ולא לרוקן את השד לגמרי כדי לא לאותת לגוף לייצר עוד חלב.
כשאת מניקה תשתדלי שהתינוק ינק כל פעם בתנוחה אחרת כדי ש"יגיע" לכל צינוריות החלב.
בהצלחה ותרגישי טוב!

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 דצמבר 2011, 20:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום רב, קודם כול תודה על התשובה. מצבי לא משהו בלשון המטה. יש לי גודש כבר כשבועיים לא מלווה בחום (עד היום). הייתי אצל כירורג מתמחה בשד. הוא אמר שלא מדובר בדלקת אלה בסתימה מלווה בגודש, וגודש צריך לעבור לבד ואין צורך באנטיביוטיקה. אני עושה עיסויים כול יום , לבד, בעזרת בעלי, במקלחת , עם קומפרס חם, ללא קומפרס חם, עשיתי גם דיקור. היה שיפור בגודש אבל עדיין הוא קיים ודי גדול (אני אפילו שמרימה את היד או לוקחת יד אחורה מרגישה כאב). היום עוד פעם עלה לי חום, אבל סיבה נראה לי סתימה בשד שני. האם יש לך רופאה שאת יכולה להמליץ?

דלקת בשד

על ידי תבשיל_קדרה* » 03 דצמבר 2011, 15:40

לנה, קראת למעלה?

כמה דברים חשובים:
1 - מנוחה. ארבע דלקות בחודשיים גורמות לי לחשוב שאת לא מטופלת מספיק טוב. האם יש לך עזרה במשך היום?
2 - ויטמין C, גם זה מהחיזוקים הכלליים, גם כדי למנוע את הדלקת הבאה.
3 - את מרגישה גוש? עסי אותו עם היד בעדינות. תחשבי ככה: יש צינורית חלב סתומה, מאחורי הסתימה מצטבר חלב. צריך בהדרכה לשחרר את הסתימה, עד שהכל יצא. כלומר - עיסוי עדין, הכיוון: מבסיס השד אל הפטמה. משהו שעוזר: להיניק כשהסתטר של התינוק נמצא בכיוון בו הסתימה שלך (כלומר - את מסובבת את הילד לכיוון המתאים. אם יוצא שהוא צריך להיות על הראש, עשי זאת בשכיבה).
4 - פינוי החלב: חשוב לוודא שהתינוק יונק באופן שמרוקן את כל צינוריות החלב. האם כל הסתימות שהיו לך היו באותו איזור? האם יועצת הנקה ראתה אותך מיניקה? טוב להוציא חלב בעיסוי מתחת למקלחת חמה או בעזרת קומפרס חם.
5 - בין ההנקות והעיסויים, להקלה על הכאב, את יכוהל להעזר בקומפרס קר. גם כרוב הוא אפשרות, אבל לא להגזים, כי את רוצה שישאר אצלך חלב בשביל התינוק.

בגדול, טיפול אינטנסיבי של עיסויים, ופינוי החלב במשך יממה אמור להראות שיפור.
רק אם אין שיפור אחרי שבאמת התאמצת, מציעים לקחת אנטיביוטיקה בהנחה שאולי ישנו זיהום.
הרופא המתאים? זו בעיה. כי זה צריך להיות רופא שמבין בהנקה, ותחום זה אינו חלק מההכשרה של שום רופא, בשום התמחות. אז או רופאה שהיא יועצת הנקה, או רופא שהומלץ לך באופן מיוחד לענין זה על ידי פציינטית שלו.

ספרי מה שלומך, ושאלי עוד שאלות.
הרגישי טוב!

דלקת בשד

על ידי לנה* » 03 דצמבר 2011, 15:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום, ילד שלי בן חודשיים, עכשיו זה פעם הרבעית שיש לי דלקת. בפעם הראשונה זה ישתחרר לבד, פעם שניה לקחתי אנטיביוטיקה (מקסיפן במשך שבוע). חשוב לציין שלא היה לי גודש רק חום גבוה מעל 39 , אילו לא החום בכלל לא היתי שמה לב, רק אחרי שחיפשתי מצאתי נקודות רגישות. בפעם הראשונה היה בצד שמאל אחר כך פעמיים בימין ועכשיו עוד פעם שמאל. בפעם אחרונה אמרתי שאני לא יקח אנטיביוטיקה (במשך יומיים היה לי חום עולה ל39 לסירוגים) עכשיו יש לי גודש שאני לא יכולה להרים את היד ואיו חום. מה עושים? אי אפשר לקחת אנטיביוטיקה כול הזמן!!!! ולאיזה רופא מקצועי הולכים לפני זה הייתי אצל רופא משפחה, ולא נראה לי שהיא יודעת מה עושים?

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 אפריל 2011, 13:37

_טיפולים אלטרנטיביים לדלקת

ארומתרפיה- למהול בשמן נשא מכבישה קרה (זרעי-ענבים,מישמיש,זית...) שמן אתרי מאיכות טובה: גרניום, פרנקאינסנס, ניאולי, בכמות של טיפה מכל שמן לכף שמן נשא. עדיף לפנות למטפל בשמנים שיכין במקום לקנות לבד כל שמן בנפרד,ואז כדאי לבקש להוסיף גם קמומיל,שהוא נפלא אבל מאד יקר. יש לעסות את השמן בעדינות על השד - לא על הפיטמה עצמה.
שמן נימית, מיוצר ע"י חברה שנקראת "עשבי קדם" משתמשים חיצונית על השד באיזור הנגוע. אפשר להשיג בניצת הדובדבן ובעוד בתי טבע למיניהם.
דיקור סיני+מוקסה.
רפלקסולוגיה_

דלקת בשד

על ידי ג'וש_קה* » 17 אוקטובר 2010, 21:43

קודם כל שלום ותודה לכולם על המידע הרחב שמצאתי כאן...מרותקת!
יש לי שאלה..על כמוסות צמח החילבה להגברת ייצור חלב וחיזוק..אולי יש משהו אחר מומלץ..אני קראתי ששימוש ממושך בחילבה עלול לגרום למיעוט סוכר בדם..ולא לקחת בלי יעוץ רופא..
מה דעתכן על צמח החילבה בכללי..אשמח גם לעצה בכללי איך לההההתחזק..אני מניקה כבר ארבעה חודשים וכיום ומרגישה שנגמר לי הכוח..ממוטטת בנוסף נהייה לי גוש בחזה והצטטנתי..אני מרגישה שהכל קשור להכל.. איך לחזק את הגוף בנוסף לשינה...אשמח לתגובה!

דלקת בשד

על ידי הילה* » 17 אוקטובר 2010, 20:59

הי ליהי!
קודם כל מבינה מאוד מה את עוברת, לצערי חוותי את זה כמה פעמים.
אז מנסה לעזור מניסיון שלי,
להניק כמה שיותר ממש המון הנקות, קומפרסים חמים אפשר אפילו באמבטיה תחת זרם של מיים חמים ולעשות עיסוי בשד לכיוון הפיטמה. מנוחה ושתייה מרובה ואם את מעונינת לי עזר מאוד טיפול הומואפאטי ממש בזמן שהיה לי את הדלקת טיפול קצר של שלושה ימים מבחינתי זה היה במקום אנטביוטיקה.
מקוה שעזרתי, תרגישי טוב!

דלקת בשד

על ידי ליהי_פאי_תפוחים* » 09 פברואר 2010, 10:16

התחילה לי אתמול בצהריים דלקת בשד מלווה בחום ותחושת שפעת בחילות ועייפות כללית. השד אדום קשה ויש חום מקומי.
אנטביוטיקה זה מוצא אחרון בהחלט עבורי אז אם יש למישהי רעיון טוב להקלה וטיפול בבקשה צרו קשר. אפשר באתר או יותר טוב הבייתה. אני בטלפון 03-6446343.
תודה.

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אוגוסט 2009, 08:36

טרושקה, אנטיביוטיקה לא ממש תעזור לפטריה להעלם.
לא הבנתי אם הרופאה היא יועצת ההנקה? אם כן, סמכי עליה, אם היא רופאה אחרת (משפחה או משהו), לכי מהר ליועצת.
דלקת שרק מתחילה להתפתח לא מצריכה אנטיביוטיקה בשום אופן, אם יש שם גוש זו סתימה, לא דלקת.
את כנראה צריכה עדיין שיפור של התפיסה, אם היית אצל יועצת, את יכולה ללכת אליה שוב למעקב. יש כאלו שעושות מעקבים בחינם (מעטות...) ויש כאלו שלוקחות מחיר מופחת.
בהצלחה! גם אני מקווה שבמהרה תתחילי להינות מהתקופה הזו (())

דלקת בשד

על ידי ורד_לב* » 05 אוגוסט 2009, 17:00

וואהו, נשמע באמת לא נעים!
נשמע לי שצריך מישהי מקצועית שתאבחן את מה שקורה אצלך בשד כרגע...
כתבת לי שאת מטופלת במרפאת הנקה ושהיא בחופשה כרגע, האם חוזרים בקרוב? כי אם לא, אולי כדאי לגשת ליועצת הנקה אחרת באזורך.
אבחנה טובה תוביל לטיפול המתאים ביותר...
מקווה שתמצאי את הפתרון ושתגיעי למצב בו את מצליחה להניק ללא כאבים ואפילו (אני יודעת שקשה להאמין בזה כרגע) בכיף {@

דלקת בשד

על ידי טרוש_קה* » 05 אוגוסט 2009, 14:49

טוב, ההנקה הזאת כבר נהיית סיפור מסובך...

זה התחיל בפצעים של התחלה בגלל אחיזה לא הכי טובה. האחיזה תוקנה בעזרת יועצת הנקה ולאט לאט הפצעים נעלמו.
אבל אז הופיעה דלקת בשד. חום גבוה של 39 מעלות במשך יומיים, כאבים חזקים ועשרה ימי אנטיביוטיקה... לקחתי אדיצופילוס (או איך שאומרים)תוך כדי, ואז... פטריה בשד שלקח עוד שבוע בערך לאבחן, אולי כי היא היתה פנימית ואולי כי שכנעתי את עצמי שהכל עדיין בגלל אחיזה בעייתית, מה שאינו נכון. טוב, עוד שבוע של אגיסטן בשבילי ואורל-ג'ל לפיצקית, והפטריה עוד חיה, בועטת וכואבת, והופ-
היום בביקור אצל הרופאה בשביל משהו אחר היא טענה שמתפתחת לי דלקת בשד עוד פעם. נדמה לי שזה בצד השני הפעם (אגב, הצד עם שהפטריה בו נראית לי יותר חמורה, ובטוח יותר כואבת).
בקיצור- מניקה עוד מעט כבר חודש וחצי ולא היה לי יום אחד של הנקה רגועה, נטולת כאבים וחריקת שיניים. ולא נראה שזה בדרך להסתיים.
השד ש"הואשם" היום לא גדוש ואני גם לא מרגישה גוש בתוכו (למרות שהרופאה אמרה שהיא אכן מרגישה, ואני מרוב שוק אפילו לא טרחתי למשש אותו בעצמי בזמן הביקור). מצד שני, לא זכור לי גוש גם בדלקת הקודמת.
קשה לי גם להבחין בכאב חריג, כי הפטריה כבר כואבת שבוע ואני לא יודעת כבר אם זה כאב אחר או מה... השד טיפה יותר אדמומי, אבל אני לא מבחינה בכך שהוא יותר חם. הרופאה רשמה לי עוד מרשם לאנטיביוטיקה אבל אני ממש לא מתכוונת לקחת אותה, אלא אם כן השד שלי יעמוד על סף נשירה ...

אני זקוקה לעצות טובות וגם לתמיכה. אם ההנקה לא הייתה כ"כ חשובה לי, נראה לי שהייתי כבר מוותרת. זה ממש מעיב :-( על כל הזמן האחרון והתקופה הזאת של אחרי הלידה .

בינתיים שמתי כרוב על השד החשוד ואני הולכת עכשיו להוריד אותו כדי שלא ייבש לי את כל החלב.

דלקת בשד

על ידי עולם_קטן* » 12 דצמבר 2008, 00:57

תודה לכולכן על העצות.
סיכום המחלה:
לאחר יומיים של חום מעל 38, התחלתי לטפל בעצמי ולנוח,
לקחתי טיפות פרופוליס (ממש תחליף טיבעי לאנטיביוטיקה, ולדעתי אף הרבה יותר אפקטיבי...), חלבתי קצת את המוגלה מהשד,
למחרת החום ירד, אבל עדין נשאר גוש בגודל של אגרוף, שמרגיש כמו סכין שנעוץ בשד ומישהו שדואג לסובב אותו כל כמה דקות...
כל אותו היום הגורה סרבה לינוק מאותו השד (אולי לא אהבה את הטעם של הדלקת, או יותר הגיוני את המרקם הרירי, שאולי גם גרם לה להקיא? או שפשוט הרגישה את החששות שלי בכל פעם שהניחה את הפה על אותו השד?), בנוסף גם לא הצלחתי לשאוב כלום עם משאבת האוונט הידנית שתמיד כשאני צריכה אותה אז היא לא מתפקדת, כך שבערב הסכין שבשד הסתובב די הרבה...
והשד היה דומה יותר לעגבניה, אבל בגודל של פמלה (-; , ובפנים תקוע תפוח אדמה עם קוצים...
ואז במקלחת עשיתי עבודה יסודית והצלחתי לסחוט את רוב הגוש החוצה, אפילו לא היה צורך לסחוט, פשוט לחצתי עם האצבע על הגוש ויצאה מוגלה (כ"כ היה גדוש), איזו הקלה זה עשה!
נראה לי שהצלחתי לצאת מזה סופית!
אני עדין מאמינה שאפשר להתגבר על דלקת בשד גם ללא אנטיביוטיקה,
ושמעתי גם מיועצת הנקה מוכרת ושם דבר, שאפילו אם נוצר אבצס אז הוא יכול להתנקז בדרך טבעית עם הזמן והיניקה, ללא שום דיקור כירורגי.
חשבתי שוב על נושא היניקה של הדלקת, דיברתי עם אבא שלי שהוא רפתן והוא אמר לי שהוא לא נותן חלב כ"כ מודלק לעגלים כי זה עלול לגרום להם לשלשול,
ומצד שני יצא לי לקרוא השבוע מאמר מעולה על האמת שמאחורי החיסונים (מאיזה עיתון שמחלקים חינם בתחנות דלק בגליל), כתוב שם על החומרים שיש בחיסונים כמו מוגלה מפצע של חזיר/סוס/קוף ושאר חיות מסכנות, חלקן מתות, בשילוב עם חומרים משמרים כמו כספית פורמלין ואלומיניום.
אז מה?, לא עדיף כבר שהתינוק ינק קצת מוגלה של חלב אם מהציצי של האמא שאצלה הוא גדל בבטן ובגופו ישנם את אותם הגנים, שהיא חשופה לאותן המחלות כמוהו ומייצרת לעצמה נוגדנים שמותאמים בדיוק אישי גם לצאצאה, וכל זה טרי וללא כל החומרים המשמרים המפוקפקים שבאריזה ה"סטרילית" של משרד הבריאות?!
בערב, ברגע שהפנמתי את התובנה הזאת, הגורה ניאותה לינוק מהשד הדלוק.
ואולי זה היה בגלל שכבר נגמר לה החלב בשד השני והיא היתה כבר ממש עייפה?
ברור לי שהדלקת נוצרה ממתח נפשי ועייפות מצטברת,
או מחיידקים מהפה של הגורה החולה שנכנסו לי לשד ע"מ לצאת משם כמוגלה ולייצר לה נוגדנים...?
בעצם כלום לא ברור לי... D-:

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 דצמבר 2008, 06:24

עולם קטן
ניסית תמצית פרופוליס ואכניצאה בשתיה?

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 דצמבר 2008, 06:21

תמצית ארניקה מבוססת על אלכוהול ובשימוש פנימי עלולה לגרום לתגובה קשה של דופק מהיר ועלייה בלחץ הדם.
ארניקה דרך הפה אפשר להשתמש בהימופטיה ובשמן לעיסוי רק באזור רחוק מהפטמה.
יש נקודת שיאצו טובה לעיסוי כארבע אצבעות מעל הפטמה שיכולה להועיל.
לדעתי שינה יכולה גם לחולל פלאים.

יש מי שהיא שניסתה חמאת שיאה?

דלקת בשד

על ידי ילדת_טבע* » 11 דצמבר 2008, 05:24

בטח כבר לא אקטואלי אבל אני נטלתי ארניקה באופן אורלי. מניחה שאפשר גם לעסות את השד הכאוב עם שמן ארניקה או משחה וזה גם עשוי להואיל (למה לא בעצם?).
כולי תקווה שאתם בטוב.

דלקת בשד

על ידי עדי_יותם* » 10 דצמבר 2008, 06:43

עולם קטן, אם החום לא ירד, זו אינדיקציה לקבלת אנטיביוטיקה. דלקת בשד עלולה להתפתח לאבצס, שזה מאוד לא נעים ודורש פרוצדורה כירורגית לניקוזו. אני מקווה מאוד שירד כבר :-/

גם לי לא ידוע על כך שהקאות של תינוק נגרמות מהנקה בזמן דלקת. חשוב מאוד לרוקן את השד בזמן דלקת. וחשוב מאוד שתשתי ותנוחי. (אבל עוד יותר חשוב ללכת לרופא בדחיפות אם החום לא ירד).

דלקת בשד

על ידי עולם_קטן* » 09 דצמבר 2008, 21:58

בינתיים החום עלה לי ל-38.4 ונראה שנעצר שם בינתיים,
התחלתי לבלוע טיפות פרופוליס ולעסות את השד עם אלופרופוליס (אלוורה עם פרופוליס),
האיש חזר מהעבודה ויכולתי סופסוף להתקלח ולאכול משהו.
גם הגורה עם חום ומקיאה פעם פעמיים ביום,
היום במקלחת סחטתי את השד ויצא לי בעיקר ריר צהבהב (כמו מוגלה) וממש טיפה חלב,
האם יתכן שהיא מקיאה בגלל הרכב החלב הדלקתי?
כי בשום מקום לא קראתי/שמעתי המלצה שלא להניק מהשד הדלקתי (בעצם כן, רק באתר אחד של רפואה סינית...).
יש פה מישהי שמבינה בזה או שקרה לה מקרה דומה?

דלקת בשד

על ידי עדי_יותם* » 09 דצמבר 2008, 21:34

עולם קטן, תקראי את הסיכום שבהתחלה. הכל שם.

דלקת בשד

על ידי עולם_קטן* » 09 דצמבר 2008, 15:20

ילדת טבע,
ארניקה באיזו צורה?
או עצות אחרות מנשים נוספות (אין לי זמן לקרוא את כל הדף).
כבר 4 ימים שהגורה עם חום שיניים ודלקת אזניים, אתמול בבוקר קמתי אני עם שד גדוש וכואב, בצהרים עלה לי החום ל-38.1,
בלילה שמתי כרוב על השד הכואב (מאוד! ואני בדר"כ עם סף כאב גבוה), הבוקר החום המשיך והשד נעשה אדום,
עוד שילוב מנצח פרט לגורה החולה שרוצה רק על הידיים (אבל באמת כל הזמן, אפילו כשאני הולכת לשרותים...) ואני שלא יכולה להחזיק אותה בצד של הדלקת,
זה שהיום נשארתי לבד איתה ועם אחיה הגדול שלא רצה ללכת לגן, והאבא נסע לעבודה עד הלילה.
כבר שנים שלא לקחתי אקמול ובטח שלא אנטיביוטיקה, אני מעדיפה לדחות את זה עד כמה שניתן!, לנסות דרכים טבעיות לפני כן.
אשמח לעצות במהירות. תודה

דלקת בשד

על ידי ילדת_טבע* » 13 נובמבר 2008, 08:21

פעם ראשונה שחטפתי אחרי שלוש וחצי שנות הנקה. היונק הראשי עם ענייני שיניים הקאות ונזלת פספס קצת בלילה היונקת המשנית נרדמה שלושה לילות רצופים בלי לינוק וטראח, ציץ ימין כואב ונפוח ודולף וזה לא עובר אחרי ריקון יסוד... כואב...
הפתרון שלי היה ארניקה עשה יופי של עבודה. תוך יום של טיפול אינטנסיבי היתה הקלה משמעותית ולמחרת כבר כלום. זה לא כתוב למעלה אבל עושה את העבודה יופי.

דלקת בשד

על ידי עדי_יותם* » 05 אוגוסט 2008, 13:35

אויש, במבי :-/ לא נעים. אין הרבה מה להוסיף על מה שכבר נכתב כאן. חשוב מאוד להקפיד על שיפור התנוחה. זה קשור מאוד - חלק מהשד לא מתרוקן, והחלב שנשאר בשד גורם לדלקת. כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות. לא לשכוח לשתות הרבה, ולמדוד חום.

בהצלחה, ואם לא מצליח במהירות - תתקשרי :-)

דלקת בשד

על ידי במבי_ק* » 05 אוגוסט 2008, 07:06

הצילו! כואב לי, ואני מסכנה.

יש לי משהו בציצי השמאלי, כואב. נפוח מאוד בחלק התחתון שלו, וקשה. כאילו יש שם משקולת. כואב לי גם כשלא מיניקה. לא יכולה לשלוח יד שמאל קדימה מעבר לנקודה מסויימת. אני יודעת שהתינוקת לא אוחזת טוב את השד, זאת גם אשמתי שלא התעקשתי לתקן, כי ראיתי שיש שיפור בכאבים (כל ההנקות שלי מלוות בכאבים בפטמות בהתחלה, רק במשך תפיסת השד, אח"כ זה נרגע. ראיתי שהפעם זה פחות חמור והחלטתי להמשיך לסבול קצת עד שזה יעבור). בכל מקרה, אני לא יודעת אם זה קשור לתפיסה הלא-ממש-מושלמת או שזה משהו אחר.

הנקתי הרבה מהציצי הזה בלילה, אבל בכל פעם הוא נהיה ממש מהר גדוש והאיזור הכואב, מאוד כואב. איך אני יודעת לאן לפנות? אני חושבת שאין לי חום, אבל אמדוד. בלי קשר, ההחלמה שלי מהלידה (לידה שלישית, שממנה יצאתי חזקה, שמחה וללא שריטה) היא איטית. בימים האחרונים אני די תשושה, למרות שאני נחה רוב הזמן בגלל שרצפת האגן שלי מאיימת ליפול. כואבות לי הרגליים. אני לא עושה כמעט כלום חוץ מלהניק. בנזוגי מטפל בכל ענייני הבית, בילדים ובי. אבל הוא צריך להתחיל לחזור לעניינים (עבודה). קשה לי לא לעשות כלום, אז לפעמים אני מזיזה איזה בובה למקום או מרוקנת מדיח (בסדר, אני אפסיק גם את זה).

אמא לתמרה - תודה על מה שכתבת. אולי באמת אני אפנה לדיקור.

דלקת בשד

על ידי אמא_לתמרה* » 28 מאי 2008, 23:01

מעדכנת בשביל הבאות בתור אחריי שיחוו דלקת/סתימה בצינורית החלב
במקרה שלי הדבר לווה בחום של 38 מעלות עם כתם אדום באיזור הפגוע כאבים מייסרים וקישיון שהלך והחריף
הרופאה בקופת החולים איבחנה ,כמובן, דלקת ונתנה מרשם לאנטיביוטיקה ותור דחוף לכירורג...!?!
בקיצור מפה לשם מה שאני רוצה להעביר זה מה עזר לי לצאת מזה :
אופטימיות
אומגה 3 (בהמלצת הרוקחת)5 כמוסות ביום
דיקור סיני שעברתי
כרוב 3 פעמים (10 דק בכל פעם)
הנקה בתנוחת פוטבול
ומנוחה

הכל התבצע באותו היום ותוך פחות מ-24 שעות הדלקת נעלמה כמעט לחלוטין..
זהו מקווה שהמידע יעזור ותודה רבה לנשים היקרות והמידע הרב שהציל את ההנקה שלי

דלקת בשד

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 08 ינואר 2008, 22:11

איזו אנטיביוטיקה מומלצת בהנקה?
אנטיביוטיקה מותרת בהנקה! בד"כ נותנים אוגמנטין אבל זה ממש לא מחויב. את יכולה גם לוודא את זה במרכז טרטולוגי.

דלקת בשד

על ידי צריכה_עזרה* » 08 ינואר 2008, 21:54

בתי בת 9 חודשים, יונקת
בתקופת ההנקה עברתי כבר קרוב ל 10 מקרים של דלקת בשד
חלקם היו מינוריים אבל היו לפחות 5 שהיו זוועת עולם
מהתייעצויות קודמות עם יועצת ההנקה ושאר בירורים - סביר להניח שהבעיה נובעת מ"יניקת ספגטי" שבה השד לא מתרוקן כמו שצריך - בעיה שבגילנו המופלג אין כל כך מה לעשות איתה...
עד כה לא השתמשתי באנטיביוטיקה והצלחתי לשרוד בעזרת אדוויל ושאר מיני דרכים טבעיות - קומפרסים, עיסויים, ריקונים, טראומיל וכו'
ביומיים האחרונים אני סוחבת שוב דלקת זוועת עולם ולא מצליחה להתמודד איתה
החלטתי הפעם כן לקחת אנטיביוטיקה בתקווה שזה יפתור את הבעיה
ואני מבקשת לדעת איזו אנטיביוטיקה מומלצת בהנקה?
האם עדיף להפחית הנקה בזמן שאני אהיה עם אנטיביוטיקה - היא מורגלת ממילא לבקבוק מטרנה פעם ביום והדבר לא יהווה בעיה מבחינתה
האם יש למישהי עוד הברקה לפתרון הבעיה - משהו שעדיין לא ניסיתי?
אני אוכלת הרבה שום חי - "אנטיביוטיקה טבעית". חשבתי אולי קומפרסים חיצוניים של שום שמניחים על השד - מישהי יודעת על אפקטיביות של זה בהקשר לדלקת?
אשמח לכל עזרה שהיא, תודה

דלקת בשד

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 28 דצמבר 2007, 03:15

תודה רבה! באמת היה נראה הגיוני שזה מה שצריך לעשות. כה פשוט.

דלקת בשד

על ידי אמא_אום* » 27 דצמבר 2007, 23:40

נשמע כמו צינורית חלב חסומה (דבר שבהחלט יכול להוביל לדלקת).
ההמלצות: מחט סטרילית, לפוצץ את הבועה הלבנה. אין צורך לחפור, רק לאפשר לפצע להתנקז.
להניק הרבה מהצד הכואב, לא "להזניח"אותו.

לפני כמה שנים תרגמתי "מאמר של דcom]ר ניומן content[/po]&task=view&id=124&Itemid=190

"אם החסימה מלווה בהופעת שלפוחית קטנה בקצה הפטמה, ניתן לחורר את השלפוחית בעזרת מחט סטרילית. חממי באש מחט או סיכת תפירה, צנני את המחט ובקעי בעדינות את השלפוחית. אין צורך לחפור סביבה, רק לבקוע את ראש או צד השלפוחית. לעיתים ניתן יהיה לסחוט חומר דמוי משחת שיניים מן הצינורית, והחסימה תשתחרר מיד. ניתן גם לתת לתינוק לינוק והוא עשוי לשחרר את החסימה בעצמו. בקיעת השלפוחית תפחית את הכאבים בפטמה אפילו אם הצינורית לא נפתחה מיד. גשי לרופא אם אינך מסוגלת לבקוע את השלפוחית בעצמך"
החלמה מהירה!
<חיבוק>

דלקת בשד

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 27 דצמבר 2007, 19:53

הצילו כואב!
שד שמאל התחיל לכאוב לי. יותר נכון הפיטמה אבל נראה שגם פנימה או שזה רק כאב שמוקרן. כואב נורא בזמן הנקה. בקצה הפיטמה רואים נקודה לבנה של מוגלה, כאילו חצ'קון בקצה הפיטמה. לא יודעת לאבחן מה זה מכל הדברים: פטריה, סתימה, דלקת, שלפוחית חלב? מישהי מכירה? הצעות לפיתרונות? כן או לא להניק מהשד הכואב (ממש כואב בהנקה)? לאיזה סוג של מרפאה אפשר ללכת לאבחון כך שזה יהיה על חשבון הקופה ולא על חשבוני?
מחכה בדחיפות לתשובות תודה.

דלקת בשד

על ידי נאוה_פרנס* » 10 דצמבר 2007, 18:33

גוש כואב הוא בדרך כלל לא סרטני ולכן, קודם כל תורידי את רמת החרדה.

הכתובת שלך היא: כירורג שד.

תבקשי להגיע דחוף.

דלקת בשד

על ידי אדמה* » 10 דצמבר 2007, 12:50

מקווה שמישהו יקרא ויעזור לי באיבחון,
משלשום בלילה- כלומר 36 שעות
יש לי מין גוש בחזה,
אני מתכוונת בחזה ממש בגבול שנגמר הציצי.
בקו של מעלה בית השחי
קרוב לעצם הבריח- בצד שמאל.
גוש כואב שמקרין ליד ולבית השחי.
אני מניקה פעוטה בת שנה וחצי ע"פ דרישתה.
אין לי גודש או מלאות או חום לא בציצי ולא בגוש.
אני ממסג"ת ושואבת ומניקה בעיקר ממנו.
מחממת בקומפרסיפ חמים וממס"גת וגם עם משהו קפוא מדי כמה שעות.
זה לא משתחרר.
אולי זה בכלל לא קשור לחלב?

דלקת בשד

על ידי רסיסים_של_אור* » 02 נובמבר 2007, 15:46

אם החום מאד גבוה (לכיוון ה40) אני חושבת שממליצים בכלל ובדף הזה להגיע לרופא על מנת לקבל טיפול אנטיביוטי.
יועצת הנקה שעזרה לי הנחתה אותי איך להכניס את השד לקערה עם מים חמים וסבון ולעסות אותו טוב טוב ממש מלמעלה כדי לנסות להצליח לשחרר את הסתימה בצינורית ולשחרר חלב שנתקע שם (ועליו החיידקים חוגגים ויוצרים את הדלקת). העיסוי מאד כואב אבל יעיל ולפעמים אפשר ממש לראות חלב עכרורי יוצא משם.

אני לא אשת מקצוע ותקחי את דבריי בערבון מוגבל. רפואה שלמה {@

דלקת בשד

על ידי דניאלה* » 02 נובמבר 2007, 15:20

אם את ממשיכה להרגיש כל כך רע...
כדאי מאד לפחות לדבר עם רופא,
חבל לקחת סיכון בעניין.
לא יכולה להמליץ לך יותר, כי אצלי זה לא הגיע למצב שהשד אדום
(לא ראו חיצונית שום דבר, תפסתי את זה כנראה בזמן למרות שהחום כן עלה בהתחלה)

דלקת בשד

על ידי פלונית_שותפה_לחרדות* » 02 נובמבר 2007, 00:40

תודה על התגובה, אני מניקה בתדירות גבוהה מעסה את השד ושמה עלי כרוב החום ירד אבל הכאבים לא פחתו והשד אדום. אני ממש מותשת מרגישה כמו שפעת. הרגליים כואבות, הראש כואב ואני ממש חלשה. זה נשמע נורמאלי.
אין לי אפשרות לראות רופא עד יום שני, אני נמצאת בחו"ל. אני מקווה שיחול שיפור

דלקת בשד

על ידי דניאלה* » 01 נובמבר 2007, 23:27

כשזה קרה לי, יועצת ההנקה הצילה אותי בעצה הבאה:
כל שעה וחצי שעיים להניק או לשאוב.
לשים דגש על השד הכואב אבל לא להזניח את השני כדי לא ליצור שם גודש.
לי זה עזר באופן כמעט מיידי
אבל מאד מאד חשוב שאם אין שיפור תראי רופא!
ובכלל ממליצה לך לדבר עם יועצת הנקה,
לנוח ולהתייחס לעצמך כחולה לכל דבר.
<לא פחות חשוב>

תהיי בריאה

דלקת בשד

על ידי פלונית_שותפה_לחרדות* » 01 נובמבר 2007, 15:10

שכחתי להוסיף שלאוחרונה היא יונקת בלילות בלי הפסקה. ביום פחות, אבל בלילה זה ממש כל שעתיים-שלוש

דלקת בשד

על ידי פלונית_שותפה_לחרדות* » 01 נובמבר 2007, 15:09

הצילו!
היונקת בת שנה ושלוש, כבר ממש גדולה. מעולם לא סבלתי מגודש ודלקת.
אתמול החלו כאבים קלים בשד. בלילה זה כבר היה בלתי נסבל. החום עלה. כל הגוף כואב, כמו שפעת. אין לי כוח לקרוא את כל הדף, אני מותשת.
רק כדי לתאר את התחושה. השד מאוד כואב (בתחושה, כאילו נתפס שריר) יותר בתנועה שלי, הרמת יד או לחיצה. הכאב מקרין לבית השחי. השד לא נראה אדום.
אני, היפוכונדרית מטבעי, לא יודעת אם התשישות והחולשה שייכת לכאב בשד.
אני פוחדת לייבש את החלב עם כרוב, כי יש לי תוכניות להמשיך להניק אותה.
בבקשה עוצו לי עיצה. מקלחות, קומפרסים, מה לעשות על מנת שאני אחזור לעצמי.

דלקת בשד

על ידי יער_נורווגי* » 17 יוני 2007, 10:09

טוב נראה לי שאנחנו אחרי... בשישי בערב כבר הייתי עם חום ותחושת שפעת כללית, ממש הרגשתי רע. עבר אחרי הרבה עיסויים, הנקה מהצד הכואב (את השני רוקנתי לכיור..), מקלחות ובקבוק חם. אה וויטמין סי.שוב נוכחתי לדעת שמה שנראה כה פשוט (כל העסק הזה שנקרא הנקה) לא בהכרח כזה.

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 יוני 2007, 16:32

לעסות אבל בעדינות. לא 'לכסח' את רקמת השד. לסחוט דרך הסתימה לכיוון הפיטמה, קמפרסים חמים לפני ההנקה כדי שהחלב יזרום יותר בקלות, אדויל או נורופן לחום+כאבים+אנטי דלקתי (לפעמים עוזר לגוף להתמודד לבד ולא להגיע לדלקת ואנטיביוטיקה) ואפשר גם כרוב ל-20 דקות 3 פעמים ביום ק על המקום.

דלקת בשד

על ידי תבשיל_קדרה* » 15 יוני 2007, 22:11

עברתי אותו דבר, בכל קפיצת גדילה - סתימה. בחודש וחצי היה הכי חמור (במקביל לבעל לחוץ בעבודה, ונמצא פחות בבית :-P). עכשיו, בשלושה חודשים, רק כאב קצת.

לרוקן (ידנית), להיניק, לעסות. ושוב. ושוב. כדאי גם סשנים של מקלחת עם עיסוי וריקון.
(אין לך איזה יונקשיש שיכול לעזור, הא? גם לי אין, בסיבוב הנוכחי. זה מאוד עזר בפעם הקודמת.)
כשהפסיק להחמיר הכאב ידעתי שאני בדרך הנכונה. לקח עוד איזה יומיים עד שהחלים לגמרי (לא כואב, לא אדום), ועוד כמה ימים עד שגם פחתו הדליפות.

דלקת בשד

על ידי פלוני_אלמוני* » 15 יוני 2007, 18:32

האם זה מצב שיכול להתפתח לדלקת?
כן. נשמע שמתחילה לך שם סתימה שעלולה להתפתח לדלקת. עסי את המקום הכואב (כן, זה כואב, אבל יעיל - הכי טוב במקלחת, כשהמים החמים זורמים לך על הגב ומקילים את הכאב, אבל לא על השד כדי לא להגביר את זרימת הדם לאזור הכואב). בעיסוי - אגרפי את היד ועסי עם פרקי האצבעות - שוב, כואב אבל עובד לפתיחת סתימות. לגבי תנוחות יצירתיות - לא צריך להתפרע, אבל אם הסתימה היא ברביע החיצוני תחתון של השד (בין שעה שלוש לשש אם מסתכלים על השד כמו על פני שעון), את יכולה להיניק בפוטבול, כך שהסנטר של התינוקת "חופר" באזור הסתום ועוזר לשחרר את הסתימה. ואם את לוקחת משככי כאבים, קחי איבופרופן (נרופן, אדוויל) לפי המינון הרשום על המיכל - לאיבופרופן יש אפקט אנטי-דלקתי שיכול לסייע למנוע היווצרות דלקת.
תרגישי טוב.

דלקת בשד

על ידי יער_נורווגי* » 15 יוני 2007, 12:13

התעוררתי הבוקר עם כאבים בשד שמאל. התנוקת בת 6 שבועות (בדיוק היום!) ולדעתי עברנו אתמול קפיצת גדילה (לא יודעת אם אנחנו אחרי או תוך כדי). היא אכלה כל חצי שעה עד שעה, כל פעם עשרים ד' או חצי שעה. אבל בלילה, טפו טפו, ישנה כמה שעות רצוף, הכי הרבה מאי פעם, ואז הנקתי מהצד השני (היה תורו...) ובבוקר כשהתעוררתי ממש כאב לי הצד ממנו בעצם לא הנקתי 7 שעות לפחות, אחרי יום של כל הזמן להניק. ובמקביל גם לא ישנתי במשך היום ביומיים האחרונים ואני ממש מרגישה מותשת פיזית. המקום קצת חם, לא אדום, ובעיקר כואב (כזה שאם הילדה עלי ולוחצת על המקום זה מציק). רוקנתי קצת במקלחת והאכלתי אותה מהצד הזה כבר פעמיים (מהצד השני שאבתי) אבל בנתיים אין הקלה. האם זה מצב שיכול להתפתח לדלקת? קשה לי לחשוב על להניק אותה בתנוחות יצירתיות.. בקושי עם הסטנדרטית אני מסתדרת. (הנה היא שוב רוצה לאכול, אחרי חצי שעה הפסקה. קפיצת גדילה?)

דלקת בשד

על ידי תות_שדה* » 25 אפריל 2007, 19:52

בכל הפעמים שהייתה לי דלקת בשד זה היה מלווה בחום, ואף פעם לא נטלתי אנטיביוטיקה לשם כך.
כאשר עברה הדלקת עבר גם איתה החום. אבל אולי במקרה שלך....
בכל אופן בהריון הנוכחי הייתה לי דלקת ראות והרופא משפחה התקשר לידי למרכז הטרטולוגי לפני שרשם לי אנטיביוטיקה.
למה הרופאה שלך לא התקשרה?
אולי תתקשרי בעצמך לשם כדי להיות בטוחה?

דלקת בשד

על ידי רסיסים_של_אור* » 24 אפריל 2007, 17:21

ביום ראשון האחרון החלו לי צמרמורות קשות וכאב עז בשד ימין. לאחר שהתייעצתי טלפונית עם אביב חדש (תודה גדולה גדולה) נגשתי לרופאה על מנת לקבל מרשם לאנטיביוטיקה למקרה הצורך.
חזרתי הביתה ודי מהר חום הגוף הרקיע שחקים. הרופאה רשמה מוקסיפן פורטה והתחלתי לקחת אותו. לקחתי אחד, נאדה. לקחתי את השני (כעבור מספר שעות כמובן) - עדיין ללא שיפור, להיפך, מורידי חום למינהם מתקשים להוריד את החום, לקחתי את השלישי והמצב רק הלך והחמיר, החום כבר התקרב ל- 40. התקשרתי אל אחותי הרופאה, היא מייד שאלה איזה אנטיביוטיקה אני לוקחת וטענה שמוקסיפן זו ממש לא האנטיביוטיקה הרלבנטית לדלקות בשד. היא התייעצה עם ד"ר דינה צימרמן (שכנה שלה) ושתיהן המליצו בחום על אוגמנטין. אתמול בערב לקחתי את הכדור הראשון והיום בבוקר את השני, אין מה להשוות למצבי אתמול. סופסופ החום לא מרקיע שחקים !!

חשוב לי לשמוע האם יש מישה שטופלה בעבר במוקסיפן לצרכי דלקת ? האם מישהי מכל יועצות ההנקה באתר יודעת להגיד איזה אנטיביוטיקה מומלצת בהנקה (לא כי אני לא סומכת על ד"ר צימרמן, אלא כי נראה לי שמדובר ברשלנות רפואית של רופאת המשפחה שלי, ולצרעי זאת לא הפעם הראשונה...).

תודה {@

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 06 דצמבר 2006, 14:33

לא.
דיברתי טלפונית עם יועצת הנקה מוסמכת, כשכל העיניין התחיל. היא נתנה לי מידע אבל הוא לא ממש הועיל.
בשלב הנוכחי כבר לא נראה לי שיש טעם לערב יועצת הנקה.

דלקת בשד

על ידי ...* » 05 דצמבר 2006, 01:20

לרגע,
האם את בקשר עם יועצת הנקה מוסמכת?

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 05 דצמבר 2006, 01:10

יכול להיות שכואב לו משהו בפה
נבדק ונשלל. יוצאות שיניים אבל לא מעבר לזה.
הוא חזר לבקבוק - חלב שאוב וגם מים. אוכל יותר מוצקים.
מסרב בתוקף לציצי.

דלקת בשד

על ידי חוט_השני* » 03 דצמבר 2006, 01:12

ומה שגם מוזר זה שהוא מסרב לינוק לא רק מהציצי, גם מבקבוק
יכול להיות שכואב לו משהו בפה? שהשילוב עם הדלקת הוא מקרי?

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 02 דצמבר 2006, 00:05

תודה תודה על העצות.
כמו שזה נראה עכשיו הוא לא יחזור לינוק.
הוא מסכים לשתות - רק מכוס - את החלב השאוב, אבל אין הרבה.
מלבד זה הוא לא רוצה כל חלב אחר, ומה שגם מוזר זה שהוא מסרב לינוק לא רק מהציצי, גם מבקבוק. אם אני שמה לו את הפטמה (של הבקבוק, כי של הציצי הוא לא מוכן להתקרב) בפה, הוא פשוט לא יונק ממנה, כאילו לא יודע מה לעשות עם זה.

ובנתיים הדלקת חזרה ובגדול, אני שוב על אנטיביוטיקה (אבל מרגישה כבר טוב יותר).

לא יודעת מה עשיתי לא נכון, יש לי תחושה שאפשר היה לטפל בכל המצב אחרת, אולי זה לא היה מגיע לגמילה הכפויה הזאת, אבל זה המצב כרגע.
מנסה להסתכל קדימה ולנסות למצוא אוכל שיתחבב עליו, כי כרגע הוא אוכל הרבה הרבה פחות מלפני המשבר.

דלקת בשד

על ידי מנסה_לעזור* » 01 דצמבר 2006, 20:05

ממליצה גם לקחת אדויל או נורופן. זה עוזר כנגד הכאבים ואם יש חום אבל יותר חשוב - יש לו השפעה אנטי דלקתית ויכול לעזור לגוף להתמודד לבד.
תרגישי טוב

דלקת בשד

על ידי בשמת_א* » 29 נובמבר 2006, 22:23

בעיקרון, רוב מה שקוראים "דלקת בשד" לא קשור לחיידקים, ולכן אם מטפלים נכון לא חייבים לתת אנטיביוטיקה.

יכול להיות שהוא לא אוהב את הטעם בגלל הדלקת או בגלל האוגמנטין, לזה קוראים שביתת הנקה או שביתת יניקה (לא זוכרת מה שם הדף) וממליצה לקרוא.
בעיקרון, חשוב לשאוב משני הצדדים, כי הדבר הכי חשוב בכל מצב של דלקת בשד (התחלה, אמצע או סוף) הוא לרוקן את השד כמה שאפשר.
הגוש הוא סתימה. ממה שציטטת, הרופאה שלך מבינה קצת אבל לא ממש.
אין דבר כזה "החלק שהיתה בו הדלקת הפסיק לייצר חלב".
לנסות להניק כשהוא באמבטיה איתך, כשמים מסביב, מתוך חצי שינה, הרבה מגע עור לעור (עירומים מתחת לשמיכה ועוד פטנטים) יכול לעזור.
הרבה להירגע.
לנוח. לנוח. לנוח. אם עוזרת לך ההגדרה, אז את חולה. תתייחסי לעצמך כאל מישהי חולה שצריכה להבריא. זה אומר: לשכב במיטה ולנוח, שיביאו לך אוכל טוב ומים ויעזרו לך בכל דבר, שאת רק תחלימי עם המתוק הקטן, תתפנקי איתו במיטה (חשוב גם כדי ליצור אצלו הרגשה טובה בקירבה לאמא, שאולי תמיס את השביתה ותחזיר אותו לינוק, וגם כדי לעזור לך לנוח כי הגוף שלך צריך להתגבר על דלקת).
לפני הוצאת חלב מהשד (כלומר, לפני הנקה או שאיבה) טוב לחמם את המקום, כדי שהחלב יזרום החוצה טוב וחזק. לזה לעזור בעיסוי ובדימיון מודרך.
כאשר לא מוציאים חלב מהשד (למשל, מייד אחרי השאיבה) טוב לקרר את המקום, כי החימום גורם להתרחבות ולגודש וכשאת לא בדיוק לפני הנקה את צריכה לקרר ולכווץ את כלי הדם כדי להקל על הכאב ולהקטין את הגוש.
מקווה שזה הולך ומסתדר.
בעיקר חשוב להיות אופטימיים ולא לחוצים.
כרגע לא צריך לתת מזון אחר - כשהוא יהיה מספיק רעב או מספיק עייף יש סיכוי שיסכים לינוק.
בגיל שנה, אין צורך בבקבוק. אפשר לתת אוכל, וחלב שאוב בכוס.
בהצלחה.

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 28 נובמבר 2006, 23:40

עדכון. חזרתי עכשיו מרופאת הנשים. היא אמרה שאין לי סתימה, והגוש הוא עדיין הדלקת שלא חלפה לגמרי.

התינוק שלי הפסיק לינוק. לגמרי. הוא רעב. הוא לא לוקח גם חלב שאוב. הוא לא מוכן לשתות מהציצי ומבקבוק, לא מוכן לשים את הפטמה בפה.
הרופאה אמרה שהוא כנראה לא אוהב את הטעם של האוגמטנין.
ששמעתי את זה פשוט נחרדתי. כל כך פשוט, ואיך לא חשבתי על זה.
אני מרגישה נורא. אני מרגישה ששברתי לו את האמון בי.
אני כל כך רוצה לחזור להניק אותו. אני מרגישה כזה פיספוס שפתאום ההנקה תחמוק לי ככה מבין האצבעות.
הוא בוכה ומסכן ורעב.

אז היא לא נתנה לי המשך אנטיביוטיקה כי היא שאלה אם אני רוצה להמשיך להניק ואמרתי כמובן שכן.
היא הציעה לי להמשיך לשאוב ולנסות לתת לו מהצד הבריא. מהצד עם הדלקת כמעט ולא יוצא חלב. היא אמרה שכל החלק שהיתה (ועדיין לא עברה לגמרי) בו דלקת הפסיק לייצר חלב.
אז לשאוב את המעט שיוצא ולזרוק כי אולי גם הדלקת עצמה שינתה את הטעם, ולשאוב מהצד השני ולנסות לתת לו.

אני כל כך מקווה שהוא יחזור.

דלקת בשד

על ידי אורי_ה* » 27 נובמבר 2006, 23:19

לרגע,
דבראשון אני רוצה לחזק את ידייך ואמונתך ברצון להמשיך להיניק וביכולת שלך לטפל בעצמך.
המצב נשמע לא פשוט.
מה שעזר לי במצב דומה ולא פחות חמור היו מקלחות חמות וממושכות, בקבוק חם ועיסוי בלתי פוסק.
מאמץ מודע לפזר את הגוש שהלך לאט לאט והתפרק.
גם סחיטה ידנית הקלה את המצב.
יכול להיות שהוא מסרב לינוק כי הוא מרגיש שיש מצוקה ומתח מסביב ליניקה.
הרפי.
הציעי לו כשאת מרגישה שהוא עשוי להיענות, ובשלב ראשון כמה שירצה, גם אם זה מעט.
תני לו את האפשרות לינוק מתוך רצון ולא רק בתור תרופה למצבך.
נדמה לי שצריך לפוגג גם את הגוש הפיסי וגם את הרגשי מהמקום הזה.
אם הוא יונק, או לחילופין אם את שואבת- עסי את האיזור לכיוון הפטמה בזמן יצאת החלב. דמייני את הגוש מתפרק אל זרם החלב.
מקווה להכנס לכאן מחר ולשמוע שהדברים במגמת שיפור משמעותי.
ליל מנוחה

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 27 נובמבר 2006, 22:39

תודה. מנסה לעסות את המקום אבל זה לא מאוד עוזר. הגוש הוא גדול - כאילו כל האזור שהיה מודלק עכשיו הוא גוש.
ובנתיים, התינוק הפסיק לינוק. לא מוכן. בהתחלה רק מהצד הבעייתי, עכשיו בכלל.
אני ממש לא יודעת מה לעשות. שאבתי קודם ונתתי לו - לקח בשמחה.
אני לא רוצה להפסיק להניק. לא יודעת מה לעשות.

דלקת בשד

על ידי בשמת_א* » 26 נובמבר 2006, 20:04

סתימה שצריך לטפל בה
חשוב לעסות את הגוש בכיוון הפטמה, לתת לינוק מכל מיני כיוונים, רצוי עם הסנטר לכיוון הגוש, לדמיין תוך כדי עיסוי והנקה איך בפנים הסתימה נפתחת והכל זורם - גם כן עוזר, ואם את לא רואה שהולך ומשתפר, אז לפנות ליועצת הנקה מוסמכת לעזרה.

דלקת בשד

על ידי לרגע* » 26 נובמבר 2006, 14:04

אני מחלימה מדלקת בשד (בעזרת אנטיביוטיקה) שהתחילה לפני שישה ימים. היונק בן שנה.
החום ירד, האודם בשד כבר נעלם והכאב פחת מאוד, אבל במקום נוצר גוש גדול.
זה תהליך בדרך להחלמה או סתימה שצריך לטפל בה? אני נותנת לו לינוק משני הצדדים, הרבה.

דלקת בשד

על ידי תבשיל_קדרה* » 15 יוני 2006, 08:12

האם שאיבה לא תגביר את יצור החלב?
תשובה לא כ"כ רצינית: תגביר, אבל בעוד כמה ימים כשהאו יחלים הוא ירצה אותו.
תשובה מעשית: כדי לא להכנס למעגל כזה, כשיש סתימה, מציעים לשאוב רק קצת - עד הקלה.

תשובה פריקית: לוטם, אולי תעזרי ביונק/ת של חברה בשביל לרוקן לך קצת? (בזמנו, הגדול שלי עזר לי כשהקטנה לא היתה די יעילה.)

דלקת בשד

על ידי אמא_נמרה* » 15 יוני 2006, 07:13

הי לוטם,

איך את עכשיו.

הרבה יותר טוב, אני מקוה...

<המרגיעון שיצא לי "כשעולה התנגדות - שימו לב" , מה זה ההגדת עתידות הזו?>

דלקת בשד

על ידי לוטם_מרווני* » 12 יוני 2006, 23:24

דלקת בשני השדיים, יונק מצונן מאוד שבקושי יונק (9 חודשים ושפע נזלת שאינה מאפשרת נשימה דרך האף) ביומיים האחרונים, עייפות, ושוב- הוא לא יכול לרוקן לי, הוא פשוט לא מצליח לינוק יותר משלוק קצר כל פעם.
סחטתי ידנית, מחממת, שמתי כרוב, אין הקלה.
האם שאיבה לא תגביר את יצור החלב?

חזרה למעלה