המלחמה ואנחנו הדף הבא

שליחת תגובה

הכלי יכול להכיל ולשמור את תוכנו, ובכל זאת מתחדש מרגע לרגע, במיוחד באביב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: המלחמה ואנחנו הדף הבא

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי דגנית_ב* » 02 אפריל 2009, 10:16

אני מאוד כועסת שכולם התעלמו מההלצה המוצלחת שלי)
את מוכנה לתרגם? (-:

"איך לא רועדות הידיים? ההדפסים שעל חולצות יחידות בצהל

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 01 אפריל 2009, 14:34

(אני מאוד כועסת שכולם התעלמו מההלצה המוצלחת שלי)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 01 אפריל 2009, 09:55

יש את מיכאל ספרד (שעבד אצל פלדמן).
סליחה. אז למה הוא כל-כך צנוע שאני לא שמעתי עליו? בעסק הזה חובה לעשות הרבה גלים ולייח"צן בתקשורת מסיבה מאד פשוטה. בחושך, בשקט נעשים דברים ממש ממש רעים. כדי להלחם בזה, צריך להוציא את הסיפורים החוצה.

אני דורש (שוב במובן של מצפה ומקוה) שגורמים שמאשימים את צה"ל (ודרכו את כל האוכלוסיה היהודית - בדרך של הכללה) בהאשמות חמורות יבצעו גם הם בדיקה אמינה ורצינית לפני האשמותיהם.
אנטי, אין בדבריי הכללה על כל צה"ל אלא על "רוח המפקד" שלו. מהרמטכ"ל דרך האלופים ועד למ"פ יש אווירה של התעלמות או שתיקה כלפי מעשים כאלה. חלקם (הקטן בינתיים) אפילו תומכים בקריצת עין.
כשעתונות מבקרת, היא מבקרת גוף ולא פרטים ובצדק. אם מנהלי אותו גוף לא דואגים לטיפול הולם, איוורור ושקיפות אז כל הגוף חולה. כאן מדובר על כל מכלול הגוף: ממשלה>כנסת>מערכת המשפט>צה"ל/שב"כ/מג"ב.
לא מחפשים כראוי, לא חוקרים כראוי, לא שופטים כראוי.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 01 אפריל 2009, 05:17

גם אין היום את עורכי הדין האידיאולוגים של פעם כמו צמל, זכרוני ופלדמן.
יש את מיכאל ספרד (שעבד אצל פלדמן).

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אנטי_אנרכיסט* » 31 מרץ 2009, 22:52

לא באתי להגן על הפצ"ר ויתכן שיש מקום לבצע חקירה מקיפה יותר.
אבל כמו שאני דורש (ואני בהחלט דורש - במובן של מצפה ומקוה) שהפצ"ר ינהל חקירה אמינה ומקיפה, כך אני דורש (שוב במובן של מצפה ומקוה) שגורמים שמאשימים את צה"ל (ודרכו את כל האוכלוסיה היהודית - בדרך של הכללה) בהאשמות חמורות יבצעו גם הם בדיקה אמינה ורצינית לפני האשמותיהם.
במובן זה, נראה, שהמאשימים לוקים בחוסר אמינות ובחוסר רצינות. הפצה של עדויות שמיעה כאילו היו עדויות ראיה וכן הקצנתם (לכל צורך ראוי ככל שיהיה) משרת את המטרה הנגדית. ובצדק !

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 31 מרץ 2009, 16:31

הטענה של עמוס הראל שהמהירות בה בוצעה "הבדיקה" והחפיפיות שלה מריחים לא טוב. תקרא את המאמר.
בזמנו, בדף אחר כאן, היתה התייחסות למיעוט החקירות המתבצעות לגבי פשעי צה"ל ומג"ב בשטחים לכאורה.
וגם מיעוט העמדה לדין את אלה שכן חקרו. ולא, זה לא בגלל שהצבא שלנו מוסרי. הפרקליטות הצבאית בעיני הפכה להיות פרקליטו של השטן ואני תוהה אם היום מקבלים שם לעבודה לפי דעות פוליטיות או שהשמאלנים לא מוכנים לעבוד במקום הזה וכך זה נראה. גם אין היום את עורכי הדין האידיאולוגים של פעם כמו צמל, זכרוני ופלדמן.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אנטי_אנרכיסט* » 31 מרץ 2009, 16:15

הציטוטים מתיחסים לדברים שנאמרו בשם חיילים מסוימים שדיברו במהלך אירוע של המכינה הקדם צבאית ע"ש רבין.
מתחקיר הפצ"ר עולה כי עדות החיילים לא הייתה עדות ראייה שלהם (כפי שהוצגה) אלא עדות שמיעה שלהם.
האם טענתך היא שהפצ"ר משקר - קרי - עדות החיילים הייתה עדות ראייה שלהם. אם כן אזי חובה על אותם החיילים (וכן על ראש המכינה המושמץ) לומר כך ולעמוד על דבריהם.
לעומת זאת אם הפצ"ר אומר אמת אזי האם אין זה ברור לך כי התבצעה הכפשה שיקרית (כלומר העדות כפי שנימסרה הייתה שיקרית) ?

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 31 מרץ 2009, 10:01

בהמשל לדבריך, אנטי, אני מביאה ציטוט ממאמרו של הפרשן עמוס הראל ב"הארץ":
  • יהיה משמח, כמובן, לגלות שהפצ"ר צודק, במיוחד באשר לשתי התקריות הקשות. ועם זאת, נדמה שמבחינת מרבית הציבור הישראלי, לא היה צורך בכלל להמתין למסקנותיו. מחננו טהור - ומה זה משנה אם אנשי מילואים שהוצבו במפקדות החטיבות שהשתתפו ב"עופרת יצוקה" מותחים ביקורת קשה לא על ה"חריגים" אלא דווקא על הנורמה, מדיניות הפתיחה באש המרחיבה מאוד שהפעיל צה"ל ברצועה. שורה של ארגוני שמאל וזכויות אדם מפרסמת בשבועות האחרונים דו"חות קטלניים על פעילותנו בעזה. יש כאן, בוודאי, סטנדרט כפול המופעל כלפי צה"ל, בהשוואה למעשי צבאות מערביים אחרים בעימותים דומים. ובכל זאת, האם לא יעלה על הדעת שמשהו מכל הטענות של הארגונים הללו דווקא מדויק?
אלפי חיילי צה"ל, מאות אלפי אזרחים פלסטינים, הרבה עיתונאים זרים (מרביתם רק לאחר המלחמה) חזו בהרס שהותירה ישראל ברצועה. את מה שהם ראו לא רואה הפצ"ר. מבחינתו, רכוש שנהרס נפגע רק תוך כדי לחימה. אין חריגים: מאות אזרחים פלסטינים נהרגו, אבל כולם נהרגו לפי ההנחיות. אף חייל לא ירה לשווא.

פרשת המכינה היתה הזדמנות לפיקוד הבכיר של צה"ל לאפס מחדש את קוד ההתנהגות, להבהיר ליחידות באופן שאינו משתמע לשתי פנים את כללי המותר והאסור. זה לא קרה. כרגע, המלה האחרונה היא של הפצ"ר. אולם, בעוד שנה וחצי-שנתיים החיילים שלחמו בעזה ישתחררו משירות סדיר. יהיה מעניין לראות מה יגידו אז לאוספי העדויות של ארגון "שוברים שתיקה".*


כמובן, כל אחד מביא ציטוטים כראות ליבו ועיניו אבל בכל זאת, עם יד על הלב, אתה באמת מאמין שלא היו דברים מעולם?
ואם אתה יודע, כמוני, שהדברים קורים אז מה שצריך לעשות במדינה מתוקנת זה לחקור עד האמת ולשפוט ולהתריע ולהציב דגל שחור.
האם נראה לך שזה מה שקורה היום בפרקליטות הצבאית בפרט ובצבא בכלל?

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אנטי_אנרכיסט* » 30 מרץ 2009, 16:24

בהמשך לטליה, מתוך אתר walla (שאיננו חשוד בימניות יתרה)

_במסגרת חקירה שערך הפצ"ר יחד עם מצ"ח, הודו שניים מהחיילים כי הסיפורים שתוארו הוגזמו והוקצנו במטרה, לדבריהם, להעביר מסר למשתתפים בשיח הלוחמים. שני החיילים העידו בעבר כי בוצע ירי כנגד אישה פלסטינית מבוגרת, ובמקרה אחר כנגד אישה ושניים מילדיה מבלי שהייתה לדבר סיבה מבצעית. השניים, המכונים בתמלילי הכנס "אביב ורם", הודו כי לא היו עדים לאירועים אלא רק שמעו עליהם.


כך למשל, בחקירתו טען אביב כי לא היה עד לסיפור שתיאר, במכינה הקדם צבאית, בו ירו חבריו באישה זקנה. כמו כן הודה כי מעולם לא היה עד לאירועים של השחתת בתי פלסטינים, זאת על אף שבכנס תיאר יריקות בבתים ושריפת ציוד ששייך לפלסטינים. לדברי אביב, הדברים שאמר בכנס נאמרו כדי לבטא הגזמה של תחושתו.


פרסומתבחקירתו של רם הודה החייל כי לא היה עד ראייה או שמיעה לאירוע אותו תיאר, בו צלף צבאי ירה למוות באישה ושני ילדים מכיוון שטעו בדרכם. למרות זאת, בצה"ל ביצעו תחקיר של האירוע, ממנו עולה כי צה"ל לא ירה לעבר השלושה, אלא לעבר שתי דמויות שהיו בכיוון אחר ושזוהו כחשודות.


"יש להצטער כי איש מהדוברים לא נקט בזהירות בעת הצגת טענותיו", אמר תא"ל מנדלבליט, "יתרה מכך, הבוגרים בחרו להציג סיטואציות עובדתיות שונות בעלות אופי חמור על אף שהיו ערים לכך שאין להם ידיעה אישית לגביהם". מנדלבליט גם העביר ביקורת קשה על החיילים. "קשה לאמוד את הנזק התדמיתי והערכי שגרמו הדברים הללו לצה"ל וללוחמיו בארץ וברחבי העולם._

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 27 מרץ 2009, 21:22

נהלל במעגל ו אל דנטה
לא ברור מהדיון אם שמעתם, שכמו במקרים רבים בעבר, גם הסיפור החדשותי אודות ה"עדויות" ממכללת רבין, שזכו לכותרות ראשיות והרבה רעש תקשורתי, הוכחו כשקריות, וזכו לתיקון הוההתנצלות המסורתיים בתחתית עמוד 9.

last]מתכון video[/po].aspx?recipe id=326&recipe title=%D7%A1%D7%9C%D7%98%20%D7%A4%D7%A8%D7%97%D7%99%20%D7%9B%D7%95%D7%91%D7%A2%20%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%A8&cat 1=%D7%A1%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%9D&cat 2=%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נהלל_במעגל* » 24 מרץ 2009, 12:39

בחברה הברברית שבה אנחנו חיים
אני לא חושבת שאנחנו חיים בחברה ברברית. אבל ייתכן שמושגי השפה שלנו שונים,ואני לא מבינה למה אתה מתכוון שאתה אומר " ברברית". אנחנו חיים בחברה ייצרית,צבאית,בטחונית וגם אולי להפתעתך,כך אני מרגישה-במידה מסויימת דמוקרטית.
ז"א-גם לנהנתנים כמו שנינו,הדוניסטים כמוך,פחדנים כמו שנינו,עם אידאולוגיה שונה ואחרת כמו שנינו(לכאן ולכאן) יש מקום.


לי ברור שאני לא מוכן לשלם מחיר כזה בעצמי, לא על ילדי ולא על חברי. עבור מי? עבור מה?

כששאלת אותי על הבירור שאעשה לפני הטראומה במידה ותיהיה,אם לא אבדוק אופציה אחרת,אמרתי שכן,אני אבדוק אופציה אחרת.
במשפט הזה,אתה כבר לא מוכן לשלם את המחיר עבור משהו שאתה לא מאמין בו,שזה מה-זה לגיטימי.
גם אני לא מוכנה לשלם מחיר עבור משהו שאני לא מאמינה בו. זה לא קשור לבירור מקדים.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אנטי_אנרכיסט* » 24 מרץ 2009, 12:37

לי ברור שאני לא מוכן לשלם מחיר כזה בעצמי, לא על ילדי ולא על חברי. עבור מי? עבור מה?
שאלה טובה.
ורצוי שגם התשובה תהיה טובה.
לדעתי - אם התשובה היא לפעמים כן ולפעמים לא - אזי ניתן להמשיך בשיחה ולברר מתי כן ומתי לא.
אם התשובה היא תמיד לא. אזי המשך השיחה מיותר.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נהלל_במעגל* » 24 מרץ 2009, 12:20

כשאדם נתקל למשך תקופה מסויימת באלימות, אלימות פחות תזיז לו, הוא יפתח אדישות. לא צריך להיות מכובד ווינאי כדי לראות את זה, זה מול עינינו יום יום.

זה ברור וידוע. (קראתי את "נוטות החסד" של ג'ונתן ליטל. לא מומלץ בלי הכנה מראש.שם זה התבהר לי ביתר שאת.)

(והאם תרצי שבעלך או ילדך יחוו שוק, טראומה שתחזיר אותם להיות פעוטות מבחינה מנטלית בשם משהו? האם לפני שכרעיה ואם תסכימי לשלם כזה מחיר לא תבדקי, תהפכי כל שביב אופציה אחרת? או שמא תשלחי אותם בדמעות אך תוך כדי הסכמה למקום כזה?)
אני ממש לא ארצה ואנסה לבדוק כלאופציה אחרת.את האופציות האחרות יש לבדוק בעת שקטה,לא בעת מלחמה,שזה כבר מאוחר מידי.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 24 מרץ 2009, 12:14

לי ברור שאני לא מוכן לשלם מחיר כזה בעצמי, לא על ילדי ולא על חברי. עבור מי? עבור מה?

שימי לב, שאמירה כזו מייד הופכת אותי בחברה הברברית שבה אנחנו חיים לבוגד, הדוניסט, חסר אידאולוגיה, נהנתן, פחדן.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 24 מרץ 2009, 12:11

אולי אין קשר. ייתכן.
אבל אם כבר מחקרים, אז מחקרים מראים תוצאות ברורות מאוד לגבי תיפקוד של גברים בחיים האזרחיים לאחר חזרה מקרבות.
רק לאחרונה גיליתי שהממשל האמריקאי התחיל להתייחס ברצינות לרעיונות שהגיעו מאירופה (ווינה, פרויד) בדבר פסיכולוגיה לאחר שאובחן שחצי (!) מהחיילים שחזרו מהקרבות באירופה התקשו לתפקד בחייהם הפרטיים וסבלו מחרדות. הממשל האמריקאי והצבא נלחצו מאוד ממה שהם ראו וניסו כל פתרון אפשרי.
מדינות למדו מאז להסתיר את הסטיסטיקות הללו, וברור למה.

כשאדם נתקל למשך תקופה מסויימת באלימות, אלימות פחות תזיז לו, הוא יפתח אדישות. לא צריך להיות מכובד ווינאי כדי לראות את זה, זה מול עינינו יום יום.

(והאם תרצי שבעלך או ילדך יחוו שוק, טראומה שתחזיר אותם להיות פעוטות מבחינה מנטלית בשם משהו? האם לפני שכרעיה ואם תסכימי לשלם כזה מחיר לא תבדקי, תהפכי כל שביב אופציה אחרת? או שמא תשלחי אותם בדמעות אך תוך כדי הסכמה למקום כזה?)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נהלל_במעגל* » 24 מרץ 2009, 11:06

אל דנטה. היום אני בת 29,וכשהייתי בכיתה ז'(בת 12),אני זוכרת שדיברו איתנו יועצות השכבה על חשיבות הפתגמים/הביטויים "מפני שיבה תקום" "והדרת פני זקן" וכו.מפני שכבר אז התחדדה התמונה הזו שבני נוער לא קמים בכלל לזקנים ומבוגרים ממך/נשים בהריון באוטובוס.
לא יודעת למה לייחס את התופעה החברתית הכעורה הזו,אבל גם בהסעות לבי"ס אם היתה עולה מורה לקראת פנסיה(אני זוכרת מקרה ספציפי) אף אחד מהזאטוטים (גיל 12-13 זה די זאטוט) לא היה קם לכבודה.

אתה קושר את זה לאון ולצבאיות.ייתכן.צריך לבדוק מול מדינות אירופה השקטות האם יש שם "והדרת פני זקן", לא בטוחה בכלל.
העניין שלקשור כל חולי חברתי אצל השמאל ל"כיבוש" לאון וצבאיות עדיין לא הוכח,אלא משמש כבר כביטוי שכיח.
יכול להיות שדווקא בעדות המזרח ועמי המזרח,ומדינות ערב יש יותר "והדרת פני זקן" אבל שם יש כאמור חולות ורעות אחרות שאני שמחה לוותר עליהן.
תמיד משהו בא על חשבון משהו,לא שזה בסדר ולא שצריך לוותר על שינוי המצב. אבל זו התמונה שמצטיירת אצלי.

נ.ב. -רוזמרין,הבנתי את הסברך.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 23 מרץ 2009, 19:52

נהלל, תודה על התשובה.
גם אני נורא רוצה להימנע למרות הקושי הברור, מגלישה למעמקי הוויכוח.
ואני בהחלט מסכימה עם חלק מהדברים שכתבת.
הקושי שלי לא נבע מדבר ספציפי שאדם כזה או אחר אמר במהלך הויכוח. אלא מכך שכל כך קל להשתמש בטיעון המוסריות של צה"ל כשצריכים אותו, כשהוא משרת מטרה מסוימת, בלי לבדוק יותר מדי ובלי להתעמק. זה מה שהיה לי קשה במהלך המלחמה, הקלות שבה אנשים מגייסים טיעונים כדי להצדיק את עצמם, ואחר כך כשמגיעה אינפורמציה סותרת, או שהסיפור הופך למורכב יותר, אז אפשר להגיד אה, לא, בעצם זה לא בדיוק ככה.. ומלחמה היא אף פעם לא מוסרית וצה"ל לא מתימר וכו' וכו' וכו'.
וזה מתחבר למה שרוזמרין אומרת, יש חשיבות למילים, לאיך שאומרים דברים, ועל מה מסתמכים כשאומרים טיעון זה או אחר.
אם זה לא בדיוק ככה וצה"ל בעצם לא כזה מוסרי כי הוא צבא וכי הוא במלחמה ואי אפשר להיות מוסריים לגמרי במלחמה וכו' למה הטיעון הזה כיכב במהלך המלחמה שוב ושוב? (ואני ממש לא מדברת רק על הדף הזה) והוא לא נאמר בצורה מסויגת, לא בערבון מוגבל, אלא בצורה הכי פשוטה וברורה, ממש אמת צרופה. אז למה ליצור את האשליה הזו, למה להפיץ את זה כאמת כשזה בעצם טיעון מגויס? זה מסוכן. זה יוצר תפיסה מעוותת של המציאות אצל אנשים. וזה המובן שאליו אני מתכוונת כשאני אומרת
כמה אנחנו מסוגלים להסתכל על עצמנו באמת במראה ולהודות וכמה נמשיך עם הזיוף והשקרים והסיפורים היפים שאנחנו מספרים לעצמנו, כמדינה, כעם, כדי למרק את המצפון ולהרגיש טוב עם עצמנו?
ובכוונה כתבתי את זה ברבים כי אני לא מדברת פה על עצמי. אני מדברת על התפיסה הרווחת במדינת ישראל, שאותה ייצרו במהלך השנים מאז קום המדינה וממשיכים לתחזק אותה יפה מאד גם היום.

ממה שאני רואה, יש דיבור מכבס, מאז קום המדינה למעשה, לגבי מידת "אנשיותו" או "מוסריותו" של הצבא הישראלי בעוד שבפועל, מי שרגיש לפרטים
רואה דברים אחרים.
בדיוק.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 23 מרץ 2009, 15:37

או שזה המקום שבו אנחנו חיים וככה רואים הישראלים את המציאות.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 23 מרץ 2009, 15:32

הרוב זה 2,500,000 . מזוהמים?
נהלל, לא הבנת אותי. לא רוב הימין מזוהם. רוב הטוקבקיסטים הימניים הם כאלה. נראה לי שהם מגוייסים מרצון לעשות שטיפת מוח באינטרנט. הלוואי ואתרי החדשות היו מתחילים לצנזר את מה שמנוגד לחוק ומה שגס רוח. "חיים ומוות ביד הלשון"- הם מהווים את הרוח הגבית לאותם חיילים שמועדים לכך. הם נותנים לגיטימציה למחשבות הכי אפלות שקיימות בכל אדם אבל רק תנאים מסויימים יאפשרו להן לפרוץ מהכח אל הפועל.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 23 מרץ 2009, 14:28

_הטענה היתה שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. לא להקת הריקוד הכי מוסרית בעולם.
ייתכן ועם נעשה רשימה של צבאות תבל,ייתכן מאוד וצה"ל ידורג כצבא באחד המקומות הגבוהים. אולי צבא בלגיה או שוודיה ידורגו יותר גבוה,אך סבורה אני שצה"ל לא ידורג יותר נמוך מצבא ארה"ב,צבא סודן ועוד כל מיני צבאות נלחמים בתוך אוכלוסייה אזרחית עויינת צפופה._
אני דווקא לא בטוח בכלל. א - צבא לא יכול להמדד בשום צורה כמוסרי או לא.
ב- צה"ל בהכרח יקבל דירוג נמוך מאוד משום שהוא צבא פעיל, אם נשווה אותו לצבא דנמרק הוא יצא מאוד גרוע.

אבל בכל מקרה, ממה שאני רואה, יש דיבור מכבס, מאז קום המדינה למעשה, לגבי מידת "אנשיותו" או "מוסריותו" של הצבא הישראלי בעוד שבפועל, מי שרגיש לפרטים (יש לי רגישות שכזו, ממזמן למשל הבחנתי לחרדתי הרבה, בהדפסי החולצות שמסתובבים איתם חיילים שסיימו קורסים שונים בצבא, השבוע היתה כתבה על כך במוסף הארץ, והדברים הללו, ההדפסים הללו, חושפים את האמת העירומה והפשוטה- אנחנו חברה ברברית, עם צבא אכזרי שמדבר גבוהה גבוהה אבל מעשיו חרפה) רואה דברים אחרים.
אפילו אם אעצום עיניים למעשי צה"ל בשטחים הכבושים, ואסתכל פנימה על החברה שבה אנחנו חיים, אבוי לעתידנו איזה מין גברים אנחנו מייצרים פה, איזה אבות ואיזה בני אדם.

(דוגמא נהדרת, לפני שבועיים נסעתי ברכבת עם בתי הקטנה, הרכבת היתה מלאה עד אפס מקום - כרגיל בחיילים מלאי און בני 20. היחידה שפינתה לבתי מקום היתה אישה מבוגרת וכשסרבתי - חיילת. מולה ישבו קצין צעיר ועוד חייל. כשנזפתי בהם מול כל שאר נוסעי הרכבת, הם רק הסתכלו עלי בעיני עגל ואפילו לא מיצמצו או הציעו להחליף את החיילת. וכן - זהו דבר מייצג, מייצג תרבות שלמה)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נהלל_במעגל* » 23 מרץ 2009, 12:06

מה שמטריד אותי הוא שהצבא והמערכת הפוליטית והמשפטית כבר שנים לא מטפלים בתופעות האלה כמו שצריך ולכן זה מתפשט כמו גידול סרטני. ברור שרוב החיילים לא עושים דברים כאלה אבל מה קורה אם הם רואים שמי שכן עשה לא מקבל שום עונש ואפילו חקירה לא מתבצעת בהרבה מקרים?
גם אותי זה מטריד וזה אכן חמור.
אני לא יודעת אם זה מתפשט כמו גידול סרטני,אני יודעת שצריך לעמוד על המשמר ולהיות ערים ורגישים לנושאים ולמקומות הקשים האלה שלנו,שאנו מפחדים להתבונן בהם.

מה היה קורה אם אנסים או רוצחים או שודדים לא היו מטופלים ע"י מערכת החקירה והענישה
כמדומני במדינת ישראל גם האזרחית מע' הענישה והחקיקה היא לא משהו ודרושה בה רפורמה רצינית,נקווה ונייחל שזה יבוא לידי ביטוי גם בצבא.
רוזמרין,
לימין המתלהם והבור כיוונתי. הוא הרוב

אם נעשה חישוב של 3,000,000 מיליון ימניים בישראל +-
הרוב זה 2,500,000 . מזוהמים?
לא יודעת,מציקות לי הכללות גסות שכאלו.הן יוצרות אי שקט.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 23 מרץ 2009, 11:47

נהלל, יצא לך לקרוא טוקבקיסטים בהקשר לכתבות האלה? ראית איזה מילים יצאו להם מהמקלדת? איזו שנאה לערבים באשר הם ערבים וכמה חבל שלא הרגו יותר ולא סיימו את "העבודה"? מה זה אם לא זיהום?

חוץ מזה, אני חושבת שכתבת ממש יפה. במיוחד על מוסריות הצבא ואני כמובן מסכימה איתך.

מה שמטריד אותי הוא שהצבא והמערכת הפוליטית והמשפטית כבר שנים לא מטפלים בתופעות האלה כמו שצריך ולכן זה מתפשט כמו גידול סרטני. ברור שרוב החיילים לא עושים דברים כאלה אבל מה קורה אם הם רואים שמי שכן עשה לא מקבל שום עונש ואפילו חקירה לא מתבצעת בהרבה מקרים? מה היה קורה אם אנסים או רוצחים או שודדים לא היו מטופלים ע"י מערכת החקירה והענישה? לדעתי, היה נוצר גידול במספר הפושעים. אז ככה זה גם בצבא.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נהלל_במעגל* » 23 מרץ 2009, 11:35

שלום יול,
ראשית אלה ש"קפצו" עלייך במהלך המלחמה,לא נראה לי שבלבול או העדר תשובה הם שמנחים אותם.אני בזמן האחרון גולשת פה פחות, ואולי גם אותי ייחסת ל"קופצים".
שנית,
מה אומרים כל אלה שבמהלך המלחמה התנגדו כל כך לטענות על אי המוסריות של צה"ל, איפה כל מי שטען שצה"ל שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם, שההומניות מנחה את פעולותיו?

מה הם אומרים? פה אחזור למה שאל דנטה כתב על מלחמות וצבאות.
מלחמה מראשיתה היא דבר רע ולא מוסרי.אין מלחמה טובה.

איפה כל מי שטען שצה"ל שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם, שההומניות מנחה את פעולותיו?

הטענה היתה שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. לא להקת הריקוד הכי מוסרית בעולם.
ייתכן ועם נעשה רשימה של צבאות תבל,ייתכן מאוד וצה"ל ידורג כצבא באחד המקומות הגבוהים. אולי צבא בלגיה או שוודיה ידורגו יותר גבוה,אך סבורה אני שצה"ל לא ידורג יותר נמוך מצבא ארה"ב,צבא סודן ועוד כל מיני צבאות נלחמים בתוך אוכלוסייה אזרחית עויינת צפופה.

שוב,צבא מהיותו צבא הוא לא מוסרי ולא הומני.גם בתוכו,בדרגותיו,ובפקודותיו .
אם מישהו רוצה להיות הכי הומני ומוסרי (עף על פי שמוסר הוא גם כן תלוי השקפה פוליטית ושאר ההשקפות) אל לו להשתייך לצבא מכל סוג שהוא.


מעבר לזה. עד עתה מה שקראתי וניסיתי להבין,הדברים לא ברורים. זאת אומרת,יש שמועות ועדויות ממקור ראשון שני ושלישי על פשעים שנעשו,ויש לחקור אותם חקירה יסודית.
אני לא ניזונה מעיתון "הארץ" ובטח שלא "מרופאים לזכויות אדם" ובטח שלא מ"המכינה הקדם-צבאית ע"ש יצחק רבין באורנים",שכל האחרונים כידוע לך מוטים פוליטית.
במידה ויימצא החייל או החיילים שהרגו,סליחה,רצחו בכוונה תחילה חפים מפשע סתם כך,כמו הסיפור של האם ובתה,יש להתייחס אליהם כאל רוצחים מן המניין.
הייתי מעדיפה שגוף חוקר רציני ואובייקטיבי יחקור,כמובן לא צה"ל,ולא בג"ץ גם.



לאיזה עומק יורדת האשליה הזו שפמפמו לנו במשך שנים

אולי לך פמפמו אשלייה,לי לא פמפמו שום אשלייה.אני חיה עם קצין, בקרוב מ"פ,ויש לו לב מזהב שמעולם לא ייפגע בזדון בחפים מפשע.

כמה אנחנו מסוגלים להסתכל על עצמנו באמת במראה ולהודות וכמה נמשיך עם הזיוף והשקרים והסיפורים היפים שאנחנו מספרים לעצמנו, כמדינה, כעם, כדי למרק את המצפון ולהרגיש טוב עם עצמנו?

שוב,דברי בשם עצמך. אנחנו,זה רבים.
אם את מרגישה שאת חיה בזיוף ובשקרים,חדלי עכשיו.

אבל כמובן שהוויכוח פה הוא בעצם אחר. במידה ובוצעו פשעים,ויש למצות על כך את הדין כמובן,זה לא שומט ב0.0001% את הזכות המוסרית וההומנית (שוב,מוסריות והומניות רבות פנים הן) שיש למדינת ישראל להגן על עצמה.
מעבר לזה יול,נוכחנו כבר בוויכוח בשעתו על המלחמה שתהום רחבה ועמוקה פעורה בינינו,לכן בוויכוחים מסוג אלו כל אחת נאחזת בסופו של דבר בדעותיה ומקצינה עוד יותר לאותו הצד.
לכן,אני מקווה שעניתי על שאלותייך בפירוט,סלחי לי שאני נורא רוצה להימנע למרות הקושי הברור, מגלישה למעמקי הוויכוח.

חוץ מזה שמשפטים מסוג אלו-
נראה לי לפעמים שכל מטורפי הימין המזוהם מגוייסים לכתיבת החרא הזה.

גם אם לא נכתבו על ידיך,מביישים אותי,גם אם אולי לא יוחסו אליי. הם חלק מהתוכן הנאמר,ואף נכתבו ע"י מי שמגדירים עצמם אנשי שלום.
מי שכותב על בני אדם אחרים שהם מזוהמים (מזוהמים ככל שיהיו) הוא לא איש של שלום.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי ח_אלפשה* » 23 מרץ 2009, 11:20

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3689216,00.html

כל אחד בוחר למה\למי להאמין.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 23 מרץ 2009, 09:57

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3690423,00.html

מעניין אותי מה אומרים כל אלה שבמהלך המלחמה התנגדו כל כך לטענות על אי המוסריות של צה"ל, איפה כל מי שטען שצה"ל שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם, שההומניות מנחה את פעולותיו?
איך מצדיקים את זה עכשיו כשמתחילות לצאת העדויות והסיפורים האמיתיים? למה פתאום עכשיו אף אחד לא מגיב? למה כשכתבתי את זה במהלך המלחמה קפצו עלי מכל הכיוונים ועכשיו אף אחד לא פוצה פה?
באמת מעניין אותי איך יסבירו את זה עכשיו, יגידו שאלו עדויות שקר? שאנשים לא הבינו מה הם ראו, מה הם הרגישו? שאנשים לא יודעים מה באמת קרה להם?
לאיזה עומק יורדת האשליה הזו שפמפמו לנו במשך שנים? כמה אנחנו מסוגלים להסתכל על עצמנו באמת במראה ולהודות וכמה נמשיך עם הזיוף והשקרים והסיפורים היפים שאנחנו מספרים לעצמנו, כמדינה, כעם, כדי למרק את המצפון ולהרגיש טוב עם עצמנו?

(מראש אני מתנצלת על הטון, הלא ממש נעים, זה פשוט מעצבן אותי כל כך! והייתי חייבת לבטא את זה איכשהו...)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 19 מרץ 2009, 17:40

ואני רוצה להזכיר שהחייל המצוטט מהכתבה האחרונה טוען שהתבטאויות החיילים הפושעים (כולם מחבלים וחשוב להרוג אותם והעיקר שלא יפגע אף חייל שלנו ובלהבלהבלה) הם ספגו מהאווירה ברחוב. אז זהו, "הרחוב" הזה הוא האינטרנט עם כל זוהמת הטוקבקיאדה באתרי החדשות. נראה לי לפעמים שכל מטורפי הימין המזוהם מגוייסים לכתיבת החרא הזה.

<כן, אני רותחת ולא, טליה, לא התכוונתי אלייך. לימין המתלהם והבור כיוונתי. הוא הרוב>

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 19 מרץ 2009, 16:08

כאילו, דה? מה ההפתעה?
ממש לא הפתעה (לא מבחינתי לפחות, אמרתי את זה כאן לאורך כל המלחמה).
פשוט במשך המלחמה היה דיון מתמשך (פה בדף וגם בכלל) על מידת המוסריות של צה"ל, זה טיעון שתמיד עולה אצל אנשים כשהם רוצים להצדיק מעשים מסוימים של צה"ל ולהפוך אותם ללגיטימיים.
אז זהו, שאי אפשר להצדיק מעשים כאלה, עכשיו (ומוטב מאוחר..) סוף סוף זה גם נאמר בקול.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי עדי_ל* » 19 מרץ 2009, 12:24

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3688780,00.html

"ההוראות היו בעצם לרצוח"..

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אל_דנטה* » 19 מרץ 2009, 12:02

כאילו, דה? מה ההפתעה? קודם כל - ככה זה מלחמה, תמיד היה ותמיד יהיה. במלחמה מבצעים פשעים או יותר נכון - מלחמה היא פשע.
עמוק מכך - כל רעיון של "טוהר הנשק" ו"הצבא המוסרי בעולם" בסיסו בשטיפת מוח לאומנית פאנטית. תמיד יש מקרים מזעזעים ותמיד יש במלחמה מקרים מרגשים, אין לכל זה שום דבר עם שום "קוד אתי" של שום פרופסור ושום מנגנון צבאי. נשק לא יכול להיות טהור, צבא מעצם הגדרתו לא יכול (או קשה לי להאמין בכך) להיות מוסרי.

שנית, כרגיל התקשורת המגוייסת לא מילאה את משימתה והתמונות שראו כאן לא היו התמונות שראו בעולם והתמונות שראו בעולם סיפרו סיפור מחריד שהוא כנראה - הסיפור האמיתי.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 18 מרץ 2009, 23:03

לאט לאט העדויות מתחילות לטפטף... ולסדוק את חומת האתוס של הלוחם העברי המוסרי בעולם.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 18 מרץ 2009, 22:17

כתבה באתר של "הארץ" (ממש מהרגע):
'לוחמי עופרת יצוקה מדברים'
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1072036.html

"אתה לא מרגיש מהקצינים שיש היגיון לזה, אבל הם לא יגידו כלום. לכתוב משפטים על הקירות של 'מוות לערבים', לקחת תמונות של המשפחה ולירוק עליהן, לשרוף כל דבר שמזכיר את המשפחה שיש שם, סתם כי אפשר. אני חושב שזה היה הדבר הכי מרכזי: להבין כמה צה"ל נופל בקטע הערכי, באמת. כמה שנדבר שצה"ל הוא צבא ערכי, בוא נגיד שזה לא בשטח, לא ברמת הגדוד. זה הדבר שאני הכי אזכור".
(מ"כ בחטיבת חי"ר שלחם בעזה)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 14 פברואר 2009, 07:09

באמת מצער. ובכל זאת...
_הצבא המוסרי ביותר בעולם
ממש-ממש._

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 13 פברואר 2009, 18:00

תפקידו הראשון במעלה אמור להיות הגנה על אזרחי מדינת ישראל.
וכחלק מזה החיילים חייבים, ממש חייבים, לכתוב כתובות נאצה בבתים בהם הם שוהים ולזרוק שקיות מלאות בצואה ושתן על אזרחים שעוברים ברחוב (אלה כמובן רק דוגמאות. קטנות) מעשים אלה הם כמובן בחזקת פיקוח נפש ומילוי חובותיהם הצבאיות. באמת...

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 13 פברואר 2009, 17:52

הצבא המוסרי ביותר בעולם
ממש-ממש.
נראה לי שאת מתבלבלת. הצבא (הכי מוסרי הזה שלנו) עדיין תפקידו הראשון במעלה אמור להיות הגנה על אזרחי מדינת ישראל.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 פברואר 2009, 15:49

נו אז מה את רוצה? שלא יהיה לנו צבא? התגובות שלך הם הכי שנאה עצמית שיש. כשיכבשו אותנו הערבים את בטח תהיי הראשונה להתאסלם.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי יול* » 13 פברואר 2009, 11:04

היום בהארץ:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1063948.html

הצבא המוסרי ביותר בעולם, כן, ממש...

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 11 פברואר 2009, 16:40

_את זה כדאי למחוק אחרי הקריאה,*
כי זה ממש לא קשור ל"מלחמה ואנחנו", או לפחות לא למלחמה הזאת:_

לפני שאני מתיישב לפתח את התגובה שתתיימר להיות עניינית לנקודות שהעלית, ברצוני להתקומם נגד דבריך שציטטתי לעיל. בעיני, בסיס הדיון סביב העימות ערבי-ישראלי, ובעצם גם אחד ממרכיבי הבסיס של העימות עצמו הוא השאלה "מי אשם". וכאן אני גם מתחבר לדבריך בפסקה האחרונה. המשך - בעה"ש - יבוא.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי בן_עמי* » 10 פברואר 2009, 23:45

בס"ד
וזו, גם אחת מהן, או ניסיון לאמירה רצינית?
_.."ולכל מי שישן בשיעור ולא יודע-
מי שהתחיל את כל הבלגאאאאאאאאאאאאאאאאאאאן זה בכלל קין, ואלוקים שהחליט לתת לו זכות בחירה".._
נכתב סתם בתור תגובה לא הכי רצינית על הדיונים המיגעים של "מי אשם, מי היה פה לפני, ומי התחיל לירות ולמה"..

אבל במחשבה שניה זה לא סותר אמירה רצינית:
..היתה סמטוחה קצת קודם, במעמד עץ הדעת, בגנעדן, לא?
סמתוחה כן, הרג לא. אף לא של חיות לשם מאכל עד תקופת נוח.
אדם וחוה התהלכו לבושים באופן טיבעי, והנחש, היחיד שכבר היה ערמומי ראה אותם "והסתבך בצרות".
לפי מיטב ידיעתי בגן עדן אין באדם עדיין "יצר רע" של ממש. עד "אכילת התפוח".

אחרי שעוזבים את גן העדן עוברים לשלב אחר. בו ניתן לאדם "יצר רע".
שלב בו ניתנת לאדם אפשרות לתקן או לקלקל. אפשרות לבחור בין כוונות טובות לכוונות זדון.
יחודו ויעודו של "העולם שאחרי גן העדן".
בו יש לאדם זכות בחירה בין טוב לרע ולנורא.
ומרגע שיש לאדם זכות בחירה בין טוב לרע, האדם בוחר. לתקן או לקלקל.
זכות בחירה ברע זניח ופעוט, או ברצח.
ובעולם בו לאדם יש זכות בחירה, בין טוב לרע, יש לכולם, בכל רמה. לקין, להיטלר, לנו ולשכן.

מי שהתחיל את כל הבלגאאאאאאאאאאן זה בכלל קין, ואלוקים שהחליט לתת לו זכות בחירה.
כתוב על מצב בו אלוקים רק מזהיר את קין ברגע שלפני הרצח, מזכיר לו שיכול עדיין לבחור להמנע.
מצב בו האדם מתכנן את הרצח, אך אלוקים לא עוצר בעדו. כי גן עדן עבר.
  • כאן מיושמת בפועל בחירת האדם בפעם הראשונה. לאדם עוברת בשלב זה האחריות להרוס את העולם או לבנותו.
קיין בוחר ברצח, בפעם הראשונה, והבלאגן בעולמינו מתחיל*.

את זה כדאי למחוק אחרי הקריאה,
כי זה ממש לא קשור ל"מלחמה ואנחנו", או לפחות לא למלחמה הזאת:

גם סביב פרשה אומללה זו מתנהל עדיין וויכוח ער מי אשם, ומה מימדי אשמתו: האם רק הנחש, והאם גם חווה באצילים, ומה עם חלקו של אדם שגם כשל במבחן? בסופו של דבר, השופט הגדול החליט לא להכריע ודפק את שלושתם.
אהבתי. רואה- בתורה לומדים מכל דבר..
החברה הגדולים לא מסתדרים והבאלגן בינהם חוגג?
כל אחד תרם את חלקו, וכל אחד הכי צודק בעולם?
אז לפעמים אחרי פעם פעמיים ש"השופט הגדול" מהחליט לא להכריע ודופק את כולם-
הם עוזבים את הוויכוחים המתישים על "מי צודק מי לא צודק"
ואת הדיונים המיגעים של "מי אשם, מי היה פה לפני, ומי "התחיל לירות" ולמה"..
ועוברים לאיך להסתדר בניהם כמו בני אדם "בלי השופט".
מאימת העונש הקולקטיבי הבא..

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 10 פברואר 2009, 17:02

דווקא יצאו לך כמה שנינויות :-).

וזו, גם אחת מהן, או ניסיון לאמירה רצינית?
_ולכל מי שישן בשיעור ולא יודע-
מי שהתחיל את כל הבלגאאאאאאאאאאאאאאאאאאאן זה בכלל קין,
ואלוקים שהחליט לתת לו זכות בחירה._
לפי מיטב זכרוני החילוני הבור ועם הארץ בתורתנו הקדושה, היתה סמטוחה קצת קודם, במעמד עץ הדעת, בגנעדן, לא?
גם סביב פרשה אומללה זו מתנהל עדיין וויכוח ער מי אשם, ומה מימדי אשמתו: האם רק הנחש, והאם גם חווה באצילים, ומה עם חלקו של אדם שגם כשל במבחן? בסופו של דבר, השופט הגדול החליט לא להכריע ודפק את שלושתם. כך שאולי גם ידו תרמה לעמעום תחושת הצדק? מזכיר לי סיפור יהודי גלותי ידוע:

שני יהודים מתווכחים ביציאה מבית הכנסת. בתשישותם הרבה מהוויכוח חסר המוצא, הם תופסים שלישי שישמש להם כשופט.
הטוען הראשון מציג את עמדתו. פוסק "השופט": אתה צודק.
הטוען השני מציג את עמדתו. פוסק "השופט": גם אתה צודק.
בינתיים, מתוך הקהל שהתאסף סביב המהומה הזאת, בוקע קול: "איך אתה יכול לפסוק ששניהם צודקים?"
עונה לו "השופט": "גם אתה צודק".

נראה לי תיאור ממצא את הקושי של כל אחד ואחד מאיתנו לגבש עמדה עקבית ומובנית.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי בן_עמי* » 10 פברואר 2009, 11:32

בס"ד
לפי מה שאתה כותב ,ידעתי שאתה לא יהודי...
זאת ציונות!!!
"שאלוקים ישמור כולם פה ניגנבים"..

תיראו איזה חברה בסתובבים פה - גוייים צייונים חובבי ציון חובבי קומוניסטים חובבי חמס אנרכיסטים אנטי אנרכיסטים חובבי טרולים מהיער הנורבגי.. ודורסי נמיות.
התבלבלתם חברה. תיבת נוח זה שמאלה עד הסוף המר או ימינה עד הסוף שנראה אותו דבר.

מקור מוסמך כבר הודיע שאלוקים מאוד כועס. (הייתי מציינת קישור, אבל הדף אננו..)
ולא לשכח שגם המבול התחיל בתור גשם.
כל החיות מתבקשות למהר לתיבה.
אפשר לבדוק אים היא עדיין על הרי אררט.
רק שנראה לי שנוח עימנואל ואלדנטה הגיעו לפני כולם והם כבר רבים לאן לנווט אותה כשיגיע המבול..
אין צורך לאגור לשאר החיות אוכל כי עד שהחברה יגמרו לריב מי הנבלה פה ואת מי לשים בכלוב של האריה
הוא יהיה כל כך רעב -שהוא יהיה מוכן לבלוע הכל.

כשהעולם יתיבש ניתן לצאת מהתיבה לשים קלפיות, ולתכנן עולם חדש עים אנרכיה או בלי.
מנסיון העולם מתיבש לו לאט, ויהיה לכולם המון זמן להכין קמפיינים מחדש.
רק אל תשכחו ללמוד מנוח ולשים בתיבה כמה זרעים של גפן ולמי שלא אוהב כמה זרעים נוספים.
האחרון שמצביע מתבקש ללכת להעיר את נוח ולגרור אותו לקלפי במקום להתגלגל באוהל להנאתו .

אחרי המבול ניתן למחוק את הדפים:
"המלחמה ואנחנו"- רק לשים מאבטח עים סורק מתכות בכניסה לתיבה.
"צימצום הילודה" - כי למי שישאר יהיה המון מקום משאבים וזמן .
"בעד ונגד ריטלין" - כי יהיה המון מה לעשות והמון מקום לרוץ..
"נהלים לאישור חינוך ביתי" - כי יקח הממממממממממממממממממממממממון זמן
לארגן שוב בתי ספר, צי קבסים, מפקחים, ועדות, חוזרי מנכל, מכתבי תביעה ושופטים.
את שם הדף "תודה על הגשם" אפשר לשנות ל"תודה על המבול"..

ולכל מי שישן בשיעור ולא יודע-
מי שהתחיל את כל הבלגאאאאאאאאאאאאאאאאאאאן זה בכלל קין,
ואלוקים שהחליט לתת לו זכות בחירה..

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 09 פברואר 2009, 16:51

תיקון: בשנות השישים. בזמן שהחברה' העיפו לעצמם ת'מוח עם LSD, הדוד ההוא הסתובב במפעלי נשק בצרפת ובדק את הכלים. זאת ציונות!!!

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 09 פברואר 2009, 16:48

מי ירה ראשון: זו שאלה קריטית לקביעת אשמה, לא? אין זה הולך בדרך כלל בבית המשפט? האם היורה השני מואשם בתחילת הירי? :-D

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 09 פברואר 2009, 16:47

_זרארד-ד
לפי מה שאתה כותב ,ידעתי שאתה לא יהודי...
אני מניחה שאף גוי לא יכתוב כמוך על עמו,_
ואם סבא וסבתא שלי הם ניצולי טרבלינקה, עם מספר סגול על הזרוע, ואחרי המלחמה סבא השתתף במבצעי חיסול של פושעי מלחמה נצים, ואז הם באו לארץ בספינת מעפילים, וגרו במעברה, ואז היה פעיל פוליטי ב-"חירות"... זה נותן לי נקודות זכות כלשהן? טוב, אני עצמי לא עשיתי מי יודע מה, לא הפצצתי את בירות כל יום, אבל האח של הסבתא, זאת מטרבלינקה, היה אחראי על רכש הנשק מצרפת בשנות השבעים... זה מוסיף לי משהו? אמנם אין לי מניות על מטוסי המיראז' או הספינות שנחטפו מנמל שרבורג, אך יש לי פינה חמה עבורם אי שם בלב :-).

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי אנטי_אנרכיסט* » 09 פברואר 2009, 11:03

מי התחיל? מי ירה ראשון? כמה אחורה צריך ללכת כדי לוודא מי הראשון שיזם את האלימות בין יהודים לערבים, ובאזור בכלל? כמה אלפי שנים?
האם אין שום חשיבות לרקע ההיסטורי והעובדתי ?
האם ניתן וצריך לחתוך כל "סרט" בכל נקודות זמן שרוצים (start/stop) ולהתעלם מרקע (עבר) ומתוצאות (עתיד) ולשפוט אותו כיחידה בפני עצמה ? אתמהה !
(וזה לא אומר שתמיד זה קל להגדיר את הנקודות שבהן "חותכים" ....)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 09 פברואר 2009, 07:01

מי התחיל? מי ירה ראשון?
אני פשוט יוצאת מהנחה שחובתה של מדינה להגן על אזרחיה, ומניחה שרוב תושבי העולם יזדהו עם המטרה הזו....
אני מניחה שאף גוי לא יכתוב כמוך על עמו,
במילים אחרות, את מניחה שכל האנשים חושבים (או צריכים לחשוב) כמוך? רק בקשר לזה, או גם בקשר לדרך הנכונה לגידול ילדים ולהכנת צ'ולנט? D-:

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 פברואר 2009, 05:08

זרארד-ד
לפי מה שאתה כותב ,ידעתי שאתה לא יהודי...
אני מניחה שאף גוי לא יכתוב כמוך על עמו,

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 08 פברואר 2009, 22:03

"הבעיה" = העובדה שהצופים לא נחשפים לרקע ליציאה למלחמת לבנון.
אני נאלץ לצטט את עצמי מהתגובה הקודמת שלי:
מי התחיל? מי ירה ראשון? כמה אחורה צריך ללכת כדי לוודא מי הראשון שיזם את האלימות בין יהודים לערבים, ובאזור בכלל? כמה אלפי שנים?

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 08 פברואר 2009, 18:07

יש כאן בעיה בלי אשמים.
אני חושדת שלא הבהרתי את עצמי: "הבעיה" = העובדה שהצופים לא נחשפים לרקע ליציאה למלחמת לבנון.
(ולא, חלילה, הטבח)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 08 פברואר 2009, 18:05

אלו הן בדיוק סוג האמירות שמדליקות אצלי את מנגנון הסרקאזם.
די, נו, עכשיו חובה עליך :-)
(מבטיחה לקבל ברוח טובה!)

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 08 פברואר 2009, 17:21

זאת אומרת, אם לא היה ברור, שיש כאן בעיה בלי אשמים.
אלו הן בדיוק סוג האמירות שמדליקות אצלי את מנגנון הסרקאזם.
אז אמנע מתגובה ברוח זו, ואזרום עם ההכרזה שאין כאן אשמים. סבבה.

אז בואו באמת נוציא מהזירה, רק כתרגיל אינטלקטואלי, את עקרון האחריות ואשמה. אף אחד לא אשם בכלום. גם הפלנגות הנוצריות לא אשמות בטבח הפליטים במחנות סברה ושטילה. העובדה שהלוחמים העמידו את הפליטים אל הקיר ורוקנו עליהם מחסניות, לא גוררת שום אשמה. נשאר ברובד העובדות.

ועם חלק ניכר מהעובדות, אין מחלוקת: כולם מסכימים שכולם יורים על כולם, כבר הרבה זמן. אז על מה הוויכוח? מי התחיל? מי ירה ראשון? כמה אחורה צריך ללכת כדי לוודא מי הראשון שיזם את האלימות בין יהודים לערבים, ובאזור בכלל? כמה אלפי שנים? האם לאלימות כאן באזור עוד מימי הבבלים, יש קשר לאלימות הנוכחית? או שכל קרב עומד בפני עצמו, ותמיד הערבים יהיו אשמים, מעצם היותם ערבים, ואנחנו יונים צחורות מצחור מעצם היותנו "עם סגולה"?

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 07 פברואר 2009, 18:44

זאת אומרת, אם לא היה ברור, שיש כאן בעיה בלי אשמים.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי טליה_אלמתן* » 07 פברואר 2009, 18:44

אני לא חושבת שחובה היה על הבמאי להכניס את ההקשר ההסטורי לסרט שלו (הוא לא חייב שום דבר לאף אחד, והמטרה לא היתה סרט תיעודי אלא סיפור החווייה האישית שלו), אבל התוצאה המצערת היא שאנשים (בעולם, בעיקר) שחסרים את ההקשר (ההפגזות בצפון והטרור), עלולים לחשוב שישראל פתחה במלחמה סתם בשביל הכיף.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 07 פברואר 2009, 15:20

וכדי שלא יאשימו אותי בחד-צדדיות, אני מביא גם ביקורת של הימין על הסרט, מתוך "מחלקה ראשונה":
משחק אותה אינטלקטואלי, רגיש ומוסרי
"ואלס עם באשיר" לא רק לוקה באמנזיה תרבותית, אלא מנסה לגבור עליה על-ידי הוצאת הטבח בסברה ובשתילה מהקשרו ההיסטורי, הכנסתו לתבנית ההיסטורית של השואה וייצוגו באמצעות קלישאות מסרטים על מלחמת וייטנאם

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 07 פברואר 2009, 14:24

בזכות רוזמרין שהפנתה את ליבנו להיבט אחר ולא פחות מרתק של "אפקט המלחמה ואנחנו", אני מקשר כאן את דרך טיפולו של הבימאי ארי פולמן בחוויה שלו ושל חבריו לנשק בטראומת מלחמת לבנון הראשונה, בסרט "וואלס עם באשיר". להלן סקירה קצרה:

מסע מצויר בנבכי התודעה של הבמאי והתסריטאי ארי פולמן, המנסה להתחקות אחר שלושה ימים במלחמת לבנון הראשונה שנמחקו מזיכרונו מבלי להשאיר עקבות. מה שמתחיל בעשרים ושישה כלבים משוגעים שרצים בהתקף זעם ברחוב רוטשילד בתל אביב, נמשך במפגשים חטופים עם חבר ילדות בהולנד המושלגת, תופס תפנית פסיכדלית במועדונים של חיפה מתחילת שנות השמונים, והולך ומתביית בביירות הסוראליסטית של ימי המלחמה. הזיכרון האנושי מתעתע, ורק ציורים חופשיים בשילוב עם אנימציה מופלאה יכולים, אולי , לשים יד מכוונת על אותם ימים חסרים מהעבר הרחוק.

צפייה ישירה בסרט מהאינטרנט .

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 06 פברואר 2009, 22:51

נראה לי שיש גם המלחמה ואנחנו 2 ? משהו כזה...
אכן, אנטי אנרכיסט ניסה להעביר את הדיון לדף חדש, אך זה לא תפס. אעביר גם את דבריו (אני לא מוחק אף אחד) למקום המתאים ברצף הכרונולוגי.
כמו כן אני מתנצל על באגים בחלוקה לעמודים, אלו יתוקנו בהקדם.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי נורית_מאור_שביט* » 06 פברואר 2009, 22:28

רוזמרין |Y| (בקשר לדבריך בדף הקודם וגם ב למי תצביעו את מבטאת כל כך יפה מה שאני חושבת ולא תמיד יודעת לשים במילים)
קיבלתי לאחרונה מייל על "החייל" שדיבר בדיוק על מה שכתבת, וחבל שמחקתי (אני מוצפת בכל כך הרבה) אחרת הייתי שמה פה קישור.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי ש_י_ר_י* » 06 פברואר 2009, 19:36

נראה לי שיש גם המלחמה ואנחנו 2 ? משהו כזה...

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי צל_הימים* » 06 פברואר 2009, 18:23

ברוכים הבאים לדף ההמשך הזמני של המלחמה ואנחנו. ישמש בשם זה עד לסיום עיבוד הדף הראשי.

המלחמה ואנחנו הדף הבא

על ידי רוזמרין* » 06 פברואר 2009, 13:41

ואלס עם באשיר מעורר את הטראומות הרדומות
ציטוט של לוחם לשעבר מתוך הכתבה:

"חשוב לו להזכיר כי הטבח בסברה ושתילה נעצר בזכות רב"ט שריונר, שדיווח לאחור על מה שנעשה. "אנחנו כצבא-העם עצרנו את זה", מדגיש בן ארי. "אני יודע שמלחמה יכולה להביא חיילים לעשות כל דבר, ואני מאמין שהדרך למנוע את זה היא תמיכה ציבורית. כי החייל הוא שליח ציבור וברגע שאותו ציבור מחזיק בערכים מוסריים, הוא שומר על החייל במלחמה. הזדעזעות מהסבל האנושי, כפי שבאה לידי ביטוי בסרט, מחזקת אותנו לדעתי. חייל שנישא על רוח ציבורית מיליטנטית, בתוך המלחמה, כשהוא עייף, מפוחד ונמצא בתוך אוכלוסייה אזרחית, יכול להגיע למעשים מטורפים. יש סיטואציות שבהן חייל ישראלי יכול להתנהג כמו אחרון הקוזקים. רק מוסריות מהבית יכולה לשמור עלינו".

חזרה למעלה