הנקה כל שעה

שליחת תגובה

ככל שהתקשורת בין בני האדם משתכללת, כך התקשורת הפנימית נפגמת, וככל שהמרחקים קטנים, הדרך מאבדת משמעות.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הנקה כל שעה

הנקה כל שעה

על ידי מיכל_בז* » 07 אוקטובר 2021, 07:19

זה מזה מעצבן אותי, פיסית, כשהם סביבי בזמן שאני מניקה. כל הגוף שלי חידודין חידודין.
הוא ישן בעיקר על הציצי, קשה להרדים אותו. בינתיים הבנתי שיש פה שילוב של קפיצת גדילה וגזים. אני נותנת לו מוצץ לפעמים, בחיל וברעדה, כי למרות שההנקה התבססה, אני עדיין חוששת.

תודה רבה לכולן על העצות! אני כל כך עייפה ומחכה שהוא פשוט קצת יגדל לפני שאני אתמוטט.

הנקה כל שעה

על ידי תמרוש_רוש » 04 אוקטובר 2021, 15:33

איך הוא ישן?
אם תינוק קטן כזה יונק כל שעות הערות, אבל גם ישן טוב בין היניקות, אז ממש ממש ממש לא הייתי דואגת. זה שיא הנורמלי. בייחוד במזג אויר חם.
אם הוא ישן מעט, אבל בסך הכל בסבבה עם עצמו, רוב היום, אז כנראה שהוא תינוק שישן מעט... מזל רע לך, אבל כשלעצמו זה בסדר.
לשון קשורה חלקית - ייתכן, אבל יש מעט מדי נתונים כדי להמר... כרגע, רוב הסיכויים שזה בסדר.

מה שכן, תזכרי שאת במשכב לידה.
זה שיש לך שלושה ילדים בבית לא מאפס את הצורך (הפיזיולוגי!!) להתאושש ולהיתמך.
יש ילדים בבית - שיצטרפו אלייך. אני יודעת שלא כל ילד יכול, אבל השעות הכי קסומות שלי היו כשהנקתי את הקטן והגדול בא והתכרבל לי על הכתף השניה.

הנקה כל שעה

על ידי יולי_קו » 03 אוקטובר 2021, 11:12

מיכל,
מזל טוב!

חוץ ממה שכתבו למעלה, הנה כמה דברים שהייתי צריכה לעשות יותר כשנולדה לי השלישית שלי:

הנקה בשכיבה מסתדרת לך? אם כן- להשאר בשכיבה מקסימום זמן.

אם זה בכורסה נוחה, מטה או כל מקום אחר שהכי נח לך, אז שיהיה שם בקבוק מים, משהו בשבילך לאכול (אגוזים, שקדים, פירות, קרקרים מחומרים מזינים, …).

כל טיפול בגדולים שיהיה בשכיבה או בישיבה (חיבוקים, הקראות סיפורים, ועוד). שהספרים הצעצועים ומשחקים שאת רוצה לשחק איתם יהיו ליד המקום הזה, או לפחות במקום שנגיש להם להביא לך.

למצוא מישהי/ו בתשלום !!! אחרת זה לא קורה על בסיס קבוע, שיתחזק את הבית, שיחזיק את לירי המתוק ויסתובב איתו כשאת ישנה עוד שעה, שיוציא את הגדולים לטיול, וכל דבר אחר שאת עושה בשוטף בבית, ושעכשיו ממש אסור לך.

לשתות מספיק, לישון כמה שאפשר.

לפתח עיוורון זמני מלא לליכלוך, בלגן. חובה חובה חובה.

אני מזכירה לך מה שאת יודעת:

בהריון הזה כנראה נחת פחות מבהריון הראשון, או פחות ממה שהיה נחוץ לך, כי יש לך ילדים, כי את יותר מבוגרת, וכי את סופרוומן. את מגיעה במינוס, לכן הכל יותר קשה. את חייבת לנוח עכשיו.

בששת השבועות של משכב הלידה הגופנפש פגיע במיוחד. ברור שאת זקוקה למישהו שיטפל בשאר הדברים, כי טיפול ברך הנולד הוא דורשני ברמות על. אחרת יש סכנה לצניחות, לדיכאון ועוד, שאת ומשפחתך עלולים לשלם עליהם ממש ביוקר המון זמן.

טוב שבאת לכתוב פה. ברור שאני מבינה אותך. עם כל השמחה זו תקופה כל כך קשה ומטלטלת.

לי אישית לקח חצי שנה עד שנה להתרגל לשלישית שלי (עם זה שהנקתי הנקה מלאה וגם פשפשתי, והייתי אתה כל הזמן, ואהבתי אותה עד כלות). אני זוכרת את עצמי בוכה בכי תמרורים שטעיתי ושהיזקתי לגדולים שלי בהחלטה להגדיל את המשפחה. האיזון שהופר עם כניסתה לחיינו מצא את מקומו רק אחרי תקופה, למרות שהיא היתה שובת לב ואהובה, ותינוקת קלה מאוד, לפחות יחסית לאחיה הבכור (חוץ מאשר בנסיעות).

הנקה כל שעה

על ידי נינה* » 03 אוקטובר 2021, 09:38

מזל טוב! מתרגשת איתך עוד מימי יאללה בוא...
אני הייתי בכל זאת מנסה למצוא יועצת הנקה טובה כדי שתסתכל ותגיד אם הכל נראה לה בסדר.

לי עוזר חוק השבועיים: תני למצב שבועיים ואז תראי אם זה אותו הדבר ואם עדיין צריך לטפל/לשנות. ברוב הפעמים התינוקות משתנים כל כך מהר שזה עובר מעצמו.

הנקה כל שעה

על ידי צפרדע_ית » 02 אוקטובר 2021, 22:36

מיכל!! מזל טוב! כמה משמח!
אני זוכרת את קפיצות הגדילה.
תני לעצמך כמה שבועות לנוח, אם את יכולה.
1, כן, זה נורמאלי,
2 אכן, יש אופק, (בסוף הם גדלים ..)
  1. מה שפלוני ושקטה...
חיבוק!
ץ.

הנקה כל שעה

על ידי שקטה* » 02 אוקטובר 2021, 16:08

וואו מיכל, מזל טוב!!
גם הגדול שלי היה ככה. זה כן השתפר עם הזמן (וגם מוצץ עזר כשהוא גדל מספיק לשמור בפה) אבל בדיעבד התברר שהייתה לו לשון קשורה חלקית שכנראה לא עזרה ליניקה יעילה, כך שאולי כדאי לבדוק את זה.
מאחלת לך המון כוחות, מנוחה ושפע חלב!!

הנקה כל שעה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוקטובר 2021, 15:29

אם עולה יפה במשקל, עושה פיפי וקקי, אין לשון קשורה וכד, הייתי מכניסה למנשא ומנסה להציע מוצץ.
מזל טוב!!

הנקה כל שעה

על ידי מיכל_בז* » 02 אוקטובר 2021, 11:49

מעניין אם מישהו יענה לי :-)
חזרתי לבאופן כי אני יודעת שפה לא יגידו לי שמשהו לא בסדר. לירי בן 17 יום, תינוק מתוק ממש. להרגשתי, יונק טוב. יש פיפי, יש קקי, עולה יפה במשקל. יונק כללללללל הזמן ואני כבר מתה מעייפות. יש עוד שני גדולים בבית שצריכים אותי ואני זומבי. צל אדם.
אז:
  1. זה נורמלי, נכון?
  2. יש אופק? נגיד, מתי זה ירגע?
  3. יש לכן רעיונות איך לנהל את זה טוב יותר?

הנקה כל שעה

על ידי בשמת_א* » 04 מרץ 2016, 08:52

|Y|

הנקה כל שעה

על ידי נמר_על_עץ* » 02 מרץ 2016, 00:27

דף מצוין. חובה לכל מניקה חדשה.
כי מי שלא קוראת דברים כאלה, עשויה לחשוב שתינוקות יונקים כל 3 או 4 שעות. והתוצאות העגומות - ידועות.
אני רוצה בעיקר להודות לכן על המידע שחלקתן כאן. ההנקה של התינוק שלי לא הלכה טוב בגלל שלא ידעתי איך לנהל אותה נכון.
אני מקווה שבעקבות דפים כאלה הפעם הבאה תלך הרבה יותר טוב.

הנקה כל שעה

על ידי תפוח_אדמה* » 24 אוקטובר 2015, 21:31

לא התכוונתי למנשא מסויים, כי יש כל הזמן סוגים חדשים ואני קצת לא מעודכנת. אני חושבת שבלי קשירות יש עכשיו לופיקס, ובטח יש עוד סוגים. אני אהבתי את מנשא הקשירות, קשרתי אותו פעם אחת ואז הכנסתי והוצאתי את התינוק במשך היום.

הנקה כל שעה

על ידי אמא_טרייה* » 24 אוקטובר 2015, 21:07

תודה לכן על התמיכה, המילים המרגיעות והעצות!
ניסיתי מנשארי והוא נרדם בתוכו מהר, אפילו הצלחתי להניק כשהוא בתוכו..
תפוח אדמה אני אשמח להמלצה על עוד סוגים אם יש לך כי אני מסתבכת עם הקשירות.
התחלתי גם להניק במהלך היום על הצד במיטה ואז אני יכולה לנוח..
תודה שאתן מחזקות לי את הביטחון. זה באמת עוזר לשרוץ פה באתר ;-)

הנקה כל שעה

על ידי תמרוש_רוש » 17 אוקטובר 2015, 08:45

ולרוב נרדם על הציצי, אבל כשאני מנסה להעביר אותו לעריסה או למיטה לידי, מתעורר בצרחות ולא נרגע עד שמקבל שוב ציצי. זה ככה כל היום,
מכירה את התינוקות האלה... גם שומעת עליהם הרבה מאמהות טריות, וגם גידלתי שניים כאלה ;-)
אז קודם כל:
  • ההנקה שלך בסדר גמור
ההנקה הולכת בסדר גמור
ההנקה הולכת בסדר גמור*
ואת (והוא) אחלה מהבחינה הזאת.
(מסיקה ממה שאמרת על החיתולים הרטובים והעלייה במשקל)

הבעיה הראשונית היא, שיש לך תינוק עם רמת צרכים גבוהה (איך אני מתה על הביטוי הזה...), שזקוק לנשיאה אינטנסיבית, ואולי גם יש לו שינה קלה יחסית והוא תיכף מרגיש כשמנסים להזיז אותו מאמא שלו.
יש הרבה תינוקות כאלה, תינוקות שמתעוררים מיד כשמניחים אותם, ובאופן יותר כללי אלה לפעמים תינוקות שאי אפשר להעביר אותם משום מקום לשום מקום כשהם ישנים - אם הם נרדמים באוטו אז את תקועה אתם באוטו, ואם הם נרדמים בעגלה אז אי אפשר להעביר אותם לאוטו כי הם מתעוררים במצברוח רע מאוד, ואם הם עלייך... זהו זה.
הבשורות הטובות הן זה שבסוף זה יעבור... מקסימום בגיל שנה ;-)
<נשימה עמוקה... יכול להיות שזה ישתפר לפני כן. אבל צריך סבלנות>

לצורך העניין, ממליצה על השקעה במנשא טוב שיתאים לך ויהיה לך נוח, ועוד יותר מזה ממליצה ללמוד מנושאות מנוסות נשיאה גבית. זה עלול להיות קצת קשה בהתחלה עם תינוק רגיש, אבל הטריק הוא להניק במנשא עד שהוא נרדם, ומיד כשהוא נהיה רדום, להעביר אותו לאחור ולהתחיל ללכת. ולהמהם בקצב ההליכה, המהום עמוק בקצב ריתמי מרגיע כזה. עם קצת מזל וניסיון, הוא יוכל להירדם ככה, ואת תוכלי לעשות מה שאת רוצה עם מינימום משקל עודף.

עוד המלצה שלי זה לגייס עזרה, מישהו שיעזור לך עם המסביב של החיים (להכין לך אוכל ולרחוץ כלים, בתכלס) כדי שאת תוכלי להשכיב אותו אתך במיטה, לשכב לידו, להניק - ולישון. לנוח. לזכות במנוחה שלך כמו שמגיע לך, וגם לא לזוז ממנו כמו שהוא אוהב. הנקה בשכיבה במיטה כפולה (עם תשומת לב לאלמנטים הבטיחותיים - שהוא לא יכול ליפול, להיתקע בין המיטה לקיר, להסתבך בשמיכה או בכריות וכו') - תענה על הצרכים של שניכם, וזה סוג הפתרון שאת מחפשת. פתרון שיאפשר לשניכם לקבל את מה שאתם זקוקים לו.

הבעיה המשנית היא שכרגע את סובלת (נוסף על ההשלכות הצפויות מתינוק כזה) גם ממחסור משווע של תמיכה בהנקה.
האנשים שלוחצים עלייך לתת תמ"ל לא עוזרים לך כרגע, הם רק מכבידים עלייך. נראה לי שכדאי לך לנסות להסתובב יותר בחברת מיניקות מנוסות, ללכת למפגשי לה-לצ'ה, או סתם להתחבר עם מיניקות מהשכונה, או לשרוץ פה באתר ;-).... כל דבר שיקיף אותך במיניקות שיוכלו לתמוך בך ולאשר לך שהכל אצלך ממש בסדר, ושאת יכולה להמשיך להניק כמה שרק בא לך, ולהרוויח מזה.
תמיכה חברתית עושה פלאים לסילוק מכשולים בהנקה (())

הנקה כל שעה

על ידי תפוח_אדמה* » 17 אוקטובר 2015, 07:34

יש תינוקות שלא אוהבים ״לרדת מהידיים״ אף פעם. שמתי במרכאות כי זה כינוי גנאי פולני ידוע. בעיני זה מאד הגיוני, התינוק צריך חום וקרבה של אדם כדי להרגיש בטוח.
אני יכולה להמליץ על מנשא, שמשחרר את הידיים ומאפשר לך לאכול, לגלוש במחשב, לקרוא ספר, ללכת לשירותים ועוד מה שבא לך לעשות, ואם את רוצה לישון, אני ממליצה לך להניק בשכיבה, אז יותר קל לנתק אותו מהשד כשהוא נרדם ולישון לידו.

הנקה כל שעה

על ידי דניאלה* » 16 אוקטובר 2015, 22:17

הוא עולה יפה במשקל ויש מספיק חיתולים רטובים במהלך היום ואני רוצה להמשיך להניק,
קודם כל זה אומר כנראה שההנקה בסדר מבחינת הצרכים שלו, אז את זה אפשר למחוק מרשימת ה"נגד" :-)
מה שאת מתארת נשמע לי מוכר, וכנראה גם להרבה מיניקות אחרות.
הוא לא רוצה לישון במיטה או בעריסה כי הוא רוצה להיות צמוד לגוף אנושי, ורצוי בקרבת הציצי, כי שם הכי טוב לו.
זה קשה ומגביל ומן הסתם לא לגמרי מסתדר עם הצרכים שלך ואני מאוד מבינה אותך בעניין הזה.
אבל מכיוון שאת רוצה להמשיך להיניק, מציעה לך ממש לא להתייאש.
קודם כול - זה יעבור. אולי לאט ובהדרגה אבל יעבור.
לאט לאט הוא יפתח מרווחים יותר ויותר גדולים בין הנקות (ובסוף אפילו יאכל מוצקים! כן כן).
בהדרגה הוא יתחיל להתעניין יותר בעולם וייתן קצת יותר מנוחה.
דבר שני, אם רוצים להמשיך להיניק, נסי לחשוב מה יתמוך בך ובו במצב הזה, על פני לנסות להוריד אותו ולהתייאש כשהוא בוכה וחוזר חלילה.
כשהוא על הציצי או עלייך הוא ישן? אם לא, שווה לבדוק מה מפריע לו לישון במהלך היום.
את כל הבירורים כדאי מראש לעשות אצל מישהו שתומך בהנקה ומבין בה, ולא יציע מיד תמ"ל.
חוץ מזה, יש מנשא טוב?
מה עם ידיים של מישהו אחר - אבא, חברה, סבתא - שיכולות להחזיק אותו ולשחרר אותך כשאפשר?
לי ההנקה הייתה קשה בהתחלה, מאוד מנטרלת, אבל בהמשך הופכת לכיף גדול.
החזיקי מעמד והקיפי את עצמך במי שתומך בך ברצון שלך להיניק

הנקה כל שעה

על ידי אמא_טרייה* » 16 אוקטובר 2015, 16:30

היי, יש לי תינוק בן 8 שבועות שבמהלך היום יונק כל שעה, לפעמים במשך שעה, לפעמים פחות, ולרוב נרדם על הציצי, אבל כשאני מנסה להעביר אותו לעריסה או למיטה לידי, מתעורר בצרחות ולא נרגע עד שמקבל שוב ציצי. זה ככה כל היום, הוא צורח אם הוא לא על הידיים או על הציצי. הוא לא ישן כמעט בכלל במהלך היום ואני מתחילה לחשוב שהוא פשוט רעב כל הזמן. אני מתחילה להתייאש מההנקה וכולם מסביבי מנסים לשכנע אותי לתת תמ''ל.. הוא עולה יפה במשקל ויש מספיק חיתולים רטובים במהלך היום ואני רוצה להמשיך להניק, אבל מתחילה להתייאש

הנקה כל שעה

על ידי פלונית* » 25 פברואר 2012, 08:17

את ילדי הראשון הנקתי כל שעה, כל פעם שבכה או היה לא רגוע. את ילדי השני הנקתי כל כמה שעות. הנקתי כל שעה מחוסר אונים שלי כאמא. כל בכי או אי שקט פרשתי כרצון לינוק. בדיעבד זו הייתה חוייה כואבת לי כאמא. לא ידעתי איך להתמודד עם בכי- אפילו פיפס של בכי חוץ מלהניק- מה שגרם לי ולתינוק תסכול כי זה לא מה שהתינוק רצה כל שעה.

הנקה כל שעה

על ידי אינדי_אנית* » 04 דצמבר 2011, 22:31

איזה יופי @}

הנקה כל שעה

על ידי מאיה_פלונית_פולנית* » 04 דצמבר 2011, 17:57

קודם כל תודה על החיזוקים!
האמת שמיד אחרי שכתבתי כבר הרגשתי הקלה כי באמת הבנתי שהיא פשוט עדיין חולה... וזה גם מאוד עוזר לקרוא תגובות.

לגבי החלב, אני כל הזמן מנסה לתת לה אוכל נוסף ואפילו תמ"ל אבל היא אוכלת ממש מעט ובד"כ מקנחת בציצי...
לפחות בנתיים קצת חזר לה התאבון אז היא אוכלת בנוסף ליניקה.

בנתיים הנזלת שלה התגברה ורופאת הילדים אמרה שיש לה נוזלים באוזניים וזה שהיא יונקת יכול למנוע דלקות אוזניים (ידעתן?!)
כי הואקום של היניקה מושך משם את הנוזלים! כך שאני מרגישה מאוד יעילה בתור ציצי :-)
ועושה רושם שזה גם מנכז לה את הנזלת כי היא נושמת יותר טוב כל פעם שהיא מסיימת לינוק.
אז ככה שאם כבר להיות ציצי, לפחות תחושת השליחות שלי מחוזקת...

הנקה כל שעה

על ידי אינדי_אנית* » 02 דצמבר 2011, 23:16

בתקופת מחלה מאוד הגיוני שהיא תהיה צמודה ותינק כל הזמן, ושבועיים אחרי זה בהחלט נכנס להגדרה של בתקופת מחלה. זה לוקח להם לפעמים המון זמן להתאושש ואתה כבר שוכח שהם היו חולים ולא מבין למה לא נותנים לך שניה לנשום..

מה שכן אני לא מומחית אבל בהחלט בהריון יכול להתמעט החלב ואולי מה שיש כבר לא ממש משביע אותה וצריך לתגבר מאוד את הארוחות המוצקות. בניגוד למה שהרופאה אמרה לך אני לא חושבת שיש בעיה להניק אבל בהחלט יכול להיות שיש בעיה להסתמך על היניקה כארוחה.
אני ידעתי שנכנסתי להריון שני כשהבת שלי התחילה לינוק ולהחליף צדדים כל שתי דקות כי לא היה מספיק חלב כבר..

וחוץ מזה מחזקת אותך לא להתייאש, זה בטח יעבור ממש בקרוב...

הנקה כל שעה

על ידי עדי_א* » 02 דצמבר 2011, 11:57

נשמע לא פשוט.
אין לי תרומה רצינית, רק ((-))

הנקה כל שעה

על ידי מאיה_פלונית_פולנית* » 02 דצמבר 2011, 02:21

לפני ההתבכיינות, קצת רקע:
ביתי בת 9 חודשים.
היא יונקת בשילוב עם אוכל מוצק מגיל חצי שנה בערך.
היא קטנה יחסית (אחוזון 6 בערך) וכנראה בגלל זה גם אוכלת די מעט מוצקים - כמה כפיות זו ארוחה בשבילה.
זה מקשה על הצד הפולני שלי אבל אני מניחה שאלו פשוט הכמויות שלה.
חוץ מהאוכל שאני מציעה לה בערך שלוש פעמים ביום היא יונקת כל שלוש שעות בערך.
בלילה היא יונקת כל שעתיים שלוש.
....
לפני כמעט שבועיים התחילה לצאת לה שן והיא גם היתה חולה.
היו כמה ימים של חום שחשבנו שבגלל השן ואז הופיעה פריחה והרופאה אמרה שזה בעצם וירוס
ובנתיים נשארה נזלת ונראה לי שעוד שן תכף בוקעת...
היא צמודה לציצי כל הזמן הזה. מתעוררת המון לינוק בלילה ובאופן כללי (בעיקר בלילה) צמודה אלי
אנחנו לא ישנים כבר שבועיים וזה מתחיל להיות ממש קשה ומתיש והפטמות שלי פצועות וכואבות.
עוד פרט, אני בהריון (שבוע שמיני בערך), מה שבטח תורם גם לכאבי הפטמות ולחוסר הסבלנות שלי.
....
ביומיים האחרונים נראה שהיא קצת התאוששה וחזרה לאכול מוצקים שבקושי נגעה בהם בשבוע האחרון
אבל הלילות עדיין מלאי התעוררויות. היא יכולה להרדם ואחרי חצי שעה להתעורר שוב ולרצות ציצי כמובן.
אם לא תקבל תצרח צרחות של חתול ששוחטים אותו- משהו שהתפתח אצלה לאחרונה.
אבא מנסה גם לתת לה מלא חום ואהבה אבל הצרחות שלה די מלחיצות אותנו והקריאות מה-מה, מה-מה לא משאירות מקום לספק...
באמת שאני רוצה להמשיך ולהניק מתי שהיא רוצה וצריכה
(אפילו שהרופאה אמרה לי שבהריון אני חייבת להפסיק להניק, אבל על זה כבר קראתי במדור אחר.. :-) )
אבל אני מרגישה אני כבר לא עושה את זה באהבה, בייחוד לא בלילה.. ואני נהיית מתוסכלת וממורמרת
מה שמתסכל אותי עוד יותר, כי הרי כל הרעיון הוא להיות שם בשבילה ולתת לה את החום והאהבה שהיא צריכה
ואני לא מרגישה שאני מצליחה לספק את זה, אלא זה נהיה כורח מעיק.
בנוסף אני כל הזמן בחשש שאולי היא רעבה והחלב של הציצי לא מספק אותה...
עד איזה גיל היא תתעורר כל הלילה לינוק? גם זה מטריד אותי...
אני גם מתה לאיזה לילה חופש אבל לא יודעת איך אפשר לעשות את זה אם בכלל אפשר...
הבכי העצבני נהיה על הרבה דברים, אם משהו לא מתאים לה - להחליף בגד או חיתול,
אם היא רוצה על הידיים ולא מקבלת מיד מענה...
מה שגם מטריד אותי, אני מודה שמורט לי את העצבים.
אשמח לשמוע תגובות לסיטואציה הזו
עד עכשיו רק קראתי דברים באתר וזה תמיד עזר והרגיע ועכשיו לא מצאתי תשובה מספקת אז הנה אני כותבת

תודה
מאיה

הנקה כל שעה

על ידי זוג_צעיר* » 28 פברואר 2011, 22:23

תודה רבה לכולכן!

הנקה כל שעה

על ידי לילך_רוכל* » 28 פברואר 2011, 19:33

הי זוג צעיר
שוב מחזקת אותך על הכוחות ועל הראייה וההבחנות הצלולות
מנשא על הגב - גם יאמו (אם כי מהסוג הזה עדיף 'טליה' בעיני). מנשא כריכות אפשר על הגב אבל צריך עוד משהו שעוזר (למיטב ידיעתי - אני פחות ספצית במנשא כריכות מאחור) וגם קובבה שהוזכר - נהדר. אני יכולה להרחיב אם את רוצה.

המותשות שלך הגיונית - נסי לדאוג שיהיו תומכים שיספקו לךאוכל ושתיה זמין ונוח לנשנושים בריאים.

להרגיש רק ציצי - זה בהחלט קשה - אם כי תזכרי שהציצי מעניק גם חום ובטחון, גם מענה ליצר המציצה שלגיטימי מאד. יש תינוקות שאצלם הצורך במציצה מאד חזק ואת צריכה לחשוב על האתגר הזה כצורך שאת עונה עליו. מה, לא תעני עליו? (-זה לא כביקורת אלא כדי להראות את זה מצד התינוקת - שאני בטוחה שאת עושה ממילא). וצרכים שעונים עליהם נוטים להגיע לשובע ולהעלם ולהשתנות. את פשוט אמא בשבילה. ואף אחד לא אמר שזה קל או נוח...:)

דברים גם משתנים, פאזות עוברות. תראי שבגיל חודשיים תסתכלי על זה אחורה כעל סרט רחוק "כשהיא הייתה קטנה..."
אני יודעת שקשה להעזר בזה אבל פרספקטיבה יכולה לעזור.

בהצלחה וליל מנוחה

הנקה כל שעה

על ידי דניאל* » 28 פברואר 2011, 19:29

אל תשכחי שההנקה היא לא רק אוכל, וציצי הוא לא רק איבר פרודוקטיבי.
זה גם חמים ונעים, גם יש שם ריחות מוכרים וקולות מוכרים, זה לנחמה, זה לאהבה, זה כשכואב, כשעצוב, כשעייפים, כשלא נוח.
יש גישה שמדברת על כך שאין כזה דבר "גזים" ושזה פשוט אי נוחות של הגוף כשהוא גדל, כי הרי גזים הם חלק טבעי ממערכת העיכול שלנו.
את מציעה צד שני כשהיא גומרת את הצד הראשון? אולי אם תלך לישון קצת יותר שבעה היא תפתח פער קצת יותר גדול.
בהצלחה! @}

הנקה כל שעה

על ידי לירי_יער* » 28 פברואר 2011, 12:53

גם בכורי ינק המון המון המון - ממש כל שעה
ואני זוכרת את התקופה הזאת כיום אחד א-ר-ו-ך
אין אתמול ואין מחר...
קראתי לזה להתעורר לאתמול
אז כמו קדומותיי אני אומרת זה עובר אבל יודעת שזה לא ממש עוזר כרגע
אבל לי עזר מאוד מנשא קובבה- נשיאה שבטית מאחור- מייצרת אותו נור-ים
ישבתי הרבה איתו על הפזיו גם כשהוא במנשא מאחור
זוכרת שהייתי מזמינה חברות כדי להעזר בארוחת צהריים
היינו מתחלקות בטיפול בתינוקות ובבישול אבל זה לא קרה כל יום
מה שכן אני מזהה שזה סימפטום הילד הראשון
זה לא היה לא בשני ולא השלישית- וכנראה לא הרביעית
חיבוק גדול

הנקה כל שעה

על ידי עולם_חדש_מופלא* » 28 פברואר 2011, 11:40

הניסיון שלי באימהות מסתכם כרגע בפחות מארבעה חודשים, אבל אולי אצליח לעודד.
החוויות שאת מתארת ממש דומות למה שהיה אצלנו (חוץ מהמנשא- הקטן מסרב בתוקף לכל סוג...).
עד לפני שבועיים בערך, גם אני הנקתי כל היום (הפסקות של שעה בערך בין הארוחות). גם אני הרגשתי רק ציצי, וכמובן הייתי מותשת.
לפני שבועיים הוא התחיל פתאום להגיע לפערים של שעתיים-שלוש (לא תמיד, אבל הרבה), ואנחנו מצליחים להתחבק ולצחוק ביחד.
בוכים לי, אז אני צריכה לסיים בינתיים.
רק אגיד שמהניסיון שלי, המצב הזה זמני, והוא יעבור ויגיעו ימים קלים יותר.

הנקה כל שעה

על ידי זוג_צעיר* » 28 פברואר 2011, 11:10

יעל, תודה!
אבל כשהשינה שלה מאוד עמוקה אני בד"כ נופלת לישון בעצמי. ואני לא יכולה להתרגל ולהנות מזה, אחרת לא הייתי מגדירה את זה כבעיה. אני כן קוראת בין לבין, זו באמת נחמה.

יש פה בעצם כמה תסכולים נפרדים (למרות שיש ימים טובים יותר):
1) אני עייפה ורעבה, ואני מגיבה קשה לעייפות ולרעב מתמשכים, ואז אני לא במיטבי, גם לא בשביל הילדה.
2) אני מרגישה שהחיבוק של כולם טוב, ורק החיבוק שלי "לא מספיק טוב לה", לא מספק אותה.
3) יש דברים שאני יודעת שעוזרים (כמו לקום מהמיטה ולהסתובב איתה) אבל אני לפעמים מותשת מכדי לעשות אותם.
4) התקשורת שלי איתה יותר מצומצמת ממה שהייתי רוצה. לפעמים יוצא לנו להסתכל אחת לשניה בעיניים, לעשות פרצופים, "לדבר" - אני מאוד אוהבת את הרגעים האלו. אבל רוב הזמן אני רק ציצי.
5) אני רק ציצי!!! יותר נכון, חלק גדול מהזמן אני מרגישה כאילו אני רק ציצי.

אז זו כן בעיה, מבחינתי. אני לא רואה איך אני יכולה להנות מזה.
אני בהחלט נהנית ממנה ומההנקה יותר כשההנקה מרווחת יותר, ויש גם ימים כאלו - בעיקר כשיש לי עזרה. ואז אני רגועה יותר ואנחנו מתקשרות טוב יותר.

לילך, תודה רבה!
איזה מנשא מתאים לגב בגיל הזה? כרגע היא רק במנשא כריכות אבל יש לנו גם יאמו וגם "OVER THE SHOULDER".

כשהיא רעבה היא מסמנת רעב גם אם היא לא מריחה אותי, גם אם היא על אחרים. היא אפילו מנסה לינוק מהם, כשהיא רעבה. אבל כשהיא עלי היא יונקת גם לא מרעב.
התחלנו עם הנקות מאוד לא יעילות, הייתי צריכה להעיר אותה תוך כדי בנשיקות על הלחי. עכשיו ההנקות יעילות מאוד, ורובן התקצרו. כשהיא עלי כל היום היא יונקת לעיתים קרובות וקצר, אבל אם היא על מישהו אחר ופותחת פער רציני, היא תינק אח"כ יניקה ממושכת מאוד. יש הרבה חיתולים מלוכלכים והיא גדלה בקצב טוב, אני באמת לא חושבת שהבעיה היא שם.
למיטב הבנתי, זה כמו שאצלי אם אני מריחה אוכל התאבון מתעורר.

יש לה גזים לפעמים, בערך "התקפה" אחת ביום. ואז באמת הכל יותר קשה ומתסכל, ולפעמים היא צורחת על הציצי תוך כדי יניקה. אבל זה עובר אח"כ.
אנסה להגיע למפגש של "לה לצ'ה" ביום חמישי, אולי הן תעזורנה.

אשמח לקבל פה עצות נוספות, אם יש.

הנקה כל שעה

על ידי לילך_רוכל* » 27 פברואר 2011, 21:29

הי זוג צעיר,
קודם כל מזל טוב. נשמע שאת מאד קשובה ומכוננת. ואפילו זוכה לציון לשבח על הרעיון לחפש תמיכה! ברצינות, זה מאד חשוב לדעת להרגיש ואז להשיג את העזרה שנדרשת לך - אפילו בכדי להתקלח או לנשום.
בעניין הנשיאה על הגב - זה לא העיקר אבל יש מנשאים שמתאימים מגיל 0 על הגב - אני מאד ממליצה, גם מנסיון שלי וגם של נשים שהדרכתי.
אבל תרשי לי להתיחס לסיפור על דרישה ליניקה כמעט רצופה אצלך.
לא ספרת הרבה פרטים. אבל, ראשית - זה שעלייך היא מבקשת לינוק ועל אחרים לא - זה לא אומר שהיא לא צריכה לינוק. זה רק אומר שהיא קולטת שמאחרים לא יצא חלב וממך כן. ואז היא פשוט מחכה ומתגייסת עד שתגיעי אליה (מבחינתה). זו כמובן אפשרות שאני מעלה ולא בהכרח המציאות. אבל רק משום שהיא כל-כך צעירה, כן הייתי בודקת שהיא מקבלת מספיק מזון (עלייה במשקל, מספר פעמים של פיפי וקקי ביום, ואיזה כמות ואיזה צבע, התנהגות על השד ובתום הנקות ובינהן) ובקיצור: אם יש אפשרות שההנקות לא הכי אפשקטיביות כפי שיכולות להיות - כדאי לשלול זאת. יתכן שאם תלמדו יחדיו להפוך את ההנקות למעט יותר 'יעילות' - נניח ב-20% - אז גםמשך ההנקה יתקצר ב-20% וההפוגות בין ההנקות יתארכו ב-20%... אני מובנת? אם זה כך - אזבזמן שהיא מחכה משתחררים בדמה הורמוני סטרס שמקשים על מערכת העיכול וכך גזים אולי 'נגרמים' ויש מעגל שמנציח את עצמו.

אז מה שאני מציעה, זה לפנות ללה-לצ'ה או למדריכת\יועצת הנקה. שווה את המאמץ!
בהצלחה, ואת מוזמנת להמשיך לספר כאן או בדף הבית שלי
ובכל מקרה שיהיה בהרבה בריאות ושמחה
לילך

הנקה כל שעה

על ידי יעל_ש* » 27 פברואר 2011, 20:11

אני כנראה אם תאומתה שהופרדה...(בת חודש עכשיו וגם היא יונקת מסביב לשעון)
אבל אולי בגלל שאצלי זאת כבר ילדה שלישית יכולה לשתף בתובנות שלי.
הטיפ שלי: נסי להנות מזה...
להעזר בזמנים שבנזוגך כן שם כדי להכין מזון זמין שתוכלי לאכול גם תוך כדי הנקה.
כזה שצריך רק להושיט יד ולקחת.

לעקוב ולזהות מתי כן יש לה שינה משמעותית ואת הזמן הזה לנצל לעניני מקלחת.

ושאר הזמן להניק בשכיבה ובישיבה בהנאה מצד לצד
לעשות מנוי ענק (לי יש של 24 ספרים(!) לספריה הציבורית הקרובה ולהנות מכל מה שכבר מזמן רצית ולא יצא לך...
וגם
לצלם כל הזמן...(גם בהנקות...יש לי תמונות מאוד מצחיקות מהבת הראשונה...)
ואגב, היא גדלה מהר מאוד...ככה שזה נשמע קצת פולני עכשיו, אבל תתגעגעי לזה מאוד מהר...
בהצלחה ומזל טוב.

הנקה כל שעה

על ידי זוג_צעיר* » 27 פברואר 2011, 19:22

אני מניקה בשכיבה מדי פעם, אבל זה פחות נוח לה ובכל מקרה היא מתעוררת הרבה כדי לינוק (בשעות היום. בלילה זה יותר טוב).
היא צעירה מדי לנשיאה על הגב.

הנקה כל שעה

על ידי תפוח_אדמה* » 27 פברואר 2011, 18:19

אולי להניק בשכיבה ולישון יחד איתה?
אולי נשיאה על הגב?

הנקה כל שעה

על ידי זוג_צעיר* » 27 פברואר 2011, 17:42

הילדה שלי בת שלושה שבועות היום. היא מתפתחת יפה ויונקת יפה, אבל קשה לי עם ההנקות התכופות. לדעתי היא יונקת ביעילות והיא יונקת הרבה. הבעיה היא כזו: היא רוצה להיות כל הזמן על הידיים, בעיקר אם יש לה גזים. זה הגיוני לנו לגמרי בגיל שלה ומקובל עלינו לחלוטין, אבל אם היא עלי היא מריחה את החלב ואז רוצה לינוק כל הזמן. אם היא על הידיים של מישהו אחר או מישהי אחרת היא פותחת פערים טובים בין הנקה להנקה (שעתיים בבוקר-צהריים, שעתיים וחצי בערב ואפילו שלוש בלילה). אבל אם אני לבד איתה בבית, אני לא יכולה לעשות שום דבר אחר מלבד להניק (בקושי מספיקה לאכול, לשתות וללכת לשרותים). מנשא לא עוזר, מעיל עבה לא עוזר - היא מריחה אותי ורוצה חלב, כשבעצם היא לא רעבה והיה יכול להספיק לה חיבוק.
החיבוק שלי לא מספיק לה, בעצם, וזה מתסכל כשלעצמו. אם אני מחבקת זה הופך מיד להנקה. ניסיתי לעכב את זה, ניסיתי להציע אצבע למציצה - הכל הוביל רק לבכי ותסכול הדדי.
יש עצות? חשבתי להזמין עזרה לבקרים, מישהו/י שפשוט יחבק אותה ויאפשר לי לישון ולהתרחץ. אשמח לעצות נוספות, למען שפיות דעתי.

הנקה כל שעה

על ידי עדי_יותם* » 04 מרץ 2009, 08:37

רק עכשיו ראיתי... כן, זה נורמלי. כל עוד אין כאבים והיא עולה במשקל ורגועה בחצי שעה הזו שבין ההנקות ;-)
את יכולה להיעזר בטכניקה של הגברת הזרימה
בהצלחה!

הנקה כל שעה

על ידי יעלה_ב* » 27 פברואר 2009, 14:42

חשוב להגיד ולא כתבתי ש היא ממשיכה לגדול יפה ו גם בביקורים עד גיל חודש בטיפת חלב היא עלתה במשקל נהדר בין 200- 300 גרם בשבוע..עוד שבוע נהיה שם שוב ונשקל .

הנקה כל שעה

על ידי יעלה_ב* » 27 פברואר 2009, 14:10

הקטנטונת עוד שבוע בת חודשיים. יש ימים שהיא יונקת ברווחים של שעתיים שלוש מתחילת הנקה להנקה הבאה, שזה מצוין .יש ימים שהיא פשוט רוצה לינוק ברצף מקסימום הפסקה של שעה מתחילת ההנקה ,מה שבאצם אומר שהיא לא היתה מחוברת לציצי רק חצי שעה!( או אפילו פחות כי לפעמים היא יונקת למשך שעה ולפעמים חצי שעה וזה משתנה...)
ושאלתי היא מה עושים בימים האלה של ההנקה רצוף..? אני מנסה בהתחלה לברר אולי היא רק רוצה חיבוק ולהיות על הידיים אולי היא צריכה קצת תנועה לפרוק אנרגיה..? אולי מוצץ..? אולי גזים..? וכלום לא עוזר ואז אני מתיאשת מהבכי הכואב ונותנת לה להמישך לינוק ... לי אין בעיה לתת לה כמה שתרצה ואם יש ימים קצת לא נוכים ,מבחינתי זה לא נורא. השאלה אם זה בסדר שזה קורה או שזה מצביע על בעיה..? אולי אני זקוקה ליועצת הנקה ...?

הנקה כל שעה

על ידי אחת_הפלוניות* » 08 דצמבר 2007, 08:39

ממש כדאי לאתר את השינה העמוקה שלו.
בבוקר, או בצהריים , ולישון בזמן שהוא ישן, ואז יש לך את השינה שהחסרת.

הנקה כל שעה

על ידי חוט_השני* » 07 דצמבר 2007, 01:11

ישנתי על הגב, עם הגבהה לחלק העליון של הגוף שלי.
יו, איך שכחתי מזה:-)
גם אני ישנתי/הנקתי ככה, עם תמיכה ממליון כריות מכל הכיוונים, עד שהיא היתה מספיק גדולה לינוק בשכיבה על הצד.

הנקה כל שעה

על ידי ניצן_אמ* » 06 דצמבר 2007, 21:28

הנקה כל שעה

על ידי במבי_ק* » 06 דצמבר 2007, 18:06

אני גם מניקה בזמן השינה אבל זאת לא שינה "טובה". הוא זז, הפטמה יוצאת... אתן יודעות על מה אני מדברת

אצלי זה לא היה ככה. ישנתי על הגב, עם הגבהה לחלק העליון של הגוף שלי. הם שכבו עלי לרוחב (כמו להנקה בישיבה, ואז לשכב אחורה), היינו ישנים ככה שעות. כש-לי לא היה נוח הייתי מניחה אותם לידי, עד לפעם הבאה. זה יכול היה להיות גם אחרי שעתיים או יותר שהם ישנו עלי...

הנקה כל שעה

על ידי חדשה_בשטח* » 06 דצמבר 2007, 15:09

אני גם מניקה בזמן השינה אבל זאת לא שינה "טובה". הוא זז, הפטמה יוצאת... אתן יודעות על מה אני מדברת

הנקה כל שעה

על ידי אם_הדרך* » 06 דצמבר 2007, 10:28

אני מניקה בן 5.5 ח' כל שעה וחצי- שעתיים ובליילה כל 3 ש', יועצת הנקה אישרה שהכל בסדר אם תנוחת ההנקה, הוא פשוט גרגרן קטן, למדתי להניק רוב היום וכל הליילה בשכיבה ,אני מצליחה אפילו להמשיך את החלומות שלי בהקיץ (לדמיין את ההמשך במקום לחלום אותו) .היה קשה מאוד עד שבסוף פשוט השלמתי עם המצב.
אגב- אני מציעה לך לבדוק מדוע דווקא עכשיו נשברת, אני גיליתי שלפני ביוץ ובזמן מחזור נהייה לי הרבה יותר קשה, בא לי להשתבלל עם עצמי ואני לא יכולה כשהוא חי לי על הציצי, ההכרה בכך שזה קשור למחזור/ביוץ עוזרת לי לעבור את הימים הקשים האלו.

הנקה כל שעה

על ידי אינדי_אנית* » 06 דצמבר 2007, 09:17

גם אצלי היא ינקה כל הזמן לפחות ארבעה חודשים אם לא חמישה. בדיעבד, למרות שעלתה יפה (מאוד) במשקל אני חושבת שכן היתה בעית הנקה שלא זהיתי. היא היתה משמיעה מין קליקים כאלה וכנראה באמת בלעה גם אויר עם החלב. ממליצה מאוד לפנות ליועצת.

הנקה כל שעה

על ידי חוט_השני* » 06 דצמבר 2007, 00:33

אני לא מצליחה לישון בהנקה
את יודעת לזהות למה לא?
אני השתמשתי בכרית סובה(קטנה וקשה יחסית) לתמיכה בגב, כך יכולתי להשען טיפ טיפה אחורה ולהיות "מונחת" לגמרי, ללא האי נוחות שבלהחזיק את הגוף ועדיין להגיש ארוחות במזנון פתוח לרווחה:-).
חוץ מזה אם איזה גמד ידע לשים קישור למאמר של יונת שרון על המצב המדיטטיבי הזה של העיפות , לא זוכרת איפה,אנסה לחפש, לי הוא מאוד עזר

הנקה כל שעה

על ידי חגית_ל* » 05 דצמבר 2007, 21:16

אני לא מצליחה לישון בהנקה. ממש לא. באסה.

הנקה כל שעה

על ידי במבי_ק* » 05 דצמבר 2007, 15:11

אני לא ישנה כמו שצריך ונורא עייפה. גם נראה לי שחשוב שילד יישן יותר שעות, לא?

אני הייתי מיניקה מתוך שינה. ניסית את זה? הם היו ישנים עלי חצי לילה...

הנקה כל שעה

על ידי קט_קטית* » 05 דצמבר 2007, 14:34

מוכר גם מוכר (())
לנו מאוד עזר מוצץ
בכל מקרה הכרתי מלא תינוקות שינקו בלי הכרה בגיל הזה,
ואני לא מכירה אף תינוק בגיל 4 חוד' שעדיין לא פתח רווחים.
בסביבות גיל חודשיים יש קפיצת גדילה.
ולמרות שידעתי על קיומה פעמיים נפלתי בפח של
"מה פתאום קפיצת גדילה סתם אני מותשת והיא יונקת בלי הפסקה"
ורק בדיעבד יכלתי להגיד שזו אכן הייתה קפיצת גדילה...
אז גם זו אפשרות ;-)
בכל מקרה תהיי בטוחה שהמצב הזה זמני,
יהיה טוב {@
בינתיים שולחת כוחות (())(())(())

הנקה כל שעה

על ידי חדשה_בשטח* » 05 דצמבר 2007, 13:36

אז זהו שזה לא חדש- זה ככה כבר מההתחלה (חוץ מהשבועיים שלושה הראשונים-שאז ישן יותר) ועכשיו אני כבר ממש מותשת. לא נראה לי שזו בעיה של יניקה (למרות שאני שוקלת כן לפנות ליועצת)- הוא תינוק גדול יחסית ויונק יפה מה גם שנראה לי שזמן ההנקה ירד.
לרוב הוא נרדם על הציצי.זו גם דרך ההרדמות הלילה.
אני משתדלת "להנעים את זמני" בזמן ההנקה, וגם להניק בשכיבה- אבל זה לא זה, אני לא ישנה כמו שצריך ונורא עייפה. גם נראה לי שחשוב שילד יישן יותר שעות, לא?
יש הצעות נוספות?

הנקה כל שעה

על ידי יוטי_לונדון* » 05 דצמבר 2007, 12:25

כמה זמן הוא יונק כל פעם? הוא יונק ומפסיק (ועובר לענינים אחרים) או נרדם?
לי בזמנו המליצו שהנקה תיארך כ-45 דקות. כשהיתה נרדמת באמצע הייתי מעירה אותה בעדינות וממשיכה. א"כ הם מתיעלים פלאים וזמן ההנקה יורד.
לגבי הגזים- יכול להיות שהוא לא תופס טוב ואז 1) בולע הרבה אויר שעושה לא גזים ו-2) לא מוציא הרבה חלב שישביע אותו ליותר משעה וחצי. בשביל זה צריך יועצת שתראה ותשפר את התפיסה.

הנקה כל שעה

על ידי ילדת_טבע* » 05 דצמבר 2007, 12:15

אכן, אם זה זמני, ז"א התחיל פתאום או התגבר יש סיכוי טוב שזו קפיצת גדילה וזה יעבור לכשימוצא. מצד שני אם אכן זה דפוס ואת בטוחה בזה יכול להיות שמשהו לא כל כך טוב בתפיסה שלו את השד והוא מפצה על יניקה קלושה בכמות יניקות מרובה ואז כדאי מאוד להפגש עם יועצת הנקה ולעשות לשניכם חיים קלים הרבה יותר ומהר.
בכלל, הצעה שלי, תמצאי לעצמך דרך להיניק ככה שזה לא יתיש אותך. יניקה בשכיבה למשל מאוד נוח ואפשר ממש לישון ככה בלילה או בצהריים ועוד אוגרים כוחות תוך כדי, לארגן לעצמך מקום נוח עם דברים שנעים לך לעשות ופשוט להרגע תוך כדי הנקה וקריאה (נגיד) בספר טוב. הנקה היא זמן לעשות הפסקה מהכל ולנוח. כשזה עם ילד אחד בלבד את ממש יכולה להקדיש לעצמך זמן שקט בכייף ולצאת מחוזקת מכל העניין (וגם הוא יצא מרווח).

הנקה כל שעה

על ידי סוף_מעגל* » 05 דצמבר 2007, 11:38

נשמע לא קל.
מקצרת כי אני עם יונק עלי :
  • יתכן שזו קפיצת גדילה. אם כן, סבלנות (יום יומיים) וזה עובר.
  • יתכן שזו תחושה סובייקטיבית שלך. נסי לנהל רישום מדויק של כמה הנקת ומתי ולקבל תמונה אובייקטיבית יותר. אולי תלמדי משהו על מרווחים.
  • יש תינוקות שאלו הדפוסים שלהם. אצלי לא היה ככה אז קשה לי ליעץ איך מתמודדים עם זה.

הנקה כל שעה

על ידי חדשה בשטח* » 05 דצמבר 2007, 11:07

הקטנצ'יק בן חודשיים כמעט. ילד ראשון. מקסים (טוב אני משוחדת). מקבל רק ציצי. סובל קצת מגזים (קצת יותר מקצת, בעצם). ויונק כל שעה-שעה וחצי.
אמהות יקרות- צריכה עידוד מכם. אני מרגישה שאני עומדת להשתגע, מתה מעייפות (למרות שהבעל מנסה לעזור כמה שיכול).
זה ישתפר? מתי? איך? אולי אני עושה משהו לא בסדר???

הנקה כל שעה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 מאי 2007, 19:18

אני גרה במרכז תל אביב בלי אוטו ובלי יותר מדיי ניידות כרגע.
דברי עם דוריס ספרר - תל אביב - 03-7394537 היא יכולה לבוא אליך.

הנקה כל שעה

על ידי תזמורת_הים* » 08 מאי 2007, 17:38

פתאום נפל לי האסימון של ללכת איתו לתת לו להדריך אותי ולבטוח
|Y|
וגם להתיעץ, אפילו טלפונית, עם יועצת הנקה. היא תדע להגיד לך על סמך השיחה אם כדאי שהיא תראה אותך.
במרכז תל אביב יש את דיאדה, בדקי שם וגם ב- יועצות הנקה.

הנקה כל שעה

על ידי לביבות_פרסה* » 08 מאי 2007, 16:22

המון תודה עדי ל על התשובה, היום הלכתי על להניק בקצב שלו בכמויות שהוא רוצה עד אין קץ וזה היה מדהים, באיזה שלב לאחר בוקר יניקה מתמשך הוא נרדם בצהריים וישן כמה שעות רצופות ונראה שהוא ישן בעונג רב, מה שכמעט ולא קורה לו בימים האחרונים (לא לישון באמצע היום ולא בעונג). פתאום נפל לי האסימון של ללכת איתו לתת לו להדריך אותי ולבטוח. בכל אופן התשובה שלך עברה אליי עוד לפני שפתחתי את האינטרנט היום.
דרך אגב תל השומר זה קצת רחוק לי , אני גרה במרכז תל אביב בלי אוטו ובלי יותר מדיי ניידות כרגע.

הנקה כל שעה

על ידי עדי_ל* » 08 מאי 2007, 00:53

יועצת הנקה באזורך תוכל לעזור. כדאי.
ניסיתי לתת לו לבכות ביומיים האחרונים וזה מאוד לא קל
אם הוא נוהג כפי שתיארת, יש לכך סיבה. הוא זקוק לך וליניקה הצפופה הזו - אם מסיבות של רק הגיע לעולם ולא קל לו, ואם יש לו אכן משהו שמפריע/ כואב לו בפה (או במקום אחר)אז בודאי שכדאי לעזור לו ולהקל עליו. נשמע שקשה לו. הוא תלוי בך לחלוטין.. זה בטח לא פשוט, אבל תני לו את כל התמיכה , החיבוק והציצי שאת יכולה.
ושוב, לדעתי - יועצת הנקה. לא לדחות זאת.
תוכלי לקבל כאן מנשים רבות המלצות על יועצות באזור מגוריך.
אני יכולה להמליץ בחום על מרפאת ההנקה בבי"ח תל השומר. האם זה מספיק קרוב אליך?
תרגישו טוב.

הנקה כל שעה

על ידי לביבות_פרסה* » 07 מאי 2007, 20:21

שכחתי לומר שהרופא גילה אצלו לאחרונה קנדידה של הפה, ונתן לי משחת דקטרין שאני מאוד היססתי להשתמש בה, היום נשברתי והתחלתי לתת לו כי יש לו המון חומר לבן שמצטבר בפה, האם זה קשור ליניקה הצפופה שלו?

הנקה כל שעה

על ידי לביבות_פרסה* » 07 מאי 2007, 20:18

יש לי שאלה, התינוק שלי בן שבועיים ויומיים, בלילות מתעורר פעמיים לאכול ובמהלך היום הוא יכול להיות על הציץ במשך שעות עם הפסקות קטנות של 20 דקות בין יניקה ליניקה......חברה אמרה לי שאני לא נותנת לו לבכות כשאני לוקחת אותו ליניקה איך שהוא מראה סימנים של רעב _ מתחיל ל מצוץ את האצבעות שלו, פותח פה רחב כאילו מחפש לינוק........ אני כותבת בקצרה כי אני בדיוק בהפסקה בין יניקה ליניקה.....
ניסיתי לתת לו לבכות ביומיים האחרונים וזה מאוד לא קל, הוא לא בוכה, יותר צורח בכעס (נרגע רק שכלוקחים אותו לטייל במנשא טיול ארוך מחוץ לבית)......מה לעשות? לתת לו ציץ או לתת לו לבכות מדי פעם?
המון תודה על הפורומים המעניינים באתר.

הנקה כל שעה

על ידי סיון* » 10 פברואר 2006, 13:54

בשמת שלום,
שמתי לב בחודש האחרון כי ההנקות של ליאור מאוד קצרות ודווקא התדירות לא עלתה. אך הוא עולה מאוד יפה במשקל, והוא ילד מאוד פעיל וערני. לדעתי הוא עולה טוב במשקל כי בלילות הארוחות שלו הכי טובות, כשאין בכלל גרויים. הוא נולד 4.140 ולפנ יכחודש בדיוק (כשהיה בן 4ח') שקל 7.220. גם במשך היום הוא לא ישן שנה ארוכה וזה מאז שהוא נולד. היינו כבר במעבדת שינה בגלל שדאגנו, אבל הוא היה אז בערך בן חודשים ואז ישן טוב יחסית בלילה ואמו לנו שהכל בסדר איתו. ביום השינה הארוכה שלו, בימים טובים, היא ארבעים דקות עד שעה.
אני לא מניקה משני צדדים, יועצת הנקה שלוותה אותי בימים הראשונים לאחר הלידה המליצה לי על כך.
הוא עושה פיפי כמה פעמים ביום וגם קקי בערך פעמים.
אני לא לוקחת תרופות חדשות. אני לוקחת אבץ באופן קבוע כי יש לי בעיה כלשהי בכבד. אני קצת מתוחה בגלל חזרה לעבודה בעוד חודש.
קפה אני לא שותה בכלל, גם לא שוקו. התחלתי לאכול פעם ביום מעדן מילקי קל, נראהלך שזה יכול השפיע?
הלילה הזה היה נורא, הוא התעורר כל ארבעים דקות, שעה וגם התקשה אחר כך להרדם...
תודה על העזרה
סיון.
מקווה שהבן שלך מרגיש יותר טוב וכבר אין לילות לבנים...

הנקה כל שעה

על ידי בשמת_א* » 02 פברואר 2006, 15:13

סיון, פתאום חשבתי על עוד משהו:
התחלת לשתות קפה לאחרונה? או שוקו? או לאכול הרבה שוקולד?
זה יכול לגרום לעירנות של תינוק בלילה.

הנקה כל שעה

על ידי בשמת_א* » 02 פברואר 2006, 14:52

המצב רק הולך ומחריף, בלילות האחרונים הוא מתעורר לפעמים כל עשרים דקות , חצי שעה
אז כמה זמן הוא יונק?
כמה פעמים הוא יונק ביום?
איך העלייה במשקל?
מה משקל הלידה?
מתי הוא ישן שינה ארוכה? איך זמני השינה שלו במשך היום?
כמה זמן בערך הוא יונק ביום מכל צד? האם את מקפידה להציע שני צדדים בכל הנקה עד שהוא מסיים?
כמה חיתולים מלאים פיפי יש כל יממה?
איך הקקי?

התחלת לאחרונה לקחת ויטמינים או גלולות או משהו אחר?
האם את מתוחה יותר לאחרונה?
את אוכלת טוב ושותה לפחות 8 כוסות מים ביום?
האם ירדת במשקל לאחרונה?

אני מנסה לשאול על כל מה שיכול להשפיע, אולי יהיו לנו עוד רעיונות להבין מה קורה.

הילד שלי לא כל כך רלבנטי לך... הוא בן שלוש. כרגע חולה, ולכן היה לי לילה לבן...

|יד1|

הנקה כל שעה

על ידי סיון* » 31 ינואר 2006, 15:10

בשמת א. תודה על תשובתך המקיפה לגבי השינה של בני בלילה. המצב רק הולך ומחריף, בלילות האחרונים הוא מתעורר לפעמים כל עשרים דקות , חצי שעה. אפשר להשתגע... אני מחממת את החדר עם רדיאטור ומפעילה במקביל מכשיר אדים. להערכתי, בחדר נעים, ולא חם מדי. אני גם משתדלת לטייל איתו כל יום, בימים שלא יורד גשם רציני... סתם מעניין אותי, אייך הילד שלך ישן?

הנקה כל שעה

על ידי בשמת_א* » 18 ינואר 2006, 23:07

סיוון, שני דברים:
ראשית, אחוז ניכר מהתינוקות מתחיל להתעורר הרבה יותר בלילה לקראת גיל חצי שנה. ארבעה חודשים - קלאסי. לא יודעים למה. חלק חושבים שזה בגלל שהשיניים מתחילות לגרד שם בפנים בדרך החוצה (וזה כמובן מטריף בלילה), ויש עוד.

אף אחד לא ממש יודע, אבל זה כנראה ביולוגי, וכנראה גם מגן על התינוקות ממות עריסה.

מה שכן כדאי לבדוק, כי אולי זה יעזור:
  • אולי קר לו מדי (קר עכשיו בלילות, אולי הוא יוצא מהשמיכה)
  • אולי יבש מדי (אם מחממים)
  • אולי יש ריח שמציק לו (אדים? אין מספיק אוויר צח כי הבית סגור?)
דברים כאלה.

אני חושבת על אלה, כי את מספרת שהוא מתעורר בלילה אבל ביום יונק ברווחים יותר ידידותיים לאמא.

כמו כן, מה שאמרו לך - אולי השתייה שלך לא מספקת וזה משפיע, אולי הוא פחות נינוח מפני שהוא מקבל פחות מדי אוויר צח וטיול בחוץ (ממש חיוני לתינוקות).
אני מחביאה את הקטן שלי במנשא מתחת למעיל שלי, עם כובע, וכך אין בעיה להסתובב בכל מזג אוויר.
מקווה שמשהו מכל זה יעזור.

הנקה כל שעה

על ידי סיון* » 18 ינואר 2006, 18:34

תשובה לתבשיל קדרה, בימים אני מניקה אותו כל שעתים וחצי -שלוש בערך, זה מה שהוא מבקש. עד לפני חודש בערך הוא ישן חמש עד שש שעות בלילה, ובחודש האחרון, כפי שכבר ספרתי מתעורר מלא. זה נכון שאנחנו פחות יוצאים החוצה, כי קר. את חושבת שזה קשור? אנ משתדלת מאוד מאוד לשתות מים על אף הקושי שכרוך בכך, אבל אולי צריכה לנסות יותר.

הנקה כל שעה

על ידי תבשיל_קדרה* » 18 ינואר 2006, 18:08

סיוון, איך הימים?
את מתארת שינוי בלילות, אני הייתי מצפה שיהיה שינוי גם בימים: תדירות היניקה, משכה, אולי התחלת לצאת מהבית? אולי נעשה קר והפסקתם לצאת מהבית? נסי לחשוב מה עוד שונה אצלכם חוץ מהלילות.

הנקה כל שעה

על ידי מישל* » 18 ינואר 2006, 17:57

רוצה לשתף ולהתחזק. הנסיך כבר בן 4 חודש, וכנראה שהוא בקפיצת גדילה מתמדת... הוא אוכל כל שעה-שעה וחצי, חוץ מבלילה, אז הוא ישן 6 ואפילו 7 שעות ברציפות!!! (רק שהציץ נוטה להתפוצץ... צרות של עשירות).
כך מאז הלידה.
הוא כבר 8!!! ק"ג D-:
אז מה אני אומרת בעצם? סתם רוצה לשתף. אני איתו בבית, נהנית להניק, הוא נהנה לינוק ושנינו עושים צחוק (לא החרוז הכי מוצלח אבל ככה זה כשיש |יד1|

הנקה כל שעה

על ידי סוף_מעגל* » 18 ינואר 2006, 17:29

וכל הזמן שואלת את עצמי מה אני עושה לא בסדר...
למה את חושבת שאת עושה משהו לא בסדר ? אם זה בגלל ההנקות התכופות, זו תופעה מאוד מוכרת לכל מיניקה...
וחוץ מזה, אולי זה בכלל קפיצת גדילה (קראי את הפסקה הקודמת לזו שכתבת).

הנקה כל שעה

על ידי לא_תשובה_מלאה_אבל* » 18 ינואר 2006, 13:44

שתו מים
כל מי שתינוקה יונק כל שעה מומלץ לה לשתות טוב, ולבדוק אם היא שותה מספיק. לעתים יניקה תכופה קשורה לאי שתיית מים של האם ולעתים זה סתם יכול לעזור למיניקה להתמודד עם קפיצת הגדילה או מה שזה לא יהיה. הפניתי ל שתו מים כי סיון ורבות שקוראות כאן מיניקות ורובינו לא שותות מספיק, ומתוך היכרות עם הקשר בין יניקה תכופה והרגלי השתייה של האם.

הנקה כל שעה

על ידי סיון* » 18 ינואר 2006, 11:46

הבן שלי בן ארבעה חודשים. אני מניקה אותו הנקה מלאה, ובחודש האחרון הוא החל להתעורר בלילה כל שעה, לא מסכים למוצץ ויונק זמן רב. בעוד חודש וקצת אני חוזרת לעבודה ומאוד מודאגת ממצב הלילות וכל הזמן שואלת את עצמי מה אני עושה לא בסדר...

הנקה כל שעה

על ידי בשמת_א* » 09 דצמבר 2005, 23:04

מישל, הקטן שלך בדיוק בגיל הקלאסי לקפיצת גדילה.
"קפיצת גדילה" היא הכינוי לכמה ימים רצופים שבהם התינוק רוצה להגביר את כמות החלב שהוא יונק.
הואיל והחלב מיוצר בשיטת הביקוש וההיצע, ככל שהוא יונק יותר - את מייצרת בשבילו יותר חלב.
לכן, אם הוא רוצה לקבל יותר חלב הוא צריך לינוק הרבה יותר.
תוך כמה ימים, כמות החלב שאת מייצרת גדלה ככה שהכמות החדשה זמינה בקלות, ואז הוא יכול לרווח שוב את ההנקות.
קפיצת הגדילה הבאה אמורה להיות בסביבות גיל ששה חודשים.

אפשרות נוספת היא, שעובר עליו איזה וירוס, והוא נרגע וגם מקבל נוגדנים לוירוס דרך ההנקה. הרבה פעמים תינוקות יונקים עוברים את הוירוסים בקלות יחסית, בזכות ההנקה, והסימן החיצוני היחיד שיש לנו שמשהו עובר על התינוק הוא הנקה מרובה.

וכל הכבוד לאמא ולתינוק על ההנקה המוצלחת! |Y|

הנקה כל שעה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 09 דצמבר 2005, 20:19

מכל כיוון אני שומעת משפטים כמו: הוא אוכל שמנת?.., איזה פקעלך.., מה את נותת לו שהוא גדל ככה?, איזה שמנמן..
יש להתייחס למשפטים אלה כאל מחמאות :-) (ולחשוב מה היו אומרים על החלב שלך לו חלילה לא היה עולה מספיק במשקל... תמיד יש להם משהו לומר על חלב האם).

הנקה כל שעה

על ידי סיגל_ב* » 09 דצמבר 2005, 19:44

האם יש דבר כזה להניק יותר מדי?
לא. למיטב ידעתי. תינוק יונק בדיוק כמה שהוא צריך.

בשבוע האחרון הוא אוכל כל שעה
ככה גם הבת שלי ביומיים האחרונים. והיא בת שנה ותשעה חודשים וממש לא חיה על הנקה מלאה... :-)

בקיצור, על פניו, נשמע לי נורמלי לחלוטין ומתאר בדיוק נמרץ את הבת שלי כשהייתה בגילו...

הנקה כל שעה

על ידי שרון* » 09 דצמבר 2005, 18:19

האם יש דבר כזה להניק יותר מדי? האם תינוק יכול או מסוגל לאכול יותר מדי?
אין השמנת יתר מהנקה בלעדית

אולי מדובר בקפיצת גדילה? או משהו אחר שמטריד אותו?

הנקה כל שעה

על ידי מישל* » 09 דצמבר 2005, 17:52

אני רוצה להתיעץ/לקבל חיזוק - הקטן בן שלושה חודשים עוד שבוע, הנקה מלאה. בשבוע האחרון הוא אוכל כל שעה, הרבה מהפעמים הוא יונק קצת ובשאר ההנקה "מתפנק"- נרגע, נרדם, לפעמים מתעורר קצת ויונק עוד כמה יניקות של אוכל.
הוא תינוק גדול - בחודש הראשון עלה קילו וחצי(נולד 3.1) בשני עוד קילו, עכשיו הוא כבר 7!!! זה נשמע נורמלי? מכל כיוון אני שומעת משפטים כמו: הוא אוכל שמנת?.., איזה פקעלך.., מה את נותת לו שהוא גדל ככה?, איזה שמנמן..
יש לציין שהוא לא רוצה מוצץ(יש לציין שאני לא כ"כ מנסה) אבל התחיל למצוץ כל מה שיש- חיתולים, ידיים, סוודרים..
מה אני שואלת בעצם? קצת מבולבלת, האם זה נשמע לכן נורמלי? האם יש דבר כזה להניק יותר מדי? האם תינוק יכול או מסוגל לאכול יותר מדי?

הנקה כל שעה

על ידי מיצי_החתולה* » 03 נובמבר 2005, 20:09

נו, תמיד מישהו אחר צריך לעשות בשבילך את העבודה! :-)
צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים.
זה שאני יודעת, לא פוטר אותי מלהרים טלפון, כמובן, אבל טוב לדעת. אני תוהה אם לומר לה משהו על בקבוק בלילה בגיל הזה.

בכל מקרה, תודה!

הנקה כל שעה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 03 נובמבר 2005, 14:05

אתן מזכירות לי להתקשר למכרה הזו שלי ולהתעניין בשלומה
נו, תמיד מישהו אחר צריך לעשות בשבילך את העבודה! :-P

פגשתי אותה מאז, ולפי מה שהבנתי היא עמדה לתת בקבוק בלילה - בפעם הראשונה לפני יומיים-שלושה. מעבר לזה התינוקת מחוברת בנעימים, אם כי עדיין די הרבה (לא יודעת פרטים על משקל וכולי).

הנקה כל שעה

על ידי מיצי_החתולה* » 03 נובמבר 2005, 10:32

הי, תודה בנות. האמת שכבר שכחתי ששמתי את השאלה :-). אתן מזכירות לי להתקשר למכרה הזו שלי ולהתעניין בשלומה.
בכל מקרה, אני כבר העליתי בפניה את ההשערה של תפיסה לקויה, אבל הקטנה עולה היטב במשקל, כך שזה לא סביר.

בפעם האחרונה שדיברנו, היתה הקלה קלה במצב ומצד שני גם איזה סוויץ' בגישה של האמא, שפתאום החלה לקחת את הדברים בקלות יותר. הצעתי לה לפנות ליועצת הנקה רק כדי להיות רגועה ובטוחה שהכל בסדר, אני מניחה שהדברים השתפרו כי אחרת היתה פונה אליי ומבקשת המלצה ליועצת.

<מיצי מקווה שבאמת זה מה שקרה ולא שחל מעבר פתאומי לפורמולה בלי שאפחד התייעץ איתה>
<רצה להתקשר אליה>

הנקה כל שעה

על ידי עדי_יותם* » 03 נובמבר 2005, 09:06

פספסתי את השאלה הזו כשעלתה... עדיין רלוונטי? מצטרפת למה שנאמר, אבל רוצה לחזור על מה שאפרסקי ם כתבה בטון נחרץ יותר: אם אכן התיאור של הנקה כל שעה מדויק, ההנקה לא נשמעת יעילה. איך העלייה במשקל? צבע היציאות ומספרן? מה שלומה היום, ומהן הציפיות שלה מההנקה?

הנקה כל שעה

על ידי סיגל_ב* » 03 נובמבר 2005, 07:51

שיונקת כל שעה. יש בערך חצי שעה הפוגה בין ההנקות
מיצי,
כדאי להפנות אותה ליועצת הנקה או לפחות לשיחה טלפונית עם מתנדבת לה-לצ'ה.
ייתכן שההנקה אינה אפקטיבית, שהתפיסה אינה טובה והתינוקת לא מצליחה לאכול את הכמות שהיא צריכה.

הנקה כל שעה

על ידי ההולכת_בדרכים* » 03 נובמבר 2005, 04:14

מיצי,הציצי בדף אין מספיק חלב.
אם היא מתערבת במנגנון הביקוש <גירוי השד> יכול גם מנגנון ההיצע להפגע <שפע החלב>
אולי אם היא גם תשאב אז יהיה מספיק גירוי לשד,אבל אז היא לא ממש תנוח :-P
בטח יש בעלות נסיון שיכולות לספר על ניהול הנקה ושאיבות נכון שיכול ליצור מצב שמישהו אחר נותן בקבוק מדי פעם ללא נזק להנקה <אולי כאלה שחזרו לעבודה? > ואני מניחה שזה תהליך שבונים לאורך
כמה ימים.

הנקה כל שעה

על ידי מיצי_החתולה* » 15 אוקטובר 2005, 21:45

חברתי אמא לתינוקת בת חודשיים, שיונקת כל שעה. יש בערך חצי שעה הפוגה בין ההנקות, היא נרדמת רק במנשא, נשארת ישנה לרוב רק כשהאמא בתנועה - בקיצור, האם מותשת. היא גם חד הורית ומן הסתם זה הרבה יותר קשה לבד.

בימים האחרונים היא החלה לשלב פורמולה - מדי פעם הסבתא נותנת לתינוקות פורמולה ומאפשרת לאם לישון קצת. לא יותר מפעם ביום, וגם לא כל יום. נראה לי שהיא ממש צריכה את זה למען שפיותה, תפקודה, והמשך ההנקה. האם יש סכנה להנקה בשילוב של תמ"ל בגיל כזה?

הנקה כל שעה

על ידי ענת_קדם* » 27 יולי 2005, 23:01

אני עם ילד בן שלושה חודשים אתמול. נתתי כבר בבית החולים את המוצץ הצהוב העצום הזה. הוא התאהב בו אבל מעולם זה לא הווה תחליף למגע שלי אליו או ליניקה ומציצה. אם צריך להרגיע הוא תמיד בידיים שלי מחובק ומעורסל, מלוטף ולחישות קטנות של שירים ואהבה מושמעות באוזניו. אני לא דוחפת לו ישר מוצץ לפה בלי אותו מגע ואם לומר את האמת הרבה פעמים הוא גם בלי: נירדם בלי מסתובב בלי רק לעיתים ממש מעטות אני נותנת לו מוצץ. אני אישית לא רואה בזה פסול.
לדעתי ,למרות שניסיוני ממש דל, לפעמים זה תוספת לצורך האורלי. כן הוא גם מוצץ ידיים ועכשיו למעשה הוא אוכל ומלקק כל דבר שנופל לידיו:שמיכה,כתף,ידיים, וצעצועים אז אחד מהם זה מוצץ...
בכל מקרה לכי אם מה שאת מרגישה ומאמינה ותמשיכי בדרכם המיוחדת לך.}@

הנקה כל שעה

על ידי סיגל_ב* » 26 יולי 2005, 22:38

:-)

הנקה כל שעה

על ידי אמא_אוהבת_אך_מותשת* » 26 יולי 2005, 22:26

טוב, אז קראתי את התגובות (איזה כייף להתלבט, לחשוב ולשאול ולקבל התייחסויות ענייניות ומהירות כלכך |יש|
וגמרתי אומר לנסות את מה שרציתי מלכתחילה: לנסות ללא מוצץ (כמובן שלא באופן עיוור, אבל מתוך הבנה שאולי באמת אם אין סימנים ספציפיים של משהו שאי אפשר "להתגבר " עליו עם יניקות וחיבוק וכו, אז סימן שבאמת לא חובה).
ותודה לאפרסקי ם, הנווטת שלי, שמפנה אותי כבר פעם שנייה לעמוד המתאים :-).
בנוגע להנקות כל שעה- ביומיים האחרונים חל מן יישור בהנקות ולא שהוא לא יונק המון, אבל יש לי פתאום מין הרגשה שאני מצליחה "לקרוא" אותו יותר ברור, וזה ניראה כאילו יותר פשוט כשאני יודעת (או חושבת שיודעת) שעכשיו הוא יונק כי הוא בעיקר עייף, ופעם אחרת כי הוא ממש רעב.. וכל הזמן אמרו לי שמגיל שלושה חודשים דברים משתנים ונהיים ברורים יותר, עכשיו גם אני אוכל להגיד לאחרים, הרווחתי את זה...:-)

הנקה כל שעה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 יולי 2005, 12:36

"הילדה שלי גדלה עם מוצץ וניראה לך שמשהו חסר לה ?",
ציצי? :-P

הנקה כל שעה

על ידי סמדר_נ* » 26 יולי 2005, 09:46

דבר שניראה לעין ואני נתקלת מכל עבר ב:"מה זה השטויות האלו ?", "הילדה שלי גדלה עם מוצץ וניראה לך שמשהו חסר לה ?", "מה, את נורמאלית ?? מה תעשי אח"כ כשתתחילי לעבוד?" ,"אני רוצה לקחת אותו לסיבוב- תתני לי מוצץ שאם הוא יבכה.." וכו'.
אוי, כמה מוכר...

הנקה כל שעה

על ידי תבשיל_קדרה* » 26 יולי 2005, 09:35

איך זה עובד בלי מוצץ?
  • באוטו באמת היה לנו מוצץ (שהיא השתמשה בו ממש מעט)
  • סבתות - היא התחילה להשאר אתן יותר זמם לבד רק לאחרונה.
  • אבא - לוידעת, מסתדר.
מה עוד?
אה, היא אוהבת מוצצים מאז שהיא גילתה שלילדים אחרים יש. אבל עכשיו (שנה ותשע) זה כבר לא ידפוק את ההנקה, אז לא אכפת לנו...

הנקה כל שעה

על ידי סיגל_ב* » 26 יולי 2005, 09:12

מותשת,
קודם כל אני ממליצה לך לקרוא את מוצץ או אצבע. אולי תקראי שם דברים שידברו אלייך.

לגבי הניסיון הפרטי שלי,
אז במקרה שלי אני לא חזרתי לעבוד, ואני גם לא מתכוונת, ככה שאני זמינה לבתי (בת שנה + 4 חד'). אבל אני יכולה לספר לך שני דברים:
  1. אני לא רוב רובו של הזמן עם החולצה למעלה. בתי עסוקה במשך היום בענייניה ועיסוקיה ומבקשת לינוק לעיתים לא תכופות ולזמנים לא ארוכים. לעיתים היא יונקת יותר אבל זה קורה בימים שהיא חולה או סובלת מבקיעת שיניים. ככה שאם חיפשת דוגמאות חיוביות - הנה לך. :-)
אגב, נדמה לי שהצורך במציצה יורד עם הזמן.
  1. יש לי חברה אשר לא נתנה לבתה מוצץ, והיא לעיתים עובדת מחוץ לבית למשך כמה שעות. ואני יכולה לספר לך שהילדה מסתדרת.
אני באופן אישי לא אוהבת מוצץ.
אני רואה בזה התמכרות לחפץ, ואני תוהה עד כמה זה בריא נפשית. אני לא יודעת אם את מודעת לכך שזה גם מאוד קשה לגמול את הילדים ממוצץ, אם מגיע הרגע שבו את חושבת שהילד צריך להיפרד ממנו..
יש עוד המון סיבות שאני לא אוהבת מוצץ (יש בדף ההוא הודעה אחת מקיפה אשר מונה המון סיבות למה לא מוצץ - אחת מהן, שזה חוסם את נושא ההתנסויות האוראליות). אחת מהן היא סיבה מאוד קטנה ולכאורה טפשית: זה מסתיר חצי מהפנים של התינוק!

אני לא בטוחה שאני יודעת להבדיל בין יניקה לצורך אכילה ליניקה לצורך מציצה. בכלל, מוזר לי לחשוב על הדברים האלה כנפרדים. אני רואה את היניקה כמענה לצורך ב... יניקה.
סמדר, |Y|
<מגריינת>

הנקה כל שעה

על ידי אמא_אוהבת_אך_מותשת* » 25 יולי 2005, 22:04

נכון, מוצץ הוא תחליף להנקה. ולכן אני כרגע לא מתעקשת על זה - לא רוצה למנוע מהקטן משהו שהוא צריך (אני אפילו לא יכולה להגיד רוצה, כי זה מרגיש לי כצורך ומאוד בסיסי), אבל יש איזשהו "פחד" שאמצא את עצמי "מנוטרלת" מאחר והילד בעצם ירצה למצוץ או לינוק ואני בשלב מסויים אצטרך לשוב לתפקד כאשה עובדת.. (חייבת לציין שכרגע אני לא רואה את עצמי עוזבת אותו ועושה את זה ,:-( אבל על זה אצטרך לעבור לעמוד אחר כאן באתר..).
לא, זה לא מקרבן אותי ולא נעים לי, להיפך - אני גאה ומאושרת שביכולתי להעניק לו את שהוא נזקק לו. יש מין "מיני ענין" מהסביבה שלא מקבלת כ"כ את הדרך הזו שאני בוחרת בה כרגע: לזה שהוא ישן איתנו כבר הורגלתי לענות ואני עונה או שמלכתחילה לא מדגישה את זה.. אבל העניין של לא לתת מוצץ.. זה דבר שניראה לעין ואני נתקלת מכל עבר ב:"מה זה השטויות האלו ?", "הילדה שלי גדלה עם מוצץ וניראה לך שמשהו חסר לה ?", "מה, את נורמאלית ?? מה תעשי אח"כ כשתתחילי לעבוד?" ,"אני רוצה לקחת אותו לסיבוב- תתני לי מוצץ שאם הוא יבכה.." וכו'.
שוב, אני כרגע די מבולבלת עם זה ולכן רציתי לקרוא כאן, במקום שאני מזדהה עם דרך החשיבה והגידול, מה יש לאימהות עם נסיון יותר לאמר , או כאלו שמתמודדות עם השאלה כמוני...אם ביכלל..

הנקה כל שעה

על ידי סמדר_נ* » 25 יולי 2005, 14:28

אשמח מאוד לשמוע מנסיון אישי איך זה עובד לא עם מוצץ !!! :-<
בינתיים -- טפו טפו -- עובד.
אבל הוא רק בן ארבעה חודשים...
קשה לי לומר משהו "מנסיון אישי" לא רק כי הנסיון הזה קצר, אלא גם כי נדמה לי שאנחנו חווות את הדברים בצורות שונות מאד. אני לא בטוחה שאני יודעת להבדיל בין יניקה לצורך אכילה ליניקה לצורך מציצה. בכלל, מוזר לי לחשוב על הדברים האלה כנפרדים. אני רואה את היניקה כמענה לצורך ב... יניקה.
זה קצת דומה להפרדה בין גוף לנפש: היא טובה לצרכים דידקטיים, אבל בעצם לא קיימת במציאות.
בעניין אם לא ארגיל אותו למוצץ אצטרך להיות רוב רובו של הזמן עם החולצה למעלה._ אולי משהו ששמעתי ממדריכת לה לצ'ה מנוסה וותיקה: הכל עובר. כמה זמן לדעתך תהיי _רוב רובו של הזמן עם החולצה למעלה?

לא שזה קשור ישירות למה שאנחנו מדברות עליו עכשיו, אבל -- גם ב"מציצה" ה"לא אפקטיבית" התינוק מקבל חומרי חיסון חשובים. האם היא באמת לא אפקטיבית? לא נחוצה? "רק" מציצה? רק "סיפוק אוראלי"?

ושורה תחתונה: אם זה מכביד עלייך, לא נעים לך, מקרבן אותך -- תני מוצץ.

חזרה למעלה