התעוררות באמצע הלילה

שליחת תגובה

תפקידך הוא לחיות את חייך, לא להיות בשביל אף אחד שום דבר, אלא פשוט לחיות את חייך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: התעוררות באמצע הלילה

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 אוקטובר 2018, 09:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

נראה שהילדים גדלו ב״ה חחח יאלה שיהיה טוב לכל עם ישראל תהיו שמחים ובריאים

התעוררות באמצע הלילה

על ידי צל_עץ_תמר* » 12 נובמבר 2016, 05:44

ומחפשת שם.. פשוט תכתבי שם חדש משלך וזה יסתדר.. גם ''מחפשת שם'' זה שם מתוק. בהצלחה עם העניין שלך.. אין לי ניסיון בגיל הזה. בהצלחה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי צל_עץ_תמר* » 12 נובמבר 2016, 05:42

הי לכולם מחפשת עצה. בתי בת שנה ו9 ישנה בחדר משלה כבר ארבעה חדשים. נרדמת נהדר לפי הספר אחרי מקלחת בלי שמיכי ודי לבד . באמת מהמם.
רק שמתעוררת באמצע הלילה.. בשלוש ארבע לא בבכי אלא קוראת לי או לאביה. בשמחה קמה ורוצה סיפור ללכת לגן לשחק ופשוט להתעורר.
ברמה הרגשית נראה לי שחשוב להוסיף..
אני בהריון שני והיא יודעת על זה. יום אחד הצביעה על הבטן ואמרה לי ''אמא תינוק''. מאז היא רוצה לסחוב את הבובות שלה במנשא ולהניק אותן. היא לעתים מבקשת לינוק בעצמה למרות שנגמלה ויושבת ליד השד כך בתנוחה ונהנית מס דקות.
מה דעתכם/ן? למי אפשר לפנות? לאיזה כיוון?
אשמח לקרוא כל מחשבה בעניין. תודה

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מחפשת_שם* » 06 אוקטובר 2016, 09:51

אופס, כתבתי את המודעה שלמעלה (פעם ראשונה שאני כותבת באתר) ואחרי שפירסמתי ראיתי שכבר יש טל טל אחרת, איך אני מוצאת שם חדש משלי?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי טל_טל* » 06 אוקטובר 2016, 09:48

צריכה עזרה מחכמות ומנוסות, יש לי בן בן 5.5, בת בת 2.5 ואני בהריון שלישי. הבן ישן מצוין (דובון חורף) מגיל שנה, הבת עוד לא ישנה לילה רצוף, היו לה תקופות קצרות אבל כל פעם שחשבנו שכבר עלינו על הגל היא חזרה להתעורר, היא מתעוררת בלילה ובוכה חצי מתוך שינה. אנחנו עושים הכל לפי "החוקים" של שינה- טקס, הירדמות עצמאית במיטה בחדר ילדים וכו'. היא ילדה עם טמפרמנט מאוד פלפלי ואנרגטי וביום היא מקסימה, פעילה וחיובית. מנסה למצוא כיוונים של דברים שיכולים לעזור או אנשי מקצוע ואני פשוט לא יודעת למי לפנות. אולי תזונה? ריפוי בעיסוק? (זה קשור?) רפואה אלטרנטיבית? ייעוץ שינה? אשמח לעצות ולכתובות! תודה!

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 דצמבר 2015, 21:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כן, קראתי על זה. מה עושים?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אמא_בלילה* » 29 דצמבר 2015, 03:27

נשמע כמו ביעותי לילה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 דצמבר 2015, 01:02

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה שמנדובה! עניין התולעים נבדק ונשלל ובאשר להפרדת המיטות- א.אנו חוששים לשינה שלו שכאמור היא לא איכותית ומותירה אותו עייף-הפרדת המיטות לא תפתור זאת ו ב.אנחנו מנסים להרגיע אותו כשפרצי הבכי האלה נראים כמאיימים להעירו ( לפעמים ישנן גם התעוררויות) ואם תהינה מיטות נפרדות נראה לי שיהיה יותר קשה. יש למישהי עוד רעיונות מה מקור התופעה ומחשבות על פתרון? תודה ולילות שקטים.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי שמנדובה* » 28 דצמבר 2015, 07:51

קודם כל כדאי לבדוק אם אין לו תולעים - טפילי מעיים יכולים לפעמים לגרום לשינה טרופה שכזו.

חוץ מזה, יש ילדים (ומבוגרים!) שישנים ככה. יש לי כמה מכרות שמה שהכי עזר אצלן, במיוחד כשהילדים כבר לא ינקו בלילות, היה להפריד את המיטות. אפילו להשאיר את מיטת הילד באותו החדר אבל שתהיה מעט מופרדת כך שלא יבעט בכם כל הלילה...

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 דצמבר 2015, 05:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום עליכן!
במקרה שאני רוצה לספרעליו ולהתייעץ לגביו לא מדובר בהתעוררויות ממש(לא של הפעוט. כן של הוריו)-הילד האהוב בן שנתיים ושלשה חודשים,בן יחיד,ישן איתנו במיטה משפחתית, גמול מיניקה כחודשיים ומיניקת לילה קצת יותר.ע"פ רוב ישן בצהריים כשעה וחצי והולך לישון בשמונה עייף.שבע ומרוצה.הבעיה היא שינה טרופה- ישנם לילו.ת שבמהלכם,כל הלילה הוא מתגלגל מצד לצד,מיילל,בועט ושולח איברים ומשמיע מעין המיות בכי-כל זה מתוך דינה ובלי להתעורר.מיותר לציין שהשינה, הן שלו והן שלנו לא איכותית.בלשון המעטה
מישהי מכירה תופעה כזו? עצות?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 ספטמבר 2015, 18:02

אה ועוד משהו תנסי להוריד קפה ותראי אם זה עוזר

התעוררות באמצע הלילה

על ידי תמרוש_רוש » 07 ספטמבר 2015, 06:23

יש רופאים וקליניקות שמתמחים בשינה. שווה לברר אצלם מה הם יכולים להציע.
(הייתי בודקת דרך רופא המשפחה שלי וקופת חולים, איזה שירות זמין יש)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי עשב_השדה* » 06 ספטמבר 2015, 20:36

מודאגת יקרה
גם לבתי היתה תקופה כזו בילדות
היום היא בת 28 וזה לא קורה לעניות דעתי
זה לא קשור לאפילפסיה
זה קשור למשהו אחר במח...
שגורם להליכה מתוך שינה ולדיבור מתוך שינה ולפעמיםלצעקות וחרדות מתוך שינה
יתכן שיש עומס רגשי שמחפש פורקן
ניסית להיעזר באיזשהו טיפול כבר?
אני הייתי מנסה לברר אצל פסיכוטרפיסטים או אצל היפנוטרפיסטים... אולי זה כיוון..

התעוררות באמצע הלילה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 ספטמבר 2015, 19:23

מודאגת_ יקרה הבעייה מוכרת...
אולי לישון עם חלון פתוח יעזור? או לישון מוקדם יותר? מאוחר יותר? או לשים הרפייה לפני השינה? או לקרוא ספר?
נסי כל מיני דברים, תראי אם יש משהו שמשפיע

אולי טיפול מסוג כלשהוא יכול לעזור? (המסע וכד')

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מודאגת_* » 06 ספטמבר 2015, 18:20

היי לכולם,טוב אז ככה אני בת 25 וחולת אפילפסיה מגיל 13,נוטלת כדורים,בגיל 13 כשגילו לי את האפילפסיה ישנתי עם הוריי בהתחלה,הם טענו שהייתי מתעוררת באמצע הלילה,פוקחת עיניים מדברת איתם ולפעמים צועקת ואז חוזרת לישון,כשהיו מספרים לי בבוקר הייתי צוחקת ולא זכרתי כלום.ניסינו לברר אם זה קשור לאפילפסיה ומתברר שלא
כיום אחרי 12 שנים אני נמצאת בדירה עם שותפים,והשותפים טוענים שאני מתעוררת בצעקות בלילה מתוך שינה מדברת איתם וחוזרת לישון,ושוב אני לא זוכרת מזה שום דבר כשמספרים לי בבוקר,ממה זה יכול לנבוע? כי לנטול את הכדורים לאפילפסיה אני נוטלת וברוך השם לא היה לי התקף שנים

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מריה* » 13 מאי 2014, 20:22

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הבת שלי בת שנתיים אתמול בלילה מתוך שינה היא צרחה והתעוררתי מיזה וכשהתעוררתי רצתי לחדר שלה ומצאתי אותה מיתחת למיטה , עכשיו המיטה שלה גבוה מעוד היא יושנת במיטת תינוקות ויש במיטה ״סורגים ״ והיא התחילה לבכות וצרחה איש , איש ורק לקראת הבוקר היא נירדמה וכשהחלטתי לה טיטול בבוקר ראיתי סימן של פרח בטוסיק שלה... מה כושים במצב כזה?!

התעוררות באמצע הלילה

על ידי לילה* » 21 אפריל 2011, 03:38

שלום ותודה מראש.
הבת שלי בת שליש וחצי. יש לה אח בן תשעה חודשים. היא מתעוררת כל לילה המון פעמים בצרחות אמא אמא. רוצה רק אותי.לפעמים כל חצי שעה. ניסינו המון סידורי שינה וכרגע יש לנו שני חדרי שינה בכל אחד ישן ילד והורה מתחלף לפי הצורך. סיוט. עייפות קשה. חוסר שלווה. בבוקר כאילו כלום. ילדה חייכנית פעילה. אני מרגישה שיש לה קושי ריגשי וגם חרדות. ממה זה נובע? איך אני יכולה להקל עליה ועל עצמי ?
ניסיונכם וידיעותיכם יתקבלו בברכה

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ליהיא* » 30 דצמבר 2009, 22:13

למה לא לחמם את החדר? רדיאטור על חום נמוך.
האמת אין לי. מחממים עם מזגן, אבל אולי באמת אני אקנה. נשמע באמת מתאים יותר ונעים יותר משמיכה חשמלית. תודה!

התעוררות באמצע הלילה

על ידי דנה_ה* » 29 דצמבר 2009, 21:06

גם אצלי, בדיוק כך
לא אוהבת להתכסות. אני מלבישה עם שכבה אחת ומכסה והיא מזדחלת החוצה ממנה תוך חצי שעה מקסימום. לפנות בוקר היא מתכרבלת אלינו וזה נורא כיף.
לא נראה לי בעייתי אלא אם כן החדר קפוא.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 29 דצמבר 2009, 19:34

שמיכה חשמלית נראה לכם פתרון טוב?
לא בטיחותי לילדים. למה לא לחמם את החדר? רדיאטור על חום נמוך.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ליהיא* » 29 דצמבר 2009, 15:21

טוב, תודה לכן. לפחות עכשיו אני יודעת שיש עוד ילדים כאלה וזה מעודד. אני אנסה להלביש אותו חם יותר. מעניין מאיפה נובע התסביך הזה? לי יש בעיה הפוכה, אני לא יכולה להירדם לא מכוסה. מוזר.... שמיכה חשמלית נראה לכם פתרון טוב?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קן_לציפור* » 29 דצמבר 2009, 13:12

גם אצלי, בדיוק כך. היא בת 3 ורבע, ומאז שהיתה קטנה. והכי מבאס שאם אני מצליחה לכסות אותה אחרי שהיא נרדמת, זה מעיר אותה (ואותי) בלילה.
אני מלבישה אותה ממש חם, ומחממת את החדר, אם הצלחתי לוותר על השמיכה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי יונת_שרון* » 29 דצמבר 2009, 06:45

גם הילדים שלי ככה, עד גיל 4-6. אני פשוט דואגת להלביש אותם חם בלילה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ליהיא* » 28 דצמבר 2009, 20:47

הבעיה שלי קשורה לנושא הדף אבל באופן שונה מרוב הפניות כאן. הבן שלי בן שנתיים וחצי ולא מוכן להתכסות בלילה! הוא ישן איתנו במיטה ומאז שהיה תינוק זיהיתי שמציק לו שאני מכסה אותו בשמיכה ומשום מה בלילה יותר משאר בשנת הצהריים. בקיץ זאת לא בעיה, אבל עכשיו בחורף, אני ממש מצטמררת לראות אותו ככה, ישן ולא מכוסה. אני בלי שמיכה הייתי רועדת מקור, אבל עם אני מנסה לכסות אותו לאחר שכבר נרדם, הוא ממש מתעורר מזה ומוריד את השמיכה בעצבים (אין מה לדבר על לכסות אותו לפני ההירדמות). ניסיתי שמיכה קלה, שמיכה עם ציור חביב עליו וגם ניסיתי להלביש אותו חם יותר, אבל עדיין האוזניים והידיים שלו מרגישות לי קפואות. אני דואגת שלא יתקרר ויהיה חולה. הוא היה מעט מנוזל פעם אחת מתחילת החורף אבל אי אפשר לדעת בוודאות שזה בגלל זה.
יש מישהי שמכירה את המצב הזה? אולי לסמוך עליו שאם היה לו קר היה מתכסה ולא לנסות להכריח? אולי יש למישהי איזה רעיון יצירתי? נדמה לי שהתחושה להיות עטוף ומחומם אמורה להיות נעימה, במיוחד לילדים קטנים, אז למה הוא שונא כל כך את השמיכה, זאת ממש תעלומה בעיניי.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 07 יולי 2009, 20:27

אולי לקחת אותו איתך?
או לבנות על זה שיישאר ער, או לעשות אמבטיה, לתת לו להירדם בנסיעה ולקוות שיישאר כך (ומקסימום יתעורר וירקוד אתך).
האם לקחת תינוק לחתונה

התעוררות באמצע הלילה

על ידי חגית_ל* » 07 יולי 2009, 18:19

אם בכ"ז זה מאוד חשוב לך, חברה שלי תמיד מציעה לי לשאוב מהציצי לבקבוק ולתת לקטנה להתרגל לשתות מבקבוק את הציצי, כדי שאוכל במקרה שצריך לצאת.
כדאי בהדרגה, להרגיל אותה שאת נותנת לו מהבקבוק - אם הוא יסכים בכלל - ואח"כ שמישהו אחר.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי חגית_ל* » 07 יולי 2009, 18:17

אני אומרת לעצמי - החברות וכו' יסתדרו בלעדיי, מי שצריך אותי עכשיו זה התינוקת שלי.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי חגית_ל* » 07 יולי 2009, 18:16

משום כך אני לא יוצאת אף פעם מהבית כשהם קטנים, לא אסיפות, לא חתונות, לא סרטים ולא כלום. החברות שלי כבר יודעות את זה.

לפני כמה שנים אני זוכרת איך הבן של השכנים, שהיה אז תינוק, צרח וצרח וצרח וצרח בלילה שבסוף ניגשתי ודפקתי להם על הדלת, למרות שהרגשתי מאוד מתערבת. מצאתי אותו בזרועות דודתו שלא הצליחה להרגיע אותו בשום אופן. מסתבר שההורים היו בחתונה והילד פשוט צרח שעתיים.
זה היה נורא!

התעוררות באמצע הלילה

על ידי שמים_כחולים* » 06 יולי 2009, 23:33

שלום, אני שמים, אמא לשניים-בן 3.5 ותינוק בן שנה וחודשיים.התינוק יונק בלבד, ללא תמ"ל או בקבוקים.פעם ב...מקבל שאוב אבל גם זה ירד, מאזאוכל מוצקים יפה. הבעיה שלי היא שאני חייבת ללכת לחתונה של חברה טובה מאוד.החתונה בערב, מרחק שעה נסיעה. היונק מתעורר כל שעתיים/ שלוש, לפעמים יותר, אבל ברור לי שבטווח השעות שאעדר הוא יקום ויצרח כשהציצי לא יהיה לידו.מצד אחד הוא כבר יחסית גדול ואולי זה זמן לגמ"ל, מצד שני אני לא מרגישה שיש לי כוחות לזה כרגע.עוד משהו שמטריד זה שבצעקות והבכי שלו יכולים להעיר את הבן הגדול ואין לי מושג איך הביביסיטר תתמודד עם שניהם.יש למישהי רעיונות איך פותרים את העניין ומרגילים אותו להתעורר פחות או לשתות מים כשקם?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אף_חצוף* » 21 פברואר 2008, 09:16

הילדון בן שנתיים וחודש ועדיין מתעורר בלילה. הוא כבר לא יונק בלילה, אבל הוא במיטה רגילה, אז הוא קם ובא אלי לחדר.
אם הוא לא נרדם שוב תוך מקסימום 15 דקות, הוא יכול להיות ער גם שעתיים. כן, שעתיים באמצע הלילה של להשכיב, לחכות שיעברו 5-20 דקות ולשמוע שוב רגליים קטנות בדרך אלי. גם אם אני נותנת לו להיות אצלי במיטה, הוא יכול להישאר ער את אותן שעתיים (גם כשאני נשברת והוא יונק).
גם שמתי לב שהוא מתעורר כמעט באופן קבוע באותה השעה, בין רבע ל-3 ל-3 וחצי. גם אם הוא קם מוקדם יותר, הוא יחזור לישון, ויקום שוב ולא ירדם כל כך בקלות.

אז יש לי שתי שאלות, קודם כל, אם מישהי נתקלה בילד שיכול להישאר ער כל כך הרבה זמן באמצע הלילה (אני כן, פשוט כי גם אחותו שבת 4.5 כבר, מסוגלת לעשות את זה לפעמים). שנית, האם יש משמעות לשעה? שמעתי פעם שיש לזה משמעות, אבל אני לא זוכרת מהי בדיוק.

אני קצת משתגעת מהענין, כי אם הוא קם ב-3 ונרדם שוב רק ב-5, אני נרדמת ואז לא מצליחה לזוז כשהשעון מצלצל ב-6, ואני מאחרת לעבודה באופן קבוע. בעייתי משהו.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אוד_ליה* » 14 דצמבר 2007, 20:44

עדיין...
יש אנשים שיבינו אחרת איך "צריך לחנך" P-:

התעוררות באמצע הלילה

על ידי או_רורה* » 14 דצמבר 2007, 18:31

לא, לא, תקשיבו, תקראו בתשומת לב את המחקר, הם ניסחו את זה רע כל כך כל כך, אבל הכוונה ביסודה הייתה לבדוק אם רגישות יתר של הורים לתינוק מגדילה את מספר הפעמים שיתעורר, זהו.
אצלנו לפעמים הוא מתעורר מכאבי שיניים, ואז אם אני מוציאה אותו מהמיטה הוא מרוגז מאד והלכה השינה.
אז אנחנו קמים, מורחים לו טיג'ל, מלטפים, זה מה שהמחקר התכוון.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי א.* » 13 דצמבר 2007, 23:59

שמתי את הקישור הזה בדף מעצבן לראות מסביב
באמת נותן חשק לתלוש שערות

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סיגל_ב* » 13 דצמבר 2007, 23:45

לקרוא ולהתעלף:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3480278,00.html

:-0 :-( |אוף| |אייקון תולש שערות מהראש|

התעוררות באמצע הלילה

על ידי עפרה_שחר* » 01 נובמבר 2007, 22:01

בתי בת 3 ומתעוררת כל לילה לאכול. היא פשוט אוכלת כמויות קטנות (כמובן מתחת לאחוזון במשקל- אבל בגובה יופי). היא בריאה, חזקה ומשתוללנית והכל חוץ מזה- טפו טפו. בזמן האחרון לא ישנה בצהרים ונראה לי שזה מפריע לה (עייפה אבל עם קיבה מלאה מארוחת צהריים)- בקיצור- משהו שלא יושב טוב עם העיכול מפריע לשינה. אצל שכנים וחברים יושבת הרבה יותר זמן ואוכלת יותר.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אמא_אווזה* » 01 נובמבר 2007, 21:19

יש את הספר "לישון כמו תינוק" של פרופ' אבי שדה. אבל כדאי להציץ בו קודם... מהיכרותי המקצועית עם התחום כמובן שהתעוררות אחת בלילה בגיל שנתיים וחדשיים היא נורמאלית לחלוטין. רק סביב גיל חמש ילדים בד"כ ישנים שנת לילה רציפה, גם אם לא כולם קוראים להורים כשהם מקיצים. אם הוא לא דורש הנקה או תשומת לב מיוחדת אחרת, בכלל מצבכם מעולה.הבת שלי בת שלוש וחצי ועדיין מתעוררת פעם אחת בלילה, וזה בסדר.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קיטי* » 01 נובמבר 2007, 11:30

הקטנטן שלנו בן שנתיים וחודשיים ומתעורר באופן קבוע פעם אחת בלילה. אני ניגשת אליו ונשארת לישון איתו. לרוב הוא נרדם מיד. לעיתים רחוקות הוא מתקשה לחזור לישון, בפעמים אלו הוא כועס, בוכה ומוחה. הוא ישן איתנו במיטה מגיל חצי שנה עד גיל שנה וחצי, אז העברנו אותו למיטת נוער בחדר נפרד וזה היה מעבר חלק. אם הוא מבקש לבוא למיטה שלנו אני מביאה אותו, אבל הוא לא מבקש ולא יורד בעצמו מהמיטה. הוא הולך לישון בסביבות 21:00 - בדרך כלל בהנקה - ומתעורר סופית בסביבות 06:00. כשהוא מתעורר בלילה הוא לא יונק. בעלי מוטרד מההתעוררות שלו באמצע הלילה, במיוחד אחרי שבכלבוטק מנו התעוררות בלילה ברמזים להתעללות ביום. אני חושבת ששינה לא רציפה היא סבירה לחלוטין, וקריאה לאמא כשמתעוררים - סבירה עוד יותר. בעלי לא מסתפק בדעתי, והייתי רוצה לתת לו לקרוא חומר בנושא, עדיף משהו שמגובה במחקרים. יש משהו טוב בעברית?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אינדי_אנית* » 26 אוגוסט 2007, 19:46

ממליצה לך על הספר לישון בלי לבכות של אליזבת פנטלי. לי הוא קצת עזר בטכניקה והרבה בהבנה של אופי שינה של תינוקות. בגדול יש להם מחזורי שינה של בערך שעתיים נדמה לי, שבסופם התעוררות קלה. תינוק שיודע להרדם בעצמו מתעורר ומרדים את עצמו ולא מרגיש את ההתעוררות (גם מבוגרים). תינוקות שיודעים להרדם רק עם ציצי צריכים ציצי בשביל להמשיך לישון ולכן הם יונקים באמצע הלילה. הבת שלי בערך בגיל שנה וחצי התחילה להתעורר הרבה פחות פעמים בלילה ולפעמים גם לישון לילות שלמים.
שיטה אחת שהיא נתנה כדי ללמד את התינוק להרדם בלי הציצי היא לנתק אותו מהציצי כשהוא מאוד מנומנם, אבל עדיף לקרוא את הספר כי התיאור שלי הוא ממש שיטחי. בעקרון השיטה מאוד הדרגתית ולא כרוכה בסבל. אני ניסיתי ולא היתה לי סבלנות להתמיד בשיטות שלה אבל עדיין זה עזר לי.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סוף_מעגל* » 26 אוגוסט 2007, 01:07

טוב, כנראה שאת זה לא אדע אפעם...
אחד השיעורים החשובים ביותר שלימדו אותי הבנים שלי : לא כל תופעה אפשר להבין ולנתח, ולא תמיד קיים הסבר רציונלי, ועדיין, חייבים לחיות עם זה, כי זה מה יש.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גם_אמא* » 24 אוגוסט 2007, 15:38

דיצה
איך מפסיקים הנקה לילית (הדף הזה די מוציא לי את החשק מלנסות בכלל.)
כן, גם אני מוותרת בנתיים לגמול מהנקה בלילה...
סוף מעגל
בקשר לאופי- התכוונתי שזה הצורך שלה... יש גם תינוקות שלא מתעוררים כ"כ הרבה בלילה.
ו-כן, כנראה שאלה שיונקים מתעוררים יותר. נצטרך לקבל את זה ככה. ועד שזה יעבור, יגיע התינוק/ת הבא.
(אני מקווה... אז כמה שזה קשה, זה גם מאד מאד שווה את זה!)

אבל מה שבכל זאת מעניין אותי, זה למה היא מתעוררת כ"כ הרבה? זה צורך לוודא שאני לידה בלילה שהוא ארוך בשבילה? (השערה?) כי כל השאר(רעב, תשומת לב, שאני חסרה לה ביום - לא נראה לי. היא איתי רב רובו של היום). אולי יש קשר ללילה הראשון שלה מחוץ לבטן?? הפרידו אותנו בניגוד מוחלט לרצוני (!) והייתי כ"כ עייפה ומבולבלת אחרי הלידה. ככה שאם היא חיפשה אותי בלילה ההוא, לא הייתי לידה להניק, לחבק ולהרגיש...
טוב, כנראה שאת זה לא אדע אפעם...

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סוף_מעגל* » 23 אוגוסט 2007, 18:03

כל מי ששומע שהיא מתעוררת כ"כ הרבה בגילה מתחיל לספר לי שהילד שלו באותו גיל ישן לילה שלם!
שטויות :-)
בתור אמא של שני דובים (שישנים מעולה) אני יכולה לספר לך שהגדול שלי נהג לישון 12 שעות רצוף (!) מגיל שבועיים עד גיל חצי שנה.
בערך בגיל חצי שנה התחיל להתעורר בלילות.
בגיל שנתיים בערך הפסיק מיוזמתו לינוק וגם הפסיק להתעורר בלילות.
אני בעד לקבל את זה וזהו.
לא בקטע של זה האופי של הבת שלי (מה הקשר בכלל לאופי ?) אלא הבנה שזה הצורך שלה בתקופה הנוכחית, ומי יספק צרכים כאלה אם לא אמא :-).

התעוררות באמצע הלילה

על ידי דיצה* » 23 אוגוסט 2007, 17:52

גם אמא, אין לי משהו חכם להגיד חוץ מזה שאני במצב דומה, ושתינוקות שיונקים נוהגים להתעורר בלילה יותר מגמולים.
מחכה איתך לתובנות נוספות.

אה, ויש גם דף. איך מפסיקים הנקה לילית (הדף הזה די מוציא לי את החשק מלנסות בכלל.)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גם_אמא* » 23 אוגוסט 2007, 01:12

בתי בת שנה וחודש. ישנה איתנו במיטה ויונקת במשך היום בנוסף למוצקים.(בכמויות קטנות) וגם-בלילה...
מתעוררת המון פעמים בלילה. בין 4 ל- 7 פעמים בלילה,בערך...(לפעמים אני חצי ישנה כשהיא יונקת,)
כשהיא מתעוררת בלילה, רוצה רק לינוק. רק זה מרגיע אותה. לפעמים ההנקה ארוכה-"ארוחה מלאה" ולפעמים כמה שלוקים ונרגעת. זה נורא מתיש. אני עובדת מהבית, אבל עדיין, רוצה וצריכה לקום בבוקר מוקדם. (חוצמזה גיליתי שכשיש לי זמן בבוקר לקום לבד, כשהיא עוד ישנה ואני יכולה להתארגן בשקט ולהתעמל, ועוד דברים לעצמי, כל היום שלי רגוע יותר. כמעט כל היום היא איתי וזה נחמד לי שיש לי ת'זמן הזה בבוקר-לעצמי. "ממלאה" את המצברים שלי ואז אני פנויה להיות איתה ולעבוד בבית...)
תמיד שואלים-מה השתנה? חזרת לעבוד? וכו'... לא. נראה ששום דבר לא השתנה, ובכלל-השגרה שלה מאז שנולדה זה להתעורר המון בלילה. התקופות שהיא ישנה טוב, כלומר-התעוררה פחות מ4 פעמים בלילה, הן היוצאות דופן והן הקצרות...

לגבי רעב- קשה לי להאמין שהיא באמת רעבה בלילה. היא יונקת ביום בערך 5 עד 7 הנקות + מוצקים. אבל אולי אני טועה..אולי אני צריכה להציע לה יותר ארוחות קטנות של מוצקים במהלך היום?

לגבי המצב הרגשי- היא איתי כל היום. נראה לי שהיא מקבלת מספיק תשומת לב. קורה הרבה שהיא משחקת לבד ואז אני פנויה לעשות משהו כמו לשטוף כלים/לבשל או לעשות רגליים...ועוד... ועוד.. אני אמנם איתה בבית, אבל יש לציין שאני ממש משתדלת להרגיל אותה לשגרה שלי ולעשות מה שאני צריכה לעשות בבית וכו'. אני ממש לא גננת שמפעילה אותה כל הזמן. אולי אני צריכה לעשות את זה יותר?? אבל ברגע שהיא עייפה או סתם רוצה אותי ובוכה אני כן מתפנה אליה ולוקחת אותה על הידיים.
היא גם יודעת לדרוש טוב מאד מה שהיא רוצה. ככה שנראה לי שאם היא הייתה צריכה יותר תשומת לב היא הייתה מראה את זה. או שלא?...

אולי היא מתעוררת מחלומות?
שיניים - לא נראה לי.

חוצמזה-היא עירנית מאד, פעילה, מקשקשת חברותית, שמחה ורגועה ביום. היא ישנה בצהריים-בד"כ בין שעה לשעתיים. אם היא נרדמת גם אחה"צ אפילו לזמן קצר-היא תרדם רק בסביבות 23-24 בלילה...(אסור לתת לה לישון בערב/אחה"צ..)
ביום שהיא ישנה רק צהריים היא תרדם בלילה בין 21:30 ל-22:30.ולפעמים גם אחרי. די משתנה.
יש לה טקס שינה והרגלים קבועים שמצאתי שעוזרים מעט להירדם יותר מהר, אבל בגדול-אם אני אשכיב אותה לישון לפני שהיא שפוכה(גם בצהריים וגם בערב) היא פשוט לא תירדם ותקפוץ ישר לשחק.
בלילה-היא פשוט כאילו רוצה לוודא שאני נמצאת. רק אני ורק הציצי מרגיעים אותה. אבא לא מעניין בלילה...
כל מי ששומע שהיא מתעוררת כ"כ הרבה בגילה מתחיל לספר לי שהילד שלו באותו גיל ישן לילה שלם! אני מקנאה נורא. למרות שאני מסתדרת עם זה סה"כ, זה מ ב א ס! אז לקבל את זה וזהו? זה האופי של הבת שלי או מה?
(הצילו...)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ירח_לבן* » 07 מרץ 2007, 21:02

אני עדיין לא מוכנה לגמול לגמרי
כן, זה ממש אישי. בסופו של דבר גמלתי אותה בשנה ו-3, לא רק בגלל הלילות. בעיקר בגלל שזה נהיה ממש ניג'וס, לא יכולתי לחבק אותה בלי לחשוש שהיא תרצה עכשו ציצי, הרצון לינוק לא הראה מגמת דעיכה אלא להפך, נהיתה יותר תובענית, ובעיקר - אני התחלתי ממש לסבול מההנקה. הרגשתי ששתינו מוכנות לזה ושזה נכון לי בטוח, אבל גם עבורה (מאד לא באופני...הגמילה מהנקה נתנה לי חיים חדשים. לכולנו.)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אף_חצוף* » 06 מרץ 2007, 20:51

ללכת לישון ולא לדעת אם יעירו אותי עוד 10 ד' או עוד 6 שעות...
אוי, זה נשמע ממש קשה.
אני עדיין לא מוכנה לגמול לגמרי. הגדולה שלי נגמלה לבד בגיל שנה ושלושה חודשים, ובינתיים אני רוצה לתת לו לפחות את זה, לראות איך הוא יהיה, להשאיר לו את האופציה להיגמל לבד אולי. בינתיים יש שיפור, אבל זה לוקח זמן, יותר ממה שהייתי רוצה.
טפו טפו אצלנו אין הרבה בכי. הכי מצחיק זה שהוא עומד במיטה ובוכה, ובינתיים מחזיק את המוצץ ביד. הבכי הוא לפעמים פשוט הדרך לקרוא לנו.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אף_חצוף* » 06 מרץ 2007, 20:45

אנחנו לא נלחצים או מיואשים מהחוסר שינה ואין סיכוי שבעלי יקום אין לא סבלנות לזה והוא קם בבוקר לעבוד
שנינו קמים בבוקר לעבוד, ואולי לכן זה כבר יותר דחוף לנו כי אני לא מתפקדת כשאני במצב כזה של חוסר שינה. גם לאיש שלי אין הרבה סבלנות לזה, אבל הוא לוקח חלק כי זה משהו שהחלטנו שאנחנו עושים, והוא יודע שיותר קשה לי לעשות את זה לבד.

מה אתם עושיםבגמילה פשוט מחכים שפתאום ירדם? אני לא בטוחה שאני רוצה שהוא יבכה כל כך הרבה רק בגלל שאני לא נותנת לא לשתות
מה פתאום? מסבירים שבלילה לא אוכלים, גם בגיל קטן הם כן מבינים. אני מחזיקה אותו על הידיים, יושבת איתו קצת בחושך, מחכה שיירגע ומניחה אותו במיטה. מלטפת לו את הגב, מקווה שיירגע. אם הוא לא נרגע ומתחיל לבכות, אני מרימה אותו שוב ומתחילה מחדש, בסופו של דבר הוא כן נרגע ונרדם. לפעמים הוא נרגע, שוכב שם אפילו 20 דקות ואז שוב בוכה, אז אני מרגיעה אותו שוב. כמה שצריך עד שיירדם.
כשאבא שלו נכנס, הוא יודע שבכי לא ממש מועיל, וזה בלי שהוא השאיר אותו לבכות. לפעמים הוא יבכה קצת, אבל גם אבא שלו ירגיע אותו ויחזיר אותו לישון.
המטרה היא לעזור לו למצוא דרך אחרת להירדם, בלי בכי, ובלי לאכול. את מכירה את לישון בלי לבכות ? יש שם רעיונות לגבי גמילת לילה, אולי משהו יתאים לכם.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ירח_לבן* » 06 מרץ 2007, 20:40

אנחנו בתהליך של גמילת לילה
היינו שם, זה עבד. חלקית. כלומר, היו שלושה לילות הרבה פחות נוראים ממה שציפיתי, יותר קל מהבכי בסלקל בנסיעות, כשכבר ביום השני כל הסיפור כולו לקח כ-20 דקות והיו רק 2 התעוררויות ובלילה הרביעי היא ישנה לילה שלם.
אבל אחרי זמן מה היא נהייתה מצוננת וקמה יותר, וכל עוד המשכתי להניק ביוםברגע שבלילה היה לה קשה היא נזכרה מחדש שיש גם ציצי והיתה רגרסיה, ואחכ עוד 'גמילת לילה'... בקיצור, זה שיפר משמעותית את הלילות שלנו לעומת מה שהיה קודם, אבל עדיין היה קשה, ומה שהיה הכי קשה זה חוסר העקביות. ללכת לישון ולא לדעת אם יעירו אותי עוד 10 ד' או עוד 6 שעות...

מה אתם עושיםבגמילה פשוט מחכים שפתאום ירדם?
לוקחים אותה על הידיים, מסתובבים איתה בחדר, אם צריך בבית, במרפסת, שרים, מספרים סיפורים, משחקים עם הבובות, ובעיקר מחבקים ואומרים אבא ואמא אוהבים אותך, אני יודעת שקשה לך אבל אנחנו נלמד להרדם...וכו'. וכמובן, מכינים אותה כמה ימים לפני ומסבירים שבלילה הציצי (בקבוק) ישן, ובבקר כשיהיה אור הוא יקום...
וכן. זה מלווה בבכי. היא בוכה, ואני מחזיקה, מחבקת, מכילה את הבכי שלה ולא מתפרקת מזה. זה לא הכי קל, אבל כאמור, פחות קשה ממה שציפיתי. אבל חייבים להיות נחושים, לדעת שזה מה שאת רוצה ושאת עקבית עם זה. אם את לא בטוחה אל תתחילי עם זה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גילית_ט* » 06 מרץ 2007, 19:29

לפני חודשים היה לנו שבועים שהוא היה קם ולא רצה בקבוק ובאמת היה על הידים וקפצנו בכדור ומה לא וחשבנו יופי נגמלנו מהחלב הזה אך לפתע הוא חזר לזה ובגדול ובדרך יצאו עוד מלא שיניים ויש עוד כמה בדרך
אנחנו לא נלחצים או מיואשים מהחוסר שינה ואין סיכוי שבעלי יקום אין לא סבלנות לזה והוא קם בבוקר לעבוד
מה אתם עושיםבגמילה פשוט מחכים שפתאום ירדם? אני לא בטוחה שאני רוצה שהוא יבכה כל כך הרבה רק בגלל שאני לא נותנת לא לשתות

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אף_חצוף* » 06 מרץ 2007, 14:06

_תינוקות מתעוררים בלילה. אפשר להחליט שככה זה ולקבל את זהולרדת מהציפיות ומהפנטזיות על לילה שלם, ולתת בקבוק מתוך שינה, ולא להשאר תקועה בתסכול וביאוש, אלא פשוט 'לישון את זה'.
אפשר גם להחליט שזה לא מתאים לכם ולשפר את מצב ההתעוררויות, אבל אני לא ראיתי שאפשר לעשות את זה ללא בכי. לא כל בכי הוא שיטת ה-5 דקות, אבל צריך להחליט מראש מה עושים, איך עושים, ואם מחליטים אז להיות מאד נחושים ועקביים אחרת זה יכול גם להחמיר את המצב._

בגדול, אני מסכימה. כן, תינוקות מתעוררים בלילה, כמו שגם ילדים ומבוגרים לפעמים מתעוררים בלילה. השאלה היא מה עושים כשהם מתעוררים. אנחנו בתהליך של גמילת לילה, והוא לומד שהוא קם ומחזירים אותו לישון בלי לינוק. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים פחות. אם אני עושה את זה הוא בוכה יותר, ובהתאם מבלה יותר זמן על הידיים לפני שהוא נרדם, ואם אבא עושה את זה, זה בדרך כלל יותר פשוט. אני לא אוהבת לתת לו לבכות, ונראה לי שהוא יודע את זה.

אצלנו, מעבר למיטה משלו וגמילת לילה צמצמו מאוד את מספר ההתעוררויות. לפעמים הוא מתעורר ומוצץ וחיבוק מחזירים אותו ישר לישון. לפעמים הוא זקוק ליותר זמן, אבל אני מקווה שלאט לאט זה ישתפר.
עקביות היא חשובה, תבחרי את השעות שחשובות לך ותתחילי משם.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גילית_ט* » 06 מרץ 2007, 13:30

באמצע היום הוא נרדם איזה חצי שעה שעה אחרי הארוחה או אפילו באמצע האכילה הוא מנקר אז אני מעבירה אותו למיטה או שאחרי הארוחה אני מחליפה לו חיתול ואני רואה שהוא לא קם מהמיטה אני שמה אותו מתחת למיטה לפעמים הוא צריך חיבוק לפני ההרדמות.
בלילה הוא מתבכיין והולך לכיוון השיש ומנסה להגיע לבקבוק ואז שוב למיטה ואז הוא נרדם אך לפעמים הוא שותה את כל הבקבוק ושוב רץ לשחק
תמיד לפני אנחנו מנסים מים
בנסיעה כמובן פשוט עוצם עיניים

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ירח_לבן* » 05 מרץ 2007, 21:03

אני מאמינה שאם תעבירו אותו למיטה משלו הוא יתעורר הרבה יותר
ממש לא נכון. אולי כן אולי לא. אצלנו מאז שהעברנו אותה למיטה משלה, היא ישנה הרבה יותר טוב, וגם אצל עוד חברות זה קרה. לא נראה לי שהתזוזות זה הבעיה, אצלנו זה היה שילוב של הרבה גורמים, יכול להיות בין השאר שהמרחק עזר בכך שההתעוררות שלי אליה היתה פחות מיידית, ואז התאפשר לה לחזור לישון בעצמה, בעוד שאם היתה קרובה אלי, מיד זה היה ציצי או בקבוק
אם הוא אוכל את כל הבקבוק, נשמע שהוא באמת רעב,
גם כאן אני חייבת לא להסכים. לא אלאה בסיפורים אבל אצלנו קיבלנו ממש הוכחה לכך שההתעוררויות שלה לא היו מרעב. הוא יכול להתעורר מאלף סיבות, אבל כנראה שהבקבוק זה הדבר היחיד שמרגיע אותו, כי הוא לא מכיר דרך אחרת להרגע. האוכל במקרה כזה, הוא רק תוצאת לואי.

גילית,
איך הוא נרדם בלילה? בקלות? תמיד אך ורק עם הבקבוק? אם כן, כשהוא מתעורר בלילה, הוא מצפה לקבל את מה שנרדם איתו. זה מה שהוא מכיר.
כתבת שניסיתם לדלל...זה לא עבד? אנחנו דיללנו בהדרגה כל פעם קצת, כפית פחות, חצי כפית... ומהר מאד זה עבר למים. יחד עם זאת, התמ"ל אצלנו היה רק לשבועיים לצורך גמילה מהנקה וכשראיתי שהיא מתחילה להתמכר לזה מיד הורדתי, כך שהיא מעולם לא היתה 'מכורה כבדה'...

המסקנות שלי משנה ו-3 של חוסר שינה (קראתי את לישון בלי לבכות. ניסיתי את השיטות שם. הייתי ביעוץ בענייני שינה, ניסיתי את מה שיעצו שם.):
תינוקות מתעוררים בלילה. אפשר להחליט שככה זה ולקבל את זהולרדת מהציפיות ומהפנטזיות על לילה שלם, ולתת בקבוק מתוך שינה, ולא להשאר תקועה בתסכול וביאוש, אלא פשוט 'לישון את זה'.
אפשר גם להחליט שזה לא מתאים לכם ולשפר את מצב ההתעוררויות, אבל אני לא ראיתי שאפשר לעשות את זה ללא בכי. לא כל בכי הוא שיטת ה-5 דקות, אבל צריך להחליט מראש מה עושים, איך עושים, ואם מחליטים אז להיות מאד נחושים ועקביים אחרת זה יכול גם להחמיר את המצב.
אצלנו רק גמילה מלאה מהנקה שיפרה את מצב הלילות (היום מעוררת פעם אחת בלילה ופעם אחת לפנות בקר. לעיתים רחוקות ישנה לילה שלם)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גילית_ט* » 05 מרץ 2007, 20:24

תודה
המים כבר מזמן לידי עם המחלק מנות
אצלנו הוא אוכל ב 7:30 פרוסה ב 12:30 צהרים חם וגם ב 17:30 שוב צהרים עם אבא 20:00 סנדוויץ ואז לפני המיטה בן 8 ל 10 בין לבין לפעמים הוא אוכל פרי או פתית אורז
הוא כבר מגיע לשיש ואומר משהו שאנחנו יודעים שזה הבקבוק
היום הוא אפילו הביא תבימבה ונעמד עליה וניסה להגיע לבד בבקבוק
אולי בקרוב הוא יקום בלילה ויכין לעצמו שתיה:-P
לא נראה לי שזה מרעב הוא אוכל מנות גדולות והוא מתפתח יפה
מישהי אמרה לי זה הרגל מלידה אבל אני לא המנע ממנו את זה עד שהוא לא ירצה להפסיק

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אמא_חדשה* » 05 מרץ 2007, 19:11

גילית,

אני מאמינה שאם תעבירו אותו למיטה משלו הוא יתעורר הרבה יותר, אין קשר לתזוזות שלכם, כל אחד לומד לישון במרחב שלו, עם התזוזות והנחירות.
אנחנו במיטה עם פעוט פעיל ביותר בן שנה ו- 8 + כלבה מסוג בולדוג שנוחרת בטירווווף , וישנים כמו גדולים. :-)

אם הוא אוכל את כל הבקבוק, נשמע שהוא באמת רעב, תנסי להוסיף אולי עוד ארוחה לפני השינה, אצלנו הקטן אוכל כמעט כל היום ורזה כמו צימוק. אוכל בקבוק בבוקר , אח"כ בייגלה עם לבנה (המאכל האהוב ביותר) אח"כ ארוחת 10 איתי שזה ביצים, וטונה וירקות, אח"כ דגני בוקר, ארוחת צהריים מה שאני מכינה לכולנו, מעדנים, פירות, ארוחת ערב משפחתית , ועוד בקבוק לפני השינה.

הוא אוכל לאורך כל היום אבל בקטנות.

עוד דברים שעזרו לנו זה להשכיב מאוחר, הכי קל זה לתת לו ליפול לבד איתנו בסלון, וזה קורה תאמיני לי...
ובגיל צעיר יותר לתת בקבוק לפני שאנחנו היינו הולכים לישון, ממש מתוך שינה. נגיד ב- 23.

חוץ מזה אם כלום לא עוזר אז תלמדי להכין בקבוק בלי להתעורר, כמו שמניקים בלי להתעורר, שימי לידך את הבקבוק עם המים ומחלק מנות ותכיני תוך כדי שינה (המים בכלל לא חייבים להיות חמים).

ועוד המלצה- הספר "לישון בלי לבכות" . ממש מומלץ להורים שרוצים לישון בלי להפעיל כל מינה שיטות אילוף על הילדים שלהם.

ובהצלחה @}

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גילית_ט* » 05 מרץ 2007, 18:12

הילד שלנו בן שנה וחודשים מאז הלידה קם כל לילה בין 3-4 פעמים בבכי ומה שמרדים אותו בחזרה זה בקבוק
עם חלב ניסינו לדלל ,ניסינו דייסה(לא מוכן), ניסינו מים ,אבל הוא רוצה רק חלב מאבקה
מוצץ הוא לא משתמש
במהלך היום הוא אוכל מצויין וישן בצהרים בין שעה לשעתים אך בלילה חלום על 8 שעות רצוף ממש לא מתגשם
האם יש לכם עצות לשינה רצופה ???
הוא ישן איתנו אולי זה מהתזוזות שלנו?

|תינוק|

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אף_חצוף* » 10 דצמבר 2006, 14:52

אני אחרי עוד לילה בלי שינה, אז אני כותבת כאן בחיפוש אחרי רעיונות לפתרון.
יש לי 2 ילדים, הגדולה בת 3 + והקטן בן 10 חודשים. שניהם קמים בלילה בזמן האחרון, ולא מתואמים, כך שאני יכולה לישון 4 שעות בלילה ולא ברצף. לי זה פשוט לא מספיק.
הגדולה מתעוררת פעם אחת בלילה, מתישהו בין 1 ל-4 בד"כ ורוצה להגיע אלינו למיטה (שזה מובן כי הקטן בד"כ שם בשעות כאלה). הבעיה שלפעמים היא מעירה אותו. חוץ מזה, אין אצלנו מקום לשניהם (לינה משפחתית לא רלוונטית מכל מיני סיבות). לפעמים היא פשוט נשכבת אצלנו במיטה, או אצלה אם הצלחנו להחזיר אותה, ולא חוזרת לישון. היא יכולה להיות ערה לפעמים שעה ויותר ככה באמצע הלילה. זה התחיל לאחרונה אחרי תקופה שהיא סוף סוף ישנה כל הלילה. לעתים רחוקות היא גם הולכת לשירותים, אבל הרבה פעמים אומרת שהיא לא צריכה. אני לא יודעת מה לעשות איתה, ומנסה לחשוב איך אפשר להחזיר אותה לשינה רצופה, או לפחות ליקיצה אחת וחזרה מיד לישון.

הקטן מתעורר בין 3-5 פעמים בלילה לרוב, ואני מניקה אותו. השינה שלו כל כך קלה, שאם אני מניקה והוא לא לגמרי נרדם ואני מנסה להחזיר אותו למיטה, הוא יתעורר. בשלב כזה יכול לקחת לו עוד 40 דקות להירדם שוב (עם או בלי הנקה נוספת). לפעמים באמצע הלילה גם הוא מתעורר ורוצה לשחק, ורק אם אני מחזיקה אותו שוכב ומציעה לו לינוק הוא נזכר שזה יכול להיות נחמד, ואז אולי יירדם. לאחרונה הוא גם יונק פחות ופחות ביום, ויונק רק כשהוא עייף או ממש בלילה, לדעתי זה קשור לירידת חלב חזקה שנמאס לו ממנה.
הוא עדיין קצת קטן לגמילת לילה מלאה, אבל יש כאן שני עניינים משולבים. אחד הוא השינה הקלה, שבגללה אי אפשר להעביר אותו, אי אפשר להרעיש אפילו במעט, כי אם הוא מתעורר הוא פשוט לא יודע איך לחזור לישון. השני הוא התוצאה של זה, שהוא מתעורר הרבה ויונק הרבה במהלך הלילה, כנראה גם כדי להשלים שעות אמא ויניקות שלא ינק ביום.

אני חייבת למצוא דרך לישון יותר, זה כבר ממש לא עסק.

< יש כל כך הרבה דפים על שינה, אבל יש כאן כמה עניינים אז בחרתי לאחד>

התעוררות באמצע הלילה

על ידי טל_מיקלין* » 06 אוקטובר 2006, 21:13

האם מישהי יודעת משהו על האם התעורריות רבות בלילה (כל שעה וחצי בערך) אצל תינוק בן תשעה חודשים פוגעת בשינה שלו ? (לגבי השינה שלי אין ספק שיש פגיעה..), הוא ישן איתנו במיטה, מתעורר, אני מניקה והוא על פי רוב חוזר מיד לישון, אבל תהיתי האם ההתעורריות האלה והעובדה שהוא לא יודע להרדים את עצמו חזרה אלא זקוק לי פוגעות בשינה שלו ובערנות שלו במשך היום? (בדרך כלל ואחרי כשעה, שעה וחצי מהרגע שהוא קם סופית בבוקר (סביבות חמש וחצי) הוא כבר עייף וחוזר לישון, האם זה רגיל או אולי קשור לזה שהוא מעולם לא ישן יותר משעתיים רצוף מאז שנולד. בכל מקום מדברים על חשיבות רציפות השינה, אז איך זה בא לידי ביטוי אצל תינוק שכל הזמן מתעורר? תודה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מיכל* » 03 אוקטובר 2006, 06:12

רוגזת לשעבר - מנחם לדעת שזה עובר. תודה. בינתיים זה מחמיר... עכשיו גם ההרדמות בערב, שהיו תמיד קצרות ופשוטות בהנקה בשכיבה הפכו לארוכות ומורכבות. כמו בהתעוררויות של הלילה הוא חורש המון זמן את שני ציצים תוך כדי התפתלות וקפיצות מאחד לשני ואז אנחנו עוברים לנידנודים על הידיים ולציצי על הכסא נדנדה ולציצי על הערסל. באיזשהו שלב הוא נרדם. זה לוקח בין שעה לשלוש. הלילה היה סשן כזה בין 12 לאחת וחצי, ישן עד שלוש וחצי וזהו - נגמר הלילה. קשה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי גן_גורים* » 19 ספטמבר 2006, 23:54

קצת מרגיע שלא רק אצלנו... הגור עוד מעט בן ארבעה חודשים, ישן איתנו (במיטה קטנה שמחוברת לשלנו) ואני מניקה בשכיבה. בדרך כלל מתעורר המון בלילה לציצי, ובימים האחרונים התחיל להתעורר שמח וצוהל לשעה או יותר באמצע הלילה, ולפעמים אפילו פעמיים כאלו. אני מרדימה עם ציצי, אבל הבעיה היא שברגע שהציצי נעזב/מועזב (...) הוא מתעורר ומתחיל לחפש. לצערי, למרות ההנקה בשכיבה, אני לא ממש מצליחה לישון תוך כדי, וחוץ מזה שאני לא מסוגלת לישון כשהציצי בפה שלו במשך שעות (בלי לזוז, בלי ממש לישון, כואב לפעמים). אני מרגישה שזה הולך ומחמיר, השינה שלו קלה גם בלילה, מרגישה שאני הולכת ומסתבכת עם העניין של להרדם עם ציצי בפה. נכנסתי למעגל של תשישות ועייפות איומות (עוד יותר מהרגיל...) ולצערי גם של עצבים ותסכול. אני יודעת שזה משפיע עליו אבל אני לא במצב שיש לי כוחות לשלוט בזה. אני מוצאת מידה של נחמה בזה שזה מוכר לאחרות, ובכך שזה יכול לעבור.
(נכתב בזמן משבר... סליחה על היאוש)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אמא_אום* » 18 ספטמבר 2006, 09:48

מיכל - לנו היתה אפיזודה זהה. בגיל 5 חודשים (למשך תקופה של כמה שבועות...) הקטן היה מתעורר מלא שמחה ופטפוטים, ונשאר ער כשעה/ שעתיים. אמהות רבות מספרות על מקרים זהים בערך בגיל הזה.. כולם הבטיחו שזו תקופה וזה עובר, ואכן כך היה.
ממליצה לך לא להלחם איתו בלילה. אם אפשר - להניח אותו לידכם במיטה, לתת לו להתבטא ולחזור לישון. זה עובר...

פתאום ראיתי את התכתובות שלי בתקופה ההיא |H|.. רוגזת לאור ירח? היא אני לפני כ-9 חודשים. אולי תמצאי כמה עצות בשרשור למעלה...

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מיכל* » 18 ספטמבר 2006, 09:36

מישהי כתבה שכשכותבים כאן על בעיה היא נפתרת... אז אני מנסה...
כבר חודשיים פשוש, בן כמעט חצי שנה, מתעורר באמצע הלילה, יונק המון זמן, מנסה להרדם ולא מצליח. כשאני קמה להרדים אותו על הידיים הוא מתחיל לפעמים לשיר ולוקח לו זמן להירדם. כל זה יכול לקחת עד שלוש שעות. לפני חודשיים יצאו לו שיניים וחשבנו שזה קשור. אבל זה ממשיך. עכשיו אולי יוצאות לו עוד. עד אז הוא היה מתעורר לפעמים שלוש פעמים בלילה או יותר, אבל תמיד נרדם איתי עם ציצי בשכיבה, במיטה המשותפת, ולא היתה בעיה.
במשך היום הוא לפעמים ישן, לפעמים לא. הוא יונק כשבא לו, ובא לו המון, אבל להירדם עם הציצי קשה לו,בעיקר בלילה.
אני עייפה! הוא יכול להיות עצבני ומקטר מעייפות, אבל בדרך כלל עירני ומתוק להפליא.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי ניצן* » 11 אוגוסט 2006, 21:26

דפוס שינה של תינוקת ופעוטות משתנה מעצמו כל 6 שבועות - תמיד יש למה לצפות
מניסיוני יש חלון הזדמנויות אופטימלי להרדמה שבו התינוק עייף אבל לא מידי וצריך ללמוד לזהות את החלון הזה.
לא מומלץ להעביר את התינוק בזמן השינה.
במקרה הזה אני דווקא לא מסכימה עם גישת הנקה לפי דרישה, בגלל שזה רק בליליה ורק בשבוע האחרון. זה קרה גם לי עם מעין, התחיל כשהיה שינוי זמני בחיים אבל נהיה הרגל תוך שבועיים. ובמצב עייפות כרונית היה לי קשה מאד לתפקד וזה רע למעין.
מה שעשינו כדי להחזיר את הגלגל לאחור (היתה התעוררות לילה אחת בלבד תקופה ארוכה):
בפעם הראשונה שהיא התעוררה בכל לילה, לא נתתי לה ציצי והרדמנו אותה עם מים ותשומי וכו' (על בסיס עכשיו לילה והציצי ישן). בפעמים הבאות באותו לילה נתתי ישר ציצי (למי יש כוח לזה פעמיים בלילה?). תוך יומים ההתעוררות הראשונה נדחתה בשעה ואחרי שבועיים המצב חזר לקדמותו.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סיגל_ב* » 26 מאי 2006, 01:52

אבל לא להרגיל אותו להנקה כאמצעי הרגעה יחיד
אני לא מתחברת גם לזה :-)

זה הרי טבעי לגמרי שתינוקות ירגעו בהנקה :-). למה לעשות משהו אחר בעניין (כל עוד זה אפשרי כמובן)?
סמדר נ כתבה כאן באתר פעם משפט נפלא, שאני לא זוכרת אותו במדויק, אבל בערך את רוח הדברים: עבורי זה לא משנה אם התינוק רעב וזקוק לאוכל, או שהוא צמא, או שהוא צריך מרגוע נפשי, או קרבה שלי. מה שמעניין אותי זה שהוא זקוק להנקה. גם אם אנחנו לא יודעים לומר מה בדיוק כל הנקה ספציפית מספקת. (וכנראה שכל הנקה נותנת לו יותר מדבר אחד: הוא גם אוכל, שותה, מתחמם, מתקרב, חש נאהב, נרגע, מאושר).

אני חושבת שזה בונוס ענק שיש לנו את היכולת להרגיע בקלות את הילדים שלנו, ואני מודה כל יום על כך שאני מניקה את בתי ויכולה לספק לה את כל זה.

נשמע שאת לא מסכימה עם הדעה הקיימת שתינוק מעל משקל מסויים (התינוק שלי שוקל למעלה משמונה ק"ג) וגיל מסויים כבר לא זקוק בלילה לינוק כמו שהוא יונק במשך היום?
הדעה הזו מגיעה מהיכן? טיפת חלב, רופאים?
אני מכירה את חוות הדעת המקצועית הזאת (של יועצות הנקה):
תינוק אמור לינוק לפי דרישה. מתי שהוא רוצה - אז בדיוק הוא זקוק לזה, ואז יש לתת לו לינוק.
בניגוד לארוחות תמ"ל ששם השליטה על הכמויות נמצאת בידי ההורה, אצל תינוקות יונקים השליטה על הכמויות נמצאת אצלם, ולכן ממש לא טוב להתערב בזה.

רוב החברות 'מזהירות' אותי שלא ניכנס לדפוס כזה של חוסר שינה
מניסיוני הזעיר (ילדה בת שנתיים וקצת)
ככל שאנחנו מספקים את צרכיהם של ילדינו בזמן ובמלואם - ככה הכל קל יותר. להם - כמובן, ולנו - כפועל יוצא.
ובכלל, ממליצה להזהר מהפחדות לעתיד למיניהן.
כל אחד הוא סיפור אחר. ואי אפשר מסיפור אחד להקיש על משנהו. כל משפחה היא עולם ומלואו, עם יותר מדי פרמטרים מכדי להצליח לעשות היקשים ממה שקורה אצל אחרים.
מה גם, שלבחור לעשות משהו או להימנע ממשהו, רק כי אולי ככה יקרה בעתיד - נשמע לי מוטיבציה לא משהו... כי מה אם אותו דבר שחששנו מפניו, ושבגללו שינינו אורחות חיים, בכלל לא יקרה וגם לא עמד לקרות? :-)

יותר מהכל חשוב שנהיה קשובות לקול הפנימי שלנו, לאותה אינטואיציה אמהית, שמספרת לנו מה נכון לנו ומה מתאים לנו.
לכל אחת מאיתנו יש את הקול הפנימי הזה, קשה למצוא אותו כי התרבות שלנו נוטה להשתיק אותו....
אם זה מעניין אותך, יש לא מעט דפים על כך באתר. :-)

כרגע הנטייה שלי היא באמת לזרום איתו ולראות לאן המגמה החדשה הזאת מובילה
נשמע נפלא!

תמשיכי לעדכן! :-)
בהצלחה. @}

התעוררות באמצע הלילה

על ידי טל_מיקלין* » 25 מאי 2006, 08:48

אורלי שלום,
תודה רבה על ההתייחסות שלך! שמחתי לקרוא אותה.
המחשבה שלא להניק בכל פעם שהוא מתעורר עלתה מתוך מחשבה שלא הגיוני שהוא רעב כל שעתיים (כשבמשך היום יונק לכל היותר כל שלוש שעות) אלא יותר שקשה לו לישון יותר משעתיים רצוף ואז הוא מתעורר ולכן עלה הרעיון שאם הוא לא רעב
(כי הוא אכל לפני פחות משעתיים) אז אני ארגיע אותו על הידיים אבל לא להרגיל אותו להנקה כאמצעי הרגעה יחיד. נשמע שאת לא מסכימה עם הדעה הקיימת שתינוק מעל משקל מסויים (התינוק שלי שוקל למעלה משמונה ק"ג) וגיל מסויים כבר לא זקוק בלילה לינוק כמו שהוא יונק במשך היום? אשמח לשמוע עוד ממך בעניין.
כרגע הנטייה שלי היא באמת לזרום איתו ולראות לאן המגמה החדשה הזאת מובילה, ושמחתי מאוד לשמוע עידוד בכיוון הזה (רוב החברות 'מזהירות' אותי שלא ניכנס לדפוס כזה של חוסר שינה) ובכלל, מה שאמרת על להרפות ולשחרר כל צפייה - הלוואי בכלל בחיים!.
שוב תודה,
טל

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סיגל_ב* » 24 מאי 2006, 14:49

מציעה גם לקרוא את
שינה של תינוקות
הנקה בלילה
ובכלל דפים ב- מדור שינה.
@}

התעוררות באמצע הלילה

על ידי סיגל_ב* » 24 מאי 2006, 11:39

טל היקרה,
קשה להיות עייפה. זה מתיש ומוציא מאיזון. וצריך לדאוג גם לך, וגם לתינוק.
נתחיל בו. :-)

תינוק זקוק להנקות גם בלילה. זקוק לזה בכל רמה - ובפרט ברמה הפיזית: הוא זקוק לאוכל!
אם את לא נותנת לו לאכול הוא נשאר רעב.

לא רק זאת, להרדים תינוק (רעב) ובוכה על הידיים זה הרבה יותר מעייף מאשר פשוט להניק ולחזור לישון.

טל, זה נפלא שאתם ישנים יחד. כיף גדול!
האם את מניקה בשכיבה?
זה יכול לעזור לך להניק תוך כדי שינה שלך, כך שאת מתעוררת לרגע, מחברת אותו וממשיכה לישון תוך כדי ההנקה שלו. הניתוק ושחרור הפטמה קורים מאליהם תוך כדי שינה של שניכם.

תינוקות משנים כל הזמן את דפוסי השינה שלהם. יכול להיות שמתחילות לצמוח לו שיניים וזה גורם לו להתעורר יותר. יכול להיות שינויי הטמפרטורות, חם יותר בחדר אולי, אולי להוריד שכבה של בגד, שמיכה פחות עבה וכו'.
אולי הוא צמא יותר והנקה תרווה את צמאונו.

כך או כך, יש כמה דברים שאת יכולה לבדוק בתחום הזה אבל מעל הכל נשמע שהפתרון הוא ברור:
אם אני מניקה אותו הוא נרדם מיד בסוף ההנקה
ומה יותר טוב מזה? :-)
יש הרבה אמהות שהיו מוכנות להתחלף איתך ברגע. רוצה לומר, זה הכל עניין של נקודת מבט וציפיות.

ואם כבר ציפיות, הציפייה שתינוק יישן כך וכך שעות אינה ריאלית (תינוקות עושים מה שהם רוצים - עובדה :-)) והיא בעיקר מעמיסה עלינו.
כי אז אנחנו מתעוררות מתוסכלות ומאוכזבות. ואז אנחנו עייפות יותר רק מהעצבים על המצב! וחבל...

המלצה: להרפות. לשחרר. לשחרר כל ציפייה ופשוט לזרום עם מה שקורה. מה שקורה כרגע כנראה שזה מה שטוב לתינוקי שלך. כנראה שלזה הוא זקוק.
וכדי שאת לא תהיי עייפה ותחזיקי מעמד (כי זה קריטי וחשוב! :-)) תנסי לישון איתו במהלך היום בכל פעם שהוא נרדם, ובסופי שבוע כשאבא בבית להשלים עוד שעות שינה.

כך תוכלי גם לשמור על עצמך חזקה ושמחה, וגם על הצרכים שלו, בדיוק כפי שהוא זקוק להם. :-)

התעוררות באמצע הלילה

על ידי טל_מיקלין* » 24 מאי 2006, 09:56

שלום,
יש לי תינוק בן כמעט חמישה חודשים, אני עדיין מניקה (באופן מלא) והוא ישן איתנו במיטה. מזה למעלה משבוע שהוא התחיל להתעורר בלילה כל שעתיים לכל היותר כשעד לאחרונה הוא משך שלוש שעות בין הנקות (גם בלילה). האם למשהו יש עצה מה לעשות? אם אני מניקה אותו הוא נרדם מיד בסוף ההנקה, אם לא הוא מתחיל לבכות ולוקח לי הרבה זמן להרגיע אותו על הידיים. אבל אני מתחילה להיות מאוד מאוד עייפה. אשמח לקבל רעיונות עצות. תודה

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 דצמבר 2005, 09:24

רסקיו רמדי מומלץ גם לתינוקות, אבל ודאי אינו פתרון לטווח ארוך.
אני הייתי חושבת לפנות לרפואה סינית. אולי יש המלצות ב המלצות מטפלים אלטרנטיביים .

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אריטמוס_מ* » 12 דצמבר 2005, 11:20

אני כל פעם כותבת את השאלה שלי בדף אחר אבל עדיין לא קיבלתי שום תגובה אז אנסה שנית.
הבן שלי בן שנה ושלושה חודשים ישן איתנו מיום לידתו.קיבלנו בהבנה ואהבה חודשים ארוכים מחוסרי שינה (לפיצי היו בעיות קשות עם רגישות לאוכל)
אבל היום כבר הכל עבר ופיצי בריא ומלא בביטחון וחיוכים רק מה לישון הוא לא מעוניין.פיצי מתעורר הרבה פעמים בלילה צוחק ורוצה לשחק בשאר הפעמים הוא פשוט לא מוצא את עצמו.יכולים להיות לילות שהוא פשוט קופץ במיטה בין 01:00 ועד 03:00.רציתי לשאול מה בנוגע לרסקיו האם זה באמת מומלץ גם לתינוקות מה זה מכיל והאם זה לא יוצר תלות ?חוץ מזה שהייתי שמחה לקבל גם עצות אחרות.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי שירשירונת* » 10 דצמבר 2005, 23:19

_לא בריא לקיבה כי היא אמורה לנוח בלילה ולא לעכל,
וממש לא בריא לשיניים כי הם נרקבות._
אימל'ה. אז עד מתי מומלץ לחכות?
טוב, אולי הוא ייגמל לבד...

התעוררות באמצע הלילה

על ידי אצלי_עד_גיל_4_קם_בלילה* » 09 דצמבר 2005, 18:34

שירשירונת , עזבי מה שאומרים לך אנשי "מקצוע" למיניהם, זה לוקח שנים לגמול מאכילת לילה.
כשהילד יגדל ויאכל היטב ביום תוכלי לעבור לשתיית נוזלים צלולים יותר או מים , ובהדרגה להוריד לו את השתייה בלילה.
לא בריא לקיבה כי היא אמורה לנוח בלילה ולא לעכל,
וממש לא בריא לשיניים כי הם נרקבות.
יש אמהות שמדללות את התחליף למשל פי שניים ופי שלושה עד שמגיעים למים עם קצת צבע לבן, ואז עוברים למים.
בכל מקרה בטווח ארוך כדאי גם להיגמל משתייה בלילה לגמרי בגלל הגמילה מחיתולים בלילה, אם שותים אז עושים פיפי בנת?
הקיצר, סבלנות.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי שירשירונת* » 07 דצמבר 2005, 20:21

בני בן 11 חודשים ומתעורר בלילה לאכילה מבקבוק ובדר"כ חוזר מיד לישון. נאמר לי שרצוי להפסיק את המנהג הזה. לי זה לא מפריע במיוחד, אבל שמעתי שזה לא בריא לקיבה ולא בריא לשיניים שרק לפני יומיים יצאו לו. האמנם? ואיך בכלל אפשר להפסיק מנהג כזה?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי שגב* » 07 דצמבר 2005, 00:46

בני בן שנה ועשרה ומאז ותמיד מרבה להתעורר בלילה<כבר שנה אינו יונק אך ממשיך להתעורר וההליך שאני נשכבת לצידו עד שנרדם<ישן בצהריים כשעה וחצי וכשהולך לישון הוא עייף ולרב אף מבקש ללכת לישון(נרדם סביב 2130) עוד שלושה ח אני אמורה ללדת ומוטרדת מסוגיית ההתעוררויות מכיוון שהוא מעוניין רק שאני אשכב לידו ולא בן זוגי<אשמח לשמוע רעיונות כיצד אפשר לשנות את המצב

התעוררות באמצע הלילה

על ידי תבשיל_קדרה* » 01 דצמבר 2005, 21:03

רוגזת יקרה,
אולי בבקשה תשני את ניקך?
הוא נראה כמו פראפראזה (עצבנית) על הניק של רוקדת, (הייתי בטוחה שזו היא).

התעוררות באמצע הלילה

על ידי נבט_חיטה* » 23 נובמבר 2005, 21:13

שום דבר מיוחד. הכל מתנהל כרגיל. (-: קצת עובד בגינה, קצת זוחל בשכונה. קצת מכרסם בננה. רוקד. שר.
גם חלומות רעים יכולים להיות בגיל הזה, ולפעמים הם קשורים לזוטות כמו חימום יתר בחדר וכאלה.
נראה לי שזה זה... כלומר חלומות רעים.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 23 נובמבר 2005, 16:00

לא יודעת אם זה קשור
מה קורה איתו במשך היום? קרה משהו לאחרונה - פגישות חדשות, פעילות שונה, אנשים חדשים?

גם חלומות רעים יכולים להיות בגיל הזה, ולפעמים הם קשורים לזוטות כמו חימום יתר בחדר וכאלה.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי נבט_חיטה* » 23 נובמבר 2005, 14:35

לא יודעת למה ולא יודעת מה לעשות-
בני בן 11 חודשים בשבוע הבא. מתעורר זה הלילה השני ברציפות כמעט באותה שעה בבכי היסטרי כאילו חלם חלום רע.
לא מצליחים להרגיע אותו. הוא ישן איתנו במיטה המשפחתית. מתעורר ובוכה בכי מר עד שבא לי בעצמי לבכות <ואכן בוכה בסתר>
מה עושים? )':
אני נותנת לו רסקיו.
לא נראה לי שזו צמיחת שיניים- עברנו שני לילות קשים ואלו לא אותם סימנים.
בסופו של דבר הוא נרגע. אגב, מסכים להיות רק על הידיים של אבא. )-:
עומד ליד מכשיר הדיסק מן ומקשיב למוזיקה. מדבר קצת. מדליק את האור. ואומר "אור" ובסוף מסכים לינוק קצת ולהירדם.
לא יודעת אם זה קשור אבל רק החלמתי מדלקת בשד. לוקחת אנטיביוטיקה.
יש הארות?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוגזת_לאור_ירח* » 18 נובמבר 2005, 20:35

(רוקדת אף פעם לא הבינה את המבוגרים שמצליחים לישון שש שעות ביממה ולתפקד רגיל). כך גם רוגזת שזקוקה לפחות ל 10 שעות שינה בלילה...

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 18 נובמבר 2005, 09:15

האמת היא שאני חשה ששעות השינה המועטות לא מפריעות לו. הוא נמרץ וחייכן. אני מרגישה שמה שגורם לו להיות לעיתים נרגן זה הנסיון הבלתי פוסק שלי להרדים אותו.
אז בעצם אין כאן בעיה, לא אצלו לפחות. אם הוא נינוח ומתפתח כראוי, הבעיה היא אצלך וכמו שאמרת כדאי להתאמן בלשחרר. כדאי לזכור שכמו שלפי הספרים אדם מבוגר זקוק ל-X שעות שינה אבל יש כאלה שזקוקים ליותר ויש כאלה שלפחות, ככה גם הקטנים. צריך לפקוח עין ולראות שזה לא פוגע בכלום, אבל גם להבין שזה כנראה מספיק לו (רוקדת אף פעם לא הבינה את המבוגרים שמצליחים לישון שש שעות ביממה ולתפקד רגיל).

התעוררות באמצע הלילה

על ידי עירית_לוי » 17 נובמבר 2005, 15:39

היית ממליצה גם אם אין דרמות במשך היום?
כן, בוודאי.
לקחת כמה פעמים במשך היום, וגם בזמן הבכי בלילה (שוב - גם לך וגם לו, כי הוא קולט ממך את חוסר המנוחה שלך ואת המתח שלך בתגובה להתעוררויות שלו).
הרי את עדיין לא יודעת מה בדיוק גורם להתעוררויות.
תנסי כמה ימים ותראי, אולי זה יעזור. אם לא - תמשיכי הלאה לבדוק עוד דברים.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוגזת_לאור_ירח* » 16 נובמבר 2005, 21:05

תודה על התגובות, העצות והעידוד.
פרח - ובמקביל נותנת (וגם לוקחת בעצמי) רסקיו רמדי - היית ממליצה גם אם אין דרמות במשך היום? חייבת לציין שהוא תינוק חייכן ונעים במיוחד.
נועה - הוא הרבה בחוץ, כל היום איתי ופיזית עלי רוב שעות היום. אם השינויי היה מתחיל לאחרונה הייתי מיד מקשרת את זה לעובדה שאני חוזרת לעבודה בעוד כשבועיים. בגלל שהוא התחיל כבר לפני כמה חודשים - קשה לי לקשר.
מיצי - האמת היא שאני חשה ששעות השינה המועטות לא מפריעות לו. הוא נמרץ וחייכן. אני מרגישה שמה שגורם לו להיות לעיתים נרגן זה הנסיון הבלתי פוסק שלי להרדים אותו. דווקא היום התאמנתי בהרפייה. קמתי איתו מהמיטה ב- חמש וחצי בבוקר (במקום לרגוז עליו ולנסות להרדים). היה לנו יום נעים במיוחד שלווה בשינה עמוקה וארוכה באמצע היום (דבר ששימח אותי מאוד!). הענין עם שיטות הרדמה למיניהן הוא שההרדמות נעשית בצורה חלקה, אבל השינה עצמה רצופה התעוררויות והרבה פעמים התעוררויות לא נעימות שמלוות בבכי. בשניה שאני מרימה את החולצה הוא נרגע. לפעמים נרדם בחזרה ולפעמים לא.

<רוגזת מזכירה לעצמה לשחררררררר>.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי מיצי_החתולה* » 16 נובמבר 2005, 15:12

עד שאני נזכרת בדברי הרופא ההוא שאמר ששעות השינה לא מספיקות לתינוק בגילו...
תראי, גם אם יש טקסטבוק שאומר שבגילו תינוק צריך לישון 14 שעות (אני סתם ממציאה) והוא מסתפק ב - 10, זה לא רק עצם השינה. כמו במקרה של חום גבוה, צריך להסתכל על הילד: האם הוא מתפקד? האם בשעות הערות שלו הוא שמח, חייכן? או שמא הוא תמיד נרגן, עצבני, מפהק וכו'?

הבכור שלי תמיד ישן מעט שעות, אבל פרט לתקופה קצרה בה נמנע משנת צהריים שמאד היה זקוק לה, תמיד היה מבסוט מהחיים.

לעומת זאת, יש לי חברה ששנתו של בנה היתה סיוט, והוא היה נרגן ועייף כמעט בכל שעות העירות שלו. בסופו של דבר היא ובנזוגה מצאו דרך ללמד אותו לישון, ותוך 3 ימים הוא החל לקרון בכל שעות העירות שלו, כתוצאה מכך שישן כהלכה (לפני שתשאלי, הם השתמשו בשיטת חמש הדקות, אותה קיצרו לשיטת 2 הדקות או משהו כזה. הם לא ראו מוצא אחר, ומבחינתם זה עבד פלאים: הילד התחיל לישון מצד אחד, ולהיות הרבה יותר מרוצה מהחיים מצד שני).

עוד דבר, הוא השאלה: מה את יכולה לעשות בקשר לזה? בחזרה לדוגמא של בכורי - כשהיה בן 10 חודשים בערך, היתה תקופה של חודשיים-שלושה שישן 30-45 דקות בצהריים, והיה מתעורר עייף וסחוט. כל השמיניות באוויר שניסיתי לא הצליחו לגרום לו להאריך את שנתו. אז פשוט ויתרתי, כי הגעתי למסקנה שנסיונות השוא להרדים אותו מעיקים הרבה יותר על שנינו מהעייפות שלו (ושיטת 5 הדקות לא היתה אופציה מבחינתי). כעבור מספר חודשים זה עבר.

מה שאני מנסה לומר, אם זה לא היה ברור, זה שאם חשת שמיצית את כל הניסיונות ואת לא מצליחה להרדים אותו - אולי כדאי שתעזבי את זה, ותסתדרי עם מה שיש.
<ואולי השחרור הזה פתאום ישפר את השינה שלו>
<אבל אולי גם לא :-)>

התעוררות באמצע הלילה

על ידי נועה_בר* » 16 נובמבר 2005, 13:12

שכחתי לשאול את מה שהוא מובן מאליו בשבילי - האם הוא נמצא מספיק איתך ( ולא דורש השלמות בלילה ) ?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי נועה_בר* » 16 נובמבר 2005, 13:10

עד שאני נזכרת בדברי הרופא ההוא שאמר ששעות השינה לא מספיקות לתינוק בגילו...
טוב, לא צריך ממש ללמוד רפואה בכדי להבין שהוא לא ישן מספיק טוב. כך שדברי הרופא הם רק הלחצה נוספת למה שאת כבר יודעת ולא מוצאת לו פתרון.
חייבת לספר משהו אישי כדי להסביר נקודה:
כל לילה אני מתעוררת פתאום מתישהו בין השעות 02:00-04-00 , כמה דקות אחרי שהראש לי מתחיל לחשוב.. ולא משנה מה, הילדה מתחילה לזוז - ולפעמים גם להתעורר.
מה אני חושבת? שיש קשר בין מה שקורה לנו בראש לאיך שהקטנים שלנו מגיבים, והם קולטים המון. הכל!!
זה מתחבר להצעות של עירית לוי לקחת רסקיו רמדי, וגם לשאלה שלה: מה בעצם קורה אצלכם? האם היו שינויים, האם יש משהו שמטריד אותך מאוד ( פרט לבעיית השינה :-P )?
וגם הייתי בודקת אם התינוק נמצא מספיק בחוץ, באוויר הפתוח ( ולא חשוב כמה קר, תמיד אפשר להלביש חם ) האם הוא רואה מספיק אור יום, האם הוא חווה מספיק תנועה. האם את זזה מספיק?
האם לא חם מידי / קר מידי, ובעיקר - תזונה. האם הוא רעב? אולי אוכל משהו שלא טוב לו?
האם משהו מזה מדבר אלייך?

התעוררות באמצע הלילה

על ידי עירית_לוי » 16 נובמבר 2005, 11:44

עד שאני נזכרת בדברי הרופא ההוא שאמר ששעות השינה לא מספיקות לתינוק בגילו...
אני לא מבינה בזה מספיק.
הייתי בודקת עם עוד כמה מביני דבר האם באמת יש סיבה לדאגה, ושהוא לא מלחיץ אותך סתם.
בכל מקרה הייתי מנסה להמשיך ולחפש את המקור לאי השקט, ובמקביל נותנת (וגם לוקחת בעצמי) רסקיו רמדי.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי חגית_ל* » 16 נובמבר 2005, 06:50

האמת, שאני כבר לא יכולה יותר עם ההתעוררויות האלה בלילה. אני הרוגה!
הקטנה, שנתיים ו-4, מתעוררת הרבה פעמים בלילה וכל פעם היא רוצה ציצי ומים וציצי ולא עוזבת את הציצי ואני לא יכולה להירדם ככה עם העיסויים שלה והמוללות של הציצי השני ואח"כ אני כבר עירנית וכל לילה זה ככה.
אז אני מקטרת פה בידיעה שזה יום אחד יסתיים.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוגזת_לאור_ירח* » 15 נובמבר 2005, 21:17

קומה - העצה תיושם ויבוא עדכון..
פרח - לא יכולה להצביע על שינויי. גם סימנים לשיניים עדיין אין. הכל התחיל מהחגים (כשלעצמם סיבה טובה לצאת מהאיזון :-) ) אז הדבר הראשון זה לנסות להרפות, לשחרר ולוותר - מרגישה שבימים בהם אני לא סופרת - יותר נינוח. עד שאני נזכרת בדברי הרופא ההוא שאמר ששעות השינה לא מספיקות לתינוק בגילו...
תודה על התמיכה!

התעוררות באמצע הלילה

על ידי עירית_לוי » 14 נובמבר 2005, 23:15

שני כיוונים שחשבתי עליהם:
  • אולי בוקעות לו שיניים? בדף טיפולי שיניים בתינוקות מפורטים הסימנים ל-בקיעת השיניים.
  • האם קרה משהו מיוחד לפני חודש כשהחלו השינויים בשינה שלו? למשל האם הוא היה חולה? או שחל שינוי כלשהו אצלכם בבית?
מה עוד אפשר לנסות:
אני יכולה להעיד לגמרי בבירור שפיתחתי סוג של אובססיה והיסטריה סביב עניין שעות השינה.
כשבתי היתה קטנה יותר אני זוכרת שככל שהייתי לחוצה שהיא תירדם - כך השינה שלה התרחקה, וככל שהרפיתי - השינה שלה הגיעה יותר בקלות.
אני מניחה שהיו שם שני דברים:
גם ככל שהרפיתי - סבלתי פחות (וספרתי פחות את הדקות והזמן לא עבר כ"כ לאט) וגם ברור לי שהמתח שלי לא עזר לה להרדם.
אז הדבר הראשון זה לנסות להרפות, לשחרר ולוותר.

הדבר השני שהייתי מנסה זה רסקיו רמדי, גם לך וגם לו כמה פעמים במהלך היום, גם כדי לשחרר את הלחץ סביב השינה וגם כדי להקל אם מדובר בבקיעת שיניים או מצוקה מסויימת אחרת.

שיהיה לילה טוב ותעדכני ZZZ

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 14 נובמבר 2005, 22:03

בת כמה הקטנה?
בקרוב שבעה חודשים.
השם שלי עוד מההריון, עכשיו גם אני לא ממש רוקדת כבר. בכל זאת יש לנו אותו שם משפחה.
ככה או ככה, עם הזמן זה עובר להם, ככה שאין טעם לרגוז- מזכירה גם לעצמי, לא רק לך.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 14 נובמבר 2005, 21:09

הוא מתעורר ורוגז על חוסר תשומת הלב. המיטה המשפחתית מספקת זמינות נעימה של אבא אמא, אך לא מאפשרת לקטן להתמודד עם הערנות לבדו. הוא דורש תשומת לב
לא יודעת מה לומר לך על ההתעוררויות עצמן, או על הסיבה. אבל אם הוא כבר מתעורר ורוצה לשחק, תכיני לו צעצוע-שניים מבד, שיעסיקו אותו כך שתוכלו להתנמנם קצת.
אצלנו הוא גם כן קם נורא מוקדם, ועד לא מזמן הוא היה משחק אפילו חצי שעה בריכוז מלא, ליד המיטה (עד שהתחיל לזחול חופשי), בזמן שאני מנמנמת עם עין אחת פקוחה. עכשיו הוא עושה אותו דבר, על המיטה לידי, עם צעצועים רכים, ורוב הזמן אפילו לא מטפס עלי :-)

אגב, תולעים שללתם? לא מבינה בזה, אבל יש פה דף בנושא איפשהו.

התעוררות באמצע הלילה

על ידי רוגזת_לאור_ירח* » 14 נובמבר 2005, 20:54

תודה על התגובה. מרגיע לדעת שאני לא לבד עם הלילות האין סופיים האלו. בת כמה הקטנה?
קרובת משפחה שלי? לא בטוחה. את יותר אופטימית.. את הרוקדת ואני הרוגזת (למרות שאני לא באמת רגזנית :-) )

חזרה למעלה