התקף חרדה

שליחת תגובה

ההווה הוא הצומת בו נפגשים זמן ומרחב - כאן ועכשיו
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: התקף חרדה

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 אוקטובר 2023, 02:36

תודה רבה עזרתן לי מאוד.

התקף חרדה

על ידי אפרת* » 21 יולי 2020, 10:04

תודה רבה יולי קו, מידע חשוב ושווה מאוד

התקף חרדה

על ידי יולי_קו » 21 יולי 2020, 00:39

לכל החברות, טרול או לא (נחיה ונראה), זה היה שווה תשובה לטעמי.

התקף חרדה

על ידי יולי_קו » 21 יולי 2020, 00:38

שלום איתמר,

התופעה שאתה מתאר, חרדה מדבר ספציפי שלכאורה אינו מפחיד רציונלית אבל רגשית מרגיש כמפלצת מאיימת, מזכירה לי תגובות פוסט-טראומתיות. אני לא מבינה בזה הרבה, אבל כן היתה לי חשיפה לתחום. העתקתי לך את ההגדרה של חרדה מוויקיפדיה:

״חָרְדָה היא מצב פסיכולוגי ופיזיולוגי בו האדם חש פחד ואי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות[1]. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן מודע כמו גם שלא במודע. החרדה מתאפיינת בתחושות פיזיות כגון דופק מהיר, נשימה מהירה, הזעה, חולשה, רעד ותחושת עילפון/סחרור וכן במתח נפשי, חשש, דאגה ותחושות פחד.

חרדה נבדלת מפחד בכך שהיא רגש שלילי מעורפל שאינו קשור לגירוי חיצוני מסוים, או הקשור לגירוי הנתפס כסכנה עתידית, בעוד שפחד הוא תגובה לסכנה ממשית ומיידית. כתוצאה מכך, פחד מביא לתגובת הלחם או ברח בעוד חרדה, הנתפסת כתגובה לדבר מה בלתי ניתן לשליטה או שלא ניתן להימנע ממנו, גורמת לתחושת חוסר אונים. עוצמת החרדה יכולה להשתנות מחרדה קלה ועד חרדה קיצונית ובלתי נסבלת.״

ממה שאני מכירה החרדה היא סימפטום לטראומה רגשית וגופנית לא פתורה, ודרושה עבודה עומק יצירתית ומתמשכת כל מנת לרפא אותה. הריפוי אפשרי.

אם תרצה תוכל לפרט יותר על החיים שלך, מתי הופיעה החרדה, לאחר אלו אירועים שחוויית כקשים לך, ועוד פרטים.
אולי נצליח לעזור לך למצוא קצה חוט.

הרבה בריאות ושמחה!

התקף חרדה

על ידי איתמר* » 20 יולי 2020, 12:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי ד"ר , מזה מספר שנים ש לי פתאום פחד שאתעלף בצום כיפור/ תעשה באב, למרות שבתכלס בחוויה של בצום היא טובה , לא בינונית אפילו , היא טובה , עובר לי טוב , וזה מטריף אותי שאני ממש מנוהל מהצום מה יהיה , איך אעבור את זה , הפעם באמת זה ייקרה וכו' אני יודע שהמחשבות לא נכונות אבל למרות שאני לא כזה דתי הצום מנהל אותי ולו רק שזה אתגר , במיוחד אתגר בריאותי , גם אני פוחד לתת בדיקת דם בישיבה כי שמעתי שמשהו יתעלף ככה ולכן אני שוכב למרות שבחיים לא התעלפתי אבל אם אני שומע על משהו רע קיצוני תמיד אני אומר לי זה ייקרה , זה מתאים לי שזה ייקרה לי, אני צם , לא קורה לי כלום אבל כל פעם מחדש שמגיע הצומות אני מתחיל לאכול סרט שהפעם ארגיש חלש , והפעם יהיה לי חוויה קשה , למרות שבפועל לא רק שאין לי חוויה קשה או עילפון או קטסטרופה , הצום עובר לי בקלות רבה , אני מחלק את העולם ללפני ואחרי הצום , כאלו אני הולך לאתגר שאפשר למות ממנו או שכולם מתעלפים בו הוא שהוא מסוכן , משהו טיפל בנושא כזה? או יודע להגיד על ספר שאוכל להעזר בו כדי להתייחס נכון לצומות , לא ברור לי גם למה הראש שלי מתעקש שייקרה לי משהו רע למרות שאין שום הוכחה במציאות שייקרה לי משהו רע , שאני חלש יותר מכולם , וכל הדיון הזה ביני לבין עצמי גורם להתבייש בעצמי ולכעוס על עצמי בעיקר , אני מתיש את עצמי ולמרות שאני מנסה לעזור לעצמי ועברתי תהליכים מדהימים עדיין כל פעם כל צום הוא אתגר על הנפש שלי כמה אני שווה או לא שווה , אם לא אצליח לצום אני פשוט אהיה אפס מאופס ולא שווה והחיים שלי חרא, משהו יכול לעזור ?

התקף חרדה

על ידי תמרוש_רוש » 13 פברואר 2019, 07:34

לי היתה חרדה אבל לא כל כך ב"התקף". פשוט גל של חרדה שבא ואז עבר. להישען על הקיר עם פעימות לב מואצות וכאב בטן ומחשבות בלעעכס ולקלל את האמ-אמא של העולם, ואז להמשיך הלאה.

אצלי הם היו מלווים בכאבי בטן, אז לפעמים הוא נמשך שלוש שניות ולפעמים 10-20 שניות, ובמקרים הכי גרועים קיפל אותי לשניים עם קושי בנשימה ולקח לי דקה להירגע ממנו.
אבל נדמה לי ששמעתי פעם שסחרחורות גם אופייניות לחרדה.
העקצוצים והחום נשמעים לי הגיוניים בהנחה שיש פה עלייה חדה ברמת האדרנלין. כל הדם הולך לשרירים, בייחוד בגפיים.
ממליצה ללמוד על Polyvagal theory ולקרוא / לשמוע חומרים של סטיבן פורג'ס (Porges). בי זה מאוד תמך.

התקף חרדה

על ידי תות* » 12 פברואר 2019, 23:07

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכם,
אתם כולכם נשמעים אנשים טובים וחמודים,
רציתי לדעת כמה דברים מנסיונכם:
  1. האם חולשה קשה מאוד אפיינה את ההתקפים שלכם? עקצוצים בידיים והרגשת חום בשרירים(בגב למשל)? וסחרחורות?
תודה רבה לכם ומקווה שאתם מרגישים טוב!

התקף חרדה

על ידי פלונית* » 02 ינואר 2019, 18:44

מה דעתך לשתף ולהתייעץ עם רופא המשפחה וגם לפנות להתייעצות אצל מטפל ?

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 ינואר 2019, 17:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אז ככה לפני חמישה חודשים עברתי ניתוח להוצאת שקדים ומאז שהתעוררתי התחילו לי חרדות פחדים והתקפי חרדה לאא רציתי לעשות את הניתוח אבל אשתי שכנעה אותי בידיעה שהכאבים יעברו לאחר שבוע מה שלא קרה ומאז אני סובל קשות הולך לעבודה בפחד וכל היום הרגשה רעה קושי לנשום וחוסר תיאבון חוסר בשמחת חיים שהייתה לי לפני הניתוח מה עושים הצילו

התקף חרדה

על ידי קרן* » 18 יוני 2017, 18:40

מיואשת
אני לא באמת יודעת מה יש לי פיזולוגית בדקתי אצל כל הרופאים כי לפני שלושה חודשים מצאתי גושים בשד בדקו היה שפיר אחד ספק ביום שהלכתי לבדוק אמרו שהוא נראה גם תקין לבוא עוד חצי שנה מיותר לציין שרעדתי בתקופה שלפני ומצאו גם לחברה טובה אני מלווה אותה ומחכה לתשובות של לא שיתפתי אף אחד אבל ממש בפנים רעדתי מפחד אני גם התגרשתי לא מזמן תמיד יש לי תחושה שהכל עובר לידי ואני חזקה אומנם יש כאבי ראש מפעם לפעם אבל לא נורא ואז באותו יום שחזרתי מהבדיקה שאמרו שזה נראה תקין יצאתי מהאוטו ולשנייה ראיתי הכל שחור כל הדם נפל לי לרגליים בקושי הצלחתי ללכת לא הייתי לבד מהר חזרתי לעצמי ולא הפסקתי להגיד מה זה היה לעזעעל מאז התחיל מרתון רופאים לב ראש דם הכל מהכל חוץ ממחסור בפריטין בברזל שלא עקרוני כי המוהגלבין תקין הכל יצא מושלם ואני מרגישה מרחפת כאילו חטפתי זעזוע מוח לא מסוגלת לשבת במקום אחד נבהלת מהתחושה בעבודה מסתגרת בבית מסתגרת באירועים פתאום זה מחמיר הולכת הביתה פשוט הבנתי שנכנסתי לחרדה כללית וצפו לי מלא דברים מהתת מודע אני מנסה לעבוד על עצמי וזה כל כך קשה מייאש כדורים לא לוקחת ניסיתי ללכת לשיחות אבל שם בכלל זה מתגבר כי נראה לי ששם צריך להתמודד עם המציאות זהו החיים שלי כבר שלושה חודשים ממש לא כיפיים אני ממש מחכה שכל יום יעבור בשלום לא בא לי ללכת לשום מקום מפחדת שתהיה לי תסחרורות הזאת ואז אאבד שליטה ליד אנשים אין סיכוי תמיד מסתירה הכל שמה מסכות שמישהו יראה אותי בחולשתייי אסור! אני ששומעת את כולם שמיייעצת מישהו יכול לומר לי מתי זה יעבור?

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 מרץ 2017, 15:40

נדחפת יקרה...אני בול במצב של חברה שלך!אבל בול!
גם אחרי תקיפה מינית וגם חוששת תמיד מאותם דברים רק שאצלי יש רצון תמידי לברוח וחייבת להיות בשליטה ובידיעה שאני יכולה לקום ולברוח מכל סיטואציה אפשרית ורק להעלם מבלי שאף אחד יעשה מיזה רעש.. הלוואי והיתה לי חברה כמוך שאכפת לה ככ..

התקף חרדה

על ידי נדחפת* » 08 מרץ 2017, 12:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

נדחפת לשרשור... צריכה את עזרתכם בעזרה לחברה.
יש לי חברה קרובה מאוד שהתחילו לה התקפי חרדה באמצע נהיגה.
יש לה רקע של פגיעה מינית ומאז לחץ לשירותים.. היא מפחדת לנסוע נסיעות ארוכות מהחשש הזה וכאשר יש נסיעה (לא משנה אם ארוכה או קצרה) היא נתקפת חרדה-
דפיקות לב, קשיי נשימה ועוד..
היא פנתה לכמה וכמה מטפלות וכל אחת מהן בדרכה עזרה רק לתקופה של חודש ושוב חזר
אני אבודה וקשה לי לראות אותה במצב הזה שכלום לא ברור בחייה בעקבות זה.
לפני טיולים, היא רק חושבת על הפחד מהנסיעות, מחוסר הוודאות איפה הם יהיו והאם יש שם שירותים ומאי נעימות מהחברים שלא מודעים לכך.
האיש גם לא ממש תורם ואומר שהכסף נזרק לחינם, כי אף מטפלת לא עזרה.
וגם היא מצפה לטיפול של "זבנג וגמרנו"
עזרו לי בבקשה, איך אני יכולה לעזור לה?

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 17 ינואר 2017, 13:20

בכיף @} @}

התקף חרדה

על ידי אלמונית* » 17 ינואר 2017, 12:46

מכירה את זה תודה רבה לך באמת ממש חיזקת אותי העלת לי חיוך והמון אופטימיות
תודה רבה !!!!

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 17 ינואר 2017, 12:16

אני מאוד מבינה את הפחד מההתקף הבא, במיוחד אחרי שעברת חוויה טראומטית של התקף בחתונה שזה ממש לא נעים ולא צפוי. אז כאמור המצב הזה של חרדה מהחרדה הוא בעצם החלק העיקרי של הבעיה, כי זה מה שגורם לך כרגע לחיות במתח תמידי. תמשיכי לשנן לעצמך שגם אם זה יקרה שוב, אלו יהיו כמה דקות לא נעימות שיעברו וזהו. את לא תמותי ולא תשתגעי (אלו בדרך כלל המחשבות שעוברות בראש בזמן ההתקף). ברגע שתפסיקי לפחד שזה יקרה שוב כבר פתרת את רוב הבעיה אם לא כולה.

כשאמרתי שחשוב לטפל התכוונתי למה שאת כבר עושה, לא חשוב כל כך איזו שיטה זו כל עוד זה עוזר עם הזמן והמטפל מתאים לך. פשוט תמשיכי בזה. במקביל כמו שכבר אמרתי, לשתות הרבה מים, לעשות מדיטציה ותרגילי הרפייה וכל דבר שיכול לעזור לך להירגע כמו מוסיקה, הליכות וכו'. אולי יעזור לך לדבר על זה עם חברה או מישהו מהמשפחה או עם בעלך, לפעמים זה עוזר לפתוח את זה במקום להסתיר. תזכרי שזו תופעה מאוד מאוד נפוצה והמוווון אנשים חווים התקף חרדה או תקופה של חרדה באיזשהו שלב בחיים, בעיקר סמוך לשינויים גדולים. את לא מוזרה או משוגעת, את ממש נורמלית...
תרגישי טוב!!

התקף חרדה

על ידי אלמונית* » 17 ינואר 2017, 11:19

תודה רבה לך באמת תודה ממש חיזקת אותי
אני חושבת שהחתונה מרוב הלחץ והמתח עוררה את החרדה ועכשיו אני חושבת שאני חרדה מהחרדה זאת אומרת מפחדת מהחרדה שתחזור שוב אני מנסה להכניס לראשי שזה שטויות וזה עובר בתוך כמה דקות ולא אמות בזה פשוט הטראומה הזאת שעברתי מהתקף בחתונה מרוב שהבהלתי אני עכשיו במצב שמפחדת שזה יחזור שוב
שרשמת לי חשוב שתטפלי בזה. Cbt לא מספיק? איזה עוד דברים היית מציעה לי לעשות בשביל להתגבר ואף לנצח את זה ??? תודה רבה לך מכירה את זה אני ממש מודה לך על היחס!!!

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 17 ינואר 2017, 11:12

בשמחה.
אני לא יודעת אם יכולה להיות לזה השפעה, בעיקרון יותר קל להיכנס להריון כשרגועים אבל אני חושבת שזו הכללה ולא תמיד נכון - יש נשים רגועות ושמחות שלא מצליחות וגם נשים חרדתיות או לחוצות שכן מצליחות... קשה לצפות דברים כאלה. מאוד ממליצה לך לא להלחיץ את עצמך עם זה בנוסף לשאר ולהתמקד כרגע בלחזור לאיזון (אגב אולי זה גם כן קשור למה שעורר את החרדה? להפוך לאמא זה שינוי גדול בחיים ויכול להיות מפחיד)

נסי להירגע ולתרגל מדיטציה 10-15 דקות ביום - בעיקרון זה זמן עם עצמך שבו את רק יושבת, מתרכזת בנשימה ומנסה לא לחשוב על שום דבר (לא כזה פשוט...). ותשתי הרבה מים, זה גם עוזר לחרדה. יהיה בסדר:)

התקף חרדה

על ידי אלמונית* » 17 ינואר 2017, 10:16

מכירה את זה תודה רבה על המענה המחזק!!
ממש חיזקת אותי עכשיו
רציתי לשאול שטלה נוספת אם מישהי מכן יודעת
אם כרגע אני במצב של חרדות, התקפי חרדה
זה אמור לפגוע בכניסה להריון או אין קשר?
כי בעלי התחיל לדבר איתי על הבאת יחד לעולם
רציתי לדעת עם החרדות ישפיעו ויגרמו לבעיה לכניסה להריון ? אשמח למענה תודה רבה לכם

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 16 ינואר 2017, 21:28

אלמונית יקרה, אם תקראי קצת למעלה תראי שכתבו כאן אנשים מנסיונם והעידו שזה בהחלט עובר אם מטפלים בזה, גם ללא כדורים. הכי חשוב שאת הולכת לטיפול. עם הזמן תחושת השליטה תחזור אלייך ותוכלי לחזור לחיים לגמרי נורמליים. אני בטוחה בזה גם בגלל שאת מספרת שהחרדה התחילה אצלך בעקבות אירוע מלחיץ וחשוב בחיים שלך - חתונה. זה טבעי שזה יעורר חרדה. את בהחלט מסוגלת להתמודד עם זה וכשתביני קצת יותר מה מפחיד אותך עם הזמן את תרגישי יותר טוב.
חשוב גם שתזכרי שהתקפי חרדה כשלעצמם הם לא מסוכנים, זו תחושה נוראית כשזה קורה אבל זה עובר תוך כמה דקות ואין לזה שום משמעות לגבי החיים שלך. תתייחסי לזה כמו אל תופעה פיזית כשזה קורה, תנשמי עמוק, תשתי כוס מים ותגידי לעצמך שתיכף יעבור. מניסיון הפחד מההתקף זה הדבר הכי גרוע, ברגע שתנטרלי את הפחד הזה יהיה לך כבר הרבה יותר קל.

תרגישי טוב

התקף חרדה

על ידי אלמונית* » 16 ינואר 2017, 19:40

שלום לכולם!!!
קודם כל אני רוצה להגיד שאני קוראת כאן את התגובות ונדהמת לגלות שאני לא עוף מוזר ויש עוד הרבה כמוני.
אני בת 26 התחתנתי לפני חודשיים לא ידעתי מזה בכלל התקף חרדה, חרדה לא הכרתי את זה.
מאז החתונה הגיעה איתה החרדה הלכתי לפסיכולוג ולפי דעתו החרדה התפרצה בגלל החתונה
ומזה כחודשיים אני סובלים מהתקפים שבאים במיוחד במקומות סגורים התחלתי שיטת cbt שיחסית עוזרת. רציתי לשאול ממישהו/י שחווה את הדבר הנוראי הזה התקף חרדה.
האם זה עובר??? האם אפשר לצאת מיזה לגמרי ולחזור לחיים הקודמים שלי?? או שכל החיים עכשיו אני אסבול מההתקפים האלה??? חשוב לי לציין שאני לא רוצה להתחיל עם כדורים בשביל לא להיות תלותית בהם. בבקשה תעזרו לי אני מרגישה נמש נואשת מהמצב הזה!!!

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 ינואר 2017, 19:06

מאוד הייתי מציע לך עבודה רגשית עם הגוף, ולא רק פסיכולוגית. לי זה עשה בחודש מה שפסיכולוג לא עשה בשנה. לי היה ניסיון טוב מאוד עם שיטת גרינברג.
אם תרצה כתוב מייל אנונימי כלשהו ואשמח לכתוב עוד פרטים. מנסיוני כדורים לכמה ימים הקלו, חוסר השינה יכול להטריף. זה עובר, במיוחד עם טיפול טוב.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 ינואר 2017, 18:36

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

פלוני אלמונית.
תודה על העצה אך העזרה הראשונה הזו עלולה ברוב המקרים להפוך להיות תלותית..
ומזה אני חושש...

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 ינואר 2017, 17:58

אלמוני יקר

לדעתי יותר חשוב לתינוק ולאשתך אבא מתפקד ורגוע מאשר לא לקחת כדורים
זה פשוט עוזר ולפעמים צריך עזרה ראשונה.

אני מאד מאד מבינה את ההתנגדות אבל זה הצד השני.

בהצלחה רבה בכל דרך שתבחר

וזה אכן עובר מתי שהוא .

התקף חרדה

על ידי אלמונית_ג* » 09 ינואר 2017, 16:34

#השחר, כרגע העולם נראה לי ללא תבלינים,שום דבר מהדברים לא מצליח לעניין אותי או להועיל לי מלבד ההליכה... אבל קשה לי ללכת 7 ימים בשבוע...
ללא זה גם את הליללה אני לא עובר.

התקף חרדה

על ידי השחר* » 09 ינואר 2017, 12:35

חרדה כהתקף או כמצב מתמשך יכול בהחלט לעבור.
חשוב לראות מה יכול לגבות אותך ולחזק

תזונה
קשרים
יוגה (איינגר...)
ספורט
ספרים
סרטון או סרטונים מעצימים
נשימה עמוקנ וטובה
וכו וכו

התקף חרדה

על ידי אלמונית_ג* » 09 ינואר 2017, 10:57

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם.
אני סובל מזה כחודשיים מחרדות ללא ערף, או יותר נכון חרדה מוכללת... התחושה הקשה הזאת מלווה אות כ-90 אחוז מהשבוע! בהתחלה הייתי מקיא ללא סוף, היום אני עדיין מקיא(הרבה פחות) ועדיין עם בחילות (בעיקר בבוקר).
ובכל יום אמור להוולד לי ילד שני ב"ה... אני מטופל אצל פסיכולוג ועודה הליכות ארוכות מדי ערב ולא מוכן להבריא ע"י כדורים... מיותר לציין שאני סובל והחיים שלי זה גהינום אחד גדול...
אני מאד מפחד שזה לא יעבור בזמן הקרוב! האם משהו שעבר זאת יוכל להרגיע ולמתן אותי שזה עובר מתישהו? אשמח לכל התשובות.

התקף חרדה

על ידי בדואי_משם* » 03 אוקטובר 2016, 04:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בוקר טוב ,שנה טובה , מוצלחת והרבה בריאות לכולם.
נכנסתי לכאן במקרה כי רציתי לבדוק על תרופה מסויימת !,קראתי את רוב התגובות ונזכרתי בימים ה,,,טובים שעברתי עם הבן.
זה התחיל כשנפל ואיבד את ההכרה אחרי לילה שלם התעורר וזה במוקד לילה כמובן!,למחרת הוא התחיל לפחד מכל דבר אפילו מלא דבר { כשהוא לבד בבית מרגיש וכאילו יש מישהוא מאחוריו } ,,כל הגוף רועד ובעיקר הרגליים ,הידיים ,העיניים בצבע אדום ! את דפיקות הלב זה כבר סיפור אחר ..{לא יאומן!},כל הזמן רוצה לברוח וכשהוא מקבל את ההתקף הוא רץ ללא ידוע ,,{לפעמים הוא אלים כלפי המוכרים לו שבאותו רגע הם נחשבים אצלו זרים }........מיד הבנתי שמשהוא לא בסדר בעניין ,התחלתי בטיפול,,.
א,,היה כישוף !{יש כאלה שלא מאמינים ,,זכותם }.
ב,, היה מצב של חרדה ממה שהוא עבר מהדבר הזה , פחדים וכל מה שציינתי .
ג,, תופעות שלאחרי מה שעבר עליו.
עברנו את הכישוף .השבח לאל.
את החרדה גם עברנו והפסיק לפחד הכל חזר כאילו שלא היה { יש בנאדם מבין בזה ,זה כמו עיסוי לורידים מסויימים לתקופה של שלושה ימים בכל ביקור עיסוי 5 דקות לא יותר !},,השבח לאל .
את תופעות הלוואי מכל זה הוא התחיל להתעצבן על כל קטנה ולהתפרץ אז החלטתי לתת לו כדורי הרגעה { העצבים אצלו על 31 במקום 15 ,,מידת לחץ עצבים ,,לא מבין בזה },,הבנאדם חזר טבעי ברוך השם .
החלמה מהירה לכולם אמן.

התקף חרדה

על ידי הייתי_שם* » 30 אוגוסט 2016, 16:46

בבקשה, שמחה שעזרתי קצת @}

התקף חרדה

על ידי חדשה_פה* » 28 אוגוסט 2016, 13:19

להייתי שם- קודם כל תודה על המענה ואין לך מושג כמה עודדת ושימחת אותי עכשיו. המצב שלי ב"ה לא באמת כזה גרוע אבל קיננה המחשבה שמא מכאן זה רק יהיה יותר גרוע ושאין דרך חזרה או דרך לשיפור ומחשבה זו כשלעצמה מאוד מייאשת ואז הוכחת לי מנסיונך שזה לא חייב להיות כך... תודה!!!! אשתדל להיות יותר סלחנית כלפי המצב הנוכחי, לאהוב את עצמי וכן למצוא טיפול שאוהב ויתאים.

תודה תבורכי :)

התקף חרדה

על ידי הייתי_שם* » 23 אוגוסט 2016, 12:50

האם יש שם מישהו שסובל/ סבל מזה אבל חש שיפור ניכר בחיו לאורך זמן? האם זה אפשרי???

היי חדשה, אכתוב לך בקצרה כי אין לי הרבה זמן כרגע - כן, בהחלט אפשר להגיע לשיפור ניכר עד היעלמות כמעט מוחלטת של החרדה, גם ללא תרופות. הייתי במצב כמו שלך לפני שנים, חוויתי שני התקפים ואחר כך חייתי בפחד מההתקף הבא. היום אני במקום אחר לגמרי. חווה תחושות חרדה מפעם לפעם כשיש מצבים שמלחיצים אותי בחיים, אבל זה ממש לא בעוצמה ובתדירות שהיה, והכי חשוב - אני כבר לא נלחצת מהתחושות האלה.

מניסיון מה שהכי גרוע עם חרדה זה הפחד ממנה ומההתקפים. ברגע שתצליחי לנטרל את הפחד הזה ותביני שההתקף עצמו לא נעים אבל לא מהווה סכנה, ושזה משהו שעובר תוך כמה דקות ואין לו שום משמעות לחיים שלך (הוא לא אומר שאת משתגעת או הולכת למות), יהיה לך הרבה יותר קל להתמודד עם זה. תזכרי שהמון אנשים חווים את זה בתקופות שונות של חייהם ואת לא כזאת יוצאת דופן ומוזרה כמו שאת מרגישה.

נסי למצוא לך טיפול שמתאים לך, או לפחות חברה או מישהו לדבר איתו. בהצלחה!

התקף חרדה

על ידי חדשה_פה* » 23 אוגוסט 2016, 04:52

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם ומעריכה מאוד את הפתיחות והרצון הטוב שיש כאן בלשתף ולתמוך :)

שאלתי היא כזאת- לפני כ5 שנים הייתה לי תקופה קצרצרה של כמה התקפי חרדה ומאז לא היו לי עוד הרבה אבל כן חרדה מהחרדה ואמונה מעיקה שאם יקרה משהו אני לא יהיה מסוגלת להתמודד איתו וירד לי הביטחון העצמי, כאילו השתניתי ואני נמנעת מדברים שבעבר לא נמענתי גם אם פחדתי. בכל מקרה הייתי בטיפול ממש פרודיאני שלא עזר כלל. אני לרוב עובדת, יוצאת, לומדת עם ציונים טובים וכו אבל התחושה היא שאני כבר נהנת פחות בחיים. ב- 3 חודשים האחרונים אני חשה מתח גבוה יותר וכן היו לי כמה התקפי חרדה שגם הובילו לדכדוך. העתיד מפחיד אותי- מי ירצה להתחתן איתי ככה? האם אצליח לכלכל את עצמי? וכו והנושא שהכי קשה ומקשה עלי הוא- האם נגזר עלי תמיד לחיות ככה? ואולי מפה זה רק יתדרדר- אני ממש מתנצלת על המחשבות השליליות האלו ובאמת מה שהכי קשה לי בכל זה זו המחשבה שיותר טוב זה לא יכול להיות. חשוב לציין שבמהלך ה- 5 שנים האלו חוויתי עליות ומורדות תקופות יחסית שמחות ושל ביטחון עצמי גבוה יותר, אפילו זוגיות רצינית ראשונה. במהלך התקופה הזאת גם הרבה בנים התעניינו ורצו להיות איתי למרות מה שאני חושבת על עצמי ובכלל אנשים מבחוץ, אלא אם כן אני מספרת להם, חושבים שאני אדם שמח עם ביטחון עצמי- אין לי מושג איך זה קורה.

בכל מקרה, וואו הארכתי בדברים- שאלתי היא כזו- האם יש שם מישהו שסובל/ סבל מזה אבל חש שיפור ניכר בחיו לאורך זמן? האם זה אפשרי???
מחפשת בעיקר תקווה- סיבה לאגור מוטיבציה ולא להתייאש. ב"ה לא חסר לי כסף, אני בחורה יפה עם לב רחב וגם שכל אבל בחודשים אחרונים אלו, אני מתעצבת נורא מהמחשבה שזהו שזה לא יכול להשתפר.

נ.ב
מודעת לזה שיש תרופות חוץ מקלומקס לטיסה לא ניסיתי אבל זה פחות מדבר אלי אם כי אני לא שוללת (קצת מפחדת שזה יעשה נזק/תלות/ יוריד לי את הביטחון העצמי וכו')

תודה וסליחה על האריכות

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 אוגוסט 2016, 14:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום גם לי זה קרה ואני עדין לא יודעת איך להתמודד עם זה

התקף חרדה

על ידי פלוני* » 30 מרץ 2016, 06:54

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רק לידע צריכת קפה (קופאין)הוא הגורים העקרי להתקפי חרדה

התקף חרדה

על ידי אל_הלב* » 08 דצמבר 2015, 18:15

אני באמצע קורס של מיידנפולנס ומקווה שיעזור לי. לך זה עזר?
כן לי זה מאוד עזר.
מאוד מאוד מומלץ.
וכמו שאני כתבה לך, נשמע באמת שאת חווה חרדה מוכללת.
חוויתי את זה, זה סיוט מתמשך וחיים בפחד תמידי.
בבקשה תטפלי בעצמך, מגיע לך לחיות בלי זה (())

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 דצמבר 2015, 10:41

כשזה נמצא בגוף זה מזכיר לך מדי פעם זה לא עובר לדנרי

התקף חרדה

על ידי אני* » 04 דצמבר 2015, 04:49

תחושת חרדה ופחד רוב הזמן נקראת חרדה מוכללת. זו אחות של התקפי חרדה.
חבל לסבול, לכי לטיפול.

התקף חרדה

על ידי פלונית_חדשה* » 03 דצמבר 2015, 11:27

אין לי התקפי חרדה אבל חיה בתחושת חרדה ופחד רוב הזמן. במקרה אני באמצע קורס של מיידנפולנס ומקווה שיעזור לי. לך זה עזר?

התקף חרדה

על ידי אל_הלב* » 02 דצמבר 2015, 20:34

אם יש לך כבר שנים התקפי חרדה כדאי לטפל בהם. לי עזר טיפול CBT משולב מיינדפולנס וביופידבק. פרחי באך גם יכולים להקל. ובהתקפים קשים חצי קלונקס.
לא מומלץ לקחת קלונקס על בסיס קבוע או יומי, זה כדור ממשפחת הבנדואזפינים וממכר.
אם את במצב שהתקפי חרדה שולטים בך במינון גבוה וכל החום חרדה מתי יופיעו שוב, כדאי להתייעץ עם פסיכיאטרית ולקחת כדור נוגד חרדה, שלא ממכר.

התקף חרדה

על ידי פלונית_חדשה* » 02 דצמבר 2015, 14:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי, לכולם
אני כבר הרבה שנים סובלת מחרדות . ישנם תקופות טובות וישנם פחות. בשבועיים האחרונים חזר לי הפחד עוד לפני שיש התקפים בכלל. אבל כל היום מוטרדת מהפחד הזה!
הרופא שלי אמר לי לא להקשות על עצמי ולקחת קלונקס . אני כבר לוקחת שבוע וחצי -חצי כדור בבוקר ולא תמיד עוזר ממש להרגשה ... ומפחדת שאני מתחילה להתמכר לתרופה ..
למשהו יש מידע על הענין הזה ? או רעיונות אחרים?

התקף חרדה

על ידי אל_הלב* » 03 יולי 2015, 09:39

אני יקירה, זה בהחלט נשמע כמו התקף חרדה, ביחוד אם הוא עובר תוך זמן קצר יחסית.
תנשמי עמוק, צאי החוצה להליכה קצרה ולשמש, שתי מים ותני לזה לחלוף כמו שבא.
אם זה מתחיל להיות יומיומי כדאי ללכת לטיפול.

התקף חרדה

על ידי אני* » 02 יולי 2015, 17:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם..שלשום בלילה,נשכבתי לשיון והתחילו לי דפיקות לב. הרגשתי שהלב מזנק מכול רעש,שכול רעש נשמע פתאום יותר חזק מימה שהוא באמת..קמתי מהמיטה,ואז הגוף שלי התחיל לרעוד,כולל הלסת בתחתונה שכמעט ננעלה.בקושי יכולתי לדבר עם בעלי, בדקות הבאות כבר לא יכולתי לעמוד על הרגליים(הבירכיים התקפלו לי) ונאלצתי לשבת,רועדת כולי ושיניי נוקשות זו בזו. ככה במשך כעשר דקות. בעלי הזמין לי אמבולנס,הוא נשאר לבד עם הילדים.זה לא היה נראה לי כמו התקף חרדה כי חוויתי בגילאי העשרים שלי מספר התקפי חרדה שלא היו דומים לזה.-הם לא התחילו בשכיבה,ולא רעדתי בכול הגוף בצורה כזו. זה היה דומה לפרץ אדרנלין ונקישות שיניים כפי שהיו לי בלידה...(האחרונה לפני שלוש שנים)
אתמול שוב הרגשתי רע,כשנשכבתי לישון. והלכתי בשתיים עשרה בלילה לישון אצל אמא שלי.גם אצלה,בשכיבה,היו לי פלפיטציות,כששכבתי,אבל לבסוף נרדמתי,כשמחשבות רבות טורדות אותי ורצות בזו אחר זו במהירות. גם לפני שעה,כשניסיתי לנוח,תשושה מכול שני הלילות האחרונים,התחילו לי שוב דפיקות הלב המהירות,וכול רעש נשמע לי חזק פתאום.אני לא יכולה לסבול את קריאות הילדים והצעקות שלהם,אני לא יודעת מה קורה איתי.אני מודאגת.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אדמוני* » 06 מאי 2015, 11:25

יש לציין שלא ניסיתי שום טיפול וכרגע אני מתמודד בכוחות עצמי ועם אמא שלמזלי יש לי אותה והיא קשובה ובלעדיה לא הייתי שורד את זה...

התקף חרדה

על ידי פלוני_אדמוני* » 06 מאי 2015, 11:24

וואו. כמה תוכן. כל כך שמח שהגעתי לדף הזה שמלא במידע והזהות. התפלאתי לראות שיש כאן פוסטים ממש מלאחרונה כי חשבתי שזה דף ישן.
גם אני באותה סירה כמובן, ולי דווקא הכי קשה לבחור שיטת טיפול. כל אחד ממליץ על משהו אחר עד כדי כך שאני אובד עצות. תמיד עולות בי המחשבות
"מה יקרה עם לא אצא מזה?" או " מה יקרה אם אטפל אצל מישהו וזה לא יעזור ויהיה בזבוז זמן וכסף?". מפחיד לראות שיש כאן אנשים שכבר עוברים את זה שנים.
אני נמצא בלופ הזה כמה חודשים וזה כבר מטריף...

התקף חרדה

על ידי הכי_חשוך_לפני_עלות_השחר* » 29 אפריל 2015, 12:29

בת 16 היקרה
את תחילת דרכי הנפשית המעשית באופן רציני ומדיוק התחלתי לפני כמה שנים (לפני כן שנים של טיפולים פסיכולוגי כולל כדורים שלא נתנו כלל מענה)
התחלתי אצל אורנה והמשכתי אצל צפריר
ממליצה בחום על אחד מהם.

ושוב בעיני הומהופטיה זו מתנה גדולה
בבוא העת שתוכלי להשתחרר מהכדורים הפסיכאטרים אני מזמינה אותך לנסות נתיב חדש ועמוק
בהצלחה.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 אפריל 2015, 16:34

בת שש עשרה יקרה, במקביל לטיפול כמו שאת מצויה בו (או פסיכותרפיה דנאמית) ,אני יכולה לחשוב על כמה דברים שעשויים לעזור לגבי הטיול השנתי ובכלל :

א. נשימות עמוקות . נסי להסתכל באתר של דר אליצור יש שם הנחיות שונות ומגוונות. (נסי גם נשימות עמוקות ובמקביל לספור בסדר יורד מעשר עד אפס וכו
ב. פרחי באך. נסי לקחת רסקיו רמדי וגם את השילוב של תמצית עידוד (נמצא בדף פרחי באך של האתר הזה)
ג. עיסוי כף הרגל. מרגיעה. אפשר למצוא ביוטיוב סרטוני הדרכה
ד. כתיבה של מחשבותייך ותחושותייך במחברת. להקפיד כל יום.


יש דמות בקרב צוות בית הספר שתוכל לתמוך בך אם יעלה צורך?

מעריכה את המאמצים שאת עושה !

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 אפריל 2015, 13:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בדיוק שמתי ל כמה טעויות יש במה שכתבתי. דקדוק ומילים , אני כותבת מהטלפון אז זה דפוק ואני לא מצליחה לראות מה אני כותבת אז מצטערת :)

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 אפריל 2015, 13:15

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי , חשבתי לקרוא עכשיו את ל ההתכתבות שהייתה פה וחשבתי אולי תוכלו לעזור לי .
אני בת עוד מעט 16 ואני סובלת מחרדות בערך 6 שנים , עד לפני שנה הייתי חוטפת לפחות שניים שלושה התקפי חרדה ביום (!)
מטורף כשאני חושבת על זה עכשיו . בקיצור אחד הדברים שהכי מפחידים אותי בעולם זה שינה מחוץ לבית , במלון בטיול אצל חברים בחול מה שתרצו , כבר שנים לא איתי מבית ובגלל שאני עוד תיכוניסטית הקטע של הטיולים עולה הרבה ומהיום שאני שומעת שיש טיול אני בסרטים ולא ידעת פ לאת או לא לצאת והתקפי חרדה כל הזמן .
מחר יש לי טיול שנתי של יומיים , נשמע הכי בנאלי ופשוט שיש אבל אני לא מפסיקה לרעוד ולבכות הי לא יכולה
אני רות לצאת כדי להפטר מהחרדיות האלה כבר כי מהכל כבר נפטרתי חוץ מזה , חוץ מהקטע של לצאת מבית . אני כל כך מפחדת ואני רוצה שזה ייגמר כבר , עברתי כל טיפול אפשרי פסיכולוג פסיכיאטר מרכז אוה גולן דיקור מדיטציה מומחי חרדות וכו והדבר היחידי שנאה שעוזר זה טיפול הCBT שאני נמצאת בו היום
חשוב לציין שראני לוקחת פריזמה שזאת צרופה נגד חרדה ודיכאון לטווח ארוך אבל היא לא הכי משפיעה שיש .
אני רוצה לצאת מחר לטיול אבל אני פשוט מבועתת לחלוטין , בבקשה תתנו לי עצות !
יש לי אופציה לקחת ואבן למחר אל ניסיתי לקחת עכשיו וזה לא נראה הכי משפיע בעולם , ורסקי וגם לא עשה משהו
בבקשה תעזרו לי אני רוצה שזה חומר אני רוצה להיות נערה רגילה ולצאת לחברים ולטיולים ולא לפחד , מתחננת !

התקף חרדה

על ידי הכי_חשוך_לפני_עלות_השחר* » 27 אפריל 2015, 11:09

בטח.
יש 2 הומהופטים בעלי שם שאני מחזיקה מהם
1 יוסף רוס
2 זאב בולגר
זה מסע אהובה מסע לתוך עצמך שווה כול אגורה.

אבל לצערי אם את משתמשת בכדורים פסיכאטרים הם לא יקבלו אותך (לא יודעת מה הסיבה)

התקף חרדה

על ידי צ* » 27 אפריל 2015, 00:35

לגבי שיגעון, גם אצלי יש במשפחה ותמיד חששתי מזה. הפסיכולוג שלי טען אז שבגילי , 38, זה ממש לא סביר, שזה כבר היה מתפרץ. אותי זה הרגיע..

התקף חרדה

על ידי פלוניתית* » 26 אפריל 2015, 22:46

הכי חשוך לפני עלות השחר ,
מתאים לך לפרסם כאן את שם ההומיופט ??

התקף חרדה

על ידי הכי_חשוך_לפני_עלות_השחר* » 26 אפריל 2015, 22:37

ממליצה בחום על התמציות של צפריר, מניסיון.
ושתדעי טיפול הומהופטי זו התשובה
לכי לך למטפל בעל שם
אני נרפאתי מחרדה שמלווה דיכאון
ניתוק כללי
תחושת בועה
אם תרצי המלצה על הומהופט טוב אשלח לך במייל.
בהצלחה

התקף חרדה

על ידי פלוניתית* » 26 אפריל 2015, 21:43

מוטרדת ,
נסי גם להעזר בנשימות עמוקות , פרחי באך שילוב של רסקיו ותמצית עידוד הנהדרת של צפריר. עבודה היא בהחלט גורם מאזן מאפשר להוציא אנרגיה במקומות הנכונים. בנתיים מה דעתך להתנדב עד שתמצאי עבודה כלבבך או אולי לראות בחברות כח אדם עבודה זמנית... .

בנוסף רציתי להגיד לך שהחרדה להשתגע היא אומנם אמיתית לגמרי, אבל רק משום כך עוצמתה כה חריפה. פשוט חשוב לזכור שזו חרדה ! וגם שלמיטב ידעתי השתגעות או במילים אחרות פסיכוזה לא מלווה בחרדה מלהשתגע.

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 26 אפריל 2015, 00:37

בוודאי, הרי כל האנרגיות שלך הולכות על זה...
האם את מטופלת בתקופה הזו?
אני מבינה את החששות שלך שתשתגעי אבל דעי שהמון אנשים חוששים מכך בזמן התקף, זה שיש לך במשפחה אנשים עם מחלת נפש לא אומר שגם לך זה יקרה, ואני ממש לא חושבת שהחרדה היא סימפטום מקדים של זה או משהו. בסך הכל מדובר בבעיה נפוצה מאוד גם אצל מי שאין לו שום הסטוריה משפחתית כזו או אחרת, כך שממש אין בהכרח קשר בין הדברים.

התקף חרדה

על ידי מוטרדת* » 25 אפריל 2015, 23:37

אחרי שלושה שבועות של התקפי חרדה שבאים והולכים... ואני מותשת. רוצה שזה כבר יהיה מאחורי אבל מתקשה להאמין בכך.
ההתקפים הגיעו בעקבות זה שפוטרתי, מה שהנחית אותי לאיזושהיא אי ודאות כלכלית ומקצועית לגבי העתיד.
בנוסף, חרדה נוספת ומפלצתית, שאני אשתגע... חרדה אמיתית שנסמכת על העובדה המצערת שאבי ושניים שאחי חולי סכיזופרניה....
תארו לעצמכם את ההרגשה שתוקפת אתכם במהלך התקף חרדה של "אני עומדת להשתגע", רק שבמקרה שלי יש לי על מה להסתמך....
יכולה לכתוב כאן מגילות!
אציין שעשיתי עם עצמי עבודת הסרת פחדים, ויכולה לומר שיש שיפור.... אבל מתי זה כבר יגמר ויהיה מאחוריי????
חלק מהעניין שאני יודעת, שמה שיכול להפחית את רמת החרדה שלי זה אם אתחיל לעבוד שוב. אבל לא רוצה לקבל החלטות מתוך מצב חרדה כך שאני כלואה במין ל כזה....
מנסה כל מיני שיטות הרפיה ועזרה עצמית וכן רואה הצלחה
הלוואי וזה יעבור כבר!
ותגידו, גם אצלכם זה מלווה במין תחושת בועה כזו, חוסר ריכוז??

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 10 מרץ 2015, 14:23

וודאי שאת שותה מספיק מים. בעיקר בתקופות של חרדה, חשוב לשתות הרבה מים ויש נטייה לשכוח מזה. זה גם בהחלט יכול לגרום לכאבי ראש.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 מרץ 2015, 13:15

עוד תופעות מרגיזות שאני דיי בטוחה שהתפתחו בעקבות החרדה - תחושת "תפוח בגרון" וכאבי ראש.. זה מציק להגיד אבל אני לא בנאדם שסובל מכאבי ראש. וזה יכול להוציא אותי פתאום מפוקוס לימים שלמים. בהתחלה חשבתי שזו מיגרנה אבל אין לי כ"כ מושג. יוצא שאני הולכת הביתה באמצע יום לימודים או יום עבודה... יש פעמים שזה עובר לידי, אני לוקחת כדור ומנסה להמשיך ביום. יש פעמים שאני בונה לעצמי תסריטים רעים לגבי הסיבה לכאב הראש הזה, וזה רק מכניס אותי ללופ. עכשיו אני בקטע של לקחת כדור ולשכוח מזה אבל לפעמים זה נורא מקשה על התפקוד.. מקווה שזו רק תקופה כזו.

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 04 מרץ 2015, 23:16

בדיוק. אני לא מכירה ביו-פידבק אבל כל מה שיכול לעזור לך להרגיש יותר שליטה. ולא
להילחץ מזה שאני נלחצת
זה בדיוק זה.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מרץ 2015, 22:47

חשבתי אולי לשלב גם ביו-פידבק או משהו שיפחית/ימתן את תסמיני החרדה ואני ארגיש אני שולטת במצב. במקום להילחץ, ואז להילחץ מזה שאני נלחצת וזה ממש לא עוזר לשומדבר...

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 04 מרץ 2015, 21:22

זה מעניין בעיני שכשקורה ההתקף, את כאילו יוצרת את הסיטואציה שבה "משהו איום ונורא קורה לי ואין לי איך להתמודד ואני לגמרי לבד". כאילו עצם הפחד שלך מזה כבר גורם לך להיות בתוך זה. אבל תחשבי על זה שכשההתקף עובר, אז בעצם לא קרה שום דבר. כלומר, זה מאוד מאוד מפחיד ולא נעים, אבל פיזית לא קרה לך כלום ואת בריאה ושלמה. אולי יעזור לך להגיד לעצמך בין ההתקפים שאת יודעת שלמרות הפחד לא יקרה לך כלום?

חוץ מזה המלצתי למעלה למישהי אחרת להשתמש באפליקציות של התרגעות ומדיטציה מודרכת. לי זה מאוד עוזר להירגע ולהפחית חרדה, זו הקלטה של מישהו שמדבר אלייך ועוזר לך להיכנס למצב של רגיעה ולנתק את זרם המחשבות.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מרץ 2015, 21:12

יכול מאוד להיות. לפעמים נעים להיות לבד אבל עכשיו זה מרתיע אותי ומפחיד אותי. "מה יהיה אם.." ואף אחד לא יהיה איתי. זה גם אחד הדברים שמאוד מעצימים אצלי את החרדה שאני כבר נכנסת לתוך התקף.
אנחנו מדברים על זה, אבל יש כל מיני דברים (לימודים שלי, עבודה שלו) שכרגע דוחים את זה.. הוא מאוד מרגיע אותי ו"מעמיד אותי על הרגליים" שהוא איתי. כנראה שאני מרשה לעצמי קצת יותר להתפרק שאני איתו, כי זה יותר נוח ובטוח מהפעמים שאני לבד.
אני מאוד משתדלת שזה לא ייפגע במערכת היחסים שלנו, אני מאוד לא תלותית במערכות יחסים ולא מתחשק לי להתחיל להיות כזו.

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 04 מרץ 2015, 19:35

אולי מה שיושב בבסיס של החרדות האלה הוא הפחד שיקרה לך משהו ולא תדעי להתמודד, ותהיי לבד?
האם את ובן זוגך מדברים על לגור יחד, או לגור קרוב יותר זה לזה? האם את פחות חרדה כשהוא איתך?

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מרץ 2015, 19:28

אני חושבת שהמחשבות המודאגות והמלחיצות עולות מפחד שיש לי איזושהי מחלה, כל כאב ראש איכשהו מתקשר לי לשבץ,כל כאב גב להתקף לב (לדעתי זה מה שתפס אותי אתמול), כל דבר הופך להיות הרבה יותר קטסטרופלי וסופני ממה שהוא באמת. הצד הרציונלי שבי כמובן יודע שאין לי שום דבר, ואם אני אוכלת כמו שצריך (מאוד משתדלת לדאוג לעצמי), ישנה בד"כ כמו שצריך, אין לי חום אף פעם או שפעת וכאלה (טפו) אז כנראה שאני אהיה בסדר.
כנראה שכשהרגשתי כך בפעם הראשונה, בהתקף הראשון שהיה לי לפני חצי שעה חשבתי שיש לי איזה משהו קשה ועשיתי באמת את כל הבדיקות. עכשיו שיש איזשהו מיחוש אני ישר קופצת למרות שאין סיבה. קשה לשלוט בזה..
לגביי העתיד.. אני לא מרגישה כאילו אני צועדת אל הלא נודע. אני לומדת מקצוע שיש לו ביקוש, יש לי משפחה תומכת וחבר נפלא שאני לא מבינה איך הוא מתמודד כ"כ יפה עם מה שאני מפילה עליו כל הזמן. לדעתי אולי קצת מאסתי בעצמאות וב"לבד" ואולי בא לי קצת חיי זוגיות שהם יותר מלהיפגש בסופי שבוע. כאילו אין אף אחד שדואג לי למרות שזה ממש ממש לא נכון.

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 04 מרץ 2015, 12:21

נשמע כאילו מה שאת מרגישה הוא בעיקר פיזי והמחשבות שלך כבר לגמרי ממוקדות בפחד מההתקף הבא.

האם את יכולה לזכור מה התחיל את כל זה, או איזה שילוב של דברים? או אם יש לך מחשבות לפני או בתוך ההתקף שלא קשורות להתקף עצמו אלא מפחידות אותך, כמו דאגות לגבי העתיד וכו'?

בכל אופן זה נהדר שאת הולכת לטיפול. אני יכולה להגיד לך מנסיוני שהייתה לי תקופה אחת מאוד קשה עם זה אבל בזכות טיפול פסיכולוגי זה עבר לגמרי. זה שונה מאדם לאדם כמובן אבל תני לזה זמן ואל תתייאשי.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מרץ 2015, 02:44

כנראה שלפני השינה לא הייתי רגועה. איכשהו נרדמתי. התעוררתי עם הסימפטומים המוכרים.. ממש נכנסתי לקוצר נשימה, אבל התחלתי לתרגל קצת נשימות ואמרתי לעצמי שממש עוד כמה דקות זה יעבור, זה תמיד עובר. כנראה שלא שכיניתי את עצמי כ״כ טוב וזה נמשך עוד כמה דקות.. בקושי הצלחתי לקום מהמיטה, הדלקתי את האור.. חשבתי להעיר את השותף שלי אבל החלטתי שאני מסוגלת להתמודד עם עצמי בעצמי. איכשהו הסדרתי את הנשימה, שתיתי מים. מחשבות של ״נו, זה עבר גם הפעם״, ״היה נורא אבל זה רק בראש שלך וזה עבר. ״
אבל עדיין לא מצליחה להירגע כדי להירדם...
מנסה לא להוריד את עצמי בשאלות כמו ״מתי כבר תיגמר התקופה הזו, מתי זה יעזוב אותי״ אבל לפעמים זה בורח לי ואני מלקה את עצמי...

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 04 מרץ 2015, 02:25

נשמע קשה...
אני מכירה את התחושות.

רוצה לפרט קצת על מה שאת מרגישה, איזה מחשבות התרוצצו לך בראש ממש לפני ההתקף?

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מרץ 2015, 02:22

התעוררתי באמצע הלילה מדפיקות לב משוגעות, איכשהו התגנב בי פחד מלבלוע את הלשון (??!).פחד לא הגיוני, דפוק והזוי. הרי הכל טוב איתי!!!
כבר חצי שנה שאני בתוך המערבולת הזו שנקראת חרדה. עד שהגעתי למסקנה מה בעצם הסיבה למה שאני מרגישה כל הזמן (חולשה, דפיקות לב וכו׳) עברו חודשיים ואז התחלתי בטיפול פסיכולוגי. יש שיפור, אך עדיין קשה לי בתפקוד.. אני סטודנטית במסגרת תובענית, חבר שלי גר בעיר אחרת. אני יודעת שאני בנאדם חזק, עצמאי, טיילתי המון בעןלם, גם לבד, במקומות לא הכי סימפטיים. ככה שקשה לי במיוחד הנפילה הזו מעצמאות וחופש לתלות ומסכנות כזו. עכשיו 2 בלילה ואני מרגישה זוועה, היה לי התקף מאוד קשה וכמובן ההרגשה המוכרת אך הזויה של ״אני משתגעת/הולכת למות״. אני ממש ממש נגד כדורים. אבל רוצה שזה כבר יסתדר ולחזור לאני הקודם שלי...

התקף חרדה

על ידי אל_הלב* » 01 מרץ 2015, 16:47

כבר כמעט שנתיים שאני מרגיש את כל הסימפטומים כמעט שמזכירים כאן אני כרגע בטיפול של דיקור סיני
מניסיוני עם חרדות ב 3 שנים האחרונות - הדבר היחידי שעזר לגאול אותי מיסורי היה טיפול CBT בשילוב מיינדפולנס.
נותן כלים פרקטים לנצח את הפחד הזה.

התקף חרדה

על ידי פלונית_אלמונית* » 28 פברואר 2015, 16:14

יכולה לתרום המלצה על חיית מחמד כמו חתולה שגם יושבת בלילה עלייך מיוזמתה ומאוד מרגיעה. ובכלל מבינה אותך יותר טוב ממך לעיתים.. הרבה הנאה והחלמה

התקף חרדה

על ידי רוצה_לעזור* » 07 ינואר 2015, 08:33

עברתי טיפולי דיקור והם מאוד מאוד עוזרים. אם אתה מרגיש שלא עוזר כדאי שתבקש המלצות ממקור ראשון. יש מטפלים שאין להם את זה ויש כאלו שיש להם. אותם אתה צריך פלוס הרגשה שהמטפל מצליח להכיר אותך לעומק. מבין את מורכבות האישיות שלך. זה חשוב מאוד כדי שידע לבחור את הטיפול.

לגבי התופעה שמפחידה אותך- תחושה לא מוכרת לי. אולי יש כאן כאלו שכן מזדהים. מניסיוני בחרדות- כדאי לכתוב ולדבר על המחשבות שמפחידות אותנו, כי בכל מקרה חרדה מתרחשת מפנטזיה רעה מאוד שאנחנו ממש מאמינים שהיא הולכת להתממש ואז הפחד מחמיר והתחושות הן כאילו כבר התממשה.

פסיכולוגית אחת אמרה לי פעם (לגבי חרדה שלי שאשתגע ואולי אעשה משהו מזיק) שמי שעושה באמת את הדברים המזיקים, לא מפחד. אני ושכמותי פשוט נפחד והכי גרוע יקרה שנפחד יותר ויותר.

עוד משהו: האם אתה אוכל מזון שמכיל את כל מה שצריך? חוסר באלמנט אחד בודד יכול לגרום לתופעות פסיכוטיות ופיזיות שלא ברא השטן.
האדם המודרני מרשה לעצמו לשנות מזונות שהיו אחראים להשרדותנו במשך מיליוני שנה, כאילו היה זה שינוי אופנה או תסרוקת.
שים לב לעניין הזה ואולי גם כדאי להתייעץ עם איש מקצוע (לא כזה עם גישה תזונתית קיצונית).

התקף חרדה

על ידי עזרה* » 07 ינואר 2015, 07:48

כבר כמעט שנתיים שאני מרגיש את כל הסימפטומים כמעט שמזכירים כאן אני כרגע בטיפול של דיקור סיני הטיפול השני ועדיין שום שינוי אני גם לא יודע איך אני אמור להרגיש ההרגשה של החיים הנורמטיביים והמובנים מאליו קצת יתרחקו לפעמים אני מקבל מהם קצת טעם אבל לזמן קצר כאילו שמשהו אומר לי שיש תקווה וזה לא נעלם ממני אני צריך פשוט חיזוק בקטע האמונתי של הדיקור הסיני כי התופעה היחידה והמפחידה אותי ביותר שאני מרגיש בתאוריה כמובן כאילו אני נמצא בתוך בועה שאני מת לפוצץ אותה כי אני לא מצליח להיות במקום שאני רוצה מאוד להיות בכל הכח אלא אני שם וזהו למבינים

התקף חרדה

על ידי אחת_מפה* » 18 נובמבר 2014, 17:38

אמא יקרה, כן. תודה. חשבתי שאולי לצייר עם צבעים יעזור לי קצת. קודם אליך לערמות הבגדים בחדר שמחכות לסיוע

התקף חרדה

על ידי אמא_צעירה* » 18 נובמבר 2014, 15:16

קצת יותר טוב היום.
זו כבר התקדמות ;-)
את יכולה לנסות לחשוב אולי גם על תחביב שיכול לתת לך חוויה עם עצמך, זה יכול גם להקל זמנית

התקף חרדה

על ידי אחת_מפה* » 18 נובמבר 2014, 11:05

תודה רבה יקרות. קצת יותר טוב היום.

התקף חרדה

על ידי אמא_צעירה* » 17 נובמבר 2014, 19:04

יקירתי, אני כל כך מבינה אותך!!
היו לי גם כמה התקפי חרדה בעברי הקרוב, זה כל כך מטלטל, את בטוחה שאת עומדת למות הרגע, כאן ועכשיו, לקבל התקף לב או להתחרפן...:-(
תנסי באמת לחפש מישהו טוב לדבר איתו, מקצועי, שיוכל לעזור לך לעלות על הסיבה ולשחרר...

כל כך קשה לעמוד במקום הזה, שולחת לך המון אהבה |L| וכוח

התקף חרדה

על ידי פלונית* » 17 נובמבר 2014, 18:55

אחת מפה את פשוט במה שנקרא התקף חרדה, וחרדה מהחרדה שנמשכת (מה שנקרא חרדה מוכללת).
וואלקם טו דה קלאב.
זו חרדה נעים להכיר.
מציעה לך לקבל עזרה וטיפול ולא להשאר עם התהומות הללו לבדך (טיפול CBT מומלצץ במיוחד), זה סיוט שלא ברא השטן, ותמיד אפשר לשקוע יותר ויותר, שזה הכי מפחיד.
בנוסף מציעה לך לקנות ולקרוא בעיון את הספר להפחיד את הפחד, שזה מדריך עצמי לטיפול בחרדות, ספר סופר מקצועי, שחבל שגיליתי אותו באיחור של שנתיים וחצי מאז ההתקף הראשון.
הספר של ד"ר ניר עישר ועפרה מירון ליכטר, ניתן לקנות בסטימצקי וצומת ספרים.
ממרום ניסיוני של שלוש שנים, מבטיחה לך שזה ניתן לטיפול, ואם את ממש במצוקה ורוצה הקלה זמנית - כדור קלונקס יעשה את העבודה (למרות שיש חוסר כרגע בארץ של הכדור הזה), או כדור הרגעה אחר (ובאן למשל).
חיבוק גדול (())

התקף חרדה

על ידי זרח_הפרח* » 17 נובמבר 2014, 18:33

אחת מפה, מאיפה את? אולי יעזור לך קצת להפגש עם אנשים ולדבר?

התקף חרדה

על ידי אחת_מפה* » 17 נובמבר 2014, 15:32

אלוהים אדירים. איזה תהום עמוקה. ככה כבר כמה ימים, תוך כדי הליכה ברחוב באמצע קניות לשבת, ללא שום התראה הגיע גל עכור ושינה אותי. ממצב רוח טוב ודי רגיל, בצעד הבא הייתי כבר אדם אחר.
לא יודעת מה המנגנון. לא קרה דבר באותו בוקר. האם זו תגובה מאוחרת על דבר קשה שחוויתי וטרם עבר עיבוד?
זה החלק המפחיד בתוך הפחד הזה, שאת לא יודעת מניין ולמה הגיע הגל העכור ששטף אותי. אני עדיין שטופה בגל הזה.
חרדה איומה. פחד שעומדת להשתגע. בבקשה, בבקשה אלוהים, אני לא רוצה להשתגע.
אני רוצה לחזור לעצמי. זאת לא אני עכשו.

התקף חרדה

על ידי סנונית_הסיפורים* » 05 נובמבר 2014, 13:47

למה שלא תחזרי לציפרלקס?
אם זה עזר לך בעבר כמובן.

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 נובמבר 2014, 12:38

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רוצה להוסיף שלא הייתי מסוגלת להישאר לבד בבית מנעתי מבעלי ללכת לעבודה
לקחתי רבע כדור קלונקס שעשה אותי מרחפת וכבדה ... אני לא יודעת אם זה מלחץ של טיפול שיניים שתלים שזה גם חלק מהפחד שלי
אפילו דיברתי עם הפחד מול המראה זה לא השתחרר
הרגשתי צורך לברוח ללכת לרחוב לנשום אוויר ולהלך הליכות להרגיע את הנשימות
המצב מביך שיש בבית ילדה שצריכה לראות אמא כמו עלה נידף ברוח
בבקשה תנו לי עצות

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 נובמבר 2014, 12:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפני שבוע היה לי התקף חרדה שהתחיל בכמו מועקה בחזה קשה לנשום
וזה היה ממש אחרי ספורט
יש לציין שהעבר עברתי התקף טופלתי ע״י ציפרלקס ... הפסקתי את הטיפול לפני שנה בירך
תמיד אני במצב של לחץ לא איתהה אחת רגועה
מה אני לא עודה מדיטציות מנטרות ספורט הכל
אתמול שוב חוויתי בעוצמה גדולה
הרגשתי שהכל מעורפל עומדת למות חוסר שליטה ראיתי הכל שחור
נבהלתי בכיתי ניסיתי להרגיע את עצמי וזה שוב חזר וחזק אפילו הדיבור הוא קשה להוציא את המילים
אנא עזרה

התקף חרדה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 נובמבר 2014, 12:31

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפני

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 23 אוקטובר 2014, 19:46

תודה על ההבהרה. כלומר הלכת לטיפול ממש לאחרונה בעקבות ההתקף שתיארת פה?

התקף חרדה

על ידי פלונית_רוצה_לנשום* » 23 אוקטובר 2014, 19:42

כן, כן. ההתקף היה לגמרי קשור לזוגיות ופוריות.. אבל מאז אני במצוקה אינטנסיבית יותר או פחות.. כמה ימים של שפיות ואז כמה שעות מעיקות... בא והולך. ואני בוחנת את זה ומגלה שחרדה בעצם היתה שם תמיד ברמות כאלו ואחרות ובכל מיני תחומים... והטיפול שעברתי, בלי להתכוון, ״ניקה״ ממני חרדה שבכלל לא התייחסתי אליה ככזו. זה נתן לי תקווה שהיא יכולה לנהתנקות ממני לאט לאט כל כולה.... ב

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 23 אוקטובר 2014, 18:18

תודה פלונית על ההסבר, לא בטוחה שהבנתי הכל (בעיקר כי חשבתי שהחרדה שלך הייתה קשורה לאחרונה בזוגיות/פוריות) אבל היה מעניין לקרוא:)

התקף חרדה

על ידי פלונית_רוצה_לנשום* » 22 אוקטובר 2014, 18:18

עכשיו ראיתי שכבר כתבתי על הטיפול שעזר - EMDR. אז גם בפרספקטיבה של מעט יותר זמן, הבנתי שחרדה מאוד מאוד בסיסית התנקתה ממני, ממש מהיסוד. אפילו לא ייחסתי לה חשיבות לחרדה הכלכך בסיסית הזאת, כי היא פשוט היתה חלק מהזהות שלי. אני אסביר: מאז שאני זוכרת את עצמי יש לי פחד מנסיעות. במיוחד כשמדובר בכבישים צרים מפותלים הרריים אז אני יושבת כל הנסיעה קפוצה ומתפללת על חיי בתחושה אמיתית ותוך חזיונות ויזואליים של התאונות הכי מחרידות. זה לא משהו שייחסתי לו חשיבות רבה. מבחינתי זו היתה החוויה הברורה מאליה שחווים בנסיעות מהסוג הזה ולהרגשתי כך זה אצל רוב האנשים. זו גם אחת ממלא תחושות דומות שהולכות איתי בכל מיני סיטואציות... בקיצור, לענייננו: הייתי בח״ל לאחרונה. נסעתי לטייל בהרים גבוהים עם נהגים מטורפים - עולם שלישי סטייל. כבישים הכי צרים, לא סלולים לגמרי, מכונית מתפרקת, מצוק אימתני מצד אחד... ולראשונה בחיי ישבתי ונהניתי מהנוף :) אפילו לא ביקשתי לעצמי דבר כזה כי לא העליתי בדעתי שמישהו בכלל חווה כך נסיעות כאלו. פתאום הייתי כאחד האדם שבמיניבוס הרעוע, בוהה להנאתי מהחלון, מתמסרת לנסיעה (המסוכנת, אין מה לאמר) ופשוט שם. עדיין היו לי מדי פעם חזיונות של התגלגלות לתהום או משהו דומה אבל הן חלפו ולא נהיו אמוציונליים. כאילו לא נגעו בי באמת.
כל התקופה הזו מאז שהיה ההתקף אני עוד לא לגמרי יציבה ומאוזנת ובשבועיים שהייתי בחו״ל גם היו לי התחלות של פחד מהתקף או התקף.. ש3 פעמים בחרתי לקטוע עם כדור - הרשיתי לעצמי כי באמת הייתי בלי הרבה אופציות ולא רציתי לקחת סיכון...
אז יש לי עוד דרך לעשות, אני מבינה שהחרדה נוכחת בחיי גם כשהיא לא מתבטאת בקיצוניות ואני כבר לא ממש יכולה לשאת את זה. בעיקר אחרי שטעמתי מחיים בלעדיה. אז אני מנסה לנתק אותה ממי שאני ולהפסיק לזהות את עצמי כאדם חרדתי. בתקווה שעם הטיפול והעבודה העצמית והיוגה (שחזרה לחיי וזה מאוד משמעותי עבורי גם בהקשר הזה) אני באמת לא אהיה אדם חרדתי יותר. זה פשוט לא יאומן כמה מקום זה תופס לי בהוויה היומיומית ובבחירות שאני עושה בחיים.
קשה לי להסביר במילים את הפלא בתגלית הזאת, קוראת מה שכתבתי וזה נשמע לי מעט פשטני, אני מקווה שזה בכל זאת עבר איכשהו.
גם ההבנה לגבי כוחו של התת מודע וכמה מסועף ונסתר ואינטנסיבי הוא - משחררת קצת באיזשהו אופן ונותנת לי תקווה. כי הטיפול מתעסק בשחרור הקשרים שנוצרו בגזע המוח, בתת מודע, ובלי ממש להבין איך או למה פשוט ירד ממני משא חיים כבד ומתיש.
הטיפול עצמו די מעצבן אבל להפתעתי - ורק על עצמי אני יכולה להעיד - עם תוצאות מרשימות במיוחד. אולי גם עזר שלא ידעתי שזה מה שהמטפלת תציע, לא שמעתי על זה כלום לפני, כך שלא היו לי שום ציפיות.

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 21 אוקטובר 2014, 18:44

אני שמחה שהשתפר:) ואשמח אם תפרטי כשתוכלי ואם תרצי.

התקף חרדה

על ידי פלונית_רוצה_לנשום* » 21 אוקטובר 2014, 18:18

המממ... המצב הרבה יותר שפוי, אבל עדיין מורכב. דווקא רוצה לשתף כי אני חושבת שאולי החוויה שלי תוכל לעזור לאחרים. אפרט כשיהיה לי פנאי.... תודה על ההתעניינות :)

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 20 אוקטובר 2014, 22:46

היי פלונית רוצה לנשום, מה שלומך? החרדה נרגעה מאז?

התקף חרדה

על ידי מכירה_את_זה* » 25 ספטמבר 2014, 00:58

יופי:) זה רק עניין של זמן. שנה טובה ורגועה!

חזרה למעלה