על ידי עומר_ס* » 19 יוני 2005, 18:35
_אני לא חושבת שילד בהכרח ירוויח מזה שננסה ללמד אותו בכמה שיטות.
אם יש לו דרך משלו, הוא לא זקוק להסברים נוספים שעלולים רק לבלבל_
אני סבור שחייבים ללמד ילד מספר שיטות שונות של חשבון, וכך כל ילד יוכל לבחור את השיטה המתאימה לו.
אם לא מלמדים שום שיטה, ייתכן והילד ימציא משהו, אולם ייתכן בהחלט שהוא לא ימציא שיטה כלל, או שימציא שיטה גרועה מאוד, וכך הוא לא ירכוש את המיומנות. אני מדבר מנסיון. למדתי רק עם מחשבון, וכיום אני עושה חישובים או עם האצבעות, או עם מחשבון, או עם טעויות.
מי שלומד רק באחת מהן קושר, בתודעתו, את חמש עם ירוק. ... מי שלומד עם שתיהן - קושר בתודעתו את חמש עם האורך, אך לא עם הצבע
לענ"ד זה אינו נכון, ועם הזמן הילד ילמד להרחיב את תפיסתו. הילד ילמד את החשבון עם בדידים ומכך שיראה מקרים אחרים יידע לבצע את ההרחבה הזו לבד.
אתר בעברית ללימוד אלגברה, נכתב ע"י אם ובן חיפניים :
מתמטיקה לכול
_אני לא חושבת שילד בהכרח ירוויח מזה שננסה ללמד אותו בכמה שיטות.
אם יש לו דרך משלו, הוא לא זקוק להסברים נוספים שעלולים רק לבלבל_
אני סבור שחייבים ללמד ילד מספר שיטות שונות של חשבון, וכך כל ילד יוכל לבחור את השיטה המתאימה לו.
אם לא מלמדים שום שיטה, ייתכן והילד ימציא משהו, אולם ייתכן בהחלט שהוא לא ימציא שיטה כלל, או שימציא שיטה גרועה מאוד, וכך הוא לא ירכוש את המיומנות. אני מדבר מנסיון. למדתי רק עם מחשבון, וכיום אני עושה חישובים או עם האצבעות, או עם מחשבון, או עם טעויות.
[u]מי שלומד רק באחת מהן קושר, בתודעתו, את חמש עם ירוק. ... מי שלומד עם שתיהן - קושר בתודעתו את חמש עם האורך, אך לא עם הצבע[/u]
לענ"ד זה אינו נכון, ועם הזמן הילד ילמד להרחיב את תפיסתו. הילד ילמד את החשבון עם בדידים ומכך שיראה מקרים אחרים יידע לבצע את ההרחבה הזו לבד.
אתר בעברית ללימוד אלגברה, נכתב ע"י אם ובן חיפניים : [url=http://www.g-math.co.il]מתמטיקה לכול[/url]