על ידי אפרת_W* » 25 יולי 2016, 16:18
כפי שכתבת, יש הבדלים גדולים בין משפחה למשפחה. לכן הייתי מנסה לצמצם עד כמה שאפשר את העקרונות והערכים שאת מניחה בבסיס האנסקולינג, אחרת יהיו לך עקרונות שלא מתאימים לכל המשפחות.
תודה יונת, אני אכן נזהרת בכתיבה ומציינת שוב ושוב במהלך העבודה שאנסקולינג יכול להיות שונה לחלוטין בין משפחות שונות, בין ילדים שונים באותה משפחה ובתקופות שונות באותה משפחה. לכן אני גם לא כותבת עקרונות והגדרות. אני כן מחפשת אפיונים שעולים שוב ושוב גם בספרות וגם בסיפורי הורים (בספרים, ובאינטרנט, כולל כמובן כאן בבאופן). גם על המאפיינים האלה אני כותבת בדיוק כך, שהם מופיעים מספר פעמים בספרות ובעדויות של הורים ומכך אני מסיקה שהם רלוונטיים ליותר ממשפחה אחת, אבל בוודאות לא לכל המשפחות כל הזמן. אני שמחה שכתבת את זה כי עכשיו אשים לכך לב עוד יותר.
לטעמי המהות של אנסקולינג היא שאין תוכנית לימודים קבועה מראש.
זה בהחלט משהו שאני כותבת עליו, מכיוון שהעבודה עוסקת בנושא תכנון לימודים. בעיני אחד הדברים המעניינים הוא שיש כתיבה תיאורטית (וגם עשיה חינוכית במקומות מסוימים) שמתייחסת לתכנון לימודים בצורה גמישה ולא מובנית. זה נשמע כמו דבר והיפוכו, ולכן זה מרתק אותי, אבל קוריקולום הוא לא בהכרח דבר קבוע ומקובע, ואני כן רואה איך הגישות האלה רלוונטיות למה שקורה בבית. לא אומרת כמובן שהורים צריכים לתכנן או להכיר את הגישות כדי לעשות אנסקולינג, רק אומרת שיוצא שבין מה שאני מבינה כאנסקולינג (מהניסיון הקצר שלי ומסיפורים של הורים אחרים) ובין מה שכתוב בספרות על קוריקולום יש לפעמים הרבה דמיון שמעניין לי להצביע עליו.
זה לא אומר שלומדים רק מה שהילדים רוצים (מותר ללמוד לנקות בית שימוש),
זה לא אומר שהאף ילד לא יצטרך אף פעם עזרה ממוקדת בלמידה (מותר לעזור ולהיעזר).
זה כן אומר שהמשפחה חופשית לעשות מה שמתאים באותו רגע, חופשית לטעות ולתקן, חופשית להשתנות.
מבינה את זה לגמרי. תודה שציינת.
כלומר, האנסקולינג עצמו יכול להיות תהליך של למידה ושינוי לכל המשפחה, ולא תוכנית מקובעת כמו בבי״ס.
גם על זה אני כותבת, שהלמידה היא למידה לאורך החיים (LLL), של כל המשפחה.
אוהבת משפט שקראתי של סנדרה דוד (?) צריכה לבדוק אם זה היה אכן שלה ולצטט במדויק (זה לא מולי), שאומרת שאנסקולינג היא דרך לחיות עם ילדים. מצטטת גם אמירות דומות של אחרים שאומרים שאנסקולינג הוא סגנון חיים ולא תיאוריה חינוכית, תפיסת עולם ולא מתכון (שוב, לא זוכרת את המילים המדויקות, ואת המקורות, זה לא מולי כרגע).
[u]כפי שכתבת, יש הבדלים גדולים בין משפחה למשפחה. לכן הייתי מנסה לצמצם עד כמה שאפשר את העקרונות והערכים שאת מניחה בבסיס האנסקולינג, אחרת יהיו לך עקרונות שלא מתאימים לכל המשפחות.[/u]
תודה יונת, אני אכן נזהרת בכתיבה ומציינת שוב ושוב במהלך העבודה שאנסקולינג יכול להיות שונה לחלוטין בין משפחות שונות, בין ילדים שונים באותה משפחה ובתקופות שונות באותה משפחה. לכן אני גם לא כותבת עקרונות והגדרות. אני כן מחפשת אפיונים שעולים שוב ושוב גם בספרות וגם בסיפורי הורים (בספרים, ובאינטרנט, כולל כמובן כאן בבאופן). גם על המאפיינים האלה אני כותבת בדיוק כך, שהם מופיעים מספר פעמים בספרות ובעדויות של הורים ומכך אני מסיקה שהם רלוונטיים ליותר ממשפחה אחת, אבל בוודאות לא לכל המשפחות כל הזמן. אני שמחה שכתבת את זה כי עכשיו אשים לכך לב עוד יותר.
[u]לטעמי המהות של אנסקולינג היא שאין תוכנית לימודים קבועה מראש.[/u]
זה בהחלט משהו שאני כותבת עליו, מכיוון שהעבודה עוסקת בנושא תכנון לימודים. בעיני אחד הדברים המעניינים הוא שיש כתיבה תיאורטית (וגם עשיה חינוכית במקומות מסוימים) שמתייחסת לתכנון לימודים בצורה גמישה ולא מובנית. זה נשמע כמו דבר והיפוכו, ולכן זה מרתק אותי, אבל קוריקולום הוא לא בהכרח דבר קבוע ומקובע, ואני כן רואה איך הגישות האלה רלוונטיות למה שקורה בבית. לא אומרת כמובן שהורים צריכים לתכנן או להכיר את הגישות כדי לעשות אנסקולינג, רק אומרת שיוצא שבין מה שאני מבינה כאנסקולינג (מהניסיון הקצר שלי ומסיפורים של הורים אחרים) ובין מה שכתוב בספרות על קוריקולום יש לפעמים הרבה דמיון שמעניין לי להצביע עליו.
[u]זה לא אומר שלומדים רק מה שהילדים רוצים (מותר ללמוד לנקות בית שימוש),[/u]
[u]זה לא אומר שהאף ילד לא יצטרך אף פעם עזרה ממוקדת בלמידה (מותר לעזור ולהיעזר).[/u]
[u]זה כן אומר שהמשפחה חופשית לעשות מה שמתאים באותו רגע, חופשית לטעות ולתקן, חופשית להשתנות.[/u]
מבינה את זה לגמרי. תודה שציינת.
[u]כלומר, האנסקולינג עצמו יכול להיות תהליך של למידה ושינוי לכל המשפחה, ולא תוכנית מקובעת כמו בבי״ס.[/u]
גם על זה אני כותבת, שהלמידה היא למידה לאורך החיים (LLL), של כל המשפחה.
אוהבת משפט שקראתי של סנדרה דוד (?) צריכה לבדוק אם זה היה אכן שלה ולצטט במדויק (זה לא מולי), שאומרת שאנסקולינג היא דרך לחיות עם ילדים. מצטטת גם אמירות דומות של אחרים שאומרים שאנסקולינג הוא סגנון חיים ולא תיאוריה חינוכית, תפיסת עולם ולא מתכון (שוב, לא זוכרת את המילים המדויקות, ואת המקורות, זה לא מולי כרגע).