ילדים נמוכי קומה

שליחת תגובה

ההגיון תוחם אזור ללא תחום; הדמיון הוא הנדרש לקפיצת הדרך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ילדים נמוכי קומה

ילדים נמוכי קומה

על ידי תמרוש_רוש » 26 מאי 2021, 22:25

קשור למה?

ילדים נמוכי קומה

על ידי אננומית🥰* » 24 מאי 2021, 18:04

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום רב ... יש לי שאלה האם זה קשור שמגיל 12 נעצרת הגדילה אצל בנות ?

ילדים נמוכי קומה

על ידי זרח_הפרח* » 28 מרץ 2019, 21:34

הדאגה היתה שקפיצת הגדילה יכולה להעיד על גדילה מואצת, ובזה האנדו המליצה כן לטפל. למשל, אם גיל העצמות היה יוצא 7.

ילדים נמוכי קומה

על ידי זרח_הפרח* » 28 מרץ 2019, 21:33

הקפיצה היתה בשנה האחרונה, ובעקבותיה עכשיו הלכנו לצילום.
גם אני בנטייה להניח לזה. הכל תקין חוצמזה, והוא אחרי אינספור בדיקות דם בחייו הקצרים, והן ממש עולות לו בבריאות ובעצבים בכל פעם. אם היה הולך בקלות ייתכן ולא הייתי ככ מהססת לגביה.
רופא המשפחה אמר שהפרש של 1.4 שנים בצילום נחשב תקין, כי חוסר הדיוק של הבדיקה יכול להגיע לשנה לכאן או לשם, מה שאומר שאולי העצמות בנות חמש ולא ארבע, ואז זה כבר ממש לא עניין. הוא אמר שמבחינתו הצילום יצא תקין.
חושבת שכרגע אבטל את בדיקת הדם, נמדוד שוב עוד שנה ונחליט.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 28 מרץ 2019, 12:17

הי זרח,
אין לי ניסיון דומה ואולי אפילו בדיוק להפך. הבת שלי נמוכה ביותר אז הנושא קרוב לליבי.
מה שנשמע לי מוזר זה שהקפיצה מדאיגה את כולם. לנו כל הזמן אומרים (אנשי מקצוע למיניהם) שיש ילדים שלפעמים נותנים קפיצה ואנחנו אפילו די מחכים לקפיצה כזאת... מה גם ש-12 ס"מ בשנה לא נשמע משהו מאוד יוצא דופן, אם אני זוכרת נכון טווח גדילה נורמלי הוא 8-12 ס"מ בשנה (5-6 ס"מ זה מעט, גדילה של 4 ס"מ בשנה כבר מצריכה בירורים) כלומר העניין של הקפיצה הוא משהו ידוע ואפילו נורמלי, אז למה פתאום הוא מדאיג? מישהו נתן לכם הסבר לזה?
מתי עשיתם את צילום כף היד, לפני הקפיצה או אחריה? אם לפניה נשמע ממש בסדר, אם אחריה יכול להיות שיש פער גדול בין הגובה (שכבר בנורמה) לבין פוטנציאל הגדילה שעדיין מתאים לגיל 4? ואז מה שאולי יכול להדאיג זה הפער הזה? (אבל זו לא הקפיצה עצמה אלא שנשאר פער).
אלו סתם השערות, ממש לא משהו מקצועי. מה שאני הייתי עושה זה מנסה להבין יותר לעומק את הסיבה לדאגה. הלכתם לחווד נוספת? ממה שאני רואה ומבינה יש הבדל גישות עצום בין האנדוקרינולוגים השונים. אולי שווה לשמוע עוד דעה או שתיים לפני שניגשים לבדיקה. לי יש איזה התנגדות מעומק הלב לבדיקה הזאת (אנחנו כנראה בדרך לשם גם ואני מאוד מאוד מתלבטת) לא משהו רציונלי אלא פשוט כל פעם שאני קוראת או שומעת פרטים עליה מתהפכת לי הבטן... נראית לי בדיקה אגרסיבית ביותר, והשאלה אם הכרחית.
יכול להיות שאין לחץ ואפשר להניח לו לעוד חצי שנה - שנה ואז לחזור ולשקול?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 מרץ 2019, 11:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אשמח לדעתכם. ילדון בן 5.4. היה נמוך רוב חייו. השנה נתן קפיצה וצמח ב 12 סמ (הממוצע השנתי הוא 5-6 סמ בשנה). קפץ מאחוזון 30 ל 50.
עשינו צילום כף יד, יצא גיל 4.
הוא כבר לא נמוך, רק הקפיצה הזאת זה מה שמדאיג את כולם.
יש לנו תור לבדיקת הדם המבאסת (זאת שמזריקים חומר ובודקים כל חצי שעה). אני נוטה להניח לו.
יש למישהי נסיון במשהו דומה? לא מצאתי משהו כזה בדף, כי כרגע הילד כבר לא נמוך...

זרח הפרח ממחשב אחר.

ילדים נמוכי קומה

על ידי earth_walker* » 26 אוגוסט 2018, 01:45

יש טיפול טבעי בצמחי מרפא שמעודד גדילה, זה לא מאוד ידוע, אני מכיר מרפא אחד מקסים עם ידע בנושא בראשון לציון (פניתי אליו בשאלה עבור תלמיד שלי לגיטרה שרצה להפסיק לגבוה כי נהיה מאוד גבוה בגיל 12, והמרפא השיב שאותו שילוב צמחים שגורם לאיזון גובה ולהפסקת גביהה מוגזמת גם מעודד גדילה וגובה)... אני חושב שזה לגיטימי (מקווה) לרשום פה פרטים של המטפל: סמנטוב דז'רסי 052-8654000 [email protected]

אני מכיר אותו כי עזר לי בכמה עניינים, והוא מעניין (מטפל בצמחי מרפא בשיטה שקיבל בירושה מאביו, אבל גם בעל תעודת נטורופת + תואר ברוקחות קונבציונלית).

ילדים נמוכי קומה

על ידי דניאלה* » 25 אוגוסט 2018, 01:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הבן שלי בן 7 ושמונה חודשים הוא מטר וחמישה עשר סנטימטר. אחוזון 3. האם תקין? אנחנו: 159 סנטימטר ובעלי 172 סנטימטר.

ילדים נמוכי קומה

על ידי דגן_בגן* » 31 יולי 2018, 19:46

גוונים, נסי את הקבוצה הזו בפייסבוק https://www.facebook.com/groups/1757736511160081/

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 30 יולי 2018, 11:54

הרופא שלנו דוקא אופטימי ואומר שהילד מתפתח יפה וכניראה פשוט יהיה נמוך מן הממוצע.
פלונית אשמח לדעת מי הרופא
ובכלל אשמח להמלצות על אנדוקרינולוגים מומחים עם גישה מתונה.
אזור ירושלים הכי טוב אבל אזור המרכז גם אפשרי.
תודה!

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 29 יולי 2018, 14:18

לא כל ילד נמוך מקבל אוטומטית הורמון גדילה. אני לא מתמצאת בפרטים אך תפקידן של חלק מהבדיקות המדוברות הן לברר האם קיימת בעיה במנגנון הטבעי של הורמון הגדילה והאם אין בעיות אחרות שמונעות מהגוף להשתמש בהורמון ובמקרה כזה גם כן לא מתקבל טיפול.
ברור לי לגמרי.
את הטיפול ארוך הטווח לא נותנים בקלות ראש בכלל.
לגבי זה לא בטוחה. כבר ממה שקראתי עד עכשיו קראתי על מקרים שבהם רופא אחד אומר להתחיל טיפול ארוך טווח ובחוות דעת נוספת מקבלים דעה הפוכה. כולל אמא אחת שכתבה על מקרה כזה של חוות דעת הפוכות, על כך שהם ויתרו על הטיפול ושאכן הילד לאחר שנתיים שלוש נתן קפיצה, הוא אמנם נמוך עדיין אבל ממש לא ברמה שבכלל מצדיקה התייחסות.

דבר נוסף - במסגרת הבירור הרפואי בודקים דברים נוספים. בת של חברים נשלחה בגיל 3 לבירור בגלל שהיתה מאוד נמוכה והתברר שיש לה צליאק שגרם לחוסר ספיגה במעיים. גורמים נוספים יכולים להיות לדוגמא מחסור בברזל. סיבות כאלה ניתנות לטיפול ובעלות השלכות מערכתיות. אף אחד לא ישלח לטיפול דרסטי ילדה רק כי היא נמוכה או רזה אם אין שום דבר לא בסדר.
ברור. אני מודעת לזה שנערך מכלול שלם של בדיקות, וברור שלא ייתנו טיפול דרסטי לסתם מקרים רגילים. אני חושדת שהילדה שלי כבר חרגה מתחום הסתם נמוכה או רזה ונכנסת לתחום החריג.
בדברים שלי אני מנסה לתת קצת ביטוי ואיוורור לעמדה ההפוכה, דווקא בגלל העמדה הרווחת, זו שאת כתבת, שהיא, ובכן, זו הרווחת. והיא העמדה בה אני מחזיקה רוב הזמן.


מבחינתי ההיפך קרה - ביררו וראו שהכל בסדר ואמרו לי פשוט לחכות, וזה עזר להרגיע במעט את התסכול על הגודל שלי (30 וקצת קג על 1.40 בגיל 14). אגב הם צדקו, בסוף גבהתי והיום אני בכלל לא נמוכה.
מבינה שאת מדברת מחוויה אישית אבל יש הבדל עצום בין גיל 4 לגיל 14.

אני דווקא לא הרגשתי שהמאמר שיפוטי. הוא אומר ללכת ולבדוק אבל הוא גם אומר לא לרוץ קדימה רק בגלל שיש לנו את האפשרות התרופתית.

בכל מקרה, תודה על הדברים, בהחלט חשוב וטוב לי לשמוע אנשים שמדברים מתוך חוויה והתנסות אישית.
אני באמת שמחה שאצלך התהליך היה בריא ונכון.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יולי 2018, 13:34

וסליחה אם זה יצא לא עדין... קראתי את המאמר שקישרת כבר לפני כמה ימים והוא מאוד הכעיס אותי, ובקריאה שניה כתבתי בצורה לא כל כך נעימה.

מהקריאה שלי אותך אני בטוחה שאתם דואגים ומטפלים היטב בבת שלכם ותמצאו את האיזון המתאים עבורכם ועבורה שיכבד אותה ואת המקום שלה.
רציתי פשוט להפנות את תשומת הלב לכך שלא כל בירור הוא קיצוני ולפעמים הוא נדרש.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יולי 2018, 13:29

גוונים,
לא כל ילד נמוך מקבל אוטומטית הורמון גדילה. אני לא מתמצאת בפרטים אך תפקידן של חלק מהבדיקות המדוברות הן לברר האם קיימת בעיה במנגנון הטבעי של הורמון הגדילה והאם אין בעיות אחרות שמונעות מהגוף להשתמש בהורמון ובמקרה כזה גם כן לא מתקבל טיפול. את הטיפול ארוך הטווח לא נותנים בקלות ראש בכלל. (מכירה מאחיינית שלי שמטופלת כבר מספר שנים בהורמון גדילה).

דבר נוסף - במסגרת הבירור הרפואי בודקים דברים נוספים. בת של חברים נשלחה בגיל 3 לבירור בגלל שהיתה מאוד נמוכה והתברר שיש לה צליאק שגרם לחוסר ספיגה במעיים. גורמים נוספים יכולים להיות לדוגמא מחסור בברזל. סיבות כאלה ניתנות לטיפול ובעלות השלכות מערכתיות. אף אחד לא ישלח לטיפול דרסטי ילדה רק כי היא נמוכה או רזה אם אין שום דבר לא בסדר. אני הייתי שם בתור נערה שהתפתחותה נעצרה לכמה שנים, ולא הרגשתי שהבירור הופך אותי לחולה. מבחינתי ההיפך קרה - ביררו וראו שהכל בסדר ואמרו לי פשוט לחכות, וזה עזר להרגיע במעט את התסכול על הגודל שלי (30 וקצת קג על 1.40 בגיל 14). אגב הם צדקו, בסוף גבהתי והיום אני בכלל לא נמוכה.

גם אם תחליטו לערוך בירור, אני מאמינה בהחלט שתוכלו לוודא בהתייחסות שלכם אליה שהיא לא תרגיש שהגובה שלה הוא מחלה. אפשר ומותר להיות אסרטיביים עם הרופאים, ולנהל את השיחות על המשמעויות והבדיקות ללא נוכחותה בחדר, ולבצע רק את הבדיקות שאתם רואים לנכון. אפשר להגיע עם סבתא או בן זוג ולצאת איתה מהחדר לאחר הבדיקות.

למרות מה שציינתי, קיימת תופעה של הורים שמחליטים לתת את הטיפול בהורמון גדילה באופן פרטי לאחר שבבדיקות לא הוכח שקיימת בעיה או שהטיפול יועיל מתוך תקווה שאולי בכל זאת זה יעזור. לא הייתי מופתעת אם המאמר שהפנית אליו מתייחס בעיקר למקרים האלה ולא למקרים שבהם קיימת בעיה רפואית אורגנית אמיתית ומוכחת.

באופן כללי היה קשה לי עם המאמר שקישרת אליו, כי הוא מרגיש מאוד שיפוטי. בהחלט יתכן שהיום אנחנו ממהרים לטפל ואולי מגזימים, אך יש מקרים שנדרש בהם טיפול והתערבות ואחריותינו כהורים לעזור לילדים שלנו ושלא יגידו לנו "יש ילדים עצובים או נמוכים או שקשה להם להתרכז" ואל תנסו לשנות את זה.
קצת עצוב לי שמתייחסים בזלזול וקלות ראש אל מצבים שיכולים להיות מאוד משמעותיים והרסניים בחיים של ילד וניתנים לטיפול (כמו הפרעות חרדה, דכאון או הפרעות קשב), ואומרים להורים שהם מגזימים וזה טבעי. זה אולי נכון בחלק מהמקרים אך בטח לא בכולם.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 29 יולי 2018, 12:48

אשמח לקרוא עוד חוויות אישיות!

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 29 יולי 2018, 12:47

קוראת תודה על ההפניה לדף ילדים נמוכי קומה קראתי את כולו.
אפשר להעביר לשם את הדיון, אבל (למרבה המבוכה) אני לא יודעת איך עושים את זה... אפשר גם להשאיר כאן, מה שיותר נוח.


והרבה מלים על כך שכאשר אתה מזיז את האחוזונים הנמוכים אתה יוצר שוליים חדשים. ועל המשמעות החברתית של זה.
בדיוק. בדיוק.
המון מחשבות על איך ייראה העולם עוד כמה עשורים כשיתרחב השימוש בהורמון גדילה, איך טווח השונות יילך ויצטמצם. ברגע שמתחילים ליישר את כולם לפי איזה סקאלה, השוליים הופכים לחריגים יותר ויותר ואז גם כל מי שרק מתקרב לשוליים כבר ירגיש חריג וירחיבו את מתן הטיפול גם להם ואז ישנו את ההגדרה בגרף וכו' וכו' והנה אנחנו במדרון החלקלק של להנדס ולהאחיד לנו את האנושות.
ברור שיש בהתערבות הזו גם דברים טובים, אם זה פותר גם בעיות בהתפתחות המינית וכד' אז כן בהחלט יש מקום לטיפול. דילמה.
אנחנו כל הזמן מנסים לתקן את עצמנו וגם את ילדנו אבל איפה עובר הגבול. טיפולי שיניים זה ברור, משקפיים גם. מה עם הורדת שיער? בימינו שהנורמה היא ללא שיער בכלל... יש ילדה של חברים מאוד שעירה, היא בת שמונה-תשע וכבר זה מטריד אותה והיא מתחילה להתבייש בזה. אני מבינה לגמרי למה הם שוקלים טיפול בלייזר להסרת שיער כבר עכשיו, אבל... איפה עובר הגבול?

לא בא לי עדיין ללכת לרופא, אני יודעת שגם אם רק אנחנו (ולא הילדה) נשמע שהיא בפוטנציאל לבעיות כאלה ואחרות זה כבר יהיה צעד שקשה לסגת ממנו.
החלטתי להרפות מזה לחודש חודשיים, לטפל באמת, כמו שכתבה דפנה, בלחץ שעולה לי כל פעם כשאני חושבת על זה ואחרי זה מתישהו ניגש לרופא ככל הנראה.
שאלתי גם את שתי הגננות שלה, שתיהן לא הבינו על מה אני מדברת, ודי אמרו חד משמעית שהן נגד להיכנס לסאגה כזאת כשהילדה ממש ממש בסדר, אמנם אני יודעת ששתיהן בגישה אנטי ממסדית ואנטי רפואית (לא מחסנות וכד') אבל בכל זאת עזר לי לשמוע ממי שמכירות המוני ילדים שלדעתן אין כאן משהו חריג (מחזק אצלי את ההרגשה שהחריגות קיימת בעיקר על הנייר מול העובדות היבשות ולא במציאות כשמסתכלים על הילדה הספציפית הזאת ועל סביבותיה).

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2018, 23:30

_האחיינית שלי, הקטנטנה והמתוקה, בת שלוש וחצי, בדיוק אובחנה..
בא לך לשתף מהו תהליך האבחנה? ומהי בדיוק האבחנה?_

טוב, מדובר באחיינית שלי, אז אני לא לגמרי מכירה כל פרט ופרט... אבל האבחנה היא שכנראה יש בעיה עם הורמון הגדילה. בשביל לאשר את זה סופית חסרה עדיין הבדיקה האחרונה - MRI למוח תחת הרדמה מלאה (לא יודעת בדיוק למה המוח, אולי ככה אפשר לראות באיזה שלב של הדרך נתקע ההורמון?).

אני חושבת שהתהליך התחיל בצילום כף יד. לאחריו היו שתי בדיקות די נוראיות - אינפוזיה של שעתיים-שלוש, כאשר כל חצי שעה נלקח דם. תחת צום (מהלילה. אולי בזמן האינפוזיה כבר אפשר לאכול. לא יודעת).
ובחודש הבא, כאמור, MRI.

אני חושבת שהאחיינית שלי קצת מזכירה את הילדה שלך, גוונים.
זאת ילדה סופר-סופר חכמה, ומאוד עדינה.
אני לא ממש יודעת איך העבירו לה את כל העניין. אני מניחה שעם הרבה הסברים הגיוניים ושוחד...

הולכת לקרוא את הקישור שנתת!

ילדים נמוכי קומה

על ידי לב_שומע* » 26 יולי 2018, 20:28

רוצה לומר - כבר כנערה חשבתי דברים דומים, ולא היה לי למי לומר.

שוב - יש דברים שהשתנו מאז.
כאמא אולי הייתי בוחרת לעשות החלטות מידיעה ועל בסיס מידע עדכני. אבל בבסיס - כל מילה, כל מילה, כל מילה.
והרבה מלים על כך שכאשר אתה מזיז את האחוזונים הנמוכים אתה יוצר שוליים חדשים. ועל המשמעות החברתית של זה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי לב_שומע* » 26 יולי 2018, 19:49

גוונים, הקישור ששמת? זה זה. זה כל כך זה.
רק ראיתי את הכותרת ומייד התקלק לי הקליק ונוצר הנהון פנימי שאומר: כן! נכון!
כמי שהיתה במעקב גדילה בגיל ההתבגרות, זה בדיוק ולגמרי מה שהרגשתי. וכעסתי מאוד על כך. מובן שלא יכולתי לבטא את הכעס.
אני לא קיבלתי הורמון גדילה ובזמני השימוש בו היה הרבה פחות נפוץ ולא היה דבר כזה לקנות על חשבון ההורים.

רפואית - חושבת שחשוב לשמוע ממי שמעודכן במה שקורה היום. כי יש דברים שהשתנו ואני לא יודעת. לא בתחום.

פרקטית - כולי עם בשמת, כמו שאת עצמך חשבת, לעשות קודם בירור ראשוני בעצמך ואחר כך אם יש צורך לערב את הילדה.

לא אשכח לעולם את השיחה הראשונה של אבא שלי עם רופא המשפחה שנערכה בנוכחותי.

רגשית - כל מילה של הרופא הזה. ועוד רבות.
הילדה (נערה) שהייתי מודה לו מעומק ליבה על שהוא דיבר בשבילה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי דפנה* » 26 יולי 2018, 16:11

זה מה שאני בעצם מנסה לפענח ביום יומיים האחרונים ובגלל זה הגעתי לכתוב כאן
מעולה!
ושוב מציעה בזהירות, ואם לא מתאים לך תתעלמי לגמרי - בשבילי אישית היה עוזר לא רק לפענח{{}}, לא רק לחדד מודעות והבנה, אלא גם לטפל{{}}. לטפל ברגש, בחרדה.
כשאני אומרת לטפל אני ממש לא מתכוונת דווקא לטיפול מקצועי, או בכלל למישהו חיצוני. אני מתכוונת - כמו אמא שמטפלת בילד שלה, שעוטפת אותו במה שהיא מרגישה שהוא צריך --- ככה לטפל בעצמך כשאת מוצפת בחרדה הזאת. לנסות להרגיש מה את צריכה, ולתת לעצמך את הדבר הזה בנדיבות, ביד רחבה (וכמובן, ביד רכה{{}}...)
אני הייתי עושה לעצמי כמה צעדי טיפול כזה עוד לפני שהייתי ממשיכה לבירור רפואי לגבי הילדה. וכן בהמשך, במקביל לבירורים ולטיפולים בה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 26 יולי 2018, 14:06

בינתיים אנחנו במעקב אם כי במידה והירידה באחוזון תמשיך משקל טיפול בהורמןני גדילה...
יכולה לרחיב קצת איפה מתבצע המעקב ואיך? מאיזה גיל שוקלים להתחיל טיפול בהורמוני גדילה? במה כרוך ההליך לאבחן את זה?

תודה לכולכן!

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 26 יולי 2018, 14:04

לדעתי אם זה על גבול הסביר הייתי מניחה לזה בגלל סיבה ממש לא באופנית ופרמיטיבית שבעיני אצל בנות פחות קריטי הגובה היחסי ולכן זה לא שווה את הקושי שיגרום כל הפרוצדורה מסביב לבדיקות.
זאת בדיוק השאלה, אם זה על גבול הסביר או לא.


האחיינית שלי, הקטנטנה והמתוקה, בת שלוש וחצי, בדיוק אובחנה..
בא לך לשתף מהו תהליך האבחנה? ומהי בדיוק האבחנה?

אולי כדאי לטפל בחרדה שעולה אצלך לנוכח המחשבה על טיפול בילדונת
תודה דפנה. את צודקת. זה מה שאני בעצם מנסה לפענח ביום יומיים האחרונים ובגלל זה הגעתי לכתוב כאן.
אני חושבת שזאת המחשבה על לקחת ילדה בריאה ומושלמת ולהתחיל להתייחס אליה כעל בעלת בעיה ועוד כרונית (בהנחה שיתגלה בבירור שיש בעיית גדילה כלשהי) בדיוק כמתואר במאמר שאליו קישרתי.
מעבר לכל הלוגיסטיקה והבירוקרטיה שכרוכה בתהליך כזה (תחום שכולם גרועים בו בבית הזה) יש לזה ממש משמעות פסיכולוגית, קשה לי עם המחשבה שאני נוטעת בילדה שמרגישה טוב עם עצמה הרגשה שמשהו בה לא בסדר.
וכמה שלא ננסה ליפות ורכך את זה אם היא תתחיל ללכת לבדיקות ותשמע רופאים מדברים עליה, היא תבין, ילדה סופר חכמה ורגישה ובעלת רגישות מיוחדת בתחום הזה.
כל הדבר הזה עדיין תקוע לי כמו גוש מעיק במוח ולא מצליחה עדיין למצוא דרך לצלוח אותו.
מניחה שאכן אתחיל בירור בלעדיה, קשה לי להאמין שאוכל להתקדם הרבה כי ירצו לראות אותה מן הסתם ולמדוד אותה ולדבר עליה (ואולי גם איתה) וזה כבר יתחיל את כל התהליך הנ"ל.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 26 יולי 2018, 13:57

https://www.hochberg.co.il/single-post/ ... 7%99%D7%9D
מקווה שהצלחתי להעתיק קישור.
זה. בדיוק זה.
ככה אני מרגישה מול כל הדבר הזה. ושמחה כל כך שנתקלתי במאמר הזה שכתב רופא אנדוקרינולוג.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2018, 12:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם אנחנו בסיפור. בן שנתיים וחצי נמצא באחוזון 0.5...
הוא שמח פעיל ומפותח, ההתפתחות הקוננטיבית מצויינת, הפנו אותנו לבירור בגלל הירידה הקבועה באחוזונים. אנחנו ההורים בגובה ממוצע. בינתיים אנחנו במעקב אם כי במידה והירידה באחוזון תמשיך משקל טיפול בהורמןני גדילה... הרופא שלנו דוקא אופטימי ואומר שהילד מתפתח יפה וכניראה פשוט יהיה נמוך מן הממוצע.
מקווים ומתפללים לטוב ... גם לי עולות מחשבות האם גובה הוא צורך חברתי נטו או גם בריאותי.

ילדים נמוכי קומה

על ידי בשמת_א* » 26 יולי 2018, 12:27

למיטב זכרוני הבדיקה בגיל ארבע היא צילום שורש כף היד או כף היד, לא פולשני ולא כואב. הייתי פונה קודם כל להתייעץ בלעדיה, רק עם נתונים של גובה ומשקל וכדומה, כדי לברר אם צריך לעשות משהו, מה בודקים ואיך.
ורק אחרי שאת יודעת אילו בדיקות - להתחיל מהפשוטה והלא-פולשנית. אם בכלל.
נדמה לי שצריך אנדוקרינולוג אבל לא מתמצאת.

ילדים נמוכי קומה

על ידי דפנה* » 26 יולי 2018, 08:28

אין לי תובנות, אבל חיבוק גדול למצוקה שלך. מבינה, מזדהה, תומכת.
ובעצם, תוך כדי כתיבה, אולי כן תובנה - אולי כדאי לטפל בחרדה שעולה אצלך לנוכח המחשבה על טיפול בילדונת, עוד לפני שמקדמים את הבדיקות והטיפולים בה{{}}. וגם תוך כדי, במקביל. גם את צריכה תשומת לב פה.
אני ממש מקווה שאני נקראת נכון. זה לא בהתנשאות, זה בהזדהות. זה מתוך החוויה שלי בהתמודדות עם נושאים שמבעיתים אותי אצל ילדיי.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 יולי 2018, 00:07

יש בזה גם עניין בריאותי, או שמדובר רק על הרצון של כולם להתאחד לאיזו נורמה תרבותית.

האחיינית שלי, הקטנטנה והמתוקה, בת שלוש וחצי, בדיוק אובחנה... הרופאה אמרה שכן, מדובר לא רק בגובה, אלא בעוד בעיות בריאותיות שעלולות לצוץ. אני יכולה לשאול את אחותי, אבל נראה לי שהכי טוב יהיה להתייעץ עם רופאה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_של_מוש* » 25 יולי 2018, 23:38

לדעתי אם זה על גבול הסביר הייתי מניחה לזה בגלל סיבה ממש לא באופנית ופרמיטיבית שבעיני אצל בנות פחות קריטי הגובה היחסי ולכן זה לא שווה את הקושי שיגרום כל הפרוצדורה מסביב לבדיקות.

אבל אם את חוששת שכן יש פה בסיס לבעיה יותר עמוקה של הורמוני גדילה אז לדעתי כן כדאי לבדוק את זה לעומק למרות האי נעימות שזה יגרום לילדה (אני זוכרת מצוין את הסיפור על הקוץ )-: ) כי התועלת תהייה גדולה מהעלות.

ואני רוצה לחזק אותך שממה שקראתי ממך אני בטוחה שבמידה וכן תחליטי לבדוק את זה את תעשי את זה באופן הכי רגיש ועדין שאפשר.
(())

ילדים נמוכי קומה

על ידי גוונים* » 25 יולי 2018, 22:54

יש נושא שמעיק עלי הרבה זמן ואני די מבועתת מהמחשבה עליו אז רוב הזמן אני בהדחקה.
היום בדקתי קצת ובאתי לכאן כי אני חייבת קצת פרספקטיבה, זוויות ומחשבות שמקבלים רק בבאופן.
מדובר על הגובה של הבכורה שלי.
ילדה מקסימה ונהדרת, יחסית בריאה, יחסית אוכלת טוב, הרבה פירות וירקות, בת ארבע וחודשיים. מאוד נמוכה.
היום סוף סוף מדדתי אותה (מדידה לא מאוד מדויקת) ובדקתי בגרפים. יצאה אחוזון 3 בלחץ... היא נראית בערך שנה פחות מגילה הכרונולוגי.
העניין הוא שאני גבוהה. אבא שלה ממוצע-גבוה (סביבות 180) המשפחה שלו ממוצעים והגברים טיפה מעל הממוצע, המשפחה שלי מהצד של אבא שלי גבוהים, אפילו מאוד. מהצד של אמא שלי נמוכים, אפילו מאוד. אני קיבלתי את הגנים של הצד של אבא, כאמור.
עוד דבר שלפי מה שקראתי עכשיו יכול להוות סימן לבעיה הוא כפות ידיים וכפות רגליים קטנות. ושלה קטנות. מאוד.
אם יש דבר שאני לא רוצה זה להכניס אותה (ואותנו) לסרט הזה, מדובר על ילדה עם שנאה על גבול החרדה מרופאים, בדיקות והתעסקות של גורמים זרים בגוף שלה (כתבתי כאן לא מזמן על סאגה שהיתה לנו בעקבות קוץ קטן... היום היא צרחה כי ניסיתי למרוח לה קצת שמן רוזמרין על השיער להקל על פתיחת הקשרים...) מצד שני אולי הגיע הזמן להפסיק להתעלם?
מנסה להבין את העניין הזה של נתינת הורמון גדילה מלאכותי. יש בזה גם עניין בריאותי, או שמדובר רק על הרצון של כולם להתאחד לאיזו נורמה תרבותית.
בהנחה שאכן יש איזו בעיה עם הורמון הגדילה שלה, מה יכול לגרום חוסר טיפול...
אם זו היתה בדיקה פשוטה היינו פשוט עושים את זה כדי להירגע אבל אני מבינה שרק הבדיקה זו מסכת לא פשוטה של זריקות או מתן חומר כלשהו, כמה פעמים,שרק כך אפשר לבדוק מה רמת ההורמון. לילדה כזאת שצורחת רק כי רוצים לשים לה קצת שמן בשיער זה נראה לי כמו לטפס על האוורסט...

אשמח למחשבות, תובנות, או סיפורים דומים עם סוף טוב (הילד הגיע לגיל חמש נתן קפיצה והנה היום הוא שחקן הכדורסל הטוב בשכונה וכד').

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוקטובר 2017, 07:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

עם שאלות כאלה הולכים לרופא.....

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוקטובר 2017, 02:29

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

עוד שאלה
תחילת צמיחת חזה בגיל 9 זה תקין? (האם זה הדף הנכון?) ממש בהתחלה,קצת בליטות. כבר לפני חצי שנה הרגשתי, ועכשו גם הילדה כבר מרגישה. וגם אומרת שהיא חושבת שהיא היחידה. חברות שלה באמת עדיין שטוחות.
אני עצמי זוכרת שגם לי היה חזה די מוקדם אבל לא זוכרת מתי זה התחיל בדיוק (ולא קיבלתי מחזור מוקדם)

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוקטובר 2017, 02:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שאלו את הוריכם - האם אתם הייתם גבוהים מלכתחילה, או שמא בשלב כלשהו בילדותכם "תפסתם גובה" פתאום.
אני ובעלי שנינו תמיד היינו גבוהים. אני להפך, הייתי מאוד מאוד גבוהה ובשלב כלשהו התאזנתי יותר וכבר פחות גבוהה. בעלי תמיד היה גבוה גם בתור ילד.
יש לנו ילד נמוך ורזה. שניהם לא פרמטרים שדומה בהם להורים שלו (מה זה נמוך? אחוזון 17 בערך. מה זה רזה? אחוזון 5. ) אז אולי הגובה כן סביר?
כל הזמן אני מקווה שיום אחד יתפוס גובה כשיגדל. (כיום בן 7). לעומתו אחותו מאוד גבוהה (אחוזון 80)

רק מה, ההורים שלי לא מאוד גבוהים. אמא שלי אפילו די נמוכה. ויש לי אחות נמוכה. אז אולי הגנטיקה פשוט דילגה דור?
זה נראה שיש מה לעשות בכלל או פשוט לחכות ולראות?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 פברואר 2017, 03:44

עכשיו טוב, שלום לך!
אני בדרך כלל בעד לנסות טיפולים אלטרנטיביים, אבל במצב של קידום גיל עצמות בגיל 10 צריך לעשות מה שרק אפשר, ודחוף! מנסיוני המר: קיבלתי מחזור בגיל 9, היה לי קידום גיל העצמות כשנתיים-שלוש. בין גיל 10 ל-12 כמעט לא גדלתי. בגיל 12 ניסינו תרגילי מתיחה ושיטות הארכה דומות. זה הוסיף לי עוד 2 ס"מ בלבד, והגובה שלי הסתכם ב138 ס"מ. הבעיה שלאחר סגירת איזורי הגדילה בעצמות הילדים נחשבים למבוגרים מבחינת הגדילה

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אוקטובר 2016, 20:32

מישהי כאן סיפרה שהיתה קפיצת גדילה לאחר הורדת מוצרי חלב
איך זה ייתכן? הריי במוצרי חלב יש חלבון...

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ספטמבר 2016, 19:42

פלורויטל
מולטי ויטמין של צנטרום

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ספטמבר 2016, 14:21

שלום לכולם....יש לי ילד בן שנתיים
קראתי כמעט את כל ההודעות ויש לי 2 שאלות:

אלו תוספי ויטמינים עשויים להשפיע על הגובה?
מה זה אייפק – (בהמשך לאחת ההודעות)?

תודה רבה

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ספטמבר 2016, 13:25

תודה על אלו תוספים מדובר?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 ספטמבר 2016, 16:57

אני בעד לנסות (בגבולות ההגיון הסביר )
לפעמים רגישות למזון (אפילו כזו שלא מותרת בבדיקות דם, או אחרות, גורמות לבעיה בספיגת חומרים, לכן אפשר לנסות להמנע ממרכיבים מסוימים (כמו גלוטן או לקטוז ) ובמקביל להוסיף מזונו עשירים בשומנים בריאים,חלבון בריא וויטמינים ומינרלים.
אצלנו לאחר הורדת מוצרי חלב וג'ון מהתפריט ותוספת מזונות ותוספים, נצפתה קפיצת גדילה .

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 ספטמבר 2016, 15:04

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מה דעתכם/ן על טחפולים אלטרנטביים ו/או תוספי תזונה ו/או צמחים לעידוד הצמיחה לגובה?

ילדים נמוכי קומה

על ידי עכשיו_טוב* » 18 יולי 2016, 13:39

מחפשת מידע על מה מומלץ לעשות באופן אלטרנטיבי בנוגע לילדה בת 10 עם להתפתחות מוקדמת + קומה נמוכה גיל עצמות גבוה בשנתיים מהגיל האמיתי.
חשבתי על קרניו סקרל, עוצמת הרכות, הומיאופטיה למישהו יש נסיון והמלצות עם משהו שעבד
נראה לי הסיפור כאן הוא בעיקר איזון הורמונלי כי יש תופעות הורמונליות של גיל ההתבגרות למרות הגיל הצעיר..
תודה!

ילדים נמוכי קומה

על ידי נאוה* » 10 ינואר 2016, 08:11

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בני בן 6
היו הפסקות בגדילה
גיל עצמות צעיר
בטסט הורמון הגדילה יצא חסר
בטסט השני (ארגינין) עבר אבל מיד קיבלנו דם בשתן, נמצאו עד היום עוד 9 מקרים שהוזכרו במאמרים בארהב למצב כזה, האופציה לא נשללת.
אנחנו באשפוז כבר שבוע.
לא יודעתמה לעשות, נחזור כשיבריא לאנדרוקינולוג, אבל זה לא יהיה מיד.
פרןפ הרי הירש מירושלים.
אשמח לתובנות


ועוד עניין, כנחמו נמנעים ממוצרי חלב - אולי זו הסיבה לחוסר במדדי ההורמון? אולי מי שצורך אז יש לו מלכתחילה יותר הורמון?

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_במצוקה* » 17 דצמבר 2015, 17:58

היי לכולם.
בני בן 13.5 עם גיל עצמות 16!! גובה 165 ועפ גיל העצמות לא נותרו לו עוד הרבה סמ... 3-4 להערכת אנדוקרינולוג. לאחר ביצוע כל הבדיקות והטסטים המיוחדים שיצאו תקינים... ובידיעה שהטיפול יקר מאוד-אני מעוניינת לתת לו הורמון גדילה ולו לתוספת גובה קטנה. בני ספורטאי מצטיין בנבחרת ישראל לנוער ולקח מאוד קשה את הידיעה כי לא יגבה עוד הרבה. רק אציין שבעלי 178 ואני 165 והילד תמיד היה בממוצע לגילו כל השנים... כך שהצפי לילד הטעה אותנו לאורך השנים. כנראה שעסקינן בהתבגרות מוקדמת שהאיצה את גיל העצמות.
אשמח לדעת אם למישהו קרה מקרה דומה ואם ידוע לכם על אנדוקרינולוג שאינו פוסל על הסף מתן הורמון גדילה בגיל הזה. חקרתי רבות על הנושא מכל כיוון... דואגת מאוד לילד ולהשלכות המצב הקיים...

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוניתית* » 13 פברואר 2015, 16:56

אולי לנסות להתייעץ עם דר הוכברג

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_דואגת* » 12 פברואר 2015, 18:51

גיל עצמות 14... לא 12.. אחרת לא הייתי דואגת

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_דואגת* » 12 פברואר 2015, 18:51

בני בן 12. נתן קפיצה באחוזני גובה אך עדיין נמוך. 1.52 וגיל עצמות נמצא 12. בפרופיל ההורמונים הכל בנורמה.... מה יש לעשות????מישהי נתקלה במקרה כזה?

ילדים נמוכי קומה

על ידי בונבון* » 27 אפריל 2014, 16:14

תודה, מקווה שב"ה יסתדר ללא הורמונים.

ילדים נמוכי קומה

על ידי אביבה123* » 26 אפריל 2014, 08:24

לפי הבנתי, אם בדיקת כף היד הראתה שנתיים פחות, זה אומר שהמצב טוב. זה אומר שיש לו שנתיים אקסטרה לגדול, מעבר לשאר הילדים. וזה אומר שאם כרגע הוא בגובה של גיל 8, אז אין מה לדאוג. לא אשת מקצוע כמובן, אבל זה מה שהבנתי ממחקר אינטרנטי שלי בנושא...

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 אפריל 2014, 10:37

ממליצה על ד"ר אורי אייל שמקבל דרך מכבי.

ילדים נמוכי קומה

על ידי בונבון* » 24 אפריל 2014, 23:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בני בן עשר גובה מטר עשרים ושמונה. מאוד מציק לו בעיית הגובה. מחפשת רופא מומלץ עם גישה לילדים. בדיקת כף יד הראתה שנתיים פחות.

ילדים נמוכי קומה

על ידי טופז* » 25 פברואר 2014, 22:49

היום התחלנו טיפול בביוטרופן עם חששות גדולים .

ילדים נמוכי קומה

על ידי לוטוס* » 11 דצמבר 2013, 20:14

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי לכולם בתי בת חמש גובה 98מס"מ. הרופא המליץ לעשות בדיקה להורמון וללכת ליעוץ גנטי .
אני בלחץ מהבדיקה הקרובה.
נוסף אנחנו אוכלים מעט מוצרי חלב והרבה קטניות ואורז מלא.
חשבתי לעצמי אם היא נמוכה אז לא נורא אולם הרןפא הגדיר זאת "כלא מתפתחת טוב". דיי מבואסת

ילדים נמוכי קומה

על ידי אינדי_אנית* » 04 ינואר 2013, 13:59

אצלנו אין בעית גדילה מבחינת הגובה, רק המשקל אז אנחנו במעקב ולא ממש עשינו טיפולים, בגלל זה אני לא יודעת להגיד אם היא מחמירה או לא..
היא נחשבת למאוד מומלצת. והיא עובדת בכללית..

ילדים נמוכי קומה

על ידי ליאורה* » 03 ינואר 2013, 21:10

_גובהה של בתי 123 ס"מ, שוקלת 23 קג, היא תכף בת תשע וחצי, עפ"י צילום גיל עצמות יש עיכוב של 2.8 שנים בהתפתחות. היא ב - 1% עפ"י העקומות, לא מתחת.
מעדכנת לטובת מי שאולי יתעניין בעתיד.
עברנו את "הבדיקה" של רמת הורמון הגדילה. בתי דווחה על בדיקה "קשה אך לא נוראית" במקביל התחלנו טיפול בדיקור, שיאצו וצמחים. בינתיים הגיעה תשובה שאין חוסר בהורמון גדילה. אדווח בעתיד אם יש שינוי בקצב הגדילה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גילה_בהווה* » 03 ינואר 2013, 14:56

זה יותר קרוב, אפשר להתאמץ על זה. היא במכבי? את יכולה לספר עליה? היא ישר שלחה אתכם לתבחין? היא ממהרת לתת הורמונים?
תודה

ילדים נמוכי קומה

על ידי אינדי_אנית* » 01 ינואר 2013, 23:16

אנחנו הולכים לד"ר צוקרמן בחדרה,אני לא יודעת להגיד אם היא מחמירה או לא.. זה מספיק צפון?

ילדים נמוכי קומה

על ידי גילה_בהווה* » 01 ינואר 2013, 16:54

תודה על ההמלצה, אבל זה מאוד רחוק... אנחנו גרים בצפון. האם למישהו המלצה נוספת?
אינדיאנית, לא עבר מספיק זמן בשביל שיהיו לי תובנות. אביב מבסוט מהתזונה החדשה שלו, זה בטוח (: אעדכן.

ילדים נמוכי קומה

על ידי אינדי_אנית* » 01 ינואר 2013, 00:02

גילה הדברים שכתבת מאוד מעניינים אותי, גם הבן שלי בעבר לא עלה במשקל בצורה תקינה מגיל חצי שנה . (ניסחתי אחרת אבל אז המרגיעון אמר לי ש אגדת המציאות עשויה להיות אחרת לחלוטין רק מעצם השינוי בהגדת המציאות )
כשקראתי את מה שכתבת התחברתי לעניין הדגנים המלאים והירקות והפרות ומאוד מעניין אותי לדעת האם
יש לך כבר עדכונים או תובנות?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 דצמבר 2012, 22:06

ד"ר אורי אייל, מקבל במכבי.

ילדים נמוכי קומה

על ידי גילה_בהווה* » 31 דצמבר 2012, 20:52

קוסמת, לא מדובר בבורות, כי אם בגישות שונות לתזונה. יש הרבה גישות שונות. עליו החלטתי לסמוך כי דברים אחרים שניסיתי לא הצליחו לי וכי הוא נראה לי אדם רציני עם ניסיון והרבה מאוד ידע על תזונה.
הוא לא הצהיר שאין בעיה הורמונלית, אלא העריך כך.
לגבי הטחינה - יש לאביב גם בעיה של ליחה ולדלל עושה שהטחינה תהיה פחות מלחלחת. חוץ מזה כל דבר מאוד עשיר הוא המליץ לדלל או לאכול עם דברים אחרים.
שאלה:
הייתי אצל אנדוקרינולוגית "מחמירה". מחפשת להתייעץ עם רופא/ה נוסף/ת, פחות מחמירה. יש המלצות?
תודה

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 דצמבר 2012, 20:48

גם אני תהיתי איך מרפא סיני יכול להצהיר בביטחון כזה ש"אין בעיה" הורמונלית.
ואם הילד צריך המון קלוריות, למה לדלל את הטחינה?

ילדים נמוכי קומה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 01 דצמבר 2012, 17:45

תשמעי יש בכתוב כאן המון בורות
מצטערת על הבוטות א-ב-ל.
"סיבים מפריעים לספיגת ויטמינים"???
כל הויטמינים והמינרלים שאנחנו צמריכים נמצאים בפירות וירקות!
מה? חלב שהוא מזון לעגלים יותר טוב מירקות? פירות?
הרבה שומן דרך אגב מונע את ספיגת הויטמינים וגורם לדם להיות צמיגי...
לא סתם בחלב אם יש 5 אחוז שומן בערך...

ילדים נמוכי קומה

על ידי גילה_בהווה* » 30 נובמבר 2012, 20:05

היום היינו עם אביב בייעוץ תזונתי. הוא לא גדל כשנה מגיל 8 חודשים בערך. עכשיו הוא בן 2.5 ואנחנו עדיין בבירור לגבי הגדילה למרות שהוא חזר לגדול אבל עדיין נמוך יחסית לבני גילו כיוון שלא גדל כשנה כאמור.
התייעצנו עם אסף פאיט שמטפל בתזונה סינית, הודית מקרוביוטיקה ועוד.
מאוד הפתיע אותי מה שהוא אמר לנו אז אני משתפת אתכם אבל זה מותאם אישית לבן שלי אז זה לא בשביל לעשות "העתק, הדבק", אלא לפתוח את המחשבה.
  1. לתת בשר/עוף/דגים פעם ביום או ארוחה שלמה או כמות קטנה לצד דגן.
  2. ביצה ביום
  3. לתת חלב פרה אורגני בתוך הדייסה, גהי (חמאה מזוקקת), שמנת חמוצה עם הרבה אחוזי שומן בתוך האוכל. הסבר - יש בחלב פרה פקטורים של גדילה.
  4. לא חשוב לו ירקות - הסיבים מנקים את הגוף והוא צריך לספוג כמה שיותר. סיבים מפריעים בספיגת ויטמינים. אם רוצה לתת אבל לא לדחוף.
  5. דגנים - לא לתת מלאים (מאותה הסיבה כמו הירקות). חיטה זה מעולה.
  6. דברים מאוד עשירים כמו טחינה ואבוקדו לדלל - טחינה בהרבה מים ואפשר גם לימון ושום. אבוקדו למעוך ולהוסיף לימון ותבלינים. שקדיה עדיפה על טחינה.
  7. הכל מבושל, גם פירות. לא קר. מקל על מערכת העיכול.
  8. תבלינים מעוררי תיאבון - גרגירי כוסברה, כמון, שום, לימון, זרעי שומר, ג'ינג'ר יבש, הל.
  9. אצות ספירולינה גם עם פקטור גדילה.
  10. קטניות פחות טוב לו. אם כבר אז עדשים כתומות.
  11. צימוקים שהוא אוהב לתת מבושל בתוך דייסה או אורז.
אז יוצא שמרוב שניסינו שיאכל בריא החסרנו ממנו דברים חיוניים לו. לא נתנו חלב, מיעטנו בבשר, נתנו דגנים מלאים...
מה שגורם לי בין היתר לקבל את מה שהוא אומר זה שזה תואם בדיוק את מה שאביב רוצה לאכול - הוא אוכל מעט מאוד ירקות, מאוד אוהב בשר, עוף, דגים, מאוד רוצה מוצרי חלב (כשרואה אצל אחרים...), מהקיטניות אוכל רק עדשים כתומות, לא מאוד אוהב טחינה. אז ננסה.
מבחינת האנדוקרינולוגית צריך לעשות את התבחין כי היא חושדת בחוסר הורמון גדילה. אסף חושב שאין בעיה. אנחנו עוד שוקלים את הנושא. הקריאה פה בדף עוזרת לי לשאול את השאלות ולהבין יותר.
תודה

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 אוקטובר 2012, 09:05

אם גיל העצמות בצילום זהה לגיל שלה, כלומר אם גיל העצמות בצילום הוא 15.5 או קרוב לזה, אז הרופאה צודקת למרבית הצער.
אם גיל העצמות נמוך יותר אז יש לה עוד לאן לגדול.
כדאי שתבררי את הנתון הזה.

בכל מקרה מומלץ לך לקבוע תור לרופא נוסף, רופא מומחה, שייתן דעה נוספת.

ילדים נמוכי קומה

על ידי אילנה_מחיפה* » 25 אוקטובר 2012, 01:30

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם
אני ממש זקוקה לעצה בתי בת 15.5 גובה 1.49 חולת ציליאק מאובחנת מזה כ 3 שנים
עשינו בדיקת צילום כף יד אמרו שזהו הפסיקה לגדול ?!?!?
רופאה בדקה אותה ואמרה לה דבר כזה ״ את לא תגבהי יותר ״
השאלה שלי האם משהו נתקל במקרה כזה ? האם יש מה לעשות ? האם הרופאה יכולה להיות
נחרצת בתשובה הזו שלה ??....

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 ספטמבר 2012, 14:42

אם היא כבר קיבלה מחזור אז יש סיכוי שלא הרבה.
אבל בלי צילום כף יד ו/או בדיקות הורמון גדילה אי אפשר באמת לדעת רק מהנתונים שנתת.

ילדים נמוכי קומה

על ידי למונית* » 25 ספטמבר 2012, 02:39

הבת שלי בת 10 גובה 132 היא קיבלה מחזור השאלה שלי עוד כמה היא תגדל?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 אוגוסט 2012, 21:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בחור שטען מתקנת

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 אוגוסט 2012, 21:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי הבלוג ממש מעניין , שאלה להחזר שטען שעשה קפיצה בגובה בגיל 18 מתרופת הקסם כמו שכינה אותה, אומנם הפרסום שלו די ישן ,אם הוא רואה את התכתובות או שמשהו יכול לזהות על מה הוא דיבר אשמח לדעת על איזו תרופה הוא מדבר

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 מאי 2012, 10:34

גובהה של בתי 123 ס"מ, שוקלת 23 קג, היא תכף בת תשע וחצי, עפ"י צילום גיל עצמות יש עיכוב של 2.8 שנים בהתפתחות. היא ב - 1% עפ"י העקומות, לא מתחת.
ליאורה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 מאי 2012, 22:52

מה עכשיו? אני אישית, אם היא באמת מתחת לאחוזונים הכי נמוכים ותיכף מתבגרת, בבדיקה לא הייתי מחפפת. אחרי שבודקים ורואים מה המצב, אפשר להחליט אם מטפלים או לא, אבל להחליט כשתוצאות הבדיקה ביד.
קומ"ה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 30 מאי 2012, 16:34

ליאורה מה גובהה של ביתך?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 מאי 2012, 14:43

תודה אחתעל התגובה.
הבת שלי כבר בת 9, זה אומר שאי אפשר לחלום. שוב, יש התלבטות ואם לסבך את התמונה עכשיו גם בנזוגי (ואבא שלה..) חושב שזה לא נחוץ. מסכים עם הילדה שכדאי לעזוב את הכל ומאמין שהיא בסדר.
אז מה עכשיו?
(ליאורה)

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מאי 2012, 12:04

יש פה בדף למעלה קישור (לא מרנין) שמישהי שמה על השלכות לטווח ארוך של נטילת הורמון גדילה.

לגבי "מתנגדת לבדיקת הדם" - בדברים האלה אני בד"כ עושה הכל כדי שיסכימו, כולל שוחד הכי מפתה שיש (צעצועים, ממתקים והכל).
נכון שפעם אחת כשהילד ממש צרח, לא איפשרתי לאחיות להחזיק אותו בכוח (כמו שעשו לי כשהייתי ילדה) והסכמתי לו שנלך משם.
אבל באופן עקרוני, גם אצל רופא שיניים הילד נכנס פעם לקטע של בכי וחוסר הסכמה, פעם אחת ויתרתי לו ובפעם הבאה זה קרה שוב. אז היה כבר קצת יותר גדול, ואמרתי לו: אתה יכול לבכות תוך כדי, אתה לא חייב להסכים ממש, אבל לפחות אל תתנגד בכוח, הטיפול הזה חשוב ולא נעכב אותו פעם נוספת. ואז הוא קיבל את זה והכל עבר בשלום. למרות התחושה החמוצה, לדעתי הם גם צריכים אותנו כדי שנסמן להם את הגבול (הגבול הפרטי שלנו), מתי צריך להבליג על אי הנעימות ובכל זאת לעשות כי אחרת עלול להיות גרוע יותר.

בכל אופן לי אמר רופא הילדים שאם מחליטים לקחת, צריך להתחיל בלקיחת ההורמון עוד לפני תחילת גיל ההתבגרות (נגיד גיל 8-9). אני לא יודעת בת כמה בתך אז החשבון הוא שלך, כמה זמן יש.

<אחת>

ילדים נמוכי קומה

על ידי ליאורה* » 29 מאי 2012, 00:17

תודה אמא של,
עשינו גיל עצמות. יש עיכוב וזה אומר שיש סיכוי שהיא תתן קפיצה. מצד שני האנדוקרינולוגית אמרה שרואים את ה"צעירות" באיזור כרית כף היד וזה מראה על סיכוי יותר גבוה למחסור בהורמון גדילה.
לגבי השלכות - אני שואלת לגבי השלכות ההורמון, לא נמיכות הקומה.
היא ממש מתנגדת לבדיקת הדם (גם הפשוטה אצל רופא הילדים וגם המורכבת יותר אצל האנדוקרינולוגית) ואני בהתלבטות.

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_של* » 28 מאי 2012, 23:51

הי ליאורה אפשר לעשות בדיקה של גיל עצמות ולפי זה לדעת אם יש עוד רזרבות גדילה והאם עוד תתבגר ותתן קפיצה בהמשך. מבחינת השלכות - את שואלת לגבי השלכות של נמיכות קומה או לגבי השלכות של ההורמון? אנחנו שנתיים עם ההורמון, היא גדלה סנטמטר לחודש בממוצע וכבר נכנסה לאחוזון 15. זה מצויין כי היא גם נכנסת לנורמה וגם עד כמה שהבנתי חשוב לתפוס גובה כדי לייצר מרחב מספיק לרחם מה שמשפר את האפשרות להולדה.
מבחינת תופעות לוואי של ההורמון, הרופאים מכחישים אבל אנחנו רואים נטיה לדכדוך, ריור מוגבר, אפטות בפה, לפעמים אם המינון גבוה מין התנפחות. כל אלה נשמעים נורא אבל האמת שמדובר בסימפטומים לא מאד בולטים ויתכן שאם לא היינו מדקדקים להתבונן בזכוכית מגדלת לא היינו מבחינים בהם (זה לא שהילדה דכאונית ומריירת). כאשר היא מתלוננת על רוק בפה או כשיש הרבה אפטות אני מקטינה את המינון לכמה זמן. כך גם כשאני רואה שהיא נפוחה כאילו.
אנחנו מתכוונים להמשיך עד שנדע שהיא עוברת את המטר וחמישים ונכנסת לנורמה. (יש לה תסמונת טרנר, על פי הצפי בלי הורמון גדילה היתה צפויה להגיע למטר ארבעים).

ילדים נמוכי קומה

על ידי ליאורה* » 28 מאי 2012, 23:26

מרעננת את שאלתי פה למעלה כי לא נעניתי, מישהו בעל נסיון?

ילדים נמוכי קומה

על ידי ליאורה* » 05 מאי 2012, 16:42

תודה. קראתי בויקיפדיה ובאתרים דומים שנותנים מידע יבש לפני שהגעתי הנה.. ההתלבטות שלנו קיימת מפני שהתאבון בסדר גמור, היא אוכלת יפה ומתפקדת רגיל והתפתחות מינית מאוחרת, יש סבירות גבוהה שתקרה כי אני התבגרתי לאט וגם גובהי ממוצע נמוך.
אנחנו מאד נוטים לכוון של לא להגיע לזריקות ההורמון ומשום כך מנסה לשמוע מאנשים עם נסיון אילו השלכות נוספות נראו עם השנים על הילדים, על מנת לקבל החלטה מושכלת ככל שניתן.
מקוה שאני ברורה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 מאי 2012, 12:43

ועוד שאלה - מה המשמעות של הורמון הגדילה מעבר לענין הגובה. הבנתי שיש עוד תחומים שילד יכול להפגע בהם בגלל חוסר בו. (ליאורה)
מתוך ויקפדיה:
באופן כללי, הסימפטומים של מחסור בהורמון גדילה הינם השמנה מרכזית וכללית, במקביל לירידה במסת השריר, ובנוזל החוץ תאי, ירידה בצפיפות העצם והתייבשות של העור. חולים בעלי מחסור בהורמון גדילה סובלים מהיפרליפידמיה, תנגודת לאניסולין, ירידה בזרימת הדם לכליות ובקצב הסינון בפקעית, ירידה ביכולת לבצע מאמץ ובכוח השריר, תשישות מוקדמת, פגיעה בתפקוד הלב והופעה מוקדמת של טרשת.
כמובן שזה במצבים היותר חמורים.
למיטב ידיעתי חוסר בהורמון גדילה ישפיע גם על התבגרות מינית ולא רק על גובה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי המושבניקית* » 04 מאי 2012, 21:52

הבן שלי בן 4 וחמישה חודשים, נמוך מתחת לאחוזון 3,נמצא במעקב גדילה,עדיין לא הגענו לשלב הטסט של הורמון הגדילה.גם סבא שלו נמוך,היה 1.64 כל חייו.הבן שלי לקח תקופה מסוימת פורמולה סינית בשם TONIFY KIDS של חברת
ברא צמחים,טלפון 04-9899051 המיועדת לבעיות גדילה אצל ילדים,והפורמולה חיזקה לו את התיאבון ולדעתי תרמה לו לגדילה. כמו כן דיקור סיני יכול לחזק תיאבון ולתת תמיכה לתהליך הגדילה
נקווה שלא נגיע לשלב הורמון הגדילה.
מי יודע איזו תרופה הומאופטית עוזרת לגדילה?

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מאי 2012, 08:15

ועוד שאלה - מה המשמעות של הורמון הגדילה מעבר לענין הגובה. הבנתי שיש עוד תחומים שילד יכול להפגע בהם בגלל חוסר בו. (ליאורה)

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מאי 2012, 08:14

תודה אחת. (ליאורה)

ילדים נמוכי קומה

על ידי אחת* » 30 אפריל 2012, 22:20

נראה לי שהכי טוב לשאול את הרופאה עצמה מה יש בכדורים הללו. (לנו לא נתנו שום כדורים).
אם אין לך דרך ליצור איתה קשר, נסי לחפש באינטרנט (או בעלון הנייר של המוצר) את שמו של החומר הפעיל בכדורים, ושאלי במרכז טרטולוגי.

אם חסר הורמון גדילה - ישר ממליצים על זריקות? או שיש עוד איזו תחנה בדרך?
עד כמה שידוע לי, זה הטיפול היחידי.

ילדים נמוכי קומה

על ידי ליאורה* » 30 אפריל 2012, 21:28

שאלה למי שהתנסה בבדיקה של הורמון הגדילה:

האנדוקרינולוגית המליצה לבצע את הבדיקה (זו שלוקחת 4 שעות בצום) לאחר מתן כדורים משך 5 ערבים רצופים טרם הבדיקה, שמדמים מצב של גיל ההתבגרות (בתי בת 9 כרגע).
האם למישהו ידוע מה מכילים הכדורים האלה והאם יש השלכה לנוכחות שלהם בגוף?
מה קורה הלאה? אם חסר הורמון גדילה - ישר ממליצים על זריקות? או שיש עוד איזו תחנה בדרך?
תודה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי רוזה_לי* » 15 אפריל 2012, 20:16

ואני מתחת ל 5% מה זה אומר
זה אומר שיותר מ-95% מקבוצת השווים לגיל העצמות שלך יותר גבוהים ממך.

ילדים נמוכי קומה

על ידי זוהר_בת_13_וחודשיים* » 15 אפריל 2012, 18:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום אני זוהר ואני בת 13 וחודשיים
כל הזמן בבית הספר קוראים לי גמדה ואני מתחת ל 5% מה זה אומר?

ילדים נמוכי קומה

על ידי רוניתה_פיתה* » 18 ינואר 2012, 16:41

תודה רבה!!

אשמח לקבל גם המלצות מנסיונכן/ם...

ילדים נמוכי קומה

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 ינואר 2012, 21:04

בפגישה ראשונה הוא מודד אותה, בודק מצב בריאותי כללי, ומפנה לבדיקות דם שונות. יש המון פרמטרים שיכולים להיות קשורים (לשלול צליאק, רגישות כלשהי, חוסר ברזל ועוד ויטמינים וכולי). מן הסתם יפנה גם לבדיקה של הורמון גדילה.
גם אם את לא מתכוונת לתת הורמון, כדאי לנסות לברר מה המקור לעיכוב בגדילה.

ילדים נמוכי קומה

על ידי רוניתה_פיתה* » 17 ינואר 2012, 15:19

שלום,
אני מחפשת אנדוקרינולוג/ית מומלצ/ת לבתי, בת 1.10, לבירור מדוע הפסיקה לגבוה.
רגיש ומקשיב, ושלא ממהר "לתקן"
מעדיפה באיזור זכרון -בנימינה, אבל נגיע לאן שצריך.
קופ"ח כללית
מה בעצם יבדקו שם? זה רק בשביל הפנייה לבדיקה של ה-4 שעות שפונים לרופא כזה?
אני לא מתכוונת לתת הורמון גדילה (ובטח שלא בשלב הזה)

ילדים נמוכי קומה

על ידי אחת* » 17 ינואר 2012, 08:47

לא-דואגים אתכם.
לא ידעתי שאפשר בכלל לעשות הפסקות כאלה במתן ההורמון (טוב לדעת).

ילדים נמוכי קומה

על ידי אמא_של* » 16 ינואר 2012, 22:42

עידכון.
מאז יולי היו חודשיים שלא נתנו הורמון, הרגשנו שצריך מנוחה. היתה לי תחושה שהיא נפוחה כאילו, שהיא מכונסת פנימה, רציתי לתת לה קצת שקט מזה.
ובאמת היה מוצלח, חשבנו שרואים שיפור בכל איך שהיא.
אחרי חודשיים חזרנו לתת.
כך יצא שבעצם בחצי השנה האחרונה קיבלה רק ארבעה חודשים את ההורמון. אתמול היינו אצל הרופא: 135. קפיצה של ארבעה סנטימטר.
עכשיו הוא חושש מפני שהיא מתחילה להתפתח ויש טענה כזו שכאשר המחזור מגיע (הלוואי שיגיע! הרי יש לה טרנר ולטרנריות זה לא טריוויאלי) מפסיקים לגדול.
אני לא בטוחה בזה: אני גדלתי אחרי המחזור וגם הבת הגדולה שלי המשיכה לגדול אחרי קבלת המחזור.
על כל פנים, מסרבים לדאוג.
לילה טוב.

חזרה למעלה