כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

שליחת תגובה

ההווה הוא הצומת בו נפגשים זמן ומרחב - כאן ועכשיו
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תמרוש_רוש » 08 אפריל 2017, 07:08

במהלך ההריון ההורמונים גורמים לחניכיים להיות רכים יותר, וזה פוטנציאל לצרות ובעיות.
יכול להיות שזה המקור.
הלכת לרופא/ת שיניים / שיננית?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי איילה* » 06 אפריל 2017, 15:01

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי אני אחרי לידה קיסרית שניה כבר 4 חודשים בדיוק ואני סובלת מבעיות חנכיים אולי משהי יודעת למה?????

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי חלי* » 10 דצמבר 2013, 21:38

האם תה פטל אמור לעזור?
האם תנועתיות כמו בלידה אמורה לעזור?
עיסוי לבטן בשמן?
מה יכול לעזור לכאבים האלה? (אין לי טנס בבית)

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי דנדי* » 09 דצמבר 2013, 20:45

לי עזר השימוש בטנס.
השכרתי אותו ללידה עצמה, ופשוט השארתי אותו מחובר יומיים אח"כ לצירים האלו שאחרי הלידה.
בכל ציר כזה הפעלתי אותו וזה ממש עזר.

ויש הרבה שלוקחות משככים.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי חלי* » 09 דצמבר 2013, 17:39

מה עושים עם ההתכווצויות האלה??
יש איזה דף שזה כתוב בו?
זה ממש כמו צירים, כל הנקה אני מתפתלת מכאבים ועוד התינוק עליי אז אני לא יכולה לזוז.
מה עושים?
אני מפחדת מכל הנקה בגלל הכאבים האלה
בבקשה עזרה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי טולי* » 22 מאי 2013, 19:35

היי.
אני חודש לאחר לידה טבעית . יש לי הפרשות ריריות בצבע אדום או חום ומידי פעם כאב עמום ברחם. וכאב בעצם המפשעה בעיקר אחריי הליכה או תרגול יוגה. תירגלתי גם לאורך כל ההריון ולפניי. לא יודעת עם כל הדברים קשורין אחד לשני אבל רציתי לשאול אם זה נשמע נורמלי ושזה משהו שיעבוק בקרוב ושאין מה לדאוג. יש לי תור לרופא רק עוד שבועיים

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלונית* » 19 יולי 2012, 11:27

קודם כל את אמיצה מאוד שהסתכלת :-) מאד יכול להיות שיש לך פשוט בצקת.
דבר שמאד עוזר לבצקת הוא להכין תמיסת מלח אנגלי (קונים בבית מרקחת) להספיג בפד ולהניח על המקום
(אפשר גם להקפיא את הפד מאוד מרגיע את המקום).

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_חדשה* » 18 יולי 2012, 16:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אוי כואב...
אני שבוע לאחר לידה, ללא תפרים, המיילדת אמרה שיש לי רק שריטה אבל כואב לי שם בטירוף ובקושי יכולה לשבת. זה כאבים של רק שריטה? הסתכלתי למטה וחשכו עיניי אבל אין לי מושג איך נראה קרע ואיך נראית שריטה. אולי המיילדת טעתה?
יש למישהי עצה???
תודה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוקטובר 2011, 13:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

קרועה - אני פחות ממליצה על יעל שוראקי.
ניראה לי שעדיף לך קיסרי בפעם הבאה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי רויטל* » 23 אוקטובר 2011, 11:52

תודה תמרוש, את יודעת האם פלדנקרייז טוב?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תמרוש_רוש » 20 אוקטובר 2011, 03:30

לא יודעת בקשר לדימום, אבל את כן צריכה לדאוג ולטפל ברצפת האגן.
ממליצה לך ללכת לפיזיותרפיסטית מתמחה בנושא שתלמד אותך איך עושים את זה.
עכשיו את בדיוק ב"חלון זמן" מאוד ייחודי, שנמשך 6-8 שבועות לאחר הלידה, ובו יש צמיחה מואצת של הרקמות, כולל רקמות עצב, כך שזה זמן בדיוק טוב לחזק את הרצפה וכך לעזור לה להחלים.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי רויטל* » 17 אוקטובר 2011, 22:46

שלום, אני 5 שבועות אחרי לידה. אחרי 4 שבועות הדימום שלי ממש כמעט הפסיק לחלוטין ולפתע בשבוע האחרון הוא חזר עם מעט קרישים. אני מרגישה טוב מאוד חוץ מעייפות רגילה לאמא טרייה אין לי חום ואין כאבים בבטן. יש חולשה מעט של אזור האגן אבל הבנתי שזה נורמאלי למצב. האם אני צריכה לדאוג לגבי הדימום הזה? האם יכול להיות שזה מחזור? הדימום בהיר ואי ניקה חלקית ונותנת גם תוספות תמ"ל.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 דצמבר 2010, 12:25

ממליצה לך לבדוק צניחה אצל יעל שוראקי או אצל אורוגניקולוג.
אצלי בדיעבד דימום כזה היה סימן לכך...

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 דצמבר 2010, 07:55

שאלה על דימום אחרי הלידה:
כבר חודשיים וחצי אחרי הלידה הרביעית. הדימום פסק לגמרי לפני שלושה שבועות.
הלילה הרגשתי דקירות בגב התחתון ובבוקר גיליתי שהדימום חזר. אני מיניקה מלא, גם בלילה, בלי הפסקות של יותר משלוש שעות בין ההנקות,
ואני סומכת על ההנקה כאמצעי מניעה.
ייתכן וזה דימום של ווסת? כל כך מהר? בלידות הקודמות זה לקח שנתיים עד שהביוץ חזר...

אשמח לתגובות ממי שמבינה, חוותה, יודעת...

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי שירין* » 07 פברואר 2009, 10:05

כאבים בשרירי הבטן, 5 חודשים אחרי לידה - זה אומר שהייתה הפרדות שרירים? יש מה לעשות? זה לא כאב חזק, כאב עמום, שמורגש כשאני נוגעת או לוחצת על האזור. וחוץ מזה הבטן קצת בולטת קדימה, למרות שלא שמנתי בעקבות ההריון.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרועה* » 06 פברואר 2009, 14:40

תודה לכולן על התשובות,
בהתאם לאזור מגורי, נראה לי שאני אפנה לדפנה וולף, עליה קיבלתי גם המלצה מחברה
אני אחזור לעדכן

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי עשב_השדה* » 05 פברואר 2009, 13:43

קרועה יקרה

אני יכולה להציע לך לטפל בשיטת פאולה

גילוי נאות, אני מטפלת בשיטה אבל
אפשר להכנס לדף שיטת _פאולה ולבחור

מסכימה גם עם לירי
יתכן שמגע עדין ומתמשך
יעודד את הרקמות הפגועות להחלים
וחשוב שזה יהיה גם נעים (-:

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי במבי_ק* » 05 פברואר 2009, 12:14

קרועה - יעל שוראקי מטפלת בעצבים שנלכדו בתוך תפרים. פרטים עליה ב מידע ושיתוף בענייני צניחת רצפת אגן או בגוגל. סיפרה על כמה מקרים שממש הצילה נשים מכאבים כרוניים מהסוג הזה. נסי אותה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי לירי* » 05 פברואר 2009, 07:07

קרועה יקרה..
אני מאמינה שאם בהריון הבא תעשו מסז פירינאום אינטנסיבי,
למרות הקרע והתפירה הקודמים יש סיכוי טוב ש לא תקרעי שוב.
אני הייתי מתחילה לעסות את המקום שוב, כן כן עכשיו,
בעדינות בעדינות עם שמן שקדים מדולל מאוד עם זירעי ענבים ואובלפיחה.
הייתי מתחילה להגמיש את המקום עם הרבה נשימה וקולות.
והייתי גם ממשיכה למרוח טראומיל באופן קבוע.
הייתי לוקחת את כל העיניין כעיניין זוגי לכל דבר,
משתפת את בן הזוג בפחדים, בתחושות הפיזיות, עושה את העיסוי יחד.
ליבי איתך ובהצלחה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרועה* » 05 פברואר 2009, 04:15

אני יותר משנה אחרי לידה שניה.
הלידה היתה נהדרת (לידת מים) אבל נקרעתי, לכיוון פי הטבעת (דרגה 2), והיו לי תפרים.
בשבועות שאחרי הלידה הרגשתי שזה לא מתאחה עד הסוף, וגם כאב לי כששכבנו, אבל בביקורת חודשיים אחרי הלידה הרופא אמר שהכל בסדר חוץ מסימנים לפטריה. אחרי שטיפלתי בפטריה המצב השתפר, ולא היו כאבים, ולא חשבתי על זה יותר.
בימים האחרונים התחיל שוב לכאוב לי באזור הפרינאום ובבדיקה עצמית במישוש הרגשתי שמוקד הכאב הוא בדיוק באזור שהטריד אותי אחרי הלידה, ובביקור אצל גניקולוג בקופת חולים היום הוא אמר שאכן הקרע לא התאחה עד הסוף, שיש wedge בפרינאום.
הרופא אמר שאפשר לחתוך קצת ולתפור מחדש או להזריק לרקמה סטרואידים וחומר אילחוש, אבל שהוא לא ממליץ לעשות כלום.
כשניסיתי לחשוב מתי התחיל לכאוב לי נזכרתי שפעם אחרונה או לפני אחרונה ששכבנו, זה היה בתנוחה שונה מהרגיל, ונדמה לי שאז זה התחיל לכאוב.
כשאני שמה טראומיל זה עוזר לכאב, אבל אני חוששת לקיים יחסי מין, כדי לא לגרום לעוד נזק... )-: ואני גם חששת מהלידה הבאה (ואני אפילו לא בהריון ולא מתכננת להיות בשנה הקרובה) האם אני אקרע הרבה יותר בגלל הנזק הקיים?
האם יש למשהי נסיון עם מצב כזה? האם יש למשהי רעיונות או המלצות?
אתן יכולות לראות מהשעה (4 לפנות בוקר) שזה מדיר שינה מעיניי. אני מקווה שהידיעה שהפרשים בדרך, כלומר עצותיכן, תעזור לי להרדם.


אני בדרך כלל כותבת באתר בשם אחר, אבל אני רוצה לשמור על אנונימיות הפעם.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי R* » 04 פברואר 2009, 19:37

לירי, תודה על התשובה. אני אנסה להשיג את אחת המשחות.
פשוט קצת חששתי שהשריפה מרמזת שמשהו שם לא בסדר...

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי לירי* » 04 פברואר 2009, 19:03

קודם כל מזל טוב .
למה זה שורף?!
כי זאת ריקמה חיה שנפצעה והיא פצועה, פיפי שורף שם.
טראומיל יעזור מאוד וגםרסקיו קרם
ובעיקר זמן.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי R* » 04 פברואר 2009, 17:02

אני ארבעה ימים אחרי לידה. היו לי קצת קרעים. הרופאה תפרה קרע אחד ועוד כמה קטנים היא לא תפרה כי אמרה שיתאחה לבד. בכל מקרה- כשאני עושה פיפי שורף לי שם. מה זה אומר?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלונית* » 11 מרץ 2008, 16:22

ראיתי שענו לי בדף המקורי.. אבל אשמח לשמוע מעוד בנות..

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלונית* » 11 מרץ 2008, 15:58

אולי זה הדף לשאול.
אני 3 חודשים אחרי לידה, בפעמיים שקיימנו יחסי מין כאב לי בפנים. כשבדקתי הרגשתי כאילו צוואר הרחם לא סגור לגמרי, אבל אנילא יודעת אם כך זה אמור להיות (זו לידה ראשונה). אני לא רוצה ללכת לרופא. אשמח אם תשתפו האם זה נורמלי.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי טרה_רוסה* » 11 מרץ 2008, 09:05

אני הייתי הולכת לבדוק שלא נשארה איזו חתיכת שלייה או משהו. :-P

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי עצה* » 11 מרץ 2008, 08:16

מבקשת עצה -
הדימום שלאחר הלידה נמשך 3 שבועות ולאחר מספר ימים התחיל שוב דימום, שעכשיו - 5 שבועות לאחר הלידה רק הולך ומתחזק.
אין לי כאבים.
האם יש סיבה לדאגה?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי יסכו_נט* » 17 דצמבר 2007, 10:51

תאכלי שזיפים מושרים במים, מרכך מאוד את היציאות, תוך פחות מיום. שולחת לך כח, תזכרי שהכאבים והחולשה יעברו, ואת תשארי עם קסם שישמח אותך ויצחיק אותך כל החיים

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אוד_ליה* » 17 דצמבר 2007, 06:02

ניסית נרות גליצרין?
אמנם לא חוויתי טחורים, אבל בימים הראשונים שאחרי הלידה הראשונה הכל נפוח ורגיש, והאחיות בבי"ח הציעו לי נר- זה גורם ליציאות רכות יותר, שפחות יכאיבו ביציאה, וגם יצאו יותר מהר (עדיף כמה שפחות לשבת וללחוץ בשירותים).

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי פלונית_אלמונית* » 17 דצמבר 2007, 00:18

אני נמצאת כשבועיים אחרי לידה, טחורים חיצוניים גדולים וכואבים + תפרים בגלל קרע ספונטני קטן.
זו לידה ראשונה שלי והכאבים ממש בלתי נסבלים, לטחורים אני משתמשת במשחת הממליס ומקפידה לשטוף במים אחרי כל ביקור בשירותים.
כל יציאה מלווה בכאבי תופת, שנמשכים זמן רב, גם בפי הטבעת וגם באיזור התפרים.
הכאבים באים בגלים בישיבה ובעמידה ומלווים גם בכאבים חדים בשפתיים החיצוניות.
האם יש למישהי רעיונות נוספים להקלה על הכאב ולריפוי מהיר? וכמה זמן בערך אחרי הלידה עוברים הכאבים של הטחורים והתפרים?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_נמרה* » 02 ספטמבר 2007, 08:08

_אני תמיד מקבלת מחזור כחודש אחרי הלידה בהנקה מלאה
לא הבנתי למה זה לא הגיוני?_

גם אני,

ואם את לא מניקה אז בהחלט הגיוני שיהיה מחזור. אבל אם יש לך כאבים או גושי דם גדולים כדאי להיבדק.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ש_ני* » 01 ספטמבר 2007, 22:29

תודה לכן
אני לא מניקה לצערי, זאת לידה ראשונה ואני מרגישה טוב.
לא בקיאה בתחום אבל חשבתי שיש משמעות לששת השבועות הראשונים, הרי מחזור אומר שהגוף מוכן שוב להכנס להריון, כבר?
אני אלך מחר לרופא נשים

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ליאת* » 01 ספטמבר 2007, 22:17

אני תמיד מקבלת מחזור כחודש אחרי הלידה בהנקה מלאה
לא הבנתי למה זה לא הגיוני?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי מיכלי_לי* » 01 ספטמבר 2007, 21:05

אני קיבלתי מחזור אחרי כשישה שבועות (בהנקה מלאה) בכל מקרה כדאי להבדק ע"י רופא.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 01 ספטמבר 2007, 20:54

האם חוץ מהדימום יש לך כאבים כלשהם או חום? אם כן, אולי כדאי לראות רופא כדי לשלול את האפשרות שהדימום קשור ל"שאריות" הלידה.

האם את מיניקה מלא? גם בלילה?
זה לא בדיוק "לא הגיוני" לקבל חודש אחרי לידה, אלא שיש סבירות נמוכה מאוד לכך. ועדיין זה אפשרי וגם קורה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ש_ני* » 01 ספטמבר 2007, 16:15

אני חודש אחרי לידת ואקום, הדימומים נגמרו, הטחורים עברו, והכל טוב.
היום התחיל דימום, חשבתי שקיבלתי מחזור, חברה אמרה שממש לא הגיוני.
מישהי יכולה לתת כיוון?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי לאחר_הלידה* » 07 מאי 2007, 11:07

לא הייתי בביקורת, לא מחבבת ללכת לרופאים ובמיוחד לא מחבבת שיכניסו לי יידים...
הבצקת - כך חשבתי בהתחלה, אבל היא לא יכולה להימשך ארבע חודשים.
הדימום שהיה לי לאחר הלידה היה רגיל, לא יותר מאשר בפעמים הקודמות, ופסק מזמן מזמן.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי שוכנת_הצוק* » 06 מאי 2007, 15:03

?אולי בצקת באיזור הפרינאום שתרד עם הזמן?
לפי ניסיוני, אם יש קרעים רציניים - יש דימום. קרעים יותר קטנים אמורים להתאחות לבד.
קרח עוזר להורדת הנפיחוּת (בימים הראשונים).
האם היית בביקורת 6 שבועות אחרי הלידה (אצל רופאה/המיילדת שלך)?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי לאחר_הלידה* » 06 מאי 2007, 13:17

לאחר הלידה האחרונה (כבר עברו ארבע חודשים, הלידה טבעית ולטענת המיילדת יצאתי בלי שום סריטה) נשאר לי כמו פס נפוח בין פתח הנרתיק לפי הטבעת. האם זה מעיד שבכל זאת היה איזה קרע? יש מישהי שזה נשמע לה מוכר? כדאי (ואפשרי?) לעשות משהו לפני הריון הבא?
הפס הנפוח בעצם לא מפריע, ובכל זאת...

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_של_שפן* » 07 נובמבר 2006, 21:08

היה לי שותף לדירה חמוד בתקופה שהייתי צמחונית, שהיה שם לב לירידות האיומות באנרגיה שהיו לי מדי פעם בפעם, והיה מביא לי את הצנצנת של תוספי B ואומר שהגיע הזמן לקחת את הפרוזק.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_של_שפן* » 07 נובמבר 2006, 10:39

בכל פעם שלקחתי בעבר, התחיל לי גירוד שם.
לי זה אף פעם לא קרה, ואני לא רואה סיבה שיהיו שם שמרים. ניסית של כמה חברות? אני לוקחת את של סולגר כבר שנים.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אחת_מהג'ונגל* » 05 נובמבר 2006, 04:51

ספינה, האם קיבלת אפידורל? הרבה נשים שלקחו אפידורל מדווחות על כאבי ראש עזים בשבועות שאחרי לידה.

חוץ מכל מה שאמרו - האם את אוכלת מספיק?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_של_שפן* » 04 נובמבר 2006, 20:58

וגם בי-6 (שעוזר לרומם מצב רוח הורמונלי).
בכלל, אני הייתי לוקחת (ואכן לקחתי) בכל תקופה של שפיפות גופנית כללית תוסף של קבוצת B (כולל 6 ו-12). מאחר ואני נוטה לאנמיה זה תמיד מביא תועלת. תנסי. לא יזיק.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נעה* » 04 נובמבר 2006, 08:10

תראי גם כאן
בייחוד את הפסקה הסופית, אחרי הקו.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נעה* » 04 נובמבר 2006, 05:15

אני שואלת עוד קודם מה זה כאבי הראש האלה?
לפי דעתי ומניסיוני אלו כאבי גמילה מקפאין.
גם אני ניסיתי להיגמל מקפה (כוס אחת ביום) במהלך ההריון, והכאבים הכריעו אותי וחזרתי.
זו התופעה הכי בולטת בגמילה מקפאין.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 04 נובמבר 2006, 00:00

לצרוך אומגה 3 -
וגם בי-6 (שעוזר לרומם מצב רוח הורמונלי).

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 03 נובמבר 2006, 23:00

יש בשוקולד מגנזיום , ואולי זה קשור ללחץ דם הריוני .היה לך ? בדקת לחץ דם ?, קיבלת אפידורל?
כמו כן , זכור לי במעורפל שיש בשוקולד סרוטונין /חומר שמעורר יצור סרוטונין במוח.הסרוטונין קשור למצב רוח טוב .
היות ואת מתארת את מצבך שאת לא רוצה לקום מהמיטה , יש אולי מקום לברר את עינין מצב הרוח שלך.אני לא טוענת שאני מאבחנת אותך דרך האינטרנט , רק מציעה לך מקום לברר.

להרבה נשים יש נפילה , מרירות , ריקנות וכ'.כל מני ביטויים של דיכאון אחרי לידה .

דיכאון אחרי לידה הוא עינין מאוד רגיש . הרבה נשים לא מטופלות כי הן לא מרגישות לגיטימציה להרגשה שלהן. הרי אישה אמורה להיות מאושרת וזורחת עם תינוק/ת רכה בזרועותיה , או עסוקה בטיפול בו/ה כך שאין לה זמן להתעסק עם עצמה.

אבל זה בולשיט ! ואנחנו יודעות את זה .
כל אחת יכולה להרגיש מה שהיא רוצה ומה שחשוב הוא לקבל את התמיכה והעזרה .לא להתביש להגיע לאבחון אם זה מה שנראה.

לדעתי יש מרפאות מיוחדות בבתי יולדות לזה ,אפשר להתקשר לעו"ס בבית יולדות ולשאול .

לקונבנציונליים ,יש כמובן טיפולים תרופתיים , וגם כאלו שלא יפגעו בהנקה.

אולי טיפול טוב אצל מטפל אלטרנטיבי מסור ורציני , חשוב מאוד שאם הולכים על טיפול מכל סוג שהוא יהיה גם טיפול של שיחות(פסיכולוג).

אני חושבת שליולדת יש את המוטיבציה מהסוג הגבוה ביותר לגשת לטיפול , ואכן , ההצלחה של הטיפול תטיב למעשה לשנים.

לצרוך אומגה 3 - יש מידע באתר .

הרבה בריאות ושמחה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי מנסה_לעזור* » 03 נובמבר 2006, 16:17

לרוב, כוס קפה אחת (ואפילו שתיים) ביום לא תשפיע על ההנקה. אם את אוהבת קפה על הבוקר אז פשוט תפרגני לך אחת ורק אם תראי שזה משפיע בצורה עקבית (ולא מקרית) - תוותרי.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 03 נובמבר 2006, 08:53

אני שואלת עוד קודם מה זה כאבי הראש האלה?
ניחוש פראי ובלתי מלומד: זה קשור לאוקסיטוצין שמשתחרר בהנקה. שוקולד משחרר סרוטונין ולכן אולי מאזן את המצב.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי עדינה_ניפו* » 02 נובמבר 2006, 21:06

ספינה,
בשוקולד יש קופאין (כמו בקפה!)
האם את רגילה לשתות קפה על בסיס יומיומי?
אם כן, סביר להניח שהגוף שלך מכור כרגע לקפה ולכן הקופאין שבשוקולד מרגיע באפן זמני את כאב הראש במקום הקפה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי Pלונית_אחרת* » 15 מאי 2005, 10:34

כשהיא ישנה יותר מדי וכבר נורא בא לי להניק._
נדמה לי שזה יותר מורגש - כואב כאשר היא ישנה הרבה (זה לא יותר מידי (-: ) אבל זה לפעמים "מזמזם" גם בזמן ההנקה = כנראה שזו אכן ירידת החלב או הצטברותו לקראת הנקה.
עכשיו שאני יודעת שאני לא לבד אני מבינה שזה לא בעיה אז נרגעתי
נמרה,
שהיו מאד מאד כואבות, ממש בכיתי בכל פעם מראש כאב
נשמע מבאס נורא, וסחטיין עליך שהתמדת בהנקה, לא פשוט להתמיד כש וחרדתי מכל פעם שהייתי צריכה להניק אני ממש מבינה לךמה שקלת להפסיק.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_נמרה* » 15 מאי 2005, 09:04

pלונית,

לי היו דקירות כמו שאת מתארת בזמן ירידת החלב, שהיו מאד מאד כואבות, ממש בכיתי בכל פעם מראש כאב.
שקלתי להפסיק להניק. השיא היה חודש אחרי ההנקה שאז שבת שלמה הייתי במיטה וחרדתי מכל פעם שהייתי צריכה להניק. הרופאים ויועצות ההנקה שדיברתי אתן לא ידעו לומר מה זה חוץ "ירידת החלב", אבל אצלי זה
היה כאבי תופת. מה שפתר את הבעיה היה תרופה הומאופתית שהותאמה לי אישית.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תמר_ס* » 15 מאי 2005, 01:24

Pלונית, זה בזמן הנקה? בין לבין?
אצלי יש המון דקירות כאלה של שחרור חלב. לזה את מתכוונת? זה קורה שניה אחרי שהיא מתחילה לינוק או כשהיא מצייצת או כשהיא ישנה יותר מדי וכבר נורא בא לי להניק.
דרך אגב, בהנקה הקודמת לא היו לי אף פעם דקירות כאלה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי במבי_ק* » 14 מאי 2005, 23:14

חודש,

נכון. נזכרתי שקראתי את סיפור הלידה שלך (ועוד כלמיני דברים שכתבת), אז מזל טוב! אני זוכרת שהכאבים האלה התחילו הרבה פעמים מכיוון בית השחי לתוך הציצ

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי Pלונית_אחרת* » 14 מאי 2005, 23:03

כמה זמן את אחרי לידה? (
חודש,
תודה על התשובה {@

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי במבי_ק* » 14 מאי 2005, 22:25

אני זוכרת שייצור החלב לפעמים כואב או מזמזם ככה. בעיקר כשמניקים מהציצי השני. אבל גם בלי קשר. כמה זמן את אחרי לידה? (לא שיש לי מושג כמה זמן זה "נורמלי" שזה קורה. לדעתי זה מאוד משתנה. לי זה היה רק בהתחלה אבל אני מכירה חברות שהמשיך להם חודשים ארוכים)

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי Pלונית_אחרת* » 14 מאי 2005, 19:37

לא ממש צרות אבל יש לי דקירות בציצי הולך ובא לפעמים סתם "זימזום" לפעמים כואב למדי, זה נורמאלי? זה חולף? זה דורש התיחסות?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי מונו_נוקי* » 27 אפריל 2005, 15:30

מצאתי להיכן רציתי לקשר את זה

וגם, עדיין יש לי בצקות ברגליים! מוכר?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 10 אפריל 2005, 18:43

תודה רבה! ההסבר שלה חיוני, מסתבר. לא ידעתי שאסור לתרגל בזמן אמת...

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי מונו_נוקי* » 10 אפריל 2005, 18:03

תפני שאלה באתר אומנות הלידה ליהודית שריג
אולי גם תעשי חיפוש, למשל זה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 10 אפריל 2005, 17:03

לא היה קטטר קבוע, הכניסו מדי פעם.

הו קגל קגל, מי יגול עפר מעיניך :-(

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי מונו_נוקי* » 08 אפריל 2005, 21:01

היה לך קטטר בלידה?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 04 מרץ 2005, 17:32

המיחוש הפרטי שלי מתרכז בשלפוחית, או ליתר דיוק באין-מיחוש בשלפוחית. ובמילים בוטות: מאז הלידה אני לא מרגישה מתי יש לי פיפי וכמה, אלא בעיקר מנחשת, ולרוב מופתעת מהכמות הגדולה. לא ברור לי אם שכחתי את ההרגשה של שלפוחית מלאה באמת, אחרי החודש התשיעי שבו הלחץ גדול מאוד, או אם באמת התקהה שם משהו. בעיה גנרית או שזו רק אני? /-:

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נועה* » 13 פברואר 2005, 10:07

אני שלושה חוד' אחרי לידה שניה וכואב לי המפרק של האגן מצד ימין. לא כל הזמן, בעיקר אחרי שאני יושבת ישיבה מזרחית או רגל ימין על רגל שמאל (הפוך לא כואב).
מישהו מכיר את התופעה? אולי יש תרגילים שאפשר לעשות?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי שרה* » 16 דצמבר 2004, 04:21

כשלושה חודשים לאחר לידה עם אפידורל וחתך חיץ לאחר הלידה הרגשתי כאבים עזים באיזור המיפשעות לכיוון פתח הנרתיק הכאבים נמשכים ויש לי גם כאבים עזים באיזור עצם הפוביס שזה מעל הדגדגן ומשם הכאב נימשך לכיוון המישפעיות פנימה עד לפתח הנרתיק לאחר שהייתי אצל אורטופד היתברר כי הוזזתי את עצם הפוביס כסנטים או שתיים אבל המצב לא מישתפר הכאבים עזים ומקשים בחיי היום יום ובטיפול בילדים יש שלוחות של כאב לרגליים ובאזור הבטן התחתונה אנא אם מישהי עברה תופעה כמו שלי האם אי פעם אחלים והאם הכאב יעבור חייבת עזרה הצילו

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי במבי* » 16 מאי 2004, 12:33

טוב, אני מקווה שאני עושה בסדר, האינטרפייס באתר קצת משונה לי.
הנושא הוא: תחושות נימול בעיקר בעור הקרקפת והפנים, בעירה בעור, חום באיברים, כאבי שרירים - אחרי לידה.

אני תשעה שבועות אחרי לידה (אפידורלית, היפרדות שיליה בסוף וואקום חירום). כמה שבועות אחרי הלידה התחילו לי תופעות ממש (!) משונות: זה התחיל מנימולים של כמה שניום בעור הקרקפת והפנים, פעם בכמה ימים. עבר לפעם ביום לכמה שניות, ואז היה כמה ימים כמעט כל הזמן (כל פעם לכמה שניות, אבל שעות רצוף) - נימולים בעור הקרקפת והפנים. אחר כך היו יומיים של נימולים ברגליים וביד. ואז זה חזר לראש. ואז היו לי יומיים של תחושת בעירה בקרקפת - כאילו חפפתי עם חומר שורף ומושכים לי בשיערות. זה עבר, וחזרו הנימולים. הצטרפה בוהן רגל שמאל - כל פעם לכמה שניות היא מרגישה בוערת (חמה. אני לא חושבת שהיא באמת חמה, אלא רק מרגישה ככה). יומיים של כאבי שרירים. תשישות נוראית. הכל בא והולך והולך ובא. רופא משפחה שלח אותי לעשות בדיקות דם, הכל יצא תקין. אצל נוירולוג הייתי ביום שישי - הוא אומר שמבחינה נוירולוגית הכל תקין ושכנראה זה פסיכוסומטי. הוא שאל אותי אם אני במתח. ניסתי "להסתכל לעצמי בעיניים" - אני כל כך מאושרת, בתקופה כל כך טובה. היה לי הריון (שני) די מבאס ולידה בכלל לא קלה, יצאתי ממנה עם תפרים (בגלל ואקום חירום, בלידה הראשונה לא היה שום קרע וכלום), טחורים, בצקות - פיזית במצב מזעזע, אבל נפשית הרגשתי ומרגישה מעולה. ההחלמה מהכל היתה ממש מהירה. ניסיתי לבחון את עצמי, אולי אני "עובדת על עצמי" ובעצם לא טוב לי? אבל לא - באמת שאני מאושרת ושמחה ובאחת התקופות הטובות בחיי. העלנו השערה שאני פורקת עכשיו את כל המתח מההריון ומהלידה עצמה. שהגוף פורק את זה ככה. ובכל זאת - הכל נורא משונה לי. רציתי לשאול אולי מישהי מכירה תופעות כאלה (זה בעצם המון תופעות עצביות, שכחתי לציין גם כאבי ראש קטנים ונקודתיים), אחרי לידה או כתוצאה ממתח או משהו. אני קצת מרגישה "עומס" בחוליות העליונות של הצוואר.
תודה, עפרה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי שרון_ג* » 30 אפריל 2004, 17:22

ניסית חומרי סיכה?
אל תזניחי כי אז באמת יהיה ואגיניסמוס...
את חייבת ללכת לגינקולוג, אבל אחד נחמד שינסה לעזור (יש בכללית במודיעין אחד נשמה טובה, ואם את באזור אני אשמח להמליץ) כדי שקודם כל יראה שאין בעיה מכאנית. אח"כ צריך ללכת עם זה הלאה.
יש בעיה שנקראת לדעתי וסטיבוליטיס - אזור ספציפי נקודתי בד"כ שמכאיב מאד בנסיון מגע. גיניקולוגים אמורים להכיר.
האם זה הריון ראשון? אם לא - איך היה אחרי הלידות הקודמות? אם כן - אולי זה באמת נובע מחשש ואת צריכה קצת הרפיה וחומרי סיכה עד שתשתחררי.
אני לא מבינה גדולה בתחום, סתם מנסה לעזור מתחושות בטן.
פעם היתה לי בעיה דומה שנבעה מגלולות שלקחתי - גרמו ליובש בנרתיק. האם את לוקחת תרופות?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ואגי_ניסמוס* » 30 אפריל 2004, 12:21

אני כמעט 3 חודשים אחרי לידה ועדיין יש לי כאבים חזקים מאוד בנרתיק כשאני מנסה לקיים יחסי מין.
היתה לי לידה קלה שעברה ללא טראומות (כנראה שכן ) חוץ מהקטע של יציאת הראש שמאוד מאוד כאב. (ללא קרע)
בעלי מאוד רגיש ואוהב ואני ממש מודה לו על ההבנה.
לי זה כבר מאוד מציק אבל לא הייתי רוצה ללכת לרופא בגלל זה. (לא מרגישה שהוא יכול לעזור וגם לא מתאים לי שידחוף לשם ידיים)
האם זו תופעה נפוצה? האם היא עוברת לבד?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי צפריר_שפרון* » 10 אוגוסט 2003, 15:57

נעה,
אינני נוגע בחומר כרגע. החומר מטבעו מגיב לכל מה שמשפיע עליו, כך הגוף מגיב לפורענויות הנפש, מבצע מה שנדרש.
אני מדבר על הפן בו את מתנתקת מכל אלה. מהבלי העולם הזה ומוצאת דרך להתחבר אל מצבי הכרה מורחבים, בדיוק כפי שקורה כשאת הולכת לישון, אלא שאני מציע לך להתאמן עד שתדעי "ללכת לישון" ולהשאר ערה מבחינת מודעותך.

זה ארוך ומסובך, אבל זהו השסתום המתאים ביותר עבורך - אישית - במקרה הספציפי שלך. כאן, הדברים מכוונים אלייך. מבלי להכירך, ומבלי לצפות שתעשי עם זה משהו.

ראי את זה כך - קבלתי בעבורך מכתב ואני מעביר לך אותו.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אם_פי_3* » 10 אוגוסט 2003, 00:28

בשמת -
אבל שמתי לב שזה לא היה קר או חם. לא הרגשתי קור או חום (במידה שבכלל הרגשתי), וגם למגע, האצבעות שהיו "משותקות" לא היו יותר קרות או חמות מאלה שלידן. זה "חם". הכוונה היתה, לחום גוף נורמלי, לא גבוה. כזה שמעיד שאספקת הדם תקינה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אמא_של_יונת* » 09 אוגוסט 2003, 23:46

גילה, נעה,
הרגשתי (אישית - זה לא משהו מקצועי!) שחוסר התנועה בלילה (אולי קשור לזרימת דם איטית עקב מיעוט תנועה בשינה) גרם למשהו "להתאבן".
שוחחתי פעם עם פיזיותרפיסטית בעקבות תופעה דומה (בידיים וברגליים), והיא הסבירה (אני מקווה שאני מדייקת), שיש איזה נוזל או חומר סיכה במפרקים, שנוצר מתוך התנועה שלהם. בזמן השינה אין תנועה, ולפעמים נגרמים כאבים עד שמתנועעים מספיק כדי לייצר שוב את חומר הסיכה. זה לא קשור לחוסר מנוחה.
הפתרון שלי: אני עושה תרגילי מתיחה שחרור ותנועה לאצבעות וכפות הידיים והרגליים - לפני שאני קמה מהמיטה. התרגילים מזרימים דם וכנראה מתחילים לייצר את חומר הסיכה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נעה_ש* » 09 אוגוסט 2003, 21:54

צפריר - בלבלת אותי קצת. אני לא בדיוק יודעת מה לענות.
אתה גורם לי לחשוב שאולי הבעיה היא עומס נפשי.
אני לא בטוחה שגילה ובשמת צודקות לגבי עומס פיזי. יש לי ילדה מדהימה ורגועה. אני לא עובדת
ואני לא מרגישה מותשת פיזית.
לפעמים שואלים אותי אם יש לי עזרה וזו שאלה שהיא קצת מוזרה בעיני. עזרה במה?
אני לא מרגישה שאני צריכה עזרה. בעלי הרבה בבית אז יש לי עזרה כשנגמרת לי הסבלנות
אבל הסבלנות נגמרת לי רק שהוא פה. כאילו כשאני לבד אין לי את האפשרות הזו בכלל של להיות לא סובלנית
וקשובה אליה.
אני לגמרי בשבילה ואני נהנת מכל רגע. האהבה אליה עולה ועולה ועולה ועולה.

עומס נפשי יש אבל מכיוונים אחרים. אנחנו גרים בת"א ואנחנו מנסים לצאת מפה כבר מעל לשנה.
כנראה שזה יקרה בנובמבר אבל גם זה לא בטוח. זה ענין מורכב עם ההעבודה של בעלי.
אני מאמינה שברגע שנצא מהסירחון הזה שנקרא תל אביב, חיינו יהיו הרבה יותר שלווים ועם פחות לחצים.

אולי באמת כל המתח הזה של מעבר דירה, פרנסה ומציאת דרכינו יוצא החוצה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי צפריר_שפרון* » 09 אוגוסט 2003, 20:08

נעה ש
אינני מכיר אותך, אני מניח שגם את אינך מכירה אותי.
קחי את דברי במלוא הזהירות הנדרשת (בבחינת כבדהו וחשדהו).

אני כותב מתוך תחושת בטן, אם תרצי אינטואיציה, אם תרצי חיבור לערוצי מידע איזוטריים:

למדי להכנס למצבי הכרה מורחבים: מדיטציה, דמיון מודרך, ערות פסיבית.
מצאי לך מורה טובה לעניין זה. מישהי מיומנת שניתן לסמוך עליה.
עלייך ללמוד את הערוץ הרוחי. זה הזמן.

משם, תצליחי לאיין (להפוך לאין) את כל האפשרויות המכווצות שעולות לכאבים (מחלות, בעיות, ד.פרקים), ולמצוא שמחת החיים חדשה, משמעות נוספת.
בלמידת ערוצי הרוח תוכלי להניח לדור הבא יסוד בריא לחירות ועצמאות. אז גם יעלמו כלא היו התופעות הגופניות ובמקום להקריב את עצמך על מזבח תפקידייך השונים, תוכלי ללמוד קירבה (אינטימיות) בתוך תפקידייך השונים ובראשם ההורות, מבלי לשלם על אינטימיות זו מחיר.

במידה ותידרשי למורה טובה, ואני חושב שעדיף שתלווה אותך מורה אשה ולא גבר, אמליץ.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תבשיל_קדרה* » 09 אוגוסט 2003, 19:02

_גילה, איזה כיף לך שהילדים איפשרו.
אצלי, לא יודעת למה, הילדים שלי כשהם תינוקות לא מוכנים לקבל את אבא במקום אמא._
זה כי הם תאומים. אבא הוא קצת אמא.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי עידית* » 09 אוגוסט 2003, 17:45

בשמת, לא ראיתי שכתבת אבל בהקשר לכאבים שלך- למרות העייפות והכל רדי לריצפה זה ממש יותר יעיל, סליחה על הניסוח... פשוט לנסות לבד להחזיר את החוליות למקום לפעמים טוב יותר את תעשי מאשר כל מטפל אחר.
בעניין האמא אמא, הדר גם בת 11 חודשים נחמדה לאבא כל עוד אני ליד אבל לא מוכנה ליותר מידי מגע ממנו הכל אמא, הוא לפעמים נעלב מזה וגם שמח שיש לו פטור .

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 09 אוגוסט 2003, 16:59

נעה, כל מה שאת מתארת נשמע ממש כמו אמא מעוכה ומותשת לתינוקת קטנה...
מסכימה עם גילה.
החדשות הטובות:
עוד כמה חודשים הילדה כבר תזחל. עוד שנה היא כבר אולי תלך.
והפרשנות מהצד (של מישהי מעוכה כמוך):
א. תנסי להשיג עזרה כלשהי.
ב. תנסי לסדר לך: פלדנקרייז, או שיטת פאולה, או שיאצו, או עיסוי עמוק, או כולם גם יחד...

גילה, איזה כיף לך שהילדים איפשרו.
אצלי, לא יודעת למה, הילדים שלי כשהם תינוקות לא מוכנים לקבל את אבא במקום אמא.
בכי מר ולא עוזר כלום.
יש לי עכשיו וירוס בטן גועלי, הרגשתי לא טוב, אבא של הינוקא רחץ אותו (והוא אוהב להיות באמבטיה!) תוך בכי תמרורים בלתי פוסק, כאילו לבו נשבר. הבכי נפסק רק כשחזר לידיים של אמא (ואז טפח עלי באושר בידיו הזעירות "כן, זו באמת אמא שלי!" והסתכל בשמחה באביו מנמל המבטחים שלו). ככה זה כל הזמן. איך הוא שמח להתעורר ולראות את אבא לידו בבוקר: "אבא! אבא!" אבל אם אני קמה רגע לשירותים - כל האושר מאבא גז ונעלם. רק אמא. רק אמא. הבכורה בגילו כבר אמרה בתקיפות: אמא!! (=רק אמא תיקח אותי, תלביש אותי, תחליף לי, תרחץ אותי...).

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תבשיל_קדרה* » 09 אוגוסט 2003, 16:09

אם זה רק עומס זה די מרגיע האמת
"רק עומס" הוא מונח מקל לתיאור מצב בו את מעמיסה, מעמיסה, ובסוף קורסת...

לגבי הכאב ברגליים - לפני כשנה התפרצו אצלי כאבי גב, שאחד המאפיינים שלהם היה - כואב מאוד כשאני קמה משינה. הרגשתי (אישית - זה לא משהו מקצועי!) שחוסר התנועה בלילה (אולי קשור לזרימת דם איטית עקב מיעוט תנועה בשינה) גרם למשהו "להתאבן". בשיא, בעלי היה יוצא לעבודה מעט מאוחר יותר, כדי שאני (יחד עם שרירי) אספיק להתעורר לאט, בלי להצטרך לטפל בילדים תוך כדי.
התחלתי אז עם טיפולי פלדנקרייז, ועם השיפור הכללי נפסקה גם תופעת הבקרים המאובנים.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 09 אוגוסט 2003, 15:08

תודה, גילה! זה חלק מההדרכה הפיזיותרפית שדיברתי עליה!

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תבשיל_קדרה* » 09 אוגוסט 2003, 14:58

לגבי פרק היד: תופעה ידועה. זאת בטח היד שמחזיקה את התינוקת כשהיא לא במנשא, נכון? או לחילופין, היד שלא רגילה לעומס מוצאת את עצמה עכשיו מרימה דברים כבדים לבד, כי היד השניה מלאה בתינוקת

אפשרות נוספת: את משתמשת ביד בצורה לא נכונה.
המצב הנפוץ (שגורם למאמץ גדול, ובעקבותיו כאבים) הוא החזקה של תינוק בעזרת כף היד, כשהיא בזוית די חדה לאמה. עדיף שהמשקל יהיה יותר על האמה, ולהחזיק את היד בצורה בה כף היד היא המשך (קו אחד, מעט עגול) עם האמה.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 09 אוגוסט 2003, 14:25

נעה:
"הרגל" היא שתי הרגלים או רק אחת מהן?
זה כאב חד בפנים או כאב כאילו כל כף הרגל בוערת וכואבת, או מה?

אצלי זה היה בשתי הרגליים. כאב לי לעמוד עליהן. זה בגלל שהרגליים משקפות את הכאב ואת העייפות של כל הגוף , ובלילה את קמה אחרי שהן לא נחו מספיק, וכל הכאב מתבטא וצועק. אם זה בצד אחד, או בצד אחד יותר - זה הצד שנושא במשך היום עומס גדול יותר.

לגבי פרק היד: תופעה ידועה. זאת בטח היד שמחזיקה את התינוקת כשהיא לא במנשא, נכון? או לחילופין, היד שלא רגילה לעומס מוצאת את עצמה עכשיו מרימה דברים כבדים לבד, כי היד השניה מלאה בתינוקת.
נדמה לי שיש לזה אפילו שם שמשקף את המצב הידוע והמפורסם הזה שקורה לנשים עם תינוקות קטנים ולא ניידים שצריך לקחת על הידיים...
לא חוסר סידן, אבל צריך לחלק את עומס ההחזקה בין שתי הידיים, להשתמש יותר במנשא, ולא לעשות יותר מדי דברים קשים או כבדים ביד אחת.
עזרה כבר אמרנו?
אולי מישהי יודעת על לינק לעצות פיזיותרפיות, איך להתרומם נכון, איך להחזיק נכון, וכו' וכו', כדי למנוע עומסים מוגזמים על פרקי הידיים.

ולעניין האצבעות המשותקות שלי:
מעניין שזה קרה פחות לאחרונה, אבל שמתי לב שזה לא היה קר או חם. לא הרגשתי קור או חום (במידה שבכלל הרגשתי), וגם למגע, האצבעות שהיו "משותקות" לא היו יותר קרות או חמות מאלה שלידן.
קרה -> בעיה בזרימת הדם. חמה -> הקרנה
אז מה זה אומר?

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נעה_ש* » 09 אוגוסט 2003, 14:07

שלום לכולכם

אני צריכה את עזרכם. אני חמישה חודשים אחרי לידה ויש לי כאבים מוזרים.
בכל פעם שאני יורדת מהמיטה באמצע הלילה כואבת לי הרגל בדריכה הראשונה. זה לא קורה לי כמעט באמצע היום,
זה קורה רק אחרי מנוחה. אחרי כמה דריכות זה עובר.
זה קורה לי כבר מעל לחודש. בשבועיים האחרונים גם כואב לי בפרק של היד כאשר אני מרימה את עצמי למצב ישיבה
בכדי להניק במיטה.

מישהי מכירה את התופעה? זה קשור לחוסר סידן? דלקת פרקים?

ברור שאני צריכה ללכת לרופא אבל אני שונאת רופאים אז אני דוחה ודוחה.

דרך אגב, חמישה חודשים לאחר לידה כבר אמרתי, הנקה מלאה כמובן ותינוקת מעל 7 קילו

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 03 אוגוסט 2003, 17:40

עידית, באמת עשיתי משהו דומה (על המיטה כשאני מתעוררת באמצע הלילה).
מעניין אם בימים שזכרתי לעשות את זה לא היו "הירדמויות" מפחידות.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי עידית* » 03 אוגוסט 2003, 15:07

בשמת אני מרגישה שאני בעקבותייך... גם לי קטנטונת בגיל דומה וילד גדול יותר והקטנה מוכנה רק עלי והרבה הנקות.
עצה טובה - נסי לשכב על הרצפה כל יום כמה פעמים ביום ולעשות קצת שחרור למותנית ולאזור השכמות. אצלי שומעים את הקנקים וזה ממש עוזר וגם לא מפריע לתינוק. בהצלחה

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 03 אוגוסט 2003, 13:54

אוי, נאוה, העלית לי דמעות לעיניים. סימן שאת צודקת.
אני באמת חולמת על עיסוי שיפרק אותי כבר חודשים על חודשים.
אני באמת תפוסה לחלוטין, ובעיקר בעורף ובכתפיים (בדיוק המקביל).

עוגיה, הינוקא לא מסכים. לא יודעת מה עובר עליו. לא מוכן להישאר לבד, אפילו עם בעלי לא. ואם יישאר - צריך להסתובב איתו בחוץ. כנראה היחידה שתוכל לעזור היא החברה, כי יש לה גישה אליו.

באמת אני אבדוק אם חם או קר. הממ. לא מצליחה להיזכר, וזה כמובן לא קורה לפי הזמנה...

נראה לי שאני הולכת לירות בכל התותחים: נקבע תור למדקר (ממילא גם הינוקא צריך כיוון ואיזון גלגלים), נקבע תור לשיאצו (רומן יש לו ידי קוסם והוא עושה עוד דברים חוץ משיאצו, וחוץ מזה גם הבכורה צריכה טיפול והיא לא מוכנה לשום דיקור), ונקבע תור לעיסוי אצל מעסה מעולה ונפלאה שלי.
תודה! עודדתן אותי!

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי נאוה_פרנס* » 03 אוגוסט 2003, 04:01

אכן...
שמירת הריון + לידה + נשיאת תינוק והנקה ממושכת
את לא חושבת שאת מצפה מהגב שלך קצת יותר מדי?
מה שאת מתארת נשמע כמו חוליות שקצת זזו או קצת לוחצות (הגיל, הגיל :-D)

כמה תרגילים פשוטים לגב וגם לבטן - יחזירו לו את גמישותו ויקלו על עומסו.
ואני גם ממליצה שתעבדי עם מישהו/י שיעבדו איתך קצת על יציבה - זה מה שנפגע בעצם...

עיסויים (עדיף על דיקור לדעתי) - שתנוחי קצת, שהגוף יקבל קצת פינוק.
עיסוי עדיף כרגע על שיאצו כי נראה לי שאת צריכה לקבל מגע ישיר על העור.
כמובן שאת מחפשת מעסה מיומן/ת בטיפול בבעיות גב, ולא כאלו שרק עושים good time

אח"כ את יכולה להוסיף רפלקסולוגיה, או שיאצו או כל דבר אחר - אבל אל תוותרי על העיסוי

אם אסביר לך רק מה אני חשה מהמילים, בלי לתרגם להמלצות זה משהו כזה:
הגוף הוא כמו גוש שמתכווץ פנימה. הוא עמוס ללא מנוחה או פינוק - כל הזמן "בתפקיד"
בתחושה שלי הגוף מבקש להרפות, אבל באמת!
את מכירה את התחושה שגם בשינה הגוף לא באמת נח? - זה זה!

ולכן, צריך ללמד את הגוף להרפות - עד הסוף, כולל את החשיבה (())

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי אם_פי_3* » 02 אוגוסט 2003, 22:25

בשמת, זה נשמע מוכר (לא ממני). תבדקי אם הרגל חמה או קרה כשזה קורה. קרה -> בעיה בזרימת הדם. חמה -> הקרנה, למשל מהגב. בסיפור שאני מכירה, הליכה (ספורטיבית) סייעה. אליה וקוץ בה - נעליים מחמירות. הסיפור שאני מכירה מדוקר (למרות פחד דקירות חמור) כבר כמה שבועות, עם הטבה חלקית (אבל עם הרבה בעיות, לא רק זה).

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ה_עוגיה* » 02 אוגוסט 2003, 15:52

ומשהו בעניין טיפולים עם ילדים - אני נהגתי עד לא מזמן לקבוע תורות כפולים (לשיננית, לרופאת שיניים) לי ולאבאשלה. אחד מטופל ואחד בייביסיטר.
עד שלרופתשיניים הוא אחר וגיליתי שאפשר לפרוש משהו על הרצפה ולהניח אותה שם עם צעצועים. עבד גם אצל הגניקולוג (רק בשביל המחמאות שווה לבוא איתה!)
אם מדובר בטיפול בו חשוב בידוד מסוים - אולי את יכולה לקחת את שני הילדים ולתת לגדולה להעסיק את הצעיר? בסהכ את מעבר לדלת.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי ה_עוגיה* » 02 אוגוסט 2003, 15:47

בשמת, פעם היתה לי תופעה של בעיית עור (פצעונים) שהלכה ובאה בזרת ובקמיצה של יד ימין.
מטפל שהייתי אצלו באבחון אמר שזה בא מאזור העורף והשכמות. מתח שם מפריע להולכה העצבית (או משהו כזה...)
ההמלצה שלו היתה מסאז'ים לשחרור האזור.
האם את מאלה שכשנוגעים להם באזור העורף אומרים ישר "יואו איך את תפוסה"?
מה שאת יכולה לעשות בינתיים (עד לטיפול מבעל מקצוע) זה להיעזר בגבר של המשפחה, זה עם האגודלים החסונים. זה לא פינוק, זה צורך רפואי... ;-)

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי בשמת_א* » 02 אוגוסט 2003, 15:08

מסעדה, התאמה תזונתית?
הינוקא עשה לי התאמה תזונתית... לכי תדעי אם לא חסר לי משהו שאסור בגללו...
גילה, לא פשוט: הינוקא בעצם מוכן להיות רק על שניים וחצי אנשים שאינם אני, ולפרק זמן מוגבל.
את בעלי קשה לגייס (בשעות שהוא כבר חוזר הביתה).
את אבא שלי קשה לגייס (רוב הזמן לא יכול, וכעת נסע לו לחודשיים).
את חברתי אוכל לגייס, אם יהיה לה הזמן בדיוק כשגם למדקר יהיה זמן. לא פשוט.

כאבים ועוד צרות אחרי הלידה

על ידי תבשיל_קדרה* » 31 יולי 2003, 07:59

כן, המדקר בתוכנית. כשאמצא מי שיחזיק את הינוקא
את באמת דוחה דיקור בגלל זה???
לא שזה לא חשוב - אבל את בטח יכולה למצוא פתרון...

חזרה למעלה