על ידי גבר* » 03 מרץ 2005, 23:39
לגבי איבר המין של האשה שמאוד מרתק מנקודת מבט גברית, אני רוצה להציג את הכתבה הבאה שפורסמה, אשמח לשמוע תגובות:
השאלה הגדולה העומדת,במרכז הדיון של התיאוריות הפמיניסטיות המודרניות היא השאלה על מהותה של האשה. פרויד התקשה מאוד להשיב על שאלה זו, וז'אק לאקאן קרא לנשים לבוא ולתאר את הסוד.הגדזל.המסתתר מאחורי ההוויה הנשית. לוס איריגאריי פסיכואנליטיקאית צרפתית, שכמה ממאמריה תורגמו עתה לעברית, מבהירה כי שאלה זו קשה אף לאשה עצמה, שהיא "אחרת בעצמה". איריגאריי מתארת את הנשיות שבעצמה כדמות קפריזית , מתעתעת, בלתי מפוענחת, מתפזרת בדיבורה לכל הכיוונים ואומרת דברים סותרים לחלוטין.
הסוד הנשי טמון לדעתה במבנה הגוף הנשי, השונה מהמבנה הגברי. בניגוד לפרויד, שתיאר את האשה כיצור מסורס שחתכו את איבר מינו, מעין נקב חסר, היא מתארת את הגוף הנשי כמעטפת שלמה הכילה את עצמה בתוך עצמה. את הדוגמה הטובה ביותר להבדל בין בגוף הגברי לנשי מוציאה איריגאריי מתחום האוטו-ארוטיות: כדי לענג את עצמו על הגבר להשתמש באמצעי שיהיה דומה ל"שפתיים" שיכילו את אבר מינו ויעטפו אותו, בשעה שהאשה אינה זקוקה למעטפת כדי לענג. את עצמה, היא עצמה "מעטפת", שכן אבר מינה מורכב משתי שפתיים הנמצאות במצב תמידי של "ליטוף מתמשך". כך, בתוכה, בעצם קיומה הרי היא "שניים" שהם אחד. בשעה שהגבר הוא "אחד" שזקוק לשתיים, לשפתיים (לריבוי) כדי שיכילו אותו.
בניגוד לתפישה הגברית, כי לאשה אין אבר מין (פרויד) אומרת איריגאריי, יש לה ריבוי אינסופי של אברי מין, מפני שכל גופה יכול לענג אותה. אין היא צריכה להתרכז במקום אחד בגופה כדי להתענג. בדיוק ההפך, היא צריכה להתפזר, לחדול מלהתרכז כדי להתענג.
לגבי איבר המין של האשה שמאוד מרתק מנקודת מבט גברית, אני רוצה להציג את הכתבה הבאה שפורסמה, אשמח לשמוע תגובות:
השאלה הגדולה העומדת,במרכז הדיון של התיאוריות הפמיניסטיות המודרניות היא השאלה על מהותה של האשה. פרויד התקשה מאוד להשיב על שאלה זו, וז'אק לאקאן קרא לנשים לבוא ולתאר את הסוד.הגדזל.המסתתר מאחורי ההוויה הנשית. לוס איריגאריי פסיכואנליטיקאית צרפתית, שכמה ממאמריה תורגמו עתה לעברית, מבהירה כי שאלה זו קשה אף לאשה עצמה, שהיא "אחרת בעצמה". איריגאריי מתארת את הנשיות שבעצמה כדמות קפריזית , מתעתעת, בלתי מפוענחת, מתפזרת בדיבורה לכל הכיוונים ואומרת דברים סותרים לחלוטין.
הסוד הנשי טמון לדעתה במבנה הגוף הנשי, השונה מהמבנה הגברי. בניגוד לפרויד, שתיאר את האשה כיצור מסורס שחתכו את איבר מינו, מעין נקב חסר, היא מתארת את הגוף הנשי כמעטפת שלמה הכילה את עצמה בתוך עצמה. את הדוגמה הטובה ביותר להבדל בין בגוף הגברי לנשי מוציאה איריגאריי מתחום האוטו-ארוטיות: כדי לענג את עצמו על הגבר להשתמש באמצעי שיהיה דומה ל"שפתיים" שיכילו את אבר מינו ויעטפו אותו, בשעה שהאשה אינה זקוקה למעטפת כדי לענג. את עצמה, היא עצמה "מעטפת", שכן אבר מינה מורכב משתי שפתיים הנמצאות במצב תמידי של "ליטוף מתמשך". כך, בתוכה, בעצם קיומה הרי היא "שניים" שהם אחד. בשעה שהגבר הוא "אחד" שזקוק לשתיים, לשפתיים (לריבוי) כדי שיכילו אותו.
בניגוד לתפישה הגברית, כי לאשה אין אבר מין (פרויד) אומרת איריגאריי, יש לה ריבוי אינסופי של אברי מין, מפני שכל גופה יכול לענג אותה. אין היא צריכה להתרכז במקום אחד בגופה כדי להתענג. בדיוק ההפך, היא צריכה להתפזר, לחדול מלהתרכז כדי להתענג.