כסאות בטיחות לרכב

שליחת תגובה

כבוד אפשר רק לתת
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: כסאות בטיחות לרכב

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ימית* » 26 נובמבר 2015, 13:28

שמעתי הרבה דברים טובים על סייפטי פרסט, איפה משיגים?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי רסיסים_של_אור* » 06 יוני 2014, 15:52

אני חשבתי שהצרחות שלה באות אולי על רקע פיזי אבל הנה בא צוויליך ודייק את העניין... שיהיה בהצלחה ושבת שלום !

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 06 יוני 2014, 14:40

אולי הם לא נראו מספיק מאושרים ?
ילדים לא בסדר! (-:

ובאמת, לא צריך להרחיב יותר מדי, נכון?
אני הייתי מהצד של בעלך.
לפעמים יותר קל להיות מהצד "הרך", "המוותר" ו"המבין", מתוך תחושה שלהכריח זה אכזרי ונוקשה וכד'.
הילדה למדה שכאן היא שולטת בעולמה ומפעילה את אמא. אין לה עדיין היכולת להבין מעבר. היא רוצה אמא ולא מושב, ברור.

אצלנו השיעור החזק היה עם קסדה באופניים, נפילה שהסתיימה בקסדה שבורה וראש שלם.
באוטו היו לנו כמה נסיונות קלים בהם החגירה מנעה ילד על הדשבורד, במהירות "נמוכה" שיכולה להסתיים רע.

תעשי חשבון.

כשהילדה תרגיש שאת החלטת היא תוכל להשלים עם הרעיון בעצמה, בלי דרמות. הצרחות נמשכות כל עוד הן ישיגו את מטרתן...

ואת הנקודה של להתווכח בפניה עם בעלך, את ההרסנות של זה ליחסים בפנוך המשפחה, את זה נשאיר לדף אחר. טוב זה לא משיג אף פעם.

שבת שלום!

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ליאת* » 06 יוני 2014, 13:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רסיסים - מעולם לא היו דלקות אוזניים , אבל מעניין - איך זה קשור לכסא בטיחות ברכב ? בגלל תנוחה של חצי שכיבה ?
צוויליך - קלעת בול ללב העניין ...
הרבה פעמים אני מוותרת לה ומוציאה אותה מהכיסא כשהצרחות קשות מנשוא אבל לרוב פשוט נמנעת מנסיעות .
לפעמים גם מתווכחת בפניה עם בעלי שאין לי כח לצרחות והפעם נוותר על הנסיון לחגור אותה מראש שזו כנראה ממש טעות כי ברור שהיא מבינה הכל .
אבל זה באמת ממש ממש קשה ולנהוג בצרחות כאלו מסוכן גם כן .
מפחיד אפילו עוד יותר לעצור בשוליים של כביש מהיר כדי להרגיע אותה .
היא נסעה פעמים ספורות עם ילדים חגורים ברכב אבל זה לא גרם לה להסכים שיחגרו גם אותה .
אולי הם לא נראו מספיק מאושרים ?
תודה

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 05 יוני 2014, 23:14

הי,
מניסיוני - שאלה:
האם שני ההורים עומדים מאחורי הצורך במושב בטיחות, על כל הטירחה וכו' וכו' שבזה?
או שיש איזה רמז מצד אחד ההורים ש"חבל על כל הטררם" או משו כזה?

והצעה: ניסיתם לנסוע עם ילד/ים אחרים שיושבים להם באושר במושב הבטיחות שלהם כפירסומת חיה ליתרונות הבידוריים הרבים מספור של המיתקן....?
אולי כמו שכתוב, על פי רבים...

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי רסיסים_של_אור* » 05 יוני 2014, 17:46

האם סבלה מדלקות אוזניים ?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ליאת* » 05 יוני 2014, 16:18

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בתי בת כמעט שנה וחצי .
מעולם לא הסכימה לשבת בסלקל בזמן נסיעות ואני לא מדברת על סתם קיטורים אלא צרחות מקפיאות דם ממש
ניסיתי הכל : להניק תוך כדי ישיבה בסלקל- מסרבת, צעצועים מסוגים שונים , אוכל ולאחרונה אפילו סרטונים לפעוטות מיוטיוב מה שאני לא עושה בשום הזדמנות אחרת ...
וכלום כלום כלום לא עוזר .
לאחרונה עברנו לכיסא עם הפנים קדימה - ושום דבר לא השתנה
עד עכשיו נסענו בתוך העיר במוניות או אופניים , מחוץ לעיר ברכבות - מה שמגביל מאוד את האפשרות לשאת מטען (לא נח לסחוב ציוד קמפינג ואוכל לכמה ימים ברכבת ...)
אז אנחנו מוותרים על חופשות ונסיעות מחוץ לעיר . כמה מבאס
למישהו יש עצה ?
מתי זה יעבור לה ? ?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי תפוח_אדמה* » 05 פברואר 2014, 08:12

יש כסא אחד שהוא גם בטיחותי וגם לא נורא יקר, בסביבות ה400 שח. קוראים לו קוסקו סנרה.
ממש ממש לא כדאי להפוך לפני הזמן. כל בלימת חירום הכי קטנה יכולה לגרום לנזק, מה שאצל מבוגרים גורם למה שנקרא צליפת השוט אצל תינוק קטן עלול לגרום נזק נורא. בכלל ממליצים למשוך הפוך כמה שיותר, ואחרי שנכנסו בנו מאחורה ברמזור (תאונה לא רצינית בהגדרה) מאאאד שמחתי שלא הפכתי את הכסא.
גם הבת שלי סבלה בנסיעות. היא ישבה לידי, זה הקל. בגיל תשעה חודשים הפגזתי אותה בצעצועים ואוכל. גם היו שעות יותר נוחות לנסיעה וכאלה שגרמו לבכי (למשל בערב) אז השתדלתי לנסוע לפני החושך. אחרי זה היא עברה לשבת ליד האחים הגדולים והמצב השתפר.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי איילת* » 04 פברואר 2014, 23:05

9 חודשים.
היא בחיים לא תירדם בנסיעה, ואחרי 10 דקות גג מתחילה לקטר.
אנחנו בקושי יוצאים מהבית מתוך רחמים.
באסה...
הכסאות האלה יקרים כל כך!

זה רק בגלל החוק או בגלל איזשהוא עניין בטיחותי?
שוטר ממש בודק בת כמה היא?

כל כך הרבה פחות בטיחותי ליסוע עם תינוקת צורחת בכביש מהיר...

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 פברואר 2014, 20:22

היא חייבת להיות גם 9 קילו וגם בת שנה כדי לנסוע עם כיוון הנסיעה.
אני מבינה אותך,גם אצלי בזמנו הילדה לא אהבה את ההטיה הזו.
אם יש עוד מעט זמן הייתי מושכת עד גיל שנה, אם לא-אין ברירה אלא כסא אחר נגד כיוון הנסיעה.
בת כמה היא?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי איילת* » 04 פברואר 2014, 10:31

התינוקת שלי ממש לא אוהבת לשבת בסל קל, לדעתי כי היא לא אוהבת להישען אחורה אלא לשבת רגיל.
היא שוקלת 9 קילו, אבל עדיין לא בת שנה.
האם אפשר כבר להעביר אותה לכיסא רגיל עם כיוון הנסיעה?
פשוט יש לנו כבר אחד כזה.
או שצריך לקנות עכשיו בשביל כמה חודשים כסא רגיל שמתאים גם לנגד כיוון הנסיעה?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 04 פברואר 2014, 02:03

מקדימה הכי פחות בטוח. פור דה רקורד.
אבל, שלא כמו פעם, אפשר מקדימה בכל גיל, כל עוד הילד מרוסן בהתאם לגילו/משקלו/גובהו. סלקל/מושב/בוסטר בהתאם, קשור כמו שצריך (המושב לאוטו והילד למושב).
כרית אוויר - צריך לבטל פעולתה כשיש תינוק/ילד במושב הקדמי.
זה מה כתוב. גיל לא מצוין. שוב: הכי בטוח מאחורה.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פינה* » 03 פברואר 2014, 13:31

מאיזה גיל מותר לשים ילד מקדימה על בוסטר או על כסא בטיחות?
מה החוק בעניין?
אם אין כרית אויר/אם יש כרית אויר? משנה?
(אני רוצה לדעת כשאני אוספת ילדים של חברים ואין מקום מאחור)

כסאות בטיחות לרכב

על ידי זרח_הפרח* » 03 פברואר 2014, 09:05

אני הבנתי שהכי בטיחותי לחבר למושב האחורי באלכסון מהנהג.
כך שהמושב הקדמי בולם גם הוא ומקבע את הכסא למקום.
בנוסף הבנתי שלא מומלץ למקם את הילד ליד הנהג, כי אז הנהג עסוק רוב הזמן בלהסתכל על הילד ולא בנהיגה...

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 31 ינואר 2014, 01:45

סלקל יכול לשבת מקדימה. ואם אין כרית אוויר אז אין צורך לנטרל אותה... שזה גם לא סיפור.
בגיל סלקל הילד יושב עם הפנים אחורה. ככה במקרה הצורך המכה מתחלקת על כל הגוף ולא רק על החגורות.
כך גם אמא בקשר עין איתו.
המושב האחורי באמצע הוא הכי בטוח לילד - רחוק מחבטות צד במקרה תאונה. אין שום בעיה לעגן סלקל עם חגורת מותן.
חייבים ללמוד איך לעגן את הסלקל כמו שצריך! רופף ומתנדנד זה רע, זה לא מגן באמת.
יש סרטוני הדרכה, איורים, מדיטציות, אפשר ללמוד.
טיפ מהמותן - אחרי שקשרת את הסלקל עם חגורת המותן, נדחקים מעליו ועם הברך מעניקים לו את כל המשקל ומהדקים את החגורה
(אני מניח שחגורת מותן כזאת, אולד פאשן, היא ללא מותחן וצריך ממש להדק במשיכה את הסרח).
ועדיף להזמין את הגולדשטיק LH]הזה DefaultDomain 0[/po]&hash=item338a1cb109 בכ-120 ש"ח כולל משלוח ואולי, לא יודע, יש את זה בארץ.
ושוב - לקרוא את ההוראות של הסלקל, להבין את האיורים, אחרת חבל על ההשקעה...

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2014, 00:41

יש לי סלקל דיסקסרי של אוונפלו ואני לא יודעת אם אפשר לשים אותו מקדימה(אין לנו כרית אויר שם)?, והאם אפשר לשים אותו מאחור באמצע כאשר יש לנו רק חגורת מותן שם?
בכלל יש לי הרגשה שהסלקל לא לגמרי מחובר טוב הוא מתנועע ובעצם מחובר רק למטה בבסיס ולא בכל הסלקל.
למי יש ויודע?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 17 אפריל 2012, 00:20

אם כבר הדף הזה עלה-
כשהילדים כבר יותר גדולים ומשתמשים כבר בחגורה של האוטו -
עברתי לכריות כאלה של כיסאות אוכל (שקונים בהום סנטר או בסופר), שתיים כאלה (או אפילו אולי אחת) מספיקות כדי להגביה את הילד לרמה שהחגורה לא תעבור לו על הצוואר והילד יכול לשבת על כרית נוחה ורכה ולהישען על הספה של האוטו.
אני לא מסתדרת עם הבוסטרים האלה. זולים, יקרים - הם כולם מאוד קשים, גם כשהם נראים רכים...
זה ממש לא מרגיש לי נוח לנסוע על מושב קשה.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נאוה* » 16 אפריל 2012, 09:18

צוויל , תודה רבה

נתת לי פיתרון מעולה, אצל החרדים (אנחנו ירושלמים) יש את נסיכונת ועד היום המחירים שם באמת היה יותר זול, וההמלצות היו נכונות.

וכן אני רוצה להשקיע במשהו בטוח ולא לצאת ידי חובה. אחרת יש לנו את הכיסא הנוכחי בשביל הפעם ב. (ובפסח הוא ממש שימש אותנו אבל אני החזקתי אותו במקום בנוסף לחגורה).

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 15 אפריל 2012, 16:48

או שפשוט ניגש לשילב וניקנה מה שימליצו שם?
בזזזזזזז!! בזזזזזז!! בזזזזזזז!!
לא. הם ימליצו לך על מה שטוב להם , נקודה (.) .
סה"כ, המושבים שם כולם חייבים שיהיה להם אישור מכון התקנים (שמאשר אוטומטית מה שמאושר ע"י מכונים מאירופה'צ' אמריקה), כמו כל המושבים המיובאים.
אז הם ינסו למכור לך כמו אנשי מכירות, לא נאשים אותם.

את צריכה לברר מה מומלץ ומתאים, באינטרנט, בחנויות, אצל חברים, ואז למצוא את מה שבחרת במחיר הכי זול.

לגבי מושב שיתאים לחמודי,
א. יש מושבים עד משקל 30 ויש עד 18 ק"ג ועוד ועוד. יש מושבים בסגנון האבנפלו סימפוני או אבנפלו דיסקברי שמתאימים מ-0 עד 4, עם ריפוד ובהטיה עמוקה כסלקל, אח"כ מושב פונה אחורה, מושב פונה קדימה, הופך לבוסטר, ובסוף כמו בסיום הפתיח של היֹה היה, זה הופך לחללית וממריא. זה גם יקר.
ב. לקחת בחשבון שאולי כדאי לקנות בזול יד 2 כי מעל 18 ק"ג אפשר לשקול כבר בוסטר.
אבל לזכור שמושב בטיחות מגן יותר טוב מבוסטר ואם אפשר למשוך עוד קצת במושב, יופי.
ג. רצוי להרכיב את המושב באוטו לפני הקניה כדי לראות איך הוא מתאים. האם יהיהו עוד נוסעים מאחור? אם הרכב קטן אולי לא יכנסו כולם. מושבי בטיחות נוטים לתפוס הרבה רוחב.
ד. הוזלה: חנויות באיזורים חרדיים, קניה ברשת, התמקחות בחנות פרטית, וכמובן כאמור, יד שניה. כמובא בדיון במעלה הדף (הלכות מושבין, שער דרדקין, מסכת פיקוח נפש י"א, ג'), למושבי בטיחות יש פג תוקף המצוין על המושב ע"י היצרן. הסיבה הכי טובה לכך שאני מצאתי היא כדי לעודד החלפת מושבים במתקדמים יותר, המיישמים המצאות ופיתוחים שמוסיפים להגנה שנותן המושב.

ואם תגשי לשילב ותצאי עם מושב תוך 10 דקות אני לא אכהה בך, אני נודניק חסר תקנה ויש לקחת את דברי בעירבון מוגבל (-:

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נאוה* » 15 אפריל 2012, 13:41

יותר מדי מידע, ואני לא מצליחה להבין מה הכי כדאי לנו:

חמודי בן שנתיים וחצי
לנו אין רכב, אבל בשביל הפעם ב- אנחנו נוסעים ברכב של סבא.
יש שם כיסא בטיחות לא הכי מוצלח: לא יציב ולא נח.

אני מחפשת משהו לטווח ארוך\ ואם אפשר שישמש גם כסלקל לילד הבא (כבע"ה יהיה רלוונטי) מה טוב.
כיסא שניתן להשתמש נגד כיוון התנועה ואיתה.

או שפשוט ניגש לשילב וניקנה מה שימליצו שם?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 28 דצמבר 2011, 19:48

אז נתקלתי באביזר קטן שנועד להדק כסא בטיחות לרכב.
לאחר שבע שנות מאבקים בהכנסה והוצאה של כסאות בטיחות אני מרגיש אדיוט גמור שלא ידעתי עליו.
(תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית שתמסמס את הנושא ותעביר המלצות לוועדה נוספת שתוקם עוד שמונה שנים בערך)
מדובר בראצ'ט שמותח בקלות את חגורת הבטיחות ומהדק את הכסא אל מושב הרכב - ומשתחרר בקלות כשעולה הרצון.
הנה זה .
מישו מכיר? משתמש? מכור?

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2011, 18:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

1

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 נובמבר 2011, 18:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
  • 1'

כסאות בטיחות לרכב

על ידי רותי* » 24 אוקטובר 2011, 22:11

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לנו רכב כמו משאית ויש רק שלושה מקומום קדימה הילד שלי עוד כמה ימים בן שנה האם אפשר לקנות כיסא ולשים אותו בכיון הנסיעה?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 16 יוני 2011, 21:49

bi cycle
LIKE כזה |Y|

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ההולכת_בדרכים* » 14 יוני 2011, 10:18

תודה! @}
בדקתי והוא אכן גבוה מדי... כנראה שאין ברירה ונצטרך להפרד לשלום משנות צהריים מתוקות שהתחילו באוטו :-P

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 14 יוני 2011, 03:55

אני מבינה שעלינו לחזור לסלקל, אלא אם כן הראש של הילדון כבר לא 2.5 ס"מ מתחת לגובה הכיסא?
אם הוא לא עבר את מגבלת המשקל והגובה הוא יכול להמשיך להשתמש בסל קל
http://www.car-seat.org/showthread.php?t=30201

ואם אגלה שהוא הילד ארוך מדי - להושיב בכסא שמתאים למשקלו הנמוך?
כן, נגד הכיוון. יש הרבה כסאות כאלה

האם בהקשר של הגובה יש התייחסות גם לנושא של הרגליים? (כי הרגליים שלו בטוח כבר ארוכות מאוד ויוצאות מגבולות הסלקל...)
לא רלוונטי. אין שום מגבלה על אורך רגליים, וגם אין שום רקורד של רגליים שנשברו בתאונה כשחגורים נגד כיוון התנועה (וגם אם היתה בעיה כזו נניח אז עדיף על חוליות שבורות, לא?)
איך עושים את זה?
ככה:
http://www.cpsafety.com/articles/RFAlbum.aspx

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ההולכת_בדרכים* » 14 יוני 2011, 03:37

תודה לכל העונות @}

ממה שכתבתן אני מבינה שעלינו לחזור לסלקל, אלא אם כן הראש של הילדון כבר לא 2.5 ס"מ מתחת לגובה הכיסא?
ואם אגלה שהוא הילד ארוך מדי - להושיב בכסא שמתאים למשקלו הנמוך?
האם בהקשר של הגובה יש התייחסות גם לנושא של הרגליים? (כי הרגליים שלו בטוח כבר ארוכות מאוד ויוצאות מגבולות הסלקל...)

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 14 יוני 2011, 00:55

קצת סדר בדברים
גיל שנה ו 9 ק"ג זה המינימום של המינימום (2 התנאים חייבים להתקיים)
כיום ה-AAP ובטרם (בעצם משנת 2002) ממליץ להושיב נגד הכיוון עד גיל שנתיים לפחות, שזה הגיל שבו חוליות הצוואר רק מתחילות להתחזק מספיק.
http://www.beterem.org/pages/%D7%A0%D7% ... 7%95%D7%9F[/u]%D7%94%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%A2%D7%94.aspx


האם התשובה תלויה גם בגובה של הילדון?
בהחלט! הראש של הילד צריך להיות 2.5 ס"מ מתחת לגובה הכיסא

סלקלים חדשים מתאימים לפעמים עד 13 ק"ג.
רוב הילדים יעברו את מגבלת הגובה הרבה לפני משקל!

קשה לי להפרד מהסלקל כי זה מאוד נוח שהוא נרדם בו בנסיעות...
קונים כסא בטיחות מתאים לגובה ומשקל הילד (לאוונפלו למשל בארץ כסאות שיתאימו לרוב הילדים עד גיל 2.5-3 לפחות נגד הכיוון, ועד גיל 5-6 עם הכיוון. שוב , תלוי בגובה ומשקל הילד יותר מאשר גיל)
הסלקל נחשב יותר בטיחותי מאשר כיסא הבטיחות שאליו מעבירים אחרי גיל שנה ולכן עדיף להשאירו בסלקל.
לא נכון. שניהם בטיחותיים אם הם מותקנים כראוי (לא זז יותר מ-2.5 ס"מ לצדדים ומתאים לרכב) ומתאימים לילד מבחינת גובה ומשקל, רצועות הכתפיים מהודקות ועוברות מתחת לגובה הכתפיים נגד הכיוון או מעל גובה הכתפיים עם הכיוון.
http://www.beterem.org/pages/%D7%A2%D7% ... 7%95%D7%9F[/u]%D7%94%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%A2%D7%94.aspx

ורק עוד מילה על בוסטרים, ילדים בני 4 קטנים מדי לבוסטר . רובם פיזית, ו99% מנטלית, מכיוון שילד בן 4 לא מסוגל לשבת 100% מהזמן כמו שצריך בלי לזוז ולהתפתל בחגורת הבטיחות של הרכב.
http://www.beterem.org/pages/%D7%9E%D7% ... 7%99%D7%94[/u]%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8.aspx

כסאות בטיחות לרכב

על ידי חוט_השני* » 13 יוני 2011, 23:21

אסתר גוקהלה דיברה על הבעייתיות של הכסאות ובעיקר הסלקלים בכך שהם מעגלים את גב התינוק ו״מלמדים״ אותו לשבת כפוף. כדאי לבחור כסא כמה שפחות מערסל ומעוגל. מקווה שלא עיקמתי את דבריה.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי דף* » 13 יוני 2011, 21:27

הסלקל נחשב יותר בטיחותי מאשר כיסא הבטיחות שאליו מעבירים אחרי גיל שנה ולכן עדיף להשאירו בסלקל.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי שני_צו* » 13 יוני 2011, 19:48

עבר את גיל שנה, אבל שוקל פחות מ- 9 ק"ג

ההמלצה של בטרם היא מעל גיל שנה ושוקל יותר מ9 ק"ג. אז לא. חכי שיעבור את ה9 ק"ג.
אגב, סלקלים חדשים מתאימים לפעמים עד 13 ק"ג.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ההולכת_בדרכים* » 13 יוני 2011, 19:36

אם הפעוט שלי עבר את גיל שנה, אבל שוקל פחות מ- 9 ק"ג - האם אני חייבת להעביר אותו מהסלקל לכסא בטיחות?
קשה לי להפרד מהסלקל כי זה מאוד נוח שהוא נרדם בו בנסיעות...
האם התשובה תלויה גם בגובה של הילדון?
מי יודע??? אשמח לעצה @}

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 26 פברואר 2011, 22:02

אסתי, תנחומי (-: .
אכן כן, מתסכלת דרכו של הצרכן הישראלי.
קחי חזרה לשילב. או שיראו לך איך מאריכים, או, אם אי אפשר, שיאכלו בעצמם את הבוסטר - מה זה, בוסטר עם אופציה לקשירה?
שיהיה לך בכיף הויכוח על ההחזר - בכסף, או בזיכוי? (-:
טיפ: קחי נשק אוטומטי.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי אסתי_מורן* » 25 פברואר 2011, 15:09

המוכרנית בשילב אכן הייתה לוחמנית אגרסיבית ומאוד עצבנה אותי ולכן המחקרון הזה.
אז היום קניתי מושב-בוסטר סיגמא ב"מבצע" 400 שח בשילב שעונה על הדרישות נראה לי אם כי אני לא סגורה עליו עדיין.
קניה כה פשוטה לכאורה הופכת למחקר אקדמי וכשהכסא נקנה מגלים תמיד כמעט איזה פק (פגם) כמו למשל קבל קצר מדי או קושי רב בנעילת החגורות וכמובן התכונה המעצבנת של משפחת הבוסטרים שהם לא ניתנים להטיה למצב שכיבה כדי שהפעוטה תוכל לנמנם מעט ואנו ה"מבוגרים" נוכל לנוח ממנה קצת.
מדוע הכסא-בוסטר עם המשענת והחגורות אינו ניתן להטיה? כדי להוזיל את הוצאות היצור לדעתי.
מדוע החגורה קצרה מידי? בגלל טפשותו של המהנדס הסיני או האירופאי ששלח את הסקיצה לסין לייצור אבל לא בדק את המוצר לפני אישורו.
אסתי

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 25 פברואר 2011, 00:01

אסתי שלום,

זה תלוי בעיקר במשקל ובגובה של נכדתך.
מצוידת בנתונים אלה תוכלי לבדוק בטבלות והמלצות עבור מתי לעבור מכסא-בטיחות לבוסטר.
קודם כל מבחינת הבטיחות עדיף "למשוך" את הכסא עד כמה שניתן במגבלות המשקל או הגובה. הוא מגן יותר, "מחבק יותר". 5 נק' עיגון מחלקות את המכה טוב יותר, לא מאפשרות "לנזול" החוצה מחגורת הבטיחות.
אבל במוקדם או במאוחר מגיע הזמן להעביר לבוסטר. בתחילה עם גב. בגב יש מקום שמחזיק את החגורה במקום האופטימלי על הכתף.
החלק הנמוך של החגורה אמור לעבור על הירכיים, אגב, לא על הבטן ! ! ! הורים שימו לב !
ובקשר למה שהמליצו בשילב, עדיף לעשות המחקר באינטרנט ולא לסמוך על מוכרנים שלהמליץ זו פרנסתם (-: .
בדרך כלל עדיף משהו שתכנונו ממוקד במטרה ספציפית על איזה "אולר רב תכליתי" שאמור להיות התרופה לכל חולי. הסלקל שהופך לכסא שהופך לבוסטר שהופך בלחיצת כפתור לחישוק הקסמים של מה-שמו מ"אצבעוני" (?) .
סטיתי.
אם היא אוטוטו חורגת מתחום הכסא, תמצאי לה בוסטר מומלץ (הפורום של אבי ורון בתפוז מכיל מידע ולינקים).
חשוב ללמוד איך חוגרים נכון. שכל נהג ידע להקטין ולהגדיל רצועות - יום עם מעיל, יום עם בגד גוף לחוג מחול...

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי אסתי_מורן* » 24 פברואר 2011, 06:52

אני רוצה לקנות כסא בטיחות לנכדה שלי בת ה 3
האם מומלץ כסא רגיל או כסא-בוסטר? האם נכון שמגיל 3 או 4 חובה לעבור לכסא-בוסטר?
בשילב הציעו לי כסא-בוסטר (כסא שבהמשך אפשר להפכו לבוסטר) אבל אין אפשרות לזווית שכיבה!!!
תודה

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נור_ק'ה* » 15 דצמבר 2010, 19:31

סל קל פרימו ויאגו- יקר אבל אחד הטובים והמומלצים.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי שרית* » 14 דצמבר 2010, 21:11

יש למישהו נסיון עם סל קל peg perego viaggio?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ח_אלפשה* » 13 דצמבר 2010, 10:30

עוד סוג של מכונית שיש בה מקום לשלושה כסאות בטיחות שלמים: מכונית שהמושב האחורי שלה מורכב משלושה כסאות ולא ממושב אחד. כגון רנו סניק, או סיטרואן קסארה פיקאסו.
או שברולט ויואנט (רק שהבטיחות הכללית שלה לא מציאה)

כסאות בטיחות לרכב

על ידי בשמת_א* » 13 דצמבר 2010, 07:57

_הרוחב - אני לא יודעת, אבל לקחתי רנו פלואנס, שזה רכב רחב מאוד.

זה לא אומר שהמושב האחורי רחב._
זה נכון.
מה שצריך זה לבחור מכונית שמרווחת בפנים. אין כמעט שום משמעות למידות החיצוניות. הכל עניין של הנדסת אנוש פנימית.
אחת המכוניות הכי מרווחות שנסעתי בהן אי פעם: פיאט אונו... כן כן, הקטנה.
פיאט בכלל אלופים ביצירת מכוניות שקטנות מבחוץ ומרווחות מאוד מבפנים.
עוד סוג של מכונית שיש בה מקום לשלושה כסאות בטיחות שלמים: מכונית שהמושב האחורי שלה מורכב משלושה כסאות ולא ממושב אחד. כגון רנו סניק, או סיטרואן קסארה פיקאסו.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 13 דצמבר 2010, 03:27

הרוחב - אני לא יודעת, אבל לקחתי רנו פלואנס, שזה רכב רחב מאוד.
זה לא אומר שהמושב האחורי רחב.


בת 8 וחצי, בן עוד-מעט-7, ובת שנתיים וחצי

בהנחה שהם ילדים בגובה ומשקל ממוצע
הקטנה בכסא צר יחסית כמו Cosco Scenera זה כסא פשוט שנמכר בישראל (בהנחה שאתם בישראל? )
הגדולה כנראה יכולה לשבת בבוסטר ללא גב , והאמצעי בבוסטר גב צר כמו של Graco
אין לי מושג מה יש בארץ, אבל הדגם הזה נחשב צר
http://www.amazon.com/Graco-High-Back-T ... ref=[po]sr 1 1[/po]?ie=UTF8&qid=1292203325&sr=8-1

יש לGraco דגמים דומים שנמכרים ללא הגב
אפשר גם לשחק עם סידור הכסאות, אבל אני בטוחה שכבר ניסיתם את זה... עקרונית יש יותר סיכוי שיתפנה מקום אם הכסא של הקטנה נמצא באחד הצדדים ולא באמצע.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 12 דצמבר 2010, 07:56

הילדים:

בת 8 וחצי, בן עוד-מעט-7, ובת שנתיים וחצי. הרוחב - אני לא יודעת, אבל לקחתי רנו פלואנס, שזה רכב רחב מאוד. יש שם קטע מעצבן שאחת החגורות מאחור נחגרת רק בזוית מאוד מסויימת, כך שהילדים לא מצליחים לחגור בעצמם וגם אנחנו בקושי. אבל בלי קשר לעצבים - גם ככה, כסא 5-נקודות + שני בוסטרים בלי גב, בקושי נכנסים.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 12 דצמבר 2010, 04:19

זה בוסטר בלי גב. בוסטר עם גב לא יכנס לנו ברכב. אנחנו פעוטה בכסא תינוק + שני בוסטרים.

מה הרוחב של המושב האחורי? יש בוסטרים וכסאות צרים יותר מאחרים. כסא התינוק זה סל קל או 5-נקודות? עם כיוון התנועה או נגד?
כמעט תמיד אפשר למצוא פתרון סביר שיהיה בטיחותי לכולם . מה גילאי הילדים , גובה ומשקלם? יש חגורת אגן-כתף באמצע?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי אפרת_מ* » 11 דצמבר 2010, 22:27

הנה - ב-britax בדקו כסא ש'ישב במחסן' 10 שנים
ברכב מערכת חגורות הבטיחות מעוגנתלשלדה, ובכסא המערכת מעוגנת לפלסטיק, ויכול להיות שמה שכשל אינו החגורה עצמה, אלא החיבור שלה.
ובמהשך למה שנאמר על עצמות הילדים: לגבי בוסטרים - נמצא שבטיחותי בהרבה בוסטר שכולל בתוכו חגורות בטיחות ולא אחד שמשתמש בחגורות הבטיחות של הרכב (משתי סיבות נדמה לי - האחת שהעצמות של הילדים עדיין רכות מדי, והם צריכים עגינת 5 נקודות ולא עגינה על עצמות האגן, והשניה שכאשר הכסא הוא "רק הגבהה" ואינו כולל חגורות בעצמו - הוא בעצם משקל נוסף שפועל על גוף הילד, ודוחף אותו).

לגיבי השאלה החוזרת -למה לא משתמשים בחומר אחר שיהיה לו תוקף ארוך יותר - אני מניחה שאחד מהשניים הוא המצב: או שהפלסטיקים הללו אפקטיביים פחות בספיגת הפגיעה, ולכן מגנים פחות טוב, או (סביר יותר לדעתי) שמדובר בחומרים שיעלו משמעותית את עלויות הייצור.

דוג' מתחום אחר - המזרנים/כריות ה"זוכרים" ויסקו-ג'ל למיניהם - אפשר לקנות כרית כזו ב-40 ש"ח וגם ב-500. לכאורה זהו אותו החומר. רק לכאורה, השוואה של כרית שמחירה 150 לכרית שמחירה 500, מעלה שמדובר ברמות איכות שונות לחלוטין.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 11 דצמבר 2010, 15:48

זה בוסטר בלי גב. בוסטר עם גב לא יכנס לנו ברכב. אנחנו פעוטה בכסא תינוק + שני בוסטרים.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 11 דצמבר 2010, 15:38

לא נראה לי שיותר מאשר על בוסטר
בוסטר גם מגביה וגם מגן מפני פגיעות צד (ולכן גם לבוסטר יש תוקף)


הסתכלתי היום על בן השש וחצי שלי, על בוסטר - החגורה עוברת לו על הצוואר!

זה אומר שהוא כנראה קטן מדי לבוסטר הזה. זה בוסטר עם גב? צריך להיות בצד של החגורה לשונית שמשחילים דרכה את הרצועה. כדאי לקנות בוסטר עם גב מתכוונן, ואז אפשר לשנות את גובה החגורה כך שתעבור בדיוק על הכתף.
יש עוד הסברים בוידאו כאן
http://video.about.com/babyproducts/Ins ... r-seat.htm

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 11 דצמבר 2010, 15:21

בגרמניה נסענו במונית שהיה לה מנגנון הגבהה למושב של הילד. כמה פשוט, ככה גאוני. אני לא מבינה למה יצרני הרכב לא משקיעים בזה - זה משהו ששוה להוסיף עליו כסף.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 11 דצמבר 2010, 15:04

:-D

הכרית עושה את זה? הילד לא יחליק קדימה או הצידה ממנה? היא לא תאבד צורה/גובה? וכו'.

לא נראה לי שיותר מאשר על בוסטר. אגב, הסתכלתי היום על בן השש וחצי שלי, על בוסטר - החגורה עוברת לו על הצוואר!

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 11 דצמבר 2010, 02:09

אין ברירה, את חייבת לעבור לעבודה אחרת.
על בטיחות לא מתפשרים.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 10 דצמבר 2010, 22:42

לדעתי הכל זה קנויה להוציא הורים שהעיזו לעשות 3 ילדים בתוך כמה שנים ומנסים נואשות לדחוס את כל קונסטרוקציות הענק האלה לרכב צ רמדי (ואני לקחתי עכשיו מהעבודה את הרכב הכי רחב שיש, פלואנס, וזה עדיין לא מסתדר). אני פשוט מתחרפנת מזה! אין מצב שאני מצליחה לדחוס את 5 נקודוצ עיגון הזה ליד כסא תינוק ועוד 5נקודות-עיגון. גם ככה שני בוסטרים וכסא תינוק זה דחוס עד בלתי אפשרי, ואני מהמקפידים

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 10 דצמבר 2010, 21:59

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 10 דצמבר 2010, 21:56

5 נק' עיגון:
2 כתפיים
2 אגן
1 מפשעה
במקום 3 נק' של חגורה רגילה או של מע' עיגון ישנה (2 כתפיים ו-1 מפשעה) או 2 נק' של חגורת אגן במושב רכב אחורי מרכזי.

יתרונות: חלוקת כוח טובה יותר במקרה תאונה, סיכוי נמוך מאד ל"בריחה" מהרצועות בשעת תאונה.
פחות נזק נגרם לאיברים פנימיים ולשלד בתאונה.

מה את מגדירה כרית הגבהה ?
בבוסטר, הילד אמור לעלות לגובה מינימלי של מבוגר כדי שהרצועה של הרכב תעבור לו 1. על האגן ולא הבטן הפגיעה, ו-2. על מרכז הכתף ולא על הצוואר.
הכרית עושה את זה? הילד לא יחליק קדימה או הצידה ממנה? היא לא תאבד צורה/גובה? וכו'.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי במבי_ק* » 10 דצמבר 2010, 15:42

במשהו עם מערכת 5 נקודות עיגון. כמו מושב

מה זה?

האם מישהו יודע משהו על להשתמש בכרית הגבהה במקום בוסטר הגבהה?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 10 דצמבר 2010, 02:02

נכון, זה מעצבן
לא אתעצבן מהקניה, רק מהעירפול, וגם הצורך בהחלפה אחרי תאונה אינו העניין.
אני לא רוצה להיזון מאנקדוטות. רוצה מידע סביר.
רוצה ללכת לישון בשעות נורמליות, אם כבר מתפרע.
לילה טוב.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 09 דצמבר 2010, 22:27

א. מדוע לא בודק גוף חיצוני. מישו פה משוטט בקונסיומר ריפורט? יודע אם עשו השוואות כאלה, בין מושבים צעירים, בוגרים ו-וותיקים?
consumer report לא בודק דברים כאלו , וגם הדירוג שלהם הוא מבוסס consumers, כלומר לא על פי מבחני ריסוק ובטיחות (הרבה כסאות למשל מקבלים דירוג גבוה בגלל שיצאו עם צבע שהאמריקאים נורא אוהבים, בחיי! )

היכן הבדיקה הלא תלויה?
התשובה היא שאין חובת דיווח, לא של יצרנים ולא של ה - NHTSA

אלה שכן מדווחים- תמצא כאן
http://www.nhtsa.gov/Cars/testing/compl ... index.html

ושוב, בקשר לתאריך התפוגה, היה פעם לינק לוידאו למעלה שעשה זום בסוף על הרצועות וראו שהפלסטיק נשבר לגמרי, מה שלא אמור לקרות במבחן ריסוק לכסא תקין.
באותה מידה, גם לקסדות יש תוקף (אני מחליפה כל 3 שנים, יש תאריך יצור בתוך כל קסדה) מאותה סיבה של החלשות החומר לאורך זמן,
וגם לאחר תאונה צריך להחליף קסדות, כסאות בטיחות (גם אם אף אחד לא ישב בכיסא, בגלל המשקל העצמי שלו), וחגורות בטיחות של הרכב. כולם נועדו לשימוש חד פעמי במובן של האימפקט.
אפשר לחפש עוד אינפורמציה על הנושא, יש המון מידע באינטרנט .

ראיתי כבר קסדות אופניים ישנות שנשברו לשניים אחרי מכה לא חזקה מדי, וגם קליפס של רתמת כסא בטיחות שנשבר לגמרי בתאונה במהירות לא גבוהה מדי.
נכון, זה מעצבן לקנות כל פעם כסא חדש כשיש בבית כסא בן 20 שנה שנראה חזק כמו בטון ועלה 1000 ש"ח, אבל בזמן תאונה אני ארצה לדעת שעשיתי את כל שביכולתי כדי לצמצם את הסיכון. לעומת המחיר ועלות ההחזקה של הרכב, לשלם 1000 ש"ח פעם ב-6 שנים זה ממש לא הרבה. גם אם הכסא היה יכול להחזיק מעמד 8 שנים, זה לא שווה את זה.

ובקשר לבוסטר - הנה שרשור מעניין
http://www.car-seat.org/showthread.php?t=5505

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 09 דצמבר 2010, 19:44

אה,
וראיתי גם סרטון בנוגע לבוסטר מול מושב בטיחות, אמצא ואביא.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 09 דצמבר 2010, 19:43

ראיתי גם.
אחד המגיבים טוען שמערכת הרצועות של המושב עברה דרכו.
לי יש כמה שאלות בנוגע לסרטון ובעיקר:
א. מדוע לא בודק גוף חיצוני. מישו פה משוטט בקונסיומר ריפורט? יודע אם עשו השוואות כאלה, בין מושבים צעירים, בוגרים ו-וותיקים?
במבחני הריסוק של מכוניות מאזדה לא בודקת את מאזדה ושברולט לא מעידה על עיסתה.
ב. מעל רמה מסוימת של פגיעה כלום לא מגן על הילד - ועלינו, מושב או מה. אם בריטקס שיגרו את הבוב במהירות בריחה מהאטמוספירה אל תוך קיר ואז הראו איך מושב ישן מתפרק, ובכן, יו גט מיי דריפט. ראה א. .

שלא תבינו אותי לא נכון:
אכן אני נודניק דעתן עם כוונות טובות בדרך לגיהנום, אבל לא אצטער להשתכנע שצריך להחליף אחרי 5 או 10 שנים. אם זה כך אז זה כך.
הבעיה שלי היא המידע המוסתר. מוסתר זה לא מוצע לצרכן באופן ברור.
היכן הבדיקה הלא תלויה?
מדוע לא מייצרים מפלסטיק עמיד תנאי הרכב? (המושב הרי לא מיוצר כדי שיעמוד במחסן ממוזג חסין קארמה, אלא ב-כן, רכב.

אני פשוט עדיין מרגיש שמנסים לחלוב אותנו חזק איפה שקל - הילדים.
מה, לא תחסנו? P-: לא אכפת לכם מבריאותו של הפעוט שלכם?
חסרי אחריות. קמצנים. תתביישו.

(-:

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נועה_ברוך* » 09 דצמבר 2010, 19:03

להבנתי בוסטר (זה מה שהכסא עד היום שימש עבורנו) הוא בסך הכל הגבהה. החגורות הן של הרכב, ולא שמעתי על תוקף של חגורות אלו :-)
ועל בלאי חגורות אף אחד לא מדבר..
להרגשתי יש כאן מסחרה ברורה וטו לא.

הנה - ב-britax בדקו כסא ש'ישב במחסן' 10 שנים
ראיתי את הסרט ולא הבנתי למה התכוון המשורר

כסאות בטיחות לרכב

על ידי bi_cycle* » 09 דצמבר 2010, 03:15

מה ההבדל בהדמיית תאונה (עם בובות - test dummies), בה ה"ילד" יושב במושב בן 5 שנים לבין מושב בן 10 שנים.

הנה - ב-britax בדקו כסא ש'ישב במחסן' 10 שנים
http://www.youtube.com/watch?v=wvCRz7BRAM0

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 09 דצמבר 2010, 00:32

מצאתי ברשת:
חוץ מהזדקנות הפלסטיק, הטכנולוגיה משתפרת ומוטמעת בדגמים החדשים. זו עוד סיבה להחליף מושב.
מממ. מאבק איתנים בין קצין הבטיחות צוויליך לבין האגו צוויליך. מי ינצח?
מעלה לי מחשבות, להונות את הבכורה ולהחליף את בוסטר הגב שלה במשהו עם מערכת 5 נקודות עיגון. כמו מושב.
וגם: לרכוש טנק סובייטי, שלל מ56, במבצע מצה"ל.
בלי ספק, יפתור גם בעיות חניה.
"איפה חנית?"
"שם, על המזדה 3 והיונדאי."

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 09 דצמבר 2010, 00:05

כוונתי היתה שזה מושב, לא מעבורת חלל.
אפרט: מה ההבדל בהדמיית תאונה (עם בובות - test dummies), בה ה"ילד" יושב במושב בן 5 שנים לבין מושב בן 10 שנים.
מוזר לי שלא חולקים מידע תומך-החלפת-מושבים-ותיקים, אם קיים, אלא הנחיה שנראית שרירותית.

והמושב שקנינו היה מהכי יקרים בשוק אז, כאלף שקל בהנחה, כי הוא היה עם הציון המירבי. אפשר גם ב-200 מן הסתם.
היום אני מוצא באתר יד-2 מושבים פירסט-קלאס, לא ותיקים כל כך, במחיר שפוי. גם פיתרון!

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי אפרת_מ* » 08 דצמבר 2010, 23:37

המראה מטעה.

מצד אחד צוויל צודק - היצרנים נהנים מנושא התוקף.
מצד שני - אין אף חומר שהוא עמיד בפני תנאי שמש/חום/לחצים/עומסים וכו'.
להזכיר איזו מעבורת חלל שהתרסקה בדיוק מהסיבות האלו של בלאי חומר?

ואם היו מייצרים כסא עמיד יותר בתנאים האלו שהיה עולה 1000$, אז היית קונה אותו, צוויל?

יש הבדל בין התפרקות ביולוגית של חומר - כך שהוא חוזר להיות מרכיביו הטבעיים, לבין התפרקות/התפוררות/השברות - שקורת הרבה הרבה לפני.
כל מוצר פלסטיק שנשבר עדיין רחוק מאוד מהתפרקות ביולוגית, ועם זאת לא שמיש. להזכיר כמה מהר נשברים משחקי חצר מפלסטיק? והם לא צריכים להתמודד עם עצירות/התנעות/רצועות מושכות לכל מיני כיוונים, ובעיקר אין להם תפקיד אקוטי שבו עליהם יהיה להתמודד עם עומסים כבדים משמעותית מהרגיל (בעת תנועה, המשקל שהוא בתנועה, הופך למסה שהשפעתה היא כשמקל גבוה בהרבה). להזכיר שיש משחקי חצר (של סטפ 2 לדוג') שעמידים הרבה יותר בעת חשיפה לשמש/חום ובכלל בלאי טבעי של משחק - וגם מחירם מרקיע שחקים?

אגב, בלאי של חומר מתחיל גם כשלא נעשה בו שימוש. נסו לחשוב על גומי תחתונים שישב שנתיים-חמש בארון ללא שימוש או עומס.
ולכן לא חשוב מתי הכסא נרכש, אלא רק מתי יוצר.

החוק יאמר בדיוק זאת - מה שהיצרן אומר. כי הוא היחידי שיודע באילו חומרים השתמש לדוג'. החוק יכול להחמיר, אבל לעולם לא יקבע שכסא הוא בתוקף מעבר לתקופה שהיצרן הגדיר שהוא בתוקף.

אם פג תוקף - אין לך מה למכור - לא יהיה מי שירכוש אותו ממך. עם זאת, ייתכן שיהיו אנשים שישמחו לקבל אותו ממך.

וגם אני ממליצה להתייעץ עם אבי ורון.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 08 דצמבר 2010, 22:51

_לאחר מחקר לצורך רכישת כסא בטיחות לרכב, אני ממליצה למחפשים מידע בנושא מוצרי בטיחות (סלקלים, כסאות בטיחות, בוסטרים וכו') להכנס לפינה של אבי ורון בפורום הריון ולידה ב- ynet (הפינה מופיעה כשרשור יומי בפורום, שבו נשאלות שאלות והוא משיב).
הוא איש אכפתי, ואב לילדים שהחל במחקר בנושא עבור משפחתו, וכעת מייעץ בפורום - ומתמצא בכל מבדקי הבטיחות בארה"ב ובאירופה, בחוות הדעת של המומחים, ומכיר גם את משמעויות ההבדלים בין הדגמים השונים וכן הלאה. הוא מביא מידע מנומק ומבוסס, שעזר מאד בקבלת החלטה על הכסא שרכשנו._
(מצוטט מ נווה מדבר לעיל)

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 דצמבר 2010, 22:25

נסי לשאול את אבי ורון בפורום

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 08 דצמבר 2010, 21:51

היצרנים נהנים מהטבעת הפג תוקף.
כי אם לא זה, חייו של המושב ארוכים מאד. ולא צריך לקנות חדש.
לי זה נשמע חשוד.
זה פלסטיק מיוחד? סוג שנהיה פריך תוך כמה שנים?
אם הבעיה היא חשיפה לשמש או לחום, ודאי יש סוגי פלסטיק מתאימים לתנאים האלה.
הקלקר שמגן על ילדנו? תמיד שמענו שקלקר מתפרק תוך 37,465,000,000 שנים, פחות או יותר. לא יחזיק 10, אם התכשיט לא יקלף את הריפוד ויחרוץ אותו עם הספיידרמן מפלסטיק שקיבל לחג?
והחוק? מעניין מה החוק אומר.
ניחוש: החוק יאמר שצריך לבדוק מה אומר היצרן, הה הה.

בעתיד: מושבי בטיחות חד פעמיים: מתנפחים, עם הדפס אופנתי של גיבורי ערוץ הילדים, עם תאריך מוטבע כמו על קרטון חלב - "טוב לשימוש עד: 20/01/2011".

אני לא אתבייש למכור.
בטח עוד נתגעגע לימי מושב הבטיחות. במיוחד כשהם יבקשו מאיתנו את האוטו (-: .

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נועה_ברוך* » 08 דצמבר 2010, 21:18

כסא הבטיחות שלנו סיים את תפקידו במצב מעולה ומעלה, העניין הוא שאני לא בטוחה מתי נקנה ולכן כל נושא "פג תוקף" בעייתי.
יש תאריך על הכסא 07/06, הוא וודאי לא תאריך הקניה, כך לפחות נדמה לי. האם לדעתכם אוכל למכור אותו, והאם בכלל יש למישהו טעם לרכוש אותו מפאת גילו?
מה אומר החוק בעניין תוקף כסאות בטיחות? הכסא במצב כ"כ טוב וחבל לדעתי שלא יהיה בשימוש.
תודה @}

כסאות בטיחות לרכב

על ידי מיכלול_ה* » 19 ספטמבר 2010, 11:49

תודה
עכשיו אני מבינה למה דורשים בוסטר ולא משהו אחר.
לא רלוונטי להחליף רכב כי מדובר בהסעה של הבת שלי בימים שאני לא יכולה להסיע אותה לכל מייני מקומות.
חשבתי לקחת בוסטר רגיל ולחתוך לו צד אחד של עיגון כי במילא צריך עיגון רק בצד אחד. ככה יש סיכוי שיכנס ברכב.

אשמח לקבל דעות, תגובות.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 19 ספטמבר 2010, 09:43

מה עושים כשברכב מאחורה יש שני כסאות בטיחות ורוצים להסיע ילד נוסף? בוסטר נוסף לא נכנס. האם יש תחליף לבוסטר? מה עם הגבהה בעזרת כרית קשה שתופרים לה עיגון לחגורת הבטיחות? האם זה עומד בתקן הנסיעה ברכב.
אהמ, יש פה כמה שאלות, יא? (מבטא יקי כבד)
  1. אם 3 כסאות בטיחות/בוסטרים אינן נכנסות, יש לרכוש רכב תחליפי בעל מושבה רחבה יותר!
  2. הבוסטר מגביה ילד כדי שחגורת בטיחות עוברת על כתף ומותן ולא על צוואר ובטן!! יא?? הבוסטר הרגיל אינו מעוגן בעצמו אלא עליו יושב הילד כשהילד בעצמו חגור! אם הילד מוגבה לגובה הנכון - החגורה על הכתף והמותן - באופן יציב - זה עושה עבודה.
  3. האם זה עומד בתקן - ופכן התקן היא דפר רשמי של ממשלה ולפי החוק כל עוד כרית לא עברה מפדקים במכון תקנים כלשהו היא כרית ללא תקן! אך זה סוגיה של חוק ולא של בטיחות!
ואם אין אפשרות להחליף רכב או למצוא מושבי בטיחות/בוסטרים שיכנסו שלושתם לאוטו הקיים, ואתם להחליט לייצר בוסטר, מיצאו חומר קשיח כמו קלקר מהסוג הקשה, או החומר שאורזים בו מכשירי חשמל, כמו ספוג קשה, תחתכו אותו לצורה המתאימה ולא לשכוח - צריך להשאיר מקום להגיע לאבזם של חגורת הבטיחות!
יא?! על חוק אפשר להתפשר, על בטיחות ילד - פחות.

הצוויליך אינו מומחה או מוסמך לבטיחות ילדים ברכב. למרות המבטוא הייקי הוא בסה"כ קשקשן כפייתי וצדקן מוסרני - אי לכך יש לעקוב בזהירות אחר המלצותיו ולעשות (כמעט) בדיוק ההיפך.

צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נור_ק'ה* » 08 מאי 2010, 21:41

תלוי איזה סוג בוסטר את מחפשת.
עם משענת? בלי משענת? עם רצועות פנימיות?
אני ממליצה על 2:
  1. בוסטר עם גב פרוטק של קוסקו- קיבל ציונים מצויינים ועולה בסביבות ה-300 ש"ח.
  2. בוסטר עם גב ורצועות פנימיות- בולרו של אוונפלו- גם קיבל ציונים טובים עולה בסביבות ה-750 ש"ח.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי גילית_ט* » 08 מאי 2010, 21:20

איזה בוסטר מומלץ למשקל 18 קג ומעלה גובה משהו כמו 105 ס"מ??

כסאות בטיחות לרכב

על ידי POOH_והתוספות* » 26 ינואר 2010, 01:10

פו - שאלה: האם הסימפוני מאפשר לשנות את תנוחת הישיבה כשהקטנה ישנה?
לא. אף אחד מהכיסאות של אוונפלו [עד כמה שידוע לי] לא מאפשר שינוי תנוחה כשהילד בתוכו.
והאמת? לא נראה לי שהייתי קטנה כסא שמאפשר היה מפחיד אותי שמשהו במנגנון יתקלקל וזה ישתנה גם כשלא נרצה [נניח באמצע נסיעה]...

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נווה_מדבר* » 25 ינואר 2010, 18:50

לאחר מחקר לצורך רכישת כסא בטיחות לרכב, אני ממליצה למחפשים מידע בנושא מוצרי בטיחות (סלקלים, כסאות בטיחות, בוסטרים וכו') להכנס לפינה של אבי ורון בפורום הריון ולידה ב- ynet (הפינה מופיעה כשרשור יומי בפורום, שבו נשאלות שאלות והוא משיב).
הוא איש אכפתי, ואב לילדים שהחל במחקר בנושא עבור משפחתו, וכעת מייעץ בפורום - ומתמצא בכל מבדקי הבטיחות בארה"ב ובאירופה, בחוות הדעת של המומחים, ומכיר גם את משמעויות ההבדלים בין הדגמים השונים וכן הלאה. הוא מביא מידע מנומק ומבוסס, שעזר מאד בקבלת החלטה על הכסא שרכשנו.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נווה_מדבר* » 19 ינואר 2010, 19:09

תודה לכולכם. ממש עוזר.

פו - שאלה: האם הסימפוני מאפשר לשנות את תנוחת הישיבה כשהקטנה ישנה?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי POOH_והתוספות* » 15 ינואר 2010, 23:10

יש לאוונפלו גם כסא שנקרא סימפוני אולי לזה הייתה הכוונה כאן -
יש עוד כסא של אוונפלו (שכחתי את שמו) שמתאים מגיל לידה ועד 22 ק"ג.

הקטנה שלנו נוסעת בו מלידה.
ואחותה נסעה בו בגיל מבוגר יותר לכיוון הנסיעה.
נראה שבשני הכיוונים היה נוח לילדות.

כדאי לבדוק קודם כל בטיחות - יש אתר אמירקאי עם דירוג בטיחות של כיסאות שונים [וגם רכבים] צריך לשלם על מנוי לאתר
אבל למיטב זכרוני זה לא יקר מאד ואם הנושא חשוב לך אז שווה או למצוא מישהו שכבר עשה מנוי.
ורק חשוב כשבודקים דירוג בטיחות לשים לב אם זה מתייחס לחיבור latch או חיבור עם חגורת בטיחות כי יש כיסאות שבאחד קיבלו ציונים גבוהים ובחיבור אחר ציונים פחות טובים.

יש כיסאות שהם גם נגד כיוון הנסיעה וגם עם הכיוון - ולכן טובים במקום סלקל מההתחלה או במקרה והילד עובר את מגבלות הסלקל [במשקל/גובה] ועדיין צריך לשבת הפוך לכיוון.
יש כיסאות שהופכים בהמשלך גם לבוסטר - ואז חוסכים קניית בוסטר.
אם מתוכננים עוד ילדים זה לא מאד חשוב בעיני לקנות כסא כזה כי במילא כשהגדול עובר לבוסטר יש ילד קטן יותר שעוד צריך כסא.

אנחנו בדקנו בכסא האחרון שקנינו שגובה הראש מתכוונן כך שכשהילד יגבה/יעבור לשלב הבוסטר אפשר יהיה להגביה בהתאם את משענת הראש.
וגם שהכסא מרופד ונוח.
ודבר נוסף זה נוחות חיבור - הסימפוני למשל קל מאד לחיבור באוטו ולכן גם פשוט להעביר אותו מאוטו לאוטו אם צריך.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי צוויליך* » 14 ינואר 2010, 02:38

חשוב להזכיר

גם אם קניתם את המושב היקר ביותר, רק אם תשתמשו בו בצורה נכונה ילדכם יהיה מוגן ע"י המושב.

חשוב לקרוא את ההוראות! אינטואיציה וחוש טכני ו"כבר עשינו את זה" אינם מספיקים.

משקל הילד, גובהו וגילו, צורת הרכב וגילו, סוג החגורה שמקבעת את המושב ועוד פרטים,
עשויים להשפיע על ההחלטה באיזה מושב לבחור, באיזו צורה לקבע אותו לרכב ואיך לחגור בו את הילד.

פרטים קטנים ו"מנג'סים" עשויים להיות קריטיים אם חס וחלילה מגיע ה-money time של המושב בו עליו להגן על הילד מפגיעה ולמזער תוצאות תאונה.
כדוגמה:
  • מושב מורכב מקדימה או מאחורה
  • מושב מורכב פונה קדימה או אחורה
  • כריות אוויר
  • יש/אין מע' עגינה יעודית ברכב
  • מצבי רכינה של המושב
  • מיקום רצועות הכתף
  • שימוש בחגורת מותניים-כתף בלבד לבוסטר
  • הידוק רצועות המושב
  • משקל וגובה הילד - מושב? בוסטר? בוסטר עם גב?
  • חגירה נכונה - במיוחד בבוסטר שם הנטיה לחפף, ילד עם יד שמורידה החגורה אל מתחת לבית השחי
רוב הפרטים המייגעים נוגעים להרכבת המושב. מתמודדים איתם אחת לתקופה. לקרוא בחוברת ההוראות.
מיעוטם נוגעים לחגירת הילד. מוטמעים כהרגל שאינו פתוח לחיפופים, וזה קודם כל דוגמא אישית.

לא למהר להעביר ילד לבוסטר:
זו אינה הכרה בילד כ"גדול" או "בוגר", אלא השלב בו המשקל/גובה הגיעו למקס' המותר עבור המושב לפעוטות.
גם אם חבריו כבר עברו לבוסטר והוא דורש גם. אם חבריו היו קופצים מראש הצוק וגו' (-: .

בוסטר בלי גב - רק אם החגורה כבר עוברת לו באופן טבעי על הכתף והחזה ולא על הצוואר.

******************

ולמה פתאום אני בא ומזכיר?
כי הסתבר לי היום, אגב העברת מושב הבטיחות של הטכנאי הצעיר למיקום אחר,
שאחותו הגדולה הקדימה בהרבה את השלב הבוסטרי בחייה ורק לאחרונה היינו אמורים לעשות זאת.
איך זה קרה לקצין הבטיחות הנורא צוויליך ? מי אחראי למחדל? מי ישלם בראשו?
א. קורה לרבים. צריך להזכיר אחד לשני ולחלוק מידע.
ב. אמא אחראית (טוב, שנינו...)
ג. מי שיושב במושב/בוסטר הוא שישלם, לצערנו.

אנד, היי! , לטס בי קרפול אאוט זר!


צוויל

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נווה_מדבר* » 13 ינואר 2010, 08:25

תודה...

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נור_ק'ה* » 13 ינואר 2010, 07:53

היות ואין לך מגבלת מחיר- הכסאות הנחשבים כנוחים ובטיחותיים ביותר הם:
טריומף של אוונפלו (על דגמיו השונים)
ברייטקס
ואלפה אומגה עלית- שהוא כסא שמתאים מגיל 0 והופך לבוסטר בהמשך.
יש עוד כסא של אוונפלו (שכחתי את שמו) שמתאים מגיל לידה ועד 22 ק"ג.
מחירי הכסאות האלו מסביבות 700 ש"ח והלאה ואם אני לא טועה- לכולם יש איזופיקס.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 ינואר 2010, 01:12

שלום יפעת.
אנחנו באותה בעיה. קניתי להם את הכרית סביב הצוואר. היא לא ממש פותרת את הבעיה. איכשהו היא לא ממש תומכת בראש.
הגדולה שמה את זה ומתי שהוא מעיפה והקטן בכלל לא רוצה להסתכל על זה.

רוצה לאמר פה, למרות שכתבתי את זה גם במקום אחר (לא זכרתי את הדף הזה):

כל הכיסאות (אולי אולי יש כמה חריגים) נראים למראית עין רכים אך אם תלחצו עם היד תרגישו כמה קשים הם. זה יוצר חווית נסיעה לא נעימה.
איך פתרתי את זה?
הלכתי לרפד. קניתי משטח ספוג (את העבה יותר), גזרתי בצורה של הכיסא והכנסתי בין הריפוד למושב ולמשענת.
בבוסטר הפשוט, (ללא משענת) גזרתי את הספוג ונתתי לתופרת לתפור כיסוי שמתחבר מאחורי הכיסא עם קשירה, כדי שלא יזוז.
עכשיו גם לילדיי רך בטוסיק ובגב.

ומתי כבר יעשו מערכת חגורות שבנויות לגובה הילדים במכוניות ולא נצטרך את הכיסאות המפוקפקים הללו?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי נווה_מדבר* » 12 ינואר 2010, 23:20

אני מחפשת המלצות לכסא בטיחות לרכב לתינוקת רכה (כרגע בסלקל, אך רוצים לרכוש את השלב הבא).
אנו עומדים לקבל את הכסא במתנה מהסבים, ויש לנו אפשרות לחבר לרכב עם איזופיקס.
אמנם רוב הציוד שלנו הגיע בירושות שונות, אך בנושא הזה החלטנו ללכת על כסא חדש.
ההיצע בחנויות עצום ורב, ולכן אשמח להמלצות על מוצרים ספציפיים, אבל גם המלצות לדברים שכדאי לתת עליהם את הדעת - מה חשוב? על מה כדאי להתעקש (בתור אמא חדשה אני לא יודעת עדיין מה נוח ומה כדאי, ונראה לי שזו קניה שתשרת אותנו כמה שנים).
אשמח לעזרתכם....

כסאות בטיחות לרכב

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 אוקטובר 2009, 19:13

היה פה פעם דף על איך מכניסים לרכב פרייבט 3 ילדים עם בוסטר, כסא בטיחות וסלקל
מישהו זוכר איך נקרא הדף??
תודה!!!

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ירח_לבן* » 12 אפריל 2009, 19:26

אני יודעת שיש את הכרית הזו לנסיעות שמחזיקה את הצוואר אבל אין סיכוי שהוא ישים אותה בעירנות שלו
אנחנו גם קנינו בוסטר, כזה שמתאים מ9 קילו, וגם אצלנו הראש נופל. עם כרית (שהקטנה מאד מאד אוהבת) ובלי כרית. אני לא חושבת שהבעיה היא בכסא כי בכל כסא שלא נשכב תהיה את הבעיה הזו.
אני גם אשמח לשמוע פתרונות חוץ מהכרית הזו שכאמור, ממש לא עוזרת. או שאולי אני לא שמה אותה נכון?

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ילדת_טבע* » 12 אפריל 2009, 07:25

ואולי כרית כזו עם איזה חיה שהוא אוהב ויבחר בעצמו? יש במילגה מקסימות וביופי של מבחר. ביתי היתה מתה לאחת כזו (אבל לא נרדמת בנסיעות לרוב אז לא תקבל...) הם בני אותו הגיל.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי אנונימי » 12 אפריל 2009, 07:14

ראש "נופל"
רעיון שאצלנו עבד חלקית:
לקחת מגבת נעימה או חתיכת בד נעימה אחרת, שתהיה מוכנה מגולגלת בהישג יד, ולהניח בין הראש שלו לבין המשענת, כך שהראש שלו נשען עליה, ומחזיק אותה במקום.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ציל_צול* » 11 אפריל 2009, 21:26

מה לגבי לחבר את הכרית בסיכות ביטחון לגב המושב? אולי זה יועיל אם הוא יבין שמעכשיו ככה נראה הכסא שלו? ואולי אפשר גם לבדוק איתו למה הוא לא מוכן לשים את כאשר הוא ער או לנסות להסביר את התועלת שבזה. צר לי שאין לי רעיונות טובים יותר. מקווה שתצליחי למצוא משהו יצירתי.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי יפעת_ו* » 11 אפריל 2009, 19:17

עניין הכרית לא כל כך אפשרי כיוון שאם אני נוהגת (ולרוב אני נוהגת) אם אעצור בצד לשים לו את הכרית
הוא יתעורר וכן הלאה...

כסאות בטיחות לרכב

על ידי יפעת_ו* » 11 אפריל 2009, 19:16

ברשותינו כיסא בטיחות למשקל 15 ק"ג ומעלה (הוא בן רבע לארבע), הוא די חדש וסכ"ה בסדר
אבל כשהבן שלנו נרדם הראש שלו "נופל" לצדדים והוא הופך ל"עיגול". לא מחזה מרהיב
אני יודעת שיש את הכרית הזו לנסיעות שמחזיקה את הצוואר אבל אין סיכוי שהוא ישים אותה בעירנות שלו, ולשים את זה אחרי שהוא נרדם נראה לי מסובך.
מישהו מכיר את הבעיה ויכול להציע פתרון?
ממש לא בא לנו לקנות כיסא חדש..

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ציל_צול* » 11 אפריל 2009, 18:23

ליפעת מהכיכר, כדאי שתעבירי לכאן את השאלה שלך כדי שהתשובות תהיינה מובנות גם לאחרים.
לעצם העניין - תעשי ניסיון לשים את הכרית אחרי שהוא נרדם. יכול להיות שתגלי שזו לא בעיה בכלל. זה הניסיון שלי.
אולי כדאי לשאול ממישהו כרית רק לנסיון ואם תראו כי טוב רק אז לקנות.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי ה_עוגיה* » 29 ספטמבר 2008, 00:21

כשהיינו במצבכם (בעצם 9 ח' מאוחר יותר) קנינו קוסקו-סאמיט.
עכשיו (בת רבע לארבע, 17 קילו בערך) נראה שיש לה עוד הרבה זמן בכיסא ואנחנו מרוצים מאוד.

כסאות בטיחות לרכב

על ידי הילה* » 29 ספטמבר 2008, 00:01

סבתא רוצה לקנות לנו מתנה כיסא בטיחות. אני מוצפת מים האפשרויות.אשמח להמלצות לכיסא שהופך גם לבוסטר.
הקטנטוני שוקל 13 ק"ג הוא בן 1.9.אין הגבלה של תקציב. אשמח למשו שקל לסגירה ופתיחה כי עם זה שיש לנו אני מסתבכת בכל נסיעה.
לילה טוב...

חזרה למעלה