על ידי עומר_ס* » 03 יוני 2007, 00:49
מכתב בקשה לאישור חינוך ביתי
בס"ד
לכבוד: מרת יולי תמיר ? שרת החינוך
משרד החינוך והתרבות ? מדינת ישראל
גברת ... ? מרכזת החינוך הביתי במחוז
הנדון: בקשה לאישור חינוך ביתי לשנה"ל תשס"ח ? ....
שלום רב,
אנו מאמינים שביכולתנו לתת לבננו את הטוב ביותר במסגרת החינוך הביתי. אנו בוחרים בדרך חיים משפחתית הכוללת גדילה ולמידה בתוך המשפחה. מתוך אחריות גדולה, ובביטחון ביכולת הילד וביכולתנו כהורים לתת לו את הסביבה הטובה ביותר ללימודו וחינוכו, אנו מבקשים אישור לחינוך ביתי לשנת הלימודים התשס"ח.
פרטי הילד: ....
פרטי ההורים: ....
....
פרטי אחים: .....
תוכנית לימודים:
בית הספר הטוב ביותר הוא החיים. החיים במסגרת המשפחה, תוך פתיחת כל האופקים והאפשרויות, ותוך שימוש בסקרנות וביכולת הלמידה הטבעית של הילד ? הם הם בית הספר הטוב ביותר. אנו קשובים לשאלות ולתחומי העניין של מתן, ומוצאים וממציאים תחומי עניין נוספים בשטף החיים. במקרה הצורך אנו בעצמנו מעלים נושאי עניין. אנו מלמדים את מתן בשילוב של מספר שיטות הכוללות שיטות ישנות וחדשות, ואנו מקדמים בברכה כל שיטה או רעיון שעוזר לקידומו של מתן.
מה מתן ילמד:
· עברית: אוצר מילים, קריאה וכתיבה.
· חשבון: מנייה, חיבור, חיסור. הבנת גדלים ומשמעות המספרים השונים: גובה ? משקל, מרחק ? נפח. הכרת האפס. מספרים שליליים. כסף, שימוש בכסף, מטבעות ושטרות.
· משפחה, חברה וציונות: הכרת המשפחה, קשרי משפחה / נישואין. סוגי קהילות וחברות: קיבוץ, עיר, מושב. הכרת מדינת ישראל, צה"ל, שואה ותקומה.
· חינוך דתי: קיום מצוות, לימוד תורה ? פרשת שבוע, ברכות, תפילות. שבתות, חגים וצומות. מצוות שבין אדם לחברו: צדקה, גמילות חסד, בקשת סליחה.
· טבע, סביבה: איכות הסביבה, מיון בעלי חיים וצמחים, המשפחות והמחלקות. גידול בעלי חיים בבית (חתול, חלזונות, צב, זחלי משי ועוד) כולל האכלה ושמירה על הניקיון.
· מדע וגיאוגרפיה: ניסויים מדעיים, שיטה מדעית, קריאת מפות. זיהוי הצפון. הכרת חומרים שונים, תערובות ותרכובות. לוח שנה. כדור הארץ, מערכת השמש והחלל.
· יצירה וחומרים: ציור, פיסול בחימר, הדבקות ויצירה במגוון חומרי יצירה ועבודת יד.
איך מתן לומד:
· שיחות והסברים עם המשפחה, השכנים והחברים. לפעמים יש תחושה שכל הקיבוץ עוזר, וכל חבר קיבוץ מסביר פנים ומלמד את מתן בתחומו.
· לימוד משותף עם תלמיד ישיבה בוגר.
· ספרים: ספרי קריאה, ספרי לימוד, חוברות עבודה. חוברות נשיונל ג'אוגרפיק, אטלס. ספרי מבוגרים שנמצאים בבית. בישוב ישנה ספריה הכוללת ספרי טבע ומדע רבים לילדים ולנוער, ומתן לוקח ספרים בצורה עצמאית לפי התעניינותו ובהכוונתנו.
· עבודה בחצר, בגינה ובבית: מתן מסייע באופן פעיל באחזקת הגינה כולל ערוגות התבלינים, הירקות (כשישנם) והדשא. מתן מסייע בעבודות הבית הן לפי דרישה שלנו והן לפי בחירה עצמאית שלו.
· קשר עם גן הילדים: מתן מצוי בקשר הדוק עם גן הילדים בקיבוץ ועם הגננות. מתן מבקר לפעמים בגן ומשתתף בפעילויות וטיולים עם ילדי הגן.
· משחקים: משחקי לימוד, משחקי קופסה, הרכבות. משחק זיכרון, לוטו. לגו, משחקי בניה.
· ספורט: שחיה (לבד), נסיעה על אופניים (משתתף במסעי אופניים), רכיבה על סוסים. כדורסל וכדורגל.
· עבודה במחשב: משחקים שונים, התמצאות במחשב ובאינטרנט (בהשגחה ופיקוח), משחקים לימודיים. כתיבת וזיהוי מילים במקלדת ועל צג המחשב.
· וידיאו וטלוויזיה: סרטי ווידיאו בתחומי טבע וגיאוגרפיה.
סדר יום כללי:
אנו מאפשרים למתן לחוות את יומו כרגיל. במהלך היום אנו משלבים בצורה חופשית את התכנים שאנו מעונינים להעביר. אנו מבצעים הכוונה לפי יכולתו ונטיית ליבו של מתן באותו הרגע, עם זאת אנו מגבילים אותו במספר דברים כמו מספר שעות הטלוויזיה ומספר שעות המחשב. ישנן פעילויות קבועות כגון לימוד חברותה, שיעורי סוסים וציור ועוד. פעילויות אלו הם חובה ואיננו מאפשרים בחירה בנושא.
קשרים חברתיים:
כישורים חברתיים נוצרים במהלך החיים הטבעי של הילד. אין צורך ליצור סביבה מלחיצה או קשוחה על מנת לפתח כישורים חברתיים. תפקידנו כהורים ליצור מספיק מגע חברתי ומספיק אתגרים חברתיים עבור ילדינו.
אנו מספקים מפגשים חברתיים במספר רמות:
· מפגשים יום יומיים בתוך המשפחה ? מפגש עם המשפחה הקרובה ביום יום, וכן עם המשפחה המורחבת בשבתות, ימים טובים ובחופשות.
· מפגשים עם שכנים וחברים ? כל יום אחרי הצהרים, בסופי שבוע ובחופשות. בסביבת גילו של מתן יש כ ? 8 ילדים בסביבתנו הקרובה מאוד, וכ ? 20 ילדים בקיבוץ כולו.
· מפגשים יזומים ? אחת לשבוע בחורף ופעמיים בשבוע בקיץ אנו יוזמים מפגש עם ילדים נוספים בחינוך ביתי. המפגשים נערכים במספר סביבות ומצבים וכוללים גם מפגשים המוניים.
[b]מכתב בקשה לאישור חינוך ביתי[/b]
בס"ד
לכבוד: מרת יולי תמיר ? שרת החינוך
משרד החינוך והתרבות ? מדינת ישראל
גברת ... ? מרכזת החינוך הביתי במחוז
הנדון: בקשה לאישור חינוך ביתי לשנה"ל תשס"ח ? ....
שלום רב,
אנו מאמינים שביכולתנו לתת לבננו את הטוב ביותר במסגרת החינוך הביתי. אנו בוחרים בדרך חיים משפחתית הכוללת גדילה ולמידה בתוך המשפחה. מתוך אחריות גדולה, ובביטחון ביכולת הילד וביכולתנו כהורים לתת לו את הסביבה הטובה ביותר ללימודו וחינוכו, אנו מבקשים אישור לחינוך ביתי לשנת הלימודים התשס"ח.
פרטי הילד: ....
פרטי ההורים: ....
....
פרטי אחים: .....
תוכנית לימודים:
בית הספר הטוב ביותר הוא החיים. החיים במסגרת המשפחה, תוך פתיחת כל האופקים והאפשרויות, ותוך שימוש בסקרנות וביכולת הלמידה הטבעית של הילד ? הם הם בית הספר הטוב ביותר. אנו קשובים לשאלות ולתחומי העניין של מתן, ומוצאים וממציאים תחומי עניין נוספים בשטף החיים. במקרה הצורך אנו בעצמנו מעלים נושאי עניין. אנו מלמדים את מתן בשילוב של מספר שיטות הכוללות שיטות ישנות וחדשות, ואנו מקדמים בברכה כל שיטה או רעיון שעוזר לקידומו של מתן.
מה מתן ילמד:
· עברית: אוצר מילים, קריאה וכתיבה.
· חשבון: מנייה, חיבור, חיסור. הבנת גדלים ומשמעות המספרים השונים: גובה ? משקל, מרחק ? נפח. הכרת האפס. מספרים שליליים. כסף, שימוש בכסף, מטבעות ושטרות.
· משפחה, חברה וציונות: הכרת המשפחה, קשרי משפחה / נישואין. סוגי קהילות וחברות: קיבוץ, עיר, מושב. הכרת מדינת ישראל, צה"ל, שואה ותקומה.
· חינוך דתי: קיום מצוות, לימוד תורה ? פרשת שבוע, ברכות, תפילות. שבתות, חגים וצומות. מצוות שבין אדם לחברו: צדקה, גמילות חסד, בקשת סליחה.
· טבע, סביבה: איכות הסביבה, מיון בעלי חיים וצמחים, המשפחות והמחלקות. גידול בעלי חיים בבית (חתול, חלזונות, צב, זחלי משי ועוד) כולל האכלה ושמירה על הניקיון.
· מדע וגיאוגרפיה: ניסויים מדעיים, שיטה מדעית, קריאת מפות. זיהוי הצפון. הכרת חומרים שונים, תערובות ותרכובות. לוח שנה. כדור הארץ, מערכת השמש והחלל.
· יצירה וחומרים: ציור, פיסול בחימר, הדבקות ויצירה במגוון חומרי יצירה ועבודת יד.
איך מתן לומד:
· שיחות והסברים עם המשפחה, השכנים והחברים. לפעמים יש תחושה שכל הקיבוץ עוזר, וכל חבר קיבוץ מסביר פנים ומלמד את מתן בתחומו.
· לימוד משותף עם תלמיד ישיבה בוגר.
· ספרים: ספרי קריאה, ספרי לימוד, חוברות עבודה. חוברות נשיונל ג'אוגרפיק, אטלס. ספרי מבוגרים שנמצאים בבית. בישוב ישנה ספריה הכוללת ספרי טבע ומדע רבים לילדים ולנוער, ומתן לוקח ספרים בצורה עצמאית לפי התעניינותו ובהכוונתנו.
· עבודה בחצר, בגינה ובבית: מתן מסייע באופן פעיל באחזקת הגינה כולל ערוגות התבלינים, הירקות (כשישנם) והדשא. מתן מסייע בעבודות הבית הן לפי דרישה שלנו והן לפי בחירה עצמאית שלו.
· קשר עם גן הילדים: מתן מצוי בקשר הדוק עם גן הילדים בקיבוץ ועם הגננות. מתן מבקר לפעמים בגן ומשתתף בפעילויות וטיולים עם ילדי הגן.
· משחקים: משחקי לימוד, משחקי קופסה, הרכבות. משחק זיכרון, לוטו. לגו, משחקי בניה.
· ספורט: שחיה (לבד), נסיעה על אופניים (משתתף במסעי אופניים), רכיבה על סוסים. כדורסל וכדורגל.
· עבודה במחשב: משחקים שונים, התמצאות במחשב ובאינטרנט (בהשגחה ופיקוח), משחקים לימודיים. כתיבת וזיהוי מילים במקלדת ועל צג המחשב.
· וידיאו וטלוויזיה: סרטי ווידיאו בתחומי טבע וגיאוגרפיה.
סדר יום כללי:
אנו מאפשרים למתן לחוות את יומו כרגיל. במהלך היום אנו משלבים בצורה חופשית את התכנים שאנו מעונינים להעביר. אנו מבצעים הכוונה לפי יכולתו ונטיית ליבו של מתן באותו הרגע, עם זאת אנו מגבילים אותו במספר דברים כמו מספר שעות הטלוויזיה ומספר שעות המחשב. ישנן פעילויות קבועות כגון לימוד חברותה, שיעורי סוסים וציור ועוד. פעילויות אלו הם חובה ואיננו מאפשרים בחירה בנושא.
קשרים חברתיים:
כישורים חברתיים נוצרים במהלך החיים הטבעי של הילד. אין צורך ליצור סביבה מלחיצה או קשוחה על מנת לפתח כישורים חברתיים. תפקידנו כהורים ליצור מספיק מגע חברתי ומספיק אתגרים חברתיים עבור ילדינו.
אנו מספקים מפגשים חברתיים במספר רמות:
· מפגשים יום יומיים בתוך המשפחה ? מפגש עם המשפחה הקרובה ביום יום, וכן עם המשפחה המורחבת בשבתות, ימים טובים ובחופשות.
· מפגשים עם שכנים וחברים ? כל יום אחרי הצהרים, בסופי שבוע ובחופשות. בסביבת גילו של מתן יש כ ? 8 ילדים בסביבתנו הקרובה מאוד, וכ ? 20 ילדים בקיבוץ כולו.
· מפגשים יזומים ? אחת לשבוע בחורף ופעמיים בשבוע בקיץ אנו יוזמים מפגש עם ילדים נוספים בחינוך ביתי. המפגשים נערכים במספר סביבות ומצבים וכוללים גם מפגשים המוניים.