לשון קשורה

שליחת תגובה

ללא חולמים - לְעולם לא תהא מנוחה לעולָם.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: לשון קשורה

לשון קשורה

על ידי אמא_של_מוש* » 14 יוני 2018, 09:50

כשהלכתי לקופת חולים לבקש החזר על ההתרת לשון (שעלתה 800 סה"כ אצל פורר), מנהלת הסניף אמרה לי שחבל שהלכתי לשלם על זה כסף כי בקופות חולים יש הרבה רופאים שיכולים לעשות את זה.

בנוסף, אם ילדת בבית חולים ואת עדיין שם אז יש שם רופאים שעושים זאת. אם היועצת בבית חולים מזהה את זה אז אפשר ישירות לעשות על ידי אחד הרופאים במחלקה, הבנתי שהם עושים זאת הרבה.

בהצלחה רבה!

לשון קשורה

על ידי אימוש* » 14 יוני 2018, 00:28

תודה רבה!
האמת שגם אצלי זה סרט חוזר..
לכן היסטרית לעשות את זה מה שיותר מהר.
בוצר לוקח בפרטי 750 יעוץ ו750 טיפול.. גדול עלי 1,500 עכשיו..
אשמח לעוד רעיון באזור המרכז

לשון קשורה

על ידי אמא_של_מוש* » 13 יוני 2018, 17:57

אימוש יקרה קודם על אני שולחת לך מלא חיבוקים ותמיכה (())

היועצת הנקה שלי וקרובת משפחה שהיתה אצלו המליצו על ד"ר אייל בוצר שמקבל במרכז, לא זוכרת איפה.
אני עשיתי אצל ד"ר רועי פורר בירושלים שהיה לו תור פנוי למחרת והיה לי גם יותר קרוב להגיע אליו, אני ממליצה עליו בחום.

אם בא לך תמיכה/עצות או כל דבר שאמא שעברה את זה יכולה לתת לך את מוזמנת בכייף ליצור איתי קשר (כתבי לי בדף הבית או כאן דרך ליצור איתך קשר).
כתבתי גם הרבה בדף:
לשון קשורה סיפור ההנקה של מוש

בהצלחה רבה!

לשון קשורה

על ידי אימוש* » 13 יוני 2018, 17:20

התינוקי בן יומיים, עם לשון קשורה ממש. אשמח להמלצות מי יכול לנתק באזור תל-אביב, כפר-סבא.

לשון קשורה

על ידי אמא_של_מוש* » 28 נובמבר 2017, 12:03

פלונית יקרה,
כל הכבוד על הנחישות והמאמצים!
גם אני עשיתי ניתוק לשון לבני כשהיה בן 6 ימים. הוא לא הצליח לינוק בכלל, שאבתי לו חלב
ורק בגיל 4 שבועות הוא התחיל לינוק.
לעומת זאת קרובת משפחה שלי, בנה התחיל לינוק ישר אחרי הניתוק ואני שמעתי על עוד רבות שישר אחרי הניתוק כבר יש שיפור.

גם אני עשיתי אצל ד"ר פורר שבעיניי היה מדהים ושמעתי את משנתו לגבי הבעיות הנוספות שלשון קשורה יכולה לגרום. אני מכירה כמה אנשים/ילדים שעשו ניתוק לשון בגיל מאוחר יותר, בלי קשר להנקה, בגלל שזה עשה להם בעיות באכילה ובדיבור.

מקווה שבעזרת ה' תרגישי שיפור במהרה, לפי מה שאני זוכרת מהילד שלי בכלל גיל 4 חודשים זה גיל שההנקות מתקצרות ומתרווחות כי הם יונקים יותר יעיל.

אם מעניין אותך כתבתי את סיפור ההנקה שלי בדף לשון קשורה סיפור ההנקה של מוש

ויש גם את הדף לשון קשורה לא רק קשיים בהנקה

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 28 נובמבר 2017, 05:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפני כמה ימים היינו אצל דר' פורר. שני הקטנטנים עברו ניתוק לשון. הם בני 4 חודשים. היה דם. לא הרבה אבל נמרח להם על הפרצוף.
מאז הם בוכים המון ונלחמים עם הציצי. ואני... דואגת. מחכה שזה כבר יעבור וניכנס לתלם עם ההנקות.
קצת רקע - הם נולדו פגים. אף אחד לא אמר לי שהם עם לשון קשורה. כשיועצת הנקה אמרה לי היא גם אמרה שלא צריך להתיר את הלשון ורופא הילדים המומחה גם הסביר שזה מיותר. הם עולים במשקל ויונקים ואין כאבים בהנקות אז הכל בסדר.
הלכתי בסוף לדר' פורר כי ההנקות מאוד ארוכות ומאוד תכופות. היה נראה לי שהכל בסדר עד שחברה אמרה שלא אמורים להיות איתם כל היום סביב ההנקות.
עכשיו כשאני קוראת את הכל אני חושבת שחבל שלא הלכתי הרבה קודם. אבל עם תאומים פגים יש כל כך הרבה טיפולים ובדיקות (וכל כך הרבה הנקות) שפשוט התקשיתי להוסיף להם עוד פרוצדורה רפואית.
דר' פורר מתייחס ללשון קשורה כגורמת בעיות נוספות חוץ מהנקה. בעיות כמו קשיי נשימה ובעיות עיכול, גזים וכאבי בטן, בעיות הגייה בדיבור וקשיי אכילה של מוצקים כשמתחילים איתם בגלל הקושי להניע את המזון בפה.
להבנתי לוקח כשבועיים לחזור לתלם וזה לא תמיד שעושים חיתוך וגמרנו. מחכה לראות את האור.....

לשון קשורה

על ידי אורנה* » 04 אוגוסט 2016, 13:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בני בן 12. שנים.
רק עכשיו גיליתי שיש לו לשון קשורה וזה התגלה במשחק עם כל הילדים. סה"כ להוציא לשון. שלו כאילו נתקעה באמצע ואז הבנתי למה הלשון שלו כל הזמן לבנה ויש בה חריץ. ככה אני מניחה.
מבחינת דיבור לא היו בעיות בכלל.
ההנקה שלו הייתה סיוט (בחודש הראשון. אולי טיפה יותר) עם כל התסמינים שתוארו לעיל - אבל היות וזה היה ילד ראשון לא העלתי על דעתי שזה לא תקין אלא עניין של הסתגלות.
הוא ינק שנה ושלושה חודשים.
אני כרגע מתלבטת אם צריך להתיר או שניתן להשאיר זאת כך..... /-:

לשון קשורה

על ידי אבא_של_אנו_ובר* » 15 פברואר 2015, 23:47

שלום לכולם
לאחר שיועצת ההנקה הסבירה לנו מדוע ולמה אנו מתקשים מאד בהנקה
הבנו כי לתינוק לשון קשורה דרגה 4 ושפה דרגה 2
ניסינו, על מנת לא לפספס עוד ימי הנקה מתסכלים לקבוע באזור תל אביב וכן באיכילוב, כולם ניסו לפנות תור בעוד מספר ימים
בטלפון לקליניקה של ד"ר ג'יין מחיפה התפלאו שאנחנו רוצים להגיע עד שם וניסו להפנות לתל אביב
כשהבינו כי אנחנו ממש רוצים חוות דעת עוד היום, פינו לנו תור תוך יחס מקסים, אדיב, מקצועי וזריז
כולל הכוונה והסבר הגעה, מחירים והחזרי קופות וביטוחים
ד"ר ג'יין הסבירה לנו על המצב, התהליך, מה ההשלכות וכיצד הכל מתבצע והשאירה לנו את ההחלטה
בחרנו לבצע את ההליך על מנת להכנס למסלול הנקה קל יותר במהרה
בשיתוף החזקנו ת התנוק והד"ר תוך הסברים ביצעה את החיתוכים
דקה של בכי, 2 דקות של דימום בזמן הנקה לעצירת הדימום והרגעת התינוק
נשארנו למעקב עוד כחצי שעה, קיבלנו הסברים כיצד לטפל קדימה בחיתוכים על מנת למנוע חזרה של החתכים למצב דומה למצב ההתחלתי

נעדכן בהמשך על התוצאות בהנקה
תודה רבה על יחס חם, תומך ובעיקר מעודד

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 יולי 2014, 00:02

האם יש חסרונות או בעיות בהמשך החיים שיוצרת פתיחת לשון קשורה?

לשון קשורה

על ידי חגית_יוסף* » 05 יולי 2014, 04:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אצל ביתי השלישית רופאת הילדים בבדיקה שגרתית בקופת חולים בגיל חודש איבחנה לשון קשורה. עד אז הנקתי הנקה מלאה ולא היה שום סימן ללשון קשורה. ההנקה הלכה כמו שצריך התינוקת עלתה במשקל, לא היו כאבים בזמן הנקה, בקיצור לא היה לי מושג על מה כולם מדברים. בהמלצת רופאת הילדים לא עשיתי דבר עם המידע והמשכתי להניק כרגיל. אחרי כחודש בהמלצת חברה שעברה ניסיון לא פשוט עם לשון קשורה הלכתי ״לבדוק את העניינים- אם זה לא יועיל זה בטח לא יזיק״.
הגעתי באופן פרטי לד״ר ג׳ין רונן במרכז הכרמל בחיפה- רופאה מדהימה!!! אנושית, חמה, מסבירת פנים, פנויה לכל שאלה וכל בעיה. ההליך לקח כחצי שעה, בתחילה היה הסבר מפורט על לשון קשורה ושפה קשורה עם תמונות של תינוקות בדרגות קשירה שונות. אח״כ היא בדקה את ביתי וקבעה באופן חד משמעי שהיא נמצאת בדרגה החמורה ביותר, ושאם לא הייתי מתירה את הלשון עכשיו יהיו לה בעיות באכילת מוצקים, דיבור והפרעה בצמיחת השיניים העליונות. יש לציין שהיא היתה מופתעת מאוד שהצלחתי להניק עד עכשיו (כמעט חודשיים) ללא כל פציעה או כאבים.
ההליך לקח כמה דקות, אלחוש מקומי, התרה ומיד הנקה. הפיצפונת קצת בכתה אבל מיד ינקה ונרדמה על השד.
בשיחה עם המזכירה יעל (בזמן שהנקתי בחוץ )הבנתי כי הדבר מאוד נפוץ ושהרופאים בבדיקה השגרתית בבי״ח לפני השחרור לא מאבחנים את הבעיה, ולכן חוסר הידע.
לאחר שסיימתי להניק ד״ר רונן בדקה שוב את הילדה, והסבירה לי אילו תרגילים עלי לעשות כדי שהטיפול ימשיך בבית. יעל המזכירה הסבירה לי במדויק מה עלי לעשות כדי לקבל החזר מקופ״ח ודאגה לציין שאפשר להתקשר מתי שרוצים בכל בעיה שהיא ואף לבוא לביקור חוזר(ללא תשלום).

מבחינתי ד״ר ג׳ין רונן הצילה לי את הילדה, אחרת היינו מגיעים לגיל מאוחר יותר ואז הפרוצדורה היתה הרבה יותר מסובכת.

המקצועיות השרות האדיבות והסבלנות שקיבלתי היו מדהימים ולכן אני ממליצה בחום לכל מי שגר באזור חיפה להגיע לד״ר ג׳ן רונן

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מאי 2014, 21:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני דווקא בניגוד לעצת יועצת הנקה לא ניתקתי והכל בסדר, הלשון קשורה אמנם והוא יונק לאט, אבל לא נרשמה בעיה במוצקים ועכשיו כבר מתחיל לדבר (שנה וארבע). יש קצת אופנה כזו לאבחן לשון קשורה ולתלות בניתוק המון.
דעתי בלבד כמובן.

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 מאי 2014, 18:09

עכשיו עכשיו, לרועי פורר בירושלים. אני תמיד ניסיתי לדחות אבל בסוף לא היהמנוס. בגיל הזה זה הליך פשוט הרבה יותר..

לשון קשורה

על ידי רננה* » 04 מאי 2014, 14:23

היועצת הנקה אמרה שיש לתינוקת שלי לשון קשורה. אבל שזה לא מפריע ליניקה ואולי יפריע בעתיד לכל מני דברים( דיבור אכילת מוצקים וכו)
שווה לנתק? עכשיו? (היא בת 3 שבועות) יותר מאוחר?
הרופא ילדים אמר שלא צריך אבל הוא נגד כל הטיפולים (וזה גם מה שאני אוהבת בו)

לשון קשורה

על ידי אביגיל* » 15 ינואר 2014, 20:26

חני, איפה את גרה?
יש לי המלצה בירושלים.

לשון קשורה

על ידי חני* » 15 ינואר 2014, 13:19

יש לי ילדה בת שנתיים ותינוק בן שבועיים עם שפה קשורה, איפה הכי כדאי לנתק להם?

לשון קשורה

על ידי חני* » 15 ינואר 2014, 13:14

רופא אף אוזן גרון גם מטפל בשפה קשורה? או רק רופא פרטי? ז

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 ינואר 2014, 13:14

שלום, חשוב לי לכתוב לכל המבררים והמבררות על ניתוק לשון קשורה, שאין צורך לשלם 500 ש"ח על ניתוק לשון, כיוון שזה כלול בסל הבריאות. דרך כל הקופות אפשר לנתק במחיר של ביקור רופא רגיל (28 ש"ח בערך). לתושבי אזור ירושלים, תקבעו תור לפרופ' יודסין, כירורג ילדים, שמקבל בכל הקופות, ומנתק גם בגילאים מאוחרים יחסית (3 חודשים).
וגם להגיד שד"ר פורר לוקח יותר מרופאים פרטיים אחרים כמו ד"ר גרינספאן ועוד (340 ש"ח בערך), ועוד להגיד שד"ר פורר לא מרדים את הפה של הינוקות בטענה שזריקת הרדמה יותר כואבת מהניתוק עצמו, בעוד שרופאים אחרים מרדימים פשוט עם משחה, וכך התינוק סובל הרבה פחות.
בהצלחה רבה!

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יולי 2013, 22:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שכחתי להוסיף האם זה עדיין משמעותי בגילי והאם זה יתרום לשיפור הבעיות שמתלוות עקב לשון קשורה?

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יולי 2013, 22:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני בת 36 עם לשון קשורה ומעוניינת לעבור ניתוק מהי הפרוצדורה ומהי רמת הכאב ?

לשון קשורה

על ידי אמא_של_תינוקי* » 29 יולי 2013, 11:07

מישהו שמע על דר גרינספאן בירושלים שעובד עם לשון קשורה?

לשון קשורה

על ידי אמא_דרדסית* » 15 פברואר 2013, 13:04

טוב אני מניקה כבר חודשיים עם פטמות פצועות קשה (!!).
לפני חודש ראיתי יועצת הנקה שהזדעזעה משטח הפצעים ועבדה איתי מחדש על אחיזה נכונה. מה לא ניסינו מאז - משחות אנטיבקטריאליות, רפידות הנקה רפואיות, איוורור הפטמות, שאיבות וכמובן פטמת הסיליקון, שאחרי יומיים בלעדיה כמעט איבדתי את השפיות מרוב כאבים.

לשון קשורה קלאסית אין לו אך היועצת המליצה לפני חודש ללכת לרופא מומחה שיבדוק אם יש לתינוקי לשון קשורה אחורית. זה סוג של לשון קשורה נסתרת שלא כל אחות או יועצת הנקה יכולה לאבחן. רופא הילדים הגיב בזילזול מטורף לרעיון הזה ותרם לא מעט להחלטה שקיבלתי לעזוב את הנושא ולהמשיך לנסות לרפא את הפצעים. עוד חודש של כאבים סתם. ממש סתם.

לפני שבוע, אחרי שבוע של מבצע "אין הנקות אין רפידות" בו אווררתי את הפטמות ללא הפסקה ושאבתי חלב במקום להניק הצלחתי לרפא צד אחד אבל הוא שוב התחיל לפצוע אותי.

ביום שני הלכנו לפרופ' דולברג, הוא זיהה את הלשון האחורית הקשורה וניתק אותה בשנייה ללא הרדמה או טישטוש. התינוקי בכה מעט מאוד (בדרך באוטו הוא בכה לי פי עשר יותר), מיד הנקתי אותו והרגשתי את השינוי. פתאום הכל הסתדר לא כאב לי יותר ובסוף ההנקה התינוקי חייך כמה חיוכים גדולים במיוחד
בלילה היה נראה לנו שכואב לו אז נתנו אקמולי אך בזה נגמר העניין. אני מניקה כבר כמה ימים בלי בעיות ונהנת מאוד!!

לשון קשורה

על ידי נגה* » 24 ינואר 2013, 10:39

חוזרת לעדכן שכנראה רק הרופא הנ"ל קיבל את ה"הנחיה החדשה". שני רופאים אחרים שדיברתי איתם לא אמרו על זה כלום ואחד מהם כבר התיר את הלשון.

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 ינואר 2013, 17:43

גם אני לא שמעתי, ואני "בעניינים".
צרי קשר עם ד"ר בוצר או ד"ר ג'ינה וייסמן.
התרה של לשון קשורה כדאי לעשות מוקדם ככל האפשר.
בהצלחה!

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 ינואר 2013, 11:47

שטויות במיץ! מי הרופא? גיל שנה הוא הגיל הכי בעייתי לניתוק לשון, גם בגלל שהשיניים מפריעות להגיע לפרנולום בזוית נוחה, גם הילד אף פעם לא משתף פעולה ולכן האירוע יכול להיות טראומטי, וגם הכאבים גדולים יותר ככל שהילד יותר גדול והרקמה הספיקה להתעבות.

לשון קשורה

על ידי נגה* » 15 ינואר 2013, 16:47

התקשרתי עכשיו לקבוע תור לפתיחת לשון קשורה והמזכירה של הרופא אמרה לי שיש הנחיה חדשה ולא מתירים לשון קשורה לפני גיל שנה. הייתכן? מישהו שמע על זה?

לשון קשורה

על ידי chavi* » 14 אוקטובר 2012, 09:20

יש לנו ילד בן 3 עם לשון קשורה חלקית. ינק עם אי נוחות מסוימת אך היה חלש והתקשה מאוד לבלוע מוצקים עד גיל שנה וחצי! היום אנחנו רוצים לחתוך במיוחד שבעלי בן 28 חתך את הלשון לפני חודשיים ומאז-הרבה פחות בררן בנוגע למרקמים שונים, פחתו האלרגיות והלחץ באוזניים, הוא יכול לשיר (פעם היה שר מהאף..) והוא פחות עצבני!

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 ספטמבר 2012, 23:19

היי בנות, אני באמת מתלבטת יש לי תינוקת בת חודשיים עם לשון קשורה אני לא מניקה היא אוכלת מבקבוק ואוכלת טוב כמו כן היא מוציאה את הלשון מחוץ לשפה האם כדי לחתוך ?

לשון קשורה

על ידי פלונית* » 29 אפריל 2012, 16:22

אנחנו הלכנו לפורר. הוא מאד נעים, מסביר, מקצועי (אם כי השמועות אומרות שלפיו כמעט לכל אחד יש לשון קשורה).
לפני שהלכנו חיפשתי על שניהם המלצות באינטרנט, ולא היה נראה לי שיש הבדל משמעותי מבחינת מקצועיות ונועם הליכות.

לשון קשורה

על ידי שרון* » 29 אפריל 2012, 15:44

ממליצה על בוצר

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 אפריל 2012, 10:41

הנסיך בן שלושה שבועות יונק ועולה במשקל.אבל הוא בולע המון אויר ויש לו הרבה גזים בגלל זה וגם לפעמים יוצא לו חלב מהאף,אחרי כל נהגה יש לו כאבי בטן. יש לו לשון קשורה שאובחנה כבר לאחר הלידה ,אך רופא הילדים אמר לי שאם אין בעיה בהנקה לא כדאי להתיר אותה.אני מאד מתלבטת מה לעשות ואם כן אז אצל מי דר פורר או בוצר. אשמח מאד להמלצות.האםבליעת האויר קשורה ללשון?האם זה יכול לעזור? תודה רבה

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 נובמבר 2011, 09:38

ד"ר מיכל מנסובסקי בחיפה
התרנו בגיל שבוע, עוזרת גם בהנקה אחר כך - היינו מאד מרוצים.
זה הטלפון שלה-
054-7604696
לוקחת 600 שקלים ויש החזר מכללית מושלם של בערך חצי מהסכום

לשון קשורה

על ידי אמא_פילפילה* » 15 נובמבר 2011, 19:34

בחיפה
ד"ר ג'יין רונן 04-8388815, 057-2377001
אנחנו התרנו אצלה לשון קשורה של בן 6 ימים. היא נעימה, מקצועית.
אכן שיפור מהיר ביניקה.
הניתוק אכן לוקח מס' שניות, קצת דם ובכי.

לשון קשורה

על ידי אום_נימרוד* » 15 יוני 2011, 13:12

ניתקנו בגיל 3 חודשים לשון קשורה 2 שהוגדרה כגבולית אך נראתה בבירור למתבונן. לאחר התחבטויות רבות ומספר רופאים שהגדירו את העניין כפתוח (שני אא"ג, אחד כירורג ושני רופאי ילדים) והשאירו לשיקול דעתנו.
בסופו של דבר, בעקבות שביתה בשניידר, הלכנו לדולברג באופן פרטי. מרוצים מאוד וחבל שלא עשינו קודם.
לפני כן ההנקה הייתה בסדר גמור עם כאבים מסויימים שחשבתי שהם חלק מהעניין. לאחר הניתוק חל שיפור משמעותי בכאבים, כמעט ולא קיימים.
הילד התרגל תוך מספר ימים לינוק עם הלשון והתחושה שונה וטובה בהרבה מהיניקה הקודמת. הייתי מעריכה שיפור של 80%-90% מהבעיות שהיו לפני כן (עטרה רגישה וכאובה, פטמות כואבות, גושים וסתימות)
אי אפשר לומר שההליך לא כאב, היה בכי של כמה דקות, דימום קצר מאוד, עלבון רב(!) והכאבים נמשכו כיום יומיים, בלילה נתנו משכך כאבים.
המלצתנו לנתק מוקדם יותר ולא להתלבט. ייתכן שהיה לו קל יותר בגיל צעיר.
עלות- 800 שקלים, יש החזר בקופות של 500 ומשהו שטרם קיבלנו אך בטיפול...
בהצלחה למנתקים

לשון קשורה

על ידי קן_לציפור* » 13 יוני 2011, 22:25

אני בזמנו דווקא כן קיבלתי החזר לדר. ליבוביץ'. חלקי, אמנם, אבל עזר לי

לשון קשורה

על ידי ענתי* » 13 יוני 2011, 22:20

הי. זקוקה לעזרה דחופה בהנקה. קראתי כאן באתר הרבה המלצות על ד"ר ליבוביץ. התקשרתי כדי להזמין תור והתברר שהיא גובה 800 ש"ח לפגישה - מחיר שעבורי הוא מאוד גבוה. האם כולן באמת הולכות אליה פרטי? הבנתי שממכבי לא מקבלים עליה החזר. אשמח לשמוע אחרות/תגובות.
תודה

לשון קשורה

על ידי מהגליל* » 03 יוני 2011, 09:17

אתמול עברנו את זה! ברוך ה' עבר מהר ובקלות.
ד"ר צבי לסטר מנהל מחלקת פה ולסת בפוריה - טבריה . עשה זאת בפשטות, מלא בביטחון וברגישות. ממש מקסים!
והכי חשוב אחרי שלוש הנקות לאחר ההתרה התינוק שלי בן חודש התחיל פתאום לינוק ממש כמו גדול. חצי שעה הוא רק לגם ולגם ורוקן את השד. זה היה ממש מרגש אחרי חודש מלא תסכולים, שאיבות ויאוש מתמשך.
האמת שהוא חזר לינוק פחות יעיל. אבל אני מקווה שהוא יזכר, ילמד ויתאמן בקרוב...

לשון קשורה

על ידי אום_שלום* » 27 פברואר 2011, 22:18

התכוונתי ד"ר בשם מיכל בחיפה

לשון קשורה

על ידי אום_שלום* » 27 פברואר 2011, 22:18

יש מישהי בשם מיכל. תשאלי את נעמה סלע בדף שלה.

לשון קשורה

על ידי יעל_ג* » 24 פברואר 2011, 21:15

תודה רבה!

לשון קשורה

על ידי שרון* » 24 פברואר 2011, 20:15

ד"ר ג'יין רונן בחיפה. אין עלי טלפון, היא עובדת ברמב"ם ופרטי.

לשון קשורה

על ידי מעיין* » 24 פברואר 2011, 20:01

אולי ג'ינה ויסמן בעולש? זה אומנם בשרון אבל שמעתי עליה דברים טובים...

לשון קשורה

על ידי יעל_ג* » 24 פברואר 2011, 19:22

מעיין - תודה. התקשרתי לרועי פורר ולד"ר דולברג - ביקשתי שימליצו על מישהו בחיפה או בצפון אבל לא היו להם שמות. כל אחד מהם היה מקסים והציע שיבואו אליהם. אנסה את השמות האחרים שנתת.

לשון קשורה

על ידי מעיין* » 24 פברואר 2011, 19:17

רשימה עדכנית-
ד"ר אייל בוצר
ד"ר רועי פורר
ד"ר ג'ינה ויסמן- מועדון הנקה חלב אם - עולש - 098649953
ד"ר דולברג - 0544480070 (קליניקה מול תל השומר
ד"ר דינה צימרמן - ירושלים - 02-5379578
ד"ר דובי שוורץ - רמת השרון - 03-5497368
ד"ר גרושקו - מודיעין - 08-9716220
ד"ר מירי ליבוביץ'- אודים - 03-9430089

לשון קשורה

על ידי יעל_ג* » 24 פברואר 2011, 19:03

חברה ילדה בניתוח קיסרי לפני שלושה ימים ולתינוק לשון קשורה. לא מצליח לינוק ובשאיבה לא יוצא חלב. בבית החולים (בני ציון) לא מבינים את חשיבות העניין ולא חותכים את הלשון. דיברתי בטלפון עם ד"ר פורר (באמת מקסים) אבל הוא בירושלים - וחברתי אחרי ניתוח וקשה לה להתנייד. מישהו מכיר רופא שיכול לבצע את החיתוך בחיפה או בצפון?

לשון קשורה

על ידי אום_שלום* » 25 ינואר 2011, 23:15

אנחנו נסענו לחיתוך בגיל יומיים כיוון שהיה ברור שיש לשון קשורה וכבר שמעתי מכל כך הרבה חברות על סבל ההנקה שלהן שהעדפתי לבצע את זה כמה שיותר מהר. היא גם לא אכלה כמעט בכלל ביומיים הראושנים לחייה כי לא ממש הצליחה לינוק.
לפי ד"ר פורר במון בעיות אף-אוזן-גרון היו נפתרות אם היו מבינים את המשמעות של חיתוך לשון קשורה.
על הבעל שלי הוא הסתכל, בלי שפתח את הפה, והתחיל לשאול אותו אם סבל כילד מדלקות אזניים, שקדים, נזלת כרונית (מיותר לציין שענה על הכל כן) הוא ידע שיש לו לשון קשורה רק מהסתכלות על מבנה הפנים שלו.
אנחנו בכלל נכנסנו איתו לשיחה רצינית מאוד על העניין, היה מעניין, מלמד וחשוב.

לשון קשורה

על ידי אביגיל* » 25 ינואר 2011, 20:55

למיטב ידיעתי ד"ר בוצר הוא הכי מומחה בארץ לענייני לשון קשורה. לכן גם הסיכוי שתצטרכי לחזור לחיתוך נוסף יורד. אני הייתי סומכת על חוות דעתו.
אגב, מידע ספיציפי זה הוא לא מניסיון אלא מגיסתי שיועצת הנקה.

לשון קשורה

על ידי חן* » 25 ינואר 2011, 20:32

מעולה, בדיוק אני מתלבטת לחתוך או לא
שבוע הבא יש תור לדר' בוצר
נראה שכבר הכל בסדר אז למה לחתוך? לא יכולה לנבא את בעיות העתיד אז אולי כן לחתוך ולחסוך
הסבל המיותר מלחיץ אותי

לשון קשורה

על ידי רוזה_לי* » 25 ינואר 2011, 14:19

מעניין לבדוק את שכיחות בעיות האף-אוזן-גרון אצל ילדים שיש לשון קשורה אבל לא בוצע חיתוך.
אני עברתי חיתוך בגיל 4. (וינקתי חצי שנה ללא בעיות, לטענת אמא שלי).
עשו לי את הניתוח בגלל שדיברתי לא ברור, וחשבו שזה יעזור (זה לא).
מה שכן, עד אז היו לי דלקות אוזניים כמעט תמיד , ואחרי - התדירות ירדה כמעט לאפס.

לשון קשורה

על ידי אביגיל* » 25 ינואר 2011, 14:12

כן, גם אנחנו. לא ידעתי שגם אתם... זה באמת נשמע כמו חוויה קשה.
אצלינו החיתוך הראשון בגיל שבועיים עבר בקלות, הוא בכה טיפה ומייד ינק ונרגע. החיתוך הבא בגיל חודשיים היה קשה יותר, ירד לו יותר דם, הוא צרח ולא רצה לינוק, עד שהוא נרדם, ובהמשך היום הוא ינק בסדר. למרות שהלשון עדיין לא לגמרי השתחררה - לא היה בי את הכח הרגשי לקחת אותו פעם שלישית (אני מכירה אמהות שחתכו 3 פעמים עד שזה הסתדר) - ונראה לי גם שככל שהם גדלים זה קשה יותר. אז הניסיון שלי כולל גם את הקצת לא נעים ועובר, וגם את המספיק קשה שאני לא הולכת פעם שלישית, למרות שנראה לי שזה היה לטובתו.
אותה אביגיל.

לשון קשורה

על ידי כינור_לשירייך* » 25 ינואר 2011, 08:44

באמת, אביגיל? לא ידעתי שגם אתם ממשפחת הקשורים (או שזאת לא אותה אביגיל?).
לגבי הפרוצדורה הקצרה - תשובתה של יוטי מייצגת גם אותי, פחות או יותר. לא, פחות או פחות. אצלנו משבר ההנקה בעקבות החיתוך היה קשה יותר. ומן הסתם הוא גם בא מראש בזמן קשה. אני לא יודעת עד כמה הלשון הקשורה הייתה גורם מסכל בהנקה, אבל כן ברור לי עד כמה החיתוך היה גורם מסכל בהנקה. נס שלא גוועה ההנקה סופית באותו שבוע קשה.

לשון קשורה

על ידי ה_עוגיה* » 25 ינואר 2011, 08:07

אצלי היא בכתה נורא ב8 השניות שעברו מרגע סיום הפרוצדורה ועד שהיא הוצמדה לציצי. וזהו.
במקרה שלנו זה היה חיתוך מציל חיים בגיל חודש (במשך החודש הראשון בחייה לא עלתה במשקל) כך שלא היתה התלבטות.

מעניין לבדוק את שכיחות בעיות האף-אוזן-גרון אצל ילדים שיש לשון קשורה אבל לא בוצע חיתוך.

לשון קשורה

על ידי יוטי_בעיר* » 25 ינואר 2011, 07:54

הפרוצדורה ודאי לא נעימה, אך היא קצרה מאוד וללא צורך בהרדמה
זה מאד לא נעים!
במקרה שלנו הוא צרח עד לב השמיים ולא נרגע, כל הפה שלו היה מלא דם והוא לא הצליח לינוק מרוב כאב. ב-3 הנקות אחרי במהלך היום הוא עוד בכה מכאב בתחילת ההנקה.
ממה שראיתי אצל ד"ר פורר בפינת מניקות רוב התינוקות הגיבו ככה.
אני לא מצטערת ששיחררתי לו את הלשון אבל רק "לא נעים" זה לא.

לשון קשורה

על ידי אביגיל* » 24 ינואר 2011, 22:50

הפרוצדורה ודאי לא נעימה, אך היא קצרה מאוד וללא צורך בהרדמה. נראה לי שהתינוק בכל אופן מרוויח לשון משוחררת.
אנחנו עברנו שני חיתוכים על ילד אחד שהלשון שלו עדיין קצת קשורה, ולמרות שב"ה נראה שאין לו בעיות רפואיות, צר לי שכנראה לא יוכל ללקק גביע גלידה להנאתו או סתם להוציא לשון מעבר לשפה.
כשהקישור מוסתר יותר קשה להבחין בו, וגם רופאים שאינם מתמחים בכך עלולים לפספס אותו.

לשון קשורה

על ידי כינור_לשירייך* » 24 ינואר 2011, 22:40

בעיניי ומניסיוני, פרוצדורה רפואית עם תינוק קטן ויולדת טרייה לא יכולה להיקרא כ"כ פשוטה{{}}.
הלשון הקשורה יכולה לגרום לבעיות בהמשך ויכולה לא לגרום, והגישה של לחתוך ליתר ביטחון לא נשמעת לי נכונה.
(התשובה של ד"ר לייבוביץ' שקישרתי אליה פתרה לי ספקות רבים שהתחבטתי בהם מאז החיתוכים שעברנו.)

לשון קשורה

על ידי אביגיל* » 24 ינואר 2011, 22:31

להבנתי, כדאי בכל אופן לשחרר את הלשון, כיוון שגם אם ההנקה מסתדרת, לשון קשורה יכולה לגרום לבעיות נוספות כגון בדיבור. הפרוצדורה כ"כ פשוטה, שחבל להסתבך עם זה מאוחר יותר.
(לד"ר פורר יש רשימה די ארוכה של בעיות הקשורות בלשון קשורה).

לשון קשורה

על ידי כינור_לשירייך* » 24 ינואר 2011, 22:16

ממליצה לך לקרוא כאן:
http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=499662

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 ינואר 2011, 22:05

לשון קשורה ושפה קשורה, ההנקה כבר הולכת(בת חודש) ועולה במשקל
יש לי תור בקרוב
לעשות או לא? מפחדת מאוד
לא בטוחה שמבינה למה צריך

לשון קשורה

על ידי אמא* » 06 ינואר 2011, 21:45

פרופסור יודסין מבית חולים עין כרם עשה לה את החיתוך. היה לי אצלו רק ביקור אחד ובביקור הזה הוא עשה את החיתוך

לשון קשורה

על ידי ולריה_י* » 06 ינואר 2011, 20:40

אמנם לא קראתי את כל הדף, אבל הבנתי את רוחו ורוצה לספר סיפור אחר, למען האיזון: גם לי היה קשה בהנקה וכואב, ויועצת הנקה אמרה שצריך לחתוך. לא עשינו זאת מיד כי התלבטנו, אחר כך היתה ברית טראומטית אז לא רצינו לחתוך בכלל. הלכנו להתייעץ עם היועצת של בית החולים, שאמרה שלא צריך והסבירה לנו כמה שזה טרנד ושיש ממש אבחון יתר. השתמשתי בפטמת סיליקון, והצלחתי מאוחר יותר להפרד ממנה.
מההתחלה העלייה במשקל היתה מעולה (אחרת אולי הייתי פועלת אחרת).
בקיצור- לא חתכנו, וממש לא התחרטנו.
ובהצלחה לכולן....

לשון קשורה

על ידי אום_שלום* » 05 ינואר 2011, 23:58

מי עשה לה את החיתוך?
ד"ר פורר פותח את הגלד של הפצע שהוא הנקודה הלבנה שעליה את כותבת לדעתי בביקור השני שעושים אצלו. זה חשוב מאוד להתאחות הנכונה של הלשון, שלא תהיה צלקת בעייתית.

לשון קשורה

על ידי אמא* » 05 ינואר 2011, 22:27

יש פה משהי שיכולה לתאר לי איך הלשון צריכה להראות לאחר החיתוך? יש לה מעין נקודה לבנה מתחת ללשון אבל נראה לי שזה עדיין קשור...

לשון קשורה

על ידי אני* » 05 ינואר 2011, 22:24

היו לי בעיות בהנקה עד החיתוך בלשון אבל אח"כ הם פסקו ואין לה בעיות נשימה.

לשון קשורה

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 05 ינואר 2011, 21:49

היות והפרוצדורה הזו כואבת מאוד- צריך לשקול כאן רווח לעומת כאב.
יש בעיות בהנקה ?, יש בעיות נשימה?

לשון קשורה

על ידי אני* » 05 ינואר 2011, 12:12

איך אני יכולה לדעת אם זה מפריע היא בת 7 חודשים

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ינואר 2011, 09:15

שפה עליונה יכולה להפריע ויכולה גם לא. האם את מרגישה שזה מפריע?

לשון קשורה

על ידי אני* » 04 ינואר 2011, 23:45

מה עושים עם שפה עליונה קשורה? הרופא שלי אמר לא לבצע חיתוך כי זה לא מפריע. האם הוא צודק?

לשון קשורה

על ידי אמא* » 03 ינואר 2011, 22:00

אני עשיתי היום לבת שלי בת7 חודשים חיתוך ונראה לי שעדיין הלשון קשורה שאלתי את הרופא והוא אמר שלפעמים זה מתחבר שוב ואז צריך לחתוך עם מחט חשמלית בניתוח. האם משהי כאן מכירה מצב כזה ? ומה עושים?

לשון קשורה

על ידי סמדר_נ* » 03 ינואר 2011, 19:56

כן. כתוב במעלה הדף.

לשון קשורה

על ידי אמא* » 03 ינואר 2011, 19:35

האם קורה שלמרות החיתוך הלשון עדיין נשארת קשורה וצריך לבצע שוב חיתוך?

לשון קשורה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 נובמבר 2010, 20:28

היי לכולם, אני בת 25 ויש לי לשון קשורה.
לאלה המתלבטים אם להתיר את לשון ילדיהם, אני אומרת כן! גם אם אין בעיות בהנקה יש בעיות אחרות, כמו בגיל ההתבגרות הלחץ מהנשיקות ועוד הרבה דברים שאפשר לחסוך על ידי
ניתוח פשוט.
אני הולכת להתיר את הלשון השבוע, אז בהצלחה לכולם.

לשון קשורה

על ידי רותם_סנדק* » 03 אוקטובר 2010, 23:32

שפה קשורה היא מצב שבו השפה העליונה מחוברת לחך העליון.
מצ"ב קישור לאתר של ד"ר פורר עם פרטים רבים בנושא לשון ושפה קשורה.
http://roeefurer.blogspot.com/

לשון קשורה

על ידי דקל_בערבה* » 03 אוקטובר 2010, 23:03

תודה לכן,אחרי שכתבתי,פתאום גיליתי שיש דף שלם על זה, וזה מנחםלשמוע,מקווה שיהיה בסדר.
מה זה שפה קשורה?

לשון קשורה

על ידי רותם_סנדק* » 02 אוקטובר 2010, 21:31

אנחנו התרנו שפה קשורה אצל ד"ר בוצר בגיל שמתקרב לחמישה חודשים. את הלשון הקשורה התרנו בגיל שלושה ימים. חששתי שהתרת השפה תגרום להפסקת ההנקה, אבל ד"ר בוצר אמר שנרשמו מעט מאוד מקרים של הפסקת הנקה בעקבות ההתרה הזו (שוב, שפה ולא לשון קשורה, אבל משום מה מרגיש לי שהתרת שפה היא טראומטית יותר), ושזה בעיקר קרה במצבים שבהם הייתה גם האכלה של בקבוקים ברקע. אצלנו ההתרה, הן של השפה והן של הלשון שינו את כל האופי של ההנקה והפכו אותה למהנה ומספקת.
שיהיה בהצלחה!!

לשון קשורה

על ידי לירי_יער* » 02 אוקטובר 2010, 21:28

_אנחנו התרנו לקטנטוני אצל ד"ר פורר לאהוב שלנו לפני כחודש- היה אז בן 4 חודשים.
הוא לא הרדים אותו רק שם אילחוש על המקום בו חתך. לאהוב היתה גם חיך עליונה קשורה. הוא בעיקר נבהל מכך שהחזקנו אותו והוא לא יכול היה לזוז.בכה בערך 2 דקות ואז חייך וינק.היום הוא בן 5 וחצי חודשים יונק הרבה יותר טוב ויותר רגוע. כשהינו אצל ד"ר פורר בדיוק יצא מימנו תינוק בן שנה שגם לו הוא התיר את הלשון ללא הרדמה.כאשר סיפרתי לד"ר ששמעתי שמעל גיל שנה עושים הרדמה הוא אמר שהוא לא נוהג לעשות בשום גיל ושזה שטויות של רופאים...
אולי שווה לך להתקשר אליו להתיעצות- הוא מאוד נחמד, יש לו סבלנות להסביר. חיכה שאני אסיים לבכות (מהלחץ) ואז רק הסביר לנו כל מה שרצינו לדעת (לפני שביצע בדיקה לאהוב_
ציטוט של הילה גביש
שווה לשאול אותה ישירות.
יש לה דפבית

לשון קשורה

על ידי POOH_והתוספות* » 02 אוקטובר 2010, 21:18

אנחנו התרנו בגיל חודשיים וקצת ולא נרשמה טראומה מההנקה אח"כ.

לשון קשורה

על ידי דקל_בערבה* » 02 אוקטובר 2010, 20:50

שלום לכולם,אני חדשה באתר,לקח לי זמן לכתוב,כי אני לא כל כך טיפוס של מחשבים,אבל הצליח לי בסוף(אני מקוה).
אני אמא להלל בן 5 וחצי חודשים,משהוא נולד היו לי בעיות בהנקה,כאבים חזקים מאד.שינוי אחיזה לא עזר,והשתמשתי בפטמת סיליקון.בדקתי לשון קשורה אצל מישהו שהוא כנראה לא הכי מומחה,והוא טען שאין לשון קשורה,אבל יועצות הנקה ורופא התפתחות אמרו לי שכן.באיזשהוא שלב,ויתרתי והמשכתי להשתמש בפטמת סיליקון עד היום,מידי פעם הייתי מורידה את הפיטמה ואז חזרו הכאבים.החלטתי ללכת לאייל בוצר-מישהו שנחשב למומחה הראשי בלשון קשורה שבוע הבא,כדי לנתק אותה,אך הבעיה היא שבגיל כזה יש סיכוי שהילד יפסיק לינוק מהטראומה,וזה נורא מפחיד אותי,כי אני רוצה להניק עוד הרבה זמן. מישהי נתקלה במשהו כזה?

לשון קשורה

על ידי דנה_ה* » 24 אוגוסט 2010, 17:32

שי, בעיני השבועיים האלו עלולים להיות מאוד קריטיים. יש תינוקות שהנקה לא טובה תתבסס אצלם ואח"כ יהיה קשה יותר לתקן את התפיסה לעומת תינוקות אחרים שיהיה קל יחסית.
דבר נוסף - דווקא בשבועיים הראשונים להנקה נוצרים רוב הקולטנים לפרולקטין בשד, שזה מה שיקבע אחר כך את יכולת ייצור החלב של השד - למשך כל ההנקה. אצל חלק מן הנשים, אם לא נוצר גירוי טוב של השד בהתחלה, אחר כך יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשקם זאת.
השילוב של תפיסה לא מוצלחת בגלל הלשון ופטמות סיליקון יוצר הפחתה בגירויי שהשד מקבל. לחלק מן הנשים זה לא קריטי אבל לחלק כן - ואי אפשר לדעת מי תגיב איך.
אני הייתי נוסעת רחוק מאוד לרופא שיוכל לעשות את זה היום (ואכן כך עשיתי עם הבת שלי. בלידה הבאה, אם שוב תהיה לשון קשורה, נבצע את ההתרה כבר בבית חולים ואם לא - אז ניסע ישר לד"ר פורר, אפילו שזו נסיעה של 3 שעות בשבילנו...).

לשון קשורה

על ידי הילה_גביש* » 24 אוגוסט 2010, 17:28

אנחנו עשינו בפרטי, אצל ד"ר פורר בירושלים

יש החזר של קופ"ח על הטיפול אצלו. (לא זוכרת כמה,אבל,סכום משמעותי)
ממליצה עליו החום, הוא יכול לקבל מהיום להיום בנושא לשון קשורה. והוא מאד נעים ועדין.

לשון קשורה

על ידי דנה_בננה* » 24 אוגוסט 2010, 15:47

אנחנו התרנו את הלשון הקשורה רק בגיל חודש וחצי..
עד אז היא "שכחה" איך לינוק (מראש לא הצלחתי, והיא אכלה מבקבוק) וגם החלב שלי יבש, והייתי צריכה עבודה קשה מאוד וכדורים כדי לחזור להנקה.. ותודה לג'ינה שלא ויתרה עלינו.
נראה לי שעדיף כמה שיותר מהר, כי זה גם כואב להם פחות ככל שהם יותר צעירים.. וגם נראה לי עדיף לסיים עפ הקושי והטראומה גם לאמא וגם לתינוק כמה שיותר מהר.
אנחנו עשינו בפרטי, אצל ד"ר פורר בירושלים .. תוך 10 דקות היינו בחוץ..
בהצלחה, דנה

לשון קשורה

על ידי שי* » 24 אוגוסט 2010, 15:19

מבקשת את עצתכן.
לבת דודתי נולדה השבוע תינוק קטן ומתוק. מיד אחרי הלידה התחלה להניק, ולא נתקלה בקשיים, למעט כאב קל שאותה יחסה לכך שזוהי הנקה ראשונה. בסך הכל בסדר. לאחר יומיים התעוררה בבוקר עם פיטמות כואבות ומדממות. בבדיקה שנעשתה הרופא אמר שיש לו לשון קשורה, והפנה להמשך טיפול.
יועצת הנקה המליצה לה על פיטמות סיליקון, שאכן עזרו, ההנקה השתפרה, היא רק מאוד מאוד ארוכה.
יש לה תור לכירורג רק בעוד שבועיים.
האם לדעתכם השבועיים האלה הם קריטיים? האם כדאי לחפש רופא פרטי?

לשון קשורה

על ידי ליירה_24* » 17 אוגוסט 2010, 22:11

תודה לך על התשובה!

לשון קשורה

על ידי גם_אמא_של_אורי* » 17 אוגוסט 2010, 21:05

ד"ר ליבוביץ עושה זאת במרכז הרפואי להנקה באודים. שזה קצת יותר צפון מגבעתיים וירושלים. אם לא יענו לך פה אולי אפשר להתקשר למרכז הרפואי להנקה ולשאול אותם

לשון קשורה

על ידי ליירה_24* » 17 אוגוסט 2010, 17:10

ועוד שאלה:
האם מישהו יודע משהו על ד"ר מיכל מנקובסקי מחיפה?

לשון קשורה

על ידי ליירה_24* » 17 אוגוסט 2010, 15:22

האם מישהי\ו פה יודע על רופא מומלץ שמתיר לשון קשורה בצפון הארץ?
אנחנו מהגליל העליון, אבל בעקרון כל צפון הארץ יהיה שיפור משמעותי מלנסוע לירושלים או למרכז עם תינוק בן יומו.
אני מבקשת בשביל חברה שלי, שמנסה להציל את ההנקה.

לשון קשורה

על ידי לה_לי* » 09 יולי 2009, 10:41

לשואלות,
גם אנחנו היינו אצל ד"ר פורר כשאור היה בן חצי שנה בערך. פעם אחת שעזרה. לקח לי זמן ללכת בדיוק מהסיבה שכאב לי להכאיב לו, אבל, זה עשה שיפור גדול. לא מרגישה שיש טראומה. נתתי לו ולי רסקיו לפני ואחרי, וישר אחרי החיתוך הלכנו לפינה שקטה במרפאה והנקתי אותו, נתתי לו לבכות את הכאב עד שנירגע, לקח לו כמה דק' (שניראו כנצח..) וזהו.היום הוא בן שנתיים וחצי, אין לו בעיה להכניס דברים לפה (ציחצוח שיניים,אוכל וכו').
לגבי בדיקות רופאים למיניהם,אין לנו יותר מידי ניסיון,כי לא רואים רופאים.אבל, מאד אוהב את אחות טיפת חלב שלנו שאנחנו רואים אותה בכל פעם שהולכים לעשות חיסון (התחלנו מאוחר את החיסונים).אני מרגישה שאם הלשון הקשורה מפריעה בהנקה,אז חשוב לעשות את החיתוך.וד"ר פורר הוא מקסים ועדין. בהצלחה.

לשון קשורה

על ידי גם_אמא_של_אורי* » 09 יולי 2009, 00:34

באיזה גילאים עשיתם את חיתוך הלשון?
את החיתוך הראשון עשינו בסביבות גיל 3 חודשים ואת השלישי כבר בגיל 5 חודשים.
אפשר לדעת איך את רואה את הטראומה של אורי? במה זה מתבטא?
תראי, קשה להפריד/לדעת אילו תגובות והתנהגויות הן אישיותיות "שלה" (כלומר היו שם גם ללא החיתוכים) ומה נגרם בשל חוויית החיתוכים. אבל- אני בתחושה שלי מייחסת הרבה מהתנהגויות שלה לחוויה הזו.
קודם כל היא עברה 3 חיתוכים בהפרשים של שבועיים-שלושה ביניהם, ובפעם השניה והשלישית שהגענו לפי התגובה שלה שראתה את פורר היה ברור שהיא זוכרת ומבינה (אוף קשה לי להיזכר בזה, אני מרגישה פתאום אמא אכזרית ונוראה :-(). התגובה שלה לחיתוך עצמו היתה קשה. בכי נוראי, השתוללות, חוסר שקט כמה שעות אחרי החיתוך (למרות שהקפדתי לתת לה אקמולי חצי שעה לפני החיתוך). לא היה קל.
מאז היא מגיבה ברגישות ואפילו חרדה מאד גדולה בכל מה שקשור למגע באיזור הפה. היא לא הסכימה בשום אופן להאכלה בכפית, עד היום יש קושי מאד מאד גדול בצחצוח שיניים. היא ממש לא מאפשרת כל מגע- גם שלי- באיזור הפה. כמו למשל להכניס אצבע למרוח משחה כשהיתה לה פטריה/כאבי חניכיים/להוציא אוכל תקוע וכד'. היא התחילה לאכול מוצקים בשלב ממש ממש מאוחר- רק אחרי גיל שנה. עד אז ינקה הנקה כמעט מלאה.
התגובה שלה לרופאת הילדים ולכל מי שמתיימר לבדוק אותה/לגעת בה היא תגובה ממש היסטרית. בכי והשתוללות. וזה שאני מקפידה שהבדיקה תהיה תמיד שהיא על הידיים שלי.
בדר"כ היא ילדה נינוחה, שמחה ומתקשרת איתי וגם עם אחרים בצורה מדהימה <לעניות דעתי האובייקטיבית :)>. התגובה שלה לבדיקות או למגע באיזור הפה תמיד מפתיעה וקיצונית ביחס להתנהלות הרגילה שלה.


אם יש קשר לעניין ההנקה והעצירויות והעלייה המועטת במשקל - אני לא רוצה לגרום נזק לטווח ארוך בכך שאתעלם...
לגבי עצירויות- בגיל שלו בתינוקות יונקים גם יציאה 1 לשבוע לא נחשבת כעצירות. ולגבי העליה במשקל- את בודקת אותה לפי עקומות טיפת חלב או לפי העקומות של תינוקות יונקים?
התייעצת עם יועצת הנקה? אולי עם ד"ר ליבוביץ?
בכל מקרה- אני מאמינה שעדיף לבצע חיתוך נוסף עכשיו על פני גיל מאוחר יותר.

תראי. זו אכן החלטה לא קלה ולא "בטוחה". עד שלא מנסים לא יודעים. אני בזמנו הרגשתי שאין לי ברירה אחרת. היא היתה נחנקת בהנקות והצלחתי להניק אותה בקושי רק במנח של שכיבה. בנוסף גם מבקבוק היא לא הצליחה לאכול.
אני יכולה להגיד שלמרות המחיר ששילמה, אני מאמינה שהרוויחה הרבה בזכות חיתוכי הלשון. זה אפשר לה להמשיך ולינוק עד עצם היום הזה על כל היתרונות הבריאותיים והרגשיים שאלפי מילים לא יוכלו לתאר. היא ילדה "מכורת ציצי" וקשה לי לדמיין אותה ואותנו ללא ההנקה.
<ותודה שאפשרת לי לאוורר את הסיפור הזה ולהשתפך פה קלות>

שיהיה בקלות מירבית ובהצלחה מה שלא תבחרו!

לשון קשורה

על ידי שואלת* » 08 יולי 2009, 22:30

לגם אמא של אורי:
באיזה גילאים עשיתם את חיתוך הלשון? אפשר לדעת איך את רואה את הטראומה של אורי? במה זה מתבטא?
אצלנו ההנקה השתפרה אחרי החיתוך הראשון. אבל לאחרונה נהייתה נסיגה - אני רואה שלפעמים הוא מנסה לתפוס את הפטמה וקצת קשה לו - היא כאילו מחליקה לו מהפה... ועוד דבר - יש לו עצירויות והבנתי שיש קשר ואם זה לא מספיק העלייה במשקל אצלו היא מועטה מאוד.
ההתלבטות גדולה מאוד - מצד אחד אני מפחדת מטראומה וגם אין לי שום הבטחה שהחיתוך יעזור ומצד שני אם יש קשר לעניין ההנקה והעצירויות והעלייה המועטת במשקל - אני לא רוצה לגרום נזק לטווח ארוך בכך שאתעלם...
בנתיים קבענו אצלו תור לשבוע הבא אני מקווה שעד אז יהיו החלטות שאהיה שלמה איתן. אשמח לשמוע תובנות...

לשון קשורה

על ידי טליה_אלמתן* » 08 יולי 2009, 07:33

למישהו ניסיון או תובנות בעניין?
אני הייתי אצלו עם שני ילדים בגילאי שנה וחצי ושלוש וחצי, עם לשון קשורה.
הוא אמר שהיא בהחלט קשורה מאוד (טוב, אצלהם אפילו אני ראיתי...), אבל אמר שבגילאים האלה זה כבר הליך שהוא עושה תחת טשטוש, וזה לא פשוט, ולכן הוא עושה את זה רק אם "ממש צריך" (ובזה, אני משערת שהוא התכוון להפרעה בתפקוד שכבר קיימת). הוא אמר שאצלנו הנזק הדנטלי כבר נעשה, ככה שהוא לא ממליץ לעשות את זה במקרה שלנו. הוא הציע שנעשה את זה כשנעשה את היישור שיניים.
הוא לא גובה תשלום עבור הייעוץ.

לשון קשורה

על ידי עוד_שואלת* » 08 יולי 2009, 00:34

בני בן שנה וחצי, עם לשון קשורה. לא היו בעיות בהנקה אבל היא בהחלט קשורה למדי וקיבלנו המלצות ממביני דבר לראות את פורר. אני מבינה שללשון קשורה יש כל מיני השלכות אפשריות, הפרעות אכילה, עצירויות, אי שליטה בנזילת רוק, הפרעות בדיבור.... ואשמח לחסוך לו אותן.
אני חוששת מהכאב שהוא יחווה ומטראומה, ודוחה עוד ועוד את הבדיקה והטיפול. למישהו ניסיון או תובנות בעניין?

לשון קשורה

על ידי גם_אמא_של_אורי* » 07 יולי 2009, 23:15

לשואלת,
עונה מהניסיון וההבנה שלי (ללא רקע מקצועי של הנושא).
אנחנו עברנו 3 חיתוכי לשון אצל פורר עם אורי (בשל לשון קצרה וקשיים בהנקה).
כמו שאני מבינה- חשוב שהלשון תהיה משוחררת מספיק ע"מ שתגיע לחיך העליון בעת פעולת הבליעה (בעת היניקה - כאשר הפה פתוח). נסי בעצמך- תבלעי רוק ותראי שלחיצת הלשון על החיך העליון מווסתת את פעולת הבליעה.
שחרור הלשון חיוני גם לוויסות תקין של הבליעה (מניעה של השתנקויות ובליעת אויר/פצעים בפטמות ועוד) וגם, לטענתו של פורר, ל"ניקיון" של חלל הפה וע"י כך מניעה של בעיות רבות נוספות.
להבנתי- אין סכנה של חיתוך יתר- בעיקר בשל הניסיון הרב של פורר בעניין.
אבל- השאלה היא - מהי הסיבה או האם יש סיבה טובה לבצע חיתוך נוסף? האם הוא יונק? האם יש קשיים בהנקה?

איך יודעים באיזה אורך בדיוק הוא צריך להיות?
אני לא חושבת שיש אורך ידוע כלשהו. הסיבה לחיתוך נוסף אמורה להיות תפקודית. ככה לפחות היה אצלינו בחיתוך השני והשלישי. ד"ר פורר לא הסתכל פיזית, אלא שאל אותי האם יש שיפור ואיך היא יונקת.

קחי בחשבון שהתינוקי כבר לא בן שבוע. צפוי שההליך יהיה כואב יותר וקשה יותר עבורו. אצל אורי זה ללא ספק נחווה כטראומה שאני רואה את אותותיה עד היום.
בכל מקרה מציעה לך גם להתייעץ עם ד"ר פורר בטלפון ולשמוע מה דעתו.
שיהיה בטוב!

חזרה למעלה