לשחרר את הילד

שליחת תגובה

אופטימיות היא פסימיות בהווה, פסימיות היא אופטימיות בהווה. ומה עכשיו?
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: לשחרר את הילד

לשחרר את הילד

על ידי אומ_איליי* » 02 אוגוסט 2010, 00:06

גם אנחנו במתלבטים. אנחנו =אני אני ואני מכל הסוגים שלי...
איליי רשום לגן בספטמבר- גן עירייה לחצי יום. הוא לא רוצה ללכת לגן, הוא יודע שזה בלעדי ואת זה הוא לא רוצה. אני לא רוצה לשלוח אותו לגן. הוא כן רוצה חברת ילדים בכל מפגש עם ילדים הוא פורח בכל פעם כשפוגשים חברים הוא עצוב כשנפרדים, הבידוד הזמני הזה כאן מקצין את הצורך והגעגוע לחברת ילדים.

אני חייבת לעבוד! אין אפשרות אחרת לחיות...
אני תוהה אם ננסה משהו כמו חברת ילדים קבועה אבל בסגנון אחר משהו כמו חוג / פעילות קבועה של מוזיקה או התעמלות/תנועה/ שחיה או משהו אחר יתן את המענה של חברת ילדים קבועה אבל מספקת מבחינתו ואני אשאר עם הצורך למצוא בייביסיטר קבועה לשניהם, אין לנו משפחה באזור, בזמנים שאני צריכה לעבוד מחוץ לבית(פגישות, פיקוחים וכדומה) ואת שאר העבודה אמשיך לעשות בלילה כשהם ישנים...
וכמה זה אפשרי בכלל מבחינת העבודה שלי...
ותוהה לפעמים עד הקיצוניות של דיי "תשחררי" אין לך את הפריבילגיה של חינוך ביתי את חייבת לעבוד!
ואולי בכלל אני פשוט צריכה לעזוב את המרכז ולשחרר את עצמי ולא את ילדיי ואז הדברים יהיו פשוטים יותר.
לא יודעת.

לשחרר את הילד

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 11 יולי 2010, 11:55

אמא ללי ו או רורה (())

גם אני מתלבטת בנושא המון, וגם לי נראה שהחיים בתפר שבין המיינסטרים והחינוך הביתי קשה לנו ביותר
אמנם לא הכי קשה שיש ;-) אבל גם לא קל.
גם אני מהשולחות מס' מינימלי של שעות, משאירה בבית כמה שאפשר וכולי. אנחנו כאילו "במועדון" אבל בעצם חצי אאוטסיידרים. באשכול הגנים של בני, רק כ-10% מהילדים יוצאים בצהריים (אני רואה בצהריים 2-3 אמהות באות לקחת מכל גן, זה לא עובר את ה-15%).
זה קצת ללכת עם ולנסות להרגיש כמה שיותר בלי. ואיך עושים את זה מבלי להתכחש לעצמנו לגמרי. אם יש לי ביקורת על עצם רעיון הגן, איך אני בעצם שולחת לשם ילד וגם מנסה שיפיק משם בעיקר דברים טובים (עד כמה שזה תלוי בי מה הוא מפיק משם), וגם שאני ארגיש שהמחיר על השליחה למסגרת לא כבד מדי לשלמו.

לשחרר את הילד

על ידי או_רורה* » 11 יולי 2010, 10:03

גם אני מתלבטת בנושא המון, וגם לי נראה שהחיים בתפר שבין המיינסטרים והחינוך הביתי קשה לנו ביותר, הכי קשה שיש.
הצורך לתמרן נון סטופ, כל הרע שיש במסגרת - נוכח גם אצלי במידה כזו או אחרת.
אני כן מחוייבת למסגרות חיצוניות, אבל בלי ההקלה שאלו נותנות (הילד רק עד 12 וחצי בגן..).
מאידך, אני כן בבית, אבל בלי ההקלה שזה נותן (כי, כאמור, הילד בגן עד 12 וחצי...).

לא יודעת אם הצלחתי לנסח את עצמי נכון.

אורח חיים כזה דורש המון גמישות והתגמשות:
ששנינו נוכל לעבוד, שהילדים יהיו במסגרת אבל רק שטובה להם ורק עד הצהריים, שנוכל להתפרנס יפה, וכהנה וכהנה...

ואני.. אני לא טיפוס גמיש במיוחד.
ההפך מזה.
טיפוס כבד עד כדי בחילה.

טוב, סיימתי לקטר לעכשיו...

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 10 יולי 2010, 19:20

התייחסתי למשפט של אילה א על הבחירה בין שתי האפשרויות

לאילה יש את הסגנון שלה.. אבל שתדעי שזה דבר ששומעים מכל מפעילי החוגים. שמעתי את זה יד שניה, שלישית ורביעית מכל מיני מקומות. האנשים כהאלה כל כך רגילים לפגוש ילדים שאין להם חופש בחירה, שהם בשוק מאיך זה נראה כשיש לילד חופש בחירה.

רחובות היא לא ממש מייצגת...
first we take REHOVOT, than we take berlin...

ובלי שום קשר, מתי אנחנו נופשים בכנרת?

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 10 יולי 2010, 18:24

לא דיכוטומיה ולא כל הזמן. ובאופן כללי, לא נראה לי שכל האנשים "כאן" חושבים בשחור ולבן.
אני לא חושבת שחושבים בשחור ולבן, בטח לא כל הזמן :-) התייחסתי למשפט של אילה א על הבחירה בין שתי האפשרויות, שאני חושבת שהוא כן מייצג תפיסה שקיימת כאן באתר.


יש גם חינוך ביתי. והוא טוב לילדים.
כמובן! הלוואי שזה היה מובן מאליו שהאופציה הזאת קיימת (או לפחות ידוע, אם לא מובן מאליו) במעגלים הרבה הרבה יותר רחבים של החברה שלנו. התחושה שלי היא שזה הולך ומתרחב, אבל אולי רחובות היא לא ממש מייצגת...

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 10 יולי 2010, 15:46

ליצ'י קבלי |גזר|
לא יודעת למה ציפית לעגבניות. הרוב פה (בחינוך ביתי ואלו שלא), מסכימים איתך לדעתי.

אבל אני חושבת שהדיכוטומיה שקיימת כאן בין בית

ילד מוגן ובטוח וגן/בי"ס

ילד שכל הזמן צמא לתשומת לב ונמצא במלחמת הישרדות היא גסה מאד ולא משקפת את המציאות[/u]
לא דיכוטומיה ולא כל הזמן. ובאופן כללי, לא נראה לי שכל האנשים "כאן" חושבים בשחור ולבן.
אבל מה לעשות שחינוך פעוטות לא מתקיים על הסקאלה בין "הגן הטוב" ו"הגן הרע". יש גם חינוך ביתי. והוא טוב לילדים.
וטוב שאנשים ישאלו את עצמם האם אני בכלל צריך לשלוח את הילדים שלי מהבית. ואם כן, אז האם אני שולח אותם למקום בו טוב להם.

להסתכל על מציאות חיי בצורה הרבה יותר מדויקת ולבחור בחירות שהן נכונות עבורנו ולא משרתות איזה שהוא עקרון.
וזו התורה כולה {@

לשחרר את הילד

על ידי לי_צ'י* » 10 יולי 2010, 12:35

אבל בנוגע להחלטה, ההחלטה על חינוך ביתי או לא היא החלטה הרבה יותר רחבה מזה, אני חושבת שאי אפשר לבחור בחינוך ביתי בלי לרצות לחיות את החיים באופן הזה
ובאופן כללי לעשות את הבחירות שלנו על דרך החיוב ולא על דרך השלילה. ממה שאני רואה מי שבוחר בחינוך ביתי כי הוא מפחד ממסגרת זה בעייתי.

אני מסכימה שיש הרבה מאד רע בהרבה מסגרות חינוכיות ושנעשים נזקים חמורים להרבה ילדים. אבל אני חושבת שהדיכוטומיה שקיימת כאן בין בית

ילד מוגן ובטוח וגן/בי"ס

ילד שכל הזמן צמא לתשומת לב ונמצא במלחמת הישרדות היא גסה מאד ולא משקפת את המציאות[/u]
פחחחחח, איפה המשפט הזה ואיפה המציאות. יש לנו הרבה חברים מהשכונה, ובני דודים, כולם בגן מגיל כלום, ויש לנו גם חברים נפלאים בחינוך ביתי. אני לא יכולה למצוא אף תכונה בה אפשר להגדיר את ילדי הגן כשונים לשלילה. לדעתי זה לגמרי תלוי במשפחה ובסביבה הקרובה. גן הוא גם סביבה קרובה כמובן, ואותו אפשר לבחור או ליצור.
גם הבחירה בחינוך ביתי מתוך מחשבה שהילד יצא "יותר טוב" היא מוזרה ולא נכונה בעיני.

למען הסר ספק יש בעיני המון הבדלים בין חינוך ביתי לבין גן, ואנחנו בוחרים בחינוך הביתי כל יום מחדש

< אם אפשר במקום עגבניות לזרוק גזרים אני אודה לכם מאוד, הבת שלי צועקת שהיא רוצה מיץ גזר ואין אפילו אחד בבית>

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 10 יולי 2010, 09:36

אני מרגישה שכל מי שמתלבט בין שתי הדרכים צריך לבוא לשתי הקבוצות והתשובה תיהיה לו ברורה

אז זהו, שזה לא יכול להיות הדבר היחיד שמשפיע על ההחלטה.

קודם כל, אני מאד מסכימה עם סאלי שבאמת יש מקומות נפלאים. צריך לחפש אותם בסבלנות ובהתמדה וצריך להישאר מאד מעורבים, אבל הם בהחלט קיימים. וגם עבור הבנות שלי כיום הגן הוא תוספת חיובית וברוכה, ומספק דברים שהן לא היו יכולות לקבל בבית (אני לא טוענת שזה ככה תמיד, אבל ככה זה אצלנו בהווה). אתמול במסיבת הסיום בגן של הבכורה ישבתי ובכיתי מהתרגשות במשך חצי שעה בערך, וכמוני חלק לא מבוטל מההורים בחדר.....

אבל בנוגע להחלטה, ההחלטה על חינוך ביתי או לא היא החלטה הרבה יותר רחבה מזה, אני חושבת שאי אפשר לבחור בחינוך ביתי בלי לרצות לחיות את החיים באופן הזה. ומה שאני גיליתי במהלך החודשים האחרונים הוא שאני לא רוצה. ולקח לי זמן להרגיש טוב עם ההבנה הזאת ולהפנים שזה לא הופך אותי לאמא פחות טובה.
אני לא רוצה להיות רק בבית, אני לא רוצה להיות כמה פעמים בשבוע במפגשים. אני לא רוצה שכל פעם שאני רוצה להיות כמה שעות בנפרד מהבנות שלי זה יהיה כרוך במציאת סידור ופתרון (וגם אם מוצאים דברים קבועים, מה שקצת ניסינו לעשות, אין לזה את היציבות של מקום קיים).
אני כן רוצה לבלות איתן הרבה מאד ולכן הן בגן מעט שעות ביום (יחסית), אני כן רוצה להישאר מאד נוכחת ולכן אני לא לוקחת על עצמי מחויבויות שיגזלו את כל האנרגיות שלי, ואני מוכנה להצטמצם מאד כלכלית כדי לאפשר את הנוכחות הזאת. וביחד עם זאת, אני גם רוצה שחלק קבוע מהיום שלי, גם אם לא מכל יום, יהיה זמן שבו אני עוסקת בדברים אחרים שלא קשורים לאמהות שלי, שבו אני מפתחת חלקים אחרים מהייעוד שלי ועם הזמן גם עובדת ותורמת לפרנסת הבית. אני גם רוצה שיהיו בחיים להן עוד דמויות קבועות ומשמעותיות, אני מרגישה שזה תורם להן הרבה.

ממה שאני רואה סביב לשני הכיוונים הבחירה שלי היא לא מאד נפוצה, ולכן אני צריכה למצוא הרבה מהתשובות בעצמי. אבל זה שווה את זה כי ככה אני רוצה לחיות.

אני מסכימה שיש הרבה מאד רע בהרבה מסגרות חינוכיות ושנעשים נזקים חמורים להרבה ילדים. אבל אני חושבת שהדיכוטומיה שקיימת כאן בין בית

ילד מוגן ובטוח וגן/בי"ס

ילד שכל הזמן צמא לתשומת לב ונמצא במלחמת הישרדות היא גסה מאד ולא משקפת את המציאות. ואותי היא מאד החלישה לאורך הרבה זמן. אני שמחה שהיום אני כבר לא רואה את הדברים דרך המשקפיים האלה כי זה מאפשר לי להסתכל על מציאות חיי בצורה הרבה יותר מדויקת ולבחור בחירות שהן נכונות עבורנו ולא משרתות איזה שהוא עקרון.

איזה השתפכות על הבוקר :-P

לשחרר את הילד

על ידי סאלי_תדמור* » 10 יולי 2010, 01:19

אני בטוחה שיש גם גנים טובים, בטח לגילאים שהזכרת. אני יכולה רק להניח שהם יקרים מאוד.
טוב, האמת היא שגילאים של 4 זה יכול להיות גן עירוני. עם גננת וסייעת טובות, זה יכול להיות מוצלח. ככה זה אצלנו לפחות. גם לא תמיד הגנים מלאים.
גם הבי"ס המעולה שלנו - זה בי"ס ניסויי של משרד החינוך. כלומר לא עולה לנו דבר.

מה שכתבת עצוב. ואני גם מכירה מקרים של גנים איומים.
אבל חשוב לי לומר שבאמת יש מקרים אחרים. אחרי שגלשתי כמה שנים באתר הזה מאוד חששתי לשלוח את הבת שלי לגן. ודווקא זה היה שינוי מאוד חיובי בחייה.

ואילה, אני יודעת לצערי טוב מאוד על מה שאת מדברת. אני חושבת שפרמטר חשוב מאוד הוא הגיל שבו ילד נכנס לגן.
ראיתי ילדים שנכנסו צעירים ונפגעו מזה מאוד! ראיתי את כל ההתנהגות שלהם משתנה באופן דרמטי. גם כשהמשבר של הכניסה לגן עבר, הרבה מהנזק נשאר.
הילדים שלי נכנסו לגן בגילאים של 4.8, 3.8 והם לא נפגעו מזה, בטח לא הרבה. כלומר, יש שינוי, וחלק קטן ממנו שלילי, וחלק גדול חיובי, כך שסה"כ לא היתי מגדירה זאת כפגיעה.

אני באופןאישי לא משחררת את הבת שלי ממש נדבקת אליה
אהבתי :-)

לשחרר את הילד

על ידי אילה_א* » 10 יולי 2010, 00:32

אני מדריכה שתי קבוצות של בנות שהן בנות שש
קבוצה אחת מורכבת מקבוצה של ילדות שהולכות לגן והן מדברות בקול רם צועקות מבקשות משהו וחוזרות ומבקשות אותו עד שהוא קורה למרות שיש תור הן לא מחכות עד שאתפנה אליהן הן פשוט ממשיכות לבקש למרות שאני אומרת אני עוד רגע אעשה אתזה אני רק אסיים את מה שאני עושה ,הן תוקעות לי את העבודה לתוך הפרצוף כדי שאשים לב אליהן ,וכולן רוצות לעשות כמו המלכה שלהן (אחת הבנות) בקיצור מלחמת הישרדות נוראית .
הקבוצה השניה מורכבת מבנות חינוך ביתי יש בה די הרבה לחץ חברתי אבל יש בה רוגע ושקט ושיחה יפה נעימה ומכבדת .
הן בהחלט מבינות כשאומרים להן להמתין וממתינות בסבלנות .
אני מרגישה שכל מי שמתלבט בין שתי הדרכים צריך לבוא לשתי הקבוצות והתשובה תיהיה לו ברורה
ואני באופןאישי לא משחררת את הבת שלי ממש נדבקת אליה

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 08 יולי 2010, 18:24

מבוגר על עשרה בני שש, זה באמת יחס שפוי הרבה יותר מהמקובל.
אצלי היו 40 ילדים בכיתה ומורה אחת.
לפני מספר שנים ישבתי עם ספר המחזור וספרתי 6 ילדים (15% מהכיתה) שעברו התעללות חברתית קשה ויומיומית בבית הספר.
וזה בלי לספור אותי שסתם לא דיברה כמעט עם אף אחד.
ואם סופרים את המתעללים, ואת אלה שלומדים להיות עדים אילמים מפחד, מגיעים לכל הכיתה.
אני בטוחה שיכול להיות בית ספר יותר טוב מזה ובהרבה.
אני בטוחה שמיתר למשל זה עולם אחר לגמרי.

אני בטוחה שיש גם גנים טובים, בטח לגילאים שהזכרת. אני יכולה רק להניח שהם יקרים מאוד.

לשחרר את הילד

על ידי סאלי_תדמור* » 07 יולי 2010, 15:53

מרגיש לי שנהייתי סנובית , זה מפחיד אותי. הרי זו החברה היום , עם זה צריך להסתדר , לא?

כן ולא :-) עם זה צריך להסתדר, ואת זה צריך להוביל קדימה.
כל חברה צריכה אנשים שמוכנים להשקיע מזמנם וממרצם כדי להוביל את השינוי. לספר לאנשים רעיונות חדשים, לעמוד שם כשהם מתווכחים, לדון, לעניין, לשכנע אולי, להדגים...
זה יכול להיות בקטן - הורי הגן שלך, חברים, בני משפחה, וזה יכול להיות בגדול, ברמה של הגשת הצעות חוק פרטיות.


_החברה בגן היא לא אחד מהיתרונות של הגן. החברה היא אחד החסרונות של הגן.
יותר מדי פעוטות באותה שכבת גיל, עם פחות מדי מטפלות, פחות מדי אהבת אמת ופחות מדי אינטימיות.
כל אחד ואחת מהילדים מופשט ומנותק ממקורות התמיכה הטבעיים שלו.
ביחד הם יוצרים חברה שכמעט ואין לה ברירה אלא להיות אלימה, תחרותית ונוקשה מדי._
אהבתי את הניסוח החד :-) ואני מסכימה מאוד, כשזה בגיל צעיר.
אבל בגיל גדול יותר - סביב ה - 4 והלאה - אני מבינה שזה מאוד נפוץ, אבל אני חייבת לציין שזה לא תמיד כך, או לא תמיד ממש כך.
אולי אלמנטים של זה נמצאים בכל גן. אבל בתור מי שיצא לה לחוות דרך ילדיה מסגרות ממש טובות, זה יכול להיות ממש לא כך.
יש גננות שממש אוהבות את הילדים, ורואות אותם, לפחות חלקים מהזמן. יש ילדים שהם ממש שמחים עם החברים בגן, והפעילויות בגן ממש מעניינות אותם. זה כיף להם לעשות את הדברים הללו בחברה הזו של הילדים. ויש להם שם חברים טובים. הם יכולים להסתדר בלי תמיכה של ההורים 5 שעות.
הבת שלי סיימה כיתה א', היא ממש לא רצתה לצאת לחופש. רצתה להמשיך את בי"ס. הם 19 ילדים בכיתה, רוב הזמן עם מורה פלוס סטודנטית. רוב הילדים ממש מאושרים שם.

ברכות @}

לשחרר את הילד

על ידי מה_איתי* » 07 יולי 2010, 15:28

תודה!

_יותר מדי פעוטות באותה שכבת גיל, עם פחות מדי מטפלות, פחות מדי אהבת אמת ופחות מדי אינטימיות.
כל אחד ואחת מהילדים מופשט ומנותק ממקורות התמיכה הטבעיים שלו.
ביחד הם יוצרים חברה שכמעט ואין לה ברירה אלא להיות אלימה, תחרותית ונוקשה מדי._

מסכימה ולכן פרשנו מגנים לפני שנה. פתחנו משפחתון (מותר להגיד כזו מילה כאן? :-D) אצלנו בבית ועדיין אני לא לגמרי מרוצה ולכן החלטנו על חינוך ביתי לתקופה בלתי מוגבלת (מצד בעלי לנצח וצידי עד מסגרת שפויה).
אני מרגישה שבבית הם פחות יבבניים ובכיניים , יותר סקרנים , פחות אלימים והרבה יותר מעסיקים את עצמם ולא מצפים לקצין בידור כל היום. הם כייפים!

אני רואה עד כמה ההורים משפיעים על החינוך ומה שאני רואה מסביבי בכלל לא מוצא חן בעיני - ההורים מתעניינים בידע , כמה שיותר חוגים , שירים , דקלומים וכו'. בעיני הרבה יותר מידי.
עידוד לאלימות כי צריך לשרוד (אפשר לחשוב שאנחנו חיילים בגולני).
פינוק אינסופי כי אוי אוי אוי אם יציבו קצת גבולות , אפשר להרביץ אפילו לאמא ואבא , אפשר לצרוח על כל שטות אפילו חצי שעה כי בסוף אבא / אמא / הגננת יכנעו.

אולי כי הייתי כמעט שנה בצד המחנך , אני רואה דברים היום מזוית שונה אבל השנה הזו רק חיזקה את החינוך הבסיסי שלי שהיה לי הרבה לפני המשפחתון. לכן מה שאני רואה בגנים לרוב לא מוצא חן בעיני.
השנה הזו רק חיזקה אותי.
מקווה שלא אובן לא נכונה. מרגיש לי שנהייתי סנובית , זה מפחיד אותי. הרי זו החברה היום , עם זה צריך להסתדר , לא?

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 07 יולי 2010, 14:44

_אחד הדברים הכי מרגשים ומעצימים שלמדתי בארבע שנות הבית שלנו זאת האבחנה הזאת, ועוד אחרות שדומות לה - בין הפחדים שלי, הצרכים שלהם, ושלל שילובים בין השניים.
אני לא חושבת ששליחת הילד לגן תטפל בפחדים האלה אלא רק תרחיק את הילד שאליו הפחדים קשורים. את תישארי, האימהות תישאר, והקונפליקט/האתגר/הקושי הזה ימצא את ביטויו בדרכים אחרות, בשעות אחרות._
מזדהה ומסכימה מאד. גם אני לא חושבת ששליחה לגן צריכה לקרות מתוך פחד. עדיף להשקיע את האנרגיות האלה בעבודה עצמית כדי להבין מה קורה שם, מה מניע אותנו, מה שלנו ומה של הילד..... ואחרי שמצליחים לראות את הדברים בעיניים נקיות גם יותר קל לקבל החלטות. מה איתי תנסי להתבונן בו - לראות האם באמת זה חסר לו או שזה רק חלק מהתפיסה שלך לגבי ילדים וחברה. זאת הבחנה שמאד חשוב לעשות אותה.

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 07 יולי 2010, 13:31

נראה לי שצריך לכתוב את זה גם בדף הזה..
החברה בגן היא לא אחד מהיתרונות של הגן. החברה היא אחד החסרונות של הגן.
יותר מדי פעוטות באותה שכבת גיל, עם פחות מדי מטפלות, פחות מדי אהבת אמת ופחות מדי אינטימיות.
כל אחד ואחת מהילדים מופשט ומנותק ממקורות התמיכה הטבעיים שלו.
ביחד הם יוצרים חברה שכמעט ואין לה ברירה אלא להיות אלימה, תחרותית ונוקשה מדי.

אז נכון שלחינוך ביתי, בהעדר שבטיות, יש חסרונות.
ונכון שהקושי במציאת חברה מתאימה זה אחד מהחסרונות האלה.
אבל מכאן עד למחשבה שגן זה דבר שמאזן את החסרון הזה הדרך ארוכה ומפותלת.

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 06 יולי 2010, 22:55

אי אפשר ללמוד לשחרר את הילד בקצב הנכון, במינון הנכון, באיזון העדין והמשתנה שמתאים לכל ילד, לכל אימא, כל פעם בהתאם לעונה, לגיל שלי, לגיל שלו, להרכב המשפחתי - לעשות את כל אלה כשהילד הולך לגן.
בלה, אני ממש לא מסכימה איתך.
התפקיד והמשקל שגן מקבל בתוך החיים שלנו תלוי הרבה מאד באיך אנחנו מתייחסים אליו, ואני חושבת שההתייחסות שאת מבטאת פה היא מכלילה. נכון, שכשהולכים לגן יש עוד אנשים ועוד מקום/סביבה שמעורבים בגידול הילד ומשפיעים עליו ומתוך כך גם על כל המשפחה. אבל לנו כהורים יש הרבה מאד בחירה - בבחירת הגן, ביצירת הקשר עם הדמויות המטפלות, במינון שבו הולכים לגן, במספר השעות שהילד נמצא שם. נכון שהגנים הטובים באמת הם כנראה מיעוט שבמיעוט, אבל הם קיימים. ואני מצאתי שמן הרגע הראשון הגננות והגננים שנמצאים עם הבנות שלי הבינו שיש להם עסק עם "אמא אחרת", והם מתייחסים בהתאם. הבנות שלי נמצאות בגן, אבל אני זמינה רוב הזמן למקרה שצריכים אותי, וזה מסר שעבר מההתחלה. הגננות יודעות שאם קשה אני מעדיפה שיתקשרו אליי, ושאם הבת שלי מבקשת להתקשר אני מצפה שיכבדו את זה, ואני לא אכעס או ארגיש שמציקים לי (אני חושבת שהרבה הורים מרגישים ככה ולכן בגן נמנעים מלהתקשר הרבה פעמים). לא שזה קורה הרבה, למעשה כמעט אף פעם, אבל עצם הידיעה הזאת אצל כל מי שמעורב משנה את התמונה.
וגם, למרות שאני לקראת התחלה חדשה מבחינת עבודה (פתיחת קליניקה), אני עדיין מתכננת להישאר זמינה וגמישה כדי להמשיך לאפשר את איך שזה קורה עכשיו.

אני מוצאת גם שיש תקופות שבהן בבית הדברים יותר רגישים וקשים, ואז דווקא הגן הוא מן עוגן של יציבות שמאזן את התמונה ומוסיף קצת שפיות. זה כל הזמן משתנה, בדיוק כמו שכתבת. מבחינתי וגם מבחינת הבנות שלי, ה 4-5 שעות שהן נמצאות בגן ברוב הימים הן עוד חלק מהפאזל שמרכיב את החיים שלנו, ולא מה שמכתיב אותם. אבל יכול גם להיות שמבין "ילדי הגן" אנחנו מאד יוצאי דופן בעניין הזה, זאת ההתרשמות שלי בכל אופן. רק חשוב היה לי להגיד שזה לא כורח המציאות, זה עניין של תפיסה, של סדר עדיפויות, של נוכחות.

זה הכל תלוי בכל כך הרבה גורמים.... היתה לנו תקופה בארה"ב של כמה חודשים בבית שבהם בגלל כל מיני נסיבות היינו בבידוד כמעט מוחלט, כל יום כל היום אני והבנות, ובערב גם עם אבא. הרבה מהימים האלה רק בבית או בסביבתו המיידית, בלי לפגוש אף אחד חוץ מהשכנה המבוגרת ממול, שמדברת בשפה שהן לא מבינות. גם בתנאים כאלה אי אפשר ממש לשחרר בהקשבה ובהדרגה מתוך הצרכים של הילד.....

לשחרר את הילד

על ידי בלה_שנדמה_לה* » 06 יולי 2010, 22:08

כי אני מרגישה שאני משליכה עליו את הפחדים שלי ובאיזשהו מקום רוצה להכניס אותו לגן בגלל הפחדים שלי ולא בגלל צורך שלו.
אחד הדברים הכי מרגשים ומעצימים שלמדתי בארבע שנות הבית שלנו זאת האבחנה הזאת, ועוד אחרות שדומות לה - בין הפחדים שלי, הצרכים שלהם, ושלל שילובים בין השניים.
אני לא חושבת ששליחת הילד לגן תטפל בפחדים האלה אלא רק תרחיק את הילד שאליו הפחדים קשורים. את תישארי, האימהות תישאר, והקונפליקט/האתגר/הקושי הזה ימצא את ביטויו בדרכים אחרות, בשעות אחרות.

אני שואלת ממה את פוחדת? מה יכול לקרות רע אם הוא יישאר בבית?
לא יכול לקרות שום דבר רע מאימא שקצת מתקשה לשחרר, קצת לומדת עדיין עם הפעוט-ילד שלה איפה לידה ואיפה בלעדיה, איפה איתה, איפה קצת מרחוק, מתי היא ומתי הוא. זה תהליך ארוך וממושך, שאני בספק אם יסתיים מתישהו עבור שני השותפים בלמידה הזאת.
רק טוב יכול לצמוח מפה - אימא שלומדת, מתקרבת ומשחררת, צופה ומבינה, ילד שמתנסה, מנסה עם אימא ובלעדיה, פוגש מבוגרים אחרים משמעותיים ועוד ועוד.
אי אפשר ללמוד לשחרר את הילד בקצב הנכון, במינון הנכון, באיזון העדין והמשתנה שמתאים לכל ילד, לכל אימא, כל פעם בהתאם לעונה, לגיל שלי, לגיל שלו, להרכב המשפחתי - לעשות את כל אלה כשהילד הולך לגן.

לשחרר את הילד

על ידי תפוח_אדמה* » 06 יולי 2010, 15:54

_להציע אוכל רק אם רואים שהילד ממש מורעב
זה עלול להיות קצת מאוחר מדי... עד השלב הזה הוא כבר מספיק להשתולל מרוב רעב, להתבכיין, להתחיל לדרוש ממתקים בעקשנות... יש ילדים ויש ילדים._
גם הילדים שלי ככה, אז מה? אני עדיין מאפשרת להם להגיע למצבים האלה, כי רוב הפעמים הם מבקשים לאכול לפני (או שאני אוכלת ומזמינה להצטרף).

לשחרר את הילד

על ידי מה_איתי* » 06 יולי 2010, 13:13

אמא ללי , תודה על הדברים , הם גרמו לי לחשוב ואני חושבת שאת ביטאת בדיוק את התחושות שלי.

להפנים את הנפרדות שלה כפי שהיא מתבטאת עכשיו, וללמוד איך עושים בדיוק את זה - לשחרר את הילד. וגם למצוא את האיזון העדין והמשתנה, איך כן להיות קשובה ולהיות לעזר ולתמיכה כשצריכים אותי, אבל גם להיות מסוגלת לראות מתי הנוכחות שלי או הדרך שבה אני פועלת רק עוצרת ומעכבת אותה, או מגבירה את התלות שלה בי באופן שלא מעצים אותה.

כי אני מרגישה שאני משליכה עליו את הפחדים שלי ובאיזשהו מקום רוצה להכניס אותו לגן בגלל הפחדים שלי ולא בגלל צורך שלו.

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 06 יולי 2010, 12:32

אם את צריכה לצאת לכמה שעות את יכולה להיפרד מהילד שלך? הנה, את מסוגלת לשחרר אותו.

אני לא בטוחה שאני מסכימה עם המשפט הזה, הוא מתחבר להרבה מחשבות וסימני שאלה שמעסיקים אותי לאחרונה. אם נניח לרגע בצד את הדיון בתינוקות ופעוטות, כי תינוק בן 3 חודשים בוודאי לא צריך שישחררו אותו לשום מקום וגם לא תינוק בן שנה... אני חושבת שכן מגיע שלב בחייהם שבו נדרשת איזו הפנמה של הנפרדות שלהם, של היותם בני אדם שונים ונפרדים מאיתנו שחווים את העולם אחרת, ושהחיים שלהם מזמנים להם כל מיני התמודדויות וחוויות שהם שלהם ולא שלנו.

השאלה הזאת בעיני היא לא זהה לשאלה של חינוך ביתי או הליכה למסגרת כלשהי, כי אפשר להיות בחינוך ביתי ולשחרר, אפשר לשלוח ולא לשחרר בכלל, וכל הקומבינציות שנמצאות על הרצף. בשבילי לפחות זאת עבודה מאד מאתגרת לאחרונה (הבכורה שלי אוטוטו בת 5) - להפנים את הנפרדות שלה כפי שהיא מתבטאת עכשיו, וללמוד איך עושים בדיוק את זה - לשחרר את הילד. וגם למצוא את האיזון העדין והמשתנה, איך כן להיות קשובה ולהיות לעזר ולתמיכה כשצריכים אותי, אבל גם להיות מסוגלת לראות מתי הנוכחות שלי או הדרך שבה אני פועלת רק עוצרת ומעכבת אותה, או מגבירה את התלות שלה בי באופן שלא מעצים אותה.

אני מוצאת גם, שאחרי תקופה ארוכה של שנתיים וחצי בבית, הרבה מהזהות שלי נבנתה סביב האמהות והעיסוק בבנות, ולא היה לי קל לוותר על זה, מאד הפחיד אותי לחוות את החלל שנוצר כשנמצאים בנפרד חלק מהזמן. והפחד הזה לפעמים הפריע לי לראות את הצרכים שלהן ולפעול לפי מה שנכון עבורן בזמן מסוים ולא רק על סמך ההנחה שהכי טוב להיות ביחד.

לשחרר את הילד

על ידי בלה_שנדמה_לה* » 06 יולי 2010, 11:37

אני רוצה להכניס לגן רק בגלל הצורך החברתי
כמו שכתבתי, יש המון דרכים אחרות לענות על הצורך החברתי, ודרך אגב- גם גן לא בהכרח עונה על הצורך הזה. נוח להורים לחשוב שכן, לפחות את יודעת שהוא 5 או 8 שעות ביום נמצא עם ילדים אחרים, אבל זאת רק הכמות, לא בטוח שהאיכות של הקשר....

האם זה לא יפגע בהתפתחות החברתית שלהם כשיגיעו לבית ספר?
מוזמנת למפגש של חינוך ביתי לראות ילדים שלא היו בשום מסגרת - איך הם משחקים, פתוחים, מתקשרים....

לשחרר את הילד

על ידי מה_איתי* » 06 יולי 2010, 10:00

תודה בנות!
אתן עוזרות מאוד...

אני רוצה להכניס לגן רק בגלל הצורך החברתי , מכל בחינה אחרת אני לא מתלהבת מגנים בכלל (והוא היה בעבר בשני משפחתונים מעולים , אני יודעת שיכול להיות אחרת).
אני לא אוהבת שדוחסים לילדים ידע כל היום , הופכים אותם לתוכיים קטנים , אני מחנכת אחרת - יותר מעודדת לסקרנות הטבעית , לשיטוטים ארוכים בטבע , למשחק עצמי.

נראה לי שהבעיה שלי היא שאני מפחדת שאני מפתחת אנטי למערכת החינוך (עוד מכיתה ד'...) אך כיום אני לא לגמרי זורמת עם חינוך ביתי (זה בעלי שגם יהיה איתם בבית) ואני תוהה - האם זה לא יפגע בהתפתחות החברתית שלהם כשיגיעו לבית ספר?
אני מניחה שלא אבל מכיוון שמעולם לא הייתי שם בעצמי כי אני לגמרי תוצר של מערכת חינוך גרועה , קשה לי לדמיין מה יקרה.

נראה לי שיהיה לי מאוד קשה לספק להם מסגרת חברתית קבועה וזה משהו מאוד חשוב בעיני.
מצד שני - _אני רואה עצמי כאדם חברותי אבל לא הייתי רוצה להיות כל יום עם 20 איש בחלל סגור אחד..
הייתי רוצה להתחבר ולשחק יחד בשקט וברוגע על פי רצוני.._

עדי , אני מתכוונת להמשיך את המפגשים , זה מאוד חשוב לי.
אני מתכננת לקיים גם מפגשים בבקרים אחרי שנעבור בית באוגוסט ומקווה שנראה אתכם.

לשחרר את הילד

על ידי בלה_שנדמה_לה* » 06 יולי 2010, 00:44

הי מה איתי,
נדמה לי שכבר דיברנו פה לא מזמן....

אני שואלת את עצמי למה לא בגן. גן מצויין אבל גן.
אני מציעה לנסח זאת אחרת: למה לא בית? למה כן גן?
אני מציעה לך לבדוק על איזה צורך של הילד/ צורך שלך אמור הגן לענות? ואחרי שהצורך הובן באמת (חברתי? לימודי? בייביסיטר כצורך של אימאבא?) - לבדוק איך עונים על הצורך הזה? כל צורך הוא בסדר, אין צורך לא טוב. אבל חשובה הבדיקה והזיהוי שלו, כדי שנוכל לענות על מה שדורש מענה.... וגם נרויח מודעות על הדרך (-;
על צורך חברתי, למשל, אפשר לענות במליון דרכים, לא חייבים גן. יש צרכים, בעיקר של ההורים, שעליהם רק מסגרת של 7-17 או 8-13 יכולה לענות.

למה אני לא מוסגלת לשחרר אותו?
את מסוגלת לשחרר, אבל למה לך? הוא חמוד, הוא מעניין, הוא סקרן, כיף לך איתו, את אוהבת אותו, נעים לכם ביחד.
למה "להצליח להיפרד מהילד שלי" נחשב בחברה שלנו כהצלחה הורית ומשאת נפש?!
אם את צריכה לצאת לכמה שעות את יכולה להיפרד מהילד שלך? הנה, את מסוגלת לשחרר אותו. (-:

אני יודעת למה אני עם הילדים שלי בבית (הם בני 8 ו-10), את מוזמנת להשתמש בזה, להתאים את זה לעצמך...
  • הם מעניינים אותי
  • חשוב לי להיות לידם כשהם צריכים אותי - לשאול אותי, לבכות עליי, להתלבט איתי....
  • אני רוצה להנות מכל הפנינים שלהם, לשמוע את ההברקות שלהם, את המחשבות שלהם, השאלות שלהם - למה שאיזו מורה או גננת תהנה מזה ואחר כך תגיד לי שיש לי ילדים נפלאים?!
  • יש עוד, אבל השעה מאוחרת
אשמח להרחיב אם בא לך....
{@

לשחרר את הילד

על ידי עדי_ש* » 05 יולי 2010, 09:09

_אני שואלת את עצמי למה לא בגן. גן מצויין אבל גן.
למה אני לא מוסגלת לשחרר אותו?
אני לא בטוחה שהסיבות שלי להשאיר אותו בבית נכונות.
חושבת שגן זה טוב בגלל החברה , תמיד יש ילדים זמינים לשחק איתם אך מצד שני - יותר מידי ילדים בשטח צפוף (פיזית ונפשית). יש כל כך הרבה חסרונות בגן , בעיני._

כמוני-כמוך.. (היי עינת, טוב שכתבת! נדבר על זה גם ביום רביעי? (-: )
כל השבוע התלבטנו אם אולי בכל זאת לרשום את יובל לגן.
השנה הוא פרח במשפחתון שלנו- גם אבא ואמא, גם ילדים בגילו, מרחב בטוח ולא גדול מדי, בית..
אבל הוא גדל וצריך יותר מרחב ובשנה הבאה יהיו אצלנו ילדים הקטנים ממנו בהרבה.

בקרנו בגן בעין כרם וסוף סוף התרשמנו לטובה מגן (אחרי שראינו באמת המון..)-
גננת מקסימה, חצר נעימה, מרחב גדול, ילדים מתוקים, אוכל יחסית בסדר, פעילויות כיפיות ומשוחררות..
אבל..
השנה הם 12 ילדים, זה נהדר ובכל זאת כבר כך הרעש וההמולה בתוך החלל גדולים מדי בעיני.
בשנה הבאה הם יהיו 20 והאקוסטיקה גרועה.
הם יהיו עם גננת ושתי עוזרות אבל הן גם מכינות את האוכל כל יום, מסדרות ומנקות.. רוב הזמן לא אפשרי לראות את כל הילדים.
ויש אסלה אחת (נמוכה ונוחה) עם טיפות פיפי (לא אפשרי לשמור נקי על אסלה המשמשת ל- 20 קטנטנים) אז מחלות בטח לא נפקדות משם..

אני רואה עצמי כאדם חברותי אבל לא הייתי רוצה להיות כל יום עם 20 איש בחלל סגור אחד..
הייתי רוצה להתחבר ולשחק יחד בשקט וברוגע על פי רצוני..

ברגע האחרון לפני ההרשמה החלטנו שלא.
יובל ישאר איתנו ואני אחפש עבורו מפגשים עם אנשי החינוך הביתי ופעם בשבוע אצא איתו, בתקווה שנמצא ילדים בגילו.
אחה"צ הוא כמעט תמיד פוגש ילדים (מקווה שהמפגשים שלנו גם יהפכו קבועים)
לא נאלץ להעיר אותו מוקדם בכל יום, להתארגן.
לא נצטרך לנסוע רחוק בכל יום, למצוא חנייה.
הוא יאכל אוכל בריא ומגוון, שאנחנו במילא מכינים אז למה שהוא לא יהנה ממנו?

אני לא שלמה עם זה לגמרי אבל מרגישה שכרגע זו ההחלטה שהכי מתאימה לנו.
הוא יגדל ויתחזק עוד שנה בבית ואם בשנה הבאה הבאה נראה לנכון אז המסגרות לא הולכות לשום מקום..

מקווה שהועלתי במשהו.

לשחרר את הילד

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 05 יולי 2010, 00:07

זו באמת שאלה לא פשוטה.
היא לא פשוטה כי אנחנו רוצות לילדים שלנו את האידיאל אבל חיות בחברה מאד לא אידיאלית ולכן ילד בבית, כמו גם ילד בגן, שניהם ישלמו מחיר כלשהו. הרי רובנו היינו שמחות לגדל אותם מחוץ לגן אבל כן בתוך רצף של שבט עם ילדים בגילאים שונים שזמינים עבורם מהבוקר ובמקום שאין בו כבישים צמודים לבית ושיוכלו להתרוצץ ולא להיות צמודים. המציאות היא שרוב מי שבוחרת בחינוך ביתי יוצרת מציאות לא פשוטה עבורה ועבור ילדיה בהקשר של חברה ועצמאות של הילדים שנעשים תלויים בה יותר מה שהיו לו חיו בתנאים אחרים.

זה גם מאד תלוי איפה גרים ומהו הגן.
אנחנו נפרדנו השבוע מגן שמאד אהבתי. הוא היה קטן במספר הילדים והדמות החינוכית היתה אחת ואוהבת מאד, חמה מאד. היה בו מגוון בגיל הילדים ולכן הילדים למדו להתחשב בקטנים מהם או בגדולים מהם, מה שבעיני הרבה יותר קשור לחיים מקבוצה הומוגנית בגיל. מבחינות מסויימות הוא היה כמו בית. מבחינות אחרות לגמרי לא וזה בסדר. כשלמדתי לקבל את ההבדלים בין הגן לבית נעשה לי יותר קל. מבחינתי היה בשליחה לגן נתינת אמון. תמיד להיות קשובה ובקשר זה דבר אחד חשוב, אבל גם לדעת שאני שולחת למי שאני נתנת בה/בו אמון זה דבר נוסף שבעיני הוא מאד משמעותי. יש לי גן ברחוב ואני מסיעה כל בוקר 20 דקות לעיתים עם הפקקים גם יותר, כי אני לא לגמרי נותנת אמון בצוות ובדרך החינוכית שנמצאת לי כאן סמוך לבית.

אין שום דבר רע בלהיות לבד לפעמים אבל ילדים צריכים חברה והצורך משתנה מאדם לאדם ומילד לילד.

מקווה שהועלתי במשהו.

לשחרר את הילד

על ידי מה_איתי* » 30 יוני 2010, 14:51

אפשר לשפוך פה קצת?

היום הלכנו לטיול בשכונה , אני , אבא והילדון בן כמעט 3.5 (שנים).
הגענו לגן שעשועים , איזה גן עשה שם מסיבת סיום והילדון שלי שיחק עם עצמו והסתכל על הילדים האחרים שהוא לא מכיר.
הסתכלתי עליו וחשבתי על כל הפעמים שאני רואה אותו אבל בעצם חושבת עליי , כלומר , אני משליכה עליו את המציאות שלי והפחדים שלי.
כמה פעמים חשתי בסיטואציות כאלו שהוא מסכן וחסר חברים והוא לא - הוא ילד מאושר שיודע להעסיק את עצמו ותמיד מוצא לו חברה ברגע שהוא צריך אותו.
הוא סוג של מוביל חברתי - כשהוא הולך למתקן תוך כמה דקות יש שם עוד לפחות 5 ילדים מחקים אותו.
הוא מסוגל להתחבר עם ילדים בכל הגילאים וזה נפלא בעיני.

למה אני מרגישה שהחברה משדרת לי שחייבים חברה של אנשים סביבנו? שחייבים להיות מוקפים כל הזמן?
חלק מהחינוך שלי זה לגדל ילדים עצמאיים שיודעים להעסיק את עצמם ולהיות גם לבד. מה רע בלהיות לבד לפעמים?

הוא היה 5 חודשים בגן ממש גרוע בעיני (רק בעיני כי זה אחד הגנים המומלצים פה) , היתה שם גננת מגעילה ולכן תקופה ארוכה הוא לא הלך בכלל לגן בימים שלה ובא רק לימים של המחליפה המקסימה שלה.
מאז הוא בבית ומספטמבר יש לנו משפחתון בבית שלנו עם מטפלת , אבא שלו או אני , אחותו הקטנה ועוד 3 ילדים בגיל של אחותו (היא בת שנתיים וחודשיים).
ההתחלה היתה טובה מאוד , אח"כ היתה נפילה אך טיפלנו ומאז שגשוג אדיר. מאוגוסט הוא יהיה בחינוך ביתי.

אני שואלת את עצמי למה לא בגן. גן מצויין אבל גן.
למה אני לא מוסגלת לשחרר אותו?
אני לא בטוחה שהסיבות שלי להשאיר אותו בבית נכונות.
חושבת שגן זה טוב בגלל החברה , תמיד יש ילדים זמינים לשחק איתם אך מצד שני - יותר מידי ילדים בשטח צפוף (פיזית ונפשית). יש כל כך הרבה חסרונות בגן , בעיני.

אשמח לתגובות והערות. קשה לי להסביר מחשבות במילים ומשפטים ברורים.
<שלח לפני שאתחרט>

לשחרר את הילד

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 30 יוני 2010, 09:01

להציע אוכל רק אם רואים שהילד ממש מורעב
זה עלול להיות קצת מאוחר מדי... עד השלב הזה הוא כבר מספיק להשתולל מרוב רעב, להתבכיין, להתחיל לדרוש ממתקים בעקשנות... יש ילדים ויש ילדים.

לשחרר את הילד

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יוני 2010, 00:03

ועוד משהוא, אפרופו לשחרר...:

http://www.mzone.co.il/node/379

לשחרר את הילד

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יוני 2010, 23:35

אם אני זוכרת מעברי החקלאי...המטרה של הבחלת פירות, היא להגיע למצב בו הפרי יגיע לשוק ולצרכן לפני שהוא נרקב. לכן קוטפים את הפרי לפני שהוא בשל לאכילה, מכניסים אותו למקרר פלוס תוספת גז, וכך הפרי מגיע לשוק ירוק אבל מבשיל מהר אצל היקרן או הצרכן ולא צריך כמו 'פעם' לעטוף בנייר עתון ולהניח במקום קריר. במידה שמה שכתבתי לא מופרך, מי שממש רוצה מוזמנות לחגוג עם האנלוגיות... .

חוץ מזה, לאחרונה חשבתי שיש משמעות מיוחדת עבורי למסגרת (רגע, לא חייבת להיות ממסדית אבל כן ממוסדת במובן של קביעות), ברמה של חוויה טובה ועמוקה של שייכות וביטחון ב'מקום/ ארגון שהוא מחוץ למסגרת המשפחתית.

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 29 יוני 2010, 15:25

קצת כמו שעושים הבחלה לפירות?

D-:

האמת היא שאני לא מרגישה בשלה למסגרת של שמונה שעות ביום.
ואני בת שנתיים ועוד שלושים.

לשחרר את הילד

על ידי לוטם_מרווני* » 29 יוני 2010, 15:22

רואה פירות בעמל השחרור
תרתי משמע:-)

לשחרר את הילד

על ידי דניאלה* » 29 יוני 2010, 14:49

בדיוק היום חשבתי לעצמי, גם בעקבות שיחת גן שעשועים, שחשוב לשחרר את הילד לא רק פיזית אלא נפשית.
אני כמובן מסכימה (-:
בתור מי שעבדה רבות על לשחרר את נושא האוכל
ואפילו (טפו) רואה פירות בעמל השחרור

לשחרר את הילד

על ידי תפוח_אדמה* » 29 יוני 2010, 14:31

בדיוק היום חשבתי לעצמי, גם בעקבות שיחת גן שעשועים, שחשוב לשחרר את הילד לא רק פיזית אלא נפשית.
לא לשאול כל חצי שעה אם צריכים פיפי, להציע אוכל רק אם רואים שהילד ממש מורעב, להציע משחקים רק אם הילד מבקש וכולי. לדעתי השחרור הזה הוא אפילו יותר חשוב. אני כרגע עובדת על לשחרר את נושא השינה, ככה שהילדים ילכו לישון כשהם באמת עייפים. זה לא קל לעשות, במיוחד אם אני בעצמי מאד עייפה.
טוב חייבת ללכת לשחק בטרקטורים :-) חבל שהוא לא משחרר את עצמו בקטע הזה....

לשחרר את הילד

על ידי דניאלה* » 29 יוני 2010, 14:09

_משיחות גן המשחקים הללו, פתאום נפל לי האסימון. כמה המסגרת חשובה.
כמה משמעותית ה"מסגרת" הזו לאנשים שהיא חלק מהחיים שלהם._
אני מאוד מזדהה איתך.
גם לי נפל האסימון הזה די בפתאומיות.
חברה מאוד טובה שאלה אותי על בתי, שהיתה אז בת שלוש:
"היא לא משתגעת בבית, בלי מסגרת?"
זה היה אחרי שהילדה היתה בגן, סבלה, ונשלפה ממנו.
ופרחה בבית. ממש פרחה ושוקמה.
ואז הבנתי איך הרבה אנשים פשוט משוכנעים שהילד חייב מסגרת.
שבלי מסגרת הילדים מתחרפנים, לא יודעים מה לעשות עם עצמם, לא מוצאים את עצמם.
הם לא מעלים בדעתם שהמסגרת היא למעשה למען ההורים.
הרי הילד צריך מסגרת! מן הידועות הוא! זה מין חוק טבע שכזה.

(ואני בהחלט יכולה להזדהות לפעמים עם אמהות שחוסר המסגרת של הילדים מחרפן אותן
ובעיקר לאור העובדה שהן כמוני וכמו רוב המבוגרים - בוגרי מסגרות מדופלמים).

לשחרר את הילד

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 29 יוני 2010, 08:03

אז מה זה אומר? שקודם הוא לא היה בשל וסתם המלצתם בחום לשחרר אותו?
קצת כמו שעושים הבחלה לפירות?

_משיחות גן המשחקים הללו, פתאום נפל לי האסימון. כמה המסגרת חשובה.
כמה משמעותית ה"מסגרת" הזו לאנשים שהיא חלק מהחיים שלהם._
כי מסגרת זה באמת דבר חשוב, אבל גם בית הוא סוג של מסגרת. כלומר, כשנמצאים בו מתוך ידיעה וכוונה ולא סתם רואים טלויזיה כל היום.
הרי עושים בו דברים, יש בו פעילויות, יש בו למידה - בדיוק כמו בגן.
זה רק לא מלווה בעוד 20 ילד שמתחרים על תשומת ליבה של הגננת (אולי מה שהם מתכוונים להגיד הוא שעכשיו הוא כבר כשיר לתחרות הזאת? טיפונת עצוב).

(לא קוהרנטית, אחזור אח"כ. אני אוהבת את התובנות שלך בדף הזה)

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 28 יוני 2010, 23:15

עברה חצי שנה, הילד חגג שנתיים ועברנו שלב..

עכשיו כשהוא הולך, גמול, מפטפט וכן הלאה.. לא זו בלבד שצריך לשחרר את הילד
אלא שנוסף שנראה שהילד "כבר בשל למסגרת".

אז מה זה אומר? שקודם הוא לא היה בשל וסתם המלצתם בחום לשחרר אותו?
ומה זו בכלל הבשלות הזו?
בן שנתיים ולגמרי בשל. התחלתי לחשוש שאם אני לא אשלח אותו הוא ירקיב לי בקרוב..

ועכשיו ברצינות. משיחות גן המשחקים הללו, פתאום נפל לי האסימון. כמה המסגרת חשובה.
כמה משמעותית ה"מסגרת" הזו לאנשים שהיא חלק מהחיים שלהם.
כמה מההורות בעצם מתבטאת דרך הפילטר הזה של "המסגרת".
פתאום אני רואה את המסגרת כאיזהשהו מסך שעומד בין ההורים ובין ההורות שלהם.
בין הילדים ובין החיים שלהם.
פתאום אני רואה את הקשר המדובר כאן בין גן הילדים לצבא, מה שנשמע לי בעבר כהפרזה הזויה.

אמאלה, מה קורה לי? קיצוניות באופן טבעי, אולי זו השעה. מוטב ללכת לישון.

לשחרר את הילד

על ידי סאלוש* » 27 נובמבר 2009, 09:53

הבחנה מעניינת. מוזמנת להוסיף עוד (-:

לשחרר את הילד

על ידי אנד_לוסיה* » 26 נובמבר 2009, 20:49

מוסיפה שהרבה פעמים מאשימים את האמא שהיא לא "משחררת" את הילד ובגלל זה הוא לא "עצמאי". מה שלפי דעתי ממש לא נכון, כי אם זה היה תלוי רק באמא, הרבה אמהות (לפחות כך אני, ואני מניחה שאני לא לבד) היו "משחררות" בשמחה ומשתחררות להן, אבל מה לעשות שהן רואות שהילד בכלל לא מעוניין בסידור הזה...

לשחרר את הילד

על ידי לי_אורה* » 26 נובמבר 2009, 20:13

מסכימה מאוד עם ההבחנה החשובה.

לשחרר את הילד

על ידי אילה_א* » 26 נובמבר 2009, 19:16

אצלי אין שיחרורים בלי ועדה
ועדת שליש קוראים לה

לשחרר את הילד

על ידי ש_י_ר_י* » 26 נובמבר 2009, 19:06

נכון ומדוייק @}
כשאנחנו באירועים או מקומות בהם אני "משחררת" את הילד, אני תמיד מוכנה ומזומנה להיות שם בשבילו כשהוא יצטרך, או סתם ירצה.

לשחרר את הילד

על ידי תזמורת_הים* » 26 נובמבר 2009, 15:21

כשאת הולכת מהילד למקום אליו הוא לא יכול להגיע/ליצור איתך קשר- הרי שאת משתחררת מהילד. לא משחררת אותו.
משפט נפלא. תשובה מצוינת לכל הטוענות שזה טוב לשלוח ילד בן שנה (או שנתיים, או שלוש) לגן כי "צריך לשחרר אותו" :-P

לשחרר את הילד

על ידי אמא_ללי* » 26 נובמבר 2009, 12:02

:-)

לשחרר את הילד

על ידי שני_צו* » 26 נובמבר 2009, 11:14

לאחרונה אני נתקלת יותר מדי בביטוי הזה.. רוצה להבהיר, לפחות באתר הזה.

לשחרר את הילד זה לתת לילד ללכת ממך, כך שיוכל לחזור. בשנים הראשונות זה אומר שאת צריכה להישאר בטווח שמיעה/ראיה/זחילה/הליכה ממנו.
אח"כ אני מניחה שבטווח שיחת טלפון וכן הלאה..

בשביל לשחרר את הילד בשנים הראשונות צריך קודם כל להיות נוכחת. נוכחות משחררת, אבל נוכחות.

כשאת הולכת מהילד למקום אליו הוא לא יכול להגיע/ליצור איתך קשר- הרי שאת משתחררת מהילד. לא משחררת אותו.

אני אגב, גיליתי שטוב ונעים לי להשתחרר מהילד פה ושם. אבל צריך לקרוא לילד בשמו :-)

חזרה למעלה