על ידי בשמת_א* » 03 דצמבר 2007, 20:38
בבית אנחנו מאפשרים לה אבל בגן אין אפשרות מאחר וכל הילדים מתחילים להתפשט (היא נחשבת למנהיגה בקרב הילדים והם מחקים אותה).
D-:
LOL
דמיינתי לעצמי את הסצינה והתפוצצתי מצחוק. כל הכבוד לה! D-:
אולי כאן הבעיה? אולי יכול להיות שהיא לא רגילה שמחליטים עבורה ועבור הגוף שלה?
כן, וזה כמובן ייתרון גדול. אבל בגיל הזה, קשה למבוגרים, כי היא עדיין זקוקה להנחייה והכוונה לגבי ההתנהגות הנאותה.
כנראה שצריך לחשוב, מה הניסוח שמעודד אותה לשתף פעולה. משהו כמו שילוב של הרבה כבוד, הרבה רצינות, השמעה בקול של ההעדפה שלה ("את אוהבת להיות בלי בגדים" או משהו כזה) יחד עם הבהרה מה מתאים ("אבל הכללים בגן הם שכולנו לבושים. אנחנו מכבדים את הפרטיות של הגוף שלנו ומתלבשים" משהו כזה. הכי קצר שאפשר, אולי "אבל לגן באים לבושים" ודי). אני זורקת רעיונות, בתקווה שיתנו לך השראה לחבר משהו משלך.
אני לא מנסה להכריח אותה, אף פעם. אני כן מנסה לדבר איתה ולהסביר לה.
א. אני שאלתי על המטפלות. האם הן מנסות "להכריח" או רק מבקשות יפה, בדיבור?
ב. גם בדיבור, כדאי כמה שפחות מלים. ראי הדוגמא שנתתי בפיסקה למעלה.
חשבתי להציע לה ללבוש גרביונים עם השמלה, אולי יהיה לה פחות תחושה של "בגדים" ככה
כן. זה נראה לי בכיוון. ואני מתכוונת: הרעיונות שעברו לי בראש הם להציע לה לבחור - או שמלה כזאת או מכנסיים כאלה. אם היא בוחרת, מבין מבחר מצומצם של אפשרויות מתאימות - אז היא קובעת, ומצד שני לא נותנים לה לבחירה את הבגדים שלא מתאימים יותר.
כשהילד שלי מבקש בגד שלא מתאים, אני אומרת בטון הכי רגוע וענייני וסגור שלי: "אה, זה בגד קיץ, כבר העליתי למעלה. עכשיו חורף, הנה בגדי החורף". איכשהו, כשההורה לגמרי סגור על משהו, הילד עוזב את העניין.
אז עוד רעיון שמשפחות רבות מבצעות הוא, שכל שנה עושים החלפת ארונות קיץ-חורף. ברגע שהתקרר, מיינו את כל הבגדים, העלינו למעלה (למדפים גבוהים) את בגדי הקיץ, והורדנו למטה את בגדי החורף. ככה, במדפים הנגישים נמצאים עכשיו רק הבגדים המתאימים לעונה. אין אפשרות לבחור חולצה עם שרוולים קצרים, כי היא לא שם.
אז השמלות הדקיקות יכולות לעלות למעלה, ולמטה יהיו רק השמלות היותר חורפיות. מהן היא תבחר.
בגילה, בחירה בין שני בגדים יכולה להיות מספיק גדולה ומבלבלת. אבל זה גם תלוי באופי הילד: שמתי לב, שהילד שלי אהב מגיל צעיר לבחור בין הרבה. פשוט דאגתי, שכל הבגדים שיעמדו לבחירה "יעמדו בתקן"...
תתייחסי לכל מה שכתבתי כאל רעיונות שנועדו לתת לך השראה, איך להיות יצירתית ולעבוד "איתה" כדי שהיא תשתף פעולה בכיף במקום להתנגד.
[u]בבית אנחנו מאפשרים לה אבל בגן אין אפשרות מאחר וכל הילדים מתחילים להתפשט (היא נחשבת למנהיגה בקרב הילדים והם מחקים אותה).[/u]
D-:
LOL
דמיינתי לעצמי את הסצינה והתפוצצתי מצחוק. כל הכבוד לה! D-:
[u]אולי כאן הבעיה? אולי יכול להיות שהיא לא רגילה שמחליטים עבורה ועבור הגוף שלה?[/u]
כן, וזה כמובן ייתרון גדול. אבל בגיל הזה, קשה למבוגרים, כי היא עדיין זקוקה להנחייה והכוונה לגבי ההתנהגות הנאותה.
כנראה שצריך לחשוב, מה הניסוח שמעודד אותה לשתף פעולה. משהו כמו שילוב של הרבה כבוד, הרבה רצינות, השמעה בקול של ההעדפה שלה ("את אוהבת להיות בלי בגדים" או משהו כזה) יחד עם הבהרה מה מתאים ("אבל הכללים בגן הם שכולנו לבושים. אנחנו מכבדים את הפרטיות של הגוף שלנו ומתלבשים" משהו כזה. הכי קצר שאפשר, אולי "אבל לגן באים לבושים" ודי). אני זורקת רעיונות, בתקווה שיתנו לך השראה לחבר משהו משלך.
[u]אני לא מנסה להכריח אותה, אף פעם. אני כן מנסה לדבר איתה ולהסביר לה.[/u]
א. אני שאלתי על המטפלות. האם הן מנסות "להכריח" או רק מבקשות יפה, בדיבור?
ב. גם בדיבור, כדאי כמה שפחות מלים. ראי הדוגמא שנתתי בפיסקה למעלה.
[u]חשבתי להציע לה ללבוש גרביונים עם השמלה, אולי יהיה לה פחות תחושה של "בגדים" ככה[/u]
כן. זה נראה לי בכיוון. ואני מתכוונת: הרעיונות שעברו לי בראש הם להציע לה לבחור - או שמלה כזאת או מכנסיים כאלה. אם היא בוחרת, מבין מבחר מצומצם של אפשרויות מתאימות - אז היא קובעת, ומצד שני לא נותנים לה לבחירה את הבגדים שלא מתאימים יותר.
כשהילד שלי מבקש בגד שלא מתאים, אני אומרת בטון הכי רגוע וענייני וסגור שלי: "אה, זה בגד קיץ, כבר העליתי למעלה. עכשיו חורף, הנה בגדי החורף". איכשהו, כשההורה לגמרי סגור על משהו, הילד עוזב את העניין.
אז עוד רעיון שמשפחות רבות מבצעות הוא, שכל שנה עושים החלפת ארונות קיץ-חורף. ברגע שהתקרר, מיינו את כל הבגדים, העלינו למעלה (למדפים גבוהים) את בגדי הקיץ, והורדנו למטה את בגדי החורף. ככה, במדפים הנגישים נמצאים עכשיו רק הבגדים המתאימים לעונה. אין אפשרות לבחור חולצה עם שרוולים קצרים, כי היא לא שם.
אז השמלות הדקיקות יכולות לעלות למעלה, ולמטה יהיו רק השמלות היותר חורפיות. מהן היא תבחר.
בגילה, בחירה בין שני בגדים יכולה להיות מספיק גדולה ומבלבלת. אבל זה גם תלוי באופי הילד: שמתי לב, שהילד שלי אהב מגיל צעיר לבחור בין הרבה. פשוט דאגתי, שכל הבגדים שיעמדו לבחירה "יעמדו בתקן"...
תתייחסי לכל מה שכתבתי כאל רעיונות שנועדו לתת לך השראה, איך להיות יצירתית ולעבוד "איתה" כדי שהיא תשתף פעולה בכיף במקום להתנגד.