אבל רציתי לידה טבעית

שליחת תגובה

הכלל הוא הפרט
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אבל רציתי לידה טבעית

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי ב_שאיפה* » 23 ספטמבר 2012, 20:06

הדף קפץ במה חדש.
הזכיר לי שגם אני רציתי לידה טבעית, כולל מרכז לידה טבעי אליו נסענו במיוחד, מיילדת פרטית, המתנה ממושכת (היא נולדה לבסוף בדיוק ביום בו התחיל שבוע 43).
אבל........ היא לא רצתה לצאת והתחילו זירוזים. אלה גרמו ל24 שעות של צירים מייגעים, והאפידורל, שהייתי כל כך נגדו,
איפשר לי קצת לנוח ואפילו לישון עד להתפתחות השלב בו המיילדת מעט עימעמה אותו, איפשרה לי להיות בתנוחות שונות שיזרזו את הלידה, כולל השענות קדימה כמעט לכריעה (גם אם בלי לרדת מהמיטה).
ההרגשה בסופו של דבר הייתה שכן כיבדו את בקשותיי, וכשהיא נולדה, המיילדת שלנו, שהייתה מראש בגישה טבעית, ומשבוע 41 אמרה שנחכה ונחכה ונחכה, אמרה שטוב שכבר זירזנו, כי השלייה שיצאה הייתה זקנה ועם אוטמים.
אז לא נורא, לא היה טבעי, וה"רומנטיזציה" שלי את התהליך נופצה.
לא היה לי כיף ללדת למרות ההכנה, הלידה לא התפתחה טבעית והייתה מאד מאד כואבת (צירים זה כואב, לפחות אצלי). אבל היה - סביר.
והרגשתי שהיחס אליי היה טוב ומכבד, אני לא יכולה לומר שהוא היה "התערבותי" במובן של פולשני, אלא יותר סיוע של הרפואה למצב בו היינו. ובסוף יצאנו בשלום.
וגם זה משהו

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי רונ_צ'ה* » 23 ספטמבר 2012, 14:39

קוראת רנדומלית דפים ממדור הריון ולידה (מי יודע, אולי זה יהיה מה שיעשה צירים סוף סוף....)
ו.. וואלה, הפיל לי כמה אסימונים נאים.
תודה לכל מי שכתבה:-)

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אני_דולב* » 22 ספטמבר 2012, 09:02

_גם אני חושבת שהדף מאוד מאוד חשוב
וחוזרת גם על הרעיון שכתבה מישהי למעלה להפכו לדף אינדקס ללידות כאלו: נשים שרצו והתכוננו ללידה טבעית ולבסוף היתה לידה התערבותית
חשוב במיוחד כאן באתר שבו נשים מחוברות יותר לעצמן ולתהליך ההריון והלידה_

מסכימה מאד ומקווה שמישהו יערוך (אני עוד לא מומחית גדולה). יש לדף הזה במתכונתו המוצעת פוטנציאל גדול לעזור לי ולאחרות.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי בוחרת_באהבה* » 22 פברואר 2011, 20:26

גם אני חושבת שהדף מאוד מאוד חשוב
וחוזרת גם על הרעיון שכתבה מישהי למעלה להפכו לדף אינדקס ללידות כאלו: נשים שרצו והתכוננו ללידה טבעית ולבסוף היתה לידה התערבותית
חשוב במיוחד כאן באתר שבו נשים מחוברות יותר לעצמן ולתהליך ההריון והלידה

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 פברואר 2011, 16:51

בעיניי הדברים שנכתבו כאן חשובים.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי ע_ע_ע* » 22 פברואר 2011, 15:59

דף _למחיקה

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 05 אוקטובר 2008, 11:12

תודה וסליחה לכל הנשים אשר לא זכיתי להגיע ולשמוע את סיפורי הלידה שלכן, ותודה לכל הנשים שכן זכיתי לקרוא את סיפוריהן ולראיין אותן. עזרתן לי מאוד ואני מצרפת בזאת את סיכום העבודה שלי כפי שיופיע בקרוב באתר של המיילדת רונית קופוליס:

התערבויות בלידה מנקודת המבט הנשית

כמו נשים רבות אשר לוקחות איתן את סיפור הלידה שלהן האישי ללידה הבאה מתוך רצון עז לתקן את המקום שנפגע בלידה הקודמת, גם אני "סחבתי" איתי את ההתערבות שחוויתי בלידה הראשונה ורציתי לשנות בלידה הבאה. "כל מה שקרה" היה שהפכו אותי על הגב בזמן שרציתי ללדת על ארבע. כך היה נכון לי באותו הרגע ומבחינתי מרגע זה הלידה שלי כבר לא הייתה שלי – היא הייתה של הצוות המיילד – לא היה אכפת לי יותר אם יחתכו את חבל הטבור בעודו פועם, לא היה אכפת לי אם יתנו לי פיטוצין, איבדתי את כוח ההתנגדות.
לתפיסתי לידה היא תהליך שהוא מעבר לפיזי גם נפשי ורוחני מאוד מאוד עמוק, ורציתי להיות שם לגמרי, "במאורה" שלי עם עצמי ועם התחושות שלי ולחוש מה נכון או לא נכון עבורי וזה בעצם נלקח ממני. זכרון ההיפוך על הגב היה צורב ולכן, למרות שלא היה לי נוח במיוחד הפעם בתנוחה הזאת – בלידה הבאה לא הסכמתי להתהפך וכך גם ילדתי. כל כך הייתי נחושה להוכיח את עצמי שלחצתי בצורה שכאבה לי בעצם הזנב חודשים אחר כך, לא הייתה שם השלווה הנכונה, היה שם אגו ורצון לשנות את זכר הלידה הקודמת. עד כדי כך זה היה חזק.
שאלתי את עצמי - אז מה קורה לנשים אחרות – שלא נותנים להן לרדת מהמיטה, שפוקעים, שמזרזים, שמאלחשים, ששולפים ומנתחים – מה קורה לכל הנשים הללו – איך הן רואות את החוויה? האם גם הן שואפות כל כך חזק לתקן? האם אין להן בעיה עם זה? האם זה נצרב בהן או שהן משלימות עם האירועים?. ועם השאלות הללו יצאתי לדרך מרתקת של מחקר וראיונות מעמיקים עם נשים שרצו לידה טבעית והתערבו להן.
קיימת רשימה מובנית של פעולות רפואיות המוגדרות כהתערבות בלידה, אך משיחה עם יולדות עולות גם התערבויות אחרות הכוללות הפחדות למיניהן, שכיבה בכפייה בלידה או במוניטור, הלחצה בזמן צירי הלחץ, הכרחת היולדת לעשות את צרכיה בסיר גם כאשר אין בכך הכרח, או אם יש הכרח, בלי הסבר מספק, ועוד התערבויות פיזיות וחזקות מהן – נפשיות, המנצלות את חוסר הידיעה של היולדת, את תלותה בצוות ואמונתה בו ואת תחושת פחיתות הערך מבלי דעת היולדת את זכויותיה מתוך המסמך של זכויות החולה והחשיבה שהצוות הוא בעצם המחליט העליון ומרכז העניינים במקום האשה עצמה.
העבודה באה לבחון בעצם אילו התערבויות משאירות חותם על האשה היולדת ואלו לא, מה הגורם המשתנה מלידה ללידה שהופך התערבות מסויימת לבעייתית בלידה אחת וטבעית בלידה אחרת? מה התחושות המלוות את ההערבויות ומה עושות הנשים עם התחושות הללו? מדוע לדעתן קרתה ההתערבות? מה היו משנות בתהליך?
ההתייחסות הרווחת ללידה בציבור הכללי תואם באורח פלא את תפיסת הצוות הרפואי – כלומר החשיבות הגדולה בלידה היא אמא בריאה ותינוק בריא, ובכך לא כוללים את הפצעים שבנפש. אמהות מקבלות את המסר שהחוויה שלהן שולית ולא חשובה, ועצם העיסוק בה הוא הסטת תשומת הלב ממה שחשוב באמת – התינוק.
מנקודת מבט זאת יוצא הצוות הרפואי כשהוא פונה בעיקר לרישומי המוניטור כאל כלי חשוב מאין כמותו ולפיהם הוא מכוון את צעדיו, מתוך לקיחת כל האחריות על עצמו, מבלי להותיר דבר ליולדת. התערבויות שנעשות ללא כבוד ליולדת משפיעות רבות על בטחונה העצמי וה"בונדינג" עם התינוק נפגע, כמו היכולת להינות מן התינוק בכלל, והבטחון העצמי של האשה גם בהמשך הדרך – באמהות והמשפחתיות.
מחקרים שונים שבדקו את רמת שביעות הרצון של נשים המופנות לבית חולים למרות שחפצו בלידת בית מצביעים על חוסר שביעות רצון די בולט אצל נשים אשר הופנו למרות רצונן, אך מה שמאוד מעניין לראות זה את שביעות הרצון הגורפת של הנשים מן הצוות המטפל, גם כאשר שביעות הרצון שלהן מן התהליך כולו אינו גבוה. על כן יש לשאול - האם הנשים מאשימות את עצמן כאשר הן חוות התערבות שאינה לרוחן? מה בעצם אומרת אשה כאשר היא מציינת שהיא אינה שבעת רצון מן התהליך, איפה בדיוק קיים חוסר שביעות הרצון?
מהתשאולים שערכתי הגעתי למספר מסקנות:
  1. התערבות בלידה יכולה להיות אפילו פעוטה ועדיין לגרום למפח נפש גדול. התחושות הקשות נובעות משילוב בין המצב החשוף והפגיע מאוד בו נמצאת היולדת לבין הורמון האוקסיטוצין המופרש בלידה ודוחף את הנשים לחיפוש של מקום מאוד מוגן ובטוח, כאשר ההבדל בין החיפוש לבין מה שהן מוצאות הוא תהומי וטראומטי.
  2. בדרך כלל מיד לאחר הלידה היולדת לא מייחדת חשיבות גדולה להתערבות, כנראה בשל פרץ ההורמונים והאדרנלין המסכמים כל לידה, אך היא נתפשת במלא עוצמתה כמה ימים מאוחר יותר, עם הירידה שקיימת גם כך ברמות ההורמונים היוצרת דכאון קל אצל כל אשה כמעט. שם הופכת ההתערבות לענן המעיב על כל התהליך עד שקשה לעיתים קרובות לראות את כל הטוב בלידה שהיתה. המצער לראות שהענן לא חולף עם ההתאזנות ברמת ההורמונים, אלא לאחר עבודה רוחנית מעמיקה עם הנושא. אחוז לא מבוטל של נשים חוות את החוויה מתוך דכאון ממש, ולעיתים יש ממש צורך בטיפול תרופתי – פסיכולוגי על מנת לעבד את החוויה.
  3. נשים בדרך כלל לוקחות את "התיק" הזה ללידה הבאה מתוך מקום של פחד במקרה הרע ורצון לשפר במקרה הטוב, בכל מקרה נקודת הפתיחה היא הרבה פעמים הרצון לשנות את הרושם שנותר ולתקנו, דבר המפריע למקום הנקי ממנו רצוי לאשה להגיע, על מנת לחוש את המתרחש בלידה הספציפית והחדשה שהיא חווה.
  4. כאשר ההתערבות הייתה יזומה על ידי האשה עצמה ולפי בקשתה, וחשוב מזה – ברגישות, הכלה והעצמה שלה - תחושת הכשל נעלמת, גם אם ההתערבות הייתה מאוד דראמטית – אפילו ניתוח קיסרי לצורך העניין. כאשר אלו אינן קיימות, הנשים מגיעות למקומות קשים, עד כדי תחושת אונס ממש – נשים מציינות תחושות של כעס (במקרה הטוב) ועד האשמה עצמית (שוב - כמו באונס זאת הרוח הרווחת דווקא) ותשובות של - אילו הייתי עושה כך וכך אז...לעיתים נשים מציינות בפירוש את המילה אונס, אפילו לעיתים רחוקות – מול הצוות המיילד עצמו. (ראו לידה מכשירנית כאונס).
  5. היה מפתיע עבורי לגלות שיש נשים אשר רואות גם במקום הקשה שיעור עבורן להשתפר וללמוד ממנו מתוך מקום של ראיה נקיה של מה שהיה, בלי להעיב על התהליך. 90% מהנשים ציינו כי יוכלו לשפר את לידתן הבאה על ידי עבודה רוחנית דווקא, וחלק מן העניין הוא לעבוד על המקומות הקשים בלידה הקודמת ולמצוא את השיעור שהן טומנים בחובם עבור האשה. כך למשל כתבה אשה אחת: "אומרים ש"את יולדת כמו שאת חיה". האם אני חיה חיים סבילים ? ". מעניין היה לגלות שגם נשים אשר ציינו שהיה חסר להן חומר עיוני, ציינו עבודה רוחנית כדרך לשפר בלידה הבאה.
נשים סוחבות את חוויות ההתערבות הרבה מעבר ללידה הבאה. הן סוחבות אותן לנצח (נשים דיברו איתי על לידות שלפני 11 שנה, הן לא זכרו את הלידות אבל זכרו היטב את פרטי ההתערבות שחוו). החוויה משאירה את חותמה, בייחוד על יולדות צעירות בלידה ראשונה שעוד לא יודעות מה מותר ומה אסור להן לדרוש, ועל יולדות מודעות וחזקות אשר כאשר הכוח נלקח מהן בתהליך הן מרגישות נכנעות ומרוקנות.
הבעייתיות בהתערבויות הינה בעיקרה לקיחת האחריות והמוקד בלידה מן האשה אל הצוות המטפל, אך המוקד העיקרי עליו יש לתת את הדעת הוא ההסבר הניתן בצמוד להתערבות – שכן התערבות שבאה עם הסבר מתאים שקונה את דעתה של היולדת ומביא את הסכמתה לעניין, הסבר אשר בא ממקום של אמפטיה, הכלה וחיזוק, משנה את כל התמונה שנחווית אצלה – ואז גם ההתערבות הקשה ביותר לא משאירה צלקת וחותם אלא נתפסת כחלק מן התהליך, וגם כמקום איתו ניתן לעשות עבודה ללא תחושה של עלבון, כעס או אובדן דרך.

כותבת המאמר – אופירה אלקובי, מלווה להריון ולידה, 054-5422131 או 052-5937128

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי ענ_בר* » 21 מאי 2008, 21:36

הוספתי גם אני את סיפור הלידה בדף בית שלי, ויש לי המון מה להגיד בנושא "אבל רציתי לידה טבעית".
מוזמנת.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי יתרון_האור* » 21 מאי 2008, 17:19

בבלוג שלי שני סיפורי לידה, ראשונה בבי"ח ושני'ה בבית
אם יש לך שאלות את מוזמנת לפנות אלי בדפבית

בלוג יתרון האור

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 21 מאי 2008, 16:57

סוף מעגל - בינתיים הספקתי לקרוא את הסיפור שלך, והוא ממש מקיף ומרתק, לרגע חשבתי שאני קוראת ספר ושכחתי מהעבודה ומהעולם סביב :-) תודה

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 21 מאי 2008, 09:29

סיפור הלידה שלי- לידה שהתחילה בבית והמשיכה בבית חולים רוקדת יולדת . לא מאחורי כל מילה שכתבתי אני עדיין עומדת, עם הזמן אני רואה חלק מהדברים קצת אחרת, ואם יהיו לך שאלות אז בשמחה.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 21 מאי 2008, 00:05

ומתוך הדף הנ"ל - עוד נקודה למחשבה:
החיבור בין הפרשת אוקסיטוצין בלידה לבין הצורך הרגשי בסביבה בטוחה ואוהדת.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 מאי 2008, 23:28

חוויה הדומה במהותה לאונס
לידה מכשירנית כאונס

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי מיכל_שץ* » 17 מאי 2008, 22:20

ניסיתי לשלוח מייל ולא הצלחתי
אבל בעצם הכל נמצא בסיפור הלידה...

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי א* » 17 מאי 2008, 21:16

_אולי שווה להפוך את הדף הזה לדף אינדקס לסיפורים מהסוג הזה
יש דף אינדקס לסיפורי לידה_
התכוונתי לאינדקס של הסוג הספציפי של סיפורים שהתגלגלו מלידה טבעית להתערבותית.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי מיכל_שץ* » 17 מאי 2008, 17:42

אולי שווה להפוך את הדף הזה לדף אינדקס לסיפורים מהסוג הזה
יש דף אינדקס לסיפורי לידה
מדור סיפורי לידה

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי מיכל_שץ* » 17 מאי 2008, 17:41

כאשר יולדת מתחילה לידה עם ירידת מים ברוב המקרים הצורך בהשראת לידה מולידה
סתם, לא קשור לדף.
למה כשיש ירידת מים חייבים להשרות לידה?
עוד מקור לצרות.. כמו אפידורל

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 17 מאי 2008, 17:07

ורציתי לספר לכן על תחושה שמתגבשת בי עם כל ראיון ושאלון - ואשמח לתגובותיכן בנושא.
אני חשה שמשום שהלידה היא תהליך בו האשה (במיוחד בלידה טבעית אולי - גם מקום לשאלה) נמצאת במקום מאוד פגיע - כל התערבות שנעשית בלא הסכמתה משאירה אצלה חותם לשנים רבות, ואולי לנצח.
אין כל כך דיבור על זה משום שלא מייחסים כל כך הרבה חשיבות לנושא אבל מהתשובות שקיבלתי אני חווה מהנשים חוויה הדומה במהותה לאונס - והתגובות עליו נעות מתחושות של כעס (במקרה הטוב) ועד האשמה עצמית (שוב - כמו באונס זאת הרוח הרווחת דווקא) ותשובות של - אילו הייתי עושה כך וכך אז... האם הצוות לא אמור לכבד אותנו הנשים ולספר לנו בלי שנצטרך דווקא לעשות דוקטורט לפני הלידה?
שוב - אני לא שוללת בכלל הכנה מעמיקה לפני לידה וידיעה כמה שיותר מעמיקה, ועדיין - למה אנחנו לא יכולות לקבל מידע גם ב"קרב" ואנחנו צריכות הכנה כלך כך מעמיקה רק כדי לקבל יחס נוראמלי ובמקרה הטוב הוגן?
וכאנקדוטה אספר לכן שביום שני שעבר הייתי בחדר לידה, לא משנה איפה, שם עשיתי את הסטאז' שלי בעזרה בזמן לידה וכמות ההתערבויות הייתה פשוט מקוממת (- לבכות או לכעוס?) - ובמקרה אחד בו הייתי נוכחת בשלב הלחיצות של אשה מקסימה עם אפידורל אמרה המיילדת לאשה : "את בפתיחה מלאה כבר שעתיים וחצי, אם לא תלדי עוד חצי שעה יעשו לך וואקום, אז תנשמי עמוק ותעצרי את הנשימה ותלחצי חזק, כבר קיבלתי שתי לידות עם וואקום היום, אותך אני רוצה בלידה רגילה". מיד לאחר מכן היא אמרה לי בשקט - אם זו הייתה לידה טבעית הייתי מחכה, כי המוניטור תקין ואין סיבה לוואקום, אבל אין לי ברירה כי הרופאים עוד מעט יבואו.
מה תגידו על זה?
אחרי חצי שעה כשהרופאים בפתח אמרה המיילדת ליולדת - אולי אחתוך אותך, כך היא תצא יותר מהר.

לא נורא? איום ונורא!
בסוף היא ילדה בעזרתו האדיבה של הרופא שלחץ על הבטן מלמעלה עם כל כובד משקלו ודחף את התינוקת החוצה. לפחות בלי חתך ובלי וואקום זה נגמר בשלום, אבל ...

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 17 מאי 2008, 16:58

לעניות דעתי חשוב להפריד בין התערבות רפואית שהיא תוצאה מהמלצת רופא בשל הפרעה כלשהיא בהריון או במהלך הלידה, סימנים המבשרים סיבוך וכו' לעומת התערבות בשל הצורך בהקלת הכאב.

מבחינתי כל התערבות שאינה לרוח היולדת - גם אם זה שיכוך כאבים כאשר דחפו אותה לכך והיא לא ממש רצתה, פוגע ביולדת בסופו של דבר מבחינת תחושתה את התהליך. ולעומת זאת התערבות כמו ניתוח, כשהיולדת מסכימה לגמרי שזה המסע הנכון לסיים בו את הלידה שלה, יכולה להיות מבורכת. כך שבעצם המקום שלי הוא לבדוק באילו תחושות יוצאת היולדת בסופו של דבר מן ההתערבות, ולא משנה לי אפילו אם זה סתם היפוך שלה על הגב כאשר היא רצתה בעצם ללדת על 6 (המקרה שלי לצורך העניין) - כל עוד האשה חווה כאן לקיחה של הלידה מידיה, זאת פגיעה.
בקשר לרפואה שלוקחת פיקוד על הלידה והנשים שמרגישות שהלידה אינה שלהן (וההריון) - אני מסכימה איתך לגמרי ואף נפגשתי בזה בעצמי. זה גם מביא אותן הרבה פעמים מקום חרדתי ונואש במקום למקום השלם והמאמין בטוב בהריון ולאחריו.

תודה לכולכן על ההיענות, אתן נפלאות

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי טאו_להורות* » 16 מאי 2008, 23:35

בוחרת באהבה
הספרים שנכתבו עד לפני 23-30 שנה עסקו באיך ל"נהל את הלידה " הרפואה והטכנולוגיההמצטברת השתלטו על ההריון והלידה,השאיפה לתינוקות מושלמים ולידות ללא פגע הולידו מיילדות טכנוקרטית והיולדות הלכו לאיבוד בינהם. מיילדות ורופאים חכמים , כמו מישל אודה הבינו שצריך להזכיר לעצמם וליולדת של מי ההריון ?ומי הוא זה שיחווה את חווית הלידה וההורות?
אני נפגשת יום יום ביולדות שמרוב בדיקות ומעקבים שוכחות שהתנוק הזה הוא שלהן ולא של הרופא או בית החולים.
יש המון נשים שאינן מודעות לאפשריות שלהן ופשוט כבר לא מאמינות ביכולת שלהן ללדת בעצמן ו\או להניק ולגדל את התינוק בעצמן והספרות הזו נועדה להן.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי א* » 16 מאי 2008, 23:27

גם סיפור הלידה שלי יעזור לך אולי:
סיפור ההריון והלידה של א

אולי שווה להפוך את הדף הזה לדף אינדקס לסיפורים מהסוג הזה.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי טאו_להורות* » 16 מאי 2008, 23:20

אופי ירוקה אני שייכת לדור היולדות הקודם, שלידה הייתה רגילה ולא היו לנו שאיפות או דרישות מעצמנו פרט ל"לחזור הביתה בשלום".
לפני דור לא ידענו שאפשר אחרת ולידה טבעית היתה פונקציה של מיעוט משאבים.
לעניות דעתי חשוב להפריד בין התערבות רפואית שהיא תוצאה מהמלצת רופא בשל הפרעה כלשהיא בהריון או במהלך הלידה, סימנים המבשרים סיבוך וכו' לעומת התערבות בשל הצורך בהקלת הכאב.
כאשר יולדת מתחילה לידה עם ירידת מים ברוב המקרים הצורך בהשראת לידה מולידה צורך באנלגזיה , המנעות מתנועה מולידה ותנוחות זקופות עלולה להוביל לעצירה בירידת הראש וכל התערבות נוספת עלולה גם להוביל למצוקה עוברית ולנתוח.
בסנריום אחר יולדת ללא ירידת מים יכולה להתמודד עם הכאב עד 8 ס"מ ואפילו לחייך בין הצירים וכמובן ללדת בלידה טבעית.
לדעתי יש סיכוי גדול יותר ללדת לידה טובה ליולדות שמכינות את עצמן לפני ההריון ובזמן ההריון בתזונהבריאה ופשוטה ופעילות גופנית מאוזנת .
הכנה עם יוגה מגמישה את השרירים ואת המפרקים ובו זמנית גם את מחשבה והנפש.
במצבים שבהם הלידה מורכבת ומצריכה קבלת החלטות מושכלות ,גמישות ונכונות לוותר על שאיפות ורצונות יכולה להקל על תחושת האכזבה.
לקבל את המצב כמו שהוא , לכבד את הגבולות שלך ולוותר לטובת תינוק בריא על שאיפות זו אימהות לשמע.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי או_רורה* » 16 מאי 2008, 22:45

וסיפור הלידה שלי בכלל טקסט בוק להתערבויות בלידה: "על הלידה ואחרי".

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אמא_של_בוטן* » 16 מאי 2008, 07:03

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי טרה_רוסה* » 15 מאי 2008, 23:09

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי POOH_והתוספות* » 15 מאי 2008, 22:54

אולי גם סיפור הלידה הראשונה שלי יעזור?
הוא בדף שלי.

ואם חסרים פרטים רק תגידי ואשמח להוסיף.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 מאי 2008, 22:25

גם סיפור הלידה שלי יעזור לך אולי:
סיפור הלידה של קרוטונית מהמרק הגדול
כתבתי את מסקנותיי המאוחרות (אחרי מספר חודשים ואחרי שנה) בתחתית הדף.

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי בוחרת_באהבה* » 15 מאי 2008, 22:16

אופי ירוקה
אשמח מאוד לענות על השאלות שלך בקרוב כשאאזור כוחות- בחרתי ללדת לידת בית ולבסוף ילדתי בניתוח קיסרי.
אני מרשה לעצמי, אם את מרשה לי, לפנות דרך הדף שלך ולשאול בכאב: למה לא מדברים על זה?
למה בספרים חשובים כמו "לידה פעילה", "טבעי ללדת" ואפילו הספר החדש של ד"ר מישל אודנט - "לידה יוצאת דופן", כמעט ואין התייחסות לכך.
האמירות הן- התערבויות בלידה זה דבר איום ונורא ואם תעשו כל מה שאנחנו אומרים תהיה לכם לידה טבעית
ומה אם מי שניסה וקרה לו אחרת, הרי וודאי יש דרך באופן טבעי להתמודד ולהחלים אחרי התערבויות בלידה

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי גם_למבי* » 14 מאי 2008, 16:21

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי גם_למבי* » 14 מאי 2008, 16:20

גם סיפור הלידה שלי יעזור לך אולי:
ספור הלידה של נעה
בהצלחה ואת יכולה ליצור איתי קשר ב - [email protected]

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי סוף_מעגל* » 13 מאי 2008, 19:22

נדמה לי שעל רוב השאלות שלך עונה סיפור הלידה שלי : שני סיפורי לידה אמא אחת
אם משהו חסר לך את מוזמנת ליצור איתי קשר (במייל או דרך דף הבית שלי)

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 13 מאי 2008, 17:07

רציתי לומר תודה לכל הבנות שנענו עד כה לפנייתי, ואשמח לעוד פניות.
מכיוון שהפניות היו אישיות לא אוכל לפרט כאן, רק לסכם כמה דברים שאני רואה עד כה -
  1. התערבות בלידה יכולה להיות אפילו פעוטה ועדיין להיתפס אצל היולדת כמקום בו היא איבדה את הלידה שלה מבחינתה, מקום בו היא מוותרת על כל מה שרצתה עבור עצמה בלידה, מוריד את כל הרוח מהמפרשים.
  2. בדרך כלל מיד לאחר הלידה לא מייחדים חשיבות גדולה להתערבות, כנראה בשל פרץ ההורמונים והאדרנלין המסכמים כל לידה, אך היא נתפשת במלא עוצמתה כמה ימים מאוחר יותר, עם הירידה שקיימת גם כך ברמות ההורמונים היוצרת דכאון קל אצל כל אשה כמעט. שם הופכת ההתערבות לענן המעיב על כל התהליך עד שקשה לעיתים קרובות לראות את כל הטוב בתהליך שהיה.
  3. נשים בדרך כלל לוקחות את "התיק" הזה ללידה הבאה מתוך מקום של פחד במקרה הרע ורצון לשפר במקרה הטוב, בכל מקרה נקודת הפתיחה היא הרבה פעמים הרצון לשנות את הרושם שנותר ולתקנו.
  4. כאשר ההתערבות הייתה יזומה על ידי האשה עצמה ולפי בקשתה, תחושת הכשל פחותה בעוצמתה, אם כי עדיין קיימת.
  5. יש נשים אשר רואות גם במקום הקשה שיעור עבורן להשתפר וללמוד ממנו מתוך מקום של ראיה נקיה של מה שהיה, בלי להעיב על התהליך. במיוחד כאשר הן מקבלות תמיכה אוהבת ומעצימה בתהליך ולא מרגישות בודדות.
זהו עד כה. אשמח להערות או הארות לשלילה או לחיוב

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 11 מאי 2008, 16:23

בוודאי שאפשר, סליחה, המייל שלי הוא [email protected]

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי הילה_ב* » 11 מאי 2008, 00:10

אפשר במייל?

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אלטר_אגו* » 10 מאי 2008, 23:39

אפשר במייל?

אבל רציתי לידה טבעית

על ידי אופי_ירוקה* » 10 מאי 2008, 20:38

שלום לכולם!
במסגרת סיום קורס דולות עלי להגיש עבודה ובעבודתי אני רוצה לבחון את המקום הרגשי בו נמצאות נשים אשר תכננו לידה טבעית וסיימו בלידה התערבותית כלשהי - מניתוח קיסרי ועד שינוי התנוחה לפי רצון המיילדת - כל דבר אשר בוצע שלא לפי התכנון הראשוני שרצתה האשה.
ראשית עלי לציין שאם יש מישהי שאינה רוצה או שמתקשה בכתיבה רבה, אשמח להתקשר ולדבר איתה באופן אישי.

אשמח באם תוכלו לענות עבורי על מספר שאלות (שנראה לי יעניינו גם את שאר משתתפות הפורומים):
  1. מדוע רצית בלידה טבעית?
  2. אילו הכנות עשית לקראת הלידה המתקרבת (ואיזו לידה זו הייתה עבורך - ראשונה, שנייה וכו')?
  3. מה הביא להתערבות שחווית, או מה קרה שם לפי ראייתך את המתרחש?
  4. האם את חווה את ההתערבות כשיבוש בתהליך שרצית, או שההתערבות התקבלה אצלך בהרגשה טובה?
  5. איך חווית את הלידה עד לנקודת התפנית? מה/מי היית בנקודה הנ"ל?
  6. איך חווית את הלידה מן ההתערבות והלאה?
  7. באיזו תחושה כללית יצאת מן הלידה?
  8. מה את חושבת שהיה עוזר לך לעבור את הלידה בדרך בה בחרת קודם? או - מה היית משנה בתהליך מבחינתך, מבחינת הצוות או מכל בחינה שהיא?
  9. איך את רואה את הלידה הבאה שלך?
  10. מה את צריכה לעשות (או עשית בלידה חוזרת) כדי שזה יקרה?
  11. כל תוספת שנראית לך רלוונטית, או שבא לך לשתף לגביה, ואשר לא הופיעה בשאלות תתקבל בברכה, וכמובן - קישור לסיפור הלידה, אם הוא רשום כבר.
הטלפון שלי 054-5422131
052-5937128
(גם אם סתם בא לך לדבר)

תודה תודה תודה מראש - אופירה

חזרה למעלה