מלח טבעי

שליחת תגובה

שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מלח טבעי

Re: מלח טבעי

על ידי כנרית » 14 יולי 2024, 09:44

דף מעולה אבל חשוב לזכור כמה שפחות, הרבה יותר בריא, 
רוב המחלות והסיבוכים הרפואים (אחרי לחץ נפשי כמובן) זה מעקבות המלח, יש שיאמרו יותר מזיק מכולסטרול ומסוכר.
 

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 פברואר 2018, 10:42

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

במלח הקלטי יש 82 מינרלי והוא חשוב לבריאות

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 ספטמבר 2016, 16:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

השכלתי מהדיון! תודה

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 ינואר 2016, 13:55

מציעה לשואלת על מלח נטול יוד לפני טיפול ודיאטה, לדבר עם הרופא המטפל.

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יוני 2015, 19:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שאלה בבקשה האם מלח דק לבן מן ההמליה אכן ללא יוד חשוב לשם דיאטה לפני טיפול

מלח טבעי

על ידי אישה_במסע* » 21 מאי 2015, 11:48

אני שומרת בצנצנת. מה פתאום קירור?

מלח טבעי

על ידי תפילה_לאם » 21 מאי 2015, 09:04

שלום חיימון,

אני סוגרת את השקית שלו בקליפס ושומרת בארון.
עכשיו כשאני חושבת על זה בעקבות שאלתך, בטח עדיף להעביר לצנצנת. לא נראה לי שיש צורך בקרור.

מלח טבעי

על ידי חיימון* » 20 מאי 2015, 22:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מישהו יודע איך שומרים מלח ים קלטי (אטלנטי) אפור ולח אחרי הפתיחה?
צריך מקרר?

מלח טבעי

על ידי מחפש_כיוון* » 03 אפריל 2015, 11:27

לא ידוע לי על קשר בין מלח לברזל, הוא לא מכיל את החומר הזה.
אנחנו עברנו לסלרי מיובש וטחון.

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אפריל 2015, 01:27

אם אוכלים מלח טוב האם זה יכול לספק ברזל ומינרלים?

מלח טבעי

על ידי אורי* » 30 דצמבר 2014, 14:45

כל מה שהם עושים הוא לקחת מי ים מרוכזים ולייבש אותם בשמש.
לייבש מי ים תיכון יכול להכיל כל כך הרבה רעלים, לא?
אני רוצה להחליף את המלח הרגיל ולהתחיל לקנות משהו אחר, לא יודעת מה.
מה אתם משתמשים?

מלח טבעי

על ידי מירי* » 29 אוקטובר 2014, 13:50

מה זה herbmare?

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 אוקטובר 2014, 08:39

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

המלח המיוצר בארץ מיוצר בשיטה מאוד פשוטה של ייבוש מי ים.
אני לא כל כך מבין מאיפה כל הררי המידע על ״ייצור מלח בתנאי מעבדה״ שאתם מביאים אבל בתור אחד שעובד קרוב למפעל המלח באילת. כל מה שהם עושים הוא לקחת מי ים מרוכזים ולייבש אותם בשמש.
כנ״ל עושים עם מי ים המלח ומי הים התיכון

מלח טבעי

על ידי ארז_קליניקה* » 14 מאי 2014, 10:33

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ניתן להזמין אצלי מלח אנגלי לכמויות של 1 ק"ג ומעלה במחיר זול
052-7022049

מלח טבעי

על ידי אביבה* » 07 מאי 2014, 21:46

על מלח ההימלאיה כתוב "ללא יוד" ולא "ללא תוספת יוד. אני מבינה מזה שאין בו יוד, אולי בגלל שהמקור איננו ימי. עד עכשיו השתמשתי במלח ההימלאיה אבל עכשיו עברתי לאטלנטי בתקווה שיתן לי גם יוד.

מלח טבעי

על ידי דנדי* » 03 אוקטובר 2013, 09:16

בעקבות כמה המלצות באתר על לא לצרוך מלח רגיל, קניתי מלח ים אטלנטי דק, ובו אני משתמשת.
הבעיה היא שהוא הרבה פחות מלוח, אז כדי שכולם יהיו מרוצים מהאוכל אני צריכה לשים הרבה יותר מלח ממה שהייתי משתמשת במלח רגיל.
אז השאלה מה עדיף -
יותר מלח ים אטלנטי טבעי
או פחות מלח רגיל?
נגיד בכמות של פי שתיים.
אשמח מאוד אם מישהו שמבין יוכל לענות.
תודה!

מלח טבעי

על ידי יורם_אל_מדון* » 18 אוגוסט 2013, 19:50

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אבקש עזרה
לאור שהתגלה לי שיש לי לחץ דם גבוה אבקש לדעת אם המלח של סוגת ללא נתרן יכול לתת את התשובה לאחד שאוהב מלוח בבישול . האם המלח של סוגת ללא נתן יתן לי את התשובה .
כמו כן לגבי קפה האם קפה ללא קפאין (נטול קפאין ) יכול גם לעזור בנושא
אודה על תשובתכם .

אני שקלתי 155ק"ג והיום אני שוקל 105 ק"ג או 108 ק"ג זה נעשה ללא דיאטה פשוט הורדת לחם לבן היום אני אוכל לחם מ10 סוגי קמכים מלאים לחם טעמו דומה ללחם הפופרניקל אם משהוא זוכר לחם זה

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 יולי 2012, 17:18

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איפה קונים מלח אנגלי בכמות לאמבטיות
ובזול !

מלח טבעי

על ידי mayamama* » 13 יולי 2012, 10:03

האם מישהו יודע אם אפשרי להשתמש במלח שאסף הבן שלי בחוף הבונים?
הוא לבן, טעים ומלוח, רק נשאלת סוגיית הנקיון שלו :)

מלח טבעי

על ידי אבי* » 09 דצמבר 2011, 16:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אישית אני משתמש רק בהרבהמארה (Herbamare) במקום מלח.

מלח טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 18 יוני 2011, 13:43

גם אלי הגיע המידע הזה
עם הסתייגות קלה - זה נכון לגבי המלח הגס של מלח הארץ . המלח הדק מכיל חומר נגד התגיישות/התגבשות או איך שלא קוראים לזה.

מלח טבעי

על ידי חבקנית_עצים* » 18 יוני 2011, 11:47

רוצה לספר שממקור מידע מהימן ובדוק השהגיע אלי לפני כמה ימים "מלח הארץ" המלח הגס שנמכר בכל המרכולים הינו מלח טבעי ללא תוספות כימיקליות והוא גם מקומי מה שעושה אותו אורגני במידת מה (בלי להכנס להתחסדויות אורגניות כאלו של הדלק שבעזרתו הפעילו את המכונות ששאבו את מי הים לבריכות בעתלית וכו').

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 יוני 2011, 18:14

מלח אנגלי ( היקר מבינהם) הנמכר בבתי מרקח ב20 ש"ח ל-20 גרם) ניתן לקנות בהרבה פחות 0527304512 במיוחד טוב למטרות ריפוי (ניתן לתפוס אותי בשעות 9 בבוקר עד 15

מלח טבעי

על ידי איילת* » 24 יוני 2009, 16:12

D-:

מלח טבעי

על ידי אלטר_אגו* » 24 יוני 2009, 15:43

ורוד זה האפור החדש.

מלח טבעי

על ידי איילת* » 24 יוני 2009, 14:58

בעידן מצעדי הגאווה אפילו המלח נעשה ורוד... D-:

מלח טבעי

על ידי אלטר_אגו* » 24 יוני 2009, 14:55

אגב, נכון שזה נשמע כמו פארודיה?
לגמרי.
גם אנחנו משתמשים כרגע במלח ורוד מההימליה. אני נהנית להגיד את זה. :-)

מלח טבעי

על ידי שמש_בחורף* » 24 יוני 2009, 14:37

אגב, נכון שזה נשמע כמו פארודיה?
המלח מן ההימלאיה? לגמרי.
פרודיה על הגריין הזה על החלב של הפרות שאכלו מאחו שצומח בו עשב ירוק...

מלח טבעי

על ידי איילת* » 24 יוני 2009, 14:37

צבעו של המלח המדובר הוא אפור.
<שואלים אותי במרגיעון: "מה את רוצה"?....> D-:

מלח טבעי

על ידי ניצן_אמ* » 24 יוני 2009, 14:31

מלח דק גבישי מן ההימליה שיובש בשמש ונאסף ידנית בפקיסטן בחבל המלח
כן, גם אנחנו השתמשנו בו פעם. נחמד. אבל באמת שאין כמו מלח הים הקלטי...
אגב, נכון שזה נשמע כמו פארודיה? :-)
י

מלח טבעי

על ידי הילה* » 24 יוני 2009, 14:23

אנחנו משתמשים ב:"מלח דק גבישי מן ההימליה שיובש בשמש ונאסף ידנית בפקיסטן בחבל המלח" כתוב שהוא " 100% טבעי ללא כל התערבות כימית ללא תוספים וללא יוד" המלח טעים מאוד מאוד וצבעו ורדרד, השגנו בעדן טבע מרקט.

מלח טבעי

על ידי ניצן_אמ* » 24 יוני 2009, 14:21

לא עובד טוב במטחנת פלפל. זה מלח קל משקל ולח שאוהב להשאר קרוב לחברים שלו, לא ממש מזנק לעבר היציאה.

מלח טבעי

על ידי שמש_בחורף* » 24 יוני 2009, 14:12

חשבתי לטחון אותו ולהעביר למלחיה.
אולי תשתמשי במטחנת פלפל? ואז הלחות לא אמורה להיות כה בעיתית?
(ראיתי פעם מטחנה שקופה מיוחדת למלח.. זה נראה לי מפונפן ומיותר)

מלח טבעי

על ידי איילת* » 24 יוני 2009, 14:09

לאוכל לא מבושל - הגרגרים גדולים מדי. חשבתי לטחון אותו ולהעביר למלחיה.
השאלה - איך ניתן לשמור מפני לחות.
זכור לי שיש אפשרות להשתמש בגרגרי אורז במלחיה. האם גם אורז מלא עושה את העבודה? P-:

מלח טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 24 יוני 2009, 13:52

אני לפעמים מרסק אותו,
לפעמים מפזר אותו כפי שהוא (גס) על דברים.
אפשר לרסק כמות קטנה ולשמור, וכשנגמר לרסק עוד.

מלח טבעי

על ידי שמש_בחורף* » 24 יוני 2009, 13:29

למה בעצם צריך ליבש אותו? אם זה לבישול ממילא המלח נמס, ואם זה לאוכל לא מבושל אפשר להעביר מהצנצנת בכף. רק למלחיה זה לא מתאים.

מלח טבעי

על ידי איילת* » 24 יוני 2009, 13:11

קניתי מלח גס טבעי (לא זוכרת אם הוא מלח ים, אטלנטי וכו', הוא הגיע בצנצנת רב-פעמית)

והוא מאוד לח.

איך מומלץ להשתמש בו? לטחון אותו במטחנת תבלינים? איך לשמור מפני לחות?

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 04 אוגוסט 2008, 13:27

צר לי אני כמעט לא נמצא בחנויות (לשמחתי).. מדי פעם אני נכנס ומתעדכן במוצרי "טבע" ארוזים בשלל זבל ודלים מאד אז אני משתדל לשכוח די מהר. למה ציורים של ירקות אם זה לא עשוי מירקות? יש בשוק מלח "ירקות" שעשוי מהרבה מלח ים רגיל וקצת ירקות..
בכל מקרה.. אין לי דעה חדה בנושא.. רבים חושבים שמלח הוא לא אידיאלי - ויש אלה שחושבים שתזונה ללא מלח היא לא תזונה אידיאלית..
אני שם לב שלאכול פירות או לשתות אחרי ארוחה מלוחה (סלט לדוגמא) - מרגיש פחות טוב, לכן, מכיוון שאני מעדיף לא לחיות על פי משמעת עצמית.. אני מעדיף לא להביא את עצמי למצב שמתחשק לי פירות או מים אחרי הסלט. אני שם לב שאם אני שם מעט מלח, אם בכלל, ואוכל את הפירות לפני האוכל אז אני בסדר.. גם נהנה מהטעם וגם מרגיש טוב.
אז כן, הסיבה שאני מעדיף אוכל טבעונאי זה בגלל שזה פשוט הכי טעים לי ומרגיש טוב, והסיבה שאני אוכל מלח ים טבעי במידה זה בגלל שזה טעים לי וזה מרגיש טוב ומאפשר לי לאכול כמות גדולה יותר של מזון מגוון מהגינה וגם זה מרגיש טוב וטעים...

אז השאלות הראשונות הן: טעים לך, מרגישה טוב?
ואז אפשר גם לשאול.. מחיר טוב? האם יש מידע שלא מגיע מהיצרן או המשווק לטובת או נגד המוצר..? יש לא מעט טבעונאים שדוגלים במלח סלעים מההימליה בצבע ורוד.. בדרך כלל מה שמדברים עליו בזכות המלח - זה לא כל כך המלח הטהור, כמו מה שאין בו (כימיקלים) - וכמו המינרלים שיש בו חוץ מהמלח.. אז אולי אפשר לבדוק ולהשוות את כמות המינרלים בין מלח ים קלטי למלח סלעים מההימליה או מלח הסלעים שלך..

בארץ מכיוון שאני מרגיש שאני לא אוכל מספיק "מהים" - ההגיון הפשטני (תחושת בטן..) נמשך לכיוון מלח ים - מי ים שיובשו בשמש.. ורעיון של מכרה ומכונות גדולות קצת מרתיע..

מלח טבעי

על ידי ילדת_טבע* » 04 אוגוסט 2008, 12:55

כלום, מלח סלעים טבעי, נקי מתוספות כתוב שנכרה במכרה בגרמניה בו המלח בן 2000 שנה. גבישים גדולים. נו, המלח סלעים הסטנדרטי הזה שמוכרים בבתי הטבע באריזה הכחולה עם ציורים של הירקות (כמעט הייתי בטוחה שזה אבקת מרק טבעית או משהו בגלל כל האפונים שיש שם).

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 04 אוגוסט 2008, 12:38

מלח סלעים לא אומר הרבה..
איזה מלח? איזה סלעים? מאיפה? איך נטחן ועובד? מה יש בו..

מלח טבעי

על ידי ילדת_טבע* » 31 יולי 2008, 09:28

ומה עם מלח סלעים? (מזכיר לי צמר סלעים...:-) )

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 30 יולי 2008, 15:10

נ ע מ ה - כדאי לבקש לראות את כל השלבים - ככל שהתהליך מתועש יותר, מרחיק יותר את המלח מהמקור שלו - ככה ירוד הוא יהיה (נתק). אז צריך לבדוק חשיפה לתהליכים כימיים שונים (כולל חימום), דברים שמוסיפים או מורידים. כמו כן צריך לבדוק איזה איכות המי-ים - האם הם מזוהמים מלכתחילה.
מלח מבודד, טבעי ככל שיהיה - הוא מזון בעייתי לפי הרבה גישות בתזונה טבעית - לכן לי חשוב לא רק לדעת מה אין בו - אלא גם מה יש בו - מלח טבעי עשיר במינרלים מהים..
והכי חשוב - טעם - חשוב שהמלח יהיה טעים.. ובד"כ זו הסיבה העיקרית שאני מתשתמש בו.. אז לבדוק את הטעם.

מלח טבעי

על ידי נ_ע_מ_ה* » 30 יולי 2008, 14:47

אני מתכננת ביקור במפעל המלח שבאילת ואשמח לרעיונות-מה כדאי לשאול/מה חשוב לדעת לגבי תהליך הפקת המלח?במה המלח שמפיקים פה (בבריכות האידוי...)ירוד באיכותו ממלח הים האטלנטי ש"נחשב" יותר טבעי?

מלח טבעי

על ידי אם_אוהבת* » 04 יוני 2008, 16:53

צודק, על הקופסא של מלח ים יש חומר נגד התגיישות עד 1%, כך כתוב.

מלח טבעי

על ידי נ_ע_מ_ה* » 04 יוני 2008, 01:09

מעתיקה מהדף שלי שאלה ותשובה שקשורה למלח

במה מלח אטלנטי טוב יותר ממלח רגיל? רק משום שהוא נאסף ידנית? הרי מלח זה מלח,לא?

צל הימים:
מלח טבעי.
בגדול המלח הלבן הרגיל עבר תהליכי "זיקוק" שניקו את שאר הכימיקלים, כך שנותר רק הצמד נתרן-כלור.
אמנם המטבוליזם זקוק למולקולה הזו, אך גם לא יתנגד לקבל תמיסת מי ים עתירת מינרלים בהרכב מאוזן.
גם שמעתי דיבורים על תוספים למניעת התגבשות במלח הלבן... אך אני לא מתחייב על זה. שלא יטפלו עלי שאני מוציא את דיבת המלח רעה...

מלח טבעי

על ידי אורי_יורמן* » 02 יוני 2008, 12:22

לפי הדעה של הרבה מומחים, יש ייתרון גם בכך שמדובר בחומר לא מזוקק.
"מלח שולחן" רגיל הוא ממש מולוקלות של נתרן-כלורי בצורה הכי מזוקקת (ע"י תהליכים תעשייתיים כבדים) וטהורה שיכולה להיות.
לגוף שלנו יש בעיה רצינית בהתמודדות עם חומרים מזוקקים, וזאת מכיוון שבמהלך האבולוציה החומרים האלה פשוט לא היו קיימים בצורה הזאת, ותמיד הגיעו כחלק מחבילה ביולוגית אחרת (במקרה של מלח - צמח או מים מלוחים), שמתפרקת הרבה יותר לאט אל תוך הגוף ומאפשרת לבלוטות השונות להתמודד.

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 02 יוני 2008, 09:56

אהלן נעמה -
אני באופן עקבי מחפש דברים שקרובים למקור - לרוב זה אומר ערך מוסף של טעם, בריאות, ומוסר..
במקרה של מלח, מחפש את זה שהכי פחות מעובד..
כאן גיליתי שיש מלח שהוא פשוט מי-ים מיובשים כמות שהם.. והטעם גן עדן.
המלח הוא Fleur de sel - - "פרח המלח". ואפשר לקרוא עליו fleur]כאן de sel de 1[/po].html
זה לא סתם מלח מהים האטלנטי..
אז חוץ מהטעם (אזהרה - קשה להשתמש במלח אחר אחרי שטועמים), יש עניין אקולוגי-מוסרי.. מלח שנאסף ללא מיכון אינטנסיבי, ללא חציבה בהרים, אלא פשוט ייבוש בשמש ואיסוף ידני.
מבחינה בריאותית - המלח דל בסודיום, ועשיר במינרלים, ההיפך ממלח מעובד. כמו כן אין בו תוספים.
את יכולה לקרוא בהרחבה על היתרונות הבריאותיים באתרים הבאים:
http://www.healthfree.com/[po]celtic sea salt[/po].html
http://www.regenerativenutrition.com/content.asp?id=30
http://www.deliciousorganics.com/Controversies/salt.htm

מלח טבעי

על ידי נ_ע_מ_ה* » 02 יוני 2008, 01:06

במה מלח אטלנטי טוב יותר ממלח רגיל? רק משום שהוא נאסף ידנית? הרי מלח זה מלח,לא?

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 25 ספטמבר 2007, 00:18

כן מאז שפתחתי את העמוד הזה גיליתי את זה בהרבה מקומות.. עכשיו קנינו אצות dulse סגלגלות אותן אנחנו טוחנים לאבקה ומשתמשים במקום מלח ברב המקרים..

מלח טבעי

על ידי שקדים_ירוקים* » 25 ספטמבר 2007, 00:05

בטיב טעם מצאתי מלח ים אטלנטי - לא יודעת לגבי מידת אורגניותו. מגיע באריזה של קילו , עולה 30 ש"ח, המלח לח ובעל גוון אפרפר.

מלח טבעי

על ידי דריה* » 24 ספטמבר 2007, 22:22

אופק,
אצל נטע בחנות טבע באמירים יש מלח ים אפור אורגני שנאסף ידנית בצרפת.

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוגוסט 2007, 13:23

אני מצאתי את המלח נא הצרפתי
בעדן טבע מרקט החדש שנפתח בנתניה ליד איקיאה :)
יש להם שם שני סוגים- אני קניתי את הקטן יותר מלית ברירה- המחיר..
אבל אני בטוחה שאני אחזור לקנות עוד כשייגמר _
אבא שלי קרא את התווית בצרפתית ונאמר בה
שזה 100% טבעי ועשוי בדרך מסורתית ידנית(נראה לי אם אני זוכרת נכון)

מרי

מלח טבעי

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 18 אוגוסט 2007, 10:33

מה זאת אומרת אורזים אותו ככה ישר לאריזה?. פתאום הים כבר לא מזוהם בכל מה שרק אפשר?? מה עם השפכים? ביוב ובעיקר שפכים תעשייתיים???

מלח טבעי

על ידי בלהה_ואורן* » 14 אוגוסט 2007, 13:18

הייתי מציע לכם פשוט לקנות מלח ים אטלנטי, שצבעו גם אפרפר, לי זה נראה אותו הדבר... (ניתן להשיג כמעט בכל חנות טבע או משווקים אורגניים)

מלח טבעי

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 ספטמבר 2006, 16:37

מאמר על מלחים שאפשר להשיג בארץ באתר נענע.

ביניהם גם gros sel de guerande ו- fleur de sel de guerande

מלח טבעי

על ידי רינ_צ'י* » 07 ספטמבר 2006, 16:29

יכול להיות שאתה מתכוון למה שנקרא בצרפת gros sel de guerande?
מדובר במלח גס, בגוון בז'-אפרפר, לח וטעים טעים. נראה כמו בתמונות שצירפת, פרט לאריזה השונה..
אם כן, זה משהו שאפשר למצוא בכל מכולת או סופר כאן בשקיות של קילו, שעולות בסביבות יורו. בתפזורת עולה עוד פחות.
לקנות לך? (ברצינות אני שואלת)

יש גם מלח למתקדמים, שאמור להיות עוד יותר שווה (לא ניסיתי), שנקרא fleur de sel de guerande. זה בטח העידית שבעידית שבמלח ההוא (הייתי אומרת הדובדבן שבקצפת, אבל זה נשמע איכשהו לא הולם), ויקר בהתאם.

מלח טבעי

על ידי with_passion* » 07 ספטמבר 2006, 13:37

שלום! מישהו כאן מכיר מלח ים קלטי? באנגלית Celtic Sea Salt. אחרי שנחשפנו למלח הזה.. קשה לנו להנות ממלח אחר - ראו הוזהרתן\ם. יש לו טעם עשיר ובלאדי במיוחד. הוא מגיע מצפון צרפת - שם אוספים אותו באיזורים של גאות ושפל ארוכים במיוחד, שם המים מאד נקיים, והמלח מצטבר במיטות חרס - אנשים אוספים את המלח ידנית כמו שהוא בלי שום עיבוד לאריזה.. בגלל זה צבעו של המלח הוא אפור ולא לבן. הוא עתיר מינרלים (אלפי שנים אנחנו לוקחים מינרלים מהאדמה דרך מזון ושופכים לים דרך ביוב - מה שיוצר אדמה חסרה וים מלא..), ואחוז הסודיום בו נמוך מאד יחסית בגלל שהוא עשיר כל כך בדברים אחרים. הוא אחד היחידים שבאופן רשמי נחשב אורגני.. הבאנו איתנו שקית גדולה אבל היא כמעט נגמרה (מלפפונים חמוצים זה טעים). בחנות טבע בכרמיאל קניתי מלח ים טבעי מצרפת - אבל שפתחתי את האריזה - המלח לבן ומלובן... ואני מעדיף לא לאכול אוכל כל-כך לבן .. חוץ מכרובית וכוסמת מונבטת.. אז מה.. אולי מישהו אחר מצא?

מלח טבעי

על ידי אנונימי » 07 ספטמבר 2006, 13:37


חזרה למעלה