מעגלי נשים בהריון

שליחת תגובה

בשביל שיח טוב כל מה שצריך זה מעט מים, מעט אור ומעט רצון טוב. יד?
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מעגלי נשים בהריון

מעגלי נשים בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 יולי 2016, 19:00

שלום,
הרבה חוויות חדשות מופיעות בהריון ולא תמיד חוויות אלו זוכות למקום הראוי להן. נפתחה קבוצת תמיכה חדשה להריוניות המיועדת עבור שיתוף בחוויות והרגשות שעולים בכל שלבי ההיריון. הקבוצה סגורה כך שהיא דיסקרטית. הקבוצה לא מיועדת לספק מידע פורמלי או פרסום כלשהו בתחום ההיריון או הלידה.
להלן קישור לקבוצה: https://www.facebook.com/groups/250144432035388

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 03 אוקטובר 2009, 19:52

המון המון זמן לא עדכנתי את הדף...
הפעם האחרונה שכתבתי כאן הייתה בפברואר, ואחר כך גיליתי שאני בהריון |יש|

מי שקראה את תחילת הדף יודעת שכל העניין של המעגלים נולד אצלי כי התכוונתי להכנס להריון ורציתי שיהיה לי מעגל נשים בהריון הזה :-)
אז מה שקרה הוא שתחילת המעגל (בראשון לינואר) סימנה את הזמן בו התחלתי לנסות, ורק בסופו (איפשהו באמצע מרץ) גיליתי שאני בהריון...
ככה שיצא שברוב מפגשי המעגל (עשרה במספר) ישבתי לי בין ההריוניות ונכנסתי יחד איתן לאווירה ולהוויה של ההריון.
זו היתה לי חוויה נפלאה - הזדמנות להעלות זכרונות מההריון הקודם, להעצים את הכוונה שלי להכנס שוב להריון, ולהכין את עצמי לקראתו.

מיד עם סיום המעגל בגבעת ברנר התעגל לו מעגל נוסף במרכז "אמא אדמה" בהוד השרון.
זה היה מאוד מרגש להנחות את המעגל כשהפעם אני הריונית מן המניין, כמו שרציתי בהתחלה...
המעגל היה נהדר ומעצים והנשים היו מקסימות.
אמנם היה לא קל לנסוע בכל שבוע עד הוד השרון (שעה לכל כיוון, בשעות הערב...) אבל לגמרי שווה את זה בשבילי.
הפעם יכולתי לקחת חלק במעגל ולשתף במה שעובר עלי בזמן אמת :-)

המעגל השני הסתיים בסוף מאי. כמעט שפתחתי עוד אחד במרכז אבל כבר הרגשתי שגדול עלי להמשיך עם הנסיעות הארוכות, במיוחד לקראת השאקטי, ושיחררתי את הרעיון...
לאט לאט התחלתי לקבל הודעות משמחות מנשים שהשתתפו במעגלים וילדו, כל אחת בזמנה ובדרכה.
נכון לעכשיו נשארנו רק שתיים שעוד לא ילדו - אני ועוד מישהי שממש קרובה כבר לתל"מ שלה.

אחת מהנשים שהשתתפו במעגל בגבעת ברנר היא מנחת מעגלי אמהות ותינוקות, ושמחתי מאוד לשמוע ממנה שהנשים מהמעגל שלנו שילדו וגרות באיזור הצטרפו למעגלים שהיא מנחה. איזה כיף זה שיש המשכיות!
פעם אחת הצטרפתי אליהן למפגש והיה מאוד מרגש לראות את כולן עם התינוקות הקטנטנים |תינוק|

כעת אני לקראת סוף ההריון, אמורה ללדת עוד חודש בערך, ומכינה את עצמי ללידה.
וכמו שארגנתי לעצמי מעגלים לתחילת ההריון, עכשיו אני בעניין של לארגן סדנה לקראת לידה...
מה לעשות, ככה אני, המצב האישי שלי נותן לי מוטיבציות על לממש דברים :-)

מה שמעניין אותי זו הכנה רגשית ורוחנית ללידה - בעיני לידה היא שער מדהים לצמיחה פנימית, ואני רוצה להכין את עצמי למעבר בשער הזה
כך שאממש כמה שיותר מהפוטנציאל שלו עבורי.
אני ממש מאמינה שדרך חווית הלידה יש לי (ולכל אישה) הזדמנות לעבור תהליך של ריפוי שישפיע על החיים שלי ושל הקרובים לי בהיקף רחב.
חוויתי את זה בלידה הקודמת (סיפור בדף היולדת בדרכים), ואני רוצה ללכת עם זה עוד קדימה.

בסדנה שאני מארגנת אני לא הולכת להיות המנחה הראשית, אני רוצה לבוא אליה בעיקר כתלמידה.
בחרתי לשתף פעולה עם כמה מנחות שאני מאוד מאמינה בעבודת הריפוי שהן עושות, ורוצה לחוות אותה על בשרי.
הסדנה מתוכננת כסופ"ש מרוכז שבו נעבור תהליך עומק של חיבור לעצמנו ולעוברים שלנו, ונעסוק בנושאים כמו -
הכנה לחווית לידה שלווה והתמודדות עם הפחד והכאב, זכרונות מהלידה שלנו כתינוקות, מיניות בהריון ובלידה, עוצמתה של השיליה, ועוד.
כל זה יהיה דרך סשנים של נשימה מעגלית, שירה ואמבטיות צלילים, ציור וצבע, תנועה, מדיטציות, תטא הילינג והיפנובירת'ינג...
זה קורה בעוד 3 שבועות ואני ממש מצפה לזה בקוצר רוח!

המנחות המופלאות הן:
טללי ורד שיר, מקימת מרכז "הנהר" בטבעון, שהיא מרפאה בצלילים, בנשימה וביצירה ומתמחה בליווי לידות מים ולידות בית, אלכסנדרה גורביץ' שהיא מיילדת בית ותיקה, אישה עוצמתית בעלת ידע מדהים וסגולות מיוחדות (לידה בחוף הבונים הסיפור המלא), ופאולה אג'י שהיא דולה ומנחה מוסמכת להיפנובירת'ינג, עליה ועל עבודתה שמעתי ניסים ונפלאות (לידה ללא כאב, היפנוזה בלידה, להתכונן ללדת).
בקיצור, זו הולכת להיות סדנה מדהימה...
מי שמעוניינת בפרטים נוספים מוזמנת להכנס לקישור "birthwork - סופש של התכוונות ללידה בטבעון 23-24.10.09 , או פשוט לכתוב לי כאן. @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 13 פברואר 2009, 13:08

הי ירח לבן @}

תודה על הפידבק והפרגון... טוב לדעת שיש מי שקוראת כאן מדי פעם :-)
<כן, אני מתארת לעצמי שיש פה כמה קוראות שקטות, אבל אין לי דרך לדעת...>

מעגלי נשים בהריון

על ידי ירח_לבן* » 12 פברואר 2009, 21:15

רק רציתי לציין שאני קוראת את הדף הזה בנאמנות...
הדיון האחרון ממש מרתק

איך את כמנחה עושה את זה שהאנרגיות יהיו יותר בצד הנעים
האמת היא שמרגישים את זה גם בכתיבה שלך ובהתייחסות שלך לכל תגובה.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 11 פברואר 2009, 14:07

האם יש לזה מקום? האם אפשר להתוודות על רגשות כאלו בתוך המעגל?

רגשות של קנאה הם לגמרי טבעיים, וברור שיש להם מקום במעגל נשים. אפשר ורצוי "להתוודות" עליהם, ועל כל רגש אחר שעולה, נעים או לא נעים.
כנות ופתיחות הן איכויות שהמעגל מעודד, והעולם הפנימי של הנשים על כל מרכיביו הוא החומר הבסיסי שממנו עשוי המעגל.
אולי אנחנו פשוט לא משתמשות באותם מונחים סמנטיים... אני לא מגדירה רגשות של קנאה מהסוג שאת מדברת עליו כאן כקונפליקט בקבוצה.
זה יותר קונפליקטים פנימיים של אישה מול עצמה ומול עולמה, קונפליקטים שיכולים להתעצם כשהיא רואה נשים אחרות שמשקפות לה צדדים מסוימים בחוויה שלה. את הדברים האלה בוודאי שרצוי מאוד להביא למעגל.
המעגל נותן מסגרת תומכת וחמה, אבל התכנים שעולים במהלכו בהחלט יכולים להיות קשים.
המעגל יכול ומוכן להכיל כל רגש, מחשבה, זכרון, אמירה... כל דבר שעולה, והריפוי נעשה כי נשים נוכחות לדעת שהמרחב מקבל ומכיל אותן בכל מצב, ושהן ממש לא צריכות לנסות להסתיר שום דבר כדי להיות חלק, כדי להרגיש אהובות ומקובלות.

אותי פשוט עניין איך את כמנחה עושה את זה שהאנרגיות יהיו יותר בצד הנעים
  1. במפגש הראשון אני מספרת על המבנה והאנרגיה של המעגל, על כללי ההקשבה מהלב והדיבור מהלב. זה יוצר מסגרת ברורה שמסננת את הנטיה הטבעית לשיפוטיות ומעודדת פתיחות אמיתית.
  2. אני מעודדת את המשתתפות להביא את האמת שלהן בלי פחד - גם על ידי זה שאני מצהירה על כך במילים, ולא פחות מזה - על ידי כך שאני משקיעה ב"מודלינג" (דוגמה אישית) - במפגשים הראשונים אני חושפת רגשות וסיפורים אישיים שלי בצורה כזו שכולן יכולות להבין שזה מה שהמרחב מאפשר להן. אני חושבת שזה גורם למשתתפות להיות יותר אמיצות ולהביא את עצמן בצורה יותר מלאה, על כל הצדדים שלהן.
  3. אם משתתפת מבטאת קושי אישי מסוים, אני נותנת לזה תשומת לב ומקום בקבוצה או בשיחה אישית. לפעמים אני גם קולטת קושי לפני שמישהי מעלה אותו בפני, וגם אז אני מוצאת את ההזדמנות לתת לו להתבטא. כשהדברים על השולחן וכולן יודעות שהן יכולות להרגיש בטוחות להעלות כל דבר, האנרגיות מראש נהיות יותר בצד הנעים :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ענת_ב_פ* » 11 פברואר 2009, 12:58

אני חושבת שגם כשדואגים לשוויון (זמן, מקום) יכולים לעלות רגשות של קינאה. אולי בדרך ל"אמת" בדינמיקה קבוצתית צריך לעבור שלב קונפליקטואלי אבל לא כתבתי מהכיוון הזה אלא באמת כי אני מאמינה שגם בתוך אווירה של תמיכה עולים רגשות של קינאה, כעס וכו'.
לדוגמה- מישהי חשה שבהיריון שלה היא לא נראית כמו שהיא אוהבת, מולה במעגל יושבת מישהי עם היריון 'נחשק', זה לכשעצמו יכול להפעיל אותה. זה לא אומר שזה צריך לצאת מול ה"אחרת" אלא שזה פשוט משהו שיכול לעלות. האם יש לזה מקום? האם אפשר להתוודות על רגשות כאלו בתוך המעגל? או לדוג' - מישהי שומעת שאצל מישהי אחרת הבעל תומך ואוהב ונמשך מינית, ואצלה בבית זה נראה פחות וורוד. וכו' וכו'.
עכשיו שיהיה ברור- מעגל תמיכה מותר שיהיה כזה שבו מדגישים את הכוחות של התמיכה על פני הנגיעה הישירה בקונפליקטים. מותר גם ליהנות משקט וחום. לא כל הקבוצות צריכות להיות טיפוליות. ממש לא. אותי פשוט עניין איך את כמנחה עושה את זה שהאנרגיות יהיו יותר בצד הנעים. אבל את אפילו לא רואה איפה יכול להתעורר הקונפליקט...
אז יתכן שפה העניין. וזה אחלה.
אז פשוט שימשיך להיות נעים וטוב (())

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 04 פברואר 2009, 12:10

@} עדכון - בשבוע הבא ייפתח בשעה טובה מעגל נוסף בצור הדסה (בהרי ירושלים) @}

ביום רביעי הבא, ה- 11.2, יתקיים מפגש היכרות ללא תשלום למתעניינות במעגל, בשעה 20:30 בבית העם בצור הדסה
המפגשים יתחילו ברגע שתתגבש קבוצה של 4 נשים ומעלה, והשעות המדויקות ייקבעו על פי הביקוש (כך שאין מה להיבהל מהשעה המאוחרת :-))

מי שמעוניינת להירשם או לברר פרטים נוספים, מוזמנת לפנות אלי בטלפון 054-4260456, ב "מייל" [email protected] או בדף הבית.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 04 פברואר 2009, 11:53

הי ענת, כיף לחשוב איתך, את יכולה להמשיך לחקור חופשי :-)

אני חושבת שגם אם המנחה מספק תנאים שווים אובייקטיביים, כמו זמן, עדיין זה משאיר פתח לתחרות וקנאה.
מעניין אותי למה את מתכוונת - איזו סיבה או רקע יכולים בעינייך להיות לתחרות וקנאה בין נשים שיושבות במעגל?
אני אשמח אם תפרטי את קו המחשבה הזה בכדי שאוכל להעמיק בחשיבה ובתשובה.
בחוויה שלי זה מאוד פשוט - כולנו התכנסנו לאותה מטרה, האווירה וכללי ההתנהלות הבסיסיים מקדמים שיוויון ואינטימיות... למה שיעלו קונפליקטים בעצם? המרגיעון שמופיע לי עכשיו מבטא בדיוק את זה - בכל מקרה, לכל אדם, יש מקום - אז אם יש מקום לכולן, על מה עוד אפשר לריב? :-)

ומה באמת קורה אם מישהי מנסה קצת לשבור את ההרמוניה - האם שאר חברות הקבוצה מחזירות אותה ל'מקום'..
באיזו צורה מישהי יכולה לשבור את ההרמוניה במקום כזה? הרי מראש המקום מקבל כל רגש, מחשבה ושאלה שנשים מביאות.
כללי ההקשבה והדיבור נאמרים מראש. אם מישהי נניח מתעקשת להעביר ביקורת על אחרות או משהו כזה, או מדברת בלי פרופורציה לזמן הקבוצתי, אז זהו תפקיד המנחה לכוון אותה בעדינות ומתוך כבוד להקשבה ודיבור מהלב, ועם תשומת לב.

וברור שאם הייתי בהיריון אני חושבת שהייתי מתגלגלת עד המעגל שלך, ונעצרת בו קצת לנוח ולהתחבר
תודה... ברור שהיינו יכולות להרוויח הרבה מנוכחותך אם זה היה קורה @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ענת_ב_פ* » 02 פברואר 2009, 00:22

באתי לבקר באי של שקט :-)
התייחסתי לקונפליקטים לא כאל שלב ביניים בדרך ל"אמת", אלא שנראה לי שקונפ' צומחים באופן טבעי.
אני חושבת שגם אם המנחה מספק תנאים שווים אובייקטיביים, כמו זמן, עדיין זה משאיר פתח לתחרות וקנאה.
אבל יש לי הרגשה שאני מבינה איך זה קורה אצלכם- דווקא משום שזה כ"כ טבעי שזה יקרה יש איזושהי
הסכמה, מדוברת או לא, שכאן במרחב שנוצר אנחנו רוצות להימנע מקונפ' כי אנחנו רוצות שקט וחקירה פנימית.
מעניין אם ההסכמה אכן מדוברת או לא ומה באמת קורה אם מישהי מנסה קצת לשבור את ההרמוניה- האם שאר חברות הקבוצה מחזירות אותה ל'מקום'..
ואני רוצה להבהיר שאני מוצאת פה אצלך הזדמנות לתהות על הנושא כי אני ככה בוחנת עם עצמי את ההבדלים בין קבוצות למידה/צמיחה/תמיכה/טיפול. אני פחות או יותר מעבירה את כל הסוגים אז אני מנסה לדייק לעצמי מה הכי מתאים לכל סיטואציה.
וברור שאם הייתי בהיריון אני חושבת שהייתי מתגלגלת עד המעגל שלך, ונעצרת בו קצת לנוח ולהתחבר (())

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 01 פברואר 2009, 22:18

הי ענת! כיף שבאת לבקר כאן (())

ראשית, אהבתי את הרעיון של הסדנה שלך. נשמע לי חשוב ביותר וגם מעניין מאוד :-)
שנית, לגבי מה ששאלת על דינמיקה בקבוצה...
בדיוק תהיתי על זה השבוע...
כשלמדתי פעם הנחיית קבוצות, הנחת הבסיס היתה שקבוצה תמיד חייבת לעבור שלב של קונפליקטים כדי להתגבש באמת.
אבל מעגל נשים זה ממש שונה מכל פורמט קבוצתי אחר שאני מכירה.
במעגל נשים כל אחת מדברת את החוויה שלה, ולא מגיבה ישירות לשיתופים של אחרות.
מעגל נשים לא מעודד ניתוח הדדי של המשתתפות זו את זו (כמו בדינמיקה קבוצתית למשל), אלא מעודד דיבור מהלב והקשבה מהלב.
בנוסף לכך, יש את חפץ הדיבור שנותן המון שקט. כך לכל אחת יש מקום להתבטא באופן שווה. אין תחרות על תשומת לב, ואף אחת לא צריכה להתאמץ כדי לתפוס מקום בקבוצה. זה מוריד המון מתח.
בעצם, המבנה של המעגל די מנטרל את המצע עליו מתפתחים בדרך כלל חיכוכים בין אנשים, כי המטרה היא לאפשר מרחב מוגן, בשונה מדינמיקה קבוצתית, שם הרעיון הוא לקיים מיקרוקוסמוס של "העולם האמיתי שבחוץ", ולעמת את המשתתפים מול הבעיות החברתיות בהן הם נתקלים ביומיום.
אני מנסה לחשוב מה יכול להוות גורם היוצר מתח במעגל נשים ולא מצליחה... אולי אם יש משתתפות שמביאות איתן אנרגיה שמושכת אש...
אבל טרם התנסיתי בכך במעגלים, ואני מאמינה שכאן בדיוק מתבטאת היכולת של המנחה לכוון את האווירה ולשמור על האנרגיה המקורית של המעגל.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ענת_ב_פ* » 01 פברואר 2009, 18:08

אהלן לך ההולכת בדרכים , אני מדי פעם קוראת בהנאה על המעגלים :-)
אני העברתי לאחרונה סדנה בת 3 מפגשים לאימהות ובנות סביב מיניות בגיל ההבגרות.
היה כיף ואף נחוץ. היו רק 3 מפגשים כך שזה רק טעימות ללא תהליך עומק.
מכאן שעולה לי שאלה בנושא הדינמיקה שבמפגשים אצלך- כתבת שבעקרון זוהי קבוצה סגורה, ואמנם עוברת תחושה של מעגל תומך אינטימי ומכיל, אך האם לא קורה שמתפתחים בתוך הקבוצה קונפליקטים בין המשתתפות? מתחים? כעסים? את יודעת כל מיני דברים שנובעים משוני בין אנשים, מתחרות וגם כתוצאה מפחדים אולי...
אשמח אם תשתפי קצת. ובכל מקרה, אני מאחלת המשך צמיחה מעגלית :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 01 פברואר 2009, 13:07

הי פלוני אלמונית,
תודה על הפידבק :-)

אם זה לא הריון ראשון, אמא ערבה פרסמה בזמנו מעגל נשים בהריון שני והלאה שמתקיים בפרדס חנה. יש פרטים בדף שלה.
חוצמזה, יש את משוחחות על הריון ולידה של אורנה שפרון ו שרה לה בעין איילה (המפגשים האלה אמנם פתוחים גם לגברים אבל יש בהם בעיקר נשים, והם בכל מקרה מומלצים ונפלאים!).

המעגל הכי צפוני שמתוכנן לי כרגע הוא בהוד השרון. קצת רחוק לך אני מניחה...

מעגלי נשים בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 פברואר 2009, 12:47

היי להולכת בדרכים. נעים מאד לקרוא את הדף שלך, תודה!
האם ידוע לך על מעגל באזור חיפה, עמק יזרעאל או פרדס חנה? (אני בדיוק באמצע)(-

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 01 פברואר 2009, 12:08

הי לב שמח @}
כבר הרבה זמן שאני חושבת להנחות מעגל בנושא הפלה ואובדן הריון.
ליוויתי כבר כמה נשים <כולל את עצמי> בתהליכים אישיים סביב הנושא, ואשמח לעשות את זה גם בפורמט של מעגל.
אם את בעניין אפשר לנסות לארגן קבוצה... איפה את גרה?
צרי איתי קשר בטלפון 054-4260456 או במייל [email protected], ונדבר.

מעגלי נשים בהריון

על ידי לב_שמח* » 01 פברואר 2009, 00:04

אהלן "הולכת",
את מנחה גם מעגלים בנושא התמודדות עם הפלה?
תודה ולילה טוב

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 31 ינואר 2009, 16:19

אנחנו כבר במפגש החמישי, והמעגל ממשיך להתפתח, לשנות צורה, להתגבש...
אחת המשתתפות שנהגה להגיע למעגל מאיזור כפר סבא החליטה בצער רב לפרוש בגלל הנסיעות שהפכו ליותר ויותר קשות עבורה.
היא כנראה תצטרף למעגל שייפתח בהוד השרון בסוף החודש הבא. משתתפת אחרת לא יכלה להגיע באופן חד פעמי...

מעגל נשים הוא מארג מורכב, שנבנית בו אינטימיות גדולה.
כל אחת שנוכחת או לא נוכחת במפגשים משפיעה על הרקמה העדינה שלו ברמה הפיזית, הרגשית והאנרגטית.
מהסיבה הזו החלטתי מראש על מבנה שבו המשתתפות מתחייבות להגיע באופן קבוע.
במארג שנוצר עם הזמן, להמצאותה של כל אחת מהנשים יש חשיבות. לכל אחת מהן יש איכות מיוחדת שהיא מביאה למעגל.
ברור לי שלכל הצטרפות או פרישה יש השלכה על האנרגיה של המעגל, אבל גם ברור לי שכל שינוי הוא מדויק, ושהמעגל יכול להכיל אותו, לתת לו לקרות באהבה, ולהעצים את עצמו דרכו.

בכל אופן, היינו קבוצה קטנה הפעם, והחלטתי להתייחס לכך כאל הזדמנות לעבודה יותר אישית מהרגיל מול כל אחת מהנשים.
הפעם בחרתי לגעת בנושא הלידה, ולהתחיל תהליך של התבוננות על המקום האישי של כל אחת מול הלידה שלה.
אחרי מדיטצית הפתיחה וסבב הפתיחה, עשינו תרגיל כתיבה שמטרתו למקד כל אחת בנושאים הכי משמעותיים עבורה בלידה.
זו היתה הפעם הראשונה שעשינו תרגיל ממקד לפני סבב שיתוף, וההתנסות היתה מעניינת.
אצל כל אחת עלו נקודות אחרות שהלידה מציתה אצלה, ועם כל אחת הסתכלנו יחד על מה שהיא העלתה.
לסיום תכננתי לעשות מסע בדמיון מודרך, אבל היה כבר מאוחר וזה הרגיש לא ממש מתאים... אולי בפעם הבאה :-)

בחודש הבא (כנראה מיום רביעי ה-18.2) אמור להפתח מעגל נוסף בצור הדסה (באיזור הרי ירושלים).
כשיהיו לי פרטים נוספים אעדכן @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 23 ינואר 2009, 01:09

הערב התקיים המפגש הרביעי של המעגל.
הפעם החלטתי להתבונן על נושא ההתייחסות שלנו לגוף בזמן ההריון.

לאורך כל המפגשים (כולל היום בסבב הפתיחה), יצא שנשים דיברו על תחושות וסימפטומים שיש להן בגוף, על הצורך להקשיב לצרכים המשתנים של הגוף בהריון, על בדיקות רפואיות למיניהן, על מיניות, ועוד.
במפגש הזה החלטתי לחבר יחד את כל ההיבטים של היחס לגוף וההקשבה לגוף בהריון, של תחושות וחוויות בגוף, של דימוי גוף,
ושל מידת האמון שיש לנו בגופנו בהקשרים של הריון ולידה.
לאחר סבב של שיתוף, כל אחת מהזוית שלה ומההיבטים שנוגעים לה, עשינו תרגול של מגע בזוגות, שמטרתו היתה לחבר אותנו לגוף באופן חוויתי, ולקבל כלים להיכרות עם הגוף ולעבודה איתו.
התרגול נתן לנו הזדמנות לבחון את דפוסי הנשימה שלנו, את המתח השרירי שאנו מחזיקות בגוף, ואת מידת היכולת שלנו להרפות,
ומעבר לכך היה פשוט כיף לתת ולקבל מגע :-)

עברנו כבר חצי מכמות המפגשים המתוכננת של המעגל.
אני מרגישה שבזמן הזה הקבוצה מאוד התגבשה, וכעת הנשים מרגישות מאוד נוח זו עם זו, פתוחות לשתף בעולמן הפנימי, לצחוק יחד
וגם לבכות, להקשיב וללמוד אחת מהשניה... וזה משמח אותי מאוד @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 20 ינואר 2009, 13:02

והנה אנחנו כבר אחרי המפגש השלישי... ממשיכה לכתוב על קורותינו :-)

השבוע הצטרפה אלינו הריונית נוספת! |יש|
כשהתחלתי לחלום את המעגל, היה לי ברור שאני רוצה ליצור קבוצה תהליכית, שבונה אנרגיה משותפת לאורך זמן.
הכוונה שלי היתה ליצור מרחב לעבודת עומק, ולזמן למעגל נשים שמעוניינות בתהליך השלם,
כך שיחד נוכל ליצור עם כל מפגש נוסף אווירה של יותר ויותר אמון ואינטימיות.
החלטתי ששני המפגשים הראשונים יהיו פתוחים לכל אישה שרוצה לבוא להתנסות, ושמהמפגש השלישי והלאה המעגל יקלוט לתוכו עוד נשים
רק במידה והן מרגישות שמתאים להן להיות חלק אינטגרלי מהרקמה העדינה שנבנית ולהתחייב להצטרף לכל סדרת המפגשים.
מאוד שמחתי כאשר התקשרה אלי מישהי בשבוע שעבר ושאלה אם עדיין אפשר להיות חלק מהמעגל.
הרגשתי שהיא לגמרי בעניין ושהיא תשתלב בקלות במה שכבר נוצר, ואכן כך היה...

הנושא בו עסקנו הפעם היה הקשר עם בני הזוג שלנו בהריון.
זה נושא שנותן הזדמנות טובה להתבונן במתח שבין הציפיות שלנו למציאות, וכמובן ברגשות ובתגובות העולים מתוך המתח הזה.
שיתוף בנושא הזה דורש אומץ לחשוף גם את הצדדים הפחות "מוארים" שלנו, ושמחתי שהנשים במעגל נענו לאתגר והרגישו מספיק בטוחות
להיפתח ולהיות כנות ואמיתיות.
בתחילת כל מפגש אנחנו נותנות ידיים ובונות את המיכל האנרגטי של המעגל...
אנחנו מדמיינות ויוצרות יחד רשת חזקה ועדינה של קורי אור שפרושה בין הרחמים שלנו, ובנויה להכיל ולערסל בתוכה כל דבר שנביא למעגל.
בכל מפגש אני מרגישה איך הכלי שאנו בונות מתעצם, ומאפשר לנו להעמיק את הריפוי שקורה בתוכו.

אחרי סבב השיתוף וההקשבה עשינו תרגיל של שחזור סיטואציה לא פתורה, הכולל עבודת גוף המסייעת לנו לשחרר את הרגשות התקועים
ולאפשר מקום למשהו חדש. לסיום עשינו סגירה אנרגטית של המעגל, שכללה הודיה, ובקשה להיזכר ביכולת של כולנו להיות קוסמות ולברוא
את המציאות שלנו בעזרת עבודה פנימית ושינוי פנימי.

במפגש הבא אני מתכננת לאפשר לנושא לעלות מתוך המעגל, ולראות לאן נגיע.
אני מרגישה שהמעגל כבר בשל לכך, ופחות זקוק להצמדות לנושא שנקבע מראש.
<מרגיעון: המציאות היא החלום האולטימטיבי @}>

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 13 ינואר 2009, 12:31

ממשיכה לספר על המעגל...

את המפגש השני פתחנו בבניית שני מוקדים אנרגטיים במרכז המעגל, בכדי להעצים את כוחו ואת יכולת ההכלה שלו -
מוקד אחד מייצג את האנרגיה האישית של כל אחת מאיתנו, ומוקד שני מכיל ברכות ומתנות לעוברים שלנו.
לאחר מכן עשינו סבב שיתוף בנושא תקשורת וקשר עם העובר - באיזו צורה ובאילו רבדים אנחנו מרגישות קשר עם העובר?
האם אנחנו בכלל מרגישות בנוח ליזום קשר כזה? שיתפנו זו את זו בסיפורים וחוויות אישיות, חלומות, מחשבות ורגשות.
בהמשך יצאנו למסע שמאני על ידי תיפוף. מטרת המסע היא לעבור ממצב תודעה רגיל למצב תודעה מדיטטיבי, שבו מתגברת היכולת שלנו להרפות ולהתחבר להקשבה פנימה ולמסרים שונים, תוך כדי התמסרות לפעימת התיפוף ולהדהוד שלה בתוכנו.
סיימנו בהרמת קלף עם מסר וברכה לסיכום המפגש.

בכל מפגש נהיה לי יותר ויותר ברור שהדינמיקה במעגל היא כזו שתוך כדי הקשבה לאחרות כל אחת מהמשתתפות פוגשת גם את עצמה.
ההקשבה לזווית הראיה של נשים אחרות פותחת פתח להצפה של רגשות, סימני שאלה ומחשבות...
בין מפגש למפגש יש לכל אחת שבוע שלם לעכל דברים שעולים בתוכה, להתבונן על נושא מסוים מכיוונים חדשים,
ולהביא את עצמה למעגל עם ההתפתחויות ועם התהליך שהיא עוברת.
נושאים שעולים במעגל יכולים ליצור כל מיני תחושות... לפעמים אישה מרגישה שהיא מתחברת לסיפורים ומקבלת מהם השראה,
ולפעמים יכולה להרגיש דווקא שהיא מנותקת ושונה, או שהשיחה מציפה אצלה פחדים וספקות...
המעגל בנוי להכיל כל תחושה שעולה, לקבל ולהעצים כל אישה במקום בו היא נמצאת.
כל תחושה שעולה היא לגיטימית ויכולה להזין את התהליך של כל המעגל.
אני מרגישה שככל שהמעגל ממשיך התהליך מעמיק, ורשת התמיכה והריפוי שאנו טוות יחד מתחזקת ויכולה להכיל כל מה שאנו מביאות. @}

נושא המפגש הבא יהיה הקשר עם בני הזוג שלנו בהריון.
מבטיחה לעדכן בהמשך :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 02 ינואר 2009, 02:28

איזה כיף... חזרתי עכשיו מהמעגל הראשון, והוא היה מופלא ממש כמו שראיתי אותו בדמיון לפני חודש וחצי :-)
היינו קבוצה אינטימית של נשים מקסימות, שהביאו את עצמן למעגל עם כוונה אמיתית לגעת בעומק, ולעבור תהליך אישי בתוך המרחב הקבוצתי המאפשר.
זה היה ממש מרגש מבחינתי! @}

בנינו יחד את האנרגיה של המרחב המקודש במדיטצית רחם וטקס תה, ולאחר מכן עשינו שני סבבי הקשבה ושיתוף בשילוב פתיחה בקלפי האלות.
דיברנו על מה אנחנו מרגישות כלפי העובדה שאנחנו בהריון, איך אנחנו חוות את ההריון עבורנו - איך הוא מעצים אותנו ואיך מגביל אותנו בחוויה שלנו.
שוב ראיתי עד כמה זה מרפא לגלות שלמרות שכל אחת באה עם סיפור אחר, יש בינינו הרבה מן המשותף,
ועד כמה אפשר ללמוד על עצמנו מהקשבה לאחרות ולדרך שלהן בעולם.
לסיום עשינו תרגיל של חיבור לגוף והרפיה ושמענו שירי נשים מהדיסק "שמעו קולה" של איריס יוטבת.
אישי המקסים אפה לנו עוגת גזר טעימה להפליא לכבוד מפגש הפתיחה... הרגשתי שזו דרך מצוינת להכניס אנרגיה גברית תומכת למעגל |עוגה|

נושא המפגש בשבוע הבא יהיה תקשורת עם העוברים שלנו.
המפגש הזה עדיין יהיה פתוח להצטרפות של נשים חדשות, וכמובן לאלו שנרשמו אך מתוך בלתמ"ים כאלה ואחרים לא הצליחו להגיע הערב.

תודה ל ארני ש על האירוח בסטודיו הנעים והחמים שלה, וכמובן לנשים, העוברים ושאר הישויות שנכחו במעגל :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 24 דצמבר 2008, 17:34

איפה זה גבעת ברנר?
גבעת ברנר זה קיבוץ צמוד לרחובות. מגבעתיים זו נסיעה של כ-30 ק"מ שאמורה לקחת משהו כמו חצי שעה.

הוצאתי רישיון לא מזמן
מזל טוב! |בלונים|

יש בכלל מקום במעגל הזה עדיין
יש מקום, את מוזמנת באהבה :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי או_רורה* » 24 דצמבר 2008, 16:00

איפה זה גבעת ברנר? (סליחה על הבורות, הוצאתי רישיון לא מזמן..)

וחוץ מזה, יש בכלל מקום במעגל הזה עדיין?

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 24 דצמבר 2008, 12:52

על גברים והריון - השפעת ההריון על הקשר הזוגי, ויחס בן הזוג להריון וללידה

ההריון אמנם נוצר מזיווג של גבר ואישה, אבל הנשים הן אלו שבדרך כלל יותר מחוברות אליו, מתוקף היותן אלו שנושאות אותו בתוכן.
האישה היא זו שגופה ונפשה נתונים להשפעת ההורמונים, שמרגישה את תנועות העובר, וש"סוחבת" את ההריון.
הגברים מקבלים מידע על ההריון ממקורות חיצוניים, ולכן מתחברים אליו בצורות אחרות, כל אחד על פי היכולות וההרגלים הרגשיים שלו -
בקצה אחד של הסקאלה יש גברים שההריון גורם להם להרגיש קירבה גדולה לבת הזוג ולעובר, שמחה גדולה וגאווה אבהית,
ובקצה השני יש גברים שמרגישים ריחוק ואפילו סלידה מההריון, מהעובר ומבת זוגם ההריונית.
באופן טבעי, התגובה של בן הזוג להריון משמעותית מאוד לרוב הנשים, שזקוקות לשותפות ולתמיכה פיזית ורגשית מהאב לעתיד.
המידה בה האישה מרגישה שבן הזוג תומך או לא תומך בה בהריון, משמעותית מאוד ליחסים.
הזוגיות יכולה לפרוח או להתערער בהתאם לתחושות האישה בקשר לתמיכה שהיא מקבלת, ודברים נזכרים לטובה או לרעה לאורך שנים.

יש ואריציות שונות לציפיות של אישה בהריון מבן הזוג.
יש נשים שצריכות מעורבות המתבטאת בשיתוף ברגשות ובהתלבטויות, ויש כאלה שצריכות יותר עזרה פיזית ומעשית.
בעידן המודרני שבו המשפחה הגרעינית היא צורת החיים המקובלת, קורה שאישה מוצאת את עצמה תלויה בבן הזוג שלה בכל מה שקשור לתמיכה בהריון - תמיכה נפשית, תפקודית, כלכלית... הגבר נדרש למלא את תפקידו בתור אב לעתיד, וזהו תפקיד לא פשוט הדורש אחריות רבה וכישורים מגוונים.
יש לא מעט גברים שלא מסוגלים למלא את כל צורות התמיכה הנדרשות מהם, ובמצב כזה גם הם וגם הנשים שלהם נמצאים במצוקה.
אם שני בני הזוג מבינים שלפעמים גם הגבר זקוק לתמיכה, ושזה בסדר לקבל עזרה ממקורות נוספים, הם יכולים להרפות מציפיות לא מציאותיות ולהקל על עצמם מאוד. הרי כשהאישה בהריון גם הגבר יכול להרגיש חרד, מבולבל או חלש מכדי לתמוך בה בכל החזיתות...
העניין הוא שגבר כמעט אף פעם לא ידבר על זה, ולכן מחסור בתמיכה ממנו תמיד יתפרש כדבר שלילי ומאכזב.

אחד הדברים שבדרך כלל ממעטים בחשיבותם הוא התמיכה הנשית, שיכולה לסייע לאישה גם פיזית וגם רגשית, גם בהריון, גם בלידה, וגם אחרי הלידה.
אישה בהריון שעטופה בשבט נשי תומך, בבנות משפחה, חברות ושכנות שמבינות את מה שעובר עליה ומגישות עזרה במקומות הנכונים, מרגישה מספיק בטוחה ומוגנת בכדי להפחית מעומס הציפיות על הגבר שלה, ללא כעס ומרירות שרק מחלישים את שניהם.
במצב כזה בן הזוג יכול להעניק לאישה את מה שהוא באמת יודע (אצל כל גבר זה משהו טוב אחר), והם יכולים לבנות אינטימיות, קירבה ואמון סביב ההריון והלידה בנינוחות וטבעיות, ובלי לחץ.

אחת מהמטרות של מעגל נשים בהריון הוא לספק לנשים הרות סביבה נשית תומכת ומקבלת.
אמנם יש נשים שמוקפות בשבט נשי כחלק בלתי נפרד מחייהן (בעיקר זה נפוץ בחברות דתיות ומסורתיות),
אבל רובנו היום מנותקות מהמהות הזו וצריכות להחיות אותה מחדש באופן יזום - אם על ידי יצירת קשרים הדוקים יותר במשפחה ובין חברות ותיקות,
או אם על ידי יצירת מעגל של נשים חדשות הנמצאות איתנו באותה הסירה, ואיתן אנו יכולות לבנות שבט מודרני משלנו :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 22 דצמבר 2008, 21:40

האם כבר יש מקום למעגל?

כן! בשעה טובה הוחלט שהמעגל יתעגל בגבעת ברנר, אצל ארני ש.
<זה קורה בעוד שבוע וחצי... הפרטים המעודכנים לגבי ימים, שעות, מחיר ועוד מופיעים בראש דף הבית שלי>
<ותודה ענקית לארני, שנדלקה על הרעיון ועזרה לי בחשיבה על הקונספט הארגוני @}>

מעגלים נוספים בהוד השרון ובגדרה ייפתחו כנראה בסוף פברואר, אעדכן כשיהיו לי פרטים מדויקים.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 17 דצמבר 2008, 11:55

אפרת יקרה, אני שולחת לך (()) חם.
שתדעי שלפחות כאן בבאופן את לא לבד @}

בקשר ל אמא אדמה אני במגעים איתם לגבי שותפות בשיווק ואירוח המעגלים. אם זה יצא לפועל אעדכן כאן כמובן.
פרטים טכניים לגבי המעגלים תוכלי למצוא בדף הבית שלי.
<מה שרשום שם כרגע נכתב בהנחה שאני מפיקה את העסק הזה לבד.
קחי בחשבון שאם אכנס עם המעגלים לאמא אדמה ייתכנו שינויים קלים במחיר ו/או בזמנים.
בכל מקרה חשוב לי לציין שהמחיר יישאר שווה לכל נפש והזמנים יישארו בערבים או בשישי בבוקר>

מעגלי נשים בהריון

על ידי אפרת_מ* » 16 דצמבר 2008, 22:36

_הרבה נשים מרגישות שאמן לא מספיק תומכת, נותנת אמון ומשרה בטחון, שהיא מלחיצה, ביקורתית ונוקשה...
שהן אינן יכולות להיות נינוחות בקרבתה, בוודאי לא בסיטואציה של הריון ולידה._


מאיפה באת לי עכשיו עם המשפט הזה??? (שאלה רטורית לגמרי).
אמא שלי בדיוק התקשרה. אני שיתפתי כמה שה לי, ובדיוק מטלות נאחסיות בעבודה, ושאין לי סבלנות לכלום ו.. והיא היתה קצרת רוח לסיים את השיחה. היא שתמיד מתלוננת שאני לא באמת משתפת אותה אלא אחרים. היא שאף פעם לא באמת מקשיבה. כמו שהשיחה הסתיימה פשוט התחלתי לבכות. אני מרגישה כ"כ לבד. כל כך כל כך לבד.

שמעתי על המרכז הזה. לא הייתי בו. וכן, אני מעוניינת. ערבים או שישי בוקר.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 16 דצמבר 2008, 13:35

תודה תמרה יקרה, טוב לשמוע ממך @}
המעגלים מתבשלים... אחד באיזור השפלה ואחד בהוד השרון... פרטים יותר מדויקים לגבי המיקום יגיעו בהמשך! :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי תמרה* » 16 דצמבר 2008, 12:17

הי להולכת בדרכים זו אני אותה תמרה... פשוט מקסים מה שאת כותבת , אני מקבלת ממך הרבה השראה.
אשמח שנדבר, אני חושבת שהמעגלים האלה הם כל כך חשובים לכל הנשים.
בדיוק גיסתי ילדה וזה כלכך לא פשוט לה כל המעבר והחזרה הביתה עם התינוק הקטן, וההנקה והכאבים וההורמונים והלחץ של ההורים אפרופו הנושא שכתבת למעלה...
יופי תמשיכי לכתוב וליצור.
האם כבר יש מקום למעגל?
תמרה

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 16 דצמבר 2008, 10:55

להיות אמא, להיות בת - מחשבות על אמהות, יחסים עם אמא, והקשר ביניהם לבין חווית ההריון והלידה

נשים בהריון עסוקות מאוד בשאלה - האם אהיה אמא טובה לתינוק שיוולד לי?
הרבה נשים מרגישות חוסר בטחון ביכולתן להיות "אמהות טובות" ולהכיל את תפקיד האמא בצורה ראויה.
הציפיה התרבותית היא להיות אמא מושלמת, אחת כזו שתמיד אוהבת ללא תנאי ומעניקה ללא גבול...
ונשים רבות חוששות שאין להן את האיכויות המתאימות כדי למלא אחר הציפיה הזו.
מתוך כך עשויות להתעורר תחושות של אי כשירות, תסכול, אשמה וכעס, שהנטיה היא להסתיר אותם מאחרים ואף מעצמנו...
כשאנחנו דוחקות הצידה את הרגשות האלה הם נתקעים בתוכנו ומחלישים אותנו.
לעומת זאת, אם אנו מאפשרות לעצמנו להתבונן ברגשות האלה ולתת להם מקום, אנו יכולות לעבור תהליך בו הם משתנים ומשתחררים,
ולעבור את ההריון, הלידה והתקופה שאחרי הלידה ביותר קלות ושמחה.
הפחדים והספקות נפוצים מאוד אצל נשים בהריון ראשון שעדיין לא חוו את עצמן כאמהות, אבל גם אצל נשים בהריונות הבאים, לקראת הרחבת המשפחה הדורשת כוחות ומשאבים נוספים.

דרך טובה לאישה להתחיל בהתבוננות על הנושא הזה היא לבדוק את טיב היחסים שלה עם אמה,
מאחר והיחס שלנו למושג האמהות, הציפיות והחששות שלנו מתפקודנו כאמהות מושפע באופן ישיר מהקשר עם האמהות שלנו.
התרבות שלנו היא תרבות גברית, בה נשים עדיין נאבקות על מעמדן במשפחה ובחברה, צריכות להוכיח את עצמן בכמה מישורים מקבילים,
ומחונכות להיות מנוכרות לנשיות שלהן.
בתנאים האלה יחסים טעונים בין אמהות ובנות הם נפוצים ביותר.

הרבה נשים מרגישות שאמן לא מספיק תומכת, נותנת אמון ומשרה בטחון, שהיא מלחיצה, ביקורתית ונוקשה...
שהן אינן יכולות להיות נינוחות בקרבתה, בוודאי לא בסיטואציה של הריון ולידה.
ואכן, בתרבות המודרנית מעטות הן האמהות שיודעות איך ללוות את ההתפתחות הנשית של בנותיהן בצורה בריאה,
ולתת את התמיכה, החכמה והקבלה לה אנו זקוקות בתקופה הרגישה הזו של חיינו.

באופן אופטימלי, אישה שמוקפת בשבט נשי מחבק, מרגישה יותר רגועה בהריון, בלידה ואחרי הלידה.
היא יודעת שהיא לא לבד, שהיא עוברת משהו שאמה עברה לפניה, ושאמה מבינה איך לתמוך בה פיזית ורגשית.
אבל כיום החוויה הזו חסרה לרוב הנשים ויש צורך בטיפוח מחודש שלה.

המעגל מאפשר מרחב של ריפוי, בו ניתן להעלות בחופשיות את הרגשות הקשורים להיותי בת והיותי אמא, להתבונן על הקשר ביני לבין אמי,
ולבדוק מהו האופן והמינון הנכון עבורי לשלב אותה בתהליכים שלי כך שאחווה הריון ולידה יותר מעצימים.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 16 דצמבר 2008, 10:36

הי תמרה (האם את אותה תמרה שכתבה לי כאן לפני שבוע?)
תודה על הפידבק... איזה כיף שאת מתחברת לרעיון! @}
אני מתכוונת לפתוח את המעגל הראשון ב- 1.1.09 (עוד שבועיים וחצי), באיזור השפלה, ומעגל נוסף בהוד השרון.
איפה את גרה? (אם את תמרה אחרת)

מעגלי נשים בהריון

על ידי תמרה* » 16 דצמבר 2008, 09:53

להולכת בדרכים
ב"ה כשאהיה בהריון אשמח להצטרף למעגל שלך, נשמע מדהים. שמחה לראות שאת פותחת בקרוב. איפה? המון בהצלחה. תמרה

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 14 דצמבר 2008, 12:53

תקשורת והקשרות לעובר - חיבור פיזי, רגשי ורוחני לעובר שבתוכנו בהריון ובלידה

אני מאמינה שכאשר אישה בהריון מודעת לכך שהעובר שגדל בתוכה הוא נשמה עצמאית ואינטילגנטית, ומנהלת קשר ויחסים עם העובר הזה,
היא מפתחת בטחון ואמון בעצמה, בגופה, בתחושות הפנימיות שלה ובשותף שלה למסע, ומגיעה ללידה ולחיים שאחריה קשובה ומוכנה יותר.
דרך תקשורת עם העובר אישה יכולה לגלות הרבה מהעכבות והפחדים שלה ולהתמודד איתם, וכמו כן היא מתוודעת לעכבות ולפחדים של העובר שבתוכה ויכולה לסייע לו בהתמודדות שלו. בהנחה שהתהליך של האישה ושל העובר כרוכים זה בזה, תקשורת ביניהם יכולה להעצים את שניהם.
בתקשורת עם העובר אפשר להעביר אליו מסרים ולקבל ממנו מסרים.
אפשר גם פשוט להרגיש את האנרגיה המיוחדת של העובר ולהכיר אותו בצורה עמוקה יותר מהרגיל.
אני מאמינה שהעוברים זקוקים לתקשורת הזו לא פחות מאיתנו... הרי גם הם עוברים תהליך מאוד משמעותי בעצם התפתחותם לגוף שלם והיוולדותם לעולם הזה. תשומת הלב שלנו אליהם יכולה לתמוך בהם במשך ההריון וכמובן גם בלידה.

איך יוצרים קשר עם העובר? בתור התחלה חושבים עליו כעל ישות שניתן לתקשר איתה, מתייחסים לקיומו הרוחני והרגשי המפותח ולא רק למימד הפיזי שלו.
יש נשים שמתחברות לעובר על ידי מדיטציה, דמיון מודרך, חלימה, תפילה, כתיבה, או על ידי שיחה פשוטה.
העוברים מקשיבים לנו, וגם מעבירים לנו מסרים בכל מיני צורות - דרך התנועה שלהם בתוכנו, דרך מחשבות ותמונות שהם "משדרים" לנו.

המעגל מספק מרחב מתאים ובטוח לשיתוף בחוויות של תקשורת עם העובר, לקבלת השראה בעניין זה מנשים אחרות ולהעלאת המודעות לנושא.
במעגל נוצרת קבוצה, גם של נשים וגם של עוברים, שעוברים את התהליך יחד כך שהעוצמה שלו גבוהה יותר.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 14 דצמבר 2008, 11:03

ממשיכה לכתוב על הנושאים שאני מתכוונת להעלות במעגל...

מה קורה לגוף שלי - על שינויים פיזיים, בדיקות, התערבויות רפואיות, והקשבה לגוף

הגוף עובר שינויים מהרגע הראשון של ההריון, וחלקם מעוררים אצל נשים רבות אי נוחות ודאגה - האם התחושות שלי נורמליות? האם ההריון שלי תקין?
האם העובר בסדר? האם כדאי לי להבדק? עם מי להתייעץ? מה עושים? איך מתמודדים? המון סימני שאלה...
ההריון עצמו מלווה במיחושים ותופעות גופניות לא מוכרות שעלולים להציף תחושות של חרדה וחוסר וודאות.
בנוסף לתחושות אלו, יש גם את מעקב ההריון, הכולל בדיקות רבות ומפגש אינטנסיבי עם הממסד הרפואי.
הרבה פעמים המעקב עצמו יוצר תחושה של לחץ - ההתלבטות אילו בדיקות לבצע, ההמתנה לתשובות של הבדיקות, העצות והשאלות של האנשים מסביב, אמירות מלחיצות של רופאים...

בתרבות המערבית ובישראל במיוחד, יש התייחסות להריון וללידה כאל מצבים בסיכון, כאל אירועים רפואיים העלולים להשתבש בכל רגע.
במצב כזה קל לאישה להרגיש חסרת אונים ומנותקת מגופה, ולהסחף לתוך פחדים ותסריטי אימה שמחלישים אותה ואת האמון שלה בתהליכים הטבעיים ובעצמה.
נשים רבות מרגישות שאין להן כלים לדעת מה מצב ההריון, שהן תלויות ברופאים ובמכשור הרפואי בכדי לדעת האם הכל בסדר ומה הטיפול הרצוי בכל מצב.
מעטות מאיתנו נותנות לעצמן את הלגיטימציה לבחור איך לנהל את מעקב ההריון שלהן, ולהסתמך קצת יותר על הידע והחכמה הפנימיים שלהן ועל ההיכרות שלהן עם עצמן ועם גופן בכדי להחליט איזו התערבות יש לנקוט ומתי.

במעגל יש לנו מקום לשבת זו עם זו, לדבר על הפחדים והלבטים בגובה העיניים, לשתף בסיפורים, ללמוד זו מזו, ולתמוך זו בזו בתהליך בו כל אחת מחפשת את האיזון האישי שלה, את אופן ההתמודדות שמחזק אותה וגורם לה להרגיש בטחון ושמחה.
ההריון והחששות שמלווים אותו מזמנים לנו המון הזדמנויות ללמוד על האמונות והדפוסים הרגשיים שיוצרים בנו חוסר בטחון, בלבול וחרדה.
כשאישה מפתחת מודעות לנושאים האלה במהלך ההריון, היא מגיעה ללידה מוכנה יותר, בטוחה יותר בעצמה ובגופה, ומסוגלת להתמודד בצורה טובה יותר עם החלטות שהיא צריכה לקבל תוך כדי הלידה.
מתוך כך חווית הלידה שלה הופכת לחוויה מעצימה, בה היא חשה יותר שלמה עם עצמה ופחות קורבן של הנסיבות.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 11 דצמבר 2008, 17:28

הי אמא ערבה
תודה על מה שכתבת :-)
הסיפור שלך על המסע ומערכת היחסים עם עוברי ממש מדהים, מרגש ונוגע!
תודה על ההשראה @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי אמא_ערבה* » 10 דצמבר 2008, 11:39

הי ההולכת בדרכים
זה די מדהים לקרוא אותך ואת הכלים בהם את משתמשת להעצמת נשים
( יש כמה כלים חופפים שבהן אנו משתמשות במעגלים שלנו )
אני מאחלת לך בהצלחה את עושה דבר נפלא ומבורך
הייתי רוצה לשתף אותך בדף שהעלתי ברגעים אלו לאתר
המסע ומערכת היחסים עם עוברי
אשמח ותקראי אותו ואשמח לאוסיף אותו בדף שלך בלגעת אישה
הדס

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 09 דצמבר 2008, 17:01

תודה ארני יקרה @}
מקווה שהאחות תבריא מהר.
נפגש ביום חמישי... :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ארני_ש* » 09 דצמבר 2008, 16:41

אחות טיפת חלב שלנו חולה . הייתי אמורה ללכת היום להפיץלך דרכה . אני אראה מתי אגיע אליה .

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 09 דצמבר 2008, 16:40

גמני שמחתי להכיר!
מאמינה שנפגש בימים הקרובים @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי תמרה* » 09 דצמבר 2008, 15:16

הי להולכת בדרכים, שמחתי לדבר ולהכיר ואשמח מאוד שניפגש בקרוב.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 09 דצמבר 2008, 13:31

הי תמרה
תודה על השיתוף ועל המילים החמות @}
ראיתי את המודעה ששמת ב"לגעת אישה", אז אני יודעת איך להשיג אותך :-)... נדבר!

מעגלי נשים בהריון

על ידי תמרה* » 08 דצמבר 2008, 21:52

איזה יופי !!!
כש הייתי בהריון הראשון שלי יזמתי מעגל נשים הרות והיה מקסים.. הייתי אז חדשה באזור (אני גרה היום ברחובות) וחיפשתי חברה. חיפשתי נשים נוספות לחלוק איתן את התחושות. אז התחלתי את דרכי עם מעגלי הנשים.
היום אני עושה מעגלים לאמהות ותינוקות אצלי בבית. וזה מאוד מרגש אותי לקרוא את כל מה שנכתב כאן.
את מה שאת כתבת ההולכת_ בדרכים וכל התגובות משאר הנשים.
ראשית אני בטוחה שהמעגל שלך ההולכת בדרכים יקרום עור וגידים, וכשאהיה בהריון שוב ממש אשמח להצטרף.
אשמח גם לדבר איתך.
בהצלחה וכל הכבוד!!! תמרה

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 07 דצמבר 2008, 14:17

הי מתעגלת @}
תודה!
ראיתי שפתחת דף בית, אז כתבתי לך שם :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי מתעגלת* » 07 דצמבר 2008, 12:10

היי- אין ספק שזה בשבילי (אחלה שם)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 07 דצמבר 2008, 09:31

וואו רותי יקרה, איזה כיף שגם את כאן! |L|
תודה על הפרגון :-]
אני ממש שמחה ומודה לך על שנתת לי להיות חלק מהתהליך המדהים שעשית לקראת הלידה,
וכמובן שמחה שהצלחת ללדת כמו שרצית וכמו שזה היה ברור שאת יודעת.

מעגלי נשים בהריון

על ידי רותי_תותי* » 07 דצמבר 2008, 01:40

ההולכת בדרכים-חברתי, ליוותה גם אותי בהריוני והתעגלותי , דאגה לי כאמא אווזה- באה לבקר, הרעיפה פרגון, עמדה על הנקודות המכאיבות עד שהתמוססו.
עבדנו יחד על כמה מהנחות היסוד בחיי ושחררנו כמה מחשבות מעכבות. שאפשרו הגשמה של לידת בית מדהימה.
עכשיו אני רוצה להיות בהריון שוב כדי לבוא למעגל... וכמובן כדי ללדת שוב (:

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 04 דצמבר 2008, 13:02

הי אמא ערבה
את ממש לא מתפרצת לי לדף :-)
פתחתי אותו כדי שיהיה כתובת לכל אישה שרוצה להנחות או להשתתף במעגלי נשים הרות, כמו שכתבתי למעלה
_יהיה ממש נפלא אם עוד נשים (הריוניות, מנחות, וכל מי שרוצה) יוסיפו רעיונות, מחשבות ושיתופים משלהן,
והלוואי שיתפתח כאן דף עשיר בכל טוב, שישרת את כל מי שתרצה להשתתף או להנחות מעגל דומה_

מעגלי נשים בהריון

על ידי מעגלי_הריון_שני* » 04 דצמבר 2008, 12:06

זאת אני אמא ערבה כותבת שם למעלה

מעגלי נשים בהריון

על ידי מעגלי_הריון_שני* » 04 דצמבר 2008, 11:57

הי, בדיוק פירסמתי בלגעת אישה וראיתי אותך שם לא רציתי להתפרץ לך לדף אז פתחתי דף מעגלי הריון שני
ראיתי שכתבת כמה הגיגים אשמח לקרוא אותם יותר באריכות ושימת לב וגם להגיב וליצור דיאלוג....
תודה על ההזמנה
הדס
@}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 04 דצמבר 2008, 11:14

המעגל שאני מתכננת בנוי כסדרה של מפגשים שיוצרים תהליך, אשר במהלכו נתבונן לעומק בנושאים הבאים:
חיבור להריון ולעובר, שינויים פיזיים ורגשיים בהריון, אמהות ויחסים עם אמא, קשר עם בן הזוג בהריון, מיניות ודימוי גוף, רופאים רפואה ובדיקות בהריון, הכנה רגשית ורוחנית ללידה, משכב לידה, הנקה... ובנוסף לכל אלה - כל נושא אחר שיעלה מתוך כל מעגל ומהנשים היושבות בו.
אל כל הנושאים האלה ניגש בעזרת הכלים שפירטתי עד כה.

ההריון שלי ואני - התבוננות ברגשות כלפי ההריון, והתייחסות לרגישות המיוחדת של תקופת ההריון

מהרגע שאישה מגלה שהיא בהריון, עולים בה מגוון של רגשות כלפי עצם קיומו.
אלה יכולים להיות רגשות של שמחה וגאווה, אבל גם של פחד, דאגה, בלבול וכו'...
אצל כל אישה עולה תערובת אישית משלה של תחושות, בהתאם למידה בה ההריון מתוכנן או רצוי, בהתאם למידת הבטחון של האישה ביכולת שלה לשאת את ההריון פיזית ונפשית, בהתאם למצבה האישי, הזוגי, הכלכלי, הבריאותי, ועוד ועוד...

בדרך כלל אין לנשים בהריון מקום מתאים לדבר בחופשיות על הרגשות האלה, או להתעמק במורכבות שלהם.
יש רבות שלא מרגישות בנוח לשתף אנשים בכל קשת הרגשות שצפים כלפי ההריון, גם אם מדובר בבני משפחה או בחברים קרובים.
למעשה יש לא מעט נשים שבכלל לא מספרות ליותר מדי אנשים על ההריון עד השליש השני.
רבות חוששות להיות חשופות לכך שאנשים יתערבו בצורה לא רצויה בתהליך שהוא כל כך אישי,
למשל על ידי העברת ביקורת, מתן עצות, חקירות ושאלות מסוגים שונים וכו'.
לפעמים אפילו בן הזוג לא יכול להיות שותף כפי שהיינו רוצות, מאחר והוא לא תמיד מצליח להבין מה עובר על אשתו ההריונית :-P

מעגל נשים הוא מרחב מוגן המעניק אפשרות לדבר בכנות ובלי בושה על כל מה שעולה, לקבל הקשבה מלאה ולא שיפוטית,
וכמובן גם הזדהות, ושיתופים שמבהירים לנו שאנחנו לגמרי "בסדר", שאנחנו לא לבד.

ההריון הוא זמן שבו אנו נושאות בתוכנו עוד יצור חי, עוד נשמה שמשפיעה על האנרגיה שלנו בדיוק כפי שאנו משפיעות על שלה,
וכל זאת קורה כבר מראשית היווצרותה.
מאחר ותודעה נוספת שוכנת בשדה האנרגיה שלנו, הרגישות שלנו בהריון גדלה מאוד.
הקליטה החושית והרגשית שלנו משתנה, ואנו מגיבות לגירויים קלים יחסית באי נוחות גדולה מהרגיל.
לנשים רבות לוקח זמן להסתגל למצב הזה, להכיל אותו בקלות ולהרגיש בו בנוח פיזית ורגשית.
במעגל יש מקום לדבר על זה, לשתף בצדדים הקשים וגם המופלאים של המצב הזה,
לקבל תובנות חדשות ורעיונות איך לתת לאפשר לעצמנו להיות עם ההריון, להתחבר אליו באופן שלם יותר, ולהעצים את עצמנו דרכו.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 04 דצמבר 2008, 11:02

קלפים

קלפים משקפים לנו מצב או רגש בו אנו נמצאות, ונושאים עבורנו מסר או ברכה.
הם יכולים להזכיר לנו דברים, לתת לנו השראה להתבוננות פנימה, לשיתוף, ולמודעות עצמית גדולה יותר.
הקלפים מכילים בתוכם ארכיטיפים וסמלים הקיימים בתת מודע הקולקטיבי.
בעזרתם אנו לומדות על חוקי הטבע והיקום, על דמויות המשחקות תפקידים בנפשנו, על האמונות הפנימיות שלנו, על המקום שלנו בחיים,
על העוצמות שלנו, ועל השיעורים שלנו.
יש המון סוגים של קלפים, חלקם נוצרו במיוחד בשביל נשים ומציגים לנו דמויות נשיות וסמלים נשיים מובהקים.
לקחת קלף במעגל זה תמיד כיף... זה מחבר אותנו לעולמן של האלות, הפיות והקוסמות ומזכיר לנו שהן קיימות גם בתוכנו |*|

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 03 דצמבר 2008, 00:50

הי ירח לבן ZZZ

אהבתי את השם שבחרת - מעולה!
כן... יצא מין משחק מילים שכזה :-) <למי שלא יודעת - השם הוא מתעגלות>

תודה על הפידבק ועל השיתוף. אני לומדת מזה המון @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ירח_לבן* » 02 דצמבר 2008, 22:02

הי
אהבתי את השם שבחרת - מעולה! (ראיתי בככר)

על ההריונות שלי:
בראשון הייתי ברקיע השביעי והרגשתי נורא מיוחדת. היה לי נורא מוזר עד מעליב כמעט לגלות עוד נשים בהריון... הייתי צריכה הרבה דברים שיחברו אותי לקרקע ולתכלסיות של העניין, והקורס הכנה ללידה היה מעולה בשבילי. נראה לי שנקודת ההתחלה שלי היתה כל כך רחוקה שבכלל לא הייתי עשויה להביט לכיוון או לגלות שקיימים מעגלי נשים (אפילו את באופן עוד לא הכרתי אז :-))
בשני הייתי כל כך מחוברת לקרקע, שבקושי הרגשתי את ההריון. זכור לי שחיפשתי נורא איזו מדיטציה להריון ולא מצאתי משהו מעניין. פה נראה לי שמעגל נשים היה יכול בהחלט להתאים.
בשלישי, אם עוד תהיי בעניינים - אולי נפגש במעגל ;-)

נראה לי שההריון, אפילו אולי יותר מהאמהות הוא חוויה כל כך ורק נשית שזה צריך להיות מאד מעניין.
בהצלחה ותספרי איך הולך

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 02 דצמבר 2008, 15:06

יו, איזה כיף שכתבתן לי!
תודה לכן נחל לבן ו יפעת ו יקרות -
על ההזדהות עם הצורך במעגל כזה, על הרעיונות המעולים וכמובן על הפרגון |L|
<היום בשעה טובה אקבל לידי את הפליירים שהדפסתי... איזו התרגשות :-)>

מעגלי נשים בהריון

על ידי יפעת_ו* » 02 דצמבר 2008, 07:06

בוקר טוב
הרעיון פשוט נפלא! אני מאחלת לך ולמעגל בהצלחה.
אני זוכרת את עצמי חולמת בהריון חלומות שהם לא שלי וכל כך רציתי לחלוק עם אחרות את התחושה, את השאלות, ובכלל לדבר על עצמי בתהליך שינוי שעברתי בהריונות.
(לעומת צורך שונה לדבר על ההרין והלידה הפיזיים)
אני בטוחה שיהייה נפלא, את בעצמך נפלאה (-:
נו, בהרין הבא, אני באה להתעגל איתך.
נשיקות

מעגלי נשים בהריון

על ידי נחל_לבן* » 01 דצמבר 2008, 18:25

וגם,
בהצלחה! @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי נחל_לבן* » 01 דצמבר 2008, 18:06

שלום :-)

_איך זה ייתכן שיש כל כך הרבה מעגלים וקבוצות לנשים אחרי לידה, וכל כך הרבה קורסי הכנה ללידה,אבל כל כך
קשה למצוא מעגל נשים מיוחד להריוניות?_

אני חושבת שבכלל, בשנים האחרונות, יש התעסקות גדולה מאד בכל תחום ההריון והלידה בתקשורת ובקופות החולים וזה באמת טוב וחשוב ובטח ובטח עדיף על המצב הקודם של חוסר התייחסות.
אני לא יודעת אם אחווה עוד הריון, אבל נראה לי שאם הייתי, הייתי רוצה - יותר מסדנאות והתעמלות והדרכות - מקום פשוט להיות בהריון עם עוד נשים. ככה, בפשטות, לחוות את ההריון עם עוד הרות, שנוכל כולנו להתיישב באנחה ובכבדות על הכריות ולדבר או לשתוק...בעיקר להיות מלאות בתינוקות.

וגם, הייתי שמחה לצחוק.
בכלל אני חושבת שלהיקרע מצחוק בחברת נשים אחרות זו חוויה מדהימה.
אני זוכרת שבהריונות השני והשלישי לא היה לי הרבה זמן וכוח לצחוק, הייתי בעיקר אמא שורדת לילדים קטנים בבית ונזכרתי בהריון כשהייתי צריכה לנעול למישהו את הנעליים...אז אם הייתי שוב בהריון, הייתי רוצה להיות בהריון ולצחוק הרבה.

מעגלי נשים בהריון

על ידי או_רורה* » 01 דצמבר 2008, 00:27

אני גרה בגבעתיים, אבל אשמח להגיע כמעט לכל מקום...

בית שמש קצת רחוק לי אומנם...

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 30 נובמבר 2008, 23:00

נשימה

נשימה עמוקה מספקת חמצן טרי לגוף, מעסה את האיברים הפנימיים, ומעודדת זרימה טובה בכל המערכות.
נשימה מודעת יכולה לסייע לנו להרפות איזורים מתוחים בגוף ולהפחית כאב.

לאישה בהריון הנשימה חשובה כפליים מאחר והיא משפיעה באופן ישיר גם על העובר ועל הסביבה בה הוא חי וגדל.
כמו כן, שימוש נכון בנשימה יכול לתמוך מאוד בלידה, שכן נשימה עמוקה גורמת לשחרור אוקסיטוצין.
ניתן להשתמש בנשימה בלידה כדי לקבל את הצירים בצורה נכונה, ולפתוח את עצמנו לתהליך עם מינימום התנגדות.

איכות הנשימה קשורה לדרך בה אנו מכניסות דברים פנימה ומוציאות החוצה. אצל רובנו הנשימה פחות מלאה וחלקה ממה שהיא יכולה להיות...
לפעמים מספיקה רק תשומת לב לאופן הנשימה הקיים בכדי ליצור בה שינוי.
במעגל נלמד כמה תרגילי נשימה שימושיים, ובעזרתם נתייחס לדפוסי הנשימה האישיים שלנו.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 30 נובמבר 2008, 23:00

מגע

כל אדם זקוק למגע, ונשים בהריון על אחת כמה וכמה.
מגע עוזר לפוגג מתח, להקל על סימפטומים פיזיים, ולהתחבר לתחושות של הנאה מהגוף ואהבת הגוף.
דרך מגע אפשר להתאמן בהתמסרות, בקבלה, בהרפיה, וביצירת שקט בראש.
צורות מסוימות של מגע מעצימות את תשומת הלב לגוף, ומכוונות אותנו להפעיל אותו בצורה יותר נכונה ובריאה עבורנו.

כשאישה בהריון מקבלת מגע, גם העובר נהנה מהרגיעה והזרימה הפיזית והנפשית שחווה האם.
במעגל נלמד כמה טכניקות פשוטות אך עוצמתיות של מגע, נתאמן האחת על השניה בהענקת וקבלת מגע,
ונתבונן בתחושות המיוחדות שהוא מעלה אצל כל אחת.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 30 נובמבר 2008, 16:52

הי אורורה, איזה כיף שאת מתחברת לרעיון @}
המעגל מתוכנן להתעגל באיזור השפלה, אי שם בין רחובות ובית שמש...
אבל אני רואה שיש התעניינות גדולה מכיוון הצפון והמרכז,
ושוקלת אולי לפתוח מעגל גם באיזור השרון ואפילו פ"ח אם יהיה מספיק ביקוש :-)
איפה את גרה?

מעגלי נשים בהריון

על ידי או_רורה* » 30 נובמבר 2008, 11:01

רוצה להשתתף רוצה להשתתף.....

אבל לא הבנתי איפה ואם מתקיים מעגל כזה?

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 30 נובמבר 2008, 00:13

הי טאו להורות @}
אם הייתי באיזור הצפון, הייתי ממש שמחה שתשתתפי במעגל.
אבל אני באיזור השפלה... קצת רחוק ממך :-)
בכל מקרה - תודה על הפרגון!

מעגלי נשים בהריון

על ידי טאו_להורות* » 29 נובמבר 2008, 21:59

אשמח להשתתף במעגלי נשים הרות באזור הצפון.
אני מאוד אוהבת לשמוע סיפורי הריון ולידה ויש לי שמונה סיפורי הריון וארבע סיפורי לידה אישיים .
מעגלים יצירתיים כמו שההולכת_ בדרכים מציעה, יכולים גם ללמד אותנו דברים שלא ניתן ללמוד בדרך מילולית.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 29 נובמבר 2008, 21:17

טקסים

בטקסים יש שימוש בסמלים על מנת להעיר ולהזכיר לעצמנו איכויות ועוצמות מסוימות,
כך שיצרבו לנו בתודעה בצורה בלתי אמצעית ויהיו זמינות לנו בחיי היומיום.
טקסים גם מאפשרים לנו לשחרר דברים שמעיקים עלינו, ולפתוח שער לדברים חדשים וטובים להגיע אלינו.
הטקסים כוללים מגע עם החומרים הבסיסיים של הטבע - אש, מים, אדמה, אויר,
וכן כל עשייה הנעשית מתוך כוונה כמו תפילה, ברכה, שירה, ריקוד, תיפוף, יצירה בחומר ועוד ועוד.
אני מתחילה לגבש לי את הטקסים אותם אני רוצה לקיים במעגל.
מבטיחה לשתף בהמשך, ובינתיים אשמח לשמוע רעיונות מעניינים בנושא @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 29 נובמבר 2008, 10:00

הי ירח לבן, טוב לראות אותך גם פה :-)

_ובכ"ז יש לי איזה חשש מזה. מפתיע. למה? לא יודעת בדיוק. חשש מלמצוא את עצמי במשהו נמוך ו רוחני מדי?
(נא לבטא רוחני עם שווא מתחת ל ח'), אולי מחשיפה?_

נדמה לי שאני מבינה על מה את מדברת... לפני שהשתתפתי בעצמי במעגלי נשים, גם לי היו כל מיני דימויים לגבי מה זה.
דמיינתי לי אירועים עם אווירה טקסית- פגאנית- שבטית, ועד כמה שזה היה מלא מסתורין ומושך, לא חשבתי שזה נוגע בעומק.
את זמני וכספי העדפתי להשקיע בקורסים שבהם אני יודעת מה תוכנית הלימודים, שכוללים מידע תיאורטי חדש, תרגול מעשי ואימון.
אלו הדברים שהחשבתי ככאלה שיכולים לקדם אותי באמת.

כשהתנסיתי סופסוף במעגלים, פגשתי שם איכויות שהתבררו כלא פחות אפקטיביות עבורי ללמידה והתפתחות אישית.
גיליתי שבמקום בו אין היררכיה אני מצליחה לפתוח את הלב ולהיות בצורה המלאה ביותר,
ומתוך כך לחוות את הטרנספורמציה האמיתית אותה חיפשתי.

גיליתי שמעגל נשים לא תמיד מתמקד בטקסים וכישופים,
אם כי הוא לפעמים משתמש בהם כאחד מהכלים להטמעת שינוי וריפוי <עוד על הנושא הזה אכתוב בהמשך>.
מעגל נשים הוא יותר מהכל מרחב מוגן שיש בו הקשבה ושיתוף, מקום להביא את עצמנו בלי לפחד מביקורת ושיפוטיות,
מקום שאפשר ומותר להיות בו כפי שאנחנו באמת, בלי הנסיון להתאים את עצמנו למה שכביכול ראוי ונכון.

למרות שמהצד מעגלי נשים נראים קשורים לסצנה ה"רוחניקית", הייחוד שלהם הוא דווקא בזה שהם מאפשרים להיות בלי פוזה.
הרי כל אישה יכולה להיות חלק משיחת נשים, ולכן גם חלק ממעגל נשים.

ולגבי החשיפה, זה ממש לא חובה... אישה יכולה לשתוק שבועות במעגל. המעגל מכבד את זה ולגמרי נותן לזה מקום.
אפשר ללמוד המון ולספוג המון ריפוי רק דרך התבוננות והקשבה לאחרות, ורק מעצם הנוכחות במרחב כל כך מכיל ומקבל.

אפשר גם עבודה עם חימר - אבל צריך להכיר קצת קודם (כמו כל דבר בעצם).
בהחלט. אפשר לשלב עבודה עם חימר, ציור, קליעה, תפירה, תנועה, שירה... כל יצירה יכולה להיות חלק מהמעגל.
אני בחרתי בינתיים לשלב במעגלים שאני מנחה כלים שאני מתמצאת בהם ומדברים אלי באופן אישי.
נכון להיום אני יותר ממוקדת בעבודה עם התודעה ועם הגוף מאשר בעבודה עם חומר, אבל זה כמובן יכול גם להשתנות ברבות הימים :-)

הכתיבה שלך, גם בדף השני, נופלת בדיוק על מחשבות שלי בנושא (שעדיין לא מגובשות לכתיבה ולכן הכתיבה והמחיקה)
זה היה נפלא אם היית כותבת בכל זאת... גם אם המחשבות בכלל לא מגובשות לך, זה פתח לשיתוף שממנו צומחת ההתגבשות והבהירות.
הפוסטים שאני כותבת כאן אולי נראים מנוסחים ומגובשים, אבל תאמיני לי שלפני שאני מתחילה לכתוב הדברים נראים לי מאוד אמורפיים,
והרבה הבנות באות לי תוך כדי הכתיבה... ואת זה שמותר לי להגיד משהו גם אם נדמה לי שעדיין זה לא לגמרי ברור - למדתי במעגלי נשים :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ירח_לבן* » 28 נובמבר 2008, 15:24

הי. אני פה. כתבתי כבר כמה דברים ומחקתי.
בינתיים קוראת.

אפשר גם עבודה עם חימר - אבל צריך להכיר קצת קודם (כמו כל דבר בעצם).

זה שאין מעגלים לנשים בהריון זה ממש מפליא.

האמת שאני לא הייתי אף פעם ב'מעגל נשים'. הייתי בלימודים וסדנאות שונים שהכילו רק או בעיקר נשים, וכמובן כל מה שקשור להריון/לידה/אמהות שזה גם בעיקר נשים.
הכתיבה שלך, גם בדף השני, נופלת בדיוק על מחשבות שלי בנושא (שעדיין לא מגובשות לכתיבה ולכן הכתיבה והמחיקה), וגם עושות לי חשק להשתתף במעגל פר סה. ובכז יש לי איזה חשש מזה. מפתיע. למה? לא יודעת בדיוק. חשש מלמצוא את עצמי במשהו נמוך ו רוחני מדי? (נא לבטא רוחני עם שווא מתחת ל ח'), אולי מחשיפה?

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 27 נובמבר 2008, 18:52

תודה ארני!
נדבר... @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי ארני_ש* » 27 נובמבר 2008, 18:45

טוב אני יכולה להציע לך מקום לערוך בו את המעגלים .
חוץ מזה אחלה רעיון - לכי על זה !
אני אמליץ פה בטיפת חלב אם תתני לי מודעה לתלות .

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 27 נובמבר 2008, 17:55

עד כה אני כותבת כאן לבד...
אשמח לשמוע כל תגובה ושיתוף, או סתם לקבל סימן חיים אם מישהי קוראת כאן... :-)

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 27 נובמבר 2008, 17:53

כתיבה

כתיבה היא כלי מדהים להתבוננות פנימה ולמידה עצמית.
דרך הכתיבה אפשר לגלות הרבה על אמונות שאדם מחזיק ועל הצורה בה הוא תופש את המציאות שלו.
הכתיבה ממקדת, וגורמת לנו להוציא מעצמנו תכנים שנסתרו מעינינו בצורה מאוד בהירה.
היא מאפשרת לנו ללמוד "מה הסיפור שלנו", איך ניתן לשנות גישה אליו במידה והוא תוקע אותנו, או איך לשאוב ממנו כוח במידה והוא מחזק אותנו.

במעגל אני מתכוונת להשתמש בכתיבה על מנת לאפשר לנשים לבטא רגשות מכל הסוגים - פחדים, כעסים, כמיהות, תסכולים, בלבול וכו',
ועל מנת ליצור טרנספורמציה למקום מעצים.

בהקשר של נשים בהריון, הכתיבה יכולה לשמש אותנו בכדי לספר סיפור מסוים שקשור בהריון ומשמעותי לנו,
בכדי לדמיין את סיפור הלידה והאמהות שלנו, בכדי ליצור תקשורת עם דמויות פנימיות או דמויות מפתח הקשורות בהריון, בכדי להעלות זכרונות מהעבר, ועוד...

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 27 נובמבר 2008, 00:32

חלומות בהריון

הייתי פעמיים בהריון. הריון אחד שלא התפתח, והריון שני שממנו נולד ילד מקסים.
את שני ההריונות ליוו חלומות שהיו אבן דרך חשובה מאוד בתהליך האישי שלי.
תמיד הייתי מאלה שחולמים המון וגם זוכרים, אבל באותה שנה של ההריונות גם השתתפתי בקורס שמאניזם וחלימה,
כך שהמודעות שלי לעולם החלומות ולמה שניתן ללמוד דרכו היתה בשיאה.

בחלומות שהיו לי בהריון היה עולם ומלואו - פגשתי בהם את העובר שלי, את הילד שיהיה לי, את סבתא שלי שנפטרה,
את הפחדים שלי מהשינוי הענק שעומד לקרות לי בחיים... חלמתי גם על הלידה שלי.
חלק מהחלומות היו ברורים ופשוטים, חלקם האחר היה מורכב מסמלים שהייתי צריכה לפענח...
בכל מקרה, מתוך ההתנסויות האלה הבנתי שעבודה עם חלומות היא כלי מעולה לקבלת מסרים ולעבודה פנימית בהריון.
ההריון והנוכחות הקרובה של עוד נשמה בתוכנו, גורמים להרבה נשים לחלום חלומות מיוחדים מאוד, ולזכור חלומות יותר מהרגיל...
שווה לנצל את זה :-)

אחד הדברים שאני רוצה לעשות במעגל, הוא לתת לנשים אפשרות לספר על חלומות שהן חולמות בהריון,
ומקום ללמוד איך להתבונן בחלומות, איך לבקש מסרים דרך החלומות ואיך לרתום את האנרגיה שלהם לטובתנו בזמן הערות.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 26 נובמבר 2008, 18:20

אני הולכת לכתוב כאן על הכלים בהם אני רוצה להשתמש במעגל, ועל הנושאים שאני רוצה להעלות בו.
הכתיבה עוזרת לי ליצור לעצמי סדר ולפתח את הרעיונות שיש לי.
אני מזמינה כל אחת שרוצה להצטרף עם כל דיעה, רעיון או תובנה.

אתחיל בתיאור הכלים עליהם אני מתכננת לבסס את המעגל, כיוון שהם יוצרים את המהות מתוכה יעלו הנושאים המתאימים.

הכלי המרכזי שעליו בנוי המעגל הוא מעגל ההקשבה.
בנוסף אני מתכוונת לשלב בתוכו עבודה עם קלפים, חלומות, כתיבה, טקסים, מגע ונשימה -
כולם בכוונה לאפשר לנשים להתחבר פנימה ולגעת בתכנים שנמצאים במעמקי הנפש בצורות שונות.

מעגל הקשבה - יצירת מרחב מקודש

מעגל הקשבה הוא כלי רב עוצמה שמקורו במסורות שבטיות עתיקות.
המעגל מבוסס על הקשבה מהלב - הקשבה מלאה ועמוקה למי שחפץ הדיבור בידו.
כשאנו מתרגלות הקשבה לסיפורה של אישה אחרת, בלי להתפזר למה שיש לנו להגיד על מה שאנו שומעות ובלי לחשוב מיד על תשובה או עצה, נוצר מרחב בו נשים יכולות לפתוח את ליבן.
במעגל הקשבה חשוב גם אופן הדיבור - דיבור מהלב, כלומר דיבור על החוויה האישית שלי, בכנות, אמפטיה וללא שיפוטיות. כמו כן במעגל כל משתתפת צריכה לשים לב לדיבור בתואם - כלומר דיבור בהתאמה למסגרת הזמן ולכמות הנשים במעגל.

מעגל נשים הוא רקמה עדינה מאוד של אינטימיות ואמון, שיש לכבד אותה ולשמור עליה.
משתתפות המעגל מתחייבות לשמור על הדברים הנאמרים בתוך המעגל.
נוכחותה וקולה של כל אחת מהמשתתפות חשובים במידה שווה, ולכל אחת יש אחריות אישית למה שקורה במעגל.

במעגל הקשבה המנחה היא חלק מהמעגל, משתפת בסיפור האישי שלה ומקשיבה כמו כולן, בגובה העיניים והרחם.
בשונה מסדנה, במעגל הקשבה המנחה היא לא במרכז. הדיעה שלה לא מובילה את המעגל, והיא לא צריכה להעביר חומר בצורה פרונטלית. תפקידה הוא להיות ולהחזיק את האנרגיה של המעגל, לדאוג שתהיה הקשבה מקודשת, לקלוט ולהרגיש את האנרגיה של המעגל,
ולאפשר לו להתקיים בצורה המדויקת ביותר לכל מפגש.

מעגלי נשים בהריון

על ידי ההולכת_בדרכים* » 26 נובמבר 2008, 04:28

כשהייתי בהריון, כבר מההתחלה שלו, הרגשתי רצון חזק להפגש עם עוד נשים הרות במסגרת שתאפשר לי לגעת
לעומק בכל מיני רגשות שעלו בי ולהכיל את השינויים שקורים לי... וכך החלטתי לצאת ולחפש לי מעגל נשים בהריון.
להפתעתי הצלחתי למצוא רק שלוש מנחות של קבוצות לנשים הרות, ולאף אחת מהן לא היתה קבוצה פעילה.
בינתיים כבר הוזמנתי להשתתף במעגל נשים אחר, וכך הרעיון נגנז...

מאז עברו אמנם כבר 4 שנים, אבל עד היום השאלה הזו לא יוצאת לי מהראש -
איך זה ייתכן שיש כל כך הרבה מעגלים וקבוצות לנשים אחרי לידה, וכל כך הרבה קורסי הכנה ללידה,אבל כל כך
קשה למצוא מעגל נשים מיוחד להריוניות?
בכל מרכז להריון והורות מציעים לנשים בהריון חוגי יוגה ופילאטיס (שזה כמובן נפלא בפני עצמו),אבל לא ראיתי כמעט
בשום מקום מפגשים קבוצתיים שמתמקדים בחוויה הרגשית של ההריון (כלומר לאו דווקא בהקשר של הכנה ללידה).
<אני כותבת כמעט כי לאחרונה ראיתי כאן את הפרסום של אמא ערבה שמציעה מעגלי נשים בהריון עם ילד שני...
רעיון מקסים, והפרסום היחיד שמצאתי בנושא>

מוזר... הרי נשים בהריון (במיוחד אם זה הריון ראשון, אבל לא רק) צריכות מקום כזה,
מרחב מקודש שבו יוכלו לעבור את התקופה המיוחדת הזו יחד, לשתף זו את זו ברגשות, בתקוות ובפחדים,
לחלוק בידע ובנסיון, לקבל ולתת הזדהות ותמיכה.
הריון הוא זמן שבו אנחנו רגישות במיוחד ופתוחות לקלוט ולהרחיב את עצמנו - תקופה מצוינת לתהליך אישי ולצמיחה רגשית ורוחנית...
ואני מאמינה שהגיע הזמן שהמודעות לעניין הזה תהיה גדולה יותר.

בתקופה האחרונה התעורר בי הנושא הזה מחדש... בגלל שתי סיבות:
ראשית, בעקבות דף שפתחתי כאן באתר (מפגשי נשים למה אנחנו צריכות את זה) -
תוך כדי הכתיבה בדף סיפרתי על איך הגעתי לעולם מעגלי הנשים, וצף לי שוב הזכרון של הצורך החזק שהיה לי
במעגל נשים כשהייתי בהריון, צורך שבעצם עלה בי אז לראשונה, ובאופן די מפתיע מבחינתי.
שנית, יש לי מחשבות על הריון נוסף, וגם זה גרם לי להיזכר באותה תקופה ולתהות -
למה שלא אממש את הרצון שהתעורר אז, רצון שבעצם עדיין חי אצלי עד היום?

וכך בעודי מהרהרת במעגל שכל כך רציתי ולא היה, נפל לי האסימון שהנה יש לי הזדמנות נפלאה להגשים את החלום
ולכנס מעגל נשים בהריון. הבנתי שאני אפילו לא צריכה לחפש מנחה בנרות - אני יכולה להנחות אותו בעצמי...
הרי בשנים שעברו מאז תחילת ההריון ההוא, צברתי המון נסיון במעגלי נשים, וגם במסגרת התהליכים האישיים שאני
מלווה עבדתי עם כמה נשים בהריון, והשקעתי המון בהעמקה בנושא הזה, שמאז ההריון והלידה שלי משך אותי מאוד.
בקיצור, פתאום הבנתי שיש לי את כל הכלים לעגל מעגל כזה, והרעיון ממש שימח אותי!

מהרגע שהעניין נכנס לי שוב למרכז התודעה, התחילו לרוץ לי בראש מלא רעיונות למעגל.
ההתרגשות אחזה בי והולידה עוד ועוד בהירות לגבי מה שאני רוצה ליצור בו - מהות, תכנים, כלים לעבודה ואוירה.

אני רוצה לקיים מרחב שבו נשים הרות יוכלו לשבת יחד, להקשיב זו לזו, לעבור יחד את מסע ההריון, להתבונן בתכנים
אישיים שעולים בו, לעבוד איתם בסביבה תומכת ומכילה... ומתוך כל זה להיות במקום בו הן יכולות לשאת את ההריון
בקלות, בשמחה ובבריאות, ולהכין את עצמן ללידה ולתקופה שאחריה הכנה גופנית, רגשית ורוחנית.

בדמיוני אני רואה מעגל אינטימי, שבו יש לכל אחת מהמשתתפות זמן ומקום לספר את הסיפור שלה,
לפתוח את הלב ולעבור תהליך אישי עמוק עם הדברים שהיא מביאה למעגל.

אני מאמינה שההריון הוא זמן שבו ממש מתבקש לעשות את זה, שהרי כל כך הרבה נושאים שבדרך כלל מודחקים לאיזו פינה נפשית נידחת
עולים בו על פני השטח. ובכלל, בהריון יש לנו רגישות מיוחדת, יכולת הקליטה והספיגה שלנו בשיאה...
זה רק טבעי שנזרום עם מה שקורה לנו וניתן לעצמנו את הזמן להתבוננות, תהליכים פנימיים וביטוי רגשי.

אני תוהה אם יש כאן עוד נשים שהרגישו אי פעם את הצורך והרצון להשתתף במעגל הריוניות, וגם - האם יצא לכן לההשתתף במעגל כזה?
אשמח אם תשתפו בכל הגיג שעולה לכן בנושא...

באשר לי, ההתלהבות העצומה שהופיעה אצלי לגבי העניין, הובילה אותי להחלטה לפתוח מעגל נשים הרות בקרוב באיזור מגורי
(מי שרוצה פרטים מוזמנת להכנס לדף הבית המעודכן שלי :-))

את הדף הזה אני פותחת כדי לכתוב את המחשבות והרעיונות שעולים אצלי לעבודה במעגל.
  • יהיה ממש נפלא אם עוד נשים (הריוניות, מנחות, וכל מי שרוצה) יוסיפו רעיונות, מחשבות ושיתופים משלהן,
והלוואי שיתפתח כאן דף עשיר בכל טוב, שישרת את כל מי שתרצה להשתתף או להנחות מעגל דומה* @}

מעגלי נשים בהריון

על ידי אנונימי » 26 נובמבר 2008, 04:28

הדף נפתח כדי לכתוב מחשבות ורעיונות לעבודה במעגל, כדי לאפשר מקום לכל מי שהנושא מעניין אותה לשתף בהגיגים, כדי להוות השראה לנשים ליזום מעגלי נשים הרות, וכדי לענות על שאלות לגבי המעגלים שאני או כל אחת אחרת מנחה. מאחר והדף נהיה מאוד ארוך, הנה סיכום קצר של התכנים :-)

@} מעגלי נשים בהריון - מאיפה הרעיון, ולמה זה טוב

@} כלים לעבודה במעגל:
  • הכלי הבסיסי: מעגל הקשבה - יצירת מרחב מקודש
  • כלים נוספים: מדיטציה - חלימה - טקסים - קלפים - תשומת לב לגוף - מגע - נשימה - שירה - תיפוף - כתיבה
@} נושאים לשיחה ושיתוף במעגל:
  • ההריון שלי ואני - התבוננות ברגשות כלפי ההריון, והתייחסות לרגישות המיוחדת של תקופת ההריון
  • מה קורה לגוף שלי - על שינויים פיזיים, בדיקות, התערבויות רפואיות, והקשבה לגוף
  • תקשורת עם העובר - חיבור פיזי, רגשי ורוחני לעובר שבתוכנו בהריון ובלידה
  • להיות אמא, להיות בת - מחשבות על אמהות, יחסים עם אמא, והקשר ביניהם לבין חווית ההריון והלידה
  • על גברים והריון - השפעת ההריון על הקשר הזוגי, ויחס בן הזוג להריון וללידה
עוד נושאים עליהם אני מבטיחה לכתוב בקרוב:
  • להרגיש אישה - על מיניות ודימוי גוף בהריון, בזמן הלידה, ואחרי הלידה
  • הכנה רגשית ללידה - התמודדות עם ציפיות, שאיפות, פחדים ורגשות נוספים, לקראת לידה מעצימה
  • הכנה לתקופת הפוסט פרטום - על משכב לידה, הנקה, טיפול בתינוק, שיקום רצפת האגן, ועוד.

חזרה למעלה