מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

שליחת תגובה

קח נשימה עמוקה ושאף את החיים אל קרבך, קחי נשימה עמוקה ושאפי את החיים אל קרבך - עכשיו!
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי רחלי* » 05 ספטמבר 2023, 08:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם אני הנקתי 4 וחצי שנים, וחצי שנה אחרי - כשאני לוחצת עדיין יוצאות טיפות משני הציצים. ניסיתי לטעום - והן לא טעימות... אני לוחצת לשחרר כמה טיפות כל יום - כי גיליתי שזה מפיג לי סוג של תחושת גודש וכאב קל. השאלה היא מהו הדבר הנכון לעשותו במצב כזה? האם זה לא מעייף את הגוף לייצר חלב ללא שימוש לאורך כה הרבה זמן?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 דצמבר 2021, 20:56

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם אני הנקתי, תאומות. אחת שנתיים ו11 חודשים ואחת 3 וחצי שנים. הפסקתי בגלל הריון (שלא החזיק). היום, כשהן כבר בנות שש וחצי, עדיין יוצא לי בלחיצה. מדהים!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 01 דצמבר 2020, 23:47

פעם מיניקה - תמיד מיניקה :-)

מרגע שהנקת, ייצור החלב תמיד נשאר בכוננות מסוימת, ואפשר לחזור לייצור דרך הנקה / סחיטה אינטנסיבית, גם אם לא ילדת שוב.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אי_ננה* » 01 דצמבר 2020, 11:56

זה נורמלי לחלוטין :-)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 דצמבר 2020, 11:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי ילדה בת שנתיים שהנקתי אותה עד גיל חצי שנה, כלומר כבר שנה וחצי שאיני מניקה.
בדקתי סתם בשביל הסקרנות וסחטתי את השד ויצא טיפה אחת של חלב צהבהב.
זה נורמלי? זה לא מוזר?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 יוני 2020, 08:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כדאי ללכת לכירורג שד

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי Help* » 27 יוני 2020, 08:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום!
אני הפסקתי להניק לפני 8 שנים, ועדין יוצא לי חלב רק בצד השמאלי, הנקתי את הילד רק עד חודשיים אחרי הלידה, יש לי כאבים של גודש בחזה, או שלפעמים אני מרגישה כאבים של גדילה ואני כבר בת 30, כדאי ללכת לבדוק או שזה נורמלי?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אי_ננה* » 22 יוני 2020, 21:54

8 חודשים זה פרק זמן ממש קצר...
מאחר ו{{}}בשמת א{{}} ה-מומחית שנו כאן לענייני הנקה לא כאן כדי להגיב, אין לי אלא לצטט את דבריה מלמעלה, כי באמת שזה מה שהיא הייתה אומרת אם הייתה בחיים:

_זה לגמרי תקין ונורמלי. אין צורך לרוץ לרופא.
גוף האם בנוי לגמילה טבעית של תינוק: בגמילה טבעית, הילד נגמל בהדרגה, ומוריד הנקות בהדרגה, עד למצב של יניקה פעם בכמה ימים או אפילו שבועות.
לכן, קשה לדעת אם הילד נגמל או לא, וגוף האם שומר על רזרבות לזמן רב. למקרה שהנגמל יתחרט, למקרה של מחלה שבה תידרש שוב הנקה, לכל צרה שלא תבוא.
כמו כן, אשה שהניקה, יכולה תמיד להניק. בשואה, סבתות הניקו את הנכדים שלהן. זה לא נס. בכל רגע, מי שהניקה יכולה להתחיל להניק מחדש ותוך זמן קצר החלב יתחיל להיווצר מחדש, גם ארבעים שנה אחרי סיום ההנקה האחרונה שלה. למעשה, גם מי שלא הניקה ואפילו לא ילדה יכולה לייצר חלב, אבל זה ידרוש יותר זמן ויותר מאמצים מכוונים._

הגוף שלנו בנוי להנקה ממושכת, והגוף שלנו בנוי לעולם שבו ילדים בני שנתיים ושלוש עוד יונקים.
את מוזמנת לקרוא כאן למעלה בדף, ולראות שזה ממש תקין ששמונה חודשים אחרי הנקה אחרונה עדיין יש חלב בלחיצה

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 יוני 2020, 15:55

שלום לכן. הפסקתי להניק את בני לפני 8 חודשים אחרי חצי שנה של הנקה ועדיין יש לי חלב בשד שאני לוחצת. בבדיקות הורמונליות פרולקטין בתחום הנורמל ואפילו נמוך. מדוע עדיין יש לי חלב בשדיים. מוטרדת מאוד.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בהפסקה_אולי_גמילה* » 02 נובמבר 2018, 00:49

אוקי. תודה
אני לא רוצה לייבש את החלב כי עוד לא סגורה על עצמי... כן הייתי רוצה להמשיך אם לא סיבות אחרות, ובינתיים אני קוראת לזה 'הפסקה'.

אעקוב ונראה.
תודה!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 31 אוקטובר 2018, 15:34

תעקבי. יכול להיות שהגוף שלך יסתגל מייד ויפסיק לייצר חלב, ועלול להיות שיתחיל להיווצר לך גודש...
הגודש והסכנה של סתימות הן הסיבה שלא מומלץ אף פעם לגמול בבת אחת.
זה לא קשור לגודל השדיים בכלל. זה עניין של ייצור החלב. אם היא יונקת כמה פעמים ביום + בת השש מדי פעם יונקת, אז את מייצרת כמות יפה של חלב. את פשוט מייצרת אותה "על המקום" כשיונקות ולא מכינה מאגרים מראש, לכן נדמה לך שאין.
אז זה מאוד אישי, תלוי איך הגוף שלך יגיב.
מציעה לך כבר עכשיו לשתות תה מרווה (עלי מרווה במים רותחים) לאורך היום. זה עשוי למנוע מראש מצב של גודש וכו' כי זה מייבש את החלב.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 אוקטובר 2018, 09:41

אני לא הייתי מודאגת מזה, כל עוד את מרגישה טוב.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בהפסקה_אולי_גמילה* » 31 אוקטובר 2018, 09:04

הי!
אולי צריכה לקרוא בדף אחר. אם כן אשמח אם תפנו אותי.
אני מנסה לגמול/להפסיק הנקה של בת 3 (ואחותה בת 6 שעדיין יונקת טיפה בלילה לפני השינה.)
הרבה סיבות לדבר בין השאר אולי אעשה ניתוח להסרת משקפיים וצריך 6 שבועות לפני ו6 אחרי לא להניק (או הריון.. אז חשבתי שעכשיו הזמן)

אז נכנסתי לדף כדי לבדוק תוך כמה זמן מפסיק החלב, למקרה שארצה להמשיך אחרי.
אז נרגעתי. זה לא מפסיק כה מהר.

אבל פתאום חושבת,
הפסקתי בבת אחת. מיום ראשון השבוע אין הנקה בכלל.

האם זה בעייתי מבחינת בריאות השד?!
אין לי מי יודע מה הרבה חלב וכבר מלא זמן ניסיתי לדלל.ומאז שקיבלתי מחזור לפני כ7 חודשים (מגיע פעם ב.. לא מסודר) בכלל נעלמו לי השדיים.
אבלמעדיין אם זה תלוי בה היא יונקת בוקר (5 פעמים?!?) לפני השינה ובמהלך היום לפעמים יותר לפעמים פחות, תלוי בלוז.
אז ארבעה ימים אין כיום. זה יכול להיות בעייתי?
תודה!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 יוני 2018, 11:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה רבה בשמת :-)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 07 יוני 2018, 21:55

נקווה שהכל באמת בסדר, ורק מזכירה לך שכמעט אף אחד מהם לא מבין כלום בהנקה P-: אז שימי לב להיזהר ממה שאומרים לך...

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 יוני 2018, 23:23

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בשמת תודה רבה.
את צודקת זה באמת ״חלודה בצינורות״ כי יום אחרי יצא טיפת חלב לבנה.
האמת שקצת נילחצתי מהצבע וקבעתי תור לכירורג שד שיגיד שהכל בסדר🙏🏻

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 05 יוני 2018, 21:58

זה נורמלי. הצבע החום יש לו שם חיבה "חלודה בצינורות" (-: המערכת מאפשרת לחזור להניק גם אחרי כמה חודשים, למקרה ש...

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 יוני 2018, 02:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הנקתי את בתי עד גיל שנה ו4 חודשיים והיום אחרי שמונה חודשים אחרי לחצתי במקרה על הפיטמה ויצא לי כמו חלב סמיך אך בצבע חום. האם זה נורמלי?
מציינת שהשבוע הבת שלי הייתה בריכרסיה ומשומקום ניסתה לינוק האם הגוף מנסה לייצר שוב ואם כן למה הצבע החום?
נגעתי בחזה ואין שום זכר לגוש.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אפריל 2018, 01:23

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הנקתי עד לפני שבוע, התינוק בן שנה וארבע.
כבר תקופה ארוכה אני מניקה רק בוקר ולילה.
הפסקתי באופן פתאומי מידיי, אבל למשך יומיים שמתי כרוב שתיתי מרווה ורוקנתי ועדיין מרוקנת ידנית להקלה.
אבל השד מלא יחסית ועם גושים וכאבים (לא אדום... עדיין... חוששת מדלקת)
עד מתי אמשיך לרוקן את עצמי?
עד מתי יהיה שם חלב?
לאן הוא יכול להיעלם חוץ ממה שאני מוציאה החוצה?
כמה זמן תהליך הגמילה (של השד... לא של התינוק שכבר כמעט שכח..) לוקח??
ומה לעשות עם הכאבים ועד מתי זה נורמלי שהם יימשכו?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי דפנה* » 24 ינואר 2018, 11:48

אוקיי, למיטב ידיעתי זה תקין ונורמלי (יש פה מומחיות שיאשרו?). זה מנגנון של הגוף שנועד לתת חלון הזדמנויות להחזרת ההנקה, אם זה דבר שאת מעוניינת בו.
אם את לא מעוניינת לחזור להניק - פשוט תתעלמי. הייצור אמור להפסיק בתהליך מאוד הדרגתי ואטי (כמה שבועות או אפילו חודשים).
אם זה גורם לכאבים עזים או לחום - צריך לטפל.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 ינואר 2018, 10:00

כן חזר מעט מאוד

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי דפנה* » 23 ינואר 2018, 06:07

חסר או חזר?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ינואר 2018, 02:35

היי שאלה חשובהההההה
ביתי נולדה לפני כ שלושה חודשים ולא הנקתי אותה כך המליצו בתינוקייה נןלדה פג והיום פתאום חסר חלב לחזה מה זה יכול להיות

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אננס* » 01 ספטמבר 2017, 18:29

אולי תשאלי רופא?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי שואלת* » 01 ספטמבר 2017, 14:12

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי לכן ,אני סיימתי הנקה לבתי בת שנה, אחרי דילול הדרגתי של במחלת לילה , 3פעמים ביום, בוקר וערב ואז הקטנה פשוט לא רצתה..אני עם בטן נפוצה וקצת עליתי במשקל למרות שלא זוללת וגם פעילה.האם זה קשור לפרולקטמן שעוד קיים בדם ויש עדיין עודף נוזלים בגוף?גם המחזורים שלי מאוד קצרים ,כל 23יום.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 02 אוגוסט 2016, 04:08

לא. מהרגע שהביוץ הראשון מופיע אפשר להיכנס להריון.
לא יודעת אם זה נכון גם לכל הנשים עם בעיות פוריות, אבל בדיוק יצא לי לדבר לאחרונה עם אשה אחת שנזקקת לטיפולי פוריות (היתה הפריית מבחנה בתינוק הראשון), והרופא אמר לה שאין צורך להפסיק להניק, רק להוריד הנקות במידה כזאת שתסייע למחזור הראשון להופיע.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוגוסט 2016, 19:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מניקה ילדה בת 3
מעט מאוד
כבר קיבלתי מחזור לפני שנה והוא מגיע באופן סדיר כל 4 שבועות (קצת פחות בעצם), האם זה יכול להפריע לי להכנס להריון?
(שמעתי משהו על פרולקטין גבוה שמפריע לכניסה להריון)
בכלל, האם יש השפעה של ההנקה על המחזור החודשי באיזו דרך? (מלבד בתקופה שאחרי הלידה שבה לא כולן מקבלות מחזור בכלל)

עוד לא התחלתי בכלל לנסות כי אנחנו עוד חושבים על העיתוי המתאים, אבל פתאום התחלתי לחשוש שאולי כשארצה להכנס להריון זה לא ילך כל כך מהר בגלל זה?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 08 מאי 2016, 14:27

פלוני אלמונית, לא בטוחה שהבנתי מה כתבת:
הנקת 7 חודשים?
עד לפני שבועיים?
אם כן, אז ההפסקה לא היתה מספיק הדרגתית.
זה קצב גמילה מאוד מאוד מהיר, במיוחד בתוך השנה הראשונה. חלב ממשיך להיווצר בסביבות חצי שנה לאחר הגמילה הסופית (כי הגוף "בהיכון" למקרה שהתינוק לא באמת נגמל, אולי יהיה חולה ויחזור להנקה וכדומה). יש נשים שהחלב מפסיק להיווצר אצלן אחרי יותר זמן, אבל בעיקרון - כמה חודשים לאחר היניקה האחרונה.
לכן נוצר לך גודש שהוביל לגושים.
האם את יכולה לחזור זמנית להנקה? של פעם אחת ביום? כדי שלא יסתבך לך?

אם לא, אז ממליצה להשיג משאבה טובה ולשאוב כדי להוריד את הגודש (לא מעבר!), כמו כן העיסוי שהציעה תמרוש רוש (גם אם חזרת להנקה העיסוי חשוב). ממש לפני הנקה תשימי קומפרס חם או תיכנסי למקלחת חמה שבה תתיזי מים חמים על כל איזור החזה, כדי לגרום לחלב להתחיל לזרום, ומייד אחרי זה - להניק, או לשאוב אם את מעדיפה לא לחזור להנקה (אבל באמת התינוק הוא המשאבה הכי טובה. גם תשימי לב לשנות תנוחות בהנקה ובמיוחד להניק כשהאף שלו לכיוון הגוש, כל פעם לגוש אחר).

הדרך הכי טובה גם לתינוק שלך וגם לגוף שלך, כדי למנוע צרות והסתבכויות (כמו אבצס בשד ודברים שאת לא רוצה לדעת) - הכי טוב אם את יכולה לחזור להנקה כמה פעמים ביום, לעשות עיסוי עדין כל הזמן תוך כדי הנקה, עד שהגושים נעלמים לגמרי לגמרי, ואז לחזור לתהליך גמילה הרבה יותר איטי, ה-ר-ב-ה יותר. להוריד הנקה ולהמשיך ככה שבועיים תוך כדי שאת בודקת ומוודאת שבשעה שהורדת הנקה לא נוצר גודש. אם הכל בסדר, להוריד עוד אחת, ושוב להמשיך שבועיים ולתת לגוף שלך להתרגל. וכך הלאה.
ולא להוריד שתי הנקות רצופות אלא משני חלקים שונים של היממה (להשאיר את הנקת הלילה אחרונה ואם אפשר להמשיך אותה עוד ועוד, זה ממש מצויין), כדי שלגוף יהיה קל יותר להתרגל ולא יהיה לו פתאום המון שעות בלי הנקה בבת אחת.

בהצלחה!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 מאי 2016, 13:04

אני לא מבינה ושטלתי הרבה מומחיות אף אחד לא אמר שזה טבעי למשל לייצר חלב גם אחרי 40 שנה מלידה והנקה!
זה לא נורמלי !!בעלי אוהב לקחת השד שלי בפה שלו בזמן שעושים סקס ואף פעם לא ירד לנו חלב!!!!??מה זה שאתם מדברים עליו לא הגיוני בכללל

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי תמרוש_רוש » 05 פברואר 2016, 01:30

נשמע שיש לך סתימה. הסתכלי בדף סתימת צינורית חלב, יש שם הרבה טיפים שיעזרו. למצבך נראה לי שיהיה הכי יעיל לעשות הרבה מסז' עדין על המקומות הגושיים - להתחיל מהשוליים של הגוש ולאט לאט להתקדם פנימה. בעדינות, בתנועות מעגליות קטנות.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 פברואר 2016, 19:45

סקתי להנוק לפני שבועיים אחרי 7 חודשים. עדיין יש לי חחב ואני מבינה ממה שכתבתן שזה נורמלי... אבל יש לי ממש גושים וזה כואב... )סוג של גודש למרות שגודל השדיים לא גדל...( האם זה נורמלי ומה אפשר לעשות שלא יכאב? אגב- ההפסקה היתה הדרגתית... כל 3 ימים הורדנו ארוחת יניקה עד שנשארה רק ארוחה בלילה שאותה הורדתי לפני שבועיים כי היה נראאה לנ שאין מספיק חלב...

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי תפוח_אדמה* » 14 יוני 2015, 08:04

לפעמים זה מעיד על הפרשה עודפת של פרולקטין, וזה עלול להפריע אם את רוצה להיכנס להריון. אם הפרשת חלב נמשכת מעל שנה, כדאי לבדוק.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי ללו* » 14 יוני 2015, 07:14

שלום צומחת @}
האם החלב מפריע לך באיזו שהיא דרך? יש גודש, בעיות?
עצם העובדה שעוד יש חלב - נורמלית, כמו שמוסבר במעלה הדף.
לא נראה לי שיש דרך להעלים אותו.
למה בעצם החלב מפריע להמשיך הלאה{{}}?
(שואלת באמת, מכל הלב)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי צומחת_מתגברת_אוהבת* » 12 יוני 2015, 07:48

שלום נשים חכמות,
בתי בת שלוש וחצי
עדיין יש לי חלב.
במקרה שלי עברתי טקראוומה של גירושין כשהייתה בת שנה וחצי, ואני חושבת שזה קשור.
איך אפשר להפסיק את ייצור החלב ולהמשיך הלאה?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי שמנדובה* » 09 דצמבר 2014, 19:28

אני אף פעם לא ההנקתי את הילדים שלי וכבר שנתיים אני לא יכולה להיפתר מהחלב האם זה נורמלי?
מתי היתה הלידה האחרונה שלך? אם לפני שנתיים, ועדיין את מייצרת חלב למרות שלא הינקת בכלל (זה מה שאני מבינה מדברייך בכל מקרה - האם גם לא שאבת?), יכול להיות שכדאי לגשת לרופאת הנשים לבדיקות הורמונליות. מעבר לכך, האם מדובר בכמות גדולה של חלב שגורם לכאבים, גודש, דקירות בשד... או שזה טיפטיפונת פה ושם, סביב ביוץ ורק כשאת לוחצת?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמוניתמלי* » 09 דצמבר 2014, 05:47

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אף פעם לא ההנקתי את הילדים שלי וכבר שנתיים אני לא יכולה להיפתר מהחלב האם זה נורמלי?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי יעל* » 25 נובמבר 2014, 16:34

לא כתבת לפני כמה זמן הפסקת להניק...

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 נובמבר 2014, 16:00

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני אמא לילד בן 3
להפתעתי לחצתי על הפיטמה ויצאו לי טיפות קטנות של חלב
האם זה מסוכן ?
מה זה אומר שיש לי עוד חלב ?
מה עושים לגבי זה ?
האם ללכת לרופא
אני בחששות
תעזרו לי

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי שמנדובה* » 19 אוקטובר 2014, 23:35

אם לא כואב לך, את לא צריכה ללעשות כלום : -)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוקטובר 2014, 22:53

תודה על התשובה המהירה!

אגב, בשביל לייבש את החלב שנשאר בשדיים במה כדאי להשתמש חוץ מעליי כרוב? )אם בכלל)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי שמנדובה* » 18 אוקטובר 2014, 20:53

מה שבטוח, החלב לא מחמיץ בשד. גם אם טעמו משתנה. וגם לאחר כמה ימים/שבועותשבועות/חחודשים ללא הנקה, אפשר לחזור להניק ממנו.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי שמנדובה* » 18 אוקטובר 2014, 20:52

נשמע מאוד נורמלי. כשהחלב מתמעט הוא הופך מרוכז יותר ולכן טעמו הופך גפ הוא מרוכז יותר. בדכ מלוח.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 אוקטובר 2014, 20:43

שלום,
אני גמלתי מהנקה לפניי מספר ימים משד אחד והיום מהשד השני. לחצתי מעט על השד ממנו גמלתי לפניי מספר ימים ויצא נוזל אבל מעט חמצמץ. מהשד שממנו גמלתי היום הטעם עדיין מתוק כרגיל. יש פה למישהי ניסיון עם זה?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי דנד_י* » 12 אוקטובר 2014, 23:07

מה היא מבינה?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אמא_צעירה* » 12 אוקטובר 2014, 12:22

מדהים!!
חשבתי שאני לא נורמלית עם חלב אחרי שלושה- ארבעה שבועות שלא הנקתי D-:
הפסקתי כמה ימים מאילוץ, ואחר כך הרגשתי לא בנוח לחזור, היא כבר גדולה יחסית, ומבינה :-S

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 10 אפריל 2013, 13:20

פלוני אלמונית, אלה שאלות שכדאי להפנות לכירורג שד. בכלל לא בטוח שזה קשור להנקה.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 אפריל 2013, 18:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי בלוטות סביב הפיטמה הם באותו צבע כמעט יכול להיות שזה מההנקה של חצי שנה?ומה זה כשיש סיביב הפיטמה בלוטות לבנות כמו קילוף,ואני לא מניקה כבר שלוש שנים

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 אפריל 2013, 18:01

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הנקתי 4 חודשים והיום הבן שלי בן 3 ופתאום לחצתי קצת על הפיטמה וטיפטף לי קצת חלב ,זה הגיוני אחרי זמן כזה יטפטף לי?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי תוהה* » 23 אוגוסט 2007, 11:14

אחרי שילדתי את ביתי הבכורה והנכדה הראשונה לאמא שלי- היא בדקה ועשתה קצת עיסוי ויצא לה שתי טיפות חלב...
היא היתה בגיל 50 אז אחרי 9 לידות!!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אמא_אוזה* » 14 אוגוסט 2007, 21:25

תודה נאוה, והרבה בריאות.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי נאוה_פרנס* » 13 אוגוסט 2007, 22:24

פניתי לאורך ההנקה כל פעם שהיה גוש,
אבל אני במעקב כי בצד שלקח לו יותר זמן להיסגר נוצרה כנראה ציסטה קטנה.
אחרי 3 שנות הנקה שמתי לב שמאחד הצינורות יוצא חלב בצבע קצת אחר.
לאט לאט הצבע נעשה כהה יותר ובשלב מסוים הפסקתי להניק מהצד הזה.
לאחר 4 שנות הנקה החלטתי לעשות בירור ואף אחד לא התרגש, למעט מעקב רופא אחת לחצי שנה וממוגרפיה פעם בשנה.
כך אני יכולה לומר לך שהשד התקין חזר לעצמו הרבה לפני זה עם הציסטה.
בממוגרפיות הראשונות תמיד נכתב: צנורות חלב מוגדלים.

אם אני לוחצת בכיוון מסויים, עדיין אפשר להוציא טיפה של הפרשה אבל אני לא עושה את זה,
ולמעט המעקבים ממש לא מתעסקת בעניין.
אני גם לא מקפידה על הצפיפות שביקשו :-/ פעם ב- 3 שנים אני נזכרת.
הפעם נזכרתי אחרי שנה וחצי.
הביקורת הבאה בעוד שנה - ללא ממוגרפיה כי מאז הקודמת לא נראה כל שינוי.

כשפניתי לראשונה לא הרגשתי צורך לפנות - הרגשתי שזה לא רציני.
עם זאת, אני ממשיכה לעקוב בתדירות כלשהי (כמו שאמרתי, אני לא מקפידה מדי...)

אם את לא דואגת, וזה 'רק' חלב, תעקבי לבד.
ככל שהנקת זמן ארוך יותר כך זה ייקח יותר זמן.
אם יש שינוי במרקם או בצבע - לכי להיבדק.

אם יש לך פרולקטין גבוה ואת רוצה עוד הריון - גם כדאי ללכת...

מקווה שהמידע מסייע לך...

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 13 אוגוסט 2007, 20:51

לד"ר אייל דקל אני בעצמי שלחתי את צילום המאמרים מ"מידע הנקה"
כן, הוא היה נחמד, וכשניסה להגיד לי לגמול בגלל ההריון הוא הקשיב למה שאמרתי לו. אז הבטחתי לו שאשלח לו צילום ואכן שלחתי.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי ניצן_אמ* » 13 אוגוסט 2007, 14:54

לד"ר אייל דקל אני בעצמי שלחתי את צילום המאמרים מ"מידע הנקה"
|Y| ישר כוח! משמח לשמוע שאפשר לעשות שינוי.
אני בד"כ לא מעזה לעשות דברים כאלה, אבל אשאב ממך השראה!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אמא_אוזה* » 13 אוגוסט 2007, 13:02

קודם כל הרבה תודה לכולכן (-:

מהם הסיכונים של רמת פרולקטין גבוהה?

ושאלה לנאוה- האם פנית לבדיקה בעקבות הגוש בשד, או בעקבות הפרשת החלב?

אני לא מרגישה צורך לפנות לרופא, אבל אולי זו רק הכחשה? מה דעתכן?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 12 אוגוסט 2007, 18:39

לד"ר אייל דקל אני בעצמי שלחתי את צילום המאמרים מ"מידע הנקה" על הנקה בהריון, מפני שהוא לא התמצא בנושא. אז אולי עכשיו הוא "תומך", ואני שמחה לשמוע.
ד"ר מיקי שילון ברשימה? אני מופתעת. הוא בהחלט תבע ממני להפסיק להניק את בכורתי בשביל הריון. במפגיע, ותוך טענות שווא. עזבתי אותו כי לא התחשק לי להתווכח על דברים שאני מבינה בהם והוא - לא כלום.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי ניצן_אמ* » 12 אוגוסט 2007, 18:21

רשימת רופאים תומכי (או לא מתנגדי) הנקה (מסמך וורד) הראשון הוא ד"ר אייל דקל. רופא נשים בכיר ונפלא. מקבל פרטי במרכז לבריאות האשה ברמת אביב, ובכללית במרפאת קטוביץ לרפואת נשים.

רק בשבוע שעבר המלצתי לחברה שנכנסה להריון שני מפתיע להתייעץ קודם עם ד"ר ליבוביץ', כי רופא הנשים שלה הורה לה להפסיק לאלתר את הנקת בנהּ בן השנה, כי היא "מסכנת את המשך ההריון". (זה לעניין רופאי נשים שלא מבינים דבר בהנקה.)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי נאוה_פרנס* » 12 אוגוסט 2007, 01:58

רופאים רבים אינם מבינים דבר וחצי דבר בהנקה או בהתנהגות השד בהקשר של הנקה.

יש להגיע רק לכירורג שד
מתוך בורות ומתוך עצלות ומתוך הניסיון של הרופאים לחסוך עלויות,
נשים נבדקות אצל רופא המשפחה או רופא הנשים.

את הכירורג שד הכרתי כשהנקתי את יהונתן.
הייתה לי רופאה שידעה לומר לי איך להניח את הילד כדי שישחרר לי את הגוש שנוצר.
גם עכשיו יש לי רופאה טובה.

ואת צודקת! יש רופאים שלא מבינים מה הם עושים.

עדיין, אל לנו לקחת את האחריות שלהם.

גם אני חוטאת בזה....
הידע שלנו עומד לנו לפעמים לרועץ :-/

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 11 אוגוסט 2007, 15:11

בשמת, תוכלי לציין איפה אצל חז"ל מוזכרת הנקה של גבר?
לא זוכרת, אבל לדעתי יש כאן דף שבו זה כתוב. תחפשי אולי ב- מדור הנקה .

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוגוסט 2007, 15:02

בשמת, תוכלי לציין איפה אצל חז"ל מוזכרת הנקה של גבר?
אודה לך מאוד!

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 11 אוגוסט 2007, 14:58

אכן, נאוה צודקת. כדאי תמיד לבדוק. מצד שני, רופאים רבים אינם מבינים דבר וחצי דבר בהנקה או בהתנהגות השד בהקשר של הנקה )-: וכך היא עלולה ליפול על רופא בור והדיוט. מצד שלישי, רק עכשיו סיימתי שיחה עם מישהי שבלי קשר להנקה הלכה לבדיקות תקופתיות מאוד מוקפדות בגלל סיכון משפחתי לסרטן השד, והרופא לא ידע עובדות בסיסיות שבגללן התגלה אצלה הסרטן במאוחר )-: S-: אז מה אני אגיד על הסיכון בהליכה לרופא...

שאפשר להשתמש בהנקה...
מעבר למה שקרוטונית כתבה בצדק רב, אני מזכירה שבסיפור הזה לא נעשה שום ניסוי. אף אחד לא "השתמש בתינוק אנושי חי" למטרת ניסוי פיריון, והיא לא הצילה חיים של תינוק בשביל לזכות בילדים. גם אנשים שמאמצים ילד אחרי שנים רבות של עקרות, ולפתע נכנסים להריון ספונטאני - לא אימצו את הילד בשביל להרות.
באותה מידה, אי אפשר "להשתמש בהנקה". או אפשר, בעצם. אפשר להשתמש בכל דבר. זה רק לא נראה לי.
כמו כן, אני לא יודעת אם משהו שנעשה במטרה מכוונת פועל כמו משהו שנעשה לצורך אמיתי ומתוך הלב.

_ובכלל - האם הם יכולים להניק לאורך זמן?
והאם הם שווי ערך לנשים שלא ילדו ביכולת ההנקה שלהם?_
יש דוגמאות בודדות בלבד לגברים שהניקו. אחת מוזכרת אצל חז"ל, אחרת היא בת זמננו מאיזה מקום בעולם השלישי (אבל היום אפשר לשלוח מצלמות לכל מקום). לכן, אין תיעוד מי יודע מה. אין מחקר. אי אפשר לעשות מחקר. גברים עשו את זה בעיתות חירום קיצוניות. לא יודעת לכמה זמן.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 11 אוגוסט 2007, 13:34

הן מוכנות לקחת הורמונים, האם היו לוקחות גם תינוק יונק כדי להגביר את הפריון?
???
היית מוסרת תינוק שלך למטרה כזו? את חושבת שיש דרך לקבל ממנו הסכמה להשתתף בניסוי?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי ריש_גלית* » 11 אוגוסט 2007, 11:54

האם הסיפור על סבתא של דוד ילין אומר שאפשר להשתמש בהנקה כדי לעודד פריון אצל נשים שמקשות להרות? גם אם יניקו תינוקות שלא שלהן? גם אם זה לא מקרה חירום?
אני חושבת על חברות שלי שמנסות להרות בגיל מבוגר יחסית... הן מוכנות לקחת הורמונים, האם היו לוקחות גם תינוק יונק כדי להגביר את הפריון?
סתם מחשבה.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי נאוה_פרנס* » 11 אוגוסט 2007, 01:48

היניקה מעוררת את הפרשת הפרולקטין מההיפופיזה (בלוטה במוח)
גם הבלוטה וגם ההורמון קיימים אצל שני המינים.

בשמת,
אם אדם דואג בגלל תופעה כלשהי,
זה לא מקומו של איש לומר לו לא לבדוק.
עם כל הכבוד לידע שלך, עדיף שרופא יראה ויאמר שאין בעיה.

אינטרנט הוא לא מקום לאיבחונים רפואיים, גם אם היית רופאה.

אצלי, השד שלקח לו הרבה זמן להרגע, הייתה בו בעיה.
זה שומדבר רציני, אבל אני במעקב כבר 8 שנים.

מרגיעון הולם: זה לא נגדך, זה בעדי
ובמקרה הזה, בעד השואלת ואחרות - לא להזניח!
עדיף לבדוק סתם מאשר לבכות ולהצטער אח"כ

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי פלוני_אלמוני* » 10 אוגוסט 2007, 22:34

גברים?!
שהניקו?!
גברים?!
איך מסבירים את זה מבחינה פיזיולוגית?
ובכלל - האם הם יכולים להניק לאורך זמן?
והאם הם שווי ערך לנשים שלא ילדו ביכולת ההנקה שלהם?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 10 אוגוסט 2007, 14:49

מה זה זמן קצר? יום? שבוע? כמה שעות?
תלוי באשה, תלוי בתינוק, תלוי ביניקה, תלוי בגורמים סביבתיים, תלוי בגורמים רגשיים.

אתן לך שתי דוגמאות קטנות:
  1. כאן באתר, מישהי סיפרה במסגרת דף התעצבנויות על החמות, איך החמות (הסבתא) לקחה לה את התינוקת הקטנה "להניק אותה", כי זה נהוג אצלן בעדה. אין לי ספק שהמנהג התפתח כדרך להשאיר אחר כך את הנכדים עם הסבתא. בימים הראשונים סבתא עושה את זה בלי חלב, ולא צריך, כי האמא עוד במשכב לידה ונמצאת עם התינוק/ת. אבל מעצם העובדה שהסבתא עושה את זה, היא מתחילה לייצר שוב חלב, וכשצריך בייביסיטר, משאירים את התינוק אצל סבתא ולסבתא כבר יש חלב להניק אותו.
  1. במחקר לדוקטוראט שלי נפלתי על סיפור מדהים, שעושה לי צמרמורת כל פעם שאני נזכרת בו:
הסבתא של דוד ילין (מראשוני המורים לעברית, בלשן, ערביסט, ממקימי גני הילדים הראשונים בא"י, תלמיד של אליעזר בן-יהודה, ובכלל ציוני ארצישראלי ירושלמי רב פעלים שחי חיים ארוכים) היתה עקרה הרבה שנים.
זה היה בירושלים, ביישוב הישן, בערך באמצע המאה ה-19.
לפתע מתו השכנים שלה ממחלה, והשאירו תינוק יתום בן כמה חודשים, לבד!
מסופר, שהאשה העקרה לקחה את התינוק והתחילה להניק אותו. התינוק חי וגם גדל - וכעבור שנה היא מצאה את עצמה בהריון עם אבא של דוד ילין! וכך, בזכות התינוק שהצילה, היא זכתה סוף סוף בילדים משלה.
הסיפור הזה מופיע במקורות שלי כסיפור על משפחת ילין ותולדותיה, והפוקוס שלו שם הוא איך היא זכתה סוף סוף בבן אחרי שנים של עקרות.
בשבילי, כמדריכת הנקה, הסיפור הזה היה מרגש במיוחד בגלל שהוא מוכיח את העניין הזה של הנקת ילד מאומץ.
זה היה תינוק בן חצי שנה או פחות - הגוף שלה היה צריך לייצר חלב תיכף ומייד כדי שהתינוק הזה ישרוד!
את יכולה לתאר לעצמך, שמעוצמת הרגשות והצורך, הגוף שלה הגיב מייד, אשה שאפילו לא ילדה.
ויש לנו סיפורים דומים על גברים שהניקו, בעקבות התאלמנות פתאומית.
אז כן, לדעתי אפשר גם כמה שעות, אם כי הטווח הרגיל יותר הוא כמה ימים.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 10 אוגוסט 2007, 12:03

בכל רגע, מי שהניקה יכולה להתחיל להניק מחדש ותוך זמן קצר החלב יתחיל להיווצר מחדש, גם ארבעים שנה אחרי סיום ההנקה האחרונה שלה.
ארבעים שנה? את זה לא ידעתי. מה זה "זמן קצר" ? יום? שבוע? כמה שעות?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי בשמת_א* » 09 אוגוסט 2007, 23:16

זה לגמרי תקין ונורמלי. אין צורך לרוץ לרופא.
גוף האם בנוי לגמילה טבעית של תינוק: בגמילה טבעית, הילד נגמל בהדרגה, ומוריד הנקות בהדרגה, עד למצב של יניקה פעם בכמה ימים או אפילו שבועות.
לכן, קשה לדעת אם הילד נגמל או לא, וגוף האם שומר על רזרבות לזמן רב. למקרה שהנגמל יתחרט, למקרה של מחלה שבה תידרש שוב הנקה, לכל צרה שלא תבוא.
כמו כן, אשה שהניקה, יכולה תמיד להניק. בשואה, סבתות הניקו את הנכדים שלהן. זה לא נס. בכל רגע, מי שהניקה יכולה להתחיל להניק מחדש ותוך זמן קצר החלב יתחיל להיווצר מחדש, גם ארבעים שנה אחרי סיום ההנקה האחרונה שלה. למעשה, גם מי שלא הניקה ואפילו לא ילדה יכולה לייצר חלב, אבל זה ידרוש יותר זמן ויותר מאמצים מכוונים.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי נאוה_פרנס* » 09 אוגוסט 2007, 12:03

כדאי לבדוק? - תמיד כדאי לבדוק כל דבר שנראה לך חריג.

שהרופא יגיד לך שזה תקין ושאין סיבה לדאגה.

ואם משהו לא תקין - זה יתוקן.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אימל'ה* » 09 אוגוסט 2007, 10:17

אספר לך סיפור - הפסקתי להניק את הקטנה לפני שמונה חודשים. לפני חודש היא היתה חולה מאוד וברגעי חום שבה וחיפשה את החום של הציצי גם עם הפה. לתדהמתי למחרת בבוקר היו לי טיפות חלב שיצאו מהשד (זם גם הצד שהיה לי בו תמיד יותר חלב)

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אמא_אווזה* » 09 אוגוסט 2007, 09:01

הנקתי שנה וארבעה חודשים. האם יכולה להיות רמת פרולקטין גבוהה זמן כה רב לאחר הנקה? כדאי לבדוק?

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי נאוה_פרנס* » 09 אוגוסט 2007, 03:02

כמו שאמרה לך מנסה לעזור זה תלוי כמה זמן הנקת.
הנקתי 4.5 שנים
שד אחד התייבש אחרי שנה והשני לקח לו קרוב לשנתיים.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי מנסה_לעזור* » 09 אוגוסט 2007, 00:45

בהחלט יכול להיות - בייחוד אם הנקת זמן ממושך.
כדאי לעשות בדיקת פרולקטין ולראות אם זו הסיבה אבל כמו שכתבתי - זה יכול להיות סתם ככה.
אם את עושה בדיקת פרולקטין - את צריכה להיות ערה שעתיים לפחות לפני הבדיקה אחרת התוצאות 'בשמיים'.

מתי נפסק ייצור החלב לאחר הפסקת הנקה

על ידי אמא_אווזה* » 08 אוגוסט 2007, 22:41

פשוט נדהמתי לגלות שלאחר כ9 חדשים עדיין יוצא משהו

חזרה למעלה