סיפור הלידה של אודי שלנו

שליחת תגובה

מה את רוצה?
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: סיפור הלידה של אודי שלנו

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 09 אוגוסט 2017, 14:30

_אני לא מרגישה שאני צריכה להיזהר ממוקש או לעקוף אותו
אלא שהוא שמור היטב במקום מוגן, ואם אני רוצה להתפלש בו אני מוזמנת לפה
כל השאר- סתם הבל ורעות רוח_
נפלא.

עדין רוצה לבדוקת ת'אופציה לספר תסיפור שלי ולקבל רק חיבוק
כשהיי מוכנה - בואי. אנחנו נהיה פה.
או במקומות אחרים. אני בטוחה שתדעי, מתוכך, מתי ואיך ואל מי לפנות.
(())

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 06 אוגוסט 2017, 17:17

אני לא בטוחה אם אני מצליחה להעביר את ההרגשה,
כן! כן! נהדר! זה בדיוק - לקחת מוקש רגשי קשה, לפתוח אותו, לדבר עליו, לחוות את הרגשות, לקבל הכרה, לקבל עד מואר (אם אין דף כזה אז צריך שיהיה), לקבל המון שיקופי-מציאות מן הצד מנשים שמבינות אותך, חלקן משום שילדו בעצמן והן גם אמהות וגם בנות, חלקן כי הן בנות (-: לאמהות, לעבד את זה, להבין-להפנים-להרגיש-להשתנות-להזדכך ופשוט לעבור טרנספורמציה ולצאת מטוהרת בצד השני.
עכשיו, לא ממש איכפת לך.
את לא באמת זקוקה למשהו ממנה. רק לעצמך היית צריכה לעשות סדר בלב וסדר בראש {@

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אישה_במסע* » 06 אוגוסט 2017, 13:45

העברתי נושא בשיחה, כי לא התאים לי להתפלש איתה באותו רגע
לזוז הצידה - וזה מדהים ממש! אני לא מפסיקה להתפעל ממך @}

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אוגוסט 2017, 13:15

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לאט לאט אני מניחה את הסיפור הזה
אנחנו מתארגנים למסיבת הודיה לרגל שנה לאודי שלנו, והלב מוצף באינסוף נחשולים של תודה עצומה לאלוקים
על כל רגע שזכינו בו למתנה הנפלאה הזו

הפחד שלי היה שסביב אירועי יומולדת שנה המטענים עם אמא של יתססו
אבל אני ממש מרגישה שפרקת אותם במקום הנכון
ועכשיו אני מסתובבת חפשיה לנפשי, באין מפריע

זה ממש מקסים: אני לא מרגישה שאני צריכה להיזהר ממוקש או לעקוף אותו
אלא שהוא שמור היטב במקום מוגן, ואם אני רוצה להתפלש בו אני מוזמנת לפה
כל השאר- סתם הבל ורעות רוח


אני לא בטוחה אם אני מצליחה להעביר את ההרגשה,
אבל איכשהו אני מרגישה שאני יותר שולטת במצב, הכדור אצלי
וגם אם אמא שלי בחרה להגיד לי בליל ההולדת: לכי כבר לבית חולים, יש לך צירים (בקריצה, אבל עדיין עקיצה, ופגיעה בשיקול הדעת שלי, וכו')
הרגשתי שהיא רק אמרה, ו...
העברתי נושא בשיחה, כי לא התאים לי להתפלש איתה באותו רגע
ודי
וזה כל כך משחרר

כאילו אני לא צריכה להתגונן בכל רגע נתון, אני פשוט יכולה לבחור אם להתייחס או לא

יש פה עירבוב של הרבה לימוד מבאופן,
בית היתר גם מה שצילי קוראת לו לזוז הצידה
אבל איכשהו זה משתלב בחיים בצורה ממש זורמת, בלי הרבה כותרות

עדין רוצה לבדוקת ת'אופציה לספר תסיפור שלי ולקבל רק חיבוק
בלי תנאי, בלי אם, בלי אבל
בוא ניראה אם ילך לי...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 02 אוגוסט 2017, 14:29

_חודש אחרי הלידה של אודי אמא שלי עברה אירוע מוחי
ואני יודעת בשכל שאני לא אשמה
ועדיין
הלב אומר את דברו
בדרכו שלו_
הלב הזה שלך, שלא תעזי לסמוך עליו בנקודה הזאת, כי הוא הורעב ואולף להגיב ככה, באשמה אין-אונים.
:-(
<רותחת מזעם>

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 02 אוגוסט 2017, 14:22

יקירה,
אין הבור מתמלא מחוליתו
אוי כמה שאני מסכימה עם חז"ל בנקודה הזאת.
הגרסה שלי למשפט הזה היא "למשוך את עצמך למעלה בשרוכי הנעליים שלך".
קשה.

_אולי פשוט לשאול את עצמי איך הייתי רוצה שהיא תגיב לסיטואציה כזו, ואז פשוט להגיב כך, לעצמי
מה הייתי רוצה שתגיד במקרה כזה, ואז להגיד לעצמי בסבלנות בדיוק את המילים
אבל זה קצת קשה, ומתיש, למלא כל הזמן את עצמי מעצמי לעצמי_

אז הנה מילת עידוד:
את התחלת נכון
קודם כל: לאתר את התגובה הרצויה, התגובה שתזין אותך ותתמוך בך בסגנון אמהי.
ולהגיד לעצמך בראש מורםף זה מה שהייתי רוצה לקבל.
יתרה מזו: זה מה שמגיע לי.
את לא חייבת להגיד את זה לעצמך מהמקום הנותן, כשאת כולך כל כך זקוקה לקבל.
אבל להגיד לעצמך מהמקום של הילדה, בגאווה ונחרצות ומילים מפורשות: מגיע לי שיגידו לי "........." - איזה הדהוד זה ייצור!
את מאשררת לעצמך שזה לא "פינוק".
שזה לגיטימי, ונכון, ונחוץ. ואוהב.
כבר צעד.

ואז...
לחפש וללאתר את האיכות הזאת בסביבתך הקרובה ואיפה שנגיש לך.
לזהות אותה במקומות שהיא כבר ניתנת לך, אבל אולי את כל כך רגילה אליה שאת לא "סופרת" אותה. נניח, אצל אחותך? (ניחוש פרוע).
ולזהות אותה במקומות שאנשים אחרים מנסים להעניק לך אותה, אבל את ברפלקס של דחייה וביטול, ולכן מפספסת את הנתינה שלהם.
ולזהות אותה במקומות שהיא מונחת שם, מחכה לך שתאספי אותה, אבל את ממשיכה הלאה, ומתעלמת ממה שנגיש.
לא חייב להיות מסכת שלמה של טיפול אוהב. גם פירורים, גם נגיסות קטנות. כל ביס משפיע.
ועל כל אלה, ללקט אותם מן העפר, לפנות להם מקום, ולעצור ולהגיד תודה.
כמו שאמרת לאמא שלך (())

אחרי כמה זמן של "ספירת מלאי" כזאת, יהיה לך יותר קל לתת לעצמך את התגובה הטובה, כשאין אף אחד אחר שיכול.
כי מה שאת תעשי, זה לא רק תגבור ההזנה שלך באיכויות אמהיות, אלא גם סתימת חורים ומניעת דליפות.
כי כשאמא שלך לא סיפקה לך אלמנטים מסוימים של איכות אמהית, לא רק שנוצר חוסר באיכות הזאת (שזו צרה בפני עצמה), נוצרה גם דה-לגיטימציה של הצורך בה.
קצת כמו שיש בתזונה גרועה: אם את אוכלת מאכלים שמכילים יותר מדי סוכרים, נניח, ופחות מדי ויטמינים, אז גם אין לך מספיק ויטמינים שנכנסים פנימה, וגם עודפי הסוכררים יוצרים "דליפת ויטמינים" כי הם הולכים על לתחזק את המקומות שסובלים מעודף סוכר.
(זה משהו שקראתי פעם, שעודף סוכרים מצריך מהגוף יותר ויטמינים כדי להתמודד אתו, אל תתפסי אותי במילה כי אולי זה לא נכון)

אני מנסה לחשוב על עצמי.
את החלקים החסרים של אמא שלי, השלים לי בעיקר אבא שלי.
וסבתא שלי.
ובשלב מאוחר יותר, גיסתי.
וכל מיני אנשים אחרים, פירור פה ופירור שם.
והשכינה, ברגע שהתחלתי להתפלל אליה.
כי עם כל הכבוד לה' צבאות - גם הוא חסר.
הוא לא אמור להיות חסר, הוא אמור להיות הכל-כולל-הכל, אבל בתיאורים הנפוצים שאת מוצאת, הדברים שהיהודים אוהבים להדגיש, הוא בערך רק חצי אל. לא אל שלם.
ותיאורים ותפילות המכוונים לשכינה - די קשה (לי) למצוא.
וזה חבל.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי פרח_בית* » 02 אוגוסט 2017, 14:07

קרן, רק עכשיו קראתי את הדף הזה, בבת אחת.
סיפור מרגש וכתבת אותו מקסים.
ומצטרפת לכל מי שחיזקה את ידייך, על כמה זה מדהים שעשית מה שטוב ונכון לך ולאודי.

ראיתי כמה היא נבוכה, משפילה מבט, ועדיין היא אמרה לי, משפט שלם, על הערכה שלה אלי
@}

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 02 אוגוסט 2017, 12:11

וואו קרן שמש צהובה {@ התפעמתי עמוקות מתיאור השינוי שחל באמא שלך - ובך - בעקבות התובנות שלך ופתיחת הלב שלך וההסכמה שלך לקבל מאיתנו ולקבל אל תוכך הודייה, סליחה, קבלה, אהבה ואמונה {@

(אלוהים חייב להיות בסיפורי לידה. זה רק לא חייב להיות אלוקים או השם. יונת שרון, התחלתי לצטט אותך אבל לא זכרתי את המלים המדוייקות. אשמח שתכתבי)

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תפילה_לאם » 02 אוגוסט 2017, 01:29

ראיתי כמה היא נבוכה, משפילה מבט, ועדיין היא אמרה לי, משפט שלם, על הערכה שלה אלי
ממה שהצלחתי להתרשם מאימך כאן ומניסיון חיי, אני חושבת שיהיה קשה מאוד לאימך להודות שטעתה בהתנהלותה סביב הלידה שלך, ואפילו לשתוק בקשר לאותו הסיפור יהיה לה קשה, ואם היא תרצה או לא תרצה - יש סיכוי גדול שהיא תמצא את עצמה ממשיכה לומר משפטים ברוח מה שאמרה לך קודם.
אבל אם היא מצליחה לבטא את הערכתה אלייך בהקשרים אחרים, זאת כנראה הדרך שהיא מסוגלת להפגין בה התקדמות. וזה לא מעט, גם אם לכתחילה ברור שהיית ראויה ליותר.

בקשר להמלצה להיות לבתך האם שהיית זקוקה לה בילדותך -
הייתי מורידה את הרף, שהענקת לו בתבונה את התואר "מחייב".
להיות אמא משופרת ביחס למה שקיבלת יוגדר כהצלחה, לא? ולבתך יישאר מה להשתפר הלאה. :-) @}

סיפור הלידה שלך יפה, מרגש, עצמתי ולפעמים אפילו מצחיק!
מזל טוב לאודי בת השנה (ביום שישי האחרון חגגנו שבע שנים להולדת ברתולומאוס החמוד שלנו. איזה כיף!), מזל טוב להורות שלך, שלכם ומזל טוב למערכת היחסים המתחדשת עם אימך.
|בלונים|

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יולי_קו » 02 אוגוסט 2017, 00:26

_אני צריכה להיות המהות האימהית שלי, כי היא, כמו שאמרת, מוגבלת, חסרה, פגועה בעצמה
שאני לא אוכל להיות אמא טובה לבת שלי, עד שלא אשלים משהו בתוכי. אני ממש מרגישה את חוסר הבטחון שלי בהורות זועק בכל עבר, שלא כהרגלי, ומבינה שעד שלא אסגור פרק בתוכי עם אמא שלי, הבטחון הזה לא יבנה

וכאן אני שואלת: איך?
איך אהיה המהות האימהית שלי? מה אעשה לשם כך?_

לאמא שלי היתה אמא איומה שגרמה לה המון סבל. היא היתה אשה מקסימה ומיוחדת, אבל פשוט התעללה באמא שלי.
מאמא שלי למדתי המון.
אני אספר לך על הדרך שלה שנכונה בשבילה. אולי תמצאי משהו בשבילך.

קודם כל היא ניסתה לגרום שאמא שלה תאהב אותה בדרך של לרצות (ריצוי), זה לא עבד. השלב הזה ארך עשרות שנים.
בשלב מסויים היא הבינה שלושה דברים: הראשון הוא שהיא אוהבת את אמה, ותמיד תאהב.
השני הוא שהיא יכולה להמשיך לאהוב אותה מרחוק, בלי להפגע מחיצי המילים (ההתעללות היתה ברובה מילולית, או במעשים פוגעניים, אבל לא אלימות פיזית).
השלישי הוא בעצם ראשון בסדר החשיבות: שהיא אוהבת את עצמה, וצריכה לטפח את עצמה.

ומאז היא לא ראתה את אמא שלה, אבל כל בוקר היא מודה לה. עד היום. היא אומרת שבזכות האמא הזאת היא למדה המון, ושהשיעורים הללו היו קשים וכואבים (עד היום), אבל המקום שהיא נמצאת בו היום הוא נהדר.
כלומר, שימי לב: יש פה תודה. אני חושבת שאפשר לומר שיש פה גם סליחה, כי היא אומרת שהיא מבינה שאמא שלה הגיעה ממקום מאוד פגוע, ממשפחה קשה, ושהיו לה חיים קשים ועצובים, בלי הרבה אהבה עצמית. חבל שזה יצא על אמא שלי (הבת), אבל כיום היא מבינה מאין נבטה הנכות של האשה הזאת.
יחד עם זאת היא לא ישבה והתבכיינה (אני לא רומזת שאת עושה ככה) אלא עשתה ככה:
היא הלכה ולמדה לא מעט שיטות של רפואה טבעית-משלימה,וישמה.היא טיפלה ומטפלת בעצמה ובמשפחתה ובחברים ובלקוחותיה, כולל ריפוי רגשי וגופני, בכדי להזין ולטפח, וגם בשביל לשחרר את מה שמיותר.
היא הפסיקה לנסות לשנות את האחר, את הסביבה, והתמקדה בלשנות דברים בעצמה, לטובתה.
משהו פרקטי נוסף: היא פיתחה עם שכנה מבוגרת מערכת יחסים קרובה עמוקה טובה ומזינה, ששימשה לשתיהן מקום מרפא (הילדים של השכנה גרים רחוק, ואחד נפטר, כך שהקשר היה טוב גם לשכנה).

אני גאה באמא שלי על הנחישות והאומץ לקחת אחריות על המצב שלה, ועל החיים שלה.
הבחירות שלה היו לא קלות, ונתקלו לא מעט בביקורת של ׳נשמות טובות׳. התוצאה מצויינת, ואין לה סוף. עבודת המודעות נמשכת עד היום.

השורה התחתונה היא שיש מה לעשות. בהצלחה.


זה לימד אותי שאני לא טוחנת לחינם, אנחנו באמת יכולת לנהל תיקשורת טובה יותר, זה קורה עכשיו

כל הכבוד לך.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמי* » 01 אוגוסט 2017, 22:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ווהאו! תראי איך כשאת נותנת לעצמך מקום, לגיטימציה, חיזוקים, זה משפיע גם על אמא שלך.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אישה_במסע* » 01 אוגוסט 2017, 22:20

_אבל במקום זה, הפעלתי חשיבה
עצרתי,
סגרתי את הדלת_
ואוו! ככה עושים שינויים. ככה יוצרים אור. ככה הופכים את העולם הזה למקום טוב יותר. בדברים כאילו-קטנים כאלו.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 01 אוגוסט 2017, 22:18

ועוד משהו מענין שרציתי לשתף פה:

השבוע אמא שלי חצתה קווים אדומי (שלה, שלה) ודיברה איתי שיחה בשפה שלא מצויה אצלה
ראיתי כמה היא נבוכה, משפילה מבט, ועדיין היא אמרה לי, משפט שלם, על הערכה שלה אלי
וזה ממש לא מקובל אצלה
עמדתי בדלת כשהיא התחילה
ורציתי, מתוך אוטומט, לשתף פעולה עם ההתנהלות הרגילה: לבטל, או לעמעם, או סתם להעביר נושא.

אבל במקום זה, הפעלתי חשיבה
עצרתי,
סגרתי את הדלת
חזרתי לסלון
התיישבתי לידה על הספה
וכשהיא סיימה
אמרתי לה:
תודה,
תודה שאת אומרת לי את זה
אני שמחה

ואז... היא העבירה נושא, כמובן
אבל המסר כבר עבר

זה לימד אותי שאני לא טוחנת לחינם, אנחנו באמת יכולת לנהל תיקשורת טובה יותר, זה קורה עכשיו

והמרגיעון: אפשר להזמין הזדמנויות
הינני!

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אישה_במסע* » 01 אוגוסט 2017, 22:15

_כל אישה צריכה לשלוט בעצמה בכל מצב
לכן היא גם אמורה להיות צנועה ככל האפשר_
D-: D-: D-:

רק אני רואה את האירוניה שמשפטים האלו? אי אפשר לשלוט בכל מצב. גם לא לשלוט בעצמה. השאיפה לשלוט, במקום לשחרר את אשליית השליטה ולתת לאלוהים להיות הנהג - זה יהירות. זה ההפך מצניעות. כי הרשות נתונה - אבל הכל צפוי, ויש דברים שלא נתונים לשליטנו, לא משנה כמה נרצה בכך...

אם את רוצה שאני אכתוב את מה שיש לי להגיד על צניעות - אז תגידי. מעדיפה לא לפלוש עם הנאומים הארוכים שלי על צניעות בלי הזמנה, בטח לדף סיפור לידה. אבל שתי השורות האלו ממש ביקשו ממני שאני אתייחס אליהן.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 01 אוגוסט 2017, 22:12

אחרי שסיפרתי כאן הבנתי כמה לספר ולקבל חיבוק מחזק,
חשבתי לעצמי שאני יכולה לנסות לקבוע עם אחותי
ממש לבקש ממנה לפנות זמן
לשבת איתה
ולספר לה את סיפור הלידה של אודי שלנו, מנקודת מבטי
ולבקש ממנה מראש
שכשאסיים - רק תחבק אותי

ווואוואואוואואוווווו
זה יכול להיות משהו שהו
למרות שזה מפיל המון טבואים חברתיים שאני מכירה
בוא ניראה אם אני מצליחה לארגן לעצמי משהו כזה

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 01 אוגוסט 2017, 22:09

וכמו בצל,
אני ממשיכה בבלגן
חודש אחרי הלידה של אודי אמא שלי עברה אירוע מוחי
אמיתי
מפחיד
מצמית

ולא, אין שום סיב נראית לעין (הרופאים) שיכלה לגרום לזה
אז רק שאלו אותנו האם היא היתה במתח גדול בתקופה האחרונה, נניח, בחודש האחרון?

ואני פכרתי ידי באשמה
נוראה

ואני יודעת בשכל שאני לא אשמה
בשום קנה מידה
ועדיין
הלב אומר את דברו
בדרכו שלו

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 01 אוגוסט 2017, 21:50

חוזרת לסיפור הלידה ולאמא שלי:
תודה לכל אחת ואחת שהשאירה פה את תגובתה

ממש הרגשתי, פיזית, שאני מעריכה לספר את סיפור הלידה שלי
ושיגידו לי: כל הכבוד, ילדה גדולה
בלי ביקורת
בלי הערות

שיגידו לי שההתנהגות שלי בסדר, הגיונית בכפוף לנסיבות
שאני נורמלית

וזה מה שעשיתן פה
אחת אחת
ואין יותר מידי פעמים
כדי לומר לעצמי
היית בסדר, הכל בסדר.

אישה במסע - תודה שאת חושבת שאני בסדר גמור, ותודה שאמרת את זה
ואגב, אין לי שום בעיה לגבי הערה שלך, הכוונה שלי היתה שאני לא כשירה בשלב זה להערות מסוג 'עשית הכל בעצמך חבל שאת מערבת את אלוקים' ודומותיהן, שראיתי לפעמים בבאופן כמשתפים את אלוקים בחויה אישית.
@}

תמי - תודה שהארת לי את הזוית של חיבור לקטנטונת שלי. פתאום אחרי שאמרת הבנתי כמה צדקת
בזמן אמת פשוט היה ברור לי שאני לא זזה, ועכשיו, הצגת את זה בזוית כל כך יפה שאני ממש מצליחה להחמיא לעצמי על הקטע הזה, במקום להלקות
@}

תמרוש רוש - צדקת בכל מילה, אלף פעמים קראתי והנהנתי: נכון, נכון, נכון!
הגנתי על עצמי, סידרתי לעצמי את הכי טוב שיכולתי ו...שכחתי ממנה, באמת שכחתי
וזה היה הכי טוב שיכולתי

נורא כואב, להכיר בעובדה שאמא, מכל היצורים בעולם, לא יכולה לספק הגנה אמהית בסיסית
אוהה, כמה כואב, לא להאמין כמה שזה כואב,
גם ובעיקר בגלל שמה שאני מבקשת זה בעיקר תמיכה ברמה הרגשית. ברמה הטכנית אני פחות נזקקת וגם לה פחות קשה להיענות

היי האמא שלך. היי המהות האמהית שלך
רוצה לספר על זה עוד קצת? להרחיב? לפרט?
ברור לי ש:
  1. אני צריכה להיות המהות האימהית שלי, כי היא, כמו שאמרת, מוגבלת, חסרה, פגועה בעצמה
  2. שאני לא אוכל להיות אמא טובה לבת שלי, עד שלא אשלים משהו בתוכי. אני ממש מרגישה את חוסר הבטחון שלי בהורות זועק בכל עבר, שלא כהרגלי, ומבינה שעד שלא אסגור פרק בתוכי עם אמא שלי, הבטחון הזה לא יבנה
וכאן אני שואלת: איך?
איך אהיה המהות האימהית שלי? מה אעשה לשם כך?

עלה בקצה דעתי רעיון, מן מחשבה חצי עשויה,
אבל אשמח אם תכווני אותי יותר:
אולי פשוט לשאול את עצמי איך הייתי רוצה שהיא תגיב לסיטואציה כזו, ואז פשוט להגיב כך, לעצמי
מה הייתי רוצה שתגיד במקרה כזה, ואז להגיד לעצמי בסבלנות בדיוק את המילים

אבל זה קצת קשה, ומתיש, למלא כל הזמן את עצמי מעצמי לעצמי
מבינה?
וברוח הדף החמוד שפתחת, על משחקים בתנ"ך, כבר אמרו חז"ל אין הבור מתמלא מחוליתו
@}

יולי קו תודה שהבאת גם את הזוית האחרת, וביומיום אני עסוקה בעכשיו ולא חופרת באז
רק לרגל יומולדת שנה של הקטנטונת החלטתי לתת לעצמי מתנה ולפתוח את הסיפור הזה, כדי להשתחרר ממנו


_דרך ההורות שלנו אנחנו חווים את ילדותנו בשנית, מזוית אחרת, ויכולים לבצע דרך הורות קשובה לילדנו ריפוי לפצעי ילדותנו.
היי לבתך ולעצמך האמא שהיית רוצה לקבל לעצמך בילדותך (וגם כיום)!_
חזק, כואב, מעודד, ומחייב
@}

בשמת א
קודם כל תודה רבה שבאת לפה, ושהיית כאן. אני יודעת שהכל רגיש אצלך עכשיו ומעריכה מאוד את הכוחות שלך והענקה של האנרגיות שלך.
והטוויסט עם להגיד לה ש אני סולחת לה*
וואו,
ברגע הראשון נבהלתי
ואט לאט זה חלחל לתוכי
את יודעת מה? לפני שאני אומרת לה, התחלתי להגיד לי
אני סולחת לך על מה שיהיה בלידה של אודי
אני מבינה שאת לא מבינה
שאת לא יכולה להבין

כן, גם היא יודעת שגם ליולדת רגילה, בלי שום סיפור, עדיף לא להגיע מוקדם מידי לבית חולים. ואם היא תהיה בפתיחה מינימלית ישלחו אותה הביתה.
אבל בתפיסה שלה הרופאים חכמים, ויודעים, והכי הכי בטוח להיות בידיים שלהם, ושהם יחליטו.
לכן, לדעתה, הכי נכון לצאת לבית חולים, גם אם ברור שלא יקבלו אותי ושישלחו אותי הביתה.
אבל אני, בלידה הזו, רציתי בדיוק את ההיפך!
האמנתי לעצמי, ידעתי שאני יכולה ללדת (סתם אני משקרת עכשיו בפומבי: רעדתי מפחד שהגוף שלי לא יודע ללדת, הייתי חייבת להוכיח לעצמי שהוא כן!!!)
רציתי בכל מאודי לא להזדקק לעזרתו של רופא בלידה
שלא יראה אותי, בכלל
מקסימום מיילדת
חמודה, חייכנית, תומכת.
כן הייתי צריכה את המעטפת שניקראת 'בית חולים' בשביל הבטחון, כדי לדעת שאם חלילה משהו יסתבך, יהיה המערך המתאים לטפל בו
אבל ממש ממש לא רציתי לסמוך עליהם,
נשענתי על עצמי, ונעזרתי בבן זוגי ובדולה המקסימה

עד הפרטים הקטנים ההערכות הזו הוכיחה את עצמה:
כולל זה שהכנתי פחיות קולה בתיק, כדי שבן זוגי לא יצטרך ללכת לחפש מכונת שתיה (בשבילו, אני לא שותה קולה)
ובסוף הלידה היתה בשבת, ואם לא היה מוכן לו בתיק לא היה לו קולה בלידה!!
כולל התמרים והשקדים שארזתי מראש, והיו בדיוק האנרגיה שהתאימה לי בזמן ההנקה,
כי הם לא דרשו שום תנועה מיותרת והזינו אותי תוך שניות!!

אבל היא לא יכולה להבין שום משפט שכתבתי פה כי היא כן
כן סמכה על הרופאים
כן רצתה את המעורבות שלהם
כן לקחה רופא פרטי (כמעט) בכל הלידות
בקיצור,
היא במקום אחר,
והיא לא יכולה להבין אותי
אני דווקא כן מצליחה להבין אותה (עכשיו, לא אז ;-ׂׂ)

אבל זה לא אומר שהיא צריכה לסלוח לי דווקא אני צריכה לסלוח לה...

ואמבולנס בעיניה זה בושות, גם אם לא בשבת
פעמיים היא יצאה עם אחותי ברגל לכניסה לשכונה והזמינה את האמבולנס לשם, כדי להימנע מהבושות האמורות
למעשה, בעיניה, כל אישה צריכה לשלוט בעצמה בכל מצב
לכן היא גם אמורה להיות צנועה ככל האפשר, בכל מיקרה
וגם לחלל שבת זה היה ניראה לה מיותר במקרה שלנו, כי כבר היו לי צירים לפני שבת, אז לדעתה, היינו צריכים לצאת לבית חולים לפני שבת

אבל דעתה פחות שינתה לי, ורציתי להיות בבית שלי הכי הרבה זמן שאפשר, וההלכה לצידי
למרות שזו לא דעתה
@}

אמא של מוש
תודה שהגעת לכאן בשבילי ותודה על התובנה שלפעמים צריכים להיות כחמים ולא צודקים
הצטערתי מאוד לקרוא על ההתנהגות של חמותך, שמעתי אליה באמת גם בדף הבית ובסיפור ההנקה שלך
את גיבורה אמתית ונשמעת שבאמת יודעת להתמודד.
רק אעיר שמנקודת מבטי חמותך היא קצת יותר דרמטית, וכולם מסביב יכולים להבין שהיא קצת מגזימה (או שלא? רוצה לשתף יותר?)
אמא שלי נחשבת אישה מאוד חכמה ומבינה
ו...גם אני
זה לא כל כך ברור איך אני מצליחה לא להסתדר איתה...
היא פשוט שבויה במערכת של אמונות (לא שקשורות לדת) שמנהלות אותה...
@}

פעמוני שלג
יער ה
שקטה
חפציבה

תודה
@}

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 01 אוגוסט 2017, 20:45

משפט מאוד יפה {@

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 01 אוגוסט 2017, 17:28

יולי קו
אני לא יודעת אם זה הזמן המתאים,
אבל אולי מתישהו בעתיד, תספרי לה על הדף הזה
כשיהיה רלונטי לה
לראות איך לעזור לה להתכונן טוב יותר בפעם הבאה

עכשיו, באמת נשאר רק לתמוך בה בתנאים הקיימים

משפט קטן שהכנתי לעצמי כדי להירגע במיקרה שיבהילו ואתי לניתוח,
ועזר גם למישהי שאני מכירה
(יכול להיות שקוששתי אותו איפשהו כאן בבאופן, אך אני לא זוכרת בבירור)

הלידה היא שער לשנים ארוכות של הורות שתבואנה בעקבותיה.
נכון, שער חשוב,
אבל עדיין, רק שער
ואחרי שעברנו אותו, כדאי להתמקד בכל הטוב שיש לנו כהורים להעניק ליצור הזערור הזה

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יולי_קו » 01 אוגוסט 2017, 16:10

רק לעדכן טיפה: אז מה ששמעתי היה מהטלויזיה, גם התינוק.
לא להבהל. הם כבר חזרו הביתה.
יש תינוק קטן מתוק חמוד ויפה.
אבל הוא היה במצג פנים והלידה נתקעה, ובוצע ניתוח קיסרי בסופו של דבר.
התפרים עדיין כואבים, אבל שלושתם כבר בבית, מאושרים!

אני מתבאסת מניתוחים קיסריים, מה גם שאני חושבת שהלידה יותר כואבת וארוכה לאם ולתינוק, ובמיוחד שאני די בטוחה שלהגיע לבי׳׳ח עם פתיחה 1 ס׳׳מ זה מוקדם מדי, ושיש מצב שהדברים היו מתפתחים אחרת בבית.
לה חבל מאוד שלא ילדה וגינלית, ונשאר רק לתמוך בה בתנאים הקיימים, ולראות איך לעזור לה להתכונן טוב יותר בפעם הבאה.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 27 יולי 2017, 15:26

ואפילו בכי של תינוקי.
יופי, שישתבללו (-:
תודה שעדכנת (-:

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי חפציבה* » 27 יולי 2017, 14:30

קרן , קראתי וממש נגע לליבי. כמה קשה לקבל כזה יחס בכזה זמן רגיש מאמא!!!!!!
אמא של מוש, ממש עצוב מה שעברת עם חמותך.....
אמא שלי וחמותי הן ממש לא כאלה. נראה שאני לא מעריכה אותן מספיק... כמה אני צודה שהן נהגו בי ברגישות ולא לקחו לי את התינוק בלי שהצעתי לבד נתתי...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יולי_קו » 27 יולי 2017, 14:09

אני מעדכנת ששמעתי לפני חצי שעה מוזיקה מהבית של השכנים, וגם טלויזיה, ואפילו בכי של תינוקי.
כנראה הכל בסדר, והם משתבללים קצת.
אוף (של הקלה). ירדה אבן מהלב.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי שקטה* » 27 יולי 2017, 13:47

מה פתאום. גם ליולדת רגילה, בלי הסיפור שלך, לא מומלץ להגיע לבית החולים לפני פתיחה של 5 אצבעות לפחות...

נדחפת לכאן לרגע רק לומר שלדוגמה כאן באנגליה בכלל לא יקבלו אותך לבית חולים לפני פתיחה של 4 סנטימטר לפחות. כלומר זו לא רק "המלצה" אלא פשוט ישלחו אותך בחזרה הבייתה ותצטרכי לחזור שוב כשתהיי מוכנה. כך שבאמת גם אני לא הבנתי את העניין הזה. ובאמת גם אני מסכימה עם כל מילה של אלו שכתבו מעלי על התגובות של אמא שלך. את צריכה לסלוח לה ולא היא לך...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אמא_של_מוש* » 27 יולי 2017, 13:34

קרן שמש אני מאוד מזדהה איתך ומבינה לגמרה את התגובות שנכתבות ומסכימה שזה עיוות של המציאות זה שאת צריכה לבקש סליחה ולא להפך.
אבל, ויש פה אבל גדול אני מכירה את המקום שנכנסת אליו, שאת מרגישה רע ואת כל הזמן רוצה שהיא תסלח לך ותמשיכו הלאה.
זה לא צודק ולא פייר אבל לפעמים בחיים צריך צריך להיות חכם ולא צודק במיוחד כשאנחנו מול אנשים אהובים וקרובים אלינו.
יש אנשים שזה בלתי אפשרי להעמיד אותם במקום, יותר נכון תמיד זה אפשרי אבל ההשלכות לזה יהיו קשות מנשוא.

לדוגמא אספר לך על חמותי שהיא אישה מאוד מאוד קשה. היא חולת שליטה ולא מסוגלת שמשהו לא קורה לפי בקשתה ותמיד מתעצבנת שהילדים שלה עושים מה שהם רוצים (יש לה בת שהולכת להיות סבתא עוד מעט!).

בימים שאחרי הלידה של מוש היא שגעה אותי ולא הפסיקה להנחית עלי פקודות וחלק גם לכפות עלי. הייתי במצב שביר ממש כפי שסיפרתי בדף לשון קשורה סיפור ההנקה של מוש .

השיא היה בברית כשהחלטנו שמישהו אחר יגיש את מוש וכשהיא סיימה לשים לו את השמלה לברית היא לא הסכימה להביא לי אותו כדי שאני אתן אותו למי שבחרנו ולבסוף כשהיא נתנה לי אותו היא התחילה להשתולל ולצעוק עלי מול כל האורחים והמשיכה למרות שאני בכיתי. במשך כל הברית לא הפסקתי לבכות ולא הצלחתי להתרכז במעמד, להתרגש ולהתפלל.

למרות שהיא הרסה לי את הברית שכל כך חיכיתי לה, הלכתי אליה אחרי כמה ימים להשלים איתה למרות שלפי ההגיון הייתי צריכה לנתק איתה קשר לעולם.
גם בפדיון היא עשתה לנו טרור כי עשינו את זה אצלנו בבית.ובפורמט שהיא לא רצתה. עד כמה שעות לפני היא עדיין נזפה בנו ושידלה אותנו לשנות תוכנית ובסוף היא באה רק לפדיון ושוב נזפה בי לפני כולם למה שמתי לו בגד בז ולא חליפה לבנה. בתום הטקס ביא ישר חזרה לביתה ומידי כמה חודשים מזכירה לנו שסילקנו אותה מהבית שלנו והיא לא אכלה מהסעודת מצווה.

יש לה באמת בעיה נפשית ואי אפשר לדבר איתה בהגיון וכמובן שאני לא משווה את אמא שלך אליה. רק רציתי להראות פה דוגמא אחרת ולחזק אותך שכן לפעמים אנחנו נמצאים במצב שהוא לא פייר ולא צודק אבל אנחנו צריכים להיות החכמים כי רק אנחנו מסוגלים לזה.

אני לא אשקר ואגיד שאפשר להשלים עם זה ואחר כך הכל ניצוצות וורדים אבל כן ההבנה הזאת מקלה ובמשך הזמן זה נהייה פחות כואב. פחות אבל עוד כואב ((-))

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יער_ה* » 27 יולי 2017, 12:33

כל הכבוד @} @} @}

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 27 יולי 2017, 12:08

_אבל אני הייתי ערומה כביום היוולדי
וזה משהו שהיא לא היתה מקבלת בשום צורה_
היא לא היתה מקבלת?! היא?! 0-:
שוב נפלה לי הלסת לרצפה.

_כן בליל שבת
בתוך השכונה
איזה בושות_
בושות ?! יווווווו איזו חשיבה מעוותת. סליחה. אבל איך אפשר להגיד "בושות" על אמבולנס??????? דאגה, אני מבינה. חרדה לשלומך, אני מבינה. חשש שהמצב חמור אם הזמנתם אמבולנס, אני מבינה. אבל בושות???? איזה עיוות.
ודרך אגב, ברחוב דתי בשבת? הרבה יותר הגיוני להזמין אמבולנס ללידה מאשר לצאת משם באוטו כשבעלך נוהג... P-:

_בכל מיקרה, פשוט לא זזתי
הנקתי_
כל הכבוד לך. כל הכבוד לך!!!! בתור לא-אמא-שלך, כל הכבוד ששמת את עצמך, את רגשותייך, את מצבך, את צרכייך ואת התינוקת שלך במקום הנכון - והטלפון יכול לחכות! חיכתה כל השבת, כי היה לה יותר חשוב להישמע לחוקים מאשר ללכת ברגל לבית החולים לראות מה שלומך. אז שתחכה שתוכלי לענות. זה שיש לה ערלות הלב (ולא סתם השתמשתי בביטוי הזה) גם לכעוס על זה, זה באמת מוגזם.




לבקש שתסלח
על מה היא צריכה לסלוח לך? סליחה אבל זה ממש הפוך. לך יש המון מה לסלוח לה. מציעה שבשיחה הבאה שיעלה נושא הלידה שלך - פשוט תגידי לה "סלחתי לך על הלידה שלי".
כן כן. "סלחתי לך" תגידי לה.
היא תחטוף הלם. וזה הזמן להגיד לה. על זה שלא סמכה עלייך ועל הדולה (בעוד שכל מה שעשיתן, עשיתן בחוכמה והגשמת את התוכנית שלך ואת החלום שלך ב-ד-י-ו-ק), על זה שלא באה במהלך השבת לבית החולים לראות מה שלומך, על זה שבמקום לשמוח שהכל בסדר ושהיא דאגה לשוא, היא כועסת עלייך. על זה שלספר את סיפור הלידה זה הדבר הכי חשוב לכל אשה, והיא בכלל מוחקת אותך.

יש לך צירים, לכי לבית חולים
מה פתאום. גם ליולדת רגילה, בלי הסיפור שלך, לא מומלץ להגיע לבית החולים לפני פתיחה של 5 אצבעות לפחות...

גם חותמת על כל מה שכתבה אישה במסע כאן סיפור הלידה של אודי שלנו (2017-07-26T20:24:37) וגם עם כל מה שכתבו תמי ותמרוש רוש אחריה (נו, לא מעתיקה כלום כדי לא להעמיס על הדף, אבל כל מילה, ממש כל מילה). וכמובן מסכימה עם יולי קו (יולי קו, עכשיו לא תהיה לך ברירה אלא לעדכן מה עם השכנה כי גם אני התחלתי לדאוג...).

כדאי שאודה לאבא שלי שוב על שחינך אותי מגיל צעיר, שלא מפריעים ליולדת במשך שלושה חודשים שלמים לפחות אחרי הלידה (לעזור כן, "לבקר" לא).

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יולי_קו » 27 יולי 2017, 08:51

ועוד משהו שעלה בי:
דרך ההורות שלנו אנחנו חווים את ילדותנו בשנית, מזוית אחרת, ויכולים לבצע דרך הורות קשובה לילדנו ריפוי לפצעי ילדותנו.
היי לבתך ולעצמך האמא שהיית רוצה לקבל לעצמך בילדותך (וגם כיום)!

אני שולחת לך חיבוק ענק!

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי יולי_קו » 27 יולי 2017, 08:48

אוי, יקרה.
אני מקווה שהדגש יעבור לחיים הנוכחיים עם כל הכרוך במציאות היומיומית שלך כאדם כבת-זוג וכאמא.
אני מאוד מסכימה עם כל הכותבות.

מזוית אחרת:
השכנה שלי יצאה לפני 3 ימים לחדר לידה עם צירים או ירידת מים (לא דיברתי איתה, רק קיבלתי מסרון שמח), אחרי שעשיתי לה טיפול זרוז (בשביל להמנע מזרוז כימי ומכאני בבית היולדות), ואפילו היא ביטלה לשם כך טיפול נוסף שקבענו לאותו ערב (התירוץ התקבל בשמחה).
רק ש... מאז הם לא שולחים הודעה אם הכל בסדר, ואפילו הודעה קצרצורת לכל אחד מהם (לה שלחתי לב אחרי 24 שעות, ולו שאלונת מה שלומה) לא זכו לתגובה.
התריסים אצלם סגורים מאז, ואני אפילו לא יודעת אם מישהו מאכיל את החתול, ולא מעזה להיכנס בלי רשות.
אני דואגת.
רק מקווה שהם מאושרים בלידת בכורם, ופשוט שכחו את המטענים של הסלולרים בלהט הלידה והשמחה.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 27 יולי 2017, 04:09

_מה הבעיה רגע לקום, לקחת ת'טלפון, לענות לקרובי משפחה מודאגים
ו... להמשיך להניק, תוך כדי???_
עם תינוקת ראשונה, רגע אחרי לידה?
יצאת מדעתך.
זה בלתי אפשרי.
שום סיכוי לא היה לך לענות לטלפון הזה.
שום סיכוי בכלל.

<היולדת הטריה מצפה מעצמה להניק תוך כדי תנועה, נו באמת. אולי גם תרקדי סטפס תוך-כדי?>
<צוחקת למחשבה>

(נו, מן הידועות היא שבימים הראשונים אחרי לידה אי אפשר להשיג אף יולדת בטלפון, תמיד הוא לא זמין, ובשבועות הראשונים אחוזי ההצלחה עולים ל, נניח, 12%. במקרה הטוב)

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 27 יולי 2017, 03:58

יקירתי, את מדהימה.
את הגנת על עצמך מאמא שלך (())
את אפשרת לעצמך ללדת בלעדיה.
יותר מזה: אפשרת לעצמך ללדת בלי לחשוב עליה (איזה הישג!!!!!)
ועם דמות תומכת נכונה
וטובה.
את פשוט הגנת על עצמך מפניה.
מפני הביקורת שלה, אי ההבנה שלה, השיפוט שלה, הדעות שלה, הפחדים שלה, העוינות שלה לדולה, וחוסר היכולת להיענות לך, להיות אתך איפה שאת צריכה.
יצרת לעצמך את המרחב הבטוח שלך.
"שכחת" אותה, וכך לא אפשר לה להיכנס, להפר, להפריע, לסכסך.

עשית את הדבר הנכון

ואולי כנראה לכן היא כועסת כל כך.
לא ריצית אותה.
|יש||יש||יש|

מסיבות אחרות, עם נסיבות אחרות, אני מכירה היטב היטב את הצורך הזה, להגן על עצמך מפני אמא שלך. כי היא לא יכולה לתת לך את מה שאת צריכה, ואם היא מנסה- היא פוגעת. אני יודעת. הייתי שם. נמנעתי ממנה. שמרתי מרחק. ולגמרי לגמרי בצדק. בבקשה אל תכעסי על עצמך. אל תאשימי את עצמך. קודם כל, אפשרי לעצמך להבין. אפשרי לעצמך להפנים שאת היית אז בראש מעייניך, ושההתנהגות שלך היתה מכוונת לטובתך. לגמרי לטובתך. לא נגדה, רק לטובתך - וטובתך, למרבה הצער, לא עלתה בקנה אחד עם טובתה.
נורא כואב, להכיר בעובדה שאמא, מכל היצורים בעולם, לא יכולה לספק הגנה אמהית בסיסית. אבל ככה זה. הן אנושיות, הן מוגבלות, הן פגועות בעצמן.

ושוב: היי האמא שלך. היי המהות האמהית שלך (())(())(())(())(()). אל תשפטי את עצמך לפי קנה המידה של האמא הכאובה והחסרה שהיא. הזיני את עצמך והעריכי את עצמך לפי קנה המידה האמהי האמיתי, קנה המידה של השכינה, האמ-אמא של כל האמהות.
תני לך גזר ;-)

אני כאן (())

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אישה_במסע* » 26 יולי 2017, 22:12

כלומר, בא לי נורא להגיד לך, תקשיבי, זה ממש לא הגיוני הכעס הזה, למרות שאת מציגה אותו כך.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמי* » 26 יולי 2017, 22:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ועוד משהו:
את מתארת את נקודת המבט של אימך ומסבירה (טוב מדי, מקרוב מדע) את האכזבה שלה.
אבל האמת- למרות שלך זה נשמע ככ הגיוני ומובן - אני עדיין לא הבנתי.
על מה היא בעצם כועסת?
כלומר, בא לי נורא להגיד לך, תקשיבי, זה ממש לא הגיוני הכעס הזה, למרות שאת מציגה אותו כך.
זו הלידה שלך.
למה שהיא תקבע מי תהיה הדולה?
זה משהו שנשמע למישהי הגיוני?
ושתכנה את הדולה שלך בכינוי גנאי?
וענין האמבולנס: מה הבעיה איתו? בלידה לפעמים מזמינים אמבולנס. איך זה הופך להיות מביך? מבייש?
ולגבי ההמתנה שלה בשבת: הרי תמיד כשמישהי בלידה יקיריה מחכים בחשש מה ובדאגה מסויימת, לשמוע את החדשות, ונאלצים להמתין עד שמישהו - בן הזוג לרוב - מתפנה להודיע. מה חריג? במיוחד אצל מי ששומרים שבת.
מה מכעיס בלחכות כשביתך יולדת?
(מנסה להגיד שמה שנראה מאוד הגיוני לאמא שלך - ציפיות ונורמות התנהגות - לא בהכרח הגיוני)

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמי* » 26 יולי 2017, 21:51

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כמה כואב.
אבל את יודעת מה בולט לי בסיפור שלך?
איך את כל כך מחוברת לבת שלך, מההתחלה, ולגוף שלך, קשובה ומבינה. איך הנקת אותה והמשכת להניק ולא קמת לענות לטלפון מצלצל. ברור שלא!!
נשמע שיש לך תבונה עתיקה של אימהות וזה נהדר.
למרות אמא שלך.
וזה מראה שאת יכולה להחלים, שאת יכולה, אחרי שתבכי, להתאושש ולטפל בעצמך ובבת שלך הייטב.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי פעמוני_שלג* » 26 יולי 2017, 21:16

כמה כואב, כמה נצפה מאמא למה שלא יגיע. כואב עוד. איתך. בעיני, הדבר הכי נורא כאן שאמא שלך הפכה את הלידה שלך לחוויה שלה. והוציאה אותך מהתמונה. אולי כתבת את זה? את גיבורה.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אישה_במסע* » 26 יולי 2017, 20:24

אני מרגישה צורך להגיד שלדעתי ההתנהגות של אמא שלך בלתי נסלחת, בעיניי. ושאם אמא שלי הייתה מנסה להתנהג כלפיי ככה, אני כנראה ייתי תוקפת אותה ואומרת בדיוק מה אני חושבת על האלימות והאגוצנטריות שלה.

אבל ברור לי שאת לא תעשי את זה. כי בכל הסיפור שלך מההתחלה רואים איך את מצפה לביקורת והתקפות, מנסה לתגונן מראש, להתנצל, ואני ממש מתכווצת מול זה. ואני רוצה להגיד לך - את בסדר. את בסדר גמור, וכל מה שעשית הוא טוב ונכון, ואין צורך להתנצל, על שום דבר.

וגם (אני מקווה שזה בסדר להגיד, כי ביקשת לא להעיר. ומתנצלת מראש על החירות שנטלתי לעצמי לפרש את הכוונה האמיתית שלך. ואם לא תגידי ואני אמחק, או שאת תמחקי) לדעתי זה ממש מקסים שאלוהים הוא שותף בלידה. יש בזה משהו קסום ויפה ואמיתי מאוד.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 20:23

וזהו
סיימתי
פרקתי
עכשיו מותר לי כבר לבכות
תודה
@}

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 20:21

ואני,
יושבת כאן ובוכה

ושואל את עצמי, הכי בכנות שבעולם:
מה את רוצה?

אני רוצה שאמא שלי, תבוא ותאמר לי, בגאוה
בחיבוק ובאהבה:

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 20:14

אז איפה אחזתי?
אה, כן, הזמנו את הדולה
ואמבולנס
ולא אמרנו לאמא שלי כלום

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 19:58

לא מאמינה לעצמי כמה מיים אני צריכה כדי לומר את הדבר הקצר:
הלידה שלי היתה בלתי נסלחת מבחינתה
כולה משפט
אחד
והמילים ממש יוצאות ממני בשטף
כמו מכריחות את הסיפור הזה לצאת לאור

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 16:53

אני מדלגת במרוצה על כמה וכמה אי הסכמות בדרך, כדי להגיע אל הלידה בעצמה

אז כמו שתיארתי, כבר בחמישי בערב אמא שלי רצתה שניגש לבית חולים
רק כדי לוודא שהכל בסדר
אין לי כלים להסביר לה שאני, בפעם הזאת, לא מתכוננת להפקיר את עצמי לחסדי הצוות הרפואי.

התכנית שלי היתה לבלות כמה שיות, אבל ממש כמה שיותר - בבית
ולהתפנות - ממש שכבר לא תהיה ברירה
כמו שאכן קרה!!!

היא חושבת שאני חסרת אחריות, מנסה להאיץ בי, ללא הועיל

יום שישי,
אני בקושי רואה אותה
אני לא יודעת אם זה בגלל שהיא ממש ממש עסוקה או שנוח לה להתעלם ממני
למי שעוד לא הבינה אנו גרות באותו הבנין (וזה כבר ענין לסיפור נפרד)
אנחנו לוקחים אוכל לשבת, והיא קורצת לי משהו על איך היא תדע
אני מבטיחה שלא תדאג, ונמשיך לעדכן אותה
אבל שכחתי.
באמת ששכחתי
כשהצירים תכפו - לא ידעתי מה נעשה איתי, לא ידעתי מה קורה לי, לא ידעתי איפה אני
ברור שלא זכרתי את אמא שלי
והאמת... שהיא גם לא כל כך היתה רלוונטית לסיטואציה
סליחה

למשל, כשא' יצא לראות אם האמבולנס מגיע או הדולה
תיאורטית הוא יכול היה לקרוא לה
שתהיה איתי בינתיים
אבל אני הייתי ערומה כביום היוולדי
וזה משהו שהיא לא היתה מקבלת בשום צורה

אני חייבת לעוף אחזור...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 16:46

אוי
כמה דמעות
כמה דמעות

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 16:44

והיתה אחרת, נבוכה
שפשוט כיחכה
ואמרה "אני מצטערת, סליחה"

ואחת, מיוחדת, שממש השתתפה,
הקשיבה, הבינה
ובסוף הצטערה
כי תאריך הלידה המשוער לא התאים לה
אז היא הפנתה אותי למישהי אחרת
שהפנתה אותי ליפעת

וכך נפגשנו

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 16:12

אז כמו שאפשר לקרוא בקלות
במילים, ובעיקר ברוח שנושבת בהן
הייתי גאה מאוד בעצמי ובלידה שלי
ומלאת הודיה לבוראי שהעניק לי את המתת הזו
שהיתה כל כך לא מובנת מאליה, בעבורי

ההריון היה מוגדר בסיכון גבוה
תחת מעקב צמוד
ודקירות יומיומיות של קלקסן.

ברקע הריון קודם, שהסתיים בניתוח קיסרי, שבוע 26
צלקת בסגמנט תחתון ברחם
וה-מ-ו-ן פחד.

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 26 יולי 2017, 15:55

מחכה להמשך
איזה המשך?
זה כל סיפור הלידה שלי, מהחל ועד כלה,
כפי שכתבתי אותו שבועות ספרים אחרי שהתווה

אההה...
אז זהו,
שלא בדיוק
אני מרגישה שלידה, במהותה, זה סיפור של התחלה
שמשם יכול רק להמשיך...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי לב_שומע* » 25 יולי 2017, 19:24

מחכה במתח (-:

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי פעמוני_שלג* » 25 יולי 2017, 00:20

איזה כיף! סוף סוף סיפור לידה חדש! ואיזה סיפור משמח... את ממש גיבורה. מזל טוב קרן שמש!

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 יולי 2017, 09:35

כל כך מרגש..

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי חפציבה* » 24 יולי 2017, 09:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כל כך מרגש! ולא ידעתי שאת דתיה.
הרבה הרבה נחת ממנה כן ירבו

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי שקופה_א* » 24 יולי 2017, 08:52

הסיפור שלך מרגש ומעורר השראה, ספרי, ספרי עוד!

תזכרו שלא הכרתי את באופן כמעט ואת דרכו
גם אם היית מכירה, את לא מביישת את הדרך בכלל! איזו התמודדות מדהימה!!

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמרוש_רוש » 24 יולי 2017, 05:15

יפהפה @}
עזבי את העריכה הוויזואלית, זה נראה בסדר גמור.
(תוכן תשני כמה שאת רוצה ;-) השאר לא חשוב)
מתחילה להריח את הנתיב,
מחכה להמשך (())

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי בשמת_א* » 23 יולי 2017, 22:13

כמה מרגש {@

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי תמי* » 23 יולי 2017, 21:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

קרן, איזה סיפור מקסים!
תמשיכי (:

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי אמא_של_מוש* » 23 יולי 2017, 21:00

וואו קרן קראתי בנשימה עצורה חסדי ה' ממש!

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 23 יולי 2017, 20:48

ואני קצת מסתבכת פה עם העריכה,
(מה זה כל הסימנים האלו בתוך הקו הירוק?)
אשמח לעזרה

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 23 יולי 2017, 20:37

{סיפור הלידה של אודי}


ליל שבת, השעה 21:22
צרחת כאב מפלחת את החדר, אאאההההייייי
ופתאום, ראש בחוץ,
עוד רגע גם כתפיים, ידיים ורגליים
נשימה עמוקה
וזערורה עטופה בוורניקס משחתי מונחת עלי.
כל האושר שבעולם.
אין מילים לתאר.
כמה חיכיתי לרגע הזה, אוההה
וכמה היה שווה לחכות.
היא שוכבת, נסיכה קטנה, נושמת עמוק,
מניעה את ידיה, ממצמצת בעיניה.
כל שינוי של תנועה, של תנוחה, גורר פרץ התרגשות.
אני מאבדת מודעות לזמן ולאנשים שסביבי
מתכנסת כל כולי לתוך האושר הבלתי נדלה הזה.
בלב מוצף אני מלחששת לאיטי
'מזמור לתודה, הריעו להשם כל הארץ
עבדו את השם בשמחה, בואו לפניו ברננה
דעו כי השם הוא האלוקים, הוא עשנו, ולו אנחנו,
עמו וצאן מרעיתו.
**בואו שעריו בתודה, חצרותיו בתהילה
הודו לו, ברכו שמו, כי טוב השם לעולם חסדו
ועד דור ודור אמונתו** '.
אני מרגישה שכל מילה מעצימה בי את האושר
את השמחה ואת התודה.
נאחזת במילים, כמו שמחה שיש לי איזשהו אופן לפרוק את ההתרגשות האדירה
' **הודו לו, ברכו שמו, כי טוב השם לעולם חסדו ועד דור ודור אמונתו
מזמור לתודה** '...

סיפור הלידה של אודי שלנו

על ידי קרן_שמש_צהובה* » 23 יולי 2017, 20:20

לקראת יומולדת שנה
קיבלתי הזמנה
ואני משתפת פה בסיפור הלידה של אודי שלנו.

סיפור לידה
דף מוצנע

כמה הכנות:
  1. זהו סיפור הלידה של אישה מאמינה. הערות והארות על השותף שלנו שכן או לא קיים לא תתקבלנה בברכה במסגרת שיתוף זה, תודה על ההבנה
  2. הסיפור שלי הוא כמו בצל, יש בו כמה וכמה רבדים ושכבות. אני לא מתחייבת לחשוף הכל, לאט לאט, ניראה מה שיעלה
  3. תזכרו שלא הכרתי את באופן כמעט ואת דרכו, וגם היום אני לא מכירה מהעולם האמיתי, רק הוירטואלי.
מהמקום שלי - עשיתי צעד ע-נ-ק.
לקחתי אחריות על הלידה שלי.
במקום להיות שפוטה בידי הצוות הרפואי הייתי לאורך כ-ל הלידה בבית ורק להוצאת התינוקת הגעתי לבית חולים.
אני יודעת שליולדות בית זו יכולה להישמע עשיה מועטת מידי, אבל בשבילי: שעברתי הריון בסיכון גבוה וכולו במעקב צמוד - זו היתה כברת ארץ. ממש...
  1. ואחר כך יבואו הסיפורים שאינם שלי, של א' ושל אימי. בעיקר בשביל הפרק הזה אני כותבת. כדי לתת מקום לעיבוד, ו...לשלוח אותם לאיבוד. איך כתבה לי אישה במסע? זה לא שלי!
  2. ואולי אחר כך, הרבה אחר כך, אכתוב גם על הלידה ההיא, הראשונה, האומללה. שהסתיימה בניתוח קיסרי, בהרדמה מלאה. אולי? בטוח!!!

חזרה למעלה