עבודות בית עם מנשא

שליחת תגובה

תפקידך הוא לחיות את חייך, לא להיות בשביל אף אחד שום דבר, אלא פשוט לחיות את חייך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: עבודות בית עם מנשא

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 25 אוקטובר 2007, 20:53

תסתכלי באתר של ארגו.

עבודות בית עם מנשא

על ידי הילה_ב* » 25 אוקטובר 2007, 16:47

אפשר גם רצועה אחת מעל לכתף והשניה חובקת את המותן

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 25 אוקטובר 2007, 16:38

לובשים כמו בנשיאה קדמית, פשוט שתי הרצועות כרוכות מסביב לאותה כתף.

עבודות בית עם מנשא

על ידי מיש_מיש* » 25 אוקטובר 2007, 09:35

לגבי נוחות הפעילות החזיתית עם נשיאה כזאת אני יכולה לנחש - יד אחת מוגבלת בגלל שיש לפניה ילד...
לא להאמין איזה מיומנות פיתחתי בעבודה עם יד אחד. מדהים מה אפשר לעשות כשהילד לא מוכן לרדת מהידיים.
לפחות היאמו יעזור לי בקטע של הכובד.
העניין הוא שלא הצלחתי להבין איך מלבישים את היאמו על הצד. אני אשמח אם מישהי תוכל לתת לי תיאור יותר מפורט ממה שמופיע בחוברת.

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 25 אוקטובר 2007, 07:22

אני משתמשת המון בנשיאה צידית בארגו, וזה די נוח לי (נראה לי שכבר כתבתי על זה כאן למעלה).

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 24 אוקטובר 2007, 23:17

מה לגבי נשיאה צידית ביאמו? מישהי ניסתה? הקטן שלי בן השנה מאוד אוהב להיות על הידיים ואני מחפשת פתרון לזה כשאני במטבח. נראה לכן אפשרי לשים אותו ביאמו על הצד ולבשל או לשטוף כלים בצורה הזו?

את מידת הנוחות של נשיאה צדית ביאמו בשבילך - תוכלי לדעת רק כשתנסי.
לגבי נוחות הפעילות החזיתית עם נשיאה כזאת אני יכולה לנחש - יד אחת מוגבלת בגלל שיש לפניה ילד...

עבודות בית עם מנשא

על ידי מיש_מיש* » 24 אוקטובר 2007, 23:04

מה לגבי נשיאה צידית ביאמו? מישהי ניסתה? הקטן שלי בן השנה מאוד אוהב להיות על הידיים ואני מחפשת פתרון לזה כשאני במטבח. נראה לכן אפשרי לשים אותו ביאמו על הצד ולבשל או לשטוף כלים בצורה הזו?

עבודות בית עם מנשא

על ידי בשמת_א* » 24 אוקטובר 2007, 20:44

אני בוחרת להמליץ על גיוון בתנוחות...
כנ"ל.
הרי הילד לא נמצא 24 שעות במנשא. הוא במנשא, הוא יונק, הוא במנשא אחר, הוא על הידיים, הוא שוכב...

רוב התינוקות מתלוננים ברגע שנעמדים איתם. כל אמא מוצאת את הפתרונות שמתאימים לה כדי להתמודד עם זה. אני מניחה שאמא בשבט אינדיאני נידח יותר זזה הרבה יותר באופן טבעי- ככה זה כשאין מכשירי חשמל שחוסכים הרבה עבודה... הפתרון שלי משלב מסוים היה להשתמש במנשא בעיקר מחוץ לבית
קודם כל נדמה לי שיש דיון על זה בדף עקרון הרצף בחברה המודרנית או אחד אחר שעוסק בעקרון הרצף.
אצל השבטים יש חיים אחרים לגמרי: תזונה לגמרי מותאמת להם, אויר ואור טבעיים, אין חשמל (שמהווה הפרעה) ועוד ועוד ועוד ועוד.
אצלנו, בתוך הבתים המחניקים שלנו (התינוקות מרגישים בזה פי אלף יותר מאיתנו), עם האורות המלאכותיים, עם רעש החשמל המזמזם (תקשיבי פעם לשקט כשיש הפסקת חשמל ותביני בתוך איזה רעש מזמזם אנחנו חיים כל הזמן בלי להרגיש) - התינוק נמצא במצב תמידי של סבל לעומת התנאים שהוא זקוק להם.
לכן, אין מה להשוות אותנו אליהם. זה לא עובד ככה.
התינוקות שלנו זקוקים ברובם לתנועה, ואלה שסובלים ממשהו (כמו שלי, תינוק אלרגי) - עוד יותר.
אז מה אני עשיתי:
א. אם עשיתי משהו בעמידה, אז התנדנדתי כמו שמתנדנדים עם תינוק על הידיים.
ב. שרתי שירים. זה הרבה פעמים עזר. עם הילדה עזר להחליף שירים כל הזמן, עם הילד עזר דווקא לחזור על אותו שיר שוב ושוב. אחד השירים הכי מוצלחים היה "אחד מי יודע", כן, עד שלושה עשר מדיא.
ג. כשקיפלתי או תליתי כביסה עשיתי את זה בחוסר יעילות: על כל בגד הלכתי הלוך ושוב. קיפלתי, הלכתי כל הדרך לשים במקום, חזרתי כל הדרך למתקן הכביסה. וכן עם כל פריט. זה עזר. כך עם לשים במקום וכו'. ההיפך מיעילות.
ד. הרבה פעמים תלונות במנשא זה "אמא, אני צריכה פיפי/קקי"... את זה מבינים כשמגדלים בלי חיתולים...
ה. כשאמא מרגישה נוחות וביטחון במנשא, גם התינוק.

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 24 אוקטובר 2007, 20:44

בסוף מהייאוש אני מניחה אותה מידי פעם בטרמפולינה ( ששם היא שקטה ולא מחפשת את התזוזה) ואז אני מתמלאת בייסורי מצפון מכוון שאני רוצה שהיא תהיה עליי כמה שיותר אבל אני לא מסוגלת מכוון שהיא רוצה להיות רק בתזוזה,

תוותרי על רגשות האשם. אם את שמה אותה בטרמפולינה וטוב לה והיא מבסוטית, ואת יכולה לנוח קצת, מה הבעיה??? אם היא הייתה רוצה שוב להיות על הידיים היא כבר היתה מודיעה לך, נכון? בקיצור, את לא צריכה להיות איתה עליך 24 שעות ביממה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 24 אוקטובר 2007, 17:47

סיבה להצלבה בנשיאה אחורית: אמא רזה במיוחד שהרצועות ארוכות לה מדי גם בהידוק מקסימלי.
לפעמים גברים אוהבים להצליב בנשיאה אחורית (לנשים זה מחרב את החזית).
לטעמי הכי קל (לשאת נשיאה אחורית) ברצועות מקבילות כי אז הלבישה קלה כמו לבישה של ילקוט.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 24 אוקטובר 2007, 15:54

אה, ועוד דבר בקשר לסעיף 3: אני הייתי יושבת על כדור פיזיו ומקפצת קלות. זה עזר "לרמות" אותו עד גיל מסוים.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 24 אוקטובר 2007, 15:53

  1. כשהמנשא מקדימה הגיוני להצליב מאחורה, יותר נוח ויותר בטיחותי. כשהמנשא על הגב, אין צורך וגם לא מעשי להצליב.
  2. הידיים יכולות להיות מעל או מתחת, איך שאת והיא מעדיפות.
  3. ברוכה הבאה לעולם האמיתי :-) רוב התינוקות מתלוננים ברגע שנעמדים איתם. כל אמא מוצאת את הפתרונות שמתאימים לה כדי להתמודד עם זה. אני מניחה שאמא בשבט אינדיאני נידח יותר זזה הרבה יותר באופן טבעי- ככה זה כשאין מכשירי חשמל שחוסכים הרבה עבודה... הפתרון שלי משלב מסוים היה להשתמש במנשא בעיקר מחוץ לבית. עבודות בית עם מנשא התאימו לנו רק עד גיל חצי שנה בערך.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ענבל* » 24 אוקטובר 2007, 15:41

שאלות...
  1. כשקניתי את היאמו המוכרת אמרה לי שלובשים את המנשא בהצלבה וגם בחוברת התמונה היא בהצלבה ( הצלבה של הרצועות - מקדימה או מאחור) זה משנה אם לובשים עם הצלבה או לא??? (בטח השאלה נשמעת מטופשת... אבל בכל זאת...)
  2. הידיים של הבייבי צריכות להיות מתחת לרצועה שאותה מותחים או מעל???? זה נראה שהיא לא ממש יכולה להזיז אותן בשני המצבים.
  3. אני בדילמה ואני לא יודעת אם זה המקום לשאול, אבל... אם אני שנייה נעצרת או עושה עבודות בית שבהן אני לא ממש זזה כמו לקפל כביסה או לשטוף כלים או כל דבר אחר שאני עומדת במקום ולא הולכת מצד לצד היא ישר בוכה ומתעצבנת ועושה סימנים של לא מרוצה וכמובן שברגע שאני זזה היא מפסיקה... אולי לא הבנתי נכון את כל העיקרון של עיקרון הרצף (אני עדיין בהתלמדות ( - : ) אבל לא נראה לי הגיוני שבשביל שהיא תהיה עליי אני צריכה מהרגע שהיא קמה ועד הרגע שהיא נרדמת לזוז בלי הפסקה בלי היכולת לשבת שנייה לנוח, לשתות או כל דבר אחר... לא נראה לי גם שהנשים בשבט לא ישבו לשנייה - להיפך מתוארת שם אינטרקציה בין הנשים שמבלות יחדיו, מדברות וכו' והתינוקות פשוט לוקחים חלק מחייהן - לא זה אמור להיות הרעיון, כל הנושא של אי התרכזות בילד וכו', איך זה אצלכן??? אתן זזות 24 ש' ביממה בלי שניה לשבת? משהו? אני ראיתי שעוד תיארו כאן בדיוק את אותה הבעיה וזה גורם לי לתהות כי לא נראה לי שככה זה צריך להיות ואני מרגישה שאני טועה וזה מלווה אותי כל היום - בסוף מהייאוש אני מניחה אותה מידי פעם בטרמפולינה ( ששם היא שקטה ולא מחפשת את התזוזה) ואז אני מתמלאת בייסורי מצפון מכוון שאני רוצה שהיא תהיה עליי כמה שיותר אבל אני לא מסוגלת מכוון שהיא רוצה להיות רק בתזוזה, אני מרגישה שלא ממש תיארתי את זה כמו שהייתי רוצה - מקווה שאני ברורה, אני ממש אשמח לשמוע את דעתכן בקשר לכך.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ילדת_טבע* » 21 אוקטובר 2007, 22:57

הבטן הגדולה לא הפריעה כי סגרתי את הגורה ממש נמוך, מתחת לכרס. אם את מרגישה חזקה מספיק (גב חסון וגוף גם) - נסי גם את לסגור נמוך
גם הבטן נמוכה... זה עושה לי להרגיש שאם אני אהיה איתה ככה יותר מחמש דקות אני אלד את העוברונצ'יק דרך הפה (ואם הוא ימשיך להיות עם הראש למעלה זה נראה שזו עלולה להיות גם שאיפה שלו...).

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 21 אוקטובר 2007, 19:53

_אורתופדים ממליצים חד משמעית להמנע מתנוחות שבהן הרגליים סגורות (כמו ערסול).
בטוחה???
על זה עוד לא שמעתי.._

מה שנאמר לי על ידי אורטופד ילדים בכיר ביותר זה שילדים עם בעיה גבולית במפרק הירך (את הבעיות הקיצוניות מאבחנים כבר בבדיקה אחרי הלידה) עלולים להינזק מנשיאה ברגליים סגורות כמו בתנוחת ערסול. לפי הבנתי אין נזק לילדים ללא בעיות במפרק.
מכיוון שפיזיותרפיסטים ממליצים על ערסול אני בוחרת להמליץ על גיוון בתנוחות...


אז לפי מה שהבנתי מכן- ה"יאמו" וה"ארגו" מומלצים על הגב. וגם ה"מקדם" אפשרי. נכון?

כן. מנשאי ילקוט (יאמו, ארגו, קואלה) ומנשאים סיניים (מקדם, טליה) מצוינים לנשיאת גב. הסוג השני מתאים כבר מגיל לידה כי מאפשר נשיאה עם רגליים בתנוחת צפרדע.

היום בגלל שהחגורה לוחצת לי על הבטן הענקית אני לא יכולה לקחת אותה ככה
אני עשיתי שימוש ביאמו עד שלב מתקדם בהריון והפסקתי רק מטעמי חולשה (בכל זאת, היא כבר היתה כמעט 15 קילו, ואני מדברת רק על זאת שמחוץ לבטן). הבטן הגדולה לא הפריעה כי סגרתי את הגורה ממש נמוך, מתחת לכרס. אם את מרגישה חזקה מספיק (גב חסון וגוף גם) - נסי גם את לסגור נמוך.


בתי בת חודשיים ו3 שבועות ובדיוק אתמול קניתי יאמו והבנתי שבגיל הזה אפשר לשים אותה רק מקדימה ומאחורה אפשר מגיל 5 חוד'.... האם הבנתי אותך נכון ושמת את הקטנה מאחור מגיל קטן יותר? זה אפשרי????
אפשרי.
אבל המלצות היצרן מדברות על 3 ח' מלפנים ו5 ח' מאחור והקדמת השימוש נעשתה על אחריותי ולפי שיקול דעתי.
תמיד בשימוש במנשא צריך להפעיל שיקול דעת (לחומרה) ולא לעשות מה שנראה לא הגיוני גם אם היצרן מרשה. במקרה הזה בחרתי בשיקול הדעת כדי להקל (כי, כאמור, אני מכורה). ראיתי שהמנשא נותן מספיק תמיכה.

יש כמה דרכים ללבוש יאמו לבד על הגב. הנה סרטון דוגמא אחד (שואפת לצלם עוד. מקווה שבקרוב). אפשר ללבוש בצורה דומה מנשא סיני: לסגור חגורה, להניף את הילד, להרים את המנשא ולקשור איך שרוצים את הרצועות העליונות.

עבודות בית עם מנשא

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 21 אוקטובר 2007, 17:39

אורתופדים ממליצים חד משמעית להמנע מתנוחות שבהן הרגליים סגורות (כמו ערסול).
בטוחה???
על זה עוד לא שמעתי...

עבודות בית עם מנשא

על ידי אני_פלוניתה* » 21 אוקטובר 2007, 15:48

ה עוגיה
תודה. אני אהיה איתך בקשר כשאגיע לאיזור שלך.אני לא כ"כ רחוקה אבל בכ"ז...
כנראה ביום שישי הקרוב אם זה נוח לך. אני אתקשר קודם, כמובן.
אז לפי מה שהבנתי מכן- ה"יאמו" וה"ארגו" מומלצים על הגב. וגם ה"מקדם" אפשרי. נכון?
אולי אנסה בכל זאת על הגב ולא על הצד כי אז יש 2 ידיים וקדימה פנוי לעבודות. למרות שאני חוששת שלא תהיה לה סבלנות להיות מאחור ולא לראות מה אני עושה ואותי - מקדימה. לפעמים היא רוצה על הידיים כשאני עובדת בבית אבל במנשא שלנו (מאיה של הורות טבעית) כבר לא נוח לה כי זה עוטף מידי והיא אוהבת פעילות וגם אני כבר לא מצליחה לעשות איתה דברים.
עם המנשא צד היא תהיה רגועה אבל אני לא אצליח עם יד אחת לעבוד...

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 21 אוקטובר 2007, 15:14

הרי צריך את שני הידיים בשביל לסגור את הקליפסים...
את הקליפסים סוגרים לפני שלובשים את המנשא.
אפשר ללבוש את הילד על הגב מרגע שהראש שלו מספיק יציב ללא תמיכה, בלי קשר לגיל.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ילדת_טבע* » 21 אוקטובר 2007, 14:49

לי היה המון רצון לשים את הקטנה כבר מגיל שלושה חודשים על הגב אבל ממש התקשתי לעשות את זה פיזית כי היא היתה קטנה מדי ו"הלכה לאיבוד" כשניסיתי לשים אותה לפי ההוראות המצולמות וכו' רק בגיל חמישה חודשים הצלחתי לטקטק לי טקטיקה מתאימה כדי לשים אותה שם, מאותו הרגע היא פשוט התחילה לגור שם תדיר. היום בגלל שהחגורה לוחצת לי על הבטן הענקית אני לא יכולה לקחת אותה ככה יותר וכמה שהיא כועסת על כך... היא מתגעגעת לשבת על הגב שלי בעודי מבשלת ועומדת לי ליד הרגל עם היאמו ביד ומיבבת "אמו... אמו..." קורע לב... בן זוגי משלים לה שעות יאמו כשהוא חוזר מהעבודה. מסכימה עם ה עוגיה אין, אין, כמו יאמו (חרף המחיר הכבד...$).
לגבי הפיסוק, כשהייתי תינוקת התגלה לי הדבר הזה שבודקים היום באולטראסאונד לתינוקות באגן, זה שעושה קליק. בקיצור שמו לי חגורה (וראיתי שזו בדיוק אותה טכניקה שמשתמשים בה כיום לתיקון של זה) כזו שקושרת את הרגליים בפיסוק, בדיוק אותו הפיסוק שעושה היאמו (או הארגו), ממליצים על התנוחה הזו דווקא ובכלל מסתבר שסטטיסטית לילדים בארצות שנושאים כך תינוקות מרגע הלידה אין את התופעה הזו כמעט אם בכלל ולא רק מטעמים גנטיים אלא בדיוק בגלל צורת הנשיאה הזו שמתקנת את הבעיה הזו באגן.

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 21 אוקטובר 2007, 13:55

יש באתר של ארגו סרטוני וידיאו שמראים איך להשתמש במנשא (יאמו הוא חיקוי של הארגו).

עבודות בית עם מנשא

על ידי טליה_טקאוקה* » 21 אוקטובר 2007, 13:04

תסלחו לי אבל אני מכורה למנשא הזה...
גם אני!!!! לא יכולה לדמיין את חיי בלי היאמו!!!( אני חייה בחול , 2 ילדים איתי בבית). קיבלתי את היאמו כשהקטנה היתה בת 4 חודשים. עשיתי הכל כשהיא במנשא מקדימה-נקיון, בישול, טיולים עם הבכור, הנקה תוך כדי הליכה-מאד פשוט ביאמו. לא זוכרת בדיוק מתי העברתי אותה לגב, לקח קצת זמן עד שהתרגלתי אבל זה כל כך נוח!! (חוץ מההנקה...(-:)
ה עוגיה תוסיפי אולי קישור לסרטון הדרכה שרואים אותך שמה על הגב. לי זה מאד עזר! אני שמה כמו שנעמה מדגימה אבל לפני זה מעלה כתפיה אחת (את הימנית). זה לוקח קצת זמן להתרגל אבל ממש שווה!!!
ממליצה בחום!!

עבודות בית עם מנשא

על ידי דניאלה* » 21 אוקטובר 2007, 12:41

אני לקחתי על הגב מגיל חודשיים, במנשא מקדם
(שאותו אני מעריצה).
דווקא בגיל הזה היה לי קל יחסית ללבוש לבד, כי הייתי פורשת את המנשא, פורשת עליו את הילדה (-: קושרת מסביב למותן ואז מושכת בזהירות את הכתפיות העליונות
(אח"כ היא נהייתה אקטיבית מדי בשביל להישאר "פרושה"...)
בכל אופן יש עוד שיטות.
את היאמו אני לא מכירה אז לא יכולה לעזור,
אבל בהחלט התחלתי בגיל מוקדם יותר מ-5 חודשים וזה היה תענוג.
חייבים רק לוודא שהתנוחה טובה ושהיא לא נושאת את המשקל של עצמה אלא צמודה אלייך

עבודות בית עם מנשא

על ידי ענבל* » 21 אוקטובר 2007, 10:15

ה עוגייה
בתי בת חודשיים ו3 שבועות ובדיוק אתמול קניתי יאמו והבנתי שבגיל הזה אפשר לשים אותה רק מקדימה ומאחורה אפשר מגיל 5 חוד'.... האם הבנתי אותך נכון ושמת את הקטנה מאחור מגיל קטן יותר? זה אפשרי???? אני ממש רוצה לשים אותה על הגב ואין לי שום כוונה לקנות עוד מנשא בשביל חודשיים, ויש לי עוד שאלה... איך את מצליחה להכניס אותה לבד למנשא ? הרי צריך את שני הידיים בשביל לסגור את הקליפסים...

עבודות בית עם מנשא

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 אוקטובר 2007, 15:56

זה על רגל אחת.
:-D חשבתי שזה היה על שתי רגליים. של תינוק.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אהבה_טהורה* » 19 אוקטובר 2007, 14:18

תודה, ה עוגיה, נראה נוח.
האם מישהי משתמשת ב- maya wrap בנשיאת גב לעבודות הבית?

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 19 אוקטובר 2007, 13:50

אם רוצים לשאת את התינוק מאחור אז עד גיל חצי שנה מומלצות תנוחות שמקמרות את הגב ולא זוקפות אותו, ושאין בהן פיסוק.
להפך, הפישוק מומלץ מגיל אפס.
אורתופדים ממליצים חד משמעית להמנע מתנוחות שבהן הרגליים סגורות (כמו ערסול).

עבודות בית עם מנשא

על ידי בשמת_א* » 19 אוקטובר 2007, 10:59

לא הייתי מתחילה עם היאמו בגיל מוקדם- פתיחת הרגליים (הפיסוק) מאחור היא רחבה מדי
להיפך.
המלצות האורתופדים הן חד משמעיות:
הכי טוב לשאת את התינוק על הגב, כשהוא עוטף את גוף האם (קשור אליה) ובפיסוק רחב ככל האפשר.

במחקרים על מנשאים בתרבויות שונות, דווקא אצל האסקימוסים, שנהגו לקשור את הילדים למזחלות ברגליים ישרות צמודות, התגלו הרבה בעיות של רגליים עקומות. זאת לעומת אפריקה, למשל הנשיאה האתיופית, שבה אין בכלל בעיות כאלה, והתינוקות נישאים על הגב קשורים לאם ובפיסוק ענק.
זה על רגל אחת.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אימא_טרייה_פלוס* » 19 אוקטובר 2007, 08:41

בכורתי יפתי היתה בחצי השנה הראשונה לחייה כמעט כל היום ב"מנשארי/ תינוכיס" שעשינו לבד (בד טריקו אלסטי באורך כמה מטרים), בתנוחה קדמית, ומאחר והיא נהגה לחרופ כשהייתי בתנועה, כמעט תמיד שטפתי את הבית, בישלתי תליתי כביסה כשהיא עליי..... מקדימה, או מעורסלת או מביטה קדימה. תלוי בגיל ובצורך. והיה נוח מאד- במיוחד כיוון שהתמיכה הצלובה בגב מצויינת.
אין בעיה לדעתי לבצע פעולות כשהתינוקי מקדימה, תלוי ברמת הפעילות שלו/שלה, ועד גיל חצי שנה בערך.
אחר כך היא כבר גדלה אז זה היה תלוי ביום ובמצב הרוח, והתחלנו להתנסות בתנוחת גב עם מנשא הבד- לא אהבנו את זה במיוחד.
מנשא צד גם לא הסתדר לנו, ולבסוף הגענו גם אנחנו ליאמו. אבל הוא משמש אותנו רק להליכות וכד', כי לנקות את הבית יכלתי רק כשהיא ישנה שנ"צ בחדרה וגם לבשל היא כבר לא כ"כ נתנה לי (היום היא עוזרת לפעמים).
לא הייתי מתחילה עם היאמו בגיל מוקדם- פתיחת הרגליים (הפיסוק) מאחור היא רחבה מדי ויש לחץ רב על עמוד השדרה.
אם רוצים לשאת את התינוק מאחור אז עד גיל חצי שנה מומלצות תנוחות שמקמרות את הגב ולא זוקפות אותו, ושאין בהן פיסוק.
בהצלחה!!

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 19 אוקטובר 2007, 08:22

אם את מתעקשת על מנשא צד, אז לדעתי הסלגוזל הוא בדיוק מה שאת מחפשת. ובדיוק אתמול היתה מישהי שמכרה אחד בככר השוק (כבר לא מייצרים אותם). אני ממש אוהבת את המנשא הזה - אבל - הוא לא מתאים לעבודות בית. אי אפשר לשטוף כלים כי יד אחת מאחורי התינוק. ולבישול אני בכלל לא חושבת שכדאי שתינוק יהיה מקדימה. מה לגבי להושיב את התינוקת בכיסא אוכל עם משהו לנשנש בזמן שאת מבשלת?
ובלי קשר, מנשא גב טוב כמו יאמו או ארגו הם השקעה מצוינת (אם כי הרבה יותר יקר מאשר לקנות סלגוזל). אני משתמשת בארגו הרבה גם על הצד. הוא טיפה יותר מסורבל מהסלגוזל אבל אחרי שהתינוק כבר בפני, אני חושבת שהוא יותר נוח.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 19 אוקטובר 2007, 01:18

תמונה
(כאן קשת בת 4 חודשים ואני מנקה את הגינה לקראת זריעות החורף)

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 18 אוקטובר 2007, 20:40

אגב, לפני גיל חודשיים נשאתי אותה קצת בווילקינט על הגב. היה נחמד.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 18 אוקטובר 2007, 20:39

ביאמו. תסלחו לי אבל אני מכורה למנשא הזה...
מניחה שאם הייתי קצת יותר סוסה (וגם טיפשה) הייתי נושאת אותה על הגב עוד קודם (במקדם או טליה) ויוצאת לעבוד בשדה אבל היתה לי האפשרות לקחת את זה לאט ולכן ב7 השבועות הראשונים היא בילתה מדי פעם במנשא אלכסוני והרבה על אבא שלה.
תמונה מגיל חודשיים אין לי אבל אני יכולה להצטלם עכשיו (4 ח')... (יש לי משהו, אולי אחכ אם אזכור).

עבודות בית עם מנשא

על ידי אהבה_טהורה* » 18 אוקטובר 2007, 18:41

אני נושאת על הגב את הקטנה שלי כבר מגיל חודשיים [ ה עוגיה ]
איך?
אפשר תמונה?
לנו יש maya wrap אהוב מאוד אבל לא מתאים לעבודות בית כל כך, אשמח למנשא נוח לגב, קל לתיפעול, מתאים לעבודות בית.

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 18 אוקטובר 2007, 18:18

פלוניתה, דברי איתי בטלפון. נראה איפה דרכינו מצטלבות.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 18 אוקטובר 2007, 17:39

אני ממליצה לנסות מצדי או פאוץ' (יעלה/תליני). בדרך כלל אלה המנשאים שהולכים הכי טוב לילד גדול, למרות שיש עוד.
בצפון יש את ה עוגיה שגם אצלה אפשר למדוד ולקנות מבחר מנשאים. צרי איתה קשר לפרטים.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אני_פלוניתה* » 18 אוקטובר 2007, 15:32

כן אבל יש ילדים שלא מסתפקים ורוצים לראות מה אמא עושה שם מקדימה.
בדיוק. מגיע איזה שלב ביום שנמאס לה לשחק לבד ובדיוק אני באמצע כלים/בישול וכו' והיא רוצה אותי, רוצה על הידיים ולהסתכל מה אני עושה...
אורית,
תודה. כבר הסתכלתי בדף מנשא צד, פשוט אני רוצה למדוד ולנסות מה נוח לי. מחפשת משהו שלובשים צ'יק צ'ק. ראיתי שיש אירועי מכירות בעיקר במרכז וגם היום בשער הגולן אבל זה רחוק לי ואין לי אפשרת להגיע. אני בצפון אבל לא ליד שער הגולן.
יש לי מנשא כזה שמלפפים(של הורות טבעית) והוא נהדר ונוח כשיוצאים מהבית אבל בשביל מעט זמן בבית על הידיים (שזה מעט אבל משמעותי לי..) אני מחפשת משהו שפשוט לובשים על הכתף ומכניסים אותה מהר.
את יכולה להמליץ לי אולי על דגם/דגמים כאלו?

עבודות בית עם מנשא

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 18 אוקטובר 2007, 12:14

למה את מעדיפה נשיאת צד? כי נשיאת גב הרבה יותר נוחה לעבודות הבית (ובכלל).
כן אבל יש ילדים שלא מסתפקים ורוצים לראות מה אמא עושה שם מקדימה. אני פשוט מושיבה לידי על השיש. ככה גם יש לה הזדמנות להתנסות בידיים במה שעושים (למשל שלי אוהבת לשים את הסכום מתחת לזרם המים -מחקה אותי שוטפת).

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 18 אוקטובר 2007, 08:19

למה את מעדיפה נשיאת צד? כי נשיאת גב הרבה יותר נוחה לעבודות הבית (ובכלל).
אני נושאת על הגב את הקטנה שלי כבר מגיל חודשיים. את אחותה נשאתי עד גיל שנתיים (14.5 קילו), כמה שעות ביום.
מבחינת קלות שימוש - ככל שמשתמשים זה נעשה יותר קל (ללבוש אחת מהן ביאמו היום יקח לי פחות זמן מלהכניס אותן למנשא צד כלשהו),
מבחינת עומס על הגוף - לדעתי אין לנשיאת גב מתחרים,
מבחינת נוחות לביצוע עבודות אחרות - החזית ושתי הידיים פנויים לגמרי.

מאיזה אזור את?

עבודות בית עם מנשא

על ידי אורית* » 18 אוקטובר 2007, 00:50

בטח שיש דבר כזה. את יכולה לראות את הסוגים הקיימים בשוק בדף מנשא צד, או לבקר במאמר על נשיאת צד באתר המנשאים הישראלי
למדוד לפני הקנייה אפשר ואף מומלץ אצלי- המנשא הנכון

עבודות בית עם מנשא

על ידי אני_פלוניתה* » 18 אוקטובר 2007, 00:34

מחפשת מנשא צד נוח שקל ומהר ללבוש אותו.
בתי בת שנה ו-3 חודשים ואני רוצה משהו שאוכל לשים לפעמים בבית כדי לעשות עבודות בית כמו שטיפת כלים, בישול וכו'. היא כבר גדולה ומחזיקה את עצמה, כמובן. אני רוצה ששתי הידיים יהיו רב הזמן חופשיות והיא תשב על הצד כמו שאני מחזיקה אותה על המותן, רק בלי להחזיק...
יש דבר כזה?? איפה קונים?
מעדיפה למדוד לפני הקנייה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אילה* » 15 אפריל 2006, 22:34

לראשונה ראיתי את חברתי עושה עבודות בבית עם מנשא : מרימה את הכיסאות של הפינת אוכל ומטאטאת , שוטפת כלים אוספת מהרצפה פירורי פלסטלינה ...
חשבתי לעצמי , שאני מרגישה שזה לא נכון .
שהיא מעבידה את עצמה בפרך .
הדימוי שעלה אצלי היה של המ"כ שמריץ את החילים עם קידבג ונשק בצהרי היום ...

אני חושבת שהרעיון שהתינוק גדל תוך כדי ששאר החיים נמשכים , עיקרון הרצף , מאוד נכון בעיני .אבל קצת קשה לי להפנים.

קשה לי להפנים את זה שאישה אחרי לידה עושה משהו מאמץ .
הרי בסרטים , ראיתי שהיא לכל היותר חיכה שכקיבלה פרחים , טילה לאיטה בפארק עם עגלה. כל היום טיול .
ברור שבסרט , לא היתה שום התיחסות לזה שאישה צריכה לאכול , לשלם חשבונות וכ'

ברור שהיום עם כל ה'אטרף' הזה של לפתח את התינוק , זה מוזר שאני משכיבה אותו במנשא / מעבירה לגב ואז אני בקושי רואה את פניו ולא מדברת אליו ולא עושה לו כל מני פוציניו מויציניו, ולא בודקת כל רגע נתון איזה דובון לתת לו ואיזה גירוי ...

תינוק שחי במנשא שומע אנשים מדברים , רואה את נוף הבית , או הדרך שבה אמא הולכת לקניות וכ' תנועה צבעים , קולות , צלילים , מגע . יש לו הכל , ריחות ...

אמא יודעת לפי המגע של התינוק בדיוק מה המצב. היום עשינו טיול וידעתי בדיוק מתי היא התעיפה (קטנטונת בת 8 ח')שם על הגב ואיך נכנסה לשלבי השינה.
אין לה צורך באף אחד שיגיד לה משהו על התינוק.לפחות לא באופן שוטף.
וזה בניגוד לגישה הרווחת שמשהו בטיפת חלב ישקול וימדוד...

וההרגשה הזו של מאסר ועבודת פרך . מזה באמת קשה להפטר.
אולי זה לא כל כך נורא אם מחליטים על המינין ולא מנסים לבנות את רומא ביום אחד.(=להסתער על כל הסלון ).
אולי זה יותר טוב אם יודעים שאת רוב העבודה ניתן לעשות עם עזרה ,
שאת עיקר העבודות והדברים הכבדים אפשר לעשות כשמשהו אחר מחזיק את התינוק ומתיחס לילד.רוב השבט לא זמין , כבר הרבה שנים .

באופן אישי , הבלאגן והטינופת על הרצפה עלולים להוציאני מדעתי , רק לעיתים רחוקות . בימים האלה מנשא

עוזרת בית . לשבת עם תינוק ולהיות עליזה ונחמדה ולהסתכל על הבלאגן

בלתי אפשרי .

עבודות בית עם מנשא

על ידי רון_ג* » 12 יולי 2004, 07:25

עוגיה ואביטל,

תודה.
אני מחזיק אותה מלפנים עם הפנים אלי. בהליכה זה מצוין. היא כל כך נהנת (וגם אני ...).
בישיבה המנשא נמתח עליה. כנראה בגלל שאני לובש אותו בעמידה ...
בכל מקרה, אני אוציא את הטלויזיה מהמחסן ואצפה שוב בוידאו של התינוכיס כדי שאנצל אותו יותר טוב.

חוץ מזה החלטנו לרכוש OTSBH בשביל הבית. הזמן שלוקח להלביש את התינוכיס קצת ארוך ומעצבן ונראה לי שנהנה מ OTSBH
בשביל פרקי זמן קצרים.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביטל_צ* » 11 יולי 2004, 14:44

רון - אולי תנוחת ישיבת לוטוס של תינוכיס
או מנשא כתף עם התינוק בתנוחה דומה

השאלה האם התינוק ירצה להיות בתנוחה הזו
אני זוכרת שניסיתי את זה עם איילה בגיל דומה והיא לא אהבה את העובדה שאנחנו סטטיות מול דבר סטטי (בשבילה המחשב זה סטטי)
היא פשוט השתעממה

עבודות בית עם מנשא

על ידי ה_עוגיה* » 11 יולי 2004, 12:35

רון, הייתי חוזרת על המנטרה שלי: "קובבה" אבל צריך בשבילו ציצים...
באיזה תנוחה את מחזיק את ילדתך בתינוכיס? מה לא נוח לך? (כואב בגב, מגביל את הראיה או את תנועת הידיים?) ולא הבנתי מה לא נוח לה.
תינוכיס בא עם מספר תנוחות נשיאה (אמנם מיעוטן מתאים לגיל הזה אבל בטח אפשר למצוא משהו מתאים...)

עבודות בית עם מנשא

על ידי רון_ג* » 11 יולי 2004, 10:49

שלום,

אני נשבע שהייתי ילד טוב וקראתי כמעט את כל הדפים של מנשאים.

בכל זאת נותרתי עם שאלה - מה המנשא הכי נוח לישיבה ?
הרבה פעמים אני יושב, נניח מול המחשב ואני רוצה לשאת את ביתי אבל להיות חופשי עם הידיים כדי לכתוב.
או שאנחנו יושבים לאכול ובדיוק באותו זמן היא מתעוררת.

הילדה שלנו בת 3 חודשים (מתוקן) ויש לנו תינוכיס. הוא מצוין להסתובביות בחוץ, אבל הוא לא נוח לי בישיבה
(במיוחד לה - הרצועות נמתחות עליה).

<אני לא יכול לעשות הכל ביד אחת. בכ"ז אני רק גבר ולא סופרוומן>

עבודות בית עם מנשא

על ידי שולמית_ש* » 08 יולי 2004, 00:42

עידכון...עידכון...עידכון
בהמשך לחיפושי אחרי דרך נוחה לקחת את עוללי על הגב כדי לפנות עצמי לעבודות מסיביות:
אז אחרי שקניתי מנשא אתיופי;
ולמדתי לקשור את העולל לגב בעזרת סדין (כמו באפריקה);
שכנה נתנה לי בהשאלה מנשא wilkinet - ונדלקתי.

עם הWilkinet אני מרגישה הכי בטוחה, גמישה ופנויה לעבודות, למרות ה"אימונים" שעשיתי לעצמי עם הסדין והניסיון שצברתי עליו.
מה לעשות, עם כל הכבוד לדרך "הטבעית", אני בכל זאת בת המערב, ולא אפריקאית (-: !

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 05 אפריל 2004, 08:09

אפשר בהתחלה לעשות את זה רק במקומות בהם יש במה להיאחז כשקמים. ואח"כ השרירים מתחזקים והגב אומר תודה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי תבשיל_קדרה* » 04 אפריל 2004, 22:09

כן, רק איך קמים אחר כך?
רוכנים מעט קדימה, וקמים עם תנופה.
או, אחרי הרבה אימון, קמים בדיוק כמו שמתישבים (-:

עבודות בית עם מנשא

על ידי אמא* » 04 אפריל 2004, 21:57

כן, רק איך קמים אחר כך? :-S

עבודות בית עם מנשא

על ידי טרה_רוסה* » 04 אפריל 2004, 17:02

עירית, נסי להתכופף על ידי קיפול הברכיים כשהגב נשאר ישר (כמו שאמורים ממילא), במקום להתכופף עם הגוף קדימה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 04 אפריל 2004, 16:50

האם החשש נובע לדעתכם מה"ותק" הקצר שלי עם מנשא או מהגודל הזעיר שלה, או שבאמת עדיף לעשות פעולות כאלה בלעדיה?
נראה לי ששיקול הדעת שלך חשוב מאוד והתחושות שלך לגבי "מעיכתה" בתוך המנשא. אם זה מרגיש לך לא טוב, תעשי מה שאת עושה כרגע. או שתמיד תעשי את זה או שפתאום תתפסי בטחון.
לדוגמא, לנו בבית יש מכונת כביסה עם פתח עליון (כבר די ישנה) והדלת עלולה פתאום להיסגר. אני לא לוקחת צ'אנסים כשהיא עליי על הגב, שמא הדלת תיסגר לה על הראש כשאני מתכופפת פנימה להוציא כביסה. או שאני מאבטחת או שאני מורידה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי עירית* » 04 אפריל 2004, 16:41

כשאני עושה פעולות ועבודות בבית שדורשות התכופפות (להכניס בגדים למכונת כביסה, להוציא כלי מארון נמוך וכו') נראה לי שאני מועכת ומקוצ'צ'ת את הילדה. אז אני מרכזת כמה כאלו פעילויות יחד, מורידה אותה מהמנשא ואח"כ מחזירה אותה.
השאלה: האם החשש נובע לדעתכם מה"ותק" הקצר שלי עם מנשא או מהגודל הזעיר שלה, או שבאמת עדיף לעשות פעולות כאלה בלעדיה?

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 19 ינואר 2003, 23:30

אני רוצה להוסיף לדבריה של בשמת כמה דברים:
  • בעניין בטיחות בבישול. רצוי לא לבשל עם תינוקות במנשא, ובוודאי לא לטגן. אני מעבירה באופן אוטומטי את הסירים לאש הרחוקה ביותר כאשר ליבי במנשא.
  • בגילה "המתקדם" של ליבי אני משתמשת במנשא תינוכיס (מנסארי/תינוח, כולם אותו הדבר. בד ארוך שנכרך סביב הגוף) כבר על הגב. זה עוזר לי לעשות דברים מסובכים בבית ובחוץ, ונראה שהיא אוהבת את התנוחה מאוד. אני דואגת לא לפסק לה את הרגליים אלא פיסוק קל, דומה מאוד לווילקינט.

עבודות בית עם מנשא

על ידי בשמת_א* » 19 ינואר 2003, 16:28

קודם כל, עם תינוק במנשא אפשר להתכופף - יתר על כן, זה מכריח אותנו להתכופף אך ורק בדרך הנכונה: בברכיים, במקום לכופף את הגב. אני מודיעה באחריות שהשיפור בגוף ניכר תוך זמן קצר ביותר. אחרי שכיבה של 9 חודשים במיטה, הספיקו איזה שבועיים שלושה עם תינוק על הידיים בשביל להרגיש איך חזרו והתעצבו כל השרירים באחורי הירך, וזה רק הולך ומשתפר. וכמובן - חוסך כאבי גב.

עכשיו:
אני משתמשת בשלושה מנשאים בשלב זה של החיים (הוא בן 4.5 חודשים).
ב"אובר דה שולדר" הישן - הכי הרבה. היתרונות שלו כרגע הם, שהוא מרופד ולכן חם יותר, שאני רק צריכה להכניס אותו בלי להתאים ובלי להדק (בגלל הגודל שלו כרגע יחסית לגודל המנשא, והתנוחה של העירסול, זה משהו אישי), ושהריפוד גם משמש גבול לחששות מנפילה.
עם המנשא הזה אני הולכת לקחת את הילדה מהגן, בעצם לרוב היציאות בשכונה ובנסיעות.
בבית מה אני עושה איתו?
ממיינת כביסה, מכניסה למכונה, מוציאה מהמכונה, תולה על המתקן בבית או מכניסה למייבש, מורידה כביסה, מקפלת ושמה במקום.
מסדרת את הבית (שמה דברים במקום).
מטאטאה, מנקה את השטיח בשואב ידני, מעבירה מגב על שטח מצומצם (לא, אני לא מנקה את הבית. עדיין לא התאוששתי מספיק בשביל זה. מדובר בדברים יותר נקודתיים).
חימום אוכל במיקרו, בתנור או על הכיריים, וכן בישולים פשוטים, כמו חביתה או פירה - כלומר, לא המון זמן מול הכיריים עם תינוק שנמצא ביני לבין הגז. אני משתדלת לעמוד במצודד, כדי שבכל זאת הוא יהיה כמה שיותר רחוק מהסכנה.
האכלת הבת הבכורה (אוהבת שמאכילים אותה, וזה מקצר את הארוחה בשני שליש ומגדיל את כמות האוכל הנאכל).
רחיצת הבת הבכורה באמבטיה.
ניגוב תוסיק ורחיצתו (לא אמרתי שזה לא קשה, אבל לפעמים אין ברירה, כשצריך לרחוץ לה את התוסיק בדיוק כשהוא ישן במנשא).
רחיצת כלי או שניים, לא יותר, כי זה קשה מדי כשהוא ביני לבין הכיור.
אכילה (כמעט תמיד אני אוכלת כשהוא במנשא, ולא רק בבית אלא גם במסעדות).
ביקור בשירותים (גם אצלי בבית וגם בבתים אחרים).
ובטח עוד דברים. לא זוכרת הכל.

עם הווילקינט כשהוא על הגב אני יכולה לעשות את כל הדברים ביתר נוחיות, גם קל יותר כשצריך להתכופף. ונוסף על כך אני יכולה:
לבשל
לרחוץ כלים
לחבק את הבכורה

כמובן, עם התינוק במנשא אני על המחשב, או עושה חשבונות או דברים כאלה.

אין יציאה החוצה בלי מנשא. התינוק בחוץ או אצל אחרים תמיד במנשא, אלא אם כן הוא יונק או עושה פיפי/קקי.
במנשא המאיה אני משתמשת במקרים הבאים:
  • כשאני רוצה מנשא יפה כדי להיות ייצוגית
  • כשהאובר דה שולדר בכביסה
  • כשאני רוצה לשים אותו מחובק עלי ולהשתמש במנשא לקשור אותו כאילו עומד אבל לא בא לי כל הקשירות של הווילקינט
המאיה היה לי מאוד שימושי כשהוא היה קטן וכשהיה חם.
כשיחזרו הימים החמים שוב אעדיף בוודאי את המאיה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי הילה* » 11 דצמבר 2002, 21:54

הי חבצלת, גם אני תפרתי אחד כזה! אבל אצלי הוא סגור ולא מרופד, כמו "כיס המאיה" (="מאיה פאוץ") בתוספת חגורה למתניים. אבל הכי אני אוהבת (וגם בעלי) את הסלינג המרופד(כמו OTSBH אבל של חברה אחרת) ואיתו עשיתי המון. אצלי לא היה "אח פעוט" אלא "אח ילד" בן 4 בזמנו, והיה פשוט נ ה ד ר לעשות איתו דברים כשהתינוקות במנשא. פעם הוא אפילו שאל אם שכחתי את התינוקת...
עשינו כולנו מלא דברים. להקריא סיפורים, לצייר, לשחק, להגיש ולאכול ארוחת ערב, ללכת לחוגים ולגן משחקים ועד מלא דברים שלא כולם זכורים לי עכשיו. גם רחצנו ביחד (התינוקת המנשא ואני) את הגדול, אם כי לא ששתי לעשות את זה, ובן 4 כבר יכול (אם כי לא תמיד רוצא) לשתף פעולה. בקשר לעבודות בית: הכי נוח זה לטאטה. לי יש את הסמרטוט-מגב הלבן הזה שמטאטה ושוטף ביחד, אז זה מה שעשינו. נכון שזה לא נוח כמו לעשות את זה בלי תינוקת, מצד שני זה מרגיש יותר טוב מאשר סתם לנסות להרדים תינוקת. פעמיים רחצתי כלים איתה בדמויי-אנקלווה שתפרתי, אבל היא לא אהבה את זה. במנשא צד לא ככ נוח לרחוץ כלים. בישולים אני לא מבשלת (גם בלי תינוקת..) אבל ביצה פה ושם עשיתי איתה (יש ברירה? רק שתדעו שבפרסומים של הסלינגים בד"כ כותבים לא לבשל עם תינוקות מטעמי בטיחות) יצויין שעברנו לכיריים חשמליות שלטעמי יותר בטוחות עם תינוקת (אבל הנימוק שקבע היה שלדעתו הן יותר יפות...) מה עוד אנחנו עושות? אה, כן, להכניס כביסה למכונה ולתלות כביסה. לסדר את הבית, לסדר את הכביסה, לתת אוכל לחתול (והיום היא גם מנסה לעזור לו לאכול אותו אם רק אפשר) לרחוץ את המשאבה שלי ולהכין סנדביץ לגדול. זה מה שאני זוכרת כרגע. להתכופף אני דווקה מתרגלת הרבה (כביסה, חתול...) מתכופפים בברכיים ומחזיקים את הקטנה שלא תקבל מכות (כי צפוף אצלינו ליד הכביסה). הבעיה היא שכשהפצפונת גדלה היא מתעקשת לעזור לי בכל מני דברים.
זה מאד נחמד להיות מסוגלת לעשות הכל, למרות שבאמת יותר לאט. חגית, אל תוותרי. תנסי ללכת לאכול עם התינוק במנשא. איזה סנדוויץ, לא משהו חם. זה כל הכיף, שאת עושה מה שבא לך לעשות, והחיבוק בא איתך, במקום להגביל אותך.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 10 דצמבר 2002, 22:50

יש לי בד של תינוכיס, מאיה וחיבוקית.
לעבודות בית כשהם ישנים, הכי נוח זה התינוכיס, ככה הם מוגנים היטב, למרות שגם המאיה מצוין.

עבודות בית עם מנשא

על ידי חבצלת* » 10 דצמבר 2002, 19:32

אין אפס, זה פחות נוח מאשר בלי ויותר לאט באמת. אני משווה את זה להריון. מה שלא הצלחתי לעשות בסוף הריון אני גם עם המנשא לא מצליחה (לקלח ילדים, לשתוף כלים, להתכופף), ומה שהצלחתי אני מצליחה יופי עם המנשא (להכין ארוחת ערב, לכפל כביסה, לטאטא). המנשא המומלץ לדעתי לעבודות הבית הוא תינוח או תינוכיס. מנשאי צד הם פחות בטיחותיים בעיני לצרכים אלו. והנוח ביותר כמו שכתבתי זה - לתפור לבד. לפי הגודל שלך ומה שאת מחפשת במנשא.

עבודות בית עם מנשא

על ידי חגית* » 10 דצמבר 2002, 08:03

שגית,
באיזה מנשא את משתמשת ?

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 10 דצמבר 2002, 01:59

לאט. אני שמה את ליבי בתנוחת ערסול, תוך כמה דקות היא נרדמת (אני מכוונת את זה כך שהיא תיכף תירדם), ועושה הכל לאט.

עבודות בית עם מנשא

על ידי חגית* » 09 דצמבר 2002, 15:54

שאלה נוספת,
כיצד ניתן לבצע עבודות בית, נקיון, בישולים... עם תינוק במנשא ??????
דבר זה תמוה בעיני.
ניסיתי עם מנסארי, אך מסורבל למדי.
כרגע אני לומדת את השימוש במאיה סלינג, אך גם עם מנשא זה השילוב נראה לי בעייתי.
נכון להיום, מירב ההתמקדות היומית הינה בתינוק, וכאשר הוא ישן, במהרה ניגשת לאכול.
אשמח להארה בנושא.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 05 נובמבר 2002, 20:57

הרעיון של בשמת מצויין. אני רוצה להוסיף שברגע שאנחנו לא שקועים בלהרגיע או להרדים את התינוק, התנועה נעשית הרבה יותר נעימה והוא/היא נרדמים מאוד מהר. שוב, מרכוז הילד.

עבודות בית עם מנשא

על ידי בשמת_א* » 05 נובמבר 2002, 15:33

הגעתי למסקנה שהרבה פעמים אי הצלחה עם המנשא קשורה לטכניקה לא מוצלחת.
אז אולי כאן המקום לפרט מה עושים עם המנשא בבית, שעובד:
מכניסים למנשא (אני באמת צפיתי בקלטת מליון פעמים וגם באתי למפגשי לה לצ'ה וצפיתי בנשים מנוסות מנווטות עם מנשאים), ואז מתחילים לנוע. גם עם הבכורה וגם עם הינוקא זה אותו דבר:
אם מכניסים למנשא ויוצאים מייד החוצה והולכים - התינוק נרגע וגם נרדם די מהר.
אם רוצים להיעזר במנשא בבית - מייד להתחיל להסתובב ולעשות כל מיני עבודות שדורשות תנועה.
מלת המפתח: חוסר יעילות!
למשל, מקפידים שיהיו עבודות כמו קיפול כביסה, סדר וכו'. לא מכירה תינוק שנרדם כששמו אותו במנשא ומייד פנו למלאכה סטאטית...
דוגמא:
אצלי יש מתקן כביסה מתקפל בתוך הבית, בקצה הסלון. אני מקפלת פריט אחד, והולכת איתו לשים אותו במקום.
חוזרת למתקן.
מקפלת עוד פריט והולכת איתו לשים במקום.
עשר חולצות - עשרה טיולים מקצה הסלון למדף בחדר השני.
כל זוג גרביים - טיול.
ההיפך מיעילותנו הרגילה, לקפל הכל במקום לערימות ואח"כ לפזר למקומות ולחסוך בהליכות.
עם תינוק ער במנשא - כמה שיותר תנועה ברחבי הבית, כל תירוץ מתאים לזה.
והייתרון הגדול:
כשה"ההלוך ושוב" הזה נעשה לא עם תינוק על הכתף בהליכת סרק שכל מטרתה להרדימו, אלא בהליכה עם מטרה ברורה, כמילוי של עבודות הבית או כל דבר אחר ש אני רוצה לעשות, זה מוריד מהתינוק את ההתמקדות בו, והוא רגוע להירדם מהר.
נגיד, רבע שעה של הלוך ושוב לצורך הרגעה (הלוך ושוב, הלוך ושוב, תוך כדי טפיחות על הגב ואולי גם שיר ערש)
שקולה כנגד חמש דקות במנשא בתוך הבית בתנועה בעלת מטרה (לשים כביסה מקופלת במקום)
שקולה כנגד שתי דקות במנשא בהליכה ליעד מוגדר מחוץ לבית (לקחת את הילדה מהגן, ללכת לסופר לקניות).

עבודות בית עם מנשא

על ידי גילה* » 29 דצמבר 2001, 18:02

הילה - מאלה שאני מכירה - (1) תינוח (2) Maya Wrap.

עבודות בית עם מנשא

על ידי הילה* » 29 דצמבר 2001, 17:10

אני מחפשת מנשא שבו התינוק כמה שיותר צמוד לגוף הנושא, אולי אפילו בעירום. מנשא שקל להכניס ולהוציא ממנו את התינוק, ושאפשר לעשות איתו הכל (כמעט) - להניק, לטפל בילדים הגדולים, עבודות בית, וכדומה. רצוי מנשא עם כמה שיותר תנוחות כדי לאפשר לגוף לנוח, ולאפשר לתינוק להתנסות בתנוחות וזוויות שונות.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אילנה_קל* » 02 דצמבר 2001, 15:11

מנשא הגב שאני השתמשתי בו נקרא "baby wrap". כמו בשמת, גם אני אוהבת יותר שגוף התינוק נח ממש עלי. זה גם טוב יותר לתינוק להרגיש את האמא. בהוראות שקיבלתי כתוב להתחיל להשתמש רק מגיל שישה שבועות.
לעניין עבודות הבית: כאמור הלל בת שלושה חודשים ושונאת להיות במנשא הגב. מדי פעם אני מנסה אבל לא נוח לה שם.
מצאתי שאני יכולה לבשל ולרחוץ כלים כשהיא ישנה במנשא.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביה_נו* » 10 ספטמבר 2001, 19:38

אני מצאתי דווקא את המנשא המובנה (בד במסגרת אלומיניום, כמו למשל הפושט של gerry) הכי נוח. המגבלה היא שהתינוק כבר צריך להיות מסוגל לשבת ממש, כי הוא לא מהודק אל הגב. בני גם היה מדי פעם נעמד על המסגרת ומשרבב ראשו מעל כתפי כדי להציץ מה קורה לפנים

עבודות בית עם מנשא

על ידי אביב_חדש* » 31 אוגוסט 2001, 12:54

לילך, הייתי אומרת שהמנשא המתאים (לטעמי) הוא מנשא שנקרא "תינוח" או כל אחד אחר בשם אחר, על אותו העקרון של בד טריקו אלסטי, באורך 6 מ', שכורכים סביב המותניים-גב-כתפיים ומכניסים פנימה את התינוק. הוא טוב לבטן, לגב, עם הפנים אחורה או קדימה.
חסרונו: צריכים מישהו נוסף שיכניס את התינוק פנימה.

עבודות בית עם מנשא

על ידי דוד_רובנר* » 31 אוגוסט 2001, 11:48

ראי מנשא התינוקות בו נעזרות האינדיאניות במקסיקו מימי קדם:
The Rebozo Way Project http://www.rebozoway.org

עבודות בית עם מנשא

על ידי לילך_רם_שצופק* » 30 אוגוסט 2001, 22:42

אני מחפשת מנשא שמתאים גם או בעיקר לנשיאה של תינוק על הגב בזמן ביצוע עבודת בית כגון בישול שטיפת כלים וכד'. מנסיוני היה קשה מאד לבצע את המשימות הללו עם מנשא over the shoulder. תודה, לילך.

עבודות בית עם מנשא

על ידי אנונימי » 30 אוגוסט 2001, 22:42


חזרה למעלה