פירות פחות מרוססים

שליחת תגובה

כאשר הכלי לא מכוון, כאשר צליליו צורמים, האוזן איננה פנויה אל הניגון.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: פירות פחות מרוססים

פירות פחות מרוססים

על ידי אי_של_חצות* » 06 ספטמבר 2020, 11:01

מחפש לרכוש זרעים אורגנים (ירוקות\פירות) שלא עברו השבחה או הינדוס גנתי , למשהו יש מושג איפה אפשר למצוא, מכר שאמר ששומרים כאלה בכל מיני כספות של המדינה. האם משהו מכיר או יודע מי מוכר?

פירות פחות מרוססים

על ידי יעל_אפשטיין_מעוז* » 31 ינואר 2016, 14:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

גם אני רוצה לגדל פירות וירקות אורגניים!

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוקטובר 2015, 03:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רוצה גם לגדל בעצמי עלים ירוקים כדי שיהיה לי אורגני, יש דף מתאים?
(נראה לי קל האם אני טועה?)

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוקטובר 2015, 03:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אולי יש עדכונים נכון להיום?
צי יודע היכן ניתן לבדוק אלו פירות וירקות פחות מרוססים?
לקנות אורגני מאוד יקר לי (כבר ככה אנחנו על סף התקציב) אבל אולי אוכל לקנות יותר את אלו שפחות מרוססים?
מה לגבי אגוזים, שקדים וגרעינים שונים?

פירות פחות מרוססים

על ידי אהבה_לטבע* » 13 ינואר 2014, 01:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הריסוסים גורמים לבעיות עצביות קשות ובפרט לסובלים מאפילפסיה אני מציע להתרחק מאד מירקות ופירות מרוססים.

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 ספטמבר 2013, 12:06

האם כל המידע כאן עדיין רלוונטי,למרות השנים שעברו?
אולי נכתוב שוב כל אחד לפי הידע שלו מה פחות מרוסס כיום?

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 נובמבר 2012, 22:38

הגיונית סלק פחות מרוסס כי הוא מתחת לקרקע, אבל תפו"א הם גם מתחת לקרקע ומומלצים אורגני. מצד שלישי פוגע בתפוחי האדמה קמחון או משהו בסגנון ובסלק לא נראה לי. בקיצור אין לי תשובה. בכל מקרה בעונה יש סלק אורגני ומומלץ לאכול פירות וירקות בעונתם (בד"כ הם גם יזדקקו לפחות דשן וריסוס).

משלוחים אורגנים לירושלים: הגינה של מגי, גן השדה בכפר רות ובטח יש עוד. חנות- זמורה אורגני בתלפיות ובגבעת שאול.

קפואים- אין לדעת אבל בסה"כ אלו ירקות רגילים ולכן סביר שמרוססים. יש קפואים אורגניים יקרים מאוד וזה מחזיר להמלצה להשתדל לצרוך ירקות בעונתם ואז לא צריך קפואים, או שבעונה תקני כמות גדולה, תבשלי חצי בישול ותקפיאי בעצמך לשימוש עתידי.

פירות פחות מרוססים

על ידי מירי* » 17 נובמבר 2012, 19:58

אה, ועוד שאלה: לגבי קפואים למשל של סנפרוסט וכאלה, מישהו יודע כמה הם מרססים?

פירות פחות מרוססים

על ידי מירי* » 17 נובמבר 2012, 19:50

רציתי לשאול אם מישהו יודע משהו על סלק. סלק לא הוזכר בכלל בכל השירשור ואשמח מאוד אם למישהו יש מידע לגבי ריסוס או דישון. כי לא מצאתי בסופר סלק אורגני.
דבר נוסף, אם מישהו מכיר מוכר ירקות אורגניים או חנות לירקות אורגניים אמינים וטובים בירושלים זה יעזור לי מאוד

פירות פחות מרוססים

על ידי לאוונה* » 23 מרץ 2012, 00:19

מאשרת שזה מאד תלוי במדינה. אני יודעת שבגרמניה תפו"א כמעט לא מרוססים (הקונבנציונאלים, הלא-אורגניים) ואני רואה שבדף הזה כתבו שבארץ תפו"א הם מאד מרוססים

פירות פחות מרוססים

על ידי איילת_א* » 03 דצמבר 2011, 20:01

ליד דוכן גן שמואל נפתח מתחם אקולוגי שמוכר תותים נפלאים, לא מרוססים כלל (כך, לפי הבעלים) מטופלים בהדברה ביולוגית

פירות פחות מרוססים

על ידי צפרדע_ית » 03 דצמבר 2011, 16:05

שמעתם מה קרה ביום שישי (או שמא חמישי?) כשריססו שדה קרוב מידי שלכונת מגורים, והיו המון תלונות על הרעלה? שאלו איזה פיגורה ממשרד החקלאות (אני לא לגמרי בטוחה, הקשבתי לחדשות בחצי אוזן תוך כדי נהיגה ושיחה עם הראשנים, ורק כששמעתי את הדברים עברתי לפוקוס מלא אבל זה כבר היה מאוחר מידי), בקיצור האיש הסביר שהם מתארגנים על תקנים חדשים, ופרוטוקולים אילו ואחרים, כדי שדבר כזה לא יקרה שנית וכדי ש"האזרחים יוכלו לישון בשקט ולא לדעת כשדבר כזה קורה לידם " בחיי!
מה דעתכם?
ץ

פירות פחות מרוססים

על ידי אורחת* » 02 דצמבר 2011, 23:43

פירות מאוד מרוססים : רימונים, ענבים, תות שדה,
שקדים
עלים ירוקים, כרוב

פירות פחות מרוססים

על ידי אורחת* » 02 דצמבר 2011, 23:41

יעל ש
גם בתוצרת אורגנית משתמשים בריסוס. רק שזה אמור להיות ריסוס שמאושר לחקלאות אורגנית.
מסתבר שלא כל האורגני שווה בנקיונו מריסוס.
גם בחקלאות אורגנית, ישנם חקלאים המרססים ללא הכרה, ויוש כאלה שאינם מרססים כלל.

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אוקטובר 2011, 19:37

הם באמת מאוד מרוססים וביותר מחומר הדברה אחד מה שמגדיל את הנזק פי 1000- כי זה שילוב כימי .

פירות פחות מרוססים

על ידי יעל_ש* » 23 יוני 2011, 21:43

כמה שאריות ריסוס יש בשקדים אורגניים
לא אמור להיות בכלל.
אם יש ריסוס זה לא מקבל תו אורגני.

פירות פחות מרוססים

על ידי spring* » 05 יוני 2011, 12:00

שקדים הם מאוד מאוד מרוססים.
מישהו יודע איך אפשר לדעת כמה שאריות ריסוס יש בשקדים אורגניים ?

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 ינואר 2011, 21:19

Does anyone have any updated information about this? Has any research actually been done about the "cleanest" and "dirtiest" produce here in Israel? We just made aliyah and for years the EWG guide has been a shopping companion, and I'd love to have one that is relevant here... Please let me know if anyone has more information!
Todah. I don't mind the Ivrit, I just don't yet type Ivrit, my apologies

פירות פחות מרוססים

על ידי עודד_המחפש* » 25 יולי 2010, 12:13

עודד - אם יש לך איזשהו מקור שמאפשר להשוות בין מדיניות וסוגי הריסוסים בארץ ובארה"ב - אשמח לשמוע... ובאמת חבל שאף אחד לא עושה מחקר כזה בארץ...
הלואי שהיה לי. גם אני אשמח לראות

פירות פחות מרוססים

על ידי ל.* » 12 יולי 2010, 10:32

ממליצה לכולם להתחיל לגדל את הירקות היותר רגישים מבחינת ריסוסים: חסה ועלים אחרים, תותים, עגבניות. יותר טעים וממש קל גם בתוך עציצים ואדניות. הצלחתי לגדל על גג בירושלים ירקות שהספיקו לזוג. היום העדשים, קטניות, דגנים מאוד קרובים במחירם למקבילים הלא אורגנים. מה שלפני 10 שנים היה מחיר כפול היום מאוד קרוב . הבעיה עדיין היא בבשר וחלב, כמויות ההורמונים מפחידות. /-:

פירות פחות מרוססים

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 01 יולי 2010, 02:39

מדכא!!!
רוצים להתארגן באיזור עמק חפר/פרדס חנה כרכור לקניות אצל איריס בן צבי מכפר יהושוע?
היא אידאליסטית אמיתית.
יש לה גידולים מדהימים חפים מכל רבב של ריסוס.
אם לא אכלתם את הענבים שמגדלים אצלה - אז הפסדתם חוויה מיסטית. (אני רצינית!)
עברתי דירה ומה שהכי חסר לי ....זו היא!

פירות פחות מרוססים

על ידי סודות_היער* » 01 יולי 2010, 00:17

אכן השום הלא אורגני מאוד מסוכן
הרבה חקלאים אורגנים לא רוצים להתעסק עם גידול שום, כי הוא מאוד מסובך(נכון הוא נותן הרבה?!! אז הוא דורש גם הרבה!!!!!!!!)

פירות פחות מרוססים

על ידי זארו_סובה* » 27 יוני 2010, 14:16

עודד - אם יש לך איזשהו מקור שמאפשר להשוות בין מדיניות וסוגי הריסוסים בארץ ובארה"ב - אשמח לשמוע... ובאמת חבל שאף אחד לא עושה מחקר כזה בארץ...

פירות פחות מרוססים

על ידי סבטקסט_כפול* » 26 יוני 2010, 23:31

היום ראיתי מחקר מאונביסיטת הרוורד (מקווה שכתבתי נכון) שמצאו קשר בין זרחנים אורגנים (ריסוס)לADHD
התפרסם ב"למושב"

פירות פחות מרוססים

על ידי עודד_המחפש* » 26 יוני 2010, 22:12

הפירות והירקות שמכילים הכי הרבה חומרי הדברה - מחקר בארה"ב מצא שהגידולים הבאים מכילים הכי הרבה שאריות חומרי הדברה: סלרי, אפרסק, תות, תפוח, אוכמניות, נקטרינות, פלפל, תרד, דובדבנים, תפוחי אדמה, ענבים, חסה ועלים ירוקים.
ואלה הכי פחות: אבוקדו, תירס, אננס, מנגו, אפונה, אספרגוס, קיווי, כרוב, חציל, מלון, אבטיח, אשכולית, בטטה, בצל יבש, בצל ירוק.
בארץ כנראה עוד לא עשו מחקר מעמיק כזה.

פירות פחות מרוססים

על ידי אביטל_צ* » 12 פברואר 2010, 08:00

אני יודעת שבתחום של פירות וירקות, שאינם אורגנים, יש כאלה שיש בהם יותר שאריות חומרי הדברה ויש כאלה שפחות.
למשל - כל הסוגים של עלים ירוקים וצמחי תבלין - יש בהם נוכחות גבוהה מאוד
בננות אבוקדו ובצל - נחשבים פחות מרוססים

מישהו יודע מה המצב לגבי סוגים שונים של אגוזים (פקאן, שקדים, מלך, לוז), גרעינים (דלעת, חמניה), ולגבי שיבולת שועל ?
כמה הם מכילים חומרי הדברה במוצר הלא אורגני ?

פירות פחות מרוססים

על ידי מור_בר* » 02 דצמבר 2009, 20:15

רשימת רמת ריסוס בחומרי הדברה של 47 פירות

http://www.publichealth.co.il/128035/ch ... vegetables

פירות פחות מרוססים

על ידי צל_הימים* » 29 נובמבר 2009, 22:19

אמנם באיחור קל... על Food]הקרנת מזונות Irradiation 2 Full Students[/po].pdf באולמות המובחרים :-).

פירות פחות מרוססים

על ידי צל_הימים* » 29 נובמבר 2009, 20:03

המחקר הזה לא מחדש, אלו הם תמיד אותם נתונים: התות והאפרסק הם הכי מרוססים, והבצל הכי פחות.
למשל כאן: הירקות הכי מרוססים

" לפניכם מדגם תוצאות מחקר המודד כמויות של שאריות חומרי הדברה בירקות ובפירות, מהפושע הגדול ביותר עד לצווארון הלבן:

ירקות עליים (תרד, בצלים ירוקים, כרפס, פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, עלי תבלין...), נבטים, תות, פירות יבשים, ענבים, אגסים, תפוחי אדמה, גזר, תרמיליים (שעועית, במיה, לוביה, אפונה...), פלפל על סוגיו, מלפפון, פירות יער, שזיף, הדרים, כרובית, פטריות, קישואים (מלון, דלעת, דלורית, קישוא...), עגבנייה, בטטה, אבטיח, פאפאיה, חציל, ברוקולי, כרוב, בננה, קיווי, אספרגוס, מנגו, אננס, אבוקדו, בצל. "

פירות פחות מרוססים

על ידי מור_בר* » 29 נובמבר 2009, 18:26

מחקר חדש קובע מהם הפירות והירקות הרעילים ביותר כתבה של ערוץ 10

http://www.publichealth.co.il/128035/Fr ... most-toxic

פירות פחות מרוססים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 12 יוני 2008, 13:01

זה הכל מאז ששני ראשי שום השתלטו על מטוס של ארקיע וניסו להפיל את המגדל המרובע בעזריאלי.

פירות פחות מרוססים

על ידי פידג'ט* » 12 יוני 2008, 12:55

אה.. גם לי נראה קצת מוזר. למה דווקא שום צריך הקרנה ולא שאר טונות הפירות והירקות שמועברים ממדינה למדינה?

פירות פחות מרוססים

על ידי עוג_הבנזוג* » 12 יוני 2008, 07:55

הבעיה עם השום היא שרובו מגיע מחו"ל, וכדי לאשר העברתו בין מדינות יש להקרין אותו בכור רדיואקטיבי.

מה זה? מאיפה המידע הזה?

פירות פחות מרוססים

על ידי עוג_הבנזוג* » 11 יוני 2008, 16:20

כתבה במעריב על הטבלה שקושרה פה בדף קודם.

פירות פחות מרוססים

על ידי נורמה_טבעית* » 10 יוני 2008, 08:31

הבעיה עם השום היא שרובו מגיע מחו"ל, וכדי לאשר העברתו בין מדינות יש להקרין אותו בכור רדיואקטיבי.
(בארץ עושים את זה בשורק)

פירות פחות מרוססים

על ידי עוג_הבנזוג* » 10 יוני 2008, 05:42

אני לא מכיר מה שכתבת, אבל מגדל אורגני שאני מכיר, שקונה בעצמו אורגני אמר לי את המשפט הבא: "אין לי אשליות, אורגני זה לא נקי או לא מרוסס. זה פחות מרוסס מירקות רגילים, אבל זה בוודאי לא נקי".

מסקנה: להתקרב כמה שאפשר לשיח או לעץ.

פירות פחות מרוססים

על ידי ירח_לבן* » 09 יוני 2008, 19:11

בדיוק לא מזמן היתה כתבה בלא זוכרת איפה על השום ועל כך שדוקא הוא הכי מרוסס ואפילו כשקונים אורגני כדאי 'להכיר את המשווק האורגני'...
זה היה באיזה טור של מישהי שכותבת על כל מיני מיתוסים של אוכל בריא/לא בריא ועל השקרים של הכתוב על האריזה, בטוח מישהו פה מכיר...

פירות פחות מרוססים

על ידי עוג_הבנזוג* » 09 יוני 2008, 12:03

אח"כ מרססים פעם ראשונה בזמן הנצה כנגד עשבים רחבי עלים

זה ריסוס בחומר מסרטן בשם 2,4D (בארץ ידוע בשם אלבר פלוס או דומה). די מפחיד לאכול חיטה עם זה, אם כי כיוון שזה מתבצע עוד לפני שיש שיבולים, אולי זה לא מגיע (ישירות) לגרעינים.
זה שוב מעלה את השאלה, בהינתן הבחירה בין קמח מלא לא אורגני ובין קמח לבן (ללא קליפת הגרעין) לא אורגני, מה הייתם בוחרים?

אני יודעת שלשום אין כמעט אויבים טבעיים לכן הוא לא מרוסס ולא חייב להיות אורגני

אני דווקא שמעתי ששום הוא בין הירקות היותר מרוססים..
[עדכון] הנה, מסמך Pages]הדברת פגעים בבצל ושום Files[/po]/1016121bazl suom.doc של שירות ההדרכה של משרד החקלאות..

פירות פחות מרוססים

על ידי בשמת_א* » 30 אפריל 2008, 23:14

הילה, בכל מקרה אין שום טעם להעתיק רשימה כזאת מארץ אחרת.
בכל אקלים/סוג אדמה/זן יש מזיקים שונים, מפגעים שונים, תנאי גידול שונים. מה שחשוב זה לדעת מה בארץ, בישראל.

פירות פחות מרוססים

על ידי אנונימי » 30 אפריל 2008, 15:34

קישור

לאינדקס של החשיבות לקניית אורגאני. (בעיקר עד כמה מרוסס).
יש גם קובץ קטן שאפשר להדפיס ולשים בארנק.
http://www.foodnews.org/walletguide.php

פירות פחות מרוססים

על ידי בונבון_ופרח* » 13 אפריל 2008, 13:34

שאלתי את אחד החקלאים שלנו לגבי חיטה בארץ ותשובתו היתה שמדשנים את האדמה באוריאה לפני הזריעה,אח"כ מרססים פעם ראשונה בזמן הנצה כנגד עשבים רחבי עלים ומרססים פעם שניה בזמן ההשתבלות כנגד עש הקמה.בכל מקרה מדובר גם על שדות בגידול בעל ,ובחומרים לא כ"כ נעימים לאדם.הריסוס לרוב מתבצע מהאויר.

פירות פחות מרוססים

על ידי טרה_רוסה* » 25 מרץ 2008, 22:47

מזכיר לי שהיום ראיתי סלרי אצל הירקן (לא אורגני) שנראה מושלם, ואמרתי לעצמי, אוי אוי כמה שזה בטח מרוסס ולכן חסר פגמים
אם היית רואה את הסלרי האורגני המושלם שיש בגינה שלי, לא היית חושב ככה ;-)

פירות פחות מרוססים

על ידי טלי_מא* » 25 מרץ 2008, 20:24

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 מרץ 2008, 20:18

אם יש חרקים זה "בשרי" ;-) ובכל מקרה לא כשר... משגיחי כשרות צה"ליים שמוצאים חרקים בחסה, מבטלים את ההזמנה והחקלאי מפסיד הרבה כסף, אז הוא מרסס יום לפני שהם מגיעים חומרים שאמורים לא לרסס חודש-שבועיים לפני הקטיף.

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 17 פברואר 2008, 19:09

את בטוחה?
ואם כן, מה הקשר בין חרקים לכשרות?

פירות פחות מרוססים

על ידי גברת_פלפלת* » 17 פברואר 2008, 18:55

יש הרבה יותר ריסוס, על מנת לעמוד ב- "כשר פרווה", כלומר 0 חרקים וכו'
כשר פרווה- זאת אומרת שאינו חלבי ושאינו בשרי, ואין כל קשר לחרקים.
(יותר נכון, המילה פרווה לא קשורה.)

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 פברואר 2008, 11:43

ועוד משהו -
בצבא, ובמקומות שבהם שומרים כשרות בצורה קשיחה
(בטח נכון לגבי אזורים מסויימים של בני ברק וירושליים)

יש הרבה יותר ריסוס, על מנת לעמוד ב- "כשר פרווה", כלומר 0 חרקים וכו'.
מומלץ לא לאכול פירות בצה"ל

פירות פחות מרוססים

על ידי בשמת_א* » 17 פברואר 2008, 09:06

מישהו יכול להסביר לי למה?
כן, גם אני לא זוכרת איפה הסבירו את זה, אבל ההסבר, על רגל אחת:
הסופרמרקט מקבל מחקלאים שחתומים על הסכם עם הסופר, לשווק כך וכך ק"ג ירק/פרי ביום מסוים. בגלל ההתחייבות לעמוד בזמנים, החקלאי חייב שהירקות והפירות הספציפיים האלה יהיו "מוכנים" לקטיף ביום ספציפי. לכן הוא מרסס אותם בלי הכרה סמוך לקטיף כדי שלא ייפגעו וכו'. זה כולל גם, שהוא כבר צריך לקטוף ביום שני אבל הוא קבע עם הסופר לשווק להם ביום רביעי, אז הוא מאכסן יומיים את הירקות ובינתיים מרסס אותם בכל מיני חומרים שיעשו אותם עמידים.
לעומת זאת, כשהחקלאי משווק לשוק, הוא עושה את זה ביום הקטיף האמיתי. אין לו שום התחייבות לאף אחד. הוא שולח את מה שמתאים ביום שמתאים. לא מוקדם מדי, ולא מאוחר מדי. מקסימום ייצא ביום חמישי ולא ביום שני. זה לא חשוב. בשוק מוכרים בכל יום את הסחורה שהגיעה לבסטה, אם דרך השוק הסיטונאי (שאליו הגיע מה שהגיע) ואם ישירות ממגדל (שגם הוא, שלח באותו יום את מה שהיה לו). לכן יוצא שפתאום כולם מוכרים עגבניות, או שאף אחד לא מוכר תפוחים. כי מה שיש - זה מה שימכרו. עקב העובדה שהחקלאי לא חייב "לעמוד בזמנים" או בכמויות מדוייקים, שעליהם התחייב מראש, הוא לא עומד במצב שהוא רוצה לרסס בדיוק לפני קטיף. להיפך, הוא יכול לעמוד בתקנות ובחוקים ולהפסיק לרסס X זמן לפני הקטיף. בסיכום הכללי, זה יוצא הרבה פחות ריסוס.

פירות פחות מרוססים

על ידי שואלת* » 17 פברואר 2008, 08:56

מישהו אמר פה פעם,לא זוכרת מי, שירקות ופירות בסופרים הגדולים הרבה יותר מרוססים מבשוק.
מישהו יכול להסביר לי למה?

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 17 פברואר 2008, 00:09

The Dirty Dozen: Top 12 Foods to Eat Organic

בתרגום לעברית:
שניים עשר המלוכלכים - רשימת 12 הדברים שהכי מומלץ לאכול רק אורגני.

לעצלנים, הרשימה:
1 בשר
2 חלב
3 קפה
4 אפרסק
5 תפוח
6 פילפל
7 סלרי
8 תות שדה
9 חסה
10 ענבים
11 תפוח אדמה
12 עגבניה

(מזכיר לי שהיום ראיתי סלרי אצל הירקן (לא אורגני) שנראה מושלם, ואמרתי לעצמי, אוי אוי כמה שזה בטח מרוסס ולכן חסר פגמים)

פירות פחות מרוססים

על ידי טלי_מא* » 12 פברואר 2008, 14:36

אבוקדו באמת פחות מרוסס, אבל לא נכון לומר עליו שהוא תמיד אורגני.
זה ציטוט שלי, מאמצע הדף.
אני חושבת שמענין לשים לב לפרדוקס מסוים בניסיון לחפש פירות פחות מרוססים כדי להוזיל את הקניות:
כשמשהו הוא יקר יותר באורגני, זה בד"כ אומר שקשה לגדל אותו, אז ההשקעה ביצירת תנאים מתאימים לגידולו רבה יותר.
כשמוצר הוא זול יותר באורגני, סימן שקל לגדל אותו, אז גם ברגיל מגדלים אותו בלי הרבה ריסוסים
(אני כותבת בד"כ, כי יש גם אלמנטים של עונתיות וכו' המשפיעים על המחיר)

כלומר:
יקר באורגני |>| יותר מרוסס בקונבנציונאלי
זול באורגני |>| פחות מרוסס בקונבנציונאלי
בד"כ

פירות פחות מרוססים

על ידי ריש_גלית* » 12 פברואר 2008, 13:00

בעצם נכנסתי כי רציתי לעדכן בקשר לבננות - אבא שלי, חקלאי בעברו ובנשמתו, שגידל גם בננות וחי במקום שעדיין מגדלים בו, אומר שאכן מרססים מעט יחסית. כלומר מרססים נגד עשבים אבל לא את הבננות - הצמח והפרי - עצמן, אלא רק מסביב; ולא הרבה כי אין הרבה עשבים יחסית, בגלל שיש הצללה. לדשן מדשנים, לא אורגני מן הסתם.
גם אבוקדו פחות מרוסס יחסית, לדבריו. הוא גידל את מטעי האבוקדו שלושים שנה. היום כל המטעים שלהם, אגב, עברו הסבה והם אורגניים לגמרי.

פירות פחות מרוססים

על ידי ריש_גלית* » 12 פברואר 2008, 12:55

אז תעדכני מה שאת יודעת שלא מעודכן.
אני אנסה. עוד לא ערכתי באתר. וזו עבודת תחקיר בעצם, כי כל מיני מקומות נסגרו או שינו שם וייעוד, ורבים אחרים נפתחו. מבטיחה לנסות.

פירות פחות מרוססים

על ידי כוכב_מעז* » 12 פברואר 2008, 08:23

אחלה, תודה!
משלוחים אני לא צריכה, אני קונה רק לעצמי, כך שלקנות כמויות גדולות אין צורך, וגם הרבה פעמים יוצא שאני לא בבית, וחבל אם אצטרך לזרוק...

פירות פחות מרוססים

על ידי טלי_מא* » 12 פברואר 2008, 08:11

מזון אורגני (לא כ"כ מעודכן)
אזתעדכני מה שאת יודעת שלא מעודכן.

פירות פחות מרוססים

על ידי ריש_גלית* » 12 פברואר 2008, 00:12

כוכב מעז, ממליצה על משלוחים הביתה. קצת קשה להתרגל לקונצפט (למי שרגיל לקנות בשוק או אצל הירקן מתחת לבית) אבל המחירים והטעם משנם את ההרגלים מהר מאוד.
מזון אורגני (לא כ"כ מעודכן)
מזון אורגני בזול
משלוחי מזון אורגני השוואת מחירים ומבחר

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 11 פברואר 2008, 23:56

כמעט ולא קונה ירקות אורגניים - בעיקר מלקט.
פירות אורגניים קונה בנרולי (רחוב שבזי, נווה צדק), ולפעמים באורגניק מרקט (שינקין). לאחרונה התחלתי לקנות גם הרבה אצל משווק פרטי מפתח תקווה שיש לו סחורה שאין לאף אחד אחר (יש לו חקלאי קטן משלו שמשווק רק דרכו). הסחורה שלו באיכות בלי תחרות, אבל טיפה יקר.

פירות פחות מרוססים

על ידי כוכב_מעז* » 11 פברואר 2008, 23:09

זאת אני :) למרות שנועז גם מתאים :)

פירות פחות מרוססים

על ידי כוכב_נועז* » 11 פברואר 2008, 23:08

אורי, איפה אתה קונה ירקות-פירות אורגניים בת"א? איפה כדאי? אני קונה בשופרסל וקצת משלימה מהחנות בגן העיר...

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 פברואר 2008, 14:44

אולי מישהו יודע מה קורה עם התותים שמוכרים בצידי הדרך בצפון? מישהו אמר לי פעם שבכפרים לא מרססים אותם, אבל אולי אני טועה?

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 11 פברואר 2008, 10:16

לא יודע
הייתי בטבע ספורט קסטל וכדומה, לא הסתכלתי על מחירי התפו"א (כי זה ירק שממש לא מעניין אותי בימים נאים אלו), אבל נשמע לי מוזר 20 ש"ח לקילו. אני מכיר את זה אורגני ב10

פירות פחות מרוססים

על ידי ריש_גלית* » 10 פברואר 2008, 21:23

20 ש"ח לקילו תפוחי אדמה?
כן, וזה בזמן שאני מקבלת במשלוח ב-6 או 7 ש"ח לקילו, וכאמור יש במחיר הזה גם בשופרסל. אבל אתה יודע, גם ב-am-pm מוכרים ירקות ופירות במחירים משולשים ממחירי השוק ועדיין יש מי שקונה שם בלי לחשוב בכלל - ואני כבר לא מדברת על ה[חוסר] טריות ועל הריסוס שמקבלים בלי תוספת מחיר.

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 10 פברואר 2008, 20:32

20 ש"ח לקילו תפוחי אדמה?

פירות פחות מרוססים

על ידי ריש_גלית* » 10 פברואר 2008, 16:04

_כאשר אני קונה ירקות ופירות אורגניים, אני מרגישה שאין שפע בבית. אני מתקמצנת על כל חתיכה של פרי שנזרק
זה רק אני??_
גם אני, וזה מאוד מבאס אותי. עוד לא מצאתי פתרון. להפך, התחלתי לקנות גם בננות ותפוחי עץ אורגניים כי החלטתי שאלה פירות שאי אפשר בלעדיהם אצלנו בבית. אני מבינה מהדיון פה שאולי דווקא בננות זה לא כל כך נורא לאכול לא אורגניות?
התפלאתי מאוד לשמוע שתפוחי אדמה הם מהמורעלים ביותר )-: אם כי קריאה בספר "על פני הבריאה כולה" (של רות אוזקי, ספר נפלא ומבהיל) מבהירה שכנראה התפודים סובלים גם ממניפולציות גנטיות קשות ("הנדסה גנטית" יעני). לפחות בארה"ב.
אגב מחירים, כדאי להיכנס לשופרסל הקרוב לביתכם. הרבה פעמים אפשר למצוא שם ירקות (ופירות?) אורגניים לא כל כך יקרים, למשל תפוחי אדמה ובצל ב-7 ש"ח לקילו. שזה אמנם כפול ממחירם בשוק של המרוססים, אבל זה לא הורג את הכיס כמו תפודים בקרוב לעשרים ש"ח לקילו שמוכרים באורגניק מרקט או בטבע קסטל.

פירות פחות מרוססים

על ידי ניצן_אמ* » 10 ינואר 2008, 21:21

מלון זה ירוק קנטלופ כתום.

פירות פחות מרוססים

על ידי אמא_בבית* » 10 ינואר 2008, 21:05

אז מה זה Melon?
את צודקת, זה גם מלון, כנראה מזן אחר.

פירות פחות מרוססים

על ידי ...* » 10 ינואר 2008, 17:57

לדעתי כן כולל דשנים כימיים. הבדיקה נעשתה להמצאות כימיקלים כלשהם.
לא לפי מה שאני קוראת:
Pesticides = חומרי הדברה. זה לא אומר בדיקת כימיקלים כלשהם.

בצל ואבוקדו כמעט לא מרוססים
קראי שוב את ההודעה הזו:

_פלוני אלמוני (07.01.2008 23:23):
אבוקדו ?
תקישו אבוקדו בשם הגידול שמאגר חומרי ההדברה של משרד החקלאות http://www.moag.gov.il/ppis/ ותקבלו רשימה ארוכה של חומרי הדברה הנמצאים בשימוש באבוקדו.
לדוגמה: קולטאר - הורמון המרוסס על אבוקדו כדי לקבל פרי עגול יותר._

ובכל מקרה,
_לגבי אבוקדו מה הדילמה בכלל?
יש אבוקדו בשפע בשוק האורגני במחירים סבירים בהחלט, ובאיכות שלא רואה ממטר את האבוקדו בשוק הכרמל._ (אורי יורמן)

פירות פחות מרוססים

על ידי נילי_קו* » 10 ינואר 2008, 12:29

זה עוד לא אומר כלום על הכימיקלים שיש בגידולים כתוצאה מהדשנים הכימיים. וזה גם לא אומר כלום על תוספות ההורמונים.
לדעתי כן כולל דשנים כימיים. הבדיקה נעשתה להמצאות כימיקלים כלשהם. מה הכוונה תוספות הורמונים? באיזה גידולים זה קיים?

לדעתי הרשימה האמריקאית בכלל לא רלוונטית לישראל. תנאי הגידול, התקנים, האקלים וה"מנהגים", שונים לחלוטין.
שונים לחלוטין? אין לי מושג ירוק, אבל אני משערת שיש גם דמיון רב.

בכל מקרה, הרבה מהפריטים ברשימה מתאימים מבחינת המיקום שלהם ברשימה לידע שהיה לי קודם על כמות הריסוסים בארץ, וגם מתאימים לדברים שנכתבו כאן בדף (קלמנטינה ותפוז יותר מרוססים מאשכולית, בצל ואבוקדו כמעט לא מרוססים, תפוח, תות, ענבים וחסה בין המרוססים ביותר וכו')

פירות פחות מרוססים

על ידי טרה_רוסה* » 10 ינואר 2008, 07:44

לדעתי הרשימה האמריקאית בכלל לא רלוונטית לישראל. תנאי הגידול, התקנים, האקלים וה"מנהגים", שונים לחלוטין.

פירות פחות מרוססים

על ידי ...* » 09 ינואר 2008, 23:30

הדירוג מבוסס על המצאות שאריות של חומרי הדברה על הפירות והירקות
אבל
זה עוד לא אומר כלום על הכימיקלים שיש בגידולים כתוצאה מהדשנים הכימיים. וזה גם לא אומר כלום על תוספות ההורמונים.

פירות פחות מרוססים

על ידי נילי_קו* » 09 ינואר 2008, 21:57

אז מה זה Melon?
(מופיע ברשימה שתי שורות תחת Cantaloupe)

פירות פחות מרוססים

על ידי אמא_בבית* » 09 ינואר 2008, 21:20

cantaloupe - מֶלוֹן

פירות פחות מרוססים

על ידי נילי_קו* » 09 ינואר 2008, 21:09

תירגמתי לי את הרשימה מתוך הקישור של תמי גלילי: דירוג פירות וירקות לא אורגניים בארה"ב, מהגרוע לטוב
הדירוג מבוסס על המצאות שאריות של חומרי הדברה על הפירות והירקות
מצרפת כאן להנאתכם (יש לקחת בחשבון שתנאי הגידול בארה"ב שונים מהתנאים בארץ, ולכן ישנם בודאי הבדלים):

אפרסק, תפוח, פלפל מתוק, סלרי, נקטרינה, תות, שרי, חסה, ענבים,
אגס, תרד, תפו"א, גזר, שעועית ירוקה, פלפל חריף, מלפפון, פטל,
שזיף, תפוז, כרובית, קלמנטינה, פטרייה, Cantalope (סוג של מלון?),
לימון, מלון, אשכולית, דלעת, עגבניה, בטטה, אבטיח, אוכמניה, פאפאיה,
חציל, ברוקולי, כרוב, בננה, קיווי, אספרגוס, אפונה קפואה, מנגו, אננס,
תירס קפוא, אבוקדו, בצל.

לפחות לפי הרשימה הזו הטענה שאבוקדו יחסית נקי מחומרי הדברה נכונה.

לגבי קטניות ודגנים
אני יודעת רק לומר ששיבולת שועל כמעט או בכלל לא מרוססת בארץ. כך אמרה לי מכרה שעובדת בפיקוח על מזיקים בחקלאות.

פירות פחות מרוססים

על ידי נועה* » 09 ינואר 2008, 20:22

וסליחה שוב על הנדנוד, מה לגבי קטניות ודגנים?
יש למישהו מידע על הריסוסים שלהם?
תודה

שהוא לא מרגיש שום בלגאן בבטן מאכילת אפרסמונים מהשוק
גם לנו אין מזה בלגן בבטן והם נאכלים בזוגות.

פירות פחות מרוססים

על ידי טרה_רוסה* » 09 ינואר 2008, 19:03

כל החסות, ירוקים, כרוביים, בצל וגזר. מה שאפשר לגדל בחורף.

פירות פחות מרוססים

על ידי בשמת_א* » 09 ינואר 2008, 18:28

משום מה יש לי הרגשה שבכלל פירות הדר לא אורגניים זה לא נורא כ"כ
הרגשה, אבל לא נכונה.
באשכוליות אכן יש פחות מזיקים. צריך פחות לרסס.
בתפוזים, קלמנטינות ומנדרינות יש הרבה יותר בעיות.

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 09 ינואר 2008, 18:22

לפי בן אורי, הבעיה עם אפרסמון היא לא הריסוס, אלא הבחלה לא מלאה.
הוא טוען שההבחלה המלאכותית שעושים לפירות השוק, לא עובדת בצורה מספיק טובה על אפרסמון, כי יש בו חומצה מסויימת שלא מתפרקת בהבחלה (אבל כן מתפרקת בהבשלה טבעית), ולכן הוא עושה להרבה אנשים בלגאן בבטן.
מצד שני, דוקא אופק אמר לי לא מזמן שהוא לא מרגיש שום בלגאן בבטן מאכילת אפרסמונים מהשוק, אז מעניין באמת מה הסיפור איתם.

פירות פחות מרוססים

על ידי נועה* » 09 ינואר 2008, 17:17

לא, גם אני
תודה, חשבתי שרק אני :-)

מה לגבי אפרסמון?

משום מה יש לי הרגשה שבכלל פירות הדר לא אורגניים זה לא נורא כ"כ
גם לי יש הרגשה כזו. בכל מקרה הבדלי המחירים לא כ"כ גדולים.
הבעייתיים יותר הם התפוחים, אגסים, קיוי, מנגו, שזיפים, אפרסקים...... גם הבדלי המחירים גבוהים מאוד, גם הם נאכלים אצלנו די הרבה.

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 09 ינואר 2008, 16:56

טרה, מה אתם מגדלים?

פירות פחות מרוססים

על ידי פידג'ט* » 09 ינואר 2008, 16:51

לחבר של חבר יש פרדסים באיזור בית אריה, והוא סיפר לנו שאשכוליות הוא לא מרסס. שחבל לו על הכסף... לא נראה לי שזה תקף לגבי כל האשכוליות, אבל נחמד לדעת.
משום מה יש לי הרגשה שבכלל פירות הדר לא אורגניים זה לא נורא כ"כ. נשלח את החבר לעשות עוד בירורים אצל בעל הפרדסים.

פירות פחות מרוססים

על ידי טרה_רוסה* » 08 ינואר 2008, 20:28

_בעיה נוספת שלי, כאשר אני קונה ירקות ופירות אורגניים, אני מרגישה שאין שפע בבית. אני מתקמצנת על כל חתיכה של פרי שנזרק
זה רק אני??_
לא, גם אני. אז הפסקתי עם הקנייה של האורגני, אבל יש לנו גן ירק גדול (שמספק חלק קטן מהתצרוכת), ואני מקווה שבעתיד יהיו גם פירות מהעצים.

פירות פחות מרוססים

על ידי נועה* » 08 ינואר 2008, 20:25

תודה לכם.

ומישהו יודע משהו לגבי ריסוס של קטניות ודגנים? האם כדאי להשקיע כאן את הכסף?
היום השיקול שלי הוא כלכלי ובהתאם לצריכה. כלומר, אורז אני לא קונה בכמות של תפוחים, ולכן יכולה לעמוד במחירו. כך גם לגבי יתר הדגנים והקטניות.
לגבי הירקות והפירות אני קונה רק אם זה זול (או שההבדל הוא קטן כמו באבוקדו). למעט תותים, ענבים וקיוי.

בעיה נוספת שלי, כאשר אני קונה ירקות ופירות אורגניים, אני מרגישה שאין שפע בבית. אני מתקמצנת על כל חתיכה של פרי שנזרק :-(
זה רק אני??

כלל אצבע שיכול לעזור הוא שהגידולים שיקרים בשוק האורגני הם הקשים לגידול אורגני ולכן בשוק הרגיל הם המרוססים יותר
לא בטוחה שזה נכון. ירקות ירוקים מרוססים המון, ואין הרבה הבדל במחירים. לא יודעת לגבי ירקות אחרים.
ההשערה שלי למחיר המטורף והלא שפוי של הפירות הוא אולי מיעוט המגדלים בשוק, לעומת מגדלי הירקות. אבל זו רק השערה לא מבוססת :-)

"אם יש לך כסף לירק אורגני אחד, תקני רק תפוחי אדמה"
זה אחד הירקות היקרים יותר שיש (ביחס גם למשקלו הכבד).

פירות פחות מרוססים

על ידי טלי_מא* » 08 ינואר 2008, 09:40

אבוקדו באמת פחות מרוסס, אבל לא נכון לומר עליו שהוא תמיד אורגני.

כלל אצבע שיכול לעזור הוא שהגידולים שיקרים בשוק האורגני הם הקשים לגידול אורגני ולכן בשוק הרגיל הם המרוססים יותר (תפוחי עץ למשל).
זה נכון גם כשהמחיר עולה בגלל עונתיות (קשה יותר לגדל פרי אורגני ב"קצוות" של העונה, בחקלאות הרגילה משתמשים לשם כך בחומרים נוספים).

אבל זה רק כלל אצבע, לא קבוע.

פירות פחות מרוססים

על ידי אמא_בבית* » 08 ינואר 2008, 09:19

שמעתי מכמה כיוונים שונים שאבוקדו יחסית נקי מחומרי הדברה. לאור התגובות כאן אני מבינה שאולי זה לא לגמרי נכון. עדיין, השאלה היא:
מישהו יודע אילו ירקות ופירות פחות מרוססים?
כתשובה לשאלה הזו, אני חושבת שעל אבוקדו לא כדאי לשים דגש אם אין מספיק כסף להכל אורגני. גם לא על בצל ועל שום שמטבעם מושכים פחות מזיקים.
לעומת זאת, עלים ירוקים, תות שדה ותפוחי אדמה, כדאי לקנות רק אורגני.
האמת היא, שכדאי לקנות גם את רוב הפירות אורגני רק שהעלויות מטורפות...
הקישור של תמי גלילי עוזר לעשות סדר בעניין.

פירות פחות מרוססים

על ידי אורי_יורמן* » 07 ינואר 2008, 23:43

לגבי אבוקדו מה הדילמה בכלל?
יש אבוקדו בשפע בשוק האורגני במחירים סבירים בהחלט, ובאיכות שלא רואה ממטר את האבוקדו בשוק הכרמל.

פירות פחות מרוססים

על ידי פלוני_אלמוני* » 07 ינואר 2008, 23:23

אבוקדו ?
תקישו אבוקדו בשם הגידול שמאגר חומרי ההדברה של משרד החקלאות http://www.moag.gov.il/ppis/ ותקבלו רשימה ארוכה של חומרי הדברה הנמצאים בשימוש באבוקדו.
לדוגמה: קולטאר - הורמון המרוסס על אבוקדו כדי לקבל פרי עגול יותר.

פירות פחות מרוססים

על ידי לילה_טוב* » 07 ינואר 2008, 23:17

אבוקדו לדעתי (אבל יכול להיות שאני טועה) תמיד אורגני, אין עליו ריסוסים או כימיקלים.
לא נכון.

פירות פחות מרוססים

על ידי אמא_בבית* » 07 ינואר 2008, 22:57

רעי, החקלאי האורגני שאנחנו קונים ממנו, אמר לי בשבוע שעבר: "אם יש לך כסף לירק אורגני אחד, תקני רק תפוחי אדמה" .
הוא טוען, שהרעל הרציני הוא הדישון הכימי ותפוח אדמה סופג את כל הדשן ואוגר אותו כך שממש לא כדאי לאכול תפוח אדמה לא אורגני.
חוץ מזה, אני יודעת שלשום אין כמעט אויבים טבעיים לכן הוא לא מרוסס ולא חייב להיות אורגני, אבוקדו לדעתי (אבל יכול להיות שאני טועה) תמיד אורגני, אין עליו ריסוסים או כימיקלים.

פירות פחות מרוססים

על ידי נועה* » 07 ינואר 2008, 10:04

מישהו יודע אילו ירקות ופירות פחות מרוססים?
כלומר, אם אין מספיק כסף לקנות אוכל אורגני ורוצים בכל זאת לשלב, על מה עדיף לשים דגש?

אני יודעת, שתותים, ענבים ועלים ירוקים מרוססים בטירוף ועדיף לא לאכול בכלל.
מישהו יכול להוסיף?
ומה לגבי קטניות ודגנים?

תודה

פירות פחות מרוססים

על ידי אור* » 19 יוני 2007, 00:28

לגבי תות
ביו או לא
במקום להסתבך, גדלו תות שדה
הוא גדל בקלות אוהב הרבה מיים ושמש , אנחנו שתלנו כמה צמחים בתוך אמבטיה ישנה שמולאה באדמה, חול והרבה קומפוסט
התות הו צמח מתפשט, מוציא שלוחות, ותוך זמן קצר כלהאמבטיה מלאה בצמחי תות
באביב היו הרבה תותים, עכשיו בקיץ יש פחות, ובחורף אם זה אזור קר, הוא נח
אפשר לשתול גם ישר בגינה.זה גם צמח יפה.

חזרה למעלה