צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

שליחת תגובה

הכל יחסי/ם.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי יעלי_לה » 16 מרץ 2015, 12:21

אולי אפשר לקרוא לו צרכנות נבונה מול חברות הסלולאר? או טלפון נייד וצרכנות נבונה?

מצטרפת להצעה של קרוטונית מ-2007 (תומכת בשם צרכנות נבונה מול חברות הסלולר)
דף לשינוי שם

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 מאי 2011, 21:26

תפנה מייד לאביב לביא וליברמן ביהיה בסדר,
את המכתב תשלח גם לפלאפון וגם לאביב לביא
המכתב בסדר. אולי כדאי לכתוב בהתחלה -- פלאפון טוענים שאני מחויב ללא שום הוכחה, ולא מאפשרים ניתוק -- אם זה ממצה את העניין, או לפחות את הפן הלא חוקי של העניין

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי מיכל_א* » 23 מאי 2011, 18:21

מציעה לפנות לרשות להגנת הצרכן, שמסונפת משום מה להסתדרות ואמור להיות נציג בכל אזור. בעבר שיחת טלפון מהם עם חברה אחרת (נעמן-פורצלן) פתרה מייד כל בעיה. שווה לנסות.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי '_'* » 23 מאי 2011, 15:43

אני מצרף כאן מכתב שאני עומד לשלוח לפלאפון
אשמח לשמוע דעות -
כתובות -
למי עוד כדאי לשלוח עותק
איזה עיתונאים מתעסקים עם זה ?


אל: חברת פלאפון
לידיעה : קיבוץ #### - מזכיר
חברת ישראכרט - מחלקת ביטולים
גלי צה"ל : אביב לביא ?
צרכנות .. . .אמון הציבור ?


תקציר
  1. אני ואשתי הצטרפנו למסלול של 18 חודשים
  2. עברו 23 חודשים, ואנו לא מצליחים להפרד מפלאפון.
  3. החברה שינתה את ההתחייבות ללא הסכמתי וללא ידיעתי.
  4. פלאפון צרפה אותנו להתחייבות של 36 חודשים במסגרת קיבוץ ####.
  5. מזכיר הקיבוץ מאשר שלא כך הדבר, וכמו מוסר שפלאפון לא עונה לפניותיו בנושא.
  6. פלטפון אינה מסוגלת להמציא את הסכם ההתקשרות.
  7. פלאפון גרמה לי בזבוז של שעות רבות, ונסיעה מיותרת מנהריה לרחובות.

פעולה
  1. אני דורש מחברת פלאפון להמציא מייד את הסכם ההתקשרות מיוני 2009 .
  2. באם פלאפון לא תמציא את הסכם ההתקשרות עד 17:00 ביום העסקים שלאחר יום קבלת מכתב, ותשלח אותו בפקס למספר המופיע בתחתית דף זה, יהווה הדבר ראיה לכך שההסכם אינו קיים ואפעל מול חברת ישראכרט לחסום את המשך החיובים.
  3. בנוסף אפעל באמצעים משפטיים, ציבוריים ואחרים כדי לקבל החזר עבור
א. הכסף שנגבה שלא כדין.
ב. פיצוי עבור ביטול הזמן.
ג. ופיצוי עבור המרמה בשינוי החד צדדי של חוזה ההתקשרות.
  1. כדי להגיב מראש לטענת פלאפון החוזרת ( אך השקרית) שההסכם הוא במסגרת קיבוץ ####, ולכן עליי לפנות לנציג הקיבוץ שיטפל בנושא, אומר בזאת כי אני מבקש מפלאפון לשלוח את הפקס האמור למזכיר קיבוץ ####, ולמכתב זה מצורף מכתב של מזכיר קיבוץ #### שמאשר כי גם הוא היה שמח לראות הסכם ההתקשרות הנ"ל

פרטים

ביוני 2009 רכשתי מכשיר טלפון בסניף רחובות.
בעת הרכישה, הצטרפתי למסלול בן 18 חודשים שכולל חבילת בסיס ואינטרנט.
זאת למרות שלא היה לי כל רצון או צורך בחבילת אינטרנט (אותה ביקשתי לחסום כדי לא )
באותו מעמד נאמר לי במפורש שההתחייבות היא ל18 חודשים בלבד.
כמו כן נאמר לי במפורש שלו הייתי רוכש מכשיר דרך הקיבוץ הייתי יכול לרכוש מכשיר ללא אינטרנט אבל הדגישו שמשום שאני עושה את זה באופן פרטי ולא דרך הקיבוץ אני חייב לקחת טלפון עם אינטרנט ולשלם גם על אינטרנט במשך 18 חודשים. גם אם אני לא משתמש בו ולאחר תום התקופה אני יכול להפסיק

התקופה עברה ואני מעוניין להפסיק לשלם

מזה כחצי שנה אני לסירוגין מטורטר או לא זוכה ליחס.
הטענות הבאות הועלו על ידי טלפון

1 לך לסניף שם חתמת על ההסכם, שם יוכלו לעזור לך - להציג בפניך את ההסכם.
הייתי בסניף רחובות שם קניתי את המכשיר וחתמתי על ההסכם (לשם נסעתי מנהריה, בכל אחד מהסניפים נהריה ורחובות המתנתי למעלה משעה)
אין להם עותק של ההסכם
  1. משום שחתמת דרך הקיבוץ , מזכיר הקיבוץ צריך לדבר עם נציג פלאפון.
  • לא הצטרפתי דרך הקיבוץ, ומזכיר הקיבוץ מאשר זאת באזניי, שכן כל ההסכמים של הקיבוץ נמצאים אצלו.
  • נציג הקיבוץ לא מצליח אף הוא ליצור קשר עם פלאפון.

מחכה לתגובתכם

כדי לענות מראש לטענה מס 2, אבקש מחברת פלאפון לשלוח את תגובתה לפקס של מזכיר קיבוץ ####.מס ########
תודה

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי מונו_נוקי* » 29 נובמבר 2007, 18:05

הבלחתי כדי להגיד שאני משתמשת בSMS, ניתן לכתוב מהאתר של החברה באינטרנט, ועבור לקוחות אותה חברה זה בחינם ( עד 20 ביום)אפשר גם לשלוח מICQ

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אנונימי » 29 נובמבר 2007, 10:10

מחפשת חנות מומלצת לטלפונים לא משוייכים, בשפלה.
תודה {@

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 16 אוגוסט 2007, 11:54

כתבה שכותרתה המשנית: סלקום מבטיחים שתשלמו אגורה עבור כל שניית שיחה. נראה מבטיח? אם תלכו עליה, כנראה שתשלמו יותר מבחברות המתחרות
http://mymoney.nana10.co.il/Article/?Ar ... 96&sid=130

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 15 אוגוסט 2007, 13:29

כרקגע לא כדאי להכנס להתחייבות חדשה כדאי לחכות החברות יעשו מבצעים ותוכניות שוות מאוד מאוד אחרי שאפשר יהיה לעבור אליהן בלי להחליף מספר חכו ותהנו

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 15 אוגוסט 2007, 12:18

במבי,
אני מסכימה איתך שניידות המספרים חשובה מאוד ויש לה פוטנציאל לעזור לצרכן (אלא אם כן החברות ימצאו דרך לרוקן מתוכן את העניין הזה).
עוד לידע כללי. גם פלאפון יצאה עם הצעה למסלולעם חיוב לפני שניה וללא התחייבות (קצת יותר זול 59 אג' לדקה).
שניהם בעצם מקדימים מהלך שאמור להתקיים בכל מקרה בעוד שנה וחצי באמצעות חקיקה. כלומר בקרוב כולם יהיו חייבים להציע חיוב לפי שניה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 15 אוגוסט 2007, 11:52

בתוכנית הזו משלמים 60 אג' לדקה

בשבילי, באופן אישי, זה עדיף. וזה שקיימת אופציה כזאת - לשלם עבור מה שהשתמשת, כשאת יודעת מראש מה העלות - זה אמנם הזוי במציאות שלנו, אך אמור להיות טריוויאלי...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 15 אוגוסט 2007, 11:48

החיוב לפי שניה בסלקום משתלם כרגע רק ללקוחות חדשים או לקוחות ישנים מאוד שאין להם התחייבות

ברור. אבל אני מבקשת להדגיש שלוש נקודות:
  1. מדצמבר ללקוחות יהיה הרבה יותר כוח לעבור למתחרות ולקבל את הדילים האטרקטיביים ללקוחות חדשים (אגב, יש חברות שמוכנות לשלם עבורך את מחיר הקנס של שבירת התוכנית או את יתרת החוב!).
  2. האיום שלך כלקוחה בהתנתקות שווה היום יותר ולא ריק מתוכן - ולכן הם מתחילים ליזום מהלכים על מנת להשאיר אותך + למשוך לקוחות מחברות מתחרות).
  3. את הציון הגבוה לסלקום (מקשיבה ומגיבה) נתנו בדה-מרקר. מבחינתי הם חשודים כמו כולם, אבל בכל זאת - עיתון כלכלי מציין נקודה כזו, וזה בשבילי חשוב.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 15 אוגוסט 2007, 11:29

במבי,
לא רוצה להעכיר את השמחה שלך אבל לידע כללי.

החיוב לפי שניה בסלקום משתלם כרגע רק ללקוחות חדשים או לקוחות ישנים מאוד שאין להם התחייבות. כל השאר (לקוחות קיימים שיש להם התחייבות למסלול מסויים בסלקום) חייבים בקנסות מאוד מאוד גבוהים כדי לעבור למסלול הזה (לפי מה שהיה בחדשות מדובר במאות ולעיתים אלפי שקלים קנס).

התוכנית הזו לא משפרת בכלום את הקושי של הלקוחות לערוך סקר שוק. כל תוכנית בפני עצמה היא ברורה הקושי הוא להשוות בין התוכניות בגלל המגוון העצום שלהם. והקושי הזה עדיין קיים. התוכנית הזו למשל למרות שהיא נשמעת מאוד אטרקטיבית, היא בכלל לא זולה עבור לקוחות מסויימים (בתוכנית הזו משלמים 60 אג' לדקה ויש תוכניות שהתעריף לדקה שלהם יותר זול וצריך לבדוק טוב איזה תוכנית מתאימה ספציפית לך, וכאמור הבדיקה הזו מאוד קשה לביצוע).

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 15 אוגוסט 2007, 11:06

למי שלא יודע - בדצמבר עומד להיכנס לתקופו חוק שמחייב את חברות הסלולאר לאפשר ללקוחות לעבור לחברה מתחרה מבלי לשנות את המספר בכלל (כולל הקידומות). אנחנו כבר התקשרנו לשתי החברות המתחרות לברר האם יש אצלן מסלול ללא התחייבות. בפלאפון אין כרגע כזה דבר. בסלקום - יש. אתמול היתה בדה-מרקר ידיעה מאוד משמחת (גם לאיד) על העניין הזה, ועל ההיסטריה של חברות הסלולאר בעקבות החוק הזה. בסלקום ובפלאפון מאפשרים (או יאפשרו בקרוב, אני לא זוכרת) חיוב לפי שניה ולא לפי יחידות זמן (12 שניות). ובסלקום, כאמור, מציעים גם תוכנית ללא התחייבות. ובכלל, כתוב שם שסלקום היא החברה היחידה (כרגע) שמגיבה לקולות הזועמים שעולים מצד הצרכנים לגבי כל עניין החבילות, ושכתגובה הם מציעים חבילות שניתן להבין מה כתוב בהן. כן, אני יודעת שזה מהפכני, אז אני אחזור על זה שוב - כנראה, אולי, שיש חברה סלולארית שהולכת לצאת עם תוכניות שהלקוח שרוכש אותן יוכל להבין על מה הוא חותם ומה זה אומר!

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נועה_בר* » 29 יולי 2007, 22:42

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 25 יולי 2007, 20:29

במסגרת העובדה שהנייד שלי עדיין אצל אורנג', התנסיתי בכמה מכשירים ישנים מהעבודה. סמסונג מזעזע. ממשק כל כך לא אינטואיטיבי שזה גרם לי לחיסכון גדול כי פשוט לא הייתי מסוגלת להשתמש בו. אתמול לקחתי סוני אריקסון ישן וגאוני. אני ממש מאוהבת בו. יש לו מין ג'ויסטיק קטן שאפשר לנווט איתו כמעט את הכל. ויש לו מין שיטת עבודה של ניווט ממש חמודה, אחרת מהנוקיה (שגם היה ממשק מצוין לדעתי) - אבל ממש מותק.

אבל, וזה בעצם הדבר הכי נחמד - אני בקושי משתמשת בנייד. הוא סגור הרבה, אני לא עונה לחלק מהטלפונים, הוא על צלצול נמוך או על רטט ואני לא שומעת צלצולים - מי שרוצה שיתקשר הביתה. אני מוציאה אותו מ"מעגל המזון התקשורתי" שלי. אני לא מאוד אופטימית, שמתי לב שאיך שאני מתחילה להשתמש בו ההרגלים הישנים חוזרים (ויש לציין שאני משתמשת מאוד קלה יחסית, אבל יש התנהגות כזו שתלויה בהימצאות המכשיר), אבל בכל זאת כבר 3 שבועות אני במציאות אחרת, שמוצאת חן בעיניי. זה השפיע לי גם על הקטע של הטלפונים בבית - אני לא עונה שאין לי כוח, ואם מישהו רוצה שישאיר הודעה. בינתיים זה מרענן וכייפי. במייל תמיד אפשר למצוא אותי :-)

והאריקסון הזה - אני ממש התאהבתי בו. כמו R2D2 - ישן כזה, אבל פשוט גאון.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי שי_רי* » 25 יולי 2007, 19:27

רחל ברמן

תודה על התשובה. כבר יש בבעלותי מכשיר. אני כמובן לא מעוניינת לקנות עוד אחד. אפשר את התוכנית הזאת במכשיר שכבר בבעלותי?

האמת היא שאני באופן אישי מאוד מאוד צימצמתי את השיחות שלי ואני לא משלמת להם הרבה בכלל. אולי באמת אי צריכה לקבל את התשלום החודשי על המסלול שלי כמו שאני מקבלת את התשלום החודשי לבזק...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 24 יולי 2007, 18:23

הכסף בכיס של חברות הסלואר
יש אנשים שמשלמים כל חודש לחברת הסלולר שלהם סכום קטן.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי רום_הראל* » 24 יולי 2007, 16:21

_מה קורה עם המכשירים שלכם באמת?
אנחנו בהדחקה. המכשיר עדיין שם. אין לנו כוח להתמודד עם זה כרגע...
ואני מציעה שוב, בתור "חברה לאתר" שלך, לעשות לך את החשבונות האלה, ולפחות תדעי שהאינטרס היחיד שלי הוא לטובתך... אם מתאים לך כמובן.
אזיה נחמדה את! בטח שמתאים. הענין הוא שאני מאוד גרועה בדברים האלה. אני אשלח אלייך "אותו"... תודה! מה אנחנו צריכים להכין מראש כדי להיעזר בך? כמה הצעות מהחברה למסלולים? או שממילא רק המסלול שלנו רלוונטי כי אנחנו לא יכולים לצאת ממנו?_
מניסזיון עם החברות הסלולריות הרבה יותר קל לעמוד על המקח שזה לא חשבון שלך כלומר אם יתארגנו כאן אנשים וכל אחד יראה את חשבונות הסלולרי של חברו ויעמידם מול הספק לפי המוטו "אני משלם לכם יותר מדי, איך אתם מתקנים את הסיפור?" יצא שכל אחד ירוויח מזה...
כי כשאני אישי כלפי החשבונות שלי אני פחות ראציונאלי ומשלם יותר... [כך מניסיוני]

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי רחל_ברמן* » 24 יולי 2007, 16:14

שי רי - פריפייד זה מסלולים כמו ביגטוק או טוקמן או מנגו, בהם את קונה את המכשיר בכסף מלא, מטעינה אותו בסכום מסויים, וזה מה שאת מוציאה על שיחות. זהו. אין שום חשבון חודשי, וכשנגמר הכסף שהטענת את פשוט כבר לא יכולה לדבר. השיחות יקרות יותר כנראה (אם כי קשה מאד להשוות ממש, כמו שנאמר קודם), אבל הכל שקוף לגמרי ובשליטתך המלאה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 24 יולי 2007, 14:42

נתחיל בשלכם. אני כבר לא בעניינים כמעט שנתיים אז אני לא ממש יודעת איזה מסלולים יש להם היום להציע. תרשמו לי מה יש לכם היום, כמה זמן התחייבות, ואם יש לכם גם הצעות לתוכניות אחרות אז גם אחלה, ונראה איך נתקדם משם..

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 23 יולי 2007, 18:25

מה קורה עם המכשירים שלכם באמת?

אנחנו בהדחקה. המכשיר עדיין שם. אין לנו כוח להתמודד עם זה כרגע...

ואני מציעה שוב, בתור "חברה לאתר" שלך, לעשות לך את החשבונות האלה, ולפחות תדעי שהאינטרס היחיד שלי הוא לטובתך... אם מתאים לך כמובן.

אזיה נחמדה את! בטח שמתאים. הענין הוא שאני מאוד גרועה בדברים האלה. אני אשלח אלייך "אותו"... תודה! מה אנחנו צריכים להכין מראש כדי להיעזר בך? כמה הצעות מהחברה למסלולים? או שממילא רק המסלול שלנו רלוונטי כי אנחנו לא יכולים לצאת ממנו?

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 23 יולי 2007, 18:16

נורה קטנה אני מסכימה איתך לגמרי. לי בעצמי יש איזה תוכנית ישנה שכל פעם אני הופכת אותה והופכת ולא יודעת אם היא הכי טובה לי או לא. אבל אני יוצאת מנקודת הנחה שההפרשים בין תוכנית זה או אחרת לא יהיו כל כך גדולים. שוב, מכיוון שעבדתי בזה אני מבינה את התוכניות והדברים האלה לא מבלבלים אותי. אם את צריכה איזשהיא עזרה בלהבין תוכנית שיש לך אני מוכנה בשמחה לעזור.
ובמבי את גם צודקת,
הכלא בראש, אבל הכסף בכיס של חברות הסלואר
אבל אין שום בעיה לצאת מתוכנית התחייבות פשוט צריך לשלם על זה ולפעמים זה פשוט לא כדאי.
מה קורה עם המכשירים שלכם באמת? לפעמים אנשים כל כך עצבניים על החברה הסלולרית שהם לא מצליחים לדעת מה כדאי להם לעשות. בגלל זה הצעתי ואני מציעה שוב, בתור "חברה לאתר" שלך, לעשות לך את החשבונות האלה, ולפחות תדעי שהאינטרס היחיד שלי הוא לטובתך... אם מתאים לך כמובן.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 23 יולי 2007, 17:33

הכלא בראש, אבל הכסף בכיס של חברות הסלואר :-)

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 23 יולי 2007, 16:59

והכלא הוא בראש שלנו בלבד.... להזכירכם.
בדיוק. ואמונות הן כמו משקפיים שדרכן רואים את המציאות, ואם מאמינים שחברות הסלולרי הן כלא שאי אפשר להשתחרר ממנו - זו המציאות עבור אלו שמאמינים\ות בכך. אמונות, מחשבות, מילים הופכות למציאות...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי שי_רי* » 23 יולי 2007, 14:58

אילה א

תודה על התשובה אבל לא הבנתי מה את אומרת...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 23 יולי 2007, 13:18

אינדי אנית,
לי אישית אין בעיה עם העובדה שהם לוקחים דמי מנוי מעבר לשיחות, מפריע לי שהם מציעים ללקוח עשרות אם לא מאות קומבינציות של מחיר שיחה-מחיר מסלול כך שבלתי אפשרי לעשות סקר שווקים. פשוט בלתי אפשרי.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 23 יולי 2007, 12:53

יש באורנג' קוים במסלולים ישנים שבהם אין דמי מנוי. יש מלא אנשים שיש להם קוים כאלה. אבל בדרך כלל הדמי מנוי מגיעים גם עם תוכנית זולה יותר מהתוכניות הישנות האלה. אז כמו שלא מרגיז ( אותי כן אבל אני רואה פה הרבה דעות בעד טלפונים של בזק) לשלם לבזק 50 ש"ח בחודש, אין מה להתרגז מדמי מנוי של 13 ש"ח לחודש בסלולרי. אז נכון בזק יותר זול, אבל הסלולרי נייד. כל אופציה והיתרונות שלה.
והכלא הוא בראש שלנו בלבד.... להזכירכם.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי* » 23 יולי 2007, 11:22

אתר שמתווך בין אנשים ועסקים שרוצים "להחליף" ולסחור בדילים...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 23 יולי 2007, 10:21

התשובה לקיטורך היא כן
אלא עם תהפכי את המכשיר שלך לפרי פייד כלומר שתלמי על שיחות לפני שיבצעת או לא ביצעת אותם למנויים כאלה אין דמי מנוי

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי שי_רי* » 23 יולי 2007, 10:10

_אני לא צריכה שום דילים ושום מסלולים: רק לשלם על השיחות שאני עושה.
למיטב ידיעתי אין אפשרות כזו, לשלם רק על השיחות.
המחיר עבור שיחה הוא תמיד חלק ממסלול מסויים שיש עליו תשלום נפרד_


וזה החלק הכי מעצבן ונצלני. כי אם החלטתי שאני לא רוצה יותר להיות בחברה מסוימת או שרוצה לגמרי לא להישתמש בנייד אני מחויבת לשלם להם על תשלום חודשי עד קץ כל הימים?? כאילו? מה? אם החלטתי לעבור חברה או להפסיק לדבר אני עדיין צריכה לשלם??? עד מתי???

חוצ מזה שזה קיטור הייתי שמחה גם לתשובה אן מישהו יודע...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בר_עדש* » 21 יולי 2007, 23:22

עדיין לא ענית כמה עולה לך המכשיר כל חודש
אני קבלתי את המכשיר שלי מסלקום ללא תשלום תמורת התחייבות למסלול מסוים (שהייתי בוחר בו גם בלי זה - הוא מאד השתלם לי) ל-3 שנים + התחייבות להוציא יותר מ-19 ש"ח לחודש על זמן אוויר (שעמדתי בה, אם כי בקושי).
מאז ועד היום החשבון שלי לא עולה על 50 ש"ח למכשיר (לא כולל תשלומי "ביטוח" בעד תיקונים).

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 21 יולי 2007, 18:35

עדיין לא ענית כמה עולה לך המכשיר כל חודש
בוודאי שעניתי. גם חוסר תגובה היא תגובה. אבל אם אתה רוצה תשובה מפורשת: באופן עקרוני אני מעדיפה דיון כללי ולא דיון אישי, וגם לא התחשק לי לחפש בחשבונות. אבל אתה יודע מה? טרחתי ופשפשתי בחשבונות שלי וגיליתי שאני משלמת לחודש הרבה הרבה פחות מהסכום שציינת. אבל כאמור, אני משתמשת במכשיר לעתים רחוקות ולשיחות קצרצרות ביותר.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 21 יולי 2007, 12:54

עדיין לא ענית כמה עולה לך המכשיר כל חודש

ואגב אני עשיתי זאת בסלקום, קניתי את המכשיר הזול ביותר ורק אח"כ החלפתי את המכשיר בעצמי למשהו שמוצא חן בעיני
עד היום אני פשוט קונה מכשירים מתוחכמים ולא דרך סלקום
מבחינת סלקום אני עדיין עם איזו עגלה ומשלם את המסלול שיש לי כבר 4 שנים ומדבר הרבה ולא עובר את ה120 ש"ח
נראה לי שהם היו שמחים לצרף אותי למסלול הדור השלישי בגלל המכשיר שלי
אבל מה שהם לא יודעים לא מזיק לי :-P

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 21 יולי 2007, 12:50

לסיכום, הטענה שלי היא שאם בוחרים במכשיר הכי פשוט, משתמשים במכשיר לעתים רחוקות ולשיחות מאוד קצרות ותכליתיות ולא מסכימים לשום תוספות (חיבור לאינטרנט וכו') וגם לא משתמשים במה שיש במכשיר הפשוט (יומן, שעון מעורר, סטופר וכו') - התשלום החודשי הוא נמוך בהרבה מאשר במקרים ההפוכים (מכשירים מורכבים עם הרבה פונקציות וגדג'טים, שיחות רבות וארוכות, חיבור לאינטרנט, שימוש בכל האפשרויות וכו' וכו'). אבל זו דעתי האישית, לא חייבים לקבל אותה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 21 יולי 2007, 12:35

בדמי מנוי חודשיים
בפשוט מדברים דמי המינוי הקבוע כל חודש הוא הסכום הגרנדיוזי והמוגזם ביותר: 12.90 ש"ח.
אז כל חודש יש השיחות שמדברים+12.90 ש"ח. וכמובן אם לא סיימת לשלם את מחיר המכשיר - הסכום החודשי הקטן למכשיר. ובסיום התשלומים למכשיר, במסלול הזה התשלום החודשי יהיה השיחות+12.90 ש"ח. ושוב, זה כדאי אך ורק אם בכל חודש מדברים מעט מאוד שיחות ושיחות קצרות ותכליתיות. אם עושים שיחות ארוכות ורבות זה כנראה לא מסלול כדאי.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 20 יולי 2007, 21:29

חיפשתי ומצאתי למשל בסלקום מסלול שנקרא פשוט מדברים - תעריף קבוע לדקת שיחה ותעריף חודשי קבוע וזול
תעשי חישוב פשוט של כמה תדברי ותחלקי בדמי מנוי חודשיים, כן כן יש דמי מנוי חודשיים בנוסף לדיבור שלך במסלול ה"פשוט" שמצאת....


זה נראה לי כמו כל דבר אחר בשוק עוד מימי קדם: אם רוכשים משהו פשוט גם המחיר שלו יחסית זול,
מצטער מאוד לאכזב אותך בקניה מסלקום/אורנג מכשיר פשוט/יקר את משלמת את זה ל3 שנים
כך שלכאורה את משלמת 8-10 ש"ח לחודש כפול 36 חודשים ה300-400 ש"ח שכבר יותר יקר ממה שהמכשיר שווה
כמה את משלמת על המכשיר לחודש?

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 20 יולי 2007, 20:22

חיפשתי ומצאתי למשל בסלקום מסלול שנקרא פשוט מדברים - תעריף קבוע לדקת שיחה ותעריף חודשי קבוע וזול
http://www.cellcom.co.il/Cultures/he-IL ... les/taarif

אז אם מדברים ממש מעט בחודש זה יעלה ממש מעט.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 20 יולי 2007, 19:17

אני לא צריכה שום דילים ושום מסלולים: רק לשלם על השיחות שאני עושה.

למיטב ידיעתי אין אפשרות כזו, לשלם רק על השיחות.
המחיר עבור שיחה הוא תמיד חלק ממסלול מסויים שיש עליו תשלום נפרד. לכן קשה כל כך להשוות מחירים.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 20 יולי 2007, 18:13

אין
ולגבי מה שכתוב בכתבה: "שכל חברה מציעה היום כ-30 מסלולים בסיסיים שונים, ולכך מתווספות שבע תוכניות הטבות כמו חבילות SMS, חבילות משפחה, הנחות בשעות השפל ועוד. יש מאות ולפעמים אלפי קומבינציות, וללקוח קשה מאוד להבין אם המסלול וההטבה שהוא מצטרף אליהם אכן מתאימים לו".
ידוע שאנשי השיווק והמכירה רוצים למכור וכדי להשיג את המטרה הם ינקטו בכל מיני טריקים, למשל לדבר-לדבר-לדבר עד שהם יגרמו לכזה בלבול חושים שאנשים יקנו מהם רק שיסתמו כבר. הדרך הטובה ביותר להתגונן היא פשוט לא להסכים להקשיב לכל הקשקשת הזאת!!!

ונראה לי שמאוד חשוב כאן (כמו בעוד נושאים) לדעת מי אני, מה הצרכים האמיתיים שלי, מה מידת השימוש הריאלית שלי בנייד. אני למשל צריכה נייד שאפשר לחייג ממנו, אפשר לקבל שיחות ושיש לו רמקול. זה הכל. ומשום שאני יודעת שאני משתמשת מעט מאוד בנייד, אני לא צריכה שום דילים ושום מסלולים: רק לשלם על השיחות שאני עושה. אם הצרכים ומידת השימוש שלי היתה שונה - הייתי משנה בהתאם לכך את רכישת המכשיר והמסלול. אבל משום שזו אני ואלו צרכיי (וזה כמובן סובייקטיבי ואינדיבידואלי ולכל אחת ואחד יש צרכים ומידת שימוש שונה), פשוט לא נתתי לאיש המכירות לבלבל לי את המוח. הודעתי לו מה אני צריכה, לא הסכמתי שהוא יתחיל להסביר הסברים משעממים וטכניים על מסלולים ועל מכשירים. אחרי שהוא בכל זאת ניסה, ביקשתי את הברושורים שהיו בידיו: רפרפתי בעיניי עד שמצאתי את המכשיר הכי זול ואמרתי שאני רוצה את זה. ולגבי המסלול אמרתי מה אני רוצה וזהו.

בסופו של דבר רכשתי את המכשיר הכי זול של אותה חברה (ומבדיקה באינטרנט התברר לי שהוא זול גם יחסית למכשירים של חברות אחרות) ואת הדיל הכי בסיסי. לי זה מתאים ככה. אם היו לי צרכים ורצונות אחרים, הייתי קונה את אחד מהמכשירים היקרים שיש להם חיבור לאינטרנט ואפשר לצלם ואפשר לשמוע מוזיקה ואפשר לשלוט על הטילים של נאטו או משהו כזה. ולגבי התשלום, זה נראה לי כמו כל דבר אחר בשוק עוד מימי קדם: אם רוכשים משהו פשוט גם המחיר שלו יחסית זול, ואם רוכשים משהו מאוד מתוחכם עם הרבה פיצ'רים וגדג'טים - המחיר שלו בהתאם.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 20 יולי 2007, 13:20

אין. תקראי בכתבה שצירפתי, אפילו אנשים שהיו עמוק בתוך המערכת לא מצליחים להבין מה הכי זול.

נכון. חבר שלי סיפר לי שהוא קרא את הכתבה, וזה בדיוק מה שכתוב שם - שגם מי שבעצמו היה הוגה של תוכניות כאלה, אומר שאין מצב שיש מסלול שבו תשלם פחות. והוא מודה שיש מסלולים שהוא לא מצליח למצוא מה הקאץ' למרות שהוא יודע בוודאות שהוא קיים.

אגב, מסתבר שהוא (החבר) היה לפני יומיים בסניף של אורנג' כדי לוודא שהמכשיר שם עד שנחליט מה לעשות איתו. המכשיר שם. להם זה לא מזיז. הם הרי יודעים שזה לא משנה מה רמת השירות - אנחנו כבולים אליהם לזמן מסויים.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 20 יולי 2007, 10:10

לי אורה,
אבל בכל חברה בוודאי יש מסלול פשוט יחסית שהוא גם הזול ביותר באותה החברה.
אין. תקראי בכתבה שצירפתי, אפילו אנשים שהיו עמוק בתוך המערכת לא מצליחים להבין מה הכי זול.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 19 יולי 2007, 21:59

מסלולים
אבל בכל חברה בוודאי יש מסלול פשוט יחסית שהוא גם הזול ביותר באותה החברה. אז אם רוצים לעשות סקר שווקים, אפשר להשוות בין המסלול הזול ביותר אצל כמה חברות. אלא אם כן ממש דחוף שהנייד יהיה גם משדר טילים ומנווט חלליות :-)

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 19 יולי 2007, 13:11

עקרונית אני מסכימה שהצרכנים צריכים להחכים קצת אבל המצב עם החברות הסלולריות הוא כרגע כזה שכמעט אף אחד לא יכול לעשות השוואת מחירים ולבצע בחירה מושכלת.
כל חברה מציעה היום בערך 300 קומבינציות למסלולים ואין שום דרך אמינה להשוות בין המסלולים ובין החברות. והדבר הזה נעשה בצורה מכוונת. העמימות והבלבול משרתים אותם.
במצב הזה יש לדעתי מקום למדינה להכנס ולהתערב.
הנה כתבה שמסבירה את זה (וגם עושה קצת פרסומת לחברה שמנסה לעשות סדר בג'ונגל המסלולים).

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי סיפורי_פוגית* » 19 יולי 2007, 12:04

בסך הכל אורנג' זו עוד חברה שעובדת בשיטות עמומות של הטעיית הצרכן, אבל השורה התחתונה היא שהצרכנים צריכים לקחת אחריות - כי על הטמטום שלהם מבוסס כל העסק. ואנחנו היינו מטומטמים ועכשיו כנראה משלמים על זה. אני מקווה שלאט לאט נשיל מאיתנו טמטומים כאלה, ונהיה פחות כלואים ל"מבצעים" וחברות מהסוג הזה.
בדיוק!

בתור צרכנים זו האחריות שלנו, ושלנו בלבד ללמוד ולהבין את השוק ולא לתת לחברות לנצל את העצלות שלנו, את חוסר העיניין שלנו וכו'. וזה כך בכל העולם.
ההבדל אולי הוא שהישראלים לא רוצים לקחת אחריות ומצפים שמישהו יעשה זאת בשבילם. הרגולציה בארץ הזאת פשוט מטורפת ומוגזמת, בסופו של דבר זה פוגע גם בנו הצרכנים. בגלל שאנחנו לא מסוגלים לווסת את השוק בעצמנו - בעזרת הכלי הכי משמעותי שיש לנו בידיים - הכסף שלנו - שמותר לנו להחליט על מה איפה ומתי להוציא אותו, ואם לא נראה לנו, ללכת למקום אחר או להפסיק להשתמש בשרות/מוצר מסויים.
עד שלא נלמד לעשות חרם צרכנים כמו שצריך במדינה הזאת, ימשיכו לעשוק אותנו ולעשות עלינו קרטלים ומונופולים וגו'.

אבל רציתי להגיד תודה לדף הזה ולבמבי, שבזכותה אני מרגישה פחות "לא בסדר" לא לתת את המספר הסלולרי שלי לכל דורש (אנשי שרות שאני צריכה שיתקשרו אלי, אבל אני רוצה שהם יתקשרו הביתה) ולהיות יותר בשליטה על מתי לדבר ועם מי ואיפה.

והערה לגבי החרדים מהקרינה - חבר'ה, אתם מתעסקים בקטנות (ויש מי שמעוניין שתמשיכו להתעסק) הקרינה המסוכנת והמזיקה לא באה מהמכשירים ובטח שלא מהאנטנות. אם אתם מחפשים את מי להאשים או במי להכנס לכו לחברת חשמל. תמעיטו בצריכת החשמל, זה הרבה יותר חשוב!

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 19 יולי 2007, 10:48

עדכונים :
  1. לא לקחנו את המכשיר מאורנג' עדיין. לא היה לנו זמן ולא כוח והם מצידם לא פנו אלינו
  2. היה שבוע מדהים להבין את התלות הפסיכולוגית (בעיקר) במכשיר הנייד. היתה פעם אחת שפספסנו את סבתא שלי שבאה לבקר כי הלכתי עם הילידם לבריכה ואף אחד לא ידע איפה אנחנו (השארתי פתק, אבל מי קורא פתקים?!). ופעם אחרת הייתי בלימודים (6 שעות) וחצי שעה לפני הסוף נכנסתי לאי שקט רציני והייתי חייבת לדעת שהכל בסדר. איכשהו משכתי את החצי שעה וטסתי הביתה. זה היה לא נעים, אבל גם לא נורא.
  3. לפני יומיים לקחתי מהעבודה נייד ישן ושמתי בו את הסימ שלי.. כל הזמן שאני בבית הוא סגור ועדיין לא השתמשתי בו. החלטתי למעט להשתמש במכשיר הזה
  4. אני חושבת שאין טעם ללכת ולבזבז זמן בהתשת נציג השירות שלהם. בנזוגי גורס אחרת ועומד על זכותו להבין על מה הוא חתום ועל מה הוא משלם, וכן - הוא כן רוצה להתיש אותו.
  5. בסך הכל אורנג' זו עוד חברה שעובדת בשיטות עמומות של הטעיית הצרכן, אבל השורה התחתונה היא שהצרכנים צריכים לקחת אחריות - כי על הטמטום שלהם מבוסס כל העסק. ואנחנו היינו מטומטמים ועכשיו כנראה משלמים על זה. אני מקווה שלאט לאט נשיל מאיתנו טמטומים כאלה, ונהיה פחות כלואים ל"מבצעים" וחברות מהסוג הזה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בר_עדש* » 16 יולי 2007, 10:33

_אבל יש לי חיבור שלהם לאינטרנט
אבל הוא לא קשור מושלם בכרטיס אשראי והטלפון משולם בהוראת קבע_
בדקתי, ויש קשר. דמי מנוי לטלפון שלהם הם יותר זולים עבור מי שעשה אצלם מנוי לאינטרנט או לטלוויזיה.
לפי מה שראיתי, קו של בזק משתלם יותר עבור מי שמעוניין בטלפון בלבד, אבל חבילה של אינטרנט+טלפון של hot (הרבה) יותר זולה מאינטרנט+טלפון של בזק.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אורי_יורמן* » 16 יולי 2007, 09:59

ויש גם את המכשירים של אורנג', שבכל מקום שיש רמקול פועל ומכשיר אורנג' בכמה מטר שלידו, אז ממש שומעים הפרעות (צפצופים מוזרים כאלה) כל פעם שהוא מקבל SMS או שיחה (או לפעמים אפילו סתם)
אני כותב המכשירים של אורנג' כי שמתי לב לזה רק עם מכשירים ברשת שלהם

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 16 יולי 2007, 09:55

הרדיו לא קולט
ידוע שאסור להפעיל ניידים בבתי חולים ליד מכשירים שונים משום שזה משבש אותם ואסור להפעיל ניידים במטוס משום שהוא משבש את מכשירי המטוס וכו'. זה אומר הכל, לא?

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בשמת_א* » 16 יולי 2007, 09:01

גם אני שמעתי את זה ומכוונת את הילדים לדבר מהקווי החוטי.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אורי_יורמן* » 16 יולי 2007, 01:44

נורה קטנה? - על סמך מה את אומרת את זה? הפניות בבקשה. מהמידע שיש לי עד כה זה חדש לי...
לא יודע מה עם מחקרים ומידע "מדעי", אבל אני בטוח שהקרינה של הניידים חזקה פשוט לפי הניסוי הבא - הרדיו לא קולט אם מתקרבים אליו עם מכשיר טלפון נייד "קווי" בזמן שיחה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי ה_קטנטנה* » 15 יולי 2007, 23:42

מאז שהקטן הגיח לאוויר העולם, כבר כשרצינו להתקשר להורים להודיע על הופעתו, החלטנו שלא מדברים לידו בנייד (קרינה, קרינה...). נכון לעכשיו אנחנו עומדים בזה.
בהתחלה היה לי קשה- עם כל הטלפונים של המזל-טובים, איך היתה הלידה וכו' אבל אחר כך זכיתי לשקט מבורך. אנשים למדו שרוב הזמן אני לא זמינה- ופשוט הפסיקו להתקשר. כשאני כן מתקשרת אלו תמיד שיחות בזמנים שנוח לי, כשיש לי זמן להקשיב באמת.
לא יודעת מה הייתי עושה אם גם החברות שאליהן אני מתקשרת היו עושות אותו דבר, אבל בשבילי זה תענוג.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אחרת* » 15 יולי 2007, 23:02

כן גם אני שמעתי\קראתי על זה ועדיין מעדיפה את הקו הנייח על פני הנייד
אני אחפש איפה קראתי אתזה ואצרף לינק

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 15 יולי 2007, 22:41

בעלי אומר שמברורים שהוא עשה הדעה הרווחת היום היא שהקרינה מהטלפונים האלחוטיים אמורה להיות בממוצע נמוכה מהסלולרי אבל ישנם לפי הבדיקות פרצי קרינה רגעיים מאוד חזקים (יותר מהסלולר).
http://www.tetrawatch.net/science/dect.php

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי with_passion* » 15 יולי 2007, 22:16

נורה קטנה - על סמך מה את אומרת את זה? הפניות בבקשה. מהמידע שיש לי עד כה זה חדש לי...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי נורה_קטנה* » 15 יולי 2007, 21:55

אני משתדלת לא לדבר בנייד ולילדים לא מרשה לגעת בנייד כי זה מכשיר מסוכן.
טלפונים קוויים אלחוטיים יכולים להיות יותר מסוכנים מסלולרים. ואותם אף אחד לא בודק.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 15 יולי 2007, 21:44

_שיחות נפש ארוכות עושים כשהחבר/ה רחוקים מאוד ואין אפשרות להיפגש לעיתים תכופות
טלפון נותן לנו את האפשרות לדבר עם מישהו רחוק_

גמני עושה את זה. אממה, רק בטלפון שיש לו חוט.

אני לא משתמש בטלפון הקווי הרגיל (מה הבדל בעצם? גם שם זה איזשהו כלא לא?) אז הסלולרי שלי משמש לכל השיחות.
מה ההבדל בעצם? הבדל עצום! ההבדל בקרינה... טלפון קווי רגיל לא מטגן את המוח כמו הנייד...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 15 יולי 2007, 21:42

ישמע בקולי קולות את השיחה
אוקיי. זה בדיוק העניין: לא מנהלת שיחה. מודיעה משהו או שואלת משהו או מזכירה משהו. שיחה קצרה של 3-4 משפטים וסוגרת. אין שיחה. וחוצמזה, כשאני עושה זאת בחוץ אני מוקפת בכזה רעש - כולל רעש של שיחות נפש ארוכות בנייד - שה 3-4- משפטים שלי ממש לא נשמעים או לא מפריעים.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בשמת_א* » 15 יולי 2007, 15:13

אני לא משתמש בטלפון הקווי הרגיל (מה הבדל בעצם?
טלפון קווי רגיל פחות מסוכן.
בהרבה.
אני משתדלת לא לדבר בנייד ולילדים לא מרשה לגעת בנייד כי זה מכשיר מסוכן.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 15 יולי 2007, 15:12

לא יודעת לי אין טלוזיה
אבל יש לי חיבור שלהם לאינטרנט
אבל הוא לא קשור מושלם בכרטיס אשראי והטלפון משולם בהוראת קבע

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בר_עדש* » 15 יולי 2007, 15:05

אני משלמת50 ש"ח לחודש עבור כל השיחות שאני יכולה לעשות
חשבתי שהחיבור אליהם מותנה בתשלום עבור חיבור לערוצי טלוויזיה (שעולה יותר מ-100 ש"ח, אני חושב).
האם 50 ש"ח זה כל הסכום שאת משלמת להם, או שהם גובים תשלום נוסף עבור חיבור לערוצי טלוויזיה?

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 15 יולי 2007, 14:52

אני משלמת50 ש"ח לחודש עבור כל השיחות שאני יכולה לעשות
ואני יכולה הרבה
לא כולל שיחות לחוץ לארץ או לסלולרי
כן כולל את אמא שלי שעה או שעה וחצי על הקו כל יום

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בר_עדש* » 15 יולי 2007, 14:34

דווקא לדעתי בזק ממש יקרים. 50 שקל לחודש כפול כל החיים. לא יקר? סלולרי יכול לעלות 300 ש"ח וזהו.
השאלה היא כמה את מדברת בחודש. אם זה פחות מ-60 דקות אז באמת עדיף להחזיק סלולרי עם טוקמן או דומיו. אם את מדברת הרבה יותר משעה בחודש - אז קו של בזק הוא עדיין הרבה יותר זול מסלולרי.

בכל מקרה עדיף בבית קו של HOT ולא של בזק הח&^*ים
את האופציה הזאת עוד לא בדקתי.
כמה עולה מנוי ל-HOT (עבור מי שלא מעוניין בערוצי הטלוויזיה שלהם)?

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 15 יולי 2007, 14:01

בכל מקרה עדיף בבית קו של HOT ולא של בזק הח&^*ים

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי ב* » 15 יולי 2007, 13:26

עוד על חברות הסלולאר

ומתוך הכתבה:

"..יתרה מכך, משרד התקשורת כבר החליט שלא ייתן לחברות הסלולר להמשיך ולהשתולל עם חבילות "הדקה הראשונה" ועם חיוב המנויים בחוזים ארוכי טווח ל-3 שנים..."

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 15 יולי 2007, 13:20

דווקא לדעתי בזק ממש יקרים. 50 שקל לחודש כפול כל החיים. לא יקר? סלולרי יכול לעלות 300 ש"ח וזהו. ובבזק אין ספר טלפונים בתוך במכשיר. והוא גם תקוע בבית...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בר_עדש* » 15 יולי 2007, 09:45

אני לא משתמש בטלפון הקווי הרגיל (מה הבדל בעצם? גם שם זה איזשהו כלא לא?) אז הסלולרי שלי משמש לכל השיחות.
השיחות בקווי הן הרבה יותר זולות. העלות העיקרית בהחזקת טלפון קווי הם דמי המנוי (50 ש"ח לחודש). אם חשבון הסלולרי עובר את ה-70 ש"ח לחודש, כבר עדיף לרכוש קו של בזק ולהשתמש בו.
כאשר מותקן קו של בזק בבית (עבור ADSL, למשל) עדיף בכל מקרה להשתמש בו ולא בסלולרי. עלות דקת שיחה נעה בין 5 ל-12 אגורות.

השתחררתי מהכלא הסלולרי החוזי כבר יותר מ4 שנים עם אותה חבילה משתלמת שלא עוברת את המאה ש"ח
השאלה היא אם לא כדאי לרכוש חבילה יותר זולה עם פחות דקות שיחה, ולהעביר את רוב דקות השיחה לקו של בזק.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 15 יולי 2007, 08:33

_# ולא כדי לצלם, לגלוש באינטרנט, לשחק, להשתמש בו כיומן וכשעון מעורר וכו'
# ולא כדי לנהל שיחות נפש ארוכות_
  • דווקא אני מאוד מרוצה שהטלפון גם מצלמה, זה חוסך ממני להסתובב עם מצלמה בנוסף לטלפון ועוד כמה דברים אחרים, וגם יומן זה רעיון טוב כי מישהו צריך להזכיר לי דברים :-)
  • שיחות נפש ארוכות עושים כשהחבר/ה רחוקים מאוד ואין אפשרות להיפגש לעיתים תכופות
טלפון נותן לנו את האפשרות לדבר עם מישהו רחוק
  • אני השתחררתי מהכלא הסלולרי החוזי כבר יותר מ4 שנים עם אותה חבילה משתלמת שלא עוברת את המאה ש"ח אבל בשיחות שרשומות אצלי זה יכל להיות מעל 500 ש"ח
  • אני לא משתמש בטלפון הקווי הרגיל (מה הבדל בעצם? גם שם זה איזשהו כלא לא?) אז הסלולרי שלי משמש לכל השיחות.
אני מסכים עם הרבה דברים בדף
אבל לא אפשרי כיום להחליף את הסלולרי בשום דבר אחר,
לצערנו רוב האנשים שאנחנו אוהבים גרים רחוק וטלפון זה האפשרות היחידה היום ליצור קשר.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בשמת_א* » 14 יולי 2007, 23:14

הרמקול הוא בעיה, כי מתי אני צריכה את הנייד?
לא כשאני בבית או לבד במקום שקט וסגור...
כשאני בחוץ, לרוב עם הילדים - אולי באמצע סיור לימודי, או בתור למשהו, כאלה דברים.
לא רוצה וגם לא מתאים שכל מי שמסביב ישמע בקולי קולות את השיחה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 14 יולי 2007, 22:57

גיליתי את ה-SMS: קצר, קולע, בלי קרינה באוזן,
אבל צריך להחזיק את המכשיר ביד, לכתוב הודעה (וזה לא פשוט עם האותיות). כלומר, הוא לא על האוזן אבל על יד אחת ויד אחרת כותבת. או לפחות על השולחן ויד אחת מחייגת. וכשמקבלים SMS בטח צריך לעשות כמה פעולות להגיע להודעה, לקרוא אותה ואחר למחוק אותה או להגיב עליה בעוד הודעה וכו' וכו'. כלומר, מאריכים את הזמן שבו הנייד נמצא בידיים.

וכשמשתמשים ברמקול לא שמים בכלל את המכשיר ליד האוזן וגם לא ביד, אלא לוחצים על הכפתור שמעביר את השיחה לרמקול, ואחר כך המכשיר שוכב על השולחן או על התיק או על כיסא או על כל חפץ שהוא, ומשוחחים ומקשיבים בלי מגע יד או אוזן. ואם הייתי יכולה בכלל בלי - הייתי מוותרת על הכל. אבל כשאני מחוץ לבית לפעמים אני צריכה לעשות סידורון קצרצר בנייד.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בשמת_א* » 14 יולי 2007, 22:31

שתי תוספות:
  1. לאחרונה שלחו לי מכתב על המכשיר בן ה-7 שלי, שאין עליו שום התחייבות. לקח לי זמן להבין מה הקטע שם. הודיעו לי שעידכנו לי את התוכנית לתוכנית יותר טובה, שבה אשלם הרבה פחות לכל שיחה. נשמע יופי, נכון?
אהה. אחרי שקראתי את המכתב כולו כמה פעמים, קלטתי איפה הקטש שחיפשתי: הורידו את התעריף אבל הוסיפו 13 ש"ח דמי שירות חודשיים!
הרמתי טלפון, ביררתי שקראתי נכון, אמרתי לו שלא משתלמת לי ההורדה בתעריף אם מוסיפים לי דמי שירות. שיבטלו את ההצעה שלהם!
בהתחלה הוא התפתל וניסה להגיד לי שאי אפשר, אבל אני הייתי לגמרי ברורה, אז הוא "הלך לברר וקיבל אישור מיוחד" לבטל לי.
מסקנה:
עירנות תמידית לכל הודעה שלהם!
  1. בשונה מ לי אורה אני דווקא גיליתי את ה-SMS: קצר, קולע, בלי קרינה באוזן, זול יותר משיחה, פשוט.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי פשוט_אלון* » 14 יולי 2007, 22:14

לדעתי זה גם וגם.
סבבה |Y| חשבתי שרוצים להתמקד בחוסר חוזים, או חוזה כדאי, לא קראתי את כל הדף- שרוצים גם לדעת איך להפטר מהמכשיר לגמרי פה.
פעם היה לי צורך בפלאפון לחו"ל ולארץ בגלל זה אני יודע את כל זה, אני אחד הישראלים מאלו שהכי לא ייתנו לקפיטליסטים לבלבל אותם. :-)
היום אני משתמש בו בעיקר לפרנסה ולהוריד דאגה מהמשפחה. החברים לא סובלים פלאפונים, אז השיחות מאוד קצרות, אם הן בכלל לא בSMS.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 14 יולי 2007, 22:05

_הכלא הסלולרי המדובר כאן בדף, הוא לא איך להיפטר מהסלולרי ולחיות בלי סלולרי,
אלא איך להיפטר מחשבונות סלולרים מנופחים, ואיך לא להיכלא לחוזים דרקונים._
בדף הזה משוחחים על 2 הנושאים. והפתרון לשניהם לדעתי הוא: להשתמש כמה שפחות בסלולרי. כמובן, שכל אחד ואחת לפי "כמה שפחות" אפשרי עבורו\ה.

ולדעתי, זה נתון בידינו ובבחירתנו
א) לרכוש את המכשיר הזול ביותר, החף ביותר מכל מיני פיצ'רים וגדג'טים
ב) לבחור בדיל הכי הכי זול ופשוט (קשור ישירות לנקודה א)
ג) להשתמש בנייד רק כשזה ממש נחוץ ורק לשיחות חיוניות
  • ולא כדי לצלם, לגלוש באינטרנט, לשחק, להשתמש בו כיומן וכשעון מעורר וכו'
  • ולא כדי לנהל שיחות נפש ארוכות
ואפשר להיות זמינים עבור הבוס, אבל לא חייבים לתת את מס' הטלפון לכל עם ישראל. רק למשפחה ולבוס ולמי שחושבים שממש נחוץ. ואת שאר התקשורת עם האנשים לנהל בטלפון הרגיל.

אבל שוב, זו רק הצעה. כמובן שכל אחד ואחת ינהגו לפי איך שמתאים להם\ן. ולכל בחירה יש יתרונות ויש מחירים משלה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 14 יולי 2007, 21:38

הכלא הסלולרי המדובר כאן בדף, הוא לא איך להיפטר מהסלולרי ולחיות בלי סלולרי,

לדעתי זה גם וגם. אני חושבת שהכלא הסלולארי זה גם עצם זה שזה טריוויאלי שלכולם יש אותו. עד חודש תשיעי עם הבת הגדולה לא היה לי וחייתי נהדר. עכשיו כמה ימים אין לי, וחוץ מפעם אחת שהרגשתי סוג של "חרדת ניתוק" זה ממש כיף (הייתי בלימודים כמה שעות וממש ממש התחשק לי לשמוע שהכל בסדר, זה הכל. לא פנ'צר או משהו אקוטי, אבל הייתי חצי שעה בחוסר נוחות גדולה וכשיכולתי טסתי הביתה...).

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי פשוט_אלון* » 14 יולי 2007, 21:25

לי אורה זה תלוי למי, רבים מאיתנו, כולל אני, אם לא נהיה זמינים, הצעד הבא הוא שהבוס יפטר אותנו.
מי שקונה בחו"ל, כדי לחסוך קניית מכשיר בארץ, כדאי שידע לקנות טלפון שיעבוד בארץ.
ומי שצריך טלפון שיעבוד בכמה מדינות גם כדאי שידע איך עושים את זה.

הכלא הסלולרי המדובר כאן בדף, הוא לא איך להיפטר מהסלולרי ולחיות בלי סלולרי,
אלא איך להיפטר מחשבונות סלולרים מנופחים, ואיך לא להיכלא לחוזים דרקונים.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 14 יולי 2007, 21:07

_התדרים באירופה הם בד"כ 900 MHZ ו 1800 MHZ.
התדרים בארה"ב הם בד"כ 850 MHZ ו 1900 MHZ._
סליחה, וזה נקרא ניסיון להשתחרר מהכלא הסלולרי? לא יותר פשוט לקנות את המכשיר הכי הכי הכי בסיסי והכי הכי פשוט והכי הכי זול שיש, לשלם מעט כסף כל חודש, ולאחר כמה זמן פשוט לשלם על השיחות? וכמובן, לשוחח ממש מעט כל חודש, ממש ממש מעט.

וכמובן, שכל אחד ואחת יעשו מה בראש שלהם\ן. לדעתי, עדיף להשקיע בכל זה כמה שפחות אנרגיה תרתי משמע, ולבחור בדרך הפשוטה והקלה, שלדעתי בסופו של חשבון גם תתברר כזולה יותר.

ואמנם הבאתי ציטוט בתחילת דבריי, אבל לא התייחסתי להודעה מסוימת, אלא לכל ההודעות על הדרכים העקלקלות והמבזבזות אנרגיה ועצבים (לדעתי האישית כמובן) - כל הקניות מחו"ל, ופריצה ושימוש במעבדות חצי חוקיות (??) ובירור התדרים. זה כולה סלולרי, זה כולה מכשיר שצריך לאפשר לנו להעביר הודעה קצרה ולקבל הודעה קצרה וזהו. זה לא אמור להיות המכשיר שאיתו נשלוט בכל היקום וסביבותיו :-)

וכמובן כל מה שכתבתי = דעתי האישית והסובייקטיבית והבלתי מחייבת.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי פשוט_אלון* » 14 יולי 2007, 19:59

זה נשמע שקרי לגמרי הם כל הזמן משנים את התוכניות, מה שהיה לפני שנתיים זה לא מה שקורה היום. גם לי יש נייד במגירה.

למי שקונה בחו"ל, כדאי לבדוק לפני הקנייה את התדרים בהם הנודניק משדר, יש dual-band tri-band quad-band,
בישראל בזמן האחרון שבדקתי הניידים עובדים בשני תדרים, ככה שאם תקנו בחו"ל טלפון שלא תומך בתדרים האלה, לא יקלוט.
אם הטלפון תומך בband אחד מתוך שתיים שמשודרים בארץ אז תהיה לכם קליטה כלשהי (למרות שישנו band דומיננטי למיטב ידיעתי)
אז כדאי לבדוק אילו bandים יש בארצות בהם מבקרים, ואיזה bandים עובדים בארץ.
הכי טוב ליוצאים לחו"ל quad-band. הכי הרבה תדרים.
התדרים באירופה הם בד"כ 900 MHZ ו 1800 MHZ.
התדרים בארה"ב הם בד"כ 850 MHZ ו 1900 MHZ.
אם תקנו בארה"ב dual-band - של 850 MHZ ו 1900 MHZ הוא לא יקלוט כלום בארץ.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי כוכב_מעז* » 14 יולי 2007, 19:26

ואגב, החברות...קיבלתי מכשיר מהעבודה, אבל רציתי עדיין לשמור את הקו שהיה לי. לך תדע, אולי בעבודה יתחרטו, וירצו את הנייד בחזרה :-) אז התקשרנו לאורנג', והם אמרו שכדי לשמור על הקו יש לשלם כ-20 ש"ח כל חודש. סתם ככה, שיהיה. אז שאלנו - אם נעשה מס' קטן של שיחות בחודש (2-3), שיחייבו אותנו רק עליהם, אז זה יצא כמה שקלים, וככה עדיף לנו. הם אמרו שלא. אין אפשרות להיות סתם בעל נייד ולשלם על השיחות שעשית, יש אפשרות רק להצטרף לאחת התוכניות מהמגוון שיש להם (שבכתבה שהוזכרה כאן כותבים שרוב התוכניות האלה לא משתלמות ללקוח). נו,ת מה תגידו על זה? מחזיקים בנו בשיניים.

נ.ב: באופן כללי, אני משתדלת שהנייד יהיה סגור כמה שיותר. נמאס להיות זמינה תמיד ובשביל כולם.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי לי_אורה* » 14 יולי 2007, 17:23

גם _אני בעד השיטה של with passion
השאירו אותו מכובה, כל הזמן. וכשיבוא היום שאתם תקועים באיזה צומת בה אין ציבורי ואין אף אחד אחר עם פלאפון.. אזיי אפשר להדליק ולעשות שיחה יוצאת_

ומסכימה מאוד גם עם בר עדש
בכל מקרה, אני לא חושב שזה חוזה דרקוני, והם גם לא כולאים אותי במחויבות לחברה.

וגם עם בשמת
זה מין משהו שחשוב בדיוק למקרים שצריך, באמצע הדרך, תיאומים, תקלות, תאונות וכדומה - ורצוי לא להחזיק אותו על הגוף ולהמנע משימוש בו ככל האפשר, ולקצר שיחות ככל האפשר.

ולמה שכתוב כאן
מכשיר ששמים אותו בתוך תיק קטן מוגן ולא משתמשים בו כמעט מחזיק מעמד לאורך שנים. יש לנו מכשיר כזה שכבר גמרנו לשלם עליו לסלקום לפני שנתיים והוא נראה כמו חדש. התשלום עליו עכשיו הוא באמת רק על השיחות.

השימוש שלי בנייד הוא מאוד בסיסי וקצר ומועט ככל האפשר (לא יודעת וגם לא מעניין אותי מה זה SIM, פעם ראשונה קראתי על זה כאן). כשקניתי אותו המוכר התחיל להסביר לי שיש כאן זה וזה וזה, ואמרתי לו שלא מעניין אותי: אני לא רוצה חיבור לאינטרנט, לא רוצה לצלם בנייד, לא רוצה לשחק משחקים בנייד, לא מעניין אותי לקרוא חדשות בנייד, לא רוצה שון כלון (אז באמת קניתי את הכי בסיסי וזול, בלי הרבה פיצ'רים מיותרים מבחינתי, שרק מאריכים את השימוש בנייד), רק כשצריך להתקשר ולהודיע ואז לכבות אותו מייד!

אז אני לא מקבלת ולא שולחת SMS, ואת מס' הטלפון של הנייד יודעים אך ורק בני משפחתי הקרובים ביותר. בכל מקום ובכל פעם שמבקשים את מס' הנייד לא מוסרת, ולא משנה במי מדובר! פשוט לא מוסרת! אני לא מוכנה להיות זמינה לכולם. אני מודיעה שיש לי מספר טלפון של בזק (כן, כזה שעם חוט וחלילה לא אל-חוטי) ויש שם משיבון, ואפשר להתקשר ואם אני לא נמצאת או זמינה אפשר להשאיר הודעה במשיבון ואחזור כשיהיה לי זמן. והנייד שלי רוב הזמן מכובה, ואני פותחת אותו כשאני רוצה להודיע הודעה קצרה ביותר או לשאול שאלה קצרה ביותר, ומייד אח"כ מכבה אותו. ואני משאירה אותו פתוח אך ורק כשבני משפחתי הקרובה מבקשים זאת ממני במקרים יוצאי דופן. וכמובן, כשמתקשרת או כשמקבלת שיחה (קצרה!) גם אז השיחה מועברת לרמקול.

והלוואי שהייתי יכולה בכלל להתפטר ממנו. אבל כמו שבשמת כתבה, לפעמים צריך ושמתי לב שיש הרבה פחות טלפונים ציבוריים ממה שהיה פעם וגם יש פחות חנויות שמחזיקות טלפון שעובד על שקלים.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי שרון_ברקת* » 14 יולי 2007, 10:23

באחד המוספים של עתוני הסופ"ש (לא זוכרת איזה בדיוק) יש כתבה גדולה על איך חברות הסלולר דופקות אותנו.
במוסף הכלכלה של מעריב

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי יעלי_לה » 14 יולי 2007, 10:15

באחד המוספים של עתוני הסופ"ש (לא זוכרת איזה בדיוק) יש כתבה גדולה על איך חברות הסלולר דופקות אותנו. אולי יש שם מידע מועיל.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי מונו_נוקי* » 14 יולי 2007, 10:02

אולי תדפיסי להם את הדף הזה ותתני למנהל. תגידי לו שחברים שלך הציעו לשבת לעשות משמרות מתחת לבית שלו, לשתול לו דשא על גג האוטו, לפוצץ לו צמיגים, להתקשר לאישתו 8 פעמים ביום-אבל לא! את נחמדה, תסתפקי בזה שיחליף לך את המכשיר;-)

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 14 יולי 2007, 00:04

אה! עכשיו גם את נכנסת לרשימה :-)

|L|

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 13 יולי 2007, 23:23

אליס, בחורה כמוך חייבת אייפון, וזהו.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי במבי_ק* » 13 יולי 2007, 23:22

אינדיאנית - תודה! אני לא המוציאה לפועל, אלא הבנזוג. ננסה לבדוק את מה שאת מציעה, תודה על האינפו.

אילה - זה כבר הופך אותנו לדפוקים, לבזבז כל כך הרבה זמן עליהם :-).אנחנו רוצים רק משהו סמלי, עקרוני ועם מטרה תועלתנית...

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 13 יולי 2007, 23:11

אילה- סליחה אבל הרעיון שלך ממש גרוע. גם נציגי שירות לקוחות הם אנשים שיושבים להם עם סטופר על הגרון שיקצרו בשיחות,
אלה שנתנו להם ללכת הם מופרעים שמתקשרים 40 פעם ביום ויותר. בעיקר מבית חולים טירה.
מה שכן אם היא תגיע הרבה לנקודת שירות זה כן יכול לעזור. לא שתגיע כדי לנג'ס אבל כן שתגיע עד שתצא עם מכשיר תקין.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 13 יולי 2007, 23:10

אליס יקירתי, לגבי שיחות חו"ל - התחברנו לרשת המקומית, קיבלנו כרטיס SIM שהחליף זמנית את ה-SIM הרגיל, ושלום על ישראל (או על איזו ארץ שדרושה לך באותו רגע).

כן, זה גם הסידור שלי, ואת צריכה לראות אותי מסתובבת עם שלושה כרטיסי סים שונים בארנק, מחליפה סים ונימוסים ואישיות בכל נחיתה...

לגבי מה שנאמר פה בענין הפתיחה של המכשיר לסימים אחרים - אכן לא תמיד אפשר לעשות את זה לבד, התכנה חופשית אבל לעיתים קרובות (או לפחות במקרה שלי) צריך כבל מיוחד.

ובענין המכשירים הנשמרים שנים - הבעיה שחזרה אצלי בשני המכשירים האחרונים היא שבשלב מסויים הבטריה התחילה לזייף (אחרי כארבע שנות שימוש במכשיר) והייתי צריכה להחליף.

(אל דנטה, נכון שהאייפון לא ימות לעולם? כי אם כך אז על אחת כמה וכמה שזו קניה מוצדקת. ואני מבטיחה לך שאחרי שאגמור לרעוב למוות על מנת לקנות לעצמי אחד כזה, אתה הבא בתור ברשימה).

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אילה_א* » 13 יולי 2007, 23:01

הי פתאום נזכרתי בעוד פתרון
פעם יצאתי לבליינד דייט עם בחור שעבד בראש מחלקת שירות לקוחות ואחד הדברים שדיברנו עליהם זה לקוחות שמסומנים בתור נודניקים
וכמה ישמחו לתת להם ללכת.
תתקשרי אליהם 4 5 פעמים ביום
לשאול אם הם יודעים איך מכוונים את השעון
אם הם יודעים למה המקש של הנמס לא עובד אם הם יכולים הלגיד לך כמה דיברת החודש וכמה דיברת אתמול
ולמחרת שוב תתקשרי ותשאלי את אותן שאלות בדיוק כעבור חודש יסכימו לתת לך ללכת דרך אגב האריכי את השיחות כמיטב יכולתך נגיד אם אומרים לך שלום גברת במבי תגיד אני מעדיפה שנקרא אחד לשני בשמות פרטיים שמי הפרטי הוא במבית או אם אתה מציג את עצמך בשם פרטי אנא קרא לי בשמי
ושאלי אותם שאלות של נודניקית כמו כמה זמן אתה כבר עובד במקום הזה? האם אתה מרוצה ? עד מתי תארך המשמרת שלך
בקיצור בזבזי להם כסף - על חשבונם
סוג של מלחמת התשה
ותדעי מראש שאת יוצאת מנצחת
בהצלחה

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אינדי_אנית* » 13 יולי 2007, 22:51

היי במבי, אני עבדתי באורנג' כנציגת שירות, וקיבלת פה הרבה עיצות טובות.
אם הבנתי נכון באיזו תוכנית אתם, אז מה שאת יכולה לעשות זה :
א:לבקש לדעת כמה כסף בדיוק נותר לכם לשלם על המכשיר (זה נקרא יתרת תשלומים) על מנת לשחרר אותו מהתחייבות ופשוט לשלם את הסכום הזה. במידה והסכום יותר גבוה ממספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות כפול הסכום החודשי הקבוע (לדוגמא אם את משלמת 60 ש"ח לחודש ונותרו לך חודשיים אז זה 120 ש"ח ) אז כמובן שלא שווה לשלם ועדיף קצת לחכות ולנצל את דקות החינם.
ב: לפי התיאור שלך אתם נמצאים בתוכנית התחייבות שכוללת אחריות מלאה על המכשיר. אז מה שאני מציעה זה פשוט להמשיך להגיע לנקודת השירות ולא להתעצבן ובסוף ימצאו לך פתרון- הם לא ימשיכו להתעלם מבן אדם שמגיע כל יומיים לתקן מכשיר. בקשי לדבר עם מנהל ותסבירי לו בצורה רגועה את הסיפור, עד שימצא לך פתרון הולם. עכשיו שימי לב- לא לחדש התחייבות על מכשיר בשום פנים ואופן גם אם זה אומר מכשיר אחר חינם.

ג: איפה את גרה? נסי אולי להגיע לנקודת שירות אחרת- לפעמים הבן אדם שמולו את עומדת יכול לעשות את ההבדל.

בהמשך לדברים שנאמרו: פרי פייד הן בדרך כלל תוכניות יותר יקרות אבל אם השימוש הוא באמת מינימלי אז זה משתלם כי אין דמי מנוי. אם את רוצה להמשיך להתייעץ איתי את מוזמנת ליצור קשר דרך דף הבית שלי. בהצלחה.

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי אלרונד_גליל_מערבי* » 13 יולי 2007, 22:20

"נתקעתי מול שער היישוב שלכם והשער נעול"
אז זו את???
כל הזמן מתקשרים אלי לפתוח את שער הישוב....
מה ישוב? איזה ישוב? מה אני והשער של הישוב? וזה בכלל לא הישוב שלי :-P
נראה לי שהם מתקשרים בטעות אלי במקום אליך כי את לא זמינה :-P

צרכנות נבונה מול חברות הסלולר

על ידי בשמת_א* » 13 יולי 2007, 21:51

דרך אגב, הקטע עם הנייד הוא שאני צריכה אותו דולק, לא מכובה.
הוא נועד שימצאו אותי כאשר צריך אותי דחוף.
ולשיחות כמו: "נתקעתי מול שער היישוב שלכם והשער נעול", "אנחנו בפקק ומאחרים בשעה", וכיוצא באלה.
לי יש מכשיר אחד כבר שבע שנים (או יותר), שמור ביותר, אני מאוד מרוצה ממנו, ודיברתי בו בערך ב-25 ש"ח לחודש.
לאישי יש נייד עם "איזי" (סוג של טוקמן) והשיחות עולות לו בערך 100 ש"ח ל-8 חודשים. אז אי אפשר להגיד שזה לא תמיד כדאי...
זה מין משהו שחשוב בדיוק למקרים שצריך, באמצע הדרך, תיאומים, תקלות, תאונות וכדומה - ורצוי לא להחזיק אותו על הגוף ולהמנע משימוש בו ככל האפשר, ולקצר שיחות ככל האפשר.

חזרה למעלה