קור וצינון

שליחת תגובה

אין לך לאן לברוח. בכל בריחה שהיא, את/ה לוקח/ת איתך את עצמך.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: קור וצינון

קור וצינון

על ידי נמוש* » 30 דצמבר 2014, 20:24

קר בחורף... בטח שקור מוריד את החיסוניות, הגוף יוצא מהומואסטזיס, כלומר משווי המשקל החיוני. הפתרון אצלי -ביגוד של טיולים! מנדף את הזיעה וכך הגוף לא מתקרר. נהדר.
מה שכן - הגוף יכול להתקרר בלי שנדע דווקא בלילה בשינה. במיוחד אם לא קר בתחילת הלילה אך קפוא לפנות בוקר ואנחנו עוד כם השמיכה הקלה... וגם אם מכוסים בפוך טוב, חשוב לסגור חלונות כי אויר קר שנשאף לגרון .... גילינו כי לתריסול יש חור(!) בקיר בחלק העליון שלו איפה שהרצועה עוברת ומשם הגיע הקור! גם בספר ״20*5 שנות בריאות״ מוסבר איך תרנגולות מכסות את אפן וכמה חשוב לישון עם חלון סגור..
לענת גביש- פשוט, תחליפי את החלב בחלב שקדים ואת יכולה להתענג על חלב ודבש.
בהצלחה וחורף חם

קור וצינון

על ידי התינוקת_חולה_אנא_עצותיכם* » 17 מרץ 2012, 10:25

התינוקת חולה בפעם הראשונה.
ניסיתי לקרוא את הדפים הרלוונטיים אבל זה יותר מדי חומר להקיף..
השבוע נאלצנו להסתובב בכל מיני משרדים מפוקפקים, ולקינוח להמתין שלשום ארבע שעות במשרד ממשלתי סניף-מוכי-גורל, בחלל ללא איורור.
שלשום גם ירד גשם. זו הפעם הראשונה שאני מוציאה אותה בגשם. לא היתה לי ברירה. היא היתה בעגלה, תחת הכיסוי-גשם ומוגנת. ובכ"ז...
כמעט כמעט הצלחנו לעבור את החורף בשלום..
אוף.

בעצם גם אני חולה. נראה שיש לנו אותו דבר.. מתעטשות, משתעלות עם המון ליחה. נזלת נוזלית. לה יש גם דמעות בעיניים - כואב הלב.
אתמול היה נראה שאני חולה והיא רק מצוננת - בלילה התהפך, לצערי הרב!!
לא הצליחה להרדם, כ"כ סובלת. קשה לה לנשום. נתתי לה אקמולי בלילה. בבוקר התעוררה בוכה. בכתה, בכתה. היא כל כך מסכנה! מסתכלת עלי נבגדת ומופתעת - אמא, את לא רואה כמה רע לי? למה את לא עושה משהו???
נתתי לה עוד אקמולי בתשע.
עכשיו ישנה.

היא בת חמישה וחצי חודשים. (מתוקה, מהממת, נפלאה).
רק רק יונקת.

אנשים חכמים ויודעי חן - מה לעשות?
יש סיבה להבהל?
זה סתם צינון רגיל?
איך יודעת האם הבלתי מנוסה?
חשבתי לנסוע למיון (הרי שבת). אני מגזימה? לקחת לרופא ביום ראשון?
ניכר שהילדה סובלת. איך אני יודעת מה יש לה?

וגם:
אם בברור היא תפסה משהו מכל ההתרוצצויות האלה - זה עדיין קשור למגבירי ליחה?
כלומר - רצוי לי להמנע ממוצרי חלב וכו'? (מאז שאני מניקה אני מחסלת בערך קרטון חלב דל לקטוז ליום).
איך אפשר להקל עליה?
מה אומרים הפוסקים על אקמולי?

הדרכה מבעלי ידע, מרפאים והורים מנוסים תתקבל בהכרת תודה ובברכה

קור וצינון

על ידי גולגול* » 09 מרץ 2012, 20:53

בני בן 6 ימים.יש לו נזלת שמפריעה לו לינוק,לישון,לינשום וכו'.אני מטפטפת לו טיפות מי מלח ונותנת הרבה ציצי.רציתי לשאול אם יש עוד משהו שניתן לעשות עם תינוק כלכך קטנטן.הריאות נקיות ואין חום.

קור וצינון

על ידי רחל_אש* » 28 מאי 2011, 14:52

להכל טוב, שלום לך, מי מלח יכול לעזור מבחינת הנזלת.
אם הוא יונק אז לא צריך לדאוג בכלל לאוכל אחר יש בחלב שלך כל משהוא צריך.מכשיור אדים קרים עם כמה טיפות של שמן אקליפטוס גם עוזר.
אופס רק עכשיו ראיתי תאריך שכתבת את זה לא נורא מישהו יכנס וזה יעזור לו זה משחשוב

קור וצינון

על ידי הכול_טוב* » 19 מרץ 2011, 09:57

התינוק שלי בו 11 חודשים. מאתמול הוא מנוזל והתחיל להשתעל...זו הפעם הראשונה שהוא חולה...הוא לא מחוסן עדיין בשום חיסון..
קניתי לו סירופ טבעי בבית מרקחת, מה עושים נגד הנזלת? יש לציין שאין לו חום.
האם צריך לשים לב למשהו ספציפי? הוא עדיין יונק ואין לו תיאבון כמעט לאוכל מוצק... מה יכול לעזור לו? (אוכל מסויים, תרופות טבעיות,..)

קור וצינון

על ידי צוויליך* » 15 פברואר 2010, 21:56

סבלנו כולנו מיובש בדרכי הנשימה כשחיממנו עם רדיאטור.
הפתרון היה מכשיר אדים קרים שקנינו בבית המרקחת במרפאת כללית, היה זול עם ביטוח "מושלם" P-: .
עובד זה חורף שני בלי בעיות, מילוי מספיק לשלושה-ארבעה ימים ולא נותן הרגשה של דביק.

וגם:
לנסות להפחית את עוצמת הרדיאטור שהוא בעצם קונווקטור - מחמם את האוויר שאנו נושמים, מה שמפחית את אחוז הלחות שהוא "מחזיק".
ככה האוויר מועט-הלחות "גונב" לנו את הלחות מהאף והלוע.
אז להפחית משמעותית בעוצמת החימום ולהשתמש בבגד חם/גרבי צמר או בקבוק חם ליד כפות הרגליים (חם, לא רותח, ועטוף במגבת).

מסייג: בן חודשיים, זהירות לא לחמם יותר מדי...

הרבה בריאות ונחת!

צוויל

קור וצינון

על ידי מיצרת_מציאות* » 13 פברואר 2010, 22:58

שיטה שניסיתי אולי תעזור גם לכם: להלביש גופיה ומעליה חולצה אשר עליה מודבק באיזור החזה ובטן עליונה דף של נילון בגודל שקית סנדויץ. ולהשכיב את הפעוט לישון עם זה.

קור וצינון

על ידי נון* » 12 פברואר 2010, 11:22

תודה!

קור וצינון

על ידי ענת_גיגר* » 11 פברואר 2010, 16:28

מכשיר אדים חמים.

קור וצינון

על ידי קלייר* » 11 פברואר 2010, 03:13

אצלינו מכשיר אדים קרים מהסופר פארם עובד לא רע , עם כמה טיפות שמן על בסיס מנטה שטיפטפתי למים. תרגישן טוב!

קור וצינון

על ידי נון* » 09 פברואר 2010, 14:40

אה, ונראה בשעות האחרונות שזה מקשה עליו לינוק רצוף.

קור וצינון

על ידי נון* » 09 פברואר 2010, 14:39

שלום,
בן חודשיים החל לרחוש בנשימה - כאילו נשימה יבשה. לאמא שלו יש דובים באף (סליחה על התיאורים), וכנראה שיבש גם לה.
החדר מחומם ברדיאטור, הבית מחומם במזגן (גדול, קר, ואין אמצעי אחר כרגע).
לא רוצה שיתפתח למשהו.
יש רעיונות מה עושים?
תודה!

קור וצינון

על ידי דנה_בננה* » 28 ינואר 2009, 13:34

הי לכולם..
הקטנטונת שלי בת חצי שנה מנוזלת ומשתעלת.. אני שומעת הרבה ליחה, אבל היא לא מוציאה אותה.
קראתי את כל הדף הזה.. לא הבנתי מה עושים עם הבצל והשום? איפה שמים את זה?
אני משתמשת באדים קרים והיא ישנה מוגבהת.. ובכל זאת התקשתה לנשום..
אשמח להצעות יצירתיות..
חוץ מזה, גם בן זוגי חולה, וניכר שאני בדרך.. איך נמנעים ממסיבת חיידקים במיטה משפחתית?

קור וצינון

על ידי לבנה_במילואה* » 23 דצמבר 2008, 13:59

תגידו, איך אפשר לעזור לבתי בת ה3 חד' עם הצינון?
חוץ ממי מלח ומחלב אם.
חשבנו על אינלציה או מכשיר אדים.
אשמח לשמוע מה אתן אומרות...
תודה!

קור וצינון

על ידי מונו_נוקי* » 19 נובמבר 2008, 18:45

בת של חהרים משתעלת שיעול יבש ופרט לכך מרגישה טוב(בעיקר תוך כדי שניה)
יש המלצות?
תודה

קור וצינון

על ידי אם_פתיה* » 05 נובמבר 2007, 16:02

הבן הקטן והראשון שלי מצונן, משתעל, מתקשה לפעמים לבלוע. אוף... בהמלצת כל מיני( ומודה לכן כעת)-השפרצתי לו חלב שלי לאף, שמתי לידו בצל ושום ואכן הוא מצליח לינוק ואפילו לישון(מידי פעם מתעורר בצרחות מכל העסק הזה..). אבל זה לא עובר. והוא רק בן שישה שבועות.!!!! נקרע לי הלב מלראותו כך. גם קשה לי לישון כשברקע הוא משתעל, מחרחר וכו'.. כמה שאלות- איך כדאי להשכיב אותו? עם הגבהה על הבטן ( בד"כ הוא ישן על הבטן), או בהגבהה על הגב? ומתי כדאי כבר ללכת לרופא -דבר האומר שבטח אקבל איזה אנטיביוטיקה..? אני דואגת לו ממש.. יש עוד המלצות למצב הזה?

קור וצינון

על ידי אימא_טרייה_פלוס* » 06 יולי 2007, 16:29

אני הומיאופטית טריה, אבל יש באמתחתי כמה ילדים אסמטיים לשעבר והטיפול מאד עזר להם. אני לא יודעת למה אתם נוטלים את הרמדי יומית ואני מקווה שאתם מטופלים אצל הומיאופטית קלאסית (כזו שאינה נותנת תרכובת אלא רמדי ספציפית לאדם, ושמאמינה בעקרון המנה המינימאלית).
תנו לזה צ'אנס. זה תהליך שלוקח זמן, ושימו לב אם ישנם שינויים נוספים מעבר לנשימה- מצב רוח, שינה, תופעןת עוריות....
אם יש לכם עוד שאלות- [email protected]

קור וצינון

על ידי טל_טל1* » 05 יולי 2007, 23:59

בתי בת 11 וחצי חודשים. בגיל 5 חודשים בערך התקררה עם חום גבוה ושיעול וצינון והרופא קבע שזו אסטמה של תינוקות וצריך אינהלציה. מאז זה בא והולך- יש לה שיעול עם ליחה וצינון(ללא חום.) והרופא אומר כל פעם לעשות אינהלציה. אז נמאס לי כבר שזה לא פותר את הבעיה מהשורש והלכנו להומאופטית שקבלנו המלצות טובות עליה. כבר 3 שבועות היא עם הרמדי ועדיין אין שיפור משמעותי אבל ההומאופטית הנחתה אותנו להפחית לפעם ביום ושיכול להיות שזה היה לה חזק מידי ופעם ביום יפתור את הבעיה. נקווה...!
למישהו יש רעיונות מה עוד לעשות?שינויים בתזונה?וכו'.. אני מניקה מלא והיא אוכלת גם מוצקים במהלך היום. שתינו לא נוגעות בכלל במוצרי חלב. אני מקפידה לאכול טוב לוקחת ויטמין סי בתוסף מזון.
האמת שעם האינהלציה אנחנו כבר לא מקפידים והמצב לא מחמיר מאז שהפסקנו. אולי זה לא בסדר? אנחנו הורים חסרי אחריות? למה זה בכלל גורם, שמעתי שזה לא בריא.
אולי מישהו יתן תשובה/עצה טובה...

קור וצינון

על ידי עדידי* » 18 ינואר 2007, 11:00

שלוםשלום
עומרי בן חמישה חודשים והתעורר היום עם שיעול ליחתי ומעצבן
מה לעשות?
תודה מראש

קור וצינון

על ידי לי_אורה* » 24 אוקטובר 2006, 18:09

איך בודקים פילטר של מזגן? צריך איש מקצוע בשביל זה?
פעם בכמה זמן צריך להוציא את הפילטר מהמזגן, לרחוץ אותו היטב מכל הלכלוך שהוא צבר, לנגב אותו ואחר להחזירו למקומו. עד הפעם הבאה. ובדרך כלל יש סימן במכשיר עצמו שהגיע הזמן לנקות את הפילטר. למשל: פתאום נדלקת מנורה צהובה ואז יודעים שהגיע זמן ניקוי הפילטר.

קור וצינון

על ידי ילדת_טבע* » 24 אוקטובר 2006, 14:34

חיפושעת לא מוכנה להתכסות בלילות, מתחילה את הלילה לבושה בחולצה בלבד ומסיימת עירומה לחלוטין. עטפתי את המזרון בשמיכת פליז גם כדי לבודד פספוסים וגם כדי לחמם אבל היא לא מוכנה להתלבש או להתכסות, כרגע זה לא כזה גרוע (אף על פי שאני כבר עם פוך כי קר לי ולי כמעט ואף פעם לא קר!) אבל החורף עדיין לא הגיע. יש למישהו רעיון? באופן אישי אני מאמינה שכשמבסוטים וקר אז המערכת החיסונית מתפקדת מצויין ולא יכולים להיות חולים אבל כשישנים וקר זה כבר משהו אחר...

קור וצינון

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 24 אוקטובר 2006, 13:19

יכול להיות שהיא תבין לבד לא לגעת?
כן :-)
וגם אם תיגע, מדובר באחד ממכשירי החשמל הבטוחים יותר. קל להרגיש שהוא חם בלי לחטוף כווייה.

קור וצינון

על ידי אליה_לי* » 23 אוקטובר 2006, 19:41

אה ולגבי כאבי גרון לא לפעוטות ממולץ לשאוף אדי כורכום- זה מחטא
לוקחים מחבת מפזרים אבקת כורכום כשרואים אדים יוצאים ולפני שזה נשרף מכבים את האש שמים מגבת על הראש ושואפים מלוא הריאות דרך הפה
עוזר מאוד מניסיון!!!

קור וצינון

על ידי אליה_לי* » 23 אוקטובר 2006, 19:39

אגב רדיאטור...
איך משתמשים בו כשיש זחלנית מרוצים בבית שהתחילה לטפס על כל מה שבדרכה?
עוד לא ניסיתי- יכול להיות שהיא תבין לבד לא לגעת?

קור וצינון

על ידי מיכלי* » 03 אוקטובר 2006, 12:59

כן, עברנו מתל אביב לאיזור מודיעין.
אכן היתה תקופה שמיזגנו את הבית. איך לא חשבתי על זה. אבל כבר די הרבה זמן שאנחנו לא מדליקים את המזגן בכלל, פשוט כי כבר קר. בחורף אנחנו מתכוונים לחמם עם רדיאטורים.
איך בודקים פילטר של מזגן? צריך איש מקצוע בשביל זה?
תודה רבה על תשובתך

קור וצינון

על ידי פלונית* » 03 אוקטובר 2006, 12:53

מיכלי
האם שיניתם אקלים במעבר הדירה? האם התחלתם להשתמש במזגנים? אם כן כדאי לבדוק את הפילטרים של המזגנים לודא שהם לא מזרימים לכם לאויר כל מיני רעות, ובעצם, עדיף לא למזג כלל, ולבדוק אם השיעול משתפר.
תרגישו טוב

קור וצינון

על ידי מיכלי* » 03 אוקטובר 2006, 12:39

שלום
בני בן הכמעט שלוש ובני בן הכמעט שנה מצוננים.

הגדול כבר למעלה מחודש, משתעל נורא, מנוזל נון סטופ. עשינו לו צילום ריאות ויצא תקין. בספטמבר הוא התחיל ללכת לגן, אבל הצינון התחיל לפני הגן.

הקטן הצטרף לחגיגה לפני כשבוע, מנוזל נורא, משתעל, מתעורר הרבה בלילה, עצבני. יונק מלא, בקושי אוכל משהו
מלבד הנקה (מעט יוגורט, ואני מבינה שכדאי להימנע מזה על רקע הנזלת).

עד לפני כחודש וחצי, שניהם היו בריאים מאוד, טפו טפו... אציין שעברנו דירה לאיזור מודיעין קצת לפני תחילת השיעול.

מה אפשר לעשות? הרופא בדק את שניהם ולא מצא ממצא מיוחד. אשמח לקבל עצות לטיפולים טבעיים.
תודה ושנה טובה

קור וצינון

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2006, 16:23

תודה |H|

קור וצינון

על ידי אמא_לשלושה* » 27 אפריל 2006, 12:07

פשוט לא יוצאת כלל, תקועה
תנסי לטפוח לו על הצלעות מקדימה אחורה והצדדים כמה פעמים ביום, זה גורם לליחה (אם יש) להשתחרר
מהדפנות ואז יותר קל לו להוציא אותה בשיעול.

קור וצינון

על ידי יעלי_לה » 27 אפריל 2006, 08:05

שעול יבש או רטוב?
קשה לומר. לפי הצליל הוא לא יבש, אבל אני לא חושבת שהליחה יוצאת לחלל הפה, גם לא יוצאת ונבלעת חזרה, פשוט לא יוצאת כלל, תקועה - מה שגורם לו להשתנקויות כאלה, לקחת אויר אחורה כמו אוטו שעושה "חרקה", ואתמול בלילה זה היה נשמע כאילו הוא תיכף מקיא :-(

קור וצינון

על ידי אמא_לשלושה* » 26 אפריל 2006, 23:38

לי הרופא המליץ אדים קרים,
ההבדל בין השניים הוא שמכשיר האדים החמים הופך את האוויר בחדר ל"כבד" ואז זה עוד יותר מקשה
על הנשימה, מכשיר האדים הקרים לא גורם לאויר להיות "כבד" אלא צלול יותר, יש כאלה שגם מוסיפים
תמציות אקליפטוס למכשיר.
אני לא יודעת אם ואיזה לקנות (חשדנית). יש לך המלצה?
לצערי בזה אין לי מושג, לנו עזרו רק התרופות הקונבנצינלויות (בגלל האסטמה)
אבל אם את סומכת על הרוקח שלך את יכולה לקבל ממנו המלצה.

שכחתי לשאול, הוא סובל משעול יבש או רטוב?

קור וצינון

על ידי יעלי_לה » 26 אפריל 2006, 23:02

אולי מכשיר אדים?
או, אולי את תוכלי לענות לי על השאלה המציקה: אדים חמים אדים קרים????
סירופים טבעיים לשיעול
דווקא בגלל שיש המון, אני לא יודעת אם ואיזה לקנות (חשדנית). יש לך המלצה?

קור וצינון

על ידי אמא_לשלושה* » 26 אפריל 2006, 22:40

היי יעלילה
מצטערת לשמוע על הקטנצ'יק, ניסיתי אולי מכשיר אדים?
מנסיון כששלי היו קטנטנים הם ישנו עם מכשיר באופן קבוע (בגלל שסבלו מאסטמה) אבל אני חושבת
שזה יכול לעזור גם לשיעול.
וחוץ מזה יש המון סירופים טבעיים לשיעול.
מקווה שיעבור מהר.

קור וצינון

על ידי יעלי_לה » 26 אפריל 2006, 16:28

אוריה סוחב נזלת כבר שבוע וחצי - מכל הימים הלא עקביים האלה חם / קר / חם / קר :-( עם הנזלת עצמה אנחנו מתמודדים יפה, ישנים בהגבהה קלה עם בצל, וישנים היטב. :-) נהייתה לו דלקת עיניים שלדעתי קשורה קשר הדוק לצינון, והיא כבר במגמה לעבור. אבל עכשיו הוא מפתח שיעול. זה נשמע שיעול ממש לא נעים ואני שואלת את עצמי איך להקל עליו. מה אפשר לתת לו? הוא בן 8 חודשים. לעצמי אני לוקחת לימון, דבש, בצל - אבל אלה דברים שאני לא מעלה בדעתי לתת לו להכניס לפה ככה כמו שהם... (אגב, הוא אוכל רק פירות וירקות בינתיים וגם זה מעט. שיניים אין)
מקווה לקבל תשובה
תודה מראש ושנהיה בריאים @}

קור וצינון

על ידי בת_ההרים* » 07 אפריל 2005, 22:06

ושכחתי לספר לך ש...אחרי איזה שבועיים של תלונות על כאבי אזניים(והתעלמות שלנו,ההורים,במחשבה שזה פסיכוסומטי) הלכתי עם הגדול היום לרופא. ויש דלקת.לא משהו אקוטי,בלי נוזלים ומוגלה אבל...דלקת מוחלטת.אז לקחתי מהרוקחת טיפות עם אנטיביוטיקה מקומית כי אני לא כזאת פנאטית (-: והכנתי טיפות של שמן זית+שום+פיגם(רותה). אני מטפטפת לו מהטיפות הרגילות כי הן מימיות ואחרי זה לפני הלילה מטפטפת קצת מהשמן זית המחוזק. הטיפות האילו בדרך כלל קוטלות הכל. שוב, הכל בהנחה שאין נקב בעור התוף. גם אצלו זה בגלל הנזלת הארורה ועוד הוא מסרב מתוך עקרונות אוניברסלים של בני שלוש וחצי לקנח את האף. ככה שהכל נשאר תקוע בפנים. מעניין,לפני שבועיים הוא דוקר בגלל ליחה אצורה בגוף. אולי זו תגובה לדיקור.

קור וצינון

על ידי בת_ההרים* » 07 אפריל 2005, 20:18

אוזניים-באמת לשלול נקב בעור התוף. בהנחה שאין כזה דבר-לסחוט מבצל מיץ בכותש שום ולטפטף מספר טיפות לכל אוזן. רק כשיש נזלת. לא באופן קבוע. כדאי קודם להתייעץ עם המטפל הקבוע בדיקור.
לפעוט בן שלוש לקחת כף שמן שקדים ולהוסיף 2 טיפות רבנסרה ולעסות.כל ערב אחרי האמבטיה. כשיש הקלה להפסיק.אין צורך לעסות בטכניקה אלא פשוט למרוח את זה אל תוך האיזור של הריאות. מהצד של החזה וגם של הגב.וגם...מאותו תמהיל אפשר למרוח על הסינוסים כשהוא ישן (ואין סיכוי שישפשף את זה לתוך העין-שורף אאוץ')זה מקל על הנזלת. הנזלת זה משהו מתמשך בגלל הגן/חורף? או אלרגי?

קור וצינון

על ידי מונו_נוקי* » 07 אפריל 2005, 19:11

תודה בת ההרים.
לגבי האוזניים עשיתי עיסוי סביב האוזן עם לבנדר,חוצמיזה בצל בחדר. וגם אנחנו הולכים כל החורף לדיקור וטווינא.
הכוונה לבצל כתוש באוזן? אם יש לך משהו להוסיף על מה שכתוב אשמח לשמוע. הבעיה, איך אפשר לדעת אם יש שם נקב בעור התוף או לא?
הבעיה עם התה(ואפילו התחלתי לגדל בעדנית למטרה זו) שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן לשתות את זה. מומתק או לא. גם הוא לא מוכן את התרופה ההומאופתית לנזלת הארורה, אם כל הצרות. חבל שאין תה בטעם המבחיל של האנטיביוטיקה אותה הוא שותה בששון ושמחה.
מ הזה חם?הוא לובש חולצת טריקו ופיג'מת פלאנל .וזורק את השמיכה כמובן, כדרכם של כל בני הבית.
קניתי רוונסרה בהמלצתך ויש במבער כמו שהמלצת לי פעם. עם אורן ולבנדר. לעסות כמו בספר ידיים אוהבות?או באופן אחר? האם לדלל את הרונסרה בשמן שקדים?

קור וצינון

על ידי בת_ההרים* » 06 אפריל 2005, 20:00

האם טיפלת בדלקת האוזניים בדרכים חלופיות?(בעיקר מיץ בצל ושמן זית עם שום. יש הסברים בדף הרלוונטי אם תרצי אסביר לך פרטני בדף שלך)
לשיעול של הילד;
  • להתחיל להכין לו כל בוקר חליטת מרווה וטימין(קרונית). 2 כפיות צמח טרי על כל ספל. שזה בערך 4 עלי מרווה ו-3 ענפי טימין קטנים לכל ספל. אני בדר'כ מכינה בקנקן קטן של שני ספלים ונותנת לזה לעמוד "נקי" בלי להמתיק כעשר דקות לפחו. אחרי זה ממתיקה עם סוכר חום כי רק ככה הם מוכנים לשתות את זה. אבל אולי הוא יסכים גם בלי המתקה או עם דבש(עדיף על סוכר). בכל מקרה זה בערך כפית גדושה של סוכר חום לספל. המרווה הטימין מאד מקלים על שיעול ומכייחים נהדררררררררררררררררר!
  • להלביש אותו חם בלילה. במיוחד אם הוא נוטה להעיף מעליו את השמיכה. עכשיו זו עונת מעבר הכי קל לחטוף ג'יפות.
  • לעסות לו את בית החזה והגב אחרי האמבטיה עם שמן אתרי שיכול להקל. כרגיל,אני ממליצה על רבנסרה. יש עוד שמנים אתרים שטובים לכיוח אבל צריך מישהו מקצועי שיכין מהם תערובת עיסוי לפעוט. ל"עור הגללי" יש תערובת מוכנה לעיסוי בשם "ווינטר אויל" ואני הייתי מבסוטית מאד ממנה.
  • חוץ מזה שברמה הנפשית ריאות ושיעול קשור לשינויים.אז אולי הזמן גם יעשה את שלו.
  • תמיד אפשר לתת כפית דרוז טוקס לפני השינה.
שיעבור מהר!

קור וצינון

על ידי מונו_נוקי* » 05 אפריל 2005, 20:19

פעוט בן 3
בלילה בעיקר
שיעול לחתי

האמת שגם אבא שלו משתעל ביום ובליל.אצל האבא אובחן ברונכיט. אצל הבן דלקת אוזניים(כרגיל.......) אבל בלי אנטיביוטיקהץ

קור וצינון

על ידי בת_ההרים* » 05 אפריל 2005, 17:51

ופתרונות לשיעול של פעוט?
פעוט בן כמה?
איזה מין שיעול? לחתי/יבש?
כל היום או בשעות מסויימות?

קור וצינון

על ידי מונו_נוקי* » 05 אפריל 2005, 10:00

ופתרונות לשיעול של פעוט? אשמח לקבל.

קור וצינון

על ידי חגית_ו* » 15 נובמבר 2004, 19:15

לגרגר מי מלח ומים עם אבקת סודה לשתיה לסרוגין.

קור וצינון

על ידי מונו_נוקי* » 15 נובמבר 2004, 08:22

עבר שבוע של כאבי גרון ושוב כואב לי הגרון. מה זה?איתות מלמעלה? אחרי שבוע זה מפסיק, לא?

קור וצינון

על ידי טרה_רוסה* » 17 מרץ 2004, 12:53

לועסים עלים טריים של זעתר.

קור וצינון

על ידי טלי* » 16 מרץ 2004, 22:29

מה עושים כשכואב הגרון?(ולא מרק עוף!) תודה

קור וצינון

על ידי אישה_אחת* » 30 דצמבר 2003, 21:19

קרן. נראה לי שאת צריכה לחזק את המערכת החיסונית של גופך. לחלות יותר מפעם בחודש זה המון. הרבה פעמים צריכה מוגברת של אנטביוטיקה גם מחלישה את המערכת החיסונית.
פשוט תבחרי בדרך שמתאימה לך. דיקור, הומופתיה, פרוטק למניהם, וכו'
אני נסעתי על טוסטוס/אופנוע מגיל 16 עד גיל 26 ולעולם הרוח והקור העז. לא גרמו לי לחלות בכזו תדירות.

<אסנת זוכרת ולא מתגעגעת לקור עד חוסר תחושה בחלק מאברי הגוף בררררררר>

קור וצינון

על ידי קרן* » 30 דצמבר 2003, 21:02

אני נעשית חולה אחת לחודש לפחות. אני מצטננת, חוטפת דלקת רצינית בגרון ובאוזניים וסובלת מהסינוסים המודלקים. אני רוכבת על טוסטוס ומשתדלת להגן על כל חלקי גופי בעת הנסיעה באופן מקסימאלי. גם את הפנים אני עוטפת בצעיף צמר עד גובה העיניים ומקפידה על משקף סגור של הקסדה. אני שואלת שתי שאלות את מביני הדבר. הראשונה- האם עלי להמנע מנסיעה על טוסטוס בחורף שכן גופי מגיב קיצונית לקור? שנית- אם כבר חליתי (כמו עכשיו) איך אוכל להקל על הסבל המתמשך שכן האנטיביוטיקה שהרופא רושם לי כל חודש כבר כמעט ולא משפיעה בעוצמה הראוייה?

קור וצינון

על ידי יעלי* » 19 אוקטובר 2003, 10:39

מומלץ בחורף לישמור על חום הגוף של ילדים ותינוקות כי מערכת החיסון עובדת הרבה יותר טוב כשחם.
(בגלל זה לא מומלץ להוריד חום עם אקמול כשחולים).
ללכת יחפים זה בהחלט לא ממולץ בחורץ על המרצפות בבית - קור חודר דרך כפות הרגליים אל הגוף.
נכון שיש ילדים שמסתובבים ערומים ולא חולים , אבל לא כולם כאלה ובעצם הרוב לא כאלה.
יש טיפות מי ים טבעיים שמגיעות בספריי - יעיל מאוד במיוחד למניעה (למי שיש נטייה) - sterimar.
יש פורמולה סינית קלאסית - בטוחה לשימוש לכל המשפחה , בשם yu ping feng san
הפורמולה מחזקת את מערכת החיסון ואת הגוף בכלל - אפשר להשיג בטינקטורה בזן צמחים ברמת אביב.

קור וצינון

על ידי אביב_חדש* » 19 אוקטובר 2003, 08:43

מתחדשת - יש כאלו פומפות קטנות בבתי מרקחת. זה תהליך לא נעים אבל משחרר. כדאי לטפטף מי מלח. זה מרכך את הנזלת ועוזר לה לצאת.

קור וצינון

על ידי אמא_מתחדשת* » 19 אוקטובר 2003, 08:27

לנריה צומחת שן שניה ויש לו נזלת - תקופה לא קלה בשבילו. הנזלת כבר ביומה השלישי. ניסיתי להשפריץ פנימה חלב אם. קורדינציה כזו היא כנראה מעבר לכוחותי. אני מעריצה מי שמצליחה. אז אני מנסה עם צמר גפן ספוג בחלב שלי. לא נראה לי שזה כ"כ עוזר (אבל אולי היה יותר גרוע אחרת)
היום נריה הגיע לשלב שהנזלת יותר סמיכה ופחות נוזלת מה שמקשה עליו את הנשימה במיוחד בזמן ציצי. אמרו לי שיש מכשירים ששואבים את הנזלת מהאף. משהו יודע? משהו ניסה?

קור וצינון

על ידי ורד_לב* » 06 יולי 2003, 21:39

לא, לא חלב ציצי :-) מים, תה, מה שבא לכן, כדי שלא תתייבשו. הרבה זמן על הציצי יכול לייבש, במיוחד בימים מוטרפים אלו!

קור וצינון

על ידי תבשיל_קדרה* » 06 יולי 2003, 18:40

כמה טיפות (או שפריץ) חלב אם לאף, ועיסוי של האף משני צידי גשר-האף.
כעבור 10-15 דקות הם שוב נושמים!

קור וצינון

על ידי חגית_ל* » 06 יולי 2003, 12:52

ורד, מה לשתות, חלב ציצי?!
מאד מעניין מה שכתבת על החום והקור.

קור וצינון

על ידי ורד_לב* » 06 יולי 2003, 12:11

גם שפריץ של חלב פותח את הסתימה לפעמים.
אבל כן, הרבה ציצי. ותשתו אתן בעצמכן, גם כן!
בריאות לכל!

קור וצינון

על ידי חגית_ל* » 06 יולי 2003, 10:44

גם לתינוקת שלי, 4 שבועות.
אני מורחת לה טיפה אף-קל על הנחיריים ומיתחתן. הרבה ציצי.

קור וצינון

על ידי אורנה_עמוס* » 06 יולי 2003, 09:47

אם לתינוקת שלי בת 7 שבועות יש נזלת, איך ניתן לעזור או כלל לא להתערב ?

קור וצינון

על ידי תבשיל_קדרה* » 21 דצמבר 2002, 10:23

לגבי לשבת על הרצפה - אני כל החיים יושבת על הרצפה (גם כשהייתי בהריון, גם עכשיו), ומעולם (טפו טפו טפו) לא היתה לי דלקת בדרכי השתן.

קור וצינון

על ידי ורד_לב* » 15 דצמבר 2002, 20:42

חשבתי הרבה על הנושא הזה, גם בעקבות מחלתה של אומני והייתי רוצה לכתוב קצת על משמעות החום לפי הרפואה הסינית.
הרפואה הסינית מתייחסת למצב של חום (לא חום של מחלה, אלא חום טבעי של שמש/ חום פיזי וכו') כאל המצב בו יכולים לקרות ולהתפתח החיים (טוב, זו לא תפיסה בלעדית של הסינים). במצב של חום (שוב בריא!) קורים הדברים מהר ובקצב נכון, יש התפתחויות, שינויים, גדילה, צמיחה ובריאות.
מצבים של קור הם הפוכים וכבר יותר בעייתיים, כי הם מאטים תהליכים ולא מאפשרים התקדמות תקינה של החיים (למשל מצב של קור במערכת העיכול יעיד על עיכול שאינו תקין ויעיל ויכול להוביל לבעיות שונות במערכת העיכול ומחוצה לה). כמובן שחום יכול להיות גם פתוגני, אם הוא ב- over.
כל העניין הוא בָּאיזון. כלומר, אם אנחנו בעונה קרה, נרצה לאזן עם יתר חום (שוב, יש לבדוק מה מתאים ונכון ולא להגזים גם בזה וזה קורה!) ולהיפך.
ילדים מלכתחילה הם יותר יאנגיים, כלומר יותר נוטים לחום מטבעם והרי הם מהירים יותר, פעלתניים, קופצים מדבר לדבר, מתעניינים בהרבה דברים, נמצאים הרבה מחוץ לעצמם (בלימוד, סקרנות, התבוננות וכו'). ככל שאנו מתבגרים אנו עוברים לאט לאט יותר לכיוון הייני של החיים ושם הדברים הם הרבה יותר איטיים, עמוקים, מכונסים בפנים, פחות תזזיתיים ומכאן גם יותר "קרים".
כל אלו הם תהליכים טבעיים ביותר של מחזור החיים שלנו וע"כ ניתן לראות את הסיפורים הכתובים למעלה (של אורנה המתעטפת יותר בשנים האחרונות, של הקטנטנים המשתוללים ערומים כמעט בקור העז וכו') כהגיוניים. פה כמובן יש להקפיד ולהתבונן האם אלו באמת משרתים את הטבע, או שהם מוגזמים. האם הנטייה להתחמם נובעת אכן מהתבגרות ולא ממשהו בסיסי עמוק יותר (כמו מצב מתמשך של חסר שדורש טיפול) והאם הנטייה "לקפוץ" לקור אינה מעידה על עודף חום.
האיזון ייעשה ע"י דברים שונים, אם זה פעילויות מסויימות, תזונה מתאימה, ביגוד, צמחים, דיקור, טיפולים ידניים, או אפילו הבאת האלמנטים לידי איזון בעזרת פאנג שואי וכד'.
הכל אפשרי ובעצם לא צריך לדעת ולהבין בזה כדי לאזן, רובנו עושים זאת באופן אינטואיטיבי: שותים דברים חמים יותר בחורף ובקיץ נוטים יותר לאכול מזונות קרירים (כמו פירות וירקות טריים), פעילים יותר בחוץ בקיץ (ולא רק בגלל שמזה"א מאפשר, אפשר לצאת החוצה גם לים בחורף) ובחורף משתבללים עמוק וכיוצ'.

אז לפעמים יש הגיון בשגעון (כמו שאוהב לומר אחד ממוריי) ולעתים עצות הסבתא דווקא נכונות ומתאימות. אולי הן מגיעות מזמנים עתיקים יותר בהם הייתה יותר מודעות לסייקלים של הטבע ויותר חיבור של האדם לסביבתו.

לבריאות! 8-)

קור וצינון

על ידי חגית_ו* » 12 דצמבר 2002, 21:56

אני לא יודעת למה לעשות את זה אבל זה מה שהבן שלי עושה.
בחורף שעבר הוא הסתובב יחף כל החורף. באיזשהו שלב נואשתי וראיתי שהוא אכן לא מצטנן אז הפסקתי לבקש/לדרוש.

אבל בחורף הזה הוא שדרג את הענין: נטול מכנסיים ותחתונים. ברררררררר...
ולא קר לו. ואין לו נזלת.
אבל עכשיו הוא חטף איזה וירוס (?) מגעיל, שמעלה בי ספקות שאולי אם הוא היה מחומם יותר הוא לא היה תופס את זה...

קור וצינון

על ידי ורד_לב* » 12 דצמבר 2002, 17:33

מבחינת הרפואה הסינית, קור הוא אחד ממחוללי המחלות האפשריים. יש מקומות ספציפיים בגוף דרכם יכול הקור להכנס ביתר קלות: בעיקר נקודות בעורף ובגב העליון, אבל גם דרך כפות הרגליים.
אישית, אני גם אוהבת שבית החזה שלי מחומם (גם אם הזרועות פחות).

קור וצינון

על ידי עדי_יותם* » 12 דצמבר 2002, 13:36

החידקים/וירוסים/מה שלא יהיה שגורמים לצינון אוהבים קור. אני חושבת שזה נכון גם לגבי ישיבה על הרצפה. מעבר לזה, הייתי מפעילה היגיון. אם לא נעים לשבת או ללכת על רצפה קרה בחורף, למה לעשות את זה?

קור וצינון

על ידי אביב_חדש* » 12 דצמבר 2002, 09:18

ובאותו נושא - ישיבה על הרצפה תגרום לדלקת בדרכי השתן???

קור וצינון

על ידי יונת_שרון* » 11 דצמבר 2002, 23:51

הרציונל הוא שאם הגוף משקיע בחימום אז יש לו פחות משאבים להפנות להתגוננות מפני מחלות. בנוסף קור קיצוני יכול אולי לפגוע בחלק ממערכות ההגנה.
בתכל'ס חוסר אוורור מסוכן הרבה יותר מקור, ומזגן הוא בכלל מפגע בריאותי. חשיפה של תינוק לרוח לא גורמת לדלקת אוזניים, אבל כן תקרר אותו ואולי גם תייבש אותו. אז לא צריך להכנס לפאניקה מקצת רוח ואפילו גשם, אבל נראה לי שיותר נעים לתינוק אם עוטפים אותו טוב.

קור וצינון

על ידי אמיליו* » 11 דצמבר 2002, 22:42

האם יש דבר כזה תיזהר שלא תתקרר?
המונח התקררות=הצטננות, והשאלה היא האם אפשר לחלות מקור?
האם חשיפה של תינוק לרוח תגרום לדלקת אזניים, הצטננות וכו'?ממה שלי ידוע מדובר על וירוסים שגורמים למחלות ולא הרוח/קור עצמם. אם כך היש דברים בגו?

קור וצינון

על ידי אורנה* » 26 אוקטובר 2001, 22:27

ענת,
אני אומרת שקודם כל תה צמחים ללא סוכר הוא בכלל לא מאכזב, ואותי באופן אישי חלב מגעיל (כנראה שאריות מהגן בקיבוץ).
אבל אם את מתענגת על כוס חלב חם - לכי על זה, בתנאי כמובן שאין לך רגישות ברורה לחלב.
ההתענגות אכן משפיעה בעיני על החוסן הנפשי, וכוס "רעל" פה ושם לא עושה את אף אחד חולה, להיפך - לעיתים זה משמח ומרנין את הלב, ומחייב את הכבד לפעול (אומר צפריר).

בשמת
ממרום גילי המופלג, נעשה לי יותר קשה לראות ילד ערום בחורף, לא את עצמי. ושוב אני חוזרת שאין לזה כל קשר למציאות.
גם אצלי הרגישות לקור ירדה מאד אחרי ההריונות, אבל הפחד שמא יהיה לי קר עדיין מדריך אותי. באריזת מזוודות למשל - תמיד יש לי איזה משהו ארוך למקרה ש...

קור וצינון

על ידי אביב_חדש* » 26 אוקטובר 2001, 09:47

בשמת, גם אני עברתי שינוי כזה, התחלתי לחוש בו בחודשים האחרונים בהריון של אגם. זה היה קיץ ואני הייתי עם בטן ענקית. זה לא עבר אחרי הלידה, אלא המשיך והיה נורא ואיום בעיקר בהנקה בחודשים הראשונים, ועד היום אני סובלת מחום, לעומת זה שסבלתי מקור ולרוב הייתי לבושה ב4 שכבות בחורף. חולצה קצרה זה לפעמים יותר מדי עבורי בחורף. ההורמונים לפי דעתי אחראיים לשינוי הזה, וכנראה שזה ישאר איתי לתמיד.

קור וצינון

על ידי בשמת_א* » 26 אוקטובר 2001, 08:38

אורנה, נדמה לי שאנחנו בנות אותו גיל מופלג (או לפחות נהיה ביום הולדתי, ממש אוטוטו), ואצלי דווקא קורה תהליך הפוך.
כל חיי סבלתי נורא מקור, אבל בשנים האחרונות אני כמעט לא סובלת. בעבר הייתי מתלבשת בכמה שכבות בימים קרים. עכשיו אני מסוגלת להסתובב בחורף עם חולצה קצרה ומעיל, או חולצה ארוכה וזהו, אולי משהו עליון לגיבוי שאני לא תמיד לובשת. עם ילדה ותיק על הידיים אני בכלל מזיעה בחולצת ההנקה שלי כשכבה יחידה.

קור וצינון

על ידי יונת_שרון* » 25 אוקטובר 2001, 01:53

"לסגור חלון" זה בטח לא נכון. להפך - חשוב לדאוג לאוורר את הבית מכל החיידקים והוירוסים באויר.

קור וצינון

על ידי ענת_גביש* » 24 אוקטובר 2001, 21:03

מאז שהתוודעתי לקשר בין מתוק,חלב ניגר וליחה, אני נמנעת מהעונג של חלב חם עם דבש כשכואב הגרון. והאמת? זה היה כיף לא נורמלי,גם טעים, גם מנחם, גם משפר מאד את ההרגשה...סבתא שלי עדיין מזכירה לי לשתות את זה כשאנחנו מצוננים, ואני אומרת לה בסדר ובלב דואב מכינה איזה תה צמחים בריא ומאכזב...אז מה את אומרת אורנה? האין ההתענגות הטהורה מתכון נפלא בפני עצמו להחלמה..? (-:

קור וצינון

על ידי אורנה* » 24 אוקטובר 2001, 18:43

כששואלים אותי אם הילד שלי שהולך ערום כל החורף לא מצטננן מזה, אני עונה כי זה קורה רק למי שמאמין בזה.
וזה באמת, לא בצחוק.
יש השפעה עמוקה של האמונות שלנו על התנהגות הגוף. ולכן מי שיוצא עם ראש רטוב החוצה ביום קר ומאמין שהוא יתקרר אכן יתקרר.

ובכל זאת... תכלס...
כמובן שיש השפעה לחשיפה של הגוף לקור. אם המערכת החיסונית מתפקדת ביעילות הגוף לא יחלה, אבל אם מסיבה כלשהי - מחלה, מצב נפשי לא משהו, וכיוצא בזה - המערכת לא עובדת, הגוף יגיב בהתאם.
לכן, אנחנו בדרך כלל נתנו לילדינו להרגיש לגמרי חופשיים בקשר ללבוש בחורף, אלא אם כן ידענו שיש סיבה טובה להשגיח יותר.
תזונה מתאימה (מוצרי חלב וכל מעוררי הלחה למיניהם - אם ידוע על רגישות מיוחדת, כדאי להמנע לגמרי. אם לא, כדאי להמעיט, במיוחד בחלב ניגר) וחיזוק של המערכת החיסונית בכל דרך(שוב, רק אם ידוע על סיבה טובה ) יועילו.

ולסיום, וידוי קטן,
בגילי המופלג אחרי אי אילו ילדים, אני דוקא יותר מקפידה על לבוש בחורף למרות שהמסקנות מנסיון חיי הן הפוכות, זאת אומרת - לא מצטננים מללכת ערומים בגשם.
כנראה שהגיל כבר מתחיל להשפיע עלי.

שיהיה לכולנו חורף קר ,גשום ובריא.

קור וצינון

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 אוקטובר 2001, 13:59

זהו. הגיע החורף.

אז להקפיד על גרביים-נעלי בית-אל תשב על הרצפה-לסגור חלון-תלבש גופיה כי צריך לשמור על הריאות....

מה מתוך כל זה נכון? מה מעשיות?
ואיך אפשר למנוע את הנזלת????

חזרה למעלה