על ידי ניצן_אמ* » 22 נובמבר 2008, 15:30
בטח, קבלי שיפור ניסוח - "בניגוד למקובל לחשוב, בשר בצורתו הטבעית לא זו בלבד שאיננו מזיק, משמין וגורם למחלות לב, הוא אפילו בריא וחיוני לגוף. בשר מבושל, תחת תנאים מסויימים, <סוג הבישול, משך הזמן, טמפרטורה, כמות הבשר המבושל שצורכים> גם הוא לא מזיק."
(לא תשמעי אותי אומרת שבשר מבושל זה חיוני לגוף. פשוט כי אני לא חושבת ככה. אני חושבת שיש בשר מבושל, כאמור - בישול ארוך, נגיד בבוץ (;-)) טמפרטורה אחידה ולא גבוהה מדי, בלי שום חריכה, באכילה אחת להרבה זמן, שממש לא רע לאכול. ממש לא רע. לא באמת חושבת שזה חיוני. אבל זה ממש לא רע כמו סטייק סוליה למשל, או בכלל, בעצם.)
אלא מה? טבעי זה ממש כמעט ולא בר השגה, וכן יש הרבה אנשים שממניעים של ידע לא מספיק, או ממניעים מוסריים, או ממניעים של דחייה פיזית, לא מוכנים לשמוע על אכילת בשר כחיונית לגוף. אז כדי לא להיות במקום שבו אני נפסלת לחלוטין על רקע העמדה הזו לגבי בשר או לגבי בישול, אני מעדיפה להתנסח בזהירות עד שאדע מי בן שיחי. בייחוד כשבת שיחי הספציפית מעידה על עצמה כאחת כזו שבתהליך הפחתת מוצרים מן החי, ובתהליך של בישול מינימלי. <קריצה אל יעל
>
חוץ מזה, רוב האנשים (כולל עבדתך) מחזיקים בכל מיני עמדות, ואם באים לשוחח עליהן, ואולי אפילו לשנות אותן, רצוי שלא לומר ישירות "זה לא נכון." <זו כבר אמירה כללית. לא ליעל.>
אם זה מסיבות בריאותיות, אני מוכנה לדבר ארוכות על למה זה שבשר איננו בריא זה לא מדוייק במקרה הטוב, וממש לא נכון במקרה הרע... מוכנה לדבר גם על מנהגי בישול בשר בשבטים (אבל לא הרבה, כמו שאולי שמת לב כבר) אם זה מסיבות מוסריות, גם יש לי מה להגיד, אבל אני יודעת שזה בד"כ לא משנה כלום.
זה יותר טוב?
בטח, קבלי שיפור ניסוח - "בניגוד למקובל לחשוב, בשר בצורתו הטבעית לא זו בלבד שאיננו מזיק, משמין וגורם למחלות לב, הוא אפילו בריא וחיוני לגוף. בשר מבושל, תחת תנאים מסויימים, <סוג הבישול, משך הזמן, טמפרטורה, כמות הבשר המבושל שצורכים> גם הוא לא מזיק."
(לא תשמעי אותי אומרת שבשר מבושל זה חיוני לגוף. פשוט כי אני לא חושבת ככה. אני חושבת שיש בשר מבושל, כאמור - בישול ארוך, נגיד בבוץ (;-)) טמפרטורה אחידה ולא גבוהה מדי, בלי שום חריכה, באכילה אחת להרבה זמן, שממש לא רע לאכול. ממש לא רע. לא באמת חושבת שזה חיוני. אבל זה ממש לא רע כמו סטייק סוליה למשל, או בכלל, בעצם.)
אלא מה? טבעי זה ממש כמעט ולא בר השגה, וכן יש הרבה אנשים שממניעים של ידע לא מספיק, או ממניעים מוסריים, או ממניעים של דחייה פיזית, לא מוכנים לשמוע על אכילת בשר כחיונית לגוף. אז כדי לא להיות במקום שבו אני נפסלת לחלוטין על רקע העמדה הזו לגבי בשר או לגבי בישול, אני מעדיפה להתנסח בזהירות עד שאדע מי בן שיחי. בייחוד כשבת שיחי הספציפית מעידה על עצמה כאחת כזו שבתהליך הפחתת מוצרים מן החי, ובתהליך של בישול מינימלי. <קריצה אל יעל ;-)>
חוץ מזה, רוב האנשים (כולל עבדתך) מחזיקים בכל מיני עמדות, ואם באים לשוחח עליהן, ואולי אפילו לשנות אותן, רצוי שלא לומר ישירות "זה לא נכון." <זו כבר אמירה כללית. לא ליעל.>
אם זה מסיבות בריאותיות, אני מוכנה לדבר ארוכות על למה זה שבשר איננו בריא זה לא מדוייק במקרה הטוב, וממש לא נכון במקרה הרע... מוכנה לדבר גם על מנהגי בישול בשר בשבטים (אבל לא הרבה, כמו שאולי שמת לב כבר) אם זה מסיבות מוסריות, גם יש לי מה להגיד, אבל אני יודעת שזה בד"כ לא משנה כלום.
זה יותר טוב?