תפילה לאם

שליחת תגובה

ללא חולמים - לְעולם לא תהא מנוחה לעולָם.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: תפילה לאם

תפילה לאם

על ידי עטוף_ברחמים* » 06 נובמבר 2023, 20:12

טיטאתי וניקיתי. @}
אם יש עוד על מה לעבוד, תגידי לי ואשנה בהתאם.

תפילה לאם

על ידי אמא_של_מוש* » 28 אוגוסט 2020, 00:17

זה היה המפגש הראשון שלי שקשור לבאופן טבעי, הגעתי בחרדת קודש לא הכרתי אף אחת והתביישתי להתחיל לדבר.
באתי עם עגלה והייתי בטוחה שכולם יסתכלו עלי בתור זאתי עם העגלה. בעקבות המפגש התחלתי להבין את הפער בין מה שמציגים במסך לבין מה שקורה במציאות.
מלא עגלות היו שם ובקבוקים ומוצצים וילדים ששתו קולה ומבוגרים שעשנו סיגריות וחטיפים וכל מה שרואים בכל מקום (-:

תפילה לאם

על ידי אמא_של_מוש* » 28 אוגוסט 2020, 00:10

(-:
עכשיו אני מנסה להזכר למה בכלל כשקראתי אותך פה אחרי המפגש הגעתי למסקנה שהאשה מהמעגל זאת את.
לא החלפנו שם מילה, לא על האתר ולא החיים.
אם כבר מדברים על שכל שנוזל בהנקה (-:

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 27 אוגוסט 2020, 23:38

תקשיבי... כנראה שאת... צודקת. D-:

תפילה לאם

על ידי אמא_של_מוש* » 26 אוגוסט 2020, 14:59

היא היתה בכיסוי ראש עם ילדה מתוקה בשיער בלונדיני והיה אם אני זוכרת נכון עוד בן קצת יותר גדול מהילדה.
זה בסדר, לא לזכור (-: זה באמת היה מזמן...

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 26 אוגוסט 2020, 13:11

היי, אין בעיה שתשאלי :-) רק שעד כמה שזכור לי לא הייתי במעגל כזה.
ואולי כן, ואני פשוט לא זוכרת??? (כשגמלתי מהנקה, קיוויתי שהשכל שלי ישוב בהדרגה. זה לא ממש קרה...) היא הייתה בכיסוי ראש, האישה במעגל? ועם עוד ילדים גדולים יותר?

תפילה לאם

על ידי אמא_של_מוש* » 25 אוגוסט 2020, 23:27

מצד אחד, ההנקה הכאיבה, כי זמן רב לפני הגמילה היא סיגלה לעצמה צורת יניקה שכללה נעיצה מסוימת של השיניים בבשרי.
תפילה לאם
אני לא יודעת אם זה מקובל לשאול ותסלחי לי מראש אם כן ותרגישי חופשי להתעלם (-:

יש מצב שביום עיון לפני 3 שנים היית במעגל של נשיכות בהנקה?
במעגל השתתפנו רק אני ועוד אשה אחת עם ילדה בת שלוש ומשהו שינקה כמו שהזכרת עם נעיצת שיניים.
ומאז כל פעם שקראתי אותך לא יודעת למה התחברת לי בראש לדמות הזאת שהיתה איתי במעגל והתביישתי לשאול ועכשיו זה ממש הזכיר לי את זה.
@}

תפילה לאם

על ידי מאי* » 17 מאי 2020, 13:50

תודה יקירה! אבקש מתמרוש.

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 מאי 2020, 00:50

מאי, שבוע טוב!
בספק אם אדע לעזור, אבל אשמח לנסות לחשוב יחד.
יש לי כתובת המייל הישנה שלך, אבל אני רואה שהיא לא פעילה יותר.
יש מישהי מכאן שיש לך כתובת מייל שלה, כך שתוכלי לבקש ממנה את שלי מאחורי הקלעים?
כתובת המייל שלי מצויה בידי יונת, תמרוש, צילי ועוד.
<תפילה>

תפילה לאם

על ידי מאי* » 04 מאי 2020, 21:32

תפילה, אפשר להתייעץ איתך בתחום המקצועי שלך? פשוט תוהה לגבי משהו אם מצריך טיפול או לא, ולא מוצאת את המייל שלך.

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מרץ 2019, 21:55

שבוע טוב, מיכל.
כרגע עמוסה מכדי להוסיף משהו חדש ליומיום.
אם עדיין יהיה רלוונטי עבורך, אולי יסתדר לי יותר בסוף שנת הלימודים.
<תפילה>

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 מרץ 2019, 10:38

שלום תפילה לאם,
הגעתי לדף שלך מהשאלה בכיכר השוק, מעוניינת להתייעץ איתך על אפשרות טיפול עבור הבת שלי, בת שנתיים וחודשיים, מיכל

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 פברואר 2019, 16:41

כן.

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 פברואר 2019, 06:50

בוקר טוב תפילה,
רציתי בתור התחלה לברר אם את עדיין עובדת כקלינאית תקשורת?

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 פברואר 2019, 22:33

היי הלה,

בסדר לך לכתוב לי פה?
<תפילה>

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 פברואר 2019, 15:23

שלום תפילה,
אשמח מאד להתייעץ אתך. נאם יש דרך להשיגך במייל או בטלפון?
תודה רבה,
הלה

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 19 דצמבר 2018, 13:02

_לא לגמרי הלכתי...
ואולי עוד אשוב לכתוב._
איזה כיף:-)

תפילה לאם

על ידי פרח_בית* » 18 דצמבר 2018, 23:18

תפילה איזה כיף לשמוע שאת עוד קצת פה!
(כבר מלא זמן מתכננת לשלוח לך מייל לדרוש בשלומך...)

תפילה לאם

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 דצמבר 2018, 22:43

היי, גוונימי!
לא לגמרי הלכתי...
ואולי עוד אשוב לכתוב. @}

<תפילה>

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 17 דצמבר 2018, 13:25

מה, תפילה, באמת הלכת ללא שוב?
(רק עכשיו ראיתי פה כל מיני שיחות על מחיקות...)
מתגעגעת:-)

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 09 נובמבר 2018, 18:01

(-:

תפילה לאם

על ידי זו_שיודעת* » 09 נובמבר 2018, 16:38

כי המייל חשב שהשם שלך מעיד על ספאם...
הוא באמת מעיד - שלחתי מאתר שיוצר מיילים זמניים עם כתובת אקראית, לא מכתובת המייל האמיתית שלי. למסנן הספאם שלך הייתה סיבה טובה לחשוד בו.
העיקר שקיבלת אותו.

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 09 נובמבר 2018, 13:14

רגע, כן כן, זה היה בספאם כי המייל חשב שהשם שלך מעיד על ספאם...

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 09 נובמבר 2018, 13:13

לא 0-:

תפילה לאם

על ידי זו_שיודעת* » 09 נובמבר 2018, 12:49

שלחתי. קיבלת?

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 09 נובמבר 2018, 12:34

את רוצה את חמשת הבלוגים של תפילה או עוד משהו?
רק אותם. תודה.

תפילה לאם

על ידי זו_שיודעת* » 09 נובמבר 2018, 11:20

לוחצים על הקישור לדף, למשל, תפילת לחש ונכנסים למצב עריכה. משנים את הגרסא לגרסא הקודמת, ושומרים.
זה נשמר במצב עריכה, כך שפחות נוח לקרוא את זה, אבל אפשר להעתיק את הטקסט לוורד, ולקרוא אותו שם.

את רוצה את חמשת הבלוגים של תפילה או עוד משהו?

אגב, זו רק הדרך הכי פשוטה לשחזר אותם. אפשר גם לחפש במטמון של גוגל ואתרי חיפוש אחרים, ב-webarchive ובאתרים אחרים שמנסים לשמור תיעוד של האינטרנט על פני זמן, ואני בטוחה שיש עוד דרכים שאני לא יודעת עליהן.

כל מי שכותבת משהו באינטרנט, שתזהר ותדע שקשה מאוד, על גבול הבלתי אפשרי, למחוק משהו מהאינטרנט כך שאדם נחוש בדעתו לא יוכל למצוא אותו. בוודאי אם הנכתב נשאר באינטרנט זמן רב ולא נמחק מייד לאחר הכתיבה.

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 08 נובמבר 2018, 21:00

כן, תודה, אשמח!
איך אפשר להיכנס לדף אחרי שנמחק לגמרי?

תפילה לאם

על ידי זו_שיודעת* » 08 נובמבר 2018, 20:50

בלי לתת לאף אחד צ'אנס להוריד משם דברים שהיו יקרים לליבו?
אני נכנסתי לדפים המחוקים, עברתי למצב עריכה, ושמרתי לי אותם. לשלוח לך אותם במייל?

תפילה לאם

על ידי בשמת_א* » 08 נובמבר 2018, 20:32

לא ראיתי שמחקת דפים )-: עכשיו התבאסתי. מחקת דפים שלמים שגם אחרים השתתפו בהם בלי לתת לאף אחד צ'אנס להוריד משם דברים שהיו יקרים לליבו?

תפילה לאם

על ידי יולי_קו » 08 נובמבר 2018, 13:30

שלום יקרה,
ראיתי שמחקת דפים, ומאוד קיוויתי שגיבית אותם אצלך. למדתי המון מהדיונים, השאלות וההגיגים ששחו באקווריום שלך.
תודה!

תפילה לאם

על ידי עדינה_מאד_מאד* » 27 יוני 2018, 15:29

את חסרה לי כאן..

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 19 יוני 2018, 21:11

עלית במחשבותיי מספר פעמים...
מה שלומך?

תפילה לאם

על ידי קול_פעמונים* » 05 אפריל 2018, 18:09

מועדים לשמחה תפילה יקרה!
שמחה לשמוע {@
אני אפיתי (אזהרה: קטניות) עוגת תפוזים על בסיס כוסמת של אבא גיל
יצא סבבה בשבילי, אני נמנעת מגלוטן כל השנה.
אולי תנסי גם (-:

http://abagil.co.il/he/%D7%9E%D7%AA%D7% ... 7%99%D7%9D

מקווה לפגוש אותך שוב השנה ביומיון שיבוא עלינו לטובה!

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 21 מרץ 2018, 14:42

גם אני נוטה לחשוב שהקושי הזה בדיבור נובע מהפער בין ההבנה שלה את הדברים ליכולת גם לבטא אותם
איזה כיף שיש שיפור והתייצבות!
המשך צמיחה ופריחה בכיף! @}

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 21 מרץ 2018, 10:02

באמת לא ראיתי ששאלת! (העומס לא מאפשר לי להתעדכן כאן ברצף כבעבר) תודה על ההתעניינות!!
חשבתי עליך המון בהקשר הזה, כי נתקע לי בראש שאמרת שעד ר"ח אדר הכל יהיה מאחורינו. אז התאריך הזה נהיה הנקודה בזמן שעליה חשבתי בהקשר הזה:)
מה שקרה בפועל זה שעוד לפני ר"ח שבט עבר לגמרי הגל ההוא, שהיה הכי חזק. היו כמה שבועות שהכל היה בסדר אבל מאז היו עוד כמה גלים קטנים כאלה, שזה קצת חזר. לא בדיוק הגמגום הכבד שהיה בהתחלה אבל מעט ממנו כן וגם תופעות של משיכת הברות מסויימות, או נטיה לא לסיים מילים שהסתבכו לה וכד'. וזה בא והלך כל התקופה וממש לפני כמה ימים קלטתי שכבר זמן מה יש התייצבות יחסית.
עדיין נראה לי הרבה פעמים שהיא היתה רוצה להגיד הרבה יותר ממה שהיא מצליחה. זאת ילדה שפשוט מבינה איך העולם עובד, קולטת הכל, מזהה ומבינה רגשות ותחושות בצורה מדהימה (אני מתגעגעת לאבא, אני לא מרגישה טוב, קודם כעסתי ועכשיו נרגעתי וכד') ונראה לי שהקושי הזה בדיבור נובע מהפער בין ההבנה שלה את הדברים ליכולת גם לבטא אותם (וזה לא שהיא לא מצליחה לדבר, היא מדברת יפה מאוד, ביחס לילדים אחרים בגן שלה שכולם גדולים ממנה, היא מדברת הכי טוב אז אני מניחה שהיא לגמרי בנורמה, פשוט ביחס לעצמה... הדיבור לא מדביק את קצב המוח...)

תפילה לאם

על ידי יולי_קו » 26 פברואר 2018, 13:29

מאוד יפה מושך ומיוחד. מושך למחשבה.

תפילה לאם

על ידי אישה_במסע* » 25 פברואר 2018, 23:11

כן! כן! כן!
הייתי שמחה לפרט מה אהבתי, אבל אהבתי בעיקר את התחושה מהשיר, ואני לא יודעת להסביר מה יצר את התחושה הזו. באמת יש בזה משהו ישן כזה, ואני אוהבת את זה.

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 25 פברואר 2018, 22:50

כן! כן! כן!
והיה לי חשוב לפרט חלק מהדברים שאהבתי ולא רק לכתוב בכלליות שהשיר יפה.

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 25 פברואר 2018, 22:23

יו, תודה רבה לכן.
לגמרי לא הייתי בטוחה אם התוצר שווה משהו. שימחתן.

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 25 פברואר 2018, 09:07

ניסיתי בסגנון של שירי הענתיקה האחרים...
ניסית? הצלחת בגדול!
אהבתי את הקשר הצלילי בין כל המילים הראשונות בבית הראשון.
אהבתי את הניסוח ואת בחירת הפועל של "הקש יסעד..."
ואהבתי הכול!
השיר כל כך מגניב!

תפילה לאם

על ידי אישה_במסע* » 25 פברואר 2018, 08:10

מניחה את השיר ובורחת להתחבא...
למה להתחבא? השיר כל כך מגניב!

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 24 פברואר 2018, 22:26

וואללה 0-:
גמני השלמתי את הלימודים לפני אחת עשרה שנים (ועוד כמה חודשים), אבל בעברית.

מניחה את השיר ובורחת להתחבא...
קָשֶׁה יֵשׁ רַק בְּלֶחֶם,
הַקַּשׁ יִסְעַד פָּרוֹת,
קוּשָׁאן אִשּׁוּר לְמֶכֶר -
קִשּׁוּא הוּא בְּחִיר פֵּרוֹת.

מִקּוֹל תְּשׁוּאוֹת הֵידָד,
שָׁמַיִם רָעֲשׁוּ.
הֵרִיעַ כָּל הַגַּן -
לָעַד יְחִי קִשּׁוּא!

(ניסיתי בסגנון של שירי הענתיקה האחרים...)

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 24 פברואר 2018, 22:11

איפה ההיכרות עם הניקוד ושות'?
לפני כאחת עשרה שנים סיימתי לימודי עריכה שונית באוניברסיטת תל אביב...

שיר הקישוא
מגניב!!! אולי מתישהו תשתפי...

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 24 פברואר 2018, 21:53

ובהשראתך נראה שאבשל מטבוחה למשלוחי המנות
הידד! ואני בהשראתך כתבתי את שיר הקישוא (-:

היותר לי לשאול מאיפה ההיכרות עם הניקוד ושות'? חלק מתָכנית הלימודים לקלינאות? או שבאופן פרטי את מגלה עניין ולומדת (מה קרוי בעגה המקומית 'חינוך ביתי')?

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 23 פברואר 2018, 11:55

תודה, יקירתי.
אני מוצאת את עצמי מבולבלת ונבוכה מאז שינוי כללי הכתיב חסר הניקוד.
לא נראה לי שאי פעם אכתוב "אימא"...

שבת שלום!
ובהשראתך נראה שאבשל מטבוחה למשלוחי המנות. :-)|

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 23 פברואר 2018, 11:17

כי הן משקפות לי ב{{}}עָצמה{{}}

חוסר ארגון של תָכנית הקבוצות המשותפות

אח, הדברים הקטנים שגורמים לי עונג...

שבת שלום ומבורך @}

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 25 דצמבר 2017, 17:44

תודה! @}

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 25 דצמבר 2017, 09:12

_אני יודעת שכדאי להתאמץ בלהעביר עוד מטלות לאחריות הילדים, שבסופו של דבר יהיה לי קל יותר, ושגם הם יכולים להרוויח מזה (ידע, הרגלים, תחושת שייכות), אבל ההשקעה בהנחלת ההרגלים ובאכיפתם נראית לי מאמץ גדול מכפי כוחותיי בימים אלה, כך שאני כבר מעדיפה לעשות דברים בעצמי או לוותר עליהם, אפילו שהיה נעים יותר אם כן היו נעשים.
אני בטוחה שהטקסט הטרי של בשמת בבלוג של תמרוש (1. נחישות + התמדה, 2. הנאה) מבהיר את הבסיס החשוב לקידום הרעיון הזה, אבל אני מרגישה שזה גדול עליי לעשות את זה באופן גורף, אפילו שאני יודעת שאני מכניסה לעצמי גולים עצמיים_
קראתי והזדהיתי עד מאוד...
אם יורשה לי... הבנה שהגעתי אליה לאחרונה ועוזרת לי להתמודד עם תחושת החלושס הזאת: אנחנו נספיק הכול. גם אם היום אני עורכת שולחן לבד כי לא מצאתי בי את הכוחות להביא את הילדים לערוך איתי, גם אם היום אני עדיין מנעילה לילד כי אין לי סבלנות ללמד אותו לנעול לבד, גם אם היום אני לא שמה אף אגורה בצד לחיסכון לטווח ארוך כי אני זקוקה לכל אגורה ואגורה שיש לי כדי לשרוד את היום הזה - היום הוא רק יום אחד, ויש לנו המוני ימים ביחד. זה ממש בסדר. אפשר (וכדאי!) לעשות בכל יום את החישוב של אותו יום - מה אני יכולה ומה לא. גם כששמים אגורה בצד פעם בשבוע זה מצטבר. מכל הימים הרבים האלה, בטוח שיהיו מספיק שבהם כן יתאים לי ויהיה לי אפילו ממש כיף להדריך אותם לשלב הבא.
אז אני ממש בעד לשנות טרמינולוגיה. זה לא גול עצמי, זו התנהלות חכמה וקשובה לעצמך שמזהה את הזמנים שבהם לא מתאים לך להיות חינוכית. אני בטוחה שיש די והותר זמנים אחרם. תרשי לעצמך @}

<אני לא כאן>

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 24 דצמבר 2017, 10:39

פה כולם ממש אוהבים גרעיני דלעת אז זה לא בעיה:-)
נראה לי שגם אנחנו עברנו את זה בשלום(?) ובמהירות!

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 21 דצמבר 2017, 15:10

כמה זה המון? כמה שאפשר בלי שהילד ממש מתעצבן :-)
חופנים בכל ארוחה

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 20 דצמבר 2017, 23:59

(())

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 20 דצמבר 2017, 23:23

אבל זה דרש המון גרעיני דלעת
כמה זה המון?
התחלנו לבלוס כאן היום....

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 20 דצמבר 2017, 23:16

_אני שולחת אותך ללוח השנה הביתי. סמני בבקשה כוכבית בראש חודש אדר (אפשר וכיף בפורים במקום זה).
בעז"ה בתאריך הזה תיכנסי הנה שוב ותכתבי שהכול חלף-הלך ונשכח!_
באמת? כמה פשוט, ידעתי למה אני פונה אליך:-)
הנקודה הזאת כן חשובה בעיניי. לא הייתי משנה שום דבר בהתנהלות שתיארת, אבל כן הייתי מנסה לשים לב אם זה קורה הרבה, ואם כן - אולי מנסה לפעמים לעודד אותה בעדינות להמשיך ("ו...?", "כן...?").
אוקיי, לוקחת לתשומת ליבי.

תודה רבה רבה! היה לי ממש כיף ונעים לקרוא את התגובה שלך (פרופורציות זה כל כך חשוב:-))

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 20 דצמבר 2017, 15:39

גוונים
אצלנו היתה התמודדות מעולה עם תולעים שלקחה 24 שעות בדיוק. אכילה של כמויות גדולות של גרעיני דלעת לא קלויים ומריחה של שמן עץ התה בפי הטבעת.
הגרעינים יוצרים סביבה לא רצויה לתולעים במעיים, ואלו שעוד באות להטיל מוצאות משהו שכנראה לא מתאים להן מבחינת ריח ומרקם.
נדהמתי בעצמי מכמה מהר זה נגמר. אבל זה דרש המון גרעיני דלעת :-)

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 20 דצמבר 2017, 14:59

בעבר ניסית (או הצלחת??) להתמודד עם בעיה (משפחתית?) של תולעים באמצעים טבעיים.
היה משהו אבל לא חד-משמעי.
בהריון עם אזמרלדה היה פה איזה סבב ורמוקס לילדים והיה לי חשד שגם לי יש תולעים.
אולי אכלתי קצת שום וגרעיני דלעת, אבל בטח לא בכמויות שמשפיעות.
מה שכן עזר כנראה (כי למעשה לא ידעתי בוודאות שיש לי ולא ידעתי גם שהן מוגרו...) היה למרוח בערב וזלין סביב פי הטבעת ולנגב אותו בבוקר. ממה שהבנתי, התולעים יוצאות בלילות להטיל שם, וברגע שאוספים את הביצים כך, אין דור המשך.
לא יודעת אם הייתה לי סבלנות לנסות את זה, לו הייתי רואה שמי מילדיי סובל מתולעים...

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 20 דצמבר 2017, 14:53

היי גוונים ומיכל,

למען האמת, אין לי הרבה ידע מעבר למה שבוודאי קראתן או חוויתן.
כן מנסה לענות מתוך שילוב של ידיעותיי ושל איזה ניסיון לאינטואיציה מושכלת.

בראש ובראשונה, גוונים, אני שולחת אותך ללוח השנה הביתי. :-) סמני בבקשה כוכבית בראש חודש אדר (אפשר וכיף בפורים במקום זה).
בעז"ה בתאריך הזה תיכנסי הנה שוב ותכתבי שהכול חלף-הלך ונשכח! (())
<העצה הזאת כבר עבדה לי לא פעם!>

כרגע יש משפטים שבהן תחזור על כל הברה כמה וכמה פעמים מה שיגרום לה לפעמים להתייאש ולהפסיק להגיד את המשפט
הנקודה הזאת כן חשובה בעיניי. לא הייתי משנה שום דבר בהתנהלות שתיארת, אבל כן הייתי מנסה לשים לב אם זה קורה הרבה, ואם כן - אולי מנסה לפעמים לעודד אותה בעדינות להמשיך ("ו...?", "כן...?"). אבל קחי בחשבון שאולי הפרשנות שלך של "ייאוש" מנותקת ממה שהילדונת מרגישה, ואולי זה יותר שוכחת מה היא רצתה , שאז נראה לי שלא נורא - בעז"ה כל החיים לפניה להיזכר ולומר מחדש. :-)

יש אולי מאפיינים מסוימים שעוזרים להגדיר אם זאת התופעה השכיחה המוכרת אצל פעוטות שחולפת מעצמה או שזה משהו אחר שמצריך יחס אחר, בדיקה, טיפול וכד'?
הדברים היחידים שעולים בדעתי הם גמגום במשפחה או מצב סטרס.
אם קביעת תור לקלינאית - לעוד חודשיים-שלושה (סביר שלא יהיה תור מוקדם יותר גם ככה... P-:) - תשקיט את דאגתך - לכי על זה. תמיד אפשר לבטל.
<גם זאת עצה שאני אוהבת לתת...>

המערכת עוד לא בשלה והניסיון לדבר ברמה גבוהה יותר מהיכולת שלה גרם לגמגום ואז זה כבר נתקע... (הסבר הגיוני?)
אני חושבת שזה ההסבר הרשמי!
הייתי ממשיכה לדבר אליה כמו שנהגתם, בדרך הטבעית שלכם (שגם נשמעת לי נכונה ומעשירה), ובאמת בלי ידע מקצועי בנושא אבל מתוך מחשבה נראה לי שבסדר גם שהגדולה תנהג בדרכה התמימה והטבעית, כל עוד זה לא נעשה בדרך מלחיצה או ביקורתית, זה נראה לי... זורם, והרי זה מה שאתם מחפשים: דיבור זורם. :-)

היא עדיין מדברת לא מעט וכאמור מרכיבה משפטים יפים מאוד אבל יש לי הרגשה שעכשיו זה פחות.
כל עוד לא מדדת, זה נשאר בגדר תחושה. כל אחד יכול לפעמים לשיים פריט ספציפי ולפעמים לקרוא לו "זה".
אבל אני דווקא לא פוסלת את ההתרשמות שלך.
כיוון שהילדה אינטליגנטית כל כך, נראה לי הגיוני, שהיא תחוש בקושי שלה ובצורה בלתי מודעת תקל על עצמה. כל עוד זה זמני זה נראה לי בסדר ואפילו יפה, כמו שלא היינו מודאגים ממישהו שכואב לו הגרון ומעדיף לדבר פחות.

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 20 דצמבר 2017, 06:49

העניין הוא שנראה שזה ממש נתקע, זה כבר שבועיים או יותר וזה מאוד חזק. זה לא איזה גמגום עדין כמו שהיה קורה לה מדי פעם גם קודם. והיא מוותרת על הדיבור שזה הכי כואב לראות. מתייאשת באמצע משפטים..
אני מאוד מקווה שזה אכן שלב בהתפתחות הדיבור..

תפילה לאם

על ידי מיכל_בז* » 20 דצמבר 2017, 06:37

גוונים, גם לעלמה זה היה קורה. בכל קפיצת דיבור משמעותית, היא הייתה חוטפת איזה גמגום שלא היה לנו פשוט לראות כי זה תסכל אותה. זה עבר כלא היה בקפיצה האחרונה ונראה לי שזה מאחורינו.

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 19 דצמבר 2017, 21:38

ודבר אחר ולא קשור בכלל, זכור לי במעומעם שבעבר ניסית (או הצלחת??) להתמודד עם בעיה (משפחתית?) של תולעים באמצעים טבעיים.
אם אכן כך מה מסקנותיך?

תפילה לאם

על ידי גוונים* » 19 דצמבר 2017, 21:35

טוב, כותבת לך פה, כי הבנתי פתאום ששם זה לא הדף בית (אם זה בכלל משנה בימינו ההגדרות האלו).
הקטנטונת בת אוטוטו שנה ועשרה חודשים התחילה לגמגם. אבל ממש.
רקע: מתוקנות שמדברת מעולה, מרכיבה משפטים של שלוש-ארבע-חמש מילים. אמנם הדיבור די משובש ולא ברור אבל מבנה המשפט נכון לגמרי. כולל הטיות (אני, את, אתם) זמנים (עבר, הווה, לא זוכרת לגבי עתיד)ואוצר מילים גדול.
שרה בתים שלמים משירים וזוכרת המוני שירים. לא בשטף מושלם אבל הי היא פצפונת...
ופתאום לפני כשבועיים שלושה, התחיל גמגום עדין, מן חזרה על הברה פעם או פעמיים. מאז זה רק הולך ומחמיר. כרגע יש משפטים שבהן תחזור על כל הברה כמה וכמה פעמים מה שיגרום לה לפעמים להתייאש ולהפסיק להגיד את המשפט, אולי שוכחת מה היא רצתה או שפשוט מתייאשת. ומה שיקשה מאוד על הבנת המשפט.
אז קראתי הרבה והבנתי שזה שכיח יחסית וברוב המקרים עובר לבד ושצריך פשוט לא להתייחס ולהמשיך לדבר איתה רגיל לגמרי, להתייחס לתוכן ולא לאופן בו הדברים הנאמרים ובכלל להתייחס לכל הדבר הזה באדישות מוחלטת.
אנחנו מיישמים לגמרי.
אבל כמה דברים:
בכל זאת יש רגעים שדאגה מתגנבת לליבי... בעיקר כשיש רצפים ממש 'כבדים'... גם אצלנו, כמו שקראתי שלרוב קורה, זה לא אחיד, כן יש מקרים שאומרת משפטים שלמים ללא גמגום, זה מושפע גם מעייפות ואולי מעוד פרמטרים שלא עליתי עליהם. יש אולי מאפיינים מסוימים שעוזרים להגדיר אם זאת התופעה השכיחה המוכרת אצל פעוטות שחולפת מעצמה או שזה משהו אחר שמצריך יחס אחר, בדיקה, טיפול וכד'?
עוד משהו, אחותה הגדולה (בת שלוש ושבעה חודשים) ורבלית בטירוף, מדברת כמו בת שבע בערך, יש הרבה מלל בבית.. כל הזמן התחושה שלי היא שהקטנטונת שמנסה לחקות את אחותה בהכל מנסה להיות כמוה גם בדיבור, שיש לה יכולות קוגניטיביות אבל המערכת עוד לא בשלה והניסיון לדבר ברמה גבוהה יותר מהיכולת שלה גרם לגמגום ואז זה כבר נתקע... (הסבר הגיוני?) והשאלה אם יש מה לעשות מבחינה סביבתית, אולי איכשהו לדבר פחות בסביבתה יעזור? לדבר פחות אליה? כל הזמן אני מדברת אליה כמו שאני מדברת אל אחותה כי בגדול אני די מאמינה בלדבר לתינוקות וילדים קטנים רגיל יחסית (לא לפשט מדי, כמובן שלא בטון תינוקי וכד') אולי זה מכביד עליה?
ודבר אחרון, אנחנו אמנם לא מתייחסים לגמגום אבל הגדולה לפעמים כן. חוזרת אחריה או משלימה לה את המילה, הבנתי שזה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות, אבל לא יודעת כל כך איך להסביר לגדולה שתימנע מלעשות את זה כי לא רוצה לייצר אצלה בראש שיש בעיה. בינתיים היא מתייחסת לכל העניין בטבעיות וגם כשהיא מתייחסת לגמגום זה נעשה בטבעיות מוחלטת לא כמו שמבוגר יתייחס לזה.
טוב בעצם עוד משהו, באמת אחרון (אמא'לה איזה אורך...) מה שהכי מדאיג אותי בעצם... יש לי מן הרגשה שמאז שהתופעה התחילה היא מדברת פחות. יותר משתמשת ב'זה' כדי לתאר מה היא רוצה (נגיד היום רצתה שאתן לה עוד דף ציור ובפירוש זכור לי שבעבר היתה אומרת עוד דף אמא והיום רק אמרה זה או את זה). יותר בוכה כשלא מקבלת מה שהיא רוצה במקום להגיד וכד'. היא עדיין מדברת לא מעט וכאמור מרכיבה משפטים יפים מאוד אבל יש לי הרגשה שעכשיו זה פחות.
אז... מה את אומרת?

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 19 נובמבר 2017, 22:07

להצליח לפתור קונפליקט כשהקונפליקט מעורפל ולא ברור מה כל צד רוצה זה קרוב לבלתי אפשרי
בוודאי. אני אומרת שאפילו שעזרת לי להבהיר את הקונפליקט, עדיין לא ברור לי מה נכון לעשות.

תפילה לאם

על ידי אישה_במסע* » 19 נובמבר 2017, 19:22

אבל לא לפתור אותו
כנראה כי אני חושבת שלהעלות את הקונפליקט בצורה ברורה זה הדרך לפתרון. לא תמיד, אבל בהרבה מקרים זה עובד ככה בשבילי. ולהצליח לפתור קונפליקט כשהקונפליקט מעורפל ולא ברור מה כל צד רוצה זה קרוב לבלתי אפשרי בניסיון האישי שלי. אולי אנשים שמוכשרים בדברים שונים ממני יכולים לעשות את זה, לי זה לא עובד.

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 19 נובמבר 2017, 18:56

תודה על ההזדהות, במעבה. @}

אישה, את עוזרת לי למקד את הקונפליקט, אבל לא לפתור אותו... :-)

תפילה לאם

על ידי אישה_במסע* » 19 נובמבר 2017, 09:41

ניחוש: רוב הנשים היו כן מעדיפות שיפעילו עליהן רמאות כזאת.
ניחוש: יש המון נשים שנפגעו מינית בצורה זו או אחרת, והתנהלות כזו יכולה ממש לפגוע בהן. גם אם אניח לרגע שרק הן יפגעו, זה עדיין קבוצה גדולה. וזה תוך התעלמות מזה שבסביבה שאני מכירה רוב הנשים לא ירצו רמאות כזו.

אני חושבת שהנזק הפוטנציאלי כאן עצום.

וזה אפילו אם להתעלם מהנזק ארוך הטווח שיש בגלל פגיעה באמון, שהוא הסיבה שלא משתמשים בפלסבו.

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 19 נובמבר 2017, 09:18

כבר כשכתבת על רופא הנשים בעבר רציתי להגיד לך: לפי תיאורך את האדם נראה לי שגם אני הייתי מטופלת אצלו איזו תקופה, וגם עליי הוא עשה את אותו טריק. בזמנו יצאתי קצת מבולבלת, לא היה ברור לי מה קרה ואיך קרה, חשבתי שזו הייתה אי הבנה. כשאת סיפרת ירד לי אסימון שזה היה מכוון. הזדהיתי עם הקונפליקט שלך ביחס לתעלול הזה. אני די בטוחה שזה אכן הקל עליי, אבל זה באמת משאיר גם הרגשה מוקטנת מעט...
ניחוש: רוב הנשים היו כן מעדיפות שיפעילו עליהן רמאות כזאת.
(וזה עדיין לא אומר שזה לגיטימי.)

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 07 נובמבר 2017, 22:58

ספר שמתאר בצורה מרתקת ומטלטלת את התמודדותה של נערה אנורקטית.
כמובן שהסוף אופטימי, ולטעמי לא מספיק מנומק, כאילו מעבר חד מדי לסיום מהיר וטוב לאחר הידרדרות מפורטת, אבל כל השאר היה אמין בעיניי (בלי להכיר מבפנים).

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 07 נובמבר 2017, 13:28

לא...
אני מודה שאני כבר שנים בעצם לא קוראת רומנים אלא רק ספרי עיון.
מה בזה הזכיר לך אותי?

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 07 נובמבר 2017, 10:58

כותבת,
תודה על ההפניה. נזכרת שכבר קראתי שם, אבל בכל זאת נחמד לחזור לקרוא.

ציל צול,
בדיוק חשבתי עלייך. אמש סיימתי לקרוא את "נערות חורף". נתקלת? קראת?

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 05 נובמבר 2017, 21:03

תודה על מה שהשארת אצלי!

תפילה לאם

על ידי כותב_ת* » 05 נובמבר 2017, 19:42

http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... 1%F8%EB%E4
שיחות (17.11.2008 18:07):
(בעניין הגפת, ששאלת)

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 30 אוגוסט 2017, 14:50

תודה!!! (הו, בזמן האחרון אני מסמסת יותר ויותר, והמילה "תודה" די שימושית, וכה (!!!!) מעצבן להקליד אותה בטלפון ישן!)
הגבתי אצלך.

תפילה לאם

על ידי אישה_במסע* » 30 אוגוסט 2017, 14:03

התכוונתי לכתוב אצל על השיר, אבל ראית שזה ארוך ותופס נפח, אז כתבתי אצלי. מוזמנת לקרוא @}

בקצרה: אני ממש ממש שמחה שיש שירים כאלו, עם עומק, ותוכן, והכרה של טקסטים אחרים והתייחסות אליהם. חסרים נביאים בחברה שלנו, ואני שמחה שיש אנשים שאומרים "הנה ימים באים נאום ה' אלוהים".

אני לא מסכימה עם התוכן של השיר. זה נושא לדיון שלם, אם תרצי.

תפילה לאם

על ידי פרח_בית* » 23 מאי 2017, 06:38

היי תפילה, נראה לי שאבוא היום (עדיין צריכה קצת שכנועים עצמיים...)
תוכלי לשלוח לי מייל לכתובת שבראש דף הבית שלי? שנחליף פרטים מזהים :)

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 17 מאי 2017, 00:39

אני עושה במג'י מיקס
אה, אין לי, אבל אני מניחה שאפשר לבצוע כמות מתוך אריזת וואקום של תמרים מגולענים.
טוב, כיוון שאני הצרכנית העיקרית המשוערת של העוגיות, סיכוי טוב שלא אאפה אותן בקרוב ממש, אבל שומרת את הרעיון. תודה!

תפילה לאם

על ידי פרח_בית* » 16 מאי 2017, 23:14

אני עושה במג'י מיקס, זאת קערה רחבה (כלומר לא הגבוהה כמו של בלנדר לשייקים).
זה יוצא בצק רך.
בעיקרון מה שבאמת צריך טחינה זה התמרים, אז אולי אפשר לעשות ניסיון לטחון תמרים עם השמן למשל, ואז לערבב אותם ידנית עם שאר המצרכים

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 16 מאי 2017, 22:43

תודה, פרח.
באמת נראה נחמד.
אבל קצת מפחיד אותי לאמץ מדי את הבלנדר, לא?

תפילה לאם

על ידי פרח_בית* » 16 מאי 2017, 21:44

עוגיות (יוצא בערך 20 עוגיות):
100 ג' קמח כוסמין
100 ג' שקדים טחונים
5-7 תמרים (תלוי כמה מתוק רוצים)
כפית אבקת אפייה
80 ג' שמן קוקוס או 90 ג' חמאה
גרידת לימון
תמצית וניל
אפשרי - בסוף להוסיף קצת אגוזים, צימוקים, חמוציות וכו'

לטחון את הכל יחד, להוסיף תוספות. להכניס למקפיא לחצי שעה בערך.
לגלגל לעוגיות.
לאפות 15-20 דקות ב-180 מעלות
אפשר להוסיף ולשנות כל מיני בשביל לגוון בטעם - אולי קצת קקאו במקום חלק מהקמח לעוגיות שוקולדיות, או קוקוס טחון/פרג במקום חלק מהשקדים. וגם קינמון/ג'ינג'ר או תבלינים נוספים.

לאחרונה היו אצלנו אורחים לארוחת שישי, והכנתי את העוגיות האלה שטוחות (רידדתי על תבנית אפיה, חתכתי לריבועים עם סכין, ואחרי האפיה הפרדתי ביניהן בזהירות).
על זה שמתי קצת קצפת (הקצפתי שמנת מתוקה והמתקתי ב-2 כפות תרכיז תפוחים טבעי),
ועל זה קוביות תפוחים מטוגנות - הקפצתי במחבת עם חמאה (אפשר שמן קוקוס), עד שהתרככו, עם קינמון, שקדים קצוצים ופקאנים. יצא ממש יפה ומרשים וטעים.
אפשר אולי גם להשתמש בבצק של העוגיות, ולעשות ממנו מעין מאפה ממולא תפוחים וקינמון. נראה לי ייצא ממש טעים. אני אנסה מזה מתישהו.

ועוגה בחושה פשוטה באותו סגנון:
2 ביצים
1/3 כוס שמן קוקוס
תמצית וניל
2/3 כוס מיץ תפוזים
5-7 תמרים
3/4 כוס קמח
כפית אבקת אפייה
1/2 כוס קוקוס טחון
1/4 כוס פרג

לטחון הכל יחד במיקסר, להעביר לתבנית אינגליש מרופדת ומשומנת (עשיתי בחד פעמית, קטנה יחסית. אפשר לעשות גם בתבניות מאפינס. אם עושים בתבנית גדולה יותר אז לעשות כמות וחצי מכל המרכיבים).
לאפות 20-25 דקות על 180 מעלות

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 15 מאי 2017, 23:48

מעניין!

תפילה לאם

על ידי פרח_בית* » 15 מאי 2017, 20:55

תפילה, יש לי מתכון לעוגיות פשוטות עם קמח כוסמין ושקדים טחונים, שמומתקות עם תמרים. מעניין?

תפילה לאם

על ידי קול_פעמונים* » 15 מאי 2017, 14:32

איזה יופי!
כל מאכל שהוא ממזון בריא שהוא באמת, אבל באמת, טעים ממלא אותי שמחה.
עד כמה יצא מתוק?
גם אני חשבתי לשחק עם המתכון הזה, רק יותר בכיוון של הוספת בננה.
אצלי ב"ה אוכלים ירקות גם כשהם לא "מתחבאים" בעוגה, אז יש לי פחות אינטרס להחביא אותם (-:
אני מתמקדת במציאת והמצאת עוגות וממתקים כדי שבחורציק ירגיש שגם לו יש, כשהוא עומד מול כל העולם וחטיפיו.
דרך אגב, מצאתי מתכון לעוגיות מעולות ממש על בסיס קמח שקדים, שקדיה וקמח קוקוס, שממותקות בדבש- מעניין אותך?

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 12 מאי 2017, 10:39

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 19 דצמבר 2016, 16:57

תודה רבה.

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 19 דצמבר 2016, 08:17

רק רציתי, בקצרצרה, בריצה, על רגל אחת, להציע לך הזדהות ותמיכה מלב אל לב - גם אני עוד נטולת מכשיר חכם, גם אני תוהה כמה זמן עוד אוכל לעמוד בפרץ, גם אני מתלבטת על המחירים של מצב ה"אין" לעומת המחירים של מצב ה"יש" (בינתיים עוד בוחרת באין, לא סגורה לגבי העתיד). וגם אני חוששת שהמאמצים לא להפוך את המכשיר למלכודת עלולים לגזול ממני אנרגיות מעל ומעבר לאלה שבמאגר... מאוד מאוד מבינה אותך.

תפילה לאם

על ידי במעבה_הפרדסים* » 05 אוקטובר 2016, 22:12

באיחור: תודה!
אולי אאמץ לי את העצים כסמל |עץ| |עץ| |עץ|

תפילה לאם

על ידי טליה_אלמתן* » 10 ספטמבר 2016, 19:05

תודה רבה אשאל אותה!

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 16 אוגוסט 2016, 09:12

אוי, רפרפת לפני שכתבתי את הכי חשוב :-)
חופשה נעימה מאוד שתהיה לכם.

תפילה לאם

על ידי ציל_צול* » 16 אוגוסט 2016, 09:11

מסרתי לה והיא חייכה בעיניים בורקות
תפסת אותי בבטן הרכה עם המשפט הזה.
העיניים הבורקות שלה זה הדבר הראשון שנקלט ממנה כשפוגשים אותה בפעם הראשונה.
איזו ילדה מתוקה יצאה לך...
משמח אותי שהיא עוד זוכרת אותי.

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 16 אוגוסט 2016, 09:10

תודה. אחזור.

תפילה לאם

על ידי תפילה_לאם » 16 אוגוסט 2016, 09:10

רפרפתי. יוצאים לחופשה עם המשפחה של בעלי.
אשוב.
תודה!

חזרה למעלה