תרופות בהנקה

שליחת תגובה

מה שרואה מבפנים הוא מה שנראה מבחוץ
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: תרופות בהנקה

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 04 דצמבר 2018, 15:02

זה מוצר כוורת, לא? אין שום סיבה שיהיה אסור. כמו שמותר לאכול דבש.

תרופות בהנקה

על ידי קרן* » 04 דצמבר 2018, 11:42

האם אפשר לקחת טיפות פרופוליס בזמן הנקה?

תרופות בהנקה

על ידי נווה_מדבר* » 27 דצמבר 2009, 07:06

תודה קרוטונית.

תרופות בהנקה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 דצמבר 2009, 22:01

הייתי סומכת על מרכז טרטולוגי (טל' בראש הדף) יותר מאשר על בית חולים.

תרופות בהנקה

על ידי נווה_מדבר* » 26 דצמבר 2009, 20:00

אה. רק לציין שמניקה הנקה מלאה את בתי בת השלושה חודשים.

תרופות בהנקה

על ידי נווה_מדבר* » 26 דצמבר 2009, 19:55

יש לי כאבים בקיבה בימים האחרונים.
הציעו לי לקחת מלוקס. האם בעייתי בהנקה?
(מתכוונת לברר גם בבית חולים, אך אשמח גם לתגובה באופנית).
בתודה מראש!

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 10 נובמבר 2009, 21:51

ובשל חוסר ודאות לגבי השלכות עתידיות של טיפול זה על תינוק
האם האפשרות הזאת נמסרה לך ממקור מוסמך? מרכז טרטולוגי אמין, למשל?
אם לא, אז בואי קודם נברר את זה, טוב?

בגיל שבעה חודשים, מעט מאוד תרופות באמת בעייתיות לתינוק.

כמו כן, אני מצטטת כאן את המומחים מספר 1 בארץ, ב"מידע הנקה" (פרופ' ארטור אידלמן, ד"ר מירה ליבוביץ וד"ר דינה צימרמן): גיליון 7, "שימוש בתרופות בנשים מיניקות" מאת ד"ר דינה צימרמן, עמ' 5:

"יש לזכור שבלא הנקה (ובהעדר בנקים לחלב אם), התינוק יקבל תרכובת מזון מלאכותית - שהיא כשלעצמה תרופה עם תופעות לוואי ידועות ומוכחות. הסיכון התיאורטי של חלב אם עם כמות קטנה של תרופה צריך להישקל בזהירות כנגד הסיכונים הידועים של העדר חלב אם".

במלים אחרות: כאשר משווים "חוסר ודאות לגבי השלכות עתידיות של טיפול זה על תינוק" עם ודאות ברורה לגבי השלכות שליליות, גם בהווה וגם עתידיות, של מתן תמ"ל - בכלל לא ברור שחששות תיאורטיים לגמרי לגבי התרופה חזקים יותר מהוודאות הברורה שיש כיום לגבי התמ"ל כתרופה!

האם הרופאים שמטפלים בך ורוצים שתקחי את התרופה הנ"ל - מתמצאים בכלל בתרופות בהנקה? יודעים לשקול שיקולים כאלה? ההימור שלי הוא שאין להם מושג ירוק, אבל מי יודע, אולי אני טועה.

לא ברור לי מה פירוש "בעקבות טיפול תרופתי" - את התרופה כבר קיבלת והתינוק עדיין יונק? אז בשביל מה להפסיק להניק עכשיו? או שהכוונה היא שאת עומדת לקבל טיפול תרופתי, שעלול להיות בעייתי, ואז אולי תצטרכי לגמול?

תרופות בהנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 נובמבר 2009, 18:59

בשמת שלום,

בעקבות טיפול תרופתי, ובשל חוסר ודאות לגבי השלכות עתידיות של טיפול זה על תינוק, יתכן שאצטרך לסיים הנקה. מעבר לכך שזה מצער אותי מאוד, אני מודאגת מעניין התחליפים. הבן שלי בן שבעה חודשים, האם יש לך מושג לגבי תחליפים מועדפים ?
מודה לך מראש !

תרופות בהנקה

על ידי פורחת* » 23 מאי 2009, 06:58

מישהי יודעת אם אנטי היסטמינים מותרים בהנקה או יכולים לפגוע בה?
אני פורחת פריחה אלרגית כבר ארבעה ימים ומיניקה ילד בן שלוש.

תרופות בהנקה

על ידי אילה_א* » 21 מאי 2009, 06:18

אם את מתכוננת אז כדאי לך גם להוסיף אומגה שלוש

תרופות בהנקה

על ידי אמא_לאסף_יואב_עידו_וליבי* » 21 מאי 2009, 02:00

ותודה על התשובה כמובן :-)

תרופות בהנקה

על ידי אמא_לאסף_יואב_עידו_וליבי* » 21 מאי 2009, 01:59

היי א',

לא חשוב לי להיכנס להריון מהר. אנחנו פשוט בלי אמצעי מניעה נכון לעכשיו, ומכיוון שהווסת ביקרה אותי כבר פעמיים, אנחנו לוקחים בחשבון שיכול להיות שאכנס להריון. אז לא רע אם אתכונן עם קצת חומצה פולית, לא?

תרופות בהנקה

על ידי א* » 20 מאי 2009, 22:36

אמא של אסף עידו וליבי,
חומצה פולית היא חומר שדרוש לגוף ועודפים ממנו מופרשים.זה לא מזיק לתינוקת שתקבל חומצה פולית דרך החלב,זה משובח.
כתבת שהתינוקת בת 6.5 ח'.
למה חשוב לך להכנס להריון כל כך מהר?(כמובן שאת רק שואלת שאלה טכנית ולא מעונינת שיכנסו לך לשיקולים פרטיים,זה ברור)

תרופות בהנקה

על ידי עדי_יותם* » 20 מאי 2009, 21:32

זארו, עם כל הכבוד לרופאה, זה שהיא אמרה עדיין לא אומר שזה נכון. לאורך השנים נתקלתי לא אחת בחוסר ידע של רופאים. גם הם לא יודעים הכל. לכן יש מרכזים טרטולוגיים, שגם רופאים נעזרים בהם.
גם כשחומר מסוים רעיל, הוא לא בהכרח יכול לעבור לחלב. זה תלוי בגודל המולקולה, בהרכב הכימי שלו, בקצב הפירוק שלו.
לא מכירה טכניקות ניקוי, מצטערת. בהצלחה!

תרופות בהנקה

על ידי זארו_סובה* » 20 מאי 2009, 21:29

אין לי צורך במרכז הטרטולוגי, כיוון שהרופאה כבר אמרה לי שהחומר רעיל ואסור להניק לאחר הזרקתו.
יש לי צורך בעצות איך להתמודד עם זה... למזלי הילדה אוכלת ברצון מוצקים ושותה קצת חלב שקדים מבקבוק מידי פעם. לצערי כבר כמה שבועות שאינה מוכנה לשתות חלב אם שאוב (אם כי לא ניסיתי להציע לה בעצמי, אולי אז תסכים?!).
לגבי כמה שיותר קרוב להזרקה - זה יהיה קצת לא מעשי כיוון שאני לא מוכנה להכניס את הילדה לבית החולים ובוודאי אצטרך להגיע לפני מועד הבדיקה המדויק, אך בכל אופן תודה על הטיפ.
קראתי פעם מחקר ששתיית תה קמומיל מסייעת בניקוי הדם ושחליטת רוזמרין עוזרת בניקוי הכבד. האם מישהי מכירה עוד דברים? יכולה לאשר או להפריך? זה סוג הייעוץ שאני מחפשת.

תרופות בהנקה

על ידי e* » 20 מאי 2009, 14:01

זארו
בנוסף, כדאי להניק כמה שיותר קרוב למועד ההזרקה כיוון שיש חומרים שמתרכזים דווקא בחלב

תרופות בהנקה

על ידי אמא_לאסף_יואב_עידו_וליבי* » 20 מאי 2009, 00:12

חומצה פולית בהנקה - האם מותר?

הכוונה כהכנה לפני כניסה להריון אפשרי, חומצה פולית של סולגאר. היונקת בת 6.5 חוד', אם זה משנה.

תודה.

תרופות בהנקה

על ידי עדי_יותם* » 20 מאי 2009, 00:06

בדקי במרכז הטרטולוגי בבילינסון (מס' טלפון למעלה) אם אכן יש צורך בהפסקת ההנקה. הם מתמחים בתרופות והנקה. תזדקקי לשם המדויק של חומר הניגוד שיזריקו לך. תלוי בחומר - יש חומרים שלא מצריכים הפסקה של ההנקה אף לא לרגע. בהצלחה בבדיקה!

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 19 מאי 2009, 23:47

היחידים שמוסמכים לענות לך על שאלות מסוג זה הם המרכזים הטרטולוגים שהטלפונים שלהם מופיעים בראש הדף. למיטב ידיעתי בילינסון הם אלו שמתמחים יותר בתרופות בהנקה.
המלצה שלי- לתת יומיים-שלושה לפני בקבוקים עם חלב שאוב לילדה, נניח אחד ביום, כדי שלא תגיעי חס וחלילה למצב שלא תרצה את החלב מהבקבוק.

תרופות בהנקה

על ידי זארו_סובה* » 19 מאי 2009, 14:43

אני צריכה לעבור בדיקת MRI ייחודית שבמהלכה מזריקים חומר כלשהו. הרופאה האחראית במרפאה בה אני אמורה לעבור את הבדיקה הודיעה לי שלא אוכל להניק ב 24 השעות שלאחר הבדיקה ואצטרך לשאוב ולשפוך את החלב במהלך אותן 24 שעות.
רציתי לשאול האם לדעתכן כדאי לקחת עוד כמה שעות נוספות ללא הנקה, ליתר בטחון.
דבר שני - האם יש משהו שאוכל לקחת/לשתות/לאכול כדי לזרז את ניקוי הגוף מהחומר הרעיל?
מדובר על ילדה בת 10 חודשים שיונקת 1/2 יום (פחות או יותר מ 15:00 אחרי הצהריים ועד 8:00 בבוקר) ושמזמן לא קיבלה בקבוק שאוב.
מבחינת חלב שאוב ליום הבדיקה והיממה שאחריו - אני מסודרת. (יהיה לי מספיק חלב מוקפא).

תרופות בהנקה

על ידי עלמו_נית* » 03 מרץ 2009, 21:04

כבר שמעתי על רופאים שרשמו תרופות לא מתאימות
אני מוודאת באחד מהר"מ - לפי ההמלצות של ד"ר ליבוביץ:

מרכז הארצי ליעוץ טרטולוגי: 02-6243669. הם עונים בימים א'-ה' בשעות 9:00-15:00
אפשר לשלוח להם גם שאלות בפקס: 02-6241328

· מרכז לייעוץ תרופות בהריון והנקה ובכלל בבי"ח אסף הרופא 08-9779309/152 בתשלום של 20 ש"ח.

· המרפאה לייעוץ טיפול תרופתי בהריון והנקה, המרכז הרופאי על-שם שיבא תל השומר 03-5302787. (לאחרונה לא נותנים תשובות טלפוניות)

· מרכז ייעוץ תרופות בהריון והנקה, בית החולים הדסה ירושלים 02-6243663 או 02-6243669.

· המרכז הארצי למידע בהרעלות, בית החולים רמב"ם חיפה 04-8542725 (04-8529205 קו חירום).

· בלינסון 03-9376911




ד"ר ליבוביץ

מידע על תרופות בהנקה, אינדקס תרופות


מידע על תרופות בהנקה כדאי לברר אך ורק במרכזים על מידע תרופתי בהנקה,
בבי"ח בילינסון או באסף הרופא
(מרכז רפואי רבין - קמפוס בילינסון, 9376911- 03 (15:00 – 8:00)

מרכז ייעוץ תרופתי, בית חולים אסף הרופא, 9779309- 08 (14:00 – 8:00)

במרכזים להרעלות, כמו ברמב"ם, או באינדקס התרופת כמו זה הנ"ל, משתמשים במידע של היצרן בלבד, וזה לרוב לא ממליץ על שימוש בהנקה, כי חברת התרופת אינה מוכנה לקחת כל אחריות, ולא מעוניינת להעביר את התרופה רישוי מיוחד לשימוש בהנקה, העולה מיליוני דולרים, ולכן על כמעט הכל אומרים שאסור. המרכזים למידע תרופתי בהנקה מתבססים על מחקרים בילתי תלויים על התרופות, כולל על מידע על אופן פעולת התרופה, חדירתה לדם, ספיגתה למערכת העיכול, חדירתה לחלב ועוד ועוד - וההמלצות מתבססות על המידע הזה.

ד"ר ליבוביץ
מנהלת המרכז הרפואי להנקה, אודים

תרופות בהנקה

על ידי ליהי_פאי_תפוחים* » 03 מרץ 2009, 19:37

הרופא נתן מרשם לנרות פולידין נגד פטריה בנרתיק. שאלתי אם מותר להשתמש בהנקה ואמר בטח.
רוצה לבדוק גם איתכן נשים יקרות לפני שאני רצה לקנות.
כמובן שאם למישהי יש פתרון טבעי עבורי אני אשמח ביותר!
תודה (-:

תרופות בהנקה

על ידי ורד_לב* » 04 יולי 2008, 14:45

c]מאמר חשוב id[/po]=204&objectid=10518876 שהתפרסם בניו זילנד.
שלא נדע!

תרופות בהנקה

על ידי מנסה_לעזור* » 20 מאי 2008, 22:41

תבדקי במרכז בבי"ח בילינסון - 03-9376911. יש הרבה מאוד דיסאינפורמציה גם בקרב רופאים.

תרופות בהנקה

על ידי איילת_מושל* » 20 מאי 2008, 21:47

מנסיון בעבודתי כהידרותרפיסטית עם מטופלים שהיו להם בעיות דומות בכתף הייתה הקלה הדרגתית ואף החלמה- כמובן שצריך גם להקפיד על אורח חיים נכון
על מנת לאפשר לדלקת לעבור וניתן גם לשלב טיפולים אלטרנטיביים ביבשה. את יכולה לבדוק בבריכות הטיפוליות הקרובות לאיזור מגורייך. חשוב ללכת להידרותרפיסט/ית טוב עם ניסיון בתחום ועם התייחסות הוליסטית.
בהצלחה

תרופות בהנקה

על ידי אנונימי » 20 מאי 2008, 21:43

לא הגעתי למצב שלך, אבל הייתי בדרך. דיקור סיני עזר לי פלאים.
תרגישי טוב ומזל טוב!

תרופות בהנקה

על ידי פלונית2* » 20 מאי 2008, 21:33

ד"ר מירה ליבוביץ
שהיא רופאה ויועצת הנקה.

תרופות בהנקה

על ידי עלמו_נית* » 20 מאי 2008, 21:09

הייתי בודקת גם רפואה סינית והומיאופטיה.
לשאוב נראה אפשרי בתיאוריה אבל קשה במציאות בהתחשב גם במצבך הפיזי
תוכלי להשיג עזרה לצורך העניין?
כדאי לדעתי להתייעץ גם עם ד"ר מירה ליבוביץ

MERKAZ-HANAKA.COM
המרכז הרפואי להנקה, מושב אודים 67, 42905. טלפון: 09-8858256

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 20 מאי 2008, 21:09

מה עם למרוח טראומיל?

תודה, ניסיתי. וגם וולטרן. הטראומיל עזר קצת, אבל רק לזמן קצר. הוולטרן בכלל לא. אף פעם לא שמעתי על הזרקה של טראומיל.
אתקשר מחר למרכז הטרטולוגי להתייעץ. תודה בינתיים.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 20 מאי 2008, 20:00

מה עם למרוח טראומיל?

תרופות בהנקה

על ידי עירית* » 20 מאי 2008, 19:35

ד"ר אסתר ליפסקר מבי"ח שערי צדק הזריקה לי טראומיל (כן- אותו החומר של המשחה ההומאופטית) לשורש כף היד לפני שעברנו לתותחי הקורטיזון. היא אמרה שלחלק מהמטופלים שלה זה עזר והספיק. למיטב ידיעתי היא היחידה שמשתמשת בתרופה זו, לפני הטיפול הקונבנציונלי.
אני מסייגת את המידע בכך שהיא מתמחה בשורש כף היד (מנהלת מח' כירורגית כף יד בשערי צדק י-ם), אבל שווה לבדוק. יש לי את הטלפון שלה אם את מעוניינת.

תרופות בהנקה

על ידי פלונית2* » 20 מאי 2008, 19:13

טאו שיאצו - איילת מאיר עוסקת בשיטה יחודית שפיתח אנדו מיפן , איילת שהתה ביפן לצורך הלימוד ועוסקת בכך שנים רבות
היא מעולה והטיפול עמוק המגע אינו עדין אך התוצאות מדברות בעד עצמן.
הרגשתי שיפור והתחזקתי כבר אחרי הטיפול הראשון. טל' 02-5670747. (אילנה לשם)

העתקתי את זה מהדף המלצות.

ומזל טוב! (כמעט שכחתי)

תרופות בהנקה

על ידי פלונית2* » 20 מאי 2008, 19:12

נסי לראות כאן: המלצות מטפלים אלטרנטיביים
אני מכירה מישהו אבל הוא מאזור המרכז (ליד אונ' בר אילן, אני מניחה שזה רחוק לך). בטח ייכנסו לכאן עוד ויתנו המלצות ממוקדות.

(()) בהצלחה ובריאות טובה במהרה לך.

תרופות בהנקה

על ידי סוף_מעגל* » 20 מאי 2008, 19:06

ייתכן שהמידע שיש בידי הרופא אינו מעודכן. מה שיגידו לך במרכז הטרטולוגי, זה מה שעדכני ומהימן.

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 20 מאי 2008, 18:36

פלונית השניה, תודה. אני מאזור מודיעין, אשמח לקבל המלצות

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 20 מאי 2008, 18:21

קודם כל לעניין תרופות את יכולה לבדוק כאן:

מרכז הארצי ליעוץ טרטולוגי: 02-6243669. הם עונים בימים א'-ה' בשעות 9:00-15:00
אפשר לשלוח להם גם שאלות בפקס: 02-6241328

ייתכן שהמידע שיש בידי הרופא אינו מעודכן. מה שיגידו לך במרכז הטרטולוגי, זה מה שעדכני ומהימן.
מעבר לזה, ממליצה לך בחום לנסות שיטות טיפול אלטרנטיביות: שיאצו למשל (טאו שיאצו למשל) או שיטות אחרות. הרבה יותר יעיל, והרבה יותר ידידותי לך ולתינוק.
אם את רוצה המלצות, כתבי כאן אזור גיאוגרפי וננסה לעזור).

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 20 מאי 2008, 17:46

שלום שלום,
התינוק בן חמישה חודשים.
לי יש דלקת בגיד בכתף וסובלת מכאבים קשים שמתפשטים לכל פלג הגוף העליון.
במהלך החודש הזה המתנתי לתור לאורטופד, וגם לקחתי (בהוראת רופא המשפחה) תרופה שנקראת "ארביטן".
התרופה הקלה קצת אבל לא מספיק. הכאבים עודם קשים ופוגעים מאד בתפקוד שלי עם עצמי, עם הבית ועם שלושת הילדים.

היום ראיתי אורטופד והוא אומר ככה:
  • אפשר לקחת תרופה שתקל עלי, אבל אסור להניק אתה. יהיה עלי להשהות את ההנקה למשך חודש וחצי לפחות. (ציטוט: "רוב הנשים בוחרות לא לסכן את התינוק ולא להניק יותר בכלל").
  • אפשר להימנע מהתרופה ולהסתמך על פיזיוטרפיה וחימום מקומי, אבל אז יקח הרבה יותר זמן והכאבים יימשכו.
הרופא לא יודע להגיד אם הצלחת ההבראה בסוף הטיפול שווים עם ובלי התרופה.

בינתיים ניסיתי לקבוע תור לפיזיותרפיה, וכמה שאמרתי שדחוף והיסטרי, יש רק לעוד חודש בדיוק.

אני יודעת שאי ההנקה תפגע בתינוק, אבל גם זה שאני כמו אינוולידית ולא מרימה אותו בכלל, נו, זה לא בדיוק עוזר לו.

אני לא יודעת מה לעשות.

וגם האורטופד שטף אותי כהוגן על זה שלקחתי ארביטן ואמר שאולי סיכנתי את הילד וכמה זה נורא וכל הדברים האיומים שאולי קורים לו עכשיו, שיט.
(ולרופא המשפחה אמרתי שלוש פעמים שכתוב שאסור לקחת בהנקה, והוא אמר שלא נורא, ושאף אורטופד לא יראה אותי לפני שאנסה את התרופה. שיט שיט).

וגם, האם נראה לכם ריאלי להפסיק את ההנקה לחודש וחצי (ובינתיים נניח לשאוב על ריק, כדי לשמר כמות) ואז לחדש? ואם כן, כמה לשאוב?

תודה

תרופות בהנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 מאי 2008, 17:58

מישהי יודעת אולי אם מותר לקחת פסיליום למולין או שמן פארפין בהנקה??

תרופות בהנקה

על ידי אומניקי_בבית* » 13 מאי 2007, 14:39

עדי, תודה !
רק רציתי לדווח ולעדכן - הכל נגמר בטוב...
אמנם לקחתי את האנטיביוטיקה ואת הסידאלין, אבל אני מקווה ומאמינה שלא נגרם מזה שום נזק, הקפדתי גם על יוגורט, אקטימל, אצידופולוס, וכל מה שעוד אפשר היה לקחת.. וגם האוזנייים חזרו לתפקד... לא פחות חשוב..
וההנקה כלל לא נפגעה, וזה מה שחשוב, וגם אני וגם צ'וצ'ו הקטנה מאושרות ויונקות בכיף, אפילו עברנו לשלב שבו היא כבר שואלת אותי "איזה צד?"...

תרופות בהנקה

על ידי עדי_יותם* » 23 אפריל 2007, 19:24

אומניקי, אני לא יכולה כרגע לבדוק בספרות, אבל אוגמנטין, כמו כמעט כל אנטיביוטיקה, נחשבת לבטוחה בהנקה. לא מכירה את הסידאלין, אבל בגיל שנתיים, לא כ"כ פשוט וקל לייבש חלב, בדרך כלל :-) תשתי הרבה, תנוחי, ואולי גם תחפשי עליה קצת יותר מידע באתרים מוסמכים, ותחליטי אם היא נראית לך חיונית לטיפול. בהצלחה ותרגישי טוב!

תרופות בהנקה

על ידי אומניקי_בבית* » 23 אפריל 2007, 12:49

שלום, מקווה שתוכלו לעזור לי..
בשבוע שעבר התחילה לי דלקת באוזן, שהלכה והחמירה עד כדי כך שהיום בביקור אצל הרופא הוא רשם לי לקחת אנטיביוטיקה augmentin למשך עשרה ימים וגם דבר שנקרא סידאלין (תכשיר אנטי-היסטמיני) למשך שבוע. השילוב של השניים הללו עם הנקה הוא גרוע מאוד, עד כדי כך שהוא הזהיר אותי שישנו סיכוי רב שהסידאלין ייבש לי את החלב. אני מניקה פעוטה מתוקה בת שנתיים כארבע פעמים ביום. השאלות שלי הן כאלו:
  1. האם מישהי פה ניסתה את התרופות האלו, והאם זה באמת ייבש לה את החלב?
  2. האם ייבוש החלב כתוצאה מהתרופות הוא קצר או יחסית ארוך-טווח כך שהגמילה אינה אכזרית ומהירה?
  3. מה אתן ממליצות לי לקחת יחד עם התרופות האלו: כרגע יש לי Jarro-dophilus של נוטרילייף, אבל אני לא יודעת אם זה מספיק. השיקולים הם שניים - אני רוצה שהבת שלי תקבל גם בהנקה גם כמה דברים טובים יחד עם התרופות, וההיסטוריה שלי עם אנטיביוטיקה לדבר אחד בדרך כלל גוררת את תחילתו של דבר אחר, ואני אשמח מאוד מאוד למנוע את זה מראש...
אני יודעת שהתשובה הכי מתבקשת היא: אל תיקחי את התרופות! אבל אני חייבת להסביר, אני כבר 8 ימים עם כאבים באמת נוראיים (ואני יודעת מה זה כאב, ילדתי טבעי ואני בדרך כלל חזקה ועמידה), אני לא שומעת באוזן אחת (!!!) כי יש שם מוגלה רצינית, וזה משפיע עליי מאוד מאוד קשה, גם נפשית. אני רוצה להבריא!
אני אשמח לכל תגובה ותשובה, פה או בדף בית שלי...
המון תודות מראש וחג עצמאות שמח...

תרופות בהנקה

על ידי טליה_אלמתן* » 11 אפריל 2007, 21:41

לא בטוחה שזה הדף הנכון לשאול - מישהו יודע על תרופה נגד כאבים שאינה גם להורדת חום?

תרופות בהנקה

על ידי מור_וקנמון* » 28 נובמבר 2006, 23:12

לטובת המשתמשות העתידיות: אין בעיה עם acyclovir בהנקה (או בשמה השני:זובירקס) עוברת בחלב אם אך בכמות קטנה... נאמר לי שהמשחה עצמה ניתנת לטיפול בהרפס אצל תינוקות...:-\
בכל אופן, אני לא לקחתי את הכדורים בסוף וצלחתי את העניין הלא נעים הזה (הרפס בפנים) בעזרת הרמדי שלי (תרופה הומאופתית)
רק בריאות @}

תרופות בהנקה

על ידי מור_וקנמון* » 25 נובמבר 2006, 10:57

מי יודע משהו על התרופה acyclo v לטיפול בהרפס זוסטר? בעייתית בהנקה (של בת שנה ושמונה ח')?

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 24 דצמבר 2005, 13:55

מה פירוש אם אין בעיה בהנקה? הם עצמם יוצרים בעיה בהנקה. למרווה ולנענע יש אפקט מייבש על החלב. פיזיולוגי, מוכח.
לכן יש להמנע מהם כל זמן שמיניקים.
כמובן, אם אחת לשבוע את שמה עלה נענע או שניים בתה שלך, על רוב האמהות זה בוודאי לא מאוד ישפיע. לא מדובר על טעימה מדי פעם של כמות מאוד קטנה.

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 22 דצמבר 2005, 17:38

אפרופו מרווה ונענה, טם אין בעיה בהנקה מותר לשתות חופשי? (שאלה שלאחר מעשה...)

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 21 דצמבר 2005, 21:09

אם כן, בגיל כזה ההנקה מצד אחד כבר מבוססת (זה פקטור), אבל מצד שני עדיין בלעדית.
יש אמהות שדיווחו על ירידה בייצור החלב בעקבות הגלולה הזאת, אם כי לרוב זה התבטא לא מייד אלא כעבור חודש או משהו.

אחת האפשרויות היא פשוט לנסות, ולהיות "עם היד על הדופק" לגבי כמות החלב:
  • ביציאות (כמויות פיפי-קקי וכדומה)
  • במשקל (אם כי בגיל ארבעה חודשים יש לרוב התמתנות בעקומת העלייה)
  • בהתנהגות (האם היא מגלה סימנים שהיא לא שבעה? האם בטוח שאלה סימנים שהיא רוצה לינוק יותר כדי לקבל יותר חלב, או שיש סיבה אחרת אפשרית?)
אם יש לך חשד שאצלך זה משפיע על כמות החלב, את יכולה תמיד להפסיק (בסוף חפיסה, כמובן).
הרי זה הפיך.
וגם את החלב, אם באמת ירד, אפשר להחזיר תוך ימים ספורים - על ידי הנקות מרובות, ואם רוצים אז גם חילבה או כמוסות חילבה עוזרים להגברת הכמות.
כמובן לשים לב שאת אוכלת ושותה כמו שצריך, ושאת לא משתמשת במרווה או בנענע שמייבשים את החלב (לפעמים האם חושבת שיש בעיה עם איזו תרופה, ובסוף מסתבר שהבעיה שכל יום היא שותה כמה פעמים תה נענע...).

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 20 דצמבר 2005, 12:56

4 חודשים אחרי לידה, הנקה בלעדית.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 19 דצמבר 2005, 13:38

פלונית, מבחינה רפואית זה אמור להיות מתאים להנקה.
כמה זמן אחרי הלידה את? האם הוא/היא יונקים הנקה מלאה ובלעדית או שהתחלת כבר מוצקים?
זה יעזור לשיקולים.

תרופות בהנקה

על ידי פלונית* » 17 דצמבר 2005, 12:34

מישהו יודע אם ניתן לקחת גלולות סרזט בהנקה?
הרופא אומר שאין לזה שום חיסרון, אבל שמעתי גם ממקורות אחרים שזה כן פוגע בחלב.

תרופות בהנקה

על ידי עדי_יותם* » 05 דצמבר 2005, 09:34

מקור מעולה לבירור על תרופות בהנקה הוא אצל פרופ' מרלוב בבילינסון... חבל שהטל' שם נדחק ככה לסוף הרשימה.

תרופות בהנקה

על ידי מונו_נוקי* » 05 דצמבר 2005, 08:59

תודה!
אגב תפסתי סוף סוף את המספר של תה"ש שכתוב מעלה ואמרו לי שלא עונים בטלפון יותר , לתשומת לבכם.

תרופות בהנקה

על ידי פלוני_אלמוני* » 04 דצמבר 2005, 17:01

תרופות בהנקה

על ידי מונו_נוקי* » 04 דצמבר 2005, 15:02

האם זה לינק אמין?

תרופות בהנקה

על ידי מונו_נוקי* » 04 דצמבר 2005, 15:01

מהו שם ג'נרי? נדמה לי שזה ROXITHROMYCIN
תראי פה http://en.wikipedia.org/wiki/Roxithromycin
לא מצאתי בגוגל
ROXITHROMYCIN lactnet archives Tom Hale או ROXITHROMYCIN lactnet archives
במרכז הטרטולוגי עונה תא קולי שאומר לא להשאיר הודעה ובאחרים תפוס מהבוקר. שלחתי פקס.
תודה

תרופות בהנקה

על ידי תמר_ס* » 03 דצמבר 2005, 23:06

מונו, תני שם גנרי. אחפש לך בתומס הייל. (זה לא במקום לשאול במרכז טרטולוגי כמובן, רק לבינתיים).

תרופות בהנקה

על ידי עדי_יותם* » 03 דצמבר 2005, 21:59

מונו, אם זה דחוף, עד שיענו במרכזים מחר, נסי לחפש בארכיונים של לקטנט (חפשי בגוגל "lactnet archives") מידע עדכני של Tom Hale.

תרופות בהנקה

על ידי מונו_נוקי* » 03 דצמבר 2005, 10:17

האם מישהו יודע האם מותרת בהנקה אנטיביוטיקה בשם
ROXO 150MG

ROXITHROMYCIN
תודה

תרופות בהנקה

על ידי פלוני_אלמונית_2* » 29 אוקטובר 2005, 19:41

אני צריכה לעבור בדיקת קלנסקופיה,
האם מישהו יודע אם סופודקס משפיע על הנקה?

תרופות בהנקה

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוקטובר 2005, 13:23

שלום אני אמורה לקחת תרופות לחרדה סרוקסט ובזמן התקף xanagis ואני לא רוצה לקחת עד שאני אדע מה קורה עם זה בזמן הנקה רציתי לדעת אם זה עובר בחלב אפילו קצת תודה מראש

תרופות בהנקה

על ידי אמא_ל_5* » 13 אוגוסט 2005, 09:30

מה לגבי צילום סי.ט.י עם חומר ניגוד? מישהי יודעת?
עקרונית אין כל בעיה. כדאי לברר עם שם מדויק של החומר שרוצים להשתמש בו.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 13 אוגוסט 2005, 09:05

מה לגבי צילום סי.ט.י עם חומר ניגוד? מישהי יודעת?

נדמה לי שראיתי על זה דיון בדף אחר. אם מישהי יודעת איפה זה היה שתגיד לי, ואעביר לפה.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 21 יוני 2005, 14:55

נועה, אין שום בעיה עם טיפולי שיניים בהנקה. ראי גם סוף הדף שאלה דחופה בהנקה (אופס, אולי טעיתי בשם) - בדיוק היתה שאלה זהה השבוע. (אם טעיתי, חפשי "שאלה דחופה" ותמצאי את הדף המדוייק)

תרופות בהנקה

על ידי נועה* » 21 יוני 2005, 14:35

מישהו יודע האם טיפולי שיניים בהרדמה מקומית עוברים לחלב.
יש לי יונקת בת 7 חוד' :-) וכמה חורים :-(

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 21 יוני 2005, 05:42

נען, לגבי כל תרופה כזאת כדאי לשאול במרכז טרטולוגי. יש טלפונים בראש הדף הזה.
חלק מהם כן, חלק פחות.
זה גם מאוד תלוי בגיל היונק ובמשקלו, ובאיזה מינון מדובר (בואי נגיד שיונק בן שנה שגם אוכל מזון מוצק ומשקלו עשרה קילו ואת לוקחת כדור חד פעמי או שניים, לא דומה בכלל ליונק שנולד שלשום, שוקל פחות משלושה קילו, ואת זקוקה לתרופה באופן קבוע ויומיומי).

תרופות בהנקה

על ידי נען* » 20 יוני 2005, 07:57

האם מותר תרופות הרגעה כגון קסנקס, ואבן וכו'?

תרופות בהנקה

על ידי יוחננ_ית* » 08 מאי 2005, 16:36

קופ"ח מכבי פרסמו מספרי טלפון של מרכזי מידע מקצועיים בתחום - עדכנתי בראש הדף.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 07 אפריל 2005, 14:46

אלמונית, היא צריכה לשאול באותו מרכז טרטולוגי.
שנית, ברוב המכריע של המקרים, תרופה שבטוחה מספיק להריון - בטוחה בהנקה, כי בהריון העובר חשוף לתרופה ישירות מזרם הדם של האם, ובכמויות גדולות בהרבה ממה שעובר דרך החלב. אז רוב הסיכויים שיגידו לה שזה בטוח גם בהנקה.

תרופות בהנקה

על ידי אלמונית* » 07 אפריל 2005, 13:18

גיסתי הייתה מטופלת בתרופות פסיכיאטריות, והפסיקה את השימוש כדי להיכנס להיריון. לאחר חודשיים של הריון ראתה שהיא זקוקה לתרופות והרופא רשם לה רסיטל במינון 20מ"ג. בהתחלה חששה לקחת תרופה זו, אך במכון הטרטולוגי אמרו לה שזה בסדר, מלבד סיכוי לקריז לתינוק לאחר הלידה. היא מעוניינת לדעת אם אפשר להניק עם התרופה.

תרופות בהנקה

על ידי אביטל_צ* » 03 אפריל 2005, 20:34

הבת שלי בת שנה ו-3 ויונקת.
אני מצוננת וקיבלתי המלצה לתכשיר של הומגליל בשם "דפנדר גל"
רשימת הרכיבים שלו: אכינצאה, סמבוק שחור, פרופוליס, שוש קרח, גינסנג סיבירי, ריבד ניגרום, קדד

מישהו מכיר את כל הנ"ל ויכול להגיד האם הם בטוחים בהנקה ?

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 17 פברואר 2005, 17:16

היונקת שלי בת ארבעה חודשים ושוקלת חמישה קילו בלבד.
אמא שלה סובלת החורף מהצטננויות חוזרות.

עשיתי חיפוש בגוגל (echinacea ו-breastfeeding). מצאתי קביעות לכאן ולכאן. הבעיה היא, שוב, שאין לי כלים להעריך את רצינות המקורות השונים.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 17 פברואר 2005, 16:57

הייל הוא הרופא בעל הספר האולטימטיבי לתרופות בהנקה. כל פעם יוצאת מהדורה מעודכנת.

נוסעת סמויה, האם מדובר בך?
אם כן, שיקול מרכזי הוא בן כמה היונק.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 17 פברואר 2005, 10:55

האם כוונתם לומר שזה עדיין לא נבדק?
זה מה שאני הבנתי. אי אפשר לומר שזה בטוח, כי זה לא נבדק.

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 17 פברואר 2005, 10:32

אלמנטרי.
אם כך, מדוע כתוב באינפומד ש"עדיין לא ידוע...האם אכינצאה מופרשת בחלב אם"? האם כוונתם לומר שזה עדיין לא נבדק?

לא שיקול של רופאים.
טוב, אני מודה בהכנעה שאין לי מושג בזה. יהיה מעניין לשמוע מה כתוב ב-Hale (שאין לי מושג מיהו, כמובן).
מכל מקום, אני מודה לך מראש בשם ציבור המיניקות המקוררות, ומבטיחה לערוך את הדיאלוג הזה החוצה ולהשאיר רק את השורה התחתונה שלו.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 16 פברואר 2005, 21:38

החשש הוא שהחומר הפעיל יעבור בחלב
דברים כאלה בודקים, קודם כל על ידי בדיקות דם או בדיקות דגימות חלב של האם המיניקה. אלמנטרי.

ישבש את מערכת החיסון של התינוק? לא שיקול של רופאים. אם יש חשש, זה שחומר יגיע בריכוז גבוה לתינוק ויגרום תופעות כגון: ישנוניות יתר, אי עליה במשקל, הקאות, שלשול, דברים כאלה. זה מה שבודקים.

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 16 פברואר 2005, 21:03

בשמת, גם אני הייתי רוצה לראות את המקור.

מכל מקום, אכינצאה היא צמח שנודעת לו השפעה חזקה על מערכת החיסון (ציטוט: "החומרים המצויים ברמה גבוהה בדופן תאי הצמח (פולוסכרידם וגליקוידים שונים), גורמים יחד עם חומרים אחרים לחיזוק ולהמרצת המערכת החיסונית והתאית, וכן מגבירים את ייצור ותפעול תאי הדם הלבנים והלימפוציטים").
אולי החשש הוא שהחומר הפעיל יעבור בחלב וישבש בדרך כלשהי את מערכת החיסון של התינוק היונק?

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 16 פברואר 2005, 19:37

משונה, החשד שלהם באכינצאה. על מה זה מבוסס? אין שם שום מראה מקום, ולא כתוב מי עומד מאחורי זה.
אני אברר אצל מישהי שיש לה את Hale. אגב, זו לא תרופה אלא צמח מרפא.

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 16 פברואר 2005, 11:09

בשמת, תראי מה מצאתי q]באינפומד 120300 1[/po].htm

מה דעתך?

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 15 פברואר 2005, 15:40

אולי לתינוק מתחת לגיל שנה (ואז יותר סביר שזה היה הפרופוליס) - לא למיניקה... (-:

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 14 פברואר 2005, 22:16

תודה, בשמת. משום מה זכרתי שאמרו לי לא לקחת אכינצאה בהנקה.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 14 פברואר 2005, 20:39

לא.

תרופות בהנקה

על ידי נוסעת_סמויה* » 14 פברואר 2005, 20:14

האם יש מניעה כלשהי לקחת חיזוקית בהנקה?
היא מכילה אכינצאה, פרופוליס וויטמין C.

תרופות בהנקה

על ידי אמא_ל_5* » 01 פברואר 2005, 21:38

_האם זה נכון שתרופות פסיכיאטריות אסורות בהנקה (או יותר נכון, שההנקה אסורה כשנוטלים תרופות פסיכיאטריות) ?
(אני מתכוונת לתרופות כמו ליתיום ואנטי-פסיכוטיות או לתרופות כמו פרוזאק וסרוקסט)
(ומה לגבי ההריון?)_

לא, זה לא נכון.
יש תרופות אסורות, אך בודאי לא כולן. פרוזק וסרוקסאט לא אסורות בהנקה. ליתיום - יש כיום המאפשרים הנקה עם ליתיום, בתנאי שיש מעקב צמוד אחר הרמות גם בתינוק.
בודאי כדאי לברר על כל תרופה באופן פרטני לגבי הריון והנקה, לגופו של עיניין, במרכזים למידע תרופתי בהריון, או בהנקה.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 01 פברואר 2005, 21:32

דברים לא קלים
:-(

כן. תודה בשמת על המידע.

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 01 פברואר 2005, 20:56

הן צריכות להפסיק לחלוטין את התרופות?
אני לא יודעת, אבל אני כן יודעת שיש נשים מטופלות שהפסיכיאטרים אוסרים עליהן להיכנס להריון בדיוק בגלל זה (אני מכירה את זה מסיפורי "גבורה" של נשים שהפסיקו את התרופות לזמן ההריון וטיפלו בעצמן בכל מיני אמצעים לא מסוכנים לעוברים, אבל היו במצב די קשה וגבולי, ומייד אחרי הלידה היו צריכות לחזור לתרופות, דברים לא קלים).

למה דווקא תרופות ישנות, כי יש עליהן יותר מחקרים?
כן, וכבר ידוע איזה מתוכן פחות מסוכנות ואיזה דורשות מעקב צמוד אחרי התינוק.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 31 ינואר 2005, 22:00

תודה בשמת. תהיתי יותר בכיוון של מצב ידוע מראש, ולא מצב חדש שמתרחש לאחר הלידה.
אז מה עושות נשים שנוטלות תרופה באופן קבוע, נניח לאחר אשפוז, הגיעו לאיזון תרופתי, ורוצות להיכנס להריון? הן צריכות להפסיק לחלוטין את התרופות? ואז, אם הן כל ההריון בלי תרופות, למה לא להמשיך לא לקחת תרופות?
למה דווקא תרופות ישנות, כי יש עליהן יותר מחקרים?

תרופות בהנקה

על ידי בשמת_א* » 31 ינואר 2005, 18:43

סליחה, טרה, אני כמעט לא באתר, ועומס הדפים...
אז בגדול: תרופות פסיכיאטריות רבות מותרות בהנקה.
הריון הוא משהו אחר, הרוב או הכל אסור בהריון, אבל זה משהו בין אשה לפסיכיאטר שלה.
בהנקה:
אם את באה למפגשי לה לצ'ה, אני ממליצה לך לרכוש את "מידע הנקה". ספציפית על תרופות פסיכיאטריות בהנקה יש בגיליון 8.

בעיקרון, השאלה תלויה גם בגיל התינוק, בתדירות היניקות, וכו' וכו' וכו'. כשאשה מיניקה נזקקת לתרופה פסיכיאטרית, אז רצוי שהטיפול יתחיל קודם כל מתרופות שהתבררו כבטוחות בהנקה, ישנות יותר, ורק אם הן לא עוזרות - לעבור בזהירות לחדשות יותר. כל מקרה לגופו. המומחים בארץ לנושא הם פרופ' פאול מרלוב מבילינסון, ד"ר מוטי בולקובשטיין מאסף הרופא, ועוד. בשני בתי החולים האלה יש מרכזים טרטולוגיים שאפשר לשאול אותם לגבי כל תרופה.

ספציפית על מה ששאלת:
ליתיום - יש מחלוקת. "רעילות הליתיום כבר דווחה בעוברים וביילודים לנשים שנטלו את התרופה במהלך ההריון. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מגדירה אותה כתרופה שאסור לתת בתקופת ההנקה. אחרים השתמשו בה ללא כל תופעות לוואי. אם משתמשים בה, יש לעקוב אחרי הרמות בסרום התינוק" (בדיקות דם לתינוק).

פרוזאק וסרוקסאט שייכות שתיהן למשפחת ה-SSRI . השימוש בהן בהנקה נתון לויכוח, כי אמנם לא התגלו השפעות בתינוקות שאמותיהם נטלו את התרופה, אבל התרופות האלה כן מופרשות לחלב האם, והמדגמים שנבדקו קטנים מדי. יש הנחיות פרטניות לשימוש בהן בהנקה, אם ממש חייבים.
אלה תרופות חדשניות יחסית.

נדמה לי שפורסמו מחקרים מעניינים לגבי השימוש בצמחים מסוימים, למשל St. John's wort, לטיפול למשל בדיכאון. הטיפול בצמח היה יעיל ביותר, ללא תופעות לוואי וללא השפעה על התינוק היונק. זה מה שזכור לי. ויש עוד שיטות טיפול שאפשר לשלב עם תרופות פסיכיאטריות ישנות במינון נמוך.

תרופות בהנקה

על ידי טרה_רוסה* » 17 ינואר 2005, 11:39

האם זה נכון שתרופות פסיכיאטריות אסורות בהנקה (או יותר נכון, שההנקה אסורה כשנוטלים תרופות פסיכיאטריות) ?
(אני מתכוונת לתרופות כמו ליתיום ואנטי-פסיכוטיות או לתרופות כמו פרוזאק וסרוקסט)
(ומה לגבי ההריון?)

תרופות בהנקה

על ידי נועה_בר* » 08 ינואר 2005, 09:26

טל,
אין בעיה עם תרופות הומיאופתיות בהנקה.
גם כך כל מה שעובר על האימא "עובר" בחלב. כמה שפחות תסבול, כך גם התינוק.
החלמה מהירה ומלאה @}

תרופות בהנקה

על ידי טל_טיבי* » 08 ינואר 2005, 08:56

האם אתן יודעות מה ההשפעה של תרופות הומיאופטיות בזמן הנקה?
למשל ארניקה לאם אחרי ניתוח, שסובלת מכאבים רבים (כאבים מהניתוח), ומניקה תוך כדי....
רוב תודות.

חזרה למעלה