ל
מאבחנת ותיקה בכפות הידים
נכון שישנם פיספוסים, איך ניתן שלא יהייו? בני אדם ואני ביניהם מתמיד ניסו לשפר ובדרך גם פיספסו.
אתן לך דוגמא כמה חשוב לעשות את העבודה שאנחנו עושים.
אתמול, אבחנתי ילד בן 6 שמטופל מזה שנה על די מי שנחשב לבכיר הפסיכולוגים והפסיכיאטרים בניו ניורק. כתב מעל 15ספרים שנמכרו במליונים רבים.
הילד מטופל בתרופות שונות, כי הוא סובל לדעתם כיום מ ADHD ובעבר אובחן כסובל מאוטיזם קל עם הפרעת תקשורת ברורה.
כשבדקתי אותו, אבחנתי ברגישויות ייתר חזקות בעור, שמע ועיניים. בנוסף קושי ברור בכל רמות המוטוריקה. מה שהדליק את הנורה האדומה הייה היחס הכמעת מרוצה של האם לכל קושי שמצאתי אצל הילד.
לאחר סיום האבחון של הילד, ביקשתי לראות את כפות ידיהם של שני ההורים.
האם, היא בעלת צורך ברור שילדיה יהייו עם בעיות (ומוטב קשות ובלתי ניתנות לפטרון) עקב הקושי הברור והפחד שלה להתבגר מצד אחד, עם צורך רב ביצירת מצווי לחץ מצד שני.
השילוב הזה של התכונות, גורם לאמהות שונות שינסו למצא כל הזמן מה לא בסדר בילדיהן על מנת להרגיש שהן אמהות לא טובות. "אם אני אמא לא טובה, זה אומר שלא התבגרתי עדיין" זוהי תגובה ישירה לפחד להתבגר. הילד כשמרגיש את הצורך הזה של האם, על מנת להיות ילד טוב, הוא מספק את צרכיה באמצעות יצירת הבעיות שהאם מצפה להן.
הוצאתי את הילד מהפגישה, ושוחחתי במשך מעל שעה עם שני ההורים. האם לא רק שהבינה לגמרי את מצבה, אלה מזדהה איתו לחלוטין, וטוענת שבגלל זה לא רצתה לעשות ילדים, אך לא יכלה בלעדיהם. מסיבה זו נכנסה להריון לראשונה בגיל 38.
אני מתאר לעצמי שניתן לדעת את כל הנושאים הללו גם בדרכים אחרות, אך לא במהירות ובבהירות שניתן לראות את הנושאים השונים בכף היד.
גם אני כשרי, אשמח לדעת על מה את מתבססת בטענתך. כך נוכל להעמיק את הנושאים השונים של האבחון לרמה הנדרשת.
תודה רבה מראש.