על ידי פזית* » 16 אפריל 2006, 09:20
הי חברים, דיון מעניין מצאתם לכם.
אני רואה בכוונתה של שרי המסתורית (שהביעה תפילה ונעלמה מהדיון) את ההגדרה של אמא תרזה לחופש פנימי. שחרור מהרצונות המוזכרים בתפילה יכול לאפשר לנו ליהנות באמת מלהיות נאהבים (ללא ציפייה מי זה יהיה, מתי זה יקרה, להתאכזב כשמי שבחרתי בו לא עושה זאת וכו'), בעזרת השחרור מהרצונות האלה אני יכולה להיות בדיוק כפי שאני ברגע זה, לא מי שהייתי לפני רגע ולא מי שרציתי להיות בעוד רגע, כשאני משוחררת מהרצון להיות נאהבת, מהוללת, מכובדת, משובחת.. מועדפת חכמה ומקובלת בעיני כולם, אחרת אני הופכת משועבדת לכל אלה. כשאני פשוט נמצאת, כל אלה יכולים לפגוש אותי וללא הציפיה אוכל לחוות חדווה רבה יותר כשיבואו.
אותו דבר עם הפחד. אם הנושא הקודם היה הציפיה מעצמי ומסביבתי לנהוג בצורה מסויימת, כאן לדעתי מביעה אמא תרזה את כל הפחדים שיכולים למנוע ממנה להעז את מה שתרצה לעשות באותו הרגע, זה הצד השני של כל הציפיות - הציפיות יכולות להוביל את המעשים וההתנהגות שלי, והפחדים עלולים למנוע ממני להעז לעשות את מה שאינו ידוע, אינו בטוח.
לא סתם שמה שרי את התפילה כאן ועכשיו בחג החירות, לדעתי זו התפילה לחופש ובזכות זה שביקשה להיגאל מכל אלה זכתה אמא תרזה להיות מי שהיתה, ללכת במסלול המיוחד לה, להעז לעשות דברים שהכל חושבים עליהם אבל אף אחד לא באמת מתמסר והולך עם המחשבות האלה עד הסוף.
כולנו רוצים טוב בעולם, כולנו רוצים לעזור למי שאין לו, אבל האם כולנו מוכנים לוותר על כל כך הרבה דברים כדי לעשות זאת? האם אנו מאמינים בעצמנו שנוכל לשנות את פני הדברים עד כדי כך? הביטול העצמי של אמא תרזה היה בעיני דרכה לאחד המימושים הגבוהים שיכולים להיות לו, לאדם.
וודאי זכתה דרכו להנאות ועומקים רבים. בעינינו זה ביטול עצמי בעיניה אולי זה שיא המימוש, רבות הדרכים כבר אמרנו..
אנחנו מדברים על להיות כאן ועכשיו לא משועבדים למה שהיה או למה שיהיה, אמא תרזה מצאה את דרכה לזה, חפשו את זה בעצמכם.
המשך חג חירות שמח

הי חברים, דיון מעניין מצאתם לכם.
אני רואה בכוונתה של שרי המסתורית (שהביעה תפילה ונעלמה מהדיון) את ההגדרה של אמא תרזה לחופש פנימי. שחרור מהרצונות המוזכרים בתפילה יכול לאפשר לנו ליהנות באמת מלהיות נאהבים (ללא ציפייה מי זה יהיה, מתי זה יקרה, להתאכזב כשמי שבחרתי בו לא עושה זאת וכו'), בעזרת השחרור מהרצונות האלה אני יכולה להיות בדיוק כפי שאני ברגע זה, לא מי שהייתי לפני רגע ולא מי שרציתי להיות בעוד רגע, כשאני משוחררת מהרצון להיות נאהבת, מהוללת, מכובדת, משובחת.. מועדפת חכמה ומקובלת בעיני כולם, אחרת אני הופכת משועבדת לכל אלה. כשאני פשוט נמצאת, כל אלה יכולים לפגוש אותי וללא הציפיה אוכל לחוות חדווה רבה יותר כשיבואו.
אותו דבר עם הפחד. אם הנושא הקודם היה הציפיה מעצמי ומסביבתי לנהוג בצורה מסויימת, כאן לדעתי מביעה אמא תרזה את כל הפחדים שיכולים למנוע ממנה להעז את מה שתרצה לעשות באותו הרגע, זה הצד השני של כל הציפיות - הציפיות יכולות להוביל את המעשים וההתנהגות שלי, והפחדים עלולים למנוע ממני להעז לעשות את מה שאינו ידוע, אינו בטוח.
לא סתם שמה שרי את התפילה כאן ועכשיו בחג החירות, לדעתי זו התפילה לחופש ובזכות זה שביקשה להיגאל מכל אלה זכתה אמא תרזה להיות מי שהיתה, ללכת במסלול המיוחד לה, להעז לעשות דברים שהכל חושבים עליהם אבל אף אחד לא באמת מתמסר והולך עם המחשבות האלה עד הסוף.
כולנו רוצים טוב בעולם, כולנו רוצים לעזור למי שאין לו, אבל האם כולנו מוכנים לוותר על כל כך הרבה דברים כדי לעשות זאת? האם אנו מאמינים בעצמנו שנוכל לשנות את פני הדברים עד כדי כך? הביטול העצמי של אמא תרזה היה בעיני דרכה לאחד המימושים הגבוהים שיכולים להיות לו, לאדם.
וודאי זכתה דרכו להנאות ועומקים רבים. בעינינו זה ביטול עצמי בעיניה אולי זה שיא המימוש, רבות הדרכים כבר אמרנו..
אנחנו מדברים על להיות כאן ועכשיו לא משועבדים למה שהיה או למה שיהיה, אמא תרזה מצאה את דרכה לזה, חפשו את זה בעצמכם.
המשך חג חירות שמח (())