על ידי משה_אלבאום* » 15 אפריל 2010, 08:06
TONY בנוסף לכך שאני מקבל כל מה שניצה אמרה ומסכים איתה ועם דר' אוקלנד, חשוב לשים לב גם לעובדה שכשלילד ישנה זרת ארוכה, סביר מאוד להניח שגם לאחד ההורים יש.
יכול להיות שההורה בעל הזרת הארוכה הוא הגורם הישיר לצורך לשקר. הלחץ הישיר או העקיף, המודע או המוסתר שהורה בעל זרת ארוכה יכול לייצר עם ציפיותיו והצורך שלו בשליטה על הדרך בה הילד (והמשפחה) מתפקד, יכול להיות כל כך גדול, שלילד לא נישארת אפשרות מלבד להמציא את העולם שלו (עבור המבוגרים יכול להיראות כשקר עבורו זוהי האפשרות והדרך להישאר שפוי) או להילחם בהורה באמצעות השקרים.
ילד בעל צורך ביצירת לחץ, יכול להשתשמש בשקרים כטכניקה ליצירת מצבי לחץ במידה הוא מודע לכך שההורים נילחצים מזה.
חשוב במיוחד לזכור שלילד הזה ישנן כל הסיבות הגופניות להרגיש שהוא אינו מסוגל לשלוט בתוצאות מעשיו (קריאה כתיבה ועוד), וזה כמובן מחמיר מאוד את הצורך של ילד בעל עולם פנימי עשיר כל כך, להמציא את העולם בו הוא מסוגל להגיב על כל הצרכים שלו ולברוח אל תוכו.
אל לך לפחד מזה שילד בעל זרת ארוכה לא ירצה לשתף פעולה. את אינך הקושי שלו אלה המציאות הגופנית שלו והוריו איתם הוא חיי 24 שעות ביממה. ההיכולות שלו והוריו יושבים לו בוורידים והוא אינו יכול לסבול את זה.
כל עזרה שתוכלי להגיש לו, היכולה להוריד מעליו את הוריו ולשפר את סיכוייו להצליח, תהווה עבורו עזרה כל כך גדולה שתמיד תיהיי המלכה עבורו.
אנא שימי לב שכנראה המשימה העיקרית שלך היא ההורה בעל הזרת הארוכה. הוא יכול בקלות להפיל את הטיפול במידה ולא תתקשרי איתו נכון. איתו חייבים לשוחח שלא בנוכחות ההורה האחר או הילד, להסיבר לו את כל מה שלדעתך קורה. להסביר לו היטב את הלחץ והתחרותיות שהוא מייצר, שאינה מאפשרת לילד שלא לפתח עולם שלתוכו יברח.
חשוב לציין בסוף הפגישה ולקבל את הסכמתו לכך, שאת מתכוונת להסביר את הכל כולל את השיחה הזו לילד.
חשוב גם לשים לב האם לאחד ההורים או לשניהם הצורך ליצור מצבי לחץ. במידה וקיים, חשוב במיוחד לגרום לו (להם) להבין שללא שינוי היחס שלהם, לא ניתן לשנות את היחס של הילד.
אני ממליץ לבדוק את האפשרות שאת התהליך הרגשי עם הילד וההורים, תעשי לאחר שיכולת הנעת העינים תיהיה תקינות. זה יכול להקל על הילד להשתנות במהירות וההורים יוכלו להזדהות עם בקשתך בקלות רבה יותר. לכשהילד לא יתנגד יותר לתהליך הקריא והעתקה מהלוח, להורים יכול להיות קל יותר להקשיב לך.
במידה והלחץ של ההורים אינו מאפשר לילד להתפתח, אל תמתיני.
[b]TONY[/b] בנוסף לכך שאני מקבל כל מה שניצה אמרה ומסכים איתה ועם דר' אוקלנד, חשוב לשים לב גם לעובדה שכשלילד ישנה זרת ארוכה, סביר מאוד להניח שגם לאחד ההורים יש.
יכול להיות שההורה בעל הזרת הארוכה הוא הגורם הישיר לצורך לשקר. הלחץ הישיר או העקיף, המודע או המוסתר שהורה בעל זרת ארוכה יכול לייצר עם ציפיותיו והצורך שלו בשליטה על הדרך בה הילד (והמשפחה) מתפקד, יכול להיות כל כך גדול, שלילד לא נישארת אפשרות מלבד להמציא את העולם שלו (עבור המבוגרים יכול להיראות כשקר עבורו זוהי האפשרות והדרך להישאר שפוי) או להילחם בהורה באמצעות השקרים.
ילד בעל צורך ביצירת לחץ, יכול להשתשמש בשקרים כטכניקה ליצירת מצבי לחץ במידה הוא מודע לכך שההורים נילחצים מזה.
חשוב במיוחד לזכור שלילד הזה ישנן כל הסיבות הגופניות להרגיש שהוא אינו מסוגל לשלוט בתוצאות מעשיו (קריאה כתיבה ועוד), וזה כמובן מחמיר מאוד את הצורך של ילד בעל עולם פנימי עשיר כל כך, להמציא את העולם בו הוא מסוגל להגיב על כל הצרכים שלו ולברוח אל תוכו.
אל לך לפחד מזה שילד בעל זרת ארוכה לא ירצה לשתף פעולה. את אינך הקושי שלו אלה המציאות הגופנית שלו והוריו איתם הוא חיי 24 שעות ביממה. ההיכולות שלו והוריו יושבים לו בוורידים והוא אינו יכול לסבול את זה.
כל עזרה שתוכלי להגיש לו, היכולה להוריד מעליו את הוריו ולשפר את סיכוייו להצליח, תהווה עבורו עזרה כל כך גדולה שתמיד תיהיי המלכה עבורו.
אנא שימי לב שכנראה המשימה העיקרית שלך היא ההורה בעל הזרת הארוכה. הוא יכול בקלות להפיל את הטיפול במידה ולא תתקשרי איתו נכון. איתו חייבים לשוחח שלא בנוכחות ההורה האחר או הילד, להסיבר לו את כל מה שלדעתך קורה. להסביר לו היטב את הלחץ והתחרותיות שהוא מייצר, שאינה מאפשרת לילד שלא לפתח עולם שלתוכו יברח.
חשוב לציין בסוף הפגישה ולקבל את הסכמתו לכך, שאת מתכוונת להסביר את הכל כולל את השיחה הזו לילד.
חשוב גם לשים לב האם לאחד ההורים או לשניהם הצורך ליצור מצבי לחץ. במידה וקיים, חשוב במיוחד לגרום לו (להם) להבין שללא שינוי היחס שלהם, לא ניתן לשנות את היחס של הילד.
אני ממליץ לבדוק את האפשרות שאת התהליך הרגשי עם הילד וההורים, תעשי לאחר שיכולת הנעת העינים תיהיה תקינות. זה יכול להקל על הילד להשתנות במהירות וההורים יוכלו להזדהות עם בקשתך בקלות רבה יותר. לכשהילד לא יתנגד יותר לתהליך הקריא והעתקה מהלוח, להורים יכול להיות קל יותר להקשיב לך.
במידה והלחץ של ההורים אינו מאפשר לילד להתפתח, אל תמתיני.