על ידי משה_אלבאום* » 25 יולי 2006, 08:41
אביבית מדוע זה לא תוכלי לטפל בנושאים כאלו? (אני יוצא מתוך הנחה שאת מטפלת בשיטה) ברור שצריך פסיכולוג מלווה, אבל גם אני עובד כך במקרים כאלו.
הפעלת השיטה בדרך הנכונה, מהווה כלי נהדר עבור אנשים כאלה, בתני שאכן עוקבים אחר כללי העבודה. מה הפחיד אותך?
בנושא מתבגרים בקיבוץ. במידה והייתה להם דמות חמה ואוהבת שהקדישה להם, הרי שהנזק יכול להיות שולי בלבד אם בכלל. מוח האדם כל כך גמיש ואפשרויותיו רבות ומגוונות כל כך, שהוא יכול ללמוד לחיות טוב בכל חברה. במקרים מסוימים המצב יכול להיות רק יתרון, בעיקר עם ההורה הביולוגי מתקשה מאוד בהבעת רגש.
במידה ולא הייתה דמות חמה ואוהבת, והילדים ראו את הוריהם רק בארוחת ארבע ולאחר מכן בהשכבה (במידה ולא שלחו את הילדים לבד מגיל צעיר מאוד), יכול להיות קשה במקרים מסוימים לפתח את המחויבות למשפחה כדבר ראשון, והמחויבות לחברה או השפעת החברה על היחיד תהייה חשובה יותר. יכול להיות שהמחויבות לאידיאלים שתתפתח תהייה גדולה ביותר וללא פרופורציה לצורך האינדיבידואלי של אותו אדם במחויבות כזו.
מכיוון שאני גדלתי בקיבוץ בלינה משוטפת (למרות שהגעתי לישראל בגיל עשר) אני מכיר אנשים רבים וטובים המסוגלים לחיות חיי רגש תקינים למרות שגדלו בקיבוץ. עבורי המעבר לקיבוץ ולחיים בבית ילדים, הייתה הצלה גדולה.
מה שנראה כמסוכן בצורת גדילה כזו היא החשיפה של הילדים לסכנות שונות מבלי שההורים יוכלו להגן עליהם, כגון התעללויות למיניהן על ידי הבוגר המגדל (מטפלת, שומר לילה, מורים ועוד) התעללויות גופניות ומיניות ועוד. בחברה של ילדים הגדלים ביחד, מתפתחות התנהגויות בעלות קודים דומים פעמים רבות לקודים של חבורות רחוב או קודים של כבוד והסתרת סודות שאינה מועילה במיוחד ליחיד הסובל בתוך החברה.
נושא הקושי בקשר הזוגי בין אדם שבטי אדם אינו קשור בכלל להתבגרות בקיבוץ. זוהי בעיה בתפיסה הבסיסית של החיים בכל מקרה של זוג כזה. במקרים כאלה חייבים לבצע תהליך למידה יסודי עם המון רצון טוב והקרבה, על מנת להגיע לחיים הרמוניים בזוגיות.
מהבסיס הגנטי הצרכים שלהם שונים מאוד. למשל, השבטי אוהב לעשות הכול ביחד, לתכנן ביחד, להרגיש קשר צמוד לאורך רוב היום ועוד. האינדיבידואליסט אוהב מרחב רב, לתכנן לרוב לבד, להרגיש חלקים גדולים מהיום את העצמאות שלו.
שניהם יכולים להיות מאוד אוהבים ולויאליים האחד לשיני, אבל דרך הביטוי שונה מאוד בצורך הטבעי.
האחד צריך להרגיש קרוב וביחד פיזית רוב הזמן על מנת להרגיש אהוב, השני צריך להרגיש מרחב פיזי גדול (שלא צמודים אליו ייתר על המידה) וחופש על מנת להרגיש אהוב. בתקשורת נכונה ביניהם ניתן להגיע להבנות הדרושות.
(חשוב לציין שאין מדובר במקרה הזה על נושא הצרכים השונים בזוגיות בתחום התקשורת ובמגע , המתפתחים בעקבות "דיסהרמונייה נוירולוגית").
אצל כל אחד, שבטי-אינדיבידואליסט, הביטוי של הצרכים הבסיסיים שונה. צריך למצוא איך התכונה מתבטאת בצורה אישית ולעבוד על הביטויים בזוגיות.
[b]אביבית[/b] מדוע זה לא תוכלי לטפל בנושאים כאלו? (אני יוצא מתוך הנחה שאת מטפלת בשיטה) ברור שצריך פסיכולוג מלווה, אבל גם אני עובד כך במקרים כאלו.
הפעלת השיטה בדרך הנכונה, מהווה כלי נהדר עבור אנשים כאלה, בתני שאכן עוקבים אחר כללי העבודה. מה הפחיד אותך?
בנושא מתבגרים בקיבוץ. במידה והייתה להם דמות חמה ואוהבת שהקדישה להם, הרי שהנזק יכול להיות שולי בלבד אם בכלל. מוח האדם כל כך גמיש ואפשרויותיו רבות ומגוונות כל כך, שהוא יכול ללמוד לחיות טוב בכל חברה. במקרים מסוימים המצב יכול להיות רק יתרון, בעיקר עם ההורה הביולוגי מתקשה מאוד בהבעת רגש.
במידה ולא הייתה דמות חמה ואוהבת, והילדים ראו את הוריהם רק בארוחת ארבע ולאחר מכן בהשכבה (במידה ולא שלחו את הילדים לבד מגיל צעיר מאוד), יכול להיות קשה במקרים מסוימים לפתח את המחויבות למשפחה כדבר ראשון, והמחויבות לחברה או השפעת החברה על היחיד תהייה חשובה יותר. יכול להיות שהמחויבות לאידיאלים שתתפתח תהייה גדולה ביותר וללא פרופורציה לצורך האינדיבידואלי של אותו אדם במחויבות כזו.
מכיוון שאני גדלתי בקיבוץ בלינה משוטפת (למרות שהגעתי לישראל בגיל עשר) אני מכיר אנשים רבים וטובים המסוגלים לחיות חיי רגש תקינים למרות שגדלו בקיבוץ. עבורי המעבר לקיבוץ ולחיים בבית ילדים, הייתה הצלה גדולה.
מה שנראה כמסוכן בצורת גדילה כזו היא החשיפה של הילדים לסכנות שונות מבלי שההורים יוכלו להגן עליהם, כגון התעללויות למיניהן על ידי הבוגר המגדל (מטפלת, שומר לילה, מורים ועוד) התעללויות גופניות ומיניות ועוד. בחברה של ילדים הגדלים ביחד, מתפתחות התנהגויות בעלות קודים דומים פעמים רבות לקודים של חבורות רחוב או קודים של כבוד והסתרת סודות שאינה מועילה במיוחד ליחיד הסובל בתוך החברה.
נושא הקושי בקשר הזוגי בין אדם שבטי אדם אינו קשור בכלל להתבגרות בקיבוץ. זוהי בעיה בתפיסה הבסיסית של החיים בכל מקרה של זוג כזה. במקרים כאלה חייבים לבצע תהליך למידה יסודי עם המון רצון טוב והקרבה, על מנת להגיע לחיים הרמוניים בזוגיות.
מהבסיס הגנטי הצרכים שלהם שונים מאוד. למשל, השבטי אוהב לעשות הכול ביחד, לתכנן ביחד, להרגיש קשר צמוד לאורך רוב היום ועוד. האינדיבידואליסט אוהב מרחב רב, לתכנן לרוב לבד, להרגיש חלקים גדולים מהיום את העצמאות שלו.
שניהם יכולים להיות מאוד אוהבים ולויאליים האחד לשיני, אבל דרך הביטוי שונה מאוד בצורך הטבעי.
האחד צריך להרגיש קרוב וביחד פיזית רוב הזמן על מנת להרגיש אהוב, השני צריך להרגיש מרחב פיזי גדול (שלא צמודים אליו ייתר על המידה) וחופש על מנת להרגיש אהוב. בתקשורת נכונה ביניהם ניתן להגיע להבנות הדרושות.
(חשוב לציין שאין מדובר במקרה הזה על נושא הצרכים השונים בזוגיות בתחום התקשורת ובמגע , המתפתחים בעקבות "דיסהרמונייה נוירולוגית").
אצל כל אחד, שבטי-אינדיבידואליסט, הביטוי של הצרכים הבסיסיים שונה. צריך למצוא איך התכונה מתבטאת בצורה אישית ולעבוד על הביטויים בזוגיות.