איך נקבע סוג דם הילוד

שליחת תגובה

כאשר הנך נותן תמיכה, לעתים אינך נותן מרחב.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: איך נקבע סוג דם הילוד

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה* » 18 אוקטובר 2022, 16:27

יכולות להיות הרבה אפשרויות...
לענ"ד, סוג הדם של האב יכול להיות כל דבר למעט AB.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 18 אוקטובר 2022, 09:13

הייי שאלה
לאמא הסוג דם B-
הבת יצאה O-
מה הסוג של אבא?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 פברואר 2022, 22:17

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

בתיאוריה לא.
בפועל החיים מורכבים וייתכן שכך גם אחד ההורים, מורכב לא רק מסוג דם o.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 פברואר 2022, 21:49

שני ההורים בעלי סוג דם O.
הילד הצעיר סוג דם O והבכור A.
האם זה יתכן?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי לב* » 09 דצמבר 2020, 16:00

לה *

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי לב* » 09 דצמבר 2020, 16:00

תפילה
זה מה שיצא לב

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 דצמבר 2020, 21:07

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כן ולא.
בתורשה רגילה לא.
במידה ומישהו סובל ממוזאיקה, כן

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה* » 07 דצמבר 2020, 20:59

לא...

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי לב* » 06 דצמבר 2020, 18:24

שלום לכולם שאלה
סוג הדם שלי o+ ושל בין הזוג שלי o+ והתינוקת שלנו יצא A+ יכול להיות דבר כזה

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה* » 16 יולי 2020, 21:47

_אם לילד יש O
ולאמא O
לאבא יכול להיות משהו שונה מ O ?_

בהחלט יכול להיות!
כל הורה יכול להעביר אחת מבין שתי אפשרויות, אבל רק אחת מהן באה לידי ביטוי על פני השטח (פנוטיפ).
כלומר, יכול להיות שלאבא יהיה סוג דם A (חיובי או שלילי), ושגם הוא וגם האם יעבירו לצאצא גנים ל-O.


בעקרון ילד להורים עם סוג דם o יהיה גם עם סוג דם כזה.
נכון.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלונית* » 16 יולי 2020, 21:41

יש ברשת
מחשבון סוג דם נוח לשימוש

בעקרון ילד להורים עם סוג דם o יהיה גם עם סוג דם כזה.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 יולי 2020, 19:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי
רוצה לחדד
אם לילד יש O
ולאמא O
לאבא יכול להיות משהו שונה מ O ?

האם משנה אם זה O+ או O_- ??

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2020, 05:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

A או O, סבירו גבוהה ש +

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2020, 01:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי יש O+ ולבעלי A+ מה יהיה לילדים??

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אפריל 2019, 15:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אמא o+ ואבא o+ והילדה o- .
זה אפשרי .

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2019, 16:50

יש ארבע אפשרויות בפוטנציה...
A או O במינוס או בפלוס.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2019, 13:13

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

סוג הדם של האב הוא A+
סוג הדם של האם הוא O+
מה יהיה סוג הדם של הילוד?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 מאי 2018, 19:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לא יודע אם היא אחותך אבל היא יכולה להיות, לפי סוג הדם

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 מאי 2018, 12:55

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי .... לאבא שלי סוג דם o + לאמא a+
לי יש o+ לאחותי o-
היא לא באמת אחותי אז?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 28 מרץ 2018, 22:56

לבן יש ab פלוס. לאבא סוג o
להבנתי, לא ייתכן... :-/

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סמדר_נ* » 28 מרץ 2018, 06:01

אם אין טעות בנתונים שמסרת -- יש מצב.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמוני* » 28 מרץ 2018, 04:18

לבן יש ab פלוס. לאבא סוג o יש מצב שהוא לא האבא

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי אישה_במסע* » 02 אוגוסט 2017, 19:43

לתאומים זהים יש בוודאות אותו סוג דם. לתאומים לא זהים יכול להיות סוג דם שונה (ויכול להיות גם זהה, במקרה).

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוגוסט 2017, 19:35

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

זאת אומרת יכול ליהיות לשניהם A ?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוגוסט 2017, 19:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם לאחים תאומים יש את אותו סוג דם ?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוגוסט 2017, 19:26

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי .. סוג הדם של A+ לבעעלי B
הילד הראשון סוג דם כמו שלי A+ ולקטן B+ הגיוני ?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 יולי 2017, 22:08

שלום
אני ואחותי בעלות דם AB+ לאחי יש סוג דם O, אבי היה לו A לאימי AB, האם זה הגיוני?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי בשמת_א* » 22 יולי 2017, 09:06

ירושלמית, התשובה הארוכה היא שפלוס הוא דומיננטי בעוד שמינוס הוא רצסיבי, ובעברית: הפלוס חזק יותר ממינוס. לכן מי שיש לו פלוס ומינוס - רק הפלוס יתבטא.
העובדה שלילדה יש מינוס פירושה שלשניכם יש מינוס מאחורי הפלוס שלכם.
גם A יותר "חזק" מ-O ולכן הילדה קיבלה A (ו-O הוא מה שיש לה בגנים אך לא מתבטא) ומשניכם קיבלה את המינוס שלכם ולכן אצלה זה מתבטא.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי ירושלמית* » 22 יולי 2017, 00:31

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הייתכן שלבת שלי יש סוג דם A- כשלבעלי יש A+ ולי יש O+ ?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 פברואר 2017, 10:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אם לאבא יש סוג דם B ולאמא B- האם לילד יכול להיות O- ????

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי יונת_שרון* » 18 מרץ 2016, 08:22

וואללה, ויקיפדיה מסכימה איתך. זכרתי לא נכון.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 מרץ 2016, 23:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש עוד הרבה מורכבויות של עוד סוגי דם, אך הם באים בנוסף ולא במקום ABO

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 17 מרץ 2016, 16:32

אב או אם, עם סוג דם AB בהכרח יתרום אלל A או B לילדו, שבהכרח יבוא לידי ביטוי, ולפיכך לא יתכן סוג דם O.
כך הכרתי (מהשיעורים בכיתה ט'), אבל לפי מה שיונת מתארת כל העסק מורכב בהרבה.
מקווה להניח ידיי על אחד הספרונים ולהרחיב השכלתי.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 מרץ 2016, 10:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יונת, להבנתי את טועה במקצת. קיימים גנים רבים לסוגי דם שונים. ביחס לABO מדובר בגן אחד, שני אללים, עם שלוש אפשרויות A B i כל A וB אחראים על יצירת סוכר מסוג זה במעטפת התא. עבור i לא מיוצר סוכר (האנטיגן).
אב או אם, עם סוג דם AB בהכרח יתרום אלל A או B לילדו, שבהכרח יבוא לידי ביטוי, ולפיכך לא יתכן סוג דם O.
כל זה נכון למעט מוטציות גנטיות.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי יונת_שרון* » 17 מרץ 2016, 06:47

(מספיק ספרון אחד, כן?)

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי יונת_שרון* » 17 מרץ 2016, 06:46

יש לאונברסיטה המשודרת ספרים שונים שבהם זה מוסבר. בשלוף, הייתי מחפשת את הספרים של חווה יבלונקה, של דן גראור, ושל ישיעהו לייבוביץ (בביולוגיה).

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 16 מרץ 2016, 08:29

יונת, תודה. מעניין!
יש לך בשלוף הפניה למקור שמסביר את הנושא בעברית?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מרץ 2016, 07:57

לפני כמה זמן קראתי שהתגלה סוג דם נדיר שהוא יותר חסר אפילו מ O- . לא זוכרת פרטים.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי יונת_שרון* » 16 מרץ 2016, 07:50

אלמונית,
יש שני אללים בכל לוקוס. כלומר, שני אללים בלוקוס A ושני אללים אחרים בלוקוס B. לכן בהחלט יכול להיות שלהורה עם AB יהיה ילד עם O.

תפילה,
יש הרבה יותר משני לוקוסים לסוג דם. (לוקוס זה פשוט מיקום של גן)
הידועים זה A, B, ו-Rh (פלוס או מינוס) אבל יש המון אחרים.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 מרץ 2016, 18:22

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לכל אדם שני אללים. אין מצב שאחד ההורים הינו AB ולילד יש O למעט מקרים של טרנסלוקציות ובעיות אחרות

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 15 מרץ 2016, 08:50

יונת,

מתאים לך להרחיב על הלוקוסים האלה?
סקרנת אותי! לא ידעתי שכל אדם הוא נשא של ארבעה אללים לסוג דם.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי יונת_שרון* » 15 מרץ 2016, 07:50

לאבא סוג דם A ולאמא AB האם אפשר שלתינוק יהיה סוג דם O?

כן.

פירוט:
זה אומר שלאבא יכול להיות בלוקוס של A את האללים AO ובלוקוס של B את האללים OO.
ולאמא יכול להיות באותם לוקוסים AO ו-BO.
הילד יכול לקבל בלוקוס A אלל O מאבא ואלל O מאמא, וכנ״ל בלוקוס B.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 14 מרץ 2016, 13:26

יכול להיות שסוג הדם של האם A או B
אם כך בהחלט ייתכן ילד שסוג דמו O.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלונית_האלמונית* » 14 מרץ 2016, 13:03

אב הילד סוג הדם A. סוג דם הילד O
במצב כזה לאם יכול להיות כל סוג דם חוץ מ-AB.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 מרץ 2016, 13:02

יכול להיות שסוג הדם של האם A או B אבל לא O. אב הילד סוג הדם A. סוג דם הילד O. (לאם האב סוג O)
הורים של האב.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלונית_האלמונית* » 14 מרץ 2016, 12:36

(לסבתא יש O ולסבא A)
מדובר בהורים של אמא?
אם כן, לא יכול להיות שסוג הדם שלה AB. אולי סוג הדם שלה A?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 מרץ 2016, 12:31

תודה רבה. מנסה לקלוט. אני קצת בהלם. האם לשתוק או להעלות את הנושא?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 מרץ 2016, 20:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לא, אלא אם מדובר בתרומת ביצית

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 מרץ 2016, 18:22

לאבא סוג דם A ולאמא AB האם אפשר שלתינוק יהיה סוג דם O? (לסבתא יש O ולסבא A) האם קשור לסבא ולסבתא גם?
תודה

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 22 נובמבר 2015, 22:55

לעניות דעתי, המידע שבידייך אינו מספיק כדי לערוך את החישוב שאת מבקשת לערוך.
כך למשל, הגנוטיפ שלך (שממנו את יכולה להעביר לילדך העתידי) יכול להיות מורכב מפעמיים A+ או מפעם A+ ופעם O- וכן הלאה.
יהיה קל יותר להתבונן בדברים בדיעבד, לאחר שתלדי כמה ילדים וסוגי הדם שלהם ישקפו את המטענים שלך ושל בעלך.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 נובמבר 2015, 13:02

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מוכרחת לומר שזה ממש מעניין כל מה שרשמתן :)

יש לי גם שאלה:
יש לי סוג דם A+ וכך גם לשני הוריי.
לבעלי יש סוג דם B+ וכך גם לאבא שלו. לאמא שלו יש O+.

קראתי שיכולים לצאת לילדינו כל סוג דם אפשרי אבל מה הסיכויים שייצאו A,B,AB,O באחוזים (אם זה לא מסובך מדיי, או איך אני יכולה לעשות את החישוב הזה) ומה הסיכוי שייצא RH+ או RH- ?

תודה מראש :)

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 25 ינואר 2015, 22:46

לא. :-0

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 ינואר 2015, 22:38

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אם לאבא שלי יש סוג דם AB הגיוני שיש לי סוג דם של O +?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 ינואר 2015, 12:11

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם O+ והאבB+ התינוק נולד עם B- האם זה אפשרי

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי תפילה_לאם » 04 ינואר 2015, 01:37

אני בעלת סוג דם o פלוס ויש לי שלשה ילדים שניים b ואחד a זה הגיוני? ואם לפי זה אפשר לדעת מה סוג הדם של בעלי?
הגיוני. לפי זה סוג הדם של בעלך: AB.


היי..אם לאמא יש סוג דם o+ ולאבא יש סוג דם A הילד יכול להיות עם סוג דם AB?
לא יכול להיות. לילד יכול להיות סוג דם A ואולי O.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 ינואר 2015, 00:17

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי..אם לאמא יש סוג דם o+ ולאבא יש סוג דם A הילד יכול להיות עם סוג דם AB?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי רחל* » 14 דצמבר 2014, 18:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני בעלת סוג דם o פלוס ויש לי שלשה ילדים שניים b ואחד a זה הגיוני? ואם לפי זה אפשר לדעת מה סוג הדם של בעלי?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 מרץ 2014, 21:34

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אם לאמא דם o ולאבא דם o יכול להיות שהבן יצא אם דם ab

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 פברואר 2014, 18:38

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אמ לשני ההורים סוג דם O הילד יכול להיות עם סוג דם אחר מ O?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 ינואר 2014, 11:51

וכמובן שכחתי את BB = B

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 ינואר 2014, 11:50

כן
מאחר וישנם שני גנים לכל אדם לסוג דם ורק אחד מהם מורש לילד (ומתמזג עם זה של בן הזוג). להלן צרופי הגנים (כל אחד יכול להיות A, B או O) וסוג הדם אותו יהיה לאדם
OO = O
OA = A
OB = B
AA = A
AB = AB

לפיכך אם להורייך סוג דם A ה כל אחד מהם יכול להיות OA או AA.
אם ירשת משניהם את ה O - את הינך OO ולפיכך - בעלת סוג O

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 ינואר 2014, 09:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי שאלה חשובה מאוד ...... הרגע גיליתי שהסוג דם שלי O אבל שני ההורים שלי בוודאות A , זה אפשרי .

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 ינואר 2014, 15:01

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אי אפשר לקבוע הורות על פי סוג הדם
אפשר לשלול הורות לפיו
לדוגמא
ילד לאם שהינה O ואב שהינו A יהיה בעל סוג דם A או O. אם סוג הדם שונה - מישהו אינו ההורה

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 ינואר 2014, 08:24

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שאלה - האם ייתכן כי סוג הדם של הבן / הבת יהיה שונה מאחד מסוגי הדם של ההורים ?
בעצם, האם אפשר לקבוע הורות רק ע"י סוג הדם?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2013, 19:00

לי יש סוג דם A+ ולבעלי B+ לבני יש סוג דם AB+
אנחנו יכולים לתרום לו דם?

כן

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 14 דצמבר 2013, 17:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי יש סוג דם A+ ולבעלי B+ לבני יש סוג דם AB+
אנחנו יכולים לתרום לו דם?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 אפריל 2013, 21:59

לי ולאישתי יש סוג דם o- מה יהיה סוג הדם של הילד? האם ניתן לדעת?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי ליבי* » 16 אוקטובר 2012, 17:04

לא חייב, כי במידה ולך יש גן רציסיבי של O, הוא לא בא ליידי ביוטי.
אם גם לבן זוגך יש גן שכזה, לילדייך יכול להיות סיכוי להיות O

אותו הדבר בנוגע ל + או ל -

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי מגי* » 16 אוקטובר 2012, 15:18

היי
סוג הדם שלי ושל בעלי הוא A+ .
יש לנו 3 בנים .
האם הסוג דם שלהם חייב להיות כמונו. אם לא במה זה תלוי?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סמדר_נ* » 05 יולי 2012, 03:07

RH שלילי זה גן רצסיבי. כל אחד מכם נושא, כנראה, גן רצסיבי לRH שלילי, בנוסף לגן הדומיננטי של RH חיובי שמתבטא בסוג הדם שלו. שניכם הורשתם את הגן הרצסיבי.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 יולי 2012, 21:19

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי ולבעלי יש סוג דם 0+ ולילד שלנו 0- איך זה הגיוני.?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי ניבה_שקד* » 25 אפריל 2012, 17:24

המונח סיאמיים כאן מטעה. אלה לא תאומים סיאמיים, אלא שתי ביציות מופרות שאוחדו בשלב מוקדם לעובר אחד. זה בעצם בדיוק הפוך מתאומים סיאמיים (או תאומים זהים בכלל): אלה שתי ביציות מופרות שהתאחדו, לא ביצית מופרית אחת שהתחלקה.

נכון, תודה על התיקון. :)

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי חוט_השני* » 25 אפריל 2012, 08:37

מדהים!
תודה.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סאלי_תדמור* » 24 אפריל 2012, 09:57

מדהים, תודה! @}

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סמדר_נ* » 24 אפריל 2012, 09:45

המונח סיאמיים כאן מטעה. אלה לא תאומים סיאמיים, אלא שתי ביציות מופרות שאוחדו בשלב מוקדם לעובר אחד. זה בעצם בדיוק הפוך מתאומים סיאמיים (או תאומים זהים בכלל): אלה שתי ביציות מופרות שהתאחדו, לא ביצית מופרית אחת שהתחלקה.
>ותודה לניבה ולויקיפדיה. השכלתי<

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי גליה_והבנות* » 23 אפריל 2012, 17:26

כי כאמור מדובר בהתאחדות של תאומים לא זהים.
אבל אם אלה תאומים סיאמים לא יכול להיות שהם תאומים לא זהים, לא? תאומים סיאמים הם מאותה ביצית.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי טוב_בבית* » 23 אפריל 2012, 10:57

וואו, איזה מעניין! תודה על ההעשרה (-:

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי ניבה_שקד* » 23 אפריל 2012, 09:13

לי ולבעלי יש סוג דם O (לי - ולו +). לבני יצא סוג דם A. איך זה קורה?

אם לא תגלו טעות באחת הבדיקות, אז יש עוד אפשרות, די נדירה. קוראים לזה "כימרה" (כמו הכימרה במיתולוגיה). זה מצב שבו שני תאומים לא זהים מתאחדים כבר בשלב הראשון של ההריון לילד אחד, שהוא בעצם שני תאומים סיאמיים, רק שהם מאוחדים לגמרי לבן אדם אחד. כל אחד מהתאומים "משתלט" על מערכת אחרת בגוף, כך שזה גוף אחד עם שתי גנטיקות שונות. אם אחד מההורים הוא כימרה (ללא ידיעתו, כמובן) - אז יכול להיות מצב שהביצית או הזרע של ההורה הם של תאום אחד וסוג הדם של ההורה הוא של תאום שני, והם לא בהכרח זהים בסוג הדם שלהם, כי כאמור מדובר בהתאחדות של תאומים לא זהים.

מגלים את זה בעיקר במקרים שבהם נראה בבדיקות גנטיות כאילו הילד הוא לא של האמא, אבל לא מבינים איך זה יכול להיות, כי היא היתה בהריון וילדה אותו. רק כאשר לוקחים עוד דגימות דנ"א מחלקים נוספים בגוף האם (מדגימת דם, דגימת שיער, תא מהיד וכו') אז מגלים באחד האיברים התאמה גנטית לילד. כנ"ל לגבי מקרים של חוסר התאמה גנטית לאבא. בבדיקת דם יוצא שהוא כאילו לא האבא האמיתי, אבל בבדיקת תאים אחרים בגוף פתאום מגלים התאמה לגנטיקה של הילד.

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי דנה_ה* » 21 אפריל 2012, 22:35

טעות באחת הבדיקות
או... טעות באחת מהנחות היסוד..

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סאלי_תדמור* » 21 אפריל 2012, 21:11

לי ולבעלי יש סוג דם O (לי - ולו +). לבני יצא סוג דם A. איך זה קורה?

טעות באחת הבדיקות

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי סמדר_נ* » 20 אפריל 2012, 04:20

וואללה?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי עדה_שלום* » 20 אפריל 2012, 01:46

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי ולבעלי יש סוג דם O (לי - ולו +). לבני יצא סוג דם A. איך זה קורה?

איך נקבע סוג דם הילוד

על ידי מונו_נוקי* » 07 יולי 2005, 07:45

למיטב ידיעתי אי אפשר לדעת מראש. את מאמינה בתחושות בטן של אם לגבי התינוק שלה? לי היתה הרגשה חזקה .
בבית החולים פגשתי לידת בית שהגיעו אחרי יומיים בבית(אחרי ביקורת המיילדת).
אני חושבת שכאמור בעתיד אברר לגבי שמיכה ואיך להשתמש בה. עוד אפשרות זה לראות אם אפשר לעשות את הבדיקת דם בקהילה(נניח מרפאת ילדים ,טיפח, מיילדת.........) כי לא רואים צבע צהוב מיד.

חזרה למעלה