החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

אנונימי

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אנונימי »

על פני הארץ

עמוד זה מוקדש ליצירתיות הכרוכה בטיולים ארוכי טווח בהם אנו בוחרים להשתמש בכלי תחבורה שאינם כוללים כלי טייס ממונעים...
ראו גם: פחד מטיסות
(עמוד זה הוא לאו דוקא לאלה הבוחרים לא לטוס מתוך פחד)
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

אולי בעתיד אכנס לכל הסיבות שלי המסבירות למה אני לא בוחר לטוס כשאני מטייל. כרגע אסביר פשוט שיותר כיף לי ככה.

עד אז - רציתי לשתף אתכם באופציות הקיימות בשביל לעזוב את הארץ.

דרך היבשה

אפשר לצאת לירדן ולמצרים אבל ללא פספורט זר - יהיה קשה (אך לא בלתי אפשרי) להמשיך מעבר למדינות אלו. אם אין פספורט זר - אני ממליץ לנסות את מזלכן עם פספורט עולמי וחיוך גדול מאד. ברשימת המדינות שקיבלו את הפספורט (לפחות פעם אחת...) סוריה מופיעה. מירדן יש אוטובוסים ורכבות לדמשק ומדמשק יש אוטובוסים לאיראן, איסטנבול - ואפילו סופיה בבולגריה (40$ ו-24 שעות). מאיסטנבול יש אוטובוסים לרוב אירופה. אם יש פספורט זר - להקפיד לא ללכלך אותו עם חותמות של הממשל הציוני.

דרך הים

  • אפשר לשרוץ במרינות בארץ ולראות מישהו יסכים לקחת אתכם כחלק מה-crew.
  • ל-"מנו ספנות" יש אוניות מטען פעמיים בשבוע שנוסעות לקפריסין ויוון - ולוקחות נוסעים (ורכבים) תמורת כמה מאות דולרים.
  • החברה הקפריסאית "לואיס קרוזס" מפעילה שייטים לארץ הקודש בחצי החמים של השנה. לא מפורסם באתר שלהם - אבל אפשר לרכוש כרטיס לכיוון אחד מחיפה ולחיפה בסביבות $150. זהו קרוז מאד צנוע מבחינת התנאים והמחיר כולל ארוחות ו"בידור" נעלך.
  • חברות קרוזים ישראליות עוזבות את הארץ מחיפה ומאשדוד באופן סדיר סביב הקייץ - רובן לקפריסין ולתורכיה וחלק אף רחוק מזה. הן לא מוכרות כרטיס כיוון אחד - אבל אפשר כמובן לרכוש כרטיס ופשוט לא להשתמש בחזרה. בעוד יומיים למשל "מג'יק 1" נוסעת לקפריסין ואפשר לקנות כרטיס בכ-$150 (4 בחדר) שכוללים ארוחות ובידור (זהבה בן..). למנו יש ספינות ויש עוד. צריך לשים לב למבצעים. ואם למישהו יש קשר אם אחת מהחברות - אולי הוא יכול לסדר לנו אפשרות לקנות רק כיוון אחד..

מקפריסין

מקפריסין אפשר להמשיך בקלות לתורכיה. מאז קבלת האי לאיחוד האירופי הוא חויב לפתוח את הגבול בין הצד התורכי ליווני - אתם תגיעו ללימסול בצד התורכי ומשם צריך לקחת טרמפים לניקוסיה - לחצות את אזור האו"ם - ועוד טרמפ לגירנה - משם לוקחים אוניה מהירה לטאסוקו בתורכיה. משם יש אוטובוסים לאיסטנבול (אבל אני ממליץ לעצור בדרך במקומות יפים ומענינים - אחד היתרונות בטיול על פני הארץ). מאיסטנבול אפשר להגיע להודו דרך גרוזיה, טורקמניסטאן, ופקיסטן - או אם אזרחות זרה דרך אירן.

זהו לעכשיו.. מזמין לשתף ולשאול.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אולי בעתיד אכנס לכל הסיבות שלי המסבירות למה אני לא בוחר לטוס כשאני מטייל
אני מנחשת שהסיבה אקולוגית? הכרתי פעם מישהי שקיבלה החלטה דומה, אבל כיוון שנסעה הרבה בעולם החליטה שקשה לה מדי לעמוד בזה. ולכן עשתה "הסכם עם עצמה", שמתוך כל הנסיעות, פעם בחמש שנים היא תרשה לעצמה לטוס.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אופק לי יש מחלת ים. נשאר רק לנסוע
מירדן יש אוטובוסים ורכבות לדמשק ומדמשק יש אוטובוסים לאיראן, איסטנבול - ואפילו סופיה בבולגריה (40$ ו-24 שעות). מאיסטנבול יש אוטובוסים לרוב אירופה
איך זה מבחינת הרגשת בטחון אישי?
רחל_ברמן*
הודעות: 1270
הצטרפות: 25 אוקטובר 2006, 12:11
דף אישי: הדף האישי של רחל_ברמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רחל_ברמן* »

מה יעזור לי דרכון זר אם כתוב בו שנולדתי בירושלים? (חוץ מזה, זה דרכון אמריקאי, מה שלא הרבה יותר טוב מהישראלי בסוריה ובאירן...)

אני משתדלת לא לטוס באירופה (בה אני גרה), אבל לפחות פעם בשנה אני מגיעה לישראל, ולא חשבתי שיש לי ממש אופציות אחרות.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

רחל שלום - לא ראיתי את ההודעה עד עכשיו. הגעת לעמוד הנכון - אם את טסה פעם בשנה - ותחשבי את "המדרך האקולוגי שלך" (ecological footprint) - את תראי שהטיסות זה החלק הכי גדול - כלומר אם את רוצה "לשים את הכסף איפה שזה משנה" (put the money where it counts) - זה בהחלט המקום הראשון להסתכל עליו ולעשות החלטות שיולידו אלטרנטיבות. כל השקיות ניילון שהשתמשת בהם שוב ושוב הן בטלות בשישים לעומת המחיר האקולוגי של טיסה אחת.

מאירופה את יכולה להגיע כל השנה לארץ דרך הים - יש מספר אופציות שמפורטות לעיל - הוודאיות פחות עולות פחות, הוודאיות יותר עולות יותר... וכל זה בלי לעבור דרך סוריה או איראן. בדומה לבשר אורגני - אם זה עולה פי שתיים מלטוס אז אני ממליץ ליסוע פי שתיים פחות ולפי שתיים יותר זמן - ככה זה לא עולה יותר.

אלו הן האופציות שמצאתי בכוחות עצמי - ידידה חיפשה בעצמה - ומצאה שיש גם מעבורות ישירות לתורכיה ב-250 דולר - אין לי עוד פרטים - אבל אני מניח שאם כולנו נשאיר את האוזניים פתוחות בנושא - הידע הקולקטיבי בעמוד זה יעשה לנו את החיים יותר קלים בבחירה שבלטייל על פני הארץ.

לגבי הפספורט - ירושלים באופן רשמי לא מוכרת כבירת "ישראל" על ידי רוב המדינות בעולם (לכן רוב השגרירויות הן בתל אביב בין השאר). בפספורט שלך כתוב JERUSALEM בלי של של מדינה - אם היית נולדת בגבולות 48 היה כתוב גם ISRAEL. אם את רצינית ורוצה להכנס מתורכיה וסוריה ואז לירדן ואז לארץ - עד גם ככה צריכה לבקש את הויזה הסורית מראש (עולה 100$ כמדומני) - כך שתדעי מראש אם נותנים לך להכנס או לא. החוק היבש של המדינות המחרימות אומר שאסור שיהיו חותמות של הישות הציונית על הפספורט (כי הן לא מכירות בה) - מקום הולדתך - ירושלים - בזה הן מכירות. אם בכל זאת הם שואלים מה זה - את יכולה למשל לספר שאת ממשפחה נוצריה שהגרה לאירופה מזמן ואין לך ממש קשר עם שורשייך..

מבחינה חוקית ותרבותית דרכון אמריקאי שווה פי אלף - והדיווחים שאני קראתי מספרים שהסורים והאיראנים חביבים ולבביים יותר מרוב המקומות בעולם. ההמלצה היא לא להכנס לויכוחים פוליטיים (כמו כאן באתר..) - אבל חוץ מזה מדווח אחד אמר שהרושם שלו מהאיראנים זה שהם עושים הפרדה בין ממשלת ארה"ב ואזרחיה - הם יודעים שרוב האנשים בארה"ב לא בחרו בבוש.
אני באופן אישי מרגיש בטוח לעבור שם יותר משאני מרגיש בטוח לטייל בדרום-מזרח ארה"ב - במיוחד אם אני רק עובר שם בכמה ימים. כמו שאמרתי החיוך הוא הפספורט הכי טוב והכי בטוח - בכל מקום בעולם.

בהצלחה!
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

לא רק אופק מטייל על פני הארץ והים...

הרבה אנשים נסעו לריינבו בבוסניה וכעת הם שם עושים חיים.. כמה מהם הזמינו אותי - והתשובה שלי הייתה שדווקא כאן המטרה - עושה את הקארמה חזקה יותר.. ולא ההיפך. כלומר, לעלות על מטוס שבאופן כמעט ישיר משתמש בדלק שמקורו מתינוקות עיראקים.. לכנס ריינבו לתיקון עולם זה אוקסימורון.. וחבל, במיוחד כשיש ברירה.

אז אמרתי - בואו נתארגן קבוצה - נשלב את כל הקשרים והקומבינות של כולנו - ואם באמת נחליט לשוט (ולטוס זה לא אופציה) - אז נמצא פתרון - באופן מדעי. אבל אז אנשים אמרו - תראה - יש לי רק חודש - אני לא יכול להתנתק לכל כך הרבה זמן. אז אמרתי - אם זה רחוק - ואין זמן - אז למה אנחנו נוסעים לשם - למה להכריח את המציאות בשביל הרצונות האימפולסיביים שלנו.. אם הצורך הוא לצאת מהארץ לתרבות אחרת - ואין זמן לעשות את זה על פני הארץ - בואו ניסע למצרים ונעשה ריינבו שמה.. כפי שאתם רואים - העניין פה הוא של סדר עדיפויות והחלטות ברורות. מי שרוצה לאכול רק אורגני - אוכל רק אורגני.

לאחר שקראתי והפנמתי כמה חמור הנזק שנגרם כתוצאה מהמציאות הכוללת טיסות - החלטתי שאלא אם יש מקרה חירום - אין סיבה לטוס. או במילים אחרות - כדאי שאני אשמור את האופציה לטוס למקרים קיצוניים כמו אסון משפחתי וכו.

ידידתי הטבעונאית ענבל החליטה שהיא רוצה ליסוע - היא הלכה לחברות ספנות - למרינות לאורך כל מישור החוף ולא מצאה.. חבריה הפוטנציאלים למסע הרימו ידיים ועלו למטוס.. היא כבר קנתה כרטיס טיסה וברגע האחרון החליטה לא לעלות על המטוס.. היא מצאה סירת שייט שתיקח אותה לתורכיה רק ב-15 לאוגוסט ב-250$.. והחליטה שזה מאוחר מדי וגם יקר.

פעם בשבוע-שבועיים אני מקבל טלפון מאנשים שלומדים על נזקי התעופה ורוצים רוצים לדעת על אלטרנטיבות. אורי התקשר - סיפרתי לו כל מה שאני יודע - ואמרתי לו שיהיה בקשר עם ענבל... שלשום ענבל מתקשרת אליי נרגשת ואומרת לי שמחר (כלומר אתמול) היא עולה על סירה לתורכיה מהמרינה באשקלון - והמחיר: $100!! אורי הלך גם הוא לאורך המרינות ומצא.. איזה כיף! 3 ימים והם בתורכיה.

אז מה המסר:
  • להחליט לא לטוס ולא לוותר (להשתמש בכוח המשיכה) - הפתרון האידיאלי יכול לבוא מכיוון לא צפוי בדיוק מתי שאני צריך לצאת.
  • להיות בקשר עם אנשים אחרים שלא טסים.
  • רק בגלל שהלכתי פעם אחת לאורך המרינות - זה לא אומר שכמה ימים אחרי לא יהיו הזדמנויות אחרות.
  • החיים הם שפע של הזדמנויות - ולא צריך מלחמות בעיראק וחימום גלובלי בשביל לספק את הצרכים של טיול, הרפתקה, הזרה, ומחיר אטרקטיבי.
..
רחל_ברמן*
הודעות: 1270
הצטרפות: 25 אוקטובר 2006, 12:11
דף אישי: הדף האישי של רחל_ברמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רחל_ברמן* »

לוידעת, אני לא ממש מרגישה שזה רעיון טוב... אולי כשיהיה לי דרכון הולנדי אני אבדוק את העניין מחדש. עם ליסוע פי שתיים פחות ולפי שתיים יותר זמן יש בעיות שמאד ספציפיות לסיטואציה שלי כרגע, אבל אולי עוד כמה שנים זה יהיה ישים. דרך הים זה מעניין, ונראה לי גם נחמד, למרות שסביר להניח שלא הגיוני לעשות את כל הדרך בים. אני גם תוהה עכשיו - לסוע כ"כ הרבה ברכבות ובאוניות, כמה זה באמת חוסך מבחינת טביעת רגל אקולוגית? כלומר, אין ספק שמטוסים שורפים כמויות אדירות של דלק לזמן יחסית לכל כלי תחבורה אחר, אבל האם הם באמת שורפים כ"כ הרבה יותר לק"מ?
(אני מקווה שאני טועה, האמת. כי אז מעצם זה שבחרתי לגור רחוק מהמשפחה שלי טביעת הרגל שלי בערך מוכפלת).
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

רחל שלום - לפני שאני אכנס להשוואת הנזק בין כלי התחבורה השונים... הנזק הכי גדול הוא שמאז שנות ה-60 בערך - מטוסים נעשו כלי תחבורה דומיננטי יותר ויותר ויצרו מציאות שתלויה במטוסים.. משפחות שחיות בכל קצוות תבל זה רק חלק קטנטן מהמציאות הזו - כלומר בעולם ללא טיסות זמינות כל כך - אולי עדיין היית חיה קרוב למשפחתך..
כשעזבתי את הארץ לפני 7 שנים כמעט.. לא הייתי כאן במשך 6 שנים כמעט.. ואז חזרתי "לביקור" שהוא עד כה יותר משנה. כל טכנולוגיה מכתיבה מציאות אחרת.. רק לאחר שהתחילו להשתמש בטלפונים קוויים - הופיעו גורדי שחקים בעולם.. עד אז זה לא היה משתלם. והיום גם הפלאפונים יוצרים מציאות אחרת. את רוב הנזק של המשחקים שלנו בטכנלוגיות הללו יסבלו הילדים והנכדים שלנו...

תיירות, כפי שאני מכירים אותה היום, היא תוצאה ישירה של מציאות עם טיסות. הנזקים שנגרמו כתוצאה מהסוג הזה של התיירות ימלאו כאן עמודים שלמים.. החופים, האוויר, המים והתרבות המקומית... במיוחד במדינות נחשקות מבחינה תיירותית.

לגבי המספרים היבשים - את מוזמנת לקרוא כאן ו-כאן
ישנו צפי שעד 2015 מטוסים יהיו אחרים ל-50% מהנזק לשכבת האוזון.
יש גם מאמר בשם the hidden cost of flying כאן

חשוב לי להדגיש שאני עונה כאן על שאלות ומביא את המידע שיש לי שעזר לי לבחור (ואחרי זה לחוות שפשוט יותר כיף ככה..) בבחירה שלי - ואכן אני שמח ונרגש כשאנשים אחרים מוצאים דרכים לטייל ללא מטוסים - אבל אין לי ציפייה ממך להפסיק לטוס בן לילה או בכלל - ואני מבין שכל אחד עובר את התהליכים שלו בקצב שלו ובכיוונים שלו...

כל טוב.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אילה_א* »

הם יודעים שרוב האנשים בארה"ב לא בחרו בבוש.לא?


רק לאחר שהתחילו להשתמש בטלפונים קוויים - הופיעו גורדי שחקים בעולם
אני חשבתי שזה היה אחרי שהמציאו את המעליות
איך הטלפונים קשורים ? (שואלת ברצינות מסקרנות)
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אני ממש שמח שמצאתי את הדף הזה.

אני אנצל את העובדה שיש דף כזה כדי לספר משהו, שכמעט כל מכרי שסיפרתי להם, חשבו שאני מוזר או טיפש. אז ככה:

לא מזמן, במהלך הכנס של התנועה להתעוררות, החלטתי ש:
אני לא טס יותר במטוס.*
אני לא מתכוון ללמוד נהיגה (לא רוצה שיהיה לי רשיון).*

ההחלטה לא לטוס נפלה אחרי שחשבתי על מה שתמי צרי סיפרה כהערת דרך אגב בסדנה שלה, לגבי המחיר האקולוגי של טיסות.
אני מקווה שאצליח להשפיע על עוד אנשים. ואגב, תודה אופק, אתה משמש השראה בעניין הזה.

הסיבה שאני חולק איתכם את המידע הזה היא כדי לקבל חיזוקים (בניגוד לפרצופים העקומים שאני רגיל לקבל), ואולי גם יפרח פה הדיון והוא ישפיע על עוד אנשים.
רחל_ברמן*
הודעות: 1270
הצטרפות: 25 אוקטובר 2006, 12:11
דף אישי: הדף האישי של רחל_ברמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רחל_ברמן* »

אני לא מתכוון ללמוד נהיגה (לא רוצה שיהיה לי רשיון).
אני לגמרי איתך בזה.

אני לא טס יותר במטוס.
זה כרגע קשה לי, אבל אני בהחלט חושבת שעוד כמה שנים אני אוכל לפחות לצמצם ולבוא ליותר זמן כל פעם. מה שכן, אני לא ממש מצליחה להצטער על כך שאנחנו כבר לא חיים בעולם ללא טיסות זמינות כל כך - אולי עדיין היית חיה קרוב למשפחתך..

הם יודעים שרוב האנשים בארה"ב לא בחרו בבוש. לא?
ממש לא. קודם כל, בבחירות הראשונות - 2000 - הוא אשכרה הפסיד, אבל בגלל שילוב של השיטה האמריקאית, פישול בעיצוב הטפסים, וכנראה לא מעט רמאות הוא קיבל בכ"ז את הנשיאות. בבחירות השניות הוא אולי ניצח (למרות ששוב, יש חשדות די רציניים לרמאות בקנה מידה מבהיל), אבל בקושי. תוסיפי לזה שרק 40% מהאמריקאים בעלי זכות הבחירה הצביעו בכלל, ותקבלי שרק 20% הצביעו לבוש, במקרה הטוב.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

איזו שמחה.
עד עכשיו הרגשתי לבד ופסיכית.
כתבתי בדף פשטות מרצון פעם שהחלטתי לפני כמה שנים שאני לא טסה יותר ומאז לא טסתי. זה היה בערך לפני 6 שנים. מאז הכי רחוק שנסעתי היה סיני, לא מעט פעמים. אני מניחה שאולי מתישהו אטוס, אבל זה ברור שזה לא בתכיפות של קודם. כשהחלטתי זה היה אחרי שחזרתי מארה"ב שטסתי בה גם כמה טיסות פנים בכמה שבועות שביקרתי ולא המון חודשים קודם הייתי בצ'כיה.
מאז התחלתי לטייל בארץ ולהכיר אותה יותר טוב. בהתחלה הייתי מטיילת רחוק ועם הזמן התחלתי הרבה יותר לטייל באיזורים שקרובים לבית שלי, פחות נסיעות.
אני זוכרת שכל החברים האקולוגיסטיים שלי, אלה שתמיד הייתי אוספת ברכב שלי לטרמפ וחיו יותר צנוע ממני, הם טסו לאיטליה לריינבו בהמוניהם. לא הסתכלתי עליהם עקום, בחירה שלהם, אבל ביני לביני תהיתי מה הטעם בכל מה שהם עושים ומצד שני, באמת הבנתי שהם מבחינתם כנראה לא יכולים לוותר על זה כמו שאני למשל היום לא מרגישה יכולה לוותר על רכב או על מים חמים בבוילר.
בכל מקרה בעייני יש משהו נכון בלא לטוס, או לפחות לא לטוס כל כך הרבה. גם מבחית האקולוגיה של כדור הארץ וגם מבחינת האקולוגיה של הנפש.
אני, כשחיפשתי איפה לטייל קרוב, מצאתי כל מיני דברים מעניינים והתחלתי לגלות כל מיני דברים שמתחת לאף שלי.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

אחת הלהקות האהובות עליי היא seize the day
היכולת שלהם לקחת נושאים אקולוגיים ופוליטיים ולשיר אותם מהלב קונה את הערצתי...
לראות אותם LIVE פשוט הביא לי דמעות. האם מישהו ראה אותם כאן בארץ כשהם היו פה לפני כמה שנים?

הנה שיר חדש מהאלבום החדש בשם Flying

השיר מדבר בדיוק על הנושא של עמוד זה... ואפשר להקשיב לו שם ולקרוא את המילים באנגלית. מביא לי דמעות...

הלהקה לאחר המודעות בנושא החליטה להתחייב לטור את העולם רק על פני הארץ!

הנה תרגום חופשי (השיר הוא מנקודת מבט של מישהו בבריטניה הסגרירית):

יש לי חבר שחי במפרץ בנטרי
אהובתו חיה 400 מייל משם
כל כך רחוק באונייה, אוטובוס או רכבת... זה לוקח יום שלם...

הוא יודע שלטוס זה פשע אקלימי
אבל אין לו את הכסף ולה אין את הזמן
וכשיותר זול לטוס מלחנות את הרכב בשדה התעופה...
מה תעשה? מה תעשי?

(פזמון)
אני אמחזר
אני אסע באופניים
אני אלך ברגל העירה
אני אכבה את החימום
אמלא רק לחצי את הקומקום
תקשיב לכל שאר דברייך
אבל אל תקחו את החופש שלי ממני
אל תקחו את החגים שלי
אל תקחו את הזמן שלי ממני
אל תקחו את הכנפיים שלי ממני...

תמיד חשבתי שאני אהיה לצד אחותי,
כשהיא ילדה את הילד הראשון שלה,
וממש הייתי רוצה לראות את סבתי לפני שהיא הולכת... לעולמה...
עכשיו הם גרים רחוק כל כך
אוסטרליה וארה"ב
מה לעזאזל אומר אם הם צריכים אותי?
מה תעשה? מה תעשי?

(פזמון)

(דיבור:)
מקורות ברי סמכא אומרים לנו שאנו צריכים להפחית את כמות פליטת הCO2 בין 1 ל-2.5 טונות לאדם בשנה במטרה לייצב את האטמוספירה...
הממשלה, בשם כל אחד ואחת מאיתנו, צורכת בין 1 ל-2 טונות לשנה על תאורת רחוב, בתי חולים, ומלחמות
טיסה הלוך-ושוב מאנגליה לסידני מייצרת 10 טונות של CO2 לכל נוסע

גיליתי כל כך הרבה על עצמי,
כשישבתי במדבריות על החול,
כלום ואף אחד שיעמוד בדרכי, אין חשבונות לשלם...
אני אוהב לשכב בשמש ולשחות בים חם,
אני לא רוצה לחשוב על כל המקומות שלעולם לא אראה,
לחיות זה קשה, ולטוס זה קל...
מה תעשה? מה תעשי?

(פזמון)
אני אמחזר
אני אסע באופניים,
אני אלך ברגל העירה,
אני אכבה את החימום,
אני אשטוף את האוטו בסמרטוט,
אני לעולם לא אשתמש בשקיות ניילון
הבגדים שלי הם מייצור מוסרי
אני שותה תה מסחר הוגן
אני אקזז את חוב הפחמן,
על ידי שתילת עצים בטיבט,
וכל בית בעולם שלישי ישתמש בנורות חסכוניות!
אמלא רק לחצי את הקומקום
תקשיב לכל שאר דברייך
אבל אל תקחו את החופש שלי ממני
אל תקחו את החגים שלי
אל תקחו את הזמן שלי ממני
אל תקחו את הכנפיים שלי ממני...

DOESN’T ANYONE GET A BREAK THESE DAYS
DOESN’T ANYONE GET A BREAK…

תמונה
רחל_ברמן*
הודעות: 1270
הצטרפות: 25 אוקטובר 2006, 12:11
דף אישי: הדף האישי של רחל_ברמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רחל_ברמן* »

אוי, אופק, הם נהדרים.

אני עדיין מעבדת את המסקנות מהדף הזה. לצערי השנה זה ממש לא הצליח לי, אבל אני מכינה את הקרקע (הנפשית) לבוא מעכשיו פחות פעמים וליותר זמן כל פעם, ומנסה למצוא תחלופות לטיסות אחרות שאני עושה פעם בכמה שנים (לארה"ב זה יכול להיות ממש מגניב לשוט באניה, וזה אפילו לא לוקח כ"כ המון זמן! ואולי נשלב את זה פעם עם הטיול הנכסף לאיסלנד?).

חשבתי גם על כך שחלק לא קטן מההחלטה שלי לגור דוקא כאן מבוסס על זה שזה יחסית "קרוב" לישראל, כלומר במטוס. כשעשינו את ההחלטה הזו המודעות שלנו לבעיתיות של טיסות הייתה אפסית, וכמובן שעכשיו כשאנחנו כבר גרים כאן כמה שנים יש כל מיני שיקולים נגד לעבור למדינה אחרת בטווח אניה, נניח בדרום אירופה. אני מקווה שלטווח ארוך העלאת מודעות תגרום אולי לאנשים להתייחס לזה כשיקול, וליצור פחות בעיות כאלה מלכתחילה.

ועוד משהו: הם אומרים בשיר שהחנייה בשדה תעופה יקרה יותר מהטיסה עצמה, וכשמדובר בחברות הפנים-אירופאיות הזולות, הם הרבה פעמים צודקים. זה חייב להשתנות. מחיר דלק מטוסים (כמו כל דלק, אבל יותר) צריך לשקף גם את המחיר שלו לסביבה. הטיסות הקטנות והיומיומיות האלו הרבה יותר בעייתיות מהטיסות הארוכות והנדירות כמו לונדון-סידני שהם מביאים בתור דוגמא בטקסט המדובר, פשוט כי יש כ"כ הרבה מהן וניתן להחליף אותן ברכבות כ"כ הרבה יותר בקלות.
עינ_התכלת*
הודעות: 105
הצטרפות: 14 מרץ 2007, 22:05
דף אישי: הדף האישי של עינ_התכלת*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי עינ_התכלת* »

אבל איך?
איך מוצאים אוניה שנוסעת מאירופה לארה"ב, בהנחה שיש כזו בכלל, שלא על תקן קרוז שלוקח שבועיים?
  • רוצה לנסוע לארהב באפריל, אבלרק באוניה -
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

הרבה יותר בעייתיות מהטיסות הארוכות והנדירות
כאן היעדים הפופלרים הם הודו, המזרח הרחוק, מרכז ודרום אמריקה... וזה לא נדיר בכלל.. ומה שעצוב זה כשאני שואל, כמעט אף אחד לא היה בשכנות ירדן או במצריים (חוץ מסיני אולי)..

זה חייב להשתנות. מחיר דלק מטוסים
זה יעזור.. אבל שימי לב למחירי הדלק הכל כך יקרים כאן עכשיו - ואני לא רואה הבדל מהותי בהרגלי התחבורה.. המחירים עולים והאנשים עובדים קשה יותר ויותר בשביל לפרנס את חברות הדלק.. מילאתי פעם ראשונה דלק כאן לפני שבועיים... חיברתי למשאבה, הסתכלתי הצידה לשנייה... והופ - 230 שקל! מה זה הטירוף הזה... לפעמים זה מה שאני מוציא בחודש שלם! אבל הכבישים ממשיכים להיות סואנים יותר ויותר... ואני עוצר טרמפים וכמעט כל מכונית עם נהג אחד ו-4 מקומות פנויים.. (שבמרוקו זה 6 מקומות פנויים..).


עינ התכלת שלום -
כמו בכל תחום - יש אינסוף אפשרויות - אנחנו מוגבלים רק על ידי עצמינו.. יש כאן עניין של שינוי סדר עדיפויות קודם כל.
לכן - קודם כל, ולעיתים יותר חשוב מהטכניקות עצמן - צריך פשוט להחליט. משם צריך להתחיל - מהרצון והבחירה.
בחרתי לצאת לטיול ללא אוכל - וטכניקת הליקוט באה מעצמה כמעט... וממשיכה להצטבר.

אז לאחר העצמת המודעות - עשיתי החלטה - אני לא טס יותר. לאירופה היה קל להגיע. אבל כשרצינו להמשיך לאמריקה - לא היה לי מושג איך... כמה חודשים אחר כך, גישושים, סיפורים, הייתי על אונייה שב-6 לילות לקחה אותי מלונדון לבוסטון... והמחיר קצת יותר מ-300$.

יש אוניות כל השנה לארה"ב, כמו קווין אליזבת - המחיר מעל 1000$ - והן עושות את זה בשבוע. בשביל מחירים נמוכים יותר את צריכה גמישות בזמן.. בסביבות הסתו זה העונה הכי טובה - ותוכלי למצוא אוניות בד"כ בפחות מ-$500 לאדם.

אם אין לך ילדים - אז הכי כיף להצטרף לצוות יאכטה.. אז זה גם יכול להיות בחינם וזה יקח כמה שבועות. צריך להבין שנסיעה טראנס אטלנטית זה לא החלטה קלה.. ואולי יש דרך לענות על הצרכים בלי לנסוע כל כך רחוק. כל טוב.
בלינדה*
הודעות: 14
הצטרפות: 22 אוקטובר 2007, 20:32

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בלינדה* »

להקפיד לא ללכלך אותו עם חותמות של הממשל הציוני.
איזה ניסוח מלא שנאה. גועל נפש, באמת.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

בלינדה,
לא זה העניין בכלל.
הכוונה פה היא שמכיוון שיש הרבה מקומות בעולם שבהם ישראלים פחות וולקאם, עדיף לא "להכתים" את הדרכון הזר שלך עם חותמות ישראליות.
עינ_התכלת*
הודעות: 105
הצטרפות: 14 מרץ 2007, 22:05
דף אישי: הדף האישי של עינ_התכלת*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי עינ_התכלת* »

היי, תודה על התשובה. אשמח לעוד טיפים.
הסיבה שאני רוצה לנסוע היא כי יש איזה אירוע שאני מאוד רוצה להשתתף בו שמתקיים במיאמי בסביבות פסח. אבל מהמון סיבות אני לא רוצה לטוס. (לאו דווקא פחד טיסה).

אם אין לך ילדים - אז הכי כיף להצטרף לצוות יאכטה..
מממ...אבל יש לי. וזה גם מה שמדרבן אותי למצוא פתרון חלופי לטיסה.

צריך להבין שנסיעה טראנס אטלנטית זה לא החלטה קלה
אשמח מאוד לשמוע חוויות וסיפורים, אם יש לך כאלה לחלוק. כדי לקבל מושג איך זה באמת מרגיש.

שוב תודה
עינ_התכלת*
הודעות: 105
הצטרפות: 14 מרץ 2007, 22:05
דף אישי: הדף האישי של עינ_התכלת*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי עינ_התכלת* »

http://members.aol.com/CruiseAZ/transat.htm

http://www.geocities.com/freighterman.geo/mainmenu.html


הנה שני לינקים שמצאנו בינתיים

אם יש למישהו לינקים בסגנון אשמח לשיתוף.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

עינ התכלת - אם התקציב שלך לא מוגבל - אז בהחלט אפשר לטייל עם אוניות מטען - גם שם בד"כ לא לוקחים ילדים מתחת לגיל 12. אם היה לי תקציב לא מוגבל - נראה לי הייתי מצליח להגיע למיאמי בפחות משלוש שבועות.. אולי יש אירוע דומה או שיכול לענות על צרכים דומים שאינו כל כך רחוק?

http://www.positivenewsus.org/content/h ... pledge2007 2[/po].jpg
קראתי כאן הזמנה להתחייבות לא לטוס במשך שנה... ראיתם לאן הגענו? הגענו למצב שבו הנורמה כאילו זה לטוס פעם בשנה לפחות! ואז, צעד ירוק זה לא לטוס במשך שנה אחת. מצד אחד ההדרגתיות מבורכת - מצד שני המצב בעירק מראה לנו שאנחנו בהחלט צריכים לבחור לשנות כיוון בצורה דרסטית יותר.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

קראתי com]חזון מרגש זה content[/po]&task=view&id=151 על המציאות בעוד כמה שנים ספורות בה שוב ישתלם לאנשים ולבעלי סירות לשוט כאמצעי תחבורה.
אבישלום*
הודעות: 74
הצטרפות: 28 פברואר 2003, 05:32

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אבישלום* »

מאנגליה לסידני מייצרת 10 טונות של CO2 לכל נוסע
רק עבור ערכים קטנים מאוד של טון,
10 טון co2 נוצרים מבערך3-4 טון דלק

בחישוב גס הייתי אומר שיש פה הגזמה של לפחות פי 10
אני כמובן בעד אוניות משא שמשלבות עפיפון ענק ונגררות על ידו (באמת יש כזה זה חוסך איזה 70% מתצרוכת הדלק)
אבל צריך לשים לב אילו מהעובדות שונו למען המשקל והחריזה ולהתייחס לטיעוני האמת
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

כנראה שבקיץ אצא לטיול באירופה בלי טיסה
הכוננה היא בין היתר להגיע לאירוע שיתקיים באמצע אוגוסט בגרמניה.

בקרוב אבקש פה קצת עצות בנושא
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

תוצאות מחקר חדש שנערך על 5000 איש במשך 4 שנים מראה שמגורים בקרבת שדה תעופה גורמים ללחץ דם גבוה כרוני (שיכול להוביל לבעיות לב וכליות). מדובר על 14% עלייה כשישנם 10 דציבלים בזמן שינה..

בפעם הבאה שהמטוס שלכם ממריא או נוחת ואתם רואים את כל הבתים הקטנים מלמעלה - חלקם של אנשים שגרו שם עוד לפני שהיה שדה תעופה... את הילדים שמשחקים בגן המשחקים.. תהיו מודעים לקשר בין הבחירה שלכם (וזו תמיד בחירה) - לבין גרימת נזק בריאותי ישיר לחברים בעיר המקור ועיר היעד..
טליה_טקאוקה*
הודעות: 1055
הצטרפות: 04 מאי 2006, 08:27
דף אישי: הדף האישי של טליה_טקאוקה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי טליה_טקאוקה* »

אופק הדף הזה ממש מדכא....איך אני אגיע מיפן??? מבחינתי כרגע לטוס לארץ פעם בשנה זה הכרח כמו אויר לנשימה...
לא, לא בא לי לשוט כמה שבועות לכל כיוון לבד עם שני ילדים...p-: מה אתה מציע???
טליה_טקאוקה*
הודעות: 1055
הצטרפות: 04 מאי 2006, 08:27
דף אישי: הדף האישי של טליה_טקאוקה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי טליה_טקאוקה* »

גם אם הייתי גרה בארץ אז עדיין יש את המשפחה של בנזוגי ביפן...
כנראה שזוגות מעורבים זה לא אקולוגי...
או_רורה*
הודעות: 1336
הצטרפות: 30 אוגוסט 2007, 08:03
דף אישי: הדף האישי של או_רורה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי או_רורה* »

אני ממש לא אשמה כשאני טסה, יש מקומות שחייבים להגיע אליהם בטיסה, אולי לא עקרונית אבל כלכלית כן ומבחינת זמן כן, ואני סבורה שמי שראוי לשאת באחריות אלה אותם אנשים שמחליטים לבנות שם שדות תעופה.

מעבר לזה, יש לי שני זוגות חברים שבחרו לקנות בית בסמוך לשדה תעופה כי זה יותר זול שם, תוך ידיעת החסרונות.

לא כולנו יכולים לגור בלב הטבע, לאכול טבעוני וכ"ו. ולא כולנו רוצים את זה.

אגב, הידעתם כמה מזיק עשן המכוניות? אתם לא נוסעים במכוניות, מוניות, אוטובוסים בכלל?
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אילה_א* »

אופק לא נוסע וזה גם לא דומה ובעצם גם אני בקושי נוסעת ואף פעם לא לבד ברכב .
זה לא דומה כי חיי היום יום שלנו קשורים לנסיעות אבל ניידות בין ארצות היא תמיד קשורה או לפינוק(חופש) או לגלובליזציה (עסקים) (ומשפחה)
טליה_טקאוקה*
הודעות: 1055
הצטרפות: 04 מאי 2006, 08:27
דף אישי: הדף האישי של טליה_טקאוקה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי טליה_טקאוקה* »

לדעתי זה לא עניין של אשמה בכלל...חשוב לדעת את הנזקים של הטיסות ולהיות מודעים לזה ואחר כך כל אחד עושה את הבחירות שלו, את הויתורים וסידרי העדיפויות שלו כמו בכל נושא אחר.
פעם למשל טסתי די הרבה ובכלל לא ידעתי ולא חשבתי שיש איזה שהוא נזק בטיסות....אז לפחות עכשיו אני יודעת! וגם אם אני בוחרת לטוס (אין לדעתי משהו שחייבים ואין ברירה...) כי אני לא רוצה לוותר על הביקורים בארץ (וגם לא על חיים פה עם בנזוגי...) אני יכולה לוותר על טיסות אחרות(טוב זה קל לדבר כי במילא אין מספיק כסף...). וגם כמובן לחשוב על אפשרויות אחרות לחופשה, להכיר את המדינה שלנו (ישראל) יותר ואת המדינות השכנות...זה רעיון מאד יפה ואני מודה לכם על שפתחתם את הדף הזה! תודה@}
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אני ממש לא אשמה כשאני טסה
אפשר הסבר או נימוק?

יש מקומות שחייבים להגיע אליהם בטיסה
למשל?

אגב, הידעתם כמה מזיק עשן המכוניות?
הרבה

אתם לא נוסעים במכוניות, מוניות, אוטובוסים בכלל?
מכונית לא
מונית לא
אוטובוסים רק כשאין ברירה. נוסע באופניים גם 20 ק"מ כשצריך.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

(מצטער אם קצת יצא לי ניסוח קצת לא נעים או קטנוני.)
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אילה_א* »

יש מקומות שחייבים להגיע אליהם
למשל עזבי איך מגיעים בכלל מה זה חייבים ?
אני מתערבת איתך שאני לא חייבת אבל כן מתגעגעת:-)
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

דבר ראשון פתחתי דף על הטיול שאני מתכנן לאירופה - תכנון טיול קרקעי לגרמניה וחזרה

דבר שני, שתי סוגיות של טביעת רגל אקולוגית.
אביע פה שתי טענות ואשמח אם תגידו לי מה דעתכם, האם נכונות או לא.
  1. הפלגה יותר פוגעת בסביבה מטיסה. (שמעתי אדם די מלומד שאמר את זה)
  2. נסיעה ארוכה (מאות קילומטרים) באוטובוס יותר מזהמת מנסיעה ארוכה ברכבת. (תחושה אישית שלי)
תודה
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

אורי - הטענה הראשונה היא מהסוג של חיתול בד מזהם יותר מחיתול חד פעמי.. מבלי להתחיל למדוד - יש התעלמות מוחלטת מהתמונה הגדולה.. איזה מציאות נוצרת מעולם שבו אנשים מפליגים כדי להגיע למקומות רחוקים, ואיזה מציאות נוצרה בעקבות אפשור של טיסה מהירה וזולה להחריד (בסבסוד טוטאלי..) לכל מקום בעולם.
אין לי כוח לפרט עכשיו - אולי אחר כך.

גם ב-2 יש התעלמות מהמחיר של הכביש לעומת הפסים.. למרות ששניהם "כבר סלולים"

בדומה לבלי חיתולים, בשני המקרים יש פתרונות אחרים טובים יותר - שייט ואופניים..
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

גיליתי אתמול שישנו שרות קבוע של אוניות מטען שלוקחות נוסעים בין אשדוד ליעדים באירופה המערבית.
http://www.cruisecyprus.com/[po]grimaldi freighter cruises[/po].htm
המחיר הכי נמוך הוא לאיטליה - 7-9 ימים - ב-357 אירו - וזה כולל את כל המיסים והארוחות (הלא טבעונאיות מן הסתם אבל מי יודע..).
זה לא זול (וזה לא רלוונטי להשוות בין המחיר הזה למחיר של טיסה) אבל גם לא בשמיים.

אשמח לשמוע דיווחים ממישהו שנסע איתם..
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

בשני המקרים יש פתרונות אחרים טובים יותר - שייט ואופניים
יש הבדל בין שייט להפלגה?
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

יותר מדויק לציין את ההבדל בין שייט עם מפרשים והפלגה עם מנועים..
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

ואם כך - נניח בכל זאת, הפלגה עם מנועים -
האם זה לא זניח אם אני מצטרף להפלגה?
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

שייט לעומת הפלגה עם מנועים.. אם אתה רק מסתכל על "הם נוסעים גם ככה" אז כן - אבל ההרגשה.. הקצב.. תחושת החיבור.. זה ממש לא זניח.

הנה עמוד שמסכם יפה את האפשרות להפליג עם אוניות מטען:
http://wikitravel.org/en/[po]Freighter travel[/po]

והנה אתר המקשר בין סירות שייט לאנשים שרוצים להצטרף לצוות:
http://findacrew.net/
(כרגע לא רשומות סירות בארץ, בירדן או במצריים..).
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

במחקר חדש מסתבר שענף התעופה מזהם 20% יותר ממה שחשבו עד כה:
"הגידול בפליטת פחמן דו-חמצני ברמה כזו, ללא בעייה יקבור כל שיפור טכנולוגי סביבתי שיתרחש, ויבטיח שענף התעופה יהיה תורם אפילו גדול יותר ממה שחשבו עד שנת 2025. ממשלות חייבות לעשות משהו בשביל לעצור את הצמיחה חסרת הרסן של התחבורה האווירית."
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אילה_א* »

_ואם כך - נניח בכל זאת, הפלגה עם מנועים -
האם זה לא זניח אם אני מצטרף להפלגה?_
לפי אותה תיאוריה האם זה לא זניח שתצטרף למטוס שבכל מקרה טס ?
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

אילה,
להזכירך המטוס גם משקיע אנרגיה בלהרים אותך באוויר, וכך כל גרם חשוב.
לעומת זאת אם כל ההשקעה היא בלהאיץ, אז תזכרי שגם האנרגיה הקינטית בסוף כוללת גם אותך, כלומר בעצם את תורמת לאנרציה, שזה פאקטור מאוד משמעותי ברכב שלא מרבה להאיץ (כמו רכבת או אונייה).
או במילים אחרות, מתוך האינטואיציה שלי לגבי פיסיקה, נראה לי שבמטוס אני מאוד לא זניח, ובאונייה ורכבת אני יחסית זניח. (באוטובוס, אגב, אני חושב שאני לא הכי זניח, אבל עדיין בגדר הסביר)
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

ידידתי יפעת רוצה ליסוע לאיטליה עם אוניות המטען האיטלקיות מאשדוד.. היא מחפשת שותף\ה כי המחיר הוא לאדם בחדר זוגי - 354 יורו (לוקח 5-7 ימים, המחיר כולל את כל המיסים ואת כל הארוחות)
אז יש כאן הזדמנות פז להגיע לאירופה עם הרבה פחות תינוקות מתים בעירק..
אם מתאים לכם פנו אלי בדף הבית.
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

הגבול עם סוריה יהיה פתוח...
נו.. נו.. כשזה יתגשם לא יהיה תירוץ יותר לאנשים לטוס לאירופה או אפילו להודו... יש אוטובוס ישיר לסופיה מדמשק! זה אומר לעצור טרמפים לאיסטנבול.. זה אומר שוק בדמשק.. זה אומר טיול אופניים לתאילנד בשבילנו עוד כמה שנים..
with_passion*
הודעות: 1600
הצטרפות: 20 יולי 2006, 13:10
דף אישי: הדף האישי של with_passion*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי with_passion* »

אומברה פיסק הגדולה - מחשבת ממש מה יותר אקולוגי - 100 אנשים ברכב פרטי כל אחד למרחק של 3 שעות נסיעה.. או 100 אנשים בטיסה לאותו מרחק.
אז ככה - כל מכונית תפלוט 104 קילו של CO2 כלומר 10400 קילו בסה"כ לעומת 18400 קילו במטוס. כמובן אפשר לגרום לפער להיות גדול יותר בכך שאנשים "יצטופפו" ביחד במכוניות.
אז קלטתם?? עדיף ש-100 אנשים יסעו לבד ברכב פרטי מאשר שיטוסו כולם ב"תחבורה ציבורית". ותארו לכם אם יסעו ברכבת?

כל כמה שנים מישהו טורח לחשב את המחיר האמיתי של טיסות - ומשום מה עדיין אנשים ש"אכפת להם" בוחרים באונס הקבוצתי הזה שהורס לנו את העולם.. איך שהוא יש כאן הצנעה של האמת - אפילו בכתבה הזו - שההבדל הוא כמעט פי 2 - הכותבת אומרת "slightly ahead" - מה סלייטלי בדיוק???
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בשמת_א* »

רגע, האם הפלגה של 7 ימים בים לא שורפת הרבה דלק? הרי הספינות האלה לא מפליגות במפרשים, נכון?
מישהו יכול לתת קצת מספרים? עובדות?
איפה בדיוק ההבדלים?
אגב, אני כבר כמה וכמה שנים מגלגלת בראש את הרצון לנסוע לאירופה באוניה (אפשר להגיע לתורכיה ומשם לקחת רכבת, או ליוון וכנ"ל). אבל מהדף הזה התאכזבתי לגלות שספינות מטען לא מכניסות ילדים מתחת לגיל 12 )-:
ולצערי, האיש אומר שהוא שונא הפלגות. הוא פעם עשה טיול ליוון בהפלגה, וסבל מאוד.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בשמת_א* »

Gratuities
For your convenience and as practiced on most ships, your shipboard account will be debited with
the customary gratuities for services rendered on board. The suggested amounts are: Euros 8 per person
per day for all passengers over 16 years old and Euro 4 per person per day for children and teenagers


ראיתי את זה.
למה הכוונה כאן? באיזה תשלום מדובר?
|יד1|
ארנית*
הודעות: 15
הצטרפות: 16 דצמבר 2007, 07:44

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי ארנית* »

מאושרת לגלות את הדף הזה
עד לפני כמה שנים פעל קו מעבורות לקפריסין יוון ואפילו איטליה ופורט סעיד.מעבורת היא אניה-אוטובוס כזו, שלוקחת מכוניות בתוכה .ויצא לנו לפגוש גם כאלה שבאו עם העיזים והחמורים אבל הכי הכי הייתה האפשרות להיות נוסע סיפון כזה שישן על הסיפון בשק שינה ובמחיר זול מאד. חינם לילדים מתחת לגיל 6.! כך הגענו פעם לריינבאו ברומניה לאט דרך יוון ובולגריה
בקיצור יוחזרו המעבורות לאלתר
ועד אז אנחנו מצטרפים לריינבאו במצרים
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

לאחרונה השתנו לי התכניות בחיים באופן די ספונטני,
לא אכנס לפרטים,
אבל כן אומר שאני מתכנן לנצל את זה בשביל לטייל בחו"ל בלי טיסה .
כרגע מחפש הפלגה, אעדכן בפרטים ואכתוב כאן,
כי נראה לי שזה אחד המקומות היחידים ברשת כרגע שיכול לשמש כמקור מידע לאנשים שרוצים לטייל בחו"ל בלי לטוס.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בשמת_א* »

אעדכן בפרטים ואכתוב כאן
מצפה בסקרנות ובעניין!
אקו*
הודעות: 5
הצטרפות: 14 ינואר 2009, 14:12

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אקו* »

השקיות ניילון שהשתמשת בהם שוב ושוב הן בטלות בשישים לעומת המחיר האקולוגי של טיסה אחת.
יש! |יש|
טיסה האחרונה שלי היתה לפני 10 שנים....
אקו*
הודעות: 5
הצטרפות: 14 ינואר 2009, 14:12

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אקו* »

וכמה כלים חד-פעמיים יש בכל טיסה....
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

הצלחת החד פעמית, והמנוע, הלכו זה לצד זה,
הצלחת אמרה "מנוע מנוע, אוי תראה כמה זיהום אנחנו עושים ביחד"
(על משקל העכבר שאומר לפיל כמה אבק הם עושים)
דגנית_ב*
הודעות: 899
הצטרפות: 13 מאי 2004, 12:15
דף אישי: הדף האישי של דגנית_ב*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי דגנית_ב* »

אולי מכוח העובדה שאני חוזרת לישראל קראתי את שם הדף
החופשלנוחעל פני הארץ והים ללא טיסות - זה מה שאני מתכוונת לעשות מעכשיו
יער_ה*
הודעות: 776
הצטרפות: 12 מאי 2006, 11:47

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי יער_ה* »

אוי תראה כמה זיהום אנחנו עושים ביחד :-)
אני גם אשמח לשמוע עדכונים.
אני מתכוונת בקרוב לטוס אבל חשבתי לקנות פחמן (זה המינוח בעברית?) - אני יודעת שזה כסת"ח אבל כרגע זה מה שאפשר.. יש הצעות נוספות?
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

דיברתי קצת עם אנשים.. עם לקטים, עם היפים, וסתם אנשים שטיילו בעולם.
מסתבר שהדרך הכי פשוטה זה ללכת למרינה בהרצליה ולדבר עם אנשים עד שמוצאים מישהו שמפליג בקרוב ומוכן לקחת אותך.

זה אמנם קצת פחות דטרמיניסטי מללכת לסוכנות נסיעות ולשלם על טיסה וביטוח,
ויש שיגידו שזה קצת חורני,
אבל נראה לי שזה ממש נחמד.
אעדכן מה קורה בחיפושיי במרינה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בשמת_א* »

אני אשמח שתעדכן.
אני חושבת על נסיעה כזאת עם הילדים בעתיד. הפלגה לאירופה, ושם ברכבות.
האיש מתנגד בתוקף, חושב על הסבל הקשה של ההפלגה בים ועל משך הזמן שזה ייקח.
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

ועל משך הזמן שזה ייקח
אשמח לשוחח איתו.
משך הזמן, בכל מקרה - זה נועד רק לטיולים של חודש-חודשיים לפי דעתי.
(או לטיולים קרובים - תורכיה וכו')
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בשמת_א* »

לא כל אחד, בוודאי שלא כל משפחה, יכול להרשות לעצמו טיולים של חודש חודשיים.

אבל אני חייבת להפנות את תשומת הלב לעובדה, שעיקר בעיית הטיסות לא נגרמת ע"י אותם מטיילים שנוסעים פעם בשנתיים-שלוש-ארבע-חמש לחו"ל.
היא נגרמת א. ע"י הכמות הענקית של הטיסות לנסיעות "עסקיות", שבהן יש אינפלציה עקב היווצרות "תרבות הטיסות" (= זה אפשרי ולכן זה הופך לנורמה של חיי עבודה), וב. ע"י הכמות הענקית של טיסות פנים-יבשתיות, למשל בתוך אירופה, בתוך ארה"ב, כשאפשר היה לקחת רכבת.
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

אגב,
מה הנזקים של הפלגה בים?
גם פה פועל מנוע ומרעיל את הסביבה הימית והאווירית בוודאי. לא מדובר על כוח הרוח כבר...
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

Just updated in my blog
אורי יורמן בלוג משוחרר
about a way to get out of israel without flying

now I'm in london, as a proof ;)

DASH and happy breastfeeding!
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

לצורך הנוחות ולעניין הדף, מעתיקה לכאן את מה ש-אורי יורמן כתב בבלוג שלו:

I wanted to write about the way I found to get to europe without flying -
  1. Boat to Cyprus using http://www.varianostravel.com/Cruises/[po]ferry service[/po].htm
  2. buses to Girne (North Cyprus)
  3. Sea bus to Turkey
from there I hitch-hiked and took buses all the way to Bristol, England, through the following countries -
Turkey, Bulgaria, Serbia, Hungary, Austria, Belgium, Netherlands, France, and England.
There I've been to a 9 day Jugglers convention that was really nice,
and now I'll spend a few days in london, and from here I'll go to visit a few european cities for the next 2 months,
then back to israel the same way I got here.

hitch-hiking in europe is great!
רועי_שרון*
הודעות: 1691
הצטרפות: 13 יוני 2001, 18:34
דף אישי: הדף האישי של רועי_שרון*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רועי_שרון* »

רגע, האם הפלגה של 7 ימים בים לא שורפת הרבה דלק? הרי הספינות האלה לא מפליגות במפרשים, נכון? מישהו יכול לתת קצת מספרים? עובדות?
מי בכלל רוצה לשוט באמצעות מנוע? זה מרעיש נורא, יקר מאד, מזהם הרבה יותר ממכונית. בקיצור: זוועה.

אבל הפלגה באמצעות מפרשים זה סיפור אחר לגמרי. כל עוד יש רוח אפשר להתקדם בלי להפעיל מנוע ובלי לשרוף דלק. חשמל מקבלים מתנועת הרוח או הגלים, או מלוחות סולאריים. מים למקלחת מחממים באמצעות אור השמש, ובאופן כללי מתקיימים בלי לשרוף נפט או פחם. אפשר להפליג ככה על פני אוקיינוסים שלמים, ואם רוצים אפילו להפליג מסביב לעולם. יש אפילו כמה תחרויות שייט מפרשיות מסביב לעולם שבהן אסור להשתמש במנוע.

כמובן שרוב ספינות המפרשים מצויידות במנוע למקרה חירום. אבל אם מוכנים לחכות לרוח המתאימה בשביל להפליג אז בדרך כלל אפשר לוותר על השימוש במנוע לגמרי.

צריך לזכור שייצור הספינה כן שורף פחמן. אבל כך גם הייצור של כלי רכב אחרים, ואני מתאר לעצמי שיש כאלה שיותר מזהמים וגם כאלה שפחות מזהמים בייצור.
אוריה_נאה*
הודעות: 7
הצטרפות: 24 מרץ 2009, 11:01
דף אישי: הדף האישי של אוריה_נאה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אוריה_נאה* »

אורורה היקרה, ולכל מי שקורא.

לא כולנו יכולים לגור בלב הטבע, לאכול טבעוני וכ"ו
.בוודאי ובוודאי שכולנו יכולים. והתשובה לכך נמצאת בדיוק במשפט הבא שלך-
לא כולנו רוצים את זה
בזה נגמר העניין.

לטעמי, לא לטוס בשביל לטייל לא קשור דווקא לזיהומים, אלא החופש האישי שלי, הכנפיים שלי שהם הרגליים שנועדו לדרוך בכל מקום שהטבע ואלוהים בכל השפות בראו יחד, במיוחד בשבילי.
בלי מעברים, גבולות, מחסומים
בלי ללכת מרצוני למקומות שדורשים ממני הוכחה שזו אני-
הנה אני!!!
זו אני!!
וזו הילדה שלי!
אתם באמת צריכים תעודה כדי להאמין שאני מולכם??
תראו איזה חיוך יפה יש לי
ולילדה שלי יותר
מזכירה לכם איך הייתם פעם, איך תהיו פעם,
איך הכל אותו דבר
א ח ד
כולנו

ואם אתם אוהבים להקשיב לשירים אקולוגיים
ואת השפה העברית,
אני ממליצה בחום להקשיב לדברי האדמו"ר (אדון,מורה,רב)
מאיר אריאל זצוק"ל (זכר צדיק וקדוש לברכה)
במיוחד לאלבום "ירוקות"
ובו להקשיב במיוחד לשיר "מה חדש במדע"
כל פעם מגלים אותו מחדש.
מפעים.
תהנו.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הי,
רציתי לידע שיש מעבורות לקפריסין מחיפה. מדובר באוניות קרוז יפות עם בידור וארוחות טובות, ולא אוניות משא:
  1. לקפריסין הצפונית יש את חברת
הפיתרון הירוק בע"מ
ת.ד 133 כפר הס
כפר הס 40692

טלפון:077-5300150
פקס:09-7962958
מייל: [email protected]

160 דולר הלוך ושוב! אפשר גם רק כיוון אחד, נדמה לי.
האוניה נקראת Meddream
והיא אמורה להיות אוניה מפוארת, שאפשר גם להעביר דרכה רכבים וכיו"ב.

  1. לקפריסין היוונית הלינק הבא:
אונית קרוז של חברה קפריסאית, שיוצאת מישראל כל שבוע (כשלוש פעמים בכל חודש)
http://www.varianostravel.com/Cruises/[po]ferry service[/po].htm
אוניה בשם Salamis Filoxenia
תאריכי יציאה מחיפה:
Departures From Haifa, Israel to Limassol, Cyprus are usually at 20:00 on
May 16 20
June 3 10 17 29
July 8 22
August
September 2 9 26
October 3 14 21
Arrival is on the next day usually at 08:00.
מחירים:
Price per person per voyage (1 night) in a shared cabin:
€250 including port taxes €33

Price per person for return voyage (2 nights) in a shared cabin:
€455 including port taxes €65

לפרטים:
[email protected]
או בחברת הספנות Salamis- [email protected]



נסיעה נעימה!!
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלונית* »

את יודעת את משך ההפלגות?
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

מדהים! תודה רבה!
אחלה פיסת מידע.

בנוסף, אני מקשר למאמר מדהים שקראתי בנושא תפיסת טרמפים בהפלגות - group]collected information on boat hitchhiking read[/po].html?gid=4534&post=5767267
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

השירות לקפריסין הצפונית נשמע אטרקטיבי באופן מדהים!
הרי מקפריסין הצפונית אפשר להגיע לתורכיה באיזה 100 שקל, ואז משם להגיע לאירופה בקלי קלות,
בקיצור,
סוף סוף פתרון תחבורה לאירופה להיפים, נוודים, ושוחרי איכות הסביבה
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

ספר אלקטרוני שאמור להיות מדריך שלם ומקיף בנושא טרמפים בהפלגות, במחיר של 5 יורו, נכתב מנסיונו של אדם שמטייל ככה כל הזמן:
http://www.bluerockstation.com/[po]sailboat hitch hiking[/po].html
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

רשימה של לוחות מעניינים בהם אנשים שיוצאים לשיט מחפשים צוות וכו':
(פשוט קופי פייסט מתוך פוסט שמישהו כתב בפורום של קאוצ'סארפינג בנושא)
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

and a french website, with mostly boats between LatinAmerica and Europe (it is free to let an ad. but only members who payed can contact you, but a friend says it works!):
ניחוח אדמה אחרי הגשם
הודעות: 813
הצטרפות: 20 אוקטובר 2007, 21:26
דף אישי: הדף האישי של ניחוח אדמה אחרי הגשם

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם »

יש למישהו מידע עדכני על הגעה לטורקיה באמצעות אוניה ?
אלה_לי_לה*
הודעות: 1080
הצטרפות: 07 נובמבר 2007, 10:20
דף אישי: הדף האישי של אלה_לי_לה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אלה_לי_לה* »

מצטרפת לבקשת המידע, מפנטזת על יוון בספטמבר, אשמח להגיע דרך הים
בערך_מוחלט*
הודעות: 1940
הצטרפות: 22 מאי 2008, 09:13

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי בערך_מוחלט* »

מי אמר שספינות פחות מזהמות ממטוסים ? http://www.treehugger.com/cars/just-15- ... -cars.html
הן משתמשות בדלק הכי מזהם ומסוכן לבריאות. הים זה מן שטח הפקר. משליכות שם המון פסולת. http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Environmental impact of shipping[/po]
גל_הגלגל*
הודעות: 130
הצטרפות: 30 אוקטובר 2010, 22:24
דף אישי: הדף האישי של גל_הגלגל*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי גל_הגלגל* »

אין לי מידע מלבד ההמלצה על טרמפים. זה נשמע מוזר בהתחלה אבל זה ממש נחמד ולא בעייתי במיוחד. מחפשים במרינות עוברים ממזח למזח ושואלים,
מנסיוני עובד הרבה יותר טוב משעות של חיטוטים בפורומים הקשורים, שגם ככה מוצפים בהודעות של צוותים פוטנציאלים יותר מאשר של בעלי יאכטות
אנשי היאכטות יוצאים להפלגות קצרות לטורקיה ולקפריסין הרבה מאוד, קל למצוא הפלגות, הקושי הוא בתיאום בין האנשים אם בכלל בא להם שיצטרפו אליהם
אבל אחרי שיחה קצרה ואיזו הפלגת נסיון משותפת של 3-4 שעות, הקליק נוצר וזה הרבה יותר קל מבפורומים
היום בעידן הפייסבוק אפשר להשיג את כל הפרטים על הבנאדם וזה מרגיש טיפה יותר בטוח
וגם כשיוצאים מהארץ בהפלגה מחתימים את הדרכון בתחנת השיטור שממוקמת במרינה ממנה עוזבים. ז"א שאתם נכנסים לתחנת משטרה יחד עם הבנאדם וזה נרשם שיצאתם איתו מהארץ על היאכטה שלו

בקיצור מאוד מומלץ. לא לפחד פשוט לבדוק.
אלה_לי_לה*
הודעות: 1080
הצטרפות: 07 נובמבר 2007, 10:20
דף אישי: הדף האישי של אלה_לי_לה*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי אלה_לי_לה* »

בערך, אין ספק שגם ספינות מזהמות. יותר מזה, אפילו ספינות מפרש, שמצמצמות שימוש בדלק ככל האפשר עדין מעבירות חיות ימיות ומים ממקום למקום ובכך משנות את המאזן האקולוגי.
אז למה בכל זאת להגביל את עצמי לנסיעות דרך הים, לפחות ברוב המקרים?
כי נסיעות דרך הים והיבשה מאלצות אותי לחשוב, לקחת את נושא הזמן בחשבון, ולא פעם לוותר על נדודים ארוכים. מה שבטווח הארוך חוסך בזיהום רב. טיסות הפכו לאוטומטיות, תחשוב כמה זיהום אנו מייצרים בשביל טיול של שבוע בפריז נניח.
בספינה הדרך היא חלק מהחוויה, מהטיול ומהתקשורת. היא למידה. בעייני זו הזדמנות נפלאה לטיול מלא ואמיתי, שלא מדלג על הדרך.
פלוני_אלמונית_הני*
הודעות: 1
הצטרפות: 26 מרץ 2014, 11:07

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית_הני* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי יש פה מישהו
אני רוצה להגיע לארופה באוניה אפשר להגיע ליוון או תורכיה ומשם להסתדר מישהו מכיר איך להגיע ליוון או תורכיה באוניה מהארץ ב2014?
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי מיכל* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם יש אפשרות להגיע מישראל לאוסטרליה שלא בטיסה?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

רק לספר סיפור קצר:
שנה שעברה אני ובעלי (כן אני משתמשת במונחים כאלה- מאוד נוח) טסנו לטורקיה ואז עוד טיסה פנימית לקצקר. ובחזור מהקצקר לאיסטנבול החלטנו לקחת אוטובוס- זה לקח 16 שעות והיה נחמד מעניין מעייף מאוד.
אבל כשראינו באוטובוס השכן אישה עם ילד בן 3 שעושה את אותה נסיעה- זה ממש הרשים אותי... בכלל חוויה מעניינת ליסוע כל כך הרבה- פתאום אתה באמת מפנים את הגודל של דברים.
למרות שבדיעבד בטורקיה בלי ילדים שווה ליסוע בטרמפים (או שאולי רק בקצקר הם כאלה נחמדים?)
ובכלל אם בכל זאת טסות אז אולי פשוט שווה ליסוע קרוב- זה גם משהו לא? ואולי גם להמנע מכל הקונקשנים הרחוקים האלה- (אני למשל טסתי פעם לברצלונה דרך לטביה- זה ממש לא הגיוני... (5 שעות טיסה במקום שעה)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם יציאה לשיט בים התיכון מחיפה נחשבת יציאה מהארץ ומקבלים חותמת בדרכון?
רוזה_לי*
הודעות: 232
הצטרפות: 20 יוני 2006, 16:57
דף אישי: הדף האישי של רוזה_לי*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי רוזה_לי* »

האם יציאה לשיט בים התיכון מחיפה נחשבת יציאה מהארץ ומקבלים חותמת בדרכון?
עד כמה שידוע לי , כן.
נגה*
הודעות: 350
הצטרפות: 24 יולי 2001, 01:01

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי נגה* »

שלום,
קראתי פה לא מעט, אבל בפועל לא הצלחתי למצוא פתרון מוצלח להגעה ליוון שלא במטוס (ייתכן שחלק מהקישורים כבר לא רלוונטים), האם למישהו/י יש עצות או מידע עדכני בנושא? תודה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שאלתי ברוזנפלד עכשיו - פעם בשבוע 250 EURO לאדם לכיוון אחד לקפריסין, 300 EURO ליוון.
ניחוח אדמה אחרי הגשם
הודעות: 813
הצטרפות: 20 אוקטובר 2007, 21:26
דף אישי: הדף האישי של ניחוח אדמה אחרי הגשם

החופש לנוע על פני הארץ והים ללא טיסות

שליחה על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם »

תודה על הבדיקה, פלוני אלמונית
זה ממש יקר, הרבה יותר יקר מטיסה ! חבל...
שליחת תגובה

חזור אל “מסעות בחו"ל”