הסיפור של ש'הם

לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

ש'הם נולד ילד בריא ומאושר, גדל עם המון אהבה ושמחה, במשפחה אוהבת ותומכת, ועד הרגע הזה יום שישי בסוף נובמבר, לא ידענו שיש לו איזו מחלה או בעיה.

הכל התחיל אחרי ארוחת הערב של יום שישי, היתה אוירה מצויינת צחקנו המון, שהם נראה מצויין צחק וסיפר סיפורים, וכולנו שמנו לב לעובדה שהוא מרגיש הרבה יותר טוב, בעקבות המעבר שלנו לתזונה יותר בריאה, מה שעזר לו להפטר מאאסתמה והאלרגיה שלו.
הילדים נרדמו אנחנו עוד ישבנו ופטפטנו. ש'הם מספר - ביקשתי מחדרי שתיהיו קצת יותר בשקט, ואז כולם אמרו, טוב נהיה בשקט, אמא שאלה יש עוד משהו שמפריע לך, ואני אמרתי כן, אבל לא משנה, עכשיו אני יודע שכנראה התחיל לכאוב לי הראש", האורחים הלכו הביתה, שמואל ישב לראות טלוויזיה אחרי יום עבודה ארוך, ואני ישבתי לי מול המחשב, עובדת על האתר החדש שלנו, עד שכבר היה די מאוחר ונשכבתי לישון.

כמה דקות אחר כך ש'הם הגיע אלי למיטה, שאלתי אותו אתה רוצה לישון איתנו? אם כן תביא לך את השמיכה שלך,

בזמן שאני כותבת שורות אלו הכל עולה לי ואני ישר מתחילה לבכות, על כל התקופה האחרונה שהיתה כל כך קשה, למזלנו הרב עכשיו חצי שנה אחרי הארוע, שהם מרגיש מצויין, משתפר ומתקדם מאוד יפה, הוא חזר הביתה אחרי 3 חודשים בבית חולים, חזר ללמוד בבית הספר, וטפו טפו הוא מרגיש מצויין, הוא הולך, עדיין לא טוב אבל משתפר מיום ליום, וגם ביד הוא מתחיל להשתמש.
והוא עובד קשה בפיזיותרפיה, הידרותרפיה וריפוי בעיסוק.

כמה שניות אחרי שש'הם נשכב הוא פתאום התישב והתחיל לצרוח, צרחה איומה שבחיים שלי לא שמעתי משהו צורח כך (בדיעבד הסתבר שזה מכאב נוראי), שאלתי אותו ש'הם מה קרה? הוא לא ענה לי, שה'ם מספר - "רציתי מאוד להגיד שכואב לי הראש אבל לא הצלחתי" עזרתי לש'הם לקום מהמיטה, ולקחתי אותו לחדר שלו כדי שלא יעיר את שאר הישנים בבית, באמצע הדרך הוא פשוט התמוטט לי, נפל לי מהידים, כמו סמרטוט.
מהר קראתי לשמואל שיבוא לעזור לי לסחוב את ש'הם למיטה, ש'הם המשיך לבכות, הוא היה עם עניים פקוחות, אך לא ענה לנו כשדיברנו אליו, אחר כך הסתבר לי שהוא, איבד את ההכרה.
אחרי זמן קצר ש'הם נרגע, חשבתי שאולי הוא חלם חלום רע, ונבהל מאוד, אבל אז עוד פעם הוא התחיל לבכות, ואז להקיא, שמואל אמר משהו פה לא בסדר, ומיד התקשר מיד לאבא שלי שיבוא לקחת את ש'הם לבית החולים.

באמצע הלילה, אבא שלי הגיע תוך 2 דקות, הם בקושי סחבו את ש'הם לרכב, אני נשארי בבית עם אניה, הם התחילו לנסוע לבית החולים, ואבא שלי התקשר אלי ואמר שלדעתו צריך להזמין אמבולנס, כי ש'הם מקיא ללא הפסקה, מיד הזמנתי אמבולנס שפגש אותם באמצע הדרך לבית חולים צפת, באמבולנס ש'הם קיבל עזרה ראשונה, ניקו לו את הגרון, בדקו לו לחץ דם, לקחו בדיקות דם, כשהגיעו לבית החולים, נעשו כל הבדיקות האפשריות לנסות לגלות מה יש לשהם, היתה שם רופאה, מאוד טובה שהתעקשה, לא ויתרה, ועשתה את כל הבדיקות האפשריות,
בנתיים אני בבית מטפסת על הקירות, לקח שעתיים מרגע שש'הם הגיע לבית החולים עד שגילו מה קרה לו, הכניסו אותו לצילום C.T ובצילום התגלה שיש לו דימום בראש, בעקבות מום מולד שנקרא A.V.M (הסבר בהמשך)
הרופאים החליטו לקחת אותו באמבולנס לבית חולים רמב"ם, ואני חושבת לעצמי, עוד שעה שהדם ממשיך לזרום במוח... וטיפסתי עוד יותר גבוה על הקירות, (בדיחה של ש'הם)
בבית חולים רמב"ם, חיכו לש'הם, בהתחלה התלבטו עם לעשות לו ניתוח מיד או לחכות ולראות אם הדימום נמשך, אחרי התלבטות קצרה הוחלט להכניסו מיד לניתוח, הניתוח התבצע על ידי ידי רופא מצויין שעד היום אנחנו מודים לו על כך שהציל את החיים של ש'הם שלנו. ד"ר גיל סבירי.
הניתוח נמשך שעתיים שלוש בערך, במהלך הניתוח שאבו את הדם, ניקו את האזור, והוציאו את ה - A.V.M - שהוא מום מולד, מעין פקעת של ורידים ועורקים מפותלים אחד בשני, שהחיבור בניהם מאוד דק, כך שסביר להניח שמתי שהוא במשך החיים הם יקרעו וידממו.

אני הגעתי לבית החולים אחרי הניתוח של ש'הם שהוא כבר היה בחדר טיפול נמרץ, מונשם ומורדם מחובר למיליון מכשירים שעם הזמן למדתי להבין מהם, למדתי לקרוא את הצג על המסך, את המספרים שמראים את מצבו של ש'הם, הלחץ התוך גולגלתי, ועוד כל מני נתונים, שמנו לב שכל פעם שאמא ובעיקר אבא נכנסו לחדר ישר המספרים התחילו לעלות באופן מפתיע, בגלל זה היה כמה פעמים שהיינו צריכים להסתתר מאחורי העמוד שכי שש'הם לא ירגיש בנוכחות שלנו, כיון שזה לא טוב, שהלחץ התוך גולגלתי עולה.

במשך שבוע ישבנו ליד המיטה של ש'הם כשהוא מורדם, מונשם, מוקפא ומקבל אין סוף תרופות, כשכל הזמן הזה אנחנו מדברים אליו, מספרים לו סיפורים, משמיעים לו מוסיקה שהוא אוהב, ומנסים להבין איפה הוא מסתובב, ומה עובר עליו..
כשש'הם התעורר שאלנו אותו ש'הם איפה הסתובבת כל השבוע האחרון, ש'הם לא הבין על מה אנחנו מדברים, ואמר מה שבוע? אולי יום ישנתי.

עוד לפני הניתוח קיבלנו את כל האינפורמציה על התופעה הזו, שנקראת A.V.M שישב בצד ימין של המוח של ש'הם מאז שהוא נולד, ליד אזור האחראי על התפקוד המוטורי של צד שמאל, הדימום הורס את התאים האחראיים על התפקוד, מה שאומר שכש'הם יקום מהניתוח, יד ורגל שמאל שלו יהיו משותקות.

כמובן שבגלל שש'הם הוא ילד ולילדים יש יכולת הבראה מצויינת, והמוח שלנו הוא איבר נפלא שמסוגל להתגבר על תופעות שכאלו ,על ידי כך שאיזור אחר במוח לוקח על עצמו את האחריות, על התפקוד של היד והרגל, סיכוי גדול שש'הם ישוב להשתמש ביד ורגל שמאל.
כמובן שתהליך השיקום יהיה ארוך בערך שנה, ועם עבודה קשה של ש'הם.

אחרי שש'הם שכב שבוע מורדם, ואנחנו לידו יום ולילה, הודיעו לנו הרופאים שהגיע הזמן להעיר את ש'הם, לאט לאט הם הורידו לו את חומרי ההרדמה, וכשש'הם התעורר, הוא היה מאוד מצחיק וכל מה שאמרנו לו לעשות הוא עשה, תרים את הרגל תזיז את היד, ישר ש'הם ביצע את הבקשה.
ש'הם התחיל להתעורר אז ראינו שבאמת יד ורגל שמאל לא זזות, וכשביקשנו ממנו להרים את יד שמאל הוא הרים את יד ימין, הינו צרכים לשבת לידו יום ולילה ולדאוג שלא ינסה למשוך את כל האינפוזיות והמכשירים שהיו מחוברים אליו, לקח לו כמה ימים להתעורר. בהתחלה הוא לא הצליח לדבר, עד היום אנחנו צוחקים (כמובן שיחד עם ש'הם), על איך שהוא דיבר מצחיק כשהוא התעורר מהניתוח, והמילה הראשונה שהוא הוציא מהפה היתה, הההי או (ויהי אור) כשהאחות הדליקה את האורות.

כשהרופאים ראו שהוא התעורר יפה והכל בסדר החליטו להעביר אותו למחלקה הכיררורגית שם שהם נשאר שבוע, לש'הם זה נראה כמו שבועיים, כשבשבוע הזה הוא מתאושש מהניתוח, מתבדח המון, מספר המון בדיחות, וטוען שהוא יותר מצחיק מעדי אשכנזי, בזמן הזה כמו כל התקופה לש'הם היה הרבה מצב רוח טוב, מה שעזר לכולנו להמשיך הלאה ולתמוך בו עם המון אהבה וסבלנות.
בהתחלה ש'הם לא הצליח להחזיק את עצמו ואת הראש שלו, הושבנו אותו על כיסא גלגלים עם תמיכה לראש. לאט לאט ש'הם התחזק ואפילו הצליח לקום מהמיטה וללכת כמה צעדים כמובן עם תמיכה, ואם הדרכה של הפיזיוטרפיסטית, שהם למד מהר מאוד איך לתמרן עם כיסא גלגלים ביד אחת ומצא לעצמו הובי חדש, חראקות במסדרונות בית החולים.

אחרי שבוע במחלקה הכירורגית עברנו לבית חולים תל השומר למחלקת שיקום ילדים, קיבלנו חדר עם מיטה לש'הם ולאחד מההורים וכך כמעט 3 חודשים גרנו שם שבוע אני עם ש'הם ושבוע שמואל, מספר ש'הם"בהתחלה היה לי מוזר ולאט לאט התרגלתי והכרתי חברים".
בזמן שאני כותבת שורות אלו הכל עולה לי ואני ישר מתחילה לבכות, על כל התקופה האחרונה שהיתה כל כך קשה, למזלנו הרב עכשיו חצי שנה אחרי הארוע, שהם מרגיש מצויין, משתפר ומתקדם מאוד יפה, הוא חזר הביתה אחרי 3 חודשים בבית חולים, חזר ללמוד בבית הספר, וטפו טפו הוא מרגיש מצויין, הוא הולך, עדיין לא טוב אבל משתפר מיום ליום, וגם ביד הוא מתחיל להשתמש.
והוא עובד קשה בפיזיותרפיה, הידרותרפיה וריפוי בעיסוק.
gani*
הודעות: 97
הצטרפות: 26 נובמבר 2005, 15:05

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי gani* »

אלוהים אדירים, כמה מפחיד!
כמה טוב ש שהם מרגיש מצויין, משתפר ומתקדם מאוד יפה, חזר הביתה אחרי 3 חודשים בבית חולים, חזר ללמוד בבית הספר, וטפו טפו הוא מרגיש מצויין
טפו טפו והרבה כוחות |חיבוק|
אמא_של_בוטן*
הודעות: 224
הצטרפות: 17 מאי 2007, 12:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_בוטן*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי אמא_של_בוטן* »

קראתי בנשימה עצורה.
כמה מתח וכאב יש בלראות את הילד שלך בכזה מצב.
אני מקווה שאת מקבלת תמיכה לעצמך,מרשה לעצמך לקבל עזרה. (זה מאד קשה, אני יודעת, אבל באמת חיוני.)
טוב לדעת שהוא בבית, מתקדם ומצליח לעשות דברים חדשים.

והמרגיעון מדויק כתמיד- כולנו זקוקים לחיבוק. אז הנה (()) גדול ממני @}
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

תודה לכן על התמיכה
עכשיו אחרי חצי שנה אני מרגישה שיש לי כ'ח לכתוב על מה שקרה, גם כדי לזכור גם להזכיר אולי גם בשביל ש'הם למרות שהוא כבר מכיר את הסיפור כולו גם את מה שהוא לא זוכר.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

נשמע מפחיד! יופי שהסיפור הוא בפרספקטיבה של זמן, ככה שאת מספרת לנו גם על ההצלחה של השיקום!
שולחת כוחות ותפילות להצלחה ודרך קלה!
רותם*
הודעות: 279
הצטרפות: 04 מרץ 2003, 06:37

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי רותם* »

תומכת בכם
מרגש לקרוא את הסיפור ממך
רותם (מבי"ס...)
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי tאמא* »

(())
אביטל_צ*
הודעות: 730
הצטרפות: 16 אפריל 2004, 17:49
דף אישי: הדף האישי של אביטל_צ*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי אביטל_צ* »

החלמה מהירה (())
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי ורד_לב* »

וואהו, איזה סיפור!
לא ראיתי שהיה כתוב (אולי פספסתי), בן כמה היה אז ש'הם?
שמחתי לקרוא את ההקדמה לכך שאתם כבר בשלב של אחרי בסה"כ, גם אם עוד נדרש הרבה שיקום {@
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ישר כח לשהם ולכם הוריו.
איזה כח פלאי יש בך אימא ככה לספר על החיוביות והאופטימיות שנושבת מתוכך גם כשהכל לא פשוט בכלל בלשון המעטה.

התרגשתי עד דמעות לקרוא את סיפורכם.
שולחת לכם ברכות ותפילות של אור ואהבה
יו_יו_בקנדה*
הודעות: 242
הצטרפות: 11 ספטמבר 2005, 08:12
דף אישי: הדף האישי של יו_יו_בקנדה*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי יו_יו_בקנדה* »

ברכות ובריאות לכל המשפחה.
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

ש'הם עכשיו בן 9, עוד כשהוא היה בבית החולים, בתל השומר הוא החליט שהוא חוגג את יום ההולדת שלו, בבית ולא בבית החולים הוא אפילו קבע לעצמו תאריך מתי תיהיה המסיבה, ומתי הוא משתחרר מבית החולים, (צריך לפחות שבוע לפני כדי לארגן את המסיבה). וכמו שש'הם החליט, באמת כך היה, הוא שוחרר מבית החולים הרבה לפני, הרופאים נתנו לו לפחות חצי שנה אם לא שנה, שיקום בבית החולים, אבל הנחישות שלו, הרצון להבריא, ושמחת החיים, איפשרו לו להגשים את חלומו,
חגגנו מסיבת יום הולדת ענקית במושב, למסיבה הוזמנו כל חברי המושב, חברים שלנו, חברי הכיתה של ש'הם, ובני המשפחה, כמובן שגם זה היה לפי בקשתו של ש'הם,
עוד כשהינו בבית החולים ש'הם אמר לי, אמא, אני חושב שבאולם הגדול של המושב לא יהיה מספיק מקום לכל האנשים, צריך למצוא מקום גדול יותר, אני צחקתי, וש'הם צדק האולם היה מלא עד אפס מקום...
שירי_בן_דב*
הודעות: 816
הצטרפות: 15 אוקטובר 2001, 14:57
דף אישי: הדף האישי של שירי_בן_דב*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי שירי_בן_דב* »

אור, אהבה, בריאות והחלמה מהירה ומיטיבה לכולכם
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

זו היתה חוויה מאוד טובה לכל המשפחה לכתוב את הסיפור של ש'הם
ש'הם תיקן, והעיר הערות, ולקח חלק פעיל בכתיבת הסיפור.
תודה לכולם
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

בקרוב שהם יקבל מכשיר באורך 4 ס'מ עם שני מגנטים ששולחים אוטות למערכת העצבים, העוזרים להזיז את כף הרגל, ימינה ולמעלה ולהתכופף
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

הסיפור של ש'הם

שליחה על ידי לי_הי* »

סיפור הלידה של ש'הם בקפה דה מרקר
הלידה של ש'הם
מאמר מרתק על לידה בבית
שמואל שהיה שותף איתי בלידות של ש'הם ואניה, ולעוד 3 לידות של ילדיו הגדולים, כתב מאמר מרתק ומאלף על הנושא
שווה להכנס לכל מי שמתענינת ומתענין לקרוא את המאמר הזה
לידה ללא כאב
שליחת תגובה

חזור אל “דפים למיון”