התקף אסטמה

יופי_אמת*
הודעות: 60
הצטרפות: 03 יולי 2001, 13:36
דף אישי: הדף האישי של יופי_אמת*

התקף אסטמה

שליחה על ידי יופי_אמת* »

האם מישהו התנסה מול התקף אסטמה אצל ילדים קטנים או התקף קוצר נשימה כתוצאה מאלרגיה והצליח להתמודד מול זה ללא מכשיר האנילציה ה"נפלא" שמשום מה אני כל כך לא אוהבת (בלשון המעטה)? אשמח לשמוע ואף לקבל עצות לדרכי טיפול שונות.
ועוד שאלה:
עד כמה זו זכותי בתור הורה למנוע מבני טיפול רפואי? אני לא שואלת על חום או תרופות לשיכוך כאבים למיניהם (שגם לגביהם- האם זו זכותי להחליט עבורו שיכאב?)
אין לי תשובות. אני רק יודעת שאתמול מנעתי ממנו משך היום טיפול (אנילציה). גרמתי לו סבל רב ובסוף היום בלית ברירה לא הצלחתי להמנע מהשימוש במכשיר.
בשעות הערב כשמצבו הלך והחמיר לפני נתינת הטיפול התבוננתי בו ותהיתי האם זו זכותי לגרום לו את הסבל הזה? שוב, אין לי תשובות. איך אתם מתמודדים עם מחלות?
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

התקף אסטמה

שליחה על ידי ענת_גביש* »

יופי אני שואלת מתוך בורות גמורה- למה את לא אוהבת את מכשיר האינהלציה?
יופי_אמת*
הודעות: 60
הצטרפות: 03 יולי 2001, 13:36
דף אישי: הדף האישי של יופי_אמת*

התקף אסטמה

שליחה על ידי יופי_אמת* »

ענת, שאלה מצויינת. מאז אתמול אני מנסה להסביר לעצמי, בעלי ולסביבה מדוע אני כה נרתעת משימוש במכשיר האנילציה. מה שמרתיע אותי בעיקר זה החומר - בריקלין (זו התרופה היחידה שעד היום נתתי לבני) לפי מה שאני חווה, בכל התקף כמות החומר גדלה, למרות שהרופאים טוענים שהגוף אינו זוכר את החומר ושבתוך שעתיים עד ארבע זה יוצא מהדם אני רואה שבכול פעם צריך יותר מנות כדי להשפיע. אני הייתי מעדיפה להכניס כמה שפחות את החומרים המוזרים, הזרים לי, לגוף שלי ושל בני. ובכלל... עוד משהו, אין לי אמון במערכת הרפואה לחלוטין (צר לי רופאים) אני אומנם משתמשת בה, אומנם לעיתים נדירות, כשקורה משהו אין לי מישהו אחר לפנות אליו וזה מה שיש לי (בינתיים אני מקווה) קופת חולים הקרובה ואיני מאמינה שם באף אחד. זה מדהים, אותי זה אפילו מעציב, אבל זה נכון. והמכשיר אנילציה הוא כמובן עבורי חלק מאותה מערכת.
וענת אולי זו פשוט תקיעות מסויימת.
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

התקף אסטמה

שליחה על ידי ענת_גביש* »

חייבים את החומר הזה? אין דרכים עם אדים ושמן אקליפטוס או דברים כאלה? (שוב מבורות אני שואלת.)
יופי_אמת*
הודעות: 60
הצטרפות: 03 יולי 2001, 13:36
דף אישי: הדף האישי של יופי_אמת*

התקף אסטמה

שליחה על ידי יופי_אמת* »

ענת, זו אחת הטעויות החמורות שעשיתי. אחרי שעשיתי לו אנילציה והוקל מצבו והוא הצליח להירדם ולישון מעט משום מה (כמובן מתוך כוונה טובה) שמתי בחדר מכשיר אדים חמים עם שמן אקליפטוס וזה מה שמאוד הרע את מצבו.
לא שמים אדים חמים להתקף אסטמה ובטח שלא משתמשים בשמן אקליפטוס. זה עוד יותר מקשה על הנשימה. חבל שלא ידעתי זאת ליפני.
וענת, אני מאמינה לך שאת שואלת מתוך סקרנות. }
נאוה_פרנס*
הודעות: 2105
הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*

התקף אסטמה

שליחה על ידי נאוה_פרנס* »

היי יופי אמת, אני נאטורופתית ואנסה לסייע לך להבין מה קורה, ולתת לך דרכים להקל עליכם.
כשיש התקף אסטמה, זו בעיה בה צינורות הנשימה בריאות מתכווצים ונוצר קושי בנשימה.
הקושי בנשימה, יוצר מין פאניקה לאוויר וניסיון להכניס עוד ועוד אוויר מבלי לשחרר אוויר החוצה.
אם יש לך מזרק, הוציאי מעט את הבוכנה, חיסמי באצבעך את הפתח שעליו מחברים את המזרק, ואז נסי כאילו להזריק. תגלי שאי אפשר להכניס את הבוכנה. האוויר שבפנים לא מאפשר זאת.
משהו כזה קורה בריאות. כל זמן שלא מוציאים אוויר, אי אפשר להכניס אוויר חדש, עשיר בחמצן. התוצאה: ירידה בחימצון, הפעלת המנגנון האוטומטי שמכניס אוויר לריאות, קושי להכניס אוויר וכך הלאה... - מזכיר לך התקף אסטמה?
התרופות מטרתן להרחיב את צינורות הנשימה ובכך להקל.

איך את יכולה לסייע לבנך?
קודם כל להרגע. באמת, לא בכאילו. קחי כמה נשימות עמוקות כדי לוודא שנרגעת, וקחי אליך את בנך. אין לי מושג בן כמה הוא אז... אם הוא תינוק, קחי אותו על הידיים והצמידי אותו לחזה שלך. אם הוא גדול יותר, אז הצמידי אותו לחזה בלי להרימו על הידיים. אפשר בישיבה או בעמידה - שכיבה פחות מומלצת כי הנשימה קשה יותר בשכיבה. ממילא הוא בקשיי נשימה.

עכשיו נסי לחקות את קצב הנשימה שלו, ואז לנשום טיפה יותר לאט, טיפה יותר עמוק, טיפה יותר ארוך. את בדיאלוג עכשיו עם הנשימה שלו - חזה נושם אל חזה והידיים מחבקות אותו בעדינות.
את נשארת ר ג ו ע ה, מאוד ר ג ו ע ה. זה המפתח להצלחה. את מעבירה מהגוף שלך לגוף של בנך מסר של הרגעה ונשימה עמוקה. זה לא עובר דרך הראש, זה עובר דרך הגוף אז אל תסבירי לו כלום. אם הוא גדול מספיק כדי להבין את זה אולי יכולה לומר לו: תנשום איתי. וכל הזמן להאיט, להעמיק ולהאריך את הנשימה.
כבר גילית ששמן אקליפטוס ואדים חמים הם לא התשובה. אוויר צח יעזור כן - כמה שיותר מאוּורָר.
אם בנך דוחף / הודף אותך ממנו, ייתכן שקירבתך יוצרת תחושת מחנק. במקרה כזה, אם הוא תינוק - את יכולה, כשהוא נושף (מוציא אוויר) ללחוץ על גופו כדי לסייע להוצאת האוויר. אם הוא גדול יותר, גרי אותו להוציא אוויר: לכבות נר מרחוק, משחק: לשים כדור צמר גפן לפני כל אחד מהמשתתפים ולהתחרות מי הראשון שנושף את הכדור לנקודת הסיום.

יש כמובן חומרים שונים שיכולים לעזור, ויש כמובן עבודה רגשית שנדרשת לטיפול באסטמה אבל זה אינו טיפול ולכן יהיה זה חסר אחריות מצידי לפרט אותם.

במצבים קשים - שימי את האידיאולוגיה בצד ותני לבנך לנשום (גם עם התרופה)

את תרגיל הנשימה שנתתי לך את יכולה לעשות איתו בכל פעם שאת מחבקת אותו, ובזמנים קשים - כמה פעמים ביום. באמצע התקף, זו יכולה להיות התערבות עדינה מדי, אז אם הוא לא מגיב בכלל, טפלי תרופתית ותגבירי תירגול בין ההתקפים.

הכי חשוב זה השקט שלך!

בהצלחה!!! תעדכני איך הלך ו/או תשאלי שאלות, אם מתעוררות.
יופי_אמת*
הודעות: 60
הצטרפות: 03 יולי 2001, 13:36
דף אישי: הדף האישי של יופי_אמת*

התקף אסטמה

שליחה על ידי יופי_אמת* »

למען ההבהרה: נהר אינו חולה אסטמה. הוא לוקה בהתקפים שמתחילים מאלרגיה ומרגישות של מערכת הנשימה העליונה. בהתקפים ישנם אותם סימפטומים של התקף אסטמה, אבל בין ללקות בהתקף אסטמה ובין להיות חולה אסטמה ההבדל גדול.
אסטמה אינה נקבעת בגיל כה צעיר, היא מחלה שנקבעת בגיל מבוגר יותר, לפי התקפים חוזרים וכו'.
בכול אופן, אצל נהר ההתקפים נובעים ממבנה אנטומי והצפי הוא שעם הגדילה הפיזית תגובת מערכת הנשימה שלו תשתנה או יותר נכון מערכת הנשימה שלו לא תושפע יותר.
לא כול המחלות הם נפשיות, לא אומר שאין מחלות שהן השתקפות של הנפש, אבל בהחלט לא תמיד מחלות נגרמות כתוצאה של הנפש. אמירה ש"מחלות הם כתוצאה מהנפש" הינה אמירה שיטחית מאוד ואף כוללנית. אומנם זה נשמע מאוד רוחני ועמוק אבל אין פה ראיה אל תוך הבן אדם כפרט, חייו, גופו, משפחתו ועוד כול כך הרבה דברים שמכילים כול אחד מאיתנו כפרט.
מוצרים שבאים לאזן אותי אנרגטית די מעליבים אותי ושמים אותי ואת חיי בסימן שאלה. מדוע אני נזקקת למוצרים חיצוניים אלה שאין להם מאום עם חיי? ואם ללא זה אינני מאוזנת אז מי אני ואיפה אני בכלל? בעיני אם דברים אינם באים, קורים ומשתנים מבפנים הם אינם שווים. גם אם הם גורמים לי לכאורה להיות "יותר מאושרת" (אגב, גם סמים עושים זאת מצויין) האושר הזה הוא חיצוני ולא אמיתי ולכן מה הצורך שלי בו?

נאוה, תודה רבה לך על העידוד, לפי מה שהבנתי מאימהות אחרות (ולפי דברים שכתבת) אני מבינה שאצלינו ההתקפים אינם כה חמורים. ההתקפים קורים בעיקר עם שינויי מזג האויר, פריחה או אובך כך שמדובר בהתקף כול חודשיים שלוש (בינתיים היו לנו שלושה התקפים) שאם נרגעים ומסתכלים בפרופורציה זה לא כול כך היסטרי.
בהתקף האחרון שהיה החלטתי שבמידה וניפגש עם זה שוב אתן לו טיפול תרופתי. אני מעדיפה את הטיפול הנקודתי הזה על פני טיפול אחר. לדעתי הבעיה היא נקודתית וזמנית. תודה לך, במידה ואזדקק לעזרה, מידע או תמיכה ארגיש חופשיה לפנות אליך :-)
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

התקף אסטמה

שליחה על ידי ענת_גביש* »

היי יופי,
(אני מגיבה פה,כהמשך לדברייך, לא על אסטמה.)פשוט חשבתי לי כשקראתי,שאנחנו מוקפים כל העת "מוצרים" חיצוניים שלהם השפעה אנרגטית רעה עלינו.(טוב, אולי אדבר על עצמי, ולא עלי ועלייך באותה נשימה, שכן חיינו מן הסתם שונים מאד.)
אם הייתי מעבירה את יומי, יום אחר יום, בתהליך ניקוי ואיזון מתמשכים,למשלמדיטציה 5 שעות ביום, (יש אנשים שעושים זאת), מזון רוחני למכביר, ובעיקר,הימנעות ממגע עם מקורות לאנרגיה רעה,מן הסתם הייתי הרבה יותר חזקה ומאוזנת.אבל אני לא,ובאמת ,בהשוואה לחיי לפני הפיכתי לאמא ובת זוג, היום הרבה יותר קשה לי לשמור על איזון ונקיון פנימי.
אני מוצאת נחמה ועזרה גדולים מאד במיני טיפולים מאזנים, פיזיים יותר או פחות, וגם שימוש בתמציות שונות,כמו פרחי באך ותמצית עידוד (של צפריר ואורנה.זו לא פרסומת ואני מקווה שזה לא חורה לאף אחד).
כאמור, אם לא הייתי "חדירה" כל כך להשפעות שליליות בתקופה זו, אולי גם אני הייתי מרגישה שההזדקקות לאיזונים אנרגטיים מעליבה אותי כי הרי ביכולתי (ומחובתי)לדאוג לזה לבד...
אשרייך שאת יכולה !
אני מודה שהסכמה לקבלת טיפול לאיזון אנרגטי יש בה משום תחושת ויתור.אולי גם משהו שקשור במחילה על גאוה.אני מבינה מצויין למה את מתכוונת,כשאת אומרת שזה מעליב אותך.
סבתא שלי הולכת הרבה לרופא.זה עוזר לה.היא מאמינה שכשהוא בודק אותה זה עוזר לה, והיא באמת מרגישה יותר טוב אחר כך. (-: . האם יש טעם להתעקש שזה "רק" בגלל שהיא מאמינה? ברור שזה כך!!
ובכל זאת, זה נהדר לגמרי.
בכל אופן, לאחר הנסיון המצוין שהיה לי עם תמצית עידוד,אני דווקא שוקלת ברצינות את רכישת החותם.
אני לא מבינה כלום במדע.אבל כשמשהו עוזר לי הוא עוזר.מה יותר מדוייק מזה..?
לסיום-תודה על השאלה שלך,כך קיבלנו כולנו הסברים מצויינים ומרחיבים את הדעת. תהיו בריאים!!!
נאוה_פרנס*
הודעות: 2105
הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*

התקף אסטמה

שליחה על ידי נאוה_פרנס* »

היי יופי, אני שמחה שהמצב לא קשה, ומדברייך, התלבטתי אם להמשיך להתייחס אבל...
כיוון שנזפת קשות ברעיון של: "מחלות הן תוצאה של הנפש" הייתי רוצה לרכך קצת את הדברים - ברשותך.
אם אין לי את רשותך, עיצרי כאן ומחקי את שארית ההודעה

ה"אני" הוא למעשה יצירה מורכבת מאוד. אנחנו לא רק גוף ולא רק נפש וגם לא רק רוח אלא שילוב מדהים של שלושתם וגם של מערכת היחסים ביניהם.
הרמב"ם אמר: "נפש בריאה בגוף בריא"
הרעיון הוא שיש הדדיות בין הגוף לבין הנפש
אתן דוגמא מכיוון אחר:
כאב ראש יכול להיות תוצאה של המון גורמים:
_ דאגנות יתר
_ התנגדות לחשוב על משהו (מודעות, חוסר רצון לדעת)
_ בעיות עיכול
_ כבד, רעילות
_ עקשנות שגורמת לבעיות עורף
_ הוא מונע מהסובל לעשות משהו (סקס למשל ;-) )
_ היצרות ורידים
_ יתר לחץ דם (י.ל.ד.)
_ קוץ או ציפורן חודרנית בבוהן הגדולה של הרגל (שברפלקסולוגיה מייצגת את הראש)
יש הדדיות בין מה שקורה בגוף לבין מה שקורה בנפש ואין זה חשוב מה התחיל את זה. התוצאה היא: מחלה בגוף. במקרה של דוגמא זו: כאב ראש.

אני אוהבת לראות קשרים אלו כדיאלוג בין הגוף והנפש שמטרתו להעביר מידע בין התת מודע למודע. העברת מידע כזה מאפשרת לאדם ליצור הרמוניה וזרימה בחייו ובכך, לא רק לשפר את בריאותו אלא גם להגדיל את סיכוייו לחיים מאושרים ומספקים.

במקרה שלכם עם האסטמה: - סתם הרהורים של גוף-נפש שהם מה שנקרא: "רשימה חלקית". את יכולה להמשיך ולפתח את העניין, על פי תפיסתך ועל פי היכרותך עם בנך ועם חייכם. אין קביעות חד משמעיות כי... האדם מורכב מכדי שנדע את הכל

אם הרהורים אלו הם פלישה רבה מדי לטעמך, את יכולה להרגיש נוח למחוק או סתם לדלג על הקריאה. אני לא נפגעת ולא לוקחת אישית. ואני כל כך זהירה כי...
אתית, לא ביקשת ממני, להפך, אמרת שאם תרצי אז תפני. אז אתית, לא הייתי צריכה לכתוב כלום חוץ מ- "לרשותך בכל זמן" או " שעות הקבלה הן.." :-D

מדברייך אני מבינה שההתקפים מגיעים בתקופות של שינויים.
אפשר לראות את זה בשתי צורות:
"נפשי"
אם יצא לכם לעבור שינויים משמעותיים בבית כמו: מעבר דירה, כניסה לגן, שינויים במשפחה (לידה, פרידה, מוות) יהיה לך קל יותר לדעת אם זה קשור כי במידה וכן, ההסתגלות תהיה קשה יותר ויכולה להתבטא בהמון צורות.
זה יכול להתבטא בקושי להסתגל גם לשינויים קטנים בחיים כמו: אורח שהולך, יציאה מהבית, ללכת לישון וכדומה

פיזי
מערכת החיסון אינה נרתמת מהר מספיק כדי למנוע התפרצות או כדי לדכא אותה. המשמעות: התמהמהות בהפעלת מערכות ההגנה או חולשה מולדת (הזכרת מבנה בעייתי) של מערכת הנשימה
יכול להתבטא ברגישות יתר, פגיעות וכדומה

אם אין כרגע קושי במצבים של שינויים בחיים, הימשכות הבעיה הפיזית יכולה ליצור בעתיד קושי כזה. אם היה קושי כזה בהתחלה הוא יכול ליצור מצבי מחלה שנובעים משינויים.
ויש עוד המון אפשרויות להתבונן על זה, כדי ליצפות מתי זה יתפרץ ואז... למנוע מזה להתפרץ

(()) |L|
עפרה*
הודעות: 86
הצטרפות: 09 פברואר 2002, 16:26

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה* »

בני ואני סובלים מהתקפי אסטמה חוזרים ונשנים, לאחר טיפול בתרופות קונבנציונאליות דהיינו, סטרואידים במשאף, אינהלציות, וכדורים, פניתי ליוגה, טיפול הומאופתי, נטורופטי ורפלקסולוגיה .
אני חייבת לציין שהשינוי היה מהיר וכי איננו משתמשים בתרופות יותר.
מיכל_דנקנר*
הודעות: 489
הצטרפות: 24 יוני 2002, 12:54
דף אישי: הדף האישי של מיכל_דנקנר*

התקף אסטמה

שליחה על ידי מיכל_דנקנר* »

התחלנו טיפול הומאופטי כתוצאה מהתקפים חוזרים של אסטמה כבר כשנה (מגיל 3)
יש למישהו מושג מהם הסימנים השחורים מתחת לעיניים ו/או מתחת לאף בזמן התקף אסטמתי?
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

התקף אסטמה

שליחה על ידי עדי_יותם* »

מצטערת, אין לי מושג. אבל זה מזכיר ילדה שהכרתי, כשהיתה סובלת מעצירות היו לה טבעות כהות מתחת לעיניים.
מיכל_דנקנר*
הודעות: 489
הצטרפות: 24 יוני 2002, 12:54
דף אישי: הדף האישי של מיכל_דנקנר*

התקף אסטמה

שליחה על ידי מיכל_דנקנר* »

ההומאופאתיה עזרה כמו קסם. פנינו לדר' פריד קובי מרמות השבים, בעל ניסיון רב בתחום ורופא קונבנציונאלי בעצמו.
אנחנו כבר כמה ימים ללא אינהלציה בכלל - הישג שראוי לציון.
אגב, השחור מתחת לעיניים נובע מבעיות אספקת חמצן וחזרה של דם מהפריפריה ללב.
רויטל*
הודעות: 369
הצטרפות: 24 פברואר 2003, 13:10

התקף אסטמה

שליחה על ידי רויטל* »

שלום
נכנסתי לכאן כשחיפשתי פתרונות טבעיים לאסתמה או התקפי קוצר נשימה שקורים לי בתדירויות מאוד נמוכות, לזאת הנוכחית כבר 3 ימים קדמו שבועים קשים של הרבה מתח וחרדה שכנראה גרמו להתקפה לפרוץ אחרי כיותר מחצי שנה של שקט ונשימה טובה מאוד אני מטופלת אצל רופא סיני בדיקור מה שמאוד עזר לי ... אבל אני מרגישה שבנוסף לכל אני מתקשה להרגיע את עצמי מה שלא היה בעיה בעבר ... אולי זה טיפשי ,אבל איך אצליח להרגיע את עצמי כל המחשבות החיוביות שאני מנסה לחשוב כל הנשימות האיטיות לא עוזרות איכשהו יש בי איזה חומה שלא מאפשרת לי לפרוץ את המחנק ...מה עושים? אגב אני בחודש חמישי וחצי להריון האם העובר סובל מהמחנק שלי ???
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

התקף אסטמה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

בהריון, חשוב לוודא שקוצר נשימה הוא לא סימפטום של רעלת הריון (לבדוק לחץ דם, חלבון בשתן, בצקות...).
תרגישי טוב!
רחלי*
הודעות: 147
הצטרפות: 27 נובמבר 2002, 23:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי רחלי* »

אני אמא לשני ילדים חולי אסטמה אחד מהם מאוד קשה .למרות כל נסיונותי הילד הנ"ל מקבל משאפים במשך כל חיו וכן הוא קיבל זריקות נגד שפעת וכו' אין תרופה שיכולה למנוע בעצם את הלחות שנוצרת לפני האסטמה שאותה אני כהורה מנוסה יכולה לאבחן ואף רופא לא מצא לי את הפתרון
מיכל_דנקנר*
הודעות: 489
הצטרפות: 24 יוני 2002, 12:54
דף אישי: הדף האישי של מיכל_דנקנר*

התקף אסטמה

שליחה על ידי מיכל_דנקנר* »

בני חולה אסתמה כבר כשנתיים (הוא בן 5). ניסינו הכל עד שהגענו להומאופט קובי פריד מרמות השבים שמתמחה בבעיות נשמיה אצל ילדים.
היום אנחנו מקבלים טיפול הומאופטי (שדומה לטיפול אנרגטי) על בסיס מניעתי וטפו טפו טפו...
הטיפול שיפר גם בעיות התנהגות שהצטרפו להתקפי האסתמה (עם או בלי הסטרואידים והאינהלציות)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני סובלת מאסטמה לסירוגין מזה כ-20 שנה.
ניסיתי כמעט כל מה שיש "בשוק"- הומאופטיה,דיקור, סיני...
בן-זוגי טוען כבר זמן מה שהבעיה העיקרית היא התכווצות שרירים,ועושה לי עיסויים.
לפני כשבועיים חמותי התקשרה וסיפרה לי ששמעה בתכנית עם אודטה דנין שלקיחת מגנזיום עוזרת להתכווצויות שרירים.
לקח לי שבועיים עד שנפל האסימון...
ניכנסתי לאתר המצוין של גמנון, למגנזיום,ושם - הפלא ופלא- נאמר שבאסטמה נגרם חוסר כמגנזיום, ולקיחתו מפחיתה משמעותית את חומרת ההתקפים,
וזריקת מגזיום מעבירה התקף.
איך משהוא כה פשוט לא מוזכר בשום קישור לאסטמה?
כמובן אצל ילדים צריך לבדוק קודם היטב.
ארני*
הודעות: 67
הצטרפות: 21 אוגוסט 2003, 13:07

התקף אסטמה

שליחה על ידי ארני* »

חדר מלח .
אם תרצו אפרסם טלפון . חדר עם מלחים שמשנים ריכוזי יונים ומינרלים , יושבים בפנים כמה פעמים בשבוע כטיפול מונע. יש בנתניה ויש ברחובות .אולי יש עוד .
מתנת_פיוס*
הודעות: 28
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 09:11

התקף אסטמה

שליחה על ידי מתנת_פיוס* »

יש לי שאלה. אני סובלת כבר שנים מקשיי נשימה. בדרך כלל משתמשת במשאף פעם בלילה.
עכשיו כשאני בהריון זה קצת מלחיץ אותי. הרופא שלי אמר שהמשאף מותר לשימוש בהריון, וגם בספר "המדריך הישראלי להריון ולידה" כתוב כך.
אני משתדלת להמעיט, וירדתי לבערך פעמיים בשבוע. בגלל ההריון.
בלילה אם אני מתחילה "לצפצף", אני פשוט קמה מהמיטה, מטיילת בבית ובגינה, ומחכה שזה יעבור. בדרך כלל עוזר. לפעמים לא.

כשקשיי הנשימה נהיים באמת קשים, אז אני נכנסת לדילמה: מה מזיק יותר לילד, השימוש במשאף, או זה שאני במצוקת נשימה (אולי אין לו מספיק זרימת דם, אולי הוא ייכנס לסטרט...). וזאת בעצם השאלה שלי. אם יש לי התקף וקשה לי לנשום - האם זה יכול להזיק לעובר? אני בשבוע 15.
מאוד אשמח לעזרתכם.
אממ''פ*
הודעות: 205
הצטרפות: 12 מרץ 2003, 14:51

התקף אסטמה

שליחה על ידי אממ''פ* »

למירב הבנתי כן.
כאשר חסר חמצן בדם של האם אז גם לעובר חסר חמצן.
אריק*
הודעות: 34
הצטרפות: 18 דצמבר 2003, 15:57

התקף אסטמה

שליחה על ידי אריק* »

אני סובל מאסטמה כל חיי ( 35 שנה).
לאחרונה הייתי אצל תזונאית של raw food, כלומר תזונה המורכבת רק מאוכל לא מבושל - פרות ירקות, גרעינים ואגוזים.
תזונאית זו אמרה לי שלמיטב נסיונה אסטמה קשורה לאכילה של קמח מכל סוג או מוצרי חלב. בעקבות זאת אכן הפסקתי לחלוטין עם כל מאכלי החיטה ( לחם,פסטה) וכן מוצרי חלב. אני מדווח על שיפור משמעותי והפחתה גדולה בתדירות של התקפים. אין לי ספק מנסיוני האישי שאסטמה קשורה גם לתזונה ולקשיי עיכול מסיבות כלשהן.
עוד אפשרויות למאכלים שיכולים להחמיר אסטמה : עגבניות, פלפלים (חריפים ולא חריפים מכל הסוגים),פרות הדר, בננות,בוטנים. אישית לגבי גם כרוב וקטניות (עדשים,שעועית) שהם מאכלים שלפי הרפואה ההודית מגביריםאוויר בגוף.
אני חושב שאין סיבה אחת לאסטמה ואין פתרון גלובלי לכן כל אחד יכול לנסות כמו מדען במעבדה מה טוב ומשפיע בשבילו.
אני עדיין לא מצאתי תחליף למצב האקוטי של התקף - אז באמת אני נעזר בתרופות קונבנציונליות. כנראה שיש להתמקד כמה שיותר במניעה, כי אחרי שקורה התקף, לי לפחות קשה מאד לצאת ממנו ללא תרופה.
אין ספק שטכניקות כמו יוגה,חשיבה חיובית והרפיה משפיעות גם כן מנסיון אישי - אך למתמידים בלבד.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

התקף אסטמה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

בתי, בת 4.5, עוברת טיפול בדיקור +צמחי מרפא (סיניים) עם תוצאות מצוינות. בעוד הרופא המליץ על טיפול מונע לעונת המעבר של שלוש פעמים ביום בודיקורט + כדור סינגולאייר, היא עברה את תקופת המעבר ועד כה ללא תרופות (מעבר לצמחי המרפא, שנועדו לטפל בבלוטות הלימפה, לא ישירות באסטמה) וכמעט ללא שיעול (האופן שבו מתבטאת האסטמה שלה) - בוודאי ללא התקף, כולל מחלה וכולל מצב שחלק מבני הבית האחרים מצוננים ומשתעלים. בעבר, כל הצטננות הפכה להתקף או לדלקת ריאות. בנוסף, רואים שיפורים נוספים, חלקם פיזיים (כלי דם שהיו בולטים באופן חריג).
ממליצה בחום!
ללל*
הודעות: 4
הצטרפות: 22 דצמבר 2003, 14:36

התקף אסטמה

שליחה על ידי ללל* »

בקשר להתקף האסטמה. אני סובלת מזה 28 שנה. לא מצאו שום פיתרון .רק טפול מונע.ולא מעבר לזה
גם צריך מידי פעם אנלציות למינהם. אז אם הבן שלך יש לא התקפים לא למנוע ממנו לקקל אינלציה
ללל*
הודעות: 4
הצטרפות: 22 דצמבר 2003, 14:36

התקף אסטמה

שליחה על ידי ללל* »

המשך לדף קודם.
אז בבקשה. אם בניך יקבל התקף לטפל בו. גם אם זה אינלציה שאת לא אוהבת במיוחד.
כי הילד סובל את פשוט לא יודעת נזה לקבל התקף אסטמה אני מדברת מתוך ניסיון חריף מאוד.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תרגילי נשימה מכל הסוגים
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לילדים ישנם כל מני משחקים לתרגול נשימה להפעלת הריאות
אממ''פ*
הודעות: 205
הצטרפות: 12 מרץ 2003, 14:51

התקף אסטמה

שליחה על ידי אממ''פ* »

כשאני הייתי קטנה אני זוכרת שהייתי משחקת הרבה עם הנשימה שלי עד שהגעתי למצב שהיא הייתה איך לומר ? "מאומצת",לקח לי זמן לצאת מזה ולנשום "טבעי".
בכול מקרה רציתי לשאול עוד על טיפולים טבעיים למניעת התקפי אסטמה,כי לבן שלי כבר יש אחד בחודש, וזה מדאיג אותי מאוד,רציתי גם לשאול מה עדיף אדים חמים או קרים ולמה? כי השבוע אני קונה מכשיר חדש ואני רוצה לדעת מה עדיף,
תודה מראש למי שיתרום טיפים.
פופ*
הודעות: 10
הצטרפות: 26 נובמבר 2003, 16:44

התקף אסטמה

שליחה על ידי פופ* »

שמנים אתריים - במבער או במכשיר אדים - פרנקינסנס, או לבנדר וקגפוט - לא מרפא אבל עוזר מאד להוציא מהתקף, ולטווח רחוק מחזק את הריאות, ביחוד אצל ילדים.
נועה_ל*
הודעות: 8
הצטרפות: 16 אפריל 2004, 17:32
דף אישי: הדף האישי של נועה_ל*

התקף אסטמה

שליחה על ידי נועה_ל* »

בתור חולת אסטמה מאז שאני זוכרת את עצמי אני חושבת שמאוד לא כדאי למנוע מילד אינהלציה, זה באמת סבל גדול וגם יכול להיות מאוד מבהיל (במיוחד לילד) שפתאום אין לו אוויר.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני נמנעת מתרופות ובתוכן אינהלציה,אני סובלת מהמחלה מגיל שנה. כבר שנים שלא סבלתי מהתקף, בטח לא חמור,ובשמונה חדשים האחרונים,כמעט כל חודש,בסמוך למחזור אני חוטפת התקף.אני מיניקה את בתי בת השנה ועשרה חדשים,וחשבתי שאולי יש קשר?,אני מטופלת בדיקור עד להתקף האחרון שהיה מאד חמור.הגעתי לבי"ח ,קיבלתי אינהלציות וגם למחרת בבוקר,אני יכולה לציין רק דבר אחד שהרופאה אמרה ומאד הפחיד אותי:מאסטמה אפשר למות,זו מחלה מסוכנת. אין לה בעיה עם הדיקור או הימנעות מתרופות עד שזה מגיע לידי התקף אסטמה.אני אשמח לשמוע משרון ג. בעניין
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

לפלוני(ת),
לפני כ-10 שנים טופלתי ע"י רופאה קונבנציונאלית שלימדה שיטה לא קונבנציונאלית שנקראת בוטייקו.
היא הביאה את השיטה מרוסיה, שם היא טופלה בעצמה בשיטה והחלימה.
אני יודעת על עוד מטפלת בשיטה בארץ (לא זוכרת את שמה).
היופי בשיטה הוא שאת אחראית לבריאות שלך, את לומדת לנשום נכון, וזה לא פשוט לחולי אסטמה.
מה שנעשה בפשטות אצל מי שלא סובל מכך ממש לא מובן מאליו אצל הסובלים מדרכי הנשימה.
הענין לא פשוט בכלל ודורש משמעת עצמית גבוהה, אבל זה משתלם בסופו של דבר.
מאז שלמדתי את השיטה הזו, לא הגעתי לבי"ח (לפחות לא בגלל זה), הגעתי למצב של לקיחת משאף סטרואידי
רק לפני השינה (והשלמתי עם זה, לא צריך לסבול כל החיים, יש גם דבר כזה שנקרא איכות חיים), וזה אחרי
שכל מה שלקחתי לפני כבר לא עזר.
אני לא משתמשת יותר בוונטולין (קרה לי אולי איזה 4 פעמים במהלך השנים האלו שהשתמשתי בלית ברירה).
אבל היא לימדה אותי/ אותנו (היינו קבוצה), לזהות מתי התקף עלול להגיע ומה לעשות כדי לא להיכנס להתקף.
אני מיישמת את השיטה עד היום, במאמץ פיזי אני מיד מתחילה לנשום כפי שלמדתי (הרפיית סרעפת)
ולא נכנסת להיפר וונטילציה, בקיצור זה משהו שלקחתי איתי לכל החיים והכי חשוב ,אני לא תלויה במטפלים
וברופאים, אני מטפלת בעצמי לבד.
וגם , כן, אין לי יותר את הפחד הזה שהזכרת ושהרופאה טרחה להעצים אצלך, אני יודעת שאמות יום אחד
אבל לא מזה.
עפרה.ק*
הודעות: 100
הצטרפות: 27 נובמבר 2004, 16:09

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה.ק* »

הי ורדים,

אני שואלת בשביל אמא שלי. היא סרבנית סטרואידים. היא לא סובלת (טפו-טפו) מהתקפים, אלא רק מנשימה ירודה מאוד (!!!!) ביומיום (תלוי גם במזג אוויר). האסתמה שלה פרצה רק בסביבות גיל 50 (לפני שמונה שנים בערך). את חושבת שהשיטה שסיפרת עליה יכולה לעזור לה? היא שימושית גם במצב כרוני ולא רק אקוטי?

ולפלונית - נראה לי שכדאי לך הפנות את השאלה לשרון בדף שיש לה, שאלות לשרון ג או משהו כזה.

בריאות לכולם, עפרה
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

הי עפרה,

בקבוצה איתי היו גם כמה נשים מבוגרות שהטיפול עזר להן מאוד. ובודאי שהיא עוזרת במצב כרוני, אני הגעתי
כבר עם אסטמה כרונית, אז זה היה כבר אסטמה של 10 שנים. בהתחלה לא הרגשתי את האסטמה כמעט.
קיבלתי משאף עם אבקה שהיא לא סטרואידית (שכחתי כרגע את השם ), זה הדבר ההתחלתי שנותנים ואין לה
תופעות לוואי, יכול להיות שאמא שלך צריכה לנסות משהו כזה, לפני הטיפול .
אני הגעתי לרופאה הזו, כי כמו שתואר כאן ע"י מישהי לפני, אחרי הלידות פתאום האסטמה החמירה בצורה כזו
שכבר הייתי עם אינהלציות יומיות וכל מני תרופות נוספות (סטרואידים) וכלום כבר לא עזר, לא יכולתי לטפס במדרגות
בגלל המאמץ שהיה כרוך בכך.
זה לא שמשתמשים בשיטה רק במצב אקוטי, אלא במצב אקוטי את כבר יודעת מה לעשות. זו פשוט דרך חיים.
למשל, יש מצבים שמראש לא אכנס אליהם וכשאני מתאמנת במכון כושר (אני!) אני משלבת לי כבר את הנשימות
האלה אינסטינקטיבית, אני לא חושבת על זה בכלל .
היו איתי בקבוצה אנשים מבוגרים עם בעיות נשימה של 30 שנה וזה עזר.

אני מוכרחה רק להגיד שזה נורא תלוי באישיות המטופל, כי כמו שהזכרתי זה דורש משמעת עצמית גבוהה.
זה שולב עם תזונה מסוימת והורדה מהתפריט של מאכלים יוצרי ליחה ואלרגניים, תרגילי התעמלות מיוחדים
שכל יום צריך לעשות אותם, שינה ללא כרית , שינה עם פלסטר על הפה כדי לא לנשום דרך הפה רק דרך האף,
מקלחות של מים חמים וקרים לסרוגין (גם בחורף), רחצה בים (גם בחורף) סאונות, בקיצור לא פעם תהינו אם
היא (הרופאה) היתה שליחה של הק.ג.ב. .....
והכי קשה, זה ללמוד להרפות את הסרעפת, כי צריך כמעט לא לנשום, אבל תוך כדי את מתחילה להרגיש איך
הכל נפתח.
אבל לא צריך להסתכל על הקושי אלא על הרווח שיוצא בסוף מזה, לי לא היה מה להפסיד והצלחתי בגדול.
קוראים לרופאה הזו ד"ר רעיה בנדרסקי והיא כיום מקבלת בקו"פח בת"א, במסגרת הרפואה המשלימה או
בבית, אם תרצי אשיג לך את הטלפון שלה.
עפרה.ק*
הודעות: 100
הצטרפות: 27 נובמבר 2004, 16:09

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה.ק* »

תודה! דווקא התמדה, כוח רצון ונחישות יש לאמא שלי. פלסטר על הפה נשמע לי קצת מבעית:-P. אמרתי לה שאשלח אותה לדף הזה, לקרוא את מה שכתבת. תודה, זה ממש מעודד לקרוא דברים כאלה. היום את בלי תכשירים בכלל?
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

היום אני נשארתי עם סוג של משאף אחד, לפני השינה, אבל הורדתי את שאר הדברים.
כתבתי את זה קודם, שהשלמתי גם עם זה. אבל לפני זה הייתי בית מרקחת מהלך.... וכלום לא עזר כבר.
לפי מה שכתבת על אמא שלך ,המצב שלה לא נחשב מהחמורים ואם היא תתמסר לטיפול, יש לה סיכוי לצאת
מזה מהר. כי ככל שהמצב קל יותר, או ככל שהאדם חולה פחות שנים ככה קל יותר להבריא.
אני בקשר עם הרופאה הזו עד היום (זו היא שמרימה טלפון פעם בכמה זמן) והיא אמרה לי שהיא לא עושה את
זה קשה כל כך היום כמו שעשתה איתנו לפני 10 שנים.
ולגבי הפלסטר, גם מזה לא צריך להיבהל, זה רק נשמע מפחיד, אבל לא תאמיני איך זה הופך את הנשימות
לשקטות, כי אין ברירה ונושמים כמו שצריך -דרך האף. ובכלל צריך להקפיד ולהיות מודעים לזה במשך כל היום
לסגור את הפה ,ולנשום רק דרך האף.
את מזכירה לי נשכחות, אני זוכרת שלילה אחד בעלי התעורר והנשימות שלי היו כל כך שקטות שהוא נבהל נורא
והעיר אותי....
בכל אופן, היום אני כבר לא עושה את זה, זה רק לתקופה עד שמתרגלים לנשום נכון.
אם תוכלי להעביר לי את האימייל שלך אתן לך יותר פרטים על הרופאה.
עפרה.ק*
הודעות: 100
הצטרפות: 27 נובמבר 2004, 16:09

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה.ק* »

ofroosh

at

netvision

net

il

תודה! (לגבי המצב של אמא.... בואי נגיד שפעם כשהיא באה לרופא הוא רצה לשלוח אותה לטיפול נמרץ... היא פשוט מאוד עקשנית... אני לא יודעת איזה אייקון לשים פה...)

מחכה למייל ממך
יוחננ_ית*
הודעות: 544
הצטרפות: 19 מרץ 2004, 09:58
דף אישי: הדף האישי של יוחננ_ית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי יוחננ_ית* »

ההומאופאתיה עזרה כמו קסם. פנינו לדר' פריד קובי מרמות השבים, בעל ניסיון רב בתחום ורופא קונבנציונאלי בעצמו
עפרה, בעקבות ההמלצה של מיכל דנקנר בדף הזה, התחלתי טיפול אצל ד"ר פריד המ-ד-ה-י-ם, והיום אני כמעט ולא משתמשת במשאף :-). ממליצה בחום!
עפרה.ק*
הודעות: 100
הצטרפות: 27 נובמבר 2004, 16:09

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה.ק* »

תודה, איזה כיף לשמוע! אנחנו בעצמנו מרמות השבים, ואנחנו מטופלים אצלו עם הבת שלנו (אסתמה של העור ועוד). גם אני ממליצה עליו בחום. מקצועי, חד, קונקרטי ואחראי.

העניין עם אמא שלי - היא מכירה את קובי טוב, היא היתה בטיפול אצלו כשעדיין עשה גם הילינג (ועברה גם לעבוד לצידו בהילינג לתקופה, הוא חנך אותה, משהו כזה) יש ביניהם יחסי ידידות שמעבר למטפל מטופל. אני אספר לה בכל מקרה, אני בטוחה שלכל הפחות זה יהיה לה נעים לשמוע (גם על הניסיון שלך וגם שקובי עזר לך)...

לגבי הומאופתיה - היא היתה אצל מישהי אחרת. הטיפול עורר אסקלציה (אנחנו יודעים שזה חלק נגזר מטיפול הומאופתי, אבל:) מכלמיני סיבות היא בחרה לא להמשיך בו, לפחות לעת עתה.

תודה, אני אשמח לשמוע עוד. עפרה
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

עפרה,
שלחתי לך הרגע מייל, עם הטלפון של הרופאה, תידעי אותי אם הגיע כי אני לא בטוחה שהדפסתי נכון את הכתובת.
ואגב, לגבי הומיאופתיה, הבנתי שאם מדובר במחלות כרוניות אז כבר קשה לרפא עם הומיאופתיה.
עפרה.ק*
הודעות: 100
הצטרפות: 27 נובמבר 2004, 16:09

התקף אסטמה

שליחה על ידי עפרה.ק* »

קיבלתי:-)

ומצאתי גם אתר שמספר על השיטה

http://www.buteyko.co.il/about.htm

נשמע טוב!
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

ילד בן שנתיים, עם מה שהרופא הגדיר כ"התקף אסטמה".
זה בכלל התחיל עם חום. בכל מקרה הילד משתעל, מקיא את הסירופ שהרופא נתן. ההורים לא מתים לתת לו סטרואידים, וזה מה שהרופא נתן.
בינתיים, על פי חברה רופאה שהיום היא ברפואה הוליסטית (שלא ראתה אבל יעצה בטלפון), "עם נשימה לא משחקים" ורצו איתו למוקד, לאינהלציות וכאלה.
הבוקר הוא נראה לי די בסדר - לא משתעל או נחנק, משחק, קצת פחות פעלתן מהרגיל ויותר נופל, אבל לא בענייני מחנק, בכל מקרה הוא כרגע במוקד, מהר לפני שיסגרו.
מה השלב הבא?
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

עדכון: הילד קיבל משאף ותרופות. ילד די רגוע בדרך כלל, פעלתן אבל לא בכיין, ברור שהתרופות שקיבל משפיעות לכיוון של בכי וחוסר שקט שלא אופייני לו.
אוקיי, מקובל שבשלב א' זה תרופות וכו', לפעמים (למרות שלא בטוחה שזה מה שהייתי עושה במצב הזה, אבל אני לא האמא ואני בהחלט מכבדת את הבחירה). מה אפשר הלאה, אחרי שהוא יוצא ממצב קריט של חירחורים, התרופה נגמרה, ההתקפה והכמה ימים הקשים עברו.
יש איזו דרך מומלצת לדעתכם לטפל בילד? אשמח לשמוע מאנשים עם ניסיון בנושא הזה, כולל המלצות לגבי מטפלים עם ניסיון בעניין הספציפי.
אל_דנטה*
הודעות: 1314
הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*

התקף אסטמה

שליחה על ידי אל_דנטה* »

הסכנה עם תרופות היא (כמובן שאני מעיד על עצמי בלבד) היא שהן הופכות את המחלה לכרונית.
אין טיפול ראוי לאסטמה שאני יודע עליו ברפואה קונבנצילית אף כי יש שיפור מסוים (נותנים לילדים סינגולאיר במקום סטרואידים).
אחת התקופות הבריאות ביותר בילדותי היתה, אחרי שהורי נואשו לחלוטין מרופאים רגילים (כולל רופאה אחת שבמשך 6 חודשים הלעיטה אותי בקורטיזון) היתה כשהלכתי לאחד שקראו לו 'צבי ציפורנים' ובזמנו זה נחשב וודו. אני מניח שהוא היה הומאופט.

יש המלצה במעלה הדף להומאופט בשם קובי פריד ברמות השבים, במבי ק מכירה אותו ותוכל להוסיף המלצה.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

שכחתי לציין, שמשום מה (והאמת היא שאני קצת מבינה למה, אבל לא זה המקום) האמא לא מאד אוהבת הומיאופתים והומיאופתיה כשיטת טיפול. בעצמה היא הולכת לדיקור והיא חשבה על משהו כמו צמחי מרפא בעניין של הילד או משהו אחר שהוא לא הומיאופתיה.
על צבי ציפורניים שמעתי ניסים ונפלאות, ושמעתי שהבת שלו ירשה את מקומו ומטפלת היום בשיטות שלו אבל אני לא זוכרת מה היתה השיטה, כנראה המיאופתיה, כפי שציינת.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

התקף אסטמה

שליחה על ידי שרון_ג* »

מהם הסימנים השחורים מתחת לעיניים ו/או מתחת לאף בזמן התקף אסטמתי?
זה נקרא allergic shiners - אופייני להתקפי אלרגיה.

אגב, השחור מתחת לעיניים נובע מבעיות אספקת חמצן וחזרה של דם מהפריפריה ללב.
לא ממש.

מאסטמה אפשר למות
בהחלט כן. יש באסטמה נקודה של אל-חזור שבה אפילו הנשמה כבר לא אפקטיבית.

אני אשמח לשמוע משרון ג. בעניין
אז כדאי לשאול אותי בדף שלי או להפנות אותי לדף מתאים. סתם במקרה הגעתי לכאן היום.

רוקדת לאור ירח, אם היא לא אוהבת הומיאופתיה - שתנסה אולי רפלקסולוגיה. אם זה יעזור היא תוכל ללמוד בעצמה מה עוזר ולעשות בשעת הצורך.
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

התקף אסטמה

שליחה על ידי במבי_ק* »

אני יכולה להמליץ בעדינות על הומאופתיה. אנחנו מטופלים אצל ד"ר קובי פריד דווקא באסתמה של העור, אבל אלה מחלות מאותה המשפחה (שם פרטי זהה...).

הטיפול במקרה שלנו ממושך, לא זבנג וגמרנו. משהו מאוד עדין שמנסה למצוא את המינון הנכון לילדה שלנו. אנחנו אוהבים את איך שהוא מתנהל ומרגישים במגמה חיובית (ואת זה אני כותבת כדי לא להתלהב יותר מדי. אלה מחלות עקשניות ולמדנו שחשוב לתת לזה זמן והתמדה)..

אם זה עוזר לחברה שלך, ד"ר פריד הוא גם רופא (רגיל) ויודע יפה מתי לשלוח לרופאים רגילים. אותנו הוא שלח כדי לוודא שפצעים שהוא אבחן אכן עונים לאבחנה שלו. ורופאת המשפחה ששמעה שאנחנו בטיפול אצלו, אמרה "אז אני רגועה"...

אני חושבת שזה נכון שעם נשימה לא משחקים. אבל כשהמצב האקוטי חולף, יש מקום לעבור למגרש משחקים ידידותי יותר למשתמש. שימוש מוגבר בסטירואידים וכאלה ממכר את הגוף ובטווח הארוך... לא להיט. כל זה לעניות דעתי הבלתי מקצועית כמובן.

בזמנו קראתי בפורום אחר על הצלחה גדולה עם דיקור. בעיקר בזמן ההידרדרות (פחות כטיפול ארוך טווח שיכול להעלים את המחלה, אני חושבת). הדיקור מנע שימוש באינהלציות וכאלה. טוב, אני לא מתחברת לדיקור, אבל גם זאת אופציה.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

התקף אסטמה

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

בזמנו קראתי בפורום אחר על הצלחה גדולה עם דיקור. בעיקר בזמן ההידרדרות (פחות כטיפול ארוך טווח שיכול להעלים את המחלה, אני חושבת).
ממה שאני יודעת, ומנסיון - דיקור בהחלט מתאים לטיפול ארוך טווח באלרגיות.
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

התקף אסטמה

שליחה על ידי במבי_ק* »

ממה שאני יודעת, ומנסיון - דיקור בהחלט מתאים לטיפול ארוך טווח באלרגיות

כן, יכול להיות. אני ממש לא מבינה בזה. הייתי בטיפול בדיקור פעמיים (כל פעם לתקופה) ובשבילי זה ממש לא היה "זה". אני רק יודעת שלמרות שאני ממש לא מתחברת לזה, אם (טפו-טפו) היה מצב אקוטי של נשימה בהחלט הייתי הולכת על זה כטיפול. אבל כארוך טווח הייתי בוחרת בהומאופתיה.

אבל אני באמת בנאדם פרטי עם דעות וניסיונות והעדפות של אדם פרטי. זה לא אומר כלום. טוב לדעת שהחוויה שלך כזאת (רשמתי:-))...
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

ממה שאני יודעת, ומנסיון - דיקור בהחלט מתאים לטיפול ארוך טווח באלרגיות.
גם אני מאד בעד דיקור וגם האמא- כשמדובר בעצמה. השאלה היא האם דיקור מתאים לילד בן שנתיים. שמעתי על כאלה שדוקרים תינוקות וילדים, אבל אני לא בטוחה שהיא תרצה ושאני הייתי עושה את זה.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

התקף אסטמה

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

השאלה היא האם דיקור מתאים לילד בן שנתיים
אני מכירה פעוטה שדוקרה ויצאה מבעיות נשימה.

הייתי בטיפול בדיקור פעמיים (כל פעם לתקופה) ובשבילי זה ממש לא היה "זה".
למיטב ידיעתי, זה באמת גם ענין אישי - כל אחד מתחבר/מגיב טוב לטיפול מסוג אחר.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

התקף אסטמה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

שרון,
בהחלט כן. יש באסטמה נקודה של אל-חזור שבה אפילו הנשמה כבר לא אפקטיבית.

הגדרה מצוינת לחיים - כשהנשמה אפקטיבית. כשהנשימה אפקטיבית.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

התקף אסטמה

שליחה על ידי שרון_ג* »

:-)
התכוונתי, כמובן, להנשמה מלאכותית...
אבל עשית מזה כזה משפט יפה, אז מה לי כי אלין?
אם_הבנים*
הודעות: 2
הצטרפות: 27 אפריל 2005, 03:05

התקף אסטמה

שליחה על ידי אם_הבנים* »

היי, כמה שאלות: (אין לי מושג אם בפעם הקודמת שכתבתי זה הופיע או לא. אז אם אני חוזרת על עצמי - 'צטערת)
  1. טיפולים אלטרנטיביים מאוד יקרים. מה אתם יודעים לגבי החזר הוצאות מקופת חולים (מאוחדת - ביטוח משלים) ?
  2. על מי (מטפלים אלטר' רצוי עם רקע ברפואה קונבנציונלית) אתם ממליצים באיזור ת"א / צפון-מזרח ת"א - לילדים "אסטמתים" ?
  3. יש למישהו פרטים על חדרי מלח באיזור המרכז - טלפון / כתובת וכו' ? וגם התרשמות מניסיון אישי ?
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

אם הבנים, היום כל קופ"ח שמכבדת את עצמה מציעה גם טיפולים אלטרנטיביים, אבל גם בהם יש השתתפות עצמית.
המחירים תלויים בסוג ומשך הטיפול (חצי שעה, שעה).
המבחר מגוון.
המחירים? הכל יחסי ,את יודעת, אבל אם את הולכת להומיאופת לדוגמא, הביקורים אצלו הם אחת לכמה חודשים.
וגם התרופות עצמן מספיקות להרבה זמן. אז אולי שווה ללכת למישהו מומלץ, גם אם הוא לא עובד עם קופ"ח.
אני יודעת שהרופאה שלי, שטיפלה בי בבוטייקו קיבלה בקופ"ח כללית באזור ת"א, אני לא יודעת אם היא עדיין שם.
אם תרצי אברר זאת בשבילך.
אגב, היא עבדה (בתקופה שטופלתי) גם עם ילדים בהצלחה מרובה! הייתי באיזה ערב שהיא עשתה עם כל המטופלים
שלה והאמא של הילדה והילדה עלו וסיפרו את הסיפור שלהן.

ואגב, פעם קראתי כתבה (לא זוכרת איפה) על אשה שבתה סבלה מאסטמה קשה מאוד, עד שאותה אישה (שהיא
מרומניה ועלתה לארץ) גילתה ברומניה מכשיר שצריך לשבת בחדר וזה עובד על יונים (שליליים חיוביים? לא מבינה
בזה) וזה משהו שנמצא בבית כל הזמן במקום לרוץ לחדרי מלח.
אולי מישהו מהקוראים פה יודע על זה יותר ממני, בכל אופן את הבת שלה זה ממש הציל ולכן היא החליטה לייבא
את המכשיר לארץ.
lexigali*
הודעות: 1
הצטרפות: 11 מאי 2005, 20:05

התקף אסטמה

שליחה על ידי lexigali* »

בתור אסתמטית קשה מילדות רכה, יש לי הרבה מה לומר.
בינתיים אני רק בוחרת להמליץ לכולם בחום על שיטת בוטייקו (Buteiko), שמתאימה לכולם, החל מגיל 5 בערך.
בזמנו הנציג היחיד שלה בארץ היה ד"ר שפטריק בפ"ת, אבל היום ודאי יש עוד.
אין לי פרטים כרגע, אבל אני מניחה שלא בעיה למצוא ברשת מידע.
Ooa*
הודעות: 3
הצטרפות: 23 מאי 2005, 21:07

התקף אסטמה

שליחה על ידי Ooa* »

לורדים במדבר?
גם אני מחפשת איך ליצור קשר עם ד"ר רעיה בנדרסקי עליה סיפרת.
תוכלי אולי לשלוח גם לי את מס. הטלפון שלה?
ooa
@
.netzero
net
סיפרתי למישהו על מה שכתבת, ונורא ביקשו איך ליצור קשר,
תודות
ורדים_במדבר*
הודעות: 6
הצטרפות: 14 פברואר 2005, 00:47

התקף אסטמה

שליחה על ידי ורדים_במדבר* »

ל-ooa,
במקרה נכנסתי היום לאתר (אני לא מסתובבת פה קבוע) ורק עכשו ראיתי את הבקשה שלך.
כבר שולחת לך במייל.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

למי שיש את הטלפון אודה על קבלת המספר של ד"ר רעיה בנדרסקי
dafnalev*
הודעות: 1
הצטרפות: 29 מאי 2005, 20:40

התקף אסטמה

שליחה על ידי dafnalev* »

אודה על קבלת הטלפון של ד"ר רעיה בנדרסקי [email protected]
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

התקף אסטמה

שליחה על ידי tאמא* »

ביתי בת שנתיים (אתמול יומולדת לפי תאריך עיברי). מאובחנת כסובלת מאסטמה.
מטופלת בבודיקורט מזה מס חודשים. כשלא מקבלת את הטיפול באופן רציף, משתעלת עד כדי מחנק. ואז הרופאים מוסיפים סטרואידים +וינטולין.
כמו כן הרבה פעמים ישנה עם פה פתוח, דהינו נושמת דרך הפה. קראתי באיזה שהוא מקום כי נשימה דרך הפה עשויה לגרום נזק.
האם יש באיזור המרכז(גרים בתל אביב), רופא אלטרנטיבי מומלץ? איך יוצאים מהמעגל המטורף הזה . שכן ברור לי שהבודיקורט וחבריו אומנם עוזרים לה אך בודאי יגרמו נזקים אחרים. תודה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני כבר אחרי חודשים רבים של התקפים במחזוריות די קבועה,בערך כל חודש לפני או אחרי המחזור.במקביל אני עושה דיקור שאכן עוזר בזמן התקף,אבל לא מונע אותו. אני כבר די מיואשת ולוקחת משאף למניעה,כי אני לא מוכנה להיות שוב בהתקף.זה פשוט לא יאמן הקמבק של האסטמה וההחמרה שלה.החלטתי לקחת משאף בודיקורט ולהפסיק את הדיקור בחוסר אונים.אבל הדף הזה עושה אותי מעט יותר אופטימית,אני אנסה את אופצית קובי פריד ונקווה לטוב,
Ooa*
הודעות: 3
הצטרפות: 23 מאי 2005, 21:07

התקף אסטמה

שליחה על ידי Ooa* »

לורדים במדבר,
בעניין: מס. הטלפון של ד"ר רעיה בנדרסקי -
תודה ששלחת לי, ומצטערת על ההטרדה -
תכנית האימייל שלי לא זיהתה את האימייל ממך, וניפתה אותו החוצה!
תוכלי אולי לשלוח לי שוב? אני אסדר כך שאם תכתבי raya בנושא - זה יישאר בתיבה שלי,
שוב המון תודות,
(אם למישהו/י אחר/ת יש את מס. הטלפון - אולי תוכל/י לשלוח לי אותו? שים/י raya בנושא, תודה)
דוד_מייקין*
הודעות: 2
הצטרפות: 04 יוני 2005, 07:25

התקף אסטמה

שליחה על ידי דוד_מייקין* »

לכל המעונין
הטלפון של ד"ר רעיה בנדרסקי שמרפאת אסטמה , נשימות כרוניות של ראות- ברונכיטיס כרוני, ברונכואקטזיה, סינוסיטיס כרוני. 098842850 0544842850
דוד_מייקין*
הודעות: 2
הצטרפות: 04 יוני 2005, 07:25

התקף אסטמה

שליחה על ידי דוד_מייקין* »

הטלפון של ד"ר רעיה בנדרסקי שמרפאת אסטמה , נשימות כרוניות של ראות- ברונכיטיס כרוני, ברונכואקטזיה, סינוסיטיס כרוני. 098842850 0544842850
Ooa*
הודעות: 3
הצטרפות: 23 מאי 2005, 21:07

התקף אסטמה

שליחה על ידי Ooa* »

תודה!
אדי*
הודעות: 7
הצטרפות: 05 מאי 2005, 18:02

התקף אסטמה

שליחה על ידי אדי* »

ליופי אמת, אני אשה בת 38 כל חיי סבלתי מאסטמה קשה וטיפלתי במשאפים יום יום, כאשר בתי היתה בת חצי שנה גם אצלה אחלו התקפים קלים לא כמו שלי ואסטמה עורית כרונית, בהיתה בת 4 לקחתי אותה למטפלת בהומאופטיה קלאסית ושתינו עברנו דיאגנוזה שכללה תחקיר על תכונותינו וקיבלנו את "השיקוי:" אני חייבת לציין שהייתי סקפטית לגמרי, אולם אני כבר יותר משנה כמעט ולא נוגעת בתרופות במיוחד מאז ליידתי האחרונה לפני 4 ח' וביתי התנקתה לגמרי מהנגעים והמצב הנשימתי השתפר ב95% מטיפול יום יומי יוצא שרק פעמיים בשנה יש קצת הרעה לכמה ימים אפשר לומר שזה גם בגלל שקשה לה להפסיק עם שוקולד, שכן הטיפול מצריך להמנע מקפאין ומנטול.
אופטימית*
הודעות: 19
הצטרפות: 14 אוגוסט 2005, 14:19

התקף אסטמה

שליחה על ידי אופטימית* »

בני בן 9 ומגיל 3 הוא סובל מאסטמה נשימתית לאחרונה התווספו גם אסטמה של העור ונזלת אלרגית. הוא טופל ומטופל בתרופות שונות על מנת למנוע התקפים. ניסיתי דיקור סיני, שלא הועיל. מישהו שמע על חדר מלח?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כיצד לנטרל ריחות של עישון,
מחדר בבית משותף, שגר בו מעשן כבד וחולת אסטמה?
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

לפלוני אלמונית האם אתה מרגיש טוב יותר בעקבות הטיפול ההומאופתי? אנישוקלת להתחיל עם בני טיפול
יעל*
הודעות: 2185
הצטרפות: 30 יוני 2001, 20:34

התקף אסטמה

שליחה על ידי יעל* »

אני בת 25 עם רקע אסמטי קל. עברתי לאחרונה לגור באי ביוון ומזג האויר כאן מאוד מקשה על נשימתי. אני מתעוררת כל לילה עם קושי. יש לי ונטולין שאני מנסה להשתמש בו כמה שפחות והרופאה פה רשמה לי כדורי סינגולר ובודיקורט לעצירת ההתקף. האם תרופות אלו מזיקות בדרך כלשהי? האם יש תרופה הומאופתית שיכולה להקל? תרגילי נשימה כלשהם שאני יכולה לעשות? או כל רעיון אחר... אין כאן מטפלים הומאופתיים או רופאים סיניים שאני יכולה להעזר בהם.
מירי*
הודעות: 197
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 21:52

התקף אסטמה

שליחה על ידי מירי* »

אני אם לילד בן ארבע וחצי אשר סובל מאסטמה קשה. הוא מטופל באופן קבוע בטיפול מונע (סניגולר + פעמיים ביום משאף בודיקורט). בעת הצורך מוסיפים לו בריקלין כשהוא נמצא בהתקף או כשמבחינים בהתקף שעומד להגיע. הטיפול הנ"ל לא אף הוא כבר לא עוזר והתדירות שבני מקבל התקף הוא שלוש עד ארבע פעמים בחודש. כך יוצא שאיך שהוא למעשה "מתרפא", כעבור מספר ימים הוא שוב מקבל התקף וכך הלאה. יצויין כי היינו במעקב אצל פרופ' ידוע שנתן לנו דף לשימוש בעת הצורך ואף נתן לבני לא מעט פעמים אנטביוטיקה בשם "וויברמצין" כשהיה בהתקף - תרופה די נדירה שבקושי שומעים עליה בימינו שהיא לטענתו עוזרת להתקפים החזקים.מה גם שנזהרים לא לתת אותה בגלל תופעות הלוואי שלה. בהתחלה התרופה עזרה אבל גם זה כבר לא עוזר. מיותר לציין את התסכול ואת חוסר האונים למראה בני מקבל התקפי שיעול ששום דבר ושום דרך לא עוזרים לו. הבנתי שיש הומואופט בשם קובי פריד הייתי שמחה לקבל פרטים נוספים עליו. מיקומו, טל', ואחוזי הצלחה שלו. אודה על כל מידע ו/או המלצה. ל - [email protected]
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

התקף אסטמה

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

תשובה למ י,
נשאלתי על ידי מ י על אסטמה של העור. תשובה זו ראויה להיות בדף הזה.

נתבונן במהות הנשימה, במובן הזה הנשמה. יחסי גומלין של שאיפה ונשיפה, שנמצאים מוכלים באויר ומרוקנים מריק ואז מלאים בריק ומרוקנים מאוויר, באים לידי ביטוי גם על פני העור, שנמצא אבר העור מפריד, מבדיל ומאחד בהפרדתו בין תחושת האורגניזם הבלבדית ובין כל היש והאין.
מסך זה של עור נמצא מלא בחישה. נמצא העור מריח וטועם, שומע ורואה, נוגע ונושם. קשר גוף נשמה מבטא את כוליות הנפש, שנמצאת הנשמה לבושה בחומר ומתכסה בעור ברמה הפיזית. קשר בין הנבדל, האני, הייחודי, זה שמקבל מהבריאה את עצמאותו להתבדל ולהבשיל בדרכו - תהא אשר תהא - אל נשמת הבריאה, בא לידי ביטוי בעור.

כאן, כל שמתבקש זה להכיר לגוף את יכולתו לאיזון מחודש, יכולת זו אשר איננה נחסמת אלא על ידי האדם עצמו.
כאשר מדובר בילד אשר מבטא גירוי עורי, יש לבחון את המורשת ברמת דור אחד עד שניים אחורה. לא יהיה זה מפליא אם אחד ההורים סבל או סובל מגירוי בעור ובמקרה של 'אסתמה של העור', בהחלט יתכן שאחד ההורים סבל או סובל מבעיות נשימה, קוצר נשימה וכן הלאה.
כאן, טיפול של ההורה בעצמו, על ידי המדיטציה הבאה יניב שינוי בהכרח גם אצל הילד. כאשר ההורה מתעלם מחוסר האיזון שלו, מנכיח הילד את הסוגיה בפני ההורה, כשהוא - ההורה - לא יכול להתעלם עוד.

ניתן בהחלט לשני ההורים לבצע את המדיטציה הזו, בצוותא או לחוד.
  • ברוכים הבאים, ערים אל הלב, נושמים מהחזה, מהחלק הקדמי של הגוף אוויר מואר אל הלב ומרחיבים את הלב, מחזיקים את האור הזה בלב ואז נושפים את האנרגיה הזו אל בין השכמות, אל הריק, אל האין. אז, הופכים את התנועה.
מרפים את הגוף, מרפים את השכמות, שואפים אוויר אל הריאות, ממלאים את הריאות ככל הניתן ומחזיקים שם ככל הניתן, אז שואפים עוד שתי שאיפות ומרוקנים את האוויר, יותר ממה שנכנס. כך שלוש פעמים.
מודים, מודים על עצם הקיום, על המשכן הזה, בגוף הזה, בזמן הזה, בתרבות הזו, מודים על המובן מאליו, חסד הקיום*


תרגול זה טוב שיעשה לפחות פעם ביום.

מדיטציה נוספת תינתן אם כך יתבקש.

<שלם>
טל*
הודעות: 405
הצטרפות: 19 מאי 2002, 22:45

התקף אסטמה

שליחה על ידי טל* »

לגבי המכשיר הזורק יונים לחלל האויר הוא נקרא יוניזטור ואכן עוזר להקל על הנשימה של חולה אסטמה במקרה הזה בני.
שאלה - הוא בן 3 חולה מגיל חצי שנה בהתקפים של כל שלושה חודשים בממוצע. . פניתי פעמיים לתקופות דיקור אך לא ראיתי ברכה. גם מהומאופתיה דרך קופ"ח מכבי, שלא התאימה לנו כנראה. אחרי כשלושה אשפוזים מה שעבד במשך שנה וחצי נפלא היה שינוי תזונתי מקיף שעשינו: רק קמח מלא בכל מה שאוכלים, לחם, פיתות, פסטה, אורז מלא קורנפלקס מלא הכל הכל ובלי שוקולד (כך התוודעתי לשוקולד חרובים) ובלי מוצרי חלב פרט ליוגורטים ביו שנחשבים בסדר. בכל התקופה הזו היו מספר פעמים של התקפים שדרשו ונטולין אך הם היו קלים יותר ולפחות לא הגענו לבית חולים. לאחרונה הוא חלה פעמיים בדלקת ריאות עם התקף אסמטי. וכך אושפזנו בבית חולים פעמיים בהפרש של חודש וחצי. הפעם הבנתי שאני צריכה לשנות משהו שוב והוספתי לו לפני שבועיים את הסינגולר. מאחר ולא הסכמתי שיקבל בודיקורט באופן קבוע והבנתי שזה עובד על אותו הדבר רק שזה לא סטרואיד. היום שמעתי על תופעות לוואי מפחידות אצל ילדה שמתעוררת בהתקפי אילוזיה מפחידים, לא מזהה אות הוריה, רצה בבהלה ולא מרגישה את הידיים. פתאום אני חוששת שהדבר שנראה לי לא נורא מזיק יכול להיות מאד מזיק. מה אתם יודעים על כך? הוא לוקח 4 מ"ל לילדי גן באכילה. תודה
מיכל_דנקנר*
הודעות: 489
הצטרפות: 24 יוני 2002, 12:54
דף אישי: הדף האישי של מיכל_דנקנר*

התקף אסטמה

שליחה על ידי מיכל_דנקנר* »

ד"ר רות מבית חולים לילדים דנה (איכילוב) מצויינת ומאד מאד מנוסה.
עזרה לנו מאד גם במשאף מניעתי אמנם של סטרואידים אבל בכמות מזערית ביותר. שווה לתת את המינון הזה מלהגיע לאישפוז ואז כמות התרופות והסטרואידים בשמיים.
חוץ מזה מאד מאד עזר לנו האי פק (ipec) והיום טפו טפו אנחנו המון זמן בלי התקפים.
עוד דבר אסור בתכלית האיסור לתת ונטולין ללא סטרואידים. זה יצא באזהרה של ה-FDA ולתת ונטולין או חומרים מרחיבי סימפונות ללא סטרואידים עושה נזק בלתי הפיך כולל עיוות הסימפונות.
תתייעצו עם ד"ר רות היא מדהימה. אנחנו משלמים 100 שח כשאנחנו באים אליה כי זה לא ממומן ע"יהקופה. שווה.
מיצי_הריונית*
הודעות: 79
הצטרפות: 25 יולי 2006, 11:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_הריונית*

התקף אסטמה

שליחה על ידי מיצי_הריונית* »

אני מילדות עם אסטמה, כבר 34 שנים, וכבר ניסו עלי את כל התרופות הקונבנציונליות שמוזכרות כאן.
בכל פעם שהיתה הרעה במצב העלו את מינון הכדורים- תיאוטרים, ובכל פעם הייתי מפסיקה לקחת מכיוון שהם עשו לי רע. כבר כילדה בגן ידעתי להגיד לעצמי שהם יחד עם הונטולין מקפיצים לי את הדופק וכשלא הייתי מתעצלת הייתי פשוט יושבת 10 דקות, נרגעת ומסדירה את הנשימה, אני אומרת 'מתעצלת' כי זה באמת דורש סבלנות וריכוז שאם השנים די קשה להתמיד בו, בעיקר כשהתשובה המהירה נמצאת תמיד בכיס (משאף הונטולין...) אף רופא לא טרח ללמד אותי לנשום נכון, ולמעשה גם לא לימדו אותי איך לקחת נכון את המשאף, כך שהרבה חומר מתבזבז ונשאר בחלל הפה. מצד שני - וזו הערה חשובה להורים שדיברו כאן- אף אחד, לא הורי ולא כל המומחים, לא שאל אותי איך אני מרגישה עם כל התרופות הללו... היום אני יודעת שיש דבר כזה הרעלת ונטולין ואני גם יודעת שלפחות לגבי, הונטולין ממכר. ההתמכרות אליו היא פסיכולוגית, זה אומר שאם יצאתי מהבית והוא לא בכיס מיד יבוא התקף. עם השנים ובעידוד הרופאים פיתחתי תלות בתרופה.
כשבגרתי הבנתי שהאסטמה אצלי לרוב היתה עניין נפשי- רגשי ולמעשה רק כשהתחלתי לעשות יוגה התחלתי באמת לנשום. זה היה באמת מדהים, פתאום משהוא נפתח. במקביל גם טיפול פסיכולוגי עזר לשחרר את כל העקות שהצטברו עם השנים. המטפלת הסינית שלי עשתה לי שיאצו ודיקור שעזרו לי מאוד. הצלחתי להיגמל מהונטולין לתקופה די ארוכה אך היום לצערי כשאני הרה שוב יש לי קשיי נשימה ואני חזרתי למשאף או לאינלציה (למעשה היא עדיפה על המשאף מכיוון שצריך לשבת זמן מה, להרגע ולקבל את התרופה לאט לאט.)
עצה טובה שנתנה לי הסינית שלי ובמצבים רבים מאוד עוזרת: לשים את שתי האצבעות בשקע שתחת עצמות הבריח, ב'פינה' של כל ריאה וללחוץ קלות, אחרי זמן מה לשחרר לאט, אלו גם הנקודות שבהן היא היתה דוקרת אותי, ולהתרכז בנשימה.

מיכל- היתי שמחה עם תבהירי את מה שכתבת על הונטולין עם/ בלי סטרואידים כי כל השנים הרופאים הרגיעו אותי שהמשאף הוא האופציה הטובה מכיוון שאין בו סטרואידים...
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

התקף אסטמה

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

גמני לא שמעתי על דבר כזה... אני האסמטית מלידה.
לפני כמה חודשים החלטתי (על דעת עצמי) שזהו, אני לא רוצה יותר לקחת סטרואידים, כבר שש שנים שאני לוקחת סטרואידים במשאף דיסקוס חביב למראה, נמאס לי. אני כל כך מקפידה על אורח חיים טבעי ובריא וביום יום בעצם עושה את הפעולה הזו שפשוט מרעילה לי את הגוף. סטרואידים זה סמים. נקודה. אז הפסקתי לקחת. בוקר בהיר אחד הפסקתי. ואז פתאום שמתי לב שאני מחפשת את הונטולין יותר מדי פעמים ביום כשלפני כן לקחתי אולי פעם בחודשיים כשפתאום נסתמו לי הריאות. שיכנעתי את עצמי (אומנית השיכנוע העצמי) שזה שלב כזה שיעבור והמשכתי כרגיל כולל פעילות גופנית והכל וכל הזמן לקחתי עוד ועוד ונטולין... ואז זה הגיע, הקריז, לפני שבוע מצאתי את עצמי בחדר מיון עם התקף האסטמה קשה. חיברו אותי לחמצן, פתחו לי וריד ודחפו את הסטרואידים הארורים דרך שם. עשו לי אינהלציות כל שעתיים עד שראיתי כוכבים (הרעלת ונטולין?) מאוחר יותר הסתבר שבגלל ההתקף גם "זכיתי" בדלקת ריאות. כל הזמן הזה חשבתי על הבת שלי, שאני לא יכולה לעשות עכשיו שטויות כאלה כי אני כבר לא אחראית אך ורק לעצמי יש לי את החיפושעת הקטנה לדאוג לה, אני העוגן שלה ביקום והיא בטח ובטח לא צריכה להתמודד בגיל כזה עם אמא נטולת חמצן. זהו, חזרתי לסטרואידים. חייבת לציין שאחרי השאיפה הראשונה מהדיסקוס המוכר ו"הטוב " המצב שלי הוטב באופן קיצוני וירדתי לאינהלציה/שתיים ביום מכל שעתיים+חמצן. הייתי צריכה לעשות את זה מסודר. הייתי צריכה להתיעץ עם רופא ולהעזר בו.
היום יש לי טיפול אקופנטורה ראשון. מעכשיו עושים את זה נכון.
קאת*
הודעות: 15
הצטרפות: 17 ינואר 2007, 16:23

התקף אסטמה

שליחה על ידי קאת* »

יש טיפול לא תרופתי שבעזרתו החלמתי לגמרי וכבר 18 שנה לא הין לי התקפים של אסטמה. בארץ יש מרכז שעוסק בשיטה שבה נרפאתי, הוא נקרא "לנשום מחדש". מטפלים שם באלרגיות, פוליפים, נזלת כרונית. מומלץ במיוחד לילדים (מגיל 5 ). האתר - www.buteyko.co.il
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

התקף אסטמה

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

נתקלתי בשיטה אחרת של תרגול נשימה, של סטרלניקובה הנה סרטון [url=http://sudy]הדגמה[/url] zhenja.tripod.com/strelnikova exercises.htm. אין לי מושג מה ההבדלים.
קאת*
הודעות: 15
הצטרפות: 17 ינואר 2007, 16:23

התקף אסטמה

שליחה על ידי קאת* »

נראה לי שסטרלניקובה מתבססת על שיטת בוטיוקו, אבל גם אני לא יודעת בדיוק מה ההבדלים.
מה שבטוח זה ששיטת בוטיוקו יעילה מאוד ומי שמכיר אותה יכול להיעזר בה גם לתינוקות . הקטנה שלי בת שנתיים וחצי ובכל פעם שרשמו לה אינהלציה של ונטולין סרבתי והסתדרנו וישנו בלילה, הודות לשיטה.
בכל מקרה, לפני 18 שנים הייתי בת 8 (: ואני זקוקה לרענון. אז אני מתכננת שנעבור טיפול ב"לנשום מחדש" בעוד חודשיים-שלושה.
בואנ_ית*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 דצמבר 2008, 19:44

התקף אסטמה

שליחה על ידי בואנ_ית* »

אני מטפלת בשיטת בואן . זאת שיטה אוסטרלית של מגע מאוד עדין כמעט בלתי מורגש. והתוצאות עוצמתיות- לפעמים מפתיע כמה. יש מחקרים שהתמקדו באסטמה ובבעיות נשימה וזה פשוט עוזר! כרגע מטפלת בנשים וילדים באזור המרכז.
לא_נושמת*
הודעות: 2
הצטרפות: 08 אוגוסט 2009, 11:41

התקף אסטמה

שליחה על ידי לא_נושמת* »

אני אסטמתית מגיל 8,כבר 25 שנה(!), ונטולין בקבוע, יום יום ובשנים האחרונות גם משאף דיסקוס שהפך לקבוע מאוד, סטרואידים כמובן...לצערי...
(לא נוגעת בתרופות חוץ מזה)
אני מנסה לשאוף ממנו פחות, אבל כמה שאני מפחיתה ממנו כך הונטולין נהיה שימושי יותר... אני נחושה למצוא מרפא לאסטמה שלי, בטוחה שיש פתרון
שומעת פה ושם על הצלחות, אך בודדות ההצלחות לריפוי אסטמה טורדנית של שנים רבות, האם יש למישהו המלצה על טיפול שעבר והצליח???
האם מישהו יודע מה ההבדל בין סינגולר למשאפי דיסקוס מבחינת מרכיבי התרופה והשפעתה על הגוף?
עכשיו סיימתי טיפול שכולל ניקוי גוף (תזונתי) של 3 חודשים וכולל כדורים טבעיים, סוגים של תה וכד' - ללא הצלחה, אפילו לא שיפור
הייתי גם בהומאופתיה ולא עזר ועדיין מוכנה לנסות שוב עם המלצות על הומאופט/ית ספציפי או טיפול ספציפי
עשיתי שחזור גלגולים, היה לא נעים אך מרתק וראיתי פגיעות שיכלו לגרום לאסטמה
אבל בגדול שום דבר לא עזר או שיפר את המצב
חדר_מלח*
הודעות: 3
הצטרפות: 08 אוגוסט 2009, 20:44
דף אישי: הדף האישי של חדר_מלח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי חדר_מלח* »

לא נושמת יקרה
מנסיוני כמטפל בבעיות נשימה באמצעות שיטת אייפק וחדר מלח אכן יש פתרון לאסטמה. קיים צורך להתיחס לשני רבדים שונים: המבני/תפקודי, וגם הנפשי רגשי. אדם שהחל לסבול מתופעות אסמטיות בגיל 8 אינו סובל מאסטמה התפתחותית ו/או גנטית מכיוון שזו מתפתחת לפני גיל 7 ולרוב עוד לפני גיל שנה, במקרה כזה היה ארוע שהיווה טריגר להתפרצות.
ההבדל בין משאף סרוטייד לסינגולר הוא קודם כל בדרך הספיגה לגוף. המשאף הוא נקודתי ומכיל סטרואידים, בעוד הסינגולר נספג ממערכת העיכול לדם. חשוב לי לציין כי הסינגולר כבר הורד בעבר מהמדפים למשך חצי שנה מכיוון שנחשד כמסרטן (מה שהופרך) אלא שכיום ישנם עדויות על הפרעות נפשיות (עצבנות, חרדות וכו..) בעקבות השימוש בתרופה.
להערכתי, מצבך הנשימתי נחלק לשניים: הראשון ברמה הפיזית והוא מצב מתמשך של בצקתיוות דלקתית ברירית מערכת הנשימה, בה ניתן לטפל בצורה יעילה באמצעות חדר מלח. השני קשור באותו ארוע שגרם להתפרצות ובו ניתן לטפל במספר דרכים מעולם הפסיכותרפיה ההוליסטית. על מנת להעמיק יותר בפרטים חשוב לדעת האם ישנו גם רקע אלרגי שמהווה כטריגר למצב הנשימתי. לעיתים, הטראומה שאנו מחפשים היא הגורם לרגישות האלרגית במערכת הנשימה.
לסיום, טיפ חשוב מאד- הרבי בשתיית מים. הדבר מקל מאד על הגוף בהתמודדות עם גירויים חיצוניים. אשמח לתת פרטים נוספים יותר ספציפיים למקרה שלך אם תשאירי לי פנייה בנושא. שבוע נפלא.
לא_נושמת*
הודעות: 2
הצטרפות: 08 אוגוסט 2009, 11:41

התקף אסטמה

שליחה על ידי לא_נושמת* »

חדר מלח
תודה על כל האינפורמציה, אני חושבת שתיארת את מצבי בצורה מדויקת, כמו כן אני מנסה להזכר במקרה שקרה לי בגיל 8 ולא זוכרת דבר טראומתי
מה שאני זוכרת זה שלאחי הגדול היה אסטמה ואני נורא רציתי גם משאף כמו שלו...(וקיבלתי) ולו בינתיים זה עבר לגמרי בסביבות הצבא,אולי אני פשוט לא זוכרת...
חוץ מזה לא קיים במשפחה אף אחד עם בעיות נשימה או בעיות אלרגיות, לא הייתי הולכת לכיוון התורשתי, גם שינויים חיצוניים לא משפיעים עליי בצורה קיצונית
אני מרגישה שאצלי זה קשור לנפש אך לא רק
מרגיש לי שטיפול בחדרי מלח יכול להועיל כתוספת לטיפול מסוים אך האם הוא
מספיק עוצמתי כדי לרפא אסטמה ממושכת?
אשמח לקבל עוד מידע
קראתי קצת על שיטת אייפק ורציתי לדעת איך הטיפול מתבצע?
תודה
חדר_מלח*
הודעות: 3
הצטרפות: 08 אוגוסט 2009, 20:44
דף אישי: הדף האישי של חדר_מלח*

התקף אסטמה

שליחה על ידי חדר_מלח* »

ל לא נושמת
לפני הכל חשוב לי לציין כי מדבריך עולים שני דברים חשובים ביותר. הראשון, הינך בעלת מודעות גבוהה מאד לאופי האסטמה שלך ולכן הדרך לריפוי כבר החלה והשני הוא משפט המפתח לגבי רצונך במשאף כמו של אחיך.
אין לי ספק כי הדרך לריפוי תכלול התיחסות מעמיקה לרצון הנ"ל. ההתיחסות הטובה ביותר שאני מכיר היא בשיטת אייפק. במהלך הטיפול אנו מעלים על הכתב את כל מה שעולה בדעתך בנוגע לאסטמה, לאחר מכן אנו מאבחנים דרך מטריצות של אייפק באמצעות מבחן התנגדות שריר. השלב השלישי הוא ההתערבות הטיפולית שגם היא נקבעת באמצעות מבחן התנגדות שריר. אנו למעשה מקיימים תקשורת מובנת עם התת-מודע שלך ולכן בפועל הטיפול ייקח אותנו גם לכיוונים שלא חשבנו עליהם (זה תמיד מפתיע בדיעבד לגלות הקשרים שלא חשבנו עליהם).
לגבי שאלתך על מידת היעילות של חדר מלח בפני עצמו, צדקת לחלוטין בההערכתך כי קיים צורך בשילוב עם טיפול משלים. יכול להיות ששיטת אייפק תהייה מספיק יעילה במקרה שלך. בכל מקרה באמצעות חדר מלח אפשר להשיג הקלה מיידית בעוד באייפק התהליך יכול להיות מעט ארוך יותר עד להשגת תוצאות משמעותיות ראשונות.
באתר www.ipecisrael.co.il תוכלי למצוא רשימת מטפלי אייפק. מומלץ מאד לשים דגש על תחושת "כימייה טובה" עם המטפל. לגבי החדר מלח ישנו מידע מעמיק באתר הארצי - www.saltroom.co.il .
אשמח לענות אם יתעוררו שאלות נוספות
שבוע נפלא
מבקשת_עזרה*
הודעות: 11
הצטרפות: 24 מאי 2006, 11:42

התקף אסטמה

שליחה על ידי מבקשת_עזרה* »

לפני כשנה גילו לי אסטמה ומאז הייתי בטיפול הומאופטי שהפסקתי בעקבות קשיים נפשיים מרוביםשהופיעו אז והיו יותר מדי בשבילי.. כמו כן עברתי הפלה באותה תקופה(לעובר לא היה דופק) ולאחר מכאן ניתוח וגילו לי טרום סרטני.. כעת אני בהתקפת אסטמה ממושכת ומפחדת לקחת סטרואידים.. וגם מפחדת שהאסטמה וכל החומרים הכימיים ימשיכו שאוכל להתחיל להיכנס להריון..
אשמח מאוד לעזרה על מטפלים טובים מאוד ומנוסים או שיטת טיפול טובה.. שתעזור לאסטמה וגם לחיזוק נפשי ורחמי..
אשמח עזרה.. ..
גליה*
הודעות: 64
הצטרפות: 16 יוני 2004, 23:06

התקף אסטמה

שליחה על ידי גליה* »

האם יש למישהו כאן מושג איפה אני יכולה לקנות מסנן אויר ?(יוניזטור)
תודה מראש!
אלמוני*
הודעות: 134
הצטרפות: 05 אפריל 2004, 01:52

התקף אסטמה

שליחה על ידי אלמוני* »

יש של חברת triton
שליחת תגובה

חזור אל “ריפוי באמצעות תזונה/צום”