להתערב לו בציור
-
- הודעות: 133
- הצטרפות: 22 מרץ 2005, 14:55
- דף אישי: הדף האישי של אמא_נחה*
להתערב לו בציור
אני יודעת שאסור להשוות בין ילדים. באמת שאני יודעת! ואני לוקחת את הסיכון שאני אשמע אמא חסרת ביטחון וכו'. א-ב-ל: הבן שלי (בן 3 ו-8 חודשים), ויש לי תחושה שהוא קצת בפיגור בכל מה שקשור למוטוריקה עדינה. לדוגמא בציור: הוא לא מחזיק את הצבע כמו שצריך (וראיתי המון ילדים בני גילו ואפילו קטנים ממנו שכן מחזיקים נכון....). הציורים שלו הם תמיד קשקוש (כמובן שבשבילו יש משמעות לקשקוש - אתמול הוא צייר את מכת החושך...... נגמר הפנדה השחורה....והלכו הקירות.....). אבל הוא אף פעם לא מצייר משהו "גרפי". לא קו, לא עיגול, לא נקודות, לא ממלא שטחים לא כלום! ראיתי המון בגילו שכבר מנסים לכתוב אותיות (לא משנה התוצאה - רק הנסיון, הכוונה...) ראיתי המון ילדים שמקבלים ציור לצביעה ועושים את הראש בצבע כזה, ואת החולצה בצבע אחר וכו' - ושלי פשוט יקח צבע וימחה את זכר הציור!!!! כנראה שהוא אוהב את דורה מקושקשת בירוק......
מעולם לא אמרתי לו על זה כלום ולא ניסיתי לשנות את זה אבל אני מודה שאני מהרהרת בדבר וזה קצת מטריד אותי. הוא כן מצייר לפעמים בחברת ילדים אחרים אך לא נראה שהוא מתעניין במה שהם עושים ובאיך שהם מחזיקים את הצבע וכו'... (יש לי בת דודה שלמדה בגיל 4 וחצי לכתוב את האותיות רק בגלל שהיתה לה בגן ילדה בת שש שפשוט לימדה אותה....) - וחשבתי שאולי אני צריכה לשבת לידו ולצייר איתו (בדף משלי) - וכן קצת לגרות אותו לזה...וכן להראות לו איך לאחוז בצבע - מצד שני - אני לא רוצה לדחוף אותו לדברים שהוא אולי עדיין לא מוכן להם...
אנא עצתכם! (-:
ועוד שאלונת: איך מזהים שלילד יש בעיה במוטוריקה עדינה? כי יש עוד דברים קטנים שקשים לו וחשבתי שאולי הכל קשור למשהו אחד (לדוג: הוא לא מצליח לפתוח עטיפה של טופי.... בזמן שכולם כבר מזמן בלעו את הטופי הוא עוד נאבק עם הפתיחה.....לאכול משהו שנמצא בתוך שקית מזון - הוא ממש מתקשה גם להחזיק את השקית וגם להשחיל את היד..... אולי יש לו בעיה כלשהי במוטוריקה העדינה??? איך מאבחנים דבר כזה??????
<אמא נחה נשמעת קצת לחוצה....אבל באמת שרק נשמעת.....>
מעולם לא אמרתי לו על זה כלום ולא ניסיתי לשנות את זה אבל אני מודה שאני מהרהרת בדבר וזה קצת מטריד אותי. הוא כן מצייר לפעמים בחברת ילדים אחרים אך לא נראה שהוא מתעניין במה שהם עושים ובאיך שהם מחזיקים את הצבע וכו'... (יש לי בת דודה שלמדה בגיל 4 וחצי לכתוב את האותיות רק בגלל שהיתה לה בגן ילדה בת שש שפשוט לימדה אותה....) - וחשבתי שאולי אני צריכה לשבת לידו ולצייר איתו (בדף משלי) - וכן קצת לגרות אותו לזה...וכן להראות לו איך לאחוז בצבע - מצד שני - אני לא רוצה לדחוף אותו לדברים שהוא אולי עדיין לא מוכן להם...
אנא עצתכם! (-:
ועוד שאלונת: איך מזהים שלילד יש בעיה במוטוריקה עדינה? כי יש עוד דברים קטנים שקשים לו וחשבתי שאולי הכל קשור למשהו אחד (לדוג: הוא לא מצליח לפתוח עטיפה של טופי.... בזמן שכולם כבר מזמן בלעו את הטופי הוא עוד נאבק עם הפתיחה.....לאכול משהו שנמצא בתוך שקית מזון - הוא ממש מתקשה גם להחזיק את השקית וגם להשחיל את היד..... אולי יש לו בעיה כלשהי במוטוריקה העדינה??? איך מאבחנים דבר כזה??????
<אמא נחה נשמעת קצת לחוצה....אבל באמת שרק נשמעת.....>
-
- הודעות: 133
- הצטרפות: 22 מרץ 2005, 14:55
- דף אישי: הדף האישי של אמא_נחה*
להתערב לו בציור
או שאולי זה המחיר שאני צריכה לשלם על זה שהילד טעם לראשונה טופי בגיל שלוש ושממש לא רגיל להסתובב עם אוכל בשקית ניילון?????
להתערב לו בציור
קודם כל אין מה להילחץ,כי גם אם יש עיכוב מוטורי,אפשר לחזק אותו בתרגול מתאים.
תנסי לשים לב אם הוא משתמש ביד דומיננטית או שמחליף יד כשמתעייף.
לרוב אני אומרת לא להתערב בציורי הילדים,אבל, אפשר לפעמים ללמד דברים פשוטים שיגרו אותו לשכלל את הציור. למשל לסגור עיגול. יכול להביא אח"כ לציור מנדלה והתפתחות ראשונית של דמות.
זה לא חייב להיות על דף.אפשר בחוץ על חול יבש\רטוב. אפשר גם עם גירים על משטח בטון\מדרכה (זה יורד במים)
הייתי מזמינה לדף את יהללוך מלאכים , היא ממש מבינה בזה.
תנסי לשים לב אם הוא משתמש ביד דומיננטית או שמחליף יד כשמתעייף.
לרוב אני אומרת לא להתערב בציורי הילדים,אבל, אפשר לפעמים ללמד דברים פשוטים שיגרו אותו לשכלל את הציור. למשל לסגור עיגול. יכול להביא אח"כ לציור מנדלה והתפתחות ראשונית של דמות.
זה לא חייב להיות על דף.אפשר בחוץ על חול יבש\רטוב. אפשר גם עם גירים על משטח בטון\מדרכה (זה יורד במים)
הייתי מזמינה לדף את יהללוך מלאכים , היא ממש מבינה בזה.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
-
- הודעות: 388
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2005, 14:07
- דף אישי: הדף האישי של יהללוך_מלאכים*
להתערב לו בציור
קראו לי אז באתי (-:
אני לא מומחית לפענוחי ציורי ילדים בקשר ל
ראיתי המון ילדים שמקבלים ציור לצביעה ועושים את הראש בצבע כזה, ואת החולצה בצבע אחר וכו' - ושלי פשוט יקח צבע וימחה את זכר הציור!!!! כנראה שהוא אוהב את דורה מקושקשת בירוק......
ובגדול אם הבעיה היא רק שהוא לא מצייר יפה או צובע בצבע אחד - עזבי אותו..
אבל הוא אף פעם לא מצייר משהו "גרפי". לא קו, לא עיגול, לא נקודות, לא ממלא שטחים
אם יש בעיה פה - אז נראה לי שזה בגיל מאוחר יותר וזה נקרא - דיסגרפייה
אני אבדוק בספרים את הזמן והסממנים (המוח די מחוק בשלב זה של ההריון).
בקשר למוטוריקה עדינה גם אם יש איזה עיכוב או לא קחי כמה עיצות - להפסיד הוא לא יפסיד.
ראשית תני לו לצייר בצבעים מאד מאד קטנים - זה מחייב אותו להשתמש במוטוריקה העדינה.
תשחקי איתו משחקי כרטיסיות או קלפים תמונות או מה שבא לך עם אחיזת "צבת".
תני לו אטבים (יש קטנים כאלה) לתלות ציורים או כרטיסיות ותעבדו על נושאים שכיף לו איתם לדוגמא - פסח.
תני לו לדפדף בספרים בהתחלה בספרים עבים יותר ובהדרגה תגיעי לדקים.
וכמו שאמרתי אני אלך לספרים
מקווה שעזרתי
אני לא מומחית לפענוחי ציורי ילדים בקשר ל
ראיתי המון ילדים שמקבלים ציור לצביעה ועושים את הראש בצבע כזה, ואת החולצה בצבע אחר וכו' - ושלי פשוט יקח צבע וימחה את זכר הציור!!!! כנראה שהוא אוהב את דורה מקושקשת בירוק......
ובגדול אם הבעיה היא רק שהוא לא מצייר יפה או צובע בצבע אחד - עזבי אותו..
אבל הוא אף פעם לא מצייר משהו "גרפי". לא קו, לא עיגול, לא נקודות, לא ממלא שטחים
אם יש בעיה פה - אז נראה לי שזה בגיל מאוחר יותר וזה נקרא - דיסגרפייה
אני אבדוק בספרים את הזמן והסממנים (המוח די מחוק בשלב זה של ההריון).
בקשר למוטוריקה עדינה גם אם יש איזה עיכוב או לא קחי כמה עיצות - להפסיד הוא לא יפסיד.
ראשית תני לו לצייר בצבעים מאד מאד קטנים - זה מחייב אותו להשתמש במוטוריקה העדינה.
תשחקי איתו משחקי כרטיסיות או קלפים תמונות או מה שבא לך עם אחיזת "צבת".
תני לו אטבים (יש קטנים כאלה) לתלות ציורים או כרטיסיות ותעבדו על נושאים שכיף לו איתם לדוגמא - פסח.
תני לו לדפדף בספרים בהתחלה בספרים עבים יותר ובהדרגה תגיעי לדקים.
וכמו שאמרתי אני אלך לספרים
מקווה שעזרתי
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
להתערב לו בציור
דיסגרפייה
מאד מאד קשה לאבחן לפני גיל 6-7-8
מאד מאד קשה לאבחן לפני גיל 6-7-8
-
- הודעות: 304
- הצטרפות: 08 אוגוסט 2005, 14:29
- דף אישי: הדף האישי של חן_נושי*
-
- הודעות: 5688
- הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
- דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש
להתערב לו בציור
ועוד שאלונת: איך מזהים שלילד יש בעיה במוטוריקה עדינה? כי יש עוד דברים קטנים שקשים לו וחשבתי שאולי הכל קשור למשהו אחד (לדוג: הוא לא מצליח לפתוח עטיפה של טופי. בזמן שכולם כבר מזמן בלעו את הטופי הוא עוד נאבק עם הפתיחה.לאכול משהו שנמצא בתוך שקית מזון - הוא ממש מתקשה גם להחזיק את השקית וגם להשחיל את היד. אולי יש לו בעיה כלשהי במוטוריקה העדינה? איך מאבחנים דבר כזה?
אצל מרפאה בעיסוק, דרך קופות החולים.
אצל מרפאה בעיסוק, דרך קופות החולים.
להתערב לו בציור
_דיסגרפייה
מאד מאד קשה לאבחן לפני גיל 6-7-8_
כמו שיהללוך כתבה:
אם יש בעיה פה - אז נראה לי שזה בגיל מאוחר יותר וזה נקרא - דיסגרפייה
מאד מאד קשה לאבחן לפני גיל 6-7-8_
כמו שיהללוך כתבה:
אם יש בעיה פה - אז נראה לי שזה בגיל מאוחר יותר וזה נקרא - דיסגרפייה
-
- הודעות: 599
- הצטרפות: 18 יולי 2008, 15:29
- דף אישי: הדף האישי של ש_י_ר_י*
להתערב לו בציור
לא ידעתי איפה לכתוב את זה, אז ננסה כאן:
אצלנו נוצרה בעיה עם הציור - רציתי להראות לו איך זה עובד במקום לתת לו לנסות לבד, והתוצאה הייתה שכל פעם שהוא ראה צבע או עט הוא נתן לי אותם וביקש ממני לצייר...
אז זנחנו את נושא הציור. עם זאת צבעים תמיד בהישג יד.
אתמול הוא לקח את קופסת הצבעים, שבדרך כלל הוא נהנה לפזר ולהחזיר לקופסה, והתחיל לצייר על הרצפה.
בהתחלה נזעקנו, אבל כעבור שנייה קלטנו - אפשר לנגב את הצבעים מהרצפה עם סמרטוט לח...
הרצפה היא מרצפות שומשום רגילות, כאלה משנות ה-70, והצבעים הם crayons (אני לא יודעת אם יש סוגים שונים), וזה פשוט שוס המאה!
יש לו ה-מ-ו-ן מקום לצייר, לא צריך לדאוג אם הוא יוצא מהדף, ה"דף" לא זז לו, לא מבזבזים נייר, והכי חשוב - נראה שזה מאוד עוזר לו למצוא את קול הציור שלו.
לא למי שרוצה לשמור ציורים ראשוניים
אצלנו נוצרה בעיה עם הציור - רציתי להראות לו איך זה עובד במקום לתת לו לנסות לבד, והתוצאה הייתה שכל פעם שהוא ראה צבע או עט הוא נתן לי אותם וביקש ממני לצייר...
אז זנחנו את נושא הציור. עם זאת צבעים תמיד בהישג יד.
אתמול הוא לקח את קופסת הצבעים, שבדרך כלל הוא נהנה לפזר ולהחזיר לקופסה, והתחיל לצייר על הרצפה.
בהתחלה נזעקנו, אבל כעבור שנייה קלטנו - אפשר לנגב את הצבעים מהרצפה עם סמרטוט לח...
הרצפה היא מרצפות שומשום רגילות, כאלה משנות ה-70, והצבעים הם crayons (אני לא יודעת אם יש סוגים שונים), וזה פשוט שוס המאה!
יש לו ה-מ-ו-ן מקום לצייר, לא צריך לדאוג אם הוא יוצא מהדף, ה"דף" לא זז לו, לא מבזבזים נייר, והכי חשוב - נראה שזה מאוד עוזר לו למצוא את קול הציור שלו.
לא למי שרוצה לשמור ציורים ראשוניים
להתערב לו בציור
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
היי לכם,
אני מחפשת מקום לכתוב מקווה שזה המקום, יש לי 2 בנים נסיכים, אחד בן 6 וחצי בכיתה א' השני בן 4 ו3 חוד', שם הצעיר עילי, עילי לאורך כל ההתפתחות שלו היה איטי, הלך בגיל שנה ו7 חוד' דיבר יחסית מאוחר, לפני שנה היינו אצל מרפאה בדיבור למשך 4 חודשים עד שהדיבור יוצב ואין כל צורך, שנה שעברה לקראת סופה התלוננה הגננת שלעילי יש בעית מוטוריקה עדינה וכן משחק עם חבר אחד ולא נפתח, ישר מלאנו טפסים והגענו למרפאה בעיסוק היא מבחינתה אמרה בסוף האבחון שאין צורך בטיפול אך יש עיקוב לעבוד בבית ובגן, אני בקשר רציף עם הגננת הגננת עדיין אומרת שעילי מסרב להגיע לשולחנות עבודה חייב דרבון, לכשמגיע לשולחן תוך כמה רגעים הוא אומר סיימתי וקם, אין לו טוסיק, בבית המקרה דומה רק שהוא מסוגל לצבוע משטחים מעט יוצא מהקווים ,(הגננת אמרה שבגן הוא לא צובע) עכשיו מצייר עגול מצייר שמש אדמה שמיים וצובע זהו לא מוכן לנסות או ללמוד, ציינתי את הבכור שלנו עמית הוא עשה הכל מאוד מוקדם ילד נבון חכם מצייר לומד ממושמע , ההפך מעילי, עילי מרדן דעתן , הגננת מדווחת על שיפור מבחינה חברית, על התבגררות אבל עדיין הוא נמנע מלהשתתף במליאה בגן,ביישן ולא ממש אוהב ללכת לגן כבר בלילה הוא בוכה שכואבת לו הבטן והוא לא יכול ללכת לגן, שנה הבאה בה' הוא עולה לגן חובה אנחנו ממש מודאגים מהמצב... בבית שאני מספרת סיפור ושואלת שאלות הוא עונה נכונה ולעיניין...
אני מבינה שאסור להשוות ואני ממש לא רק מעל הכתב , אני בטוחה שהבעיה גם נובעת מתסמונת האח הבכור המוצלח,
ממש לא יודעת מה לעשות אתמול לדוגמה ישבתי עם עילי לבד שהוא על ברכי וציירנו, לימדתי אותו מס' מ1 עד 5 הוא זכר התלהבנו עודדתי פרגנתי היה זמן איכות משגע, עוד הייתי רוצה להוסיף שהגננת לא ממש מפרגנת לילד באופן אישי כן מדווחת, יש לציין כי הרכבת פזלים של 48 חלקים הוא מעולה, אין לו בעיה להשחיל חרוזים משחק במחשב מדהים,
מה לדעתכם אני צריכה לעשות ???
תודה מראש,
היי לכם,
אני מחפשת מקום לכתוב מקווה שזה המקום, יש לי 2 בנים נסיכים, אחד בן 6 וחצי בכיתה א' השני בן 4 ו3 חוד', שם הצעיר עילי, עילי לאורך כל ההתפתחות שלו היה איטי, הלך בגיל שנה ו7 חוד' דיבר יחסית מאוחר, לפני שנה היינו אצל מרפאה בדיבור למשך 4 חודשים עד שהדיבור יוצב ואין כל צורך, שנה שעברה לקראת סופה התלוננה הגננת שלעילי יש בעית מוטוריקה עדינה וכן משחק עם חבר אחד ולא נפתח, ישר מלאנו טפסים והגענו למרפאה בעיסוק היא מבחינתה אמרה בסוף האבחון שאין צורך בטיפול אך יש עיקוב לעבוד בבית ובגן, אני בקשר רציף עם הגננת הגננת עדיין אומרת שעילי מסרב להגיע לשולחנות עבודה חייב דרבון, לכשמגיע לשולחן תוך כמה רגעים הוא אומר סיימתי וקם, אין לו טוסיק, בבית המקרה דומה רק שהוא מסוגל לצבוע משטחים מעט יוצא מהקווים ,(הגננת אמרה שבגן הוא לא צובע) עכשיו מצייר עגול מצייר שמש אדמה שמיים וצובע זהו לא מוכן לנסות או ללמוד, ציינתי את הבכור שלנו עמית הוא עשה הכל מאוד מוקדם ילד נבון חכם מצייר לומד ממושמע , ההפך מעילי, עילי מרדן דעתן , הגננת מדווחת על שיפור מבחינה חברית, על התבגררות אבל עדיין הוא נמנע מלהשתתף במליאה בגן,ביישן ולא ממש אוהב ללכת לגן כבר בלילה הוא בוכה שכואבת לו הבטן והוא לא יכול ללכת לגן, שנה הבאה בה' הוא עולה לגן חובה אנחנו ממש מודאגים מהמצב... בבית שאני מספרת סיפור ושואלת שאלות הוא עונה נכונה ולעיניין...
אני מבינה שאסור להשוות ואני ממש לא רק מעל הכתב , אני בטוחה שהבעיה גם נובעת מתסמונת האח הבכור המוצלח,
ממש לא יודעת מה לעשות אתמול לדוגמה ישבתי עם עילי לבד שהוא על ברכי וציירנו, לימדתי אותו מס' מ1 עד 5 הוא זכר התלהבנו עודדתי פרגנתי היה זמן איכות משגע, עוד הייתי רוצה להוסיף שהגננת לא ממש מפרגנת לילד באופן אישי כן מדווחת, יש לציין כי הרכבת פזלים של 48 חלקים הוא מעולה, אין לו בעיה להשחיל חרוזים משחק במחשב מדהים,
מה לדעתכם אני צריכה לעשות ???
תודה מראש,
-
- הודעות: 3
- הצטרפות: 25 אפריל 2013, 10:48
להתערב לו בציור
ילד צריך משחק מעניין ולכן אני מציע לצייר אתו
עץ בצבעי מים,
מכינים כמה גווני ירוק עם הרבה מים,
מכניסים המברשת לצבע, דופקים אותה על היד מול הנייר ציור
משפריצים על זה מים,ומהר לוקחים הציור ומזיזים אותו איך שבא,שיצא כתם צבא רב צבעים ,די גדול,
עם המכחול,כמה תקונים קלים עם הצבע המימי
מכניזים המברשת לחום ומציירים גזע ושני ענפים תומכי העץ,
ועם המברשת כמה פסים לרוחב,זה האדמה, מכניסים המברשת לירוק ,מציירים כמה גבעולים
זה יוצא חלום והילד קופץ משמחה
עץ בצבעי מים,
מכינים כמה גווני ירוק עם הרבה מים,
מכניסים המברשת לצבע, דופקים אותה על היד מול הנייר ציור
משפריצים על זה מים,ומהר לוקחים הציור ומזיזים אותו איך שבא,שיצא כתם צבא רב צבעים ,די גדול,
עם המכחול,כמה תקונים קלים עם הצבע המימי
מכניזים המברשת לחום ומציירים גזע ושני ענפים תומכי העץ,
ועם המברשת כמה פסים לרוחב,זה האדמה, מכניסים המברשת לירוק ,מציירים כמה גבעולים
זה יוצא חלום והילד קופץ משמחה
להתערב לו בציור
לא למי שרוצה לשמור ציורים ראשוניים
מצלמה - אייפון : לצלם ולשמור בתיקייה במחשב -
פלאי הטכנולוגיה
צוויל
מצלמה - אייפון : לצלם ולשמור בתיקייה במחשב -
פלאי הטכנולוגיה
צוויל
להתערב לו בציור
צהוב, אגב, ,
כל גיל והשמחה שלו
צוויל
כל גיל והשמחה שלו
צוויל
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
להתערב לו בציור
_ילד צריך משחק מעניין ולכן אני מציע לצייר אתו
עץ בצבעי מים,
מכינים כמה גווני ירוק עם הרבה מים,
מכניסים המברשת לצבע, דופקים אותה על היד מול הנייר ציור
משפריצים על זה מים,ומהר לוקחים הציור ומזיזים אותו איך שבא,שיצא כתם צבא רב צבעים ,די גדול,
עם המכחול,כמה תקונים קלים עם הצבע המימי
מכניזים המברשת לחום ומציירים גזע ושני ענפים תומכי העץ,
ועם המברשת כמה פסים לרוחב,זה האדמה, מכניסים המברשת לירוק ,מציירים כמה גבעולים
זה יוצא חלום והילד קופץ משמחה_
שתי שאלות : 1) בן כמה הילד ?
2)האם אתה מבין מה שאתה עושה ?
ומשהו על סינכרוניזציה : בדיוק היום , לראשונה אחרי שנה לפחות שלא נכנסתי לדף מה חדש נעניתי לדחף עמום, נכנסתי .. והנה .
עץ בצבעי מים,
מכינים כמה גווני ירוק עם הרבה מים,
מכניסים המברשת לצבע, דופקים אותה על היד מול הנייר ציור
משפריצים על זה מים,ומהר לוקחים הציור ומזיזים אותו איך שבא,שיצא כתם צבא רב צבעים ,די גדול,
עם המכחול,כמה תקונים קלים עם הצבע המימי
מכניזים המברשת לחום ומציירים גזע ושני ענפים תומכי העץ,
ועם המברשת כמה פסים לרוחב,זה האדמה, מכניסים המברשת לירוק ,מציירים כמה גבעולים
זה יוצא חלום והילד קופץ משמחה_
שתי שאלות : 1) בן כמה הילד ?
2)האם אתה מבין מה שאתה עושה ?
ומשהו על סינכרוניזציה : בדיוק היום , לראשונה אחרי שנה לפחות שלא נכנסתי לדף מה חדש נעניתי לדחף עמום, נכנסתי .. והנה .
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*