סאלי תדמור

אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

זה לא נשמע מוזר בהקשר שזה היה. בעיקר אם לקחת בחשבון שאני ממש לא אוהבת לכתוב דברים בניסוחים בירוקרטיים מעצבנים. אני מכירה עוד מישהו היכולת הנחוצה הזו, אבל הוא פיתח אותה עם הזמן והניסיון. כשעבדנו ביחד ועשינו איזה משהו פשוט, והיה צריך לתאר מה אנחנו עושים, הוא הצליח לנסח את זה בצורה תואמת בירוקרטיה. משהו בסגנון "הוכחת התכנות של אינטגרציה של מערכות". אני לא הייתי מצליחה לחשוב על ניסוח מוצלח שיגרום להנהלה להבין שאנחנו עושים דברים מועילים ונחוצים.

למה את נצמדת ל"חכמה" הזה אחרי שאמרתי שאני בעד דברים קונקרטיים, למשל, מוכשרת במתמטיקה?
והיא תורמת. אני ובדף ההוא מעידים שזה תורם. תורם כשיש קושי והאנרגיה שבמחמאה עוזרת להתמיד ולהתמודד. עוזרת פשוט כי זה כייף לקבל מחמאות.

ושוב הציונים. אני מרגישה בשיח חרשים. אני מנסה שוב ושוב להסביר על מחמאות שלא נכנסות לשיח של הציונים, ואת שוב ושוב חוזרת למחמאות הללו.

המחמאות הללו מזיקות. הסכמנו עם זה. אני טוענת שחוץ ממחמאות כאלו יש מחמאות אחרות.

את מוכנה בבקשה להפסיק להתעלם מהטענה הזו שלי ולהתייחס עליה?
תמי*
הודעות: 929
הצטרפות: 12 נובמבר 2001, 14:43

סאלי תדמור

שליחה על ידי תמי* »

מצטערת, לא מבינה ממה התעלמתי.
תמי*
הודעות: 929
הצטרפות: 12 נובמבר 2001, 14:43

סאלי תדמור

שליחה על ידי תמי* »

אישה.
אני מנסה להבין:
את לומדת מתמטיקה. הולך לך בקלות, את תופסת מהר, פותרת נכון, ומצליחה היטב.
זה המצב נכון?
איך בתוך הקשר כזה האמירה של מישהו
״את מוכשרת במתמטיקה״
תורמת לך?
אני מודה שאני לא מבינה.
ביתי אוהבת לצייר. היא עוסקת בזה בריכוז ובהשקעה ומייצרת ציורים יפים ומעניינים. את באמת חושבת שהיא צריכה שמישהו מבחוץ יגיד לה שהיא מוכשרת בציור? למה?
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

קודם כל, היא תורמת לי כי כייף לי לשמוע אותה. זו כבר תרומה מספקת.
דבר שני, היא מתקפת ומגדילה את תחושת המסוגלות. כך, כאשר אתקל באתגר ואעמוד בפני קושי, יהיה לי יותר ביטחון עצמי וכוח להתמודד איתו.
דבר שלישי, היא מגדילה את הידע שלי על המציאות, ונותנת לי מידע.

תמי, אני אנסה לנסח שוב טענה שכבר טענתי כמה פעמים, ונראה שלא הצלחתי להבהיר בצורה ברורה:
אני חושבת שכדאי לכל אדם שיהיה לו ביטחון עצמי שלא תלוי בדבר.
בנוסף לכך, אני חושבת שכדאי לאדם להעריך את מיקומו ביחס לקני מידה מסויימים. אם אני לא יודעת מה למדתי במתמטיקה ומה לא, יהיה לי קשה לחפש חומר המשך. אם אני לא יודע את קצב הלמידה שלי ביחס לאחרים, אני לא אדע כמה זמן להקדיש בתכנון לוח הזמנים שלי לקורס אינפי באוניברסיטה הפתוחה שאני מתכוונת לקחת. אם אני לא יודעת שאני יכולה להיקרא בצורה תוקפנית במקרים מסויימים, אני לא אדע להתייחס לפרשנות אפשרית של ההודעה שלי ולהפריך אותה.
כך, אפשר להגיד לילד שהוא מוכשר במתמטיקה או לא מוכשר במתמטיקה מבלי שתתלווה השיפטיות שיש כלפי יכולות אלו במערכת החינוך. כך אני יכולה לדעת שאני לא מוכשרת בנושא מסויים, מבלי שהידע הזה יהיה שיפוטי, מבלי שישא מטען רגשי שלילי, מבלי שיפגע בהערכתי העצמית.
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

אגיב בנוסף לתמי, אם הבנתי נכון מה הטיעון שלך.

תמי, ומה עם "את ממש טובה בלכתוב מסמכים"? כי לי יצא להגיד את זה, ולא מזמן.

קודם כל, כל מקרה לגופו. אני הייתי רואה צורך להגיד את זה רק לבחורה עם חוסר ביטחון עצמי משווע. רק מישהי כזו הייתה רואה בזה מחמאה. אם הייתי אומרת את זה לסתם קולגה, היינו צוחקים קצת.

בהתחלה כשנתקלתי בפורומים ב"כל הכבוד" היתה לי אלרגיה לזה. זה נראה לי מתנשא ופטרוני כלפי מי שזה נאמר לה. אבל עם הזמן למדתי לפרש את המילים הללו בצורה שונה.

זה שהיית צריכה ללמוד לפרש את זה, לא מדליק נורה?

אני לא צריכה לדעת שאני חכמה. אבל לא לדעת את זה יהיה סוג של בורות.

לפי איזו הגדרה של בורות? אני לא בטוחה איך להגיב למשפט הזה.
בסביבה אוהבת אין לילד צורך לדעת במה הוא מוכשר, את המצב שלו ביחס לאחרים, ושאר מידע שניתן לבדוק בצורה אובייקטיבית?

אוקיי, נחלק את זה לשלושה חלקים:
  • אין לילד צורך לדעת במה הוא מוכשר: לא, ממש לא הייתי רוצה שיאמרו לילד ההיפותטי שלי במה הוא מוכשר. כי אף מערכת ביקום (שלא לדבר על מערכת החינוך) איננה מספיק רגישה, ורסטילית, מעמיקה לראות ראש ולבב מספיק כדי שאתן להם להעריך את ההיפותטי המושלם שלי, ועוד לספר לו במה הוא מוכשר. למעשה, רק המחשבה על זה גורמת לי לזעם בלתי היפותטי.
  • המצב שלו ביחס לאחרים: וואו, אני לא רואה שום סיבה בעולם שהוא יעריך את עצמו ביחס למישהו אחר. להיפך.
  • שאר מידע שניתן לבדוק בצורה אובייקטיבית: המידע היחיד שניתן לבדוק בצורה אובייקטיבית בעיניי הינו הוכחות/הפרכות במתטיקה. סה-טו.
-
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

פתאום הרגשתי אשמה שאני אוחזת בדעה היותר פופלארית. אישה במסע, אני מעריכה את דעתך ואת טיעונייך. למרות שאני בטוחה שאני צודקת, כמו תמיד.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

הדעה היותר פופולרית? :-) לדעתי דווקא אני אוחזת בדעה היותר פופולרית. הכל עניין של קבוצת ייחוס.

מה עם להגיד למישהי שהיא מוצלחת במשהו פשוט כי את מתפעלת ומעריכה אותה, ורוצה להביע רגשות אלו - התחושה הזו לא מוכרת לך? כי המחמאה שנתתי לא הייתה בגלל העדר ביטחון עצמי. אלא ביטוי הערכה אמיתית לכישרון שלה. לא כי זה נחוץ לה, אלא בצורה ספונטנית. ואני לא חושבת שהיא רואה בזה מחמאה במשמעות שאת נותנת למילה. זה ציון עובדה.

אכן מדליק נורה. אבל יש יותר ממשמעות אפשרית אחת למילה. וזה שיש אנשים רבים שמבחינתם שאלות למה הן האשמה, לא סותר את זה שמבחינתי הן לא.

כי אף מערכת ביקום (שלא לדבר על מערכת החינוך)
מה הקשר למערכות? אני לא מדברת על מערכות, בטח שלא מערכת החינוך. אני בעד חינוך ביתי. אני מדברת על בני אדם.
  1. הסיבות הפרקטיות של מציאת חומר לימוד לא נראות לך סיבה טובה?
  1. ניתן להגיד שקיימים קרטריונים X.
ניתן להגיד שבחנו אנשים לפי קרטריונים אלו
ושאדם מסויים קיבל ציון X בקרטריונים האלו.

מסכימה?

ניתן להגיד שקיימת עבודה מסוג Y
ניתן להגיד שקיימים קרטריוני איכות מקובלים שמגידים את איכותה <למשל, ברז לא דולף, רצפה ישרה ולא עקומה, תוכנה שעובדת במהירות X או במהירות 2X>
ניתן להגיד שקיימים קרטריון של זמן, ואולי עוד כל מיני קרטריונים
וניתן להגיד כמה אדם מסויים עונה לקרטריונים האלו.

זה לא מידע אובייקטיבי בעייניך? את לא מסכימה עם משהו?
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

סאלי תדמור

שליחה על ידי אבישג_א* »

_אישה.
אני מנסה להבין:
את לומדת מתמטיקה. הולך לך בקלות, את תופסת מהר, פותרת נכון, ומצליחה היטב.
זה המצב נכון?
איך בתוך הקשר כזה האמירה של מישהו
״את מוכשרת במתמטיקה״
תורמת לך?
אני מודה שאני לא מבינה.
ביתי אוהבת לצייר. היא עוסקת בזה בריכוז ובהשקעה ומייצרת ציורים יפים ומעניינים. את באמת חושבת שהיא צריכה שמישהו מבחוץ יגיד לה שהיא מוכשרת בציור? למה?_

זה פשוט תפס לי את העיניים אז אני מגיבה בלי לקרא הכל
התשובה מבחינתי הינה חיובית לחלוטין
כאדם בוגר עם בטחון עצמי מחמאות עדיין בהחלט עוזרות לי, סוג של מראה שהחברה מעמידה מולי שעוזרת לי להעריך את עצמי. אז כן, אני יודעת שאני מוכשרת בהבעה בכתב (למשל) אבל אם אף אחד לא יחמיא לי על כך אף פעם אני כבר לא אהיה בטוחה בזה ואולי גם לא אחשוב שכדאי לי להשקיע בתחום.
וזה אצלי כאדם בוגר עם בטחון, קל וחומר ילד ...

אז נכון שזה לא מצב אידיאלי אולי אבל זה המצב
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

מה הקשר למערכות? אני לא מדברת על מערכות, בטח שלא מערכת החינוך. אני בעד חינוך ביתי. אני מדברת על בני אדם.

המממ... אוקיי, אני גם לא סומכת על עצמי בלגלות את כישרונותיו המולדים של ילד כלשהו. בעיניי זה בינו לבין אלוהים.
?
הסיבות הפרקטיות של מציאת חומר לימוד לא נראות לך סיבה טובה?

לא לגמרי הבנתי איך זה קשור... כלומר, לא ניתן חומר לימוד בנושא מסויים שילד לא מוכשר בו? ניתן יותר חומר לימוד לילד שכן מוכשר? לא נראה לי שהתכוונת לזה, אבל אני באמת לא קולטת למה כן.

_ניתן להגיד שקיימים קרטריונים X.
ניתן להגיד שבחנו אנשים לפי קרטריונים אלו
ושאדם מסויים קיבל ציון X בקרטריונים האלו.
מסכימה?
ניתן להגיד שקיימת עבודה מסוג Y
ניתן להגיד שקיימים קרטריוני איכות מקובלים שמגידים את איכותה <למשל, ברז לא דולף, רצפה ישרה ולא עקומה, תוכנה שעובדת במהירות X או במהירות 2X>
ניתן להגיד שקיימים קרטריון של זמן, ואולי עוד כל מיני קרטריונים
וניתן להגיד כמה אדם מסויים עונה לקרטריונים האלו._

טוב, אז כבר במשפט הראשון - קיימים קריטריונים X - אז אני צריכה הוכחה לזה, אני לא מכירה קריטריונים שמקובלים עליי.

_ניתן להגיד שקיימת עבודה מסוג Y
ניתן להגיד שקיימים קרטריוני איכות מקובלים שמגידים את איכותה <למשל, ברז לא דולף, רצפה ישרה ולא עקומה, תוכנה שעובדת במהירות X או במהירות 2X>
ניתן להגיד שקיימים קרטריון של זמן, ואולי עוד כל מיני קרטריונים
וניתן להגיד כמה אדם מסויים עונה לקרטריונים האלו._

למה שהאדם (ילד) ירצה לענות לקריטריונים בכלל? אולי הם לא מדברים אליו? אולי הוא עונה לקריטריונים רק לבד בלילה, שהוא בטוח שאף אחד לא שומע? :)
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

למה לגלות ? אני טוענת לדעה סובייקטיבית, ותו לא.

התכוונתי לכך שי שחומר ברמות קושי שונות, בסגנונות למידה שונים <למשל, אני לומדת מקריאה>, לקצב למידה שונה. ניתן חומר לימוד שונה לילד שפחות מוכשר - הוא יזדקק ליותר הסברים ממי שמוכשר. ניתן חומר לימוד שונה לי שמוכשר - חומר מתאתגר יותר.

|אוף| לא טענתי שהקרטריונים האלו מקובלים עלייך. טענתי שהם קיימים. זהו. למשל, אפשר למיין חיבורים לפי כמות הפעמים שהאות ג' מופיעה בהם. יש קרטריון כזה. הרגע המצאתי אותו. לכן - הוא קיים. לא טענתי בשום נקודה שהם מקובלים עלייך, מעידים משהו על הילד, פשוט טענתי שהם קיימים

שוב, אמרתי באיזשהי נקודה שילד ירצה לענות לקרטריונים? איפה? טענתי שניתן להגיד כמה הוא עונה עליהם. וזהו
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

סליחה, לא התכוונתי לתסכל.

את יכולה לתת דוגמא לקריטריון קיים, שהילד עונה או לא עונה עליו באופן אובייקטיבי, בלי קשר למידת הרצון שלו להשתתף באותו מבדק?
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

למשל, הילד כותב משהו. אני קוראת אותו, סופרת את כמות ה-ג' שיש במה שהוא כתב, ומדרגת אותו במדד הגימלים.

למשל, הילד מצייר ואני רואה את הציור.אני שופטת אותו לפי קרטריוני הצבעים - מה האחוז של כל צבע מהציור.

למשל, הילד הוא בגובה X

למשל, הקרטריון של ההתאמה של הציור שלו לטעם האסטתי שלי.

אפילו - קרטריון המין של הילד. יש אנשים שחושבים שבנים עדיפים על בנות.

כל קרטריון סובייקטיבי ניתן להגדיר מחדש כקרטריון אובייקטיבי שהוא דעתו של אדם X. את יכולה לטעון שדעתו של אדם X לא מעניינת אותך, ואני אסכים איתך, אך היא עדיין תתקיים.
כמו הקרטריון של האות ג'. לו הייתה לי סיבה כלשהי לעשות זאת, יכולתי לכתוב תוכנה שעוברת על הטקסט של דף זה וממיינת את כותבות ההודעות לפי כמות הפעמים שהן השתמשו באות ג'. אני אפילו יכולה להציג את זה בגרף יפה וחסר משמעות.
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

כן, את זה אני יודעת, אבל קיוויתי שתתני קריטריונים שמודדים את רמת הכישרון של ילד. כלומר זה התחיל מהמשפט הזה:

בסביבה אוהבת אין לילד צורך לדעת במה הוא מוכשר, את המצב שלו ביחס לאחרים, ושאר מידע שניתן לבדוק בצורה אובייקטיבית?
  • אני אמרתי שאינני חושבת שניתן לבדוק את המידע בצורה אובייקטיבית.
  • את הצגת את הקריטריונים המדוברים, שעשויים למדוד כישרון אובייקטיבית.
  • אני כפרתי בקיומם
  • עכשיו הבאת דוגמא לקריטריונים חסרי משמעות אך אובייקטיבים.
  • ?
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

לא טענתי שיש קרטריונים אובייקטיביים למוכשרות. אלא שאפשר לבדוק בצורה אובייקטיבית אם אדם מתאים לקרטריונים כלשהם.
למשל, מבחן בגרות בודק אם אדם יכול לעבור מבחן בגרות <לדעתי הוא גם בוחן יכולות זיכרון, ויכולות לסבול קונפורמיות וקרטריונים שרירותיים. אבל בעיקר זיכרון. ואת היכולת לחפור>.

למשל, יכול להיות, שבצורה אובייקטיבית לחלוטין, מישהו יהיה מוכשר יותר ממישהו אחר בפתרון מבחנים פסיכומטריים. מבחן פסיכומטרי מודד בצורה אובייקטיבית את הכשרון לעבור מבחן פסיכומטרי.
אני חושבת שהמידע הזה יכול להיות מועיל אם מישהו רוצה ללמוד באוניברסיטה שהיא לא הפתוחה. כנ"ל לגבי בגרויות.

יש משהו רע בלתת לילד את המידע על היכולות האלו?

בכוונה בחרתי קרטריונים חסרי משמעות. זה מבהיר בצורה די ברורה את הדעה שלי על הקרטריונים של משרד החינוך.

אם הייתי אומרת לילד שלך שהוא כותב חיבור שיש בו כמות גדולה של האות ג', את חושבת שזה היה פוגע בהערכתו העצמית? מזיק?

אני בעד התייחסות למבחני משרד החינוך כמו לקרטריון הזה. הצורה שאין בה רגשות חזקים. בלי להיפגע אם לא עומדים בהם.
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

רגע, כל הזמן הזה לא דיברנו על כישרון?

טוב, אני מרגישה שהדיאלוג הזה איכשהו נשפך לנקודה שלא מעניינת אותי - מבחני משרד החינוך.
באופן כללי מבחנים בעצם, לא מעניינים אותי.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

אני מדברת על זה שאפשר להחמיא למשהו, בלי שחוסר הצלחה על פי אותו קרטריון תפגע בילד. הדגמתי את זה על קרטריונים חסרי משמעות, שחוסר כישרון בהם לא גורר תגובה רגשית שלילית. זאת כדי לנסות להבהיר גישה רגשית כלשהי כלפי נושאים מסויימים, שהיא לדעתי בריאה יותר.

דיברנו על כישרון. אבל למה בעצם, אדם צריך לכאוב על זה שאין לו כשרון למתמטיקה, יותר משהוא כואב על חוסר יכולתו להרבות בכתיבת האות ג'?
הסיבה לכך לדעתי היא השיפוט של החברה לגבי אילו כשרונות חשובים ואילו לא. הרי הכישרון לכתוב עם הרבה ג' כלל לא יזכה להיקרא כישרון בחברתנו. למה?
ברגע שמוותרים על השיפוט כלפי מה חשוב ומה לא, אפשר לשפוט את העמידה בקרטריונים אילו או אחרים, במבלי שעמידה או אי עמידה בהם תפגע רגשית במישהו.
ביישניתית*
הודעות: 246
הצטרפות: 16 פברואר 2013, 16:16

סאלי תדמור

שליחה על ידי ביישניתית* »

אה, אני הייתי בטוחה שאת תראי לי איך אפשר עפ"י קריטריונים לאבחן כישרון במתמטיקה. אני די מאוכזבת עכשיו, אבל כנראה שזו טעות שלי.
בכל מקרה עדיין לא השתכנעתי בצורך של לאבחן יכולת מתמטית של מישהו. יכולת מתמטית היא כל כך אמורפית, יש לה כל כך הרבה מימדים, שאני לא בטוחה שהביטוי "יכולת מתמטית" מכיל מאחוריו משהו מחוץ למערכת החינוך. הילד שמחפש סימטריה בצורות שהוא מוצא בשטיח, הילד שמחשב בכמה מטבעות ניתן לקבל בחזרה ארבע וחצי שקל עודף מהמוכר, הילדה שמצאה דרך לזכור את מספר העמוד שהיא קראה בספר בלי להשתמש בסימניה. וכו' וכו'.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

סאלי תדמור

שליחה על ידי אישה_במסע* »

מה פתאום? אני לא חושבת שאפשר לאבחן כישרון במתמטיקה. כדי לאבחן משהו בצורה אובייקטיבית צריך להגדיר אותו היטב.

אני כן חושבת שכישרון במתמטיקה מכיל משהו. כשלמדנו גיאומטריה <ואפשר לעשות את זה גם בלי מערכת חינוך> היו נערים שיש ראו את הפתרון - פשוט ראו. והיו כאלו שלא ראו, והיו צריכים לפתור טכנית.
היו אנשים שראו אינטואיטיבית את התשובה הנכונה לשאלה, לפעמים תוך שימוש בעקרון מתמטי שעדיין לא למדנו, אך הוא נכון, והיו כאלו שהלכו בצורה הטכנית.

אני לא חושבת שיש כישרון אחד מסויים למתמטיקה. מתמטיקה היא מגוון רחב של נושאים. אני למשל, נתקעת ברעיון של עוצמה של קבוצות. אין לי הבנה אינטואיטיבית של הנושא. אבל יש לי הבנה אינטואיטיבית של גיאומטריה אוקלידית.

אגב, לבחון הבנה אינטואיטיבית של גיאומטריה אוקלידית זה אומנם אפשרי, אבל אני לא חושבת שאפשר לבדוק כמה מזה זה מולד וכמה בא מתוך ניסיון אישי.

אני גם חושבת שכל הגדרה שאדם יתן לכישרו מתמטי ייתן עדיפות לחלקים במתמטיקה שהוא אוהב יותר, או/ו שנחשבים יותר בעיניו.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

אני טוענת שחוץ ממחמאות כאלו יש מחמאות אחרות.
דיון נפלא על סוגי מחמאות שונים.
בהחלט יש הבדל בין סוגים שונים.
מכיון שרוב האנשים מחמיאים על כישורים, והטענה היא שזה מזיק - זו בעיה.
אבל מחמאה על השקעה או פשוט משהו מאוד קונקרטי כמו "איזה ציור כחול ציירת!" היא באמת משהו אחר לגמרי.

מסכימה שחלק מהבעיה עם מחמאות היא בחוסר הכנות שבהן.
למשל הסיפור עם ביתי (מה שבמאמר). להחמיא לה "את כל כך מוכשרת בהתעמלות" היה קשקוש בלבוש ועלבון לאינטלגנציה (כן? אם אני כ"כ מוכשרת למה הן עושות עמידת ידיים, ואני לא?), אבל להחמיא לה על ההשקעה שלה היה כן מאוד. ואכן זה שינה את כל התמונה.

האמת שיש לי כל כך הרבה עבודה שאני לא יכולה כרגע לשקול כמו שצריך בדיון הזה.
אבל נהניתי לקרוא כל שורה ושורה שכתבתן. תודה רבה @}
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

סרטון חדש - איך להחליט החלטות בקלות במהירות ובכוון טוב. 4 דקות - תהנו :-)
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

מעניין לפעמים ההבדל בין הפלטפורמות. העליתי את הסרטון לפייסבוק, מיד אנשים משתפים אותו, מגיבים... כאן דממה.
אוקי, מקבלת באהבה :-)
מצ'רה*
הודעות: 1583
הצטרפות: 10 נובמבר 2009, 14:20

סאלי תדמור

שליחה על ידי מצ'רה* »

סאלי
אולי השקט הזה הוא מה שמושך אותנו לבאופן: שלא כל דבר יוצר כל כך הרבה רעש מיידי, ואז יותר קל להתרכז ולהקשיב באמת
נראה לי שבאופן לא מוצלח להפצה ויראלית. הוא יוצר דברים כרוניים (-:
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

נראה לי שבאופן לא מוצלח להפצה ויראלית. הוא יוצר דברים כרוניים
יש בזה משהו. דיונים ארוכים שנמשכים לאורך זמן. בפייסבוק הכל טס אחורה ונמחק.
אולי בגלל זה אני אוהבת גם את באופן @}
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

סאלי תדמור

שליחה על ידי ציל_צול* »

אולי השקט הזה הוא מה שמושך אותנו לבאופן: שלא כל דבר יוצר כל כך הרבה רעש מיידי, ואז יותר קל להתרכז ולהקשיב באמת
כל מילה...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

סאלי תדמור

שליחה על ידי פלונית* »

תודה על תשובתך בעניין השיניים בכיכר.
האם יש לך סימוכין לעניין התפוח? כי שמעתי על סגולותיו כמנקה, אך גם את ההיפך.
הבת שלי, אגב, אוכלת המון תפוחים מכל המינים. לא ניכר בסיוע שלהם /-:
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

האם יש לך סימוכין לעניין התפוח? כי שמעתי על סגולותיו כמנקה, אך גם את ההיפך.
לצערי לא. אני ממש מרגישה את זה על השיניים שלי. במיוחד את הירוק.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

סאלי תדמור

שליחה על ידי פלונית* »

תודה שענית והתייחסת. יפה מצידך.
האם יש סימוכין לעניין התפוח?
אז היינו היום אצל רופאה. לטענתה, כל פרי/ירק קשה (למשל גם גזר) יכול לסייע, כי המזון הדביק נדבק לפרי הקשה ויוצא איתו מהחריצי השיניים. מה שכן, הרופאה טענה שזו"עזרה ראשונה", אם נמצאים בגינה ואוכלים חטיף, אז כדאי אח"כ לאכול תפוח. בבית- כדאי לצחצח. גם תפוח עשוי, בסופו של דבר, להתקע בשיניים ושינה איתו עלולה לגרום לעששת.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

סאלי תדמור

שליחה על ידי ציל_צול* »

תודה @}
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

תודה שענית והתייחסת. יפה מצידך.
נעים שאת כותבת את זה @}
אבל באמת בכיף.
יש לי כמה אג'נדות, שיניים (וחניכיים) היא אחת מהן... :-)

לגמרי התכוונתי מה שהרופאה אמרה. קודם הנקיון עם הפרי או הירק ואז הצחצוח. לא במקום צחצוח. אגב, היא אוהבת סלרי? אדיר נדמה לי שאצלי מנקה הכי טוב. טוב, לא יותר טוב מפטרוזיליה אבל את זה אני לא מצפה מילדה ללעוס פטרוזיליה. גזר אופציה טובה. מלפפון לא קשה אבל מיימי וגם מנקה נחמד.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

אם מישהי נדלקה על "התמקדות" ומעדיפה עבודה אישית מאשר קורס, אבל עבודה איתי יקרה מדי - סוף סוף יש לי אסיסטנטית מעולה שלמדה איתי קרוב ל - 4 שנים. המלצה חמה על התמקדות עם אפרת סולומון (הבאופנית...).
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

מושג שלמדתי מסת' גודין ושינה לי הרבה בחשיבה - לרמות. ללמוד איך לרמות ומהי ההצעה שלי, איך לרמות.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

סאלי תדמור

שליחה על ידי ציל_צול* »

באתי לפרגן על סוף השבוע שאת שותפה לארגונו.
הוא נראה פשוט ממתק, ואם הייתי בישראל בטוח הייתי באה.
כל הכבוד על היוזמה והתכנון המרשים. התוכנייה נראית ממש... ללקק את האצבעות.
תבלו.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

באתי לפרגן על סוף השבוע שאת שותפה לארגונו.
תודה צילצול |L|
באמת נראה לי מרגש וכיף אחד גדול.
איזה כיף היה אם היית יכולה לבוא...
אם יש לך כמה מתמקדים שאת מכירה את יכולה לשלוח להם לינק.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

עוד חלום שלי שמתגשם, ריטריט התמקדות במדבר - למאמנים ולמטפלים.
ללמוד כלי חזק ביותר, גם לעצמנו גם ללקוחות.
לפעול מתוך שלווה ולבנות לעצמנו תמיכה רגשית מושלמת.
שפע המלצות.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

סאלי תדמור

שליחה על ידי ציל_צול* »

סאלי, הפכת לחברת הפקות?
איך נראה כיף, יא אללה.
תגידי, איך היה הקודם שארגנת? חשבתי עליכם.
וסחטיין על המרץ.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

בואי, צלצול! את רק באנגליה... אני באוקטובר באה לאנגליה לסאמרסקול התמקדות...
זה יהיה אדיר כי כשעובדים קבוצה של מאמנים ומטפלים העומק מטורף והקצב מהיר בטירוף... זה כמו טריפ זה מהמם.
חגיגת האביב למתמקדים היא ב - 23-24 במאי.
לגבי המרץ - תודה @} זה נושא שלם. שורה תחתונה אני לומדת לעשות דברים ממש בקלות ובזריזות עם מעט סיפורים סביב זה והשקעה מדויקת של בדיוק מה שצריך לעשות ומתי שצריך לעשות את זה. חלק מהשיעורים שלי. גם יש לי אסיסטנטים שעוזרים הרבה.
סאלי_תדמור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 25 מרץ 2010, 00:14
דף אישי: הדף האישי של סאלי_תדמור*

סאלי תדמור

שליחה על ידי סאלי_תדמור* »

שלום אנשים יקרים... לוקחת הפסקה של 3 חודשים מהפייסבוק וגם מכאן. אתם קהילה מדהימה ואני אתגעגע בטירוף. אבל אני צריכה קצת שקט וזמן לחשוב.
אפשר לפנות אלי בשמחה לאימון והדרכה עם העסק, וגם אצל אפרת סולומון הבאופנית המהממת דרך "האתר שלי" www.tadmor.biz
להתראות בקרוב @}
שליחת תגובה

חזור אל “דפים אישיים”