תודה. נדמה לי שאני מבינה קצת יותר. לפחות הבנתי ש-
אחוזון 50 וממוצע הם שני דברים שונים!!! ![:) :-)](./images/smilies/happy.gif)
טוב, הבנתי גם שאחוזון זה אומר שכך וכך אחוזים מעליך וכך וכך אחוזים מתחתיך.
והבנתי שהחציון זה האחוזון ה- 50. ושהוא תמיד באחוזון ה- 50 כש-
מתיחסים לאחוזונים של כלל האוכלוסיה_, אבל יכול להיות באחוזון אחר כש-_דנים בחציון של תת-אוכלוסיות-שונות.
הבנתי נכון?
חוזרת לציטוט המקורי ומנסה להבין:
החציון של הציונים שלהם היה בין האחוזון ה-75 ל-85
מה זה אומר?
כדי לפשט את העניין נניח שאמרו שהחציון של האחוזים שלהם היה באחוזון ה- 75.
הרי כל ילד בחינוך הביתי מקבל ציון שונה.
אם על ילד אחד היו אומרים שהוא באחוזון ה- 75, הייתי מבינה כמו שהסברתם ש- 75% מהתלמידים קיבלו פחות ממנו ו- 25% קיבלו יותר.
אבל אם אומרים את זה על קבוצה שלמה של ילדים, הם הרי לא קיבלו אותו ציון, (ואולי אפילו בהפרש גדול), אז איך אפשר על קבוצה שלמה להגיד ש- 75% קיבלו פחות מהם?
ומלבד זה, אם 25% (או 15%) קיבלו יותר מילדי החינוך הביתי, מי זה אותם ילדים? 25% מילדי בית הספר קיבלו יותר מילדי החינוך הביתי?!
ובכלל, אם בבתי ספר רגילים החציון הוא באחוזון ה-50, זה אומר ש-50% מקבלים יותר ו-50% מקבלים פחות. יותר ממי? פחות ממי? מי זה שנמצא באחוזון ה-50 שכל השאר מתייחסים אליו? משהו כאן לא ברור לי.
נראה לי שבסופו של דבר לא ממש הבנתי, למרות שהיה נדמה לי שהבנתי.
אשמח אם תנסו שוב להסביר לי מילה במילה את הציטוט המקורי, (עם דוגמאות של מספרים לכל קבוצה), אולי זה יעזור:
רדנר השתמש במבחן סטנדרטי המקובל בבתי-ספר רבים בארה"ב בשביל לבחון 20,760 ילדי חינוך ביתי. החציון של הציונים שלהם היה בין האחוזון ה-75 ל-85 (בבי"ס ממלכתיים החציון הוא באחוזון ה-50, ובפרטיים הוא בין ה-65 ל-75).