adhd עם או בלי h
adhd עם או בלי h
משה,
מצטערת שאני מסיטה מהנושא אך יש לי שאלה מאוד שאלתית:
איבחנתי נער בן 16 אשר אובחן ADHD .
סיבות הפנייה: קשיים לימודיים, קשיי ריכוז, חוסר שליטה על כעסים, אי קבלת מרות.
שאלתי בנושא הרגישויות במערך החושים.
באיבחון עולה כי יש לו חסר בוויסות שמיעתי - הוא נוהג לשמוע מוסיקה בזמן ביצוע מטלות הדורשות ממנו ריכוז. במשך כל היום מפעיל מוסיקה בווליום חזק מאוד עד שקירות הבית רועדים - מרגע שמתעורר עד שהולך לישון שומע מוסיקה, כל מוסיקה, קצבית, שקטה, טרנס..
חוש הריח - אוהב ריחות של דלק ודבק וגם ריחות עדינים אחרים, אין ריח שנרתע ממנו.
חוש הטעם - נוהג להמתיק מאוד שתייה, אין טעמים שנמנע מהם.
חוש המגע - מבין שלושת סוגי המגע: עדין, ברור ועמוק, העדיף עמוק על כל השלושה, גם ידוע שבילדותו סבל מטיקטים בבגדים, היום אין לו בעיה עם זה.
הילד מתואר כתזיזתי, בבית אלים מילולית, צועק מקלל וכועס ברמות כשמעצבנים אותו, ובעקר על רקע של הצבת גבולות מצד האם.
מאחר וכמעט ולא נתקלתי בחוסר וויסות חושי אלא רק ברגישויות יתר, אינני בטוחה אם הסמפטומים ההתנהגותיים שציינתי קשורים בהכרח לאותם חסרים במערך החושים.
מה שנראה לי סביר זה שאם יש לילד חוסר פרופריוספטבי, אז סביר להניח שישב באי שקט תמידי ויתקשה להתרכז, מה שנתפס כהיפר אקטיביות, אולי זה גם ההסבר לכך שנהג להכות ילדים, על מנת שיוכל להרגיש את עצמו?!
ואם הוא חייב לשמוע מוסיקה בזמן הכנת שיעורי הבית האם זה בא למסך או לספק גירוי שחסר לו על מנת להתאזן, מצב שגם עשוי לגרום לאי שקט וקשיי ריכוז?!
הנער דיווח שהרטלין עזר לו, הוא היה קשוב יותר כשנטל את התרופה, אך לאחר זמן מה החלו תופעות לוואי כמו עיוותים בפנים, שרירי הפה נרפו והם הפסיקו הטיפול, בקרוב ינסו קונצרטה.
אולי הוא לא ADHD בכלל ???
מה עושים בטיפול חוץ ממגע עמוק?
איך אפשר לאזן חסר בחוש טעם, ריח ושמיעה??
אגב, מערכת ההצלבה תקינה, בקואורדינציה משולבת בחשיבה ורגש נצפו קשיים בשילוב ביניהם.
כף היד שלו מלבנית, אצבעות דקות ושחוקות, גב יד עדין מעט וכף יד מחוספס, משלב הפוך, אפדירמיס רחב.
יש עוד פרמטרים שלא קשורים לנושא הרגישויות: אגודל קצרה מתנתקת, אצבע נמוכה, זרת נמוכה, טבעות ונוס.
אשמח למסור עוד מידע לפי הצורך על מנת שתתקבל תמונה שלמה.
מצטערת שאני מסיטה מהנושא אך יש לי שאלה מאוד שאלתית:
איבחנתי נער בן 16 אשר אובחן ADHD .
סיבות הפנייה: קשיים לימודיים, קשיי ריכוז, חוסר שליטה על כעסים, אי קבלת מרות.
שאלתי בנושא הרגישויות במערך החושים.
באיבחון עולה כי יש לו חסר בוויסות שמיעתי - הוא נוהג לשמוע מוסיקה בזמן ביצוע מטלות הדורשות ממנו ריכוז. במשך כל היום מפעיל מוסיקה בווליום חזק מאוד עד שקירות הבית רועדים - מרגע שמתעורר עד שהולך לישון שומע מוסיקה, כל מוסיקה, קצבית, שקטה, טרנס..
חוש הריח - אוהב ריחות של דלק ודבק וגם ריחות עדינים אחרים, אין ריח שנרתע ממנו.
חוש הטעם - נוהג להמתיק מאוד שתייה, אין טעמים שנמנע מהם.
חוש המגע - מבין שלושת סוגי המגע: עדין, ברור ועמוק, העדיף עמוק על כל השלושה, גם ידוע שבילדותו סבל מטיקטים בבגדים, היום אין לו בעיה עם זה.
הילד מתואר כתזיזתי, בבית אלים מילולית, צועק מקלל וכועס ברמות כשמעצבנים אותו, ובעקר על רקע של הצבת גבולות מצד האם.
מאחר וכמעט ולא נתקלתי בחוסר וויסות חושי אלא רק ברגישויות יתר, אינני בטוחה אם הסמפטומים ההתנהגותיים שציינתי קשורים בהכרח לאותם חסרים במערך החושים.
מה שנראה לי סביר זה שאם יש לילד חוסר פרופריוספטבי, אז סביר להניח שישב באי שקט תמידי ויתקשה להתרכז, מה שנתפס כהיפר אקטיביות, אולי זה גם ההסבר לכך שנהג להכות ילדים, על מנת שיוכל להרגיש את עצמו?!
ואם הוא חייב לשמוע מוסיקה בזמן הכנת שיעורי הבית האם זה בא למסך או לספק גירוי שחסר לו על מנת להתאזן, מצב שגם עשוי לגרום לאי שקט וקשיי ריכוז?!
הנער דיווח שהרטלין עזר לו, הוא היה קשוב יותר כשנטל את התרופה, אך לאחר זמן מה החלו תופעות לוואי כמו עיוותים בפנים, שרירי הפה נרפו והם הפסיקו הטיפול, בקרוב ינסו קונצרטה.
אולי הוא לא ADHD בכלל ???
מה עושים בטיפול חוץ ממגע עמוק?
איך אפשר לאזן חסר בחוש טעם, ריח ושמיעה??
אגב, מערכת ההצלבה תקינה, בקואורדינציה משולבת בחשיבה ורגש נצפו קשיים בשילוב ביניהם.
כף היד שלו מלבנית, אצבעות דקות ושחוקות, גב יד עדין מעט וכף יד מחוספס, משלב הפוך, אפדירמיס רחב.
יש עוד פרמטרים שלא קשורים לנושא הרגישויות: אגודל קצרה מתנתקת, אצבע נמוכה, זרת נמוכה, טבעות ונוס.
אשמח למסור עוד מידע לפי הצורך על מנת שתתקבל תמונה שלמה.
adhd עם או בלי h
רחלי, עולה לי רגע שאלה...
האם הוא מצליח במשימות שהוא מבצע כאשר...
באיבחון עולה כי יש לו חסר בוויסות שמיעתי - הוא נוהג לשמוע מוסיקה בזמן ביצוע מטלות הדורשות ממנו ריכוז. במשך כל היום מפעיל מוסיקה בווליום חזק מאוד עד שקירות הבית רועדים - מרגע שמתעורר עד שהולך לישון שומע מוסיקה, כל מוסיקה, קצבית, שקטה, טרנס..
?
האם הוא מצליח במשימות שהוא מבצע כאשר...
באיבחון עולה כי יש לו חסר בוויסות שמיעתי - הוא נוהג לשמוע מוסיקה בזמן ביצוע מטלות הדורשות ממנו ריכוז. במשך כל היום מפעיל מוסיקה בווליום חזק מאוד עד שקירות הבית רועדים - מרגע שמתעורר עד שהולך לישון שומע מוסיקה, כל מוסיקה, קצבית, שקטה, טרנס..
?
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
adhd עם או בלי h
רחלי מה הכוונה בחוסר בוויסוט שמיעתי? לא מכיר את המושג. מה הכוונה בטבעות וונוס?
כשלילד נער או מבוגר יש רגישות ייתר בשמיעה, הוא שם מוסיקה כל הזמן, ככל שהרגישות חזקה יותר לרעשים קטנטנים, כך הוא שם מוסיקה חזקה יותר. תפקידה של המוסיקה הוא לבלום את הרעשים הקטנים שלרוב משגעים את הרגישים ייתר.
מהתגובות שלו, סביר להניח שהשילוב בין האגודל המתנתק לרגישות השמיעתית מהווה חלק מרכזי במצב.
איך ההורים מגיבים לרעש החזק שהוא עושה עם המוסיקה? האם המוסיקה באוזניות או רמקולים?
ניסית להפריע לו לקרא בעזרת רעשים קטנטנים כמו גירוד מכנס, קולות פה שונים, מפתחות וצלילים אחרים? האם הוא מסוגל להירדם ללא מוסיקה או טלוויזיה?
למה לדעתו הוא לא מסוגל להיתרכז ללא מוסיקה? מה הוא אומר שמפריע לו בריכוז?
האם המגע העדין גורם לגירוי ייתר או לדיגדוג מפריע. האם המגע העדין שנגעת בו לצורך הבדיקה היה מרחף מאוד? במידה ולא אנא בדקי מחדש (חשוב לבדוק את עצמנו האם המגע שאנחנו מאמינים שהוא מגע עדין הוא אכן כזה)
ניראה לי שזהו טיפול רגיל בנושא רגישויות ייתר בשמע ובעור, בשילוב לטיפול בצורך ליצור מצבי לחץ. אשמח לקבל פרטים על השאלות שנשאלו. נראה שטוב מאוד יהייה לעבוד עם ההורים על גבולות ברורים ועל הצורך שלהם במצבי לחץ.
לגבי שאלתך איך אפשר לטפל ב"חוסר בוויבות חושי" במידה והכוונה היא לרגישות חסר של החוש, הווה אומר לרגישות נמוכה מדיי של מערכת החושים (אין כאן בעיית וויסות אלה חוסר בתחושה), הרי שביצוע טכניקת מדיטציית האפור באותה הדרך אך במקום האפור נשתמש בצבע לבן זוהר ואדום זוהר יכולים להעלות את הרגישות של החושים לרמה גבוהה מאוד. מומלץ מאוד להיזהר בנושא על מנת לא להעלות את הרגישות למצב של רגישות ייתר.
כשלילד נער או מבוגר יש רגישות ייתר בשמיעה, הוא שם מוסיקה כל הזמן, ככל שהרגישות חזקה יותר לרעשים קטנטנים, כך הוא שם מוסיקה חזקה יותר. תפקידה של המוסיקה הוא לבלום את הרעשים הקטנים שלרוב משגעים את הרגישים ייתר.
מהתגובות שלו, סביר להניח שהשילוב בין האגודל המתנתק לרגישות השמיעתית מהווה חלק מרכזי במצב.
איך ההורים מגיבים לרעש החזק שהוא עושה עם המוסיקה? האם המוסיקה באוזניות או רמקולים?
ניסית להפריע לו לקרא בעזרת רעשים קטנטנים כמו גירוד מכנס, קולות פה שונים, מפתחות וצלילים אחרים? האם הוא מסוגל להירדם ללא מוסיקה או טלוויזיה?
למה לדעתו הוא לא מסוגל להיתרכז ללא מוסיקה? מה הוא אומר שמפריע לו בריכוז?
האם המגע העדין גורם לגירוי ייתר או לדיגדוג מפריע. האם המגע העדין שנגעת בו לצורך הבדיקה היה מרחף מאוד? במידה ולא אנא בדקי מחדש (חשוב לבדוק את עצמנו האם המגע שאנחנו מאמינים שהוא מגע עדין הוא אכן כזה)
ניראה לי שזהו טיפול רגיל בנושא רגישויות ייתר בשמע ובעור, בשילוב לטיפול בצורך ליצור מצבי לחץ. אשמח לקבל פרטים על השאלות שנשאלו. נראה שטוב מאוד יהייה לעבוד עם ההורים על גבולות ברורים ועל הצורך שלהם במצבי לחץ.
לגבי שאלתך איך אפשר לטפל ב"חוסר בוויבות חושי" במידה והכוונה היא לרגישות חסר של החוש, הווה אומר לרגישות נמוכה מדיי של מערכת החושים (אין כאן בעיית וויסות אלה חוסר בתחושה), הרי שביצוע טכניקת מדיטציית האפור באותה הדרך אך במקום האפור נשתמש בצבע לבן זוהר ואדום זוהר יכולים להעלות את הרגישות של החושים לרמה גבוהה מאוד. מומלץ מאוד להיזהר בנושא על מנת לא להעלות את הרגישות למצב של רגישות ייתר.
adhd עם או בלי h
אורנה פרידמן
נראה שהוא מצליח להתרכז יותר טוב בעת הכנת שיעורי הבית ובזמן למידה למבחן כשהוא שומע מוסיקה, האם הוא מצליח אין לי מדד.
משה
חוסר וויסות שמיעתי הוא ההיפך מרגישות יתר עם תוספת של חוסר יכולת לאזן בין שני הקטבים, אין ביכולתו להסתפק בגרייה שמיעתית חלשה ומונוטונית, יש לו צורך והוא מחפש גרייה נוספת חזקה יותר מצב בו מרגיש רגוע יותר.
רגישות יתר ניראת יותר כמוסחות לקול רעש ולצלילים מזעריים כמו נקישות עפרון או חריטה על דף, לא כך המצב אצלו, הוא אינו מוסך מרעשים וגירויים שמיעתיים חיצוניים וזאת על פי דיווחו, אני עוד לא בדקתי זאת.
בכוונתי לטבעות וונוס לקווים מעל קוו הרגש החוסמים מודעות וזרימה רגשית.
כשהוא מכין שיעורים אז הוא עם אזניות וכשלא הוא שומע מוסיקה עם רמקולים, יש עימותים, צעקות וכעסים אך יש לו בעיה לקבל גבולות. הוא אומר שללא המוסיקה הוא מסוגל לקרוא טקסט שלם ורק בסוף להבין שלא הבין שום דבר, עם המוסיקה קל לא לעבד יותר את שקרא ותוך כדי שואל שאלות, פחות משתעמם מהטקסט, כנראה שאחר כך הוא גם זוכר דברים בעקבות השיר ששמע, המנגינה שמסייעת לו לזיכרון דרך ערוץ נוסף.
הוא נרדם בשעות מאוחרות בסביבות 3 בבוקר ונוהג לראות סרטים עד לשעה זו.
המגע העדין היה ממש נעים הוא חייך והתענג בדקתי רק ביד והמגע היה מאוד מאוד מרחף.
בנוגע להגדרה "חוסר בתחושה" אני לא בטוחה שיש כאן מצב של חוסר או רגישות נמוכה, מכיוון שהוא כן מסוגל לקבל בחושיו גירויים של טעם, ריח, שמע ומגע עדינים וזה בסדר עבורו. אם הרגישות היתה נמוכה מדי הייתי מצפה שלא ירגיש את המגע המרפרף לדוגמא, או שלא ידע לזהות טעמים וריחות עדינים, אני לא יודעת אם יש לי מה לחדד או להגביר אצלו בחושים ע"י אפור.
לגבי יצירת מצבי הלחץ נראה נכון שיש קשר בין הדברים שאמרת, להורים קשה עם הצבת הגבולות כי האם כמעט לבדה האב לא נמצא עקב אילוצי עבודה. האם סמכותית וחזקה אך שחוקה.
נראה שהוא מצליח להתרכז יותר טוב בעת הכנת שיעורי הבית ובזמן למידה למבחן כשהוא שומע מוסיקה, האם הוא מצליח אין לי מדד.
משה
חוסר וויסות שמיעתי הוא ההיפך מרגישות יתר עם תוספת של חוסר יכולת לאזן בין שני הקטבים, אין ביכולתו להסתפק בגרייה שמיעתית חלשה ומונוטונית, יש לו צורך והוא מחפש גרייה נוספת חזקה יותר מצב בו מרגיש רגוע יותר.
רגישות יתר ניראת יותר כמוסחות לקול רעש ולצלילים מזעריים כמו נקישות עפרון או חריטה על דף, לא כך המצב אצלו, הוא אינו מוסך מרעשים וגירויים שמיעתיים חיצוניים וזאת על פי דיווחו, אני עוד לא בדקתי זאת.
בכוונתי לטבעות וונוס לקווים מעל קוו הרגש החוסמים מודעות וזרימה רגשית.
כשהוא מכין שיעורים אז הוא עם אזניות וכשלא הוא שומע מוסיקה עם רמקולים, יש עימותים, צעקות וכעסים אך יש לו בעיה לקבל גבולות. הוא אומר שללא המוסיקה הוא מסוגל לקרוא טקסט שלם ורק בסוף להבין שלא הבין שום דבר, עם המוסיקה קל לא לעבד יותר את שקרא ותוך כדי שואל שאלות, פחות משתעמם מהטקסט, כנראה שאחר כך הוא גם זוכר דברים בעקבות השיר ששמע, המנגינה שמסייעת לו לזיכרון דרך ערוץ נוסף.
הוא נרדם בשעות מאוחרות בסביבות 3 בבוקר ונוהג לראות סרטים עד לשעה זו.
המגע העדין היה ממש נעים הוא חייך והתענג בדקתי רק ביד והמגע היה מאוד מאוד מרחף.
בנוגע להגדרה "חוסר בתחושה" אני לא בטוחה שיש כאן מצב של חוסר או רגישות נמוכה, מכיוון שהוא כן מסוגל לקבל בחושיו גירויים של טעם, ריח, שמע ומגע עדינים וזה בסדר עבורו. אם הרגישות היתה נמוכה מדי הייתי מצפה שלא ירגיש את המגע המרפרף לדוגמא, או שלא ידע לזהות טעמים וריחות עדינים, אני לא יודעת אם יש לי מה לחדד או להגביר אצלו בחושים ע"י אפור.
לגבי יצירת מצבי הלחץ נראה נכון שיש קשר בין הדברים שאמרת, להורים קשה עם הצבת הגבולות כי האם כמעט לבדה האב לא נמצא עקב אילוצי עבודה. האם סמכותית וחזקה אך שחוקה.
adhd עם או בלי h
שלום לכולם.
אני מטפל בילד בן 13 שמאובחןכ adhd הוא מאוד תנועתי (גם תוך כדי תרגילי כוח הוא לא מפסיק לזוז..)ובעל היפו פרופריוצטיבי מאוד חזק ובולט. הוא כל הזמן מתנגש בדברים ולא מסוגל לשבת ועושה כל הזמן "קנקים" באצבעות. צריך תנועה מאוד מהירה וחזקה וקושי רציני עם תנועה איטית- זה מעצבן אותו.
כאשר אנחנו עושים תרגיל שמעורר בו קושי (בעיקר תרגילי מוטוריקה עדינה ועיניים) הוא מטיח את הידיים שלו בקיר בחוזקה כדי להרגע והכי מרגיע אותו זה שאני עובר עליו או יותר נכון "מגהץ" אותו עם כדור פיזיותרפיה ענק ומגע חזק ועמוק
אשמח לשמוע רעיונות והצעות איך לספק לו את הגריייה שהוא זקוק לה ואיך לווסת אתו
אני מטפל בילד בן 13 שמאובחןכ adhd הוא מאוד תנועתי (גם תוך כדי תרגילי כוח הוא לא מפסיק לזוז..)ובעל היפו פרופריוצטיבי מאוד חזק ובולט. הוא כל הזמן מתנגש בדברים ולא מסוגל לשבת ועושה כל הזמן "קנקים" באצבעות. צריך תנועה מאוד מהירה וחזקה וקושי רציני עם תנועה איטית- זה מעצבן אותו.
כאשר אנחנו עושים תרגיל שמעורר בו קושי (בעיקר תרגילי מוטוריקה עדינה ועיניים) הוא מטיח את הידיים שלו בקיר בחוזקה כדי להרגע והכי מרגיע אותו זה שאני עובר עליו או יותר נכון "מגהץ" אותו עם כדור פיזיותרפיה ענק ומגע חזק ועמוק
אשמח לשמוע רעיונות והצעות איך לספק לו את הגריייה שהוא זקוק לה ואיך לווסת אתו
adhd עם או בלי h
לצפוני,
מהניסיון שלי עם מקרה דומה חשוב שהנער יעשה כל יום פעילות גופנית מאומצת ומתאימה לו,
טיפול בשבוע לא מספיק, בזמנו שלחתי את הנער שהיה אצלי לשחיה, זה שיפר את המצב באופן דרמטי,
השאלה היא איפה הוא מבחינה רגשית.
מהניסיון שלי עם מקרה דומה חשוב שהנער יעשה כל יום פעילות גופנית מאומצת ומתאימה לו,
טיפול בשבוע לא מספיק, בזמנו שלחתי את הנער שהיה אצלי לשחיה, זה שיפר את המצב באופן דרמטי,
השאלה היא איפה הוא מבחינה רגשית.
adhd עם או בלי h
אוריאל תודה על התגובה- הוא משחק כדורסל במסגרת קבוצה מקומית. מבחינה רגשית הוא מציג ביטחון עצמי מאוד גבוה ושמחת חיים. אבל אנחנו ממש בתחילת הטיפול כך שאני מאמין שעוד יפתחו דברים כשהאימון יתחזק
-
- הודעות: 178
- הצטרפות: 10 ינואר 2008, 08:41
- דף אישי: הדף האישי של נור_ק'ה*
adhd עם או בלי h
משה שלום,
בני האמצעי- בן כמעט 7- בכתה א'.
מאובחן כסובל מ-ADHD ו-ODD
מאוד קשה לו וגם לנו. הוא מקבל קונצרטה 27 מ"ג אשר עשתה פלאים, אבל החודש האחרון- אין כבר השפעה.
אמור להתחיל טיפול ברספרידל ואני חייבת למצוא טיפול מתאים בשבילו באיזור- עמק הירדן ואני פשוט לא מצליחה למצוא.
מקצת קריאה על השיטה- נראה לי שזה מה שיתאים לו.
האם תוכל לעור לי/לנו באיזשהו אופן?
בתודה מראש
נורית.
בני האמצעי- בן כמעט 7- בכתה א'.
מאובחן כסובל מ-ADHD ו-ODD
מאוד קשה לו וגם לנו. הוא מקבל קונצרטה 27 מ"ג אשר עשתה פלאים, אבל החודש האחרון- אין כבר השפעה.
אמור להתחיל טיפול ברספרידל ואני חייבת למצוא טיפול מתאים בשבילו באיזור- עמק הירדן ואני פשוט לא מצליחה למצוא.
מקצת קריאה על השיטה- נראה לי שזה מה שיתאים לו.
האם תוכל לעור לי/לנו באיזשהו אופן?
בתודה מראש
נורית.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
adhd עם או בלי h
שלום נור ק'ה אני שמח על ההיזדמנות לנסות ולעזור לפני הריספירדל. חשוב ביותר לנסות ולמצא את העזרה הנכונה.
בכל מקרה אני מאוד ממליץ לבדוק את נושא תופעות הלוואי ללא קשר למה שהרופאים אמרים, את יכולה לקרא ב:
http://www.risperdallawyer.com/?gclid=[po]COySu WY9Z8CFQk65QodnSoUeA[/po]
את יכולה למצא באינטרנט המון חומר על תופעות הלוואי.
איפה בעמק הירדן את מתגוררת, סביר להניח שנוכל למצא מטפל מאבחן בסביבת מגוריך.
בנוסף את יכולה להוריד למחשב שלך את הספר שפירסמתי בנושא איך לטפל ב ADD-ADHD ללא תרופות באתר
http://www.intelligence-integration.com
הספר מסביר איך להבין את הנושא מהזווית הגופנית, איך לעבוד במסגרת הביתית עם הנושא. הספר כולל את התיאוריה, סיפורי טיפול להדגמת הנושאים השונים הניתנים לטיפול כול ADD-ADHD ואחרים. הדבר הייחודי ביותר שבספר הוא "סירטוני אנימציה" הכוללים את הטכניקות השונות הנידרשות על מנת לטפל בנושא ועוד.
בכל מקרה אני מאוד ממליץ לבדוק את נושא תופעות הלוואי ללא קשר למה שהרופאים אמרים, את יכולה לקרא ב:
http://www.risperdallawyer.com/?gclid=[po]COySu WY9Z8CFQk65QodnSoUeA[/po]
את יכולה למצא באינטרנט המון חומר על תופעות הלוואי.
איפה בעמק הירדן את מתגוררת, סביר להניח שנוכל למצא מטפל מאבחן בסביבת מגוריך.
בנוסף את יכולה להוריד למחשב שלך את הספר שפירסמתי בנושא איך לטפל ב ADD-ADHD ללא תרופות באתר
http://www.intelligence-integration.com
הספר מסביר איך להבין את הנושא מהזווית הגופנית, איך לעבוד במסגרת הביתית עם הנושא. הספר כולל את התיאוריה, סיפורי טיפול להדגמת הנושאים השונים הניתנים לטיפול כול ADD-ADHD ואחרים. הדבר הייחודי ביותר שבספר הוא "סירטוני אנימציה" הכוללים את הטכניקות השונות הנידרשות על מנת לטפל בנושא ועוד.