אין מספיק חלב

רוצה_להניק*
הודעות: 1
הצטרפות: 05 יולי 2009, 13:00

אין מספיק חלב

שליחה על ידי רוצה_להניק* »

לאמא שלי לא היה מספיק חלב,לאחותי גם. יש לנו במשפחה בעיה עם בלוטת התריס ואני חוששת שגם אצלי(אני בהריון ראשון).
מה אפשר לעשות,איך אוכל כבר מעכשו לטפל בעיה באופן טבעי בלבד,שלא יקרה מצב שאין לי מספיק חלב.
אשמח לתובנות
תודה
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי עדי_יותם* »

תראי, זו בעיה לטפל בעיה באופן טבעי בלבד. אם אכן יש לך תת-פעילות של בלוטת התריס - הגוף שלך לא מייצר את הורמון התירוקסין. הטיפול המקובל הרפואי הוא בעצם טבעי - התרופה אלטרוקסין היא אותו הורמון, שמפיקים מבעלי חיים (ככל הידוע לי). זה כמו שמי שהלבלב שלו לא מייצר אינסולין ירצה פתרון טבעי ולא זריקות אינסולין. הורמון במקרה הזה זה טבעי - אם הגוף שלך לא מפריש אותו, צריך ממקורות אחרים.
קודם כל, כדאי לעשות בדיקת דם ולראות אם אכן הבלוטה לא מאוזנת. אחר כך - אם את נוהגת לטפל בעצמך בדרכים אחרות - דיקור, נניח - שאלי מטפל שאת סומכת עליו האם הוא יכול לעזור במקרה כזה.
בהצלחה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

יש המלצה על יועצת הנקה טובה בכרמל או בחיפה?
אתי*
הודעות: 293
הצטרפות: 15 פברואר 2004, 01:37

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אתי* »

חדשה כאן...הבן שלי בן 11 שבועות, נולד במשקל 3485 בחודש הראשון עלה יפה ל3920, אך לאחר מכן חל שינויי בקצב העלייה, ואף היה שבוע אחד בו לא עלה כלל במשקל (יחד עם שבועיים של צואה ירוקה ושלשולים... אך תרבית תקינה). מאז אנחנו במעקב בטיפת חלב, ובעשרת הימים האחרונים עלה רק 120 גרם. היום שוקל 4820.
האחות בטיפת חלב מעט נלחצה והציעה שנמשיך במעקב ונשקול לתת תמל פעמיים ביום. אני מודאגת מאחר וחוששת שהוא רעב. הוא יונק כל שעתיים מלבד שינה של 4 שעות בתחילת הלילה וההנקות הן תמיד משני צדדים ולרוב ארוכות למדי (יכל להגיע לחצי שעה מכל צד). יועצת הנקה אמרה שהתפיסה שלו טובה ועל כן אני חוששת שהבעיה היא בייצור החלב שלי. האם יש למישהי עצה? מבחנת שאיבות אני משתמשת בלקטינה של מדלה ושואבת לרוב זמן קצר לאחר הנקה בשל המרווחים הקצרים שבין הנקות. לרוב שואבת 60 משני הצדדים יחד. אשמח לעצות. תודה.
אמאמי*
הודעות: 5
הצטרפות: 18 פברואר 2010, 20:40

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמאמי* »

בתי בת שנה וחצי וכבר כשבועיים לא יונקת בלילה. (אני גומלת אותה מהנקת לילה עכשיו.כלומר-לא נותנת לה לינוק יותר בלילה והיא מתעורת פחות ופחות. כשצמאה-נותנת לה מים מבקבוק)
חלק גדול מהתזונה שלה היה הנקה וחלק מההנקה היתה בלילה!והיא אוכלת היום קצת יותר אוכל אך עדיין כמויות קטנות לפי מה שנראה לי.בנוסף-אני רוצה להמשיך להניק ביום כמה שהיא רוצה בלי הגבלה.
הבעיה היא שמאז שהיא לא יונקת בלילה(שבועיים כאמור...) הציצים כמעט ריקים. זו בתי השניה שאני מניקה בגילאים כאלו ויותר.. ואני מכירה תחושת דלדול ומלאות ומתי יש ומתי אין חלב. עד לפני כשבועיים הרגשתי קבוע את המלאות והזרימה הרבה של החלב ועכשיו כמעט ואין. לפעמים היא גם מנסה עוד ועוד לינוק ואומרת לי:"אין". היא כבר מדברת קצת...
בקיצור-
איך מגבירים את כמות החלב? שומר ותמרים באמת יעזרו? והאם אפשר לעשות זאת ללא חזרה להנקה בלילה?? מה שאני ממש לא רוצה. לא מסוגלת יותר לא לישון בלילה ולהניק כל הלילה.
אשמח לעצותכן המנוסות...
אמאמי*
הודעות: 5
הצטרפות: 18 פברואר 2010, 20:40

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמאמי* »

עוד משהו שעכשיו אני חושבת עליו...
מסוף ההריון...מאז ועד היום אני נורא נמשכת לאכילת תמרים, אגוזים, מתוקים, ודברים שמנים כמו טחינה ועוד...שעכשיו אני יודעת שכל הדברים שנמשכתי אליהם מגבירים ייצור חלב!
אני מטופלת אצל מרפאה סינית (לבעיה בריאותית קלה אחרת.) שמטפלת בעיקר בשינוי בתזונה ובהמלצתה הורדתי כמעט לגמרי את כל אלה שהזכרתי למעלה...
פתאום (אולי) נופל לי האסימון ואני חושבת שהמשיכה לכל אלה היא מאד הגיונית והגוף שלי פשוט מנסה "לשרוד" ולהמשיך לייצר חלב בכמויות גם אחרי שנה וחצי.

יכול להיות ששינוי בתזונה ישפיע עד כדי כך על כמות החלב?! זה לא שאני פתאום אוכלת רק חסה כל היום. אני אוכלת טוב, רק הורדתי כמויות של אגוזים,שקדים, טחינה ותמרים.
מה אתן אומרות?...ממש תעלומה בעיני.

עכשיו אני גם מבינה למה כל החברות שסביבי חזרו לגזרה כ"כ מהר לאחר הלידה. הן בקושי הניקו...ואלו שהניקו גם בגיל ה"מופלג" של שנה וחצי, בד"כ זו היתה הנקה אחת בבוקר ואחת בערב או משהו כזה.כן, יש לי גם חברות שירדו המון בהנקה, זה מאד אישי...ומורכב מכל מיני...אבל בכל זאת. הרבה מדווחות שבתקופת ההנקה אולי אפילו יותר מההריון יש תיאבון מוגבר. גם לכן?
יפה*
הודעות: 82
הצטרפות: 20 ספטמבר 2003, 16:10

אין מספיק חלב

שליחה על ידי יפה* »

גם היום שמעתי מעוד אישה את המשפט "לא היה לי חלב..." אפילו לא הקשבתי. ישר תקפתי. אמרתי שאין כזה דבר. והצטערתי שהיא לא הכירה אותי לפני שנים כשיכולתי ליעץ לה (ואני לא יועצת הנקה...).
למה, למה זה כל פעם מעלה לי פיוזים? מה כל כך קשה לי שכל כך הרבה נשים נכשלות בהנקה שלהם? כל עוד הקטנטן שלי שמנמן מהנקה מלאה, איפה זה מאיים עלי?
כל הערב אני מנסה להבין מה עובר עלי. בנתיים עוד לא הגעתי לזה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אפילו לא הקשבתי. ישר תקפתי.
אנא. אל תתקפי אימהות. אל תגדילי את מספר התינוקות שנאלצים לחוות אמא מותקפת. גם ככה מספרם רב למדי )-:

אמרתי שאין כזה דבר
טעות בידך.
הנושא בוער בעצמותייך, נכון? אז תלמדי אותו לעומק. מומלץ.

מחזקת את ידייך בבירור הפנימי שאת עורכת. מצטערת שאין בידי לסייע עוד.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני עוד מתלבטת אם למחוק את מה שכתבתי או איך לתקן. אני לא רוצה שישתמע שאת תוקפת נשים ולכן אני תוקפת אותך. מייחלת לעולם של הבנה, אהדה, חמלה. מחכה שיגיעו לדף אלו שידעו להגיד מילים יותר טובות וחכמות משלי. טוב שהעלית את הנושא @}
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הנה ההודעה שפתחה את הדף הזה, מאת יועצת הנקה:
_היום שוב ראיתי אשה שבאמת אין לה מספיק חלב. אמא פעם ראשונה, שעוסקת בתחום תזונת תינוקות, מודעת ביותר לחשיבות ההנקה, שקיבלה את העזרה המעולה ביותר מהלידה, עושה כל מה שרק אפשר - אבל אין מספיק חלב. אולי 30% ממה שהתינוק צריך. אפילו לא קנתה בקבוקים לפני הלידה, ולא העלתה בדעתה שתזדקק להם.
בבדיקה מסתבר שיש לה מיעוט ברקמת שד.
אז יש דבר כזה, ולכן - חשוב לקבל את העזרה הטובה ביותר, אך חשוב גם לדעת שקיים מצב שאין מספיק חלב. נדיר, אך קיים.
איזה אובדן וצער עבור האם._

סביר להניח שזה לא מה שאת פגשת, אבל א) אין לך שום דרך לדעת בוודאות, ב) האובדן והצער זהים, גם אם הם נובעים מטעויות ודיסאינפורמציה (שיש מי שמרוויח ממנה היטב ועל כן עמל לתחזק אותה).
ייתכן שבתמיכה מקצועית ואוהדת האישה הזאת הייתה מצליחה להניק, אבל משזה לא ניתן לה היא הקורבן, לא הפושעת.
יפה*
הודעות: 82
הצטרפות: 20 ספטמבר 2003, 16:10

אין מספיק חלב

שליחה על ידי יפה* »

אחרי לילה חשבתי שאולי בגלל שכל כך פחדתי לפני הלידה שלא אצליח להניק, וקראתי כל מה שיכולתי, ועיסיתי מחודש 7, ודיברתי עם יועצות והתפללתי המון, אולי לכן אני חווה את הכשלון כשאני שומעת על אחרות (אולי?).
אני מקווה שלא ממש תקפתי אותה, זה היה יותר בהרגשה שלי. בכלל, כל פעם שאני שומעת על טעויות שנשים עושות - אני משתדלת לא להגיד כלום אם לא שאלו אותי (כן בטח). בכל אופן לאותה אמא יש 7 ילדים. עם כולם לא הלך לה. אני מכירה אחת שהיה לה את זה עם 14. כן.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

אין מספיק חלב

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

אני מקווה שלא ממש תקפתי אותה, זה היה יותר בהרגשה שלי.
אם זה היה בהרגשה שלך, למה שזה לא יהיה בהרגשה שלה?

לי גם קשה מאוד לשמוע את "אין לי / לא היה לי מספיק חלב". אבל מצד שני אני יודעת גם יודעת ש יש דבר כזה.
(חברה שלי, מיניקה נלהבת ורופאת ילדים וכו', הניקה את הגדול שלה בלי בעיות, בא הקטן, ו... אחרי כמה שבועות התברר שהוא לא עולה במשקל כמו שצריך, למרות שהתפיסה מצוינת וכו', ו... אין לה מספיק חלב. היא עבדה כמו שצריך עם יועצות הנקה, עשתה כל מה שצריך ואפשר, והמציאות בעינה עומדת. אף אחד לא הבין למה, אבל עם הגדול היה לה מספיק חלב, ועם השני - לא. תעלומה).
ושלא לדבר על העובדה שיש כל כך הרבה מצבים שנראים לנשים כמו "אין מספיק חלב", ואין להן שום דרך לדעת שאולי זה משהו אחר.

אז כשאני שומעת את המשפט הזה, לימדתי את עצמי להגיב בשאלה.
זו תגובה טובה. לשאול. איך זה היה? איך היא ידעה שאין מספיק חלב? מה היו הקשיים? האם היא פנתה לעזרה מקצועית?
קודם כל, להקשיב לסיפור.
ולשאול שאלות פתוחות, ובמידת האפשר נקיות מנזיפה-משתמעת ("מה, לא הלכת מיד ליועצת הנקה??!")
הסיפורים מלמדים, עד כמה המציאות קשה ומורכבת לפעמים.
הסיפורים של לא-מיניקות מלמדים המון.
גם המון ידע, ולא פחות חשוב - המון ענווה.

אחרי שקיבלתי את השעור שלי בענווה - לפעמים אני מוצאת גם משהו טוב להגיד, להגיב אתו.
לא תמיד.
ליאה*
הודעות: 27
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 18:21

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ליאה* »

רוצה לספר לכן מה עבר עליי-אחרי לידה מדהימה בבית הגיע שלב ההנקה, היה לי ברור שאני מניקה ובכלל לא חשבתי על אופציה אחרת אבל החיים חשבו אחרת אחרי 5 ימים שבהם נפצעו לי הפיטמות ובכיתי בכול חיבור של בני אל השד הזמנתי יועצת הנקה.נכנסנו למאבק סביב ההנקה 8 שאיבות ביום,דיקור,תוספי תזונה והנקה בכל רגע פנוי ועדיין.........לא הצלחתי לספק יותר מ40% של הצריכה היומית,ככה הנקתי עד גיל שנה שכאשר כל פעם ששלפתי את הבקבוק הרגשתי את המבטים ששפטו אותי על כך-את לא מניקה?
עם הקטנה התכוננו כבר במהלך ההריון שוב היו לי חלומות על הנקה מלאה שנגוזו בבדיקה של יועצת הנקה שאמרה לי שאין מספיק רקמת שד וכאשר ערכנו בירור מעמיק הגענו לחוסר איזון בבלוטת התריס שהיה לי בנעורי.עדיין המבטים השופטים, השאלות שכל אחת מרשה לעצמה לשאול אותך והמשפטים של את לא יודעת שהנקה היא בריאה יותר הלמו בי בכל פעם שיצאתי מהבית.
אני יודעת שאתן באות ממקום טוב רק תנסו לזכור שהאמהות גם הן באות ממה שהן מאמינות שטוב לתינוקות שלהם.
חוסר בחלב דומה קצת לדיכאון לאחר לידה,יש אמהות שחוות אותו אבל אף אחד לא רוצה לשמוע את סיפורן.הרי הרבה יותר כיף לשמוע על אמא "מוצלחת"
תודה על ההקשבה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ליאה, מקשיבות ואוהדות.
זה קשה. זה מאוד קשה.
את משקיעה את כל כולך באימהות, בתזונה מיטבית לבנך, ובכל זאת נאלצת להתפשר על החלום.
40% בתנאים כאלה - זה המון. לא יסולא בפז מה שנתת לו.


אני יודעת שאתן באות ממקום טוב רק תנסו לזכור שהאמהות גם הן באות ממה שהן מאמינות שטוב לתינוקות שלהם
שימי לב שמה שאמרת דומה למה שנאמר פה לפנייך (קראת את ההודעות?). אין פה שיפוט. ההפך הוא הנכון. זה דף תמיכה. גם האחת שהביעה פה מסר אחר - באה לפה דווקא כי היא מרגישה שלא ממקום נכון בתוכה עולה התגובה האחרת, והיא באה לנסות להתמודד איתה ולפתור אותה @}
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

אני מחפשת מקור כתוב - מאמר, פוסט, משהו - על כך שכשיודעים בוודאות שהתינוק לא ניזון מספיק (מבחני שקילה, יציאות וכו'), חוץ מאבחון וטיפול בבעיות ההנקה (או עד לקבלת עזרה מקצועית) יש צורך קריטי להוסיף תמ"ל. רצוי חומר שנכתב בידי יועצת הנקה או רופא הידוע בתמיכתו בהנקה, שיהיה ברור לנמענת שלא מדובר במקרה של "הממסד עושה הכול כדי לחרב הנקות".
לעזרתכן אודה.
גברת_פלפלת*
הודעות: 1216
הצטרפות: 26 אפריל 2005, 14:41
דף אישי: הדף האישי של גברת_פלפלת*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי גברת_פלפלת* »

למה לא לדבר עם יועצת הנקה, או עם רופאה שהיא יועצת הנקה? יש את ד"ר מרים ליבוביץ מאודים שהיא גם יועצת הנקה. אולי אפשר לחפש באתר שלה משהו בנושא.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

ברור כל יועצת תגיד את זה. המטרה הראשונה של כל יועצת הנקה היא "להאכיל את התינוק".
מה בנוגע לשאוב ולתת לה בכפית או במזרק או בכוס? או בבקבוק, רחמנא ליצלן?
מה זאת אומרת "עומדת להיפגש עם יועצת הנקה"? למה לא היום, למשל? לפחות בטלפון?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

כרגע, מסיבות שונות ומצערות, לא מדובר בעזרה לאם המיניקה עצמה. מעבר למה שסייעתי לה וייעצתי עד כה - אין טעם או אפשרות לסייע לה עוד. בשבילה ובשביל התינוקת שלה אני רק מתפללת. מה שכן בוער לי ובאפשרותי לנסות זה ליידע את אלו שהיא שמעה בקולן, להזהיר אותן לקראת פעמים אחרות שנשים ישאלו בעצתן. איתן יש מצב לדבר ויש אוזן קשבת, אבל יעזור לי מאוד טקסט בהיר ונחרץ בנושא שנכתב בידי בר-סמכא.
תודה @}
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בספר של היועצות הנקה... הספר שהן לומדות איתו.
הכלל הראשון ביעוץ הנקה הוא
"להאכיל את התינוק".
רוני.של.4*
הודעות: 457
הצטרפות: 04 יולי 2010, 10:13

אין מספיק חלב

שליחה על ידי רוני.של.4* »

_הכלל הראשון ביעוץ הנקה הוא
"להאכיל את התינוק"._

נכון מאוד, על כך אין עוררין. אבל להאכיל אין פירושו אוטומטית לתת תמ"ל... אפשר לקבל עזרה ולעזור לתינוקת לקבל יותר חלב בהנקה, אפשר לשאוב ולהאכיל בכל דרך אחרת, אפשר לקבל תרומות של חלב מאשה אחרת... בסוף בסוף, אם אין אפשרות האכלה אחרת, ואין די חלב אם בשביל התינוק, אז נותנים תמ"ל.

אגב, בעיות עליה במשקל לא תמיד נובעות מ אין מספיק חלב - לפעמים זו בעיה רפואית כמו דלקת בדרכי השתן אצל התינוק או לשון קשורה, ולפעמים זה קשור לניהול ההנקה (לא מספיק תכוף, לא מספיק יעיל, לא מספיק צדדים, לא מספיק זמן...) או לתפיסה לא מספיק טובה שמונעת מעבר חלב מספק.
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

את צודקת לגמרי כמובן, אבל אני הרי לא יועצת הנקה. לי ברור שמצב כזה דורש ליווי מקצועי וייעוץ מקצועי לגבי התזונה. כשאני שומעת אחרות אומרות לה: "אל תישברי, אל תיתני תמ"ל, תמשיכי להניק והכול יהיה בסדר" זה נשמע לי חסר אחריות בצורה מזעזעת. אני ניסיתי (א) לשכנע אותה לפנות ליועצת הנקה (הצליח במידה מסוימת, היא תלך מחר, שלב די מאוחר לדעתי); (ב) כל זמן שהיא לא הולכת ליועצת הנקה ואין מי שידריך אותה איך לשפר תפוקה / ניהול / מה שלא יהיה - להאכיל את התינוקת בלית ברירה, כי זה עלול להיות מסוכן מדי (במשך שבועיים לא עלתה במשקל בכלל).
בתמצית: עדיפות ראשונה שלא תקבל ממני ומחברות אחרות עצות בכלל, אלא תפעל לפי הנחיות של יועצת הנקה. כל זמן שלמרבה הצער זה לא קורה - האם העצה שלא לתת תמ"ל נשמעת לך אחראית?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

(ולשאוב כרגע לא על הפרק (לא פירטתי את כל הסיפור) ולקבל שאוב ממישהי אחרת זה באמת כיוון שאולי כדאי היה לבדוק)
רוני.של.4*
הודעות: 457
הצטרפות: 04 יולי 2010, 10:13

אין מספיק חלב

שליחה על ידי רוני.של.4* »

האם העצה שלא לתת תמ"ל נשמעת לך אחראית?
אני לא חושבת שאני יכולה להביע דיעה בלי להכיר את הסיפור טוב טוב... טוב שהיא נפגשת עם יועצת הנקה. מאחלת להם בהצלחה!
בלושס*
הודעות: 16
הצטרפות: 01 ינואר 2011, 22:15

אין מספיק חלב

שליחה על ידי בלושס* »

הי ללו

אני הייתי במצב דומה- תמרי עלתה מעט מאוד במשקל והיתה אומללה במשך מספר שבועות עד שהבנתי מה קורה. אצלי דווקא כולם מסביב שראו אותה דבוקה לי לציצי כל הזמן אמרו שהיא בכלל בוכה בגלל גזים.. ואני האמנתי כי מה אני יודעת על להיות אמא אחרי שבועיים.. אסור פשוט להקשיב לאף אחד חוץ מעצמך!! כשהבנתי שיש בעיה עם החלב נלחמתי על ההנקה בשיניים כמו נמרה אבל נתתי גם תמ"ל בלב כבד אמנם אבל הילדה הייתה רעבה- אין מה לעשות זה הכי חשוב. וכמה שזה מבאס ומתסכל אסור להכנס לפינה הזאת של "על גופתי", מה לעשות לפעמים הדברים מתנהלים שונה ממש שרצינו... אבל את יכולה לספר לחברה שלך שבזכות עבודה קשה ואמונה מלאה בעצמי ויועצת הנקה כמובן הכל הסתדר בסוף ואף אחד כבר לא זוכר את קופסאת הסימילאק הבודדה שירדה לגרונה של תמרול...
את מוזמנת לקרוא בעצמך ולהפנות את החברה שלך גם לסיפור ההנקה המלא שלי בדף סיפור הנקה למרות הכל
ובגלל שבסופו של דבר תמרי שבינתיים כבר בת 7 חודשים ויונקת כל היום והלילה כל כך אוהבת את הציצי שלא מוכנה לגעת בבקבוק, יש לי חלב קפוא שאשמח לתרום.
מוזמנת ליצור איתי קשר לגבי החלב וגם סתם לשאול שאלות על התהליך המייגע אך השווה בהחלט של שיקום תפוקת חלב
054-4340604
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

גם אם חייבים לתת תמ"ל, לא חייבים לתת בקבוק, אפשר לתת בצורה שלא תפגע בהנקה, כמו למשל עם צינורית. לכן באמת כדאי לפגוש יועצת הנקה בהקדם.
השאלה עד כמה המצב חמור ודחוף ועד כמה תרומת חלב אם היא דבר זמין. ברור שזה עדיף אם אפשר, אבל לעיתים תמ"ל יותר זמין ואולי כדאי לתת ארוחה או שתיים (או יותר) עם תגבור תמ"ל עד שמשיגים תרומה של חלב אם.
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

תודות מקרב לב לכל המסבירות, המייעצות, הנרתמות, הפותחות את הלב. אתן מקסימות ומרגשות.
כרגע אני יודעת שלא יהיה נכון מצדי לפנות לאמא בעצות והפניות. יש מצבים שיותר תומך לא לתמוך. קשה קצת להתאפק אבל זה בבירור המצב. כרגע אני אפילו לא מעודכנת מה היה ואיך היה אצל יועצת ההנקה, ומקווה מאוד מאוד לטוב. סליחה עם נתתי מצג שווא של מצב הדברים שגרמה לחלקכן להשקיע הרבה משאבים בייעוץ ותמיכה מתוך מחשבה שהדברים יגיעו אליה. אני מקווה שאולי כך יקרה בהמשך, ואפנה אותה לכל המילים הטובות והחכמות שלכן. אם לא כך יהיה - עדיין מה שהשקעתן בכתיבה נשאר פה על הדף וישמש נשים אחרות.
פלונית_אלמונית_אורנית*
הודעות: 1
הצטרפות: 22 יוני 2011, 08:29

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_אלמונית_אורנית* »

בתי בת 5.5 חודשים- יונקת. לאחרונה התחלתי לשלב סימילאק פעם ביום בחצות. בימים האחרונים היא נרתעת מהיניקה, וגם כשהיא מתחילה לינוק היא עושה זאת בחוסר חשק ואם לא יוצא חלב מספיק מהר, היא מתחילה לצרוח. מה עושים?אני ממש חוששת שהיא לא רוצה את השד יותר.האם קיים מצב כזה?האם ניתן לעשות משהו כדי להמשיך לגרום לה לינוק?
אילה_בשדה_הדגן*
הודעות: 880
הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אילה_בשדה_הדגן* »

למה התחלת סימילק?

(אני לא רוצה לשפוט או לבקר את העינין, רק שזה חשוב לדעת מה המצב הכללי של התינוקת ואם ישנם כל מני שיקולים ונסיבות שצריך להתחשב בהם.)
מיי_לב*
הודעות: 1
הצטרפות: 17 יולי 2011, 01:38

אין מספיק חלב

שליחה על ידי מיי_לב* »

בתי בת 7 שבועות. ניזונה מהנקה מלאה בלבד.
עולה יפה מאוד במשקל.
לפני 4 ימים היה לי יום מטורף ולא אכלתי טוב. הרגשתי שיש לי ירידה בחלב: השדיים הרגישו פחות גדושים, לא הרגשתי את ההתמלאות לפני שעת ההנקה ובקיצור, הרגשתי שיש פחות חלב.
לקחתי טיפות: חלב אם, אכלתי מלא, כל הזמן. הקפדתי על שתיה. אני מרגישה שלא ממש חזרתי לעצמי.
ניסיתי להוציא לה חלב ששאבתי והקפאתי, וכל השקיות היו מקולקלות :-( (מזל שלא שלא הספקתי לשאוב כ"כ הרבה)
עם בתי הבכורה קרה לי גם ש"נגמר לי החלב" חרף כל ניסיונותי, אבל בגיל 5 חודשים.
אני חסרת ביטחון כרגע, מאוד מבועתת מהרעיון שאאלץ לתת לה תחליף חלב, ויותר מכך, מהרעיון שהיא תהיה רעבה :-(
אני שותה עד שבא לי להקיא ,אוכלת כל היום, משתדלת לנוח,
לא עשיתי שינויים בתזונה או באורח החיים.
אשמח מאוד מאוד להמלצות ולעזרה.
כדאי לשאוב? מתי? כמה פעמים? לקחת תוספים? יועצת הנקה?
(אני גרה בכפר סבא, ואשמח לקבל המלצה על יועצת הנקה מעולה.)
גם סתם תמיכה....
תודה מקרב לב
לירי_יער*
הודעות: 313
הצטרפות: 13 פברואר 2010, 21:29
דף אישי: הדף האישי של לירי_יער*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי לירי_יער* »

ממליצה לך על שלי גת יועצת הנקה מקסימה ומקצועית
היא נמציאת בעולש בשרון
יש לה גם את מועדון חלב אם
ממליצה לך להכנס לאתר שלהם
<הלוואי כבר שהייתי מקשיבה לבן שלי ולומדת להכניס פה קישור...>
אמא_של_נוקי*
הודעות: 348
הצטרפות: 18 יולי 2009, 02:44
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_נוקי*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמא_של_נוקי* »

כדאי לראות יועצת הנקה ובינתיים- אל תשתי עד שיבוא לך להקיא. תשתי כדי להרוות את הצמא ודי.
התחלת לקחת גלולות למניעת הריון? את רואה שינוי בדפוסי הפיפי-קקי שלה?
אמא_של_נוקי*
הודעות: 348
הצטרפות: 18 יולי 2009, 02:44
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_נוקי*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמא_של_נוקי* »

ממליצה על שרון מ הנהדרת.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אילה_א* »

שרון מלכי (המספר שלה לא מופיע בדף הבית )
ועד אז תורידי לתינוקת חולצה תורידי לעצמך חולצה ותשכבו לכן במיטה ביחד בסבבה אל תפחדי שיהיה לה קר כי חום הגוף שלך יווסת את חום הגוף שלה ,חשוב להקפיד על מגע של עור בעור

מה שנקרא סקין טו סקין
לי זה הציל הנקה שעמדה להיפסק (אמנם עם תינוקת מבוגרת אבל עדיין מבאס )
ואם את צריכה עצה בטלפון תתקשרי אלי המספר שלי מופיע בדף שלי
ויש גם את הקו החם של לה לצ'ה
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חוט_השני* »

מצטרפת לממליצות על שרון.ובינתיים באמת עור לעור, חילבה, מנוחה ואוכל טוב ואאלט אז שתייה עודפת דווקא לא טובה לעניין. את יכולה גם לשאוב אחרי הנקה ולוודא ריקון מוחלט של השד. כמובן להמנע ממזונות ומשקאות מייבשים.
שרון_מ*
הודעות: 44
הצטרפות: 20 אפריל 2005, 10:00
דף אישי: הדף האישי של שרון_מ*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי שרון_מ* »

תודה לממליצות עלי... (מלחי אגב).
לחלב קפוא יש טעם וריח לוואי. זה לא אומר שהוא מקולקל. אם הוא מקולקל הוא ממש מריח חמוץ. האם זה היה המצב?
מצטרפת להמלצות לגבי עור לעור, וגם חילבה ושאיבה אם את מרגישה שלא חזרת לעצמך. בכל אופן, כדאי לנסות להבין מה קרה בהנקה הקודמת, ומה קורה עכשיו.
השאלות של אמא של נוקי מאד רלוונטיות.
את מוזמנת לכתוב אלי [email protected] אני עובדת באיזורך.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

התינוק של גיסתי בן שבועיים
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

איך. אפשר. לעצבן. סבא
חיה*
הודעות: 84
הצטרפות: 18 אוגוסט 2003, 00:47

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חיה* »

יש לי תינוקת בת חודשיים וחצי ועלתה רק קילו מאז הלידה והיא רק יונקת מה אפשר לקחת כדי להגביר ולשבח את החלב? אני ממש זקוקה לעזרה ההנקה מאד חשובה לי
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

אין מספיק חלב

שליחה על ידי דניאלה* »

היי חיה
קראת קצת את הדברים שכתובים למעלה? יש שם הרבה עצות.
תוכלי להוסיף פרטים נוספים? כמה פעמים ביום היא יונקת? היא יונקת בלילה?
כמה היא שוקלת?
כמה פיפי קקי היא עושה ביום?
היא שמחה רוב היום או עצבנית?
חיה*
הודעות: 84
הצטרפות: 18 אוגוסט 2003, 00:47

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חיה* »

היא יונקת בערך 7 פעמים ביממה והיא רגועה כשהיא ערה וחיכנית ובלילה היא לא יונקת היא מעדיפה לישון ובהקשר לטיטולים ההיא מרטיבה 5 פעמים ביום ויציאות בערךך אחת ליומים האם זה מספיק? וכדרך אגב את יועצת הנקה? או סתאם מישהי שאכפת לה?
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

אין מספיק חלב

שליחה על ידי דניאלה* »

מדריכת הנקה שאכפת לה :)
תסתכלי גם בדף הזה-
הגברת ייצור החלב
יכול להיות שתמצאי עצות שיהיו לך טובות.
אולי להוסיף הנקה אחת בלילה יכול לעזור הנקה בשכיבה
חיה*
הודעות: 84
הצטרפות: 18 אוגוסט 2003, 00:47

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חיה* »

האם חילבה באמת עוזרת? ואים כן מה עדיף כדורים או חילבה מחנות תבלינים ותוך כמה זמן זה משפיע אני כבר ממש מיואשת...
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

אין מספיק חלב

שליחה על ידי דניאלה* »

מחקרים מראים שחילבה יכולה לעזור.
אם אני לא טועה יש בבית מרקחת כדורים שקוראים להם "סופר חילבה".
תשתדלי להיות עם התינוקת כמה שיותק קרובה אלייך, כמה שיותר שעות ביום.
אם מתאים לך גם לישון איתה בלילה.
הרבה מגע עור לעור.
מקלחות ואמבטיות משותפות.
והרבה הרבה הנקות, כשהיא לא רוצה לינוק את יכולה לשאוב או לסחוט ולשמור את החלב, את יכולה לתת לה אותו יותר מאוחר עם כוס קטנה או בקבוק. אפשר גם להקפיא אם לא משתמשים.
לא לנתק אותה מהשד, לתת לה להתנתק לבד, ואז להציע את הצד השני.
תוך כדי ההנקה את יכולה לסחוט את השד שתצא כמות יותר גדולה.
חיה*
הודעות: 84
הצטרפות: 18 אוגוסט 2003, 00:47

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חיה* »

הרבה הרבה תודה זה קשה להיות מחוברת המון שעות כשיש עוד 4 ילדים קטנים בבית אבל אני אשתדל
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

אין מספיק חלב

שליחה על ידי דניאלה* »

יש לך מנשא?
זה יכול מאוד לעזור לך...
חיה*
הודעות: 84
הצטרפות: 18 אוגוסט 2003, 00:47

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חיה* »

מישהיא יודעת כמה עולה כדורי חילבה?
שושנת*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 פברואר 2012, 08:27

אין מספיק חלב

שליחה על ידי שושנת* »

היי בנות יש מוצר מדהים של תבליני פרג שנקרא סומסומיה הוא מכיל דבש אגוזים שקדים סומסום מלא טחינה גולמית והוא משדרג את החלב ומגביר אותו וגם הוא לא מוצר מאד יקר כמו השקדיה הוא עולה 15 שקל בלבד רוצו לקנות זה יעבוד בטוח אני ממליצה בחום
חגית*
הודעות: 212
הצטרפות: 24 יולי 2001, 13:02

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חגית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי תינוק בן חודשיים בימים האחרונים אני מאוד מאד עצבנית ומאוד עצובה במהלך היום כשהוא מנסה לינוק אחרי מספר דקות הוא יונ את הפטמה ממש חזק ונעשה חסר מנוחה אני מעבירה אותו לשד השני ואחרי מספר דקות קורה בדיוק אותו הדבר אני נותנת לו חלב שאוב לאחר מכן והוא אוכל בערך 120 אני מאוד מקפידה לשתות ואני גם אוכלת אך לא כמו שאכלת.י בחודש וחצי האחרונים. האם ייתכן שנגמר לי החלב שאלה נוספת איך אני יכולה לדעת אם הוא באמת אוכל??
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

אין מספיק חלב

שליחה על ידי tאמא* »

כשהנקתי את ביתי לא היה לי מספיק חלב. מסיבות מסוימות. לכן גם אני נתתי בקבוק בנוסף להנקה. הבעיתיות בכך היא שככול שנותנים בקבוק. הגוף מייצר פחות חלב. ומצד שני אי אפשר להשאיר את הילד רעב. הזמנתי יועצת הנקה והיא פתרה לי את הבעיה. הפיתרון היה :
היא נתנה לי קשית (צינור דק שמשתמשים בו בבית חולים לזונדה של תינוקות) את הצינור הצמדתי לפיטמה עם פלסטר ואת צידו השני שמתי בבקבוק כמו קשית.
הילדה לגמה מהבקבוק דרך הקשית אבל מצצה גם את הפיטמה כמו בהנקה. כך הייתי בטוחה שמקבלת את המזון שלה כמו שצריך, ופעולת היניקה סייעה להגברת החלב. אחרי יומיים שלושה של יניקה בצורה כזאת. כבר לא היינו צריכות את הבקבוק וינקה כרגיל מהשד. המשיכה לינוק עד גיל שלוש וחצי.
בהצלחה.

יועצת ההנקה אמרה שיש בקבוק מיוחד כזה, אבל לא היה לי צורך לקנות אותו. ניתן לנסות גם עם קשית רגילה אבל צינורית של זונדה יותר ידידותית לתינוק. תנסי להשיג מבית חולים. בהצלחה.
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

אין מספיק חלב

שליחה על ידי tאמא* »

יועצת ההנקה היתה דוריס ספרפר מתל אביב.
אמא_של_אריאל*
הודעות: 29
הצטרפות: 31 אוקטובר 2011, 13:15
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_אריאל*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמא_של_אריאל* »

אני הנקתי את אריאל במשך ארבעה חודשים ולאחר מכן פשוט נגמר החלב, הייתי שואבת לו גם כך שבעלי יהיה יכול להאכיל אותו וזו כנראה הייתה הטעות כי החלב פשוט נגמר ולא משנה מה עשינו החלב לא חזר.
אם את רוצה קניתי המון תוספי מזון שאמורים לעודד ולהגביר את החלב, כדורי ויטמילק (בהמלצת הרופאה שלנו), מאמי מילק, חלב בשפע ועוד ועוד, יש לי אפילו כדורי חילבה ללא ריח זה סתם שוכב בבית אריאל היום בן חצי שנה כך שהכל חדש, אם את רוצה את מוזמנת לקחת
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי עדי_יותם* »

לפעמים יש ימים כאלה, שהתינוק רוצה לינוק לעתים קרובות יותר ואמא מרגישה שאין לה מספיק. הרבה אמהות מתמודדות עם כל מיני קשיים בתחילת ההורות, שגורמים לעצבנות ולדכדוך, נדיר שזה יפגע בשחרור או באספקת החלב. בכל מקרה - (()) על כך שאת צריכה להתמודד עם דברים לא פשוטים ואני מקווה שהאתגרים ייפתרו בקרוב. אם את יכולה להיכנס עם התינוק למיטה למשך היום ולנסות להוריד מעצמך כל מטלה, נסיעות, סידורים - סיכוי מצוין שהמצב יחזור לקדמותו. אם לא משתפר תוך יום-יומיים, כדאי מאוד להיפגש עם יועצת הנקה. אחרי חודשיים של הנקה מלאה ומוצלחת כמעט תמיד אפשר יהיה לפתור את הבעיה. בהצלחה!
חגית*
הודעות: 212
הצטרפות: 24 יולי 2001, 13:02

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חגית* »

תודה על העזרה. עכשיו הוא חזר לינוק אבל הוא יונק רק עשר דקות וכשאני מחליפה לו שד הוא לא מוכן לאכול הוא בוודאות רעב כי הוא מתעורר כל שעה לאכול. לא ברור לי מה השתבש פתאום בהנקה הייתי מאוד מרוצה מזה עד עכשיו ופתאום זה ממש השתבש חזרתי לאכול יותר ואני מקפידה על שתייה אבל כל פעם צצה בעיה חדשה, אפילו הרופא ילדים אמר לי היום לנסות תחליפים אני עדיין לא נכנעת ואני ממש מקווה שזה יפתר בקרוב. אמא של אריאל תודה על ההצעה אבל היום כשחזרתי לאכול אני שמה לב שיש חלב עכשיו יד בעיה חדשה חחח.
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

הוא מעדיף צד אחד או שיונק משניהם בלי בעייה?
האם את עדיין נותנת חלב שאוב?
לדעתי, יכול להיות שיש לו העדפת בקבוק. זה גיל מאד אופייני לפתח העדפת בקבוק.
יש סיכוי שהרופא הציע לך תחליפים לא כי יש בהם צורך, אלא כי הוא ראה שקשה לך. אני לא אומרת שזו הסיבה, אלא שזו עשויה להיות הסיבה.
אמא_של_דגיגונת*
הודעות: 374
הצטרפות: 23 ספטמבר 2007, 11:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_דגיגונת*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמא_של_דגיגונת* »

יש לי שאלה על חילבה :-)
אני לוקחת כמוסות חילבה וזה מאד עוזר לי להגביר את תפוקת החלב. אני רוצה להמשיך לקחת אבל קצת יקר לי לקנות את הכמוסות וקניתי את התבלין.
כמה חילבה לקחת בצורת תבלין? לקחתי 9 כמוסות ביום (3X3) ואני לא יודעת איזה כמויות של תבלין משתוות לזה. וגם - איך כדאי לאכול את זה? לפזר את זה על סלט? לשתות את זה עם מים חמים?
<אין לי בעיה עם הריח והטעם...>
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

את יכולה להכין ממרח חילבה, זה ממש טעים, במיוחד אם מצרפים לזה לחוח ויש הרבה כאלו ברחובות :-)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לגבי חילבה - אפשר גם להנביט, זה מעלים כמעט לגמרי את תופעת הריח מהגוף.
שמים את הזרעים במשך יממה וחצי בקערה עם מים (36 שעות) ואז מסננים ושמים את הזרעים בקערה עם מכסה או כיסוי במקרר ומדי פעם כשנזכרים מערבבים את הקערה. אחרי שלושה ימים כבר יש ממש נבטים שטעימים בסלט או סתם לנישנוש וכל הערכים התזונתיים והתכונות הטובות נשמרות ואפילו מעבר לכך מכיוון שמדובר בנבט (-:
בהצלחה
אמא_של_דגיגונת*
הודעות: 374
הצטרפות: 23 ספטמבר 2007, 11:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_דגיגונת*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אמא_של_דגיגונת* »

תודה רבה! אנסה לקנות זרעים ולהנביט.
בנתיים, הולכת להכין לי ממרח :)
חגית*
הודעות: 212
הצטרפות: 24 יולי 2001, 13:02

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חגית* »

אני שניה לפני הפסקת ההנקה. יש סיכוי גדול שאת צודקת לגבי הבקבוק משום שנתתי לו מספר פעמים בקבוק הוא לא מפסיק לבכות ולאכול את הידיים שלו היום שוב פעם נתתי לו בקבוק הוא פשוט בלע בשקיקה וסוף סוף הלך לישון אני ממש מיואשת האם כדאי לוותר? כל פעם הוא יונק מספר שניות ומפסיק וכל פעם זה מלחמה להצמיד אותו לשד אודה לעזרתכן
דניאל*
הודעות: 106
הצטרפות: 25 פברואר 2002, 12:43

אין מספיק חלב

שליחה על ידי דניאל* »

אין ספק שיותר קל לשתות מבקבוק, לא צריך להתאמץ, הוא פותח את הפה והחלב פשוט נשפך פנימה, הוא לא צריך כמעט להתאמץ.
ממליצה לך להיפגש במהרה עם מדריכת הנקה או יועצת הנקה, או ללכת למפגש של לה לצ'ה אם יש קרוב אלייך בימים הקרובים.
השאלה היא מה את רוצה? את רוצה להניק? מה את מוכנה לעשות בשביל זה? את רוצה לשאוב ולתת לו? אם זה מתאים לך אפשר להמשיך כך עוד חודשים ארוכים.
אנחנו כאן מעבר למסך ורוצות לעזור, אך לא יכולות לאבחן את הבעיה.... היפגשי עם אשת מקצוע שאולי תוכל לעזור ולפתור חלק מהבעיה
בהצלחה@!
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

הי חגית, זה אכן נשמע על פניו כמו העדפת בקבוק.
יש מה לעשות, לא בטוח שזה יעבוד. כמו שדניאל כתבה לך, זה דורש מחוייבות שלך לתהליך, ורצון בהנקה. אני בכל מקרה אכתוב לך מה עושים.
קודם כל, צריך להתכונן נפשית לוותר על הבקבוקים לתקופה, אחרי שההעדפה תסתיים. אני לא יודעת אם זה רלוונטי לכם, כי אני לא יודעת למה את נותנת בקבוקים.
חוץ מזה, צריך בזמן ה"שביתה" להמשיך ולשאוב, כדי לשמור על ייצור החלב. כדאי לשאוב בסביבות ה-8 פעמים ביממה.
מלבד זאת, צריך לחבב עליו מחדש את השד. המשמעות של זה היא הרבה מגע עור לעור. חוץ מסתם להוריד חולצה לך ולו, אפשר לעשות אמבטיה משותפת, לישון ביחד כשאת והוא בלי חולצה, מנשא כשיש מגע עור לעור, כל מה שעולה על דעתך.
אם הוא מוכן לינוק בלילה מתוך שינה, ממשיכים עם זה, ומחבבים עליו את השד בשאר הזמן, רצוי כשהוא לא רעב.
יסמין*
הודעות: 139
הצטרפות: 01 פברואר 2004, 23:08

אין מספיק חלב

שליחה על ידי יסמין* »

היי יש לי ילד ראשון בן שבועיים וחצי..אני רק מניקה הבעיה שהוא אוכל רק 5-8 דקות ובזמן האחרון אני מרכישה שהשדיים שלי ממש רכות וניהיות יותר קטנות..בדרך כלל אני מניקה משד אחד והוא ניאדם לשעתיים וחצי או לשלוש שעות..ואתמול הוא ינק משד אחד 5 דקות עדיין נשאר רעב ובכה עד שהבאתי לו את השד השני..אני ממש דואגת שהחלב לא מספיק לו..כי לפעמים יש לי תחושה שהוא סתם מוצץ את הפיטמה בלי החלב..למרות שכל פעם אני בודקת בעזרת לחיצה עם הידיים על השד ועדיין יוצא חלב..
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

אין מספיק חלב

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

היי יסמין,
קודם כל, טבעי שהשדיים יתרככו אחרי ימי החלב הראשונים. המטרה של השד היא לא להיות כמו מין כד שמלא בחלב כל הזמן, אלא לייצר חלב על המקום, כל פעם שהתינוק מתחיל לינוק.

כתבת: "אתמול הוא ינק משד אחד 5 דקות עדיין נשאר רעב ובכה עד שהבאתי לו את השד השני". מצוין שהבאת לו את השד השני! תמיד צריך בהנקה להציע את שני השדיים. כלומר: לתת לתינוק לינוק כמה שהוא רוצה מצד אחד עד שהוא מתנתק, ואז להציע לו את הצד השני.
אם את רואה שהוא יונק כ- 5-8 דקות ומתחיל להירדם, כדאי לנסות להעיר אותו, לדגדג אותו קצת או להעביר אותו לצד השני, ולראות אם זה ממריץ אותו לינוק עוד.
אחרי שהוא גמר צד שני, או כשהוא מתחיל להירדם, את תמיד יכולה להציע לו שוב את הצד הראשון.
(כבר היו לי הנקות שבהן הצעדתי לבני שלושה או ארבעה צדדים בהנקה אחת. פשוט העברתי אותו מצד לצד כל פעם ששחרר את הפטמה ולא רצה לחזור אליה, עד שהיה שבע)

יש גם את עניין התפיסה: האם התפיסה שלו יעילה? האם הוא מכניס את כל השטח הכהה לפה או רק את הפטמה? האם הוא פותח פה גדול והשפתיים שלו מופשלות החוצה?
טבעי שבהתחלה ובסוף ההנקה זה ירגיש כאילו הוא רק מוצץ את הפטמה בלי הרבה חלב, אבל באמצע צריך לראות איך דפוס יניקה מהיר ו"שטוח" משתנה לדפוס של יניקה-בליעה-יניקה-בליעה.

המדדים שאת צריכה לדעת כדי להעריך האם יש מספיק חלב:
  • כמות חיתולים רטובים (בגיל הזה צריך 6-8 חיתולים רטובים ולפחות קקי אחד כל 24 שעות)
  • עלייה במשקל - מה היה משקל הלידה? האם הוא עולה? האם יש דאגה בעניין הזה?
דברים שלא מעידים על כמות החלב:
  • כמה זמן התינוק יונק: יש תינוקות שאוהבים לינוק חזק ויעיל ולגמור עם זה, ויש כאלה שאוהבים לשבת על הציצי ליניקות מאוד ממושכות. נכון שיניקות קצרות מאוד או ארוכות מאוד עלולות להעיד על בעיה, אבל אז מסתכלים קודם כל על החיתולים, על העלייה במשקל, על התפיסה, ועל ההתנהגות הכללית של התינוק (האם הוא מבסוט וישן אחרי היניקה לפחות חלק מהיום).
  • הצורה של השדיים: כמו שאמרת, הם מתרככים וקטנים. המטרה של השדיים היא לייצר חלב על המקום, לא להיסחב עם שני ליטר של חלב בציצי כל היום.
יסמין*
הודעות: 139
הצטרפות: 01 פברואר 2004, 23:08

אין מספיק חלב

שליחה על ידי יסמין* »

התפיסה שלו טובה הנקתי אותו פעמיים בטיפת חלב והם ממש התפלאו מאיך שהוא תופס את השד..
עד אתמול לא קרה שהוא אכל משני השדיים..הוא ינק משד אחד ושבע ונירדם לשעתיים-שלוש.
ותמיד הרגשתי שהשד ניהיה פשוט יותר מלא והייתי בטוחה שיש לו הרבה חלב ועכשיו הם ממש ממש רכים בדיוק כמו אחרי שהוא מסיים לינוק..

אני מחליפה טיטול לפני כל הנקה והטיטול מלא תמיד גם קקי וגם פיפי..

ואני שוקלת לנסות קפסולות חילבה להגברת יצור החלב..יש המלצות?
ג'ני_ענבי*
הודעות: 68
הצטרפות: 12 דצמבר 2011, 13:09
דף אישי: הדף האישי של ג'ני_ענבי*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ג'ני_ענבי* »

הם לא צריכים להיות קשים. מתרככים עם הזמן אחרי הלידה. באופן כללי לא נשמע לי שיש בעיה. אם הוא רעב פשוט תתני לו לינוק יותר ויווצר יותר חלב. אם הוא נרדם - אז כנראה ששבע. אם החיתולים רטובים והגדילה תקינה סימן שהכל בסדר :)
hilit*
הודעות: 3
הצטרפות: 26 מאי 2012, 05:41

אין מספיק חלב

שליחה על ידי hilit* »

Hi Everyboy שלום
Sorry for the english, it's easier for me because my keyboard doesn't have hebrew on it.
My baby is 7 month. Happy, calm and developing fast. A very fast feeder - feeds 3-4 minutes on each side.
I went to the doctor 3 weeks ago and he went from 50 percentile around 2-3 months to 10th percentile
I went again yesterday and he gained 300 grams (in 3 weeks)
i am worried that i don't have enough milk. because he feeds for such a short time
height and head size are on the 75th percentile since birth
i feel my breast are very empty but after reading this page and since it's my 2nd child i am less worried about that
what can i do to make him nurse for a longer time?
how do i know if my milk is enough?
i became vegan about 3 months ago but not dieting, just not eating animals :)
Thanks
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

האם את בטוחה שהרופא השתמש בגרפים שמתאימים לתינוקות יונקים? למרבה הצער, מרבית אנשי הרפואה משתמשים בגרפים לא עדכניים, המבוססים על נתונים שנאספו מאוכלוסיה שרובה-ככולה ניזונה מפורמולה, ולא מהנקה.
התיאור שלך את התינוק, נשמע מאוד מרגיע. תינוק אמור לדעת להביע את חוסר שביעות רצונו (מרעב או צמא, למשל). עלייה של 300 גרם ב-3 שבועות בגיל הזה היא יפה מאוד.
כל עוד הוא יונק לפי דרישה, לא אמורה להיות בעיה בכמויות החלב בשלב הזה.
אם את לא רגועה לגבי התזונה שלך, את יכולה לבקש בדיקת דם למאגרי ברזל, וויטמין B12, חומצה פולית, וכן הלאה. בנוסף, את יכולה לבקש להתייעץ עם תזונאית :)
לבריאות!
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חוט_השני* »

לרופא שלך יש את הטבלאות המעודכנות או שעדיין עובד לפי הישנות?
300 גרם ב3 שבועות נשמע לי טוב אבל אולי תכתבי את גם את משקל הלידה, הנוכחי וכמה שקילות מהדרך.
hilit*
הודעות: 3
הצטרפות: 26 מאי 2012, 05:41

אין מספיק חלב

שליחה על ידי hilit* »

הי
ok, thanks
He was born 3650
i don't have more on the way
I am taking B12+folic and he is getting his iron and vitD
It looks like all is well but jewish mothers can be hysterical you know...
:)))
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

t looks like all is well but jewish mothers can be hysterical you know..
לגמרי :-D
הבכור שלי נולד במשקל הזה. בגיל 3 חודשים הוא היה אחוזון 60, בגיל חצי שנה 30, והמשיך לרדת עד לאחוזון 3-5 בגיל שנה.
בגיל חצי שנה הייתי בהריון עם השניה, והוא כבר התיחל לקבל תחליפים. זה ממש לא הפריע לו להמשיך לרדת באחוזונים. בגיל שנה הייתי נותנת לו בקבוק של 120, הוא היה מחזיר לי ממנו עודף. אני תמיד מתפלאת שמספרים לי שתינוקות שותים 120 בגיל 3 חודשים!
אז במקרה שלנו התחליף בכלל לא הזיז. זה הוא וזהו זה :)
(בדקנו צליאק - גם לא זה)
hilit*
הודעות: 3
הצטרפות: 26 מאי 2012, 05:41

אין מספיק חלב

שליחה על ידי hilit* »

תודה רבה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שוב פעם משבר
נתחיל בזה שההנקה לא באה לי בקלות ואני צריכה להילחם עליה
אני מניקה לפי דרישה, הנקות די צפופות וארוכות חודשים ראשונים הילד היה מחובר כמעט כל היום.
עכשיו הוא בן ארבעה חודשים ובערב קורה כבר כמה ימים שאין לי חלב!
הוא בוכה ומתעצבן ותולש לי את הפיטמה ולא משנה שאחליף צד וזה כואב רצח והוא ממש מסכן
אני שותה ליטר וחצי מים, ואוכלת וזה עוזר ובסוף הוא יונק והולך לישון, אבל המשברים האלו מפחידים אותי.
העניין הוא, שאני עדיין עם כמה וכמה קילוגרמים טובים פלוס ואוכלת המון וממש לא בכיוון של דיאטה וגם שותה הרבה ובכל זאת זה קורה וזה מפחיד אותי.
אתמול כמעט נאלצתי לשלוח את בעלי לקנות תמ"ל!
שתיתי ליטר ורבע מים וזה לא עזר.
אכלתי כמות יפה של אוכל ופתאום התחדש החלב.
גם ככה ההנקה מלווה בבחילות אצלי(כל תחילת הנקה משום מה בא לי להקיא) וכמעט שהוצאתי את הכל מרוב שהיה לי רע.
מה קרה?
יכול להיות שנגמר פתאום החלב?
מה עושים?
אני לא יכולה להתמודד עם כמויות כאלו של מים ומזון, באמת אני לא גמל!
מפחדת מאוד.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

אין מספיק חלב

שליחה על ידי שירה* »

אני לא בטוחה שאת מכוונת למקום הנכון.
זה נכון שחשוב לאכול ולשתות כשמניקים, אבל את לא צריכה לשתות ולאכול יותר ממה שאת מרגישה. התזונה שלך צריכה להיות בריאה ומאוזנת.
אני ממליצה לנסות להתייעץ עם דיאטנית שמבינה בהנקה כמו טובה קראוזה.
בעניין הבחילה, אני מניחה שזה יכול לקרות מההורמונים של ההנקה.
יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי להגביר את כמות החלב, את יכולה לקרוא במעלה הדף. אולי גם להיפגש עם יועצת הנקה יכול לעזור.
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

אני לא יכולה להתמודד עם כמויות כאלו של מים ומזון, באמת אני לא גמל!
באמת נשמע לא סביר. גם אני לא הייתי יכולה לגמוע ליטר מים ברצף.
ועוד יותר לא סביר, לאור הידיעה שנשים בכל רחבי העולם ובכל הזמנים הניקו במצבים של מחסור ורעב, במלחמות ובמחנות פליטים, והילדים שגשגו. הבעיה הייתה כשפעוט גדל וכבר לא יכול לחיות על חלב בלבד - אז יכולה הייתה להיות מצוקה אמיתית! כל זמן שהילד יונק - הוא מסודר, אפילו אם אמו רעבה, כל זמן שהיא לא במצב של תת-תזונה קיצוני.
אז לא נשמע הגיוני שאם לא תאכלי ותשתי כמויות מטורפות החלב שלך לא יספיק. גוף האישה בנוי לספק לתינוק את צרכיו.
נשמע שכדאי לחפש בכיוון אחר, באיזו דרך את מצליחה להתמודד עם הרוגז שלו (שמי יודע ממה בכלל הוא נובע - אולי מכאב אוזניים, למשל?), להרגיע ולנחם אותו בהנקה בסופו של דבר, עד שנרדם. הרי לפי תיאורך את תמיד מצליחה בסופו של דבר! כנראה יש משהו שאת עושה נכון (-: ועוזר לו לפתור את הבעיה או להתמודד עם הקושי.
אפשרות אחרת היא שפועל כאן אפקט הפלצבו, ושאיכשהו השכנוע שלך בתחילת ההנקה שאין לך מספיק (משהו שתרבות התמ"ל הצליחה לפמפם לנו חזק לראש )-: ) באמת מקשה עליו לקבל את מה שהוא צריך בהנקה, וכשאת אוכלת מספיק כדי להשתכנע שפתרת את הבעיה - החלב זורם... ייתכן?
כך או כך, אני מצטרפת להמלצות של קודמתי.
אורלי_נ*
הודעות: 604
הצטרפות: 09 ינואר 2011, 10:49
דף אישי: הדף האישי של אורלי_נ*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אורלי_נ* »

לא בחיי שהכל זרם נפלא וזה בא לי בהפתעה גמורה. לפעמים פשוט אין חלב. הוא יונק מכור ואוהב מאוד ציצי הוא מץעצבן פשוט כי הוא על ריק. אץמול הרגשתי בפירוש את החלב מגיע והוא נרגע במקום. ממש ממש הרגשתי.
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

אמנון ותמר - האם את זו ששאלת את השאלה למעלה?
(אם נחשפת בטעות, את מוזמנת למחוק את שאלתי יחד עם שינוי שמך בעריכה)
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

לפעמים לוקח זמן עד שרפלקס שחרור החלב מגיע. זה לא אומר שאין חלב, רק שלוקח לגוף זמן לשחרר את החלב שיש בשד.
מה עושים? קודם כל נרגעים. נשמע בנאלי וטפשי, אבל זה ככה. אם את לא מצליחה, אז אפילו הסחות דעת עובדות - לראות טלויזיה, לדבר בטלפון, לקרוא ספר, לנשום....
חוץ מזה, אפשר לסחוט קצת את השדיים לפני ההנקה, או תוך כדי, זה עוזר להזרים חלב. יש נשים שעוזר להן לנער את השדיים לפני ההנקה.
דמיון מודרך יכול לעזור - לדמיין איך החלב זורם וזורם לו.
רסיסים_של_אור*
הודעות: 3305
הצטרפות: 21 אפריל 2004, 20:42
דף אישי: הדף האישי של רסיסים_של_אור*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי רסיסים_של_אור* »

האם במקרה התחלת לאחרונה לטול גלולות למניעת הריון????
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

ואי, נכון, גלולות עושות שיהיה קצת פחות חלב. וגם אם קיבלת וסת לאחרונה. וסת היא לא סיבה לעבור לבקבוקים, אלא פשוט להניק יותר בימים של הוסת.
גם ברזל לתינוק עלול לגרום לו לעצבנות וכאבי בטן, והם הרבה פעמים באים לידי ביטוי בערבים.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי חוט_השני* »

או לשתות שומר מרווה או מנטה?
פלוניתית_סביונית*
הודעות: 7
הצטרפות: 29 אפריל 2012, 21:57

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוניתית_סביונית* »

ניסית לקחת חילבה?
לי יש מיעוט חלב כרוני (יש לי תסמונת השחלות הפוליציסטיות וזה כנראה גורם לייצור מועט יותר של חלב). מאד עוזר לי לקחת חילבה.
בטח שלא צריך לעבור לתמ"ל בגלל זה.
וגם - כל מה שאמרו רסיסים ופלונית כלשהי מעלי.
אנונימי

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אנונימי »

או לשתות שומר מרווה או מנטה? - מרווה ומנטה הם מייבשי חלב!!!!!!!!!!!!!

כל מה שמייבש נזלת וגודל במערכת הנשימה מייבש חלב
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

או לשתות שומר מרווה או מנטה? - מרווה ומנטה הם מייבשי חלב!!!!!!!!!!!!!
אני חושבת שלזה חוט השני התכוונה - האם השואלת התחילה לשתות אחת מהחליטות האלו לאחרונה. יש נשים ששומר מייבש להן את החלב, ויש כאלו שזה מגביר להן את החלב.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לי הייתה בעיה של מיעוט חלב סביב הגיל הזה ותיגברתי עם טיפות חלב רב ויותר מנוחה בצהריים. ואכן היה קשור גם לגלולות. כשאני מקפידה לקחת אותן בזמן קבוע אין השפעה על החלב (אצלי). אז היא התעצבנה יום יומיים
אבל לא להוסיף כלום לתת לביקוש לייצר חלב! כרגע מניקה אותה...אז הכל מסתדר בסוף
אורלי_נ*
הודעות: 604
הצטרפות: 09 ינואר 2011, 10:49
דף אישי: הדף האישי של אורלי_נ*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אורלי_נ* »

הי כן אני שאלתי רק ממחשב אחר ולא שמתי לב
ברגעים אלו ממש מתמודדת עם תינוק שמורט לי את הפטמה מהמקום ואכן לא יוצא כלום.
כל היום אכלתי ושתיתי.
לא יודעת כבר מה לעשות.
הילד יונק ממש חזק.
מנוסה מאוד.
אני ממש מפוחדת.
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

((-)) את עוקבת אחרי ההרטבות שלו?
אורלי_נ*
הודעות: 604
הצטרפות: 09 ינואר 2011, 10:49
דף אישי: הדף האישי של אורלי_נ*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אורלי_נ* »

הוא בלי חיתול
עוקבת הכי שאפשר ;-)
הכל בסדר גמור.
היום כשהוא נכנס להשתוללות שתיתי עוד שתי כוסות מים שזה פעמיים 240 מ"ל מהתמי 4 והוא נרגע.
נראה לי מוגזם.
כמה צריך לשתות, מה זה הדבר הזה? אולי זו הכמות שצריך? אני שותה תמיד בזוגות, זתומרת חצי ליטר כל פעם. בערך שלוש ליטר ביום לא כולל קפה ותה.
יש לי עוד שני ילדים קטנים בבית ואני מודה שמנוחה זה ממני והלאה
כואב לי בפטמות מאוד, גם זה שהוא בלי חיתול לא מקל על העניין הוא משתף פעולה מאוד מה שאומר שגם כל פיפי-קקי הוא מושך לי.(כן, אני מבדילה בין צרכים לתיסכול של "אין לי חלב")
אני פוחדת בעיקר מהמחשבה שאולי הצריכה שלו עלתה והוא לא מסתפק בזרם כמו שיש
האמת, הוא מצליח בקלות לרוקן לי את השדיים
חשבתי שזה בלתי אפשרי אם אני מניקה לפי דרישה והוא דורש המון
בן ארבעה חודשים שבעה וחצי ק"ג הוא לא פיצפון בכלל.
אני אנסה חלב רב פשוט הדברים האלו מטרידים אותי-מה יש בפנים? מה אני יודעת מה אני נותנת לו?
אורלי_נ*
הודעות: 604
הצטרפות: 09 ינואר 2011, 10:49
דף אישי: הדף האישי של אורלי_נ*

אין מספיק חלב

שליחה על ידי אורלי_נ* »

זה ילד שלישי שלי...
הקודמים השתוללו לי ככה בגיל חודש ונשברתי.
הפעם אני משקיעה את הנשמה מסורה לזה לחלוטין ישנה איתו מחובר כל הלילה מרגע שנולד, מה אני לא עושה.... הייתי בטוחה שאני צולחת את זה...
לא רוצה להיכשל :-(
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

הכל בסדר גמור
נראה לי שאלה מילות המפתח, וזה העיקר.
יש הרטבות, יש עלייה נהדרת במשקל, הילד לא רעב.
אחרי נשימה עמוקה של הקלה, נשאר רק לפענח את התעלומה המוזרה, למה הוא מתרגז, ולמה השתייה המרובה שלך מרגיעה אותו. ממש מוזר!
יהיה בסדר מצדך אם אפרסם קריאה בכיכר, שהמומחיות יציצו הנה?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

אין מספיק חלב

שליחה על ידי ללו* »

לא רוצה להיכשל
הי הי, את לא נכשלת!
להזכירך:

_הוא בלי חיתול
עוקבת הכי שאפשר blink
הכל בסדר גמור._

בן ארבעה חודשים שבעה וחצי ק"ג הוא לא פיצפון בכלל.
שליחת תגובה

חזור אל “דיוני עריכות עם אופק”