משה שלום,
אני מטפלת בשיטה, רציתי לשאול האם יש מקום בו אוכל לקבל מידע נוסף על נושא גרפו מוטריקה.
ועל הגשר בין שתי האונות. בנוסף לחומר המחולק במהלך הלימודים.
תודה מראש
נ.ב
שלחתי לך גם את השאלה במייל אני אשמח מאוד לקבל תשובה.
כי יש לי הרגשה של חוסר בנושא.
מאירה
גרפו מוטוריקה
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
מאירה לא קבלתי את האימייל, אנא שלחי בשנית.
איני יודע מה קבלת בנושא הגרפו מוטוריקה, אנא פרטי ואוכל להשלים את מה שאני מבין ויודע. כך כולם ירוויחו.
ישנו מחקר שנעשה בארה"ב על ידיי חוקרי מוח שונים (שאיני זוכר את שמם), הנקרא The laser Brain , איני יודע אם הוא עדיין נמצא באינטרנט (נכתב לפני ארבע שנים), אבל שווה למצא אותו. הוא מדבר על תפקודי מוח ויכולות מוטוריות ואינטגרטיביות. שווה לנסות ולהיכנס למחקרי המוח באוניברסיטאות השונות בעולם, ולבדוק ישירות מה קיים כיום בתחום הזה. יכול להיות שהגיעו כבר להסברים אקדמיים מתאימים. עד לא מזמן לא בדקו עדיין את יכולת האינטגראציה של האינטליגנציות. מקווה שהחלו.
בהצלחה.
איני יודע מה קבלת בנושא הגרפו מוטוריקה, אנא פרטי ואוכל להשלים את מה שאני מבין ויודע. כך כולם ירוויחו.
ישנו מחקר שנעשה בארה"ב על ידיי חוקרי מוח שונים (שאיני זוכר את שמם), הנקרא The laser Brain , איני יודע אם הוא עדיין נמצא באינטרנט (נכתב לפני ארבע שנים), אבל שווה למצא אותו. הוא מדבר על תפקודי מוח ויכולות מוטוריות ואינטגרטיביות. שווה לנסות ולהיכנס למחקרי המוח באוניברסיטאות השונות בעולם, ולבדוק ישירות מה קיים כיום בתחום הזה. יכול להיות שהגיעו כבר להסברים אקדמיים מתאימים. עד לא מזמן לא בדקו עדיין את יכולת האינטגראציה של האינטליגנציות. מקווה שהחלו.
בהצלחה.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
מאירה לא קבלתי גם את המייל הזה. כאן הוא מופיע עם פסיק אחריו, אני מקווה שאצלך הפסיק לא הופיע, כי זה לא יאפשר את המעבר.
אלי תוכלי להרחיב כאן את נושא השאלות שלך על גראפו מוטוריקה ומוטוריקה עדינה? אשמח להיענות לאתגר, למרות שזמני החל להיות צפוף לאחרונה (אוהב את זה מאוד).
אלי תוכלי להרחיב כאן את נושא השאלות שלך על גראפו מוטוריקה ומוטוריקה עדינה? אשמח להיענות לאתגר, למרות שזמני החל להיות צפוף לאחרונה (אוהב את זה מאוד).
גרפו מוטוריקה
משה שלום,
שלחתי שוב אני מקווה שזה היה בסדר אם הפעם לא יגעה אני ישלח באתר
תודה מאירה
שלחתי שוב אני מקווה שזה היה בסדר אם הפעם לא יגעה אני ישלח באתר
תודה מאירה
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
מאירה גם הפעם לא הגיע, ואיני מצליח להבין מדוע. אני בקשר קבוע עם המון אנשים ואין קושי במעברי האימיילים.
אנא הרחיבי כאן את שאלותייך.
אנא הרחיבי כאן את שאלותייך.
גרפו מוטוריקה
משה בוקר טוב.
טוב גם לי אין הסבר. מה שלמדנו בכיתה זה שגרפו נועד לשפר את המוטריקה עדינה וגסה בידיים, ואחד הידידם שלי שלמד איתך הסביר לי שה לולעות למלא (ש) זה הקשרבין העונת שקשור לידיים ו לולעות למטה שיחות לרגליים ו8 קשר רגליים ידיים.
אני קראת חומר על המוח אבל שם מקום לא עסה הקשר כזה או עזר לי להבין ומקוון שאני מטפלת בילדים עם צרחים מיוחדים (PDD ופדור קל ותסמונת רט ועוד) אני יודעת שזה יחול לעזור אבל אני צריך להסביר לאחריים שלי ולההורים לכן אני רוצה עוד חומר להבין טוב יותאר לא רק בגלל האינטאציות שלי.
תודה רבה
מאירה
נ.ב.
מצטערת שעל השגיות כתיב אני דסקלקטית.
טוב גם לי אין הסבר. מה שלמדנו בכיתה זה שגרפו נועד לשפר את המוטריקה עדינה וגסה בידיים, ואחד הידידם שלי שלמד איתך הסביר לי שה לולעות למלא (ש) זה הקשרבין העונת שקשור לידיים ו לולעות למטה שיחות לרגליים ו8 קשר רגליים ידיים.
אני קראת חומר על המוח אבל שם מקום לא עסה הקשר כזה או עזר לי להבין ומקוון שאני מטפלת בילדים עם צרחים מיוחדים (PDD ופדור קל ותסמונת רט ועוד) אני יודעת שזה יחול לעזור אבל אני צריך להסביר לאחריים שלי ולההורים לכן אני רוצה עוד חומר להבין טוב יותאר לא רק בגלל האינטאציות שלי.
תודה רבה
מאירה
נ.ב.
מצטערת שעל השגיות כתיב אני דסקלקטית.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
מאירה תוכנת הוורד יכולה לעזור לך לשפר את הכתב ולתקן את השגיאות. תכתבי שם, ותעבירי לכאן. זה יקל מאוד על קראת החומרים שלך.
ברור שכל התרגול חייב להתבצע ביציבה נכונה ונשימה רצופה.
השמיניות לרוב (לא תמיד) מראות על תקינות הקשר בין ההמיספירות. לרוב ישנה הקבלה בין חוסר היכולת לבצע את השמינייה לבין בלבול מיידי במוטוריקה הגסה בקפיצה הראשונה.
אין שום קשר בין שיפור המוטוריקה העדינה לבין המוטוריקה הגסה, מלבד העובדה שמבחינה מוחית יכול להיות שברגע שמוטוריקות אחת משתפרת, היא יכולה להשפיע לטובה על האחרת.
- תרגול גרפו מוטוריקה, לא נועד לשפר את המוטוריקה העדינה, אלה להיפך. תרגול המוטוריקה העדינה אמור לשפר את היכולת הגאפית ויכולות אחרות המופעלות על ידי האצבעות.
- הלולאות בצורותיהן השונות והשמיניות בכיווני התרגול השונים, וכל שאר התרגילים הגראפיים (משולשים, מרובעים ועוד), משמשים על מנת ללמוד להפעיל את האינטגראציה בין היציבה, הנשימה, והיכולת המוטורית של היד. היכולת הנבנת בונה את היכולת הגראפית.
- מה שחשוב לבדוק בתרגול הגראפי (בנוסף ליציבה ולנשימה) הוא :
- תרגול של כל הנושאים עם היד הנגדית.
- תרגול של שתי הידיים בו זמנית.
ברור שכל התרגול חייב להתבצע ביציבה נכונה ונשימה רצופה.
השמיניות לרוב (לא תמיד) מראות על תקינות הקשר בין ההמיספירות. לרוב ישנה הקבלה בין חוסר היכולת לבצע את השמינייה לבין בלבול מיידי במוטוריקה הגסה בקפיצה הראשונה.
אין שום קשר בין שיפור המוטוריקה העדינה לבין המוטוריקה הגסה, מלבד העובדה שמבחינה מוחית יכול להיות שברגע שמוטוריקות אחת משתפרת, היא יכולה להשפיע לטובה על האחרת.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
דבר חשוב ביותר ששכחתי לכתוב בנושא המוטוריקה העדינה ובכלל.
הפרדת האינטליגנציות והאיברים חשובה מכל מטלה אחרת במוטוריקה העדינה, וגם במוטוריקות האחרות.
למשל, כל תנועה ולו קטנטנה של אצבע מהיד שאינה מתפקדת, בזמן תרגול היד האחרת, או כל מתח בחלק כל שהוא של הגוף, מחייב התייחסות מירבית מצד המטפל.
המצב שמייצר מתחים קשים ביותר למערכות השונות, וגורם להתנגדויות מפני פעילות, הוא פעולה באיבר אחד (או שריר בודד) כשמתח שרירי או אחר נוצר באיבר המקביל או בכל מקום אחר בגוף, או שעוצר את הנשימה, ו/או החשיבה ו/או הרגש.
הפרדת כל מפרק של אצבע מכל מפרק של שאר האצבעות באותה היד וביד הנגדית.
הפרדת העיניים מהלשון, הסנטר העורף והכתפיים.
הפרדת הדיבור מהפעילות המוטורית.
הפרדת התהליכים הרגשיים מהיכולות החשיבתיות והמוטוריות.
כך הלאה והלאה והלאה.
הפרדת האינטליגנציות והאיברים חשובה מכל מטלה אחרת במוטוריקה העדינה, וגם במוטוריקות האחרות.
למשל, כל תנועה ולו קטנטנה של אצבע מהיד שאינה מתפקדת, בזמן תרגול היד האחרת, או כל מתח בחלק כל שהוא של הגוף, מחייב התייחסות מירבית מצד המטפל.
המצב שמייצר מתחים קשים ביותר למערכות השונות, וגורם להתנגדויות מפני פעילות, הוא פעולה באיבר אחד (או שריר בודד) כשמתח שרירי או אחר נוצר באיבר המקביל או בכל מקום אחר בגוף, או שעוצר את הנשימה, ו/או החשיבה ו/או הרגש.
הפרדת כל מפרק של אצבע מכל מפרק של שאר האצבעות באותה היד וביד הנגדית.
הפרדת העיניים מהלשון, הסנטר העורף והכתפיים.
הפרדת הדיבור מהפעילות המוטורית.
הפרדת התהליכים הרגשיים מהיכולות החשיבתיות והמוטוריות.
כך הלאה והלאה והלאה.
גרפו מוטוריקה
למשה
תודה רב על האינפומציה החשובה עזרת לי מאוד
מאירה
תודה רב על האינפומציה החשובה עזרת לי מאוד
מאירה
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
גרפו מוטוריקה
שאלת תם, האם משהוא נתקל במטופל/ת בגיל ההתבגרות, אשר מסוגל לבצע בפעם הראשונה ללא טעויות כלשהן, שמיניות לרוחב הדף בשתי הידיים בו זמנית בקו ישר ובכיוונים מנוגדים??
טליה על מנת להדגיש מילה צריך לשים כוכב עליון לפני ואחרי המילה, ללא רווחים.
בנושאים שכתבת עליהם, מאוד אוהב.
טליה על מנת להדגיש מילה צריך לשים כוכב עליון לפני ואחרי המילה, ללא רווחים.
בנושאים שכתבת עליהם, מאוד אוהב.
גרפו מוטוריקה
למשה
האם משהוא נתקל במטופל/ת בגיל ההתבגרות, אשר מסוגל לבצע בפעם הראשונה ללא טעויות כלשהן, שמיניות לרוחב הדף בשתי הידיים בו זמנית בקו ישר ובכיוונים מנוגדים??
לא נתקלתי מעולם .
האם משהוא נתקל במטופל/ת בגיל ההתבגרות, אשר מסוגל לבצע בפעם הראשונה ללא טעויות כלשהן, שמיניות לרוחב הדף בשתי הידיים בו זמנית בקו ישר ובכיוונים מנוגדים??
לא נתקלתי מעולם .